Typisch, ik heb vanmorgen ook gebeld over de status van mijn aanvraag, maar ik heb niets over een nieuw systeem en problemen gehoord. Ik kreeg na een minuut of 7 als antwoord dat ze deze week nog wel een ack van BBNed verwachtten (ik stap over van demon met BBNed, dus zo'n probleem zal het niet zijn), daar was het wachten op. En begin volgende week zou het dan allemaal geregeld zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:46:
[...]
Heb ze ook even aan de lijn gehad ivm een bestelling voor mijn tante. Er zijn inderdaad wat problemen met de tool waarmee ze de DSL verbindingen bij BBned bestellen. Daardoor kunnen ze geen garanties afgeven op de leverdatum... Erg klote, maar er is volgens mij weinig aan te doen... Een nieuw systeem ofzo inderdaad...
Verwijderd
Ik ben inderdaad met name op zoek naar de voip instellingen.rac-on schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 23:10:
[...]
niemand.... behalve mensen die het admin pwd hebben![]()
gegevens onder WAN en zipb kan ik je wel geven, die onder VoIP niet. Wat wil je pcies weten wat je niet op de pilmo.nl website kan vinden?
Wat moet ik hieronder invullen bij de puntjes?
SIP Account Index No. 1
Profile Name: ....................... (11 char max.)
Register via : WAN make call without register
SIP Port :.................
Domain/Realm: sip.ritstele.com. (63 char max.)
Proxy : sip.ritstele.com (63 char max.)
Act as outbound proxy
Display Name :.................. (23 char max.)
Account Number/Name: ................. (63 char max.)
Authentication ID :..................... (63 char max.)
Password :.................... (63 char max.)
Expiry Time 10 sec
NAT Traversal Support
Ring Port VoIP1 VoIP2
Ring Pattern
Verwijderd
Hallo,
Ik heb alle reacties gelezen op dit forum, en ik zit er aan te denken om ook Pilmo-ADSL te bestellen. Ik heb wel een aantal vragen/opmerkingen. Ik heb ergens gelezen dat Pilmo via BBned werkt, nu heb ik ook gelezen dat als je BBned weer wil opzeggen dit dan ong € 75,-- gaat kosten. Klopt dit?
Hoe is het bellen via het Pilmo-netwerk, goed geluid, weinig storing? En het internetten gaat dat ook snel of hoe zit dat.
Hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven, dat zou zeer mooi zijn, alvast bedankt.
Ik heb alle reacties gelezen op dit forum, en ik zit er aan te denken om ook Pilmo-ADSL te bestellen. Ik heb wel een aantal vragen/opmerkingen. Ik heb ergens gelezen dat Pilmo via BBned werkt, nu heb ik ook gelezen dat als je BBned weer wil opzeggen dit dan ong € 75,-- gaat kosten. Klopt dit?
Hoe is het bellen via het Pilmo-netwerk, goed geluid, weinig storing? En het internetten gaat dat ook snel of hoe zit dat.
Hopelijk kan iemand mij hier antwoord op geven, dat zou zeer mooi zijn, alvast bedankt.
zoals ik al zei, VoIP gegevens ga ik je niet geven. Op dit moment zul je het echt nog met de 1616 2P moeten doenVerwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 08:38:
[...]
Ik ben inderdaad met name op zoek naar de voip instellingen.
Wat moet ik hieronder invullen bij de puntjes?
SIP Account Index No. 1
Profile Name: ....................... (11 char max.)
Register via : WAN make call without register
SIP Port :.................
Domain/Realm: sip.ritstele.com. (63 char max.)
Proxy : sip.ritstele.com (63 char max.)
Act as outbound proxy
Display Name :.................. (23 char max.)
Account Number/Name: ................. (63 char max.)
Authentication ID :..................... (63 char max.)
Password :.................... (63 char max.)
Expiry Time 10 sec
NAT Traversal Support
Ring Port VoIP1 VoIP2
Ring Pattern
doet niet aan icons, usertitels of signatures
Dus op een later moment kan het wel vrijgegeven worden ?rac-on schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:44:
zoals ik al zei, VoIP gegevens ga ik je niet geven. Op dit moment zul je het echt nog met de 1616 2P moeten doen
Rac-on heeft 3 maanden terug een keer gezegd dat er een sip server zou komen waar je inloggegevens voor kon krijgen zodat je je eigen apparatuur kon gebruiken... is er nog niet blijkbaar.richard-5 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:54:
[...]
Dus op een later moment kan het wel vrijgegeven worden ?
Vind het zelf enorm vervelend en heb spijt dat ik naar pilmo ben gegaan, ik wil gewoon zelf bepalen welke apparatuur ik gebruik, en in welke opstelling. Nou zit ik vast aan deze opstelling/apparatuur. Heel vervelend, en ik snap het nut ervan ook niet. Alle andere providers bieden die gelegenheid wel. Alleen op de site van pilmo kan ik er niets over vinden, dus ging ik er maar vanuit dat je alle gegevens krijgt als je een abbonement afsluit. Pas over 8 maanden kan het worden opgezegd, en als het zo blijft zal ik dat tegen die tijd ook zeker doen.
Verwijderd
Nou, zo denk ik er ook over. Ik wil investeren in een ander modem om te kijken of de kwaiteit v.d. telefonie daarmee zal verbeteren. Dit is toch al absurd. Mijn probleem is bekend bij Pilmo, ik heb alles uit de doeken gedaan en ook aagegeven dat je als klant een redelijke tegenprestatie mag verwachten. Maar nu zijn ze niet thuis. Het is gewoon te gek voor woorden dat ik mijn jaar moet volmaken met deze belabberde verbinding. Ik heb besloten maar eens te informeren bij de juridische afd. v.d. Consumentenbond om te kijken wat hier nog aan kan worden gedaan en hoe ik van Pilmo af kan zonder kosten.Bartjuh schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 19:49:
[...]
Rac-on heeft 3 maanden terug een keer gezegd dat er een sip server zou komen waar je inloggegevens voor kon krijgen zodat je je eigen apparatuur kon gebruiken... is er nog niet blijkbaar.
Vind het zelf enorm vervelend en heb spijt dat ik naar pilmo ben gegaan, ik wil gewoon zelf bepalen welke apparatuur ik gebruik, en in welke opstelling. Nou zit ik vast aan deze opstelling/apparatuur. Heel vervelend, en ik snap het nut ervan ook niet. Alle andere providers bieden die gelegenheid wel. Alleen op de site van pilmo kan ik er niets over vinden, dus ging ik er maar vanuit dat je alle gegevens krijgt als je een abbonement afsluit. Pas over 8 maanden kan het worden opgezegd, en als het zo blijft zal ik dat tegen die tijd ook zeker doen.
Waarom heeft Pilmo de policy om de SIP gegevens niet vrij te geven?richard-5 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:54:
[...]
Dus op een later moment kan het wel vrijgegeven worden ?
stabiliteit, stabiliteit en nog eens stabiliteit.RedHead schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:15:
[...]
Waarom heeft Pilmo de policy om de SIP gegevens niet vrij te geven?
@EJB en Bartjuh: even navragen is volgende keer misschien handig ipv dingen zomaar aan te nemen.
Goeie en complete informatievoorziening is voor een bedrijf ook een must om een goede klantrelatie op te bouwenrac-on schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:37:
[...]
stabiliteit, stabiliteit en nog eens stabiliteit.
@EJB en Bartjuh: even navragen is volgende keer misschien handig ipv dingen zomaar aan te nemen.
[ Voor 5% gewijzigd door ParaNoiMia op 11-08-2006 22:45 ]
ben ik met je eens. gelukkig niet mijn pakkie an. 'k ben een echte techneut, ik hou me zo ver mogelijk van marketingParaNoiMia schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:45:
[...]
Goeie en complete informatievoorziening is voor een bedrijf ook een must om een goede klantrelatie op te bouwen
Jah, maar ze kunnen het "automatische provisioning" systeem toch ook nog blijven gebruiken voor de "gewone" a-technische klanten ( > 90% ). En voor de meer technische klandizie de sip gegevens (op aanvraag?) gewoon verstrekken. Snap het probleem niet.rac-on schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:37:
[...]
en hoe ga je bepalen welke klant technisch is. en hoe voorkom je dat de technische klant met allerlei vage hard- en software op je platform komt? En hoeveel "technische" mensen hebben ook maar een heel klein beetje kaas gegeten van VoIP?Bartjuh schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 12:13:
[...]
Jah, maar ze kunnen het "automatische provisioning" systeem toch ook nog blijven gebruiken voor de "gewone" a-technische klanten ( > 90% ). En voor de meer technische klandizie de sip gegevens (op aanvraag?) gewoon verstrekken. Snap het probleem niet.
Verwijderd
Ik heb bij Pilmo een voorstel liggen dat zij mijn Draytek modem gaan configureren en beheren met hun eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Zo veel heb ik er voor over dat de telefonie goed gaat werken.
Maar helaas, ze kunnen denk ik nog niet beslissen
want het beloofde telefoontje heb ik nog niet gehad. (ook zoiets, de definitie van kwaliteit: kwaliteit is de mate waarin je gemaakte afspraken nakomt, als ze daar nou eens mee zouden beginnen.
Ik ben er inmiddels aardig klaar mee en heb besloten om me maar rustig bij mijn lot neer te leggen, wat voor keus heb ik anders nog.
Maar blijven hopen dat er binnenkort een verbeterde versie v.d. firmware komt want daar schermen ze telkens mee.
Maar helaas, ze kunnen denk ik nog niet beslissen
Ik ben er inmiddels aardig klaar mee en heb besloten om me maar rustig bij mijn lot neer te leggen, wat voor keus heb ik anders nog.
Maar blijven hopen dat er binnenkort een verbeterde versie v.d. firmware komt want daar schermen ze telkens mee.
Toch mag Pilmo dit soort essentieele informatie wel op haar site vermelden. Want het wordt nergens vermeld dat je met Pilmo ook gelijk aan hun modem vast zit. Geen idee of dit zo-ie-zo wel mag, daar het naar mijn idee niet in de algemen voorwaarden staat vermeld.rac-on schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:37:
[...]
Mmm.. er staat in de algemene voorwaarden wel zo-iets als dat Pilmo eigenaar en beheer doet over de CPE unit. Alleen er staat nergens vermeld wat een CPE unit is. Je zou uit de voorwaarden wel kunnen afleiden dat het om de modem gaat.
