Anoniem: 114996 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:32:
Eindelijk begint dit forum weer inhoud te krijgen,
die discussie over de DKP was bijvoorbeeld heel nuttig en interressant voor mensen die nog nooit een raid ( zoals mij ) hebben meegedaan. Ik wist dat bv niet van DKP.
Om even mijn mening hierover te geven,
Ik vind dat er voor beide systemen wat te zeggen is.
voorbeeldje:
Iemand die bv in de luxe zit dat die dagelijks lange wow dagen kan maken ( vakantie,werkloos )
kan op deze manier natuurlijk heel veel DKP verdienen en altijd zijn items claimen.Je zou zeggen das eerlijk iemand die veel speelt mag ook veel hebben enz
Ik vind dit systeem dus wel goed voor mensen die het spel intensief spelen.
Echter dit systeem is natuurlijk niet zo leuk voor mensenn die net een guild binnenkomen. ( wat niks zegt over hun kwaliteiten en/of loyaliteit wat veel mensen beweren dit is onzin )
Ook is dit systeem niet zo leuk voor mensen die wow ( zoals mij ) echt alleen in de vrije uurtjes dat er echt even niks anders te doen is spelen.
Stel ik speel 4 uurtjes in de week , nou als ik geluk heb en een lvl 60 heb kan ik dan als ik de verhalen hier goed begrijp net een raid volledig meedoen.Hoeveel DKP levert me dit dan op? 1 - 4 - 8?
Iemand die het spel intensiever speelt ( 20 uur per week ) kan minstens in diezelfde week 3 keer zoveel DKP vergaren.Je begrijpt wel op deze manier is het nauurlijk heel easy om altijd de fun gamers te overrulen met DKP.
Ik zie meer heil in een hybride systeem dus van en rollen en DKP.
De baas van de raid gebruikt gewoon masterloot zoals gebruikelijk.
En nadat de items vergaard zijn gaat iedereen die er ( uitgaande van class items ) aanspraak op maakt op rollen. laten we zeggen van 1-1000
de uitkomst van een roll is dan bv 666 (

)
best hoog dus, maar iemand anders heeft 788 gerold.
Wat is nu mijn idee dat iemand die dus die 666 heeft DKP kan inzetten om zijn roll op te hogen.
ik zeg maar wat 10 DKP = 150 roll punten.
Hij zet 10 DKP in en komt dan op 816 en wint de roll.
Dit is denk ik het meest eerlijke systeem.Intensieve speler kunnen nog steeds met hun DKP hun items claimen als ze willen en nieuwkomers kunnen als ze lucky zijn ( roll bv 900 ) met heel weinig DKP toch nog een kansje maken op een leuk item