Het Grote World of Warcraft Topic - Deel 77 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.037 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157033

Hey Hom3r
ik zit ook op de maelstrom en zie je vaak in Arathi Basin.. ik speel daar onder de naam

Ynos
<Chaos AD>

Undead Warlock =)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 157033 op 07-06-2006 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174540

Anoniem: 114996 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:32:
Eindelijk begint dit forum weer inhoud te krijgen,

die discussie over de DKP was bijvoorbeeld heel nuttig en interressant voor mensen die nog nooit een raid ( zoals mij ) hebben meegedaan. Ik wist dat bv niet van DKP.
Om even mijn mening hierover te geven,

Ik vind dat er voor beide systemen wat te zeggen is.

voorbeeldje:
Iemand die bv in de luxe zit dat die dagelijks lange wow dagen kan maken ( vakantie,werkloos )
kan op deze manier natuurlijk heel veel DKP verdienen en altijd zijn items claimen.Je zou zeggen das eerlijk iemand die veel speelt mag ook veel hebben enz
Ik vind dit systeem dus wel goed voor mensen die het spel intensief spelen.

Echter dit systeem is natuurlijk niet zo leuk voor mensenn die net een guild binnenkomen. ( wat niks zegt over hun kwaliteiten en/of loyaliteit wat veel mensen beweren dit is onzin )
Ook is dit systeem niet zo leuk voor mensen die wow ( zoals mij ) echt alleen in de vrije uurtjes dat er echt even niks anders te doen is spelen.
Stel ik speel 4 uurtjes in de week , nou als ik geluk heb en een lvl 60 heb kan ik dan als ik de verhalen hier goed begrijp net een raid volledig meedoen.Hoeveel DKP levert me dit dan op? 1 - 4 - 8?
Iemand die het spel intensiever speelt ( 20 uur per week ) kan minstens in diezelfde week 3 keer zoveel DKP vergaren.Je begrijpt wel op deze manier is het nauurlijk heel easy om altijd de fun gamers te overrulen met DKP.

Ik zie meer heil in een hybride systeem dus van en rollen en DKP.
De baas van de raid gebruikt gewoon masterloot zoals gebruikelijk.
En nadat de items vergaard zijn gaat iedereen die er ( uitgaande van class items ) aanspraak op maakt op rollen. laten we zeggen van 1-1000
de uitkomst van een roll is dan bv 666 ( }) )
best hoog dus, maar iemand anders heeft 788 gerold.
Wat is nu mijn idee dat iemand die dus die 666 heeft DKP kan inzetten om zijn roll op te hogen.
ik zeg maar wat 10 DKP = 150 roll punten.
Hij zet 10 DKP in en komt dan op 816 en wint de roll.

Dit is denk ik het meest eerlijke systeem.Intensieve speler kunnen nog steeds met hun DKP hun items claimen als ze willen en nieuwkomers kunnen als ze lucky zijn ( roll bv 900 ) met heel weinig DKP toch nog een kansje maken op een leuk item _/-\o_
maar heb je ook gedacht dat de mensen die 20 uur per week raiden, ook zitten en maar hopen dat hun items worden gedropt? En dan komt er zo'n iemand als jij eraan... rolled hoger... weg... 1 hele week fanatiek instancen weg... maar wat jij zegt is ook wel zo eerlijk.. sommige hebben weinig tijd om raids in te gaan, maar misschien moeten hun dan gewoon langer wachten :P.

wat ik met mijn instances buddies doen is, group loot -> rare items, groene items gewoon pickup en als er een blauwe item is kijken wie het nodig heeft, vervolgens need of greed/pass on. Gaat ook wel aardig. Ik laat meestal de tanker het eerst goeie equips verzamelen en laterna kom ik :P
MantaMania schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:33:
[...]

waarom zou je hem een major mana potion geven en niet zelf even bij springen in healing>?
ik moest gaan tanken. Main Tanker ging dood en ik heb als second het meeste armor. Tis niet zo handig als 3-4 mobs jou slaan terwijl je zit te healen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 174540 op 07-06-2006 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wat veel mensen vergeten is dat als je een high end guild joined die mc/bwl op farm heeft en al een flink stuk in AQ is (ik gebruik mijn eigen guild als voorbeeld even), dat dan veel set items al gedissed worden. Ook al heb je geen dkp, dan nog kun je items looten simpelweg omdat de rest ze al heeft.

