Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!
Ja, had hem (of eigenlijk haar in dit geval) al gevonden. Ben nu een beetje at a loss wat nu nog te doen... Ben al enorm veel aan het rondlopen, nieuwe plaatsen ontdekken enzo waardoor ik hier en daar nog wel een missie vind, en ben alle huizen aan het opkopen (tot nu toe Anvil, Chorrol, Cheydinhal en net Skingrad) maar heb verder weinig meer te doen... Er valt helaas ook niet veel meer te levelen ondanks mn lvl 32. Probeer alle Master Trainers te zoeken maar de meeste "master trainer quests" kan ik niet activeren omdat ik bij de desbetreffende medium trainers niet kan trainen (al eens op dat level gedaan etc).MueR schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 03:15:
Hint: bij de diverse Daedric shrines zijn alle rassen vertegenwoordigd.
Maarja, misschien gewoon tijd om weer eens met een nieuwe char te beginnen.

Anoniem: 123686

Ben nu bezig met de 1 na laatste missie "Ambush" van de Mages Guild. Het is de missie waarin je de opdracht krijgt om naar de Black Soul Gem van Falcar terug te halen.
If you find yourself stuck, there is a hidden switch on a balcony up above that requires you to go a long way to get to. Once you find the switch, hit it and the gates on the bridge will open allowing you to get to Falcar. Falcar is pretty tough, but once he's defeated search his body and take the soul gem.…..."
Nou, je zal het al begrijpen, ik kan die switch niet vinden!!! Verrassing

Wat een ontzettend groot complex, heb voor mijn gevoel alle kamers doorlopen en wil die brug over, op de brug zit een ‘iron gate’ dat op afstand kan worden geopend. Volgens de Walkthrough zou je op een balkon moeten komen om een switch om te halen, ik kan alleen niet vinden hoe je op dat balkon moet komen.
Anoniem: 113088
dat balkon bevind zich in de zelfde ruimte als de brug, maar je moet een heel stuk omlopen om er te komen.Anoniem: 123686 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 08:47:
WWWHEELPP!! Ik zit vast![]()
![]()
Ben nu bezig met de 1 na laatste missie "Ambush" van de Mages Guild. Het is de missie waarin je de opdracht krijgt om naar de Black Soul Gem van Falcar terug te halen.
spoiler:Walkthrough
"….. If Falcar gets back into the ruins, your task is now to find and kill him. Head into the ruins, and make your way through the ruins. It's fairly large and mazy, and can be quite confusing. It's also full of Necromancers, so be careful.
If you find yourself stuck, there is a hidden switch on a balcony up above that requires you to go a long way to get to. Once you find the switch, hit it and the gates on the bridge will open allowing you to get to Falcar. Falcar is pretty tough, but once he's defeated search his body and take the soul gem.…..."
Nou, je zal het al begrijpen, ik kan die switch niet vinden!!! Verrassing![]()
![]()
Wat een ontzettend groot complex, heb voor mijn gevoel alle kamers doorlopen en wil die brug over, op de brug zit een ‘iron gate’ dat op afstand kan worden geopend. Volgens de Walkthrough zou je op een balkon moeten komen om een switch om te halen, ik kan alleen niet vinden hoe je op dat balkon moet komen.
raadpleeg je mini map om er achter te komen hoe je op dat balkon komt.
DUNNAnoniem: 123662 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:25:
Uhm, kunnen bovenstaande 2 posts even met spoilertags.
Dat is het balkon achter je, als je richting de iron gate staat?? Toch??Anoniem: 113088 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:04:
[...]
dat balkon bevind zich in de zelfde ruimte als de brug, maar je moet een heel stuk omlopen om er te komen.
raadpleeg je mini map om er achter te komen hoe je op dat balkon komt.
Loop met het schompes te zoeken naar een schakelaar, normaal zit dat wel redelijk in de buurt. Nu blijkbaar niet

[Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 31-08-2006 14:52]
Hemelsbreed is dat ook niet gek ver weg, je moet alleen een takke end omlopen.
Als het goed is zit er nog een uitgang in die kamer met die brug, neem deze en vervolg je weg.
Anoniem: 22680
Het liefst met een giftige pijl ofzo.
Je moet die vervelende battle mages wel goed verstoppen in dit geval.

Alle missies van de Mages Guild voltooid en ben nu Arch-Mage!

Ga dit weekend maar eens verder met de Fighters Guid, ben pas 'Swordsman'.
Al mijn spullen (spells, wapens en kleding) in de Arch-Mage kamer gekwakt, huis verkocht en veel geld opgestreken

Nu bezig met de missie (main quest > Blood of the Divines) dat je 4 van die gekke zombie zielen moet bevrijden uit Sancre Tor.

