Toon posts:

@home digitaal.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 34.430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja bij het gebruik van een 2de decoder volgens mij wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Betaal je gewoon dubbel voor Sport1/Film1 :).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

lochtejans schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:41:
Wij hebben hier thuis al ruim een jaar digitale TV van @home. Nu wil ik graag ook boven op m'n eigen kamer een decoder neerzetten met daarop digitale TV van @home. Ik las in dit topic dat dit iets van 10 euro per jaar kost? Geldt dit ook voor de extra pakketten? We zijn namelijk ook geabonneerd op Sport1 welke ik ook graag op de tweede decoder wil ontvangen. Kan dit en zijn hier ook extra kosten aan verbonden?
Je betaald éénmalig administratie-kosten (ik dacht 10 of 20 euro).
Je betaald 4 euro per maand voor ontvangst op de 2e decoder (hetzelfde pakket als op de eerste decoder).
Je betaald voor elk film 1 en/of sport 1 pakket de volledige prijs per decoder. Dus 2x decoder is 2x abonnementsgeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:45
Oke, dat is minder. Het feest gaat dan niet door :'(

In ieder geval bedankt voor de info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:18:
Meer mensen waarbij vandaag abonnementsgeld voor tv digitaal (8,95 euro) is afgeschreven terwijl het abonnement al (tijden) beeindigd was?
Edit: het is mij duidelijk. @home meent 1 maand abonnementsgeld van anderhalf jaar terug te kunnen incasseren van mijn rekening zonder een nette brief te sturen, lang leve de mogelijkheid om met telebankieren dit een halt toe te roepen en het te laten terugboeken.

Laat ze nu eerst maar een brief sturen, daarna ga ik controleren of het klopt en betaal ik als ik inderdaad 1 maand niet betaald heb anderhalf jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:37:
[...]

Je betaald éénmalig administratie-kosten (ik dacht 10 of 20 euro).
Je betaald 4 euro per maand voor ontvangst op de 2e decoder (hetzelfde pakket als op de eerste decoder).
Je betaald voor elk film 1 en/of sport 1 pakket de volledige prijs per decoder. Dus 2x decoder is 2x abonnementsgeld.
Situatie bij mij thuis: vanuit mijn panasonic decoder heb ik helaas maar 1 scart uitgang. Ik heb een scart kabel gekocht die zichzelf splitst naar 2 uitgangen. 1 zit in de tv en de andere in mijn video recorder. Vanuit mijn videorecorder heb ik een coax kabel naar boven en zo kan ik boven 1 kanaal van de digitale tv zien zonder extra decoder. Nadeel is dat je bij zappen naar beneden moet lopen, maar als je alleen bijv. sport 1 wilt kijken werkt dit ideaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
lochtejans schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:10:
Oke, dat is minder. Het feest gaat dan niet door :'(

In ieder geval bedankt voor de info ;)
Afhankelijk van je financiele mogelijkheden en technische kennis, kun je eens duiken in Cardsharing. Jaar terug was er al een wireless cardsharing hub, waarbij je 1 kaart kon gebruiken voor meerdere decoders. Nadeel was dat het ietwat duur was en dat het technisch erg voor verbetering vatbaar was (korte afstand, niet geheel legale frequentie, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz
Ik zag een reclame van 10 dagen gratis sport1 en film1 in februari... iemand enig idee wanneer het aangezet wordt? :D

edit: ah, 16 feb
http://www.alleenopeen.tv/freeview/2055/20550249.html

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:15
Wildfire schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:45:
Ik heb hier @Home Digitaal TV in Tilburg, met een Panasonic decoder. Bij mij is de audio op SBS6 asynchroon, hebben anderen daar ook last van?
Ik heb er ook regelmatig last van en niet alleen bij SBS6.

Daarnaast heb ik als ik naar de BBC kijk vaak harde glitches in het geluid wat erg storend is en ook heb ik vaak last van hikken in het signaal tijdens het tv kijken eender welk kanaal, hetgeen zich de ene keer uit in artifacts en de andere keer door even een zwart beeld. Bij het zappen heb ik regelmatig geen geluid na het schakelen naar een ander kanaal. Ook moet ik decoder regelmatig een keer stroomloos maken wanneer de tvgids weer eens blijft hangen. Tot slot is het display van de decoder niet goed meer, 888 wordt als 000 weergegeven.

Dus eigenlijk zuigt @Home TV digitaal best zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16

Wildfire

Joy to the world!

Het geluid is nog steeds vaak asynchroon. Het probleem speelt al sinds december en nog steeds hebben ze het niet opgelost.

Toch raar, tot december deed de Panasonic decoder het hier perfect. En toen opeens... asynchroon geluid bij sommige zenders. Er is dus destijds iets veranderd bij TV Home waardoor dit kon gebeuren.

Dat moet toch eenvoudig terug te draaien zijn zou je zeggen... maar dit schiet niet op. Nog even en we zitten al een kwart jaar met deze ellende.

Binnenkort maar 's tijdelijk de betaling van het abonnement opschorten. Wat anders blijft er over als mogelijkheid om er wat meer druk achter te zetten?

-- Edit: verder heb ik nergens klachten over. Decoder werkt goed, beeld is ok, geluid is (op dat asynchroon gedoe na dan) ok.

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 11-02-2007 15:34 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
vandaag een foldertje in de bus gekregen.
10 dagen lang gratis film en sport bij digitaal abonnement.
gaat in van 16 tot 26 februari, komt goed uit, heb ik toch verlof..

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

guido09 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:20:
Mwah, da's niet een actie van TV Home. Da's een actie van Film1 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naresh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09-2020
Als ik dalijk bij bv de mediamarkt een @home digitala tv pakket koop kan ik dan als ik thuis kom gelijk gebruik maken van digitale tv ?

360 BLOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

Naresh schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:44:
Als ik dalijk bij bv de mediamarkt een @home digitala tv pakket koop kan ik dan als ik thuis kom gelijk gebruik maken van digitale tv ?
Ja. De smartcard laat de eerste 3 week alle zenders gratis zien (dus ook filmnet en sportnet).
Doe je verder niets, dan zal het beeld na 3 week op zwart gaan.

Wil je wel blijven kijken, dan is het zaak dat jij het aanmeld formulier optijd instuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
guido09 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:20:
Ik krijg vandaag wel Sport1 door maar geen Film1... Is dat bij jullie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
inderdaad bij mij ook.

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05
Ja, nu schijnt het dat het vrije kijken naar Film1 ingetrokken is!
Zie: http://www.alleenopeen.tv/freeview/2055/20550249.html
Ik heb verdorie gister pas de brief voor 10 dagen vrij kijken naar Sport1 en Film1 binnen gekregen! :(
Echt te belachelijk voor woorden! 8)7 |:( Bedankt @home en Film1!!! :N ;(

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Is er al iets bekend over een eventuele HD HDD decoder/recorder?
Dus net zoals de PVR850 (meen ik), maar dan full HD? Heb geen zin om twee keer iets te kopen, plus ik lees overal dat de full hd decoder het sd materiaal ook geweldig upscaled, en niet te vergeten HDMI heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Vulcan750 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:21:
Ik heb verdorie gister pas de brief voor 10 dagen vrij kijken naar Sport1 en Film1 binnen gekregen! :(
Heh..lekker is dat...nou ja, Sport1 was toch hetgeen ik me het meest op verheugd had vanwege het NBA Allstar weekend.

Normaal gesproken:
- Al die ouwe films op Film1 :O
- Sport1 met zogenaamd 8 kanalen met vanalles, waarvan in de praktijk 90% van de tijd alleen 1 echt uitzendt..

