Ervaringen met Pilmo ADSL / Glasvezel + Telefonie #1

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 6.247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.pilmo.nl/images/pilmo/pilmo_logo.gif
Inhoudsopgave
Algemene informatie over Pilmo
Telefoonnummers en adressen Pilmo
Pilmo over ADSL
Pilmo over Glasvezel
Pilmo Telefonie
De modem
De klantenomgeving mijn.pilmo.nl
Pilmo serveradressen

Afbeeldingslocatie: http://www.pilmo.nl/images/buttons/versturen.gifAlgemene informatie over Pilmo
Pilmo biedt een totaal pakket aan diensten (internet toegang, telefonie, website hosting en e-mail) op basis van twee varianten; Pilmo Totaal (Glasvezel) of Pilmo Totaal (ADSL). Glasvezel is momenteel lokaal beschikbaar in Rotterdam (Nesselande & Lloydkwartier). ADSL is landelijk beschikbaar. Pilmo over Glasvezel is beschikbaar in drie snelheden: 10/10Mbps, 30/30Mbps en 50/50Mbps die respectievelijk €49,95, €62,95 en €79,95 p.m. kosten. Pilmo over ADSL kost €34,95 p.m. Hiernaast biedt Pilmo een losse telefonie-dienst aan. Dit pakket heet Pilmo Telefonie en kost €9,95 p.m.

Afbeeldingslocatie: http://www.pilmo.nl/images/buttons/versturen.gifTelefoonnummer en adressen Pilmo
Postadres:
Postbus 692
2130AR Hoofddorp

Telefoonnummer Helpdesk
0900-2022450 (€ 0,10ct p/m)

Helpdesk e-mailadres
helpdesk@pilmo.nl

Algemeen e-mailadres
info@pilmo.nl

Website
www.pilmo.nl

FAQ
www.pilmo.nl/faq/

Afbeeldingslocatie: http://www.pilmo.nl/images/buttons/versturen.gifPilmo over ADSL
Pilmo over ADSL is er in twee varianten; de wideopen versie 8Mbps / 1Mbps pakket (€34,95) en het 512Kbps / 256Kbps pakket (€21,95). Deze laatste wordt echter alleen verkocht wanneer uit de postcodecheck op www.pilmo.nl blijkt dat de afstand groter is dan 3 kilometer. Beiden pakketten worden als totaalpakket verkocht; incl. telefonie (zie Pilmo Telefonie), 5 e-mailadressen, 20Mb homepageruimte en statistieken. Pilmo over ADSL is in tegenstelling tot Pilmo over Glasvezel landelijk beschikbaar op alle BBned centrales. Installatie is op do-it-yourself basis maar is ook door een monteur op lokatie te laten doen voor €79,95.

Afbeeldingslocatie: http://www.pilmo.nl/images/buttons/versturen.gifPilmo over Glasvezel
Pilmo over Glasvezel is beschikbaar in drie varianten; 50Mbps / 50Mbps (€79,95), 30Mbps / 30Mbps (€62,95) en het 10Mbps / 10Mbps pakket (€49,95). Pilmo over Glasvezel is in Rotterdam en Amsterdam beschikbaar (in Amsterdam is de exacte datum waarop levering start nog niet bekend, op de hoogte blijven van wanneer dit start kan door in te schrijven op de Pilmo over Glasvezel in Amsterdam nieuwsbrief). De drie pakketten worden als totaalpakket verkocht; incl. telefonie (zie Pilmo Telefonie), 5 e-mailadressen, 20Mb homepageruimte en statistieken. Installatie wordt verzorgd door een installateur en is gratis.

Afbeeldingslocatie: http://www.pilmo.nl/images/buttons/versturen.gifPilmo Telefonie
Pilmo Telefonie is een VoIP pakket wat standaard wordt geleverd bij Pilmo over ADSL en Glasvezel. Deze dienst is ook los te bestellen en kost €9,95. Standaard zijn de eerste 240 belminuten binnen nederland per maand gratis (excl. 090x / 067 / mobiel). Het pakket biedt een aantal leuke extra's zoals; voicemail ontvangen per e-mail (als mp3 attachment) en doorschakelfuncties. De gesprekstarieven van Pilmo Telefonie zijn hier te vinden.

Het behouden van je huidige telefoonnummer is mogelijk. Bij Pilmo over ADSL is nummerportering (overzetten telefoonnummer van de huidige partij naar Pilmo) verplicht. Bij Pilmo over Glasvezel en het losse Pilmo Telefonie pakket is er in het bestelproces een keuzemogelijkheid; het huidig nummer behouden (dus porteren) of een nieuw nummer krijgen.

In het geval van nummerportering (dus je huidige nummer behouden) krijg je eerst een nieuw telefoonnummer toegewezen, deze wordt na 30 dagen geporteerd naar je "oude" (lees: huidige) telefoonnummer. Doormiddel van de bijgesloten bekabeling en telefoonsplitter in het do-it-yourself pakket is het mogelijk binnenkomende gesprekken op het "oude" (lees: huidige) telefoonnummer te ontvangen en uit te bellen over Pilmo. Na nummerportering kan je deze splitter verwijderen en ben je aktief met je "oude" (lees: huidige) telefoonnummer en bel je via Pilmo.

Afbeeldingslocatie: http://www.pilmo.nl/images/buttons/versturen.gifDe modem
Sinds kort wordt bij alle Pilmo pakketten alleen nog het CJT1616-2p modem geleverd. Dit in tegenstelling tot de eerder uitgeleverde CJT816-2p + Voicefinder. Het nieuwe modem (CJT1616-2p) maakt het gebruik van een Voicefinder overbodig aangezien dit modem over een VoIP functionaliteit beschikt. Drivers, firmware en handleiding zijn hier te vinden.

Portforwarding binnen de CJT1616-2p die Pilmo uitlevert doe je op deze manier:
  • Ga naar de webinterface op http://172.19.3.1
  • Log in met gebruikersnaam en wachtwoord: user / user
  • Selecteer in het menu de optie "Configuration" (screenshot)
  • Selecteer vervolgens de optie "Security" (screenshot)
  • Selecteer "Advanced NAT Configuration" (screenshot)
  • Selecteer "Add Reservered Mapping" (screenshot)
  • Voeg een nieuwe portfoward toe (screenshot), laat "Global" op 0.0.0.0 staan, plaats bij "Internal" het ip-adres van het apparaat of computer wat de portforward nodig heeft, selecteer bij "Transport" het juiste type (in veel gevallen TCP), bij "External Port Range" vul je de range van bijv. een webserver port in: "Start" 80, "End" 80. Bij "Internal Port Range" type je wederom: "Start" 80, "End" 80 in.
  • Tadaa! Your done! Have fun!

Afbeeldingslocatie: http://www.pilmo.nl/images/buttons/versturen.gifDe klantenomgeving mijn.pilmo.nl
Als klant van Pilmo krijg je toegang tot mijn.pilmo.nl waar je naast diverse telefonieinstellingen ook toegang tot webmail en websitestatistieken hebt. Daarnaast tref je binnen mijn.pilmo.nl je facturen aan (facturatie gaat op basis van automatische afschrijving).

Afbeeldingslocatie: http://www.pilmo.nl/images/buttons/versturen.gifPilmo serveradressen
Primaire naamserver (DNS): ns1.pilmo.nl / 62.177.144.11
Secundaire naamserver (DNS): ns2.pilmo.nl / 82.204.127.40
Uitgaande mailserver: smtp.pilmo.nl
Inkomende mailserver: sitenaam.pilmo.nl
FTP Server: sitenaam.pilmo.nl
(uploaden van je website doe je door in te loggen op je eigen ftp-server: sitenaam.pilmo.nl met "sitenaam@sitenaam.pilmo.nl" en het wachtwoord van het primaire e-mailadres).

