[PC]Wolfenstein: Enemy Territory - deel 12

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 14.267 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 19:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/54274/full.jpg

Belangrijk!!!!!!

V5.4: Hi
De is niet de bedoeling om Offtopic te gaan Slowchatten. Gebeurt dit wel zal het waarschijnlijk gepaard gaan met een PM , OW, Ban. Zie daarvoor De Banrichtlijnen. Daarnaast zal het topic waarschijnlijk voor altijd op slot gaan. Je zal het dus verpesten voor de mede-GoTters, en andere personen die graag wel hun best willen doen voor het topic.

Wil je wel offtopic kletsen -> buiten GoT om :) (oftwel irc / msn / icq etc.)
De GoT Enemy Territory Channel op IRC :
#got-et @ quakenet

Wil je weten hoe dit komt lees dan dit even door:
ET: 2.5 als het dan zo moet?
RTCW: ET

Ik zie iets wat niet mag!
Dat kan gebeuren. We hebben nu al een bekend middel om zoiets te melden namelijk: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif
Met de topicreport kan je een bericht sturen naar een moderator die het dan leest. Hij / zij kan dan een actie ondernemen, dit tegen: offtopic kletsen, lay-out verneuking etc.

Het word te erg!!!!
Open dan een topic in Schop een Modje en vertel duidelijk waar het overgaat. Vergeet niet te kijken hoe je zo'n topic moet openen :)

Wolfenstein: Enemy Territory
Enemy Territory was origineel een uitbreiding voor de populaire shooter Return to Castle Wolfenstein uit 2001. Dit spel zelf (afgekort met RTCW) is ontwikkeld door vier verschillende bedrijven. Uitgever Activision, ID Software, Nerv Software en Gray Matter Studios. Hoofdzakelijk heeft Nerv Software zich bezig gehouden met het multiplayer gedeelte en Gray Matter Studios met de singleplayer campaign. ID Software, de eigenaar van de Quake 3 engine heeft beide ontwikkel teams erg hard geholpen met hun reusachtige ervaring. Return to Castle Wolfenstein was een succes en uiteraard, dan moet er een uitbreiding of vervolg worden ontwikkeld. De twee ontwikkelteams Splash Damage en Mad Doc kregen de opdracht de uitbreiding 'Enemy Territory' te ontwikkelen. Splash Damage kreeg de taak voor het multiplayer gedeelte en Contact kreeg de zware last van de singleplayer campaign op hun schouders. Na afloop van de ontwikkel periode waren uitgever Activision en ID Software niet erg tevreden met de singleplayer campaign. Uiteindelijk heeft Contact nog iets langer de tijd gekregen maar uiteindelijk hebben ze besloten de singleplayer campaign niet te releasen en de uitbreiding te cancelen.... en toen bleven ze zitten met een goede multiplayer gedeelte. Alleen het multiplayer gedeelte te releasen als de add-on 'Enemy Territory' vonden beide ID Software en ontwikkelaar Activision geen goed plan.
Gelukkig hebben deze twee met Splash Damage besloten de multiplayer van 'ET' gratis te releasen als stand-alone game. Om deze game te spelen heb je dus niets nodig qua Return to Castle Wolfenstein origineel of dergelijke. Hier zijn wij hun natuurlijk erg dankbaar voor. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/54278/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/54279/full.jpg

Minimum systeemeisen
Om Enemy Territory te laten draaien heb je minimaal deze systeemeisen nodig, maar je kent de uitgevers wel, die systeemeisen zijn altijd erg laag gegrepen. Elke PC vanaf 1.0Ghz met een GeForce 2 MX of beter kan de game redelijk draaien aangezien de engine erg goed te tweaken is. Uit ervaring weet ik dat een langzame harde schijf en al helemaal een met weinig vrije ruimte niets overlaat van ET. Zorg dus voor veel schijfruimte en een redelijk moderne harde schijf. Daarnaast is meer dan 256MB aan geheugen ook aan te raden.

• Windows® 98/ME/2000/XP
• 100% Windows® 98/ME/2000/XP compatible system (including all 32bit drivers)
• Intel® Pentium® III 600Mhz processor or AMD equivalent
• 128 MB RAM
• 32 MB 100% fully OpenGL® compliant 3-D video card (16MB*)
• Microsoft® Direct X® 8.1 or higher
• 271 MB total disk space for game files
• 500 MB free disk space for swap file
• Windows compatible toetsenbord
• Windows compatible muis
• Windows compatible geluidskaart
• 56.6k modem of sneller (sneller modem word aangeraden bij servers met meer dan 8 spelers)

Enemy Territory is grondig getest met de volgende 'oudere' videokaarten 'series':
GeForce 4 Ti, GeForce 4 MX, GeForce 3, GeForce 2 Ultra, GeForce 2 MX, GeForce256, Radeon 8500/64, Radeon 7200/64, Radeon 9000, Radeon 9700 Pro/128, Xabre 400
Jazzper heeft het geprobeerd met een Viper 550 TNT1 16MB werkend gekregen. Daar is dan ook alles mee gezegd :)

Configs, tweaks en scripting
Als je het spel al een tijdje speelt vraag je je af waarom je buurman net dat stukje sneller beweegt, hoger springt en meer duels van je wint. Dit zit hem dikwijls in het optimaliseren (tweaken) van je settings. Veel mensen leveren graag een stukje grafische kwaliteit in (lucht, details, ontploffingen etc) om snelheidswinst te boeken. Om het niet te bont te maken hanteren diverse partijen (ETPro, de server, ladders) beperkingen. Onjuist gebruik resulteert tot een kick of zelfs ban van een server.

Wordt je gekickt door Punkbuster druk dan snel op de console (~) en kijk om welke dingen het gaat. 'Dingen' bedoelen we dan CVARS e.d. mee. Schrijf dit op en zoek in google/GoT. Een voorbeeld is bv de cvar uifullscreen die 0 moet zijn en vaak op 1 staat. Verander dit in je config.

Frames per second
It's all about fps. Breng ze in beeld door /cg_drawfps 1 in je console. Door een fout in de engine kun je je fps locken op bepaalde waarden om betere resultaten te bereiken. Je wint ook meer fps door instellingen laag te zetten. Probeer eens te spelen met een config van een bekende speler en je zult zien dat het soepeler gaat. Deze zet je vaak op 76 of hoger.

Eigen config bouwen
Begin met een goede basis. Dit ga je aan de hand van wat je op internet vind uitbreiden. Voeg wat handige binds toe, sla je favo settings er in op en je zult nooit meer zonder kunnen. Op startkabel staan veel links naar configs.
Daarnaast kan je veel scripts hier vinden bij OutCast**nl vinden.

Clans en ladders
Hoewel dit topic gaat over ET in relatie tot Got wil ik hier toch een stukje over schrijven. Niet in de laatste plaats omdat ik er zelf enthousiast over ben, maar ook vele clanmensen van diverse clans zie posten hier zonder te spammen over hun clan en dit dus gelukkig keurig in de hand blijft.

Enemy Territory leent zich bij uitstek voor clans daar de nadruk ligt op teamwork en strategie. Waar je bij andere spellen nog wel eens goed weg komt met 'dom schieten' heb je bij ET altijd objectives die alleen met slim spelen behaald worden. Ik ben van mening dat spelen in een clan, bij ET in het bijzonder, een enorm en onderschatte toegevoegde waarde heeft. De meeste clans communiceren via een headset en je zal zien dat je veel meer lol hebt in het spel. Ik kan het iedereen dan ook aanmoedigen. Een soort van clan tutorial vind je hier.

