Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 3. Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.397 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:03
bij mij is het helemaal komische zooi daar bij ups, check voor even de datums :s
Status: Delivered

Delivered on: 01/06/2005 1:28 P.M.
Signed by: ALOISI
Delivered to: SOLOTHURN, CH
Shipped or Billed on: 07/28/2006

Service Type: STANDARD
Weight: 5.00 Kgs

Package Progress:

Location Date Local Time Activity
LIMERICK, IE 07/28/2006 3:05 P.M. ORIGIN SCAN
ARLESHEIM, CH 01/06/2005 1:28 P.M. DELIVERY
IE 07/28/2006 3:09 A.M. BILLING INFORMATION RECEIVED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Hehe lol, anders wordt 'ie even terug in de tijd bezorgd :P

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-10-2023
CrazyFool schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:03:
bij mij is het helemaal komische zooi daar bij ups, check voor even de datums :s

[...]
Dat is omdat hetzelfde trackingnummer in het verleden ook al eens gebruikt is, komt wel in orde met de tijd hoor, je moet je geen zorgen maken:-)

Kappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Ik ben bezig met driver packs voor de Inspiron 6400 en momenteel heb ik ze al af voor:

- Wireless 5.77 MB
- Cardreader 520 KB
- Chipset 14.2 KB
- LAN 95.6 KB
- Radeon X1400 11.1 MB

Driver pack wil zeggen dat ik geen software installeer, maar alle drivers "ontleed" tot het minimum en vervolgens installeer via device manager. Scheelt enorm in grootte en rotzooi.

Als iemand interesse heeft wil ik ze wel online zetten, ik kom alleen niet uit 1 ding. Namelijk "PCI Device" ik vermoed dat dit de geluidskaart of modem is. Het aparte is echter, als ik de normale software van de geluidskaart installeer popt hij zomaar op als de modem :? Terwijl die eigenlijk niets met de geluidskaart te maken heeft... Of wel? Er staat namelijk: Modem Device on High Definition Audio Bus...

Als iemand daarvan de gestripte driver heeft, of enige uitleg, zou ik diegene zeer dankbaar zijn.

[ Voor 75% gewijzigd door Shapeshifter op 31-07-2006 23:55 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van tig onboard modems/geluidskaarten loopt de modem via de DAC van de geluidskaart. De modem is dan gewoon wat simpele elektronica die het signaal op/van de telefoonlijn zet/haalt en naar de audio circuits haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ga binnenkort een laptop aanschaffen en heb het eea uitgezocht. Ik zit nu te twijfelen tussen de VGN FS (415B) serie van Sony Vaio en de Dell inspiron 6400.

Kan iemand mij vertellen welke laptop beter is of er ervaring mee heeft?

Alvast bedankt!

Kelly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 19:36
Hallo,

Ik ben ook aan het twijfelen tussen een Sony en de Dell 6400 notekbook.

Op sommige forums schijnt dat de Dell notebooks niet zo'n mooi scherm hebben als bijv. de Sony.

Wat zijn de bevindingen van de gebruikers hierover ??

Zal de 6400 ook leverbaar worden met de nieuwe Dual Core 2 (memrom) processoren ?

Alvast bedankt !

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Beetje jammer dat je zelfs met de X1400 geen DVI uitgang hebt ;( Zou de laptop toch wel enorm afmaken wat multimedia-station betreft. Aansluiten aan alles & nog wat (grote monitoren & tvs) voor films, spellen ed :) Komt er binnenkort nog een upgrade wat videokaart betreft? Aangezien de Core 2 Duo mobiles wel over niet al te langen tijd gebruikt zullen gaan worden.. Misschien dat er wat meer verandert... ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Okyah op 01-08-2006 11:57 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:02
er is schijnbaar weer een nieuwe code voor 5% korting

Nu 5% korting op uw order!
Vervalt maandag 30 oktober 2006

zag ik staan. als iemand weet wat deze code is hoor ik het graag. ik ben van plan om vandaag een laptop voor mn pa daar te bestellen want vandaag verloopt ook de gratis verzendskosten aanbieding. zag trouwens ook dat dell een gratis all in one printer erbij geeft en ook gratis dubbel geheugen (bij goedkoopste model van de 6400). dit was eergister nog niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
Die van mij is vanochtend binnen gekomen, ben nu aan het werk!
Mening komt vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Lange avond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
Nogal, ben de hele avond er mee bezig geweest,
hoef maar weinig dingen er over te vertellen, het is een super apparaatje!!

Werkt erg fijn! Heb hem nog niet optimaal kunnen testen, moet eerst alle standaard
meuk van dell er af hebben! En dan wil ik de harde schijf nog even fatsoenlijk opdelen
in partitie's..

Het uiterlijk heeft mij trouwens ook verbaast, erg mooi! En ziet er heel anders uit
als op de foto's!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Shapeshifter schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:07:
Ik ben bezig met driver packs voor de Inspiron 6400 en momenteel heb ik ze al af voor:

- Wireless 5.77 MB
- Cardreader 520 KB
- Chipset 14.2 KB
- LAN 95.6 KB
- Radeon X1400 11.1 MB

Driver pack wil zeggen dat ik geen software installeer, maar alle drivers "ontleed" tot het minimum en vervolgens installeer via device manager. Scheelt enorm in grootte en rotzooi.

Als iemand interesse heeft wil ik ze wel online zetten, ik kom alleen niet uit 1 ding. Namelijk "PCI Device" ik vermoed dat dit de geluidskaart of modem is. Het aparte is echter, als ik de normale software van de geluidskaart installeer popt hij zomaar op als de modem :? Terwijl die eigenlijk niets met de geluidskaart te maken heeft... Of wel? Er staat namelijk: Modem Device on High Definition Audio Bus...

Als iemand daarvan de gestripte driver heeft, of enige uitleg, zou ik diegene zeer dankbaar zijn.
Ik heb dan wel de Inspiron 640M maar ik heb mijn modem uitgezet in het bios die gebruik ik toch niet, die High Definition Audio Bus heb ik ook maar dat staat niet in verbinding met mijn modem ofzo.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:21
Ik heb maandag middag de laptop besteld en nu staat er al:

fase 4, levering wordt voor bereid

Dat zou betekenen dat ie of vrijdag of maandag aan de deur staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

CycloneX schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:38:
[...]

Ik heb dan wel de Inspiron 640M maar ik heb mijn modem uitgezet in het bios die gebruik ik toch niet, die High Definition Audio Bus heb ik ook maar dat staat niet in verbinding met mijn modem ofzo.
Modem uitzetten is eigenlijk wel een goed ide, alleen als ik naar mijn schoonouders (die nog in het stenen tijdperk leven) ga zou ik evt. een modem nodig hebben.

Ironische is wel dat ik de modem intussen aan de praat kan krijgen via gestripte drivers. De geluidskaart echter zorgt voor meer problemen.

Ik kan hem met mijn custom driver wel gewoon installeren, zodat de device manager geen "errors" meer geeft over verkeerd geinstalleerde apparaten, maar dan doet hij het niet (geeft error als je een geluidsdragend bestand probeert af te spelen). Als ik dan de normale sound card driver die er bij geleverd wordt eroverheen installeer, dan duurt dat vrij kort, maar hij doet het wel.

Ik vraag me nu een beetje af, kun je op de een of andere manier een setup.exe openbreken en kijken wat hij nu precies doet (welke bestanden waar heengaan enz.)

Verder heb ik mijn twijfels over de wifikaart die er standaard inzit. Ik heb serieuze problemen om hem op ons netwerk te krijgen. Heb er al genoeg ervaring mee om te weten dat het niet aan een of andere instelling ligt. Vreemde is dat hij het op een gegeven moment deed (met mijn custom drivertje (8>) en dat werkte prima, maar als ik dan reboote wilde hij er niets meer van weten. (verder dus niets veranderd)

Misschien dat het aan de router zou kunnen liggen, maar dat betwijfel ik, aangezien ik wel een aanzienlijke periode heb kunnen internetten zonder enige problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 07:52

Ravhin

no <root>...

- Wireless 5.77 MB
- Cardreader 520 KB
- Chipset 14.2 KB
- LAN 95.6 KB
- Radeon X1400 11.1 MB

Volgens mij staat het modem in contact met de Audio bus (ik ben dit ook in mijn configuration panel tegengekomen). Misschien voor de irri pieptonen bij het handshaken :? iig geval denk ik dat je wel de goede driver hebt. Mijn WinModem die ik op mijn IBM-bak heb staat ook in verbinding met de audiokaart. Hoe dat precies zit weet ik niet.
* Ravhin heeft zekers wel interesse in de kale drivers, al is het alleen voor een gestripte VMWare XP configuratie... hij is nog steeds aan het twijfelen of-ie de originele software er af wil gooien daar zijn 6400 zo toch al retesnel is...