Maar een gegeven paard kijk ik niet in de bek nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naresh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09-2020
Ik heb van de week een decoder gekocht met een @ home smartcard. Ik kan wel naar Film 1 en Sport 1 kijken. Maar volgens mij is dat bij alle nieuwe abonnee's het geval. Ik denk niet dat dat komt door die actie.

[ Voor 52% gewijzigd door Naresh op 16-02-2007 14:15 ]

360 BLOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 15:38
Inderdaad.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:24:
Is er al iets bekend over een eventuele HD HDD decoder/recorder?
Dus net zoals de PVR850 (meen ik), maar dan full HD? Heb geen zin om twee keer iets te kopen, plus ik lees overal dat de full hd decoder het sd materiaal ook geweldig upscaled, en niet te vergeten HDMI heeft...
Dat vraag ik me ook af! Iemand die daar iets over weet? Kan toch niet uitblijven lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Vulcan750 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:21:
@Home niet de schuld geven. Die 10-dagen gratis actie kwam van Film 1 af, kijkers bij UPC, Casema etc hebben nu hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:58:
Dat vraag ik me ook af! Iemand die daar iets over weet? Kan toch niet uitblijven lijkt me.
Ik denk dat HDTV PVR's voorlopig nog niet verkrijgbaar zullen zijn. Men heeft net met veel moeite de Samsung DCB-H360R aan de praat weten te krijgen. Een dergelijke HDTV ontvanger heeft een 3x hogere adviesprijs dan bijvoorbeeld de Samsung DCB-9401R SDTV ontvanger. Als je dat omrekent naar de adviesprijs voor een eventuele HDTV PVR dan kom je dus al snel in de buurt van de 1200 euro, uitgaande van de Samsung DCB-P850R SDTV PVR met een adviesprijs van 400 euro. Te duur lijkt me voor een handje vol Herhaal Digitaal TV (HDTV) kanalen.

Daar komt nog bij dat er de komende jaren nog diverse nieuwe ontwikkelingen op digitale TV gebied zijn te verwachten zoals interactieve diensten (OpenTV/MHP), Video On Demand (VOD), IP-TV diensten, etc. Daarvoor zullen weer nieuwe ontvangers nodig zijn die dergelijke diensten ook ondersteunen. Om dan nu een groot bedrag uit te gaan geven aan een HDTV PVR die ook nog niet helemaal gereed is voor de digitale TV toekomst lijkt me niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm ja, zit wat in.
Maar ik wil gewoon een decoder met hdmi uitgang, en die paar hd kanalen hoef ik niet op te nemen, maar wil ze wel kunnen kijken eigenlijk. Daarnaast wil ik de gewone sd kanalen wel op kunnen nemen. Zoek dus eigenlijk het beste van twee werelden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 23:05
Wildfire schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:01:
[...]

@Home niet de schuld geven. Die 10-dagen gratis actie kwam van Film 1 af, kijkers bij UPC, Casema etc hebben nu hetzelfde probleem.
I blame both... Ik vind dat met zo'n soort actie alle partijen goed moeten nagaan of alles wat men wil ook kan! Ja in de 1ste plaats Film1 in dit geval, maar @Home, UPC, Caesema etc hebben ook zo hun eigen verantwoordelijkheid. Ze zijn niet alleen "doorgeefluik"...
Bovendien moet ik middels dit forum vernemen dat de actie van Film1 niet doorgaat. Het was wel zo netjes geweest als @Home hun digtale tv klanten via mail of post op de hoogte had gebracht.

[ Voor 15% gewijzigd door Vulcan750 op 18-02-2007 12:56 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Vulcan750 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:52:
Bovendien moet ik middels dit forum vernemen dat de actie van Film1 niet doorgaat. Het was wel zo netjes geweest als @Home hun digtale tv klanten via mail of post op de hoogte had gebracht.
Mail kan overkomen als spam misschien, post duurt te lang. Als je het 0800 storingsnummer belde kreeg je op optie 1 wel een bandje te horen dat het aanbod niet doorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie zit er uberhaupt op film1 te wachten? Ik begrijp niet dat mensen dat een kanaal vinden dat de moeite waard is (voor de prijs die je ervoor moet betalen). Voor hetzelfde geld per maand heb je pakweg 12 weekfilms bij de videotheek (3 films per week dus) en dat is toch veel beter?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:19:
Wie zit er uberhaupt op film1 te wachten? Ik begrijp niet dat mensen dat een kanaal vinden dat de moeite waard is (voor de prijs die je ervoor moet betalen). Voor hetzelfde geld per maand heb je pakweg 12 weekfilms bij de videotheek (3 films per week dus) en dat is toch veel beter?
Waarom is dat beter? Dezelfde films zie je op Film1 op een paar kanalen tegelijk continu. Hoef je de deur niet voor uit elke week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar dagen geleden een Samsung PS50C7H (50" plasma) gekocht,
dezelfde dag heb ik bij Mediamarkt een Samsung decoder DCB-9401R gekocht (80,-)
met scart en coax kabeltje voor Digitaal t.v. van @Home,
deze heb ik aangesloten en was zeer teleurgesteld over de beeldkwaliteit
(alles op de achtergrond was maar wazig en niet scherp soms zelfs blokkig op de voorgrond).

Nu zegt Mediamarkt dat als ik niet tevreden ben ik 'm kan ruilen
voor een andere decoder met HDMI kabel (deze kost 250,-).
Ik heb het hele internet afgezocht naar welke decoder ik nu het beste
kan gebruiken voor deze 50" Plasma en heb er niets over gevonden behalve 1 zin:

"dat je bij een beeldformaat vanaf 50" toch zeker een goede decoder met HDMI uitgang nodig hebt".

Kan iemand mij aub. vertellen welke decoder ik nu het beste kan kopen voor mijn 50" Plasma?
Of dat ik beter een schotel kan aanschaffen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Ik heb een probleem met het digitale geluid afkomstig van mijn Panasonic TU-DC40RD receiver aangesloten op het netwerk van @home.

Deze heeft een optische digitale outgang, mijn versterker heeft een coaxiale ingang.
Dit heb ik nu op elkaar aangesloten via een toslink-toslink kabel op een converter (http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=695) en vandaar met een RCA kabel naar mijn versterker.

Nu doet het volgende probleem voor, als ik van zender switch hoor ik eerst een heel scherpe toon waarna het juiste geluid komt, en soms blijft het zelfs helemaal stil. Een keer op en neer zappen is dan de oplossing om weer geluid te krijgen op die zender. De scherpe toon lijkt op het geluid zoals je hoort bij een naald die hardhandig op een plaat valt o.i.d.

De kabels heb ik nagelopen, deze zitten goed aangesloten. Mijn versterker, een Philips LX8500W heb ik van een firmware upgrade voorzien.

Geen idee als ik het in de Panasonic, Philips en/of de kabels moet zoeken.
Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 16:38:
Nu zegt Mediamarkt dat als ik niet tevreden ben ik 'm kan ruilen
voor een andere decoder met HDMI kabel (deze kost 250,-).
Ik heb het hele internet afgezocht naar welke decoder ik nu het beste
kan gebruiken voor deze 50" Plasma en heb er niets over gevonden behalve 1 zin:

"dat je bij een beeldformaat vanaf 50" toch zeker een goede decoder met HDMI uitgang nodig hebt".

Kan iemand mij aub. vertellen welke decoder ik nu het beste kan kopen voor mijn 50" Plasma?
Of dat ik beter een schotel kan aanschaffen :?
http://www.srt-versand.de...=485_763&products_id=4342

Topfield is goed, en HDMI, en je kan gratis genieten van BBC HD (vet), Prosieben HD (Duits), Sat 1 HD (Duits), Anixe HD (Duits), Luxe HD (Engels over juwelen en hotels enzo, niet ultra-boeiend voor de meesten), Arte (Frans) en wat promokanalen en als je een motor of erg uitgebreide opstelling neemt ook nog D HDTV (Turks) en Canal AD (Spaans) en als je een abo erop neemt ook nog Euro1080. Canal Digitaal Satelliet komt in het derde/vierde kwartaal met HDTV.