Statistieken van de uptime voor Pilmo Telefonie tref je hier aan: http://stats.pilmo.nl

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit is mijn eerste keer dat ik een startpost plaats... Als iemand nog opmerkingen heeft dan hoor ik die graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo zie je maar weer dat commerciele partijen ook glasvezel kunnen leveren via bestaande netwerken, zonder dat daarbij de lokale overheid hoeft te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb pilmo totaal incl. telefonie 8/1 adsl voor 35 euro de maand sinds 2 maanden. De reden voor overstap naar pilmo is eigenlijk alleen de kosten. Leuke toevoeging is de webhosting + php support, quota management per user, grafiekjes enzo, e-mails onder subdomein etc. ( dus <naam>@<jouwpilmonaam>.pilmo.nl )

Het verschil in vaste kosten t.o.v. onze oude situatie ;
- kpn 17,50 per maand vast.
- @home breedband 47,95 per maand
Afgerond dus zo'n 65 euro. Nu betaal ik 35 euro per maand, 30 euro besparing! Ik hoef nu ook geen non-linesharing kosten aan kpn te betalen, dus dat scheelt :P Belkosten zijn een tikkeltje minder bij pilmo, maar scheelt niet heel veel. Je krijgt wel 240 minuten naar vast per maand.

In het begin vond ik de gesprekskwaliteit niet altijd even goed, maar de laatste maand is dat raar genoeg helemaal in orde :? Verder zit ik zo'n 1,8Km van de centrale, en haal zo'n 850KB/s stabiel down, en 100KB/s up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 07:35

Bjk

Gisteren een brief thuis gekregen van quicknet, waarin zij mededeelden dat ze mijn huidige snelheid binnen korte tijd niet meer kunnen realiseren. Daarom zou ik moeten overstappen op Pilmo, ik had tot nu toe nog niks over Pilmo gehoort en ben dus een beetje huiverig. Aangezien ik met mijn huidige adsl abbo bij quicknet 800kb down 100 up altijd stabiel was.

Pilmo is wel zon 15/20 euro goedkoper. Ik heb diverse ervaringen van tweakers gelezen en hieruit moet ik zeggen dat het positief lijkt.
Maar hoe is de nieuwsserver van Pilmo, op die van quicknet haal ik mijn max down. En trouwens, wat heeft Quicknet/multikabel te maken met Pilmo en andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:40:
Ok, dit is mijn eerste keer dat ik een startpost plaats... Als iemand nog opmerkingen heeft dan hoor ik die graag!
Ziet er erg net uit! Kleine opmerking: Het modem -> De modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:04
Had een vraag gesteld aan Pilmo of ik ook een Fritz!box Fon mocht aansluiten en of dat ondersteunt werd (dit omdat ik toch meerdere SIP providers wil gaan aansluiten en mijn ISDN telefoon centrale wil blijven gebruiken). Nu las ik in het vorige topic dat er mensen waren die dit van plan waren. Ik wilde weten of het allemaal lukte en of het eenvoudig werkte.

Hoe is trouwens de kwaliteit van de verbindingen, is het echt zo goed als de statistieken pagina laat blijken, bijna geen onderbrekingen in de verbindingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaannO schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:14:
Ziet er erg net uit! Kleine opmerking: Het modem -> De modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb wat informatie over Pilmo Telefonie toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bjk schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:12:
Maar hoe is de nieuwsserver van Pilmo, op die van quicknet haal ik mijn max down.
Pilmo heeft geen nieuwsserver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

richard-5 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:30:
Had een vraag gesteld aan Pilmo of ik ook een Fritz!box Fon mocht aansluiten en of dat ondersteunt werd (dit omdat ik toch meerdere SIP providers wil gaan aansluiten en mijn ISDN telefoon centrale wil blijven gebruiken). Nu las ik in het vorige topic dat er mensen waren die dit van plan waren. Ik wilde weten of het allemaal lukte en of het eenvoudig werkte.

Hoe is trouwens de kwaliteit van de verbindingen, is het echt zo goed als de statistieken pagina laat blijken, bijna geen onderbrekingen in de verbindingen ?
Dat was ik waarschijnlijk ;)

Ik heb hier een fritz!box fon (zonder wlan) achter pilmo hangen. Werkt al een maandje perfect. Alleen omdat ik een gelockte voicefinder heb, moest ik in de ar7.conf poort 5060 mappen. Kan niet via de webinterface namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 12:46
Ik heb nu sinds vandaag pilmo, ik kreeg een mailtje van de helpdesk dat ik 15 Juni opgeleverd zou worden, vandaag ook de modem binnengekregen, alles werkt perfect, ik kan gelijk zien online bij het "mijn pilmo" gedeelte hoeduur ik vandaag gebeld heb en hoe lang. Echt ideaal allemaal, nu zoek ik alleen nog de nieuwsserver van ze, volgens mij hadden ze eentje van 10 gig max maar dan volle snelheid. Als ik hem gevonden heb post ik hem wel

* Highlandd is tevreden met pilmo _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
Bartjuh schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:37:
[...]Ik heb hier een fritz!box fon (zonder wlan) achter pilmo hangen. Werkt al een maandje perfect. Alleen omdat ik een gelockte voicefinder heb, moest ik in de ar7.conf poort 5060 mappen. Kan niet via de webinterface namelijk...
Dus, even als noob, moet je nu nog de voicefinder gebruiken of gebruik je de voip/SIP interface van de Fritz!Box ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

richard-5 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 08:22:
[...]
Dus, even als noob, moet je nu nog de voicefinder gebruiken of gebruik je de voip/SIP interface van de Fritz!Box ?
Ik zal het even proberen kort uit te leggen :P

Eerder leverde pilmo (dus > 1maand geleden) alleen copperjet 816-2p adsl modems met addpac voicefinder voip kastjes. De voicefinder kastjes zijn gelokt, de sip gegevens krijg je er niet uit, en krijg je ook niet. Ook niet als je naar pilmo beld, policy van hun om niet te verstrekken.

Probleem is dus, zonder deze gegevens kan je het voip gedeelte in de fritz!box niet gebruiken (was ook mijn idee bij aanschaf fritz!box om deze te gebruiken). Mijn copperjet 816-2p was kapot gegaan, werd heel heet, bromde, echt een butding, dus die wou ik niet weer. Dus had toen 2de hands een fritz aangeschaft in de hoop alle kastjes te vervangen. Dus van ;
modem <-> voicefinder <-> router <-> switch
naar ;
fritzbox (modem, router, voip ata) <-> switch
situatie te gaan. scheelt 2 apparaten namelijk.

Aan de sip gegevens kon ik niet komen, dus de voip ata kon ik wel vergeten, en de fritzbox staat daar juist zo bekend om :'( Dus ik heb nu via een telnet connectie op de fritz met vi de ar7.conf aangepast. Poort 5060 gemapt van 0.0.0.0 naar het ip van de voicefinder. Werkt perfect. (maarja, nog steeds wel 2 doosjes....:( )

maar er is hoop! De nieuwe lading abbonees krijgen allen een copperjet 1616-2p (modem+voip). Zo ook een vriend van me met pilmo, dus ik ga vanmiddag of morgen daar ff zijn sip instellingen checken en uitproberen met me fritz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Bartjuh schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:27:

maar er is hoop! De nieuwe lading abbonees krijgen allen een copperjet 1616-2p (modem+voip). Zo ook een vriend van me met pilmo, dus ik ga vanmiddag of morgen daar ff zijn sip instellingen checken en uitproberen met me fritz. :)
bespaar je de moeite. Het provisioningsysteem van de 1616 is van dezelfde maker als die voor de Addpac. Je komt dus echt niet bij je sip-gegevens >:)

maar als je een beetje geduld hebt:
rac-on schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:10:
[...]
Overigens zijn we al een tijdje bezig met een publieke sip-proxy, waarbij je dus wel login gegevens kan krijgen. Zodra die up&running is, geef ik je wel een seintje en kan je je logingegevens daarop krijgen.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
Dank je wel Bartjuh en Rac-on. Ik wacht nog even totdat er duidelijkheid is over deze mogelijkheid voordat ik overstap op Pilmo en een Fritzbox ga aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

rac-on schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:50:
[...]

