Dat was de tip van een ex-KPN helpdeskmedewerker, die het eea had uitgelegd. Die gaf tevens de tip om niet het nummer van SlimBellen (product van KPN waar het om ging) te bellen, maar het gewone nummer van KPN (scheelt nogal in kosten). Overigens, als ik gewoon had in kunnen loggen op de Experia-box en de signaal-waardes had kunnen uitlezen, was het probleem nog makkelijker opgelost geweest. Maar nee, dat moet KPN natuurlijk afsluiten van de klant. Op die manier verkoop je de installatie-service a 99 euro ook een stuk makkelijker.Matthijs schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:53:
Je bewijst alleen maar wat ik als laatste zeg, "doe maar even een lijnmeting". Je hebt en je kunt geen idee hebben hoe het systeem werkt, maar je weet wel hoe je allemaal werkt?
Verleden en diverse topics hier en op andere plaatsen zeggen toch wel wat anders. De protocollen die ik ken zijn er voornamelijk op gericht om klanten te weerhouden van bellen en maar een monteur voor eigen kosten te bestellen. De keren dat ik goed en snel geholpen bent door een medewerker was juist nadat ie mijn verhaal had aangehoord, de protocollen oversloeg en het gewoon fixte.Er is gewoon protocol voor ieder probleem, waarmee de meeste problemen goed en snel opgelost worden.
Ik heb helemaal geen behoefte aan Jip en Janneke taal, maar als de helpdesk daar op staat moeten ze het zelf weten. Ik vind het niet erg om Jargon te leren of me ergens in te verdiepen, maar de meeste bedrijven gaan dit juist actief tegen.Al je beschrijvingen komen waarschijnlijk van de helpdesk, en dat is jip en janneke taal. Puur omdat 99,9% van de mensen niets begrijpt van het jargon binnen KPN. Dat is wat je leert, keep it simple, de klant hoeft alleen maar te weten wanneer het is opgelost en 99,9% hoeft ook niet meer te weten.
Maar tis niet alsof helpdeskers altijd weten waarover ze het hebben. Ooit anderhalf jaar geen goede reverse DNS gehad bij @home, voornamelijk omdat de helpdesk niet snapte waar ik het over had (reverse dns klinkt moeilijk, maar dat was toch echt de term ervoor) en niet verder kwamen als de router er tussen uit halen (wat het probleem natuurlijk niet oploste). En doorverbinden met iemand die het wel snapte konden ze niet.