Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net JP's Spell Compendium erbij gedaan. Damn, wat een leuke speeltjes! :D

Superleuke spells! :D
Kijk in het linkje voor filmpjes
Burn with Dragon Breath
Launch Magic Missiles that home in on the enemy in any direction
Bash the enemy with a Meteor Atronach
Suck your foes into a Black Hole
Smite with the powerful Hand of God
Freeze those in your way with the Cone of Cold
Disable by Electrocution
Pummel with Rapid Fire
Destroy with Meteor and Meteor Storm
Bring terror and fear with Ghostly Visage
Fool with a Decoy
Launch yourself with a Charge
Hit hard with the WarHammer of Power or the Arrows of Power
Hinder with a Hurricane
Or simply Push your foes backwards
And many more!
Zie eerder linkje voor de bijbehorende youtube-filmpjes :)
edit:
Zijn zo'n 75 extra spells :)

[ Voor 61% gewijzigd door anandus op 08-09-2006 03:45 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 14:23
anandus schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 03:38:
Ik heb net JP's Spell Compendium erbij gedaan. Damn, wat een leuke speeltjes! :D

Superleuke spells! :D
Kijk in het linkje voor filmpjes

[...]
Zie eerder linkje voor de bijbehorende youtube-filmpjes :)
edit:
Zijn zo'n 75 extra spells :)
ja leuk voor ffies maar daarna lijkt het me dat de lol er snel van af is en het spel een beetje uit balance brengt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
low_n_slow schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:10:
[...]
ja leuk voor ffies maar daarna lijkt het me dat de lol er snel van af is en het spel een beetje uit balance brengt .
Ja, ik gebruik het voor OOO1.3, dan valt dat 'uit balance' wel mee :)

Edit:
Overigens is er een team van modders bezig met een project dat heet "Oblivion Polygone Overhaul [OPO]".
bethesda is nogal lui geweest met het optimaliseren van de objecten, en deze jongens zijn de projecten aan het optimaliseren, zodat het spel een stuk vloeiender loopt zonder dat je dat ziet.

Voorbeeldje:
Een mast van een boot in vanilla bestaat uit 13.000 polygonen :/ :|

[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 08-09-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

anandus schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:11:
bethesda is nogal lui geweest met het optimaliseren van de objecten, en deze jongens zijn de projecten aan het optimaliseren, zodat het spel een stuk vloeiender loopt zonder dat je dat ziet.
Kan niet wachten. Heb met mijn x1600pro veel plezier, maar het kan altijd beter. Ben wel benieuwd of de polygonen echt de problemen veroorzaken of meer de intensieve rendering en effecten. Met andere woorden, als het straks maar 10% performance scheelt heeft het eigenlijk niet veel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113088

Anoniem: 82384 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:30:
[...]

Kan niet wachten. Heb met mijn x1600pro veel plezier, maar het kan altijd beter. Ben wel benieuwd of de polygonen echt de problemen veroorzaken of meer de intensieve rendering en effecten. Met andere woorden, als het straks maar 10% performance scheelt heeft het eigenlijk niet veel zin.
vraag maar eens aan je baas 10% loonsverhoging.

10% is gewoon veel, zeker als ik dat kan krijgen zonder kwalitijds verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 82384 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:30:
[...]

Het hangt natuurlijk af van je instellingen en je systeem. Op sommige systemen merk je er misschien bijna niets van, en op andere 10% tot 40% verschil in framerate.

Ik ben ook van 20 naar 26 FPS gegaan met low-poly grass (elk grasdingetjes bestaat uit 20 poly's en is teruggebracht naar 8 ) Al is het van recht boven iets minder mooi

Overigens wat ook handig is, is Combat FPS Optimiser. Dit zorgt ervoor dat de grafische instellingen tijdens gevechten tijdelijk iets lager staan, zodat je een beetje fatsoenlijk kan vechten :)

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 09-09-2006 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113088 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 04:00:
10% is gewoon veel, zeker als ik dat kan krijgen zonder kwalitijds verlies.
Laten we het er op houden dat meningen verschillen, persoonlijk merk ik een 10% framerate verschil echt niet op zonder teller op het scherm. Mijn probleem bij dit soort dingen is ook dat het zo moeilijk is om nauwkeurig te meten wat het verschil is - zeker omdat Oblivion bij het restarten niet altijd de wereld op dezelfde manier rendert (bv gras) - en dan loop ik liever niet te veel risico op crashes of andere problemen door mods, alhoewel dat ook weer best meevalt.

Er wordt veel geroepen op de elderscrolls fora, en vaak (soms) blijkt het allemaal niet zo rooskleurig te zijn omdat de vergelijkingen die gemaakt worden niet kloppen of dat het in andere-dan-geteste gebieden juist performance verlies geeft of dat het heel specifiek voor bepaalde kaarten is. Het is net zoiets als twee grafische kaarten door middel van alleen een 3dmark score vergelijken terwijl de kaarten in totaal verschillende systemen zitten, en dan bij een verschil van een paar punten claimen dat de ene dus veel sneller is dan de andere.

Maar goed, we wachten met spanning af, en dan kan straks iedereen kiezen wat hij of zij er van vindt!

Low poly gras heb ik ook (samen met shorter grass overigens), kan daarmee niet veel hogere framerate halen, maar wel meer gras aanzetten en dat ziet er toch mooi uit (behalve inderdaad vertikaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162853

anandus schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 09:42:
[...]
Overigens wat ook handig is, is Combat FPS Optimiser. Dit zorgt ervoor dat de grafische instellingen tijdens gevechten tijdelijk iets lager staan, zodat je een beetje fatsoenlijk kan vechten :)
Hoe kun je in godsnaam die FPS optimizer downloaden? =/

Op die link die je geeft, staat er geen "download" link. Zelf na het registreren zie ik die niet staan.

Wat doe ik mis? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

Ben het er wel mee eens dat OOO van Oblivion echt een totaal ander spel maakt. Zoveel nieuwe creatures, nieuwe wapens, armor, leuke quests, dungeons, nieuwe mogelijkheden, etc. Ik had Oblivion al maanden niet meer gespeeld maar met OOO krijg ik er echt weer zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
OOO maakt Oblivion echt weer interessant idd :)
Ik ben nu level5 geloof ik, heeft iemand anders ook problemen met de moeilijkheidsgraad? Ik word nogal vaak ingemaakt in de dungeons :X (veel zoeken)

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

anandus schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:11:
[...]
bethesda is nogal lui geweest met het optimaliseren van de objecten [...]
Een mast van een boot in vanilla bestaat uit 13.000 polygonen :/ :|
Er zijn bepaalde mensen die belang hebben bij veel polygonen. Producenten van grafische kaarten bijvoorbeeld. Je weet nooit of die wat polygonen hebben gesponsord ;)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gesponsord? :?

staat er op die op die poly heel klein bv. NVidia "the way it's ment to be rendert" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Dat sowieso niet... :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 162853 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:54:
[...]

Hoe kun je in godsnaam die FPS optimizer downloaden? =/

Op die link die je geeft, staat er geen "download" link. Zelf na het registreren zie ik die niet staan.

Wat doe ik mis? :'(
Hier is het topic op de Elderscrolls Forums :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 17:37:
[...]
Hier is het topic op de Elderscrolls Forums :)
idd, daar staat een download link, maar die brengt je weer terug naar Combat FPS optimizer, waar ik weer hetzelfde probleem heb :p (veel blabla omtrend het .esp'tje, maar nergens een download link te vinden)

en dat allemaal voor een 6kb bestandje! :+

*kniel-modus* Als iemand dit .esp'tje zou kunnen uploaden ofzo? O+ *kniel-modus*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Edit: Wait, what? Nevermind

[ Voor 102% gewijzigd door Whut?! op 10-09-2006 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:49
Ok, er staat waarschijnlijk een verkeerde code in de beschrijving van de mod. Aan de onderkant horen nog 2 boxes te staan, en vooral aan de rechterkant van de pagina hoort nog van alles te staan.