bespaar je de moeite. Het provisioningsysteem van de 1616 is van dezelfde maker als die voor de Addpac. Je komt dus echt niet bij je sip-gegevens >:)

maar als je een beetje geduld hebt:

[...]
Grrr... naja, wordt dan maar wachten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
Weet iemand toevallig of port 25 geblokt wordt bij Pilmo.
Zit te denken aan Pilmo maar wil wel graag mijn eigen mailserver draaien. Ook eigen webserver etc. moet natuurlijk geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
Geen ervaring maar toen ik Pilmo erover vroeg mocht je een server voor mail en web aansluiten aan de verbinding. Dan is het natuurlijk nog de vraag of de poorten daadwerkelijk openstaan.

Trouwens het is heel goed mogelijk om mail te ontvangen op een ander poortnummer dan 25. Kijk even in dit artikel hoe het moet als je een postfix mail server gebruikt: http://switch.richard5.ne...-an-isp-blocking-port-25/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Ben benieuwd... ben ook maar op de Pilmo trein gestapt. Gisteravond aangemeld. Helaas nog geen bevestiging mail ontvangen (hoe lang duurd dat normaal?).

Ik zal http://www.rollernet.us eens testen.
Heb al een accountje aangevraagd. Mocht het nodig zijn dan heb ik dat nog achter de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Bartjuh schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:27:
[...]

Ik zal het even proberen kort uit te leggen :P

Eerder leverde pilmo (dus > 1maand geleden) alleen copperjet 816-2p adsl modems met addpac voicefinder voip kastjes. De voicefinder kastjes zijn gelokt, de sip gegevens krijg je er niet uit, en krijg je ook niet. Ook niet als je naar pilmo beld, policy van hun om niet te verstrekken.

Probleem is dus, zonder deze gegevens kan je het voip gedeelte in de fritz!box niet gebruiken (was ook mijn idee bij aanschaf fritz!box om deze te gebruiken). Mijn copperjet 816-2p was kapot gegaan, werd heel heet, bromde, echt een butding, dus die wou ik niet weer. Dus had toen 2de hands een fritz aangeschaft in de hoop alle kastjes te vervangen. Dus van ;
modem <-> voicefinder <-> router <-> switch
naar ;
fritzbox (modem, router, voip ata) <-> switch
situatie te gaan. scheelt 2 apparaten namelijk.

Aan de sip gegevens kon ik niet komen, dus de voip ata kon ik wel vergeten, en de fritzbox staat daar juist zo bekend om :'( Dus ik heb nu via een telnet connectie op de fritz met vi de ar7.conf aangepast. Poort 5060 gemapt van 0.0.0.0 naar het ip van de voicefinder. Werkt perfect. (maarja, nog steeds wel 2 doosjes....:( )

Bartjuh hier staat ook het één en ander over de SIP instellingen van Pilmo:
http://www.voip-info.org/wiki/view/Pilmo
heb je daar wat aan?

Ben ook wel geinteresseerd in een Fritzbox en Pilmo (Pilmo net aangevraagd :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
Misschien is het ook wel leuk/handig om de statistieken van de betrouwbaarheid bovenin het overzicht te vermelden: http://stats.pilmo.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
richard-5 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:36:
Misschien is het ook wel leuk/handig om de statistieken van de betrouwbaarheid bovenin het overzicht te vermelden: http://stats.pilmo.nl/
Mee eens. Zet ik er bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

RedHead schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:20:
[...]
Bartjuh hier staat ook het één en ander over de SIP instellingen van Pilmo:
http://www.voip-info.org/wiki/view/Pilmo
heb je daar wat aan?

Ben ook wel geinteresseerd in een Fritzbox en Pilmo (Pilmo net aangevraagd :) )
Die site kende ik al, gebruikt om me voicefinder mee te unlocken ;)

Ik heb geprobeerd hier settings uit te halen en in te stellen... maar het werkt allemaal van geen kanten... als jouw het lukt, dan wordt ik graag op de hoogte gehouden O-)

Misschien zijn de settings verouderd of voor het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Kan iemand ergens een mirror van de Drivers, firmware en handleiding neerzetten van de modem (CJT1616-2p)?
Ik kom al de hele dag niet op de ftp site van allied data waar de handleiding staat, en wil me een beetje inlezen.

[ Voor 15% gewijzigd door RedHead op 19-06-2006 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bartjuh schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:10:
[...]Misschien zijn de settings verouderd of voor het buitenland?
Ze hebben het daar over Pilmo Gold, dat is een oud product van Pilmo. Lijkt me dus sterk verouderde informatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Meer mensen problemen met nummerherkenning bij inkomende oproepen ? Sinds een aantal dagen krijg ik geen nummers meer te zien wanner ik gebeld wordt. Het heeft allemaal prima gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
RedHead schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:25:
Kan iemand ergens een mirror van de Drivers, firmware en handleiding neerzetten van de modem (CJT1616-2p)?
Ik kom al de hele dag niet op de ftp site van allied data waar de handleiding staat, en wil me een beetje inlezen.
goed... vandaag is de ftp site weer online, dus eindelijk de handleiding gedownload.
ik zie daar ook de volgende firmware versie staan:
CJT1616_2P v6.02SR1 VoIP ADSL2+ Annex A
CJT1616_2P v6.02SR1 VoIP ADSL2+ Annex B
CJT1616_2P v6.02SR1 VoATM ADSL2+ Annex A
CJT1616_2P v6.02SR1 VoATM ADSL2+ Annex B

Gebruikt Pilmo VoIP of VoATM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RedHead schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:26:
[...]Gebruikt Pilmo VoIP of VoATM?
VoIP (voice over ip)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, de 1 is VoATM (voor de 816 & 1616 modem) en de ander VoIP (voor de 1616 modem)? Beiden in analoog als isdn beschikbaar dus... Maarreh ben uberhaupt benieuwd of jij de 1616 inkomt zonder username en password (die ik overigens ook niet heb)...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikersnaam en wachtwoord = admin
als dit niet lukt gebruikersnaam en wachtwoord = user

De firmware op speedxs is nieuwer dan die op de site van Allied Data.
Waarom de firmware op de site van Allied Data nog niet is bijgewerkt weet ik niet.
Misschien is die nieuwste firmware nog een betaversie.

Pilmo werkt volgens mij ook al met de nieuwste firmware versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van Pilmo ontvangen naar mijn vraag over het inloggen op de ADT1616-2p
U kunt op het modem inloggen met de gebruikersnaam "user" en wachtwoord "user". Het inloggen met admin is niet meer mogelijk. Dit is dit weekeinde om beveiligingsredenen gedeactiveerd middels een automatische firmware update.

Het modem moet ingesteld staan als router om Voip te kunnen gebruiken. In bridged mode zal VOIP niet werken. Ook als de firewall wordt aangeschakeld zal VOIP uitvallen.

