Klopt maar hoe kan het dat die marker aangeeft dat hij bij die poort staat, als ik er dan heen ga is het net alsof hij daar onder de grond zitColan schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:30:
[...]
vraag eens rond...hij gaat de halve stad rond overdag...iemand in de stad kan je wel vertellen wanneer hij waar is
Verwijderd
Misschien loopt er een tunnel of een brugFraggler schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:39:
[...]
Klopt maar hoe kan het dat die marker aangeeft dat hij bij die poort staat, als ik er dan heen ga is het net alsof hij daar onder de grond zit
en als je 12 uur slaapt, dan moet ie toch wel ergens anders heen gegaan zijn?
Gewoon ff een kerk binnengaan en bij het altaar bidden... 
low_n_slow schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:27:
dusch
ik ben een tegenstander tegengekomen met een axe die -3 strength doet bij mij..
na een paar hits ben ik over encumberd
maar t erge is dat ik dus niet meer regenerate qua strenght
weet iemand hier iets tegen? slapen werkt niet... cure diseas werkt ook niet
Er zit een bug in het spel waardoor die vent soms dood gaat en je dus inderdaad geen huis in Skingrad kan kopen, zonder console command iig. Of er een console command voor is zou ik niet weten, maar kijk daar even naar.Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 08:46:
[...]
Misschien loopt er een tunnel of een brug![]()
en als je 12 uur slaapt, dan moet ie toch wel ergens anders heen gegaan zijn?
Verwijderd
Ik heb mijn Oblivion afgelopen maandag binnen en al een klein beetje gespeeld (level 5). Nu sprak ik iemand die ik uit WoW tijden ken, die aangaf dat Oscuro's Oblivion Overhaul het spel een stuk verbeterde omdat Oblivion je tegenstanders levelt aan de hand van je eigen level en ook de drops van je tegenstanders evenredig omhoog gaan (dus ook bandits die higher).
Oscuro's Oblivion Overhaul maakt Oblivion dus een stuk uitdagender. Is er iemand die ervaring heeft met deze mod (positief/negatief).
En wat zijn de meningen over de moeilijkheidsgraad van Oblivion in general? (de belangrijkste reden om Oscuro's Oblivion Overhaul te gebruiken maar aan de andere kant wil ik niet vanaf het begin met mods gaan spelen als dit niet echt nodig is).
Oscuro's Oblivion Overhaul maakt Oblivion dus een stuk uitdagender. Is er iemand die ervaring heeft met deze mod (positief/negatief).
En wat zijn de meningen over de moeilijkheidsgraad van Oblivion in general? (de belangrijkste reden om Oscuro's Oblivion Overhaul te gebruiken maar aan de andere kant wil ik niet vanaf het begin met mods gaan spelen als dit niet echt nodig is).
Ik vind het levelsysteem juist wel handig eigenlijk. Je krijgt nooit absurd moeilijke/makkelijke vijanden doordat deze met je mee levellen in zekere zin (ratten worden niet heel veel sterker volgens mij). Dat de loot ook levelled vind ik alleen maar leuk, want het zou toch saai zijn als je in level 6 al met Daedric/Glass spul rondliep, of juist op level 40 nog steeds met Iron spullen loopt. Op deze manier kom je dus om de paar levels nieuw spul tegen wat het wel aantrekkelijker maakt.
De moeilijkheidsgraad in Oblivion vind ik goed, bovendien is die in te stellen van absurd makkelijk naar behoorlijk moeilijk.
Wat ik me eigenlijk wel afvraag: is het levellen alleen puur ten opzichte van je eigenlijke level? Als je namelijk bij elke keer levellen steeds maar +2 krijgt wordt het spel naarmate je verder komt veeel moeilijker dan wanneer je steeds +4 of +5 krijgt, toch?
De moeilijkheidsgraad in Oblivion vind ik goed, bovendien is die in te stellen van absurd makkelijk naar behoorlijk moeilijk.
Wat ik me eigenlijk wel afvraag: is het levellen alleen puur ten opzichte van je eigenlijke level? Als je namelijk bij elke keer levellen steeds maar +2 krijgt wordt het spel naarmate je verder komt veeel moeilijker dan wanneer je steeds +4 of +5 krijgt, toch?
Verwijderd
Ik neem aan dat je x2 bedoeld, en ja er bestaat ook x3, x4 en x5 (ik heb namelijk ook Morrowind).
Even terugkomend op mijn vraag over de mod Oscuro's Oblivion Overhaul. Wat jij aangeeft is wel prima, maar wat er aangepast wordt is onder andere dat bandits niet ineens allerlei mooie spullen gaan droppen (bijv. glass armor ofzo).
(zie bijv. http://www.tessource.net/files/cache/3063.html voor een overzicht van de changes)
Even terugkomend op mijn vraag over de mod Oscuro's Oblivion Overhaul. Wat jij aangeeft is wel prima, maar wat er aangepast wordt is onder andere dat bandits niet ineens allerlei mooie spullen gaan droppen (bijv. glass armor ofzo).
(zie bijv. http://www.tessource.net/files/cache/3063.html voor een overzicht van de changes)
Verwijderd
Klopt. Het spel zal moeilijker worden als je consistent heel lage multipliers krijgt (of kiest). Maar het spel is natuurlijk ontwikkeld voor de 'gemiddelde' speler die niet altijd uitgekiend +4/+5 haalt. Dus wat je eigenlijk zou moeten zeggen is dat als je steeds op +4 en +5 mikt, het spel veel makkelijker wordt naar mate je verder komt.Wekko schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:20:
Maar dat kan je dus ook weer verhelpen met de difficulty slider, dus echt veel maakt het niet uit denk ik - mits je mentaal sterk genoeg bent om voor jezelf de juiste speelstijl in te stellen
Wat mij betreft is de loot het grootste probleem. Standaard vind je veel te snel alle hoogste wapens/armour. Ik heb dus als eerste een loot-mod (rarity mod) geinstalleerd. Verder gaat het spel standaard ook veel te snel naar mijn mening, dus heb ik een mod die het levellen 5x vertraagd zodat ik langer plezier heb in alles ontdekken.Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:03:
En wat zijn de meningen over de moeilijkheidsgraad van Oblivion in general?
Aan het level mechanisme heb ik deze 'ronde' nog niets veranderd en de moeilijkheidsgraag is best ok, misschien iets aan de makkelijke kant.
De volgende ronde (duurt nog wel even) ga ik 'badguy' spelen, en dat ga ik voor de extra variatie waarschijnlijk met OOO of een vergelijkbare mod doen...
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 19:24 ]
Verwijderd
Ik vind de moeilijkheidsgraad wel best. Lig er nooit zo wakker van. Of ik versla iedereen en vind het prima, of ik ga een paar keer af, reload een keer, versla ze en vind het ook best.
Qua loot vind ik de snelheid ook prima, alleen, in Morrowind vind je soms van die enchanted wapens wat echt heel bijzonder is. Hier vind je non-stop enchanted meuk en heb je er niks aan omdat ze na 50 slagen op zijn en je ze (nog) niet kunt reparen. Ok, je hebt wel gaaf armor, maar daarvan is het vinden niet zo moeilijk, je moet gewoon de discipline nemen om weer eens zo'n gate of oblivion in te gaan. Daar vind je naast die steen vaak ook gave enchanted bodyarmormeuk. Maarja, das makkelijk vinden en vervelend spelen. Dan sta je weer voor zo'n suffe gate en dan denk je, nah, toch maar niet want anders ben ik gelijk weer 5 uur verder in die suffe gate of oblivion wereld.
