had dan gewoon een 3 euro model aangeschaft voor tijdelijk. Bovendien hoort iedere tweakert een extra "reserve" muis te hebben liggen. En voor een weekje is elk model met een lampje aan de onderkant geschikt.Intruder schreef op maandag 05 december 2011 @ 23:28:
Media markt o.O, veels te duur ook nog. Maar had per direcht een nieuwe muis nodig omdat mijn muis daarvoor was overleden. Anders zou ik hem op tweakers hebben gekocht bij de eerste webwinkel met een fatsoenlijke rating.
Ik heb vandaag de Razer Mamba 4G binnengekregen. Om even terug te komen op dat deze waardeloos zou zijn, de sensor is nog niet 1 keer versprongen en geen last van lag/jitter of wat dan ook. Hij ligt heeeerlijk in de hand. Hij is zijn geld opzich waard ook. 1 minpuntje vind ik persoonlijk de dpi knopjes die zeg gedeeltelijk de ruimte van de linker muisknop in beslag nemen. Die knopjes hadden van mij best aan de zijkant van de muis gemogen, aangezien ik de dpi toch niet snel zal switchen. Zal misschien daarentegen wel weer handig zijn voor mensen die snel dpi moeten switchen in shooters enz.
Speel er eerst maar eens wat langer mee.SuX DeLuXe schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 17:15:
Ik heb vandaag de Razer Mamba 4G binnengekregen. Om even terug te komen op dat deze waardeloos zou zijn, de sensor is nog niet 1 keer versprongen en geen last van lag/jitter of wat dan ook. Hij ligt heeeerlijk in de hand. Hij is zijn geld opzich waard ook. 1 minpuntje vind ik persoonlijk de dpi knopjes die zeg gedeeltelijk de ruimte van de linker muisknop in beslag nemen. Die knopjes hadden van mij best aan de zijkant van de muis gemogen, aangezien ik de dpi toch niet snel zal switchen. Zal misschien daarentegen wel weer handig zijn voor mensen die snel dpi moeten switchen in shooters enz.
Ligt natuurlijk ook aan wat voor muis je eerder had, maar als je van een muis met goede sensor komt zoals de DeathAdder (Avago) en dan gebruik je een muis met Philips Twin-Eye sensor dan merk je meteen dat de philips sensor veel minder is.
Heb hier veel muizen liggen, oude MX300, MX500, Razer Diamondback, Razer Deathadder en dan een Razer Imperator waarbij de sensor echt merkbaar minder is.
[ Voor 7% gewijzigd door unfor op 10-12-2011 18:15 ]
Het ligt ook heel erg aan de ondergrond die je gebruikt. Ik heb op dit moment de Razer Deathadder (3500dpi) & de Imperator (5600DPI, niet die nieuwste versie).
Eerst had ik een Razer Diamondback 3G welke prima werkte, alleen hij werd na ruim 3 jaar intensief gebruik steeds minder (gele rand, stroef scrollwheel, voetjes kaal).
Heb toen besloten om de Imperator te kopen (ondanks de negatieve reviews) en deze toonde in eerste instantie de bekende problemen (vooral erg schokken).
Dit werd minder na een firmware update (firmware van de muis zelf), maar het was nogsteeds niet optimaal.
Na wat rondlezen kwam ik erachter dat een andere ondergrond weleens heel veel uit zou kunnen maken (Diamondback werkte praktisch overal op dus nooit echt doorgedrongen dat het zoveel uit zou maken).
Ik gebruikte na aanschaf Imperator de Steelseries 9HD, hard plastic en zwart met wit patroontje.
Mijn Imperator schokte best wel heftig op deze muismat en was overall gewoon onbetrouwbaar, waardeloos als je veel FPS speelt.
Ik heb toen maar besloten om de Deathadder aan te schaffen aangezien die muis over het algemeen zeer positief beoordeeld werd. Deze werkte wel prima op mijn 9HD, Deathadder is volgens mij IR waar Imperator Laser is.
Toch miste ik de vorm van mijn Imperator wel erg tijdens het gebruiken van de Deathadder, de Imperator ligt mij gewoon een stuk beter in de hand.
Allebei zijn het rechtshandig gevormde muizen, maar het verschil is voor mij groot genoeg om echt een verschil uit te maken bij comfort/precisie.
Ben dus na een paar maanden Deathadder mijn Imperator weer gaan gebruiken, maar nu gewoon op mijn houten ikea bureaublad. Het glijdt niet zo optimaal als de Deathadder op een 9HD, maar het gaat so far prima. De muis jittert/schokt niet meer en ik kan er prima op vertrouwen nu.
Als ik de DPI heel laag zet kan ik in paint gewoon goed een diagonale lijn tekenen zonder rare schokken of haperingen en dit meerdere malen uitvoeren.
Heb dit verhaaltje getypt om mijn (uiteindelijk) toch wel positieve ervaring met de (oude) Imperator te delen en om nog een vraag te stellen.
Ik moet wel zeggen dat mijn initiële ervaring met de Imperator negatief was (bekende schok en haper problemen), maar deze zijn opgelost door firmware update en ondergrond verandering.
Mijn vraag: Aangezien de Imperator toch niet zo fijn glijdt op mijn bureau zoals de Deathadder deed op de Steelseries 9HD vraag ik me af welke muismat ik moet kopen voor mijn Imperator.
Ik wil mijn bureau niet als definitieve ondergrond blijven gebruiken, maar ben na mijn ervaring met 9HD + Imperator toch huiverig geworden om zomaar een andere muismat te kopen.
Is er iemand die ervaring heeft met dit (specifieke) geval en mij eventueel een muismat aan kan raden?
Eerst had ik een Razer Diamondback 3G welke prima werkte, alleen hij werd na ruim 3 jaar intensief gebruik steeds minder (gele rand, stroef scrollwheel, voetjes kaal).
Heb toen besloten om de Imperator te kopen (ondanks de negatieve reviews) en deze toonde in eerste instantie de bekende problemen (vooral erg schokken).
Dit werd minder na een firmware update (firmware van de muis zelf), maar het was nogsteeds niet optimaal.
Na wat rondlezen kwam ik erachter dat een andere ondergrond weleens heel veel uit zou kunnen maken (Diamondback werkte praktisch overal op dus nooit echt doorgedrongen dat het zoveel uit zou maken).
Ik gebruikte na aanschaf Imperator de Steelseries 9HD, hard plastic en zwart met wit patroontje.
Mijn Imperator schokte best wel heftig op deze muismat en was overall gewoon onbetrouwbaar, waardeloos als je veel FPS speelt.
Ik heb toen maar besloten om de Deathadder aan te schaffen aangezien die muis over het algemeen zeer positief beoordeeld werd. Deze werkte wel prima op mijn 9HD, Deathadder is volgens mij IR waar Imperator Laser is.
Toch miste ik de vorm van mijn Imperator wel erg tijdens het gebruiken van de Deathadder, de Imperator ligt mij gewoon een stuk beter in de hand.
Allebei zijn het rechtshandig gevormde muizen, maar het verschil is voor mij groot genoeg om echt een verschil uit te maken bij comfort/precisie.
Ben dus na een paar maanden Deathadder mijn Imperator weer gaan gebruiken, maar nu gewoon op mijn houten ikea bureaublad. Het glijdt niet zo optimaal als de Deathadder op een 9HD, maar het gaat so far prima. De muis jittert/schokt niet meer en ik kan er prima op vertrouwen nu.
Als ik de DPI heel laag zet kan ik in paint gewoon goed een diagonale lijn tekenen zonder rare schokken of haperingen en dit meerdere malen uitvoeren.
Heb dit verhaaltje getypt om mijn (uiteindelijk) toch wel positieve ervaring met de (oude) Imperator te delen en om nog een vraag te stellen.
Ik moet wel zeggen dat mijn initiële ervaring met de Imperator negatief was (bekende schok en haper problemen), maar deze zijn opgelost door firmware update en ondergrond verandering.
Mijn vraag: Aangezien de Imperator toch niet zo fijn glijdt op mijn bureau zoals de Deathadder deed op de Steelseries 9HD vraag ik me af welke muismat ik moet kopen voor mijn Imperator.
Ik wil mijn bureau niet als definitieve ondergrond blijven gebruiken, maar ben na mijn ervaring met 9HD + Imperator toch huiverig geworden om zomaar een andere muismat te kopen.
Is er iemand die ervaring heeft met dit (specifieke) geval en mij eventueel een muismat aan kan raden?
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Ik heb een paar maanden de Razer Deathadder gebruikt, maar omdat ik niet kon wennen aan de vormgeving toch maar terug naar de MX518. Maar de Kone+ zou ik ook wel eens willen proberen.Magic666 schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:19:
Met de MX518 is ook niks mis.
Het design en de programmeerbare buttons van de kone+ spreken mij aan.
(vandaar dat die andere 2 muizen ook een alternatief zouden zijn)
En of het gras groener is kom ik maar op 1 manier achter natuurlijk
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Volgens mij ben jij ook geen gamer...... of zit ik ernaast? Met de 4G Mamba is het onmogelijk om een lekker potje te gamen. En al helemaal als je het draadloos gaat doen.SuX DeLuXe schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 17:15:
Speel maar eens met draad en zonder draad, dan merk je het verschil meteen.
Google maar eens op Mamba 4G problems, en lees dan alleen de reviews van de mensen die hem ook werkelijk hebben gekocht.
De muizen die tegenwoordig allemaal uitgebracht worden is allemaal bagger.
Wat een verschrikkelijk non argument over draadloos gamen. Ik speel zelf al jaren draadloos en niet eens met een echte game muis. Je kan nou niet heel erg zeggen dat ik slecht ben, de verbeteringen die bij mij nog mogelijk zijn liggen meer in de hoek van teamwork en een zekere mate van tactiek.
Ben geen hele goede gamer naar toch merkte ik wel degelijk behoorlijk verschil in nauwkeurigheid toen ik van een G9 naar een G9x ging.
Dit had ik niet verwacht maar het enige verschil is een nieuwere sensor van hetzelfde merk.
Dit had ik niet verwacht maar het enige verschil is een nieuwere sensor van hetzelfde merk.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
jawel hoor, ik ben echt gamer. Ik heb al wat uren HoN gespeeld, maar deze muis heeft nog geen rare kuren vertoond...RoaDHouse schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 22:24:
[...]
Volgens mij ben jij ook geen gamer...... of zit ik ernaast? Met de 4G Mamba is het onmogelijk om een lekker potje te gamen. En al helemaal als je het draadloos gaat doen.
Speel maar eens met draad en zonder draad, dan merk je het verschil meteen.
Google maar eens op Mamba 4G problems, en lees dan alleen de reviews van de mensen die hem ook werkelijk hebben gekocht.
De muizen die tegenwoordig allemaal uitgebracht worden is allemaal bagger.
Ik heb hem dan ook wel met draad gebruikt, dan kun je zeggen waarom koop je een muis voor 120 euro met draad. Nou omdat de Deathadder 3500dpi gewoon niet normaal glijdt, en omdat ik haast alle andere muizen qua materiaal en handgreep klote vind. Dan geef ik liever iets meer uit voor een comfortabele muis. Hij zal misschien best een wat mindere sensor hebben dan de MX518 of de Deathadder maar echt rare cursorjumps of lag heb ik in ieder geval niet ervaren.
Dat viel mij ook meteen op, het is niet alleen meer dpi maar de G9x is strakker qua aim dan de oude G9.Help!!!! schreef op zondag 11 december 2011 @ 10:55:
Ben geen hele goede gamer naar toch merkte ik wel degelijk behoorlijk verschil in nauwkeurigheid toen ik van een G9 naar een G9x ging.
Ik hoop dat je veel plezier van de muis krijgt het is namelijk een erg mooie muis, jammer dat ikzelf er helemaal nix mee kan.SuX DeLuXe schreef op zondag 11 december 2011 @ 12:40:
[...]
jawel hoor, ik ben echt gamer. Ik heb al wat uren HoN gespeeld, maar deze muis heeft nog geen rare kuren vertoond...