Om het modem naar fabrieksinstellingen te resetten kunt u het volgende doen:
  • Trek de ADSL aansluiting van het modem los
  • Wacht 10 minuten (dit is nodig om de huidige registratie te laten verlopen)
  • Sluit uw computer direct aan op het modem
  • Surf naar de web interface van het modem door 172.19.3.1 in uw internet browser in te toetsen (uw pc moet dan wel op dhcp staan)
  • Log in op het modem met username "user" en password "user"
  • voer een "reset naar factory defaults" uit
  • Sluit het modem opnieuw aan
  • Het modem heeft nu ca 15 minuten nodig om zich opnieuw aan te melden bij de server. Daarna kunt u weer via Pilmo bellen.
Helder antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:02:
Het modem moet ingesteld staan als router om Voip te kunnen gebruiken. In bridged mode zal VOIP niet werken. Ook als de firewall wordt aangeschakeld zal VOIP uitvallen.
Ben je lekker mee als je de firewall van de modem niet kan gebruiken. Dat juist een goede beveiliging voor alle rotzooi van buitenaf. Beter dan een firewall op je computer. Je kunt toch selectief poortjes open zetten die VOIP wel weer mogelijk maken of kan de geleverde modem dit niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
richard-5 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 14:39:Ben je lekker mee als je de firewall van de modem niet kan gebruiken. Dat juist een goede beveiliging voor alle rotzooi van buitenaf. Beter dan een firewall op je computer. Je kunt toch selectief poortjes open zetten die VOIP wel weer mogelijk maken of kan de geleverde modem dit niet ?
Tja, maar op zich zullen de meesten tegenwoordig toch wel een router of wireless setje achter het modem hangen. En daar is in de meeste gevallen wel een firewall op in te stellen. Ik heb zowiezo mijn firewall altijd uitstaan dat eeuwige geneuzel met poortforwarding... *blech*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie net bij http://www.breedbandwinkel.nl/details/121/119/120 dat Pilmo een zomer actie heeft, de Pilmo Summer Sale... €8,95 voor 4Mbps / 1Mbps ADSL... Het eerste jaar €8,95 p.m. het tweede jaar €15,95 p.m. Redelijke prijsverhouding lijkt me :9~ Wel zonder telefonie, hosting en e-mail...

p.s. ik zie er niets over op Pilmo's eigen website, kennenlijk zetten ze deze actie alleen bij resellers uit...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innsewerants
  • Laatst online: 01-11-2022
Verder ingaand op pilmo. heeft iemand ervaringen met actiebundel.nl?

Volgens de site van actiebundel kun je via hun namelijk een abo bij pilmo pakken waar je het eerste jaar maar 8,95 p/mnd betaald en tweede jaar maar 15,95. (wel gewijzigde abo vorm met 4 mbit down ipv 8, geen mailbox of homepage (boeiend ;) ))

wat me hieraan stoort is dat op de pilmo site de abo tarieven al inc. de lijnhuur voor je koperkabelkes zijn. hoe willen ze dat dan gaan doen met maar 8,95 per maand (lijn huur is 9 eurie nogwat?) het is me namelijk niet helemaal duidelijk of de actie prijs ook berekend is inc. lijnhuur.

Ik zit erg krap in m'n budget en pilmo lijkt ideaal maar is het dat ook?

Als iemand gebruik heeft gemaakt van de aanbieding zou ik graag je ervaringen horen.

Groetjes, Kael

PS. nog iets vreemds volgens de pilmo site kan ik van hun adsl fnemen volgens actiebundel niet (ben ik al over aan het mailen met actiebundel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Ik zat al een tijdje te twijfelen welke kant ik op zou gaan met mn ADSL en telefonie, heb besloten mijn ISDN-2 naar ISDN-1 bij KPN om te zetten en ben op de aanbieding van Pilmo voor 8,95 ingegaan.

Ik heb momenteel een instabiele 6/1 verbinding bij Demon en kan makkelijk met een 4/1 overweg en het bespaart nogal per maand. Ook het teruggaan naar ISDN-1 bespaart nog 5 euro in de maand.

Ik zal mijn ervaringen hier verder wel posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 12:46
RedHead schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:25:
Ik heb de site gevonden en dit is een link zodat je niet meer gezeik krijgt met geen toegang. bij mij is dit waarschijnlijk het verschil tussen kraaktelefoon en traag adsl naar snel adsl en goede telefonie

Link:http://www.allieddata.com..._product.asp?menu=support <= Main page van de copperjet 1616-2P, die ik heb gekregen.
Link:ftp://ftp.allieddata.nl/p...Info/SupportSite/xDSL.htm
en deze firmware blijkt ook te werken:
Link:ftp://ftp.allieddata.nl/p...xDSL/copperjet_816-2P.htm<= Foto lijkt op die ik heb gekregen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens. Zet ik er bij!
Mischien is het ook leuk om erbij te zetten dat Pilmo van BBned is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 21:22:
Mischien is het ook leuk om erbij te zetten dat Pilmo van BBned is :P
Is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
Gezien de modem ingesteld is als router, en ik daarachter mijn DGL-4300 router heb werkt mijn NAS (QNAP TS-101) niet meer. Deze had ik via DMZ aan het internet hangen, maar nu werkt mijn Torrent Client niet meer agv het niet kunnen "natten"
Iemand een oplossing? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Jup, bbned heeft pilmo overgenomen. Je surft ook via dns servers van bbned enzo. Je hebt ook dezelfde vpi/vci = 0/35 waardes, net als bbned.

Mijn hostname is dus ook ;
[ip-adres met streepjes ipv puntjes tussen de octets].dsl.bbeyond.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 19:06:
[...]

Jup, bbned heeft pilmo overgenomen. Je surft ook via dns servers van bbned enzo. Je hebt ook dezelfde vpi/vci = 0/35 waardes, net als bbned.

Mijn hostname is dus ook ;
[ip-adres met streepjes ipv puntjes tussen de octets].dsl.bbeyond.nl
En als je het dan nog niet gelooft, dan kun je beide postbussen vergelijken en zien dat ze hetzelfde zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een aantal weken slechte kwaliteit telefonie en vele telefoontjes naar de helpdesk van Pilmo ben ik maar eens gaan zoeken op diverse forums m.b.t. de Copperjet 1616 modem.
Ik begin nl. steeds harder te geloven dat het modem bij mij de grootste oorzaak is van al mijn problemen en dan wel het voip deel. Adsl werkt perfect.
Ik heb zo'n beetje alles gehad wat hier al voorbij is gekomen. Echo, ruis, haperingen, geen kiestoon, bezettoon, schel geluid etc. etc.
Op een ander forum (dat van Fiberworld) heb ik gelezen dat de Draytek 2800 V modems erg goed zijn en een aantal mensen op dat forum zijn daarop overgestapt met hele goede resultaten.
In hoeverre is het mogelijk dat ik overstap op zo'n modem. Oftewel zelf zo'n modem koop. Het kost me wel € 200,--, eigenlijk te gek voor woorden! Als je een auto koopt en de remmen doen het niet kun je beroep doen op de leverancier maar bij internetbellen zit je voor een jaar vast en als je eerder uit wilt stappen moet je het volle pond betalen.
Als ik de diverse berichten op dit forum lees kan ik niet alle instellingen overnemen.
Ik kan alleen maar inloggen als user.
Zijn er onder jullie mensen die hier ervaring mee hebben. Hoe gaat het met de support van Pilmo, houdt die op als ik overstap op een ander modem? Ja, ik kan hierover natuurlijk bellen met de helpdesk van Pilmo maar ik wil eerst een onafhankelijk oordeel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:24:
Na een aantal weken slechte kwaliteit telefonie en vele telefoontjes naar de helpdesk van Pilmo ben ik maar eens gaan zoeken op diverse forums m.b.t. de Copperjet 1616 modem.
Ik begin nl. steeds harder te geloven dat het modem bij mij de grootste oorzaak is van al mijn problemen en dan wel het voip deel. Adsl werkt perfect.
Ik heb zo'n beetje alles gehad wat hier al voorbij is gekomen. Echo, ruis, haperingen, geen kiestoon, bezettoon, schel geluid etc. etc.
Op een ander forum (dat van Fiberworld) heb ik gelezen dat de Draytek 2800 V modems erg goed zijn en een aantal mensen op dat forum zijn daarop overgestapt met hele goede resultaten.
In hoeverre is het mogelijk dat ik overstap op zo'n modem. Oftewel zelf zo'n modem koop. Het kost me wel € 200,--, eigenlijk te gek voor woorden! Als je een auto koopt en de remmen doen het niet kun je beroep doen op de leverancier maar bij internetbellen zit je voor een jaar vast en als je eerder uit wilt stappen moet je het volle pond betalen.
Als ik de diverse berichten op dit forum lees kan ik niet alle instellingen overnemen.
Ik kan alleen maar inloggen als user.
Zijn er onder jullie mensen die hier ervaring mee hebben. Hoe gaat het met de support van Pilmo, houdt die op als ik overstap op een ander modem? Ja, ik kan hierover natuurlijk bellen met de helpdesk van Pilmo maar ik wil eerst een onafhankelijk oordeel horen.
Je hebt hier gelijk het meest waardeloze punt van pilmo... :X Ze geven je inlog gegevens/instellingen niet weg... policy van ze 8)7