Daar hoort ook de downloadlink te staan.
De comments page doet het ook al niet.

Ik heb de downloadlink van een andere mod gepakt, en daar het id van de Combat FPS Optimizer in gezet. Geupload naar hier Ik kan geen bestand linken, alleen page? maf

[ Voor 9% gewijzigd door TH0R op 10-09-2006 11:27 ]

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TH0R schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:24:
Ok, er staat waarschijnlijk een verkeerde code in de beschrijving van de mod. Aan de onderkant horen nog 2 boxes te staan, en vooral aan de rechterkant van de pagina hoort nog van alles te staan.

Daar hoort ook de downloadlink te staan.
De comments page doet het ook al niet.

Ik heb de downloadlink van een andere mod gepakt, en daar het id van de Combat FPS Optimizer in gezet. Geupload naar [url=hier]http://www.xs4all.nl/~thijsrei/tweakers/5006-0.8-Combat FPS Optimizer-TESSource.zip[/url]
ty! _/-\o_

we zullen die direct eens testen zi >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met FPS optimizing plugin's wacht ik wel op OPO, voorlopig gaat het allemaal nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:37
Voor de mensen die naar aanleiding van mijn vorige post over de book mansion deze mod zijn gaan gebruiken: hier is een nieuwe versie te halen. :) I hope you like it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 171278 schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:43:
Met FPS optimizing plugin's wacht ik wel op OPO, voorlopig gaat het allemaal nog wel :)
Ja, ik wacht ook op de eerste beta van OPO, maar volgens mij blijft dat een work in progress voorlopig :P

Al kan ik niet wachten. Wat die gasten aan het doen zijn is echt geweldig! :D
Die wz_ is een polygon-reducer-tool aan het maken ofzo.
(wz_ is bekend van de wz_Inventory* (foto))

* het is leuk om te weten dat de UI-designer van Oblivion gezegd heeft dat-ie heel erg impressed was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123662

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmz...
A product listing spotted on GameStop.com today (pictured above) only raises more questions, as the online retailer is accepting preorders for the Knights of the White Stallion Expansion Pack for the PC version of the game. Or was, at any rate. Shortly after GameSpot sent a request for comment to Bethesda, the listing disappeared from the retailer's site. GameStop was asking $19.99 for the expansion, and listed it with a November 21 shipping date. The page included no other information on the pack, and a search for an Xbox 360 counterpart page yielded no results.
Interesting. Of hoax?

Edit.
Seems to be right. Al zou de naam "Knights of the Nine" moeten zijn.
"On August 17th, ZeniMax Media Inc. applied for registration on the trademarks "Shivering Isles" and "Knights of the Nine". Bethesda Softworks has neither confirmed nor denied that they are developing expansion packs for Oblivion, so it could be possible that they are developing expansion packs by these names. Alternatively, these could be the names of two unrelated projects."
Nog een edit:
*O*

En wederom een Edit:
Ik vraag me af hoe het zit met huidige mods. Aangezien "Shivering Isles" ook geregistreerd is zal het elders afspelen en een hoop mods zullen waarschijnlijk nog wel werken. Denk ik.

Overigens wel fijn voor Xboxers :)

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 12-09-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Vraag me af hoe (en of) zo'n expansion op de 360 zou komen, misschien installeren op de HD? Met FF had je ook een installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bizar.
Er heeft iemand een (schijnbaar hele goede) mod gemaakt die "Knights of the White Stallion" heet (zie hier, en diegene is gebanned op het TES-forum :/

Ook interessant:
Also, looking up the US trademarks on TESS (trademark electronic search system not the elder scrolls source) for Knights of the Nine and Shivering Isles shows the following. Note it says for handhelds...nothing about it being available for the 360, or PC.

Word Mark SHIVERING ISLES
Goods and Services IC 009. US 021 023 026 036 038. G & S: Computer game programs; providing downloadable computer game programs offered via handheld computers, wireless telephones and mobile and wireless devices
Dus voor mobieltjes of de PSP ofzo?

Edit:
Nog wat gevonden, waarschijnlijk de volgende plugin? :?
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v674/zacparis/scraps/castle.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 12-09-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:35:
Bizar.
Er heeft iemand een (schijnbaar hele goede) mod gemaakt die "Knights of the White Stallion" heet (zie hier, en diegene is gebanned op het TES-forum :/

Ook interessant:

[...]
Dus voor mobieltjes of de PSP ofzo?

Edit:
[afbeelding]
Hmm, dat wordt een micro payment, maar niet interresant. Ik heb alle andere gekocht, maar zou achteraf niet alles meer kopen.

Horse armor maakt shadowmere een klein beetje af, Mehrunes Razor was leuk en die Wizard tower is super (dat is dan ook mijn huidig crib), het uitzicht vanaf de top is echt grandioos.

Die andere zijn niet interresant (orrery (mini mini quest)), evil lair en pirate's lair).

Ik koop alle huizen maar in de verschillende steden (als ik tenminste weet te vinden waar en van wie). Maar dat is dan ook puur omdat ik inmiddels geld zat heb (400k+, ik gebruik scaled economy). Ik ben inmiddels level 46 en maar eens aan main quest begonnen, al die daedric zooi ga ik denk ik ook maar laten liggen. Ik draag ten eerste geen heavy armor, het weegt een ton, en het enige wat gebeurt is dat ik er meer geld mee krijg. Geld wat ik toch al niet op krijg :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
damn, ik moet hem nog steeds uitspelen, ik was er mee gestopt een tijdje terug, toen ik de meeste quests had gedaan... :)

Wat zijn op dit moment de must have add-ons? Ik las wat over een fps optimizer, die als je knokt de boel wat soepeler laat gaan?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171422

anandus schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:35:
[afbeelding]
Trophy hall :9 :9~ _/-\o_
Kan ik ook Martin en Baurus laten opzetten? >:)
Alleen die NPC die je assisteert in combat lijkt me nogal irritant, NPC's die je bij bepaalde quests vergezelden liepen meestal ook alleen maar in de weg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Die nieuwe add-ons lijken me wel een leuke toevoeging...zeker de trophy hall....kan ik eindelijk m'n unicorn ergens kwijt :D
Ben overigens nog niet echt bezig met de Main Quest, net met 't vrijmaken van de weg naar Castle Kvatch begonnen na een aantal side-quests. Ben level 13 Spellsword, Arena Champion, Mage Guild Apprentice. Iemand nog tips voor de MQ? Wil natuurlijk de beste goodies verzamelen.
Kan je BTW ook als Mercantile een minor skill is hierin expert worden en investeren in shops?

offtopic:
Na al m'n gespeel onder Windows werd het weer eens tijd voor een echt OS en heb dus net m'n Windows harddisk geswapped voor m'n Ubuntu disk en ben Oblivion onder Cedega aan 't installeren, ga zometeen dus eens een gooi doen naar Oblivion+Oldblivion onder Linux. Heeft er iemand nog tips/tricks om dit zo smooth mogelijk te laten lopen?

config is btw: Pentium D 3.4GHz, 1,5Gb PC3200, Radeon 9800Pro, X.org 7.0.0 met nieuwste Ati driver

Ben van plan m'n oude saves + add-ons te kopieren, dus dat wordt even hopen dat alles goed gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door MissingDog op 12-09-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:59
Dat kan al op Expert-Level (75 en hoger).
(Dit had waarschijnlijk pas op Masterlevel moeten zijn en is waarschijnlijk een bugje).