Qua loot vind ik de snelheid ook prima, alleen, in Morrowind vind je soms van die enchanted wapens wat echt heel bijzonder is. Hier vind je non-stop enchanted meuk en heb je er niks aan omdat ze na 50 slagen op zijn en je ze (nog) niet kunt reparen. Ok, je hebt wel gaaf armor, maar daarvan is het vinden niet zo moeilijk, je moet gewoon de discipline nemen om weer eens zo'n gate of oblivion in te gaan. Daar vind je naast die steen vaak ook gave enchanted bodyarmormeuk. Maarja, das makkelijk vinden en vervelend spelen. Dan sta je weer voor zo'n suffe gate en dan denk je, nah, toch maar niet want anders ben ik gelijk weer 5 uur verder in die suffe gate of oblivion wereld.
In Morrowind was het ook best lastig om een kompleet setje Daedric armor bij elkaar te zoeken (er was wel één NPC die dat allemaal droeg, maar die had je voor de main quest nodig). In Oblivion vind je vanaf ongeveer level 20 haast alleen maar (vooral in de gates) Daedric stuff. Afgezien van wat enchants op dit armor is er ook weinig beters te krijgen.
Verwijderd
Goed, ik probeer die Oscuro's wel uit, ik heb een ander vraagje.
Ik heb btmod inmiddels, en heb de bestanden uit default gekopieerd naar "D:\Games\Oblivion\Data\menus\prefabs\ui_config". Als ik nu in Oblivion ga, dan verschijnt mijn inventory bijvoorbeeld nog steeds op de originele manier... Wat doe ik fout, of waar moet ik het zoeken? Ik heb me namelijk gek gezocht, gecheckt of het path wel klopt, gekeken of die default settings wel kloppen enzo, maar het doet het niet..
Nevermind dus, ik heb 2x een file gedown-ed waarin maar de helft van de files zaten, de auto-installer werkte wel in 1 keer goed.
Ik heb btmod inmiddels, en heb de bestanden uit default gekopieerd naar "D:\Games\Oblivion\Data\menus\prefabs\ui_config". Als ik nu in Oblivion ga, dan verschijnt mijn inventory bijvoorbeeld nog steeds op de originele manier... Wat doe ik fout, of waar moet ik het zoeken? Ik heb me namelijk gek gezocht, gecheckt of het path wel klopt, gekeken of die default settings wel kloppen enzo, maar het doet het niet..
Nevermind dus, ik heb 2x een file gedown-ed waarin maar de helft van de files zaten, de auto-installer werkte wel in 1 keer goed.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 23:35 . Reden: Ik heb het zelf opgelost. ]
Ik ben nu ook weer oblivion beginnen spelen sinds ik mijn x1800xt heb maar het lukt mij niet om hdr + aa aan te krijgen
Ik installeer die chuck patch gwn onder de directory die hij zelf aangeeft maar dat werkt dus niet bij mij. Iemand sugesties?
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Weet iemand of er een mod beschikbaar is om cijfers tevoorschijn halen op je health/fatigue/mana bar? Kon het niet zo gauw vinden met de mod wiki...
Verwijderd
Die cijfers zijn wel te vinden iig. Als je naar je "persoonlijke menuutje" gaat (waar je skills staan enzo, moet je het meest linkse knopje hebben (volgens mij). Daar staan die cijfers.Hi-Sintar schreef op zondag 16 juli 2006 @ 16:57:
Weet iemand of er een mod beschikbaar is om cijfers tevoorschijn halen op je health/fatigue/mana bar? Kon het niet zo gauw vinden met de mod wiki...
Ja, dat kan. Kijk bijvoorbeeld eens naar de BTmodHi-Sintar schreef op zondag 16 juli 2006 @ 16:57:
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Dat weet ik, maar ik wil dat ze gewoon zichtbaar zijn op de health/mana/fatigue bar als ik bijv. aan het vechten ben.Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:54:
[...]
Die cijfers zijn wel te vinden iig. Als je naar je "persoonlijke menuutje" gaat (waar je skills staan enzo, moet je het meest linkse knopje hebben (volgens mij). Daar staan die cijfers.
Ik heb de BTmod geinstalleerd (is toch die mod met meer items in je inventory?) maar kon geen optie vinden om cijfers op de healthbar tevoorschijn te halen...Ik kan me wel herinneren dat ik eerst een mod had geinstalleerd waarmee dat wel kon maar na het formatteren ben ik die kwijtgeraakt (en ik weet zo uit mijn hoofd niet meer welke het was)...Ik zal eens verder zoeken.MueR schreef op zondag 16 juli 2006 @ 18:14:
[...]
Ja, dat kan. Kijk bijvoorbeeld eens naar de BTmod
//edit
ik zie dat ik de xml files moet bewerken, hp/ma/fa text stond op false, ik heb het verandert naar true, hoop dat het werkt
[ Voor 8% gewijzigd door Hi-Sintar op 16-07-2006 22:45 ]
Verwijderd
De 'Darnified BTMod' is een hele goede. Zie de wiki op http://www.tescreens.be/o...index.php/DarNified_BTModHi-Sintar schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:35:
[Ik kan me wel herinneren dat ik eerst een mod had geinstalleerd waarmee dat wel kon maar na het formatteren ben ik die kwijtgeraakt (en ik weet zo uit mijn hoofd niet meer welke het was)...Ik zal eens verder zoeken.
(Helaas al een tijdje niet meer bijgewerkt/uitgebreid, maar op zich al behoorlijk compleet.)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 23:08 ]
Hoe kom je eigenlijk helemaal bovenin op die hoge toren van Imperial City? Ik zag ooit een filmpje dat iemand daar helemaal bovenin was en er vanaf sprong, is het echt mogelijk om daar te komen?
Hm, ik pakte een coole shock staff van een lijk, mol hiermee in recordsnelheid een gast wiens sleutel ik nodig heb, blijkt zijn hele lijk verdampt te zijn, incl al zijn stuff dus ook de sleutel... Is dat normaal bij shock damage?
Moest maar ff een (paar seconden) oudere game laden om hem ouderwetsch neder te sabelen...
Hiphoi, ben wel FG Guildmaster nu

Hiphoi, ben wel FG Guildmaster nu
Het is mogelijk, alle deuren zijn wel retegoed afgesloten, dus je moet goed sloten kunnen picken.D. Ninjai schreef op maandag 17 juli 2006 @ 00:05:
Hoe kom je eigenlijk helemaal bovenin op die hoge toren van Imperial City? Ik zag ooit een filmpje dat iemand daar helemaal bovenin was en er vanaf sprong, is het echt mogelijk om daar te komen?
en je sneaking niveau moet erg goed zijn. Als je gesnapt wordt, verdwijn je in de gevangenis (briben is niet mogelijk). Of op de andere verdiepingen (blinde monniken en wat hoge pipo's van de mageguild) wordt je aangevallen en de deuren van buiten voor je afgesloten waardoor je een andere uitweg moet kiezen om te vluchten/weg te komen. Er is daar ook een quest voor van de Thievesguild. Je komt dan in de sewers terecht wat in een soort van doolhof veranderd. Je wordt daar door veel zombies, geesten etc. met veel man tegelijk aangevallen. Mij is het niet gelukt, heb uiteindelijk maar een saved game opgeroepen. Er liggen wel hele gave spullen in de toren op je te wachten...
Ik krijg binnenkort Oblivion voor op de PC nou heb ik enkle vraagjes:
-Update hij automatish, of moet ik de patchees zelf downloaden?
-Wat is de nieuwste patch?
-Er is extra content heb ik gehoord? Er zijn er 2 toch?:
2 een nieuwe wizard quest + paarden armor
1 een dungeon + wapen die alle monsters in 1x vermoord
Kosten deze geld? Zoja? Hoeveel?