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 01-09-2006 11:01]
Als je het wat gemakkelijker had willen doen, en je nog een savegame hebt van voordat je de ruine in ging, laad die dan ff..
[Voor 4% gewijzigd door MueR op 01-09-2006 10:51]
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!
Wil een leipe screenshot maken

Verder wil ik ook nog wel weten wat het sterkte armour is en beste zwaard/boog.
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Niet in de Enchanted Chest hoop ik...?Anoniem: 123686 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:01:
Al mijn spullen (spells, wapens en kleding) in de Arch-Mage kamer gekwakt

En kan je huizen verkopen dan?
Mbt Sancre Tor; heb je nog 32 lockpicks of nog 32 goud? Met een beetje handigheid en geduld moet je zelfs een very hard lock wel open kunnen krijgen met een enkele lockpick. Anders is het misschien handig om de Skeleton Key te halen bij Nocturnal, zie obliviowiki (bv).
In de 'drawers' tegen het voeteneind van het bed.bassGunner schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:35:
[...]
Niet in de Enchanted Chest hoop ik...?![]()
En kan je huizen verkopen dan?
Mbt Sancre Tor; heb je nog 32 lockpicks of nog 32 goud? Met een beetje handigheid en geduld moet je zelfs een very hard lock wel open kunnen krijgen met een enkele lockpick. Anders is het misschien handig om de Skeleton Key te halen bij Nocturnal, zie obliviowiki (bv).
Nouja je kan je huis volgens mij niet verkopen, maar wel de inhoud

In een interview las ik dat Bethesda in één van hun eerste updates Xbox 360 support zal toevoegen, heb dan ook de laatste patch geinstalleerd.
Doet de controller bij jullie et wel?
Gevonden:
Game Pad Functionality
Although the PC version of Oblivion handles best when played with a keyboard and mouse, it is possible to play the game with an assortment of game pads as well. Due to the variance in these game pads, it may be necessary to make a few changes to the Oblivion.ini file located in My Documents\My Games\Oblivion. Below is a list of the settings that can be changed to make a Xbox 360 controller attached to a PC, function better with Oblivion. It should be noted however, that because the PC version of the game was optimized to play with a keyboard and mouse, the experience will NOT be the same, as using a 360 controller on the Xbox 360 version of the game. Additionally, these settings can be applied to other game pads, but the values represented may need to be tweaked further. Finally, the mapping of the buttons will need to be determined when entering the game, and can be changed in Options - Controls, from the Main Menu - Do NOT map the directional controls (Forward, Backward, Left, Right), as this will overwrite certain changes made in the Oblivion.ini file.
These are the default settings in the Oblivion.ini:
;X = 1, Y = 2, Z = 3, XRot = 4, YRot = 5, ZRot = 6
iJoystickMoveFrontBack=2
iJoystickMoveLeftRight=1
fJoystickMoveFBMult=1.0000
fJoystickMoveLRMult=1.0000
iJoystickLookUpDown=6
iJoystickLookLeftRight=3
fJoystickLookUDMult=0.0020
fJoystickLookLRMult=0.0020
Change to these values to get better functionality from a 360 game pad connected to a PC.
;X = 1, Y = 2, Z = 3, XRot = 4, YRot = 5, ZRot = 6
iJoystickMoveFrontBack=2
iJoystickMoveLeftRight=1
fJoystickMoveFBMult=2.0000
fJoystickMoveLRMult=2.0000
iJoystickLookUpDown=5
iJoystickLookLeftRight=4
fJoystickLookUDMult=0.7500
fJoystickLookLRMult=0.7500
Bron: Elderscroll.com
[Voor 76% gewijzigd door Yellowneck op 01-09-2006 21:31]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
wat heavy armour betreft, vlak ebony niet uit, deadric is hier op gebaseert en vind het zelf een stuk mooierjpiwf schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:00:
wat dacht je van op r drukken, staat in je boekje, dan wel in de opties van het spel... het beste light armour is glass, het beste heavy daedric. de beste wapens zijn per definitie deadric. check anders ook het boek "manual of armor" oid in het spel, daar staat het haarfijn in uigelegd.
@Ep0ss & low_n_slowEp0ss schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:10:
[...]
Als je ipv zegt, een aantal pagina's terug, gewoon de link kopieert van de post die je gemaakt hebt... :x Is ook een stuk handiger om uitleg op te geven. Gewoon even klikken op het stukje "Geplaatst op ......." die url kopieren en hier neer zetten en klaar.
Zie ook:
Kosh66 in "\[PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion..."
Heb al geprobeerd met commando: "tcl" er doorheen te gaan, echter ik kom dan onder of boven de worldmap terecht? Dus dat lukt niet helaas. Ik denk dat iedere Cave/Ruine/Fort los staat van de world-map van Cyrodiil. Als je er inmaal ingeraakt, kun je in moeilijke gevallen wel met "tcl" op lastig bereikbare plaatsen komen, ja.
Dus ik weet het effe niet meer. Ook Google, TES & UESPWiki laten zich er niet "over uit".
Als iemand de oplossing weet, alvast mijn dank, ik zit er nl. al dagen op te zoeken.
[Voor 7% gewijzigd door Kosh66 op 02-09-2006 17:08]
Met Morrowind had je voor mn gevoel veel meer unieke wapens... Chrysamere bijvoorbeeld

Overigens had ik ook niet echt een goed wapen nodig want met 78% damage reflection (Ring of Retribution + Amulet of Axes + Escutcheon of Chorrol) hoef je alleen maar Block in te houden tijdens een gevecht