Bij mij werkt bellen ook niet goed, bellen wel, maar gebeld worden niet. Het komt er uiteindelijk op neer dat als ik de instellingen wel zelf had, ik de fritz!box kon gebruiken die bandwidth dan direct reserveert, het wel goed werkt...

Maarja, komende tijd zitten we dus met crappy-telefonie omdat ze de gegevens niet willen verstrekken :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bartjuh schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:02:
Maarja, komende tijd zitten we dus met crappy-telefonie omdat ze de gegevens niet willen verstrekken :r
Toch blijf ik het vreemd vinden dat het bij jou zo crappy klinkt... Bij mij is het perfekt... Wat is er zo crappy aan dan? Delays? Echo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:16:
[...]

Toch blijf ik het vreemd vinden dat het bij jou zo crappy klinkt... Bij mij is het perfekt... Wat is er zo crappy aan dan? Delays? Echo's?
Vergelijk anders jullie Firmware's... ben benieuwd of ze verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben in het bezit van de copperjet 1616-2p.

Kan iemand mij vertellen hoe ik met dat ding kan port forwarden?? of hoe ik dat gedeelte incl firewall helemaal kan uitschakelen zodat ik mijn belkin router die er achter hangt kan gebruiken om te port forwarden??

Nu werkt het nog niet. waarschijnlijk omdat het geblokt wordt door de copperjet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

[...]

Als je belt naar ons nummer, en je neemt op, dan gebeurd het heel vaak dat je pas na 5 sec iets hoort vanaf ons gezien. Dus ik hoor de telefoon gaan, pak de telefoon op, hoor niets... en niets.. en dan na een tijdje hoor ik pas wat. Meestal heeft iemand dan al opgehangen. Of de telefoon is in gesprek als hij helemaal niet in gesprek is. Raar genoeg allemaal fouten die niet zozeer met de 'gesprekskwaliteit' te maken hebben, want als het gesprek er eenmaal is gaat alles goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:35:
Ook ik ben in het bezit van de copperjet 1616-2p.

Kan iemand mij vertellen hoe ik met dat ding kan port forwarden?? of hoe ik dat gedeelte incl firewall helemaal kan uitschakelen zodat ik mijn belkin router die er achter hangt kan gebruiken om te port forwarden??

Nu werkt het nog niet. waarschijnlijk omdat het geblokt wordt door de copperjet?
uitschakelen kan niet. De 1616 heeft zelf een intern adres nodig om je VoIP te kunnen gebruiken.

Portforward zit, uit mijn hoofd, onder
webinterface (172.19.3.1, login = user, pwd = user)
in het menu:
configuration -> security -> advanced nat configuration -> reserved mapping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bij mij betreft het wel de gesprekskwaliteit. Het geluid gaat heel erg over the top, degene die mij belt denkt dat ik enorm hard praat, veel gehoorde opmerkingen zijn ook wel scherp, schel.
Als het geluid van een radio die te hard staat en waarvan de boxen het niet aankunnen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Vanmiddag weer gebeld met Pilmo. Men heeft getracht het geluid van mijn modem aan te passen, echter zonder resultaat.
Voorgesteld dat ik een Draytek 2800 v modem zou willen proberen. Hier beginnen ze echter niet aan.
Wat nu? Ik weet het niet meer. Het enige dat ik weet is dat ik er niet meer vanaf kan zonder hoge kosten. (11 mnd x maandtarief). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rac-on schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 18:17:
[...]

uitschakelen kan niet. De 1616 heeft zelf een intern adres nodig om je VoIP te kunnen gebruiken.

Portforward zit, uit mijn hoofd, onder
webinterface (172.19.3.1, login = user, pwd = user)
in het menu:
configuration -> security -> advanced nat configuration -> reserved mapping
Ik heb het gevonden maar elke keer als ik wat invul krijg ik de melding: Webserver:Error adding NAT reserved mapping pool item0

iemand enig idee wat dit betekent??

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 00:12:
[...]

Ik heb het gevonden maar elke keer als ik wat invul krijg ik de melding: Webserver:Error adding NAT reserved mapping pool item0

thanks
kan je aangeven wat je precies invoert bij de verschillende velden van de reserved mapping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 00:12:
[...]

thanks
Wat probeer je te mappen? Poort 5060?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:13:
[...]

Wat probeer je te mappen? Poort 5060?
Ook als reactie op Rac-on:

Ik doe dit nu op dit moment vanaf me werk en dus uit me hoofd dus als ik er naast zit.... :)

ik laat het eerste veld op 0.0.0.0 staan gevolgd door mijn netwerkt ip nummer van de pc (192.168....)
vervolgens kies ik voor TCP en vul vervolgens de port in die geopend moet worden (intern start + end = 3101, extern start + end = 3101)

Ik wil dus als eerste remote admin kunnen doen vanaf me werk naar huis.

alvast weer bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:31:
[...]

Ook als reactie op Rac-on:

Ik doe dit nu op dit moment vanaf me werk en dus uit me hoofd dus als ik er naast zit.... :)

ik laat het eerste veld op 0.0.0.0 staan gevolgd door mijn netwerkt ip nummer van de pc (192.168....)
vervolgens kies ik voor TCP en vul vervolgens de port in die geopend moet worden (intern start + end = 3101, extern start + end = 3101)

Ik wil dus als eerste remote admin kunnen doen vanaf me werk naar huis.

alvast weer bedankt.
en je 1616 zit ook in de 192.168 reeks? Standaard gaat die namelijk op 172.19.3.1 zitten en dan kan je niet forwarden

edit: net even uitgeprobeerd met m'n testmodem, enige verschil is dat ik een 172. ip opgeef en dat gaat zonder problemen goed

[ Voor 9% gewijzigd door Rac-On op 30-06-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rac-on schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:43:
[...]

en je 1616 zit ook in de 192.168 reeks? Standaard gaat die namelijk op 172.19.3.1 zitten en dan kan je niet forwarden

edit: net even uitgeprobeerd met m'n testmodem, enige verschil is dat ik een 172. ip opgeef en dat gaat zonder problemen goed
Nee wat ik uit mijn hoofd weet is dat de 1616 inderdaad een 172.19 IP nummer heeft en mijn Belkin router een 192.168 nummer. mijn pc's die erachter hangen hebben dus ook een 192.168 nummer.

als dat het probleem is dat de Belkin en dus de pc's een ander IP range hebben wat kan ik dan het beste doen om dat op te lossen?? DHCP uitschakelen in de Belkin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:48

Osxy

Holy crap on a cracker

Alle poorten aan je belkin koppelen (die heeft ook een 172.19.xxx.xxx nummer) en daarvandaan aan je pc.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:46:
[...]

