Toon posts:

@home digitaal.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 34.430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

IkWilbert schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 08:45:
[...]

Gister na lang wachten iemand van @home aan de telefoon gehad. Volgens hen lag het aan de omliggende apparatuur dat er storing was op sommige kanalen. Kon bijvoorbeeld liggen aan de subwoofer of aan de dvd speler waar de decoder bovenop staat. Iemand bekend met dit probleem? En hoe kan ik dit oplossen??
Coaxconnectors beter afschermen. Hirschmann pluggen of F-connectors met F-female>Coax-(fe)male erop zetten (dat laatste is goedkoper en volgens mij minstens zo goed..). Die bouwmarktconnectors met plastic kapjes die iedereen heeft zijn minder.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 15-01-2008 08:58 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Heeft het nog enig nut om de splitter die je krijgt bij @home om je I-net en TV-signaal te splitten te vervangen door een beter model ? (als die al aanwezig zijn)

Ik wil graag een zo goed mogelijk signaal hebben op de nog aan te schaffen Plasma TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

Beter signaal resulteer niet altijd in beter beeld.
Er is een minimum signaal sterkte nodig om foutloos beeld te leveren.
Zit je boven dat minimum, dan wordt het beeld er met een beter signaal niet mooier op.

Is je signaal nu met de huidige situatie niet goed genoeg, dan vervang je connectoren en zorg je dat die goed aangesloten zijn (dus ook de afscherming).
Is dat niet genoeg, dan ga je naar de coax kabels kijken.
Nog niet genoeg, dan kan je denken aan een kabelversterker.

Laat dat filter maar lekker zitten.

[ Voor 47% gewijzigd door job op 15-01-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkieXP schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:10:
Ik ben ook opzoek naar een Decoder voor @Home digitaal, wij hebben 2 HDTV's in huis en willen voor beide een decoder aansluiten, de HDMI Decoder van Samsung lijkt me te duur en gezien het Digitale Signaal van @Home nooit volledig High Definition zal zijn lijkt het mij genoeg om een Decoder met Component aansluiting te hebben, op de site van @Home staat deze er echter niet tussen en dus vroeg ik me af of iemand een Decoder via Component heeft aangesloten.

Of die misschien de Humax OC-5000HD aan wil schaffen in de toekomst.

Het lijkt mij tenminste niet dat het beeld subliem is wanneer het via Scart komt en HDMI lijkt me zoals al eerder vermeld te veel van het goede, vooral omdat het ook nog is om HD-Ready TV's gaat ipv Full-HD?
"het Digitale Signaal van @Home nooit volledig High Definition zal zijn", waarom, leg eens uit wat je hier bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:55

IkWilbert

Het is mij!

Na gister alles vervangen te hebben... splitter in de meterkast, kabels en aansluitingen nog steeds storing. Het bleek achteraf aan de decoder te liggen, deze omgeruild in de winkel en de problemen zijn opgelost....

Pff wat een gedoe en een hele zaterdag naar de kloten!

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:01:
[...]

"het Digitale Signaal van @Home nooit volledig High Definition zal zijn", waarom, leg eens uit wat je hier bedoeld
Ik denk dat ie bedoeld dat er simpelweg niet genoeg bandbreedte is op de kabel om alle kanalen in HD te kunnen doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Klaus_1250 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:52:
[...]

Ik denk dat ie bedoeld dat er simpelweg niet genoeg bandbreedte is op de kabel om alle kanalen in HD te kunnen doorgeven.
Uhuh, en 1080p neemt veel meer ruimte in dan 720p, vandaar ook...

Maar even een vraagje over de Humax-receiver: bij mij (Chello, dat wel) klopt de tijd telkens niet waardoor ik ook wel eens timers heb gemist... Ook de tv-gids in beeld klopt telkens niet.

Iemand een oplossing? In de settings lijk ik nergens de tijd in te kunnen stellen :{

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Same here, en bij kennissen ook, alhoewel het soms wel goed werkt. Probleem is bekend bij @home, maar er komt hoogstwaarschijnlijk geen fix meer voor (geen update voor de Humax an sich).
Maar misschien kan "de anoniem"e medewerker van @home hier meer duidelijkheid over geven :)

[ Voor 20% gewijzigd door Klaus_1250 op 26-01-2008 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Klaus_1250 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 03:35:
Same here, en bij kennissen ook, alhoewel het soms wel goed werkt. Probleem is bekend bij @home, maar er komt hoogstwaarschijnlijk geen fix meer voor (geen update voor de Humax an sich).
Maar misschien kan "de anoniem"e medewerker van @home hier meer duidelijkheid over geven :)
Ik heb het idee dat het ligt aan de zender waarnaar je kijkt, alsof hij de tijd per zender(bouquet) meestuurt, en die tijd verkeerd staat ingesteld bij de kabelprovider... (je ziet soms de tijd ook verspringen na even zappen)

Als ze daar nou eens naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 03:35:
ik begrijp het probleem even niet.
graag toelichten en aangegeven op welk netwerk je aangesloten bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
1111. Probleem is simpel (staat ook ergens op het tvhome forum), de klok loopt niet altijd bij. Als je de EPG opent, staat ie op de verkeerde tijd, tijd in het OSD blijft ook wel eens staan en als je iets gereserveerd hebt word je dan eveneens niet gewaarschuwd. Dacht eerst dat het iets cosmetisch was, maar dan is dat laatste nogal onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 10:19:
[...]

Ik heb het idee dat het ligt aan de zender waarnaar je kijkt, alsof hij de tijd per zender(bouquet) meestuurt, en die tijd verkeerd staat ingesteld bij de kabelprovider... (je ziet soms de tijd ook verspringen na even zappen)

Als ze daar nou eens naar kijken...
Klopt, ik zie ook wel eens dat als ik mijn Smart MX56 heb gereset de tijd weer vanzelf goedstaat zodra ik even TV heb gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 10:34
Hier sinds kort ook digitale tv van @home (Samsung decoder).

Maar nu is mijn vraag hoe het zit met het geluid. Is het mogelijk om digitaal geluid (bijv. DD 5.1) te krijgen dmv de spdif aansluiting op de decoder? Ik heb hem namelijk wel op de receiver gezet maar heb officieel geen digitaal geluid.