Er zijn er toch genoeg: Umbra, Goldbrand, Sufferhorn, Ebony Blade om een paar van de leukste te noemenBozozo schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:43:
Ik heb net de Main Quest afgerond als Arch-Mage, Master van de Fightersguild, Listener en nog wat titels, met 400k en heel veel leuke spulletjes. Alleen heb ik nooit een echt bijzonder zwaard kunnen vinden... het grootste gedeelte van het spel heb ik gespeeld met het Longsword of Storms (ik geloof 28 + 20 shock) maar als je gewoon een Daedric Longsword enchant (evt met een sigil stone) kun je al meer halen.
Met Morrowind had je voor mn gevoel veel meer unieke wapens... Chrysamere bijvoorbeeldBij Oblivion mis ik dat een beetje.
Overigens had ik ook niet echt een goed wapen nodig want met 78% damage reflection (Ring of Retribution + Amulet of Axes + Escutcheon of Chorrol) hoef je alleen maar Block in te houden tijdens een gevecht

Ben nu met de Umbacano quests bezig, zal wel een van de laatste dingen zijn die nog te doen zijn. Heb nog steeds niet echt uitgevogeld hoe nou echt veel geld te krijgen. Heb ontzettend veel items te verkopen maar niemand heeft genoeg geld om ze te betalen, en die Mercantile leveled zo sloom dat ik nooit zal kunnen investeren in een winkel...

[Voor 3% gewijzigd door EfBe op 03-09-2006 11:22]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
kheb net men glass armor enchanted met 5 resist magic trancedent sigil stones, nu heb ik 100% resist magic

En op men helm heb ik 180ft life detect, altijd handig

Wat ik eigenlijk raar vind, als je master light armor hebt en master heavy armor, dan ben je toch veel beter af met light armor?
Als ik men deadric "pak" draag, dan heb ik 82armor, en als ik men glass "pak" draag dan heb ik 85armor. En je hebt meer magic en rent sneller met het light armor dus...

En is er een mogelijkheid om meerde creatures te summonen?Want ik wil eens proberen een klein legertje te summonen

Ik zou willen de andere 2 weakness spreuken vinden, of toch tenminste de weakness to frost, dan zou ik dit maken:
fire of stom arrow : 2sec 40shock damaga
deadric bow enchanted met:
weakness to fire
weakness to frost
fire damage
frost damage
misschien ligt hij met 1 pijl neer dan in sneak mode

Ik ben nu level 42, ik veronderstel dat die guards meegroeien kwa level?
edit2:
Weet iemand een betere manier om men mercantile level omhoog te helpen dan massa's verkopen en terugkopen? Ik weet dat je met een spreuk het even kan verhogen, maar ik wil over master zien staan bij al men skills

[Voor 45% gewijzigd door Lima op 03-09-2006 12:16]
Techno>Music

Anoniem: 120141

ja, je hoeft een vijand hooguit 5x te slaan en dan zijn ze al dood. je wapen skills lvled dus heel sloom. Je krijgt ook minde rklappen dus je armor skills lvled ook heel sloom enz enzbabba schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:13:
Omdat Oblivion de eerste RPG is die ik speel (), heb ik toen ik begon met spelen de moeilijkheidsgraad op z'n laagst gezet
. Maar klopt het dat je dan veel minder snel leveld? Ik heb zo'n 75% van alle quests gedaan maar ik ben nog maar level 10 ofzo
http://www.twitch.tv/jannustitannus
1. Zoek een hoekjeNu ben ik bezig met athletics, maar dat gaat TRAAG
2. Druk op Q
3. Ga op vakantie

[Voor 9% gewijzigd door Bozozo op 03-09-2006 13:16]
Anoniem: 102844
of zet dat een paar nachtjes aan en je bent master athleticsBozozo schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:15:
[...]
1. Zoek een hoekje
2. Druk op Q
3. Ga op vakantie

een helmet op met under water breathing, kzwem naar het einde van het "level" en dan laat ik em rustig onder water zwemmen, nu ben ik level 91 bijna 92 en als ik 95 ben dan ga ik 5 boeken lezen en dan heb ik master

Maar iemand een idee ivm met men voorstel van die boog?En voor die mercantile?
[Voor 4% gewijzigd door Lima op 03-09-2006 13:47]
Techno>Music
de Morrowind-manier van sneak levelen lijkt trouwens niet te werken... (iemand in de wildernis opzoeken, erachter gaan staan en sneak indrukken, en dan koffie gaan halen

ik was zo ver dat ik in de lees kamer was en een blinde monk ging de scoll haalen dus ik wacht.
komt er opeens een andere monk met zwaart aan rennen. o.k. ze hebben me door dus ik volg de quest aanwijzingen en peer hem. via de stort koker in de battle mage quarters.
maar goed geen scroll dus, ik naar de grey fox toe (mischien is het gegaan zoals bedoelt) maar die zegt "you don't have the scoll? then we have nothing to talk about."
ik ga dus via de sewer weer terug tot aan die deur die je met die arrow tevoorschijn haalt maar kan deze niet meer openen. dus zit ik er een beetje mee.
ik heb een save van voor de quest maar zit er niet echt op te wachten om heb hellemaal opnieuw te doen

Techno>Music
Techno>Music
Ik heb al een tijdje een bug, me paard (Shadowmere) doet alles in slowmotion. Hij beweegt echt heel erg langzaam. Weet iemand hoe dat opgelost kan worden?
10100111001

[Voor 16% gewijzigd door Lima op 03-09-2006 16:56]
Techno>Music
Misschien heeft hij een Drain Speed Spell over zich heen gekregen?Dark Lord schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:37:
[...]
Ik heb al een tijdje een bug, me paard (Shadowmere) doet alles in slowmotion. Hij beweegt echt heel erg langzaam. Weet iemand hoe dat opgelost kan worden?
edit:als iemand me ook zou kunne uitleggen wat een turn undead spell doet?

