Die waardebon werkt alleen als je iets bestelt vanuit consumenten en niet bij kleine ondernemingen,Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 11:59:
Ik heb mijn laptop bijna besteld. Alleen wordt de waardebon van 5% korting niet toegepast. Ik kom uit op 1.301,86 (inc btw + gratis verzendkosten).
Normaal gesproken zou de prijs 1236.75. Ik krijg de volgende melding bij het invoeren van de 5% korting waardebon:
Ingevoerde waardebonnen
De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie.
Nu 5% korting op uw order!
Vervalt vrijdag 28 juli 2006
Ook tijdens de afrekening staat er 1.301,86
Niemand?Robbertz schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:58:
Weet iemand nog hoe dat programma werd genoemd waarmee je de snelheid van je laptop kon bekijken, accu, videokaart enz? Bedankt
Gebruik PCMark of Windows Vista Beta 2, vanaf daar kan je het ook zien.
[ Voor 18% gewijzigd door dbzokphp op 22-06-2006 16:00 ]
nice, thanks! tot wanneer is die e-value code geldig en wat verschilt er precies?MarcoC schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:39:
Gebruik DMNL4-N06643 als E-Value Code, dan kom je wel onder de €1400 voor het door jou gewenste systeem.
In je mandje ook nog de waardebon NRF8MZ4?VK?LL8 toepassen. Dan heb je 'm voor €1230 euries.
Bij een vergelijking zag ik namelijk 1 klein? verschilletje:
Gedis Bundle Reference
6400 Gold N06643 Gedis Bundle Reference (bij de e-value versie)
6400 Multi Media N06645 (normale versie)
qua prijs scheelt het ook ~130 euro voor dezelfde specs, exclusief verzendkosten en 5% korting!
Kan het niet echt vinden op bovenstaande na
edit: gratis verzendkosten tot dinsdag 27 juni
[ Voor 17% gewijzigd door Remco20 op 22-06-2006 23:39 ]
Maar er was daar zo'n speciaal programma voor, is ook al in deze topic voorgekomen, kan het alleen niet vindendbzokphp schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:56:
[...]
Gebruik PCMark of Windows Vista Beta 2, vanaf daar kan je het ook zien.
Verwijderd
Heeft iemand al voor elkaar om met sonic digitalmedia te werken(die bij de in6400 zit) ?
Ik kan geen Video_TS map branden op een dvd, en wanneer ik een ISO maak van een cdrom dan is die corrupt
Weet iemand of deze software nog ergend voor nutig is of kan ik hem maar beter in me prullbak gooien ?
Ik kan geen Video_TS map branden op een dvd, en wanneer ik een ISO maak van een cdrom dan is die corrupt
Weet iemand of deze software nog ergend voor nutig is of kan ik hem maar beter in me prullbak gooien ?
Nee, daar kan je de accu niet bekijken. Waar is dat programma gebleven in die topics
Notebook hardware control misschien?Robbertz schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:50:
[...]
Nee, daar kan je de accu niet bekijken. Waar is dat programma gebleven in die topics
Er is weer een nieuwe bios uit voor de I6400. Nummer A05 alweer. Dit zijn de veranderingen:
Enhancements
------------
1. Support NVIDIA GeForce Go 7300 Graphic Card.
2. Updated Intel processor support, Processor ID: 06EC.
Nvidia Go 7300 support? Ik kon geen Intel processor vinden met het ID 06EC, hopelijk is dit een Core 2 Duo met merom core. Er is in principe alleen een biosupdate nodig om de Core 2 Duo's te laten werken.
Enhancements
------------
Nvidia Go 7300 support? Ik kon geen Intel processor vinden met het ID 06EC, hopelijk is dit een Core 2 Duo met merom core. Er is in principe alleen een biosupdate nodig om de Core 2 Duo's te laten werken.
Verwijderd
We kunnen dus binnenkort een geforce go 7300 verwachten. Niet dat het echt een prestatiemonster is. Hij is eerder gelijk aan een x1300. Die processor kan ook een T2600 zijn. Hopelijk gaan de prijzen dan omlaag.AttiX schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 02:16:
Er is weer een nieuwe bios uit voor de I6400. Nummer A05 alweer. Dit zijn de veranderingen:
Enhancements
------------
Wat betreft BIOS: makkelijker kan het echt niet. Installeren --> opnieuw starten --> Klaar is kees.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 08:59 ]
Verwijderd
Hebben ze die bug er ook eindelijk uitgehaald dat je scherm gewoon aan blijft staan wanneer je laptop dicht klapt ?? (veder ondekte ik laats ook nog dat soms wanneer het scherm op standby gaat pas weer aan wilt gaan wanneer je hem dicht en weer openklapt.)AttiX schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 02:16:
Enhancements
------------
Verwijderd
Zou iemand dit programma kunnen installeren en me kunnen vertellen welke CPUID EAX hij/zij heeft?
http://www.roadkil.net/downloads/cpuid.zip
hmm ben benieuwd! Ik heb liever een nvidia kaartje in m'n delletje
Intel Core Duo T2400: 06E8Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:36:
Zou iemand dit programma kunnen installeren en me kunnen vertellen welke CPUID EAX hij/zij heeft?