Sowieso natuurlijk alle SD kanalen via HDMI volledig digitaal op je scherm, wel een CDS abo+module kopen dan natuurlijk..

Televisie via de satelliet: DVB-S voor meer info :P.

Kabel, sja, die decoder (de 360) was in het verleden erg brak, en tegenwoordig werkt hij volgens mij nog steeds niet helemaal goed. Dan zou ik toch meer vertrouwen hebben in Topfield.

Anton Rongen: analoog geluid geeft ook problemen? Die kraak is waarschijnlijk een stukje corrupt gecomprimeerd geluid, dat gaat erg hard en klinkt ongeveer zo. Heel naar ja. Je receiver bugt waarschijnlijk gewoon.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 18-02-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nu een Quali-TV QS1080 Irdeto QUALI-TV QS 1080 IR HDTV ontvanger met Irdeto Conditional Access kopen maar er zitten geen kabels bij,
weet iemand of hier een HDMI kabel ophoort die ik in mij Samsung 50" plasma moet steken?
Ik hoop dat ik hiermee het probleem heb opgelost en eindelijk van de beste beeldkwaliteit kan genieten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:55:
Ik kan nu een Quali-TV QS1080 Irdeto QUALI-TV QS 1080 IR HDTV ontvanger met Irdeto Conditional Access kopen maar er zitten geen kabels bij,
weet iemand of hier een HDMI kabel ophoort die ik in mij Samsung 50" plasma moet steken?
Ik hoop dat ik hiermee het probleem heb opgelost en eindelijk van de beste beeldkwaliteit kan genieten..
Zo te zien is dat dat oude MPEG2 geval.

Heb je niets aan voor HDTV want dat is nu MPEG4. Heb je ook weinig aan voor Nederlandse kanalen want er zit alleen een Irdeto kaartlezer in en Seca2 is de standaard bij CDS. Irdeto is als erfenis uit het verleden nog ondersteund, maar je kan er geen nieuwe kaart meer voor kopen en je mist diverse kanalen met een Irdetokaart.

Kijk even hierboven naar mijn linkje naar SRT met de Topfield.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 18-02-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Schopke.
Trebbors schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:10:
Ik heb een probleem met het digitale geluid afkomstig van mijn Panasonic TU-DC40RD receiver aangesloten op het netwerk van @home.

Deze heeft een optische digitale outgang, mijn versterker heeft een coaxiale ingang.
Dit heb ik nu op elkaar aangesloten via een toslink-toslink kabel op een converter (http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=695) en vandaar met een RCA kabel naar mijn versterker.

Nu doet het volgende probleem voor, als ik van zender switch hoor ik eerst een heel scherpe toon waarna het juiste geluid komt, en soms blijft het zelfs helemaal stil. Een keer op en neer zappen is dan de oplossing om weer geluid te krijgen op die zender. De scherpe toon lijkt op het geluid zoals je hoort bij een naald die hardhandig op een plaat valt o.i.d.

De kabels heb ik nagelopen, deze zitten goed aangesloten. Mijn versterker, een Philips LX8500W heb ik van een firmware upgrade voorzien.

Geen idee als ik het in de Panasonic, Philips en/of de kabels moet zoeken.
Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weinig verstand van de decoders van @Home maar is je analoge signaal ook uitgezet of is dat een must ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Je kunt gewoon analoog blijven kijken. Geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 24-09 19:16
Ik zit zwaar tegen het nemen van digitale tv + extra aan te hikken. Het is mij echter niet helemaal duidelijk bij welke van deze standaard decoders die hier behandeld worden het mogelijk is om zowel een programma digitaal te bekijken. Als een programma op hetzeflde moment op een andere digitale zender op te nemen op de video en eventueel later als die in huis komt HD recorder.

De digitale tv wil ik bij m'n moeder thuis maar bij m'n vader thuis hebben ze ook internet van @home. Misschien kan ik daarmee nog een korting verkrijgen door een soortgelijk mailtje te sturen zoals eerder hier in het topic stond. Dan maak ik na 2 maanden gewoon niet verder gebruik van het abonnement en neem ik de decoder mee naar m'n moeder om daar een los kaartje bij te kopen.

Het is mij ook wel duidelijk dat ik na en maand oid gewoon op 2 tv's digi tv wil hebben. Dat wordt dus een extra decodertje + kaartje. Maar zeg maar die 5 euro per maand extra vind ik dan niet zo'n probleem. Misschien maar eens rondneuzen op marktplaats etc of er nog 2e hands decoders te verkrijgen zijn als 2e decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Overigens, wat betreft Amerikaanse zenders. Die worden dus al wel via de satteliet doorgegeven. Daar hoeft men dus geen nieuwe sattelieten voor te lanceren of weet ik veel wat. Het is puur een rechtenverhaal geloof ik.

Voor Amerikaanse soldaten in oa Duitsland, en waar ook ter wereld is het wel te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
En dan vergat ik vannacht nog 1 vraag. Bij NASN, zender ze daar ook echt de NBA, NFL en NBA live uit? (en de superbowl??) Ik heb de gids van deze week wat doorgebladerd en zie alleen maar NHL (kan ook gewoon door de tijd van het jaar komen uiteraard :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Om een zender digitaal te bekijken, en een ander op te nemen zal je een pvr moeten aanschaffen.
Voor @home zijn er op dit moment 3 pvr's te koop.
Een van samsung (werkt prima), een van siemens (niet kopen) en sinds kort een van humax (werkt prima).

Ikzelf heb maandag de humax binnen gekregen. Heb er nog weinig ervaring mee maar het ding werkt tot nu toe prima. Een zender opnemen en een ander bekijken. Het opnemen geschied op een interne HD dus een dvd recorder of videorecorder kopen hoeft niet.
Naar een zender kijken en een ander opnemen op je videorecorder kan niet met wat er nu te koop is (zal ook nooit verkrijgbaar zijn), en verder zou dat ook heel omslachtig zijn.

Even de drie pvr's op een rijtje:
Samsung DCB-P850R
Siemens M750c IR
Humax iPVR-9200C

Wat je vraag over NASN betreft. Nee daar komt (nog) geen NBA op. Ze hebben daar de rechten niet van. Van de NBA playoffs kan je overigens de samenvatting van zien bij de NOS. Wil je daar live naar kijken dan zal je een abo op sport1 (http://www.alleenopeen.tv/) moeten nemen.
NASN heeft wel de ijshockeyleage, baseball leage en american football. NBA willen ze wel uitzenden maar het is de vraag wanneer en of dat lukt.

Opmerking 3, gebruik je edit knop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kun je vertellen wat de Humax beter maakt als de Samsung?
Hoe is het met de zapsnelheid?
Kan ik aan de opgenomen bestanden vanaf een pc, om ze eventueel alsnog op DVD te branden?
Ik heb al eens naar die Humax gekeken, een tijdje terug, maar toen was er nog weinig handson ervaring. Nu heb jij er een, dus vuur ik mijn vragen maar op jou af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
job schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:14:

Even de drie pvr's op een rijtje:
Samsung DCB-P850R
Siemens M750c IR
Humax iPVR-9200C

Wat je vraag over NASN betreft. Nee daar komt (nog) geen NBA op. Ze hebben daar de rechten niet van. Van de NBA playoffs kan je overigens de samenvatting van zien bij de NOS. Wil je daar live naar kijken dan zal je een abo op sport1 (http://www.alleenopeen.tv/) moeten nemen.
NASN heeft wel de ijshockeyleage, baseball leage en american football. NBA willen ze wel uitzenden maar het is de vraag wanneer en of dat lukt.
Dus als ik het goed begrijp moet ik 1 van die dure receivers van +/- 300 kopen om tegelijk te kunnen kijken en opnemen :{

jammer.