[Voor 15% gewijzigd door Lima op 03-09-2006 17:16]
Techno>Music
Anoniem: 171422
Volgens mij moet je in sneak mode bewegen om te levelen. Zo ging ik voor de quest 'The Forlorn Watchman' achter die geest aan sneaken om mn sneak skill een beetje op te krikken, na een tijdje blijft ie gewoon stilstaan dus ik ging achter zn rug heen en weer sneaken, toen kwam ik erachter dat mn skill niet steeg als ik gewoon stil bleef staan, maar wel als ik bleef bewegenBozozo schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:28:
Ik ben nu een beetje lol aan het maken als lvl2 thief. Tip als je sneak wilt verbeteren: laat je arresteren, zoek in de cel een hoekje op, en sneaken maar. De guards lopen nooit echt weg (althans bij mij niet) en zien je ook niet, dus je skill vliegt lekker omhoog zo.
de Morrowind-manier van sneak levelen lijkt trouwens niet te werken... (iemand in de wildernis opzoeken, erachter gaan staan en sneak indrukken, en dan koffie gaan halen)

Alternatief om je sneak te verbeteren: ff een boek lezen, met je ene hand het boek vasthouden, met je andere hand afwisselend A en D indrukken terwijl je achter iemand staat in sneak mode

@L i m a: Drain spells zijn tijdelijk, damage spells blijven werken tot je het effect ongedaan maakt mbv een potion of door te bidden in een chapel. Absorb spells zijn btw ook tijdelijk, dus het is geen surrogaat voor het verhogen van je attributes bij het levelen. Turn undead heeft hetzelfde effect als demoralize, maar dan voor ondood gespuis: ze durven tijdelijk niet meer aan te vallen en vluchten.
[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 171422 op 03-09-2006 17:34]
Techno>Music
Ff fast travellen naar Fort Farragut? Daar keert hij namelijk altijd naar terug, als hij bewusteloos is geraakt bv.L i m a schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:56:
men shadowmere is spoorloos verdwenen bij mij, ik heb al gezocht op google voor oplossingen maar niks hielp
. Ik ben em al een paar (echte) maanden kwijt.

Techno>Music
dat wil ik ook graag wetenL i m a schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:13:
edit:als iemand me ook zou kunne uitleggen wat een turn undead spell doet?

oh en burden... die vind ik ook vrij wazig

Ik zit nu ergens rond level 40 ofzo, weet het niet meer precies want ik heb een tijdje niet gespeeldL i m a schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:44:
thx, duracell konijn. Welk level heb jij in oblivion? Als het hoog is, kan je dan eens kijken naar men post op pagina 33? Kzou wat dingen moeten weten...

Geen idee, ik was alleen nog maar master in light armorL i m a schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:07:
Wat ik eigenlijk raar vind, als je master light armor hebt en master heavy armor, dan ben je toch veel beter af met light armor?
Als ik men deadric "pak" draag, dan heb ik 82armor, en als ik men glass "pak" draag dan heb ik 85armor. En je hebt meer magic en rent sneller met het light armor dus...

Ja, maar niet zonder daarvoor mods te installerenEn is er een mogelijkheid om meerde creatures te summonen?

Probeer ook eens een poison, zie de recepten in de startpostook ben ik op zoek naar de beste combinatie van spreuken om met 1pijl een imperial guard uit te schakelen. Hij was bijna dood met 100%weakness to fire, en dan zoveel mogelijk fire damage erbij, een grand soul gem met een grand soul erin, op een glass bow, met de fire of storm arrow die 2sec 40shock damage doet.
misschien ligt hij met 1 pijl neer dan in sneak mode![]()
Ik ben nu level 42, ik veronderstel dat die guards meegroeien kwa level?
@low n slow
Ondertussen was dat al gezegd, undead doet dus undead creatures zoals ghosts en alles wat in oblivion poorten voorkomt weglopen van je, mits je spreuk sterk genoeg is.
burden zorgt ervoor dat jij of je tegenstander ineens veel minder kan dragen, als je dus veel bijhebt kan het zijn dat je niet meer kan bewegen, erg vervelend.
Nog spreuken die ik niet snap zijn:
- Demoralize
- Frenzy
- Rally
Techno>Music
ObliviowikiL i m a schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:21:
Nog spreuken die ik niet snap zijn:
- Demoralize
- Frenzy
- Rally

Techno>Music
Links op de pagina staat zo'n heel grappig tekstinvoerveld, er staat "search" boven, vraag me af wat dat ding daar doetL i m a schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:48:
ik kon het daar niet vinde, had daar al gekeken.