De meeste clans spelen in een ladder of cup. Benelux ET clans bevinden zich voornamelijk in Clanbase en in Warleagues.com. Binnenkort komt Morax waarschijnlijk met een vernieuwde soort van DutchGamersLeague. We houden u op de hoogte.

Vragen en antwoorden aka FAQ
Wow! Ik wil ook ET spelen, z.s.m!
Hooo.. rustig, waar is de brand? Ok, een quickstart:
1. Download ET
2. Download de 2.60 Patch
3. Start het spel, vul je naam in, zet de settings goed (enable punkbuster!) etc.
4. Zoek een goede server via ET, of via third-party softwaren (ASE, HLSW, Xfire etc.)
5. Play online!
6. En Fragse!

v57: Wunderbar!
Volgende stappen zijn onder meer: Een browser zoals ASE downloaden, je config tweaken, je inlezen op de materie, mappen verkennen, op irc rondhangen en uiteindelijk je sociale leven kwijt raken aan dit mooie spel ;)

Maps
ET heeft standaard 6 hele leuke maps in huis. Oasis, Radar, Battery, Railgun, Fuel Dump en Gold Rush. Er zijn er uiteraard veel meer. Een paar zijn echter vrij standaard geworden en aangeraden wordt om die (de pk3 files) te downloaden en in je /etmain map te zetten: Beach, Caen, Temple, Supply Depot en TC_Base.
Wat je natuurlijk ook kan doen, is op de filenaam te gaan zoeken op Google. Verder zijn veelgebruikte mappen: Venice, supplydepot2. Join anders een server en zie welke mappen ze gebruiken.

Ik wil ook van Nick kunnen switchen
code:
1
2
3
4
bind x "vstr nicktoggle" 
set nick1 "name *****;set nicktoggle vstr nick2" 
set nick2 "name *****;set nicktoggle vstr nick1" 
set nicktoggle "vstr nick1"

Vervang de sterretjes door je eigen nick ;) Als je meerdere nicks wilt hebben, moet je zorgen dat het eerste getal (1) verwijst naar het tweede getal (2). De regel daaronder van 2 naar 3, en van 3 naar 4 :). Wil je niet meer dan doe je van 4 (of een ander) weer naar 1 (je eerste nick).
Omdat sommige servers niet zo van snelle namechanges houden en sommige mensen niet van scriptjes houden, kan je ook een makkelijke manier gebruiken om je nick te veranderen:
code:
1
 /bind x "set name Pietje Puk"
Heet je normaal Pukje Piet en je drukt dan op x dan heet je Pietje Puk ;)

Selfkill
Heel veel mensen doen aan Selfkillen :) Dit is natuurlijk wel zonde als je net iemand wilt afknallen. Veel mensen doen er ook moeilijk over. In publics word het niet altijd gewaardeerd, maar tijdens een war mag het weer wel.
Hoe doe je een selfkill?
Je kan door op ~ te drukken:
code:
1
/kill
invoeren. Dan doe je een selfkill.
Wil je heel snel kunnen selfkillen druk weer op ~:
code:
1
/bind (insert toets) kill

code:
1
/bind (insert toets) "kill; forcetapout"

Hiermee doe je meteen een tapout waardoor je sneller dood bent omdat je uit'getapt' bent.

Voicebinds, que?
In het spel heb je ook voicebinds; dit zijn binds waarmee je iets zegt bijvoorbeeld "heal me". Je kan ze op 3 manieren gebruiken namelijk als Teamsay (vsay_team) , Global Say (vsay) en Fireteam Say (vsay_buddy). Hier kan je een mooie uitleg terugvinden inclusief voices die je niet via een quickchat kan vinden :)

Ik wil iets geks zeggen met 1 knopje
Dat kan :) Je kan (alweer) met een bind een specifieke tekst zeggen. Ook hier geld weer teamsay, globalsay en fireteamsay. Als je "Outerspace de gekste!!!!!" wil laten zien voor iedereen dat voeg je dit toe:
code:
1
/bind x say Outerspace de gekste!!!!!
Zo kan je ook weer kleurtjes toevoegen met ^.

Op de ET servers is het één groot kleuren feest, iedereen heeft kleuren in zijn naam, hoe doe je dat?
De kleurencode's zijn ongeveer hetzelfde als die van Quake 3 en RTCW.
Een kleurencode maak je door een ^ te plaatsen met een cijfer of letter.
^1
voor je naam, dan geeft hij je naam in het rood weer. Hiermee kan je dus ook combineren, bijv ^1W^dh^2o^ae^i. Zie ook: ET nick colorizer

Ik draai Linux op mijn systeem, zijn er ook binaries voor Linux beschikbaar?
Yep, deze zijn op de officiële website beschikbaar bij -> Enemy Territory -> Downloads. Tevens onderaan bij de mirrorlist kan je mirrors voor Linux Binaries vinden.
Handig om te weten dat er een full install is voor linux emt de nieuwste patch ervoor ingebakken: link
En gelukkig is er aan mac gebruikers gedacht: link
Als iemand ervaring heeft met Linux en ET en hij/zij mist nog informatie in de startpost dan zou ik dat graag willen weten. Ikzelf heb namelijk geen ervaring met Linux.

Ik vind de ingame serverbrowser niet zo handig, is er geen handige manier om mijn favorieten servers makkelijk te kunnen joinen?
Externe serverbrowsers gebruiken veel mensen, er zijn veel goede programma's op dat gebied. In de meeste programma's zitten velen extra features die erg handig zijn. Een aantal programma's die Enemy Territory zoiezo ondersteunen:

HLSW (freeware)
The All Seeing Eye (21 dagen gratis trial)
Xfire (zeer populair)
GameSpy Arcade (Adware)
Server Watch (freeware)

ET Pro
Bani heeft een competitie mod gemaakt van paar mb groot die het spel zo beinvloed dat het stukken eerlijker is. De meeste servers maken hier dan ook gebruik van en je zult dus altijd de nieuwste versie moeten hebben. Bani heeft ook ET TV! Hiermee kan je belangrijke wedstrijden volgen op de server. Meer info over beiden.

Punkbuster
Dit programmaatje van Evenbalance(.com) draait mee als je ET speelt. Het is momenteel de -maar uiteraard nooit waterdicht- manier om ET te beveiligen tegen cheaters. Het programma voorkomt dingen als wallhacks en aimbots. Je krijgt het standaard ingebakken in ET en downloaden is dus niet nodig. Je kan Punkbuster handmatig updaten, je moet even zoeken naar pbweb.exe die in je pb map staat. Meer info

ET valt steeds terug op 640x480
Dit een bekend fenomeen. Je lost het op met een BAT bestandje die een file met (verkeerde) settings delete en dan pas ET start.
code:
1
2
del *.pid /s
et.exe %*
In ASE kan je onder Tools --> options --> Games --> program location aangeven dat ie ET moet starten met het bat-bestand. Dan hoef je dus nooit meer handmatig de .pid bestanden te verwijderen.

He, ik kan niet terug met Windows met alt-tab?
Alt-enter will do the trick :)
Start een andere keer je ET weer op geminimaliseerd, moet je even alt-enter doen en ff quit drukken + opnieuw opstarten

ET minimaliseren?
ETminimiser
Druk op alt + Z om te minimaliseren en druk opnieuw op alt + Z om ET weer omhoog te brengen.