Ditzelfde geldt voor de radio, is het mogelijk om daar wel digitaal geluid bij te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens heeft iemand ook (Regio 1111) last van bij kanaal 321 Consumenten TV last van een hoge piep in het geluid?
Ik heb er hier last van bij 2 verschillende decoders op 2 verschillende tv's, en het doet redelijk pijn aan mijn oren.
Niet iedereen lijkt het te horen, mijn ouders en jongere broer horen de toon niet, andere die hier komen weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Onedayflyer682 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:26:
Hier sinds kort ook digitale tv van @home (Samsung decoder).

Maar nu is mijn vraag hoe het zit met het geluid. Is het mogelijk om digitaal geluid (bijv. DD 5.1) te krijgen dmv de spdif aansluiting op de decoder? Ik heb hem namelijk wel op de receiver gezet maar heb officieel geen digitaal geluid.

Ditzelfde geldt voor de radio, is het mogelijk om daar wel digitaal geluid bij te krijgen?
Het is zeker wel digitaaal.
Maar 5.1 gaat je niet lukken. Er wordt namelijk geen 5.1 meegestuurd.
Hooguit dolby prologic. En er zijn maar 2 zenders die dolby prologic meesturen (2 duitse commerciele zenders).

[ Voor 8% gewijzigd door job op 27-01-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:33:
Trouwens heeft iemand ook (Regio 1111) last van bij kanaal 321 Consumenten TV last van een hoge piep in het geluid?
Ik heb er hier last van bij 2 verschillende decoders op 2 verschillende tv's, en het doet redelijk pijn aan mijn oren.
Niet iedereen lijkt het te horen, mijn ouders en jongere broer horen de toon niet, andere die hier komen weer wel.
Op de satelliet hoor ik iig niks, en ik ben afaik wel enigszins gevoelig voor hoge tonen (ik hoorde iig met CRT TV's wel altijd een piep..). Dus dan zou het aan @home moeten liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

De actie met 2 maanden gratis TV Digitaal is schijnbaar gisteren afgelopen (volgens de voorwaarden), maar de actie staat nog wel vermeld op de site. Ik ga even niet het risico nemen om me aan te melden en dan toch te moeten horen dat ik niet meer in aanmerking kom voor de actie.

Heeft @home dit soort aanbiedingen aan de lopende band, of moeten we nu eerst een aantal maanden wachten tot er weer een aanbieding voorbij komt?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

job schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:36:
[...]

Het is zeker wel digitaaal.
Maar 5.1 gaat je niet lukken. Er wordt namelijk geen 5.1 meegestuurd.
Hooguit dolby prologic. En er zijn maar 2 zenders die dolby prologic meesturen (2 duitse commerciele zenders).
Dolby Prologic wordt volgens mij heel vaak meegestuurd (da's namelijk een stereosignaal met 'meer info'). Die Duitse zenders sturen een 'echt' DTS-signaal, echt 5.1 dus, als ik mij niet vergis.

Een goede Dolby Prologic-tunert die kan er toch wel een redelijk leuk surroundgeluid van maken, kan ik je uit ervaring vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De administratiekosten voor een verhuizing van TV Basis bedragen € 35. Dit bedrag wordt automatisch van uw rekening afgeschreven.
:/

Ik wordt er ondertussen behoorlijk moe van dat bij verhuizen een compleet-kostenpakket tevoorschijn komt. Niet alleen TV, maar ook ADSL (100€, concepts ICT) en dergelijke instanties die geld vragen voor een verhuizing.

Ik was namelijk nog even vergeten door te geven dat ik verhuisd was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sorcerer8472 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:51:
[...]

Dolby Prologic wordt volgens mij heel vaak meegestuurd (da's namelijk een stereosignaal met 'meer info'). Die Duitse zenders sturen een 'echt' DTS-signaal, echt 5.1 dus, als ik mij niet vergis.
Geen DTS, AC-3 bedoel je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 15:48

Meneer iCy

swarma

Ik heb voor me vriendins verjaardag een Humax 9200 Twintuner met recorder 160GB gekocht, maar ik merk toch echt een kwaliteits verschil met mijn Samsung Decoder. De zwarte kleine goedkope.

Kan het kloppen dat het kwaliteit veel beter wordt of slechter met een andere decoder? Want met de Humax is het echt veel scherper.

Gebruik dezelfde kabels.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

De humax geeft van de (door de zesko gecertificeerde en ondersteunde) decoders het beste beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 18-09 11:14
Enkele wijzigingen in de radiozenders en niet de minste zenders lijken gesneuveld of er moet een foutje in geslopen zijn dat 3voor12 XL radio zenders, KXRadio en Radio227 verwijderd zijn uit het digitale radio basis pakket.
Ik maak eruit op dat ze nog wel in het radio plus pakket te vinden whatever that may mean?

Nieuwe zenders zijn:
100%NL
Uljala Radio
Tweede kamerlijn
BBC Radio 4
Radio France international
RNE Radio 1
Rai Radio 1
3voor12 Alt.
3voor12 BPM
3voor12 Central
3voor12 DB
3voor12 on stage

Verdwenen zenders zijn:
The Alternative (Music choice)
World Carnival (Music choice)
Bass, Breaks & Beats (Music choice)
Total Hits France (Music choice)
Total Hits Italy (Music choice)
Radio227
KX Radio

op de @home zenderkaart (aan linkerzijde van site) worden de oude zenders nog getoont en de nieuwe zijn nog niet aanwezig.

[ Voor 8% gewijzigd door funrider op 01-02-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Welke decoders kunnen bij @home gebruikt worden met component en/of hdmi?
Alleen de Samsung DCB-H360? Of zijn er ook andere speler met een van deze twee (of beide) geleverd? Eventueel ook niet meer leverbare of ook met hdd-recorder erin.

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Awkwarding schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:54:
Alleen de Samsung DCB-H360? Of zijn er ook andere speler met een van deze twee (of beide) geleverd? Eventueel ook niet meer leverbare of ook met hdd-recorder erin.
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/ staat veel info over allerlei decoders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Awkwarding schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:54:
Alleen de Samsung DCB-H360?
Ja, want dat is de enige HighDefinition decoder, op dit moment ten minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

job schreef op zondag 03 februari 2008 @ 01:10:
[...]