Demoralize
Frenzy
Rally
Anoniem: 86614

Oblivion: Oblivion.exe - Toepassingsfout : De instructie op 0x11dddff3 verwijst naar geheugen op 0x12822000. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
Oblivion: Oblivion.exe - Toepassingsfout : De instructie op 0x11dddff3 verwijst naar geheugen op 0x12822000. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
Ik heb een tijdje kunnen spelen, maar ik denk dat een Windows update roet in het eten heeft geggoid. Een versie installatie van Oblivion hielp ook al niet.
Anoniem: 86614
MueR schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:12:
[...]
spoiler:Je moet Methredel hebben, die zit in de Waterfront District

[Voor 7% gewijzigd door Lima op 03-09-2006 22:26]
Techno>Music
Volgens mij niet, want het paard beweegt echt heel erg langzaam, na een minuut heeft ie nog geeneens een meter afgelegd. Ik zal wel even absorb spel proberen en wat van die andere dingen.Bozozo schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:58:
[...]
Misschien heeft hij een Drain Speed Spell over zich heen gekregen?
Maar volgens mij was het gekomen toen ie buiten de grenzen van de wereld liep, dat ging een beetje raar op het ene moment stond ie naast me toen heelver buiten de grens (ik kon em dus niet ophalen) en daarna stond ie plots weer binnen de grens van de wereld op dezelfde afstand als dat ie erbuiten stond. Het was iig beetje raar.
10100111001
Wil verder met de missie, volgens mij is dat namelijk vet matte!!

Uit verveling de Arena maar gedaan, had een goed zwaard (Sinweaver) + een goede spell (Wizards Fury) Aan het eind van de eerste dag 9:13pm was ik al Champion. Zodra je een tegenstander afgeslacht had direct rechts om keerds terug naar beneden een nieuwe match aanvragen en dan pijlsnel weer naar boven, de Arena in. Zo was ik binnen 12u van beginner een champion

Heb nu niet veel meer te doen, ben al Arch-Mage, GrandChampion in de Arena, Master bij de FightersGuild, Thieves Guild hoogste rang. Veel missie's per stad uitgevoerd.
Begin me een beetje te vervelen

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 04-09-2006 09:30]
[Voor 33% gewijzigd door MueR op 04-09-2006 10:08]
Ben al met 'sir' Orc naar Bruno Black en zijn gang geweest voor de White StallionMueR schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:06:
Je kan de Dark Brotherhood nog doen, en The Order of the White Stallion betreden. Verder kan je de verschillende verzamelquests zoals die voor Umbracano gaan doen.

En als ik iemand vermoord om de Dark Brotherhood in te komen wordt ik gelijk gesnapt door wachters.
[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 04-09-2006 10:08]
Zoek een herberg op die niet in de stad zit (dus ergens langs een pad door een bos) en vermoord diegene achter de bar. Komen geen wachters.Anoniem: 123686 schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:08:
En als ik iemand vermoord om de Dark Brotherhood in te komen wordt ik gelijk gesnapt door wachters.

ikzelf moet alleen nog mage guild en dark brotherhood afmaken dan heb ik alles gedaan
dan ga ik maar even tijdelijk met 12 andere spellen die ik nog heb liggen voor de 360 en daarna als ik er weer naar verlang overnieuw met een mage type

mijn all out warrior is een beetje saai alleen maar hak hak hak
en je schijnt zelf best leuke spreuken te kunnen maken hoorde ik van wat andere spelers
maar aangezien we toch in het forum zitten iemand tips wat een leuk mannetje is om te maken ?
(stealth hou ik niet zo van heb meer dan een jaar Rogue gespeelt met WoW ben het sluipen een beetje zat

Boven Anvil ligt een leuke ja, ga ik eens doen!D. Ninjai schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:10:
[...]
Zoek een herberg op die niet in de stad zit (dus ergens langs een pad door een bos) en vermoord diegene achter de bar. Komen geen wachters.
En wat betreft de 'main quest', heeft iemand daar een idee over waarom ik niet verder kom?
Kan ik gewoon de volgende missie (micherand??) gaan doen zonder een opdracht.
Doe de volledige Arena quest.En als ik iemand vermoord om de Dark Brotherhood in te komen wordt ik gelijk gesnapt door wachters.
Nu je grand champion bent krijg je zodra je de arena verlaat een "adoring fan" die vraagt of hij met je mee mag op avontuur. Zeg ja. Binnen enkele dagen zal dat ventje wel een keertje tussen je blade en een vijand komen te staan waardoor je hem per ongeluk afmaakt.
Zo ging het bij mij, diezelfde avond kreeg ik bezoek van Lachance.