Nee wat ik uit mijn hoofd weet is dat de 1616 inderdaad een 172.19 IP nummer heeft en mijn Belkin router een 192.168 nummer. mijn pc's die erachter hangen hebben dus ook een 192.168 nummer.

als dat het probleem is dat de Belkin en dus de pc's een ander IP range hebben wat kan ik dan het beste doen om dat op te lossen?? DHCP uitschakelen in de Belkin?
2 opties:
1. dhcp op je belkin uitzetten en deze alleen als switch gebruiken
2. op de 1616 forwarden naar het externe ip van je belkin (172.19.3.X) en op je belkin opnieuw forwarden naar het ip van de betreffende pc (192.168 reeks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien handig als iemand doormiddel van screenshots een howto wil maken om poorten te forwarden op de 1616, dan kunnen we deze in de topicstart meenemen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 10:03:
Misschien handig als iemand doormiddel van screenshots een howto wil maken om poorten te forwarden op de 1616, dan kunnen we deze in de topicstart meenemen! :P
handleiding: rac-on in "Ervaringen met Pilmo ADSL / Glasvezel + ..."

[ Voor 9% gewijzigd door Rac-On op 31-01-2009 01:26 . Reden: dode link verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Iemand al een apparaat in de DMZ weten te hangen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks dude! Heb het net even iets duidelijker incl. jouw screenshots in de startpost geplaatst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 10:49:
[...]

Thanks dude! Heb het net even iets duidelijker incl. jouw screenshots in de startpost geplaatst!
erg duidelijk _/-\o_ ik haal de plaatjes weer van m'n webserver af, als iemand ze wil hebben hoor ik het vanzelf wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rac-on schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 21:32:
[...]

2 opties:
1. dhcp op je belkin uitzetten en deze alleen als switch gebruiken
2. op de 1616 forwarden naar het externe ip van je belkin (172.19.3.X) en op je belkin opnieuw forwarden naar het ip van de betreffende pc (192.168 reeks)
bedankt voor de 2 opties die je me geeft maar ik kom er eigenlijk niet uit hoe ik mijn Belkin router als switch moet gaan gebruiken.
Ik heb de DHCP wel uitgeschakeld.
Ik wil nog wel gebruik kunnen maken van me wireless op me router.

Wat moet ik precies doen om de Belkin als switch te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Hallo,
imand ook problemen met de upload snelheid?
Ik kom niet verder dan :
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Jul 9 2006 om 21:23:42 UTC+0200)

Download : 707.2 KByte/sec
Upload : 15.4 KByte/sec ;(

was in het begin keurig ca. 90 KB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

killer2 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 21:24:
Hallo,
imand ook problemen met de upload snelheid?
Ik kom niet verder dan :
(Overgenomen op Sun Jul 9 2006 om 21:23:42 UTC+0200)

Download : 707.2 KByte/sec
Upload : 15.4 KByte/sec ;(

was in het begin keurig ca. 90 KB/sec
geen probleem hier:

(Overgenomen op Mon Jul 10 2006 om 23:29:42 UTC+0200)

Download : 325.1 KByte/sec
Upload : 83.7 KByte/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 23:28:
[...]

geen probleem hier:

mmmm ziet er idd goed uit......tja, dan moet ik maar ff verder "analyseren" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Vraagje, ik krijg binnenkort mijn 2e 1616-2p modem-> wordt deze dan altijd automatisch geupdate door PILMO? ik wil namelijk een DMZ interface toevoegen, maar als "user" mag dat niet.

Verder is mijn vraag of de firmware versie (6.02) van Allieddata zelf wel admin rechten heeft?
Iemand ervaringen :o ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

Het is bij mij niet meer mogelijk om in te loggen in het modem (Copperjet 1616-2p) dit lukt niet met admin/admin maar ook niet me user/user. Na een telefoontje met Pilmo vertelde één van de helpdeskmedewerkers me dat ik de steker van het modem een kwartier uit het stopcontact moest halen. Hierna zou het paswoord naar het standaard paswoord gereset worden. Helaas werkt dit niet, dus heb ik Allied Data Technologies (de leverancier van het modem) maar eens gebeld. Zij wisten me te vertellen dat er iets met het paswoord aan de hand is en raadde me aan het modem te recoveren. Hiervoor heb ik van de helpdeskmedewerker een link naar een recovertool gekregen.

ftp://ftp.allieddata.nl/P...et_1616_2P/Tools/CJST_ADT 1616 Rev 6 Build 1.4.6.zip

Nu wil ik het modem graag recoveren, maar moet kiezen uit 4 types. Op de onderkant van het modem staat dat het om een Anex A gaat dus blijven er nog 2 over, die overige gegevens zijn niet terug te vinden op het modem.

Afbeeldingslocatie: http://www.besthost.nl/~bluetooth/pilmo/pilmo_modem.jpg

Heeft iemand enig idee welk type ik moet kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
MVC schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:18:
Het is bij mij niet meer mogelijk om in te loggen in het modem (Copperjet 1616-2p) dit lukt niet met admin/admin maar ook niet me user/user. Na een telefoontje met Pilmo vertelde één van de helpdeskmedewerkers me dat ik de steker van het modem een kwartier uit het stopcontact moest halen. Hierna zou het paswoord naar het standaard paswoord gereset worden. Helaas werkt dit niet, dus heb ik Allied Data Technologies (de leverancier van het modem) maar eens gebeld. Zij wisten me te vertellen dat er iets met het paswoord aan de hand is en raadde me aan het modem te recoveren. Hiervoor heb ik van de helpdeskmedewerker een link naar een recovertool gekregen.

ftp://ftp.allieddata.nl/P...et_1616_2P/Tools/CJST_ADT 1616 Rev 6 Build 1.4.6.zip

Nu wil ik het modem graag recoveren, maar moet kiezen uit 4 types. Op de onderkant van het modem staat dat het om een Anex A gaat dus blijven er nog 2 over, die overige gegevens zijn niet terug te vinden op het modem.

[afbeelding]

Heeft iemand enig idee welk type ik moet kiezen ?
al de firmware's die je noemt zijn voor Voice over DSL, niet Voice over IP. Als je 1 van deze firmwares erin stopt, werkt je pilmo aansluiting dus niet meer. Als het goed is kan je de nieuwere versie van de recoverytool ook van de Pilmo Helpdesk krijgen, met daarin wel de goede firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
Uw levering van Summer Sale 4Mb (ADSL Only / No Hosting) is gestart. U ontvangt een e-mail wanneer de levering gereed is en u gebruik kunt maken van de Pilmo diensten.
Dit mailtje net binnen, ben benieuwd hoe lang het gaat duren verder. Ik heb 2 weken geleden op breedbandwinkel voor deze aktie ingeschreven, stap over vanaf demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
da's raar, heb de modem rechtstreeks op de pc aangelsoten (dgl-4300) er even tussen uit :

(Overgenomen op Thu Jul 13 2006 om 23:02:09 UTC+0200)

Download : 813.5 KByte/sec
Upload : 101.4 KByte/sec

iemand ervaringen mee dat een router de upload beperkt? (1 pc aan de router) :O
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 23:28:
[...]

geen probleem hier:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben ook aan het denken om Pilmo te nemen, maar heeft er iemand al wat ervaringen met de telefonie? Werkt dat gewoon goed (geen gezeik met die 240 minuten etc) of kan je beter iets nemen zoals Voipbuster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Flipmo2K schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 08:56:
Ik ben ook aan het denken om Pilmo te nemen, maar heeft er iemand al wat ervaringen met de telefonie? Werkt dat gewoon goed (geen gezeik met die 240 minuten etc) of kan je beter iets nemen zoals Voipbuster?
Tja, ik heb er tot nu toe geen problemen mee. Wat wel een feit is is dat voip " lijnen" over het algemeen een mindere kwaliteit hebben dan een directe PSTN of ISDN lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:58
killer2 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:25:
[...]