Ja, want dat is de enige HighDefinition decoder, op dit moment ten minste.
Maar zijn er geen andere decoders die hdmi of anders composiet ondersteund? Want om dit te gebruiken heb je niet perse HD-tv nodig. Het gewone digitale beeld wordt hier ook mooier door (lijkt mij tenminste) Want nu ontvang je digitaal maar je verstuurd het weer analoog via de scart naar de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:33:
Echt niemand die dit hoort? Op het vervelende af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Awkwarding schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:39:
Maar zijn er geen andere decoders die hdmi of anders composiet ondersteund? Want om dit te gebruiken heb je niet perse HD-tv nodig. Het gewone digitale beeld wordt hier ook mooier door (lijkt mij tenminste) Want nu ontvang je digitaal maar je verstuurd het weer analoog via de scart naar de tv.
Nee, anders had ik wel gezegd.
component is ook analoog, en heeft voor SD resoluties geen toegevoegde waarde.
Ik vraag me af of je dvi en rgb uit elkaar haalt op een pal resolutie. je zit met een lcd (en dus upscaling) dus de kwaliteit is matig.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 03-02-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

job schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:40:
[...]
Nee, anders had ik wel gezegd.
component is ook analoog, en heeft voor SD resoluties geen toegevoegde waarde.
Ik vraag me af of je dvi en rgb uit elkaar haalt op een pal resolutie. je zit met een lcd (en dus upscaling) dus de kwaliteit is matig.
ik weet dat component ook analoog is, daarom was dat ook de 2e keuze ;) Maar volgens velen is het verschil tussen component en hdmi haast niet tot niet te merken (heb er zelf geen ervaring in, ik ben nog nieuw op dit gebied. Ik weet alleen wat ik lees)
Maar scart zorgt toch voor gecomprimeerd beeld en component niet? Daardoor zou component toch beter beeld moeten opleveren, ook bij SD resoluties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil is te verwaarlozen althans bij de Samsung HD ontvanger. Het voordeel van component is dat je het audio volume ook kunt instellen via de RC van de HD-ontvanger. Als je de hdmi interface gebruikt dan moet je de RC van de TV gebruiken voor het instellen van het volume.

Scart heeft niets met gecomprimeerd beeld te maken. De scart connector levert RGB (primaire kleuren of composite). In principe geeft RGB de beste kwaliteit echter is RGB beperkt tot Standard Defenition (resulutie). RGB ondersteunt dus geen HD in de vorm van 720P of 1080i. Hiervoor ben je aangewezen op component of HDMI. Alleen de Samsung HD ontvanger levert beide in HD resolutie. Tevens worden SD ge-upscaled naar HD in de HD-ontvanger wat nog extra verbetering oplevert t.o.v standaard RGB.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Ok dus voor gewoon SD beeld maakt het niet uit of je RGB, Composiet, Component of HDMI pakt? Dat is wel jammer, ik hoopte zo mijn beeld nog te kunnen verbeteren.

Zou een betere scart-kabel wel kunnen leiden tot beter beeld? Is er ook een manier om te controleren hoe goed een scart kabel is, of kan dit alleen dmv gewoon uit te proberen? En is een 24k vergulde scart kabel merkbaar beter dan een "gewone" kabel die standaard bij de decoder zit? de decoder zelf (Humax en Nokia) hebben beide geen 24k vergulde aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kwaliteit in scart-kabels is zeker zichtbaar. Doch alleen als je het verschil naast elkaar ziet.
Sommige TV-handelaren hebben een hele mooie test-opstelling in hun winkel staan. Je ziet dan zonder bedrog hoe groot het verschil is. Laat ik het zo uitdrukken, flets of sprankelend, meer contrast, enz. Je ziet overigens nergens voorbeelden van kwaliteits verschillen tussen HDMI-kabels, daar is hier overigens elders op dit forum genoeg over geschreven. Doch een goede bekabelde scart-kabel is aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Awkwarding schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:06:
Ok dus voor gewoon SD beeld maakt het niet uit of je RGB, Composiet, Component of HDMI pakt? Dat is wel jammer, ik hoopte zo mijn beeld nog te kunnen verbeteren.

Zou een betere scart-kabel wel kunnen leiden tot beter beeld? Is er ook een manier om te controleren hoe goed een scart kabel is, of kan dit alleen dmv gewoon uit te proberen? En is een 24k vergulde scart kabel merkbaar beter dan een "gewone" kabel die standaard bij de decoder zit? de decoder zelf (Humax en Nokia) hebben beide geen 24k vergulde aansluiting
Dit is ook wel degelijk het geval hoor. Het @home SD beeld ziet er via een H360R, aangesloten via component of HDMI, wel degelijk beter uit dan dat van een SD ontvanger RGB aangesloten via SCART. Kijk maar in het aparte topic betreffende de H360R.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
24k vergulde scart
Dat zegt eigenlijk weinig, maar word meer gebruikt voor markteting/verkoop. Vergulde aansluiting is vooral nuttig als de andere aansluiting ook verguld is. Kwaliteit van de afscherming van de kabel en (in) de stekker en de kwaliteit van de intern gebruikte kabels is belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Tussen rgb en component zal je weinig tot geen verschil zien op sd.
Tussen rgb en composiet zie je duidelijk verschil..

Wat de kwaliteit van kabels betreft.. Koop geen dropveter maar een beetje redelijke afgeschermde scartkabel. Teveel geld hier vooruit geven is zonde.
Zo kwalitatief goed zijn die decoders niet om hoge prijzen van 100 euro voor een scartkabel te rechtvaardigen.
De meeste beeldkwaliteitswinst kan je al halen door de juiste decoder te halen.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 07-02-2008 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

job schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 00:44:
[...]
Tussen rgb en component zal je weinig tot geen verschil zien op sd.
Tussen rgb en composiet zie je duidelijk verschil..

Wat de kwaliteit van kabels betreft.. Koop geen dropveter maar een beetje redelijke afgeschermde scartkabel. Teveel geld hier vooruit geven is zonde.
Zo kwalitatief goed zijn die decoders niet om hoge prijzen van 100 euro voor een scartkabel te rechtvaardigen.
De meeste beeldkwaliteitswinst kan je al halen door de juiste decoder te halen.
wat zijn dan de betere decoders? Ik heb thuis een nokia en een humax. Ik gebruikte eerst de nokia maar ben toen maar de humax gaan gebruiken omdat die veel gebruiksvriendelijker is. Ik werd zo schijtziek van die nokia kwa afstandsbediening en snelheid in zappen.
Ik gebruik ze nu overigens nog op mijn crt tv (philips 32") dus ik kan daar sowieso geen composiet of hdmi op gebruiken, maar binnenkort gaan we kijken voor een goede full-hd lcd-tv, dus dan wil ik voor die tv ook meteen een goede decoder erbij hebben. Dan kan ik voor die tv dus het beste gaan voor de samsung hd-decoder?