==============================================================
Heb afgelopen week pech gehad: :X
Mijn savegames zijn "corrupt" geraakt?

Hij laadt ze nog wel, maar ik ben een aantal skills en abilities kwijt?

Ik speel een Bretonse SpellSword en de game herkent ook mijn ras, echter ik ben o.a. de raseigen abilities: Breton Enhanced Magic (50pts) en Resistance to magic (50%) kwijt geraakt. :'(

Verder kan ik de aangeleerde skills van de Gray Prince ook niet meer terugvinden in het overzicht:
Dus +3 Blade/Block & Athletics. ;(

Is er iemand die weet hoe ik dit kan fixen, evt. met een savegame-editor of zo?
Is die er eigenlijk al?

Ik gebruik al een hele tijd een aantal plug-ins, zou het kunnen, dat het daar aanligt?
Ik heb dit probleem eigenlijk voorheen nog niet eerder gezien en ben het ook ook niet eerder tegengekomen.... :?

B.T.W.: Mijn actieve plugins:

Bruma Guild rebuild v1.8x (Ik zit nog steeds vast bij Shinoya!)
Encumbrance-mod (lame, ik weet het, maar het voorkomt het constant op en neer zeulen met loot)
MD_Saddlebags_2.3
Moremerchantsmoney_v1.1
Natural Environments v2.x (Max Tael)
P1D Keychain
Quarls Texturepack v2.x
Recastable summons
Reznods Mannequins
Short Grass v2
BT_Mod v2.2
Callsteed_v3.0a
FrostCrag incl. Weatherfix
Orrery
Thievesden

Ik hoor het graag als iemand een oplossing hiervoor weet/heeft. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien dat Wrye Bash je kan helpen?

anandus schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 00:23:

* het is leuk om te weten dat de UI-designer van Oblivion gezegd heeft dat-ie heel erg impressed was :)
Dat zegt me niet zoveel eigenlijk aangezien de bewuste designer echt een totale wan-prestatie heeft geleverd met de originele UI :X Komop zeg, het minste wat ze hadden kunnen doen was zorgen dat het aantal items meeschaalde met de resolutie.

• Kosh66
Ben Met Wrye Bash aan de slag gegaan...

Leuke tool, echter:

Ik ben behalve wat fixes (voor o.a. Abomb en Hair) en wat mods reshuffelen
nog niet veel verder gekomen, helaas.
Het schijnt dat het savegame formaat nog niet helemaal doorgrond is.

Weet inmiddels de Hex-codes voor mijn verloren skills en abilities, die heb ik
uit de LevelUpData_1.txt-file gehaald. In deze file zijn al mijn abilities en skills terug te vinden,
echter het active magic-menu (meest rechtse tabblad) en het skills-menu missen dus de al eerder vermelde "verloren gegane waarden".

Ik zal eens kijken over er nog andere mogelijkheden zijn behalve deze:
player.setav skill-/abilitynaam #nr#

(Dit is eigelijk cheaten, ik wil gewoon alleen mijn corrupt geraakte skills en abilities terug.)

[ Voor 16% gewijzigd door Kosh66 op 15-09-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-05 22:02

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

ik heb nu Oscuro's Oblivion Overhaul uit gepakt en in C:\GAME MAP\Oblivion\Data gezet maar ik kan mod niet aan zetten hij staat niet in data files wat doe ik fout

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Motaro schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:18:
ik heb nu Oscuro's Oblivion Overhaul uit gepakt en in C:\GAME MAP\Oblivion\Data gezet maar ik kan mod niet aan zetten hij staat niet in data files wat doe ik fout
Er zitten mapjes OOO-lite en OOO-full, en dan kan je de esp kiezen die je wil en die in de data-map zetten (dus een mapje hoger, geloof ik).

Overigens staat het allemaal in de (uiteraard aan te raden) Readme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102844

is OOO compatible met Qarls texture pack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 102844 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:27:
is OOO compatible met Qarls texture pack?
Ja, geen probleem.

In principe bestaan er 2 soorten mods voor Oblivion:
De mods die textures overschrijven en de mods die wapens/quests/andere dingen toevoegen of veranden.
Deze 2 soorten kan je los van elkaar gebruiken.
Als je meer mods uit dezelfde 'categorie' gebruikt dan geldt de laatst geïnstalleerde textures (want textures worden dan gewoon overschreven) of de laatst geladen .esp

:)

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-05 22:02

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

anandus schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:20:
[...]
Er zitten mapjes OOO-lite en OOO-full, en dan kan je de esp kiezen die je wil en die in de data-map zetten (dus een mapje hoger, geloof ik).

Overigens staat het allemaal in de (uiteraard aan te raden) Readme :)
oke thx hij doet het nu en ziet er goed uit die nieuw mobs

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Motaro schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 03:05:
[...]

oke thx hij doet het nu en ziet er goed uit die nieuw mobs
Wacht maar })

* anandus is net wéér doodgegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb nu een raar probleem:

heb net de quest met de Great Welkynd Stone gecomplete, maar ik krijg steeds het bericht "you cant sleep when enemies are nearby" of "you cant fast travel when enemies are nearby"

maar er zijn helemaal geen enemies nearby ik zit gewoon in een town in een Inn....

iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? tis nogal irritant... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat je niet kan fast travelen snap ik nog wel. dat kan immers niet wanneer je binnen bent.

heb je voor de rest heb je geen bounty of iemand op één of andere manier pissig gemaakt?

al een keer naar buiten en naar binnen gegaan?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 113088 op 17-09-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

na heeeeeeel lang zitten rennen :) met gemak hele map door gecrossed, heb ik besloten een oblivion gate te sluiten ;) en dit hielp gelukkig :D

me daedric boog verdween wel opeens toen ik bezig was met het closen van die gate??

is dat mogelijk dat een monster je boog ineens sloopt en dattie verdwijnt? ik dacht kapotte items gewoon in je inventory bleven... :'(

en wat is er trouwens zo goed aan die umbra sword? hij heeft alleen maar soul trap 120 sec ofzo? :? ben lvl 25 nu en heb hem ff gehaald, maar ik had wat beters verwacht tbh... dmg van zwaard zelf is 18 btw wat opzich wel nice is..

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 102844 op 18-09-2006 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Als je Azura's Star hebt, kun je met dat zwaard automatisch soultrappen en je Enchantments continue "aanvullen".

Verder als je skills: Blade, Strength en Armouror hoog genoog zijn, neemt de damage dat het zwaard doet sterk toe.

Dit is maximaal 33 geloof ik, als je skills: Blade & Strength 100 zijn en Armouror minimaal 75 (dan kun je items tot 125 % repareren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kosh66 schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:44:
Als je Azura's Star hebt, kun je met dat zwaard automatisch soultrappen en je Enchantments continue "aanvullen".

Verder als je skills: Blade, Strength en Armouror hoog genoog zijn, neemt de damage dat het zwaard doet sterk toe.

Dit is maximaal 33 geloof ik, als je skills: Blade & Strength 100 zijn en Armouror minimaal 75 (dan kun je items tot 125 % repareren).
Umbra is eigenlijk niet om te gebruiken omdat dat zwaard zo enorm langzaam is, maar zoals hierboven wel handig om je wapens op te laden. Dat doe ik dan ook.

Nadelen Umbra: langzaam, 2-handed (dus je verliest je shield armor), en geen backstab bonus.