Dat je niet meteen bijv. Neltharion's Tear kunt looten (die bij ons vrijwel nooit dropped...) lijkt me logisch, zorg eerst maar is dat je een tijdje bij de guild bent en er wat voor betekent hebt, de loot komt vanzelf wel.

Dus, zet je is over de kortzichtigheid heen dat een dkp systeem slecht is voor nieuwkomers :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:32:
[...]

Cured rugged hides zal wel meevallen. Die worden nu zo goed als nergens voor gebruikt en bij ons leveren die zo weinig op dat ze niet eens meer in de AH gezet worden. Die kleine hoeveelheid die nodig zal zijn voor Naxx zal er niet veel prijsverhoging aan geven (het aanbod zal eenvoudig aan de vraag kunnen voldoen).

Dit geldt uiteraard niet voor dingen als mooncloth en arcane crystals :)
Cured rugged's brengen op mijn server 10G per stuk op, en met patch 1.11 gaat dat alleen maar stijgen. (nu nog geen vetpot dus, maar binnenkort wel)

Gisteravond ZG gedaan, was onze derde of vierde run zonder hulp van andere guilds. Eerste drie bosses bij de eerste poging plat gekregen, geen een keer gewhiped tot bloodlord. Helaas kregen we hem nog niet neer, maar dat gaat de volgende keer wel lukken.

[ Voor 22% gewijzigd door pagani op 07-06-2006 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
rank 11 grind hangt af van de realm waar je op zit :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:51
de DKP die je verdient is afhankelijk van de guild die je joint en hoe ver ze zijn. (doorgaans krijg je voor guilds die ver zijn minder DKP voor MC (waar je als je net 60 bent zult beginnen als je al geluk hebt)

bij beginnende MC guilds krijg je meer DKP om het aantrekkelijk te houden.

En dat systeem is inderdaad voor jou aantrekkelijker, voor de gene die vaak kan echter niet, die kan een item wat nog nooit gedropped is en waar hij al 20 weken op wacht toevallig net aan zijn neus voorbij zien gaan aan jou die bv. net 2x mee is geweest.

[ Voor 79% gewijzigd door Puc van S. op 07-06-2006 09:47 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114996

Anoniem: 178445 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:37:
[...]

Was jij niet diegene die ging stoppen op level 60? Of een guild ging joinen om snel even wat items te krijgen. Met die instelling zal je inderdaad niet veel DKP bij elkaar rapen.
Nee dan hebben jullie het niet goed begrepen,
ik heb nooit gezegd dat ik stop bij 60, ik zei zodra ik alle instances heb gedaan stop ik.
Als dit inhoud dat ik toch wel een beetje moet meedoen om aan de high end instances te kunnen meedoen doe ik dat , kortom ik heb niet de drang zoals sommige om perse in full tier 3 rond te lopen, tis maar virtueel en heeft geen enkele meerwaarde voor mijn sociale leven.
Wat ik wel graag doe is spelletjes uitspelen.
En wow is uitgespeeld naar mijn mening als je alle instances een keer hebt gedaan of als je hard core PVP'er bent de rank van Grand Marshal hebt bereikt.

En jullie lezen mijn systeem ook niet goed!!!

Voorbeeldje :
ik roll 100 maar heb nog een zak vol DKP die kan ik omzetten in roll points en dus mijzelf ophogen tot 1000 en dus gegarandeerd de roll winnen.( bij meerdere 1000 hoogste DKP wint )

Dus je kan altijd nog winnen als intensieve speler.

voorbeeldje 2:
ik rol 900 en iemand met veel DKP rollt 500 om gegarandeert de roll te winnen hoeft de nieuwbee met 900 veel minder DKP in te zetten als diegene die " pech " heeft. Eerlijk toch en volledig hybride.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 114996 op 07-06-2006 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-06 14:36
Anoniem: 114996 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:49:En wow is uitgespeeld naar mijn mening als je alle instances een keer hebt gedaan of als je hard core PVP'er bent de rank van Grand Marshal hebt bereikt.
Sorry maar Grand Marshal zegt meer dat je hard core honor farmer bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-06 14:28

RaseriaN

So much choices..

Anoniem: 114996 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:49:
[...]
En jullie lezen mijn systeem ook niet goed!!!