Zonder NBA maar inclusief de overige sporten overleef ik nog wel. Je kunt ook niet alles hebben natuurlijk :)

[ Voor 73% gewijzigd door PLAE op 27-02-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NBA op NASN zit er de komende jaren niet in, aangezien Sport1 het exclusiviteitscontract met de NBA heeft verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

UltraSub schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 17:57:
Kun je vertellen wat de Humax beter maakt als de Samsung?
Hoe is het met de zapsnelheid?
Kan ik aan de opgenomen bestanden vanaf een pc, om ze eventueel alsnog op DVD te branden?
Ik heb al eens naar die Humax gekeken, een tijdje terug, maar toen was er nog weinig handson ervaring. Nu heb jij er een, dus vuur ik mijn vragen maar op jou af :P
Wat hem beter maakt dan de samsung, tja dat is lastig. De samsung heb ik nooit gehad :p.
Maar zaken waar de samsung last van heeft en de humax niet zijn:
- vastlopers als je veel vooruit spoelt.
- Eindeloze wachttijden als je een opname bewerkt (bijvoorbeeld stukken eruit knippen). (met de humax duurt dit een paar seconden)
- opname die gestart wordt als er al een opname loopt geeft een onbruikbare opname. (bij de humax tot nu toe nog geen problemen gezien)

Bij de humax kan je de opgenomen bestanden kan je via usb overzetten naar je PC. @home zegt dat sommige opnames gecodeerd kunnen worden opgenomen (dan zou je er niets aan hebben op je pc), maar tot nu toe is dat nog niet het geval.
Ik denk dat als er zenders hiervan gebruik zullen maken (dmv een signaal meesturen met de zender) dat dit dan zenders als film1/sport1 zullen zijn.

De overdrachts snelheid is traag (1 MB/sec), of dit nog verbeterd weet ik niet. Volgens de specs zou de decoder een usb 2.0 aansluiting hebben, maar daar is dus weinig van te merken.
De software om de opname over te brengen werkt niet goed, maar gelukkig is daar een alternatief voor.

Indien een zender dus ongecodeerd wordt opgeslagen (tot nu toe alles wat ik opgenomen heb) is deze over te zetten naar de pc. Je krijgt dan een .TS file die eenvoudig is om te zetten naar mpeg.
Bewerken en branden op dvd is dan een mogelijkheid.
PLAE schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:18:
Dus als ik het goed begrijp moet ik 1 van die dure receivers van +/- 300 kopen om tegelijk te kunnen kijken en opnemen :{

jammer.
Of je koopt een dure receiver waarmee je in eenklap je video/dvd recorder overbodig maakt, waar gelijk ook een HD in zit. Of je koopt 2 receivers (een voor je pc, en een voor je recoderder).

Die dure receiver is overigens helemaal niet zo duur. Er zit een 160Gb HD in, trek dat van de kosten af en je heb betaalt maar 200 euro voor het dual tuner gedeelte. Valt dus wel mee. (oke kromme vergelijking :P).

Ik vind hem ideaal :)
Handig om even terug te spoelen als ik een doelpunt heb gemist.
Even een live uitzending op pauze zetten als ik moet plassen, verder kijken als ik terugkom.. en de verloren tijd in de reclame weer skippen.
Mooi m'n favoriete series alvast als opname geprogrammeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 27-02-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
job schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 18:38:
[...]

Wat hem beter maakt dan de samsung, tja dat is lastig. De samsung heb ik nooit gehad :p.
Maar zaken waar de samsung last van heeft en de humax niet zijn:
- vastlopers als je veel vooruit spoelt.
- Eindeloze wachttijden als je een opname bewerkt (bijvoorbeeld stukken eruit knippen). (met de humax duurt dit een paar seconden)
- opname die gestart wordt als er al een opname loopt geeft een onbruikbare opname. (bij de humax tot nu toe nog geen problemen gezien)
Wat bedoel je precies met die onbruikbare opname als er al een opname loopt?
Als je per ongeluk tegelijkertijd 2 opnames start, wordt de eerste vernaggelt bij de Samsung? Is dat wat je bedoelt?
Bij de humax kan je de opgenomen bestanden kan je via usb overzetten naar je PC. @home zegt dat sommige opnames gecodeerd kunnen worden opgenomen (dan zou je er niets aan hebben op je pc), maar tot nu toe is dat nog niet het geval.
Ik denk dat als er zenders hiervan gebruik zullen maken (dmv een signaal meesturen met de zender) dat dit dan zenders als film1/sport1 zullen zijn.

De overdrachts snelheid is traag (1 MB/sec), of dit nog verbeterd weet ik niet. Volgens de specs zou de decoder een usb 2.0 aansluiting hebben, maar daar is dus weinig van te merken.
De software om de opname over te brengen werkt niet goed, maar gelukkig is daar een alternatief voor.

Indien een zender dus ongecodeerd wordt opgeslagen (tot nu toe alles wat ik opgenomen heb) is deze over te zetten naar de pc. Je krijgt dan een .TS file die eenvoudig is om te zetten naar mpeg.
Bewerken en branden op dvd is dan een mogelijkheid.
Hmm, gezien de filesizes die te zien zijn op de screenshots in je link, is een grote usb stick iig wel een must. Veel zal ik het niet gebruiken om iets over te zetten, hoogstens iedere MotoGP aflevering, maar het gaat me er om dat het kan.
Bedankt voor je volledige info in ieder geval!!

/edit
Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt, en wat je hebt betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

UltraSub schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:51:
[...]
Wat bedoel je precies met die onbruikbare opname als er al een opname loopt?
Als je per ongeluk tegelijkertijd 2 opnames start, wordt de eerste vernaggelt bij de Samsung? Is dat wat je bedoelt?
Jep, zoiets ja. Staat me alleen bij dat de tweede vernaggelt wordt.
Problemen met de samsung zijn wel te vinden op het tvhomeforum
Hmm, gezien de filesizes die te zien zijn op de screenshots in je link, is een grote usb stick iig wel een must. Veel zal ik het niet gebruiken om iets over te zetten, hoogstens iedere MotoGP aflevering, maar het gaat me er om dat het kan.
Bedankt voor je volledige info in ieder geval!!
usb stick werkt er niet mee. Je moet het ding op je pc aansluiten (ja, ik heb het ook niet bedacht). Zou inderdaad handig zijn als je er een usb stick of hd aan kan hangen.
Misschien dat dit in de toekomst mogelijk zal zijn.. maar nu in elkgeval niet.
/edit
Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt, en wat je hebt betaald?
Ik heb hem bij kijkshop-ict.nl gekocht (292 euro). Daar is hij alleen niet meer te krijgen.
Hier zijn nog wel wat links te vinden

hier een topic over de bugs in de humax. Heb er zelf geen last van, maar ik dacht ik zet de link hier maar neer.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 27-02-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Nog een vraag...ow wat ben ik lastig :P

We hebben hier een gigantische tv staan. Geen lcd/plasma oid maar je kan er zo 2 zenders tegelijk mee kijken (half/half) Kan dat met digitale tv nog wel? Er wordt veel gebruik van gemaakt op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Dat zou je even moeten testen met bijv. een dvd-speler.
Kan je nu naar 1 analoge zender, en tegelijkertijd naar een dvd kijken... Dan ja dan zal je straks naar 1 digitale en 1 analoge zender tegelijk kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 18-09 11:14
Ik heb ervaren dat als je digitaal kijkt je niet de Pip (PictureinPicture) functie kan gebruiken. Analoog werkt dit wel. Ik heb weliswaar UPC. Mijn tv is overigens een Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PLAE schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:08:
Nog een vraag...ow wat ben ik lastig :P

We hebben hier een gigantische tv staan. Geen lcd/plasma oid maar je kan er zo 2 zenders tegelijk mee kijken (half/half) Kan dat met digitale tv nog wel? Er wordt veel gebruik van gemaakt op het moment.
Je raakt je analoge signaal niet kwijt dus de mogelijkheid blijft dan altijd bestaan. Ik neem aan dat je 2 TV tuner beelden bedoeld, je hebt dus een dubbele tuner in je TV zitten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
job schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:07:
[...]
Jep, zoiets ja. Staat me alleen bij dat de tweede vernaggelt wordt.
Problemen met de samsung zijn wel te vinden op het tvhomeforum

[...]
usb stick werkt er niet mee. Je moet het ding op je pc aansluiten (ja, ik heb het ook niet bedacht). Zou inderdaad handig zijn als je er een usb stick of hd aan kan hangen.
Misschien dat dit in de toekomst mogelijk zal zijn.. maar nu in elkgeval niet.