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Shapeshifter schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:21:
[...]

Modem uitzetten is eigenlijk wel een goed ide, alleen als ik naar mijn schoonouders (die nog in het stenen tijdperk leven) ga zou ik evt. een modem nodig hebben.

Ironische is wel dat ik de modem intussen aan de praat kan krijgen via gestripte drivers. De geluidskaart echter zorgt voor meer problemen.

Ik kan hem met mijn custom driver wel gewoon installeren, zodat de device manager geen "errors" meer geeft over verkeerd geinstalleerde apparaten, maar dan doet hij het niet (geeft error als je een geluidsdragend bestand probeert af te spelen). Als ik dan de normale sound card driver die er bij geleverd wordt eroverheen installeer, dan duurt dat vrij kort, maar hij doet het wel.

Ik vraag me nu een beetje af, kun je op de een of andere manier een setup.exe openbreken en kijken wat hij nu precies doet (welke bestanden waar heengaan enz.)

Verder heb ik mijn twijfels over de wifikaart die er standaard inzit. Ik heb serieuze problemen om hem op ons netwerk te krijgen. Heb er al genoeg ervaring mee om te weten dat het niet aan een of andere instelling ligt. Vreemde is dat hij het op een gegeven moment deed (met mijn custom drivertje (8>) en dat werkte prima, maar als ik dan reboote wilde hij er niets meer van weten. (verder dus niets veranderd)

Misschien dat het aan de router zou kunnen liggen, maar dat betwijfel ik, aangezien ik wel een aanzienlijke periode heb kunnen internetten zonder enige problemen...
Heb jij een Sigmatel kaartje (audio) ik installeerde gewoon de Dell drivers en dan gooit hij de gehele setup in program files, ik heb op pure gok die map weer verwijderd en mijn geluidskaart doet het nog steeds goed hij gooit enkel wat bestanden in system32 die wel echt nodig zijn.

Voor Wireless heb ik wel dat Intel ProSet gebeuren geinstalleerd, ik durfde nog niet aan om dat te gaan strippen ondanks het aso veel geheugen gebruikt en dingen inlaad.

Voor de Broadcom netwerk adapter had ik dus geen Dell driver gebruikt maar gewoon van Broadcom zelf dat bleek een verkeerde gok want dat gaf flinke conflicten met de Dell Quickset software. Had te maken met het zelf uitschakelen van de adapter zodra je in battery mode gaat.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Voor de mensen die het interesseert:
De TV-out die op de Inspiron 6400 zit bevat naast beeld ook High Definition geluid (zie Startpost). Het kabeltje wordt er niet bijgeleverd, en er wordt dus ook uitgelegd dat je met wat solderen op pin 7 en 1 een heel eind kan komen voor je audio. Er zijn echter ook (voor de n00bs :+ ) conversiesetjes mogelijk:
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y81/Ravhin/TV-out-sVideo_Coaxaudio_RCA.jpg
Het leek mij erg stug dat Dell die niet zou verkopen en ik ben een beetje gaan struinen en bellen met de helpdesk. Als je zoekt op artikelnummer 470-10433 kom je een tv-out adapter tegen van de latitude series (D500 &c). Volgens de man van de helpdesk moet deze ook op de aansluiting van de 6400 passen. Ik heb hem besteld en krijg hem volgende week binnen (heb 40% van de prijs afegkregen maar moet wel de €11,50 verzendkosten betalen :( ). Misschien handig voor diegene die ook zijn laptop op de Home Cinema set wil aansluiten?

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Gezien de 640m nauwelijks anders is onder de motorkap dan een 6400 hierbij een screen van mijn hardware beheer.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~beere265/stuff/hardware.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ravhin schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:46:
Volgens mij staat het modem in contact met de Audio bus (ik ben dit ook in mijn configuration panel tegengekomen). Misschien voor de irri pieptonen bij het handshaken :?
Lees nou gewoon wat ik op de vorige pagina schreef. :/
Wat gaat er over een telefoonlijn? Juist, geluid. Dus een modem heeft een geluidschip aan boord. Waarom zou je bij onboard toestanden dan twee geluidschips gebruiken (één voor de geluidskaart en één voor de modem), als je de geluidkaart dubbel kan gebruiken om het modemgeluid op de telefoonlijn te zetten.
Het feitelijke moduleren/demoduleren (modem) van het geluid gebeurt dan meestal in software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrazyFool schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:03:
Nogal, ben de hele avond er mee bezig geweest,
hoef maar weinig dingen er over te vertellen, het is een super apparaatje!!

Werkt erg fijn! Heb hem nog niet optimaal kunnen testen, moet eerst alle standaard
meuk van dell er af hebben! En dan wil ik de harde schijf nog even fatsoenlijk opdelen
in partitie's..

Het uiterlijk heeft mij trouwens ook verbaast, erg mooi! En ziet er heel anders uit
als op de foto's!!
Wij hebben dezelfde specs. Kom jij er een beetje uit welke drivers we van de site nodig hebben? Er staan bij de Inspiron 6400 verschillende drivers op de Dell-site die mij een beetje overbodig overkomen. Of kan ik makkelijk de benodigde drivers ergens achterhalen in mn systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:36:
Lees nou gewoon wat ik op de vorige pagina schreef. :/
Wat gaat er over een telefoonlijn? Juist, geluid. Dus een modem heeft een geluidschip aan boord. Waarom zou je bij onboard toestanden dan twee geluidschips gebruiken (één voor de geluidskaart en één voor de modem), als je de geluidkaart dubbel kan gebruiken om het modemgeluid op de telefoonlijn te zetten.
Het feitelijke moduleren/demoduleren (modem) van het geluid gebeurt dan meestal in software.
8)7 excuses overheen gelezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:44:
[...]

Wij hebben dezelfde specs. Kom jij er een beetje uit welke drivers we van de site nodig hebben? Er staan bij de Inspiron 6400 verschillende drivers op de Dell-site die mij een beetje overbodig overkomen. Of kan ik makkelijk de benodigde drivers ergens achterhalen in mn systeem?
Ben op dit moment nog niet in de weer geweest met gestripte drivers enz enz,
het enige wat ik op dit moment heb gedaan is de harde schijf opdelen in partitie's.
Drivers wil ik binnenkort even mee aan de gang. Het draait nu toch wel redelijk.
Maar er staat wel ontzettend veel rotzooi op de laptop, dus wellicht dat ik begin volgende week(dan heb ik nml vakantie) begin met gestripte drivers voor de laptop.

Nog leuk verhaaltje, me vriendin woont in een boerengat waar de huizen +- ongeveer 20 meter
uit elkaar staan, als ik in de woonkamer zit vindt ik toch nog een onbeveiligd netwerk waarop
ik kan internetten (geniaal!! :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe gaat deze laptop samen met het gamen? Hoe speelt CoD2 met alles op high? Iemand stats van 3mark06?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3dmark06 draaide bij mij slecht op 1650 bij 1050.

Constant 1/2 fps. Uiteindelijk tegen de 800 punten geloof ik.

Specs:

T2500 proc. (2x 2.0 Ghz)
X1400 256 mb
2gb ram

Games draaien wel zeer goed: Battlefield 2 alles op High: geen probleem, COD2 ook niet.

Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 10:08

My

Ik heb de laptop nog steeds niet gekocht en dat is maar goed ook, want hij wordt steeds goedkoper! :P (En ik heb hem toch niet nodig)

Nog even een vraagje:
Ik zie dat er een 'Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module' bij te bestellen is. Is dit gewoon een interne module, of is dit een stickie 'a la' USB-stick idee?

En...:
Heeft iemand een mooie afbeelding van de cover met de kleur 'Mediterrainean Blue'. Die lederen cover staat in de openingspost en die carbon fiber staat hier een stukje boven, maar die blauwe ben ik nog nergens tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:08

Roy

Hobbies?

Heb vrijdag ook eindelijk mijn 6400 binnengekregen met de volgende configuratie:
- T2500
- 1680x1050 Truelife
- 80gb 7200rpm
- 2gb Ram
- bluetooth
- X1400 256mb

Al met al een fijne config :) Gekocht via de Universiteit Twente, dus met 3 jaar garantie en verzekering, kostte totaal ongeveer 1450 euro.