Tja, ik heb er tot nu toe geen problemen mee. Wat wel een feit is is dat voip " lijnen" over het algemeen een mindere kwaliteit hebben dan een directe PSTN of ISDN lijn.
Hallo Killer2,

Ook ik ben net als Flipmo2K voornemens om Pilmo aan te vragen vanwege én de snelle verbinding én de (gratis) telefonie én de lage(re) prijs in verhouding tot mijn huidige ADSL en KPN.
Jij schrijft dat VOIP-lijnen, net als Pilmo over ADSL, over het algemeen een mindere kwaliteit hebben. Wat bedoel je met een mindere kwaliteit? Mindere geluidskwaliteit? Minder betrouwbaar? Veel of weinig storingen? Gaat de kwaliteit (merkbaar) achteruit bij het full-speed downloaden?

Ik ben heel benieuwd. Alvast bedankt. Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
RicoK schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:24:
[...]

Hallo Killer2,

Ook ik ben net als Flipmo2K voornemens om Pilmo aan te vragen vanwege én de snelle verbinding én de (gratis) telefonie én de lage(re) prijs in verhouding tot mijn huidige ADSL en KPN.
Jij schrijft dat VOIP-lijnen, net als Pilmo over ADSL, over het algemeen een mindere kwaliteit hebben. Wat bedoel je met een mindere kwaliteit? Mindere geluidskwaliteit? Minder betrouwbaar? Veel of weinig storingen? Gaat de kwaliteit (merkbaar) achteruit bij het full-speed downloaden?

Ik ben heel benieuwd. Alvast bedankt. Gr.
ik bedoel idd de geluidskwaliteit, op het moment dat je gaat bellen wordt er ahw een bepaalde bandbreedte gereserveerd < 64k (isdn) dus invloed mbt downloaden merkt je niet. (heb mijn nas bijna 24/7 aanstaan de DL'en) en bellen werkt bij mij gewoon goed. Let wel ik heb de 8/1 versie.
Wat wel vervelend kan zijn is dat als men een nieuwe firmware wil laden dat de modem zich dan 2x reset ofzo, als je dan aan het bellen bent.....
Verder heeft de modem beperkingen mbt instellingen, je kan bijvoorbeeld geen apparaten in een DMZ hangen, en moet dus met portforwarding aan de slag (heeft alleen zin als je de poorten weet)
Verder ben ik dik tevreden....
Andere vragen? laat het weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds een maand bij Pilmo, en het bevalt me goed. Het enige waar ik mee zit is dat als ik aan het gamen ben (Cod2) om de 5 minuten de connectie voor 2 seconden verborken wordt. Had ik hiervoor (@home) nooit last van. Iemand ook deze ervaring?

Heeft toevallig iemand het nummer om voicemailberichten af te luisteren? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier nu Wanadoo/Orange bevalt me goed wordt me 3e jaar dat ik het heb en nog geen nooit storing gehad

is dat Pilmo ? nouw ook zo stabiel en goed ?

BJK ik hoor dat je nu over gestapt was , wil straks jouw ervaring ook wel eens weten wanneer krijg je het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 07:35

Bjk

Ik heb het drie weken geleden aangevraagd en zit nog steeds bij quicknet, gaat nog niet echt vlot het overzetten. Zodra ik Pilmo heb zal ik mijn evaringen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:04:
Ben sinds een maand bij Pilmo, en het bevalt me goed. Het enige waar ik mee zit is dat als ik aan het gamen ben (Cod2) om de 5 minuten de connectie voor 2 seconden verborken wordt. Had ik hiervoor (@home) nooit last van. Iemand ook deze ervaring?

Heeft toevallig iemand het nummer om voicemailberichten af te luisteren? 8)7
1233 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Hoe vaak krijgen jullie een status update van hoe ver jullie aanvraag is? Nadat je Pilmo aangevraagt hebt? Ik heb maar 2 mailtjes gekregen (bevestiging aanmelding (na 2 dagen) en levering Pilmo Totaal gestart (na 11 dagen)) tot nu toe, ingeschreven 18 juni. Ik vind het allemaal maar erg lang duren.

Vandaag eindelijk de modem gekregen (geen enkel bericht van te voren, voor het zelfde geld ben je op vakantie). Is het de Copperjet 816-2p, en niet de 1616-2p. Maakt dit nog uit? Ik heb niet zo'n voicefinder kastje gekregen, is dat nu (misschien ivm nieuwere firmware?) met een 816-2p niet meer nodig?

Naar mijn weten zijn er alleen maar nadelen aan een 816-2p t.o.v. een 1616-2p, of heb ik dat mis.
Als er dan toch nog een voicefinder bij zou moeten, zijn daar dan wel de voip instellingen uit te halen, zodat ik evt. later naar een draytek of FritsBox over kan?

Tot nu toe ben ik niet postitief over Pilmo. Erg weinig communicatie en de helpdesk reageert ook niet meer op mijn helpdesk call. Ik hoop dat de dienstverlening verder wel ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
Ik heb de zomeraktie gedaan, vorige week is het bedrag voor het eerste jaar afgeschreven van mn bankrekening, ik wacht verder maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
  • Laatst online: 05-09 08:31
Ik heb nog niets binnen, maar mijn eerste ervaringen zijn niet zo goed.

22 juni aangemeld, 23 juni mail van Pilmo:
"Uw aanmelding voor Pilmo Totaal (ADSL 8Mb x 1Mb) is ontvangen en zal worden verwerkt.
Over 7 dagen krijgt u opnieuw per e-mail een bericht over de voortgang van de levering."

12 juli (eindelijk) mail van Pilmo:
"Uw levering van Pilmo Totaal (ADSL 8Mb x 1Mb) is gestart. U ontvangt een e-mail wanneer de levering gereed is en u gebruik kunt maken van de Pilmo diensten."
(ik was op vakantie anders had ik er nog wel achteraan gebeld!)

18 juli mail ik de helpdesk omtrent de gang van zaken van de levering.
21 juli bellen met de helpdesk: "de modem is onderweg zal begin volgende week binnen komen"
25 juli bellen met de helpdesk: "kan niet bij uw gegevens worden overgezet ?????, morgen terug bellen"
26 juli antwoord op de mail van 18 juli van Pilmo:
"Uw ADSL order is in behandeling en zal naar verwachting, eind volgende
week worden opgeleverd. Zodra uw lijn is opgeleverd ontvangt u hier een
email over als bevestiging en wordt het modem pakket naar u toegezonden."

Hopen dus dat ik 4 augustus over ben, 25 dagen ????????
Oh ja, verder helemaal niets van ze gehoord of ontvangen, ook niet via de post.

[ Voor 7% gewijzigd door smollynl op 27-07-2006 10:13 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

RedHead schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 22:10:
Naar mijn weten zijn er alleen maar nadelen aan een 816-2p t.o.v. een 1616-2p, of heb ik dat mis.
Als er dan toch nog een voicefinder bij zou moeten, zijn daar dan wel de voip instellingen uit te halen, zodat ik evt. later naar een draytek of FritsBox over kan?
Nee, heb ik ook enorm veel gekloot mee gehad. Uiteindelijk staat de fritzbox geportmapt (zonder bandbreedte reservering voor voip) naar de voicefinder met vast IP. Maar ik heb vaak last van haperingen in telefoongesprekken als anderen ook zitten te internetten. Weet bijna wel zeker dat het komt doordat hij de bandbreedte voor die poort niet een hogere prioriteit kan geven.