Iets wat ik nu ook pas achter kom. Eindelijk is afgelopen donderdag (aanvraag 18 juni gedaan, voor de aanvraaag geinformeerd wanneer ik mijn ADSL waarschijnlijk kon verwachten, zeiden ze éérste week van juli, het is nu toch heel wat later (BEDANKT PILMO!) mijn verbinding goed werkend opgeleverd. Nu nog een gedeelte abo geld zien terug te krijgen over de periode dat het niet functioneerde. (Eerst is mijn (KPN) spraak gedeelte gesloopt, toen die het eindelijk na anderhalve week weer deed, had ik geen ADSL signaal meer, bedankt KPN of bbNed).Artikel 5 . Eigendom en beheer van de CPE unit
* 5.1 Pilmo stelt een CPE unit als Voorziening ter beschikking aan de Eindgebruiker. Pilmo zal op verzoek van de Eindgebruiker de CPE unit installeren bij de Eindgebruiker. Reparaties, configuraties en het aansluiten van Randapparatuur op de CPE unit dient immer te geschieden door of onder regie van Pilmo.
* 5.2 Het risico van verlies of beschadiging van de CPE unit gaat op de Eindgebruiker over op het moment van aflevering aan Eindgebruiker.
* 5.3 Pilmo blijft eigenaar van de CPE unit. Na beëindiging van de Overeenkomst dient de CPE unit aan Pilmo te worden geretourneerd.
* 5.4 Eindgebruiker aanvaardt hierbij bij voorbaat de eigendomsoverdracht van de CPE unit, zoals bedoeld in artikel 5.3.
* 5.4 Bij verlies of beschadiging van de CPE unit, of indien eindgebruiker in gebreke blijft met betrekking tot artikel 5.3, dan zal Pilmo de kosten voor de CPE unit, zijnde 70 Euro, bij Eindgebruiker in rekening brengen
* 5.6 Pilmo zal de kosten van het beheer van de CPE unit bij Eindgebruiker in rekening brengen ingeval de CPE unit niet goed functioneert als gevolg van gebruiksfouten van Eindgebruiker of andere aan Eindgebruiker toe te rekenen oorzaken, waaronder gebreken of foutieve configuraties in de Randapparatuur.
* 5.7 Het niveau van het door Pilmo uit te voeren beheer zal door Pilmo worden vastgesteld aan de hand van hetgeen Pilmo in het kader van lnternet Access redelijkerwijs wenselijk of noodzakelijk acht.
* 5.8 Pilmo is gerechtigd om de CPE unit of onderdelen te vervangen.
* 5.9 Het beheer zal in ieder geval eindigen op het moment dat de Overeenkomst is geëindigd.
Want hoe krijg ik mijn modem nu in bridge mode (dus WAN IP adres op mijn Linux bak) en nog wel VOIP. Ik heb geen zin om met DMZ's en het forwarden van porten te moeten gaan beginnen op mijn modem.
het modem krijg je niet in bridged mode terwijl je voip nog werkt, dat is onmogelijk. Wat je wel kan doen is de 1616 via het menuitem "quickstart" instellen als ATA en een ander ADSL modem gebruiken wat wil bridged is. De 1616 schakeld in ata modus het dsl modem deel uit en hangt aan de ethernetpoort een dhcp client. Je kan hem dan gewoon achter je linuxbak hangen.RedHead schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:56:
Want hoe krijg ik mijn modem nu in bridge mode (dus WAN IP adres op mijn Linux bak) en nog wel VOIP. Ik heb geen zin om met DMZ's en het forwarden van porten te moeten gaan beginnen op mijn modem.
niet vervolgens de helpdesk gaan bellen hoe je je firewall in moet stellen
@Karbus: ik geef je weinig kans. Voor het bedrag wat je per maand betaald, kunnen wij een dergelijke service (lukraak allerlei verschillende types modems gaan beheren) niet leveren. Iets met dubbeltje en eerste rang en zo
een CPE is trouwens een heel normale term, het staat voor Customer Premises Equipment, oftewel (kort door de bocht) modem.
[ Voor 5% gewijzigd door Rac-On op 13-08-2006 14:20 ]
Ik snap niet hoe dat problemen aan jullie kant kan veroorzaken... ik bedoel; de meeste voip providers geven de gegevens uit zonder problemen. Als er dan problemen aan mijn kant ontstaan is dat mijn zaak, die ik gewoon zelf oplos of weer terug ga naar de pilmo-situatie.rac-on schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:13:
[...]
en hoe ga je bepalen welke klant technisch is. en hoe voorkom je dat de technische klant met allerlei vage hard- en software op je platform komt? En hoeveel "technische" mensen hebben ook maar een heel klein beetje kaas gegeten van VoIP?
het feit dat je niet snapt hoe het problemen kan veroorzaken, ook voor andere gebruikers op hetzelfde platform, zegt genoeg imhoBartjuh schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:26:
[...]
Ik snap niet hoe dat problemen aan jullie kant kan veroorzaken... ik bedoel; de meeste voip providers geven de gegevens uit zonder problemen. Als er dan problemen aan mijn kant ontstaan is dat mijn zaak, die ik gewoon zelf oplos of weer terug ga naar de pilmo-situatie.
Waarom werkt het bij andere providers wel goed dan? Beter platform/systeem?rac-on schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:32:
[...]
het feit dat je niet snapt hoe het problemen kan veroorzaken, ook voor andere gebruikers op hetzelfde platform, zegt genoeg imho
Verwijderd
Rac-on; ik begrijp uit jouw reactie dat jij bij Pilmo werkt. Kun jij dan aangegeven wat er door Pilmo wordt gedaan om de kwaliteit v.d. telefonie te verbeteren want ik kom daar via de helpdesk niet achter.
Kan ik binnen afzienbare tijd en verbetering verwachten?
even mini uitleg:Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 19:41:
Rac-on; ik begrijp uit jouw reactie dat jij bij Pilmo werkt. Kun jij dan aangegeven wat er door Pilmo wordt gedaan om de kwaliteit v.d. telefonie te verbeteren want ik kom daar via de helpdesk niet achter.
ik werk voor de VoIP afdeling van bbned. Pilmo is zeg maar 1 van onze retailers, alhoewel ze ook onderdeel zijn van bbned. Stellen dat ik voor pilmo werkt klopt dus niet helemaal, ik houdt me alleen bezig met de techniek erachter en dan specifiek het voip gedeelte. Ik heb dus bijvoorbeeld 0 invloed op marketing, websites, helpdesk, prijzen enz enz enz
wat betreft kwaliteit zitten we momenteel midden in een migratie van colo 1 naar 2. Als gevolg hiervan kan er soms wat data onnodig heen en weer gesleept moeten worden. Deze mgiratie zou deze week nog afgerond moeten zijn en daarmee een flinke verbetering meebrengen
Ok, bedankt voor de tip. Ik ga het proberen. De firewall instellen zal wel lukken.rac-on schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:19:
[...]
het modem krijg je niet in bridged mode terwijl je voip nog werkt, dat is onmogelijk. Wat je wel kan doen is de 1616 via het menuitem "quickstart" instellen als ATA en een ander ADSL modem gebruiken wat wil bridged is. De 1616 schakeld in ata modus het dsl modem deel uit en hangt aan de ethernetpoort een dhcp client. Je kan hem dan gewoon achter je linuxbak hangen.
niet vervolgens de helpdesk gaan bellen hoe je je firewall in moet stellen
<cut>
Verwijderd
@Rac-on:
Ik vind jouw reactie richting Karbus nogal kort door de bocht.
Het is maar van welke kan je het bekijkt. Het lijkt me voor de medewerkers op de helpdesk ook wel prettig om niet de hele dag te worden afgesnauwd omdat de kwaliteit v.d.telefonie niet goed is.
Als je dat soort problemen kunt oplossen door een ander modem voor een klant te beheren zijn er 2 tevreden.
Wie weet gaat Pilmo wel overstag en worden de Copperjet modems vervangen door betere modems.
En dat dubbeltje op de eerste rang geldt zeker ook voor Pilmo!
Ik vind jouw reactie richting Karbus nogal kort door de bocht.
Citaat: |
Karbus ik geef je weinig kans. Voor het bedrag wat je per maand betaald, kunnen wij een dergelijke service (lukraak allerlei verschillende types modems gaan beheren) niet leveren. Iets met dubbeltje en eerste rang en zo |
Het is maar van welke kan je het bekijkt. Het lijkt me voor de medewerkers op de helpdesk ook wel prettig om niet de hele dag te worden afgesnauwd omdat de kwaliteit v.d.telefonie niet goed is.
Als je dat soort problemen kunt oplossen door een ander modem voor een klant te beheren zijn er 2 tevreden.
Wie weet gaat Pilmo wel overstag en worden de Copperjet modems vervangen door betere modems.
En dat dubbeltje op de eerste rang geldt zeker ook voor Pilmo!
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 09:36 ]
Het laatste nieuws, nog steeds geen aansluiting (aanmelding 22 juni!).smollynl schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:13:
[...]
Vandaag (8 aug) nog steeds geen pilmo!
Net alweer aan de telefoon gehangen, .... nieuw systeem .... problemen .... weten niet wanneer... maar zo spoedig mogelijk. Maar ze kunnen blijkbaar niet eens achterhalen wat de planning dan zou zijn en kunnen niets garanderen, terwijl het drie weken geleden nog volgende week was. Is dat liegen?
Wat een stelletje amateurs.
Maandag (14 aug) maar weer eens gebeld, het "systeem" geeft aan dat BBned de aanvraag 8 aug. heeft afgekeurd, maar ze weten niet waarom! ze gaan contact opnemen en nemen morgen met mij contact op.
Dinsdag (15 aug), heb zelf maar weer gebeld want heb de hele dag niets van ze gehoord. Maar geen antwoord van BBned, en na intern overleg zou het gewoon een probleem te zijn in het nieuwe order systeem richting BBned. Het zal echt niet lang meer duren.
Ik zit erover te denken om de aanvraag te annuleren, maar dan moet ik me ergens anders aanmelden en dat kost ook min. 3 weken.
Wat is er toch met BBned aan de hand?