Voorbeeldje :
ik roll 100 maar heb nog een zak vol DKP die kan ik omzetten in roll points en dus mijzelf ophogen tot 1000 en dus gegarandeerd de roll winnen.( bij meerdere 1000 hoogste DKP wint )

Dus je kan altijd nog winnen als intensieve speler.

voorbeeldje 2:
ik rol 900 en iemand met veel DKP rollt 500 om gegarandeert de roll te winnen hoeft de nieuwbee met 900 veel minder DKP in te zetten als diegene die " pech " heeft. Eerlijk toch en volledig hybride.
Persoon 1 (de vaste raider) rolled 20 en heeft 100 DKP, 120 roll right?
Persoon 2 (de casual) rolled een 100 en heeft met wat mazzel 21 of 22 DKP!, 122 roll right?

Wint de casual alsnog, en ik kan je verzekeren dat dat gezeur gaat opleveren.
WoW is virtueel i know, maar in deze game is werken voor je 'gear/stuff' heel erg hoog aangeschreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M1lamb3r schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:46:
[...]

de DKP die je verdient is afhankelijk van de guild die je joint en hoe ver ze zijn. (doorgaans krijg je voor guilds die ver zijn minder DKP voor MC (waar je als je net 60 bent zult beginnen als je al geluk hebt)

bij beginnende MC guilds krijg je meer DKP om het aantrekkelijk te houden.

En dat systeem is inderdaad voor jou aantrekkelijker, voor de gene die vaak kan echter niet, die kan een item wat nog nooit gedropped is en waar hij al 20 weken op wacht toevallig net aan zijn neus voorbij zien gaan aan jou die bv. net 2x mee is geweest.
was gebeurt met een paladin die ik ken :P, hij join voor het eerst een guidlie, doet mee met zijn eerste run in MC, meteen 2 lightforce armors geloot XD, en omdat de meeste pallies al een lightforce setje hadde kreeg hij ze beide :P, geduld is een schone zaak :)

@frankie:
het word dus gewoon fanatiek instances voor je DPK of kopen (volgens mij kan je bracers, wrist,wraist kopen, de rest is gewoon instances in :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hom3r
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09-2024
RaseriaN schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:38:
[...]

Rank 11 grinden duurt langer dan 800g bij elkaar grinden, in dat opzicht lieg je!
Goed de post lezen volgende keer ;)

Niet dat het niet waar is hoor, Rank11 is een veel langere grind!
Nubcake ben ik ook he :p Sorry guys

En Bijna rank12 ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Anoniem: 174540 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:56:
[...]
was gebeurt met een paladin die ik ken :P, hij join voor het eerst een guidlie, doet mee met zijn eerste run in MC, meteen 2 lightforce armors geloot XD, en omdat de meeste pallies al een lightforce setje hadde kreeg hij ze beide :P, geduld is een schone zaak :)
Lightforge valt niet in Molten Core maar in andere instances zoals Stratholme, Scholomance, UBRS, LBRS, BlackrockDepths.
Wat jij bedoeld is Lawbringer en dat dropped in Molten Core!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 18:30
lightforge :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 09:08
Ik hou zelf niet van DKP systemen maar het werkt wel in het opzicht dat hardcore spelers beloond worden.
Veel spelen betekent dan eerder je epics dan degene die minder speelt. Als je minder speelt krijg je je epics wel, je bouwt ook DKP op. Waarschijnlijk krijg jij je epics dan na (ongeveer) net zoveel runs als de hardcore raider (laten we de random factor even vergeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RaseriaN schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:58:
[...]

Lightforge valt niet in Molten Core maar in andere instances zoals Stratholme, Scholomance, UBRS, LBRS, BlackrockDepths.
om in MC te lopen heb je toch minstens lightforce nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34046

RaseriaN schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:58:
[...]

Yup, maar beiden even lelijk om te zien :+
De nieuwe T3 sets ziet het er al ietsje beter uit voor pally's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
Anoniem: 174540 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:00:
[...]

om in MC te lopen heb je toch minstens lightforge nodig?
en nee er is veel betere gear voor een pally te vinden voor MC.
De nieuwe T3 sets ziet het er al ietsje beter uit voor pally's
vind je? I prefereer toch de looks van judgement, T3 vind ik net iets te qua looks vooral de helm, Autobots role out!!!

[ Voor 30% gewijzigd door TomSmit82 op 07-06-2006 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hom3r
Anoniem: 157033 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:40:
Hey Hom3r
ik zit ook op de maelstrom en zie je vaak in Arathi Basin.. ik speel daar onder de naam

Ynos
<Chaos AD>

Undead Warlock =)
Hey Ynos,

leuk jou hier te zien O-)

Had met jouw laatst dus 1-1 bij Gm })

Cu in Bg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasgrif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-06 19:32
TomSmit82 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:00:
[...]