Waarom geven die klojos van pilmo niet gewoon mijn sip-instellingen zodat ik fatsoenlijk mijn fritzbox kan configureren, en fatsoenlijke gesprekken kan voeren, en de voicefinder weg kan doen.
Is dat nou zo moeilijk, 95% van de voip providers doen het... ik was ook in de veronderstelling dat ze het deden, totdat ik het reeds had aangeschaft en erachter kwam dat het niet zo was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Voor de mensen met veel problemen (mensen met een 816?) heb ik nog een (1) 1616-2P modem over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik ben al iets verder in het analyseren van het probleem.

Ik heb me ene telefoon bij een speaker gelegd met muziek, en met de andere in een stille kamer.

Zolang ik niets terug praat hoor ik de muziek perfect. Praat ik door de telefoon, dan gaat het enorm haperen. Stop ik weer met praten, klinkt het weer perfect. Alsof het maar één kant op kan gaan :? (half-duplex ? )

Enorm raar, kan weinig vinden met de search iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

Maandag zou mijn KPN nummer overgezet worden naar Pilmo, dit zou slechts 10 minuten duren. Na 10 minuten wachten bel ik mijn thuisnummer op en krijg ik te horen het door u gekozen nummer is niet ingebruik.... Pilmo gebeld, blijkt er wat mis te zijn gegaan waardoor het tot het eind van de das zou duren. Aan het eind van de dag nog geen nummer. Volgende dag nog geen nummer. Uiteindelijk 2 dagen zonder telefoon gezeten. Ook de kwaliteit van de verbinding is nog steeds niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
FF een vraagje voor de Pilmo gebruikers,
hebben jullie ooit post op de ouwerwetse manier ontvangen?
of iets getekend?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

smollynl schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 08:31:
FF een vraagje voor de Pilmo gebruikers,
hebben jullie ooit post op de ouwerwetse manier ontvangen?
of iets getekend?
Nee alleen e-mail, van KPN krijg je (ouderwetse)post dat je aangegeven hebt dat je overstapt naar een andere aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij vandaag aangemeld en direct een bevestigings mailtje ontvangen.
Het is wel zo dat ik geen KPN lijn heb dus moet ik volgens mij iets van 47 euro extra betalen maar dat geeft niet.

Hoor alleen dat Pilmo op zijn tijd niet echt snel is en ik weet ook van KPN dat zij vaak de oorzaak zijn dat abonnementen te laat worden opgeleverd (BusinessDSL, OfficeDSL).

Dus het is even afwachten wanneer ik precies online ben. Ik heb nu nog Chello waar ik alleen maar kan zeggen dat de internet verbinding op een aantal weken na super was.
Heb helaas een kleine 2,5 wkn zonder internet en telefonie gezeten omdat een of ander slim ventje daar mijn account had verwijdert. Bij de helpdesk kreeg ik ook de vraag of ik klant was van UPC.. LOL!.

Maar goed.. ik post mijn bevindingen zodra ik alles heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben ook van plan pilmo te nemen. Maar ik moet wel eigenlijk zeker weten dat mijn snelheid van internet omhoog gaat. Ik heb nu 3mb. (300kb/s) Zijn jullie snelheden wisselend of stabiel? Valt internet regelmatig uit of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 17:52:
Hallo, ik ben ook van plan pilmo te nemen. Maar ik moet wel eigenlijk zeker weten dat mijn snelheid van internet omhoog gaat. Ik heb nu 3mb. (300kb/s) Zijn jullie snelheden wisselend of stabiel? Valt internet regelmatig uit of niet?
Ik heb Pilmo Totaal (8Mbps / 1Mbps) en haal op een afstand van 1100 meter van de centrale met gemak 7Mbps... Ik ben dus erg tevreden, en heb eigenlijk nog niets gemerkt van storingen of iets dergelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh nice.. Ik heb net nagevraagd en ik zit op 275 meter van de centrale, dus dat komt wel goed!!! Nou ik ga hem nu bestellen, ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
smollynl schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:11:
Ik heb nog niets binnen, maar mijn eerste ervaringen zijn niet zo goed.

22 juni aangemeld, 23 juni mail van Pilmo:
"Uw aanmelding voor Pilmo Totaal (ADSL 8Mb x 1Mb) is ontvangen en zal worden verwerkt.
Over 7 dagen krijgt u opnieuw per e-mail een bericht over de voortgang van de levering."

12 juli (eindelijk) mail van Pilmo:
"Uw levering van Pilmo Totaal (ADSL 8Mb x 1Mb) is gestart. U ontvangt een e-mail wanneer de levering gereed is en u gebruik kunt maken van de Pilmo diensten."
(ik was op vakantie anders had ik er nog wel achteraan gebeld!)

18 juli mail ik de helpdesk omtrent de gang van zaken van de levering.
21 juli bellen met de helpdesk: "de modem is onderweg zal begin volgende week binnen komen"
25 juli bellen met de helpdesk: "kan niet bij uw gegevens worden overgezet ?????, morgen terug bellen"
26 juli antwoord op de mail van 18 juli van Pilmo:
"Uw ADSL order is in behandeling en zal naar verwachting, eind volgende
week worden opgeleverd. Zodra uw lijn is opgeleverd ontvangt u hier een
email over als bevestiging en wordt het modem pakket naar u toegezonden."

Hopen dus dat ik 4 augustus over ben, 25 dagen ????????
Oh ja, verder helemaal niets van ze gehoord of ontvangen, ook niet via de post.
Vandaag (8 aug) nog steeds geen pilmo!
Net alweer aan de telefoon gehangen, .... nieuw systeem .... problemen .... weten niet wanneer... maar zo spoedig mogelijk. Maar ze kunnen blijkbaar niet eens achterhalen wat de planning dan zou zijn en kunnen niets garanderen, terwijl het drie weken geleden nog volgende week was. Is dat liegen?
Wat een stelletje amateurs.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
smollynl schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:13:
Net alweer aan de telefoon gehangen, .... nieuw systeem .... problemen .... weten niet wanneer... maar zo spoedig mogelijk. Maar ze kunnen blijkbaar niet eens achterhalen wat de planning dan zou zijn en kunnen niets garanderen, terwijl het drie weken geleden nog volgende week was. Is dat liegen?
Heb ze ook even aan de lijn gehad ivm een bestelling voor mijn tante. Er zijn inderdaad wat problemen met de tool waarmee ze de DSL verbindingen bij BBned bestellen. Daardoor kunnen ze geen garanties afgeven op de leverdatum... Erg klote, maar er is volgens mij weinig aan te doen... Een nieuw systeem ofzo inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie van jullie kan (nog) in de modem inloggen als gebruiker:admin wachtwoord:admin.
Mij lukt het niet meer en ik heb een aantal instellingen nodig om een ander modem in te stellen.

Ik ben op zoek naar een aantal gegevens die staan onder het hoofdstuk configuration nl.:
de gegevens onder:
- WAN Connection
- ZIPB
- VOIP

Ik zou hiermee geweldig zijn geholpen. Mischien is het handig als je er printscreens of i.d. van maakt.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smollynl schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:13:
[...]

Hmmm, heb ik het net gisteren besteld... Ziet er niet goed uit daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:28:
Wie van jullie kan (nog) in de modem inloggen als gebruiker:admin wachtwoord:admin.
Mij lukt het niet meer en ik heb een aantal instellingen nodig om een ander modem in te stellen.

Ik ben op zoek naar een aantal gegevens die staan onder het hoofdstuk configuration nl.:
de gegevens onder:
- WAN Connection
- ZIPB
- VOIP

Ik zou hiermee geweldig zijn geholpen. Mischien is het handig als je er printscreens of i.d. van maakt.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
niemand.... behalve mensen die het admin pwd hebben })

gegevens onder WAN en zipb kan ik je wel geven, die onder VoIP niet. Wat wil je pcies weten wat je niet op de pilmo.nl website kan vinden?

Pagina: 1 2 3 Laatste