Ik heb nu een schone install gedaan (wat een Dell-meuk stond erop zeg...), alleen ik krijg nu elke keer een 'beep' van de interne speaker als ik verbind met een WiFi netwerk. Weet iemand waar ik dat uit kan zetten?
My schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 21:49:
...
Nog even een vraagje:
Ik zie dat er een 'Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module' bij te bestellen is. Is dit gewoon een interne module, of is dit een stickie 'a la' USB-stick idee?
Het is een ingebouwde bluetooth module, zit geplaatst aan de zijkant van de opening waar de batterij in zit. Ik zou hem er wel bijbestellen aangezien het niet zo'n hele dure optie is, maar wel perfect is weggewerkt.

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
Roy schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:23:
Heb vrijdag ook eindelijk mijn 6400 binnengekregen met de volgende configuratie:
- T2500
- 1680x1050 Truelife
- 80gb 7200rpm
- 2gb Ram
- bluetooth
- X1400 256mb

Al met al een fijne config :) Gekocht via de Universiteit Twente, dus met 3 jaar garantie en verzekering, kostte totaal ongeveer 1450 euro.

Ik heb nu een schone install gedaan (wat een Dell-meuk stond erop zeg...), alleen ik krijg nu elke keer een 'beep' van de interne speaker als ik verbind met een WiFi netwerk. Weet iemand waar ik dat uit kan zetten?

[...]

Het is een ingebouwde bluetooth module, zit geplaatst aan de zijkant van de opening waar de batterij in zit. Ik zou hem er wel bijbestellen aangezien het niet zo'n hele dure optie is, maar wel perfect is weggewerkt.
offtopic:
Welke studie ga je doen als ik vragen mag? Ik ga IO doen, en altijd leuk om op deze manier al toekomstige studiegenoten tegen te komen :). Ik heb zelf trouwens een M1710 gekocht, volgens mij zwaar overkill voor de studie :+, maargoed het is direct een desktop vervanger.

Waarom heb je trouwens een bluetooth module genomen? Vrij veel mensen hier nemen het, maar ik zie het nut er niet helemaal van in. Bij praktisch elke telefoon kun je wel een datakabel kopen of je krijgt die er al bij. En zo'n kabel lijkt me goedkoper dan zo'n module. Of ga je er ook mee navigeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:08

Roy

Hobbies?

flappie27 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:21:
[...]

offtopic:
Welke studie ga je doen als ik vragen mag? Ik ga IO doen, en altijd leuk om op deze manier al toekomstige studiegenoten tegen te komen :). Ik heb zelf trouwens een M1710 gekocht, volgens mij zwaar overkill voor de studie :+, maargoed het is direct een desktop vervanger.

Waarom heb je trouwens een bluetooth module genomen? Vrij veel mensen hier nemen het, maar ik zie het nut er niet helemaal van in. Bij praktisch elke telefoon kun je wel een datakabel kopen of je krijgt die er al bij. En zo'n kabel lijkt me goedkoper dan zo'n module. Of ga je er ook mee navigeren :P
offtopic:
Ik ben 4e jaars IO student, doe nu de master Management of Product Development. Maar het wordt m'n eerste jaar aan de UT, heb de bachelor Industrial Design namelijk op de TU Eindhoven gedaan :)

Ik heb de bluetooth module erbij genomen omdat ik een pda/gsm (i-mate jam) heb en dan is het synchroniseren via bluetooth wel makkelijk, scheelt weer een kabeltje aansluiten (true, ik ben lui). En ik wou een notebook hebben waar ik weer 3 a 4 jaar mee vooruit kan, dus dan leek het mij wel makkelijk. Ik heb het namelijk met m'n vorige notebook (een NEC) wel gemist, het was namelijk ook wel makkelijk tijdens presentaties, dan kon ik met m'n telefoon draadloos via bluetooth Powerpoint bedienen.

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flappie27 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:21:
[...]

offtopic:
Roy schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:34:
[...]

offtopic:
Ik ben 4e jaars IO student, doe nu de master Management of Product Development. Maar het wordt m'n eerste jaar aan de UT, heb de bachelor Industrial Design namelijk op de TU Eindhoven gedaan :)
offtopic:
Ik ben wel het groentje hier dan, ga dit jaar beginnen met IO in twente :)

Heb inmiddels via via ook zo'n carbon cover te pakken kunnen krijgen, staat mooi :) Ben ik tenminste nog een beetje 'apart' op de uni. }:O

Wie weet hoe dat gaat als ik XP Pro erop wil zetten? Het service center zei dat ze iso's beschikbaar zouden stellen, maar doen zij dat dan of kan ik dat zelf doen (partitie's enzo).

Dan is ook gelijk alle Dell shit eraf O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Vage zooi, ik klik op die link in de startpost en zie dat de goedkoopste incl btw en ex verzenden 799 kost.

Als ik hem vervolgens selecteer, kost hij opeens 1080, wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamikaza
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 22:14
Misschien moet je even de rode letters lezen?
Oftewel je garantie naar beneden bijstellen, kom je als het goed is wel op die prijs uit.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 04:34
wielrenner schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:04:
Ik heb er een besteld. Nu nog een grote rugzak waar naast de laptop zelf ook nog wat boeken kunnen. Iemand een idee?
Ik heb deze gehaald voor mijn 6400:

http://www.kijkshop.nl/in...pID=0&intProductgroepID=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Zijn er mensen die de restore partitie verwijderen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een schone installatie van Windows is echt de moeite waard. Ik had eerst alle overbodige software gedeinstalleerd, maar ik was nog niet tevreden over de snelheid. Dus toen maar de boel geformatteerd, alle partities gewist en twee nieuwe erop gezet. Ik kan dus niet meer restoren en heb geen mediadirect meer, maar ik denk dat ik beide functies niet erg zal missen. Maar de 6400 wordt er wel merkbaar sneller door.

PS Bij een ATI-grafka: wanneer je bij opstarten de melding cli.exe toepassingsfout krijgt, download dan even .NET 1.1. Dat heeft ATI Catalyst namelijk nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic798
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:01

- Wireless 5.77 MB
- Cardreader 520 KB
- Chipset 14.2 KB
- LAN 95.6 KB
- Radeon X1400 11.1 MB

Als iemand interesse heeft wil ik ze wel online zetten
Ik heb wel interesse! :) Zou je ze ergens online kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:49:
Een schone installatie van Windows is echt de moeite waard. Ik had eerst alle overbodige software gedeinstalleerd, maar ik was nog niet tevreden over de snelheid. Dus toen maar de boel geformatteerd, alle partities gewist en twee nieuwe erop gezet. Ik kan dus niet meer restoren en heb geen mediadirect meer, maar ik denk dat ik beide functies niet erg zal missen. Maar de 6400 wordt er wel merkbaar sneller door.

PS Bij een ATI-grafka: wanneer je bij opstarten de melding cli.exe toepassingsfout krijgt, download dan even .NET 1.1. Dat heeft ATI Catalyst namelijk nodig.
Ik heb een 640m ik heb al een schone installatie gedaan maar ik was nog niet zeker over dat restore en media direct gebeuren maar ik ben bang dat ik die na dit weekend ook mis :P

Dit is trouwens mijn 1ste laptop maar wat mij verbaasd zijn de resources die door de Intel ProSet drivers worden gebruikt. Zijn er nog manieren omdat uit te kleden is het uberhaupt nodig voor bepaalde features :?

[ Voor 11% gewijzigd door CycloneX op 04-08-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gisteren ook maar eens met de grove borstel door de drivers heengegaan (op een eigen XP install). Daarna had ik zo'n 100-200 MB meer geheugen vrij :/ :D. Viel mij op dat de tools die op .NET gebaseerd zijn een hoop geheugen 'lekken' (gaat je geheugengebruik naar 500 MB+ als je tijdens een sessie even die tools gedraaid hebt. Al wordt dat geheugen blijkbaar wel weer vrijgegeven bij geheugenintensieve taken - maar toch...

wat ik gedaan heb:

- Intel PRO set voor wireless ervan gegooid.
Gebruik nu de Windows tool (die met de Intel PRO set geïnstalleerd evengoed in het geheugen zit). Enige nadeel is geloof ik dat je geen geavanceerde statistieken meer hebt (geen signaalsterkte in dbm bv.). Werkt evengoed - geen domme pop-ups meer

- De nieuwste Intel wireless drivers geïnstalleerd (nog niet bij Dell support te halen), die dat beveiligingsprobleem oplossen (zie FP).

- Dell ATI drivers eraf gegooid en Omega drivers erop gezet. Normaal control panel ipv. dat Catalyst Control Center mammoetgeval is een hele verademing. Bovendien heb ik nu meer breedbeeld resoluties (e.g. 1024x640, 1280x800) zodat je een zwaarder game niet direct in 1680x1050 hoeft te spelen.