Voor zover ik weet is er met BBned weinig aan de hand. Ik heb zelf onlangs een order geplaatst voor mijn tante en ben vanuit die situatie met Pilmo aan het bellen over de voortgang. Met een beetje wikken en wegen ben ik er achter gekomen dat het systeem waar Pilmo haar orders mee aanvraagd bij BBned momenteel niet lekker werkt. Het schijnt een nieuw systeem wat zojuist in gebruik is genomen te zijn. Ik kan me niet voorstellen dat BBned het er bij laat zitten en dat men op die manier orders ziet verdwijnen. Ik ga er dus ook van uit dat de problemen met oplevering van Pilmo lijnen binnenkort tot de verleden tijd behoren... Mij werd beloofd dat de lijn binnen 2 weken wordt opgeleverd.smollynl schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 07:50:
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om een fax aan te sluiten op de Pilmo lijn en hier vervolgens ook mee te faxen ?
ja, dat kan nietMVC schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:17:
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om een fax aan te sluiten op de Pilmo lijn en hier vervolgens ook mee te faxen ?
Verwijderd
Ik ben er nog niet uit... weet niet of ik nu tevreden dan wel ontevreden ben.
Als je je aanmeldt dan kan er van alles en ziijn er geen problemen te verwachten. De levering laat dan uiteindelijk toch weer langer op zich wachten dan is afgesproken.
Uiteindelijk wordt er dan toch opgeleverd en kun je je lijn gaan gebruiken. Shit, een modem met 1 ethernetpoort. Das dan jammer, dan maar een extra router erachter (ook wireless) dat lukt niet.
Copperjet staat ingesteld als router, de 2 zien elkaar met geen mogelijkheid. De oude router heeft geen telefoonpoorten... dus... nieuwe router gekocht. Installeren daarvan verloopt volgens plan, internet +eigen netwerk werkt.
Maar helaas de telefoon dus niet. Die gegevens krijg je dus ook niet. Kijk als je DAT nu maar van te voren zou weten.....
Dus maar weer verder knoeien met de cpj 1616 2p. Met de nieuwe router lukt het uiteindelijk na veel moeite en veel uren om de boel aan de praat te krijgen.
Draait op internet correct, port forwarden op de cpj gaat wel voor een tracker site maar weer niet voor mijin eigen webserver... de telefoon wordt tijdens een gesprek te pas en te onpas verbroken.
Maar na een dag is het mis. Geen internet verbinding meer, ledje knippert komt op gaat down.. etc..
Gebeld, met de heldpdesk... vriendelijk hoor daar niet van... Moet modem opsturen gaan ze kijken...
Ik weet niet... ben er nog niet uit.
trouwens met ca een half jaar is er een nieuwe server en kunnen mensen die dat willen hun SIP gegevens opvragen....misschien is er dan nog hoop..
gr,
Xerxes2001
Als je je aanmeldt dan kan er van alles en ziijn er geen problemen te verwachten. De levering laat dan uiteindelijk toch weer langer op zich wachten dan is afgesproken.
Uiteindelijk wordt er dan toch opgeleverd en kun je je lijn gaan gebruiken. Shit, een modem met 1 ethernetpoort. Das dan jammer, dan maar een extra router erachter (ook wireless) dat lukt niet.
Copperjet staat ingesteld als router, de 2 zien elkaar met geen mogelijkheid. De oude router heeft geen telefoonpoorten... dus... nieuwe router gekocht. Installeren daarvan verloopt volgens plan, internet +eigen netwerk werkt.
Maar helaas de telefoon dus niet. Die gegevens krijg je dus ook niet. Kijk als je DAT nu maar van te voren zou weten.....
Dus maar weer verder knoeien met de cpj 1616 2p. Met de nieuwe router lukt het uiteindelijk na veel moeite en veel uren om de boel aan de praat te krijgen.
Draait op internet correct, port forwarden op de cpj gaat wel voor een tracker site maar weer niet voor mijin eigen webserver... de telefoon wordt tijdens een gesprek te pas en te onpas verbroken.
Maar na een dag is het mis. Geen internet verbinding meer, ledje knippert komt op gaat down.. etc..
Gebeld, met de heldpdesk... vriendelijk hoor daar niet van... Moet modem opsturen gaan ze kijken...
trouwens met ca een half jaar is er een nieuwe server en kunnen mensen die dat willen hun SIP gegevens opvragen....misschien is er dan nog hoop..
gr,
Xerxes2001
heb je het topic uberhaupt zeg maar een klein beetje gelezen?Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:13:
Ik ben er nog niet uit... weet niet of ik nu tevreden dan wel ontevreden ben.
Nu niet ja zeggen, want dan had je geweten dat je de 1616 met 3 muisklikken kan instellen als ATA en achter je eigen router aan kan sluiten.
een router achter router kan ook gewoon, zoals ook in dit topic genoemd. Zorgen dat je eigen router op dhcp staat ingesteld en dat er link is en dan krijgt je eigen router gewoon via dhcp een 172.19.3.x toegewezen van de 1616
portforwards kan je ook gewoon instellen, de handleiding vind je terug in de topicstart. Uiteraard in de 1616 alles forwarden naar het ip van je router en dan op je eigen router forwarden naar waar het nodig is. Dat heeft niks met pilmo te maken maar zijn gewoon algemene vragen over portforwards en netwerkjes bouwen
groeten is niet nodig op GoTgr,
Xerxes2001
Verwijderd
Ho ho ho RAC-on... er werd door boccakill gevraagd of iemand nog meer ervaringen had....Dat heeft niks met pilmo te maken maar zijn gewoon algemene vragen over portforwards en netwerkjes bouwen
Dat is mijn ervaring met Pilmo en JA!! ik heb deze hele draad al tig keer gelezen.....
En als JIJ goed had gelezen had je ook kunnen weten dat port forwarding ook lukte voor van alles behalve voor mijn eigen website.....en dus ook dat ik 2 routers achter elkaar werkend had gekregen....
En dat je dus die gegevens niet krijgt is dus wel degelijk iets wat je van te voren had moeten weten, dus zeker een pilmo ervaring. Net als de opmerking dat de modem niet boven mag staan maar beneden in de meterkast. omdat de telefoonlijn erg gevoelig is voor storing... kijk dat is info die je eigenlijk gewoon van te voren te horen zou moeten krijgen.
Na 30 dagen wordt u gebeld om door te spreken of u tevreden bent over de telefoon lijn of niet, dan beslist u of uw nummer geporteerd wordt of dat u de lijn laat zoals die is (kpn).. maar zelfs zoiets simpels is niet na te komen door Pilmo... Ik ben niet gebeld, mijn lijn was er zonder waarschuwing vooraf gewoon geporteerd. KIJK dat is een ervaring met Pilmo.
En ik weet echt niet of ik hier nu zo tevreden mee ben, ik wil graag dat men zich aan afspraken houdt. Dat moet ik nl ook.
en of ik groet maak ik zelf wel uit...
Wat ik in verschillende berichten lees is dat Pilmo geen SIP gegevens vrij wil geven vanwege stabiliteit. Als hun Voip netwerk nou stabiel zou zijn en er spraken was van kwaliteit dan zou ik dat begrijpen. Maar slechter dan het nu is kan het toch niet ? Nog steeds heb ik last van echo en andere vreemde geluiden. Wie heeft er nog hoop dat dit op korte termijn opgelost gaat worden ?
Dat stabiliteits-argument slaat natuurlijk helemaal nergens op...MVC schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 13:38:
Wat ik in verschillende berichten lees is dat Pilmo geen SIP gegevens vrij wil geven vanwege stabiliteit. Als hun Voip netwerk nou stabiel zou zijn en er spraken was van kwaliteit dan zou ik dat begrijpen. Maar slechter dan het nu is kan het toch niet ? Nog steeds heb ik last van echo en andere vreemde geluiden. Wie heeft er nog hoop dat dit op korte termijn opgelost gaat worden ?

Wat ik wel gemerkt heb, is dat de firmware waarmee de modems (Zyxel 2602) worden uitgeleverd, ronduit zuigt.

Een kleine wijziging bleek al voldoende om de standaard uitgeleverde firmware te laten vastlopen. Na een update met een nieuwe versie, afkomstig van de Tiscali-site, werkte alles pas naar behoren. Men had blijkbaar grote haast om de spullen uitgeleverd te krijgen, dus nam men een flinke berg fouten voor lief. Dom hoor..

Maar dat de SIP-infrastructuur hier hinder van zou ondervinden is je reinste kolder, daar elk SIP-account is beveiligd met een password. Als Pilmo de fout heeft gemaakt om voor iedereen hetzelfde password uit te leveren, is dat natuurlijk een grote stommiteit, maar het lijkt me sterk dat dat hier het geval is. Speedlinq geeft je ook een zeer cryptisch initieel password wat je meteen dient te wijzigen en zo hoort het ook.
nee, we hebben niet voor iedereen hetzelfde wachtwoordpoktor schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:36:
[...]
Dat stabiliteits-argument slaat natuurlijk helemaal nergens op...Ik ben zelf klant bij Speedlinq (ook VoIP) en heb gewoon netjes alle gegevens thuis gekregen en heb zelf mijn ADSL-modem geconfigureerd, geen vuiltje aan de lucht. Anderen hebben hier meer moeite mee dan ik, dat is logisch (ben zelf professioneel IT-specialist) en die help ik dan ook op weg in het grote Speedlinq-topic hier op GoT.
Wat ik wel gemerkt heb, is dat de firmware waarmee de modems (Zyxel 2602) worden uitgeleverd, ronduit zuigt.
Een kleine wijziging bleek al voldoende om de standaard uitgeleverde firmware te laten vastlopen. Na een update met een nieuwe versie, afkomstig van de Tiscali-site, werkte alles pas naar behoren. Men had blijkbaar grote haast om de spullen uitgeleverd te krijgen, dus nam men een flinke berg fouten voor lief. Dom hoor..![]()
Maar dat de SIP-infrastructuur hier hinder van zou ondervinden is je reinste kolder, daar elk SIP-account is beveiligd met een password. Als Pilmo de fout heeft gemaakt om voor iedereen hetzelfde password uit te leveren, is dat natuurlijk een grote stommiteit, maar het lijkt me sterk dat dat hier het geval is. Speedlinq geeft je ook een zeer cryptisch initieel password wat je meteen dient te wijzigen en zo hoort het ook.
Overigens, welke sipserver en sipdomein laat speedlinq je invullen? En trek daar je conclusies eens uit als ik zeg "ervaring leert..."