Hoe bekijk ik demos?
Demo's zijn bestanden met de extensie .dm_84. Deze bestanden bevatten geen videos maar zijn slechts een continue reeks coordinaten en andere informatie. Bij het afspelen van een demo in ET doet het progamma dus niets anders dan het spel weer opnieuw beleven. Je kan dus ook niet van de speler weg bewegen enzo. Wel kan je point of views en snelheden instellen. Ook mooi is om in te stellen dat je de kogels/bommen/granaten etc volgt. Bij airstrike zie je echt een bom vallen. Speel maar eens met onderstaande settings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
seta b_demo_autotimescale "0.4" 
seta b_demo_autotimescaleweapons "255" 
seta b_demo_panzercam "1" 
seta b_demo_dynamitecam "1" 
seta b_demo_grenadecam "1" 
seta b_demo_mortarcam "1" 
seta b_demo_teamonlymissilecam "0"

Je kan demos downloaden van o.a. clanbase. Maken doe je tijdens het spel door
code:
1
/record naam
in console te doen (zet eerst
code:
1
/g_syncronousClients 1
en achteraf weer op 0) en
code:
1
stoprecord
om te stoppen. Uiteraard ook handig om te binden. Deze demos komen in je demomap in etmain en etpro. Het is zelfs mogelijk om met auto action in je menu elke keer een demo te maken maar dat loopt snel op. Een typische map neemt een mb of 6 in beslag. Afspelen doe je door in het menu naar demo te gaan en dan de juiste uit te pikken. Voor een ETPro demo moet ET in die stand staan. Of connect eerst naar een ETPro server of start ET op met aangepaste shortcut
code:
1
"C:\Program Files\Wolfenstein - Enemy Territory\ET.exe" +set fs_game etpro

Echte handig is echter het programmaatje Seismovision. Ik vond het tijd terug via Google en het verbaasd me dat amper mensen het gebruiken. Ook handig voor andere spelen. Probeer het en love it ;). Ook mooi om hem als screensaver te gebruiken.
Hoe maak ik er een AVI van? Kort gezegd. Laat ET TGA plaatjes maken (loopt snel op, dus doe je settings op 640x40 bv) en zet die om naar een AVI. Meer over demos

Help! Mijn Enemy Territory geeft een error, wat is dit en hoe kan ik dit verhelpen?
Eigenlijk moet je dan bij Spielerij - Problemen & Vragen zijn. Het gaat hier echter toch specifiek om ET en so far is gebleken dat men elkaar prima helpt. De meeste problemen zijn echter in de tijd dat ET en zeker RTCW/Quake3 bestaan al eerder voorgekomen. Zoek dus goed zou ik zeggen.

"Wie wil er komen ET-en!?"
Afspraken maken om te gaan gamen doe je maar via een chat of dergelijke, niet via GoT. Clanwars regel je ook buiten dit topic om. GoT is er om te discussiëren en elkaar te helpen, niet om afspraakjes te maken op welke server je gaat gamen.
Sinds een tijdje is er op QuakeNet een irc channel #GoT-ET, hier heb je uitgebreid de gelegenheid met gotters te gaan ET-en of gewoon ouderwets te chatten. Als je geen irc client hebt kan je eens een kijkje nemen op mIRC.com of op NoNameScript.de.
Hoewel de meeste GoT irc channels op een andere server zitten, zit de halve serieuze game wereld op Quakenet. Alle clans sowieso. Tref je een leeg kanaal aan, denk dan hieraan. Daarna kan je ook Teamspeak gebruiken :)

Binnenkort komt er ook een DM Discussie voor het makkelijk afspraken maken voor een warretje oid.

ET en GoT
Wat ook erg handig is, is een [GoT]-tag achter je naam te zetten met ET. Zo kunnen mede gotters elkaar herkennen. De code is ^a[ ^1G ^0o ^4T ^a] (haakjes mogen ook grijs (^9)). Dit lijkt op een clantag maar is slechts gerelateerd aan GoT en dit topic in het bijzonder. De clan gelieerd aan GoT is Legion of Tweakers.
De mensen op dit forum hebben ingame de volgende nicks. Thanks to shaggy8675

Links
Hieronder vind je een aantal handige links:

opm: ik heb de lijst flink ingekort. 20 links met van allen nog een mirror ook leek me wat veel. Zoekt en gij zult vinden. Rtcwfiles.com dekt nagenoeg alles qua downloads.
RTCW Files tip
Planet Wolfenstein (gamespy network)
ET Startkabel
Wolfmap.de tip
Goede site met info tip
Wolfenstein.nl
Enemy Territory Configbuilder
SweRTCW.com tip
GameServers.net
Dutch Gamersleague
OutCast**NL Scripts & Binds tip
Official RTCW website
Activision
Splash Damage
ID Software
Clanbase
Punkbuster voor ET
etpro.anime.net
Xfire
Beter aimen in ET
ET Pro playerguide
Officiele manual tip
Zeer handige strategy guide! tip
RTCW & ET voor beginners
]Highboy's config server maker
Enemy Territory Server Config Creator
Map Editor
How To Make A Mod
Tactics Board
Mods
Playback Demo Tool

Adminprogramma's / Mods
ETPro.
ETpub.
ETshrub / shrubet.
Jaymod.
Omnibot - Een mod om met bots te spelen in ET. Deze mod valt te draaien naast Etpro, ETpub, Jaymod etc. (zie hierboven)
ETadmin (nog zwaar onder ontwikkeling en deze moet functioneren naast ETPro, ETpub etc.).
RconIT. "RconIT is a server administration tool which enables admins to easily issue a wide range of Rcon commands to their Enemy Territory server."
Enemy Territory Fortress (ETF). Complete mod voor ET, gebaseerd op Quake 3 Team Fortress (met wat verschillen natuurlijk).
True Combat: Elite. Complete mod voor ET, bedoelt om een realistische mod neer te zetten (je ziet bijvoorbeeld geen cursor en je moet echt over je loop kijken om te kunnen aimen).

Vorige delen:
[rml][ RTCW] Enemy Territory *[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 2[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 3[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 4[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 5[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 6[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 7[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 8[/rml]
[rml][ PC] Wolfenstein: Enemy Territory - deel 9 [/rml]
[rml][ PC] Wolfenstein: Enemy Territory - deel 10[/rml]
[rml][ PC] Wolfenstein: Enemy Territory - deel 11[/rml]

Server Lijst:
Server:
XS4ALL WarMaps194.109.69.40:27960
XS4ALL FUN194.109.69.41:27960
Gameserver Bat582.192.78.43:27950
FDNL Public84.244.136.24:27960
SNL (UK)213.228.215.145:27970
{g4G} gamers4God.com216.52.177.15:27960
Efterlyst (SWE)213.115.128.60:27960
*BiO* (UK) 213.200.95.51:27964
Betaserver 80.239.199.98:28960
akie public 62.105.225.158:27960
CLANWARS.NL - BB4E81.18.165.10:27960
Public Server SW84.244.136.24:27960
DGL Public ET - 0tolerance217.172.47.32:27100
ELT Server82.192.80.136:27930
Telenet 182.192.78.6:27960
Telenet 282.192.78.6:27970
DutchBat193.238.27.184:27960
RoseBud217.172.182.181:26500
BuH ET1]85.14.216.102:27960
fayntic publicpublic.fayntic.com:27960
BB4E ETpro82.92.219.184:27960

Wat ook handig is deze site en de Splatterladder Server list :)

De officiële manual die met Enemy Territory word mee geïnstalleerd is een grote schat aan informatie. Je kan deze vinden met de link in je startmenu:
Start / Programma's / Wolfenstein - Enemy Territory / Wolfenstein - Enemy Territory Help / manual.html

/me Hey je bent iets belangrijks vergeten of ik zie een spelvaut
Laat het mij: Outerspace, via mail, icq, xfire of ingame even weten ;)

Updates
12 Juni - Topic 12 geopend.
Bedankjes voor de links en info voor deel 12: Pendaco, EvilGhost, Zenix en de rest van onze loyale bezoekers die mij heeft geholpen :)

RTCW: Enemy Territory FAQ/Startpost 2.1
Gereviseerde topicstart door Outerspace, met behulp van Novah en Jazzper

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 02-10-2006 13:59 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 18:11

Shaggy

Misantroop pur sang

Bookmark :)

ET rules... nog steeds })

[ Voor 5% gewijzigd door Shaggy op 12-06-2006 19:15 ]

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Je bedoelt dat het een verschrikkelijk slecht spel is, maar dat je er aan verslaafd bent en niet meer terug kan :)

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Hier stond iets 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Shaggy op 12-06-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Ehh, ik kan wel terug, maar niet vooruit... Ik kan alleen maar ET helaas.