Al is lightforge + wat fire resis items lang niet zo slecht als andere tier 0 sets (dreadmist, magister, etc) Dus imo best het oppikken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

[...]

O'rly?

Ga eens aan het werk jij! Shiny pants ;)

Jammer dat de patch er inderdaad niet lijkt te zijn vandaag :/
Maar ja, kan ik in ieder geval nog een weekje detect traps doen :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

[...]

vind je? I prefereer toch de looks van judgement, T3 vind ik net iets te qua looks vooral de helm, Autobots role out!!!
marre je kan je lightforce setje toch upgrade dmv questen?

maar ik vind tier3 wel grappig, je ziet eruit als een superhero :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
sebasgrif schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:03:
[...]
Al is lightforge + wat fire resis items lang niet zo slecht als andere tier 0 sets (dreadmist, magister, etc) Dus imo best het oppikken waard.
ow het is zeker niet slecht! Maar ga je niet blind staren op plate ;) leuke leather healing bracers, mail healing gloves uit DM. Ik gebruik zelf die bracers nog steeds +50 healing totaal (met + 24 enchant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
lol als wij va nde guild niet in MC of ZG rondlopen doen we Dire Maul voor de librams.

ik neem dus gewoon elke keer me alt mee(mage). En ik roll alleen op de items wat goed voor de mage is. Leuke spelervaring voor me mage en de guild heeft er ook nog wat aan.

nu nog een keer een tribute run en hopelijk dat die staff dropt. Weet alleen de naam niet van die staff maar weet wel dat het wel een goede staff is voor casters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
l i g h t f o r g e :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Speel zelf al een tijdje op Xavius, leuke realm.

Ik heb nu een 28 pala heb ook een lock maar daar vind ik nu ik level 39 heb bereikt geen moer meer aan. Ben er achter gekomen dat een cloth class toch echt niets is voor mij. Ik vind het veel leuker dat horde met ergenis om je heen lopen om dat het toch zeker een minuut duurt om je te killen. :>

Ik ben trouwens healing specced op mijn pala, daar blijkt het meest behoefte aan te zijn. Je hebt van die paladins die tijdens WG alleen naar de flag toe gaan op daar amushed te worden door 5 horde en hilarisch genoeg na een ressurect gewoon weer het zelfde doen, om vervolgens weer gekilled te worden... :P
Een goede paladin is gewoon een healer imo. Het is ook het leukst als mensen je dankbaar zijn en zeggen: "Great Healing!". Heb ik al gezegd dat blessings ook geweldig zijn? O-)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34046

Anoniem: 174540 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:04:
[...]

marre je kan je lightforce setje toch upgrade dmv questen?

maar ik vind tier3 wel grappig, je ziet eruit als een superhero :P
Check Tier 3 warrior set es op een Orc male, uber vet om te zien :D
Verheug me er nu al op.. Gaat nog wel effe duren omdat we net opnieuw begonnen zijn op Eonar, we hangen nu net in MC bij Majordomo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Maegrim is a sad panda ( ._.) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hom3r
Koekje schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:08:

Ik heb nu een 28 pala heb ook een lock maar daar vind ik nu ik level 39 heb bereikt geen moer meer aan. Ben er achter gekomen dat een cloth class toch echt niets is voor mij. Ik vind het veel leuker dat horde met ergenis om je heen lopen om dat het toch zeker een minuut duurt om je te killen. :>

Ik ben trouwens healing specced op mijn pala, daar blijkt het meest behoefte aan te zijn. Je hebt van die paladins die tijdens WG alleen naar de flag toe gaan op daar amushed te worden door 5 horde en hilarisch genoeg na een ressurect gewoon weer het zelfde doen, om vervolgens weer gekilled te worden... :P
Een goede paladin is gewoon een healer imo. Het is ook het leukst als mensen je dankbaar zijn en zeggen: "Great Healing!". Heb ik al gezegd dat blessings ook geweldig zijn? O-)
Dan spel jij je Lock niet goed ;)

Casters zijn Uber in dit spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
RaseriaN schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:09:
[...]
Maegrim is a sad panda ( ._.) ;)
Maegrim ging laatst deadmines doen om z'n ego op te krikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog zoiets,

ik merk dat er toch een hoop weerstand tegen de geluksfactor is. ( waarschijnlijk hoop pechvogels hier no offense :) )

Nou wat ik dan voorstel is om DKP softwarematig in te programmeren in het spel.
Bijvoorbeeld dat de guildmaster dit in een online tabel kan bijhouden en zelf aan de hand van mini macro'tje de regels schrijft voor het DKP systeeem.
Ik bedoel Need and Greed zat er eerst ook niet in, dat deden de mensen ook uit zichzelf en hebben ze later ook softwarematig erin gebouwd.