Ik heb hem dan ook wel met draad gebruikt, dan kun je zeggen waarom koop je een muis voor 120 euro met draad. Nou omdat de Deathadder 3500dpi gewoon niet normaal glijdt, en omdat ik haast alle andere muizen qua materiaal en handgreep klote vind. Dan geef ik liever iets meer uit voor een comfortabele muis. Hij zal misschien best een wat mindere sensor hebben dan de MX518 of de Deathadder maar echt rare cursorjumps of lag heb ik in ieder geval niet ervaren.
In andere gametypes dan FPS ga je het niet merken, maar heeft ook totaal geen zin om een gamer muis aan te schaffen als je geen FPS speelt.
Van de week is mn Razer Lachesis kapot gegaan, na ongeveer 7 maanden en ik kan er absoluut niet rauwig om zijn.
Ik had em een beetje impulsief gekocht, wel naar gekeken enzo maar hij kon niet uit de verpakking. Gezien de op zich positieve berichten over Razer overgegaan tot aanschaf samen met een Razer Blackwidow ramplank.
Ik vind het een van de meest waardeloze muizen die ik heb gehad, op een ouwe trackball na dan die ik 15 jaar geleden had
.
Het eerste probleem wat ik had was dat de teflon padding rondom de lazer net iets dikker was dan de padding aan de voor- en achterkant. Dit had tot gevolg dat als je de linkermuis knop indrukte, de muis een fractie van een mm naar voren kantelde en je muispointer dus iets verschoof. Niet genoeg om een knopje of menutje te missen maar wel genoeg om een headshot te missen ; het is per slot van rekening een gaming mouse
.
Contact gehad met Razer, welke het probleem afwimpelden. Zou vanzelf slijten en beter worden
. Ik heb er een behoorlijk probleem van gemaakt, een beetje uit principe en er zelfs een youtube filmpje gemaakt om het te demonstreren. Na tientallen mails en weken later na beloften waarvan ik de details niet meer kan herinneren, geen reactie meer van Razer. Ik heb het zelf maar opgelost door die padding in het midden gewoon heel netjes te verwijderen (zit met dubbelzijdig plakband) zodat ik het terug kon plakken (wat dus nodig was voor de garantie, gelukkig had ik het bewaard).
Tweede probleem wat ik ervaarde was dat de muis te plat is en geen ruimte heeft om hem tijdens het gamen even op te tillen en te verplaatsen, je drukt dan de knoppen aan de zijkant in. De muis is voor mij vrijwel niet even snel op te tillen zonder een knopje in te drukken. Klote gewoon.
Derde probleem waar ik na een tijdje pas last van kreeg was kramp in mijn vingers. Omdat de muis zo plat is kon ik em niet goed vasthouden waardoor ik daar op een gegeven moment last van kreeg.
Gisteren terug gebracht, kon niet vervangen worden omdat dit model dus niet meer bestaat, geld terug en een Steelseries Ikari gekocht.
Persoonlijk vind ik dit echt een grote classe beter dan de Razer. De muis is wel wat licht en voelt daardoor wat goedkoop aan. De muis beweegt superglad over mn bureau en ik merkte eigenlijk direct dat ik direct veel accurater bewoog naar buttons, menus etc. De muis is dikker dan de Lachesis en heeft genoeg ruimte voor je duim en vingers om em op te kunnen tillen zonder knopjes in te drukken. Wel is tie wat glad aan de rechterkant en als ik hele droge handen heb glijdt tie uit mn hand, gebeurd niet vaak meestal krijg ik vanzelf een zweterige klauw na wat muizen
.
Wat ik ook een heel erg groot voordeel vind is dat tie geen drivers nodig heeft. Alle settings worden in de muis permanent opgeslagen (meenemen, andere pc, werkt altijd) en zijn oproepbaar en instelbaar op de muis zelf. Er zit wel een control paneltje bij om nieuwe profielen aan te maken en eventueel knoppen te herconfigureren of er macros aan te hangen (dat kan dus niet op de muis zelf). De muis heeft ook een knopje om hem tussen high en low te schakelen, waarbij de gevoeligheid voor die standen in te stellen zijn (ook op de muis zelf). Vind het heel handig en ik gebruik het eigenlijk continue.
Goeie muis dus, ben er erg tevreden over.
Ik had em een beetje impulsief gekocht, wel naar gekeken enzo maar hij kon niet uit de verpakking. Gezien de op zich positieve berichten over Razer overgegaan tot aanschaf samen met een Razer Blackwidow ramplank.
Ik vind het een van de meest waardeloze muizen die ik heb gehad, op een ouwe trackball na dan die ik 15 jaar geleden had
Het eerste probleem wat ik had was dat de teflon padding rondom de lazer net iets dikker was dan de padding aan de voor- en achterkant. Dit had tot gevolg dat als je de linkermuis knop indrukte, de muis een fractie van een mm naar voren kantelde en je muispointer dus iets verschoof. Niet genoeg om een knopje of menutje te missen maar wel genoeg om een headshot te missen ; het is per slot van rekening een gaming mouse
Contact gehad met Razer, welke het probleem afwimpelden. Zou vanzelf slijten en beter worden
Tweede probleem wat ik ervaarde was dat de muis te plat is en geen ruimte heeft om hem tijdens het gamen even op te tillen en te verplaatsen, je drukt dan de knoppen aan de zijkant in. De muis is voor mij vrijwel niet even snel op te tillen zonder een knopje in te drukken. Klote gewoon.
Derde probleem waar ik na een tijdje pas last van kreeg was kramp in mijn vingers. Omdat de muis zo plat is kon ik em niet goed vasthouden waardoor ik daar op een gegeven moment last van kreeg.
Gisteren terug gebracht, kon niet vervangen worden omdat dit model dus niet meer bestaat, geld terug en een Steelseries Ikari gekocht.
Persoonlijk vind ik dit echt een grote classe beter dan de Razer. De muis is wel wat licht en voelt daardoor wat goedkoop aan. De muis beweegt superglad over mn bureau en ik merkte eigenlijk direct dat ik direct veel accurater bewoog naar buttons, menus etc. De muis is dikker dan de Lachesis en heeft genoeg ruimte voor je duim en vingers om em op te kunnen tillen zonder knopjes in te drukken. Wel is tie wat glad aan de rechterkant en als ik hele droge handen heb glijdt tie uit mn hand, gebeurd niet vaak meestal krijg ik vanzelf een zweterige klauw na wat muizen
Wat ik ook een heel erg groot voordeel vind is dat tie geen drivers nodig heeft. Alle settings worden in de muis permanent opgeslagen (meenemen, andere pc, werkt altijd) en zijn oproepbaar en instelbaar op de muis zelf. Er zit wel een control paneltje bij om nieuwe profielen aan te maken en eventueel knoppen te herconfigureren of er macros aan te hangen (dat kan dus niet op de muis zelf). De muis heeft ook een knopje om hem tussen high en low te schakelen, waarbij de gevoeligheid voor die standen in te stellen zijn (ook op de muis zelf). Vind het heel handig en ik gebruik het eigenlijk continue.
Goeie muis dus, ben er erg tevreden over.
Gebruikt iemand hier de Logitech MX Performance op een glanzend oppervlak? Ik heb nooit problemen gehad met lazermuizen op mijn witte bureau, maar ik word helemaal ziek van deze muis. Om de 10 minuten het bureau en de muis helemaal afvegen en heel vaak alleen omhoog en omlaag kunnen bewegen en net ook weer maar 1 cm kunnen verplaatsen. Ik gebruik hem nu op m'n bovenbeen. Met spijkerbroeken heeft-ie geen problemen, maar met glanzende oppervlakken dus wel. Dat Dark Field werkt dus echt voor geen meter.
En vind jij hem wel accuraat? Ik heb hem dus nog niet echt kunnen testen, maar ik heb het gevoel dat dat ding niet geschikt is voor het snelle beweegwerk. Ik heb heel vaak moeite met op een klein dingetje klikken. Maar dat kan dus ook aan dat Dark Field gedoe liggen.
Edit: Steelseries 4HD muismat besteld. Hopen dat dat helpt.
En vind jij hem wel accuraat? Ik heb hem dus nog niet echt kunnen testen, maar ik heb het gevoel dat dat ding niet geschikt is voor het snelle beweegwerk. Ik heb heel vaak moeite met op een klein dingetje klikken. Maar dat kan dus ook aan dat Dark Field gedoe liggen.
[ Voor 10% gewijzigd door Ample Energy op 11-12-2011 19:27 ]
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Ik heb zon muis, werkt perfect en kan er heel goed battlefield mee spelen
Daar ben ik het niet mee eens. Alle 'niet game muizen' die ik heb gehad lagen een stuk minder lekker in de hand dan mn MX 518. Als je uren lang RPG's zit te spelen is dat ook heel wat waardunfor schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:45:
In andere gametypes dan FPS ga je het niet merken, maar heeft ook totaal geen zin om een gamer muis aan te schaffen als je geen FPS speelt.
Het klinkt alsof je de muis vasthoudt met de palm grip, d.w.z. met de rug van de muis in je handpalm en vingers gestrekt op de knoppen) probeerde vast te houden. De Lachesis heeft een lage rug en daardoor is het niet vreemd dat je kramp krijgt en knoppen indrukt als je hem met de palm grip vasthoudt. Het ontwerp maakt de muis geschikt voor mensen die de muis voornamelijk met de vingers (duim, ringvinger, pink) vasthouden en de muis alleen tegen een klein stukje van de handpalm laten rusten. Je had beter een Deathadder kunnen kopen omdat die ontworpen is voor de palm grip.InflatableMouse schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:59:
Ik hoop dat je Ikari het lang uithoudt; ik vind de SteelSeries muizen ook wel interessant, maar ik heb gelezen dat de muizen een hoog uitvalspercentage hebben en dat de service van SteelSeries zo goed als niet-bestaand is.
Over het kantelen van de muis bij het indrukken van de knoppen, was het probleem echt weg/opgelost door dat stukje teflon rond de sensor weg te halen? Het klinkt namelijk als z-axis tracking, wat voornamelijk zou gebeuren op (zachte) stoffen muismatten. Het zou wel heel stom zijn als het probleem zich alleen zou voor doen omdat het teflon rond de sensor wat te dik is, maar ik zie Razer er wel voor aan, na alles wat ik gehoord heb over hun muizen.
[ Voor 16% gewijzigd door Aham brahmasmi op 12-12-2011 09:47 ]
Als ik een muis in m'n handpalm leg dan komen m'n vingers niet eens bij de knoppenAham brahmasmi schreef op maandag 12 december 2011 @ 09:41:
[...]
Het klinkt alsof je de muis vasthoudt met de palm grip, d.w.z. met de rug van de muis in je handpalm en vingers gestrekt op de knoppen) probeerde vast te houden. De Lachesis heeft een lage rug en daardoor is het niet vreemd dat je kramp krijgt en knoppen indrukt als je hem met de palm grip vasthoudt. Het ontwerp maakt de muis geschikt voor mensen die de muis voornamelijk met de vingers (duim, ringvinger, pink) vasthouden en de muis alleen tegen een klein stukje van de handpalm laten rusten. Je had beter een Deathadder kunnen kopen omdat die ontworpen is voor de palm grip.
Als tie kapot gaat gaat tie terug naar de winkel zo simpel is dat. Ik had Razer nodig voor dat padding probleem dat is niet iets waar je in eerste instantie mee je terug naar de winkel gaat vind ik. Bovendien kon ik dat zelf oplossen.Aham brahmasmi schreef op maandag 12 december 2011 @ 09:41:
Ik hoop dat je Ikari het lang uithoudt; ik vind de SteelSeries muizen ook wel interessant, maar ik heb gelezen dat de muizen een hoog uitvalspercentage hebben en dat de service van SteelSeries zo goed als niet-bestaand is.