Dit werkt evengoed en er zit een stuk minder crap in het geheugen.

Voor wie zich afvroeg waarom er vier beeldschermen gelist staan in Windows (bij een X1400 tenminste), dat is omdat er vier types beeldschermen aangestuurd kunnen worden:

1) Ingebouwde TFT
2) Extern scherm (VGA DSUB)
3) Extern TV (S-Video)
4) Component video

De component video zit naar verluidt in de S-Video aansluiting 'verstopt' (net als de SPDIF), en heb je ook een speciaal 'onvindbaar' kabeltje voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo lezers,
Heeft iemand al het nieuwe waardebonnummer? :)
alvast bedankt

06-08 toevoeging!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik zag hem in het topic staan: ik zet hem er nu duidelijk bij!!!
kortingscode: W8JTBGX$337XWJ
vervalt 30 oktober 2006

gr. henk

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Magic798 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:03:
[...]

Ik heb wel interesse! :) Zou je ze ergens online kunnen zetten?
Excuses, ik was even 2 daagjes afwezig. Mijn (desktop) pc staat momenteel in de clean install mode ;) en daar mijn laptop op de een of andere vage manier niet op internet kan zal ik het vanaf mijn eigen pc'tje moeten doen.

Als je even tot morgen wacht, dan heb ik wel de gelegenheid om ze te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 18:25
Roy schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:23:
- T2500
- 1680x1050 Truelife
- 80gb 7200rpm
- 2gb Ram
- bluetooth
- X1400 256mb

[...]

Ik zag bij de webshop van de UT verschillende notebooks, maar niet die van dell, hoe heb je dat gefixed? Aangezien jouw specs dr mooi uitzien voor dat geld. En de dell series vind ik persoonlijk mooier dan de BTO-laptops 8)7

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Zo heb weer een clean install gedaan, restore partitie is nu weg heb de Dell OEM XP cd met nLite gestript :) Intel ProSet drivers weggelaten. Totaal heb ik gewoon 130mb winst aan onnodige resources :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Ik ben net terug van vakantie en natuurlijk weer druk aan het kijken naar DE aanbieding :)
Mijn max budget is 1200 euro, daarover heen zal ik alleen doen met hele goede reden.
Config waaraan laptop minimaal moet voldoen:

T2250 proc
1GB ram
7200rpm HD
X1400
1680x1050 Truelife
Bluetooth

1 Jaar garantie zal voldoende zijn.
Verder zal ik er Windows en Restore cd's bij nemen, en natuurlijk de Carbon Cover })
Iemand nog E-Value tips / een actuele 5% kortingscode?

//edit: zonder speciale e-value codes (N08646) of kortingsbonnen heb ik nu bovenstaande voor 1280,00 alles inc., alleen wel met T2300E en 120gb 5400rpm. Niet echt goedkoop dus :(

//edit2: kleine ondernemers e-value code N08641, geen kortingsbon heb ik: T2300E en 60gb 7200rpm voor 1173,94. Minder HD space wat ik toch niet gebruik, maar wel 7200rpm schijf en >100 euro minder :)

Het interessante aan de N08641 is, dat je zo'n beetje elke proc kan kiezen:
Uitgaand van basis T2050, meerprijzen zijn:
code:
1
2
3
4
5
T2050 (1.60 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)  [Inbegrepen in prijs]  
T2300E (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) € 40,00
T2250 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)  € 80,00
T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)  € 120,00 
T2500 (2 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)     € 270,00

En dan is een T2300E tov een T2250 40 euries goedkoper en ongeveer gelijke prestaties, hoewel ik denk dat een hogere FSB (T2300E dus) handiger is aangezien dat alle componenten beinvloed?

//edit3:
Als je de E-value voor kleine ondernemers N08642 gebruikt, dan heb je precies dezelfde config als hierboven, alleen dan een 100gb 7200rpm voor een verschil van 45,00 terwijl als je dat bij de N08641 selecteert je er 140 euro meer voor moet betalen.

Conclusie:
Dan zou voor mij dus de 6400 beschreven in edit2 het beste zijn:

Dell 6400 (N08641)
Intel Core Duo Processor T2300E (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
ATI MOBILITY RADEON X1400 256MB
60GB (7,200 rpm)
15.4" UltraSharp™ TrueLife 1680x1050
1 Jaar Collect & Return service

Windows® XP Home Edition, SP2 (With Media)
Dell Wireless 350 Bluetooth
Resource CD
Snap on LCD back cover Carbon Fibre

Subtotaal € 1.129,31
Totale leveringskosten € 89,25
Korting leveringskosten -€ 44,63
Kortingscode W8JTBGX$337XWJ: -€ 56,47

Totaalprijs € 1.117,47

//edit4:
Wat ik dan alleen nog niet snap:
Afbeeldingslocatie: http://www.ltw-benelux.com/koen/pics/leveringskosten.jpg
De verzendkosten zouden gratis zijn, maar ik krijg 50% korting? Of zijn verzend- en leveringskosten heel wat anders?

[ Voor 92% gewijzigd door Neok_ op 06-08-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Laatst online: 14:02
leveringskosten zijn niet alleen de verzendskosten geloof ik. alleen de verzendskosten gaan eraf.

[ Voor 13% gewijzigd door Pred87 op 05-08-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Shapeshifter schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 22:25:
[...]

Excuses, ik was even 2 daagjes afwezig. Mijn (desktop) pc staat momenteel in de clean install mode ;) en daar mijn laptop op de een of andere vage manier niet op internet kan zal ik het vanaf mijn eigen pc'tje moeten doen.

Als je even tot morgen wacht, dan heb ik wel de gelegenheid om ze te uploaden.
Ok, ik heb er gewoon geen tijd meer voor, en ik ga zo een week weg, mijn excuses. Volgende week even terugkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:33:

kortingscode: W8JTBGX$337XWJ
vervalt 30 oktober 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrippleSix schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 00:20:
[...]

Ik zag bij de webshop van de UT verschillende notebooks, maar niet die van dell, hoe heb je dat gefixed? Aangezien jouw specs dr mooi uitzien voor dat geld. En de dell series vind ik persoonlijk mooier dan de BTO-laptops 8)7
dan moet je ook bij het Notebook Service Center zijn van de Utwente, zie dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Hehe, ik had nog zo'n code, was ook 5% korting. Dacht ff dat ik nu 10% korting kon krijgen :Y)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg een 640m te gaan kopen, kmaak me alleen wat zorgen over de mogelijke herrie die de voeding produceert. Ik zal muziek gaan opnemen met de laptop en te veel herrie (of het nou van voeding of de fan is) komt dan niet goed uit. Is het echt zo hard als die gast van arstechnica.com heeft opgenomen (luister hier: http://media.arstechnica....e/e1405.media/psupply.mp3). Is er niet niet gewoon wat mis met die voeding? Heeft er iemand uberhaupt gebruikerservaring met de 640m en cakewalk sonar of cubase en het gebruik van een USB danwel firewire geluidskaart? Werkt het allemaal een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 11-09 22:33
Sorry dat ik het hier neer zet maar ik vond het een beetje onnuttig om hiervoor een nieuw topic te openen..

Welk geheugen moet je eigenlijk in een 1300 zetten, ook Kingston of kan er ook Transcend in zoals hier al aangegeven wordt ? Want het geheugen bij Dell is gwoon dubbel de prijs als in andere (web)winkels...

Toch bedankt als ik al antwoord krijg :P !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 17:39:
Ik overweeg een 640m te gaan kopen, kmaak me alleen wat zorgen over de mogelijke herrie die de voeding produceert. Ik zal muziek gaan opnemen met de laptop en te veel herrie (of het nou van voeding of de fan is) komt dan niet goed uit. Is het echt zo hard als die gast van arstechnica.com heeft opgenomen (luister hier: http://media.arstechnica....e/e1405.media/psupply.mp3). Is er niet niet gewoon wat mis met die voeding? Heeft er iemand uberhaupt gebruikerservaring met de 640m en cakewalk sonar of cubase en het gebruik van een USB danwel firewire geluidskaart? Werkt het allemaal een beetje?
Herrie :? hehe hier een eigenaar van een 640m vraag wat je allemaal wil weten, foto's op aanvraag mogelijk.