-Zijn mods handig? Of is het eerder cheaten wat de mods doen? Want een vriend zei tegen my dat een mod allemaal dingen toevoegt waardoor het voor jou makkelijker word.
-Zijn mods handig? Of is het eerder cheaten wat de mods doen? Want een vriend zei tegen my dat een mod allemaal dingen toevoegt waardoor het voor jou makkelijker word.
[ Voor 20% gewijzigd door Aubergine op 17-07-2006 11:38 ]
@ taXoudanT: Thnx. 
2) v1.1.511
3) Je hebt het over de officiële mods van Bethesda zelf die je voor een kleine bedrag kunt aanschaffen, zie hier hun complete lijst. Persoonlijk vind ik Mehrunes' Razor het aanschaffen waard, een zeer grote dungeon met aan het eind een dolk waarmee je kans hebt om een vijand in één keer neer te slaan, verder is 'ie ook vrij sterk. Goedkoopste mod(s) kost $1,89 en de duurste $2,99.
4) De officiële mods van Bethesda zijn geen cheats en maakt het spel niet makkelijker, misschien een heel klein beetje als je de dolk Mehrunes' Razor hebt (maar de kans is niet echt groot dat je een vijand in één keer neer hebt) of horse armor (redelijk nutteloos als je Shadowmere prefereert die niet dood kan gaan, meer voor de show
) Dit is bij sommigen third party mods wel het geval (er zijn ook mods die het moeilijker voor je maken) maar daar heb ik geen ervaring mee.
1) Je moet de patches zelf downloaden (wel de Europese nemen).Aubergine schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:29:
Ik krijg binnenkort Oblivion voor op de PC nou heb ik enkle vraagjes:
2) v1.1.511
3) Je hebt het over de officiële mods van Bethesda zelf die je voor een kleine bedrag kunt aanschaffen, zie hier hun complete lijst. Persoonlijk vind ik Mehrunes' Razor het aanschaffen waard, een zeer grote dungeon met aan het eind een dolk waarmee je kans hebt om een vijand in één keer neer te slaan, verder is 'ie ook vrij sterk. Goedkoopste mod(s) kost $1,89 en de duurste $2,99.
4) De officiële mods van Bethesda zijn geen cheats en maakt het spel niet makkelijker, misschien een heel klein beetje als je de dolk Mehrunes' Razor hebt (maar de kans is niet echt groot dat je een vijand in één keer neer hebt) of horse armor (redelijk nutteloos als je Shadowmere prefereert die niet dood kan gaan, meer voor de show
[ Voor 3% gewijzigd door D. Ninjai op 17-07-2006 12:31 ]
Wat zijn dit dan http://www.elderscrolls.com/downloads/updates_plugins.htm ?
[ Voor 31% gewijzigd door Aubergine op 17-07-2006 13:04 ]
Voor de game TES III: Morrowind, niet voor TES IV: Oblivion.
Ik heb nu als active quest de quest dat Thoronir te goedkoop is en dat de winkeliers het niet vertrouwen. Afijn voor de meeste van jullie waarschijnlijk wel een zeer bekende quest.
In deze quest heb ik het probleem dat ik Agarmir heb neergeschoten, gelijk erna ben meegenomen door guards en bij terugkomst de tomb niet meer inkon omdat ik de sleutel niet heb. Ik moet daar alleen nog wel de shovel vandaan halen als bewijsmateriaal. Het huis van Agarmir heb ik ook al doorzocht, maar daar kan ik ook de sleutel niet vinden.
In deze quest heb ik het probleem dat ik Agarmir heb neergeschoten, gelijk erna ben meegenomen door guards en bij terugkomst de tomb niet meer inkon omdat ik de sleutel niet heb. Ik moet daar alleen nog wel de shovel vandaan halen als bewijsmateriaal. Het huis van Agarmir heb ik ook al doorzocht, maar daar kan ik ook de sleutel niet vinden.
Rebuilding knowledge database
Bekend probleem, daar had ik ook last van. Volgens mij moet je wachten tot je aangevallen wordt door Agarmir (zelfverdediging), als jij als eerste aanvalt pleeg je een moord. Bij zelfverdediging wordt je niet opgepakt door de guards. Met een savegame van voor het gevecht moet het lukkenuppie83 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:14:
Ik heb nu als active quest de quest dat Thoronir te goedkoop is en dat de winkeliers het niet vertrouwen. Afijn voor de meeste van jullie waarschijnlijk wel een zeer bekende quest.
Kijk even op de Wiki:Fraggler schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:39:
[...]
Klopt maar hoe kan het dat die marker aangeeft dat hij bij die poort staat, als ik er dan heen ga is het net alsof hij daar onder de grond zit
Dat figuur heeft vaker last van een bug/script-error, zodat ie van de kasteelbrug valt en dus dood is:
http://www.uesp.net/wiki/...uying_a_house_in_Skingrad
Onderaan op de pagina.
Die heb ik niet meerMoolie schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:45:
[...]
Bekend probleem, daar had ik ook last van. Volgens mij moet je wachten tot je aangevallen wordt door Agarmir (zelfverdediging), als jij als eerste aanvalt pleeg je een moord. Bij zelfverdediging wordt je niet opgepakt door de guards. Met een savegame van voor het gevecht moet het lukken
Ik heb het spel ook enkele dagen en ben druk aan het spelen, maar op de wiki pagina zag ik, dat Daedric weapons & armor UBER zou moeten zijn, terwijl ik nu net bij Kravitc (oid) de eerste Oblivion Gate ben binnnen gewandeld en qua wapen drops (-/- de enchanted dingen) doen ze qua damage minder dan mijn Elven Longsword.
Old school gamer
Zijn ze wel heel? Je moet ze namelijk gerepareerd houden...
Heb je misschien Dremora wapens gevonden in plaats van Daedric wapens? Ze zien er namelijk hetzelfde uit maar de dremora wapens doen een stuk minder damageDirk IJntema schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:27:
Ik heb het spel ook enkele dagen en ben druk aan het spelen, maar op de wiki pagina zag ik, dat Daedric weapons & armor UBER zou moeten zijn, terwijl ik nu net bij Kravitc (oid) de eerste Oblivion Gate ben binnnen gewandeld en qua wapen drops (-/- de enchanted dingen) doen ze qua damage minder dan mijn Elven Longsword.
[ Voor 1% gewijzigd door -Eraser- op 18-07-2006 16:14 . Reden: typo ]
D.... klonk hetzelfde..-Eraser- schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 13:20:
[...]
Heb je misschien Dremora wapens gevonden in plaats van Daedric wapens? Ze zien er namelijk hetzelfde uit maar de dremoare wapens doen een stuk minder damage
volgens mij heb je idd gelijk..
Die Daedric zijn die whorshippers waar ik nog niet echt achteraan geweest ben.
Old school gamer
Hee doen Daedric wapens trouwens net zoals silver wapens ook schade tegen geesten en ander gespuis?
ja, en elk betoverd wapen werkt ookbassGunner schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:29:
Hee doen Daedric wapens trouwens net zoals silver wapens ook schade tegen geesten en ander gespuis?
Ik heb mijn probleem ook even op het forum gepost van elder scrolls zelf. Die zien als enige oplossing om maar handmatig met behulp vanuppie83 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:14:
player.additem 000CA22C 1
de Mausoleum key aan mijn inventory te adden.
Bedankt voor je reactie, speel hem alleen helaas op de xbox360 dus kan geen console commands uitvoeren...Kosh66 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:47:
[...]