Draag altijd een paar wapens bij je, zodat je "in the heat of battle" niet ineens met een leeg wapen moet gaan hakken. Dan als het een beetje rustig is, summon je een monster (de zwakste boven frost astronach als je 100 conjuration hebt), en hak je deze met Umbra neer. Opladen, rinse, repeat, totdat al je wapens weer opgeladen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Umbra is een Single-Handed longsword, dus zo langzaam is ie niet hoor, gewoon 1.0 (qua snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kosh66 schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:24:
Umbra is een Single-Handed longsword, dus zo langzaam is ie niet hoor, gewoon 1.0 (qua snelheid).
Bij mij is Umbra toch echt 2-h (misschien dat OOO hier wat gedaan heeft).

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 123662 op 18-09-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Dan moet dit aan O.O.O. liggen ja, default is het een gewoon longsword (singlehanded).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kosh66 schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:59:
Dan moet dit aan O.O.O. liggen ja, default is het een gewoon longsword (singlehanded).
Jammer, maar goed, Goldbrand is ook wel okee. Ik heb gisteren in Miscarcand (main quest) een shield/staff gevonden die restore health, restore magicka en absorp magicka doet. Ik kan deze niet vinden op www.uesp.net dus ik neem aan dat die ook niet in de oorspronkelijke Oblivion zit (net als een ring die +10 aan alle attributes geeft). Maar goed ik ben inmiddels level 48, tijd om Cyrodiil van de Oblivion Gates te verlossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Als je echt een goed slagwapen wilt, maakt je er toch gewoon zelf een in de Acrane University of in de FrostCrag-Spire.

Gewoon zelf een Deadric Longsword enchanten (grand soulgem) met b.v. Fire-damage, 100% weakness to fire en 100% weakness to magic (moet je eens kijken wat die lastige gasten omvallen!).

Evt. kun je er zelfs nog een soultrap op zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Kosh66 op 18-09-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kosh66 schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:16:
Als je echt een goed slagwapen wilt, maakt je er toch gewoon zelf een in de Acrane University of in de FrostCrag-Spire.

Gewoon zelf een Deadric Longsword enchanten (grand soulgem) met b.v. Fire-damage, 100% weakness to fire en 100% weakness to magic (moet je eens kijken wat die lastige gasten omvallen!).

Evt. kun je er zelfs nog een soultrap op zetten.
Het nadeel van zelf enchanten is dat je alleen maar 1600 power kunt enchanten dus hoe meer zaken je enchant hoe sneller je een zwaard moet opladen. Daarentegen hebben uniques meer power: Goldbrand heeft 3000 power, Umbra 2500, Blade of Woe 32k, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die azura star krijg je toch van een quest? die heb ik ingeleverd bij Martin... of kan je er later nog 1 krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565

Anoniem: 102844 schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:01:
die azura star krijg je toch van een quest? die heb ik ingeleverd bij Martin... of kan je er later nog 1 krijgen?
Geen idee, maar Azura was bij Martin maar een optie. Je kon ook iets anders bij hem inleveren van een andere Schrine, dus ik heb iets nuttelozers van een andere schrine bij Martin ingeleverd (e.e.a. chapzwaard wat ik kreeg nadat ik een heel dorp elkaar had laten uitmoorden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102844 schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:01:
Auw, Azura's star is echt het belangrijkste item van de game. Zonder dat ding moet je constant soul gems opscharrelen (of met "lege" wapens leren spelen :)). Zelfs de skeleton key had je beter kunnen geven (maar er zijn genoeg waardeloze Daedric artifacts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

omg dat meen je niet :'( nou ja dan cheat ik wel ff een azura star erbij... dacht namelijk dat je die MOEST inleveren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat is die mainquest kort btw :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 14:23
Er is weer een nieuwe officiele add-on beschikbaar :)

http://obliviondownloads....ductView.aspx?ProductId=8

iemand hem al uitgeprobeerd? lijken me opzich wel vette spells...

[ Voor 8% gewijzigd door low_n_slow op 19-09-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand enig idee hoe je je huis een beetje fatsoenlijk kan inrichten (misschien met een mod ofzo) dat je bepaalde objecten een beetje makkelijk kan neerzetten in een kast bijv of op tafel.. (borden mokken enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102844 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:46:
iemand enig idee hoe je je huis een beetje fatsoenlijk kan inrichten (misschien met een mod ofzo) dat je bepaalde objecten een beetje makkelijk kan neerzetten in een kast bijv of op tafel.. (borden mokken enzo)
z-toets ingedrukt houden terwijl je een item pakt in combinatie met heel veel geduld. Het ging in Morrowind makkelijker.
zie ook: http://oblivion.gamewikis.org/wiki/Grab

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 19-09-2006 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 102844 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:46:
Er is een mod, "decorating assistant" welke enorm handig is voor dat soort dingen :)

Zie hier

En dan kan je het mooi inrichten:
Afbeeldingslocatie: http://i50.photobucket.com/albums/f315/slimbot54/ScreenShot15.jpgGeen screenshot van mij, hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maakt die mod alleen het slepen makkelijker of ook de realiteit van vallende items minder?

O wacht, het werkt met spells. Hmm.. vanavond of morgen eens uitproberen

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 19-09-2006 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33599

ah ik dacht al joh, na 200 uur spelen word ik nu wel een beetje suf van die soulgems.
Misschien had ik 150 uur terug toch beter maar niet Azuras star moeten weggeven.
}:O }:O

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 33599 op 19-09-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 43565 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:13:
Maakt die mod alleen het slepen makkelijker of ook de realiteit van vallende items minder?

O wacht, het werkt met spells. Hmm.. vanavond of morgen eens uitproberen
Het slepen/draaien/etc wordt makkelijker en je kan een item op z'n plek 'locken'. Dan blijft-ie daar tot je het weer oppakt.
Je kan het dan ook niet per ongeluk omver schoppen enzo :P

Anoniem: 102844 schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:41:
omg dat meen je niet :'( nou ja dan cheat ik wel ff een azura star erbij... dacht namelijk dat je die MOEST inleveren |:(
Kan je makkelijk testen, quest items kan je niet droppen, in kasten plaatsen of verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Zojuist het gele team van de Arena uitgemoord, nu vroeg ik mij af hoe ik (van het blauwe team) bij het gele team kan komen. Beetje de sfeer proeven of misschien wel om tegen het blauwe team te gaan strijden... Als je je voor de vechtwedstrijden opgeeft, kun je dan alleen voor het blauwe team vechten?
Als ik wil gaan wedden dan zie ik dat er nog wel gevechten zijn... Maar de deur naar de [color=yellow]gelen[/color], waar is de deur naar de [color=yellow]gelen[/color]?

8)7

Of vraag ik teveel van een spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:54

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je kan geen lid worden van het gele team.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 16:47
is dat mogelijk dat een monster je boog ineens sloopt en dattie verdwijnt? ik dacht kapotte items gewoon in je inventory bleven...
Het kan wel dat een wapen uit je handen geslagen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:30

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Anoniem: 33599 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:14:
ah ik dacht al joh, na 200 uur spelen word ik nu wel een beetje suf van die soulgems.
Misschien had ik 150 uur terug toch beter maar niet Azuras star moeten weggeven.
}:O }:O
als ik jou was, zou ik ff een itemcode opzoeken voor dat ding. Je hebt hem al gehad, alleen iets doms ermee gedaan .... echt cheaten is het dan niet meer. Zonder Azura Star is het wel erg irritant denk ik. Vind het mét al irri genoeg :P Je moet steeds tijdig souls vangen omdat je anders weer met lege enchanted items rondloopt.

spoiler:
Azura's Star - 00000193

http://vgstrategies.about...tso/a/OblivionPCitems.htm .. all you could ever need
taXoudanT schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 20:33:
Zojuist het gele team van de Arena uitgemoord, nu vroeg ik mij af hoe ik (van het blauwe team) bij het gele team kan komen. Beetje de sfeer proeven of misschien wel om tegen het blauwe team te gaan strijden... Als je je voor de vechtwedstrijden opgeeft, kun je dan alleen voor het blauwe team vechten?
Heeej c00L :) Heb ik ook net bereikt! Mag het nu gaan opnemen tegen de Grand Champion huppeldepup Malor ofzo. the Grey Prince .. maar ik wil eerst dat bewijs nog ff fixen dattie half Orc, half mens is, voordat ik hem ga afslachten })

Wat ik dus liep te denken, ik had alle matches gedaan met de light armor, nu wilde ik ze nog een keer doen met heavy armor, maar nee hoor ...