Soms doen ze niks als ik de frenzy spreuk doe, maar als ik dan nog eens een rally spreuk doe, dan beginnen ze wel te vechten. Op de imperial guards werkt het niet

Techno>Music
Moet je voordat je aan zoiets begint de moeilijkheidsgraag een beetje opkrikken. Blijft het spannend, en heb je veel langer plezier (of frustratieAnoniem: 123686 schreef op maandag 04 september 2006 @ 08:41:
Uit verveling de Arena maar gedaan, had een goed zwaard (Sinweaver) + een goede spell (Wizards Fury) Aan het eind van de eerste dag 9:13pm was ik al Champion. [...]
Heb nu niet veel meer te doen [...]
Begin me een beetje te vervelen![]()

Kwam er zelf ook laatst achter dat ik de dungeons wat makkelijk vond. Moeilijkheidsgraag wat opgekrikt, en nu moet ik op eens erg uitkijken, en veel tactischer spelen in plaats van doorlopen en alles omleggen wat je aan kwaads tegenkomt. Vele malen leuker!
[Voor 20% gewijzigd door _ep op 04-09-2006 20:46]
Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu
Heb de moeilijkheidsgraad op ongeveer de helft gezet gister, begon het een stuk leuker te worden ja._ep schreef op maandag 04 september 2006 @ 20:45:
[...]
Moet je voordat je aan zoiets begint de moeilijkheidsgraag een beetje opkrikken. Blijft het spannend, en heb je veel langer plezier (of frustratie)
Kwam er zelf ook laatst achter dat ik de dungeons wat makkelijk vond. Moeilijkheidsgraag wat opgekrikt, en nu moet ik op eens erg uitkijken, en veel tactischer spelen in plaats van doorlopen en alles omleggen wat je aan kwaads tegenkomt. Vele malen leuker!
Toen waren die trollen, beserkers en woodelf?? in de Arena toch iets moeilijker.
Sinds vannochtend ben ik ook 'Gray Fox'.
Zag ook al wat ik verkeerd had gedaan waardoor ik niet verder kon met de main quest.
Had mijn artifact nog niet ingeleverd bij Martin

Denk dat ik ook maar eens ga beginnen aan de Dark Brotherhood (Thieves, Mages, Fighters en Arena zijn al uitgespeeld)

Wat mij eigenlijk het meeste aantrok was 200 septims per week als Listener van de DB

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 05-09-2006 10:02]

10.000 septims per keer je spreekt tegen hem.
Techno>Music
JAAH????L i m a schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:22:
Als je de vampire quest doet krijg je oneindig geld van die koning

Dat meen je

Waar doe ik die quest?
Dat is een bug die gefixed is in een patch... zie ook http://oblivion.gamewikis...mpire_Cure#Unlimited_GoldL i m a schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:22:
Als je de vampire quest doet krijg je oneindig geld van die koning

[Voor 17% gewijzigd door ReZ1987 op 05-09-2006 12:29]
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.
Ja heb het net gelezen. volgens mij moet ik er maar niet aan beginnen.ReZ1987 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:28:
[...]
Dat is een bug die gefixed is in een patch... zie ook http://oblivion.gamewikis...mpire_Cure#Unlimited_Gold
edit:@ T.MEN: check deze pagina eens: http://oblivion.gamewikis.org/wiki/Vampire_Cure, je moet wel vampire zijn om deze quest te beginnen
Veel te veel moeite om weer 'normaal' te worden!

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.
Best wel?? Heel erg zul je bedoelen, als ik lees wat je allemaal nodig hebt om weer normaal te worden.
De meeste plekken waar je Grand Soul Gems kan vinden heb ik al leeg geroofd en verkocht

Dus het is bijna onmogelijk om die stenen weer terug te vinden, of ze moeten na 2 (in-game) maanden nog steeds op de zelfde plek liggen

Kijk hier voor een filmpje

Hier is de homepage: Oscuro's Oblivion Overhaul Homepage
Tis eigenlijk wel een leuke quest, en op site's vind je makkelijk waar je je sommige ingredienten kan halen.
Dan kan je later zeggen dat je de vampire quest hebt gedaan, das wel stoer

En je hebt lekker veel geld.. aan jou om te kiezen.
ondertussen ben ik al level 98 athletics

Techno>Music
Oh, eh, wie vindt dat stoer dan?L i m a schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:45:

Gisternacht de laatste The Collector missies afgerond. Wist op een gegeven moment niet meer welke Aeyleid ruines ik nog moest stropen, dus dat was ff veel travellen, maar het is uiteindelijk goed gekomen.

Ook eens wat meer mn boog aan het gebruiken, is toch ook wel vet. Helemaal met die pijlen die 80 fire/frost/shock damage doen met splash damage en voor enkele seconden. Hele ruimtes lichten dan op, cool is dat. Mannetjes die door de lucht vliegen enzo.
Na Umbacano ga ik ook maar eens vampier proberen te worden, hoewel dat nog niet zo makkelijk is met mn Redguard disease resistance. Maar lijkt me wel lachen

Vraagje.. wat is de lol aan het spel als je websites gaat gebruiken om je quests op te lossen, bugs gaat abusen (die al gepatched zijn) om aan geld te komen en gewoon je mannetje tegen een stuk muur aan laat lopen tijdens de nacht, om zo te levelen?L i m a schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:45:
Hehe, ja de quest is idd wel redelijk lang, maar ik zou ze toch doen hoor!
Tis eigenlijk wel een leuke quest, en op site's vind je makkelijk waar je je sommige ingredienten kan halen.
En je hebt lekker veel geld.. aan jou om te kiezen.
Als ik dit soort reacties lees betreur ik echt dat Oblivion zo populair is.. Oblivion is een RPG. Het idee achter dit genre spellen is dat je moet nadenken om verder te komen, niet cheaten door walkthroughs, bugs en andere rommel. Als je dat niet kan, moet je het spel gewoon niet spelen, want dat is gewoon triest. Je gebruikt zeker ook van die zogenaamde god mods, met zwaarden die alle enemies in 1 klap doodmaken, armor waarbij je niks meer te vrezen hebt mbt schade aan je health enzo..
[Voor 26% gewijzigd door MueR op 05-09-2006 14:18]
Nou ik vind het stoer