Maar daar hadden mijn vrouw, baas, dochter, ouders etc. begrip voor toen ik alles opzegde om toch gewoon als ieder ander 48 uur per week te gamen :)

P.s En slecht is het zeker niet, de gameplay is iets waar veel nieuwere games nog steeds niet aan kunnen tippen vind ik. Grafisch is het een bejaard spel idd, maar qua spelen... het enigste wat in de buurt komt is Counter Strike: Source. ( ok, ok, dat speel ik ook wel eens :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
* TheZeroorez heeft na een jaartje ook weer eens ET gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:46

13art

Moderator Mobile
Gaan we hier verder.

Even opmerking over de TS

# Eigen config bouwen
Begin met een goede basis. Dit ga je aan de hand van wat je op internet vind uitbreiden. Voeg wat handige binds toe, sla je favo settings er in op en je zult nooit meer zonder kunnen. Op startkabel staan veel links naar configs.
Daarnaast kan je veel scripts hier vinden bij OutCast**nl vinden.

Die link die onder het woord basis staat doet het niet meer. Lake´s config builder is helaas offline :( Dus misschien dat er nog even uit halen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Ik zag het ja, was het alleen vergeten om te zetten naar een ander linkje :) Bij deze heb ik het aangepast :)

Het IP posten vind ik zelf niet erg, maar dat wil niet betekenen dat ik hem in de startpost meeneem :)

[ Voor 34% gewijzigd door Outerspace op 12-06-2006 20:27 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik ken nog een leuke server met 30 dagen xp save.
[-RF-] XP save 30 days ip: 85.25.138.45:27960

Mijn naam: Dutch Warrior

Ik speel nu al een tijdje et en het gaat wel aardig goed altijd positieve kill / death ratio en ik kan met bijna elk wapen wel een beetje killen alleen de mortar daar snap ik dus weinig van.

Q3E Minimizer (v 1,51) is ook handig het werkt ongeveer net als et minimizer alleen ondersteund het ook andere games gebaseerd op de quake 3 engine.

[ Voor 33% gewijzigd door dutch_warrior op 12-06-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:10

Zenix

BOE!

dutch_warrior schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:19:
Ik ken nog een leuke server met 30 dagen xp save.
[-RF-] XP save 30 days ip: 85.25.138.45:27960

Mijn naam: Dutch Warrior

Ik speel nu al een tijdje et en het gaat wel aardig goed altijd positieve kill / death ratio en ik kan met bijna elk wapen wel een beetje killen alleen de mortar daar snap ik dus weinig van.

Q3E Minimizer (v 1,51) is ook handig het werkt ongeveer net als et minimizer alleen ondersteund het ook andere games gebaseerd op de quake 3 engine.
Ja gebruik ik ook altijd, maar een xp save voor 30 dagen wat moet je daar nou mee :P.
En op die server een goeie kill death ratio halen zegt dus niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
Zenix schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:50:
[...]

Ja gebruik ik ook altijd, maar een xp save voor 30 dagen wat moet je daar nou mee :P.
En op die server een goeie kill death ratio halen zegt dus niks ;)
Nou 30 days xp save kan wel leuk zijn hoor. En hoezo zou het niets zeggen als je op die server goede kill death ratio haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:54
Welke je server je ook speelt, kill death ratio zegt vrijwel nergens iets. Maar dat is hoe ik erover denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
Ja het is natuurlijk ook belangrijk wat je voor je team doet objectives halen of reviven ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Kreeg dit net toegestuurd. Is wel geinig om te zien.

Cheater

Hoe zielig kun je worden...

[ Voor 11% gewijzigd door Shaggy op 12-06-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Laatst online: 12-02 20:38

shameblaster

BB4E^Cons

30 dagen xp safe :o hehe lol
pfft deel12 alweer _/-\o_

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Kan hem niet openen via ET :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2017

RRR

goR

Waarschijnlijk gerelateerd aan het niet kunnen openen: er staat in de startpost dat de demos de dm_83 extensie hebben, maar sinds 2.6 is dat dm_84. Wellicht updaten naar een nieuwe versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161226

Neeh. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Wie dan wel :?

[ Voor 14% gewijzigd door Danjel op 13-06-2006 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 09-05 11:04

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Op zich wel jammer dat er wel veel over etpro in de ts staat en niet over etpub. Dat is toch wel een erg opkomende public mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Erazzzer schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 01:03:
Op zich wel jammer dat er wel veel over etpro in de ts staat en niet over etpub. Dat is toch wel een erg opkomende public mod :)
Ik kan er nog wel een stukje over schrijven, ondanks etpro beter speelt als etpub. /me Out steekt er morgen wel een klein beetje tijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-05 23:02
Woei, een nieuw deel :)

Wat houd overigens die ETPub mod in? Die heb ik geloof ik nog nooit gespeeld :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
ET nick colorizer
Huidige link in TS is kaduuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Heh btw, wordt er niemand van jullie beschuldigd van cheaten ofzo?

Ik word namelijk nu 2 weken ofzo elke dag wel beschuldigd voor cheater (op xfire.be genoeg posts over te vinden).. Ze denken dat in een wallhack heb, terwijl sommige momenten gewoon errrrug lucky zijn (http://akira.purefragging.com/~et/).
We hebben zelfs onze PB screenshots mappen public gemaakt voor de zoveel gasten die vragen voor pb screenshots..

Maja zal wel aan de clan liggen, hoe slecht ik dan ook eigenlijk speel ... :P Zo hebben er genoeg mensen boogie, zak- en efax ook al voor cheater uitgemaakt :]

btw dennis: public.fayntic.com:27960 mag je ook ff adden als je wil :D

Imo mag er ook wel n leuk stukje over ETTV in :)

Btw, ligt het aan mij of hangt hier een soort van 2 groepen: pubbers en competitie spelers :P
Zo zie ik bijvoorbeeld iemand een 30dagen XP save server posten. Dit lijkt me dus meer n pubber. :P
Ikzelf vind daar niet veel aan, Ed ook niet, ovrboost lijkt me al helemaal niet, terwijl er toch nog wel anderen hier rondhangen die van etpub en xpsave enzo houden? :o

[ Voor 26% gewijzigd door h3ll op 13-06-2006 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik heb ook een hele tijd gehad dat ik puur voor de XP speelde. Na verloop van tijd ben ik gewoon voor de hs gaan spelen, hoe meer hoe geiler :)
Outerspace schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 01:13:
[...]