Waarom zou je liever een tragere Nvidia kaart in je notebook willen ipv een snellere ATI?Remco20 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:50:
hmm ben benieuwd! Ik heb liever een nvidia kaartje in m'n delletje
OpenGL-prestatiesAttiX schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:31:
Waarom zou je liever een tragere Nvidia kaart in je notebook willen ipv een snellere ATI?
maar ik weet niet goed hoe de x1300/x1400 zich verhouden tot de 7300
A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.
Verwijderd
Weggooien. Heb deepburner gedownload om een ISO'tje te branden: klein, snel, simpel en helemaal gratis.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:23:
Heeft iemand al voor elkaar om met sonic digitalmedia te werken(die bij de in6400 zit) ?
Verwijderd
Thnx, is inderdaad een erg fijn programma. Ik snap niet dat somige bedrijfen zoals sonic zulke troep als payware leveren

Verwijderd
06EC. Wat zou dat toch betekenen?AttiX schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:31:
[...]
Intel Core Duo T2400: 06E8
[...]
Waarom zou je liever een tragere Nvidia kaart in je notebook willen ipv een snellere ATI?
Puur vanwege mijn ervaringen met ATi. Nvidia drivers vind ik beter werken dan catalist. Misschien komt het omdat programma's beter geoptimaliseerd worden voor nvidia kaarten?AttiX schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:31:
Volgens deze site hebben de core2 duo's het volgende ID: 06Fx
Misschien is 06EC een nieuwe Core Solo of Core Duo.
Iemand inside-info over wat het gaat worden & wanneer het ingevoerd zou worden? ^^ Ben wel geinteresseerd in een 6400, maar nu ik hoor dat er upgrades aan zitten te komen wacht ik liever eventjes...AttiX schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:57:
Volgens deze site hebben de core2 duo's het volgende ID: 06Fx
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Verwijderd
Dit komt van het laptop 2006-2007 van uttwente topic.
http://www.nsc.utwente.nl...x.php?p=newsitems&o=v&i=8
Er is een upgrade mogelijkheid van een t2600. Dit kun je als consument niet kiezen bij Dell. Zou dat hem kunnen zijn?
http://www.nsc.utwente.nl...x.php?p=newsitems&o=v&i=8
Er is een upgrade mogelijkheid van een t2600. Dit kun je als consument niet kiezen bij Dell. Zou dat hem kunnen zijn?
Hmmmm, wel een leuke prijs voor dat systeempje, had ik ook aan mee kunnen doen, maar he, ik heb m nu al en voor bijna 300 euro minder (alleen dan een T2300, 60 gig en maar 1 jaar garantie)...
Achja, wacht wel een jaartje en dan stop ik er een T2700 tegen de tijd dat die gedumpt wordt...
Achja, wacht wel een jaartje en dan stop ik er een T2700 tegen de tijd dat die gedumpt wordt...
maaruh, zit er nou een socket op de 6400 of is de processor vastgesoldeerd?
Verwijderd
Over snel gesproken.....gisteren mijn 6400 besteld vandaag al geproduceerd en in de doos gestopt.
Iemand enig idee hoe lang het nog duurt van het moment van productie tot bezorging??
Iemand enig idee hoe lang het nog duurt van het moment van productie tot bezorging??
Verwijderd
Zonet hebben ze mijn 1 maand oude Dell kosteloos opgehaald. Na wekenlang vruchteloos zoeken naar een oplossing voor het kraken en ticken van muziek via een extern USB apparaat blijkt er geen te zijn. Het is een bug in Intel Dual Core of in de chipset, dus geen oplossing. Na paar telefoontjes kwam ook Dell tot de conclusie dat ze geen oplossing konden bieden.
Aangezien de notebook enkel maar voor dit ene doel aangekocht is zat ik dus met een 'waardeloze' notebook. Dell is bereid om de notebook, kosteloos (!!!), terug te nemen. Vandaag kwam een koerierdienst de notebook oppikken om terug naar Dell in Hampshire te sturen. Daar zal de notebook ontmanteld worden en de onderdelen op de tweedehands markt verkocht worden.
Ik moet zeggen: zeer puike prestatie van Dell. Ik ben aangenaam verrast dat ze begrip hadden voor mijn situatie en bereid waren om de notebook terug te nemen. Ik moet wel zeggen dat ik binnen de 10 dagen reeds melding gemaakt had van de problemen die ik tegen kwam. En de wet op aankopen via internet vermeldt dit trouwens.
Dell adviseerde mij zelfs om even bij andere merken te kijken omdat zij op dit ogenblik geen oplossing konden bieden. Wel, ik kan enkel zeggen dat ze mij overtuigd hebben van hun professionalisme en dat ik toekomstige aankopen zeker en vast bij hen ga doen. Ik heb een zeer goeie prijs gekregen voor mijn notebook configuratie en nu ook een goeie oplossing (ik krijg mijn aankoopprijs integraal terug). Als de volgende chipset eraan komt, ik gok op Intel Dual 2 Core, dan koop zeker en vast terug een DELL.
Dit even om mee te geven dat er ook positieve verhalen zijn over Dell
Aangezien de notebook enkel maar voor dit ene doel aangekocht is zat ik dus met een 'waardeloze' notebook. Dell is bereid om de notebook, kosteloos (!!!), terug te nemen. Vandaag kwam een koerierdienst de notebook oppikken om terug naar Dell in Hampshire te sturen. Daar zal de notebook ontmanteld worden en de onderdelen op de tweedehands markt verkocht worden.