Waarom?
Nou merk soms dat wanneer de Master looter een item ziet droppen wat die zelf nodig heeft toch het item claimt of in ieder geval het voor hem zo gunstig mogelijk maakt om het item zonder guild ruzies te houden.Dit gebeurd natuurlijk niet vaak maar ik heb hem al diverse verhalen hiervan gehoord op de verschillende wow fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yaya.. typo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Hom3r schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:10:
[...]

Dan spel jij je Lock niet goed ;)

Casters zijn Uber in dit spel
Ja warlocks zijn geweldig, maar het is een geheel andere speelstijl. Ik vind een pala gewoon wat fijner spelen.Ook het gegeven dat je niet binnen 3 klappen dood bent als een rogue je ambushed is wel fijn (STV trauma). :P

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koekje schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:08:

Als er iets (na een lame bubbladin) moeilijk te killen is is het wel een Soul Link warlock..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Anoniem: 114996 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:12:
Nog zoiets,

......

Waarom?
Nou merk soms dat wanneer de Master looter een item ziet droppen wat die zelf nodig heeft toch het item claimt of in ieder geval het voor hem zo gunstig mogelijk maakt om het item zonder guild ruzies te houden.Dit gebeurd natuurlijk niet vaak maar ik heb hem al diverse verhalen hiervan gehoord op de verschillende wow fora.
Hoezo , als diegene het item zelf wil hebben gaan de DKP biedingen gewoon naar iemand anders ?

Ik ben het trouwens niet eens met het door jou voorgestelde systeem van de DKP + roll combinatie
Als je items graag wil hebben werk je er maar voor - dus : veel (of meer) raiden.

Over nieuwkomers die niets krijgen hoef je je niet zo'n zorgen te maken, als je in een guild zit die al langer bezig is met raiden.

Veel van de 'hardcore' spelers hebben de (set) items al en dan gaan ze ipv dat ze gedisenchant worden dus naar de 'newbies'

Alleen voor de 'cross class' items zul je langer moeten wachten / vaker moeten raiden , omdat deze vaak zeldzamer zijn en door meerdere classes gewild zijn en dus ook meestal voor een hoger DKP bedrag weggaan....

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog zoiets,

ik merk dat er toch een hoop weerstand tegen de geluksfactor is. ( waarschijnlijk hoop pechvogels hier no offense :) )

Bijvoorbeeld dat de guildmaster dit in een online tabel kan bijhouden en zelf aan de hand van mini macro'tje de regels schrijft voor het DKP systeeem.
Ik bedoel Need and Greed zat er eerst ook niet in, dat deden de mensen ook uit zichzelf en hebben ze later ook softwarematig erin gebouwd.

Waarom?
oh my goshi frankie man...., Je ideeën zijn heel uh.. goed :D, wow je moet es zelf die macro's maken man.. !! woah..!! _/-\o_ prachtig....

maar denk nou.. het zijn mensen die het spelen.. mensen houden niet van veranderingen... het gaat zo lekker niemand in die guilds zitten te zeuren, alleen jij hier.. zit te zeuren over DKP. Weet je.. jij leest toch graag psygologische boeken? Laten we iets doen.. Nu ben jij een Werkloos Fanatieke WoW Gamer, Jij zit 20/7 wow te spelen voor je Uber Tier/x setje, en eindelijk krijg je een epic drop dat jij net nodig had voor je setje, maar ineens zit er iemand in je guild die Frankie heet en begint te rollen... jij rolled 150 (100dpk volgens jouwn systeem of wie dan ook) en die Frankie, die nieuw is, rolled 100 maar hij had net 60dpk dus 160. Wat zou jij doen als een Werkloos Fanatieke WoW Gamer...? :)

marre wat wij doen. Is je gaat instances in, je krijgt DKP, elke boss extra DKP en als er een item dropt wat jij nodig hebt zeg, jij tegen guildie leader, je aantal DKP dat je wilt gebruiken. Dus je hebt bijv. 100 en je wilt 90 gebruiken. En de nieuwe jonge in de guildie die toevallig frankie heet heeft maar 80 DKP, hij zegt tegen guild leader 80DKP, maar hij verliest het, omdat de andere kerel meer dkp heeft ingezet. Dus hier geldt.. Hoe meer je raid.. Hoe meer loot

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 174540 op 07-06-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178445

Nog zoiets,

Waarom?
Wereldwijd gebruikt het merendeel van de guilds het DKP systeem; het gaat al mee van EQ en het werkt echt wel goed. Ga eerst wat raiden met een guild die DKP gebruikt en je zal zien dat het systeem werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
TomSmit82 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:10:
[...]