Ik kan er nog wel een stukje over schrijven, ondanks etpro beter speelt als etpub. /me Out steekt er morgen wel een klein beetje tijd in.
beter speelt dan etpub ;)
Morax schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 01:30:
Woei, een nieuw deel :)

Wat houd overigens die ETPub mod in? Die heb ik geloof ik nog nooit gespeeld :)
Paar andere features dan EtPro zoals play dead. Maar volgens mij beginnen de mods steeds meer op elkaar te lijken.

Gister even op Efterlyst gespeeld... wat ik dat gemist zeg

[ Voor 10% gewijzigd door Piels op 13-06-2006 08:06 ]

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

deel 12, gefeliciteerd! Wat een koningen zijn we toch ook :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 21:42
Ryan666 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 04:06:

Ik word namelijk nu 2 weken ofzo elke dag wel beschuldigd voor cheater (op xfire.be genoeg posts over te vinden).. Ze denken dat in een wallhack heb, terwijl sommige momenten gewoon errrrug lucky zijn (http://akira.purefragging.com/~et/).
We hebben zelfs onze PB screenshots mappen public gemaakt voor de zoveel gasten die vragen voor pb screenshots..

Maja zal wel aan de clan liggen, hoe slecht ik dan ook eigenlijk speel ... :P Zo hebben er genoeg mensen boogie, zak- en efax ook al voor cheater uitgemaakt :]
Tja die spelers die jij noemt hebben net iets te vaak met cheaters in een clan gezeten en bovendien is jullie clan volgens mij al eens eerder ook in dit topic in opspraak gekomen, tenminste dat meen ik me te herinneren allemaal. Maarja er is wel bewijs nodig, wat geven die mensen die je beschuldigen als bewijs ? Een schone pbss betekent trouwens niet dat je onschuldig bent, kan net zo goed betekenen dat je hack je scherm opschoont voor de pbss. Aan demo's kan je veel zien, zelf al enkele keren ook een cheater gepakt met wolfcam, daar zie je echt een hoop mee.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
@Ryan666
Welke clan?

@ph4ge
Doe Mauzer de groeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 11:10

Zenix

BOE!

ph4ge schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:27:
[...]

Tja die spelers die jij noemt hebben net iets te vaak met cheaters in een clan gezeten en bovendien is jullie clan volgens mij al eens eerder ook in dit topic in opspraak gekomen, tenminste dat meen ik me te herinneren allemaal. Maarja er is wel bewijs nodig, wat geven die mensen die je beschuldigen als bewijs ? Een schone pbss betekent trouwens niet dat je onschuldig bent, kan net zo goed betekenen dat je hack je scherm opschoont voor de pbss. Aan demo's kan je veel zien, zelf al enkele keren ook een cheater gepakt met wolfcam, daar zie je echt een hoop mee.
ja, efax en boogie zaten in clans met cheaters, maarja efax cheat niet dat weet ik wel. Hij is altijd goede speler geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
Btw, ligt het aan mij of hangt hier een soort van 2 groepen: pubbers en competitie spelers :P
Zo zie ik bijvoorbeeld iemand een 30dagen XP save server posten. Dit lijkt me dus meer n pubber. :P
Ikzelf vind daar niet veel aan, Ed ook niet, ovrboost lijkt me al helemaal niet, terwijl er toch nog wel anderen hier rondhangen die van etpub en xpsave enzo houden? :o
Hoezo ben ik een puber (ik ben 16 dus een puber ja :P) als ik een 30 dagen xp save server post.
Zon server kan voor beginnende spelers heel fijn zijn je leert dan een beetje alle rewards en ranks kennen. en die server zit vol met aardige mensen dus.

edit: aah met pubber wordt dus iemand die op public servers speelt bedoeld :P.

[ Voor 6% gewijzigd door dutch_warrior op 13-06-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
pubber / puber. zit verschil in. Pubber bedoelt ryan666 iemand mee die op public servers speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178896

Ik speel ook al een jaartje ET. Ben niet echt een fantastishe speler (volgens sommige #Enorma spelers, Low- :X).
Maar ik heb heel lang ETpub gespeelt (2/3 van mijn Tijd op ET). Nu sinds enkele maanden speel ik enkel op ETpro en ik moet toegeven dat het mij een héél stuk verbeterd heeft :+

Misschien nog een goede link is wolfstuff.org daar zitten stuk voor stuk vriendelijke mensen die u altijd willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
aaah ok hehe :P ik speel nog maar zelden et dus ken al die termen niet. daarom speel ik trouwens ook op 30 dagen xp save want dan hoef ik niet steeds overnieuw te beginnen met allerlei rewards zoals 2 pistolen of een mp-40/ thompson naast een heavy weapon duurt het niet zo lang voor ik weer een beetje ingekomen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149210

Dan moet je gewoon keihard trainen zodat je die skills snel hebt (heerlijk als je het een beetje goed doet en minstens 40 kills maakt met maximaal 10 deaths }) ).

@Outerspace In de TS staat over teksten binden aan 1 knop dat je say in de command moet gebruiken. Was dit niet vsay, vsay_team of vsay_buddy?

Wat het leukste is is op een server zonder spam protection yoohoo te binden en dat constant te roepen (liefst achter elkaar zodat je alleen yooyooyooyoo hoort) }) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
vsay is met geluidje.
Anoniem: 149210 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 19:14:
Wat het leukste is is op een server zonder spam protection yoohoo te binden en dat constant te roepen (liefst achter elkaar zodat je alleen yooyooyooyoo hoort) }) .
Dat soort lui mogen van mij dus echt per direct gebanned worden. Schijt irritant vind ik ze.

[ Voor 90% gewijzigd door Danjel op 13-06-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177665

Danjel schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 19:19:
vsay is met geluidje.
[...]
Dat soort lui mogen van mij dus echt per direct gebanned worden. Schijt irritant vind ik ze.
Idd.. Vooral als je midden in een war zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik bedoel als je met een paar vrienden alleen op een server zit :P. Normaal gesproken in pub doe ik het nooit (in wars ook niet, maar dat terzijde). Sowieso, 1x is leuk 2x al niet meer.

owja natuurlijk, V staat voor voice |:(.

Goed, aangezien Outspacer nog steeds niet het omnibot tekstje heeft herschreven zal ik het zelf even herschrijven. Scheelt Outspacer ook weer de moeite (aangezien ik toch al de rest van het mod lijstje heb geschreven :P ).

Omnibot - Een mod om met bots te spelen in ET. Deze mod valt te draaien naast Etpro, ETpub, Jaymod etc.

Ik had een paar weken geen ET meer gespeeld (even geen zin in gehad door problemen met pc). Ging 2 uur geleden spelen. Na 5 minuten was ik weer redelijk bezig, crashde ET |:(. Nee, dan heb je nog zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduart
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11-2021
De laatste dagen duiken op verschillende pubs cheaters op met aimbot (+wallhack?) die gebruik maken van een of ander script dat om de paar seconden hen een naam laat aannemen van een andere persoon op de server (namestealing dus). Maar op een of andere manier krijgen ze geen PB kick wegens 'too many namechanges'. En ze kickvoten lukt ook niet :(

Zo wordt het spel dus weer grondig verziekt door een paar klootzakken van de laagste soort |:(

So long and thanks for all the fish | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Maar jij bent toch een eliTe Warrior? B) Die gasten moet je makkelijk kunnen hebben.