Ik moet zeggen: zeer puike prestatie van Dell. Ik ben aangenaam verrast dat ze begrip hadden voor mijn situatie en bereid waren om de notebook terug te nemen. Ik moet wel zeggen dat ik binnen de 10 dagen reeds melding gemaakt had van de problemen die ik tegen kwam. En de wet op aankopen via internet vermeldt dit trouwens.
Dell adviseerde mij zelfs om even bij andere merken te kijken omdat zij op dit ogenblik geen oplossing konden bieden. Wel, ik kan enkel zeggen dat ze mij overtuigd hebben van hun professionalisme en dat ik toekomstige aankopen zeker en vast bij hen ga doen. Ik heb een zeer goeie prijs gekregen voor mijn notebook configuratie en nu ook een goeie oplossing (ik krijg mijn aankoopprijs integraal terug). Als de volgende chipset eraan komt, ik gok op Intel Dual 2 Core, dan koop zeker en vast terug een DELL.
Dit even om mee te geven dat er ook positieve verhalen zijn over Dell
Ik had mijn 6400 dinsdag besteld en woensdagavond stond ie al op verzonden, alleen nog niks ontvangen, op UPS staat ie in transit dus waarschijnlijk maandag of dinsdag.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:19:
Over snel gesproken.....gisteren mijn 6400 besteld vandaag al geproduceerd en in de doos gestopt.
@Edn
Nice dit allemaal, hopelijk blijven ze in de toekomst hetzelfde presteren, mja wat je zelf al zij dat je de wet achter je had staan, dat helpt wel in dit geval.
Nice dit allemaal, hopelijk blijven ze in de toekomst hetzelfde presteren, mja wat je zelf al zij dat je de wet achter je had staan, dat helpt wel in dit geval.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Ik wil even iedere forumdeelnemer bedanken!
Laptop is net binnen, dit is mijn eerste indruk!
beeld:TOP
snelheid(T2400):TOP
videokaart(X1400): nog niet getest
geluid(ECHT GOED) TOP
Eindoordeel: SJIBBIE
Echt een complete laptop en gebruiksklaar wanneer geleverd!
Laptop is net binnen, dit is mijn eerste indruk!
beeld:TOP
snelheid(T2400):TOP
videokaart(X1400): nog niet getest
geluid(ECHT GOED) TOP
Eindoordeel: SJIBBIE
Echt een complete laptop en gebruiksklaar wanneer geleverd!
Verwijderd
En hij zit dus nu al in de vrachtwagen...dbzokphp schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:34:
[...]
Ik had mijn 6400 dinsdag besteld en woensdagavond stond ie al op verzonden, alleen nog niks ontvangen, op UPS staat ie in transit dus waarschijnlijk maandag of dinsdag.
Kun je ook ergens opzoeken waar de transporteur nu is? De site van Dell geeft nu n.l. geen verdere status meer aan
Verwijderd
Weet iemand of je goed kunt ontwerpen (3dsmax, solidworks (cad)) met een onboard videokaart?
Hoe bedoel je dat ie nu in de vrachtwagen zit? Bedoel je dat in transit betekent dat ie in de vrachtwagen zit?Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:12:
[...]
En hij zit dus nu al in de vrachtwagen...![]()
![]()
Kun je ook ergens opzoeken waar de transporteur nu is? De site van Dell geeft nu n.l. geen verdere status meer aan
Verwijderd
Waarschijnlijk. Op de UTwente wordt hij nl al als zodanig aangeboden.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 08:55:
[...]
Die processor kan ook een T2600 zijn. Hopelijk gaan de prijzen dan omlaag.
Verwijderd
Zie mijn post boven. Dat was dus ook mijn voorlopige conclusie.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:30:
[...]
Waarschijnlijk. Op de UTwente wordt hij nl al als zodanig aangeboden.
ik heb geen goede ervaringen met on-board en CADVerwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:20:
Weet iemand of je goed kunt ontwerpen (3dsmax, solidworks (cad)) met een onboard videokaart?
Ik ben aan het twijfelen tussen de precision M65 en de Inspirion 6400.
En de voornaamste reden is de grafische kaart van de precision (Quadro) die veel beter presteert dan de Ati (zeker in OpenGL) en de grotere resolutie van het scherm.
Ik weet niet hoe zwaar je tekent maar mijn Geforce Go 5200 heeft het met SolidWorks en Pro-E behoorlijk lastig
... No further comment.
RTFMDarkChylde schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:13:
maaruh, zit er nou een socket op de 6400 of is de processor vastgesoldeerd?
http://support.euro.dell....0/en/sm/cpu.htm#wp1084976
Verwijderd
Eindelijk ook eentje besteld vandaag.
T2500 2,0 ghz
1024ddr2
ati x1400
80gb (7200rpm)
WinXP Pro
Bluetooth
Prijs: €1345
Maar omdat mijn pa een bedrijf heeft kan hij de btw weer terug vragen...
Prijs: €1129
T2500 2,0 ghz
1024ddr2
ati x1400
80gb (7200rpm)
WinXP Pro
Bluetooth
Verwijderd
Lucky bastard.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:49:
Eindelijk ook eentje besteld vandaag.
T2500 2,0 ghz
1024ddr2
ati x1400
80gb (7200rpm)
WinXP Pro
Bluetooth
Verwijderd
Haha eigenlijk wel he.
Alleen heb ik het zelf niet zo door
Maargoed ik zal eens goed vertellen wat ik van het ding vind als hij binnen is.