[ Voor 3% gewijzigd door Rac-On op 23-08-2006 17:41 ]
Hmmm, leuk linkje binnen gekregen: http://help.pilmo.nl
Speedlinq gebruikt er 2 naast/door elkaar: telefoniedienst.nl en ritstele.nl.rac-on schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:40:
[...]
nee, we hebben niet voor iedereen hetzelfde wachtwoordexact hetzelfde type cryptische wachtwoorden worden er gebruikt bij Pilmo. En ja, potentieel kunnen klanten elkaar erg makkelijk hinderen, dat heeft de ervaring ondertussen al wel uitgewezen.
Overigens, welke sipserver en sipdomein laat speedlinq je invullen? En trek daar je conclusies eens uit als ik zeg "ervaring leert..."
Jij schrijft "potentieel kunnen ze elkaar hinderen", maar is dat ooit wel eens gebeurd dan? En waar baseer je dit op?
ik raadt je aan het hele topic nog eens door te lezen en je dan je vraag "waar baseer je dat op" eens te heroverwegen.. zoals letterlijk in de quote staat, "ervaring leert"poktor schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 13:55:
[...]
Speedlinq gebruikt er 2 naast/door elkaar: telefoniedienst.nl en ritstele.nl.
Jij schrijft "potentieel kunnen ze elkaar hinderen", maar is dat ooit wel eens gebeurd dan? En waar baseer je dit op?
Draadje nog eens gelezen en naast de behoorlijke leveringsproblemen waar Pilmo mee kampt en de vele, vele klachten over de dichtgetimmerde modems, kan ik geen gevallen ontdekken waarbij de ene VoIP-klant de andere in de weg zit.. Jij wel? Ik vraag me dus nog steeds af waar jij je "ervaring" op baseert, want hier vind ik het niet.rac-on schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:30:
[...]
ik raadt je aan het hele topic nog eens door te lezen en je dan je vraag "waar baseer je dat op" eens te heroverwegen.. zoals letterlijk in de quote staat, "ervaring leert"
zoals letterlijk gezegd: ik werk bij bbned binnen het team dat verantwoordelijk is voor het VoIP platform, zie letterlijk: rac-on in "Ervaringen met Pilmo ADSL / Glasvezel + ..."poktor schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:37:
[...]
Draadje nog eens gelezen en naast de behoorlijke leveringsproblemen waar Pilmo mee kampt en de vele, vele klachten over de dichtgetimmerde modems, kan ik geen gevallen ontdekken waarbij de ene VoIP-klant de andere in de weg zit.. Jij wel? Ik vraag me dus nog steeds af waar jij je "ervaring" op baseert, want hier vind ik het niet.
ervaring uit de eerste hand dus, kwestie van lezen...
Okee, in dat mailtje van jou lees ik over een migratie die voor verbetering van de dienstverlening moet zorgen. Leuk, maar ik lees nog steeds niets over verstoringen, door klanten veroorzaakt. Ik vind nergens iets terug over klanten die met hun aansluiting het verkeer van anderen in de war schoppen. Heb je een voorbeeld voor me? Eentje maar?rac-on schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 18:50:
[...]
zoals letterlijk gezegd: ik werk bij bbned binnen het team dat verantwoordelijk is voor het VoIP platform, zie letterlijk: rac-on in "Ervaringen met Pilmo ADSL / Glasvezel + ..."
ervaring uit de eerste hand dus, kwestie van lezen...
heb ik wel, krijg je niet. Je zult begrijpen dat ik informatie over onze klanten, partners e.d. niet met derden ga delen, laat staan op een publiek forum neergooien.poktor schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:44:
[...]
Okee, in dat mailtje van jou lees ik over een migratie die voor verbetering van de dienstverlening moet zorgen. Leuk, maar ik lees nog steeds niets over verstoringen, door klanten veroorzaakt. Ik vind nergens iets terug over klanten die met hun aansluiting het verkeer van anderen in de war schoppen. Heb je een voorbeeld voor me? Eentje maar?
Maar aangezien je zo lekker bezig bent, waarom denk je anders dat wij onze sip-gegevens niet vrijgeven? het is niet alsof we verdienen op de hardware, want daar betaald de eindgebruiker niet voor.
Verwijderd
Nee dat begrijp ik wel... dat hoort ook niet zo. Ik vraag me wel af of er bij Pilmo onderling ook op deze toon over eindgebruikers wordt gesproken.rac-on schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:58:
[...]
heb ik wel, krijg je niet. Je zult begrijpen dat ik informatie over onze klanten, partners e.d. niet met derden ga delen, laat staan op een publiek forum neergooien.
Maar aangezien je zo lekker bezig bent, waarom denk je anders dat wij onze sip-gegevens niet vrijgeven? het is niet alsof we verdienen op de hardware, want daar betaald de eindgebruiker niet voor.
Ik heb het idee dat je ons maar een stelletje sukkels vindt en jezelf geweldig....sukkels die bovendien helemaal niets te willen hebben want ze betalen zelfs niet voor de hardware????
gr.
oh nee dat mocht niet he?
Volgens mij dwalen we een beetje af van het doel van dit topic. Namenlijk een ieder helpen met de eventuele problemen die opduiken. Kortom, zullen we dit soort discussie's tot het verleden laten behoren en ons indien nodig bezig houden met dat waar je een vraag of antwoord op hebt?Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:20:
[...]
Nee dat begrijp ik wel... dat hoort ook niet zo. Ik vraag me wel af of er bij Pilmo onderling ook op deze toon over eindgebruikers wordt gesproken.
Ik heb het idee dat je ons maar een stelletje sukkels vindt en jezelf geweldig....sukkels die bovendien helemaal niets te willen hebben want ze betalen zelfs niet voor de hardware????
gr.
nee ik denk dat je me niet begrijpt. Ik bedoel dat wij de sip gegevens niet niet vrijgeven omdat we dan denken meer geld te kunnen verdienen oid, maar omdat dat in het belang van de klant is.Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:20:
[...]
Nee dat begrijp ik wel... dat hoort ook niet zo. Ik vraag me wel af of er bij Pilmo onderling ook op deze toon over eindgebruikers wordt gesproken.
gr.
En als ik je/jullie een sukkel had gevonden, dan had ik
a. dat gewoon gezegd
b. geen tijd besteed om jullie proberen te helpen en te informeren
samenvattend: wij geven geen sip gegevens vrij enkel omdat dit nadeling kan en zal uitpakken voor onze klanten in de vorm van een minder stabiel produkt. We werken daarnaast aan een uitbreiding van ons platform waarop gebruikers die dat graag willen, hun eigen hardware kunnen aansluiten en dus wel beschikking krijgen over deze gegevens. Wij houden de gegevens niet achter uit commercieel belang, omdat die belangen er niet zijn doordat wij geen kosten rekenen voor de hardware.
imho is dit klantgericht, maar blijkbaar heb jij daar een andere mening over.
Als je liever niet hebt dat ik mijn tijd besteed aan het jullie op de hoogte houden en waar mogelijk informeren en helpen hoor ik het graag, dan houdt ik er mee op.
Verwijderd
Als ik voor mezelf mag spreken.. ik word heel graag op de hoogte gehouden over zaken die mij aan gaan of die ik graag wil weten.rac-on schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:32:
[...]
Als je liever niet hebt dat ik mijn tijd besteed aan het jullie op de hoogte houden en waar mogelijk informeren en helpen hoor ik het graag, dan houdt ik er mee op.
Ik heb er alleen een verschrikkelijke hekel aan dat er nogal belerend gedaan wordt naar mensen die een fatsoenlijke vraag stellen.
Iets met dubbeltje op de eerst rang", iets met "als je ook maar een klein beetje gelezen had" en "aangezien je zo lekker bezig bent, waarom denk je anders..."
Lees je postings maar eens terug...
vr.gr.
Verwijderd
Dat is ook mijn idee. Zonder het belerende deel waardeer ik je bijdrage zeer en hoop ik dat je dit topic niet zult verlaten. Advies: probeer gewoon je kennis te spuien en neem niet een al te verdedigende houding aan t.a.v. Pilmo want jouw mening is niet altijd onze mening en dat kun je je als je jezelf in onze situatie verplaatst vast wel voorstellen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:04:
[...]
Als ik voor mezelf mag spreken.. ik word heel graag op de hoogte gehouden over zaken die mij aan gaan of die ik graag wil weten.
Ik heb er alleen een verschrikkelijke hekel aan dat er nogal belerend gedaan wordt naar mensen die een fatsoenlijke vraag stellen.
Iets met dubbeltje op de eerst rang", iets met "als je ook maar een klein beetje gelezen had" en "aangezien je zo lekker bezig bent, waarom denk je anders..."
vr.gr.
Nog een tip........ ook voor Poktor
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 17:50 ]
Het lijkt mij dat zoiets in 2 a 3 weken makkelijk klaar moet kunnen zijn, hoe lang denken jullie hier voor nodig te hebben ?rac-on schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:32 We werken daarnaast aan een uitbreiding van ons platform waarop gebruikers die dat graag willen, hun eigen hardware kunnen aansluiten en dus wel beschikking krijgen over deze gegevens.
Verwijderd
Heb vandaag mijn modem retour gekregen. Hij werkte niet meer, tijdens internetten hield hij het plotseling voor gezien.
Voordat hij het begaf, had ik een goede telefoon verbinding. Ik kon de beller goed verstaan maar de andere kant verstond mij ook goed. De verbinding werd echter heel vaak verbroken, soms in 1 minuut soms na 4 minuten. Maar binnen half uur wel 5 x.
Toen hield internet er ook mee op en was de webpagina van het modem niet meer te benaderen.
Opgestuurd en vandaag dus retour.
Maar nu een uiterst belabberd telefoon geluid. IK versta de andere partij prima, maar zij mij niet.
Het stottert zeggen ze, waardoor stukken spraak wegvallen en ik dus niet te volgen ben.
Dat was dus niet zo voor ik het modem opstuurde.
Iemand een idee? Maakt niet uit welke telefoon ik gebruik trouwens, heb een draagbare DECT en een gewoon met een "draadje"beide doen hetzelfde.
Oh ja, cpj staat als ATA ingesteld en de speedtouch 716v5 wl verzorgt nu de internet verbinding.
Voordat hij het begaf, had ik een goede telefoon verbinding. Ik kon de beller goed verstaan maar de andere kant verstond mij ook goed. De verbinding werd echter heel vaak verbroken, soms in 1 minuut soms na 4 minuten. Maar binnen half uur wel 5 x.