Trouwens die pijlen, das toch 40damage die 2 seconden duurt? Anders heb je nieuwe pijlen uitgevonden denk ik? De zwaarste is een fire pijl die 1sec 60 damage doet, maar eignelijk is de beste 40damege shock voor 2 sec.
Techno>Music
Ja whatever, 60dmg zou ook kunnen...L i m a schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:19:
Trouwens die pijlen, das toch 40damage die 2 seconden duurt? Anders heb je nieuwe pijlen uitgevonden denk ik? De zwaarste is een fire pijl die 1sec 60 damage doet, maar eignelijk is de beste 40damege shock voor 2 sec.

@Muer: ben het wel met je eens ja. Jezelf een nacht tegen een muur laten lopen om je athletics te boosten is ook een beetje kansloos imho. Persoonlijk "cheat" ik alleen door te fast-travellen, en in het begin door steeds een uurtje te "waiten" om te healen, toen ik nog een n00b was en nogal moeite had in de caves enzo... Nu is het gewoon te makkelijk geworden met alle enchanted armour enzo, reflect damage en spells, fortify health en fatigue, resist magic, etc... Ik doe trouwens al eeuwen met mn Cuirass of the Undefeated, Greaves of the Warmonger, Boots & Hands of the Atronach en Escutcheon of Chorrol, nog niet echt iets significants beters gevonden. Als helm of de Mageslayers Helmet of the Gray Cowl of Nocturnal in de caves. Had vroeger ook vaak die lelijke Helm of Oreyn Bearclaw op, maar die ben ik ergens kwijtgeraakt.

tnx voor de tipanandus schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:34:
Voor de liefhebbers, OOO 1.3 is uit (een soort mega-mod)

Een waarschuwing is wel op z'n plek:-Eraser- schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:59:
[...]
tnx voor de tipheb het filmpje gezien, lijkt me wel wat, dus ik ga die mod ook maar eens proberen
Oblivion wordt helemaal omgegooid. Vooral het levelling systeem. De monsters zijn niet relatief, maar statisch gelevelled. Hoe verder weg van de bewoonde wereld, hoe moeilijker basically.
Levellen gaat ook langzamer.
Dus sommige monsters zijn in het begin bijna onmogelijk te killen, maar sommige goodies zijn ook heerlijk

Er zijn honderden nieuwe wapens, armor, items, noem maar op*. Extra facties, dungeons en quests. Ook een hoop nieuwe creatures.
Very nice indeed

* Een hele hoop dingen die als losse mods waren zijn geïntegreerd. Mij scheelt het zo'n 30 losse mods ofzo

Edit:
Ow, en capes enzo zitten er ook bij

Nog een edit:
Iets compleet anders, maar modders hebben ontdekt hoe ze motion-captured animaties kunnen maken voor Oblivion. Het staat nog in kinderschoenen, maar is erg veelbelovend. Kijk hier voor een demootje.
* anandus wil ernstig Crouching Tiger-style door Tamriel lopen

[Voor 23% gewijzigd door anandus op 05-09-2006 15:49]
Anoniem: 162853
vraagje: Heb jij die installed? En zoja, gewoon verder gespeeld met je save game?anandus schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:34:
Voor de liefhebbers, OOO 1.3 is uit (een soort mega-mod)
De FAQ van Oscuro's Oblivion Overhaul Homepage zegt het volgende(is overigens vandaag net geupdate merk ik):
Voor ik die mod installeer, had ik toch graag van iemand bevestiging gehad (die het natuurlijk zelf geïnstalleerd heeft) of bovenstaande quote klopt10. Why do I need to start from scratch if it is the first time that I play Oscuro's Oblivion Overhaul?
****Important Update****(05/09/06)
Wrye has developed a program that can edit savegames so that you can reset all NPC level data from them. This means that you can now use Oscuro's Oblivion Overhaul without having to start a new game if you wanted the NPC level changes to take hold. This is great news! Thanks Wrye! Linky to this jewel is right here!