+ fotos
Verwijderd
Wat voor processor heb je? Misschien dat het daar aan ligt.moser schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:42:
[...]
ik heb geen goede ervaringen met on-board en CAD
Ik ben aan het twijfelen tussen de precision M65 en de Inspirion 6400.
En de voornaamste reden is de grafische kaart van de precision (Quadro) die veel beter presteert dan de Ati (zeker in OpenGL) en de grotere resolutie van het scherm.
Ik weet niet hoe zwaar je tekent maar mijn Geforce Go 5200 heeft het met SolidWorks en Pro-E behoorlijk lastig
Heel raar, heb net mn laptop gekregen en even opnieuw windows erop gegooid, alleen nu begint de installatie van de SIGMATEL STAC 92XX C-Major HD Audio driver moeilijk te doen. Hij zegt dat het bestuuringsprogramma niet wordt ondersteund ofzo.
En met msn messenger zegt hij dat hij een .dll bestand mist.
Iemand die dit ook had?
Iemand die dit ook had?
Jep, maar hij geeft nog steeds die foutmeldingen. Dus ik ga maar even service pack 2 erin gooien aangezien ik nu de gewone xp had geinstalleerd. Misschien ligt het daar aanVerwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:19:
chipset driver geïnstalleerd?

EDIT: Alles doet het nu super, het lag dus inderdaad aan Service Pack 2!
PS: Weet iemand hoe je bij games (BF2) kan zorgen je dat je beeld niet word uitgerekt? Hoe kan je van die zwarte balken krijgen? Bedankt
[ Voor 27% gewijzigd door Robbertz236 op 24-06-2006 01:37 ]
Verwijderd
Scale image - maintain aspect ratio:

't Is ook een instelling in het bios ergens, die geldt dan als je niet in Windows zit neem ik aan.

't Is ook een instelling in het bios ergens, die geldt dan als je niet in Windows zit neem ik aan.
Ja, dit heb ik ook gehad. Komt door de intel HD audio driver. Wat ik heb gedaan is het volgende:Robbertz schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:57:
Heel raar, heb net mn laptop gekregen en even opnieuw windows erop gegooid, alleen nu begint de installatie van de SIGMATEL STAC 92XX C-Major HD Audio driver moeilijk te doen. Hij zegt dat het bestuuringsprogramma niet wordt ondersteund ofzo.
Iemand die dit ook had?
-Apparaatbeheer, Audio device opzoeken (misschien staat er zelfs een uitroepoteken bij)
-Driver vernieuwen en laten zoeken op internet.
-Windows komt dan met Intel HD audio device, die moet je installeren
-Vervolgens installeer je de sigmatel drivers.
Bedankt, maar nadat ik XP Service pack 2 had geinstalleerd deed hij het wel weer goed, dus blijkbaar heeft service pack al die Intel HD audio device driver aan boord.AttiX schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:37:
[...]
Ja, dit heb ik ook gehad. Komt door de intel HD audio driver. Wat ik heb gedaan is het volgende:
-Apparaatbeheer, Audio device opzoeken (misschien staat er zelfs een uitroepoteken bij)
-Driver vernieuwen en laten zoeken op internet.
-Windows komt dan met Intel HD audio device, die moet je installeren
-Vervolgens installeer je de sigmatel drivers.
Bedankt, ik zal het zometeen even gaan testen!Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 01:58:
Scale image - maintain aspect ratio:
[afbeelding]
Weten jullie trouwens of deze laptop ook een slaapstand heeft naast de standby functie? Zou wel erg handig zijn! Bedankt
Bedankt, ik had hem nog niet geactiveerdKappen schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:46:
Slaapstand, natuurlijk: druk op de toets "Fn" + F1
Verwijderd
Ik heb de laptop gister besteld.
Alleen heb ik nergens iets ontvagen waar die codes voor 'Bestellings status' op horen te staan.
Weet iemand hoe ik hier aan kan komen?
Alvast bedankt
Alleen heb ik nergens iets ontvagen waar die codes voor 'Bestellings status' op horen te staan.
Alvast bedankt
Verwijderd
Volg de instructies en je zal het vanzelf krijgen... Dus ik zou beginnen met de betaling in orde te maken.Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 17:24:
Ik heb de laptop gister besteld.
Alvast bedankt
Verwijderd
Betaling is vanmorgen al geregeld.Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:07:
[...]
Volg de instructies en je zal het vanzelf krijgen... Dus ik zou beginnen met de betaling in orde te maken.
Zal zeker wel maandag pas gezien worden, en dan zal ik zeker wel een bericht ontvangen.
Slomerds!
momenteel een 3.06GHz P4Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:24:
[...]
Wat voor processor heb je? Misschien dat het daar aan ligt.
maar dezelfde tekeningen op een vergelijkbaar systeem met een quadro gingen veel vlotter.
Waarschijnlijk wordt het toch een Inspirion 6400 met een x1400
maar on-board en de CAD toepassingen waar ik mee bezig ben is geen combinatie.
... No further comment.
Nou, tot nu toe super tevreden met mn laptop! Even 3Dmark draaien, zal zometeen even het resultaat posten.
[ Voor 115% gewijzigd door Robbertz236 op 24-06-2006 22:55 ]
Verwijderd
Mijn accu wordt steeds beter 
Ik weet niet of jullie het ook hebben, maar Notebook Hardware controle gaf eerst aan dat me condita van me accu 101% is van de originele capciteit, en is die volgens het tooltje zelf 108% van zijn orginele capciteit
Ik weet niet of jullie het ook hebben, maar Notebook Hardware controle gaf eerst aan dat me condita van me accu 101% is van de originele capciteit, en is die volgens het tooltje zelf 108% van zijn orginele capciteit
Tijd voor een calibratie?Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:56:
Mijn accu wordt steeds beter
Verder klopt het wel dat een accu na enkele cycli pas z'n maximale capaciteit heeft.