Welke decoders zijn de beste keus voor een crt tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Composiet past op elke tv. Desnoods via een scartplug.
Component is diegene met 3 tulpjes..., die zal je tv niet ondersteunen.

Humax geeft het beste beeld. nokia het slechtste. En de oude samsung SD decoder zat daar tussenin. De nieuwe samsung SD heb ik nooit gezien.

Wat hdmi betreft.. dat is weel een verhaal apart. Het schijnt dat de upscaler in die samsung HD decoder vrij goed is. dus dan is die samsung wel aan te raden. Al heb ik er geen ervaring mee, dus van horen zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 07-02-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

job schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:56:
Composiet past op elke tv. Desnoods via een scartplug.
Component is diegene met 3 tulpjes..., die zal je tv niet ondersteunen.

Humax geeft het beste beeld. nokia het slechtste. En de oude samsung SD decoder zat daar tussenin. De nieuwe samsung SD heb ik nooit gezien.

Wat hdmi betreft.. dat is weel een verhaal apart. Het schijnt dat de upscaler in die samsung HD decoder vrij goed is. dus dan is die samsung wel aan te raden. Al heb ik er geen ervaring mee, dus van horen zeggen.
sorry ik haalde ze idd door elkaar. Dan blijf ik nu mooi bij mijn humax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dus voor gewoon SD beeld maakt het niet uit of je RGB, Composiet, Component of HDMI pakt? Dat is wel jammer, ik hoopte zo mijn beeld nog te kunnen verbeteren.............
Het maakt WEL uit, voor SD is component of HDMI vaak ook beter dan RGB indien je een HDready scherm gebruikt. Dat is dus de winst van een Samsung HD ontvanger, je hebt niet alleen HD-kwaliteit bij HD-zenders maak ook een lichte kwaliteits verbetering voor SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 20-09 17:46

Distortion

Bottle to Throttle

Ik heb ook de samsung 360R, aangesloten op een samsung lcd. Het verschil tussen scart en HDMI is wel degelijk zichtbaar, en niet een klein beetje ook. Nadeel vind ik is dat het geluid heel af en toe even wegvalt, zeg 3 sec. en komt weer terug.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

job schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 00:44:
[...]
Nog even over de kwaliteit van een scartkabel. Hoe kan ik zien of het een goeie kabel is. We hebben er meerdere, maar ik zou niet weten welke de beste of de betere zou zijn. Kun je dat alleen aan de dikte van de kabel zien? (een ruwe schatting tenminste. Dropveter kabeltje zal idd slechter zijn dan een normale. Maar alle kabels die we hebben zijn ongeveer even dik) of kan ik ook ergens anders op letten. Uittesten zou natuurlijk het beste werken, maar helaas zitten ze al overal her en der in het huis aangesloten. Dus "ff" loshalen en testen kost meer tijd dan het lijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er op dit moment nog geen TFT schermen met ingebouwde decoder die geschikt is voor @home. Ik verwacht in Juni/Juli een nieuwe TV te kopen.

Waar moet ik op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand trouwens problemen met @Home digitale Radio? Zenders skippen hier op 1 of andere vage manier... Sommige doen het wel vlekkeloos andere weer niet :X

Het is echt net een skippende CD soms :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:29

PnD

like in Pinda ^_^

Ik wil ook digitale tv gaan nemen, met name voor het tele2 sportpakket, wat E 6,95 zou moeten kosten?
Dit kon de @home dame me niet vertellen.
Vind het wel kl*te dat je nu gewoon 80 euro voor zo een stomme ontvanger neer moet leggen terwijl ze paar maanden geleden gewoon gratis waren :@%#@$%

Maarja..wacht het nog wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:13:
Zijn er op dit moment nog geen TFT schermen met ingebouwde decoder die geschikt is voor @home. Ik verwacht in Juni/Juli een nieuwe TV te kopen.

Waar moet ik op letten?
Die zijn er genoeg.
Let erop dat er een dvb-C decoder inzit. dvb-T is voor digitenne, dvb-C is voor schotel.
daarnaast zal er een common interface op moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Probleem is ook dat niet alle dvb-c decoders per definitie goed gaan werken met @home, omdat je bijvoorbeeld handmatig een netwerk-id moet kunnen invoeren. En de ingebouwde decoder moet goed met de Alphcrypt kunnen werken.

@invalidme: er loopt hier ergens een dicussie over in het topic over de Sony Bravia's. FF zoeken op sony bravia alphacrypt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:33:
Probleem is ook dat niet alle dvb-c decoders per definitie goed gaan werken met @home, omdat je bijvoorbeeld handmatig een netwerk-id moet kunnen invoeren. En de ingebouwde decoder moet goed met de Alphcrypt kunnen werken.
Het is handig als het netwerk ID ingevoerd kan worden, maar in principe niet noodzakelijk als de TV met daarin een DVB-C tuner de mogelijkheid biedt om de volledige frequentie band te scannen tijdens het zoeken naar kanalen. Dit neemt veel tijd in beslag, maar het werkt wel en wordt in de DVB specificaties ook aangeraden als backup mechanisme voor ontvangers bij het zoeken naar kanalen.

Tot nu toe ben ik maar twee DVB-C apparaten tegengekomen die deze volledige scan mogelijkheid niet ondersteunen, namelijk een standaard DVB-C PVR en helaas de Sony TV's. Sony heeft wel een zogenaamde "full scan" optie, maar die lijkt alleen te werken op basis van de standaard gedefinieerde frequenties voor televisie kanalen zoals ook veel gebruikt worden voor de analoge kanalen. Het probleem is dat de meeste kabelbedrijven niet dat voorgedefinieerde frequentieplan voor analoge televisie kanalen hanteren voor de indeling van de digitale TV frequenties waardoor deze Sony TV's in de praktijk een aantal digitale TV Transport Streams niet weten te vinden. TV's van Loewe en TechniSat beschikken wel over een goed werkende volledige frequentie band scan optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 19:39
Gisteren wat aan het zappen en kwam ik ineens een HD zender tegen (heb het standaard pakket), Brava "nog wat", werd een opera op uitgezonden. Was het nog niet eerder tegengekomen, maar toch grappig dat ze nu "gratis" een HD zender doorsturen. Zie hem ook niet terug in het zenderoverzicht van @Home trouwens.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Brava HD, was al aangekondigd voor CanalDigitaal. Met inderdaad zulke muziek.