Zit nog maar 12u ver in oblivion, maar dat doet er niet toe

Edit: even enkele links aangepast.
[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 162853 op 05-09-2006 16:25]
Ik ben gewoon opnieuw begonnen, was toch bored met mijn karakter. Maar dat ding van wrye schijnt op zich wel te werkenAnoniem: 162853 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:19:
[...]
vraagje: Heb jij die installed? En zoja, gewoon verder gespeeld met je save game?
De FAQ van Oscuro's Oblivion Overhaul Homepage zegt het volgende(is overigens vandaag net geupdate merk ik):
[...]
Voor ik die mod installeer, had ik toch graag van iemand bevestiging gehad (die het natuurlijk zelf geïnstalleerd heeft) of bovenstaande quote klopt

Klopt denk ik wel, vergeet alleen niet dat ooo zon beetje alles edit en je zware problemen kan krijgen als je andere mods wil gebruiken.Anoniem: 162853 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:19:
[...]
vraagje: Heb jij die installed? En zoja, gewoon verder gespeeld met je save game?
[...]
Voor ik die mod installeer, had ik toch graag van iemand bevestiging gehad (die het natuurlijk zelf geïnstalleerd heeft) of bovenstaande quote klopt
Ik zelf gebruik de Franceso mod, minder changes dan ooo maar betere balance, aangevult met anders mods vindt ik het persoonlijk leuker dan ooo
http://www.twitch.tv/jannustitannus
er zijn inderdaad een aantal mods die het niet goed doen, maar een hoop doen het hier primaevilpin0 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:24:
[...]
Klopt denk ik wel, vergeet alleen niet dat ooo zon beetje alles edit en je zware problemen kan krijgen als je andere mods wil gebruiken.
Ik zelf gebruik de Franceso mod, minder changes dan ooo maar betere balance, aangevult met anders mods vindt ik het persoonlijk leuker dan ooo

* anandus houdt van Mighty Magick

Werd gister alleen RAMGEK van die witte schermen constant.
Volgens mij is het als je door een deadric vuurbal wordt geraakt een wit scherm krijgt voor een paar sec? Klopt dat?
Vond het knap irritant!
Geen last van...Anoniem: 123686 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:46:
Volgens mij is het als je door een deadric vuurbal wordt geraakt een wit scherm krijgt voor een paar sec? Klopt dat?
Vond het knap irritant!

Anoniem: 177957
Heeft iemand en idee wat ik kan doen aan het volgende probleem, ik zit in en grot waar zich en steen bevind, moet er 4 spreuken op los laten.
De eerste twee werken wel maar de volgende twee niet

Bij de derde gaat zelfs de steen weer omhoog en krijg ik en schok...
Zou het kunnen dat ik nog niet genoeg magie bezit?
Probeer dit eens:Anoniem: 177957 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:51:
Hallo,
Heeft iemand en idee wat ik kan doen aan het volgende probleem, ik zit in en grot waar zich en steen bevind, moet er 4 spreuken op los laten.
De eerste twee werken wel maar de volgende twee niet![]()
Had ik ook geen last van. Vorige week namelijk ook de main quest uitgespeeld en maar begonnen met Mages Guild, naast de quests die ik nog moet doen.Anoniem: 123686 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:46:
Uitgespeeld! (nouja de main quest dan)
Werd gister alleen RAMGEK van die witte schermen constant.
Vond het knap irritant!
Had eigenlijk verwacht dat er na de main quest niet meer veel aan zou zijn maar dat is zeker niet zo.
daarom wil ik het ook proberenanandus schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:03:Een waarschuwing is wel op z'n plek:
Oblivion wordt helemaal omgegooid. Vooral het levelling systeem. De monsters zijn niet relatief, maar statisch gelevelled. Hoe verder weg van de bewoonde wereld, hoe moeilijker basically.
Levellen gaat ook langzamer.
Dus sommige monsters zijn in het begin bijna onmogelijk te killen, maar sommige goodies zijn ook heerlijk

dat lijkt me ook wel wat, iets meer soorten wapens/amor/etc. mag ook welEr zijn honderden nieuwe wapens, armor, items, noem maar op*. Extra facties, dungeons en quests. Ook een hoop nieuwe creatures.
Very nice indeed

Is alleen als een vuurbal mij raakt als ik in een oblivion gate gestapt ben.
VOlgens mij heeft het iets met mijn 'ringen' of armor te maken
Anoniem: 177957 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:51:
Hallo,
Anoniem: 177957 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 14:51:
Hallo,

Ja, maar Oblivion is wel opeens een ander spel.Anoniem: 102844 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 01:17:
dat is wel een ENORM nadeel dat je met de OOO 1.3 mod helemaal opnieuw moet beginnen...
Al kan je geloof ik wel je savegame gebruiken, staat geloof ik eerder in het topic. Maar ik heb dat nooit gebruikt

Je bedoelt van The Elder Scrolls?CreativeMind schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 01:48:
Misschien rare vraag en misschien wel al vaker gesteld, maar komt er nog een deel 5 van Oblivion?

Oblivion is deel 4, Morrowind is deel 3.
Maar gezien het succes zou het me niets verbazen. Spelletjesmakers geilen nog meer op sequels dan Hollywoodfilmmakers

je hebt gelijk!anandus schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 01:33:
[...]
Ja, maar Oblivion is wel opeens een ander spel.
Al kan je geloof ik wel je savegame gebruiken, staat geloof ik eerder in het topic. Maar ik heb dat nooit gebruikt
****Important Update****(05/09/06)
Wrye has developed a program that can edit savegames so that you can reset all NPC level data from them. This means that you can now use Oscuro's Oblivion Overhaul without having to start a new game if you wanted the NPC level changes to take hold. This is great news! Thanks Wrye! Linky to this jewel is right here!
http://www.elderscrolls.c...ndex.php?showtopic=371130
alleen de link is dood

Dit topic is gesloten.