Kunnen jullie me nog een goeie laptop tas aanbevelen voor de 6400? Iets met klein vak erbij voor muis, accu enz.
Ik heb al eens rondgekeken en deze bevalt me erg, alleen heeft hij geen harde zijkant tegen eventuele stootjes. Iemand die weet waar je deze kan halen?
EDIT: Ziet er goed uit! Muis, accu en laptop passen er netjes in

Nu nog: waar te krijgen?
Ik heb al eens rondgekeken en deze bevalt me erg, alleen heeft hij geen harde zijkant tegen eventuele stootjes. Iemand die weet waar je deze kan halen?
EDIT: Ziet er goed uit! Muis, accu en laptop passen er netjes in

[ Voor 24% gewijzigd door Robbertz236 op 24-06-2006 23:16 ]
er is trouwens een weekend aanbieding voor de 6400 zie ik nu:
Speciale weekendaanbieding !! Dell A525 Luidsprekers incl. Subwoofer
werkt niet met de e-value code zo te zien
Verwijderd
oh kom op zeg, wat moet je met die troep (printer of subwoofer). Ik wil kortingRemco20 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 00:05:
er is trouwens een weekend aanbieding voor de 6400 zie ik nu:
Hebben jullie ook problemen met het afspelen van dvd's op jullie 6400? PowerDVD en Cliprex doen het bij mij wel, alleen ik krijg zwart beeld met wel geluid
hehe inderdaadVerwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:25:
[...]
oh kom op zeg, wat moet je met die troep (printer of subwoofer). Ik wil korting
Ze hebben nu gratis dubbel geheugen, gratis transport en gratis speakerset. Alleen die gratis transport is een beetje onduidelijk. De laptop moet meer dan 899 euro kosten, maar als ik een laptop kies van 1055 euro dan zie ik nog steeds de transportkosten op de rekening staan. Ik kan nog wel 5% korting krijgen met dat waardebon nummer (NRF8MZ4?VK?LL8).
De config die ik wil gaan bestellen is:
- Insipiron 6400 Duo Core 1.66 GHz
- 1 GB RAM
- ATI 1400 met 256MB
- Ultrasharp 1680x1050 scherm
- Bluetooth module
- 60GB 5400 RPM Harddisk
- 8X DVD brander
- 9-cell battery
- Gratis speakerset
- geen draagtas
Dit dus voor 1055 euro
Ik zou eigenlijk 2GB willen, maar een upgrade naar 2 GB kost 285 euro bij Dell. Zou ik daar nog wat af kunnen krijgen als ik ze opbel? Jammer dat ze er niet zijn op zondag.
- 1 GB RAM
- ATI 1400 met 256MB
- Bluetooth module
- 60GB 5400 RPM Harddisk
- 8X DVD brander
- 9-cell battery
- Gratis speakerset
- geen draagtas
Dit dus voor 1055 euro
Ik zou eigenlijk 2GB willen, maar een upgrade naar 2 GB kost 285 euro bij Dell. Zou ik daar nog wat af kunnen krijgen als ik ze opbel? Jammer dat ze er niet zijn op zondag.
Ik zou een 7200 rpm schijf nemen, omdat je dat sowieso sterk zal merken. Daarnaast kun je het geheugen makkelijk zelf upgraden. Zo kun je vrij goedkoop zelf ram aanschaffen, zie bijv. dit draadje: [rml][ Mem-ervaringen]: Macbook / Macbook Pro / ...[/rml]. Op E-Bay kun je al 1 GB kopen voor rond de 60-70 euro incl. verzenden.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
die gratis verzendkosten krijg je alleen als je die t2500 kiest (d.m.v. die e-value code)
Welke e-value code moet ik dan nemen voor gratis verzending? Het probleem is dat er dus 2x512MB in zit. Dus moet ik dus 2x1GB bijkopen en dan die 2x512MB zien kwijt te raken.
[ Voor 49% gewijzigd door Technattic op 25-06-2006 14:09 ]
DMNL4-N06643. Je kunt toch 1x 1 GB selecteren en dan die andere GB erbij kopen?Technattic schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:06:
Welke e-value code moet ik dan nemen voor gratis verzending? Het probleem is dat er dus 2x512MB in zit. Dus moet ik dus 2x1GB bijkopen en dan die 2x512MB zien kwijt te raken.
[ Voor 11% gewijzigd door Remco20 op 25-06-2006 14:31 ]
Ja dat kan, maar is ook weer meer euro's. En ze adviseren 2 dezelfde reepjes ivm dual channel. Morgen maar even met Dell bellen. Bedankt voor de e-value code. Ik zie dan inderdaad de verzendkosten vervallen. Maar wordt allemaal wel stuk duurder ivm 2 GHz ipv 1.66 GHz. Als je gewoon naar www.dell.nl gaat en dan consumenten dan staat er dat je voor elk systeem boven de 899 geen verzendkosten hoeft te betalen. Ik ben beetje in verwarring...Remco20 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:30:
[...]
DMNL4-N06643. Je kunt toch 1x 1 GB selecteren en dan die andere GB erbij kopen?