Ja dat was echt weg en het was echt de padding rondom de lazer. Het is natuurlijk ook te stom voor woorden dat Razer dan zegt dat het vanzelf slijt, een van de eigenschappen van teflon is juist dat het zo slijtvast is mede door de enorm lage frictie van het materiaal. Na 10 jaar gebruik is daar een micron vanaf gesleten, tenzij je muismat van schuurpapier is gemaakt. Er komt gewoon nooit meer wat van Razer in huis, zo simpel is dat.Aham brahmasmi schreef op maandag 12 december 2011 @ 09:41:
Over het kantelen van de muis bij het indrukken van de knoppen, was het probleem echt weg/opgelost door dat stukje teflon rond de sensor weg te halen? Het klinkt namelijk als z-axis tracking, wat voornamelijk zou gebeuren op (zachte) stoffen muismatten. Het zou wel heel stom zijn als het probleem zich alleen zou voor doen omdat het teflon rond de sensor wat te dik is, maar ik zie Razer er wel voor aan, na alles wat ik gehoord heb over hun muizen.Met mijn Diamondbacks (4 stuks) echter nooit een probleem gehad, behalve slijtage na een paar jaar intensieve dienst.
offtopic:
Toetsenbord wat ik heb van Razer (de Blackwidow, gelijktijdig gekocht met de muis) typt wel heerlijk maar ook hier zijn wat problemen mee die ik erg lomp vind van Razer en dat telt natuurlijk ook mee in mijn mening over het merk.
.
Toetsenbord wat ik heb van Razer (de Blackwidow, gelijktijdig gekocht met de muis) typt wel heerlijk maar ook hier zijn wat problemen mee die ik erg lomp vind van Razer en dat telt natuurlijk ook mee in mijn mening over het merk.
Ik denk dat ik deze vraag ook hier kan stellen...
Ik krijg kramp in mijn handen wanneer ik mijn Logitech G700 gaming muis gebruik. (Niet altijd, maar het is zeer vervelend) Voor wat meer comfort met browsing, Photoshop, videobewerking en andere taken zoals email en msn, ben ik dus opzoek naar iets wat mij daarin kan helpen.
Je hebt een pols steun voor je hand bij gebruik van je muis. Nu weet ik niet meteen of dat zal helpen.
Je hebt ook een Logitech Touchpad, deze lijkt mij in eerste opzicht zeer makkelijk voor de bovenste taken die ik opnoem. Iemand hier ervaring mee? Logitech Wireless Touchpad
Wat ik zelf nog wil testen is de DPI van mijn muis veranderen. (Moet ik eerst ff de drivers installeren, vandaar dat ik dat nog niet heb gedaan
)
Heeft iemand hetzelfde? (Ik hoop niet dat dit RSI, of een vorm van is...)
Tijdens gamen zal ik dan mijn G700 muis natuurlijk wel gebruiken. Maar misschien dat afwisseling voor mijn hand dan zal helpen...
Ik krijg kramp in mijn handen wanneer ik mijn Logitech G700 gaming muis gebruik. (Niet altijd, maar het is zeer vervelend) Voor wat meer comfort met browsing, Photoshop, videobewerking en andere taken zoals email en msn, ben ik dus opzoek naar iets wat mij daarin kan helpen.
Je hebt een pols steun voor je hand bij gebruik van je muis. Nu weet ik niet meteen of dat zal helpen.
Je hebt ook een Logitech Touchpad, deze lijkt mij in eerste opzicht zeer makkelijk voor de bovenste taken die ik opnoem. Iemand hier ervaring mee? Logitech Wireless Touchpad
Wat ik zelf nog wil testen is de DPI van mijn muis veranderen. (Moet ik eerst ff de drivers installeren, vandaar dat ik dat nog niet heb gedaan
Heeft iemand hetzelfde? (Ik hoop niet dat dit RSI, of een vorm van is...)
Tijdens gamen zal ik dan mijn G700 muis natuurlijk wel gebruiken. Maar misschien dat afwisseling voor mijn hand dan zal helpen...
An a day keeps the doctor away.
En waar gebruik jij hem op?stoofpeer schreef op zondag 11 december 2011 @ 21:31:
Ik heb zon muis, werkt perfect en kan er heel goed battlefield mee spelen![]()
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
ik gebruik een Zalman FPSGUN 1000.
Kost even tijd om er aan te wennen, maar na goed 2 weken (althans, dit geldt voor mij persoonlijk) ben je er aan gewend en wil je niet meer anders. Zeer accuraat, zeer vloeiend, werkt nagenoeg overal op (staat bij mij op een glasplaat).
Kost even tijd om er aan te wennen, maar na goed 2 weken (althans, dit geldt voor mij persoonlijk) ben je er aan gewend en wil je niet meer anders. Zeer accuraat, zeer vloeiend, werkt nagenoeg overal op (staat bij mij op een glasplaat).
Haal een Logitech trackball, heerlijke dingen voor ontlasting van je pols.HardCoreGamer schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:35:
Ik denk dat ik deze vraag ook hier kan stellen...
Bijv.: pricewatch: Logitech M570
[ Voor 9% gewijzigd door C0nscious op 12-12-2011 12:45 ]
"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
Ik snap nooit het voordeel van zo'n trackball. Waar dient het voor? Zodat je je muis kan bewegen met je duim? En het is niet echt mijn bedoeling om een muis van 80 euro de kast in te werkenC0nscious schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:41:
[...]
Haal een Logitech trackball, heerlijke dingen voor ontlasting van je pols.
tja, dat kan wel zo zijn maar persoonlijk vind ik vorm van de Razer muizen + gebruikte materiaal gewoon heel fijn en ergonomisch. De meeste fabrikanten kunnen daar in ieder geval nog iets van leren, dat harde plastic allemaal is gewoon verschrikkelijk voor langdurig intensief gebruik. Voor de rest laat Razer zeker steekjes vallen. Ik ben over het algemeen van mening dat de muizen sowieso meer back to basic mogen qua uiterlijk en vorm. Ze verzinnen de vreemdste vormen en aanhangsels maar uiteindelijk worden de muizen niet beter, sterker nog ze worden vaak kwalitatief en ergonomisch gezien slechter.InflatableMouse schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:34:
[...]
Ja dat was echt weg en het was echt de padding rondom de lazer. Het is natuurlijk ook te stom voor woorden dat Razer dan zegt dat het vanzelf slijt, een van de eigenschappen van teflon is juist dat het zo slijtvast is mede door de enorm lage frictie van het materiaal. Na 10 jaar gebruik is daar een micron vanaf gesleten, tenzij je muismat van schuurpapier is gemaakt. Er komt gewoon nooit meer wat van Razer in huis, zo simpel is dat.offtopic:.
Ehhm, ik denk de wii ? Ik snap je vraag niet helemaal, of ik denk dat er iets achter de vraag zit ??
Indifstublatia schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:39:
ik gebruik een Zalman FPSGUN 1000.

Dat dat ding geflopt is moge duidelijk wezen, doet mij hier aan denken:

[ Voor 14% gewijzigd door unfor op 12-12-2011 19:02 ]
Je vroeg om verlichting van je pols, daar zijn deze dingen voor gemaakt. Heb er zelf ook jarenlang mee gewerkt, heerlijk en vaak sneller werken dan met de muis bij veel programma's. Je kan er eventueel 1 gaan betasten bij je plaatselijke computerboer. Maar inderdaad wel iets duurder dan veel andere muizen met zijn 55 euro inderdaad, naar mijn ervaring gaat veel Logitech spul wel echt lang mee (>5 jaar) in tegenstelling tot MS, Razer etc.HardCoreGamer schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:45:
[...]
Ik snap nooit het voordeel van zo'n trackball. Waar dient het voor? Zodat je je muis kan bewegen met je duim? En het is niet echt mijn bedoeling om een muis van 80 euro de kast in te werken
"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
Nee, ik vroeg om verlichting van mijn hand. Ik krijg vaan kramp in mijn rechter hand. Waarschijnlijk door mijn muis. Dus vroeg me af of een pols steun of trackpad kon helpen. (Of iets anders natuurlijk...)
Ik vroeg of iemand hem op een glanzend oppervlak gebruikt en of je hem accuraat vind. Met 'kan er heel goed Battlefield mee spelen' neem ik aan dat je hem accuraat vind. Laat ik m'n belangrijkste vraag even anders formuleren: op wat voor oppervlak gebruik je de muis en is dat oppervlak glanzend of niet? Thanksstoofpeer schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:15:
[...]
Ehhm, ik denk de wii ? Ik snap je vraag niet helemaal, of ik denk dat er iets achter de vraag zit ??
Ik denk een polssteun in mindere mate dan een trackbal of trackpad, want je beweegt dan nog steeds je polsen, kwestie van proberen denk ik.HardCoreGamer schreef op maandag 12 december 2011 @ 19:57:
Nee, ik vroeg om verlichting van mijn hand. Ik krijg vaan kramp in mijn rechter hand. Waarschijnlijk door mijn muis. Dus vroeg me af of een pols steun of trackpad kon helpen. (Of iets anders natuurlijk...)
Ik heb ook grote handen, dus mijn vingertoppen komen voorbij de knoppen als ik mijn vingers gestrekt houdt. Daarom houd ik mijn vingers gekromd (geeft ook een snellere reactietijd). Maar de muis raakt je handpalm dus nergens? Ik doe dat wel om de muis te stabiliseren; met alleen de vingertoppen zijn mijn muisbewegingen minder stabiel. Mijn handpalm "zweeft" ook grotendeels boven de muis, alleen trek ik de muis een klein stukje terug in mijn handpalm zodat hij wat meer in mijn hand ingeklemd zit. Ik druk mijn handpalm dus niet op de muis (dat is idd krampachtig), maar ik draai de muis een beetje tegen de klok in, zodat hij tegen de rechterkant van mijn handpalm steunt.InflatableMouse schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:34:
[...]
Als ik een muis in m'n handpalm leg dan komen m'n vingers niet eens bij de knoppen, mijn handen zijn daar te groot voor. Ik houd mijn muis gewoon normaal vast met mn vingertoppen en m'n hand zweeft als het ware boven de achterkant van de muis. Ik heb overigens nog nooit iemand gezien die de muis vast houdt zoals jij omschrijft, is voor mij een onnatuurlijke manier en erg oncomfortabel.
Als je een harde muismat of andere ondergrond gebruikt slijt teflon snel zat (praktijkervaring). In ieder geval wel het zachte teflon dat vaak voor muisvoetjes gebruikt wordt. Op een stoffen mat gaan muisvoetjes veel langer mee.Ja dat was echt weg en het was echt de padding rondom de lazer. Het is natuurlijk ook te stom voor woorden dat Razer dan zegt dat het vanzelf slijt, een van de eigenschappen van teflon is juist dat het zo slijtvast is mede door de enorm lage frictie van het materiaal. Na 10 jaar gebruik is daar een micron vanaf gesleten, tenzij je muismat van schuurpapier is gemaakt.
[ Voor 12% gewijzigd door Aham brahmasmi op 13-12-2011 12:39 ]
Het wordt bijna een fylosofisch onderwerp over hoe je je muis moet vast houden
.
Ik houd mijn muis niet veel anders vast dan de meeste andere mensen, uiteraard zijn mijn vingers licht gebogen, dat gaat vanzelf als je een ontspannen houding hebt. M'n duim drukt de muis als het ware tegen mn ringvinger en pink aan en een stukje van mn handpalm daaro. De bollere muizen liggen daardoor relaxter in mijn hand en bij de Razer moest ik mn hand en vingers onnatuurlijk rechter houden. Bovendien was er te weinig ruimte aan de zijkanten voor m'n duim en pink/ringvinger zonder op de knoppen te drukken. Dat gaf mij kramp in m'n vingers, hand en soms zelfs pijn in m'n pols omdat dat uiteindelijk ook belast wordt door die onnatuurlijke houding.
Dat van dat slijten ligt aan je ondergrond. Mijn bureau is hard maar wel glad. Goeie teflon voetjes slijten weinig tot niet, de goedkopere plastic voetjes daarentegen wel. En ik spreek ook uit ervaring.