[...]

Ik heb hem bij kijkshop-ict.nl gekocht (292 euro). Daar is hij alleen niet meer te krijgen.
Hier zijn nog wel wat links te vinden

hier een topic over de bugs in de humax. Heb er zelf geen last van, maar ik dacht ik zet de link hier maar neer.
Nog een vraagje... Ik irriteer me mateloos aan het feit dat die set-top boxes altijd kleiner moeten zijn dan de standaard hifi apparatuur. Die Humax, is die even breed als standaard hifi sets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
UltraSub schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:16:
[...]
Nog een vraagje... Ik irriteer me mateloos aan het feit dat die set-top boxes altijd kleiner moeten zijn dan de standaard hifi apparatuur. Die Humax, is die even breed als standaard hifi sets?
Helaas niet. Hij is kleiner, wat inderdaad geen porum is. Ik snap ook niet waarom al die apparatuur niet standaard 44 cm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

De humax is iets van 37,5 cm breed.

Maarja, zelf vind ik het als apparaten wel even breed zijn alsnog geen porum om verschillende merken/modellen boven elkaar te hebben staan.

[ Voor 67% gewijzigd door job op 03-03-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Damn..
Sja, ik snap wat je bedoeld Job, maar als ik ze in het zicht moet plaatsen (het kan op het moment niet anders), dan baal ik meer van maatverschil, als designverschil. Waarom doen fabrikanten dat toch? Waarom zijn ze trots op kleine settop boxes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heb net een Humax PVR besteld, die waarschijnlijk morgen arriveert. Als ik nou morgen even een startpakket haal, dus die smartcard, kan ik die dan meteen activeren en gebruiken, of gaan daar nog een aantal dagen overheen voor die kaart in vol ornaat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 25-09 16:56
Hier werkte het gelijk... het is eerder omgedraait, in het begin alle zenders en dan vallen de zenders weg waar je niet voor betaald...
weet alleen niet hoelang die periode is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Okeeeeeej..
Heb de PVR aan de gang, en ben er redelijk lyrisch over. Echter ik ben totaal niet tevreden over de beeldkwaliteit. Ik zie gewoon de digitale ruis in beeld. Artefacts heb ik geen last van, maar het lijkt gewoon of er teveel compressie in het signaal zit. De nederlandse zenders gaan nog wel, maar eurosport en de race kanalen zoals motorstv, zijn eigenlijk niet om aan te zien.

Signaalsterkte varieert tussen 24 en 32% (is dat niet laag?)
Beeldkwaliteit altijd strak 100%
BER-waardes altijd strak 0, ook op de slechtere kanalen.

Waar komt die lage signaalsterkte vandaan, en kan dat er iets mee te maken hebben?
Alle bekabeling is Hirschmann, evenals de stekkers. Van hoofddoos tot tv is maximaal 4 meter.
Dat kan toch niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat hoort ook niet, minder dan 32% Signaal. Alles nagelopen vanaf de wand naar je TV? Niet iets verkeerds of juist niet gesoldeerd aan de connectoren?

Die compressie kan wel kloppen, die zie ik ook op m'n tv. Als ik m'n beeldscherpte wat omlaag haal, dan valt het ook minder op, maar het signaal is duidelijk wel beter dan Analoge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Nee die signaalsterkte klopt, is regio-afhankelijk. Je kan wel een versterker ervoor zetten om dat getal op te krikken, maar ik zou het laten.

Zolang je kwaliteit op 100% staat is het goed. Je BER staat ook op 0, je kan zelfs een beetje BER hebben voor je problemen krijgt, maar dat heb je dus al niet eens. Dus het ligt niet aan je kabel, want dan had je op z'n minst wel wat BER gehad.

Misschien helpt een andere ontvanger.. Wacht.. Kabel.. Daar heb je geen vrije markt. Sja, pech dan he! :+

Misschien kan je proberen het spul met component ofzo aan te sluiten indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm, ik ben er vrij zeker van dat alle koppelingen goed zijn, maar ik ga binnenkort toch nog eens sleutelen. Een andere ontvanger zou misschien kunnen helpen ja, ik zal eens kijken of ik er ergens een kan lenen, om ff te proberen. Aan de andere kant, zoals ik het begrijp is de PVR die ik heb wel supported by @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik begrijp van mensen dat het vrij normaal is dat MotorsTV, Extreme Sports en RaceTV vrij gepixeleerd worden weergegeven ivm de lagere bitrate. Maar kom op zeg, je betaald extra voor die kanalen (voor mij eigenlijk de enige reden), en dan zenden ze net die kanalen in een butt-kwaliteit uit. Dat is eigenlijk toch niet normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

UltraSub schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 22:10:
Ik begrijp van mensen dat het vrij normaal is dat MotorsTV, Extreme Sports en RaceTV vrij gepixeleerd worden weergegeven ivm de lagere bitrate. Maar kom op zeg, je betaald extra voor die kanalen (voor mij eigenlijk de enige reden), en dan zenden ze net die kanalen in een butt-kwaliteit uit. Dat is eigenlijk toch niet normaal?
Die zenders halen ze vermoedelijk van UPC Direct transponders van de satelliet.. Ja je hoort het al, UPC aka Liberty Global. Moet ik het nog uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

vannacht weer redelijk wat vastlopers op de samsung 9401R... gisteren avond hebben we daar ook wat last van gehad en dat was na een uur of 2 opgelost... en na een harde reset van een vand e twee boxen (beide samsung, 1 van bijna een jaar oud en 1 van een paar maanden oud)

ik heb het gevoel dat @home aan het klieren is op het netwerk... in ieder geval lopen mijn setop boxen er van vast..... meer mensen last daarvan??

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik zie om de zoveel minuten (corruptie) blokjes op Nederland 1, maar dat kan ook aan een te trage CPU liggen. Geen idee of het normaal is dat je onder Linux met Kaffeine blokjes krijgt als je CPU het niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wpuntnl schreef op zondag 11 maart 2007 @ 02:53:
vannacht weer redelijk wat vastlopers op de samsung 9401R... gisteren avond hebben we daar ook wat last van gehad en dat was na een uur of 2 opgelost... en na een harde reset van een vand e twee boxen (beide samsung, 1 van bijna een jaar oud en 1 van een paar maanden oud)

ik heb het gevoel dat @home aan het klieren is op het netwerk... in ieder geval lopen mijn setop boxen er van vast..... meer mensen last daarvan??
Klopt helemaal, hier vannacht ook constant vastlopers gehad met de Samsung 9401R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04

Mijn decoder is de afgelopen 5-6 dagen elke avond minstens 2-3x compleet vastgelopen..
Morgen maar even goed klagen bij @home...
ps, ook met de samsung 9401 decoder

[ Voor 73% gewijzigd door Occy74 op 11-03-2007 07:03 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 22:14:
[...]