Het punt herrie :P uhmmm wel apart dat stukje van artechnica heb nu de laptop 2 weken in bezit herrie is me nooit opgevallen :D. Enige geluid wat ik hoor is de harde schijf heel zacht ik heb een 80gb 7200rpm schijf. Voor de rest is hij echt super stil je merkt alleen meer warme lucht als de CPU hard aan het werk is. Dat geluidje van die mp3 heb ik nog nooit gehoor, ervaringen met geluidsbewerkingen kan je niet geven ik moet wel zeggen dat de geluidskaart van goeie kwaliteit is heb uhm af en toe aan mijn versterker hangen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CycloneX op 06-08-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:26

Rival24

I'll Be Back

Waarom kan ik nergens een extra 9-cell batterij bestellen bij Dell. Ik kan hem niet vinden bij de accessoires, of kijk ik verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Rival24 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:46:
Waarom kan ik nergens een extra 9-cell batterij bestellen bij Dell. Ik kan hem niet vinden bij de accessoires, of kijk ik verkeerd.
klik hier

Volgens mij bedoelen ze met Inspiron 6000 de gehele serie, helemaal zeker weet ik het niet.

Hier kan je ook nog bestellen: klik hier

[ Voor 11% gewijzigd door CycloneX op 08-08-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik wil binnenkort ook 'n Dell Inspiron 6400 halen...

M'n minimale specs zullen moeten worden:
Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
100GB (7,200 rpm) Hard Drive (mag ook 60/ 80GB zijn maar die kan k nergens selecteren)
256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16
9-cell , 80 Whr Li-Ion batterij

Toch heb ik nog 'n paar vraagjes:
-Ten eerste over 't scherm: Is de meerprijs van +/- 100 euro van 'n
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™ naar 'n
15.4" UltraSharp™ W Screen SXGA+ TFT Display resolution: 1680x1050 with TrueLife™ 't waard?

Hiermee bedoel ik? Is die resolutie en dat scherm zoveeeel mooier dan de 1280 x 800 versie?
Zijn er misschien ergens screenshots van die beeldformaten te zien? Via Google vind k niks namelijk :?

-Ten tweede: Wat vinden jullie 'n schappelijke prijs voor 'n laptop met deze specs?
Zoals ik 'm nu geconfigureerd heb:
2048MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
100GB (7,200 rpm) Hard Drive
Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module (up to 3 Mbps) with Enhanced Data Rate
gaat hij me ongeveer 'n 1250 euro kiezen (inclusief 1280 x 800 scherm met TrueLife)

Is dat 'n beetje 'n normale prijs of is dat echt absurd duur of juist heel goedkoop?

-Ten derde: Zou ik eventueel via 'n telefoontje 667 MHz geheugen kunnen fixen?
Ik heb niet heel veel verstand van computers/ laptops maar weet wel dat m'n proc langzamer gaat lopen met 533 MHz geheugen, terwijl hij eigenlijk 667 MHz aankan.. Als die 't kan wil ik 't ook dus >:)

En als laatste: Zal hier 'n beetje 'normaal' op te gamen zijn.
Jaja dat gamen altijd maar IK bedoel de wat oudere spellen a la: Hitman I, Worms, Driver enzo..?

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 08-08-2006 17:04 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:49:
15.4" UltraSharp™ W Screen SXGA+ TFT Display resolution: 1680x1050 with TrueLife™ 't waard?
Hier zat ik eerst ook over te twijfelen, maar zoiets is toch helemaal persoonlijk. De glans tussen beide beeldschermen is gelijk (allebij Truelife), en het enige verschil tussen de specs is de resolutie. Verwacht niet dat je met de hogere resolutie de nieuwste games goed zal kunnen draaien, daarvoor zal je hem toch echt op 1280x800 moeten draaien. Maar vind jij het, net als ik, ook fijn om lekker veel in je monitor te kunnen hebben staan (word-documenten naast elkaar, brede regels code, etc.), dan zou ik het toch doen voor die 100 euro :)
Hiermee bedoel ik? Is die resolutie en dat scherm zoveeeel mooier dan de 1280 x 800 versie?
Zijn er misschien ergens screenshots van die beeldformaten te zien? Via Google vind k niks namelijk :?
Het is dus niet zozeer mooier, maar alles is gewoon wat kleiner (meer pixels op een zelfde oppervlak), waardoor je dus meer in beeld kwijt kan.
-Ten tweede: Wat vinden jullie 'n schappelijke prijs voor 'n laptop met deze specs?
Zoals ik 'm nu geconfigureerd heb:
2048MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
100GB (7,200 rpm) Hard Drive
gaat hij me ongeveer 'n 1250 euro kiezen (inclusief 1280 x 800 scherm met TrueLife)

Is dat 'n beetje 'n normale prijs of is dat echt absurd duur of juist heel goedkoop?
Dat kan opzich wel goedkoper, maar houd bij deze config wel in je hoofd dat je 2gb aan ram hebt, en een 100gb 7200 rpm HD. (verder natuurlijk nog cover en bluetooth gadgets }:) Vul kortingscode in, snoei wat jij overbodig vind, en bel nog een keertje op voor een betere prijs.
-Ten derde: Zou ik eventueel via 'n telefoontje 667 MHz geheugen kunnen fixen?
Ik heb niet heel veel verstand van computers/ laptops maar weet wel dat m'n proc langzamer gaat lopen met 533 MHz geheugen, terwijl hij eigenlijk 667 MHz aankan.. Als die 't kan wil ik 't ook dus >:)
Ik heb ergens anders gelezen dat iemand door te bellen naar Dell een gratis upgrade naar sneller geheugen had gefixed. Dell opbellen heeft meestal wel zin, aangezien er dan vaak wel wat van de prijs kan worden afgedaan.
En als laatste: Zal hier 'n beetje 'normaal' op te gamen zijn.
Jaja dat gamen altijd maar IK bedoel de wat oudere spellen a la: Hitman I, Worms, Driver enzo..?
Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt, maar de games die jij noemt zou je hiermee absoluut op hoogste resolutie (als dat wordt ondersteund), ook bij een highres lcd, moeten kunnen spelen.

Verder wil ik je verwijzen naar mijn post een paar berichten hierboven:
Dell 6400 (N08641)
Intel Core Duo Processor T2300E (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
ATI MOBILITY RADEON X1400 256MB
60GB (7,200 rpm)
15.4" UltraSharp™ TrueLife 1680x1050
1 Jaar Collect & Return service

Windows® XP Home Edition, SP2 (With Media)
Dell Wireless 350 Bluetooth
Resource CD

Subtotaal € 1.129,31
Totale leveringskosten € 89,25
Korting leveringskosten -€ 44,63
Kortingscode W8JTBGX$337XWJ: -€ 56,47

Totaalprijs € 1.117,47
Wel wacht ik nog even met bestellen, aangezien ik eind augustus/begin september een betere prijs denk te krijgen ivm de Core Duo 2 Merom, waardoor de prijzen van de Core Duo (1) zullen zakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep die spellen kan je er makkelijkvolluit mee spelen. Maar die 1250 is zonder verzendkosten? want dan word ht ong 1300denk ik?
En dat is een zeer mooie prijs alleen raar dat er niet eens een optie op de site staat voor 667mhz geheuge at er eigleijk wel standaard bijhoort

EDIT

vind dell wel buitegewoon geodkoop met al die korting truukjes. Alleen nog jammer van dat 533mhz geheuge en dat de laptop toch wat aan de dikke kant is vergeleke met bv asus.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hier zat ik eerst ook over te twijfelen, maar zoiets is toch helemaal persoonlijk. De glans tussen beide beeldschermen is gelijk (allebij Truelife), en het enige verschil tussen de specs is de resolutie. Verwacht niet dat je met de hogere resolutie de nieuwste games goed zal kunnen draaien, daarvoor zal je hem toch echt op 1280x800 moeten draaien. Maar vind jij het, net als ik, ook fijn om lekker veel in je monitor te kunnen hebben staan (word-documenten naast elkaar, brede regels code, etc.), dan zou ik het toch doen voor die 100 euro :)

Ik heb m'n keuze vastgesteld: wordt 'n 1280 x 800 scherm met TrueLife!
Hier op m'n desktop werk ik ook op 1280 en als alles nog 'kleiner' wordt, word ik gek

Dat kan opzich wel goedkoper, maar houd bij deze config wel in je hoofd dat je 2gb aan ram hebt, en een 100gb 7200 rpm HD. (verder natuurlijk nog cover en bluetooth gadgets }:) Vul kortingscode in, snoei wat jij overbodig vind, en bel nog een keertje op voor een betere prijs.

2 GB Ram heb ik niet echt nodig, zoals ik eerder al zei.
Maar ik heb even snel gekozen voor de duurste Inspiron 6400 voor consumenten
en daar zat momenteel 'n geheugenverdubbeling van 1024 naar 2048 bij, dus vandaar...