Vind het sowieso lame dat er een einde aan komt. Ieder gevecht gaat anders en als ze steeds meer spreuken gebruiken blijft het moeilijk genoeg. Ik begon al behoeft te krijgen aan een mod waarmee je de besturing kunt verbeteren. Ik bedoel, 9 sloten voor wapens/spreuken .. wat is dat nou?! |:(

Maargoed, net toen het spannend werd, was ik er doorheen.

Ook had ik wel zin om er steeds meer en meer geld mee gaan te verdienen, maar nope ..

Eigenlijk ben ik in de arena aardig onoverwinnelijk .. ik heb een Akaviri Sunderblade-dinges zwaard wat zowel armor als weapons van de tegenstander binnen 6 slagen verpulverd ... en een staff met forse shock damage! Daarmee kun je met een paar ontladingen zo tot 3 man van je afhouden! moeten ze alleen niet 100% ressistance daartegen hebben ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-09-2006 22:40 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

ing._Buttje schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:21:

Heeej c00L :) Heb ik ook net bereikt! Mag het nu gaan opnemen tegen de Grand Champion huppeldepup Malor ofzo. the Grey Prince .. maar ik wil eerst dat bewijs nog ff fixen dattie half Orc, half mens is, voordat ik hem ga afslachten })
Als je de quest doet van Grey Prince, dus door hem aan te spreken en dat bewijs voor hem ophaalt waaruit moet blijken dat hij de zoon is van een adel of dat soort "eilitaire" verkakt volk, kom je voor een aardige verrassing te staan tijdens de grote finale om te upgraden naar Grand Champion... (al moet ik toegeven dat ik het wel zag aankomen, maar meer zeg ik niet).
Vind het sowieso lame dat er een einde aan komt. Ieder gevecht gaat anders en als ze steeds meer spreuken gebruiken blijft het moeilijk genoeg. Ik begon al behoeft te krijgen aan een mod waarmee je de besturing kunt verbeteren. Ik bedoel, 9 sloten voor wapens/spreuken .. wat is dat nou?! |:(

Maargoed, net toen het spannend werd, was ik er doorheen.

Ook had ik wel zin om er steeds meer en meer geld mee gaan te verdienen, maar nope ..
Als je grand Champion bent, kun je gewoon verder blijven vechten in de arena; je kunt zelfs kiezen om tegelijk tegen 3 beesten te vechten voor 3750 k. Dus je kunt nog aardig wat geld verdienen daaro, nadeel is wel dat die gevechten maar 1 keer in de week plaatsvinden omdat ze weer beesten (of hoe die wezens ook mogen heten) voor je moeten vangen nadat je ze hebt afgeslacht.

Anoniem: 171422

taXoudanT schreef op woensdag 27 september 2006 @ 00:57:
Als je grand Champion bent, kun je gewoon verder blijven vechten in de arena; je kunt zelfs kiezen om tegelijk tegen 3 beesten te vechten voor 3750 k. Dus je kunt nog aardig wat geld verdienen daaro, nadeel is wel dat die gevechten maar 1 keer in de week plaatsvinden omdat ze weer beesten (of hoe die wezens ook mogen heten) voor je moeten vangen nadat je ze hebt afgeslacht.
Ze heten Minotaur Lords }:O
Er is een ding dat ik iedereen wil aanraden om te doen als ze grand champion zijn: zorg dat je
spoiler:
bij je hebt als je tegen die beesten gaat vechten. Ik ging eens naar de arena terwijl ik dat ding bij me had omdat ik net de bijbehorende quest had voltooid. Ik ga dus vechten tegen drie van die Minotaur Lords. Toen ik de eerste met hand-to-hand had gekilld, dacht ik "laat ik die staf eens uitproberen".
spoiler:
De ene overgebleven Minotaur Lord werd in een schaap veranderd, de andere in een hert! Ik heb beide in een klap neergemaaid >:)
Ik heb daarna echt een paar minuten dubbel gelegen :D

Anoniem: 171422 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:35:
[...]

Er is een ding dat ik iedereen wil aanraden om te doen als ze grand champion zijn: zorg dat je
spoiler:
bij je hebt als je tegen die beesten gaat vechten. Ik ging eens naar de arena terwijl ik dat ding bij me had omdat ik net de bijbehorende quest had voltooid. Ik ga dus vechten tegen drie van die Minotaur Lords. Toen ik de eerste met hand-to-hand had gekilld, dacht ik "laat ik die staf eens uitproberen".
spoiler:
De ene overgebleven Minotaur Lord werd in een schaap veranderd, de andere in een hert! Ik heb beide in een klap neergemaaid >:)
:D gaaf, jammer dat ik dat item niet ken/heb.

Als je overigens makkelijk een Minotaur in de arena wilt verslaan:
spoiler:
ze kunnen niet die tunnel in waar je uit komt. In de tunnel slaan en lekker oefenen met je pijl en boog of met destruction spells. Het kan wel eens gebeuren dat er eentje toch in schiet als een ander naast hem dood neer valt. In dat geval moet je maar vechten (of reloaden)

Laatst nog iets heel fouts gedaan om m'n spellskill omhoog te krijgen
spoiler:
spell gemaakt die iets heel weinig deed (1 pt ofzo) samen met een fortify magick. Kon die ongeveer 40 minuten nonstop spellen voordat ik door m'n magick heen was. C vastgezet en terugkomen toen m'n skill met 30 was verhoogt :+

toen toch maar even een reload gedaan voor de sportiviteit :D

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 27-09-2006 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gooi PS3 ook maar in de tag, want Oblivion is officieel aangekondigt voor de PS3 :)
Bethesda Softworks heeft vandaag de RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion officiëel aangekondigd voor Playstation 3. Het spel verscheen in maart van dit jaar al op PC en Xbox 360. De PS3-versie kwam gisteren overigens al aan het licht, maar inmiddels is ook de releasedatum bekend. In de VS zal het spel in november van dit jaar verschijnen, in Europa pas in maart volgend jaar. De reden daarachter zal bij de meesten inmiddels wel bekend zijn.

Naast de PS3-versie komt Oblivion ook naar de Playstation Portable onder de naam The Elder Scrolls Travels: Oblivion. Het valt nog te bezien in hoeverre de complexiteit en vrijheid van Oblivion op Sony's handheld in tact zullen blijven. De PSP-versie staat voor zowel de VS als Europa in de planning voor het eerste kwartaal van 2007. Opvallend is trouwens dat niet 2K Games als uitgever zal dienen, maar Ubisoft, voor zowel de PSP als PS3-game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Laatst online: 08-05 07:37
anandus schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 11:43:
Gooi PS3 ook maar in de tag, want Oblivion is officieel aangekondigt voor de PS3 :)

[...]
Als dit topic vol is, ga ik dat zeker doen :)
Had jij dit ook al niet eerder in dit topic gezegd :P?

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ReZ1987 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 12:26:
[...]
Had jij dit ook al niet eerder in dit topic gezegd :P?
offtopic:
verdomd, ja :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Laatst online: 08-05 07:37
offtopic:
Ik wist het :> 8)

En nu weer ontopic >:)

edit:
Hey, welke mod heeft mijn mooie Topictitle veranderd :'( ?