Waarom kun je ze niet kick voten? Je kunt toch ook kick voten op player id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Yep, soms kan je als normale user een pb-kick vote doen. pb_kick <client-id>. Maar niet op al de servers is het mogelijk. Je kan op deze manier ook spelers van het team van de tegenstander wegvoten.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AdrianP schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 08:37:
Maar jij bent toch een eliTe Warrior? B) Die gasten moet je makkelijk kunnen hebben.

Dat soort gasten die schieten voordat je enig idee heb dat ze om het hoekje staan te camperen met tent en al met wat rode en blauwe vlekjes op hun beeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178896

Idd, ik heb hetzelfde probleem gehad op onze server. Public server 18slots... Ze hielden gewoon een War. Ik was Referee op dat ogenblik en ik heb geprobeert om hun te kicken, maar dit lukte gewoon niet omdat ze hun naam zo snel veranderde dat PB zei dat er zo geen client was.
Ik heb toen de server maar gerestart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102314

dutch_warrior schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 18:49:
aaah ok hehe :P ik speel nog maar zelden et dus ken al die termen niet. daarom speel ik trouwens ook op 30 dagen xp save want dan hoef ik niet steeds overnieuw te beginnen met allerlei rewards zoals 2 pistolen of een mp-40/ thompson naast een heavy weapon duurt het niet zo lang voor ik weer een beetje ingekomen ben.
dit is dus typisch "noob" gedrag :p

zodra je een beetje "into teh et scene" raakt zal je merken dat het niet om xp en rewards draait,
maar om kills/acc/damage given en vooral headshots :9

edit:
dit zul je vooral merken als je wars gaat spelen ;)
met clanbase config zijn er geen rewards etc.
maar draait het om objective / damage given :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 102314 op 14-06-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Anoniem: 102314 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:13:
[...]

dit is dus typisch "noob" gedrag :p

zodra je een beetje "into teh et scene" raakt zal je merken dat het niet om xp en rewards draait,
maar om kills/acc/damage given en vooral headshots :9

edit:
dit zul je vooral merken als je wars gaat spelen ;)
met clanbase config zijn er geen rewards etc.
maar draait het om objective / damage given :)
teamplay niet te vergeten ofcourse :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Als ik pub speel, kan dat obj me reet roesten.

Maar als je op bv Efterlyst speelt merk je wel dat er automatisch meer teamplay is.
Maar op low skilled we_doen_maaar_wat pubjes is er geen teamplay imo

[ Voor 64% gewijzigd door Piels op 14-06-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik speel nu et iets meer dan een weekje ofzo. Eerst had ik iets van: WTF, objectives, daar heb ik een schijthekel aan. Maar nu ik elke avond even speel wordt het steeds leuker ;)
Alleen had ik nog een aantal vraagjes: soms volg je iemand met dual pistol. hierboven lees ik dus dat je dat kan met een hoger lvl (of field ops oid merkte ik).
Maar ik zie ook mensen messen wegwerpen! Hoe kan dat? Ik zag ik de config niets staan dat dat kan, en prim. fire is gewoon steken. alt. fire doet niets bij mij :?

Is het trouwens dan belangrijk om van alle rassen goed te worden. Op sommige maps ben ik alleen covert ops, anders soms engineer of juist weer medic. Maar nooit alles eigenlijk. Is dit wel belangrijk?

Tot slot: wat is dan het nut van selfkillen? Dat een ander geen XP krijgt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Nut van selfkillen:
Je wilt geen 30 sec spawn aan je broek. Daarom als je infight bent en je bent aan het verliezen, of zo wie zo uit voorzorg, doe je gewoon een selfkill op 1 of 2 waardoor je bij 0 gewoon weer spawnt. MET full ammo en MET full health.

Messen werpen kan gewoonweg niet.

Level 4 light weapon geeft je dual pistol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
wegwerpen van je mes kon toch wel met 1 of andere "vage" mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
dacht dat het mes werpen in de ETPub zit.

Maar volgens mij kan je als server beslissen of je het wel of niet toestaat.

werpen is dan met alt fire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Messen werpen zit volgens mij bij Shrubet :)
Selfkilling is goed wanneer je dus zonder ammo zit, geen spuitjes meer hebt of bijna dood :P
Dat scheelt zoals AdrianP zegt: 30 seconden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mijn dank is groot :D :p
Verder heb ik alleen dat na een tijdje ET heel erg traag speelt (opeens), maar dit ligt eerder aan Dapper+XGL/Compiz dan aan ET, maar goed.
Ik ga weer fijn verder leren, want ik merk dat (toch :p) hoe meer je artikelen, tactics ed doorleest, hoe leuker het steeds wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 09-05 11:04

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Met ETpub kun je messen werpen (shrub misschien ook dan). Ook kun je met je medicspuitje mensen vergiftigen.

Verder wat heel leuk is, schiet je een fops af, dropt hij ammopacks, schiet je een medic af, dropt hij healthpacks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mithras86 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:24:
Mijn dank is groot :D :p
Verder heb ik alleen dat na een tijdje ET heel erg traag speelt (opeens), maar dit ligt eerder aan Dapper+XGL/Compiz dan aan ET, maar goed.
Ik ga weer fijn verder leren, want ik merk dat (toch :p) hoe meer je artikelen, tactics ed doorleest, hoe leuker het steeds wordt ;)
traag = lag/fps lag?

zoniet /cg_fov 120 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Messen werpen kan met ETpub, ik heb dat verteld in een post van me in deel 11 (ik heb nu geen zin om de command op te zoeken).

Je hebt alleen dual pistols als je level 4 light weapons hebt (is leuk op railgun in combinatie met sten).

Waar ik me echt erg aan kan irriteren als ik een beetje lekker bezig ben en dat de objectives me bijna lukken maar niet helemaal omdat ik niet geholpen wordt (of dat het helemaal niet wil lukken omdat ik niet wordt geholpen). Je merkt dat het vooral gebeurt op fun servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Laatst online: 06:26
eduart schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 02:43:
De laatste dagen duiken op verschillende pubs cheaters op met aimbot (+wallhack?) die gebruik maken van een of ander script dat om de paar seconden hen een naam laat aannemen van een andere persoon op de server (namestealing dus). Maar op een of andere manier krijgen ze geen PB kick wegens 'too many namechanges'. En ze kickvoten lukt ook niet :(

Zo wordt het spel dus weer grondig verziekt door een paar klootzakken van de laagste soort |:(
Maak ik ook steeds vaker mee, zie je jouw naam ineens bij de tegenstander :(

Disconnect altijd meteen, weet niet hoe het zit maar heb al teveel gelezen
over onterechte PB hardware bans, en wil geen risico lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Heb je daar een bron van onterechte HW bans? Ben ik wel benieuwd naar of dat echt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Als je met messen kan gooien, dan kan je ET klassificeren als een echte HACK & SLASH game :)

Een punkbuster hardwareban krijg je niet zomaar en is totaal ongerelateerd aan je ingame nick. Daar hoef je niet bang voor te zijn. Dat je onterecht een ban krijgt lijkt me bovendien erg klein, maar in elk stuk software en hardware zitten fouten... dat punkbuster geen mogelijkheid geeft om je onschuld aan te vechten, dat is wel slecht.

Als punkbuster het slecht aanpakt en het mogelijk is dat iemand een tool maakt waarmee je zelf punkbuster hardware guids kan opgeven, dan zou iemand je zelfs een oor aan kunnen naaien. Maar ik neem aan dat de punkbuster client wat hardware nummers opstuurt naar de pb-servers en dat een pb-server aan de hand daarvan (via een hash oid) een hardware guid genereerd. Dan kan niemand zomaar jouw guid krijgen. Als ik me correct herinner krijg je ook altijd de melding dat de server jouw een guid geeft, dus dan hoef je je wat dat betreft geen zorgen te maken.