Toen hield internet er ook mee op en was de webpagina van het modem niet meer te benaderen.
Opgestuurd en vandaag dus retour.
Maar nu een uiterst belabberd telefoon geluid. IK versta de andere partij prima, maar zij mij niet.
Het stottert zeggen ze, waardoor stukken spraak wegvallen en ik dus niet te volgen ben.
Dat was dus niet zo voor ik het modem opstuurde.
Iemand een idee? Maakt niet uit welke telefoon ik gebruik trouwens, heb een draagbare DECT en een gewoon met een "draadje"beide doen hetzelfde.
Oh ja, cpj staat als ATA ingesteld en de speedtouch 716v5 wl verzorgt nu de internet verbinding.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 18:13 ]
Duidelijke taal, nu snap ik hoe de vork in de steel zit. Dank.rac-on schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:58:
[...]
heb ik wel, krijg je niet. Je zult begrijpen dat ik informatie over onze klanten, partners e.d. niet met derden ga delen, laat staan op een publiek forum neergooien.
Kijk, dat is netjes. Goed bezig!rac-on schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:32:
[...]
--knip--
We werken daarnaast aan een uitbreiding van ons platform waarop gebruikers die dat graag willen, hun eigen hardware kunnen aansluiten en dus wel beschikking krijgen over deze gegevens. Wij houden de gegevens niet achter uit commercieel belang, omdat die belangen er niet zijn doordat wij geen kosten rekenen voor de hardware.
imho is dit klantgericht, maar blijkbaar heb jij daar een andere mening over.
--knip--
Geen probleem hoor, het plaatje is nu compleet en geheel duidelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:43:
[...]
Dat is ook mijn idee. Zonder het belerende deel waardeer ik je bijdrage zeer en hoop ik dat je dit topic niet zult verlaten. Advies: probeer gewoon je kennis te spuien en neem niet een al te verdedigende houding aan t.a.v. Pilmo want jouw mening is niet altijd onze mening en dat kun je je als je jezelf in onze situatie verplaatst vast wel voorstellen.
Nog een tip........ ook voor Poktor![]()
....... laten we het leuk houden en er geen welles/nietes spelletje van maken.
Ben het wel met je eens, maar laat verder maar zitten. Hij zit dicht bij het vuur en is, zo vermoed ik, van de jongere generatie. Dan krijg je zo'n houding. Hij kan ook niet weten dat ik al 20 jaar meedraai in de IT, álles al heb gezien en gedaan inmiddels en precies weet waar hij mee bezig is. Waarom denk je dat ik zo doorvraag?Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:04:
[...]
Als ik voor mezelf mag spreken.. ik word heel graag op de hoogte gehouden over zaken die mij aan gaan of die ik graag wil weten.
vr.gr.
Mij ging het erom, een duidelijke uitspraak van hem te krijgen. Die heb ik nu en ik weet ook, dat hij goed bezig is, getuige de nieuwe omgeving die hij met zijn collega's aan het bouwen is en waarop wél de SIP-gegevens worden vrijgegeven. Prima.
Verwijderd
Even terug komen op mijn bericht over de stotterende verbinding..
Ik heb nu een acceptabel geluid. Het blijft iets minder dan gewend met KPN, maar zeker heel goed te doen.
Doordat ik de 2e telefoonlijn (waar geen toestel meer op aangesloten zat) heb afgekoppeld is het geluid stukken verbeterd.
Deze 2e lijn wil ik eigenlijk wel weer gaan gebruiken omdat ik op beide etages tweer telefoon wil hebben.
Dus een echte oplossing is het nog niet maar misschien een tip voor anderen..
Ik heb nu een acceptabel geluid. Het blijft iets minder dan gewend met KPN, maar zeker heel goed te doen.
Doordat ik de 2e telefoonlijn (waar geen toestel meer op aangesloten zat) heb afgekoppeld is het geluid stukken verbeterd.
Deze 2e lijn wil ik eigenlijk wel weer gaan gebruiken omdat ik op beide etages tweer telefoon wil hebben.
het probleem is de aansluitfactor die de VoIP modems leveren, die is niet vergelijkbaar met een kpn aansluiting. Voor je telefoon zijn ook zeg maar "versterkende splitters" te koop, net als je die voor bij je tv signaal hebt. Als je die er tussen zet ipv een passieve splitter, heb je het probleem waarschijnlijkj niet.Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 09:03:
Even terug komen op mijn bericht over de stotterende verbinding..
@poktor, ik ben een techneut, techneuten communiceren niet altijd optimaal, daar hebben ze de afd marketing voor
Verwijderd
Oke thanks....dat is nuttige info. Zal dat in de komende tijd eens gaan proberen..rac-on schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:36:
[...]
het probleem is de aansluitfactor die de VoIP modems leveren, die is niet vergelijkbaar met een kpn aansluiting. Voor je telefoon zijn ook zeg maar "versterkende splitters" te koop, net als je die voor bij je tv signaal hebt. Als je die er tussen zet ipv een passieve splitter, heb je het probleem waarschijnlijkj niet.
Dit klopt, hier moet je erg mee uitkijken. Ik heb daarom een kleine binnenhuiscentrale aan de voip-poort gehangen. Aan de centrale kan ik vervolgens hangen wat ik wil. Werkt prima.rac-on schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:36:
[...]
het probleem is de aansluitfactor die de VoIP modems leveren, die is niet vergelijkbaar met een kpn aansluiting. Voor je telefoon zijn ook zeg maar "versterkende splitters" te koop, net als je die voor bij je tv signaal hebt. Als je die er tussen zet ipv een passieve splitter, heb je het probleem waarschijnlijkj niet.
*grinnik*@poktor, ik ben een techneut, techneuten communiceren niet altijd optimaal, daar hebben ze de afd marketing voorik zal proberen wat liever te doen, als de rest hier wel wat meer z'n best doet om "door de toon heen de inhoud te lezen", als je begrijpt wat ik bedoel
Prima hoor, zoals je al hebt kunnen lezen heb ik er geen moeite mee: ik ben het typische techneuten-toontje wel gewend...
Ik heb vrijdag maar weer eens gebeld hoe het met mijn aanvraag zit. Blijkt hij 2 weken geleden door BBNed afgewezen te zijn
Niet dat Pilmo dan even iets laat horen ofzo, dus mijn aanvraag lag al 2 weken stil.
Vermoedelijk kwam dit door het nieuwe systeem, order 2x ingeschoten richting BBNed vermoedde de helpdesker, dus hij wordt opnieuw ingeschoten en jawel, weer 2 weken wachten
(Ik heb nu Demon via BBNed, dus ik kan geen reden bedenken waarom BBNed niet zou kunnen leveren)

Niet dat Pilmo dan even iets laat horen ofzo, dus mijn aanvraag lag al 2 weken stil.
Vermoedelijk kwam dit door het nieuwe systeem, order 2x ingeschoten richting BBNed vermoedde de helpdesker, dus hij wordt opnieuw ingeschoten en jawel, weer 2 weken wachten

(Ik heb nu Demon via BBNed, dus ik kan geen reden bedenken waarom BBNed niet zou kunnen leveren)
@rac-on:
Ik heb een vreemd probleempje momenteel, misschien heb je hier al eens van gehoord?
Als ik bel met een mobiel of een mobieltje belt mij, dan hoor ik het mobieltje niet. Het mobieltje hoort mij echter prima. Bel ik een vast nummer of word ik door een vast nummer gebeld, dan is alles prima in orde. Vreemd...
Ik heb een vreemd probleempje momenteel, misschien heb je hier al eens van gehoord?
Als ik bel met een mobiel of een mobieltje belt mij, dan hoor ik het mobieltje niet. Het mobieltje hoort mij echter prima. Bel ik een vast nummer of word ik door een vast nummer gebeld, dan is alles prima in orde. Vreemd...

Ik heb net even het hele topic door gelezen. Zit nu op mijn werk, dus ik kan het niet testen.
heb een sitecom router achter de copperjet hangen voor mijn wifi.
Maar nu is alleen mijn vraag kan ik alle porten in de copperjet 1616 2p forwarden naar mijn sitecom router. Dus kan ik dit invullen bij Advanced NAT Configuration en dan de volgende instellingen gebruiken "External Port Range" "Start" 0, "End" 65535 en bij "Internal Port Range" "Start" 0, "End" 65535 ?
Is er geen andere manier om alle porten open te laten in de copperjet?
Maar nu is alleen mijn vraag kan ik alle porten in de copperjet 1616 2p forwarden naar mijn sitecom router. Dus kan ik dit invullen bij Advanced NAT Configuration en dan de volgende instellingen gebruiken "External Port Range" "Start" 0, "End" 65535 en bij "Internal Port Range" "Start" 0, "End" 65535 ?
In mijn Zyxel heb ik de optie "all ports" en "all services" die ik kan forwarden, maar als je die optie niet hebt, is dit een goede tweede. Doen dus. Gebruik je geen VoIP, dan kun je ook nog kiezen voor het in Bridge-mode zetten van je Copperjet. Hiermee maak je je Copperjet geheel transparant.boppos schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:49:
Ik heb net even het hele topic door gelezen. Zit nu op mijn werk, dus ik kan het niet testen.
Pilmo heeft het nu echt helemaal leuk gemaakt hier ; 2 dagen zonder internet én telefonie gezeten
En dan het waarom (helemaal leuk) ; het was geen technische reden die wel te begrijpen is, maar ze hadden ons gewoon op "suspend" gezet (wat dus betekend niet en internetten én bellen). WTF!? Wat een stelletje randdebielen! 2dagen niet bereikbaar op de telefoon! G**v*r***** , zoiets kan je toch niet maken? En ze konden mij ook niet eens vertellen waarom ze dat hadden gedaan, 10 euro aan belkosten en 2 dagen later hebben ze ons internet weer kunnen aanzetten.
Na 4 maanden pilmo verlang ik echt weer terug naar het dure, maar o zo veel betrouwbaardere @home (waar ik zeer graag 20 euro meer voor betaal).
Opgesomt de problemen die ik al met pilmo gehad heb ;
- Slechte kwaliteit telefonie (soms niet eens bereikbaar, veel stotteren. Lijkt nu wel aardig opgelost te zijn)
- Vaak slechte pingtijden in spelletjes, iig stuk slechter dan @home.
- 2 dagen geen internet én telefonie zonder enige waarschuwing of vergoeding
- Geen eigen voip modem kunnen gebruiken, geen voip inloggegevens krijgen.