http://bravahdtv.nl/

Zal echt niet gratis worden hoor, Film1 HD was in het begin ook ongecodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:31:
Brava HD, was al aangekondigd voor CanalDigitaal. Met inderdaad zulke muziek.

http://bravahdtv.nl/

Zal echt niet gratis worden hoor, Film1 HD was in het begin ook ongecodeerd.
Zie het TVHomeforum:

BravaHDTV is de eerste Nederlandse cultuurzender die Full High Definition uitzendt (1080i). Tot 1 juli a.s. kunnen alle abonnees van @Home, Casema en Multikabel met een HDTV-ontvanger gratis kennismaken met BravaHDTV, dus ook zonder een abonnement op het HDTV-pakket. Casema en Multikabel geven BravaHDTV door vanaf 29 januari, @Home vanaf 31 januari. Het kanaalnummer (tot 1 juli 2008) is 13. Op de websites van de drie kabelbedrijven is meer informatie te vinden over de tijdelijke gratis doorgifte van BravaHDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zullen binnenkort weer met nieuwe coding komen, want niks is zeker daar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:44:
Ze zullen binnenkort weer met nieuwe coding komen, want niks is zeker daar,
waar slaat dit op ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Worden de RTL-zenders nog steeds in 8 Mbps doorgegeven? Zat vanavond Idols te kijken op RTL4 (jajaja, kom maar op :P) en dat was op sommige momenten best blokkerig (met dat scherm op de achtergrond bijv.)... Casema trouwens, maar tis toch 1 pot nat tegenwoordig geloof ik :+

Wil niet weten hoe datzelfde beeld er met digitenne uit zal hebben gezien :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Jep RTL is nog steeds 8mbit.
Maarre.. die blokken die worden echt niet veroorzaakt door een lage bitrate.

Vergelijk eens een zender met een lage en een hoge bitrate..
lage bitrate geeft minder scherpte.

Blokken betekend dat je signaal te zwak is. Je zal waarschijnlijk net tegen de grens aanzitten. Wordt het televisie net zwaar gebruikt, dan krijgt iedereen een iets wat zwakker signaal in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:33

Wildfire

Joy to the world!

job schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 22:34:
Jep RTL is nog steeds 8mbit.
Maarre.. die blokken die worden echt niet veroorzaakt door een lage bitrate.
Lagere bitrate = hogere compressie = sneller blokvorming (compression artifacts)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Zit wat in. Maar blokken in een signaal van 8mbit lijkt me vrijwel onmogelijk.
Tuurlijk het is wel mogelijk. Maar de Nederlandse zenders hebben een hoge bitrate, ik heb daar hooguit incidenteel wat blokjes.

De enige keer dat ik echt blokken zie met een ber van 0 is bij een zender die op 3 mbit wordt doorgegeven en waar snelle bewegingen plaatsvinden. En dat zijn dan hooguit eventjes een paar blokjes.

[ Voor 70% gewijzigd door job op 16-02-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Moet er wel bij zeggen dat ik vanwege m'n werk heel erg getraind ben om dat snel te zien. Viel gewoon op, vandaar :)

Lage bitrate herken je trouwens vooral aan ontbreken van detail + blokkerigheid, scherp is het vaak wel, maar subtiele contrasten vallen weg. Bij Digitenne zie je bijv. dat RTL4 e.d. in lagere reso én bitrate worden doorgegeven: the worst of both worlds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Met onscherp bedoel ik inderdaad minder details, minder contrast. Het loopt gewoon wat meer in elkaar over.

[ Voor 100% gewijzigd door job op 17-02-2008 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woudew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 13:27
Heeft er iemand ervaring met de samsung dcb-B270R als settop-box in combinatie met digitale televisie van @home en MCE?

ik krijg mijn MCE niet aan de praat. Waarschijnlijk ligt dit aan de Samsung omdat hij niet reageert op de afstandsbediening van de MCE.

Hoe kan ik de settop-box wel aan de praat krijgen met MCE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Ik kijk er vast overheen op de @home site, maar waar kan ik zien welke decoder je krijgt als je 2 maanden gratis actie kiest? Ik had een mevrouw aan de telefoon die zei dat ik geen decoder mocht kiezen namelijk, terwijl ik dacht dat dat wel mocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Booster schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:42:
Ik kijk er vast overheen op de @home site, maar waar kan ik zien welke decoder je krijgt als je 2 maanden gratis actie kiest? Ik had een mevrouw aan de telefoon die zei dat ik geen decoder mocht kiezen namelijk, terwijl ik dacht dat dat wel mocht.
Een willekeurige geloof ik. Een tijdje terug was het de Digi1 geloof ik, ze moesten van die kutdingen af waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Mh, juist ja. Dus als ik straks toch de Humax zou willen, dan moet ik die ergens los aanschaffen, of anders op tijd het proefabo opzeggen en 'echt' bestellen? Vreemde constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet waarom het hier nog niet staat, maar ik kreeg laatst een brief dat het abbo geld omhoog gaat hier in het zuiden, omdat de overeenkomst met de gemeente is afgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Waarschijnlijk omdat jij hier een van de weinige bent in jouw gemeente.
Bijna eedereen betaald in @home gebied dezelfde kosten, maar jouw gemeente had blijkbaar een contract waardoor jullie goedkoper uit waren. Contract loopt af, en jullie betalen de normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:55:
Waarschijnlijk omdat jij hier een van de weinige bent in jouw gemeente.
Bijna eedereen betaald in @home gebied dezelfde kosten, maar jouw gemeente had blijkbaar een contract waardoor jullie goedkoper uit waren. Contract loopt af, en jullie betalen de normale prijs.
Kan dat dan zomaar? Van 13,30 (zoiets) naar iets in de 15 euro.
Niet dat het veel is, maar toch > 10 % verhoging.
Wat heb ik namelijk te maken met alle andere gemeentes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ja, is op meer plaatsen gebeurd. Vrije markt met maar 1 partij :-) Je hebt wel DVB-T en DVB-S als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:53:
[...]