Maar ... het hele verhaal klopt van geen kanten en ik zal proberen uit te leggen waarom niet. Als je vijf contact punten hebt waarvan de middelste dikker is, en je wilt dat door het af te slijten gelijk krijgen met de rest, zal je je muis zo waterpas moeten houden dat de buitenste vier punten het oppervlak nooit raken. Dit gaat nooit en te nimmer lukken. Je muis heeft namelijk ALTIJD contact op minimaal een van de vier andere punten en kantelt als het ware over het middelste deel heen. Het zal dus NOOIT gelijk worden en dus altijd blijven kantelen. En dan nog, hoelang moet dat duren? Wat denken ze bij Razer nou dat ik met m'n muis authistisch over m'n bureau zit te schuiven om het bewust af te slijten? Wat is dan acceptabel, weken? Maanden? Een jaar? Snap je dat het een belachelijke opmerking is vanuit Razer? Dat is toch niet acceptabel voor een muis van zoveel geld die als de ultieme gaming muis op de markt wordt gezet?
Ik houd mijn muis niet veel anders vast dan de meeste andere mensen, uiteraard zijn mijn vingers licht gebogen, dat gaat vanzelf als je een ontspannen houding hebt. M'n duim drukt de muis als het ware tegen mn ringvinger en pink aan en een stukje van mn handpalm daaro. De bollere muizen liggen daardoor relaxter in mijn hand en bij de Razer moest ik mn hand en vingers onnatuurlijk rechter houden. Bovendien was er te weinig ruimte aan de zijkanten voor m'n duim en pink/ringvinger zonder op de knoppen te drukken. Dat gaf mij kramp in m'n vingers, hand en soms zelfs pijn in m'n pols omdat dat uiteindelijk ook belast wordt door die onnatuurlijke houding.
Dat van dat slijten ligt aan je ondergrond. Mijn bureau is hard maar wel glad. Goeie teflon voetjes slijten weinig tot niet, de goedkopere plastic voetjes daarentegen wel. En ik spreek ook uit ervaring.
Maar ... het hele verhaal klopt van geen kanten en ik zal proberen uit te leggen waarom niet. Als je vijf contact punten hebt waarvan de middelste dikker is, en je wilt dat door het af te slijten gelijk krijgen met de rest, zal je je muis zo waterpas moeten houden dat de buitenste vier punten het oppervlak nooit raken. Dit gaat nooit en te nimmer lukken. Je muis heeft namelijk ALTIJD contact op minimaal een van de vier andere punten en kantelt als het ware over het middelste deel heen. Het zal dus NOOIT gelijk worden en dus altijd blijven kantelen. En dan nog, hoelang moet dat duren? Wat denken ze bij Razer nou dat ik met m'n muis authistisch over m'n bureau zit te schuiven om het bewust af te slijten? Wat is dan acceptabel, weken? Maanden? Een jaar? Snap je dat het een belachelijke opmerking is vanuit Razer? Dat is toch niet acceptabel voor een muis van zoveel geld die als de ultieme gaming muis op de markt wordt gezet?
Ik heb de Lachesis nooit vastgehouden. De Diamondback vond ik een bijna ideale vorm hebben, maar die is helaas uit productie. Jammer dat Razer zo "ten onder" is gegaan, maar die indruk had ik al sinds hun eerste lasermuis.
Ik probeerde trouwens niet te zeggen dat die opmerking van Razer acceptabel is. Ik heb alleen meerdere soorten teflontape en voetjes zoals Hyperglides (de duurste) gehad en die sleten vrij hard op de harde plastic muismatten die ik toentertijd gebruikte. De glijdweerstand was er wel minder mee dan de originele teflon voetjes van de Diamondback.
Ik probeerde trouwens niet te zeggen dat die opmerking van Razer acceptabel is. Ik heb alleen meerdere soorten teflontape en voetjes zoals Hyperglides (de duurste) gehad en die sleten vrij hard op de harde plastic muismatten die ik toentertijd gebruikte. De glijdweerstand was er wel minder mee dan de originele teflon voetjes van de Diamondback.
[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 14-12-2011 11:51 ]
Ik zie dat ik wat fel reageerde maar dat was natuurlijk niet naar jou gericht, ik wordt nog steeds een beetje kriebelig over dat verhaal met Razer Support.
Ik had een heel verhaal gepost over de Imperator (oude versie) dat ik redelijk positief was.
Ik heb nogsteeds geen rare schokken oid in de bewegingen gehad, maar gisteren wel een andere grote fout!
Ik was BF3 aan het spelen en ineens kapt de hele muis ermee, deed niets meer.
Ik had hier al wel over gelezen (dat dit gebeuren kon) met als oplossing de muis reconnecten.
Muis opnieuw in de PC gedaan en hij deed het weer, maar het is toch onacceptabel dat een muis gewoon spontaan stopt met werken!
Ik heb nogsteeds geen rare schokken oid in de bewegingen gehad, maar gisteren wel een andere grote fout!
Ik was BF3 aan het spelen en ineens kapt de hele muis ermee, deed niets meer.
Ik had hier al wel over gelezen (dat dit gebeuren kon) met als oplossing de muis reconnecten.
Muis opnieuw in de PC gedaan en hij deed het weer, maar het is toch onacceptabel dat een muis gewoon spontaan stopt met werken!
Klote Razer apparaten...Ik dacht voor bijna 100 % tevreden te zijn met mijn Razer Mamba, maar laatste dagen verspringt de cursor steeds...
Wat een clowns daar bij dat bedrijf. Koop je voor 120 euro een muis, kan het ding niet gewoon fatsoenlijk vrij van fouten in de sensor zijn. Verschrikkelijk zeg.
Wat een clowns daar bij dat bedrijf. Koop je voor 120 euro een muis, kan het ding niet gewoon fatsoenlijk vrij van fouten in de sensor zijn. Verschrikkelijk zeg.
cursorjumps ftw....#fail...
Ja dames en heren, dit is het vlaggenschip van Razer, de Mamba. Eerst kocht ik de Deathadder 3500dpi die niet eens over mijn gloednieuwe stoffen muismat wil glijden (de teflon voetjes te kort of de behuizing van muis te laag, kies maar). Nu denk ik met 120 euro een hele dure maar toch goede aankoop te doen, #fail.
Ja dames en heren, dit is het vlaggenschip van Razer, de Mamba. Eerst kocht ik de Deathadder 3500dpi die niet eens over mijn gloednieuwe stoffen muismat wil glijden (de teflon voetjes te kort of de behuizing van muis te laag, kies maar). Nu denk ik met 120 euro een hele dure maar toch goede aankoop te doen, #fail.
Told you so.SuX DeLuXe schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:14:
Klote Razer apparaten...Ik dacht voor bijna 100 % tevreden te zijn met mijn Razer Mamba, maar laatste dagen verspringt de cursor steeds...
Ik waarschuw altijd iedereen voor die waardeloze sensor, maar men blijft naief.
"het zal wel wat meevallen"
[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 18-12-2011 18:27 ]
Ja, hopen op een goede firmware update dan maar.unfor schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:26:
[...]
Told you so.
Ik waarschuw altijd iedereen voor die waardeloze sensor, maar men blijft naief.
"het zal wel wat meevallen"
Heb zelf helaas ook nog nooit een razer muis gehad die me echt goed beviel. Zat een tijdje over de mamba na te denken. Maar voor een merk waar ik tot dusver geen goede ervaring mee had wou ik geen 120 euro uitgeven.
Heb hier ook nog een extractmat voor old fool liggen, ik gamde er niet super veel mee. Maar hij was na 1 jaar al compleet versleten. Ding heeft het eigenlijk maar een paar maand fatsoenlijk gedaan, toen ben ik regelmatig weer mijn oude bureau gaan gebruiken.
Ik hoop nog ooit een razer muis vast te houden die me echt zal bevallen en dat ze me het tegendeel kunnen bewijzen tho.
Heb hier ook nog een extractmat voor old fool liggen, ik gamde er niet super veel mee. Maar hij was na 1 jaar al compleet versleten. Ding heeft het eigenlijk maar een paar maand fatsoenlijk gedaan, toen ben ik regelmatig weer mijn oude bureau gaan gebruiken.
Ik hoop nog ooit een razer muis vast te houden die me echt zal bevallen en dat ze me het tegendeel kunnen bewijzen tho.
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
Komt er niet. De philips twin eye sensor heeft al jaren dezelfde problemen bij meerdere muisfabrikanten.SuX DeLuXe schreef op zondag 18 december 2011 @ 19:50:
[...]
Ja, hopen op een goede firmware update dan maar.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Het enige wat je kunt doen is retourneren of in de kast pleuren zoals ik gedaan hebKanarie schreef op zondag 18 december 2011 @ 21:42:
[...]
Komt er niet. De philips twin eye sensor heeft al jaren dezelfde problemen bij meerdere muisfabrikanten.

Speel ook weer met de Deathadder 3500DPI, ga sowieso nooit meer een laser muis kopen denk ik.
Om hier nog even op terug te komen, voor het geval het ook maar iemand boeit:Siempie schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:07:
Gebruikt iemand hier de Logitech MX Performance op een glanzend oppervlak? Ik heb nooit problemen gehad met lazermuizen op mijn witte bureau, maar ik word helemaal ziek van deze muis. Om de 10 minuten het bureau en de muis helemaal afvegen en heel vaak alleen omhoog en omlaag kunnen bewegen en net ook weer maar 1 cm kunnen verplaatsen. Ik gebruik hem nu op m'n bovenbeen. Met spijkerbroeken heeft-ie geen problemen, maar met glanzende oppervlakken dus wel. Dat Dark Field werkt dus echt voor geen meter.
Ik heb de Steelseries 4HD nu een paar dagen mogen gebruiken en hij is geweldig. Dark Field werkt dus voor geen meter, maar met een goede muismat is hij superaccuraat. Met een hoge DPI ben ik bij elk knopje met een rotgang
M'n uiteindelijke conclusie is dus dat het een zeer goede muis is. Ontzettend ergonomisch (ik heb vrij grote handen, btw) en superaccuraat. Ook zal ik nooit meer beweren dat dure muismatten onzin zijn, want hij is zo glad en helpt de accuratie zo goed, dat ik nooit meer zonder wil!
Sorry hoor...... maar je wil ook niet luisteren naar de experts hierSuX DeLuXe schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:14:
En dit is nog maar het begin van de problemen die je allemaal gaat krijgen met met de mamba
Succes met de garantie van Razer >>>>>> die hebben ze namelijk niet
Oke mensen, bedankt voor me nog even met de neus op de feiten te drukken
Dan heb ik een speciale vraag. Ik wil dan toch de Deathadder 3500dpi gaan kopen, maar welke verrekte muisvoetjes moet ik kopen zodat die muis glijdt en niet schuurt? Vorige keer had ik geloof ik van die Razer voetjes gekocht, zwarte kleur dacht ik. Ik had de "oude" eraf gehaald en de nieuwe erop, maar het hielp voor geen meter.
Dan heb ik een speciale vraag. Ik wil dan toch de Deathadder 3500dpi gaan kopen, maar welke verrekte muisvoetjes moet ik kopen zodat die muis glijdt en niet schuurt? Vorige keer had ik geloof ik van die Razer voetjes gekocht, zwarte kleur dacht ik. Ik had de "oude" eraf gehaald en de nieuwe erop, maar het hielp voor geen meter.
Het leukste is nog dat ze zichzelf gewoon bewust zijn van waar ze mee bezig zijn, en dan doodleuk komen met de zogenaamde Razer Mamba 4G, een nieuwe en verbeterde versie. Ze weten dat hun product rammelt aan alle kanten, en brengen dan een revisie2 uit terwijl die net zo hard, zo niet harder zuigt.RoaDHouse schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:41:
[...]
Sorry hoor...... maar je wil ook niet luisteren naar de experts hieren het leuke is dat het probleem nooit ge-fixed zal worden.
En dit is nog maar het begin van de problemen die je allemaal gaat krijgen met met de mamba
Succes met de garantie van Razer >>>>>> die hebben ze namelijk niet
[ Voor 47% gewijzigd door SuX DeLuXe op 19-12-2011 08:27 ]
Zouden deze hyperglides het "probleem" met de Deathadder 3500dpi oplossen?: http://highflow.nl/hardwa...-razer-deathadder-da.html
0,8 mm teflon. Misschien dat er hier mensen zijn die dit al gedaan hebben..