- Copperjet modem dat na 2 weken al zo heet werd dat ie kapot ging.
Ik wil terug naar @home, nog 8 maanden
En dan het waarom (helemaal leuk) ; het was geen technische reden die wel te begrijpen is, maar ze hadden ons gewoon op "suspend" gezet (wat dus betekend niet en internetten én bellen). WTF!? Wat een stelletje randdebielen! 2dagen niet bereikbaar op de telefoon! G**v*r***** , zoiets kan je toch niet maken? En ze konden mij ook niet eens vertellen waarom ze dat hadden gedaan, 10 euro aan belkosten en 2 dagen later hebben ze ons internet weer kunnen aanzetten.
Na 4 maanden pilmo verlang ik echt weer terug naar het dure, maar o zo veel betrouwbaardere @home (waar ik zeer graag 20 euro meer voor betaal).
Opgesomt de problemen die ik al met pilmo gehad heb ;
- Slechte kwaliteit telefonie (soms niet eens bereikbaar, veel stotteren. Lijkt nu wel aardig opgelost te zijn)
- Vaak slechte pingtijden in spelletjes, iig stuk slechter dan @home.
- 2 dagen geen internet én telefonie zonder enige waarschuwing of vergoeding

- Geen eigen voip modem kunnen gebruiken, geen voip inloggegevens krijgen.
- Copperjet modem dat na 2 weken al zo heet werd dat ie kapot ging.
Ik wil terug naar @home, nog 8 maanden
het is gelukt met de instellingen die ik wildepoktor schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:24:
[...]
In mijn Zyxel heb ik de optie "all ports" en "all services" die ik kan forwarden, maar als je die optie niet hebt, is dit een goede tweede. Doen dus. Gebruik je geen VoIP, dan kun je ook nog kiezen voor het in Bridge-mode zetten van je Copperjet. Hiermee maak je je Copperjet geheel transparant.
nu nog iets anders:
Ik vind het gek dat ik met Pilmo Totaal abbo niet zo'n snelle verbinding heb als verwacht.
volgens: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ is de afstand van minder dan 1 km (664 m) dus dan zou de verbinding toch wel een dikke 800 kbyte/s moeten zijn maar nee hoor bij speedtest.nl kom ik niet boven de 500 uit en meestal zit ik zo rond de 400 als ik test.

wat kan ik hier aan doen?
Ik heb begrepen dat pilmo zelf de Copperjet 1616 update, dus die zou helemaal goed moeten zijn. Zou het nog ergens anders aan kunnen ligen bij mij in huis of komt het gewoon omdat het koper in de grond niet helemaal ok is?
Heb je er nog een router achterhangen of torrentclient oid?
zoja router resetten, ik had hetzelfde probleem met de upload ca/ 15 k ipv de verwqchte 100k
router gereset (harde) en klaar!
laat het weten!!
zoja router resetten, ik had hetzelfde probleem met de upload ca/ 15 k ipv de verwqchte 100k
laat het weten!!
boppos schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:50:
[...]
het is gelukt met de instellingen die ik wilde![]()
nu nog iets anders:
Ik vind het gek dat ik met Pilmo Totaal abbo niet zo'n snelle verbinding heb als verwacht.
volgens: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ is de afstand van minder dan 1 km (664 m) dus dan zou de verbinding toch wel een dikke 800 kbyte/s moeten zijn maar nee hoor bij speedtest.nl kom ik niet boven de 500 uit en meestal zit ik zo rond de 400 als ik test.![]()
wat kan ik hier aan doen?
Ik heb begrepen dat pilmo zelf de Copperjet 1616 update, dus die zou helemaal goed moeten zijn. Zou het nog ergens anders aan kunnen ligen bij mij in huis of komt het gewoon omdat het koper in de grond niet helemaal ok is?
er zit bij mij een router achter, maar wat bedoel je met een hard reset? alles terug naar fabrieks instellingen? of gewoon aan en uit zetten? want dat laaste heb ik al gedaan.killer2 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:56:
Heb je er nog een router achterhangen of torrentclient oid?
laat het weten!!)[...]
als ik mijn snelheid test zorg ik dat alles wat verkeer genereerd (torrent, dc++, grabit, ect) uit staat anders zou het niet eerlijk zijn.
edit: upload is meestal rond de 90kbyte/s
[ Voor 3% gewijzigd door boppos op 30-08-2006 14:37 ]
ja bedoel echt de stroom eraf!
tja, verder geen vertakkingen in huis zelf? in het ergste geval zijn er "teveel" gebruikers in de buurt
overboeking enzo....
tja, verder geen vertakkingen in huis zelf? in het ergste geval zijn er "teveel" gebruikers in de buurt
overboeking enzo....
boppos schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:36:
[...]
er zit bij mij een router achter, maar wat bedoel je met een hard reset? alles terug naar fabrieks instellingen? of gewoon aan en uit zetten? want dat laaste heb ik al gedaan.
als ik mijn snelheid test zorg ik dat alles wat verkeer genereerd (torrent, dc++, grabit, ect) uit staat anders zou het niet eerlijk zijn.
edit: upload is meestal rond de 90kbyte/s
Zo werkt DSL niet. Overbooking is globaal voor een ISP. Iedereen heeft er last van, of niemand. En om het antwoord op de volgende vraag maar gelijk te geven:killer2 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:48:
in het ergste geval zijn er "teveel" gebruikers in de buurt
overboeking enzo....
Download: 787.1 KByte/sec
(=6297 kbps)
Upload: 94.4 KByte/sec
(=755 kbps)
--- 62.177.189.3 ping statistics ---
14 packets transmitted, 14 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 14.4/15.0/15.6 ms
Ik heb nergens last van, dus overbooking kan geen probleem zijn. Niet als ik de snelheid test op het drukste moment van de avond.
I don't like facts. They have a liberal bias.
ik praat poepBurne schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:33:
[...]
Zo werkt DSL niet. Overbooking is globaal voor een ISP. Iedereen heeft er last van, of niemand. En om het antwoord op de volgende vraag maar gelijk te geven:
Ik heb nergens last van, dus overbooking kan geen probleem zijn. Niet als ik de snelheid test op het drukste moment van de avond.

[ Voor 38% gewijzigd door Rac-On op 31-08-2006 11:09 ]
31 Augustus en nog steeds geen internetsmollynl schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 07:50:
[...]
Het laatste nieuws, nog steeds geen aansluiting (aanmelding 22 juni!).
Maandag (14 aug) maar weer eens gebeld, het "systeem" geeft aan dat BBned de aanvraag 8 aug. heeft afgekeurd, maar ze weten niet waarom! ze gaan contact opnemen en nemen morgen met mij contact op.
Dinsdag (15 aug), heb zelf maar weer gebeld want heb de hele dag niets van ze gehoord. Maar geen antwoord van BBned, en na intern overleg zou het gewoon een probleem te zijn in het nieuwe order systeem richting BBned. Het zal echt niet lang meer duren.
Ik zit erover te denken om de aanvraag te annuleren, maar dan moet ik me ergens anders aanmelden en dat kost ook min. 3 weken.
Volgens Pilmo heeft BBned de verbinding afgelopen maandag gemaakt, en is gisteren het modem verstuurd. Ben benieuwd of nu wel de echte waarheid is (er is me al een keer eerder verteld (21 juli) dat het modem onderweg is!).
Maar laat ik er eens een ander modem aanhangen en zien of de DSL verbinding er uberhaupt is. Alleen vci/vpi instellen zou genoeg moeten zijn volgens Pilmo; dus vci/vpi = 0,35 en ethernet gateway........... natuurlijk geen verbinding.
Heb ik nou nog een username/password nodig? of zou het zo moeten werken?
En RFC1843 en bridged.smollynl schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 08:05:
[...]
31 Augustus en nog steeds geen internet![]()
Volgens Pilmo heeft BBned de verbinding afgelopen maandag gemaakt, en is gisteren het modem verstuurd. Ben benieuwd of nu wel de echte waarheid is (er is me al een keer eerder verteld (21 juli) dat het modem onderweg is!).
Maar laat ik er eens een ander modem aanhangen en zien of de DSL verbinding er uberhaupt is. Alleen vci/vpi instellen zou genoeg moeten zijn volgens Pilmo; dus vci/vpi = 0,35 en ethernet gateway........... natuurlijk geen verbinding.
Verwijderd
Heb sinds kort een verbinding van Pilmo ( Summersale 4/1 mbit ) en hier mijn ervaringen & wat vragen ...
* Up en download snelheid zijn top ( voor dit geld .. )
* Het eerste jaar moet je dus in één keer betalen, lees de voorwaarden goed (had ik niet gedaan)!
* Leveren duurde veel te lang, migreren ging fout
* Modem hield het twee dagen vol, voordat het ding overleedt ( copperjet 1616_2p ).
* Geen fatsoenlijke handleiding voor de bijgeleverde modem.
* Laden internetpagina's duurt opvallend lang ( soms tot wel 10 seconden ).
Heb tijdelijk mijn oude modem in gebruik genomen en hier mijn instellingen voor de adsl lijn.
mode = routing
encapsulation = enet encap
multiplex = llc
vpi = 0
vci = 35
ip adres = 'obtain automatic ip address'
Deze instellingen werken dus wel, maar zogauw ik overga op 'RFC1843 en bridged' werkt het niet meer.
De vragen
Waarom werken de 'correcte settings' voor de adsl lijn niet?
Kunnen mijn WAN settings iets te maken hebben met het traag laden van webpagina's?
Zijn er meer mensen die websites traag binnen halen via een verbinding van Pilmo?
Al geprobeerd
Firewall uitschakelen, verschillende browsers, geen torrent software, msn uit, primaire en secundaire dns server wisselen, andere dns servers.
* Up en download snelheid zijn top ( voor dit geld .. )
* Het eerste jaar moet je dus in één keer betalen, lees de voorwaarden goed (had ik niet gedaan)!
* Leveren duurde veel te lang, migreren ging fout
* Modem hield het twee dagen vol, voordat het ding overleedt ( copperjet 1616_2p ).
* Geen fatsoenlijke handleiding voor de bijgeleverde modem.
* Laden internetpagina's duurt opvallend lang ( soms tot wel 10 seconden ).