[ Voor 11% gewijzigd door ReZ1987 op 29-09-2006 12:33 ]

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik ben het spel ook net gaan spelen. Ik heb een AMD 2600+ met 1280 MB RAM en een X850 unlocked naar 16 pipes. Ik speel op 1152 x 864 met bloom (HDR met pixel shader 3.0 werkt jamer genoeg niet op een X850) en de rest van de instellingen op standaard. Verbazingwekend genoeg draait alles nog redelijk vlot. Binnen heb ik framerates rond de 40. Buiten rond de 30. Laagste drops die ik tot nu toe heb gezien was als ik achter een hert ging jagen in een bos. Dan ging de framerate naar 12.
Een vriend van mij heeft een dual core Pentium en 2 GB of DDR2 ram met een Geforce 7300 LE.
En daar schokt het vreselijk op zeker met HDR. Hij haalt niet meer als 20 FPS.
Ik ben zo blij met mijn X850. Ik heb er maar 160€ voor betaalt en tot nu toe heb ik nog elke game kunnen spelen terwijl mijn processor al 3 jaar oud is.

Nu heb ik net alle tweaks toegepast die ik kon vinden en ik ben benieuwd of mijn frames omhoog gaan in buitenlocaties.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Haan
  • Laatst online: 08-05 11:39

Haan

dotnetter

LOL een 7300le is de langzaamste kaart uit de Geforce 7 serie, dus dat is wel logisch dat die het een stuk minder doet :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

taXoudanT schreef op woensdag 27 september 2006 @ 00:57:

Als je de quest doet van Grey Prince, dus door hem aan te spreken en dat bewijs voor hem ophaalt waaruit moet blijken dat hij de zoon is van een adel of dat soort "eilitaire" verkakt volk, kom je voor een aardige verrassing te staan tijdens de grote finale om te upgraden naar Grand Champion... (al moet ik toegeven dat ik het wel zag aankomen, maar meer zeg ik niet).
we'll see :)
Whahaha :+ .. heej, koel, dan kom ik zeker nog weer terug om te knokken!
Anoniem: 171422 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 17:35:
spoiler:
spoiler:
Die staff heb ik idd ook niet, maar er zijn nog andere wacko maniertjes om te winnen ;)

Iedere keer dat ik die Arena binnenliep kwam ik in de 'kleedkamer' die Porkchop tegen, dat wilde zwijn .. de allereerste keer zat ie nog in zijn kooitje achter tralies, maar door een bug(?) liep ie daarna steeds vrij rond en had ie het op mij gemunt. Nah, afslachten dan maar, maar dat kan niet omdat het een key-person beast is in 't spel. Dus iedere keer maar ontlopen als ik weer langskwam.

Tót dat ..
spoiler:
ene gevecht dat ze hem ook de arena in schoppen ..

Ik was dat beest onderhand spuugzat en hoopte dat die andere lui hem wel zouden kunnen afslachten, dus ik nam een invisibility spreuk en ging langs de zijlijn toekijken hoe porkchop hun ging lastigvallen. Maar tot mijn spijt gingen ze niet terug vechten, dus ra ra .. porkchop won de gevechten en 1 voor 1 gingen ze neer!!!! :D _o_ :+

... daarna bleef hij gelukkig ergens in de arena achter dus misschien hebben ze hem daarna op de BBQ gegooid oid >:)

Verder ben ik inmiddels level 31 geworden en kwam een paar levels terug toevallig een kerel tegen van een quest. Ik had geen idee hoe of wat, maar ineens verscheen er een melding dat ik moest kiezen of ik hem ging vermoorden of niet. Doh .. :z .. en nu ben ik zopas lid geworden van the Darkbrotherhood! >:) Die kerel was dus Rufio!

Ook was ik in de buurt van the Waterfront en daar scheen een vervolg te liggen voor the Grey Fox. Een diefstal van een diary later was ik ook lid van het Thieves guild :)

/me nog steeds niet alle recommendations heeft voor the Mage guild

Misschien toch maar eens fast travelen tot ik ze allemaal heb .. :/

En ondertussen heb ik het Umbra zwaard weten te bemachtigen waarmee het vast een stuk eenvoudiger wordt om souls te vangen.

Én ondertussen ben ik nog steeds op de terugweg naar Kvatch om toch eindelijk eens die verdraaide gate te sluiten :P

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-09-2006 09:42 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Zit ik net de bezig met The big Heist (Thieves guild). Is het eindelijk zover dat ik die speciale pijl nodig heb, heb ik geen boog bij me |:(

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10-2024
is er iemand die mij kan helpen met deze quest
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Caught_in_the_Hunt

zoals in de tekst staat freezed het scherm na het uitkomen van het fort alleen werken de commando's niet die aangegen staan in de link zoals prid 0000a110 enz.
kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan oplossen?

(dmv een herinstallatie van de 1.1 patch is het probleem verholpen)

[ Voor 8% gewijzigd door joostve op 30-09-2006 19:07 ]

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb nu alle tweaks heel diep uitgespit (en de mooiste mods). Ik ben zo'n 12 uur bezig geweest met het fijn stellen van Oblivion op mijn helaas veelste oude AMD 2600+. Door de voltages van mijn ram wat hoger te zetten heb ik nu geen BSOD's meer als ik mijn ram op de snelste timings set. (eindelijk).
Ook heb ik de omega drivers geinstalleerd en Ati Tray Tool. Ik heb 1280 MB RAM.
Mijn laagste FPS is nu 12. Mijn gemiddelde rond de 24. Mijn hoogste is rond de 40.
Maar alle grafische instellingen staan wel bijna op maximum.
Als ik mijn FPS vergelijk met post op het internet van mensen met AMD 3000+ of Intel Conroe's vind ik het echt gek dat alles nog zo vlot loopt. Wat zijn jullie gemiddelde FPS?
Ik heb verschillende mods geinstalleerd die zorgen voor lagere aantalen polygonen. Vooral bij gras. (low low poly grass)

Wat ik wel al héél lang heb is dat ik korte blokjes pixels door alle bink video's ingame heb.
Afbeeldingslocatie: http://www.godzmodus.com/binkvideo.jpg
En dat bij alle spelen die Bink Video van RAD tools gebruiken. Dus ook bij Far Cry en Stronghold. Ook de .exe demo's van HL2 geven willekeurig blokjes groene en gele kleuren door de video heen. Als ik de bik bestanden afspeel met een standalone player heb ik het echter niet. Ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg het niet weg. (ik heb alle advanced registry tweaks uitgeprobeerd in ATT)

Ik heb één iemand op internet gevonden die het zelfde probleem heeft.
http://extended64.com/forums/thread/2815.aspx

Weet iemand een oplossing? Ik ben ten einde raad.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 11:27

pjvandesande

GC.Collect(head);

Oke, ik twijfel nog om de game te kopen. Vond het vorige deel vrij lang van stof, heeft me 3 weekenden gekost voordat ik een beetje het idee had wie en wat ik nou precies was.

Is Oblivion duidelijker? Of heb ik aan het vorige deel niet genoeg tijd besteed en zijn ze perfect te vergerlijken kwa gameplay? Ik kan me niet voorstellen dat een game topic al bij deel 11 is en niet intressant zou zijn voor mij (absolute RGP fan, maar meer japanse RPG's like Final Fantasy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

questa schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:26:
Oke, ik twijfel nog om de game te kopen. Vond het vorige deel vrij lang van stof, heeft me 3 weekenden gekost voordat ik een beetje het idee had wie en wat ik nou precies was.