Ik wil gewoon een 7200 rpm schijfje. Als ik 'n laptop koop moet die ook gewoon goed zijn en
daarom wil ik geen 5400 rpm schijfje. Je leest en hoort toch overal dat 7200 toch sneller is dus!!??

O ja het is 100 GB, omdat ik geen kleinere 7200 schijf kan kiezen.
Achja 100 GB is toch wel weer handig.

Ik heb ergens anders gelezen dat iemand door te bellen naar Dell een gratis upgrade naar sneller geheugen had gefixed. Dell opbellen heeft meestal wel zin, aangezien er dan vaak wel wat van de prijs kan worden afgedaan.

Ja toch heh, ik ga denk ook bellen naar Dell.

Maar eigenlijk wil ik 'n e-value code gebruiken 'kleine onderneming' en zo de laptop goedkoper krijgen.
Ben benieuwd hoe dat kan aan de telefoon, want ik ben/ heb geen onderneming dus ja..

Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt, maar de games die jij noemt zou je hiermee absoluut op hoogste resolutie (als dat wordt ondersteund), ook bij een highres lcd, moeten kunnen spelen.

Hoe bedoel je? Om echte moderne games te spelen gebruik ik toch m'n desktop, maar als ik in de trein zit ofzo wil ik soms wel wat racen met Driver of met Worms wat lol uithalen. Ik heb ook gekeken voor 'n echte game-laptop mja dan moet m'n budget naar de 1600 euro ofzo en dan kun je 2 uur gamen met 'n batterij dus heb toch maar gekozen voor 'n wat 'normalere' laptop ipv 'n gamemonster

Ik ga vanavond/ morgen nog wel even wat rondklooien met e-value codes van 'kleine ondernemingen'
die ik naar 'consumenten' kopieer enzo. Wil gewoon de config die ik hierboven neer had gezet en dat voor de goedkoopste prijs dus even kijken hoe ik daar aan kom...

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 08-08-2006 17:50 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Ik heb m'n keuze vastgesteld: wordt 'n 1280 x 800 scherm met TrueLife!
Hier op m'n desktop werk ik ook op 1280 en als alles nog 'kleiner' wordt, word ik gek

Heb je ook een puntje... mss dat ik er toch nog maar eens voor mezelf over moet nadenken.

2 GB Ram heb ik niet echt nodig, zoals ik eerder al zei.
Maar ik heb even snel gekozen voor de duurste Inspiron 6400 voor consumenten
en daar zat momenteel 'n geheugenverdubbeling van 1024 naar 2048 bij, dus vandaar...

Ik wil gewoon een 7200 rpm schijfje. Als ik 'n laptop koop moet die ook gewoon goed zijn en
daarom wil ik geen 5400 rpm schijfje. Je leest en hoort toch overal dat 7200 toch sneller is dus!!??

O ja het is 100 GB, omdat ik geen kleinere 7200 schijf kan kiezen.
Achja 100 GB is toch wel weer handig.

Je moet idd een 7200rpm schijf nemen, aangezien de HD de meest vertragende factor van een pc/laptop is.

Ja toch heh, ik ga denk ook bellen naar Dell.
Laat dan nog ff weten wat eruit is gekomen :)

Maar eigenlijk wil ik 'n e-value code gebruiken 'kleine onderneming' en zo de laptop goedkoper krijgen.
Ben benieuwd hoe dat kan aan de telefoon, want ik ben/ heb geen onderneming dus ja..

Je hoeft geen onderneming te zijn om daar te bestellen, aangezien ze toch niet naar een KvK-nummer oid vragen :) Als de aanbieding daar gunstiger is, kan je het gewoon daar kopen.

Hoe bedoel je? Om echte moderne games te spelen gebruik ik toch m'n desktop, maar als ik in de trein zit ofzo wil ik soms wel wat racen met Driver of met Worms wat lol uithalen. Ik heb ook gekeken voor 'n echte game-laptop mja dan moet m'n budget naar de 1600 euro ofzo en dan kun je 2 uur gamen met 'n batterij dus heb toch maar gekozen voor 'n wat 'normalere' laptop ipv 'n dgamemonster
Die games kunnen gewoon alles op high gespeelt worden :) Wat ik bedoelde is, dat oudere spellen heel vaak geen ondersteuning bieden tot breedbeeldresoluties. (dan kan je ze nog wel spelen, alleen wordt het beeld dan wat uitgerekt.)

Ik ga vanavond/ morgen nog wel even wat rondklooien met e-value codes van 'kleine ondernemingen'
die ik naar 'consumenten' kopieer enzo. Wil gewoon de config die ik hierboven neer had gezet en dat voor de goedkoopste prijs dus even kijken hoe ik daar aan kom...

Gebruik de E-value code die ik ook gebruikte, daarmee kan je wel uit alle HD's kiezen (dus ook een 60gb 7200 rpm)
//edit:
N08641

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de ervaring met het geluid van de geluidskaart, is dit een beetje oke ? Ik zag op de site van Dell het 1 en ander over een SB Audigy staan snap alleen niet helemaal hoe ze dit nu bedoelde.

Ik heb nu een Inspiron 6000 die ik ga vervangen voor een 6400 dus vroeg me even af of het geluid ook beter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Geluid van de audigy is een SOFTWARE oplossing, dus nooit voor betalen!! in de inspiron zit wel HD-audio onboard, maar is niet 1 van de beteren (86db s/n dacht ik zo, terwijl een nieuwe HD-audiochip makkelijk boven de 100db s/n komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Neok_ schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:11:
Gebruik de E-value code die ik ook gebruikte, daarmee kan je wel uit alle HD's kiezen (dus ook een 60gb 7200 rpm)
//edit:
N08641
Werkelijk 'n mooie evalue-code man!
Je kan idd alles kiezen wat je wilt!

1024 MB533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
80GB (7,200 rpm) Hard Drive

Kost 974 euro ipv de eerder genoemde laptop van 1250 (had wel 2048 MB en 100 GB schijf)

Ik heb 'm nu samengesteld via de evalue-code van Neok_
maar vraag me nu toch echt af welke prijs ik moet gaan betalen...

Afbeeldingslocatie: http://img344.imageshack.us/img344/3217/dell6400fj5.png

Ga ik voor deze config nu 1011 betalen of 1203... (exclusief kortingsbon)

[ Voor 64% gewijzigd door CLB op 08-08-2006 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkende waardebon voor 5% korting: ?Q7S30HKQRGXVZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is zeker een mooie code!! :9 8) ~ Bedankt man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:34:
Omdat er anders zo snel overheen gelezen wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:15:
[...]

Kost 974 euro ipv de eerder genoemde laptop van 1250 (had wel 2048 MB en 100 GB schijf)

[afbeelding]

Je betaald gewoon wat er rechtsonder komt te staan, en ik denk dat dat eerder in de buurt komt van 1011 euro dan 1203 euro (als je de kortingsbon gebruikt).

//edit:
GRATIS Dell 725 of 924 kleurenprinter bij aankoop van een PC of Notebook!
Aanbieding geldig op geselecteerde Dimension desktops en geselecteerde Inspiron notebooks! Geldig t/m 15-8-2006
Whoepiee..... :/
Das dus echt een aanbieding waar de meeste mensen geen zak aan hebben. Wel een tipje, wil je alsnog nu je Dell bestellen, dan moet je even bellen voor korting ipv printer.

[ Voor 15% gewijzigd door Neok_ op 09-08-2006 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Shapeshifter schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:21:
[...]

Je bent een van de weinige op het forum die dit probleem ook heeft. Ik heb deze laptop al vanaf april en continu problemen met een uitvallend wireles s kaartje. Heb defect na een week al gemeld. Vervolgens kom je in de Dell-technical-support-molen :> Das niet fijn. Ze denken daar dat je niets zelf kunt en dat het niet kan liggen aan de hardware.

Na diverse telefooontjes, vervangen van mijn router en wijzigen van instellingen - die ik zelf ook allang had geprobeerd - kreeg ik eindelijk een monteur op bezoek die mijn wireless kaartje van intel kwam vervangen. Oplossing bleek niet te werken. Vervolgens na diverse telefoontjes kwam Dell tot de conclusie dat het dus het moederbord moest zijn. Kon met het al niet voorstellen, en nadat de monteur weer langs was geweest, bleek ook die niets op te lossen.

Na eerst weer de nodige telefonische discussie, kreeg ik bij het zoveelste telefoontje een andere medewerker aan de lijn die doodleuk vertelde dat dit een bekend probleem was met deze chipset. Het wireless Intel kaartje moest vervangen worden door een wireless kaartje van Dell. Had dat eerder gezegd :| Het probleem was direct opgelost :X

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:15:
[...]