Heb tijdelijk mijn oude modem in gebruik genomen en hier mijn instellingen voor de adsl lijn.
mode = routing
encapsulation = enet encap
multiplex = llc
vpi = 0
vci = 35
ip adres = 'obtain automatic ip address'
Deze instellingen werken dus wel, maar zogauw ik overga op 'RFC1843 en bridged' werkt het niet meer.
De vragen
Waarom werken de 'correcte settings' voor de adsl lijn niet?
Kunnen mijn WAN settings iets te maken hebben met het traag laden van webpagina's?
Zijn er meer mensen die websites traag binnen halen via een verbinding van Pilmo?
Al geprobeerd
Firewall uitschakelen, verschillende browsers, geen torrent software, msn uit, primaire en secundaire dns server wisselen, andere dns servers.
Verwijderd
ik heb een tijd geleden ook dit 8mb besteld en wat hebben ze nu gedaan? Ze hebben alles al aangesloten en geen modem gestuurd. Dus ik zit op hun net.... (ik moet nog tele2 betalen) en ik kan niet op internet. Dus ik betaal voor 2 en kan niet op internet :S:S:S
Ze kunnen niet zeggen wanneer de modem komt grrrrrrrrrr
heb nog een nieuwe modem liggen
belang bij?
belang bij?
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:55:
ik heb een tijd geleden ook dit 8mb besteld en wat hebben ze nu gedaan? Ze hebben alles al aangesloten en geen modem gestuurd. Dus ik zit op hun net.... (ik moet nog tele2 betalen) en ik kan niet op internet. Dus ik betaal voor 2 en kan niet op internet :S:S:S
Verwijderd
Nou... hier mijn ervaringen met Pilmo:
Wat een (voeg hier uw eigen scheldwoorden in!) bedrijf.
Begin Juli aanvraag gedaan via de website, direct bevestigings mailtje, helemaal top! Zou maximaal 25 dagen duren, dus wij 3 dagen later oude internet opgezegd zodat we nog een 9 tal dagen over hadden. In theorie zou het helemaal goed moeten gaan.
Afijn, wij 25 dagen wachten, niets doorgekregen, wij bellen: Ja, euh.. foutje in het systeem, is nog niet verstuurd, gaan we doen en dan duurt het hooguit een weekje. Okee... paar daagjes zonder internet geen probleem, ik werk ook in de ICT en dan kan je dat soort dingetjes hebben.
Wij weer een week wachten, nog niets: Nogmaals gebeld, en weer, ja euh.. foutje in het systeem, nu gaan we het goed doen. * crap * .... okee... even tot 10 tellen... kan nog goed komen!
In de tussentijd nogmaals een mailtje gestuurd, en deze meldden mij dat de aanvraag bij de externe leveringsdienst lag en dat we het spoedig zouden ontvangen: ik was blij! Ging het toch nog goed komen.
Wij wachten en wachten, en nogmaals gebeld: Krijgen we weer de melding: de gegevens stonden niet goed in het systeem! Toen werd ik toch wel effe boos en heb gezegd dat als we ze vrijdag (vandaag) nog niet hadden dat het dan genoeg was, dat was geen probleem zij de man aan de lijn.
Afijn: Net weer gebeld, aanvraag was nog niet doorgevoerd!
... Wat doen die mensen daar in vredesnaam behalve op onvriendelijke toon de mensen te woord staan? Helpdesk, harstikke leuk, 10 cent per minuut maar bij alles wat ze nakijken duurt het 10 minuten! Volgens mij is de helpdesk de corebusiness.
Voordat ik de laatste keer belde had ik even met Abel Telecom gebeld welke een betere aanbieding hebben, zelfde snelheid maar dan goedkoper en gratis naar vast bellen. Deze vriendelijke man legde mij precies uit hoe het in elkaar zat met de lijnen en dergelijk, en wist alles van het product, anders als bij Pilmo waar ze maar wat gokken. Dus ik heb net maar een aanvraag gedaan bij Abel Telecom voor hun diensten, want Pilmo...
Bah, zelden zo ontevreden over een bedrijf geweest.. ik word er een beetje verdrietig van
Wat een (voeg hier uw eigen scheldwoorden in!) bedrijf.
Begin Juli aanvraag gedaan via de website, direct bevestigings mailtje, helemaal top! Zou maximaal 25 dagen duren, dus wij 3 dagen later oude internet opgezegd zodat we nog een 9 tal dagen over hadden. In theorie zou het helemaal goed moeten gaan.
Afijn, wij 25 dagen wachten, niets doorgekregen, wij bellen: Ja, euh.. foutje in het systeem, is nog niet verstuurd, gaan we doen en dan duurt het hooguit een weekje. Okee... paar daagjes zonder internet geen probleem, ik werk ook in de ICT en dan kan je dat soort dingetjes hebben.
Wij weer een week wachten, nog niets: Nogmaals gebeld, en weer, ja euh.. foutje in het systeem, nu gaan we het goed doen. * crap * .... okee... even tot 10 tellen... kan nog goed komen!
In de tussentijd nogmaals een mailtje gestuurd, en deze meldden mij dat de aanvraag bij de externe leveringsdienst lag en dat we het spoedig zouden ontvangen: ik was blij! Ging het toch nog goed komen.
Wij wachten en wachten, en nogmaals gebeld: Krijgen we weer de melding: de gegevens stonden niet goed in het systeem! Toen werd ik toch wel effe boos en heb gezegd dat als we ze vrijdag (vandaag) nog niet hadden dat het dan genoeg was, dat was geen probleem zij de man aan de lijn.
Afijn: Net weer gebeld, aanvraag was nog niet doorgevoerd!

Voordat ik de laatste keer belde had ik even met Abel Telecom gebeld welke een betere aanbieding hebben, zelfde snelheid maar dan goedkoper en gratis naar vast bellen. Deze vriendelijke man legde mij precies uit hoe het in elkaar zat met de lijnen en dergelijk, en wist alles van het product, anders als bij Pilmo waar ze maar wat gokken. Dus ik heb net maar een aanvraag gedaan bij Abel Telecom voor hun diensten, want Pilmo...

Bah, zelden zo ontevreden over een bedrijf geweest.. ik word er een beetje verdrietig van
gek te lezen dat er toch veel mensen zo ontevreden zijn hier...
ik had hiervoor quicknet en moest ook overstappen zoals andere gebruikers hier ook hebben gedaan. en ben naar pilmo gegaan.
ging helemaal goed netjes 1 augustus alles omgezet en heb niet te klagen
2 keine min puntjes:
- de levering duurde 2 weken langer (was wel netjes gemeld van te voren door pilmo)
- de snelheid valt me nogsteeds een beetje tegen terwijl ik toch redelijk dicht bij de centrale zit (minder dan 1 km) heb al een aantal dinegn geprobeert maar krijg het niet boven de 500 kbyte/s gemiddeld is het 400 kbyte/s. iemand nog sugesties om dit beter te krijgen of zal het dan toch aan het koper in de grond liggen?
ik had hiervoor quicknet en moest ook overstappen zoals andere gebruikers hier ook hebben gedaan. en ben naar pilmo gegaan.
2 keine min puntjes:
- de levering duurde 2 weken langer (was wel netjes gemeld van te voren door pilmo)
- de snelheid valt me nogsteeds een beetje tegen terwijl ik toch redelijk dicht bij de centrale zit (minder dan 1 km) heb al een aantal dinegn geprobeert maar krijg het niet boven de 500 kbyte/s gemiddeld is het 400 kbyte/s. iemand nog sugesties om dit beter te krijgen of zal het dan toch aan het koper in de grond liggen?
de uitzondering.......vul maar aan
vind ik raar, mijn ervaringen zijn juist positief, mijn nieuwe adres stond nog niet eens in de pilmo DB na ff bellen met de helpdesk kon de aanvraag alsnog geplaats worden.
binnen 3 weken bellen en internetten op mijn nieuw adres!!! zonder problemen!
Portering duurt wel even (oude nummer was doorgegeven met nieuwe adres) maar is nu aangepast, dus ik verwacht binnen 3 weken weer met m'n oude nummer te kunnen bellen!
een tot nu toe tevreden pilmo gebruiker
mijn snelheden : ca. 800 en 100 (ca 400 meter centrale)
vind ik raar, mijn ervaringen zijn juist positief, mijn nieuwe adres stond nog niet eens in de pilmo DB na ff bellen met de helpdesk kon de aanvraag alsnog geplaats worden.
binnen 3 weken bellen en internetten op mijn nieuw adres!!! zonder problemen!
Portering duurt wel even (oude nummer was doorgegeven met nieuwe adres) maar is nu aangepast, dus ik verwacht binnen 3 weken weer met m'n oude nummer te kunnen bellen!
een tot nu toe tevreden pilmo gebruiker
mijn snelheden : ca. 800 en 100 (ca 400 meter centrale)
boppos schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:58:
gek te lezen dat er toch veel mensen zo ontevreden zijn hier...
2 keine min puntjes:
Verwijderd
Ik heb even een modem geleent van iemand.... Kan je alle adsl modems hiervoor gebruiken??? De verbinding ligt er, alleen de modem moest ik nog krijgen dus wil ik vanavond even met een geleende modem proberen. Als ik deze installeer wat moet ik dan bij inloggegevens invoeren??
ik had zelfs mijn "oude" speedtouch 510 eraan gehangen, werkte meteen (internet alleen uiteraard)
dus zou kunnen gaan werken...
dus zou kunnen gaan werken...
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:06:
Ik heb even een modem geleent van iemand.... Kan je alle adsl modems hiervoor gebruiken??? De verbinding ligt er, alleen de modem moest ik nog krijgen dus wil ik vanavond even met een geleende modem proberen. Als ik deze installeer wat moet ik dan bij inloggegevens invoeren??
Vanmorgen om 7:54 heeft BBNed mijn lijn omgezet van Demon naar Pilmo. En jawel, ik krijg geen ipadres vanaf Pilmo. Helpdesk gebeld (20 minuten in de wacht gestaan) en door de enorme toeloop van nieuwe klanten heeft een geautomatiseerd systeem dat ipadressen vanuit de DHCP aan mijn lijn toe moet wijzen vertraging opgelopen ???
Oftewel als ik bofte had ik vandaag verbinding (tot nu toe niet) en anders maandag en dan wordt dinsdag het modem opgestuurd
Oftewel als ik bofte had ik vandaag verbinding (tot nu toe niet) en anders maandag en dan wordt dinsdag het modem opgestuurd
Verwijderd
hmmm... ik heb alle instellingen gekregen maar ik kan bij ip adres geen dhcp zetten... Ik weet dat ik een n00b ben maar kan iemand hier een antwoord op geven. Ik krijg de connectie niet met mijn speedtouch 580.