Kan dat dan zomaar? Van 13,30 (zoiets) naar iets in de 15 euro.
Niet dat het veel is, maar toch > 10 % verhoging.
Wat Klaus zei, als je het er niet mee eens bent moet je maar een schotel of DVB-T nemen. De gemeente heeft een zak geld van @home gekregen en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:53:
Niets natuurlijk. Maar dat doe je ook niet. Je betaald nu het normale essent tarief.
Wees blij dat je jarenlang een boel euros minder hoefde te betalen.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 05-03-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:40

The Legend

*Plop*

Booster schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:29:
Mh, juist ja. Dus als ik straks toch de Humax zou willen, dan moet ik die ergens los aanschaffen, of anders op tijd het proefabo opzeggen en 'echt' bestellen? Vreemde constructie.
Als je gewoon naar een retailer gaat (MM, BCC etc.) dan kun je toch gebruik maken van die actie en je eigen decoder kiezen? Ik heb gewoon bij een witgoed toko m'n Humax + smartcard opgehaald.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:40

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb eergister contact gehad met de helpdesk omdat mn signaal heeeel erg slecht was, krijg ik als aller eerst een stront chaggo medewerkster aan de lijn die er duidelijk geen zin in had. Ja meneer het ligt aan uw Coax kabel, ik daar natuurlijk vol tegen in omdat we weken lang een signaal hadden van rond de 88% en nu ineens maar 30%. En dat mens maar door gaan over die Coax :/

Uit eindelijk maar opgehangen, andere kabel van zolder gehaald. Geen verbetering (kabel was overigens niet langer dan 1 meter)

Weer gebeld, krijg gelukkig een stuk vriendelijkere dame aan de lijn. Die wederom over de coax begon, ik haar uitgelegt dat ik al 3 kabels had geprobeerd en dat het daar echt niet aan zou liggen. Nog even samen de Scart kabel omgewisseld maar ook dit had natuurlijk niet het gewenste effect. Signaal bleef te laag. Vervolgens kreeg ik de vraag welke decoder ik had, dat is dus een Samsung 270r. Ze zou even navraag doen..

Na een aantal minuten gewacht te hebben krijg ik haar weer aan de lijn en weet ze me te vertellen dat ik even de bon op moet zoeken en naar de mediamarkt moet gaan. Er schijnen dus een aantal problemen met de eerste versie`s te zijn.

Om een lang verhaal kort te maken, heb je de samsung 270R en die geeft een slecht signaal/blokken en strepen bel dan met de mediamarkt (mits je de bon nog hebt ;))

Heb nu weer +- 80% signaal en goed beeld :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickvs
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02-2022
MetaFrame schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:26:
Om een lang verhaal kort te maken, heb je de samsung 270R en die geeft een slecht signaal/blokken en strepen bel dan met de mediamarkt (mits je de bon nog hebt ;))

Heb nu weer +- 80% signaal en goed beeld :)
Dit is wel interessant. Wij hebben sinds kort ook last van slecht signaal/blokken met de samsung 270R. Sommige zenders slikt het kastje nog wel, maar de meesten vertonen zelfs al geen beeld meer.
Nu weet ik wel dat we een niet al te best signaal hebben, o.a. kabels en pluggen die we beter zouden kunnen vervangen, maar de Nokia decoder op hetzelfde punt in het huis geeft geen problemen.

Ik zou dus de leverancier kunnen bellen volgens jou voor de problemen met de samsung 270R? Let wel, wij hebben het kastje niet bij de Mediamarkt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:40

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ja dat zou je het beste kunnen, even met de helpdesk bellen. Daar alle stappen mee doorlopen, en dan VOORAL aangeven dat je een Samsuung 270 hebt. Mocht men daar niet op in gaan laat die persoon dan ff navragen of er problemen zijn met het kreng (Kan altijd zijn dat die helpdeskert niet weet dat de samsung problemen geeft)

Uiteraard lijkt het me wel verstandig dat je eerst ff de bekabeling in orde maakt ;)

Succes!

(het geen beeld meer geven dat hadden wij dus ook, @home wist mij te vertellen dat het aan de samsung lag, Mediamarkt gaf aan dat waarschijnlijk aan een update heeft gelegen)

[ Voor 11% gewijzigd door HaterFrame op 07-03-2008 09:17 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hoe zit het eigenlijk met de HDD recorder die je gratis krijgt bij een alles in 1 pakket?
Vraag me af welke, kan je ook kijken en opnemen tegelijk?
Enneh, ik voel me wel steeds genaaid. Heb nu al ik weet niet hoeveel jaar @home, en krijg nooit aanbiedingen o.i.d...

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je krijgt er de humax pvr-9200C bij.
Die decoder heeft 2 tuners. Met een tuner kan je op 1 stream afstemmen (een stream bevat meerdere zenders). Met 2 tuners dus op 2 streams.
Je kan dan in elk geval naar 1 zender kijken, en tegelijkertijd een tweede opnemen.

In het gunstigste geval kan je 2 zenders tegelijk opnemen (bijvoorbeeld ned1 en ned2 die zitten samen in 1 stream), en dan kan je op dat moment ook prima naar een 3e zender kijken.

Het is zelfs zo dat als je 2 dingen opneemt uit twee verschillende streams (dus beide tuners in gebruik) dat de decoder aangeeft welke zenders je allemaal nog kan kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 04-04-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

job schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:15:
Die decoder heeft 2 tuners. Met een tuner kan je op 1 stream afstemmen (een stream bevat meerdere zenders). Met 2 tuners dus op 2 streams.
Je kan dan in elk geval naar 1 zender kijken, en tegelijkertijd een tweede opnemen.

In het gunstigste geval kan je 2 zenders tegelijk opnemen (bijvoorbeeld ned1 en ned2 die zitten samen in 1 stream), en dan kan je op dat moment ook prima naar een 3e zender kijken.

Het is zelfs zo dat als je 2 dingen opneemt uit twee verschillende streams (dus beide tuners in gebruik) dat de decoder aangeeft welke zenders je allemaal nog kan kijken.
Oke, duidelijk.
En dit allemaal met 1 smartcard?
(Thanks for the info..)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 15:48

Meneer iCy

swarma

Kecin schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:14:
[...]