Maar als je wilt weten over hoe ik ET zou hacken: ik zou een netwerkfilter maken die tussen ET en de server inzit. Deze herschrijft wat byte-jes van de pakketten die ET heen en weer knalt. Met het openbaarmaken van de Quake3 engine code kan je de essentie van het protocol dat ET gebruikt achterhalen (wat nog niet eens zo ingewikkeld is), plus met wat netwerksniffen en wat proberen kom je er achter waar welke data zich in welke pakketjes bevindt. Dan kan je wat pakketjes gaan herschrijven, bijv: de spread-scale die naar de server toe wordt gestuurd altijd op 0 zetten(*), zodat je altijd naukeurig schiet onafhankelijk van je mouse-movement. Van de data die van de server komt kan je de kicklength op een tijd in het verleden zetten zodat je nooit kickback op je scherm krijgt. En van de "playerstate" paketten naar de server toe de helft droppen en de overige helft vertragen zodat je flink gaat warpen en niet te raken bent. Dit is makkelijker te realiseren dan in ET hacken en kan niet gedetecteerd worden... feit dat ik het kan verzinnen betekent dat het er al wel zal zijn, hoewel het ook weer wat omslachtiger is dan een DLL hack.

(*) spread-scale kan wel gedetecteerd worden als je later een demo afspeelt. Maar daar kan je uiteraard een beetje mee rommelen zodat het wel lijkt dat de spreadscale toeneemt, maar niet tot het maximum gaat. Maar dat is weer moeilijk hard te maken, want er zijn mensen die beweren dat als je een hogere framerate hebt dan usb-polling rate, dat dat je spread-scale altijd onafhankelijk is vna je mouse-movement. Wat overigens niet bij mij werkte toen ik het uitteste, dus het lijkt onzin te zijn.

Feit is, je kan zoveel hacken bij dit spel, dat je maar moet vertrouwen dat mensen eerlijk spelen. Hoewel de randen van eerlijkheid wel verkend worden door de betere spelers om net dat ene beetje voordeel te krijgen. Configs, hardware, netsettings, you name it. Tja, hoord erbij, eerlijk is anders, maar goed, als je eerlijk spel wilt dan moet je denk ik maar op een LAN gaan spelen :)

Deze is trouwens geniaal: http://www.swertcw.com/de...wnload&p=comments&id=1160 :D

[ Voor 62% gewijzigd door Infinitive op 14-06-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het enige wat helemaal gelijk valt te spelen zijn games op consoles en daar hebben we het nu niet over.

Yeah! Hack 'n Slash!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Leuk filmpje, het is alleen één grote artifact hier. Ik kan die mannetjes gewoon door een muur heen zien lopen.. (alsof je een wallhack hebt? nooit gezien, maar zo lijkt het..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Ehm, is dat niet een optie van wolfcam oid? Zodat je demos kan bekijken met een soort van wallhack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Danjel schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:03:
Ehm, is dat niet een optie van wolfcam oid? Zodat je demos kan bekijken met een soort van wallhack?
kan gewoon met normale demos,

r_drawnormals 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik speel nog wel eens spellen uit hele kleine scenes zoals de W:ET total conversion mod True Combat:Elite (koooonings spel, cooler dan ET imho, maar je moet er van houden). Ook heb ik een tijd Quake2 mod: D-Day Normandy gespeeld.

Dit zijn scenes van hoogstens paar duizend man waar van de kern van 100 a 150 man elkaar allemaal kent. Je kent je papenheimers zeg maar. Cheaten is dan echt niet mogelijk. Sociale controle is veel te sterk.

Nee dan ET.. laagdrempeliger is een spel niet... het blijft gewoon jammer dat het voorkomt dat domme gecheat.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazzper schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:37:
ik speel nog wel eens spellen uit hele kleine scenes zoals de W:ET total conversion mod True Combat:Elite (koooonings spel, cooler dan ET imho, maar je moet er van houden). Ook heb ik een tijd Quake2 mod: D-Day Normandy gespeeld.

Dit zijn scenes van hoogstens paar duizend man waar van de kern van 100 a 150 man elkaar allemaal kent. Je kent je papenheimers zeg maar. Cheaten is dan echt niet mogelijk. Sociale controle is veel te sterk.

Nee dan ET.. laagdrempeliger is een spel niet... het blijft gewoon jammer dat het voorkomt dat domme gecheat.
dus dat gebeurt alleen in ET?

kijk voor de grap eens naar CS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduart
AdrianP schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 08:37:
:+
Ja je kunt wel een pb_kick (slotnr) doen, maar als niemand anders dat doet houdt het snel op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Wat als je /players doet en dan opzoek gaat naar nummertje waarmee je ook specinvite doet (weet ff niet hoe dat heet), en dan daarmee een kickvote doet? Dan zou zo'n iemand wel te kicken zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
@ ph4ge: boogie is clean, de rest van onze clan (fayntic) ook.. vandaag nog tegen jullie gespeeld btw (kos met de snor). http://akira.purefragging.com/~et/ Kijk hier maar eens, misschien kun jij het dan eens beoordelen. Ff voor de duidelijkheid: deze filmpjes zijn gemaakt door demo's via wolfcam.. In wolfcam zie je NIET wanneer iemand leaned, daarom denkt die gast dat Efax wallhackt :], En dat schot op de muur, dat moest een killrevive worden, zoals je misschien aan spanky's health kan zien.

Die gasten die _denken_ dat wij cheaten, hebben ons met wolfcam gespect, en daar n kleine avi van gemaakt.. Hierop hoor je ofc. geen geluid en natuurlijk al helemaal geen voice comm's.

K heb gewoon vaak wat lucky acties enzo, en tja dan begin die lowskillers weer te blaten 'omg wallhack'..

Zo'n gast uit #CheatBusters.et wilde mn demo's zien, dus ik heb hem 2 demo's laten zien, en achter zei ie opeens niks meer, ook als ik vraag voor n conclusie gedraagt ie zich echt als n klein kind o.O
Danjel schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 02:14:
Wat als je /players doet en dan opzoek gaat naar nummertje waarmee je ook specinvite doet (weet ff niet hoe dat heet), en dan daarmee een kickvote doet? Dan zou zo'n iemand wel te kicken zijn toch?
Ja, maar de server admin kan dit mss disabled hebben waardoor bijv alleen op punkbuster manier kan..
Iemand enig idee hoeveel votes er via PB tegen die gast moeten geplaatst worden zodattie gekickt wordt?

hoi spank, gele haasz joo

[ Voor 57% gewijzigd door h3ll op 15-06-2006 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

/players
/callvote kick nummer

;)

edit: omg kos, beetje snel je post editten he!

en btw dit filmpje van fost dan :/

vraag me af of dat luck is of aimbot/wallhack

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 102314 op 15-06-2006 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165462

kleine hint bij demos: demos met andere extensies kun je gewoon renamen naar extensie .dm_84 (ET demos dus)

spankydroid command is /r_shownormals 1 (of ofc /r_shownormals 2)

dat van fost zijn gewoon luck shots heeft iedereen wel eens!

ph4ge :(
als je me verdenkt zou ik al te graag mijn demos voor je willen uploaden :]
zo goed ben ik ook weer niet maja :p
Enige cheater hier is ovrboost LoL!!!1!! (schiet maar op met je movie ovr)

oh mischien ook leuk voor in de handige linkjes challenge tv erbij te zetten (demos) http://www.challenge-tv.com/index.php?mode=demos&game=39

en mijn favoriet ......inplaats van ASE kun je ook deze website gebruiken
http://www.fragfind.com/et/indexon.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Zelf gebruik ik:
Pathfinder
ETMinimizer
ETConnect <- script voor IRC zodat je geen pathfinder oid hoeft te gebruiken en makkelijk op IP kunt connecten vanuit IRC.

