Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb zojuist MSN live messenger van MS geinstalleerd en het werkt wel ok.
Ik kan het programma gewoon aan laten staan met het GPRS verbinding open 24/7. Dit moet je natuurlijk niet proberen zonder een goede internet bundel. Msn live messenger schijnt wel meer data te verbruiken in vergelijking met Agile messenger. Ik laat 'm nu even aan staan tot ik ga pitten om te kijken hoe de batterij ervoor staat. Telefoon is net helemaal opgeladen.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-10 14:12

Ross

Live Life

ik heb sinds gisteren een nieuwe gps module. De holux gr-240. Superklein, kan zo aan je sleutelbos, net een usb stick maar iets dikker. Super ontvangst. Ik had m in de passagiersstoel liggen met heel goed ontvangst. Echte aanrader.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:44:
Voipbuster werkt goed volgens de instellingen genoemd in dit forum.
Wat ik mij afvraag is het volgende. Is het mogelijk om met T-mobile Web ‘n’ Walk (10 euro per maand) een UMTS verbinding te maken zodat je met voipbuster nagenoeg gratis kan bellen. _/-\o_

Heeft iemand dit al geprobeerd? Ben benieuwd.
nee kan niet.

het is geen umts maar gprs verbinding. Als je telefoon aangeeft dat je op het umts netwerk zit klopt dat wel, maar wordt je geknepen tot grps snelheid. Neem daarbij dat gprs te langzaam is voip en je hebt je antwoord :)

en btw over dat msn live, het werkt hier ook prima, alleen ik heb ook gelezen dat het een 2maanden trail is :(

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Marley
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-12-2021
Heeft deze telefoon een ingebouwde GPS??

ZOdat als ik Tom Tom hierop gooi, dat ik geen aparte GPS hoeft te kopen!!

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 12:10

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Als je de startpost of de rest van het topic gelezen zou hebben, dan zou je deze vraag niet stellen.

Maar, voor de luie personen onder ons: Hier staat het

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Marley
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-12-2021
Ginz schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:39:
Als je de startpost of de rest van het topic gelezen zou hebben, dan zou je deze vraag niet stellen.

Maar, voor de luie personen onder ons: Hier staat het
Neem me niet kwalijk maar ik lees het NERGENS of er wel een GPS zit ofniet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:56
Als je zoekt op GPS in dit topic kom je al snel een post als deze tegen, waar wordt gesproken over losse (bluetooth) GPS modules. Logica suggereert dat het gebruik van losse modules om te kunnen "GPS'en" betekent dat de telefoon dat zelf niet kan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn jullie toevallig al een mooie bureaulader tegen gekomen voor de E61?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 13:57

Sedat

Tweaker...

ik ga een 2gb mini-SD kaart kopen. Welke merk werkt zeker in de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Sedat schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:06:
ik ga een 2gb mini-SD kaart kopen. Welke merk werkt zeker in de telefoon?
ik heb via interngeheugen.com de kingston 2gb mini sd gekocht voor 39,- was toen een aanbieding en die werkt prima kan ik je vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de merkloze (€35) via One2remember, werkt ook perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Bob Marley schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:48:
[...]

Neem me niet kwalijk maar ik lees het NERGENS of er wel een GPS zit ofniet? 8)7
Hij bedoelt dus als er niks bij de specs staat over gps, dan zit hij er ook niet in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Laatst online: 27-10 19:22
yah schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 08:27:
Voor de mensen die ook tomtom 6 draaiende hebben:
Hebben jullie ook dat als je de bocht om gaat bijvoorbeeld dat het trager gaat en al helemaal met flitspalen aan???
Ik heb precies het zelfde!!! Ik kan me bijna niet voorstellen dat de E61 er te traag voor is.
Ik heb het zowel bij de BeNeLux als bij Western Europe....de BeNeLux kaart heeft het wel minder of eigenlijk alleen als er gesproken aanwijzingen komen.

Bij de Western Europe stotert de kaart en het geluid.

Heb jij of iemand anders die dit leest nog een oplossing kunnen vinden? Hopelijk wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Laatst online: 27-10 19:22
Alpha-sphere schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:08:
[...]

Bij mij niet. Alles gaat perfect hier.
Welke kaart gebruik jij? Het werkt hier gewoon erg traag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu ook TomTom6 draaien maar waar kan ik de info met flitspalen downloaden?

op m'n vorig toestel, een iPaq, was dat via Checkpoint software maar waar zijn de flitspalen voor Symbian te vinden ?

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:39:
heb nu ook TomTom6 draaien maar waar kan ik de info met flitspalen downloaden?

op m'n vorig toestel, een iPaq, was dat via Checkpoint software maar waar zijn de flitspalen voor Symbian te vinden ?

thx!
Probeer het eens hier: Het TomTom Navigator 6 Topic

Dit is namelijk niet echt het topic ervoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan nieuwe firmware niet op mijn toestel zetten?

Deze topic doorgekeken, maar heb nog niets gelezen over dit probleem.
Ik wil de firmware van mijn E61 (versie 1.0610.04.04) updaten naar de nieuwere versie met Nokia Software Updater.
Ik krijg het bericht dat er geen nieuwe firmware is. :?
Heeft dit te maken met mijn KPN abbo. ? Sim lock ?
Wil graag de nieuwe firmware op mijn mobiel zetten, wat kan ik ondernemen ?

Alvast bedankt !
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• os2lover
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05-2022
Dit ligt aan het feit dat KPN eigen firmware-variant op je toestel geplaatst heeft.
Als deze variant dan niet doorgegeven wordt aan de Nokia centrale updater-database, dan vindt hij voor jouw variant geen updates, en zijn er dus geen updates. Enkel KPN kan je dan verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-10 16:22

CSB

:D

Ik heb hier eerder al over gepost...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een programma dat mijn verzonden SMSjes telt.

Weet iemand hier iets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt os2lover. KPN gebeld en ik moet naar dit center toe om mijn telefoon te laten updaten.
Komt alles toch nog goed. :)

CSB, ik ben jouw post niet tegen gekomen. Waar staat deze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:36
Ik hoop dat er binnenkort weer is een firmwareupdate komt...

Ik en nog een paar anderen hebben last van dat soms als je je email op gaat halen via UMTS en je zit op een roaming netwerk dan klapt je telefoon helemaal vast.
Ik had het gisteren toevallig nu ook in Nederland.