Is Oblivion duidelijker? Of heb ik aan het vorige deel niet genoeg tijd besteed en zijn ze perfect te vergerlijken kwa gameplay? Ik kan me niet voorstellen dat een game topic al bij deel 11 is en niet intressant zou zijn voor mij (absolute RGP fan, maar meer japanse RPG's like Final Fantasy).
Oblivion is zeker duidelijker voor een beginner. Je hebt een tutorial van een uur waarin het main-verhaal duidelijk wordt, waarin duidelijk wordt hoe je het spel moet bedienen en spelen (zonder dat dit vervelend wordt) en wat je in het begin het beste kunt kiezen (je speelstijl wordt geanalyseerd).
Spreuken zijn veel nuttiger, je hebt een kompas die zegt waar je naar toe moet, potions maken is begrijpelijk.

Dat je bij Morrowind na 5 maanden nog niet achter alle functionaliteit was en de eerste drie weken geen flauw idee in wat voor een wereld je met welk doel rondzwerfde behoort bij Oblivion zeker tot de verleden tijd.

Met paarden reis je al snel sneller en daarnaast heb je nog altijd de quicktravel.

Morrowind had qua gevoel wel meer een mystieke omgeving om alles hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mee eens, Oblivion is eigenlijk veel rechtlijniger te spelen als morrowind. Doordat je een main quest hebt en vooral een compas weet je altijd precies wat je te doen staat. De compas verteld toch wel waar je heen moest. In morrowind had ik echt momenten dat ik niet meer wist waar en wat ik moest doen op bepaalde momenten, hier is dat veel duidelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Anoniem: 43565 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:40:
[...]

Dat je bij Morrowind na 5 maanden nog niet achter alle functionaliteit was en de eerste drie weken geen flauw idee in wat voor een wereld je met welk doel rondzwerfde behoort bij Oblivion zeker tot de verleden tijd.
Gelukkig, dacht al even dat ik de enige was ofdat ik gewoon te weinig tijd had besteed aan de game. Oblivion dan maar besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

ing._Buttje schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 09:38:

En ondertussen heb ik het Umbra zwaard weten te bemachtigen waarmee het vast een stuk eenvoudiger wordt om souls te vangen.
Umbra is te krijgen op lvl 4 ofzo:
Wordt zo snel mogelijk lid van de mage guild, fix alle recommendations, en als je een stokkie mag kiezen, kies een Staff of Paralysis. Ga naar die grot waar Umbra uithangt, paralyze haar, hakken, en als ze bijkomt achteruit stappen en weer paralyzen. Doorgaan totdat ze dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik heb een staff met 50 shock damage, dus een handje vol ladingen later lag Umbra al op de grond te spartelen :z

Ben wel level 31 onderhand .. misschien helpt dat :P
Anoniem: 33599 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 15:14:
mee eens, Oblivion is eigenlijk veel rechtlijniger te spelen als morrowind. Doordat je een main quest hebt en vooral een compas weet je altijd precies wat je te doen staat. De compas verteld toch wel waar je heen moest. In morrowind had ik echt momenten dat ik niet meer wist waar en wat ik moest doen op bepaalde momenten, hier is dat veel duidelijker :)
Tjah, eigenlijk maakt dat kompas het weer veel te gemakkelijk :/

Eigenlijk zou ie een bepaald gebied moeten aangeven, een cirkel waarbinnen je nog om je objective zoeken moet :)

[ Voor 63% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-10-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ing._Buttje schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 15:41:
Tjah, eigenlijk maakt dat kompas het weer veel te gemakkelijk :/

Eigenlijk zou ie een bepaald gebied moeten aangeven, een cirkel waarbinnen je nog om je objective zoeken moet :)
Ze moeten het compas gewoon minder vaak gebruiken. Of om alleen een grot mee aan te laten wijzen, maar niet in de grot aan te laten wijzen waar je heen moet. Want vooral dit laatste maakt het makkelijk.

Ik rende laatst zo'n Alyed Ruin in, ren keihard op het compas naar mijn doel. Spring onderweg over skeletten en monsters en weet ik niet wat heen. Iedere keer als ik dat doe summon ik zo'n draakbeest terwijl ik zelf doorren. Gevolg is dat je in notime door een hele moeilijke missie bent. Nu moet je in zo'n Alyed Ruin nog wel eens schakelaars zoeken om deuren te openen, maar met zo'n grot is het vrij makkelijk.

Nu heb je weliswaar mods om het compas uit te zetten, maar dat wil ik al helemaal niet :) . Ze hadden het compas meer als hint of minder vaak moeten gebruiken, eventueel naar mate van de moeilijkheidsgraad die je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

zo ist! Wanneer komt de opvolger uit? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je kunt ook gewoon niet op je compas kijken. Ik kijk er zelden op in een grot of ruin, ik ga toch alles langs want stel je voor he, dat je een hoekje overslaat waar nou net een kist stond met het meest gave wapen ever! ;)

Rushen is soms wel nodig, vooral bij oblivion gates, soms heb ik echt geen zin om al die eikels dood te maken, kost alleen maar souls en power, tenzij ik mn wapens wil opladen natuurlijk ;).

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EfBe schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:08:
Je kunt ook gewoon niet op je compas kijken. Ik kijk er zelden op in een grot of ruin, ik ga toch alles langs want stel je voor he, dat je een hoekje overslaat waar nou net een kist stond met het meest gave wapen ever! ;)

Rushen is soms wel nodig, vooral bij oblivion gates, soms heb ik echt geen zin om al die eikels dood te maken, kost alleen maar souls en power, tenzij ik mn wapens wil opladen natuurlijk ;).
en dat terwijl vijanden in obliviongates soms hele gave enchanted items bij zich dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Laatst online: 18-01 10:39
Vanaf vandaag ga ik ook beginnen met Oblivion :) .

Op de officiele forums las ik een hele discussie over het kiezen van je eigenlijke major skills al minor skills. Dit omdat je dan minder snel levelled, en je je levellen kunt controleren (pas gebruiken van major skills als je wilt levellen).

Is die speelstijl echt een must ? Ik vind het eigenlijk een beetje vreemd in vergelijking met levellen in Morrowind. Of kan ik beter de difficulty slider wat lager / op laag zetten ? :?

Ik wilde als character gaan voor:
Nord ; Warrior Birthsign ; Strenght & Endurance ; Majors: Armorer, Blade, Block, Restoration, Heavy Armor + nog 2 skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StarWolf schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:15:
Vanaf vandaag ga ik ook beginnen met Oblivion :) .

Op de officiele forums las ik een hele discussie over het kiezen van je eigenlijke major skills al minor skills. Dit omdat je dan minder snel levelled, en je je levellen kunt controleren (pas gebruiken van major skills als je wilt levellen).

Is die speelstijl echt een must ? Ik vind het eigenlijk een beetje vreemd in vergelijking met levellen in Morrowind. Of kan ik beter de difficulty slider wat lager / op laag zetten ? :?

Ik wilde als character gaan voor:
Nord ; Warrior Birthsign ; Strenght & Endurance ; Majors: Armorer, Blade, Block, Restoration, Heavy Armor + nog 2 skills.
Je moet er een beetje tussen in zitten. Als je je major skills omhoog brengt mag je op een gegeven moment door naar een hoger level. In een hoger level kun je drie eigenschappen verbeteren. Als je ook minor skills had verbeterd kun je drie eigenschappen meer verbeteren dan anders.

Geen minor skills geoefend is drie eigenschappen met 2 punten verbeteren.
Minor skills geoefend kan er voor zorgen dat je drie eigenschappen met tot 5 punten kunt verbeteren.