[ Voor 29% gewijzigd door Technattic op 25-06-2006 14:43 ]
ye, een beetje vreemd hoe het daar staatTechnattic schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:38:
[...]
Ja dat kan, maar is ook weer meer euro's. En ze adviseren 2 dezelfde reepjes ivm dual channel. Morgen maar even met Dell bellen. Bedankt voor de e-value code. Ik zie dan inderdaad de verzendkosten vervallen. Maar wordt allemaal wel stuk duurder ivm 2 GHz ipv 1.66 GHz. Als je gewoon naar www.dell.nl gaat en dan consumenten dan staat er dat je voor elk systeem boven de 899 geen verzendkosten hoeft te betalen. Ik ben beetje in verwarring...

edit: ik zie net dat ze korting geven op notebooks wanneer nederland vanavond scoort
[ Voor 11% gewijzigd door Remco20 op 25-06-2006 14:55 ]
Ik heb nu ongeveer 2 weken mijn Inspiron 6400m, werkt echt lekker. En toch zijn er nog zat mensen die het allemaal niets vinden 
Anyway, DVD's, ik krijg geen enkele video DVD afgespeelt in die DVD speler en ik snap er niets van, codecs geinstalleerd, maar het enige wat ik continu krijg is 'Unable to open file', lekker duidelijk.
Orginele, minder originele het maakt allemaal niet uit, het werkt gewoon niet ..
Zit er niet toevallig een andere regio code ingebakken?
En iemand enig idee hoe je je toestsenbord kan schoonmaken? Heb nou al regelmatig dat ik 'knars' hoor als ik op een toets druk, er ligt volgens mij al heel wat tussen de toetsen ..

Anyway, DVD's, ik krijg geen enkele video DVD afgespeelt in die DVD speler en ik snap er niets van, codecs geinstalleerd, maar het enige wat ik continu krijg is 'Unable to open file', lekker duidelijk.
Orginele, minder originele het maakt allemaal niet uit, het werkt gewoon niet ..
En iemand enig idee hoe je je toestsenbord kan schoonmaken? Heb nou al regelmatig dat ik 'knars' hoor als ik op een toets druk, er ligt volgens mij al heel wat tussen de toetsen ..
My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)
Verwijderd
Heb je al geprobeerd de firmware te updaten?Thiaz schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:02:
Ik heb nu ongeveer 2 weken mijn Inspiron 6400m, werkt echt lekker. En toch zijn er nog zat mensen die het allemaal niets vinden
http://support.euro.dell....6400/E1505&os=WW1&osl=EN#
Klik op verwijdbare opslag en kies jouw dvdrw drive. Een NEC of TSST. VOlg instructies en updaten. Kijk of nu het probleem verholpen is.
P.S: Mensen die het niks vinden zijn gewoon jaloers.
Ik heb een Sony DVD+-RW 8x DW-Q58A .. (Brand overigens op max 1x).Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:12:
[...]
Heb je al geprobeerd de firmware te updaten?
http://support.euro.dell....6400/E1505&os=WW1&osl=EN#
Klik op verwijdbare opslag en kies jouw dvdrw drive. Een NEC of TSST. VOlg instructies en updaten. Kijk of nu het probleem verholpen is.
P.S: Mensen die het niks vinden zijn gewoon jaloers.
Staat er niet tussen

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)
Verwijderd
Komtie:Technattic schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:51:
Ze hebben nu gratis dubbel geheugen, gratis transport en gratis speakerset. Alleen die gratis transport is een beetje onduidelijk. De laptop moet meer dan 899 euro kosten, maar als ik een laptop kies van 1055 euro dan zie ik nog steeds de transportkosten op de rekening staan. Ik kan nog wel 5% korting krijgen met dat waardebon nummer (NRF8MZ4?VK?LL8).
- 1 GB RAM
- ATI 1400 met 256MB
- Bluetooth module
- 60GB 5400 RPM Harddisk
- 8X DVD brander
- 9-cell battery
- Gratis speakerset
- geen draagtas
Dit dus voor 1055 euro
Evaluecode ondenemingen: NLBSDONL-N06642 (t2400) invoeren bij consumenten.
systeem samenstellen, garantie downgraden etc.
bovengenoemd systeem maar met T2400, 80GB 7200rpm en verzendkosten komt dan uit op €1176.-
kortingsbon invoeren NRF8MZ4?VK?LL8 voor -5%. Prijs wordt dan €1118.-
vervolgens je mandje opslaan en morgen bellen dat ze die speakers en Mcaffee mogen houden en als je een beetje je best doet ben je alsnog klaar voor €1055 of iets daarboven maar dan met Uberspecs en gratis bezorgd! eventueel kun je het omzetten van 2x512 naar 1x1024 ram er wel bij bedingen.
Succes!
Verwijderd
De firmware staat er voor de Sony inderdaad niet tussen... Heb dezelfde, echter brand ik op 4 speed?Thiaz schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:37:
[...]
Ik heb een Sony DVD+-RW 8x DW-Q58A .. (Brand overigens op max 1x).
Staat er niet tussen
Ik heb net even zitten spelen met die e-values codes.Remco20 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:51:
[...]
ye, een beetje vreemd hoe het daar staatLaat ff weten wat Dell zegt als je morgen belt
edit: ik zie net dat ze korting geven op notebooks wanneer nederland vanavond scoortBen benieuwd of dat ook op de 6400 van toepassing zal zijn!