Verder zou het ook wel is tof zijn als Nokia met de nieuwe HS-69 komt, telefoons die deze kunnen gebruiken zijn er alweer dik een half jaar!

Verder heb ik morgenmiddag gereserveerd om eens te kijken wat ik allemaal nog meer kan doen met de E61 want alleen bellen, sms en email ken ik inmiddels wel een beetje :P

[ Voor 37% gewijzigd door Uberprutser op 31-10-2006 09:49 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-10 16:22

CSB

:D

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 23:00:
Bedankt os2lover. KPN gebeld en ik moet naar dit center toe om mijn telefoon te laten updaten.
Komt alles toch nog goed. :)

CSB, ik ben jouw post niet tegen gekomen. Waar staat deze ?
CSB in "Het Nokia E61 Topic"
Zelfs deze pagina nog. ;)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psbb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-07-2021
Als ik TomTom gebruik en tegelijkertijd mijn Bluetooth Jabra 500 gebruik gaat het geluid van TT over de Jabra. Kan ik dit veranderen, ligt dit aan TomTom of aan de E61.

Psbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:14:
[...]

Iemand die dit aan de praat heeft op z'n E61? Heb alles exact zo ingesteld maar als ik dan wil bellen via VOIP krijg ik de melding dat mijn WLAN niet beschikbaar is, ik sta een meter van mijn accespoint dus dat is het niet, kan ook gewoon internetten op zelfde moment... :?
Doen je WLAN instellingen het wel in de browser? En heb je 10 euro overgemaakt naar voipbuster (heb ik wel gedaan, wellicht helpt het).

Ik heb zelf soms iets raars. Ik bel iemand via voipbuster (via de E61) de telefoon gaat bij nog gewoon over terwijl diegene al lang heeft opgenomen. Heeft iemand anders ook dit probleem? Ik zit achter een Livebox (geen bridge).

Heb de livebox in bridge gezet achter mijn USR 8054 en het werkt subliem. Alleen jammer dat er in mijn adressenbestand in Outlook altijd een spatie tussen +31 en het netnummer zet. Deze instelling werkt niet met SIP...

[ Voor 12% gewijzigd door fb_slim op 31-10-2006 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:21:
Zijn jullie toevallig al een mooie bureaulader tegen gekomen voor de E61?
Heb op ebay eentje zien staan, http://cgi.ebay.com/USB-C...59941QQrdZ1QQcmdZViewItem
had ook een review over dit apparaatje gevonden die wel positief was http://www.e-series.org/archives/96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fb_slim schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:40:
[...]

Doen je WLAN instellingen het wel in de browser? En heb je 10 euro overgemaakt naar voipbuster (heb ik wel gedaan, wellicht helpt het).
[s]
Kan wel gewoon browsen inderdaad, en heb ook 10 euro overgemaakt, maar helaas voor niks, snap er geen bal van waarom het niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
ik heb het probleem dat mijn mail niet automatisch opgehaald wordt.
Ik heb ingesteld dat hij elk half uur mijn mail checked, maar dat doet hij uiteindelijk niet... moet je dat toevallig nog op meer plaatsen instellen?

instelling automatisch ophalen:
header ophalen: uitsl. eigen netwerk
ophaaldagen: elke dag
ophaal uren: 07:00-23:30
ophaal interval: elke 30 minuten

het is de nieuwste nokia firmware niet gesimlocked of iets icm pocket internet totaal van t-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, a.s. maandag krijg ik m'n e61 binnen (jippie;))... mijn vraag is nu (en ik heb 't hele topic doorgelezen hoor) of de LD-3W gps ontvanger van nokia samenwerkt met tomtom6 op deze telefoon? Ik heb een boel combi's voorbij zien schieten maar kwam deze niet tegen.. 'k wil 't toch effe weten aangezien route66 ook al hapert met bepaalde muizen las ik..

grtz. luc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Ja de LD-3W werkt met tomtom6. Heb er zelf al menig uurtjes navigeren op zitten.

Hebben jullie de nieuwe Gmail java programma al gechecked? Je kan 'm downloaden door naar gmail.com/app te gaan met je E61. Voor pics kan je kijken bij http://www.e-series.org/

[ Voor 80% gewijzigd door Alpha-sphere op 03-11-2006 09:31 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Jaap-io schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:14:
ik heb het probleem dat mijn mail niet automatisch opgehaald wordt.
Ik heb ingesteld dat hij elk half uur mijn mail checked, maar dat doet hij uiteindelijk niet... moet je dat toevallig nog op meer plaatsen instellen?

instelling automatisch ophalen:
header ophalen: uitsl. eigen netwerk
ophaaldagen: elke dag
ophaal uren: 07:00-23:30
ophaal interval: elke 30 minuten

het is de nieuwste nokia firmware niet gesimlocked of iets icm pocket internet totaal van t-mobile
Misschien een open deur: heb je bij de instellingen (staan boven de instelling voor automatisch ophalen) aangegeven wat je mailadres, serveradres etc. is ? anders werkt het inderdaad niet.
Veiligheidsinstellingen, wachtwoord, poorten correct ingegeven ? (hier ging ik zelf eerst bij de uitgaande mail op mijn E60 de fout in, gevolg: mail werd wel automatisch opgehaald, maar uitgaande mail werd niet verzonden.)

Andere mogelijkheid: wat heb je ingesteld als "eigen netwerk" ?
Je WLAN routerje thuis (dan maakt hij buitenshuis dus geen verbinding), het draadloos net op je werk (onderweg geen verbinding), of het dekkingsgebied van je GSM-provider (dan zou het "overal" moeten werken), of ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik het voor elkaar om full screen filmpjes (AVI) te bekijken.
Ik heb nu een AVI geconvert naar 320x240 en speel die af met DivX maar hij is niet fullscreen te bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opties -> fullscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan speelt ie 'm 'landscape' af en nogal klein :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opties -> preferred mode: Portrait

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:27

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe mobile telefoon met PDA en wifi functies zonder Windows. De E61 lijkt dan ook ideaal. Ik ga hopelijk over enige tijd een huis kopen en wil dan via ADSL kunnen bellen. In dit topic en elders op het internet lees ik dat de E61 dat wel kan, maar het niet altijd even lekker werkt/aan de praat te krijgen is.
ADSL aanbieders komen nu met de mogelijkheid om mobiele telefonie te combineren met een ADSL abonnement. Dit vraagt echter om een Unlicensed Mobile Access (UMA) ondersteunende telefoon. In de specs van de E61 kan ik nergens terugvinden dat deze dat ondersteund. Kan iemand bevestigen dat dit er niet opzit?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Alpha-sphere schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:30:
...

Hebben jullie de nieuwe Gmail java programma al gechecked? Je kan 'm downloaden door naar gmail.com/app te gaan met je E61. Voor pics kan je kijken bij http://www.e-series.org/
Heb het geprobeerd met mijn E60, echter .. hij blijft vragen om een 'verbinding' .. als ik gewoon Vodafone Live kies, werkt het niet ...

-------EDIT-----
Opgelost : Je moet in Gmail.com (via je pc) eerst de language setting van je Gmail op English(US) zetten. Daarna werkt het.

[ Voor 14% gewijzigd door BoXie op 07-11-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:29:
[...]

Misschien een open deur: heb je bij de instellingen (staan boven de instelling voor automatisch ophalen) aangegeven wat je mailadres, serveradres etc. is ? anders werkt het inderdaad niet.
Veiligheidsinstellingen, wachtwoord, poorten correct ingegeven ? (hier ging ik zelf eerst bij de uitgaande mail op mijn E60 de fout in, gevolg: mail werd wel automatisch opgehaald, maar uitgaande mail werd niet verzonden.)

Andere mogelijkheid: wat heb je ingesteld als "eigen netwerk" ?
Je WLAN routerje thuis (dan maakt hij buitenshuis dus geen verbinding), het draadloos net op je werk (onderweg geen verbinding), of het dekkingsgebied van je GSM-provider (dan zou het "overal" moeten werken), of ...?
ik heb het idd ingesteld op altijd en nu werkt het, alleen is de kans zeer groot dat ik het vergeet uit te zetten als ik in het buitenland kom en daar wordt je niet blij van ;)

dus mijn volgende vraag: waar kan je je eigen netwerk instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dus een Nokia HS-23 headset gehaald, mooi geluid!
Maar het maximale volume valt me tegen, zijn hier bepaalde trucjes voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DetoR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-10 20:29
vanaf gisteren eigenaar van een e-61.
heb al een beetje met het toestel gestoeid en moet zeggen draait perfect.

Wlan
Windows live MSN
e-mail ophalen via pop3

nu even aan de blackberry server koppelen.

aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:32
Sinds gisteren de eigenaar van de E61, mijn eerste indruk is dat het een perfect toestel is. Wat ik me alleen afvraag is het volgende: kan je het bureaublad (opstartscherm) met de al geinstalleerde icoontjes zelf aanpassen. M.a.w. kan je bijv. de klok vervangen door een andere toepassing?

Ik heb het forum al doorgespit maar ik ben het nog niet tegengekomen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 16:40 . Reden: Verplaatst! ]

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:52:
Ik heb nu dus een Nokia HS-23 headset gehaald, mooi geluid!
Maar het maximale volume valt me tegen, zijn hier bepaalde trucjes voor?
Er bestaat wel een trucje voor en dat is het aanpassen van de equaliser. De schuiven een beetje omhoog en het geluid is een stuk harder. Dit gaat natuurlijk wel een beetje ten koste van de zuiverheid, maar dat is vaak niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet kun je de equalizer niet zelf instellen. Toch wel :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-10 21:12
mcmiles schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:05:
Sinds gisteren de eigenaar van de E61, mijn eerste indruk is dat het een perfect toestel is. Wat ik me alleen afvraag is het volgende: kan je het bureaublad (opstartscherm) met de al geinstalleerde icoontjes zelf aanpassen. M.a.w. kan je bijv. de klok vervangen door een andere toepassing?

Ik heb het forum al doorgespit maar ik ben het nog niet tegengekomen.
Het zit inderdaad goed verstopt:
Instrumenten->Instellingen->Telefooninst.->Standby-modus->Toep.actief standby
Je kunt er niet meer icoontjes bijmaken, maar ze wel allemaal veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
twaeker schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:37:
[...]

Het zit inderdaad goed verstopt:
Instrumenten->Instellingen->Telefooninst.->Standby-modus->Toep.actief standby
Je kunt er niet meer icoontjes bijmaken, maar ze wel allemaal veranderen...
Dank voor de info, ik heb het gevonden!

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Hallo Tweaker,
Misschien kan je me nog een keer van dienst zijn. Hoe kan je je beltoon veranderen en bijv. trilfunctie uitzetten. Ik kan het in de handleiding en helpfunctie niet vinden.
Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Profielen -> profiel selecteren -> profiel aanpassen. Je kunt nu beltoon e.d. aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twaeker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-10 21:12
mcmiles schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 10:49:
Hallo Tweaker,
Misschien kan je me nog een keer van dienst zijn. Hoe kan je je beltoon veranderen en bijv. trilfunctie uitzetten. Ik kan het in de handleiding en helpfunctie niet vinden.
Alvast dank.
Dat werkt zoals bij elke Nokia GSM.
Dat kun je per profiel instellen:
Instrumenten->Profielen.
Kies een profiel en kies voor 'Aanpassen'.
Binnen het betreffende profiel kun je nu alles aanpassen, waaronder beltoon en trilfunctie.
Het actieveren van profielen kan je via 'Profielen' doen, maar ook makkelijk met de Aan-Uitknop.

Nog een leuke tip: met # kun je wisselen tussen het actieve profiel en het stille profiel.
Meer handige shortcuts op: http://techmundo.org/?p=27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

m'n nokia draait inmiddels prima, top apparaatje! Ik krijg tomtom 6 echter nog niet voor elkaar. Inmiddels heb ik er verscheidene gedownload, met verscheidene 'kladblokjes 'hoe te installeren' maar ik kom er niet uit. Ik kopieer vaak alle files of files in mappen naar de e: (gewoon in beginmap zeg maar (root is dat toch?). Vervolgens kopieer ik met y-browser de files van TTMOBILE-map naar de /system/apps. Zie hieronder de werkvolgorde die ik heb uitgevoerd (dus volgens de pcsuite manier omdat mijn cardreader de 2 gig sd niet pakt..):

PCSUITE:
1. Copy everything to the root-directory of the MMC
2.
Get a Symbian filebrowser (http://www.gosymbian.com/) and install on phone
3. With the filebrowser, make a map in /System/Apps named TTMOBILE
4.
Then copy (keypad 4) and paste (keypad 7) every file in /TTMOBILE to /System/Apps/TTMOBILE

PCSUITE won't allow direct access to the System map,
so you'll have to use this workaround.

Na dit te hebben gedaan weet ik dus niet wat er moet gebeuren, er gebeurt in ieder geval niets automatisch. Iemand een idee? Of moet ik een andere manier of download hebben om het te kunnen volbrengen?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op ebay eentje zien staan, http://cgi.ebay.com/USB-C...59941QQrdZ1QQcmdZViewItem
had ook een review over dit apparaatje gevonden die wel positief was http://www.e-series.org/archives/96
Deze heb ik hier voor me staan en bevalt uitstekend. Keurig stevig apparaatje met usb en adapter aansluiting (laatste is niet nodig icm. usb aansluiting aangezien de usb ook voeding levert). Keurige passing ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:02:
[...]

Deze heb ik hier voor me staan en bevalt uitstekend. Keurig stevig apparaatje met usb en adapter aansluiting (laatste is niet nodig icm. usb aansluiting aangezien de usb ook voeding levert). Keurige passing ook.
Ik moet deze nog ontvangen, http://shop.brando.com.hk/nokiae61usbcradle.php
+ een screenprotector. Goede ervaringen met Brando, snelle levering.

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de browser van een UMTS verbinding gebruik kan laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de USB cradle van eBay inmiddels ook ook, goede pasvorm!!! En staat bovendien deftig op m'n bureau :*)

Heeft iemand ervaring met een goede gratis MP3 player? Ik heb Symbian OGGplay geprobeerd te installeren maar krijg het niet voor elkaar }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Thema's.
Iemand een idee hoe je thema's weer kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:36
Ik heb al een tijdje zitten stoeien maar:

Ik heb mijn hele toestel gereset omdat ik rare fouten kreeg na het installeren van wat software.
Eerst was het zo dat ik bij de browser kon kiezen of ik via WLAN of UMTS verbinding wil maken maar nu gaat ie gelijk via UMTS verbinding maken.
Dit heb ik ook met een andere applicatie opeens?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DetoR
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 17:10:
Hallo mensen,

m'n nokia draait inmiddels prima, top apparaatje! Ik krijg tomtom 6 echter nog niet voor elkaar. Inmiddels heb ik er verscheidene gedownload, met verscheidene 'kladblokjes 'hoe te installeren' maar ik kom er niet uit. Ik kopieer vaak alle files of files in mappen naar de e: (gewoon in beginmap zeg maar (root is dat toch?). Vervolgens kopieer ik met y-browser de files van TTMOBILE-map naar de /system/apps. Zie hieronder de werkvolgorde die ik heb uitgevoerd (dus volgens de pcsuite manier omdat mijn cardreader de 2 gig sd niet pakt..):

PCSUITE:
1. Copy everything to the root-directory of the MMC
2.
Get a Symbian filebrowser (http://www.gosymbian.com/) and install on phone
3. With the filebrowser, make a map in /System/Apps named TTMOBILE
4.
Then copy (keypad 4) and paste (keypad 7) every file in /TTMOBILE to /System/Apps/TTMOBILE

PCSUITE won't allow direct access to the System map,
so you'll have to use this workaround.

Na dit te hebben gedaan weet ik dus niet wat er moet gebeuren, er gebeurt in ieder geval niets automatisch. Iemand een idee? Of moet ik een andere manier of download hebben om het te kunnen volbrengen?

Dank alvast!
Heb zelf gisteren Tomtom 6 erop gezet.
werkt als een trein. alles in de root van de SDcard gepropt even de kaarten van benelux geregistreerd en werkt perfect.
nadat alles in de root is gezet hoef je alleen tom tom op te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 19:04:
Ik heb de USB cradle van eBay inmiddels ook ook, goede pasvorm!!! En staat bovendien deftig op m'n bureau :*)

Heeft iemand ervaring met een goede gratis MP3 player? Ik heb Symbian OGGplay geprobeerd te installeren maar krijg het niet voor elkaar }:|
Hier staat ook een erg mooie burostandaard en nog goedkoop ook ik heb hem besteld en de volgende dag had ik hem al binnen. http://www.smartphoneshop...art-cradle-nokia-e61.html

Is een goede internetwinkel kwam erop via mijn zoon die was op zoek nmaar spelletjes voor zijn playstation toen zag ik dat ze nog meer winkels hadden waaronder ook een zeer uitgebreide smartphoneshop.
voor onze telefoon ga je rechtsreeks hier naar toe. http://www.smartphoneshop.nl/product/25862
Nee ik heb geen aandelen in deze shop maar ze doen hun werk goed.

Sjoerd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Jaap-io schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:30:
[...]

ik heb het idd ingesteld op altijd en nu werkt het, alleen is de kans zeer groot dat ik het vergeet uit te zetten als ik in het buitenland kom en daar wordt je niet blij van ;)

dus mijn volgende vraag: waar kan je je eigen netwerk instellen?
Op de E60 (de E61 waarschijnlijk dus ook) ga je naar de mailinstellingen (berichten > mail > keuze > mail instellingen > automatisch ophalen > ophalen van mailheaders / titels ? kopteksten ?), hier kun je kiezen tussen "altijd actief", "alleen in thuisnetwerk" en "inactief".
In je instellingen voor inkomende en uitgaande mail (waar je gebruikersnaam e.d. hebt ingevuld) kun je "standaard toegangspunt" instellen (instellingen van je provider, of je WLAN-netwerk thuis, of ...)
Stel je bijvoorbeeld je WLAN als standaard in, dan haalt-ie dus alleen mail als hij binnen bereik van dat netwerk is.
Gebruik je het standaard toegangspunt van je provider, dan zal hij in principe in het buitenland niets ophalen. Stel je "altijd" in, dan zal hij waarschijnlijk overal ter wereld je mail willen ophalen, en dat kan wel prijzig worden, ja... :+

Niet boos worden als een instelling net even anders heet dan ik hier schrijf, moet het vertalen uit het Noors (de E60 is mijn "telefoon van de baas", vandaar de taal) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DetoR schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:05:
[...]

Heb zelf gisteren Tomtom 6 erop gezet.
werkt als een trein. alles in de root van de SDcard gepropt even de kaarten van benelux geregistreerd en werkt perfect.
nadat alles in de root is gezet hoef je alleen tom tom op te starten
Hoe bedoel je dat precies? Tomtom opstarten vanaf de telefoon of? En waar moet ik dat zoeken, bij mij staat onder installaties bijv. geen tomtom na de bestanden op de root te hebben gezet.. Installeren vanuit instellingen lukt ook niet (halverwege zegt ie 'kan niet installeren). Wat voor bestand heb je geinstalleerd als ik vragen mag? Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilja_kole
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-10 08:57
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:34:
[...]Hoe bedoel je dat precies? Tomtom opstarten vanaf de telefoon of? En waar moet ik dat zoeken, bij mij staat onder installaties bijv. geen tomtom na de bestanden op de root te hebben gezet.. Installeren vanuit instellingen lukt ook niet (halverwege zegt ie 'kan niet installeren). Wat voor bestand heb je geinstalleerd als ik vragen mag? Linkje?
Bij mij precies hetzelfde probleem, ik kon er geen duidelijke oplossing voor vinden. Wel een paar lotgenoten met dezelfde melding ("kan niet installeren") maar geen oplossing. De oplossing die voor mij wel werkte was een hardwarematige reset van de telefoon, alle gegevens zijn er dus vanaf maar het heeft geholpen.

Wat het wellicht kan wezen, de allereerste keer dat ik TomTom heb proberen te installeren ging er bij mij wat fout tijdens installatieproces en daarna kreeg ik het niet meer voor elkaar, dus ik vermoed dat dat iets met de fout te maken heeft. Ik heb destijds ook nog geklooit met Taskmanager maar het mocht niet baten.
Dus ik vermoed dat bij een schone installatie TomTom het zou moeten doen...................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Thema's.

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilja_kole
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-10 08:57
mcmiles schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 00:10:
Thema's.

Niemand?
menu -> instrum -> toepassing beheer
en daar kan je je thema's selecteren en verwijderen.
Ze staan dus op je telefoon als gewone programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
ilja_kole schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 08:31:
[...]

menu -> instrum -> toepassing beheer
en daar kan je je thema's selecteren en verwijderen.
Ze staan dus op je telefoon als gewone programma's.
Dank, gevonden!
Ga de E61 steeds beter ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oplossing die voor mij wel werkte was een hardwarematige reset van de telefoon, alle gegevens zijn er dus vanaf maar het heeft geholpen.
Ah! Een lichtpunt;) Hoe voer ik een 'hardwarematige reset' precies uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:43:
[...]

Ah! Een lichtpunt;) Hoe voer ik een 'hardwarematige reset' precies uit?
volgens mij *#7370#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DetoR
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:34:
[...]

Hoe bedoel je dat precies? Tomtom opstarten vanaf de telefoon of? En waar moet ik dat zoeken, bij mij staat onder installaties bijv. geen tomtom na de bestanden op de root te hebben gezet.. Installeren vanuit instellingen lukt ook niet (halverwege zegt ie 'kan niet installeren). Wat voor bestand heb je geinstalleerd als ik vragen mag? Linkje?
uh gewoon alles in de root. toen kaart erin; onder installatie kwam toen tom tom testaan;
even activeren O-) en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 23:54
Een gerestylde E61 (E62i) met camera! (2 megapixel?)

http://www.engadget.com/2006/11/14/nokia-e62i-spotted/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
das balen... heb net 2 maanden mijn e61 en het enige wat die "mist"/niet heeft is een camera ;)

Verwijderd

Is het mogelijk om op deze telefoon ssl-certificaten te installeren? Mijn mailserver gebruikt namelijk een zelfgebrouwen certificaat en ik wil niet het risico lopen dat het niet wordt geaccepteerd door activesync op deze telefoon omdat het niet gesigned is.

Als van direct push gebruik wordt gemaakt, wordt email dan ook meteen verzonden vanuit de outbox zónder een handmatige send-receive opdracht?

*edit*
Ondersteunt deze telefoon HSDPA oftewel de snelle UMTS-variant?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 14:41 ]

Verwijderd

Wie helpt mij?
Ik kan wel email versturen en internetten met mijn nokia e61, maar het lukt mij niet om email te ontvangen.
Ik heb al ettelijke keren de planet-gegevens gecontroleerd:
pop3, pop.planet.nl etc, maar ik krijg niets binnen terwijl ze wel op mijn pc binnenkomen met dezelfde gegevens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 15:07
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:32:
Is het mogelijk om op deze telefoon ssl-certificaten te installeren? Mijn mailserver gebruikt namelijk een zelfgebrouwen certificaat en ik wil niet het risico lopen dat het niet wordt geaccepteerd door activesync op deze telefoon omdat het niet gesigned is.
Ja. als je Mail for Exchange (pushmail dus) wilt gebruiken met een server die een selfsigned certificate gebruikt kunt je het root certificaat dat hier bij hoort gewoon importeren.
Zie ook http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=48061.

In de settings van Mail for Exchange zit ergens de optie When sending mail verstopt. Daar kun je kiezen uit Send immediately of Send at next sync only. Mail kan dus meteen verstuurd worden. Gebruik ik zelf ook.

Je kunt overigens instellen van hoe laat tot hoe laat en welke dagen het peak en off-peak is. Je kunt dus gewoon maandag t/m vrijdag van 9 uur tot 17 uur als piektijd opgeven, waarin je continu synt (pushmail dus) en daarbuiten eens per half uur of bijvoorbeeld handmatig synct.
ter info: Ik heb van 6 tot 23 continu sync aan en meestal is de batterijk aan het eind van de dag nog volledig gevuld..

Volgens mij geen HSDPA, alleen UMTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 19:00:
Weet iemand hoe ik de browser van een UMTS verbinding gebruik kan laten maken?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee problemen:

1) ik had eerst een Blackberry, nu de E61. Aanvankelijk geen problemen met internet-toegang. Sinds vandaag de Blackberry functionaliteit op de E61 werkt, werkt browsen op internet niet meer, evenmin als de Widsets. Heeft iemand een idee?

2) Ik vind dat de ontvangst van het signaal nogal wisselend is. Alsof de antenne niet goed functioneert. Is dat een known-problem? Zo ja, is er wat aan te doen?

Bij voorbaat dank voor antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij bereik hebt voor UMTS, en je hebt ingesteld dat je telefoon onder dual modus draait -dus dat-ie automatisch switcht van UMTS naar GSM/GPRS/EDGE v.v. afhankelijk van de dekking van je netwerk- (er staat dan ook 3G onder het antennesymbooltje op je beeldscherm), maakt je browser gebruik van UMTS.
Je merkt dit doordat het dataverkeer sneller gaat, en je kunt eventueel met een headset bellen terwijl je op internet aan het surfen bent.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus tijdens het kiezen van een toegangspunt (bij starten browser) geef ik Vodafone Live! GPRS op?

Verwijderd

"Sinds vandaag de Blackberry functionaliteit op de E61 werkt, werkt browsen op internet niet meer, evenmin als de Widsets. Heeft iemand een idee?"

Navraag bij Nokia leert dat het niet mogelijk is om tegelijk Blackberry connect aan te hebben en op internet te kunnen surfen. Als ik Blackberry uitzet, kan ik surfen, als ik surfen uitzet kan ik mailen.

Navraag leert dat dit een 'feature' is volgens Nokia, wat ik een enorm irritante bug noem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
De E61 agenda applicatie vervangen door Papyrus, ik moet zeggen dat deze aanmerkelijk beter bevalt. Vooral een uitbreiding van het aantal instellingen/voorkeuren is erg prettig, o.a. lettertype, grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten @klet.st schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:52:
[...]

Ja. als je Mail for Exchange (pushmail dus) wilt gebruiken met een server die een selfsigned certificate gebruikt kunt je het root certificaat dat hier bij hoort gewoon importeren.
Zie ook http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=48061.

In de settings van Mail for Exchange zit ergens de optie When sending mail verstopt. Daar kun je kiezen uit Send immediately of Send at next sync only. Mail kan dus meteen verstuurd worden. Gebruik ik zelf ook.

Je kunt overigens instellen van hoe laat tot hoe laat en welke dagen het peak en off-peak is. Je kunt dus gewoon maandag t/m vrijdag van 9 uur tot 17 uur als piektijd opgeven, waarin je continu synt (pushmail dus) en daarbuiten eens per half uur of bijvoorbeeld handmatig synct.
ter info: Ik heb van 6 tot 23 continu sync aan en meestal is de batterijk aan het eind van de dag nog volledig gevuld..

Volgens mij geen HSDPA, alleen UMTS
Thanks! Daarmee is deze phone een volwaardige vervanger voor een Windows Mobile apparaatje :). Hoe zit het met de stabiliteit? Vast beter dan WM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Hallo,
Weet iemand of het mogelijk is om het knopje voor het maken van een geluidsclip, links aan de zijkant van het apparaat te blokkeren. Ongewild als je het apparaat beet pakt raak je het knopje aan en voor je het weet maak je weer een geluidsclip. Beetje onhandig van een overigens fantastische smartphone.

Alvast dank,
Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer via www.adobe.nl acrobat reader te instaleren hij geeft aan dat dit niet gaat terwijl wel het besturingsysteem van de nokia E61 er wel bij staat.
Ik probeer het rechtsreeks vanuit mijn telefoon te downloaden.

Wie heeft dit wel op zijn telefoon. Ik heb het echt nodig ik krijg veel e-mail met pdf-bijlages en nu kan ik die niet openen, en om nu onderweg in de auto steeds mijn laptop te pakken is ook z'n probleem.

Wie weet de oplossing???

Alvast bedankt

Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10 11:27
toeval heb zelf ook pdfreader willen downloaden maar nougatbollen

hier heb ik er ene gevonden
http://www.nokia-asia.com/nokia/0,,91844,00.html

Zelf heb ik ook enkele probs

1.wil mijn firmware updaten (telefoon toont me volgende :1.06.10.04.04 / 19-04-06 / RM-89
toestel komt van Expansys en heeft nl en engelse taal
als ik wil updaten via nokia-updater krijg ik steeds melding dat er geen nieuwe update beschikbaar is
als ik updater van nokia.com zou downloaden zou dit dan wel gaan?

2.bestaat er mogelijkheid om afspraken in Todayscherm ganse dag te laten staan.... als ik er nu iets inzet bv 08u30-10u00 eender wat is dit om 08u30 al verdwenen...blijft zelfs niet tot 10u00

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrProper schreef op zondag 26 november 2006 @ 23:21:
toeval heb zelf ook pdfreader willen downloaden maar nougatbollen

hier heb ik er ene gevonden
http://www.nokia-asia.com/nokia/0,,91844,00.html
Bedankt heb het meteen gedowload en het werkt prima op beide toestellen.
Kunnen we hier op kantoor weer normaal werken

thx

Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Kwam deze foto`s net tegen op de Nokia website van de E62:

Afbeeldingslocatie: http://nds3.nokia.com/pressphotos/public/global/devices/e62/e62slvrstron_low.jpg

Afbeeldingslocatie: http://nds3.nokia.com/pressphotos/public/global/devices/e62/e62slvrcombo_low.jpg

Link: http://www.nokia.com/A4136017?category=e62#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat mijn abonnement binnenkort afloopt, kijk ik uit naar een nieuw toestel. Hoewel mijn Qtek 9100 nog perfect werkt, ondersteunt deze helaas geen UMTS. Zijn er andere mensen die ooit zijn overgestapt van een pda naar een smartphone? Hoewel ik veel met de toetsen werk, ben ik bang het touchscreen te missen. Is dat inderdaad een gebrek of valt dat reuze mee?

Hetzelfde geldt voor de overstap van Windows Mobile naar Symbian. Ga ik features missen?

Eigenlijk zou je tijdelijk een nieuw toestel moeten kunnen proberen voor je het aanschaft, zeker dit soort uitgebreide mini-pc's. Ik zal echter op jullie ervaringen moeten vertrouwen :).

*edit*
Ondersteunt dit toestel compacte html websites zoals mobiel.ns.nl?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Tja, opzich zijn volgens mij beide systemen op de basis functies gelijkwaardig... alleen het missen van een touchscreen lijkt mij persoonlijk een grote stap.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Ganymedus schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 08:55:
Tja, opzich zijn volgens mij beide systemen op de basis functies gelijkwaardig... alleen het missen van een touchscreen lijkt mij persoonlijk een grote stap.
dat is geen gemis! (althans dat vind ik)
Ik ben na een paar manden qtek overgestapt over deze en nog steeds geen spijt van, integendeel zelfs.
De qtek had 2 manco's:
- touchscreen
- batterij duur

touchscreen, het klinkt leuk het werkt ook prima, echter je kan hem hierdoor niet met 1 hand bedienen. En je moet altijd naar je scherm kijken waar je klikt. Je kan niet intuitief een nummer intikken omdat je de knoppen op het scherm niet voelt.
batterij duur, mijn nokia doet gemiddeld ongeveer 2x zo lang met zijn batterij. Daarbij ben ik ook meer gaan bellen omdat hij prettiger belt en omdat ik eindelijk weer bluetooth carkit heb ;)

m.a.w. ik zou vandaag nog overstappen :D

ik zie dat je nog meer vragen hebt ;)

kwa functies ga verwacht ik niets missen, de meeste programma's zijn ook voor symbian beschikbaar of iig een gelijkwaardig prog.

De browser is vele malen beter en sneller dan de ie mobile op de qtek. Deze browser laat gewoon pagina's op de minimale breedte zien. Dus vervormd niet e.d. verder als je over de site scrolt krijg je een transparante view met waar je op de complete website zit (net zoals in zoom in photoshop als het ware) en dan de back functie... :9~

En dan als klap op de vuurpijl het synchen met windows.... een verademing. Vlak voordat ik mijn qtek verkocht wilde ik deze nog syncen (natuurlijk) maar inmiddels had ik een nieuwe compu waar ik dat nog nooit mee gedaan had... active synce installeren... update installere... walktrough lezen... computer reboten... firewall/virusscanner uitzetten... active sync verwijderen... outlook verwijderen... computer reboten.. outlook herinstalleren... active sync isntalleren.. kabeltje inpluggen... computer reboten.. na 2 uur eindelijk syncen....
e61. Software downloaden, instaleren, bluetooth dongle software downloaden, bluetooth dongle software isntalleren en syncen maar... na 15 minuten klaar, via bluetooth met outlook syncen!

[ Voor 39% gewijzigd door -Jaap-io op 28-11-2006 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterijduur 2 keer zo lang?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Stand-by tijd
GSM                             Tot 13 - 17 dagen
WCDMA                           Tot 13 - 19 dagen
GSM/WCDMA en WLAN               Tot 8 - 9.5 dagen

Spreektijd
GSM                             Tot 4.3 - 9.5 uur
WCDMA                           Tot 2.2 - 5.0 uur
VoIP                            Tot 4.4 - 4.6 uur

Op papier staat het altijd wat optimisch maar minstens een week zonder opladen (indien wlan uitstaat) verwacht ik wel.

De browser van Windows Mobile vervormt ook niet, mits je die goed instelt. Die staat namelijk standaard op "one column" terwijl "standard" de pagina veel meer intact laat. Ben er best tevreden over. Maar goed, deze Nokia heeft dus ook een goede browser en daar gaat het om :).

ActiveSync heeft bij mij altijd probleemloos gewerkt, zowel via USB en bluetooth als over-the-air. Maar als deze Nokia dat net zo goed kan, ben ik tevreden. Werkt zeker wel alleen met Nokia software? MS ActiveSync zal dus niet lukken? Hoe zit het met syncen in Vista?

*edit*

Op mijn Qtek 9100 draait smartskey zodat ik veel minder van het touchscreen afhankelijk ben. Geeft toetsen meerdere functies (lang of kort ingedrukt) en sluit programma's geheel af zonder op het kruisje aan te hoeven tippen. Typen doe ik met het uitschuifbare toetsenbord. De enige applicatie waar het nog echt handig voor is, is Patience ;). En TomTom maar dat gebruik ik amper; in Nederland weet ik de weg zo ook wel :P.

Vond het eerst jammer dat HSDPA niet wordt ondersteund, maar achteraf blijkt dat zo duur te zijn dat ik het geen gemis meer vind. Bij Telfort gebruik ik nu EDGE voor 1,50 per MB. Snel en goedkoop, jammer dat dataverkeer bij andere aanbieders een stuk duurder is.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
@jaap-io- / conculega kortom het is afhankelijk van je eigen mening of je een touchscreen belangrijk vind of niet. Ik vind het zelf fijn om mee te werken. Echter ik gebruik de mda compact niet als mijn dagelijkse telefoon maar als een pda met telefoon functies. Als telefoon heb ik een samsung, klein en compact.
Zelf ga ik misschien zakelijk de e61 gebruiken, echter dat is weer een verhaal apart, en nog niet zeker.

[ Voor 16% gewijzigd door Ganymedus op 28-11-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook precies waar dat apparaatje voor bedoeld is: een pda met telefoonfunctie. Ik bel niet veel maar gebruik wel vaak GPRS/EDGE. Dan is een dergelijke pda juist erg fijn. De Nokia E61 kan deze functie prima overnemen. Cruciaal is dus het gemis van een touchscreen, maar een smartphone is er natuurlijk wel op ingericht om alles met de toetsen te doen. Omdat ik misschien onbewust toch meer van het touchscreen gebruik maak dan ik van mezelf inschat, vraag ik naar ervaringen van mensen die een dergelijke overstap daadwerkelijk hebben gemaakt. Een mening over het nut van een touchscreen op een pda vind ik dan toch wat minder relevant. Als blijkt dat de meesten geen blijvende problemen ervaren dan durf ik de stap wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
wat ik al zei, ik heb de stap gemaakt, juist vanwege het ontbreken van een touchscreen ;)
wat je zelf ook al zegt de telefoon is gemaakt op het niet hebben van een touchscreen. Dit in tegenstelling tot een qtek met touchscreen. de bediening vond ik persoonlijk minder makkelijk doordat je altijd moet kijken waar je klikt en niet intuitief op knopjes kan drukken. Ik heb niet met speciale tooltjes gewerkt voor de knoppen e.d. Ook vind ik het een groot voordeel dat je altijd beschikking heb over het toetsenbord. (overigens een bijkomstige qtek bug. als je het toetsenbord uitschuift verliest het cursor veld de focus...)

lang verhaal kort: Ik heb er totaal geen spijt van dat ik geen touchscreen meer heb. En ik vind de e61 een betere (native) telefoon dan de qtek, daarin tegen is de qtek betere (native) pda dan de e61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10 12:10

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Dat is toch gewoon de E62?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ginz schreef op woensdag 29 november 2006 @ 10:58:
[...]