Hyperglides zijn in mijn ervaring erg goed (misschien wel de beste muisvoetjes), maar ik heb ze alleen voor de Diamondback en Logitech MX500 gebruikt.
Dit zijn de goede http://www.corepad.com/SuX DeLuXe schreef op maandag 19 december 2011 @ 08:25:
Zouden deze hyperglides het "probleem" met de Deathadder 3500dpi oplossen?: http://highflow.nl/hardwa...-razer-deathadder-da.html
Je kan het ook zo doen als ik, schuur de hele onderkant van de muis af en vervolgens plak je de nieuwe voetjes erop. Geloof me dan zijn de problemen qua voetjes opgelost
[ Voor 17% gewijzigd door RoaDHouse op 19-12-2011 14:54 ]
dus als ik het goed begrijp verhelpen deze de frictie van de Deathadder met de ondergrond?RoaDHouse schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:53:
[...]
Dit zijn de goede http://www.corepad.com/
Je kan het ook zo doen als ik, schuur de hele onderkant van de muis af en vervolgens plak je de nieuwe voetjes erop. Geloof me dan zijn de problemen qua voetjes opgelost
ik neem aan alleen proberen te schuren met licht schuurpapier over de teflon? Of maakt dat niet uit over het hele oppervlak?RoaDHouse schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:53:
[...]
Nadat mijn Razer Imperator een tijd terug stuk is gegaan. De linkermuisknop registreerde namelijk vaak dubbele kliks en ik had best veel last van judder, ben ik toch op zoek gegaan naar wat nieuws. Nu heb ik in de tussentijd een 25 euro kostende MX518 gebruikt - mijn derde al
- welke ik nog steeds wel leuk vind, maar toch minder vind werken en aanvoelen dan mijn Imperator.
Ook heb ik een Dell laser gamemuis gebruikt welke standaard bij mijn computer zat. Deze werkt an sich wel fijn, ware het niet dat de forward toets rechts op de muis zit waar ik elke keer niet bij kan, omdat ik denk ik te grote handen heb...
Dus nu ben ik voor Kerst naar iets nieuws aan het kijken. Hiervoor heb ik dit topic doorgespit en kwam ik eigenlijk uit bij de Microsoft Sidewinder X8 of de Logitech Performance MX, waarbij de eerste mijn voorkeur heeft. Zelf wil ik namelijk een draadloze muis omdat ik constant zit te kloten met kabels. Nu ben ik echter benieuwd naar ervaringen met betrekking tot het lang gebruik van een van deze muizen. Ik game namelijk niet ontzettend veel, maar gebruik wel erg veel mijn muis per dag.

Ook heb ik een Dell laser gamemuis gebruikt welke standaard bij mijn computer zat. Deze werkt an sich wel fijn, ware het niet dat de forward toets rechts op de muis zit waar ik elke keer niet bij kan, omdat ik denk ik te grote handen heb...
Dus nu ben ik voor Kerst naar iets nieuws aan het kijken. Hiervoor heb ik dit topic doorgespit en kwam ik eigenlijk uit bij de Microsoft Sidewinder X8 of de Logitech Performance MX, waarbij de eerste mijn voorkeur heeft. Zelf wil ik namelijk een draadloze muis omdat ik constant zit te kloten met kabels. Nu ben ik echter benieuwd naar ervaringen met betrekking tot het lang gebruik van een van deze muizen. Ik game namelijk niet ontzettend veel, maar gebruik wel erg veel mijn muis per dag.
Ik verslijt muizen bij het leven vrees ik.
Mijn razer copperhead ging na 1,5 jaar kapot. En mijn huidige razer lachesis is na een half jaar intensief gebruik compleet afgetakeld (sensor hield er opeens mee op)
. Beide hele fijne muizen echter was het wel Copperhead > Lachesis.
Nu wordt het tijd voor wat nieuws!
Echter ben ik de laatste tijd steeds minder gaan gamen en meer gaan grafisch ontwerpen/studeren/surfen, van gemiddeld 20 uur gamen (vooral shooters) in de 2 week ging ik naar nog een schamele 0-10 uur. Ik game dus nog wel, en wil zo snel mogelijk een nieuwe want deze logitech muis van 10 euro heeft toch wel een hele nare sensor en ik mis de extra knopjes.
Wat raden jullie aan? De razer muizen waren erg fijn vooral om dat de sensor erg goed was en ze lagen vaak ook goed in mijn grote handen. Ik heb al een beetje naar de Razer muizen gekeken, maar die leken echt specifiek voor MMORPG's (iets wat ik niet doe) of waren echt heel specifiek voor iets. Er bleven dus alleen de Mamba (duur!) en de imperator (lijkt op lachesis) over. Zijn er andere muizen die kunnen concurreren met de Razers? En wat raden jullie aan in mijn situatie.
Alvast bedankt voor de input!
Mijn razer copperhead ging na 1,5 jaar kapot. En mijn huidige razer lachesis is na een half jaar intensief gebruik compleet afgetakeld (sensor hield er opeens mee op)

Nu wordt het tijd voor wat nieuws!
Wat raden jullie aan? De razer muizen waren erg fijn vooral om dat de sensor erg goed was en ze lagen vaak ook goed in mijn grote handen. Ik heb al een beetje naar de Razer muizen gekeken, maar die leken echt specifiek voor MMORPG's (iets wat ik niet doe) of waren echt heel specifiek voor iets. Er bleven dus alleen de Mamba (duur!) en de imperator (lijkt op lachesis) over. Zijn er andere muizen die kunnen concurreren met de Razers? En wat raden jullie aan in mijn situatie.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Logitech G500?Koekje schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:20:
Mijn razer copperhead ging na 1,5 jaar kapot. En mijn huidige razer lachesis is na een half jaar intensief gebruik compleet afgetakeld (sensor hield er opeens mee op). Beide hele fijne muizen echter was het wel Copperhead > Lachesis.
Nu wordt het tijd voor wat nieuws!Echter ben ik de laatste tijd steeds minder gaan gamen en meer gaan grafisch ontwerpen/studeren/surfen, van gemiddeld 20 uur gamen (vooral shooters) in de 2 week ging ik naar nog een schamele 0-10 uur. Ik game dus nog wel, en wil zo snel mogelijk een nieuwe want deze logitech muis van 10 euro heeft toch wel een hele nare sensor en ik mis de extra knopjes.
Superfijne gamemuis, maar niet zo'n transformer-muis.
Ik zou liever gaan voor de G400 als je toch alleen shooters wilt spelen. Ik ga ook voortaan voor goedkopere muizen. Ik gebruik de sensei, bevalt me prima en al een paar maanden in gebruik. Maar ik weet gewoon dat ik hierna lekker een goedkope muis neem nadat deze muis helemaal dood/stuk is en de schade dan niet onder garantie valt.
Begrijp ik niet helemaal, sensei bevalt goed maar hierna wil je weer een goedkope muis.Phntm schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:15:
Ik zou liever gaan voor de G400 als je toch alleen shooters wilt spelen. Ik ga ook voortaan voor goedkopere muizen. Ik gebruik de sensei, bevalt me prima en al een paar maanden in gebruik. Maar ik weet gewoon dat ik hierna lekker een goedkope muis neem nadat deze muis helemaal dood/stuk is en de schade dan niet onder garantie valt.
(dan valt de sensei dus een beetje tegen ? )
als z'n sensei dood is heeft hij waarschijnlijk het geld er gewoon niet voor over om weer zo'n dure muis te kopen? opzich best logisch toch?RoaDHouse schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:22:
[...]
Begrijp ik niet helemaal, sensei bevalt goed maar hierna wil je weer een goedkope muis.
(dan valt de sensei dus een beetje tegen ? )
Verwijderd
kan ik me helemaal in vindenyannickie111 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:43:
[...]
Logitech G500?
Superfijne gamemuis, maar niet zo'n transformer-muis.
Tsja, het zal voor iedereen verschillen maar ik heb voor dezelfde redenen die jij nu noemt voor mij en m'n broertje toch de Razer Deathadder 3500 gekocht (ik wou dat hij weer met me mee ging gamen). Iets van 60 euro toendertijd meen ik, hoofdzakelijk omdat het een van de weinige muizen is waar we onze vingers normaal op de knoppen kunnen liggen (Fries, dus grote handen, de MX518 is véél te klein). Zowel gunstig voor gamen als ergonomisch lang muizen, nooit problemen gehad met RSI verschijnselen.Koekje schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:20:
Mijn razer copperhead ging na 1,5 jaar kapot. En mijn huidige razer lachesis is na een half jaar intensief gebruik compleet afgetakeld (sensor hield er opeens mee op). Beide hele fijne muizen echter was het wel Copperhead > Lachesis.
Nu wordt het tijd voor wat nieuws!Echter ben ik de laatste tijd steeds minder gaan gamen en meer gaan grafisch ontwerpen/studeren/surfen, van gemiddeld 20 uur gamen (vooral shooters) in de 2 week ging ik naar nog een schamele 0-10 uur. Ik game dus nog wel, en wil zo snel mogelijk een nieuwe want deze logitech muis van 10 euro heeft toch wel een hele nare sensor en ik mis de extra knopjes.
IR dus geen gezeur met verspringende lasers, goede polling rate, wired met zeer lichte en flexibele kabel (serieuze fps gamers moeten mijn inziens nooit wireless willen, hoe lichter de muis hoe beter het reactievermogen), glijdt als een dolle over m'n muismat (herken ook niet de horrorverhalen hierboven). Dat hele DPI gebeuren wordt pas weer interessant als je echt serieuze resoluties gaan draaien. Tot en met full HD is 1800 meer dan voldoende.
Goed, die walgelijke ledjes moesten direct uit maar dan is hij ook nog wel aan te zien ook, weinig poespas. Zitten niet bijster veel knoppen op, maar dat zit bij mij toch niet in het systeem, gebruik de zijknoppen dan ook nooit vergeet het altijd.
Draait nu meer als een jaar, zonder zichtbare slijtplekken of schade. Het zou wel zo maar kunnen dat de rubber coating kwetsbaar is voor huidtalg maar daar heb ik zelf gelukkig niet zoveel last van. De logitech G-seriemuizen vond ik ook wel goed liggen, maar de positie van de duim bevalt me tijdens het gamen niet optimaal.
Verwijderd
ik heb juist de voorkeur voor een wat zwaardere muis,ik heb een mx500,dat is toch 1 van de beste muizen die ik gehad heb en ik heb een mx510 gehad,die veel lichter was,maar ik prefereer echt de mx500.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:15:
[...]
Tsja, het zal voor iedereen verschillen maar ik heb voor dezelfde redenen die jij nu noemt voor mij en m'n broertje toch de Razer Deathadder 3500 gekocht (ik wou dat hij weer met me mee ging gamen). Iets van 60 euro toendertijd meen ik, hoofdzakelijk omdat het een van de weinige muizen is waar we onze vingers normaal op de knoppen kunnen liggen (Fries, dus grote handen, de MX518 is véél te klein). Zowel gunstig voor gamen als ergonomisch lang muizen, nooit problemen gehad met RSI verschijnselen.
IR dus geen gezeur met verspringende lasers, goede polling rate, wired met zeer lichte en flexibele kabel (serieuze fps gamers moeten mijn inziens nooit wireless willen, hoe lichter de muis hoe beter het reactievermogen), glijdt als een dolle over m'n muismat (herken ook niet de horrorverhalen hierboven). Dat hele DPI gebeuren wordt pas weer interessant als je echt serieuze resoluties gaan draaien. Tot en met full HD is 1800 meer dan voldoende.
Goed, die walgelijke ledjes moesten direct uit maar dan is hij ook nog wel aan te zien ook, weinig poespas. Zitten niet bijster veel knoppen op, maar dat zit bij mij toch niet in het systeem, gebruik de zijknoppen dan ook nooit vergeet het altijd.
Draait nu meer als een jaar, zonder zichtbare slijtplekken of schade. Het zou wel zo maar kunnen dat de rubber coating kwetsbaar is voor huidtalg maar daar heb ik zelf gelukkig niet zoveel last van. De logitech G-seriemuizen vond ik ook wel goed liggen, maar de positie van de duim bevalt me tijdens het gamen niet optimaal.
Ik heb ook een g500,maar ik heb toch leiver het oude beestje(mx500),een paar nieuwe voetjes eronder gedaan en die kan er weer voor een tijdje tegenaan
Ik denk dus dat het persoonlijk is wat je het beste bevalt
Helemaal mee eens. Het hangt er ook nog eens vanaf hoe je de muis vast houdt en wat voor muizen je in het verleden gehad hebt (begin met zoeken naar een nieuwe muit op de vorm waar je het meeste plezier/kills mee hebt gehad).Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:25:
[...]
ik heb juist de voorkeur voor een wat zwaardere muis,ik heb een mx500,dat is toch 1 van de beste muizen die ik gehad heb en ik heb een mx510 gehad,die veel lichter was,maar ik prefereer echt de mx500.
Ik heb ook een g500,maar ik heb toch leiver het oude beestje(mx500),een paar nieuwe voetjes eronder gedaan en die kan er weer voor een tijdje tegenaan.
Ik denk dus dat het persoonlijk is wat je het beste bevalt
Daarom gewoon winkels langs tot je de muizen die je op het oog hebt allemaal in de hand gehad hebt. Ik zie nu dat je de g500 nog kan verzwaren met extra gewicht, een fijne functionaliteit om het zo te tweaken als je wil. Keus genoeg
Ik had bij mijn MX500 juist het gewichtje eruit geschroefd.
Verwijderd
ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt,ik heb 2 x mx500 gehad,1 heb ik hier nog en de ander is naar een kameraad van mij gegaan,maar naar meer dan 5 jaar meen ik .Koekje schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:20:
maar beidedoen ze het prima en daarmee is ook zeer veel gegamed.
Ik snap het ook niet! De sensor hield er spontaan mee op beide gevallen. Unlucky! Maar, ik heb beide keren garantie kunnen krijgen - dat scheelt weer! Wat ik vermoed is dat ik omdat ik die muizen erg in de aanbieding heb gekocht misschien een vroegere revisie heb gekocht met bijbehorende kinderziektes. Mijn Lachesis had bijvoorbeeld ook "maar" 3600 dpi t.o.v. 4000 (?) , en kostte ongeveer de helft van wat ze nu in de Pricewatch kosten.Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:52:
[...]
ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt,ik heb 2 x mx500 gehad,1 heb ik hier nog en de ander is naar een kameraad van mij gegaan,maar naar meer dan 5 jaar meen ik .
maar beidedoen ze het prima en daarmee is ook zeer veel gegamed.
Ik heb helaas niet de tijd om iedereen te quoten dus maar even algemeen: bedankt voor de reacties! Ik heb mij verdiept in de Logitechs die aangeraden werden en heb ook wat alternatieven bekeken zoals de Rat 7 en andere excentrieke muizen. Het is uiteindelijk toch maar weer een Razer muis geworden en niet zo maar een..!
Ik heb de Mamba 4g aangeschaft. Wat een euforie toen ik dat ding uitpakte. Geweldig! Heb hem al intensief gebruikt bij shooters. En hij voldoet ook heerlijk bij het grafisch ontwerpen, hij is heel namelijk heel precies en ergonomisch.Wel jammer dat hij zo duur is, maar ja kadootje voor mezelf! ;-)
De 2 nadelen die ik heb kunnen ontdekken zijn: dock is niet noobproof (als je de muis iets te hoog plaatst wordt hij niet opgeladen). En de muisgevoeligheidsknoppen zijn raar geplaatst.
[ Voor 4% gewijzigd door Koekje op 24-01-2012 22:19 ]
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Die euforie gaat niet lang duren denk ikKoekje schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:15:
[...]
Ik snap het ook niet! De sensor hield er spontaan mee op beide gevallen. Unlucky! Maar, ik heb beide keren garantie kunnen krijgen - dat scheelt weer! Wat ik vermoed is dat ik omdat ik die muizen erg in de aanbieding heb gekocht misschien een vroegere revisie heb gekocht met bijbehorende kinderziektes. Mijn Lachesis had bijvoorbeeld ook "maar" 3600 dpi t.o.v. 4000 (?) , en kostte ongeveer de helft van wat ze nu in de Pricewatch kosten.
Ik heb helaas niet de tijd om iedereen te quoten dus maar even algemeen: bedankt voor de reacties! Ik heb mij verdiept in de Logitechs die aangeraden werden en heb ook wat alternatieven bekeken zoals de Rat 7 en andere excentrieke muizen. Het is uiteindelijk toch maar weer een Razer muis geworden en niet zo maar een..!
Ik heb de Mamba 4g aangeschaft. Wat een euforie toen ik dat ding uitpakte. Geweldig! Heb hem al intensief gebruikt bij shooters. En hij voldoet ook heerlijk bij het grafisch ontwerpen, hij is heel namelijk heel precies en ergonomisch.Wel jammer dat hij zo duur is, maar ja kadootje voor mezelf! ;-)
De 2 nadelen die ik heb kunnen ontdekken zijn: dock is niet noobproof (als je de muis iets te hoog plaatst wordt hij niet opgeladen). En de muisgevoeligheidsknoppen zijn raar geplaatst.
Waarom gaat het topic 'gamingmuizen' over muismatten? Zo vindt ik de informatie die ik zoek toch niet ><
Logitech G9 is een aanrader. Maar dit is mijn mening ik vind hem gewoon lekker in de hand liggen en je kunt het gewicht ook zelf aanpassen naar je eigen wens. Verder kun je de DPI nog regelen en onderop heb je nog een knop waarmee je kunt scrollen zonder dat het scrollwieltje zeg maar remt (rolt gewoon door) (handig voor grote stukken tekst)
"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill
Een vraagje aan (trotse) Logitech G500 bezitters:
Ik heb alweer een jaar of 1.5-2 een G500, nog altijd zeer tevreden, geen slijtage te zien.
Alleen als je de muis op en neer beweegt, hoor je een beetje een tikje, net of er iets los zit (ook als je er een beetje mee schudt in de lucht).
Hoort dit zo, of niet?
Ik heb alweer een jaar of 1.5-2 een G500, nog altijd zeer tevreden, geen slijtage te zien.
Alleen als je de muis op en neer beweegt, hoor je een beetje een tikje, net of er iets los zit (ook als je er een beetje mee schudt in de lucht).
Hoort dit zo, of niet?
Geen last van. Ik ben daarentegen wel weer op zoek naar nieuwe glijvoetjes specifiek voor de g500, Google geeft mij niet veel helaas. Iemand een tip?yannickie111 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 15:39:
Een vraagje aan (trotse) Logitech G500 bezitters:
Hoort dit zo, of niet?
Cunning linguist.
Ik denk dat de discussie geleidelijk van muismatten naar muizen is verschoven.Ossom schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 14:32:
Waarom gaat het topic 'gamingmuizen' over muismatten? Zo vindt ik de informatie die ik zoek toch niet ><
@Bart: Er moeten zeker vervangende voetjes voor je G500 te vinden zijn. Hyperglides of andere teflon mouse skates. Al gezocht op ebay?
[ Voor 12% gewijzigd door Aham brahmasmi op 09-02-2012 20:21 ]
Slijten en vuil maken van muizen ben ik ook bijzonder goed in. Maar helemaal kapot!?
M'n MX500 heb ik gekocht iets van 3 maanden nadat deze uit kwam. (2003 ofzo?) Na 5,5 jaar had ik de voetjes vervangen maar waren ze weer afgesleten, de hele muis was gepolijst, dus heb ik em weggedaan. M'n 2e exemplaar heb ik toen doorverkocht, die was iets van 4 jaar oud toen. Een tijdje met een MX518 gedaan, maar die ook doorgegeven na 3 jaar, daar zijn nieuwe voetjes onder gegaan en die wordt nog dagelijks gebruikt. (is dus nu 6 a 7 jaar oud!)
M'n Steelseries Ikari Optical 1800 gebruik ik op werk nog steeds, ik heb em daarheen verhuisd omdat hij wel lekker in de hand ligt, maar te traag is voor mij op hoge resoluties. Inmiddels heb ik weer een tijdje m'n Razer Deathadder 3500 en die doet het nog prima. Om de 3 maanden even stof eraf halen met een wattenstaafje en het gaat weer goed. Ik ben inmiddels zo te zien op 1/3e van de voetjes van m'n deathadder, dus de 4 jaar zouden die ook moeten halen.
M'n MX500 heb ik gekocht iets van 3 maanden nadat deze uit kwam. (2003 ofzo?) Na 5,5 jaar had ik de voetjes vervangen maar waren ze weer afgesleten, de hele muis was gepolijst, dus heb ik em weggedaan. M'n 2e exemplaar heb ik toen doorverkocht, die was iets van 4 jaar oud toen. Een tijdje met een MX518 gedaan, maar die ook doorgegeven na 3 jaar, daar zijn nieuwe voetjes onder gegaan en die wordt nog dagelijks gebruikt. (is dus nu 6 a 7 jaar oud!)
M'n Steelseries Ikari Optical 1800 gebruik ik op werk nog steeds, ik heb em daarheen verhuisd omdat hij wel lekker in de hand ligt, maar te traag is voor mij op hoge resoluties. Inmiddels heb ik weer een tijdje m'n Razer Deathadder 3500 en die doet het nog prima. Om de 3 maanden even stof eraf halen met een wattenstaafje en het gaat weer goed. Ik ben inmiddels zo te zien op 1/3e van de voetjes van m'n deathadder, dus de 4 jaar zouden die ook moeten halen.
Ik heb volgens mij wel eens verhalen gelezen van mensen die gemaild hebben naar logitech, met deze "klacht" (terwijl het natuurlijk gewoon gebruikssporen zijn), en gewoon gratis voetjes hebben gekregen.Bart ® schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:23:
[...]
Geen last van. Ik ben daarentegen wel weer op zoek naar nieuwe glijvoetjes specifiek voor de g500, Google geeft mij niet veel helaas. Iemand een tip?
Ik ga maar eens mailen naar logitech over dat geluid, het stoort me niet, maar niet geschoten is altijd mis
Ik heb dus inmiddels de Razer Deathadder 3500 dpi opnieuw geprobeerd, deze keer met Corepad Skates eronder. Glijdt voor geen meter (op een stoffen Razer muismat). Er is gewoon wat mis met het oppervlak onder de muis. De teflon skates die ik eronder had geplakt waren perfect glad, en toch faalt de muis. Ik ga er nu echt niet meer aan beginnen, waste of time. Ik ben nu geinteresseerd in de Steelseries Kinzu V2 pro, maar ik lees daar hier en daar wat over Malfunction speed? Weer een nieuwe term, blijkbaar bij snel glijden met de muis dat hij op hol slaat en rondjes begint te draaien. Ik vind het een interessante muis qua vorm en geen gekke knoppen. Nu alleen nog graag wat meer ervaringen, ik weet niet of hier mensen zijn die ervaringen hebben met bijvoorbeeld de Kinzu v2 of de v1.
[ Voor 5% gewijzigd door SuX DeLuXe op 13-02-2012 22:46 ]
Ben mij aan het orienteren, ik ben niet per sé op zoek naar een gaming muis, maar wel naar een muis waarmee je kan gamen.
Nadat mijn logitech mx700 stierf kreeg ik van logitech een mx1000. In het begin vond ik het niet zo'n fijne muis als de mx700. Maar kwam er in verloop van tijd achter dat deze erg geschikt voor mij was. Groot (ondanks dat ik geen erg grote handen heb vind ik dit wel fijn), en de knoppen layout is erg goed voor zoals ik de muis vasthoud, en draadloos.
Echter kreeg ik een probleem. Mijn vriending nam een laptop met een draadloze desktop set. En als wij tegelijk bezig waren, had ik altijd problemen met mijn muis, hij reageerde slecht en bewoog schokkerig. Haar muis had dat echter niet. De muis begon dat op een gegeven ogenblik ook in lichte mate te doen als zij niet op de laptop bezig was.
Aangezien ik niet goed wist (weet) hoe ik kan checken of ze elkaar in de weg zitten heb ik gewoon een nieuwe bedrade muis gekocht, de g500. Lijkt enorm veel op de mx700 qua vorm. Maar ik ben er eigenlijk wel achter dat ik dit niet de ideale muis vind. Mijn hand ligt net iets te ver achter op de muis waardoor ik niet goed bij alle duimknoppen kan, en als ik hem verder naar voren leg kan ik niet fijn scrollen. Daarnaast krijg ik ook een beetje last van een stijve hand en dan met name mijn pink. En ik wil liever weer draadloos. Ik ben dus op zoek naar een andere muis en heb een rijtje gemaakt, welke kunnen jullie mij aanraden?
De razer mamba
pricewatch: Razer Mamba
Ik heb de deathadder in de hand gehad, en dat ligt best aardig. Hoor wel vaak klachten over matige kwaliteit van razer.
Cyborg R.A.T. 9
pricewatch: Cyborg R.A.T. 9
Hier gaat mijn voorkeur naar uit. Veel mogelijkheden tot het aanpassen van de muis.
Bovenste 2 muizen maken beiden gebruik van de berucht philips sensor, ik vraag mij echter wel af of ik daar veel last van ga hebben.
Logitech Performance Mouse MX
pricewatch: Logitech Performance Mouse MX
Dit lijkt ook wel een waardig opvolgen van de mx1000
Logitech G700
pricewatch: Logitech Wireless Gaming Mouse G700
Is mij eigenlijk net een beetje teveel, teveel knoppen...
Nadat mijn logitech mx700 stierf kreeg ik van logitech een mx1000. In het begin vond ik het niet zo'n fijne muis als de mx700. Maar kwam er in verloop van tijd achter dat deze erg geschikt voor mij was. Groot (ondanks dat ik geen erg grote handen heb vind ik dit wel fijn), en de knoppen layout is erg goed voor zoals ik de muis vasthoud, en draadloos.
Echter kreeg ik een probleem. Mijn vriending nam een laptop met een draadloze desktop set. En als wij tegelijk bezig waren, had ik altijd problemen met mijn muis, hij reageerde slecht en bewoog schokkerig. Haar muis had dat echter niet. De muis begon dat op een gegeven ogenblik ook in lichte mate te doen als zij niet op de laptop bezig was.
Aangezien ik niet goed wist (weet) hoe ik kan checken of ze elkaar in de weg zitten heb ik gewoon een nieuwe bedrade muis gekocht, de g500. Lijkt enorm veel op de mx700 qua vorm. Maar ik ben er eigenlijk wel achter dat ik dit niet de ideale muis vind. Mijn hand ligt net iets te ver achter op de muis waardoor ik niet goed bij alle duimknoppen kan, en als ik hem verder naar voren leg kan ik niet fijn scrollen. Daarnaast krijg ik ook een beetje last van een stijve hand en dan met name mijn pink. En ik wil liever weer draadloos. Ik ben dus op zoek naar een andere muis en heb een rijtje gemaakt, welke kunnen jullie mij aanraden?
De razer mamba
pricewatch: Razer Mamba
Ik heb de deathadder in de hand gehad, en dat ligt best aardig. Hoor wel vaak klachten over matige kwaliteit van razer.
Cyborg R.A.T. 9
pricewatch: Cyborg R.A.T. 9
Hier gaat mijn voorkeur naar uit. Veel mogelijkheden tot het aanpassen van de muis.
Bovenste 2 muizen maken beiden gebruik van de berucht philips sensor, ik vraag mij echter wel af of ik daar veel last van ga hebben.
Logitech Performance Mouse MX
pricewatch: Logitech Performance Mouse MX
Dit lijkt ook wel een waardig opvolgen van de mx1000
Logitech G700
pricewatch: Logitech Wireless Gaming Mouse G700
Is mij eigenlijk net een beetje teveel, teveel knoppen...
Spielerei...
Als je bereid bent 130 euro voor een muis uit te geven zou je toch niet voor minder dan het beste willen gaan lijkt mij.Bovenste 2 muizen maken beiden gebruik van de berucht philips sensor, ik vraag mij echter wel af of ik daar veel last van ga hebben.
Ieder zichzelf respecterende gamer zou nimmer een muis met Philips Twineye sensor moeten nemen.
Ik zou eens kijken naar de Razer DeathAdder Black Edition, heerlijke muis met rubber grips ipv het glossy plastic van de standaard DA.
Sensor is IR van Avago, geen problemen zoals met de Philips Twineye.
Hij heeft mijn jaren oude DeathAdder 1800 vervangen.
[ Voor 13% gewijzigd door unfor op 17-02-2012 06:33 ]
De Mamba heb ik tot kort geleden gehad. Fijne muis qua materialen en ligging en ook het juiste gewicht voor mij. Maar de sensor begon na een dag of 2,3 gewoon kuren te vertonen, verspringen etc. Daar betaal ik geen 120 euro voor!
De Deathadder is echt een serieuze optie alleen hij glijdt gewoon niet soepel hier over een stoffen muismat, ook niet met gloednieuwe teflon skatez. Ik weet niet of iemand hier ervaring heeft met de Steelseries Kinzu V2 Pro maar die lijkt me ook erg interessant. Gewoon gestripte muis zonder gekke knoppen maar wel functioneel en ergonomisch.
De Deathadder is echt een serieuze optie alleen hij glijdt gewoon niet soepel hier over een stoffen muismat, ook niet met gloednieuwe teflon skatez. Ik weet niet of iemand hier ervaring heeft met de Steelseries Kinzu V2 Pro maar die lijkt me ook erg interessant. Gewoon gestripte muis zonder gekke knoppen maar wel functioneel en ergonomisch.
Is eigenlijk ook wel wat voor te zeggen. En die logitech MX dan? Misschien niet een echte game muis, maar ziet er wel zeer degelijk uit. Wat voor sensor zit daar in?unfor schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 06:29:
[...]
Als je bereid bent 130 euro voor een muis uit te geven zou je toch niet voor minder dan het beste willen gaan lijkt mij.
Ieder zichzelf respecterende gamer zou nimmer een muis met Philips Twineye sensor moeten nemen.
Ik zou eens kijken naar de Razer DeathAdder Black Edition, heerlijke muis met rubber grips ipv het glossy plastic van de standaard DA.
Sensor is IR van Avago, geen problemen zoals met de Philips Twineye.
Hij heeft mijn jaren oude DeathAdder 1800 vervangen.
Spielerei...
Logitech gebruikt over het algemeen vrij goede sensors, er zit soms een lichte acceleratie in maar voor de meeste spelers niet merkbaar.el-jorge schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:21:
[...]
Is eigenlijk ook wel wat voor te zeggen. En die logitech MX dan? Misschien niet een echte game muis, maar ziet er wel zeer degelijk uit. Wat voor sensor zit daar in?
Zo, meld ik me bij deze toch maar aan in dit topic.
Ik ben sinds enige tijd weer op zoek naar een degelijke muis en vind het niet nodig om daar een apart topic voor te openen. Ik heb dit topic al redelijk doorgespit om te vinden wat bij mij het beste zou passen, alleen niemand heeft echt dezelfde queste tot op heden gehad.
Muizen historie hier:
- Vierkante noname met 3 rechthoekige knoppen erop (balmuis)
- Een of ander C merk 3 knops muis (balmuis)
- Toen begon het gamen: Razer Boomslang 1k (2 van versleten)
- Razer Diamondback
- Razer Lachesis
Nu is de Diamondback gewoon versleten en de Lachesis is kapot (niet netjes mee omgegaan, gebroken in m'n laptoptas)
Ben een paar weekenden geleden even langs de saturn gegaan om wat muizen 'in de hand' te houden en ik kan niet echt meer een goed in de hand liggende muis vinden. Ik ben als het ware vastgegroeit aan de vorm van de Boomslang. De Diamondback vond ik iets te smal, maar wel lekker laag. En de Lachesis vind ik maar een hoge rug hebben waardoor ik met me pols in een gekke knik kom te zitten wat na een kleine 2 uur z'n tol begint te eisen.
Heb heel even op het punt gestaan om de 'Collectors Item' van BoomSlang te nemen, helaas, voor een stukje hardware uit 2007 nog steeds 100 euro neerdokken gaat mij te ver. Mag best 100 euro zijn, maar dan wel programmeerbare knoppen en alles erop graag.
Wie o Wie herkent zich in mijn probleem van muisvorm en waar ben jij toen 'tevreden' naar over gegaan?
Owh, vergeten te vermelden; vriendin heeft de Orochi, die is mij te klein
Ik ben sinds enige tijd weer op zoek naar een degelijke muis en vind het niet nodig om daar een apart topic voor te openen. Ik heb dit topic al redelijk doorgespit om te vinden wat bij mij het beste zou passen, alleen niemand heeft echt dezelfde queste tot op heden gehad.
Muizen historie hier:
- Vierkante noname met 3 rechthoekige knoppen erop (balmuis)
- Een of ander C merk 3 knops muis (balmuis)
- Toen begon het gamen: Razer Boomslang 1k (2 van versleten)
- Razer Diamondback
- Razer Lachesis
Nu is de Diamondback gewoon versleten en de Lachesis is kapot (niet netjes mee omgegaan, gebroken in m'n laptoptas)
Ben een paar weekenden geleden even langs de saturn gegaan om wat muizen 'in de hand' te houden en ik kan niet echt meer een goed in de hand liggende muis vinden. Ik ben als het ware vastgegroeit aan de vorm van de Boomslang. De Diamondback vond ik iets te smal, maar wel lekker laag. En de Lachesis vind ik maar een hoge rug hebben waardoor ik met me pols in een gekke knik kom te zitten wat na een kleine 2 uur z'n tol begint te eisen.
Heb heel even op het punt gestaan om de 'Collectors Item' van BoomSlang te nemen, helaas, voor een stukje hardware uit 2007 nog steeds 100 euro neerdokken gaat mij te ver. Mag best 100 euro zijn, maar dan wel programmeerbare knoppen en alles erop graag.
Wie o Wie herkent zich in mijn probleem van muisvorm en waar ben jij toen 'tevreden' naar over gegaan?
Owh, vergeten te vermelden; vriendin heeft de Orochi, die is mij te klein
[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 17-02-2012 14:37 ]
Hmm, ik weet niet precies hoe de vorm van de Boomslang is, maar ik was lange tijd e Diamondback gewend en die vond ik een bijna perfecte vorm hebben. Na er 3 versleten te hebben en hij niet meer leverbaar is ben ik teruggegaan naar een MX518 -- behoorlijk verschillende vorm maar ik heb er wel aan kunnen wennen (~2 weken na omschakelen).
geef mij maar de G500, een heerlijke game muis. heb er zeer veel plezier van.
hiervoor een roccat kone gehad. was ook een mooie muis. maar kon niet veel hebben. echter vond ik de roccat wel wat accurater in shooters dan de G500.
hiervoor een roccat kone gehad. was ook een mooie muis. maar kon niet veel hebben. echter vond ik de roccat wel wat accurater in shooters dan de G500.
Ik heb nog steeds de Kone, buiten wat klein probleem met de linkermuisknop (stukje plastic deed wonderen
), nog steeds 1 van de fijnere muizen die ik heb gehad. En qua bling-factor, zeker de beste
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Kreeg laatst een nieuwe Lachesis Refresh in de bus. Ben wel een beetje aan het twijfelen of ik 'm ga doorverkopen of gebruiken i.p.v. de Naga 4G. Qua specificaties is de Naga beter, maar de vorm van de Lachesis ligt mijn hand heel goed...
BoomSlang ziet er als volgt uit aan de achterkant:

Hij heeft dus niet die langzaam oplopende rug zoals de Diamondback heeft.
Ga zo snel mogelijk een MX518 proberen dan maar. Eveneens de Roccat Kone.