Die zenders halen ze vermoedelijk van UPC Direct transponders van de satelliet.. Ja je hoort het al, UPC aka Liberty Global. Moet ik het nog uitleggen?
Um.. Ja? :)

/edit
Bij de weg, is tvhomeforum.tk down sinds gisteren? Of ligt het aan mij?
http://www.xsbb.nl/phpbb/viewforum.php?id=tvhomenl&f=58

[ Voor 19% gewijzigd door UltraSub op 11-03-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 24-09 00:34
Heb sinds vandaag dat het beeld niet mooi is. Het is te rood zegmaar en soms heb ik ook dat tie een beetje flikkert met strepen. Als ik de kabel analoog aansluit ( dus rechtstreeks aan de tv) dan heb ik heb gewoon goed beeld en hetzelfde geld als ik een kabel tussen de analoge (loop) connectie doe en dan aan de tv. Dus analoog gaat helemaal goed. Heb ook scart kabel ook al aan een andere aansluiting gedaan maar het probleem blijft. dus in digitaal geeft tie problemen.

Waar ligt het aan? of is het gewoon een storing van @home. Ik woon in Vriezenveen vlakbij Almelo

Ik gebruik verder de samsung decoder.

[ Voor 3% gewijzigd door jaaoie17 op 11-03-2007 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 15:38
Klinkt als een kapotte scartkabel. probeer eens een andere?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 00:14
UltraSub schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:01:
/edit
Bij de weg, is tvhomeforum.tk down sinds gisteren? Of ligt het aan mij?
http://www.xsbb.nl/phpbb/viewforum.php?id=tvhomenl&f=58
Ja, en dit komt helaas wel vaker voor...:(
Eventueel een alternatief.:

http://www.tvhomeforum.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Alles van Liberty Global zuigt aars. UPC, UPC Direct, het Zwitserse Cablecom, Film1Sport1, ALLES. Het is gewoon een shitbedrijf. Als je ermee te maken krijgt, direct of indirect, wéét je dat het niet gaat werken zoals het zou moeten en/of dat het kwalitatief bagger is. Dat is toch wel algemeen bekend hoor :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook constant vastlopers vannacht. Kon 2 sec naar een zender kijken, daarna knipperend beeld. Vervolgens liep alles vast... Nu werkt alles weer prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:18

defiant

Moderator General Chat
vannacht weer redelijk wat vastlopers op de samsung 9401R
Nog geen echte vastlopers gehad, maar recentelijk wel vreemd gedrag van de decoder. Al een paar keer zwart beeld op de gescrambelde kanalen en al paar keer dat bij het opstarten de decoder zegt dat de smart card defect is. Een hard reset (power eraf) lost het altijd wel op. Maar ik heb ook het idee dat het toch ook wel enigszins aan de decoder ligt, de samsung 9401R heeft toch ook nog wel aardig wat bugs, maar ik heb het idee dat we een firmware update wel kunnen vergeten.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:57

sjaool

Every life should have 9 cats

Wordt misschien weer eens tijd voor een firmwareupdate voor de Samsung 9401R? Ik heb er de laatste tijd namelijk ook behoorlijk last van. Vastlopers, zwart beeld, ondertiteling die in beeld blijft staan, enz...

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:15
Iemand toevallig wat meer info als je zowel Sport1 en Film1 bij @home besteld, krijg je dan net zoals bij Casema/UPC/.. enz dan ook 2 maanden gratis?

Kan namelijk hierover niks gevonden krijgen op home.nl
Daarin tegen staat op film1.nl dat je de eerste 2 maanden het voor €29.95 krijgt.

Zijn ook een stel figuren als alle andere kabelaars 2 maanden gratis geven en hun gewoon doodleuk voor die periode een €30 willen vangen..
Misschien straks eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:15
Even ter aanvulling op mijn vorige post; Heb gisteren gebeld met klantenservice en deze gaven aan dat je nu vrijblijvend Sport1/Film1 een 2 maanden kostenloos krijgt. Ik heb daarnaast ook duidelijk aangegeven dat ik al een abonnee ben, dus niet die welkoms-actie, maar een aanvulling op mijn huidige extra-pakket wil.

Ter verficatie heb ik toen, aangezien nergens op de website iets vermeld staat het op de bestellijn nogmaals nagevraagd en ook dit meisje bevestigde dit aanbod. Moest overigens wel online aanvragen.

[ Voor 22% gewijzigd door Katseviool op 13-03-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Merde.. Ik krijg net een brief van @home.
"Welkom bij TV digitaal van @home. yada yada yada... enz.. Voor de eerste maand betaalt u alleen voor het aantal dagen dat u TV digitaal ontvangt."
Ja, ammenooitnie he.. Waar zijn mijn twee gratis maanden waar ze overal mee adverteren? Waar zijn de 40 euro retour op mijn digitale ontvanger bij het aanmelden voor Digitaal Extra?

Ga dadelijk maar eens even bellen :(

/edit
Naja, ze zeggen dat dit normaal is, en dat ik echt mijn twee maanden gratis en 40 euro retour ga krijgen. We wachten af en houden de afschrijvingen maar goed in de gaten dan..

[ Voor 18% gewijzigd door UltraSub op 13-03-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Tijdens een storing vandaag met de samsung 9401r (harde reset was weer noodzakelijk) is het pin code veranderd door het apparaat zelf, heel erg apart. Ik ben steeds minder enthousiast over dit 'instap model' van @home en kan het eigenlijk alleen maar afraden.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij loopt weer te flippen hier... :(

Bij meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
UltraSub schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:54:
Voor de eerste maand betaalt u alleen voor het aantal dagen dat u TV digitaal ontvangt.
Maar hoe willen ze dat eigenlijk controleren? Ze kunnen helemaal niet weten waneer je digitaal gaat kijken, en de eerste 2 / 3 weken kijk je sowieso "gratis" (betaal je met het startpakket) naar het complete pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Klaus_1250 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:43:
[...]

Maar hoe willen ze dat eigenlijk controleren? Ze kunnen helemaal niet weten waneer je digitaal gaat kijken, en de eerste 2 / 3 weken kijk je sowieso "gratis" (betaal je met het startpakket) naar het complete pakket.
Ik gok dat ze naar registratiedatum (dus dat je formulier met NAW enzo invult) kijken en vanaf dat moment gaan tellen. Ik zou het anders niet weten want de decoder maakt geen verbinding terug naar @home om info op te sturen. Bij UPC zou dit wel kunnen (Goodbye privacy).

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 13-03-2007 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:49
Yep, hier ook aan het flippen toen ik beiden samsungs (pron in slaapkamer hehe) aanzette. Vastlopen en alleen weer aan de gang te krijgen met een harde reset. Helpdesk gebeld, die konden me vertellen dat er een storing in het regionet zit van digitale tv. Men was het aan het proberen op te lossen. Ik vroeg of dit betekende dat de softwareupdate eraan stond te komen, maar dat was niet bij hem bekend. Ach ja, stekker eruit trekken en dan doet het weer....er zijn ergere dingen. Beter dat die firmwareupdate van de samsung komt, want de epg flipt helemaal. Op www.tvhomeforum.tk wist anoniem te vertellen dat er een fout zit in de algoritmen van de samsung, waardoor die niet goed reageert op het feit dat ze bij home de epg info vergroot hebben naar 7 dagen ipv 4 dagen vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-09 10:10
defiant schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:05:
Tijdens een storing vandaag met de samsung 9401r (harde reset was weer noodzakelijk) is het pin code veranderd door het apparaat zelf, heel erg apart. Ik ben steeds minder enthousiast over dit 'instap model' van @home en kan het eigenlijk alleen maar afraden.
Is bij mij ook het geval, na een reset is de pincode veranderd.