[ Voor 68% gewijzigd door Piels op 15-06-2006 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 21:42
waar heb ik gezegd dat ik iemand verdenk ? Toen ik gister een mixje tegen jullie speelde heb ik ook niks verdachts gezien, ik zeg alleen maar wat ik heb gehoord.

ps. ben ik de enige waarbij dat Fost filmpje na 4 seconden zwart wordt ? :/

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:20:
waar heb ik gezegd dat ik iemand verdenk ? Toen ik gister een mixje tegen jullie speelde heb ik ook niks verdachts gezien, ik zeg alleen maar wat ik heb gehoord.

ps. ben ik de enige waarbij dat Fost filmpje na 4 seconden zwart wordt ? :/
Mja spanky is nou eenmaal niet zo goed in dit soort dingen xD
Maar het gaat om die eerste hits he

Ps. gratz aan spanky, geslaagde! *nu ikzelf nog*

@boogie: Ja ik geloof dat ik hier in dit topic al wat over ETTV gekwaakt had.

[ Voor 12% gewijzigd door h3ll op 15-06-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165462 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 07:58:
Enige cheater hier is ovrboost LoL!!!1!! (schiet maar op met je movie ovr)
:'( niet aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vraagje, er was een command dat je kon invoeren in het spel om je huidige configuratie op te slaan. Weet alleen niet meer welke dat was.

Ik heb namelijk een cfg gedownload maar die is nog niet helemaal naar mijn zin, nu pas dus in het spel de controls een beetje aan, maar dat moet ik nu elke keer opnieuw doen. Terwijl je dus ook die veranderingen tijdens het spel kan op slaan, maar weet dus niet hoe.

Was iets van /save oid. Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Als je in console /save ingeeft en op tab drukt krijg je alle opties die voor /save mogelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

/writeconfig misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
die was het inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat als je gewoon de config verandert :? , dan laadt ET toch gewoon die config :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jawel boogie is een aardige neger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 149210 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:22:
Wat als je gewoon de config verandert :? , dan laadt ET toch gewoon die config :?.
Klopt maar heb de config niet zelf gemaakt maar ergens gedownload. En kon niet alles zo 1,2,3 terug vinden in die config dus was dit de makkelijkste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Niet 1,2,3 terug vinden? Wat dacht je van ctrl + f? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Danjel, weet jij wel welke commandos waarvoor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Ik weet er een hoop wel ja. Anders heb ik Infinitive altijd nog voor back-up en google.... Why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan iemand mij vertellen wat dat licht / rook is op deze pb screenshot?
Afbeeldingslocatie: http://akira.purefragging.com/~spanky/img/pb000073.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
impact-rook op het moment dat je geraakt wordt? (ik zie namelijk ook een bullettrace die midden in het scherm uit zou komen)

[ Voor 46% gewijzigd door Infinitive op 16-06-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155199

hmm, nog nooit rook in het paars van impact af zien komen tbh :/

heb geen flauw id wat het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Als je goed kijkt mielll dan zie je ook dat de flits uit z'n gun ook paars achtig is... Zou heel goed kunnen dus wat infin zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nou ja met writeconfig kom ik er ook niet helemaal als ik dat doe dan gaan mn besturing toch weer terug naar de manier die ik precies niet wil :-S

Misschien toch maar eens gaan proberen om een eigen config te schrijven dan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduart
Je moet er wel een filenaam aanplakken, dus /writeconfig mycfg. Of iets dergelijks.

En laden met /exec mycfg natuurlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door eduart op 17-06-2006 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:15
Anoniem: 102314 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:16:
kan iemand mij vertellen wat dat licht / rook is op deze pb screenshot?
[afbeelding]
OMG!

Ik zie het gezicht van Jezus erin!!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
It's a ghost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
eduart schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 02:07:
Je moet er wel een filenaam aanplakken, dus /writeconfig mycfg. Of iets dergelijks.

En laden met /exec mycfg natuurlijk.
Heb ik ook gedaan, maar toch veranderen de controls dan dus weer. Tsja vraag me niet hoe het kan maar het is nou eenmaal zo. Zal het later nog wel een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

Hoe gebruik jij die config die je gedownload hebt? Wordt deze automatisch geladen? Dan is het mogelijk dat het commando "unbindall" er in zit en dat daardoor al je controls wijzigen.

En volgens mij zal "/writeconfig" zonder bestandsnaam erachter je huidige config wegschrijven in de default et config, etconfig.cfg als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Laatst online: 12-02 20:38

shameblaster

BB4E^Cons

[ash] schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 09:49:
Hoe gebruik jij die config die je gedownload hebt? Wordt deze automatisch geladen? Dan is het mogelijk dat het commando "unbindall" er in zit en dat daardoor al je controls wijzigen.

En volgens mij zal "/writeconfig" zonder bestandsnaam erachter je huidige config wegschrijven in de default et config, etconfig.cfg als ik het goed heb.
Download je een config, gooi je hem in je ETMain dir. bijvoorbeeld cons.cfg
Je joined een server en doet in de console , /exec cons
Dan is de cfg geladen, meestal moet je nog even ./reconnect doen of /vid_restart en het werkt :)

Als jij alles hebt ingesteld, kan je vanuit je etpro dir, etconfig halen en dat is dan jou cfg, zoals jij het ziet / speelt. gooi die ook in et main en je kan weer terug switchen naar je oude vertrouwde cfg

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ikz ou zeggen: gooi alle configs weg en maak zelf eentje (dus ook de standaard ETconfig). Misschien handig om altijd eerst met configs te gaan kloten voordat je ETPro o.i.d. erop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

probeer eens /unbindall ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Anoniem: 149210 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 16:42:
Ikz ou zeggen: gooi alle configs weg en maak zelf eentje (dus ook de standaard ETconfig). Misschien handig om altijd eerst met configs te gaan kloten voordat je ETPro o.i.d. erop zet.
Waarom?
Ik neem aan dat je ook ETPro settings in je config wilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je alles in de standaard ETconfig zet dan neemt ETPro dit over. Heb je je dan nooit afgevraagd waarom ETPro dezelfde instellingen gebruikte als ETmain als ETPro later op je pc werd gezet dan dat die config was geschreven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Ik heb gewoon 5 config files.

autoexec.cfg
deze execute de andere 4

settings.cfg voor settings
volume.cfg ingame volume regelen
spawn.cfg spawn script
general.cfg voor binds en dat soort dingen.

Dus als ik een keer opnieuw ga installeren, gewoon deze configs erop, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AdrianP schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:17:
Ik heb gewoon 5 config files.

autoexec.cfg
deze execute de andere 4

settings.cfg voor settings
volume.cfg ingame volume regelen
spawn.cfg spawn script
general.cfg voor binds en dat soort dingen.

Dus als ik een keer opnieuw ga installeren, gewoon deze configs erop, klaar.
ik kopieer mijn etconfig en bewaar deze? lijkt me veel makkelijker ;)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het gezellig en nuttig voor elkaar.
Dus geen offtopic geblaat, slow-chat, flames of erger.