/me LinuX-TUX hoopt niet toch uiteindelijk te moeten zwichten voor een overprized, old fashioned collectors item van de BoomSlang

/me LinuX-TUX hoopt niet toch uiteindelijk te moeten zwichten voor een overprized, old fashioned collectors item van de BoomSlang
ik gebruik al jaar en dag de Microsoft Intellimouse Optical 1.0 en 1.1
(heb daar indertijd ineens een stuk of 8 van gekocht, zo goed beviel ze mij en ik had schrik, terecht trouwens, dat men later van dat fantastische design zou afstappen)
ik heb er ondertussen door de jaren heen al zo'n 4 versleten en ben nu aan m'n 5e bezig ... 'k hoop dat microsoft nog eens met zo'n muis uitkomt die letterlijk perfect is voor alles ... (5 button muis, totaal driverless, buttons werken overal en in quasi elk game)... voor zover ik me kan herinneren denk ik dan ook dat ik al zo'n 10 jaar met deze muizen werk...
edit: klik hier voor een afbeelding ... -> http://www.microsoft.com/...se_Optical_Rueckseite.jpg
(heb daar indertijd ineens een stuk of 8 van gekocht, zo goed beviel ze mij en ik had schrik, terecht trouwens, dat men later van dat fantastische design zou afstappen)
ik heb er ondertussen door de jaren heen al zo'n 4 versleten en ben nu aan m'n 5e bezig ... 'k hoop dat microsoft nog eens met zo'n muis uitkomt die letterlijk perfect is voor alles ... (5 button muis, totaal driverless, buttons werken overal en in quasi elk game)... voor zover ik me kan herinneren denk ik dan ook dat ik al zo'n 10 jaar met deze muizen werk...
edit: klik hier voor een afbeelding ... -> http://www.microsoft.com/...se_Optical_Rueckseite.jpg
[ Voor 12% gewijzigd door bogy op 19-02-2012 22:29 . Reden: fotootje ]
Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...
Of je met de MX518 overweg kan hangt erg af van hou je je vorige muizen vasthield. Ik heb mij wel aan kunnen passen alleen is het enige wat ik minder fijn aan de MX518 vind dat mijn duim niet zo goed tegen de zijkant van de muis kan zetten als bij de Diamondback, waardoor ik net iets minder goeie grip heb.LinuX-TUX schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:12:
BoomSlang ziet er als volgt uit aan de achterkant:
[afbeelding]
De knoppen van de MX518 vind ik wel erg goed; ze geven erg goeie feedback maar zijn niet té gevoelig en daardoor ook onverwoestbaar. Misschien haal je niet superveel clicks per minuut maar ik speel nooit games waar ik echt supersnel achter elkaar moet klikken (Starcraft op hoog niveau o.i.d.).
Ik gebruik al jaren(6-7) de MX518 en vind hem geweldig alleen hij is ietwat versleten, gister bij de Mediamarkt de g400 gehaald(opvolger van de MX518) maar die vind ik gewoon verschrikkelijk.
Soms als ik mijn muis gewoon stilhoudt beweegt hij een paar millimeter een willekeurige richting op, opzich geen probleem totdat je een shooter speelt...
Iemand met soortgelijke ervaring, pech dat ik net een baggere muis heb? Viel me wel op dat het draad echt super dun is ivt de mx518.
Soms als ik mijn muis gewoon stilhoudt beweegt hij een paar millimeter een willekeurige richting op, opzich geen probleem totdat je een shooter speelt...
Iemand met soortgelijke ervaring, pech dat ik net een baggere muis heb? Viel me wel op dat het draad echt super dun is ivt de mx518.
Verwijderd
Met welke ondergrond gebruik je de muis dan? Mogelijk is deze niet geschikt zoals bv. een glazenplaat of geplastificeerd triplex etc..Soms als ik mijn muis gewoon stilhoudt beweegt hij een paar millimeter een willekeurige richting op
Eff snel mijn ervaringen met Gaming muizen:
Microsoft IntelliExplorer 2.0 < Super muis: snel, vrij ligt (helaas), vrij groot, goedkoop, goede software maar uit de handel < helaas defect geraakt
Razer Boomslang (US import) 1000DPI: duur, lang wachten (zelf geïmporteerd), fantastische vorm (zie hierboven), maar zeer slechte sensor verhouding L-R tov U+D en geen software die dit verhielp (dit schijnt nog zo te zijn na 10 jaar) < vliegles tegen de muur
Logitech 518 < Na 3-6 maanden defect: wel stoer uiterlijk > prullen bak
Microsoft IntelliExplorer 3.0 < irritant zacht plastic scrol wiel (niet te gebruiken), niet goedkoop, leuk uiterlijk < vliegles tegen de muur
Logitech G5 v1: Duur, goed gewicht, secuur, goede software
Logitech G5 v2: goedkoop, goed gewicht, secuur, goede software, extra duim knop
Nu zweer ik al jaren bij de combinatie van:
Logitech G5 + Steelpad 4S. Geweldige set (oa. top3 BF2 speler van Nederland mee bereikt!)
Gebruik zelf ook de MX518. Ik heb de G400 een tijd terug geprobeerd, ik vond het materiaal gewoon vervelend. Van dat gladde kunststof waardoor je niet lekker grip krijgt. De MX518 mag dan wat viezer/zweteriger worden maar de grip is tenminste wel goed. Ik ga deze week de Steelseries Kinzu V2 Pro proberen, lijkt mij een vergelijkbare muis met de MX518. Geen overbodige dingen, mist wel de duimknoppen maar die gebruik ik toch nooit.DefLite schreef op maandag 20 februari 2012 @ 04:00:
Ik gebruik al jaren(6-7) de MX518 en vind hem geweldig alleen hij is ietwat versleten, gister bij de Mediamarkt de g400 gehaald(opvolger van de MX518) maar die vind ik gewoon verschrikkelijk.
Zit er niet een stofje op je lens en wat voor muismat gebruik je? Hier nergens last van met bewegende muizen. Alleen voelt hij wat goedkoop aan maar ja daarvoor is het een logitech en als hij stuk gaat is het gewoon eventjes weer met Logitech bellen.DefLite schreef op maandag 20 februari 2012 @ 04:00:
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
in wat voor zin versleten,als het de voetjes zijn,die kun je zo nieuw kopenSuX DeLuXe schreef op maandag 20 februari 2012 @ 08:17:
[...]
Gebruik zelf ook de MX518. Ik heb de G400 een tijd terug geprobeerd, ik vond het materiaal gewoon vervelend. Van dat gladde kunststof waardoor je niet lekker grip krijgt. De MX518 mag dan wat viezer/zweteriger worden maar de grip is tenminste wel goed. Ik ga deze week de Steelseries Kinzu V2 Pro proberen, lijkt mij een vergelijkbare muis met de MX518. Geen overbodige dingen, mist wel de duimknoppen maar die gebruik ik toch nooit.
Klopt, predicition noemen ze dit. Erg vervelend. overclock je muis naar 500hz en je zult er minder last van hebben.DefLite schreef op maandag 20 februari 2012 @ 04:00:
Dat is niet prediction. De kunstmatig rechte lijnen in het plaatje hieronder (van de Sidewinder X8), dat is prediction:boostie schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:36:
[...]
Klopt, predicition noemen ze dit. Erg vervelend. overclock je muis naar 500hz en je zult er minder last van hebben.
http://fakkelbrigade.eu/i/e78caa3a.png
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
True.Aham brahmasmi schreef op maandag 20 februari 2012 @ 02:24:
[...]
Of je met de MX518 overweg kan hangt erg af van hou je je vorige muizen vasthield. Ik heb mij wel aan kunnen passen alleen is het enige wat ik minder fijn aan de MX518 vind dat mijn duim niet zo goed tegen de zijkant van de muis kan zetten als bij de Diamondback, waardoor ik net iets minder goeie grip heb.
De knoppen van de MX518 vind ik wel erg goed; ze geven erg goeie feedback maar zijn niet té gevoelig en daardoor ook onverwoestbaar. Misschien haal je niet superveel clicks per minuut maar ik speel nooit games waar ik echt supersnel achter elkaar moet klikken (Starcraft op hoog niveau o.i.d.).
Heb ook de test op de razerzone site gedaan, ben een mix van vooral fingertip grip spelen en normaal gebruik de palm grip. Claw is niets voor mij.
Daar, op de razer website, durven ze nog steeds die Lachesis aan te smeren, terwijl ik daarbij het gevoel heb in een soort van claw positie gedrukt te worden. (door die vaag oplopende rug van de muis)
Zo snel mogelijk maar weer de mediamarkt/saturn induiken met m'n vernieuwde lijstje om te proberen
Zeker een maandagmorgen-exemplaar. Ik heb een MX500 gehad die 8 jaar mee is gegaan, en ik heb er een tijd nog flink mee gegamed ook.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 04:43:
[...]
Logitech 518 < Na 3-6 maanden defect: wel stoer uiterlijk > prullen bak
De dunnere kabel is juist een van de weinige verbeteringen t.o.v. de MX518. Verder vond ik de G400 ook een minder goeie grip bieden vanwege het materiaal (zoals al gezegd door Sux Deluxe).DefLite schreef op maandag 20 februari 2012 @ 04:00:
[ Voor 39% gewijzigd door Aham brahmasmi op 20-02-2012 17:19 ]
Ik ben nog steeds op zoek. De mamba is afgevallen. De rat9 is nog in de running, maar vanwege de philips twin eye wordt die het denk ik ook niet.
Ik denk nu toch aan de G700 of de performance MX. De Performance MX is geen echte gaming muis, maar ik vraag mij af of ik dat nodig ga hebben. Ik neem aan dat je met de MX ook prima kan gamen? Ik heb nu de G500, en heb de de DPI standaard ergens op 1200 - 1600 staan, dus vraag mij af of ik dan met de MX te kort kom. Wat game ik is misschien dan wel handig om te weten. Ik speel RPG's als de Witcher en wil Diablo3 gaan spelen, en RTS games als Total War.
Daarnaast hebben beide muizen verschillende ontvangers, de MX een unifying, en de G700 een gaming. Wat ik mij afvraag, zou de unifying elkaar in de weg kunnen zitten. Mijn vriendin zit tegenover me, en heeft een desktop set met een unifying ontvanger. Met mijn MX1000 dacht ik altijd dat het kwam dat we elkaar stoorde omdat zij ook een unifying ontvanger heeft?? Zou dat kunnen?
Ik denk nu toch aan de G700 of de performance MX. De Performance MX is geen echte gaming muis, maar ik vraag mij af of ik dat nodig ga hebben. Ik neem aan dat je met de MX ook prima kan gamen? Ik heb nu de G500, en heb de de DPI standaard ergens op 1200 - 1600 staan, dus vraag mij af of ik dan met de MX te kort kom. Wat game ik is misschien dan wel handig om te weten. Ik speel RPG's als de Witcher en wil Diablo3 gaan spelen, en RTS games als Total War.
Daarnaast hebben beide muizen verschillende ontvangers, de MX een unifying, en de G700 een gaming. Wat ik mij afvraag, zou de unifying elkaar in de weg kunnen zitten. Mijn vriendin zit tegenover me, en heeft een desktop set met een unifying ontvanger. Met mijn MX1000 dacht ik altijd dat het kwam dat we elkaar stoorde omdat zij ook een unifying ontvanger heeft?? Zou dat kunnen?
Spielerei...
Ik heb een G700 aangeschaft. Grip was hetzelfde als de mx performance, vond echter dat ruwe fijner dan het zachte van de mx, en wil toch gebruik kunnen maken van de hogere DPI. Het teveel aan knoppen kom ik wel uit.
Spielerei...
Ik heb zelf al een flinke tijd de Raptor Gaming m3 Laser. Echt een heerlijke muis die je volledig naar persoonlijke voorkeur kan aanpassen qua gewicht en DPI. Ziet er nog mooi uit ook.
http://www.muizenshop.nl/p/raptor-gaming-m3-laser-gaming-mouse/4275/
http://www.muizenshop.nl/p/raptor-gaming-m3-laser-gaming-mouse/4275/
Dit topic is gesloten.