Oke, duidelijk.
En dit allemaal met 1 smartcard?
(Thanks for the info..)
Ja dat kan en het werkt fantastisch. Heb geen enkel probleem met me tuner. Ik heb deze alleen na de aktie al gekocht want ik ben 8 maanden lid :(

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Kecin schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:34:
Hoe zit het eigenlijk met de HDD recorder die je gratis krijgt bij een alles in 1 pakket?
Vraag me af welke, kan je ook kijken en opnemen tegelijk?
Enneh, ik voel me wel steeds genaaid. Heb nu al ik weet niet hoeveel jaar @home, en krijg nooit aanbiedingen o.i.d...
Damn, als dat zo is voel ik me toch ook best genaaid. En enkele van mijn vrienden/collega's ook. Dat ding kost zeg 300 euro in de winkel, heb ik zelf gekocht. Nu krijg je hem er voor niks bij? En dat terwijl ik al jaren een all-in-one pakket heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zeg je het toch op en koop je vervolgens een nieuw pakket....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Komop zeg. Zo gaat het toch met alles je bent heus niet genaaid.
Koop je nu een mooie plasma en volgende week is hij voor de helft van de prijs. Koop je een grafische kaart, 2 weken verder is het nieuwe type uit dat veel beter is voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Komop zeg. Zo gaat het toch met alles je bent heus niet genaaid.
Omdat het met alles zo gaat, wil het niet zeggen dat het correct of goed is. Elke klant heeft een marktwaarde. Nieuwe klanten hebben een vrije hoge marktwaarde, waardoor het opertuun is om ze te lokken met goede aanbiedingen. Bestaande klanten hebben eveneens een marktwaarde (meestal lager als een nieuwe klant), maar om die standaard aanbiedingen te geven is niet opportuun, tenzij ze dreigen te vertrekken. Daarom bieden sommige bedrijven, wanneer je ze opbelt om je contract op te zeggen, je altijd een aanbieding aan (x maanden geen abbokosten of tijdelijk een beter abbo). In de VS is dit een standaard truukje, in NL wat minder (vooral in de telecom-sector zie je het hier wel).

Ik zou dus zeggen, bel @home eens op, zeg dat je niet blij bent met het feit dat je geen aanbieding hebt gehad terwijl je een goede klant bent en dat je je heil ergens anders wil gaan zoeken (maak er een mooi en overtuigend verhaal van). Met een beetje geluk krijg je een aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 19:00
Zenden op de zenders zelf geen AC3 stream uit of geeft @home dit niet door? DD geluid is echt zoveel mooier dan enkel prologic. Die 4 duitse zenders die het wel hebben klinken prachtig op mn home-cinema set. Ik had dit ook op z'n minst verwacht van Film1 en Sport1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Vergeet dat verhaal maar ze zijn bij @home zo flexibel als gewapend beton. :|

Ik ben al meermaals in conclaaf geweest met die mutsen daar, zo slaat bijvoorbeeld de hele voordeelbundel nergens op!

Kijk en luistergeld: 15,90
Combinatiepakket TV dig. basis + 12 Mbit + basis bellen (gratis bij 12MBit): 47,95
Bij elkaar: 63,85

Maar pak je de voordeelbundel....jahaaa dan is het maar 63,50 WOW! _/-\o_

Ook als ik TV digitaal Totaal neem, wat ik graag zou aanschaffen, maakt het niks uit ik betaal nog steeds net zoveel als dat ik gewoon een combinatiepakket pak. Dus *** ff op met je voordeel bundels... |:(

Anyway, dat is nog niet zo erg, maar als ik alleen TV pak krijg ik het 2 maanden op proef, pak ik Totaal krijg ik het nog 2 maanden voor niets ook. Pak ik daar dan Internet bij dan krijg ik dat ook nog eens 2 maanden gratis + een installatiepakket. Netjes zeg ik.

Pak ik bellen erbij, komt dat alles te vervallen! 8)7 Ja maar mijnheer U krijgt een gratis digitale harddisk recoreder en installatie door een monteur. Rekenen we even mee.
2 x 47,95 = 95,90
2 x 9, 95 = 19,90
= 115,80

Nou dat geld leg ik dan liever bij een Full HD digitale ontvanger. Meermaals heb ik geprobeerd met @home hier uit te komen aangezien ze een monopoli positie hebben in Tilburg mbt digitale TV. Ik heb al voorgesteld om dit bedrag van de DCB-H360R af te trekken, maar dit was niet mogelijk. Het is niet mogelijk om kortingen of acties te veranderen of in contanten om te zetten. Bla, bla. Uiteindelijk is de conclusie, eerst internet en TV aanschaffen en daarna pas bellen erbij nemen. Zo krijg ik de acties die ik wil. Wat een kromme manier om je product aan te prijzen. De klant wil meer afsluiten, maar we doen er niets aan om hem tegemoet te komen waardoor deze al voor het afsluiten van het contract negatieve ervaringen heeft met ons en ook minder afsluit dan dat hij eigenlijk zou willen.

}:O

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
job schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:15:
Um, zal dan wel aan mij liggen, maar ik zie nergens iets op de site over deze actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

UltraSub schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 10:31:
[...]
Um, zal dan wel aan mij liggen, maar ik zie nergens iets op de site over deze actie?
Ja ligt aan jou :P op de hoofdpagina in het middelste frame op "Alles-in-1-pakket" gaan staan. Dan zie je een plaatje waarbij staat gratis digitale harddisk recorder. Als je onder Producten->Televisi->Digitale Ontvangers kijkt zie je dat het bovengenoemd type is.

Gr

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ok :)

Maar is dus alleen als volgt:
Alleen bij de 12MB VoordeelBundel: een GRATIS digitale harddisk recorder!
Deze actie geldt alleen als u nog geen internet en telefonie abonnement hebt van @Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

Klopt, en de vraag is of je dat wel wilt. Want dan kun je volgend jaar weer een nieuwe Full-HD ontvanger kopen, en als ik dan toch overga naar HDMI bekabeling, dan ook maar ineens alles.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
  • Laatst online: 09:25
Heeft er iemand al ervaring met een eigen HTPC met digitale tunerkaart (http://www.digital-everyw.../index.php?sid=1190057723) in combinatie met @Home ?
Gaat dat lukken ? Of loopt dit fout op de firmware die vanuit @Home gepushed moet kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

fietsie schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:23:
Heeft er iemand al ervaring met een eigen HTPC met digitale tunerkaart (http://www.digital-everyw.../index.php?sid=1190057723) in combinatie met @Home ?
Gaat dat lukken ? Of loopt dit fout op de firmware die vanuit @Home gepushed moet kunnen worden?
Joh, jij hebt wat te lezen :)
\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC
\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
  • Laatst online: 09:25
Damn die topics had ik niet gevonden..... ga ik morgen eens even doorheenspitten voor ik die ontzettend tegekke HTPC kast met touchscreen definitief bestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DH.FiReHaWK schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 09:41:
Uiteindelijk is de conclusie, eerst internet en TV aanschaffen en daarna pas bellen erbij nemen.
Ik snap deze redenering niet. Je kan toch beter internet + telefonie bij telfort afnemen voor 30 euro ni de maand (heb je ook nog eens 20mbit) en digitale tv bij @home vervolgens?