DMNL4-N06642 geeft gratis verzending, gratis geheugen verdubbeling, maar geen gratis luidsprekers. Alleen stelt je wel in staat om een goedkopere CPU te kiezen, en je krijgt 80 ipv 60GB harddisk.
DMNL4-N06641 is er ook nog eentje, maar daar heb je geen geheugen verdubbeling. Leuk om mee te experimenteren dus.
Niemand die weet waar je dit kan halen?Robbertz schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 23:14:
Kunnen jullie me nog een goeie laptop tas aanbevelen voor de 6400? Iets met klein vak erbij voor muis, accu enz.
EDIT: Ziet er goed uit! Muis, accu en laptop passen er netjes in![]()
[afbeelding]

Model: Case Logic 15.4 Student Laptop Attache
En mss ook dan ook nog eens extra korting als NL vanavond scoort (30euro korting/doelpunt, max 90 euro) en deze actie ook voor de 6400 geldtVerwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:46:
[...]
Komtie:
Evaluecode ondenemingen: NLBSDONL-N06642 (t2400) invoeren bij consumenten.
systeem samenstellen, garantie downgraden etc.
bovengenoemd systeem maar met T2400, 80GB 7200rpm en verzendkosten komt dan uit op €1176.-
kortingsbon invoeren NRF8MZ4?VK?LL8 voor -5%. Prijs wordt dan €1118.-
vervolgens je mandje opslaan en morgen bellen dat ze die speakers en Mcaffee mogen houden en als je een beetje je best doet ben je alsnog klaar voor €1055 of iets daarboven maar dan met Uberspecs en gratis bezorgd! eventueel kun je het omzetten van 2x512 naar 1x1024 ram er wel bij bedingen.
Succes!
Wel een goede guide iig, maar ik wacht denk ik nog 2 maanden met een laptop kopen aangezien me studie dan pas begint en ik in de vakantie er toch weinig aan heb.
Ik hoop met de aankomende Core Duo 2 procs een leuke prijsdaling tegemoet te komen op de huidge Duo Cores.
[ Voor 14% gewijzigd door Neok_ op 25-06-2006 18:37 ]
Ik zoek een auto oplader voor de 6400. Ik had deze gezien voor 22,95 op ebay:
http://cgi.ebay.nl/Univer...36844QQrdZ1QQcmdZViewItem
is dat wat? of moet ik zo een speciale nemen die alleen voor dell is van 80 euro?
is dat wat? of moet ik zo een speciale nemen die alleen voor dell is van 80 euro?
Als 80watt genoeg is (de 9-cells batterij is dacht ik zwaarder?) en een van de pluggen komt overeen wel ja. Bij Dell kan je er vanuit gaan dat elk accesoire minstens 2x zo goedkoop ergens anders te verkrijgen isdbzokphp schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:45:
Ik zoek een auto oplader voor de 6400. Ik had deze gezien voor 22,95 op ebay:
Ik heb de 9 cell en die is 85 W zie ik nu, kan dat evengoed met die 80 W auto oplader of gaat dat niet lukken?Neok_ schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:34:
[...]
Als 80watt genoeg is (de 9-cells batterij is dacht ik zwaarder?) en een van de pluggen komt overeen wel ja. Bij Dell kan je er vanuit gaan dat elk accesoire minstens 2x zo goedkoop ergens anders te verkrijgen is
Ik denk dat dat niet genoeg. Misschien laat hij wel, maar zal het een stuk trager gaan. Voor deze vraag zal je toch ff een topic moeten maken in Elektronica denk ik.dbzokphp schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:45:
[...]
Ik heb de 9 cell en die is 85 W zie ik nu, kan dat evengoed met die 80 W auto oplader of gaat dat niet lukken?
de aanduidingen op een batterij zijn Watthr (Watt-uur).
Een 85Wh batterij kan een last van 1 Watt, 85 uur ondersteunen
of een last van 85 watt, 1 uur ondersteunen
Dit wil niets zeggen over welke belasting er aan de batterij hangt en hoeveel de batterij een lader belast.
als je een lader hebt van 80W en je computer gebruikt 20 Watt, dan zal de batterij de overige 60 watt die beschikbaar is omzetten in chemische energie in de batterij
Een 85Wh batterij kan een last van 1 Watt, 85 uur ondersteunen
of een last van 85 watt, 1 uur ondersteunen
Dit wil niets zeggen over welke belasting er aan de batterij hangt en hoeveel de batterij een lader belast.
als je een lader hebt van 80W en je computer gebruikt 20 Watt, dan zal de batterij de overige 60 watt die beschikbaar is omzetten in chemische energie in de batterij
... No further comment.
Remco20 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 22:56:
kut, geen extra korting :<
offtopic:
Dell is natuurlijk ook niet gek, en wist ook wel dat NL nevernooitniet ging scoren
Wat een enorme kut scheids btw, maar dat hoor ik hier niet te zeggen..
Dell is natuurlijk ook niet gek, en wist ook wel dat NL nevernooitniet ging scoren
Wat een enorme kut scheids btw, maar dat hoor ik hier niet te zeggen..
Verwijderd
Ik heb onderstaande configuratie samengesteld en in mijn mandje opgeslagen. Nu wil ik hierover gaan onderhandelen per telefoon om nog wat extra binnen te slepen. Is het hierbij handig als ik al zeg dat ik 5% korting heb? Of kan ik die 5% nog incasseren nadat zij een offerte hebben gegeven? Nog tips over makkelijk onderhandelbare puntjes?