Telkens met 2 punten verbeteren gaat niet werken. Het spel wordt op een gegeven moment te moeilijk en je wordt gedwongen dan toch op je minor skills te gaan letten om het weer recht te trekken.
Telkens met 5 verhogen en het spel wordt te makkelijk. Het gaat ook veels te langzaam dan.

m.i. moet je nooit alchemy of speechcraft kiezen. Daarmee level je gewoon veels te snel. Verder komt het wel goed. In Oblivion ontkom je er niet aan wapens te gebruiken maar magie is ook veel belangrijker en nuttiger dan dat dat het geval was bij Morrowind. Ofwel, meestal level je wel gemiddeld met hier een daar 3 ipv 2 en soms een 4 en dan zit het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153309

Ik heb een probleem met Qarl's Texture Pack 2. Ik heb hem al 2x uitgepakt in de juiste map maar als ik OBMM start dan kan ik die files niet selecteren, hij kan hem niet zien maar nu start Oblivion helemaal niet meer op (voor het installeren van al die meuk wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43565 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:25:
[...]
Telkens met 2 punten verbeteren gaat niet werken. Het spel wordt op een gegeven moment te moeilijk en je wordt gedwongen dan toch op je minor skills te gaan letten om het weer recht te trekken.
Telkens met 5 verhogen en het spel wordt te makkelijk. Het gaat ook veels te langzaam dan.
Je kunt in die gevallen wel de difficulty slider gebruiken om bij te stellen (vertrouwt wel op zelfdiscipline). Ik zou dus gewoon spelen zoals je wilt en niet te veel op de skills letten, behalve dan voor zover het 'goed voelt'. Als het dan toch te moeilijk of makkelijk wordt, de difficulty een beetje bijstellen en een beetje sliden heeft al behoorlijk veel effect.

Ikzelf let helemaal niet op mijn skills maar leef me gewoon in in mijn karakter. Ik heb oorspronkelijk mijn majors gekozen op basis van wat ik echt dacht te gaan gebruiken (en ook doe). Door mijn speelstijl ga ik meestal tussen +1 en +3 vooruit voor skills, en ik heb onlangs de difficulty slider wat omhoog gezet omdat ik het te makkelijk vond gaan - ik hoefde niet meer strategisch te spelen, maar gewoon op een vijand af en meppen maar zonder veel kans om zelf dood te gaan. Ben overigens nog niet zo'n hoog level (~ 10) omdat ik een slowlevelling mod gebruik dus wellicht gaat de slider straks weer wat omlaag als ik een stuk verder ben.

Het hangt ook heel erg af wat je zelf als makkelijk of moeilijk ervaart. Sommigen vinden het leuk om een kwartier strategisch te moeten vechten tegen een vijand om er langs te komen, terwijl anderen het juist al te moeilijk vinden als je meer dan 2 klappen moet geven (of gewoon niet de juiste 'aanpak' kunnen vinden bij bepaalde vijanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05 19:27
ik draai dat spel moeiteloos op mijn Acer 5024, AMD 64-bit cpu, 1 gig ram, 80 gig 4200 rpm schijfje, x700 128 MB. natuurlijk heb ik de resolutie aardig teruggeschroefd (480 x 800) en staat de AA uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 153309 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:28:
Ik heb een probleem met Qarl's Texture Pack 2. Ik heb hem al 2x uitgepakt in de juiste map maar als ik OBMM start dan kan ik die files niet selecteren, hij kan hem niet zien maar nu start Oblivion helemaal niet meer op (voor het installeren van al die meuk wel)
Qarl's is een texture replacement, die zie je niet als mod in OBMM.
Je moet wel in OBMM de .bsa updaten (rechts in OBMM onder utilities de onderste kiezen en dan 'autoupdate' aanvinken, geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-05 10:58
anandus schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:21:
[...]

Qarl's is een texture replacement, die zie je niet als mod in OBMM.
Je moet wel in OBMM de .bsa updaten (rechts in OBMM onder utilities de onderste kiezen en dan 'autoupdate' aanvinken, geloof ik).
Ik snap dit ook niet. Ik heb de files in de map staan, maar er gebeurt niks. Waar kan ik die andere files vinden die je aan moet klikken? OBMM enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SOEDARKMASTER schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 00:11:
[...]

Ik snap dit ook niet. Ik heb de files in de map staan, maar er gebeurt niks. Waar kan ik die andere files vinden die je aan moet klikken? OBMM enzo.
In OBMM klik je op het knopje "Utilities", en dan kies je "Archive invalidation". Je krijgt dan zo'n plaatje te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i28.photobucket.com/albums/c209/dev_akm/oblivion/obmm_BSA_settings.jpg
Vink "Autoupdate on exit" aan, dan kruisje, en start dan met OBMM Oblivion op. Het zou dan moeten werken :)

copy-pasteje:
Oblivion prefers to find all of its media assets (artwork, spoken dialog, music, etc.) within a few large .bsa files rather than in individual folders (such as Meshes, Textures, Sound, etc.). The original game and official plugins use these .bsa files (it stands for Bethesda Softworks Archive). These .bsa files are organized internally just like your "Data" folder is.

However, as we've already seen, fan-made mods rarely use .bsa files. Instead, they place individual meshes, textures, etc. into folders within your "Data" directory. This isn't a problem for new items added by a mod, but it can be a problem for some "replacer" mods that alter original game items. For example, some of the most popular types of mods are "armor texture replacers" and "landscape texture replacer" mods that improve the look of the game by replacing the original "stock" textures.

Normally, this isn't a problem since Oblivion is designed to automatically load any meshes, textures, etc. that it finds in your Data folder, as long as the time-stamp (Modification Date) on each of these files is more recent than the time-stamp on the original .bsa files. Since the .bsa files are older, items in them get replaced by any newer items with the same name that exist in your Data folders.

In some cases, however, this doesn't work correctly. It appears to be caused by a bug in Oblivion. Hopefully, Bethesda will correct this bug in a future patch to the game, but in the meantime you may have to use one of several workarounds if you want to install any "replacer" mods.

The best solution at the moment is to use one of Timeslip's excellent utility programs: Oblivion Mod Manager (OBMM version 0.7.10 or later) or BSA Patcher. What OBMM and BSA Patcher do is to sidestep the ArchiveInvalidation problem by making Oblivion think it never had a copy of the textures you are replacing.

In other words, these utilities edit your BSA archives so that Oblivion cannot find the original version of files you have replaced, thus forcing it to load the replacements instead of the originals.

Oblivion Mod Manager

OBMM will keep track of which files have been renamed in your BSAs and provides a Remove BSA edits function to rollback any changes it has made to your BSA just in case you don't like the results. You should probably make a backup of your BSA files if you have the space (or a DVD-burner) just in case, but so far nobody has reported any corruption issues.

OBMM requires .NET 2.0 to work, so if you can't run .NET 2.0 then you'll need to use BSA Patcher instead.

Assuming you have OBMM 0.7.10 or later installed already, and have already installed some mods, the steps you need to take are as follows:

1. Start OBMM.
2. Click Utilities.
3. Select Archive invalidation.
4. Click Directly Edit BSAs.
5. Check Textures.
6. Check Generate archiveinvalidation entries on hash collision.
7. Check autoupdate on exit and/or click Update Now.
8. Close the Archive invalidation popup (click the red X in the upper-left corner).
9. Quit OBMM or click Launch Oblivion.
Edit:
zorg wel dat je die textures in de juiste map hebt staan (dus [map van Oblivion]\Data\) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Oke, vanavond de game in huis. Special Edition wel te verstaan, ik ben erg benieuwd! Kan niet wachten om het schijfje in me Xbox te werpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geweldig, paar dagen terug de ring of perfection gevonden, daar zou ik er wel 2 van willen hebben... net als die mundane ring :D
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.