Hoe kan ik dit verhelpen? Kan nu niet meer inloggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
austin_77 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:54:
Op www.tvhomeforum.tk wist anoniem te vertellen dat er een fout zit in de algoritmen van de samsung, waardoor die niet goed reageert op het feit dat ze bij home de epg info vergroot hebben naar 7 dagen ipv 4 dagen vooruit.
Blij om te zien dat @home hun eigen 'gecertificeerde' decoders goed heeft getest met hun eigen updates :)

Ik zie inderdaad dat de EPG vaak erg stroef op gang komt, en vaak maar een paar uur vooruit. Hopen dat er een firmware update uitkomt, maar als @home echt netjes zou zijn zouden ze de EPG weer terug zetten naar 4 dagen totdat er een firmware update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tinman schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:58:
[...]

Is bij mij ook het geval, na een reset is de pincode veranderd.

Hoe kan ik dit verhelpen? Kan nu niet meer inloggen :(
Bellen met @home en vragen of ze de pincode willen resetten. Het gebeurd vaker dat de decoder opeens de pincode niet meer herkent. Heb gisteren zelf ook weer moeten bellen om de code te laten resetten :(

Hebben jullie ook zo een slechte ervaring met de klantenservice? Ik had opeens storing op een aantal zenders. Toen ik daarover belde zei de medewerkster dat het aan mij lag. Op mijn vraag of ze advies had wat ik eraan kon doen zei ze: Dat weet ik niet want het ligt aan u 8)7 Op mijn vraag of ze dan iemand kon langssturen om de boel te checken want ik had er de ballen verstand van zei ze: Het enige wat ik kan doen is de haak erop hangen :X
Ben toen maar naar het onderdelenhuis gegaan en om advies gevraagd. Die raadde mij een andere kabel aan. Aangeschaft en aangesloten en het beeld is nu weer tiptop.

Wel vreemd dat na 6 maanden opeens mijn oude kabel niet meer goed genoeg was, maar nog vreemder is die idiote reactie van die medewerkster van @home. En daar betaal ik 40 euro per maand voor (incl. film1) :(

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:43:
Wel vreemd dat na 6 maanden opeens mijn oude kabel niet meer goed genoeg was, maar nog vreemder is die idiote reactie van die medewerkster van @home. En daar betaal ik 40 euro per maand voor (incl. film1) :(
Ik weet niet precies hoe of wat, maar na aangekondigde onderhoudswerkzaamheden, was hier ineens de ontvangst een stuk minder, zowel voor analoge tv, digitale tv als internet (ff signaalwaardes nagekeken). Digitale tv ging van 55% naar 45% volgens de Humax, Internet van 36dB naar 30dB volgens de Motorola en analoog was op 1 tv niet meer mogelijk (20m coax, 3de tv) op een aantal zenders (voorheen geen probleem).

Zelfde bij een kennis van me, die hebben sinds een tijdje dat bij digitale tv elke zoveel minuten er een hard piepend geluid uit de boxen komt. (signaal vis an 43% naar 35% gegaan volgens hun Humax).

Denk dat @home apparatuur aan het vervangen is en dan tevens de signaalwaardes terugschroefd (lagere stroomkosten, goedkopere apparatuur mogelijk of meer kanalen door kunnen geven?). Alleen is dat marketingtechnisch lastig te communiceren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij loopt inderdaad vaak vast de laatste tijd, en dat iedere keer tussen 1.00 en 1.15 uur.
Alleen de stekker eruit trekken helpt dan. Dat de Samsung de pincode dan niet meer accepteert vind ik echt een slechte zaak. Iedereen moet dan @home bellen om deze te laten resetten. Misschien kan @home dan beter alle pincodes resetten voordat iedereen gaat bellen?

Ik had zaterdagavond helemaal geen beeld bij digitaal, maandagavond was zelfs het analoge signaal weggevallen waardoor digitaal het uiteraard ook niet doet en gistermiddag was er een collectieve storing bij home digitaal (ik woon in Venlo).

Als je dan de klantenservice gaat bellen krijg je eerst een bandje te horen dat er geen werkzaamheden en ook geen storingen in je postcode bekend zijn. Als je vervolgens iemand spreekt bij de helpdesk doen ze inderdaad net of het aan jou ligt en vragen ze alle dvd en videoapparatuur los te koppelen om te kijken of dat misschien stoort. Ja dag!!

Ik vind dat @home betere informatie moet geven dat ze bezig zijn met het netwerk, want zo vaak storingen achter elkaar dat lijkt me toch wel sterk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 14:53

HaterFrame

Well... Poo came out!

wij hebben een Digi1 decoder (heb ik hier nog niet voorbij zien komen?? ) gekocht icm met Digitv van @home bij de mediamarkt.

Het valt mij op dat er veel artifacts op alle zenders te vinden is, de rondom de logo`s (ook NL1 tm 3) en ook regelmatig uitvallers (CQ zwart beeld, maar das op te lossen door ff de stroom er af te halen)

Ook zijn vele zenders behoorlijk blokkerig, en ik ga mijn HDTV natuurlijk niet instellen dat hij minder scherpte weergeeft want daar heb ik hem niet voor gekocht.

Al met al heb ik vooral mijn twijvels bij de Decoder, omdat ik deze hier nog niet voorbij heb zien komen. En ik baal er van dat de belofte van @home niet waar word gemaakt, het is namelijk GEEN dvd kwallie wat ze uitzenden :(

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat inderdaad maar weinig mensen de Digi1 hebben, en ondanks de vastlopers waar de Samsung vaker mee kampt, ben ik wel tevreden over de beeld- en geluidskwaliteit die dit decodertje levert.
Ik ben trouwens ook tevreden over het zenderaanbod van TV Digitaal Extra. Er komen regelmatig nieuwe zenders bij, zoals nu weer National Geo Wild. Ik mis bij deze zender wel ondertiteling, kan dit kloppen?

Sinds kort krijg ik nu ook de zenders waar ik eerst problemen mee had (Eurosport 2, Motors TV, Raceworld) nu wel goed door.

Dus ook wat positieve ontwikkelingen bij @home, dat mag ook wel eens vermeld worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

MaNiC_MiNd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:07:
wij hebben een Digi1 decoder (heb ik hier nog niet voorbij zien komen?? ) gekocht icm met Digitv van @home bij de mediamarkt.

Het valt mij op dat er veel artifacts op alle zenders te vinden is, de rondom de logo`s (ook NL1 tm 3) en ook regelmatig uitvallers (CQ zwart beeld, maar das op te lossen door ff de stroom er af te halen)

Ook zijn vele zenders behoorlijk blokkerig, en ik ga mijn HDTV natuurlijk niet instellen dat hij minder scherpte weergeeft want daar heb ik hem niet voor gekocht.

Al met al heb ik vooral mijn twijvels bij de Decoder, omdat ik deze hier nog niet voorbij heb zien komen. En ik baal er van dat de belofte van @home niet waar word gemaakt, het is namelijk GEEN dvd kwallie wat ze uitzenden :(
Even reactie in willekeurige volgorde.
De digi1 is niet zoveel verkocht omdat het een nieuw onbekend merk is dus weinig winkels het inkopen. Het is geen slechte decoder, doet gewoon wat het moet doen.
Als je veel artifacts hebt moet je eens kijken of de signaalsterkte wel hoog genoeg is, hoe hoog is de ber waarde bijvoorbeeld op zender die artifacts hebben?

Als je wel een goed signaal hebt, kan je alsnog matig beeld hebben alleen al om het feit dat je een lcd/plasma hebt. De resolutie van die dingen zijn gewoon een stuk groter dan wat de decoder uitstuurt, dus je krijgt gewoon een korrelig beeld. De scalers in die tv's zijn nooit echt geweldig (uitzonderingen daargelaten).
Je zou dan beter een HDTV ontvanger kunnen kopen (de samsung schijnt een goede scaler te hebben).
Je zou ook eens kunnen stoeien met de digitale beeldverbeteraars (bij voorkeur uitzetten). Pixelplus en consorten geven alleen maar een slechter beeld.

De belofte van dvd-beeld is een belofte die @home al bijna een jaar niet meer maakt, daar hebben ze namelijk boze klanten door gehad. Tegenwoordig is het tv met digitale kwaliteit (dus een nietszeggende claim).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:20:
Sinds kort krijg ik nu ook de zenders waar ik eerst problemen mee had (Eurosport 2, Motors TV, Raceworld) nu wel goed door.

Dus ook wat positieve ontwikkelingen bij @home, dat mag ook wel eens vermeld worden. ;)
Wat was er slecht/niet goed aan dan? Ik vind de kwalliteit nog steeds ruk. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 13:51
job schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:42:
[...]

De digi1 is niet zoveel verkocht omdat het een nieuw onbekend merk is dus weinig winkels het inkopen. Het is geen slechte decoder, doet gewoon wat het moet doen.
Als je veel artifacts hebt moet je eens kijken of de signaalsterkte wel hoog genoeg is, hoe hoog is de ber waarde bijvoorbeeld op zender die artifacts hebben?

Als je wel een goed signaal hebt, kan je alsnog matig beeld hebben alleen al om het feit dat je een lcd/plasma hebt. De resolutie van die dingen zijn gewoon een stuk groter dan wat de decoder uitstuurt, dus je krijgt gewoon een korrelig beeld. De scalers in die tv's zijn nooit echt geweldig (uitzonderingen daargelaten).
Je zou dan beter een HDTV ontvanger kunnen kopen (de samsung schijnt een goede scaler te hebben).
Je zou ook eens kunnen stoeien met de digitale beeldverbeteraars (bij voorkeur uitzetten). Pixelplus en consorten geven alleen maar een slechter beeld.

De belofte van dvd-beeld is een belofte die @home al bijna een jaar niet meer maakt, daar hebben ze namelijk boze klanten door gehad. Tegenwoordig is het tv met digitale kwaliteit (dus een nietszeggende claim).
Leuk om te horen, maar wat resulteert hier uit!?
Al bij al een wanprestatie toch!?
Ik heb de Philips en ben mateloos teleurgesteld:
de "helpdesk" is ok, als je die uitzendbureaului in die vrezelijke callcenters eenkeer gepassert hebt, maar die vakmensen weten het ook niet: 'niet uitgerijpt' - 'nog niet waar het moet zijn' , 'tja, kinderziektes'
hallo! ik dok ervoor en heb behalve satellite (mag hier niet eens...) geen alternatief bedrijf!?
Oome Home is hier lekker monopolist en laat je aan z'n lange arm verhongeren:
hier kwamen ze 2x meten:
"gho - u hebt nog mazzl, wat een sterk signaal! dik 70-80%!"
... :(
"Tja, het verdeelkastje in uw strat is ook ok, gek he?"
... :D
Nou, ik heb het gezien met home - waardeloos!
Freezing, blokjes, vastlopers bij zappen, belloftews (gratis film: mooi niet, beloftes: nieuwe firmware: nooit gekomen... enz.)

Waarschijnlijk kan het echt niet beter: is de tijd nog niet rijp of hebben ze de verkeerde spullen bij home staan ???
En dan zio domme zenders als @home digitaal (een snertkanaal met null-komma-niks zin bv.!
... of BabyTV - wie kijkt zoiets nou?

Bij de radio is het helemaal hopeloos:
Neem nou Blues: wat speelt, wie speelt, wat voor opname, cd, lp of enige info: bij mijn digitale mp3 een koud kunstje, maar niet bij oome home: gewoon wat radio in mekaar pleuren en hoppa: eat it!
Dit kan toch niet zo door gaan... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

[...]

Klopt.
Zit gemiddeld tussen de 80% tot 90% dus daar kan het niet aan liggen, de decoder geeft aan dat de kwalliteit 100%.
Die digitale beeld verbeteraars geven idd een slechter beeld. Wat kost zo`n samsung dan? En wat ik hier lees is dat er nog best wat problemen mee zijn, zit ik ook niet echt op te wachten.
Op dit moment is de kwalliteit vergelijkbaar met analoog en soms nog slechter dan dat door al dat geblok, met een race bijv. is het niet grappig als je de weg gewoon ziet blokken als het beeld snel beweegt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, als ik dit zo lees dan denk ik dat ik de overstap naar DIGI TV nog maar even links laat liggen,, Of zitten er wel echte voordelen aan behalve EPG?
En dan heb ik het over de Analoog vs Basis digitale TV van @ home op een LCD tv van 32" 1366*768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaNiC_MiNd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:18:
Op dit moment is de kwalliteit vergelijkbaar met analoog en soms nog slechter dan dat door al dat geblok, met een race bijv. is het niet grappig als je de weg gewoon ziet blokken als het beeld snel beweegt :/
Ik vraag me af in hoeverre @home hier iets aan kan doen. De zenders zijn hier zelf verantwoordelijk voor. Als je bijvoorbeeld de nederlandse zenders (Ned 1 t/m 3, RTL, SBS en Tien) bekijkt, zie je hier duidelijk een veel beter beeld dan dat je analoog zou kijken.
@home kan er ook voor kiezen om de zenders met matige kwaliteit uit het pakket te halen, maar ik denk dat de reacties dan nog veel erger zijn.
Het zijn nu eenmaal zenders met een lagere kwaliteit en daar moeten we het mee doen.
Eerst was het echter zo erg dat je regelmatig "geen signaal" melding kreeg, de laatste paar dagen heb ik dit echter niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 00:14
Multikabel Internet Gebruikers Vereniging: Digi1 Decoder en problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:44:
Wow, als ik dit zo lees dan denk ik dat ik de overstap naar DIGI TV nog maar even links laat liggen,, Of zitten er wel echte voordelen aan behalve EPG?
En dan heb ik het over de Analoog vs Basis digitale TV van @ home op een LCD tv van 32" 1366*768
Er zitten zeker wel voordelen aan, maar verwacht geen wonderen. Dat is mijn conclusie 2 weken na aanschaf van Digi TV. Als je bijvoorbeeld gek bent van autoraces, motors of zeilen dan is het tv digi extra pakket wel leuk hoor. Ik heb zeker geen spijt van de omschakeling naar digitaal, maar we proberen gewoon de problemen die er zijn in dit forum te bespreken.

Misschien is het wel verstandig om even te wachten tot er een betere decoder op de markt komt.
Ik vraag me echter wel af hoe het in de toekomst zal gaan als er steeds meer tv's komen met ingbouwde digitale decoders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Kan hem hiet niet bekijken (werk) maar zijn daar er wel veel problemen mee dan? (overigens is dat wel op een ander netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:44:
[...]

Ik vraag me af in hoeverre @home hier iets aan kan doen. De zenders zijn hier zelf verantwoordelijk voor. Als je bijvoorbeeld de nederlandse zenders (Ned 1 t/m 3, RTL, SBS en Tien) bekijkt, zie je hier duidelijk een veel beter beeld dan dat je analoog zou kijken.
Klopt, maar RTL7 en motorTV, extremesports (toch wel èèn van de redenen dat ik Digitv heb genomen) zien er weer onwijs geblokt uit :/

En op alle andere zenders zie ik vrij veel artifacts bij stil staande logo`s. (vergelijkbaar met jpg artifacts)

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste