Oblivion loopt vast
Gister was ik lekker aan het gamen zoals wel (veel) vaker, loopt ineens me spel vast. Dat gebeurt wel eens vaker dus ik start `m vrolijk weer op en ga verder. Binnen korte tijd was het weer raak. Na een keer of drie startte oblivion helemaal niet meer op. Ook wanneer ik niet via de mod manager start loopt het spel al bij het laden vast. Systeemherstel mocht niet baten, en ook een complete herinstal van olivion gaf mij geen lach op het gezicht.
Vanmorgen ben ik maar weer verder gegaan, met het weer aan de gang krijgen van mijn meest geliefde stuk software. Opnieuw een herinstal, maar deze keer ook gelijk de mod manager eraf gegooit evenals mijn videokaart driver. (heb sinds een weekje een nieuwe 7950 GX2). Het resultaat was dat Oblivion weer opstartte en ik kon ruim twee uur zonder storingen spelen. Daarna klapte die er weer uit en kom ik niet verder dan; doorgaan met het spel waar je was gebleven. Dan gaat hij laden en krijg ik een fout.
Volgens mij klapt Oblivion er enkel uit wanneer het spel moet laden (ook bij deuren ed.) maar ik weet dit niet helemaal zeker.
Vanmiddag btw ook mijn 450 watt voeding meer in verhouding gezet op de twee 12 volt lijnen, dus daar ligt het probleem vermoedelijk ook niet.
Wie weet wat ik nog meer kan proberen Oblivion weer normaal aan de praat krijg zonder een totale herinstall van windows? THX
edit:
Net m`n pc een tijdje uitgezet en de eerste twee keer deed ie het niet de derde keer proberen deed ie het wel

lijkt me dus geen hitteprobleem.
Was trouwens ook vergeten te vertellen dat vanmorgen de uninstaller niet meer werkte (ook niet met cd erin) dus heb ik de gehele map verwijdert en vervolgens een paar registery progs gedraaid.
Edit 2
net 15 min door cyrodil heengelopen en mijn gpu was +- 78 graden. Lijkt mij een normale waarde wanneer de gpu met lucht gekoeld moet worden van ongeveer 30 graden

. Denk dat het dan toch aan de software moet liggen. Misschien ramen xp?
Tja daarom was ik eerst niet onder de indruk, maar dit blijft dus. En ook na opnieuw opstarten ed blijft het probleem aanwezig waardoor ik het hele spel niet eens op kan starten

. Na elk uur spelen moet ik eerst capriolen uithalen om het weer aan de gang te krijgen. Dat was voor gister dus echt niet het geval en daarom post ik dat dus hier in de hoop dat iemand dit ook heeft gehad en een oplossing heeft

. Herinstal van windows is de laatste optie die ik kan proberen als niemand verder wat weet
[
Voor 36% gewijzigd door
Onno b op 02-07-2006 19:30
]