ph4ge schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:08:
XP hoort helemaal niet bij het spel, het is totaal onbelangrijk en oneerlijk. omdat iemand langer op de server zit te spelen zou hij voordelen moeten hebben? zoals bv elke 2 seconden een panzer kunnen schieten, is dat leuk? of een oneindige stapel packs kunnen neerleggen, nee dat is echt niks. De war cfg's zijn samengesteld door hele communities die het spel vaak spelen en weten waar het in de kern om gaat, zo snel mogelijk objectives halen door midden van teamplay en individuele classe, geen oneerlijke voordelen zoals XP. Bovendien is ET een shooter geen RPG.
Ik denk dat je twee zaken door elkaar haalt hier.
XP/promotie is een essentieel onderdeel van ET. Anders hadden ze het er nooit ingebouwd. Dat mensen dit als nadelig/lastig of juist handig ervaren is iets totaal anders. Het verkrijgen van XP op pubs is juist datgene wat veel pubspelers aantrekt. Ik heb zelden gezien dat pub spelers gezamelijk voor de objectives gaan, terwijl 90% wel op de eerste plaats van de ranglijst wil staan.
Dat is de essentie van public ET. XP hoeren, rang hoeren of wat je maar wilt.
Het feit dat iemand die al 6 maps bezig is meer XP heeft, doet daar niet toe. Als de campain cycle opnieuw begint staat iedereen op nul en heeft een ieder dezelfde kansen. Bij elke normale mapcycle van 3-6 of 10 maps bijv. spelen de meeste, of wachten de meeste op de nieuwe cycle. Dit zodat ze zich van 0 af aan met de rest kunnen meten qua "skills"
XP is hierbij een essentieel gedeelte van het spel.
Ga je in offi. wars kijken... Tsja wat is er mis met XP/promotie door XP? Iedereen begint op 0 Iemand die beter of sterker is zal zich zo sneller ontwikkelen en dus een grotere kans krijgen op winst. Maar dit geld voor iedereen die meespeelt.
Idd zijn de objectives hierbij primair, maar als men dit ( voor bijde zijden ) kan verbeteren door rangpromotie/XP is de uitdaging des te groter lijkt me.
Xp is hierin geen oneerlijk voordeel voor niemand, aangezien in een war iedereen op 0 begint. Dat is gewoon het verschil tussen sterke en zwakkere spelers. Dit hoor gewoon bij ET bij.
Dat mensen het niet leuk vinden, dat staat hier helemaal los van. Zoals IA hierboven al zij, zoek dan een ander spel die deze methode niet gebruikt.
Ik vind het jammer dat men bij CB niet dezelfde mening is toebedeeld, wan tmet de oude situatie was het spelen veel leuker vind ik persoonlijk. XP zit nu eenmaal verweven in ET en heeft daarin zijn functie. Leuk of niet dat is het spel