Kijk even op de Wiki:
Dat figuur heeft vaker last van een bug/script-error, zodat ie van de kasteelbrug valt en dus dood is:
http://www.uesp.net/wiki/...uying_a_house_in_Skingrad
Onderaan op de pagina.

Lijkt er dus op dat ik dat huis niet meer kan kopen, heb ook geen savegame waar die nog wel leeft..
Pfff, ik had mijn vorige quicksave gemaakt net voordat Oblivion een random desktop crash onderging... Nu keek ik in mijn save game lijst maar daar stond mijn QS uberhaupt niet bij. Toen maar even de laatste patch geinstalleerd en nu crashed hij elke keer als ik op "load game" klik... Als ik "continue game" kies dan zegt hij dat de save corrupt is en wil hij ook niet verder gaan. Savegame lijkt dus corrupt te zijn geworden door die crash... Iemand nog oplossingen? Anders ga ik wel proberen de QS file handmatig te verwijderen en dan op mijn vorige save verder... maar da's wel balen

Misschien dat dit gefixed is in de patch?Fraggler schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:44:
[...]
Bedankt voor je reactie, speel hem alleen helaas op de xbox360 dus kan geen console commands uitvoeren...![]()
Lijkt er dus op dat ik dat huis niet meer kan kopen, heb ook geen savegame waar die nog wel leeft..
V.w.b. huizen, een van de betere is toch wel die in Anvil (kost maar 5000 septims, incl. inboedel, moet je alleen wat geesten en een necromancer/summoner verslaan), heeft 2 verdiepingen en een kelder waar je U tegen zegt. Die in Chorrol (ArbourWatch) is ook wel leuk, allleen vrij duur, 20.000 septims (incl. inboedel wordt dit +/- 50.000 septims).
Toch maar die quicksave verwijderd, en nu kon ik normaal verder op mijn autosave, alleen nu heb ik weer last van freezes, vooral als ik buiten de dorpen/steden ben. In een cave en een stad nergens last van, maar buiten de stadsmuren binnen een minuut gegarandeerd een freeze, dan ctrl-alt-del taskmanager erbij halen, die geeft 99% CPU usage aan, dan de app maar killen...

/edit:
Hm, vaag, nu niks meer aan het handje. Nouja, prima.
Ben ook net Grand Champion van de Arena geworden, maar...
spoiler:
...wat was dat makkelijk! Een forward power attack (is paralyzing want ben blade master) nog 2-3x hakken en die dikke Orc was om... Was dat de bedoeling? Hij klonk niet bijster gemotiveerd iig, dus mss liet hij zich in de pan hakken. Ook verscheen er toen een tekst van dat iets goddelijks mee keek ofzo? Of was dat de DB, want die verschenen de volgende nacht aan mijn bed. Jeuj! Kunnen we daar weer mee aan de slag. 
[ Voor 36% gewijzigd door bassGunner op 21-07-2006 03:18 ]
bassGunner schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 00:21:
[...]
spoiler:...wat was dat makkelijk! Een forward power attack (is paralyzing want ben blade master) nog 2-3x hakken en die dikke Orc was om... Was dat de bedoeling? Hij klonk niet bijster gemotiveerd iig, dus mss liet hij zich in de pan hakken. Ook verscheen er toen een tekst van dat iets goddelijks mee keek ofzo? Of was dat de DB, want die verschenen de volgende nacht aan mijn bed. Jeuj! Kunnen we daar weer mee aan de slag.
spoiler:
Ja dat was bij mij ook makkelijk, maar dat ligt ook aan je level denk ik. Maar dat "meekijken" is idd de DB
Maar bij die Orc had je ook een quest kunnen doen dat ie erachter komt dat ie de zoon van een vampier is en dan wil ie dat je hem doodmaakt, dan doet ie niks terug..
Ja,bassGunner schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 00:21:
[...]
Ben ook net Grand Champion van de Arena geworden, maar...
*spoilerigs*
spoiler:
Wanneer je de quest "Origin of the Gray Prince" hebt gedaan, dan is hij er achter gekomen dat zijn vader geen "Lord" als in edelman is, maar een vampier. Dit vind hij vreselijk, en wil dus graag dood.
Verwijderd
Hoe ziet dit spel eruit op de Xbox360 met een HDTV en belangrijker hoe speelt het?
Ik heb namelijk sinds kort een HDTV, maar geen oblivion. heb hem wel al op de pc, dus het spel ken ik wel.
Ik heb namelijk sinds kort een HDTV, maar geen oblivion. heb hem wel al op de pc, dus het spel ken ik wel.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 09:35 ]
Het spel ziet er uiteraard prima uit en speelt imho een stuk lekkerder met de controller dan met toetsenbord+muis, maar als je computer Oblivion goed kan draaien zou ik hem niet voor de 360 kopen omdat je bij de PC nou eenmaal goede gratis mods hebt. Kan je je PC niet gewoon op je HDTV aansluiten?Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 09:04:
Hoe ziet dit spel eruit op de Xbox360 met een HDTV en belangrijker hoe speelt het?
De Xbox 360 graphics van Oblivion staan gelijk met de PC versie op zijn maximale grafische instellingen. - Xbox 360 versus PCVerwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 09:04:
Hoe ziet dit spel eruit op de Xbox360 met een HDTV
Vrot PS3 maar in de titel-tag 
Iemand enig idee hoe de graphics daarvan zijn? Of zal dat gelijk zijn aan de X-Box versie?PS3-versie van Oblivion opgedoken op releaselists van shops
Mogelijk goed nieuws voor toekomstige PS3-eigenaars zonder Xbox 360 of behoorlijke game-PC. De mega-RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion is namelijk bij enkele gameshops opgedoken op de releaselijsten, waaronder Gamestop. Ontwikkelaar Bethesda sprak aanvankelijk altijd over een versie voor next-gen consoles wat later gefilterd werd naar de Xbox 360. Dit geeft echter geen onmiddelijke garantie voor een exclusieve titel. Als ook de PS3 dus een versie van Oblivion krijgt, dan is de Xbox 360 een belangrijke exclusive kwijt.
Bethesda moet nog reageren op dit nieuws. Wij zullen niet raar opkijken wanneer men de komst van een PS3-versie zal ontkennen om Microsoft te vriend te houden, maar de kans zit er toch wel behoorlijk in dat men een uitvoering voor de PS3 in ontwikkeling heeft. Een release mogen we dan op 6 november van dit jaar verwelkomen. Althans, in Amerika. Toch zal Europa niet ver achterblijven.
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 21-07-2006 13:01 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Volgens ontwikkelaars zullen de graphics van de Xbox360 en PS3 waarschijnlijk niet heel erg verschillen, ook omdat de devkits voor de PS3 nu nog niet geweldig zijn en het programmeren nog lastig is. Het kan dus best zijn dat het er op de PS3 mooier uit ziet, maar verwacht geen wonderen. Eigenlijk ga ik er toch wel vanuit dat ALS Oblivion voor de PS3 gereleased wordt er dan ook een Expension bij zit of verkrijgbaar is.
Ja die quest had ik al gedaan ja. Vandaar... Naja, scheelt weer een paar repair hammersMueR schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 09:02:
[...]
Ja,
spoiler:Wanneer je de quest "Origin of the Gray Prince" hebt gedaan, dan is hij er achter gekomen dat zijn vader geen "Lord" als in edelman is, maar een vampier. Dit vind hij vreselijk, en wil dus graag dood.
Pff, ik heb nu een vervelend probleem. Ik ben ongewild vampier geworden (stond op en kreeg die tekst van die droom, zonder ik iets gedaan had) en wil dit weg. Dus doe ik nu die quest om er van af te raken en zit nu bij die heks. Zij heeft mij verteld wat ik nodig heb, maar als ik naar buiten ga is het al dag en ga ik dood. Dus dacht ik mooi binnenwachten dan, maar dat kan niet en als je gewoon blijft staan valt ze je aan en ik denk niet dat het de bedoeling is dat ik haar vermoord?
Dus ik zit eigenlijk gwn vast in dat huis en kan nerges naar toe atm
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Als ze je aanvalt, vindt ze je waarschijnlijk gewoon een freak. Probeer eens met haar te praten, en je disposition wat omhoog te krijgen. Als die boven de 70 is, zal ze je niet aanvallen.
Uit nieuwsgierigheid, waarom heb je ondertussen niet gewoon een bedelaar afgetapt?
Uit nieuwsgierigheid, waarom heb je ondertussen niet gewoon een bedelaar afgetapt?
Verwijderd
Probleempje: Ik moet nu in Anvil het e.a. gaan doen bij de Thieves Guild. Alleen die gast die daar het e.a. voor me aan opdrachten zou hebben ligt in een hoekje ergens dood. Niet door mij gedaan maar een van de andere karakters in het spel deed dat voor m'n ogen.
Heb al geprobeerd met player.additem 0000A2A1 em weer terug te krijgen (dat zou zijn code zijn), maar dat werkt niet.
Weet iemand anders een manier om die vent terug te krijgen? Anders kan ik niet verder.
Naam van die vent:
Heb al geprobeerd met player.additem 0000A2A1 em weer terug te krijgen (dat zou zijn code zijn), maar dat werkt niet.
Weet iemand anders een manier om die vent terug te krijgen? Anders kan ik niet verder.
Naam van die vent:
spoiler:
Orrin
Wou me daar niet mee bezighouden, ik ging wel wachten in haar huis. Niet gedacht dat dat niet ging kunnenMueR schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 22:13:
Als ze je aanvalt, vindt ze je waarschijnlijk gewoon een freak. Probeer eens met haar te praten, en je disposition wat omhoog te krijgen. Als die boven de 70 is, zal ze je niet aanvallen.
Ow en het is me nog steeds niet gelukt om aa en hdr aan te zetten

[ Voor 19% gewijzigd door Renegade! op 22-07-2006 17:30 ]
Verwijderd
spoiler:
ik heb geen idee waar ik hout kan vinden weten jullie dat misschien ? ik heb hier al gekeken maar dat heeft mij niks opgeleverd.
Ik heb misschien een domme vraag maar als je toestemming hebt dat je taken mag doen voor de mageguild, dan moet je eerst iets voor jezelf doen en dat is een staf regelen. eerst kom je dan uit bij 2 doodde mensen in een grot dit moet je dan melden, als je dit gemeld hebt moet je naar zo een vent toe die voor jou de staf wel wilt maken maar dan moet je wel 'wood' oftwel hout brengen,
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 22:06:
spoiler:ik heb geen idee waar ik hout kan vinden weten jullie dat misschien ? ik heb hier al gekeken maar dat heeft mij niks opgeleverd.Ik heb misschien een domme vraag maar als je toestemming hebt dat je taken mag doen voor de mageguild, dan moet je eerst iets voor jezelf doen en dat is een staf regelen. eerst kom je dan uit bij 2 doodde mensen in een grot dit moet je dan melden, als je dit gemeld hebt moet je naar zo een vent toe die voor jou de staf wel wilt maken maar dan moet je wel 'wood' oftwel hout brengen,
spoiler:
Als het goed is kom je nadat je de grot door bent geweest uit op een eilandje in het meer rondom imperial city. Op dit eilandje zitten wat conjurers en die moet je afslachten. Daar bij die lui staat een altaar met een stuk hout erop. Deze moet je hebben. Succes 
Verwijderd
Afgelopen weekend toch maar voor de 360 aangeschaft. Ik heb hem al eens gehad op de 360, maar toen had ik nog geen hdtv en vond ik de graphics zo bedroevend tov de pc dat ik hem meteen via marktplaats heb verkocht.D. Ninjai schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 12:24:
[...]
De Xbox 360 graphics van Oblivion staan gelijk met de PC versie op zijn maximale grafische instellingen. - Xbox 360 versus PC
Dit weekend dus weer aangeschaft via marktplaats voor €5 minder dan ik had verkocht
De graphics zijn inderdaad zeer goed, als ik op mijn pc dergelijke graphics wil toveren dan is het niet meer speelbaar. met een P2 2.8HT, 2048MB, 6800GT
Ook meteen maar wat eurotje's uitgegeven voor alle downloads. en lekker op de bank liggen met een groot scherm voor me.
Wat me ook opviel is dat de besturing (had ik een hard hoofd in) eigenlijk helemaal perfect is.
Het enige nadeel na 3 uur spelen moet liep mijn Xbox vast (voor het eerst) toen ik door een deur heen ging. even resetten en daar gingen we weer.
Echt een aanrader dus als je toch een 360 hebt en geen high end pc
Ook mooi, moet je in de Imperial City bij die verkoop-zwendel van Thoronir, Thoronir volgen 's nachts om te kijken wat ie uitspookt en kijken met wie die contacten heeft. Gaat ie bij zo'n fontijntje babbelen met Agamir. Mjah .. NOT dus. Ze stonden 4 uur tegenover elkaar en zeiden geen woord! Dit 3 nachten volgehouden en toen maar eens om ze heen gaan dansen, springen met ze babbelen en ineens, EINDELIJK gingen ze praten!
gaaaaar
gaaaaar
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
dat komt gewoon omdat je op een bepaalde plek moet gaan staan om het gesprek te triggeren, al doe je dat niet gebeurd er ook niksing._Buttje schreef op maandag 24 juli 2006 @ 09:19:
Ook mooi, moet je in de Imperial City bij die verkoop-zwendel van Thoronir, Thoronir volgen 's nachts om te kijken wat ie uitspookt en kijken met wie die contacten heeft. Gaat ie bij zo'n fontijntje babbelen met Agamir. Mjah .. NOT dus. Ze stonden 4 uur tegenover elkaar en zeiden geen woord! Dit 3 nachten volgehouden en toen maar eens om ze heen gaan dansen, springen met ze babbelen en ineens, EINDELIJK gingen ze praten!![]()
gaaaaar
Hello there
Verwijderd
Vraagje:
Ik hem mijn intelligence op 103 zitten maar dit komt doordat ik een +5 bonus heb gepakt toen ik op 98 zat. maar nu heb ik het idee dat ik geen intelligence meer bij kan krijgen wanneer ik level. Kan iemand mij bevestigen of er een cap zit op de attributes?
Betekend dit dan dat een dark elf warrior zonder enchantments niet meer dan 206 magica kan genereren?
bij voorbaat dank.
Ik hem mijn intelligence op 103 zitten maar dit komt doordat ik een +5 bonus heb gepakt toen ik op 98 zat. maar nu heb ik het idee dat ik geen intelligence meer bij kan krijgen wanneer ik level. Kan iemand mij bevestigen of er een cap zit op de attributes?
Betekend dit dan dat een dark elf warrior zonder enchantments niet meer dan 206 magica kan genereren?
bij voorbaat dank.
Mjah, dat is ook zo natuurlijk, maar 'instinctief' ging ik linksom naar hun toe sluipen en bleef in de struiken staan. alsof dat uitmaakt Maar volgens mij zit de trigger zo'n beetje voor hun voeten .. logisch!Sinester schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:52:
[...]
dat komt gewoon omdat je op een bepaalde plek moet gaan staan om het gesprek te triggeren, al doe je dat niet gebeurd er ook niks

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
klopt, eigenlijk zou het niet eens mogelijk zijn om boven de 100 te komen, dus wat dat betreft heb je geluk gehad. een dark elf is niet het ras met de meeste magica, daarvoor moet je high elf of breton zijn. je zal nu maar opzoek moeten gaan naar constant effect fortify intelligence/magica dingen, of zelf enchanten natuurlijk. dan kun je hoger krijgen. je had ook the atronargh kunnen kiezen als birthsign, dan is je magica standaard 150 hoger.Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 12:07:
Vraagje:
bij voorbaat dank.
[ Voor 4% gewijzigd door jpiwf op 24-07-2006 14:34 ]
member of Los Alcoholicos ban dhmo
hoe kan je bij de pc items weggooien ? las er te snel overheen 
nvm heb het al
nvm heb het al
[ Voor 13% gewijzigd door warchaser op 24-07-2006 14:40 ]
Verwijderd
Ik ben begonnen als combat type en bij level 10 kom je er achter dat magie een stuk leuker is.
maar goed nu ik zeker weet dat ik op natuurlijke wijze niet boven de 200 kom dan ga ik eens wat trainen op mijn willpower.
Cheers.
maar goed nu ik zeker weet dat ik op natuurlijke wijze niet boven de 200 kom dan ga ik eens wat trainen op mijn willpower.
Cheers.
Verwijderd
In je inventory het item dat je wil weggooien aanklikken terwijl je de shift key in houdt.warchaser schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:39:
hoe kan je bij de pc items weggooien ? las er te snel overheen
nvm heb het al
Met wat zoekwerk moet dat toch makkelijk te vinden zijn?Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 17:19:
Probleempje: Ik moet nu in Anvil het e.a. gaan doen bij de Thieves Guild. Alleen die gast die daar het e.a. voor me aan opdrachten zou hebben ligt in een hoekje ergens dood. Niet door mij gedaan maar een van de andere karakters in het spel deed dat voor m'n ogen.
Naam van die vent:
spoiler:Orrin
spoiler:
in de console resurrect tikken, op het dode karakter klikken en op enter rammen
Verwijderd
Wel jammer is dat je spullen wel weg kan gooien m.b.v. shift, maar dat je ze niet netjes ergens op kan zetten. Zo kun je je huis nooit leuk inrichting. Je kunt alleen maar dingen voor je neus op de grond laten pleuren of dingen in storagemeuk doen. Terwijl je in Morrowind volgens mij wel dingen kon neerzetten.
Je moet je juist op Intelligence richten. Willpower bepaalt hoe snel je Magica er weer bij komt, maar Intelligence bepaalt je totale hoeveelheid Magica.Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:16:
Ik ben begonnen als combat type en bij level 10 kom je er achter dat magie een stuk leuker is.
Cheers.
Op de PC kan je daar geloof ik de Z toets voor gebruiken. Gewoon een item droppen, Z ingedrukt houden en slepen maar.Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:58:
Wel jammer is dat je spullen wel weg kan gooien m.b.v. shift, maar dat je ze niet netjes ergens op kan zetten. Zo kun je je huis nooit leuk inrichting. Je kunt alleen maar dingen voor je neus op de grond laten pleuren of dingen in storagemeuk doen. Terwijl je in Morrowind volgens mij wel dingen kon neerzetten.
Verwijderd
Je kan wel degelijk dingen neerzetten ik geloof de Z of zoiets inhouden of linker muisknop ingedrukt houden. Ik meen dat er zoiets was aangezien ik ook wat spullen neergelegd heb.
Het blijft echter een geklooi met je armor en wapens om die netjes in een kast te leggen.
hoe krijg je je spullen terug na dat je in de cel bent gegooit?
ik zit in lleyawin...
ik zit in lleyawin...
[ Voor 3% gewijzigd door low_n_slow op 24-07-2006 19:50 ]
Verwijderd
Volgens mij kun je ze beter ergens in verstoppen voordat je de cel in gaat.low_n_slow schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:48:
hoe krijg je je spullen terug na dat je in de cel bent gegooit?![]()
ik zit in lleyawin...
Ik was een keer uitgebroken en had m'n spullen terug gehaald uit een kist bij de bewaker zitplek (openen en je krijgt *poef* al je spullen terug).
Daarna weer terug m'n cel ingeslopen, deurtje dicht, maar mooi dat ik m'n tijd niet meer kon uitzitten. M'n enige optie was vluchten met een enorme bounty op m'n hoofd en elke guard die me wil arresteren/fijn wil hakken.
Toen maar een saved game terug gepakt, gestolen spullen in een kist gedumt, tijd uitgezeten, gestolen spullen weer terug opgehaald.
Z, ga ik eens proberen. Had het boekje doorgebladerd, maar had het er niet zien staan.
Bladzijde 4, het levensgrote plaatje

edit:
Ah, F9, ook handig
Ah, F9, ook handig
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 20:17 ]
ja idd het gaat om die kist waarin t bewaard wordt...
maar in die stad waar ik ben is helemaal geen jail.. ga je automatisch naar de hoofdstad dan?
en waarom krijg je de ene keer wel alles terug en de andere keer niet.. erg wazig!
komt dat door je bounty ofzo?
maar in die stad waar ik ben is helemaal geen jail.. ga je automatisch naar de hoofdstad dan?
en waarom krijg je de ene keer wel alles terug en de andere keer niet.. erg wazig!
Go To Jail
You will be sent to jail for an amount of time based on your bounty.
All items in your possession (except one lockpick) are removed and placed in the prison's Evidence Chest
*In jail you have the option of trying to escape (using your one lockpick) or accepting your imprisonment (going to sleep).
*Going to sleep will generally result in permanent damage to one or more skills (see Magical Effects on Skills, although there is a small chance your Sneak and Security skills will improve.
*Upon completing your jail time, your equipment will be returned to you (minus any stolen goods) and you are released.
You can try to pick the lock and then try to sneak out of the prison. The jailors will try to stop you and kill you if you open your cell door. To successfully escape, you need to make it to the outside (and presumably then to your Thieves Guild doyen to get rid of your bounty). Optionally, you can also try to recover your seized equipment from the Evidence Chest.
[ Voor 68% gewijzigd door low_n_slow op 24-07-2006 20:19 ]
Verwijderd
In Leyawiin, is dat met die quest dat je de gevangenis in moet om het vertrouwen van die flippo te winnen? Daar is een kasteel en daar kom je in de kerkers van het kasteel.low_n_slow schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:17:
ja idd het gaat om die kist waarin t bewaard wordt...
spoiler:
Als ik de goede stad voor me heb, is dat uitbreken, de trap op, en dan rechts het zithokje rechts de kist.
Ah, je gestolen spullen terug halen kan dus alleen in combinatie met het uitbreken en dat heeft alleen zin als je weet wie je waar van de thieves guild moet vinden om je bounty af te kopen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 20:21 ]
nope die heb ik al gedaan en toen kreeg ik wel alles terug...Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:19:
[...]
In Leyawiin, is dat met die quest dat je de gevangenis in moet om het vertrouwen van die flippo te winnen? Daar is een kasteel en daar kom je in de kerkers van het kasteel.spoiler:Als ik de goede stad voor me heb, is dat uitbreken, de trap op, en dan rechts het zithokje rechts de kist.
t gaat om een quest van een daedre.. daar moet ik een stark alteration spell doen op een feestje van de countess en dan wordt je opgepakt (en nee ik verklap niks)
spoiler:
het heeft dus te maken met die quest dat je het niet terug krijgt... 
[ Voor 8% gewijzigd door low_n_slow op 24-07-2006 20:44 ]
ik ben dus net met dit spel begonne,, en ik ben een knight/warrior achtig
weetnie precies
en iedereen heeft het over the fighters guild fzoiets .. waar kan ik die vinden ?
of heeft iemand een lijstje met guild en waar ik die kan vinden
en iedereen heeft het over the fighters guild fzoiets .. waar kan ik die vinden ?
Verwijderd
De Fighters Guild zit in elke stad. Meestal zitten alle guilds bij elkaar. Sowieso heb je in elke stad de Mage Guild en de Fighters Guild. Alleen in de Imperial City zou ik niet zo 123 weten waar de Fighters Guild zit (en of ze daar wel zitten).warchaser schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:34:
ik ben dus net met dit spel begonne,, en ik ben een knight/warrior achtigweetnie precies
De Mage Guild heeft altijd een blauw oog als uithangbord. De FightersGuild twee grote rode schilden met zwaarden aan weerszijde van de deur.
Desnoods ren je de stad door, doe je tab, onderaan naar het compas klikken en dan het eerste tabblad en dan met je muis op elk deurtje om te zien waar het van is.
De Thieves Guild is verstopt. Kwestie van goed opletten en de juiste vrienden maken dan hoor je wel wat je moet doen om de thieves guild te vinden.
Je bedoelt waarschijnlijk BTmod?Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:14:
Ik had even een vraag: Hoe kom je aan zo'n nieuwe interface?
[afbeelding]
Zal wel een mod zijn oid?
Iets wat Beth trouwens imho standaard had moeten doen, in plaats van die koeie letters enzo.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
ben weer het haasje met saved games
zowel de autosave als de quicksave weigert ie te laden; als het laadbalkje vol is gaat het scherm flikkeren en gebeurd er niets meer....
Iemand enig iede hoe op te lossen? heb nog wel een andere save maar die is van 35 dagen terug (zit nu op dag 70)
Iemand enig iede hoe op te lossen? heb nog wel een andere save maar die is van 35 dagen terug (zit nu op dag 70)
www.triathlete.nl
Je kunt het ook aan een guard vragen, die leggen ook uit waar de guilds te vinden zijn...Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 08:48:
[...]
De Fighters Guild zit in elke stad. Meestal zitten alle guilds bij elkaar. Sowieso heb je in elke stad de Mage Guild en de Fighters Guild. Alleen in de Imperial City zou ik niet zo 123 weten waar de Fighters Guild zit (en of ze daar wel zitten).
De Mage Guild heeft altijd een blauw oog als uithangbord. De FightersGuild twee grote rode schilden met zwaarden aan weerszijde van de deur.
Desnoods ren je de stad door, doe je tab, onderaan naar het compas klikken en dan het eerste tabblad en dan met je muis op elk deurtje om te zien waar het van is.
De Thieves Guild is verstopt. Kwestie van goed opletten en de juiste vrienden maken dan hoor je wel wat je moet doen om de thieves guild te vinden.
die koeieletters zijn gedaan om het vanaf 6 meter voor je tv ook nog leesbaar te maken (in het geval van de X360 gebruiker) ik ben er ook wel blij mee, nu kan ik vanuit mijn bed alles nog goed lezen.anandus schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:47:
[...]
Je bedoelt waarschijnlijk BTmod?
Iets wat Beth trouwens imho standaard had moeten doen, in plaats van die koeie letters enzo.
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Verwijderd
zijn er nog ergens active sites met UI mods voor oblivion?
En dan bedoel ik die zonder een verplichte subscription op gamespy ofzo voor weet-ik-hoeveel per maand.
btmod is zegmaar nergens meer te krijgen zonder een pay-it-forward subscription, lijkt me toch niet dat ik een paar dollar moet neerleggen voor een gamespy username + password voor deze mod?
En dan bedoel ik die zonder een verplichte subscription op gamespy ofzo voor weet-ik-hoeveel per maand.
btmod is zegmaar nergens meer te krijgen zonder een pay-it-forward subscription, lijkt me toch niet dat ik een paar dollar moet neerleggen voor een gamespy username + password voor deze mod?
Verwijderd
Als je zo zoekt vind je wel wat. Geen idee of het legaal of betrouwbaar is verder.Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 18:37:
niet direct de eerste hit en ook niet in een begrijpelijke taal btw
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 18:55 ]
Verwijderd
Als je op die officiele BTmod site kijkt, staat er een link naar fileplanet en dat kost voor zover ik weet geen geld, ja alleen de supersnelle servers, maar dat heb ik niet nodig.
Er zijn geen Guildhalls in de Imperial City. Voor de Fighters Guild/Mages Guild zul je dus naar steden als Chorrol, Bruma, Anvil etc moeten. Voordat iedereen gaat roepen "En de Arcane University dan?" Dat komt pas later in de Mages Guild, en telt voor de nieuwe speler niet als Guildhall.Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 08:48:
Alleen in de Imperial City zou ik niet zo 123 weten waar de Fighters Guild zit (en of ze daar wel zitten).
Verder is het Thieves Guild "Hall-loos". Je moet maar een beetje rondvragen naar de Thievesguild in de Imperial City. Je hoort dan vanzelf dingen.
De Dark Brotherhood is weer een verhaal apart. Voor dit Gilde van Moordenaars moet je, verassend genoeg, een moord plegen. Het hoe en waar merk je vanzelf een keer.
Ik zie geen probleem met downloaden? Je moet natuurlijk geen payed server pakken.Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 18:37:
vond nog een quicksave.bak die werkte.Scighera schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:13:
ben weer het haasje met saved gameszowel de autosave als de quicksave weigert ie te laden; als het laadbalkje vol is gaat het scherm flikkeren en gebeurd er niets meer....
" oplossing" is ook gevonden: allee nsaven in extorior locaties; interior saves pakt ie niet

www.triathlete.nl
Ik heb sinds dat ik de patch geinstalleerd heb soms artifacts, of iig hele rare blauwe strepen en ander grut op sommige NPC en omgevingen.. een quicksave + quickload verhelpt dat DIRECT (oftewel, de temp v/d videokaart KAN het niet zijn)..
Bovendien is dit het enige spel die dit gezeik geeft. Kan ik de patch op e.o.a. manier de-installeren en de savegames behouden?
Bovendien is dit het enige spel die dit gezeik geeft. Kan ik de patch op e.o.a. manier de-installeren en de savegames behouden?
Old school gamer
Verwijderd
Ik moest na het draaien van de patch mijn videokaart downgraden om van de artifacts af te komen.Dirk IJntema schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:17:
Ik heb sinds dat ik de patch geinstalleerd heb soms artifacts, of iig hele rare blauwe strepen en ander grut op sommige NPC en omgevingen.. een quicksave + quickload verhelpt dat DIRECT (oftewel, de temp v/d videokaart KAN het niet zijn)..
Ik heb er een Radeon 9800 Pro in zitten.
Maareh.. ik deed nooit een quicksave en quickload, maar als ik opnieuw laadde, waren de artifacts wel weg. Komt omdat het een tijdje duurt voordat het geheugen vol loopt denk ik. In ieder geval was bij mij het probleem opgelost na een driverdowngrade.
Als je het spel deïnstalleerd kun je de saved games laten staan. Installeer je hem weer opnieuw, zijn je saved games er nog. Dat was bij mij wel het geval. Al zou ik er wel voor de zekerheid een backup van maken.
..en het was bij mij ook het enige spel met 'gezeik'. Gras distance op nul zetten laat hem wel veel makkelijker draaien. Je ziet planten en wilde dieren ook makkelijker. Het is alleen minder mooi
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 12:36 ]
Ik heb onderhand een aantal kasten in m'n huis helemaal volgeplempt met een heleboel dure stuff, met het idee om dat een keer te verkopen als ik geld nodig heb, alleen heeft bijna geen enkele winkel genoeg cash om de volle prijs te kunnen betalen. Ik geloof dat je kan investeren in winkels zodat ze meer geld tot hun beschikking hebben, maar daar moet je een hoge(re) mercantile skill voor hebben, en die levelt niet bepaald snel. Is er mss een mercantile trainer ergens? Of een andere oplossing hiervoor? Niet dat ik meer geld zo hard nodig heb nu maar goed...
M.b.t. de Dark Brotherhood:
spoiler:
Heb je die Blade of Woe nog ergens voor nodig? Ik heb hem gebruikt om die eerste pauper om te leggen, maar nu heeft hij niet echt veel nut meer imho, maar ik kan hem niet wegleggen, zal ik wel bij me moeten dragen als teken van DB'schap ofzo?
[ Voor 3% gewijzigd door bassGunner op 26-07-2006 13:46 ]
bassGunner schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:45:
spoiler:Heb je die Blade of Woe nog ergens voor nodig? Ik heb hem gebruikt om die eerste pauper om te leggen, maar nu heeft hij niet echt veel nut meer imho, maar ik kan hem niet wegleggen, zal ik wel bij me moeten dragen als teken van DB'schap ofzo?
spoiler:
Die heb je tot aan het eind van het DB verhaal nodig.
bassGunner schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:45:
spoiler:Heb je die Blade of Woe nog ergens voor nodig? Ik heb hem gebruikt om die eerste pauper om te leggen, maar nu heeft hij niet echt veel nut meer imho, maar ik kan hem niet wegleggen, zal ik wel bij me moeten dragen als teken van DB'schap ofzo?
spoiler:
Waarom zou je dat ding weg willen gooien?, het weegt niks. Verder komt er nog een quest waarbij al je equipment wordt afgenomen. Behalve je blade of woe als je nog steeds de DB quest doet. Dus eigenlijk superhandig!
(...)
Verwijderd
[quote]bassGunner schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:45:
Ik heb onderhand een aantal kasten in m'n huis helemaal volgeplempt met een heleboel dure stuff, met het idee om dat een keer te verkopen als ik geld nodig heb, alleen heeft bijna geen enkele winkel genoeg cash om de volle prijs te kunnen betalen. Ik geloof dat je kan investeren in winkels zodat ze meer geld tot hun beschikking hebben, maar daar moet je een hoge(re) mercantile skill voor hebben, en die levelt niet bepaald snel. Is er mss een mercantile trainer ergens? Of een andere oplossing hiervoor? Niet dat ik meer geld zo hard nodig heb nu maar goed...
mbt: Investeren in shops.
mbt: Investeren in shops.
spoiler:
Ik heb zelf een spell gemaakt die mijn mercantile naar 100 boost, hierna kan je 500 gold investeren in je favoriete winkel
Verwijderd
spoiler:
Altijd humor. Sta ik weer in de Mage Guild hoor ik zo'n wijf tegen een andere zeggen: "They say that if you want to join the Dark Brotherhood, you actually have to murder someone" ... F5 ... F ... Wham! 
Zeg dat dan niet !
Zeg dat dan niet !
Beetje jammer soms dat je niet meer vooraf van alles leeg kunt ruimen. Spoken/monsters/whatever komen gewoon terug. Ik wandel, ik zie een boot: Mouth of Panter. Ik er in, ik alles afslachten, ik loop verder, verder, verder, krijg een quest, moet naar de mouth of panter, zit die hele boot weer vol
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 14:04 ]
Verwijderd
Kan je eigenlijk uitzoomen in die character editor? Elke keer als ik een character maak vind ik het wel vet, maar ziet ie er niet uit wanneer ik het spel begin te spelen en het volledige lichaam zie.
Verwijderd
Ik kan opeens de Ring of Vipereye niet meer equippen. Hij zegt gewoon doodleuk: "you can not equip this enchanted ring right now". Zelfs als ik verder niks aanheb blijft ie weigeren. Ring geeft een fortify agility van 9 (en mijn agility is nog lager dan 91) en een resist magic van 13%. Speelt sinds ik terug ben uit DreamWorld (daar heb je tijdelijk niets bij je). Niet zo'n enorme ramp, maar wel jammer.
Freelance schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:57:
[...]
spoiler:Waarom zou je dat ding weg willen gooien?, het weegt niks. Verder komt er nog een quest waarbij al je equipment wordt afgenomen. Behalve je blade of woe als je nog steeds de DB quest doet. Dus eigenlijk superhandig!
spoiler:
Ja, is ook, maar ik wil gewoon af en toe de inventory een beetje uitruimen...
Die quest die je bedoelt is zeker die main quest in de grot bij dat meertje? Heel heel lang geleden al eens aan begonnen, daarna een oudere savegame geladen en sindsdien niet meer gedaan.
Die quest die je bedoelt is zeker die main quest in de grot bij dat meertje? Heel heel lang geleden al eens aan begonnen, daarna een oudere savegame geladen en sindsdien niet meer gedaan.
Hallo,
dit zal wel een domme vraag zijn, maar hier komt ie dan
:
Ik heb de volgende config ->
Abit AN8 Fatal1ty mobo,
AMD Athlon64 3500+
Geforce 7800GTX 256mb XFX
2gb twinmos geheugen
(rest doet er volges mij nie toe)
als ik Oblivion speel en ik doe selfshadows aan, hebben alle npc's en ik zelf een lelijke zwarte "schaduw" op de onderkant van het gezicht...
is hier een patch voor of een mod om op te lossen, of zit ik gewoon met de gebakken peren?
(heb gezocht in de Oblivion topics of iemand het eerder heeft gevraagd, maar ben beetje blind of het staat er niet)
aan degene die het weet op te lossen (zonder selfshadows uit te zetten)
dit zal wel een domme vraag zijn, maar hier komt ie dan
Ik heb de volgende config ->
Abit AN8 Fatal1ty mobo,
AMD Athlon64 3500+
Geforce 7800GTX 256mb XFX
2gb twinmos geheugen
(rest doet er volges mij nie toe)
als ik Oblivion speel en ik doe selfshadows aan, hebben alle npc's en ik zelf een lelijke zwarte "schaduw" op de onderkant van het gezicht...
is hier een patch voor of een mod om op te lossen, of zit ik gewoon met de gebakken peren?
(heb gezocht in de Oblivion topics of iemand het eerder heeft gevraagd, maar ben beetje blind of het staat er niet)
Verwijderd
Hmm... blijkbaar krijg ik wel de enchantments van de ring en kan ik hem ook niet meer verkopen. Ik ben de ring... ofzo...achja, boeieVerwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:55:
Ik kan opeens de Ring of Vipereye niet meer equippen. Hij zegt gewoon doodleuk: "you can not equip this enchanted ring right now". Zelfs als ik verder niks aanheb blijft ie weigeren. Ring geeft een fortify agility van 9 (en mijn agility is nog lager dan 91) en een resist magic van 13%. Speelt sinds ik terug ben uit DreamWorld (daar heb je tijdelijk niets bij je). Niet zo'n enorme ramp, maar wel jammer.
kan je dat eerste stuk even spoilertaggen?Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:45:
.. spoiler ..
Beetje jammer soms dat je niet meer vooraf van alles leeg kunt ruimen. Spoken/monsters/whatever komen gewoon terug. Ik wandel, ik zie een boot: Mouth of Panter. Ik er in, ik alles afslachten, ik loop verder, verder, verder, krijg een quest, moet naar de mouth of panter, zit die hele boot weer vol
Dit topic is gesloten.