Dan heb je sneller internet en ben je goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:40:
[...]

Ik snap deze redenering niet. Je kan toch beter internet + telefonie bij telfort afnemen voor 30 euro ni de maand (heb je ook nog eens 20mbit) en digitale tv bij @home vervolgens?

Klopt helemaal, maar ik heb een persoonlijke defect: ik houd niet van administratie. Dus als ik dingen kan combineren dan doe ik dat. Heb het ook met verzekeringen e.a. diensten.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:40:
[...]

Gaat ook niet in alle gevallen op...Als je een beetje ver van die centrale woont ben je goedkoper uit met langzamer internet. Voor bv een collega van mij is ADSL geen optie zelfs; hij zit zover van de centrale (ander dorp) dat de snelheid ervan om te huilen is. Dus dan blijft als enige (betaalbare) alternatief kabel over...

Overigens ben ik 't met ^^ eens; hoe meer bundelen, des te beter... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ruim een jaar @home digitaal, en sinds kort ook met een Harddisk recorder/decoder(twintuner) en ben zeer tevreden over @home, het ligt er nagenoeg nooit uit. Zo af en toe krijg je wel eens een error, maar deze wordt meestal verholpen door de decoder aan/uit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
DH.FiReHaWK schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:05:
[...]

Klopt helemaal, maar ik heb een persoonlijke defect: ik houd niet van administratie. Dus als ik dingen kan combineren dan doe ik dat. Heb het ook met verzekeringen e.a. diensten.
Dit vind ik echt zo'n onzin! Alle kabelaars die multiplay aanbieden vinden dat ook een pluspunt, 1 factuur, 1 aanspreekpunt blabla. Als het eenmaal werkt en je zet het op automatische incasso hoef je er nooit meer naar te kijken...

Maar goed waarom zou je geld gaan besparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Matthijs schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:33:
[...]

Dit vind ik echt zo'n onzin! Alle kabelaars die multiplay aanbieden vinden dat ook een pluspunt, 1 factuur, 1 aanspreekpunt blabla. Als het eenmaal werkt en je zet het op automatische incasso hoef je er nooit meer naar te kijken...

Maar goed waarom zou je geld gaan besparen...
En meerdere kastjes, meerdere telefoonnummers als d'r iets niet klopt... ;) Dat de een het makkelijker vind hoeft niet te betekenen dat jij dat ook zo vind... :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:40

The Legend

*Plop*

Maar 1 telefoonnummer als je tv, internet en telefonie er uit ligt, handig ;)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
Rowdy.nl schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:01:
[...]

En meerdere kastjes, meerdere telefoonnummers als d'r iets niet klopt... ;) Dat de een het makkelijker vind hoeft niet te betekenen dat jij dat ook zo vind... :)
ach als je je gewoon aan de handleiding houdt werkt het gewoon hoor... ander half jaar KPN multiplay helpdesk heeft me dat wel geleerd.... En JA, gewoon van de meeste mensen hun dikke eigen domme schuld, waar tweakers vaak nog het irritants zijn omdat ze denken het te weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
De ervaringen die ik met zowel KPN en @home heb, zijn precies omgekeerd. De helpdesk/monteurs denken het te weten en zitten er falikant naast. KPN kreeg het voor elkaar om een monteur langs te sturen die met een andere Experia-box langs kwam om het ledje van de huidige box te testen (in plaats van dat ze de lijn-meting deden waar ik om had gevraagd). En geloof het of niet, de box ff verwisselen en concluderen dat de tweede ook niet werkte (en het dus niet het ledje was) was alles wat ie deed. Ik kon vervolgens opnieuw bellen voor een lijnmeting. En voila, het probleem kwam aan het licht (kabeltje in de centale). |:(

Vorig jaar bij @home: Nieuwe aansluiting bij een kennis werkte niet goed. Alles getest, alles gedaan conform wat de helpdesk zei; er was iets mis met het signaal en meer specifiek, de kabel. (Konden ze ook gewoon zelf aan de signaalwaardes in de kabelmodem zien, maar ja, das moeilijk). Monteur komt langs, test de kabel, en inderdaad, beschadigd. Tijdelijk gefixed door het signaal vanuit de centrale wat op te schroeven, de week erop zou de kabel worden gefixed. Niet dus. In plaats daarvan werd het signaal vorige maand opnieuw te slecht voor fatsoenlijke ontvangst van tv en internet-gebruik. Gebeld, en dit maal ging ze toch echt de kabel fixen. En twee weken later werd er zowaar door 5 man een compleet nieuwe kabel gelegd. Dag erop komt de monteur om de nieuwe kabel aan te sluiten en wat denk je... er lag al een nieuwe kabel Sterker nog, in heel de straat lagen nieuwe kabels, x jaar geleden aangelegd vanwege de vele klachten van mensen (oude kabels waren nogal brak) alleen hadden ze die nooit aangesloten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
Klaus_1250 schreef op maandag 21 april 2008 @ 18:28:
(in plaats van dat ze de lijn-meting deden waar ik om had gevraagd). En geloof het of niet, de box ff verwisselen en concluderen dat de tweede ook niet werkte (en het dus niet het ledje was) was alles wat ie deed. Ik kon vervolgens opnieuw bellen voor een lijnmeting. En voila, het probleem kwam aan het licht (kabeltje in de centale). |:(
Je bewijst alleen maar wat ik als laatste zeg, "doe maar even een lijnmeting". Je hebt en je kunt geen idee hebben hoe het systeem werkt, maar je weet wel hoe je allemaal werkt? Er is gewoon protocol voor ieder probleem, waarmee de meeste problemen goed en snel opgelost worden. Al je beschrijvingen komen waarschijnlijk van de helpdesk, en dat is jip en janneke taal. Puur omdat 99,9% van de mensen niets begrijpt van het jargon binnen KPN. Dat is wat je leert, keep it simple, de klant hoeft alleen maar te weten wanneer het is opgelost en 99,9% hoeft ook niet meer te weten.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste