Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diotav schreef op zondag 25 februari 2007 @ 22:28:
Ik moet zeggen dat ik die E61i minder mooi vind dan de E61 .. ook de camera voegt voor mij niks toe! Vandaar dat ik de E61 aangeschaft heb. Nu alleen nog een mooie case..
ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:49

CSB

:D

CSB schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:31:
Is het iemand al gelukt om via een BES server en Exchange de contactpersonen te syncen? Mail werkt namelijk wel perfect, en de blackberries die we hebben syncen wel alles. (contacts, notes, mail, calendar) Ik denk zelf dat dit te maken heeft met de firmware op de E61. We zitten namelijk met de oude firmware en kunnen op mysterieuze wijze niet via de nokia update tool updaten...

Iemand enig idee? Na zo'n 1,5 uur googelen zijn we niet meer zo kritisch... :S
Subtiel schopje. Heb eigenlijk nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag (welke vrij simpel is lijkt me) Ik zou het zeer fijn vinden als iemand me iets meer kon vertellen over het synchroniseren van contactpersonen en notes Over The Air met een BES server.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14
Mocht je alleen je joystick willen vervangen kan je hier klikken.
De overige parts staan er ook tussen!

EDIT: Zie net dat de hele case niet meer op de site staat?
Heb ook nog een toko in Duitsland gevonden laatst die ook allles had zal zo nog even zoeken.

[ Voor 32% gewijzigd door Uberprutser op 26-02-2007 11:28 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:10
Zo; heb um! en nu spelen...

heb ook voor de e61 gekozen en niet voor de e61i vanwege bovenstaande redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RiCk schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:11:
Zo; heb um! en nu spelen...

heb ook voor de e61 gekozen en niet voor de e61i vanwege bovenstaande redenen.
Wij houden van je ! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:10
neuqe?

waarom eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Hier komt de vraagstelling nogmaals:

We hebben een Blackberry Enterprise Server (BES) en een x-aantal Blackberries icm MS Exchange. Nu vallen deze BB's nogal veel uit en hebben we bij wijze van testcase een Nokia E61 aangeschaft. Het toestel bevalt reuze, op één puntje na. De contactpersonen en notities worden niet meegesynchroniseerd. De blackberry-connect software die Nokia heeft geschreven lijkt mij hier de boosdoener, maar het lijkt me anderzijds sterk dat Nokia dit niet voor elkaar zou kunnen krijgen.

Nu weet ik dat in een oudere versie van de BES server (3.5) dit ook niet mogelijk was. Na een update naar 4.0 werd dit wel mogelijk. Maar dit is een Server-side update, terwijl ik denk dat het ditmaal aan de client (Nokia) ligt.

Ik heb de nieuwste firmware (3.633.09.04) en BB-connect software (6.44.3) op de client en werk met BES 4.0.
Is er misschien iemand die eenzelfde constructie heeft en het werkend heeft?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diotav schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:04:
Afgelopen vrijdag ook mijn toestel ontvangen met dank aan de fantastische service van GSMTrack! Nu is het alleen jammer dat deze case helaas niet op voorraad is .. of toch wel ergens anders in NL?
Ja die is er hier bij http://www.digitalsonline.nl/
en dan even bij de zoeken ingeven nokia e61 en krijg al hun producten te zien even naar beneden scrollen dan komen de cases vanzelf.

Ik heb er in het verleden ook bij besteld gaat prima.

Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleflubbie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29
CSB schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 08:51:
Hier komt de vraagstelling nogmaals:

We hebben een Blackberry Enterprise Server (BES) en een x-aantal Blackberries icm MS Exchange. Nu vallen deze BB's nogal veel uit en hebben we bij wijze van testcase een Nokia E61 aangeschaft. Het toestel bevalt reuze, op één puntje na. De contactpersonen en notities worden niet meegesynchroniseerd. De blackberry-connect software die Nokia heeft geschreven lijkt mij hier de boosdoener, maar het lijkt me anderzijds sterk dat Nokia dit niet voor elkaar zou kunnen krijgen.

Nu weet ik dat in een oudere versie van de BES server (3.5) dit ook niet mogelijk was. Na een update naar 4.0 werd dit wel mogelijk. Maar dit is een Server-side update, terwijl ik denk dat het ditmaal aan de client (Nokia) ligt.

Ik heb de nieuwste firmware (3.633.09.04) en BB-connect software (6.44.3) op de client en werk met BES 4.0.
Is er misschien iemand die eenzelfde constructie heeft en het werkend heeft?
Waarom niet gewoon gelijk via Exchange mail ophalen?
Nokia stelt hiervoor de gratis "MailforExchange" client beschikbaar.
Heb dit zelf draaien op een E61 en dit werkt perfect.
Je kan hierbij aanvinken of je mail/agenda/contact etc. wilt laten synchroniseren.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Kan dat Over The Air, net als de blackberries kunnen? En heeft dat nog impact op de BB dienst die op die server draait? Of moet er iets geinstalleerd worden op onze Exchange server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 18:16
CSB schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 08:23:
Kan dat Over The Air, net als de blackberries kunnen? En heeft dat nog impact op de BB dienst die op die server draait? Of moet er iets geinstalleerd worden op onze Exchange server?
Dat kan over the air. Feitenlijk is het een soort activesync client van Nokia die de standaard 'pushmail' functionaliteit van Exchange 2003 met SP1 gebruikt. Je kunt, net als in een WM2005 AKU2 device peak hours instellen en twee schema's aanhouden voor tijdens en buiten deze peak hours. De snelheid waarmee mail binnenkomt is in mijn beleving hetzelf als wanneer je een windows mobile device gebruikt.

Enige twee nadeeltjes ten opzichte van een echte windows mobile client is dat je calender items niet kunt accepteren (E61 ziet ze wel als special message, maar doet er niets mee) en dat alleen de inbox folder gesynced wordt, dus ook geen subfolders.

Maar voor de rest kun je je hiermee dus de BES server besparen als je alleen Nokia E61 (en native WM2005 AKU2+) clients gebruikt. Volgens mij houdt het gebruik van de BES client op de E61 ook in dat al het internet verkeer via je BES server gaat. Bij gebruik van de Mail for Exchange tool van Nokia blijft het internetverkeer als vanouds gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Dank voor de duidelijke reply. _/-\o_
We hebben reeds een BES server, deze draait al een jaar of 2 met ondertussen 40+ clients. Deze Nokia is nieuw en het viel op dat alles werkt, behalve het syncen van contacts en notes.
Dus als ik jullie replies lees kan ik ervan uitgaan dat de Blackberry service niet volledig door Nokia wordt ondersteund en ik moet kiezen tussen MailforExchange of de bestaande BES?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:24
Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/4254/setup032uv6.jpg

Ook maar een dockingstation gekocht .. wacht nu alleen nog op een Noreve case uit Amerika!

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diotav schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:00:
[afbeelding]

Ook maar een dockingstation gekocht .. wacht nu alleen nog op een Noreve case uit Amerika!
De rommel van je bureau ligt buiten beeld zeker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:24
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:51:
De rommel van je bureau ligt buiten beeld zeker :9
Dat valt toch wel wel mee?!

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Dat meen je niet! I-pod shuffel -> I-pod Nano 8gb - > Ipod video! Toppunt van decadentie :D

Mededeling:

Deeltje 2 is er alweer: Het Nokia E61 & E61i Topic Deel 2

Ik zal binnenkort even de verschillen tussen de E61 & E61i weergeven in de ts. Als er nog iets mist, dan hoor ik het graag!

Veel plezier met deel 2 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Daar dan verder graag! :)

>> Het Nokia E61 & E61i Topic Deel 2
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.