[afbeelding]
Screenshotje van de Dell-site met alle kosten, mja welke betaal ik nu...
Kunnen anderen hier ook wat zekerheid over geven?
Ik bedoel 1000 euro vind ik nog goed, maar 1200 is over m'n budget dus...

Nja eigenlijk heb ik geen budget, maar ik wil gewoon 'n leuke, redelijk goede laptop voor 'n goede prijs. Als jullie zeggen dat 1200 euro voor deze specs eigenlijk ook al heel goed is, ga ik daar van uit en spaar ik gewoon verder maar ik weet niet of dit een van de beste configs is die er te krijgen is voor 1000 (of voor 1200 euro) qua laptopspecs...

[ Voor 17% gewijzigd door CLB op 09-08-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Tijdje hier niet geweest, mochten er nog mensen zijn die wat toe te voegen hebben aan de TS dan hoor ik dat graag, evt. nieuwe E-value code? / ervaring m.b.t. Linux

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

de 1011 is excl btw (betaal je dus als je een bedrijf hebt en de btw terug kunt vragen)
de andere 1203 euro is incl btw. dat betaal jij dus waarschijnlijk.

met een kortingsbon gaat er dan nog ruim 50 euro vanaf.

alleen op dit moment betaal je wel de volle transportkosten (rond de 90 euro) alleen krijg je er een printer bij (waar je waarschijnlijk niks aan hebt). je kunt natuurlijk altijd proberen om te bellen en te zeggen dat je korting wilt ipv die printer. zo'n 35 euro korting is dan vaak wel te regelen. maar zit je dus nog wel rond de 1200 euro in totaal.

Maar om rond de 1000 euro uit te komen (incl btw) zul je een iets mindere laptop moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Niet online
Underworld schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:11:
Tijdje hier niet geweest, mochten er nog mensen zijn die wat toe te voegen hebben aan de TS dan hoor ik dat graag, evt. nieuwe E-value code? / ervaring m.b.t. Linux
Hieronder een leuke e-value code waarmee je alles naar wens kan instellen, en verder een kortingscode geldig tot eind oktober, wifi probleem, en highres lcd vraag.
Mss informatief om dat allemaal (al dan niet ingekort/herschreven) ook in de TS te verwerken?
Neok_ schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:11:
(...) Gebruik de E-value code die ik ook gebruikte, daarmee kan je wel uit alle HD's kiezen (dus ook een 60gb 7200 rpm)
//edit:
N08641
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 22:34:
dirkdirk schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 11:09:
[...]

Ik heb deze laptop al vanaf april en continu problemen met een uitvallend wireles s kaartje. (...)
Na eerst weer de nodige telefonische discussie, kreeg ik bij het zoveelste telefoontje een andere medewerker aan de lijn die doodleuk vertelde dat dit een bekend probleem was met deze chipset. Het wireless Intel kaartje moest vervangen worden door een wireless kaartje van Dell. (...)
Neok_ schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:21:

CLB schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:49:

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb nu nog een oude(3 jaar) HP laptop, en vind deze Dell zeer interessant.

Alleen bij mn huidige laptop is het zo, dat als je vanaf de accu werkt, het scherm veel minder helder is. Ik ga er van uit dat je daar bij deze Dell geen last van hebt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
RekZ schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:46:
Ik heb nu nog een oude(3 jaar) HP laptop, en vind deze Dell zeer interessant.

Alleen bij mn huidige laptop is het zo, dat als je vanaf de accu werkt, het scherm veel minder helder is. Ik ga er van uit dat je daar bij deze Dell geen last van hebt??
Dat kan je instellen in de bios bij de inspiron, en vervolgens met de helderheidstoetsen aanpassen. Misschien werkt het ook wel bij jouw laptop? Standaard stond de helderheid ingesteld op iets van 80% wanneer je met de accu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Neok_ schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:25:
[...]

Hieronder een leuke e-value code waarmee je alles naar wens kan instellen, en verder een kortingscode geldig tot eind oktober, wifi probleem, en highres lcd vraag.
Mss informatief om dat allemaal (al dan niet ingekort/herschreven) ook in de TS te verwerken?
Heb de E-value toegevoegt, thnx!
Ik vindt het verhaal van het wifi kaartje een beetje onzinnig om in de TS te posten aangezien er niet genoeg mensen zijn die er uberhoubt last van hebben.
True life is al zo vaak besproken dat het nu gewoon duidelijk moet zijn voor iedereen, zie vorige delen.

[ Voor 3% gewijzigd door Underworld op 09-08-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even kort navragen: een 9 cell accu in een Inspiron 640m is niet handig he?

Ik zat te kijken, en als ik hem alleen voor lichte games en verder office wil gebruiken is een 640m toch beter mee te sjouwen dan een 6400. Lekker zuinig ook en wat lichter.

En je krijgt meteen 1440x900 ipv 1280x800 (of een 100 euro duurdere 1680x1050).

Nu wordt het lastig: of Conroe halen, of eerst laptop kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:06:
Even kort navragen: een 9 cell accu in een Inspiron 640m is niet handig he?

Ik zat te kijken, en als ik hem alleen voor lichte games en verder office wil gebruiken is een 640m toch beter mee te sjouwen dan een 6400. Lekker zuinig ook en wat lichter.

En je krijgt meteen 1440x900 ipv 1280x800 (of een 100 euro duurdere 1680x1050).

Nu wordt het lastig: of Conroe halen, of eerst laptop kopen 8)7
Maybe heb je hier wat aan :? klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
LLEEDD schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:59:
[...]

Dat kan instellen in de bios bij de inspiron, en vervolgens met de helderheidstoetsen aanpassen. Misschien werkt het ook wel bij jouw laptop? Standaard stond de helderheid ingesteld op iets van 80% als je met de accu werkt.
Ok thnx.
Voor mijn laptop werkt hiet niet geloof ik ook, maakt niet uit ook, want deze pentium4 stopt er na 20 minuten zonder stroom al mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:26

Rival24

I'll Be Back

Weet iemand een online laptoptassenwinkel zonder absurde prijzen? Ik had deze wel gezien maar zelfs op ebay en in de pricewatch kon ik hem niet vinden.

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Vraagje over de bluetooth module, ik heb windows zelf opnieuw geinstalleerd, alle drivers gedownload en netjes geinstalleerd, alleen mis ik nu wat bluetooth functionaliteit. Ik kan geen bestanden overzetten??
Ik kan alleen de normale drivers vinden.
Met de standaard dell installatie kon het wel, alleen kan ik de juiste software niet vinden...

[ Voor 5% gewijzigd door MrDrako op 10-08-2006 08:48 ]

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Rival24 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 21:58:
Weet iemand een online laptoptassenwinkel zonder absurde prijzen? Ik had deze wel gezien maar zelfs op ebay en in de pricewatch kon ik hem niet vinden.
Kijkshop (onder PC en toebehoren) schappelijke prijzen (en mooie Belkin tassen)

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb dual boot Vista Beta erop gezet en dat werkt prima, alleen hij herkent de ingebouwde Bluetooth module helemaal niet. Het installeren van de bijbehorende bluetooth XP drivers van de Dell site werkt ook niet. Ook dan geeft Vista aan dat er geen bluetooth hardware is. Het bluetooth lampje brand wel. Ook aan en uitzetten van wireless/bluetooth helpt niet. In de hardwareconfiguratie in Vista zie ik geen bijzonderheden (en geen bluetooth module!)

Als ik met XP boot werkt het allemaal weer feilloos.

Iemand een idee wat slim is om verder te proberen?

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Wachten :P of eens linux proberen :)

Verwijderd

zeker, vooral de laatste linux enterprise, wat echt een supermooie versie is met zijn mooie 3D applicatie´s voor je desktop.
Je kunt namelijk prachtig verschillende desktopschermen als een kubus ronddraaien en hebt zo een prachtige veelzijdige mogelijkheid om heel veel verschillende applicaties en toepassingen tegelijk te bekijken op een mooie manier.

Werkt overigens ook direct out of the box met deze laptop. zelfs je intel 3945 wireless werkt meteen, als je tenminste in Yast je instellingen gewoon even goed invult, maar dat is heel makkelijk te doen.
Ik heb m zelfs hier op een Dell 9400 draaien op 1920*1200

• _pix
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 08:53
Kan iemand me vertellen hoe lang de levertijd nu ongeveer is? Kan het op de site nergens vinden en wil het graag weten voor ik bestel, aangezien er een beetje haast achter zit (± anderhalve week max). Vrees dat ik dat niet ga halen, iemand info?