Dat is toch gewoon de E62?
Ehh, bedoel ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
hoi weet iemand raad :

net Adapt 300 gps binnen.....ligt hier nu al zeker 30min in open lucht en nog steeds geen ontvangst :(

de rode led moet toch knipperen dacht ik (die van vorige adapt knipperde toch bij ontvangst)handleiding vind ik niet echt duidelijk

verder kan ik in tomtom 6 maar 2 btontvangers kiezen
de tomtom en andere bt gps....verder helemaal geen instellingen

heb andere btgps gekozen maar het wereldbolletje draait niet
zal weer net die defecte gpsreceiver hebben zeker?(heb natuurlijk eerst de btreceiver gepaired)

verder nog altijd probs met het niet kunnen updaten van mijn toestel.....iemand nog een toestel van expansys?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Weet je zeker dat je pair goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
Heb pair verwijderd en nogmaals gedaan maar idem
wereldbol draait niet
ook gpsmuis op zich krijgt geen ontvangst
dat dat wereldbolletje niet draait vind ik raar vooral omdat er eigenlijk maar 1 instelling is
wat doe ik best met gps....batterij uithalen en laten liggen en nog eens proberen of laten aanliggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
als de pair goed is, dan zou de dongle zichtbaar moeten kunnen worden in tomtom, eventueel dat je wat moet spelen met de compoorten, maar daarna zou hij op zijn minst zichtbaar moeten zijn. Of je wel of geen fetch hebt op één of meerdere satalieten kan bijv liggen aan de lokatie waar je het probeert. Je zou bijv. eens buiten kunnen staan met je module om te kijken of hij dan wel een fetch heeft.
Bij mij gaat er een rood lampje knipperen als hij een fetch heeft, bluetooth wordt zoals gewoonlijk aangegeven met blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:26

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:41:
[...]

Thanks! Daarmee is deze phone een volwaardige vervanger voor een Windows Mobile apparaatje :). Hoe zit het met de stabiliteit? Vast beter dan WM?
Ik heb de volgende problemen met Mail For Exchange en dat is dat je regelmatig (1 a 2x per week) de telefoon moet rebooten omdat de sync niet meer werkt.
Dit zowel op de E60 en E61 en beide met de laatste FW en MFE.
Sync gaat wel over UMTS.

Verder trekt de batterij snel leeg als je in de piekuren elke 15min. en buiten de piekuren elk uur synct.
Zonder al te veel te bellen max. 2 dagen en dan moet je laden.

De E61 is mede door zijn grote scherm een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Jaap-io schreef op woensdag 29 november 2006 @ 10:27:
wat ik al zei, ik heb de stap gemaakt, juist vanwege het ontbreken van een touchscreen ;)
wat je zelf ook al zegt de telefoon is gemaakt op het niet hebben van een touchscreen. Dit in tegenstelling tot een qtek met touchscreen.
Mijn vorige post was een reactie op Ganymedus. Had je ervaring al gelezen :).
-Jaap-io schreef op woensdag 29 november 2006 @ 10:27:
de bediening vond ik persoonlijk minder makkelijk doordat je altijd moet kijken waar je klikt en niet intuitief op knopjes kan drukken. Ik heb niet met speciale tooltjes gewerkt voor de knoppen e.d. Ook vind ik het een groot voordeel dat je altijd beschikking heb over het toetsenbord. (overigens een bijkomstige qtek bug. als je het toetsenbord uitschuift verliest het cursor veld de focus...)

lang verhaal kort: Ik heb er totaal geen spijt van dat ik geen touchscreen meer heb. En ik vind de e61 een betere (native) telefoon dan de qtek, daarin tegen is de qtek betere (native) pda dan de e61
Dat de cursor focus verliest als je het toetsenbord uitschuift, heb ik nog niet meegemaakt. Verder is smartskey wel een zegen; qua bediening is het dan praktisch een TyTN, met extra ok- en windows-toets door de hardware buttons ingedrukt te houden. En de schuifknop links is dan te gebruiken voor page up en page down. Bellen blijft inderdaad wat minder handig hoewel smart dialing een hoop goedmaakt. Een telefoonnummer intoetsen is niet zo fijn, ondanks dat ik een skin gebruik met wat grotere toetsen. Ik bel echter niet zo heel veel. Email des te vaker en dan is het toetsenbord op de E61 natuurlijk erg handig.
i2Paq schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:45:
Ik heb de volgende problemen met Mail For Exchange en dat is dat je regelmatig (1 a 2x per week) de telefoon moet rebooten omdat de sync niet meer werkt.
Dit zowel op de E60 en E61 en beide met de laatste FW en MFE.
Sync gaat wel over UMTS.
Moet mijn pda ook wekelijks rebooten dus wat dat betreft ben ik wel wat gewend. Hoelang duurt een reboot eigenlijk?
i2Paq schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:45:
Verder trekt de batterij snel leeg als je in de piekuren elke 15min. en buiten de piekuren elk uur synct.
Zonder al te veel te bellen max. 2 dagen en dan moet je laden.
Dat is minder nieuws. Wat nou als je echte push mail gebruikt en dus een constante activesync verbinding open hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
rebooten is voor mijn gevoel iets sneller dan qtek, maar het zal er om hangen, bij beide is het (te)lang ;) Overigens reboot ik bijna nooit... hij is stabieler dan de qtek

batterij duur is bij mij ongeveer 3 dagen afhankelijk of ik navigeer of niet. Hij haalt dan om het half uur via gprs mail op, synct via bluetooth in de avonduren en hangt in de spits aan een bluetooth carkit. Tussen door blijft bluetooth constant aan.

[ Voor 8% gewijzigd door -Jaap-io op 29-11-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
Ganymedus schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:40:
als de pair goed is, dan zou de dongle zichtbaar moeten kunnen worden in tomtom, eventueel dat je wat moet spelen met de compoorten, maar daarna zou hij op zijn minst zichtbaar moeten zijn. Of je wel of geen fetch hebt op één of meerdere satalieten kan bijv liggen aan de lokatie waar je het probeert. Je zou bijv. eens buiten kunnen staan met je module om te kijken of hij dan wel een fetch heeft.
Bij mij gaat er een rood lampje knipperen als hij een fetch heeft, bluetooth wordt zoals gewoonlijk aangegeven met blauw.
spelen met compoorten? ik kan niks kiezen denk ik
ik heb enkel keuze tss tomtom muis en andere btmuis
als ik tomtom kies dan gebeurt er niks als ik andere bt kies dan sprint plots de keuze op scherm om voor gepairde muis te kiezen

heb ze ganse middag laten aanliggen en niks van ontvangst.....heb op deze plek altijd normale ontvangst.....je zou op zijn minst toch balkjes verwachten die verkleuren hé

raar denk echt dat ze kapot is :'(
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.