Waar kan ik de ip settings veranderen in dhcp?? Ook de easy setup werkt niet...
Weet iemand wat ik fout doe?
Waar kan ik de ip settings veranderen in dhcp?? Ook de easy setup werkt niet...
Weet iemand wat ik fout doe?
Verwijderd
hmmm is het nodig om alle gegevens in te voeren die je van pilmo krijgt?? Of hoef ik alleen de easy setup van mijn speedtouch 580 in te vullen? Welke moet ik dan kiezen? pppoa of eth?
lol ik ben een n00b hierin maar hoop dat iemand me toch even kan helpen want de helpdesk is dicht in het weekend
Wat moet ik nu als usernaam en pw invullen? is dat user user of admin admin? Of gewoon die wat ik van pilmo gekregen heb? Dit werkt overigens niet.... Ik weet ook niet hoe ik het ip op dhcp moet zetten lol, kan iemand me helpen?
lol ik ben een n00b hierin maar hoop dat iemand me toch even kan helpen want de helpdesk is dicht in het weekend
Wat moet ik nu als usernaam en pw invullen? is dat user user of admin admin? Of gewoon die wat ik van pilmo gekregen heb? Dit werkt overigens niet.... Ik weet ook niet hoe ik het ip op dhcp moet zetten lol, kan iemand me helpen?
pppoe etc. moet je niet gebruiken. Alleen rfc1843 ofzo, dat is zonder username/wachtwoord. Dan ip via dhcp verkrijgen. Die speedtouches zijn van kpn zeker. Die gebruiken wel pppoe enzo.Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:13:
hmmm is het nodig om alle gegevens in te voeren die je van pilmo krijgt?? Of hoef ik alleen de easy setup van mijn speedtouch 580 in te vullen? Welke moet ik dan kiezen? pppoa of eth?
vpi op 0 , vci op 35 , en klaar is kees.
Verrek ze werken bij Pilmo op zaterdag
Mijn verbinding is sinds net bruikbaar, viel me dan toch nog 2 daagjes mee.
Verwijderd
nou.... mijn modem kwam dus binnen op zaterdag en heb verbinding 
Snelheid komt tegen 760 aan (ik woon 200m van de centrale af) en upload +-99kb
Ik weet niet of ik de snelheid hoger krijg (ga het topic nog maar eens voor de 3e keer lezen) of iemand anders heeft nog tips?
Ik heb wel veel moeite met instellingen, ik ben een leek op het gebied van routers e.d. Ik moest poorten open gooien (met wat googlen voor elkaar gekregen) Alleen nu gooit hij me steeds eruit als ik mijn oude email probeer te openen (pop3 enz) Is het zo dat ik mijn oude pop3 en smtp niet meer kan kijken bij outlook???
iig werkt het wel, alleen moet ik nog uit zien te vinden hoe ik kan bellen..... VOIP werkt niet want er staat unregistered....
Snelheid komt tegen 760 aan (ik woon 200m van de centrale af) en upload +-99kb
Ik weet niet of ik de snelheid hoger krijg (ga het topic nog maar eens voor de 3e keer lezen) of iemand anders heeft nog tips?
Ik heb wel veel moeite met instellingen, ik ben een leek op het gebied van routers e.d. Ik moest poorten open gooien (met wat googlen voor elkaar gekregen) Alleen nu gooit hij me steeds eruit als ik mijn oude email probeer te openen (pop3 enz) Is het zo dat ik mijn oude pop3 en smtp niet meer kan kijken bij outlook???
iig werkt het wel, alleen moet ik nog uit zien te vinden hoe ik kan bellen..... VOIP werkt niet want er staat unregistered....
Vrijdag eindelijk de CJT1616 modem binnen gekregen, aan de lijn gehangen en ..... NIET werken.smollynl schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 08:05:
[...]
31 Augustus en nog steeds geen internet![]()
Zit je dan 17:50 vrijdag middag, niemand meer te bereiken tot maandag ochtend 09:00.
Vandaag gebeld, (Marvin aan de lijn, de beste die ze hebben daar, heb ze ondertussen allemaal wel eens gesproken denk), gaat kijken naar de status van de lijn en ziet meteen dat er een paar settings bij BBned niet in orde zijn. Incident ingeschoten en het is ondertussen al opgelost. Terwijl ik afgelopen donderdag nog een half uur met een ander aan de lijn gehangen heb die geen problemen zag.
!!!!!!!!!!!!!!!! 22 JUNI aangemeld -> 4 SEPTEMBER on-line !!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderd
Eerder in dit topic zei iemand dat hij om de 5 minuten een uitvalletje in de verbinding had in games... Ik heb dit ook, 2 kleine uitvallen om de zoveel minuten... weet iemand hier raad op of heeft iemand anders dit probleem ook??
Weet iemand hoe je nummerherkenning aan de praat krijgt met de CopperJet 1616 en VoIP?
inkomend zou standaard moeten werken, uitgaand werkt (nog) niet. Is verder niks aan in te stellensmollynl schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:04:
Weet iemand hoe je nummerherkenning aan de praat krijgt met de CopperJet 1616 en VoIP?
en als inkomend ook niet werkt?rac-on schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:05:
[...]
inkomend zou standaard moeten werken, uitgaand werkt (nog) niet. Is verder niks aan in te stellen
dan heb je 1 van de zeldzame toestellen die niet compatible is met de 1616, daar is helaas niks aan te doen
Verwijderd
heb ik ook.... zowiezo werkt inkomend niet en uitgaand wel 
Na 2,5 uur met pilmo aan de telefoon gehangen nog niet opgelost
.... Damn service dienst, kost TEVEEL geld... ik heb geëist dat ze mij morgen terugbellen...
@rac-on
weet jij toevallig hoe het zou kunnen dat in games de verbinding even 2x om de 5 minuten een beetje uitvalt?
Na 2,5 uur met pilmo aan de telefoon gehangen nog niet opgelost
@rac-on
weet jij toevallig hoe het zou kunnen dat in games de verbinding even 2x om de 5 minuten een beetje uitvalt?
onmogelijk, uitgaand werkt nietVerwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:35:
heb ik ook.... zowiezo werkt inkomend niet en uitgaand wel
nope, zoals gezegd weet ik echt alleen iets van het VoIP stuk, niets over DSLNa 2,5 uur met pilmo aan de telefoon gehangen nog niet opgelost.... Damn service dienst, kost TEVEEL geld... ik heb geëist dat ze mij morgen terugbellen...
@rac-on
Verwijderd
Ik bedoel dus, dat ik wel kan bellen, maar niet gebeld kan worden. Als iemand mij belt krijgen ze wel te horen dat ie overgaat maar hier geen registratie ervan
ik zeg: je kan bellen en gebeld worden. Als je gebeld wordt zou nummerweergave het standaard moeten doen, werkt dat niet, dan is er niks aan te doen. Uitgaand werkt nummerweergave niet.Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:40:
Ik bedoel dus, dat ik wel kan bellen, maar niet gebeld kan worden. Als iemand mij belt krijgen ze wel te horen dat ie overgaat maar hier geen registratie ervan
@rac-onrac-on schreef op woensdag 06 september 2006 @ 08:58:
[...]
dan heb je 1 van de zeldzame toestellen die niet compatible is met de 1616, daar is helaas niks aan te doen
Op het vaste net werkt mn Ericsson DECT perfect, maar nu niet meer?
Waar moet ik op letten als ik een andere aanschaf?
Verwijderd
Ik heb een Siemens Dect Gigaset A245, hiermee werkt de nummerweergave voor inkomende gesprekken perfect.
@rac on: op welke termijn denk je dat de nummerweergave voor uitgaande gesprekken mogelijk zou zijn.
@rac on: op welke termijn denk je dat de nummerweergave voor uitgaande gesprekken mogelijk zou zijn.
Een tip voor mensen die een web/ftp/mail server via hun Pilmo verbinding willen laten lopen, doe dit niet. In de algemene voorwaarden van Pilmo staat dat het niet is toegestaan ( wat ik niet had gelezen ). Je wordt dus zonder pardon afgesloten!
[ Voor 28% gewijzigd door MVC op 09-09-2006 19:57 ]
Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt, ik lees bv in de FUP van Pilmo (http://www.pilmo.nl/fairusepolicy) het volgende:MVC schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:55:
Een tip voor mensen die een web/ftp/mail server via hun Pilmo verbinding willen laten lopen, doe dit niet. In de algemene voorwaarden van Pilmo staat dat het niet is toegestaan ( wat ik niet had gelezen ). Je wordt dus zonder pardon afgesloten!
Daar staat niet dat het niet mag, hij moet alleen afdoende beveiligd zijn en dat lijkt mij vrij logisch.Het is klanten niet toegestaan om:
f. tijdelijk of permanent een onvoldoende beveiligde mailserver aan het netwerk van Pilmo te koppelen. Uw mailserver mag alleen binnenkomende e-mail accepteren die bestemd is voor uw eigen domein(en), en alleen uitgaande e-mail verzenden als die afkomstig is uit uw eigen netwerk/IP-reeks. Uw server mag onder geen beding mail afkomstig van buiten uw netwerk accepteren en deze vervolgens eveneens buiten uw netwerk afleveren. Kortom: uw mailserver moet begin- of eindstation voor e-mail zijn, geen tussenstation. Pilmo behoudt zich expliciet het recht voor een onvoldoende beveiligde mailserver zonder kennisgeving vooraf te blokkeren.
Een stukje verder bij Eigen server(s) staat ook dat eigen servers wel zijn toegestaan, mits goed beveiligd
zoals ParaNoiMia zegt: wat een onzin.. je wordt afgesloten als jij de boel niet beveiligt en er allerlei spam van je server komt of er een fake ebay pagina op draait. Verder echt niet hoor, je servert maar een eind weg...MVC schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 19:55:
@Karbus: nummerweergave is beetje moeilijk te zeggen. Ik verwacht dat het technische gezien volgende maand ergens beschikbaar moet komen, maar voordat alle interfaces e.d. dan ook geimplementeerd zijn ben je wel een tijdje verder. Dus het tactische antwoord: dit jaar moet wel lukken
@smollynl: dat je hem terug mag brengen als het niet werk