Verwijderd

Ik had m binnen een week. Dell garandeert levering binnen 3 weken geloof ik.

• Neok_
  • Niet online
_pix schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:30:
Kan iemand me vertellen hoe lang de levertijd nu ongeveer is? Kan het op de site nergens vinden en wil het graag weten voor ik bestel, aangezien er een beetje haast achter zit (± anderhalve week max). Vrees dat ik dat niet ga halen, iemand info?
Wat ik tot nu heb gelezen is, dat ze zeggen een levertijd te hebben van 3 weken. Alleen is dat voor hun eigen voorbehoud en om geen valse verwachtingen te maken, want bij de meeste mensen leveren ze veel sneller uit.

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:26:
[...]

de 1011 is excl btw (betaal je dus als je een bedrijf hebt en de btw terug kunt vragen)
de andere 1203 euro is incl btw. dat betaal jij dus waarschijnlijk.

met een kortingsbon gaat er dan nog ruim 50 euro vanaf.

alleen op dit moment betaal je wel de volle transportkosten (rond de 90 euro) alleen krijg je er een printer bij (waar je waarschijnlijk niks aan hebt). je kunt natuurlijk altijd proberen om te bellen en te zeggen dat je korting wilt ipv die printer. zo'n 35 euro korting is dan vaak wel te regelen. maar zit je dus nog wel rond de 1200 euro in totaal.

Maar om rond de 1000 euro uit te komen (incl btw) zul je een iets mindere laptop moeten nemen.
Bedankt voor de duidelijke uitleg!

Is mooi dan wordt je lekker gemaakt met 1000 euro kost die 1200.
Maarja deze specs bij elkaar vormen in mijn opzicht ook 'n superlaptop!

Ik zal is vragen op m'n werk (ben nog student en werk daar parttime) of ze wat kunnen fixen...

Is 1200 voor 'n laptop met deze specs trouwens veel of is dat nog steeds 'n mooie prijs?

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:01:
[...]

Bedankt voor de duidelijke uitleg!

Is mooi dan wordt je lekker gemaakt met 1000 euro kost die 1200.
Maarja deze specs bij elkaar vormen in mijn opzicht ook 'n superlaptop!

Ik zal is vragen op m'n werk (ben nog student en werk daar parttime) of ze wat kunnen fixen...

Is 1200 voor 'n laptop met deze specs trouwens veel of is dat nog steeds 'n mooie prijs?
Ik had dezelfde specs als jij, maar dan T2250 ipv T2400, geen bluetooth, geen snap-on, 100gb@5400 ipv 80gb@7200. Inclusief verzending, korting en btw voor 890 euro. Jij moet zelf bepalen of je die extra specs deze meerprijs waard vindt.

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:10:
[...]

Ik had dezelfde specs als jij, maar dan T2250 ipv T2400, geen bluetooth, geen snap-on, 100gb@5400 ipv 80gb@7200. Inclusief verzending, korting en btw voor 890 euro. Jij moet zelf bepalen of je die extra specs deze meerprijs waard vindt.
Bedankt voor je bericht kan ik is mooi zien wat ik voor 300 euro meer krijg :)
Maar T2250 --> T2400 = + 40 euro
100 GB 5400 --> 80 GB 7200 = -20 euro
Bluetoothmodule = + 30 euro
Snap on cover = + 25 euro

Dus ik begrijp 'm niet helemaal...?

Als ik jouw config samenstel op Dell kost me dat al 909 euro EXC. BTW
dus van mij mag je mijn config is samenstellen! (inc. BT en Snap On cover)Ben benieuwd waar jij op uitkomt?

Ik op 969 EXC. BTW

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 10-08-2006 18:36 ]

• _pix
Vanmiddag eindelijk besteld O+

T2500
Windows MCE + media
2048 MB (2x1024 @ 667)
X1400 256 mb
80 gig 7200
1 jaar collect & return
bluetooth
9-cell batterij (2x)
resource cd
15.4" 1680x1050 TrueLife

Los nog een externe hd (maxtor 300 gb), een afstandsbediening voor MCE en speakers (x-230) besteld bij alternate.nl, nu hopen dat de levering een beetje opschiet O-)

• iglo
  • Laatst online: 25-04 19:43
Misschien is de koopjeshoek van Norrod een idee: veel nieuwe spullen tegen leuke prijsjes.

http://www.norrod.nl/

In het filter kijk je bij notebook.

Zelf ook een leuke tas gehaald voor €32 ( samsonite )

• iglo
  • Laatst online: 25-04 19:43
Zelf heb ik nog een vraag: flikkerd jullie scherm ook af en toe bij het switchen van bijvoorbeeld websites? Heel af en toe heb ik er last van. Netstroom of accu maakt geen verschil. Ook het verwijderen/installeren van drivers maakt niets uit. De laatste biosupdate zit er ook op.
Het is een T2300 met een truelife scherm + x1300 kaartje

• RekZ
  • Niet online
Raar eigenlijk dat bij de consumenten versie je 71 euro moet betalen voor je dvd brander, en die er bij de "kleine bedrijven" al standaard in zit :?

• CLB
  • Niet online

CLB

_pix schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:49:
T2500
Windows MCE + media
2048 MB (2x1024 @ 667)
X1400 256 mb
80 gig 7200
1 jaar collect & return
bluetooth
9-cell batterij (2x)
resource cd
15.4" 1680x1050 TrueLife
Hoeveel heeft deze config je gekost, is bij elkaar natuurlijk wel DE uber Inspiron 6400

• Neok_
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:41:
[...]

Hoeveel heeft deze config je gekost, is bij elkaar natuurlijk wel DE uber Inspiron 6400
Hij mist nog een kewle lcd-cover B)

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:34:
[...]

Bedankt voor je bericht kan ik is mooi zien wat ik voor 300 euro meer krijg :)
Maar T2250 --> T2400 = + 40 euro
100 GB 5400 --> 80 GB 7200 = -20 euro
Bluetoothmodule = + 30 euro
Snap on cover = + 25 euro

Dus ik begrijp 'm niet helemaal...?

Als ik jouw config samenstel op Dell kost me dat al 909 euro EXC. BTW
dus van mij mag je mijn config is samenstellen! (inc. BT en Snap On cover)Ben benieuwd waar jij op uitkomt?

Ik op 969 EXC. BTW
Ik heb er net even naar gekeken, maar ik krijg mijn configuratie ook niet meer op 890 euro... via de manier waarop ik het twee weken geleden heb gedaan kost het me nu ruim 1000 euro. |:( Dus als je nog even tijd hebt, zou ik een betere actie afwachten.

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Houd er rekening mee dat je nooit bezuinigt op een laptop tas, ik heb zelf een Crumpler en die bevalt me tot nog toe zeer goed, ook omdat je aan de buitenkant niet ziet wat er in zit.
Zit offcourse wel een prijs kaartje aan, mja goed als je bedenkt wat er binnen in de tas zit...

• Kappen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-10-2023
Hallo,

Ik had een klein vraagje. Ik heb een 6400 met een T2500 processor en een 100GB 7200 harde schijf. Is het normaal dat de ventilator bijna constant in hoge toeren draait, zo warm is het nu toch ook niet meer buiten?
Als ik de laptop aanzet, schakelt de ventilatie in na ongeveer 3 minuten, als ik bij de eigenschappen van "Deze computer" kijk, merk ik op dat de laptop steeds op 2,0Ghz werkt, terwijl hij vroeger wel eens op 997Mhz werkte als er geen intensieve taken bezig waren. Is er iets fout aan het gaan?

Groeten,

Kappen

• _pix
CLB schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:41:
[...]

1382€ omdat ik geen btw betaal. Inclusief btw kom je uit op 1645€.

en dan nog speakers (logitech x-230) à 37€, externe hd (maxtor 3200 300 gig 7200 rpm) à 119€ en de afstandsbediening voor MCE à 28€, allemaal bij alternate.nl

• _pix
Neok_ schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 20:06:
[...]

Hij mist nog een kewle lcd-cover B)
Nog over getwijfeld, bestel eventueel later nog de leathercover denk ik, ziet er toch wel mooi uit :)

• Neok_
  • Niet online
_pix schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:50:
[...]

Nog over getwijfeld, bestel eventueel later nog de leathercover denk ik, ziet er toch wel mooi uit :)
Toch jammer dat je er dan 2x zoveel voor kwijt bent ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van veelvuldig flamen wordt er vanaf heden (12 juni) strenger gemodereerd op flamen etc. Houdt het dus een beetje gezellig :)