Config:
- Core Duo T2400
- 15.4" 1280x800 TrueLife
- 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
- 80GB (7,200 rpm) Hard Drive
- 8X DVD+/-ReWriter
- 9-cell, 80 Whr Li-Ion batterij
- Gratis transport
Incl 5% korting: 898 euro
Config:
- Core Duo T2400
- 8X DVD+/-ReWriter
- Gratis transport
Eerst deze specs doorbellen met de prijs die je nou voor je hebt, en dan gaan klagen dat je geen geld wilt gaan uitgeven aan die antivirustroep en speakerset. Als ze dan gaan doorvragen hoe je aan die prijs komt zeg je dat natuurlijk, maar gewoon door blijven zeuren over die overbodigheden.Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 00:59:
Ik heb onderstaande configuratie samengesteld en in mijn mandje opgeslagen. Nu wil ik hierover gaan onderhandelen per telefoon om nog wat extra binnen te slepen. Is het hierbij handig als ik al zeg dat ik 5% korting heb? Of kan ik die 5% nog incasseren nadat zij een offerte hebben gegeven? Nog tips over makkelijk onderhandelbare puntjes?
Config:
- Core Duo T2400
- 8X DVD+/-ReWriter
- Gratis transport
Tip gegeven door iemand anders: als je het een beetje goed aanpakt moet je ook nog wel 1x 1024mb ram kunnen fixen ipv 2x 512mb.
Succes en laat het ons weten
[ Voor 3% gewijzigd door Neok_ op 26-06-2006 01:14 ]
Verwijderd
Weet iemand misschien een benchmark waaruit je kunt zien hoe een Core Duo (t2300/t2400) presteert tegenover een desktop cpu a la amd64 of pentium 4? Ik heb de vorige delen doorgezocht, maar niets gevonden.
Nou heb net gebeld. Er kon 40 euro van de totaalprijs af gehaald worden omdat ik geen speakers en geen Mc Affee hoef te hebben. Upgrade van 2x512 naar 1x1GB bleef 59 euro. Upgrade van 1GB naar 2GB bleef 285 euro. Ik zit nu dus even te dubben of ik het die 59 euro waard vind. Denk het niet... Die 2x512 kan ik denk wel verkopen voor een leuk prijsje toch? Hoe komen ze in godsnaam aan 285 euro voor een upgrade van 1GB naar 2GB?
Dit staat op de site dan apple. Betekent dit dat voodat ik m voor het eerst aan zet eerst helemaal moet opladen, of pas zodra ik m de eerste keer oplaad voledig moet opladen?Laad je draagbare computer volledig op wanneer je deze voor de eerste keer op het lichtnet aansluit.
boeit denk ik niet? Bij de laptop zelf is een 65W adapter meegeleverddbzokphp schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:45:
[...]
Ik heb de 9 cell en die is 85 W zie ik nu, kan dat evengoed met die 80 W auto oplader of gaat dat niet lukken?
trouwens, geen gratis verzendkosten meer met die e-value codes? 6642 & 6643 = 0.0
waardebon werkt ook niet op dit moment...
[ Voor 6% gewijzigd door Remco20 op 26-06-2006 13:38 ]
Ik zie uberhaupt geen gratis verzendkosten als ik mijn systeem in het mandje doe, of zie ik iets over het hoofd
gewoon + €89.25
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
ye, dat was al zo, alleen met die e-value codes werkte dat welCycloneX schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:43:
Ik zie uberhaupt geen gratis verzendkosten als ik mijn systeem in het mandje doe, of zie ik iets over het hoofdgewoon + €89.25
e-value code NLBSDONL-N06642 gebruiken en dan heb je wel gratis verzendkosten. Na een belletje heb ik er nog 40 euro afgekregen ivm geen Mc Affee pakket en luidsprekers. Totaal ben ik nu voor 1080 euro klaar met 1.86 GHz cpu, 80GB 7200 RPM harddisk en ATI 256MB en high res scherm. Ik ga het geheugen (2x512kbyte) later wel verkopen en koop dan 2x1GB. Succes!!!
hmm, wanneer je deze code invult, dan geeft ie in het mandje evengoed niet -89.nog wat euros aanTechnattic schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:27:
e-value code NLBSDONL-N06642 gebruiken en dan heb je wel gratis verzendkosten. Na een belletje heb ik er nog 40 euro afgekregen ivm geen Mc Affee pakket en luidsprekers. Totaal ben ik nu voor 1080 euro klaar met 1.86 GHz cpu, 80GB 7200 RPM harddisk en ATI 256MB en high res scherm. Ik ga het geheugen (2x512kbyte) later wel verkopen en koop dan 2x1GB. Succes!!!
Verwijderd
Werken ze bij Dell niet op maandag ofzo.
Betaling was zaterdag al gedaan.
Nog geen bericht met b.v. tracking codes.
Betaling was zaterdag al gedaan.
Nog geen bericht met b.v. tracking codes.

Dit topic is gesloten.
Let op:
Naar aanleiding van veelvuldig flamen wordt er vanaf heden (12 juni) strenger gemodereerd op flamen etc. Houdt het dus een beetje gezellig :)
Naar aanleiding van veelvuldig flamen wordt er vanaf heden (12 juni) strenger gemodereerd op flamen etc. Houdt het dus een beetje gezellig :)