Maegrim ging laatst deadmines doen om z'n ego op te krikken!
En toen je zag hoe geweldig leuk dat was ging je meedoen?! (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even iets,

Dit gaat niet specifiek over wow maar over MMORPG in het algemeen.

Ik vind het namelijk bijzonder irritant dat je allerlei quests doet en dat na het quest niks aan de wereld verandert en dat de oude situatie herstelt is.

BV :

Night elf ik ben zo gay als maar kan zegt:
I lost my wife bla bla bla
please find my wife bla bla

reward : 1 G 20 S

je doet die quest netjes en ziet even korte animatie van dat ze bij elkaar komen en boem is hij weer zijn vrouw kwijt sukkel loser :(
begrijp best dat het nu nog technisch bijna onmogelijk is om voor elke speler constant nieuwe content aan te bieden en dat het resultaat van de quest blijvend zichtbaar is ( dus dat al het kwaad in een gebied echt gezuiverd kan worden ) maar ik vind dit wel iets voor de toekomst.

Bovendien voorkom je hiermee dat een lvl 60 eventjes een lvl 1 tot lvl 30 door alle quests heen sleept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
Maegrim schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:24:
[...]
En toen je zag hoe geweldig leuk dat was ging je meedoen?! (8>
Guildies helpen ^_^ 4 female gnomes!!!! Kan ik geen nee tegen zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hom3r
Koekje schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:18:
[...]

Ja warlocks zijn geweldig, maar het is een geheel andere speelstijl. Ik vind een pala gewoon wat fijner spelen.Ook het gegeven dat je niet binnen 3 klappen dood bent als een rogue je ambushed is wel fijn (STV trauma). :P
3 klappen, ja als lvl 39. Ik kan je vertellen dat rogues echt geen probleem zijn voor warlocks (net als de andere classes). Het enigste die voor mijn een pain zijn zijn shadow priests. Zonder felly ben ik dood 100%. Met felly 50/50 denk ik meestal drain ik mana want shadow priests hebben een kleine manapool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hom3r
TomSmit82 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:29:
[...]

Guildies helpen ^_^ 4 female gnomes!!!! Kan ik geen nee tegen zeggen!
/helpme

niemand zegt dan nee tegen die cute gnomes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anoniem: 114996 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:28:
Nog even iets,

Dit gaat niet specifiek over wow maar over MMORPG in het algemeen.

Ik vind het namelijk bijzonder irritant dat je allerlei quests doet en dat na het quest niks aan de wereld verandert en dat de oude situatie herstelt is.

BV :

Night elf ik ben zo gay als maar kan zegt:
I lost my wife bla bla bla
please find my wife bla bla

reward : 1 G 20 S

je doet die quest netjes en ziet even korte animatie van dat ze bij elkaar komen en boem is hij weer zijn vrouw kwijt sukkel loser :(
begrijp best dat het nu nog technisch bijna onmogelijk is om voor elke speler constant nieuwe content aan te bieden en dat het resultaat van de quest blijvend zichtbaar is ( dus dat al het kwaad in een gebied echt gezuiverd kan worden ) maar ik vind dit wel iets voor de toekomst.

Bovendien voorkom je hiermee dat een lvl 60 eventjes een lvl 1 tot lvl 30 door alle quests heen sleept.
http://www.worldofwar.net...w/chapter17/E17_p1_en.jpg

:P

dynamische game wereld op die manier is practisch onmogelijk, om de redenen waarom je zelf al aangeeft

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lala bored met frankie.. maar jongens... zijn er leuke epics loot in ST of Mauradon?
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Prachtig _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 160% gewijzigd door Anoniem: 174540 op 07-06-2006 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 13:29

On_E

Housemusic

Hom3r schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:31:
[...]

3 klappen, ja als lvl 39. Ik kan je vertellen dat rogues echt geen probleem zijn voor warlocks (net als de andere classes). Het enigste die voor mijn een pain zijn zijn shadow priests. Zonder felly ben ik dood 100%. Met felly 50/50 denk ik meestal drain ik mana want shadow priests hebben een kleine manapool
Jij hebt duidelijk de begintijd niet meegemaakt, waar de meest debiele Rogues nog met hun ogen dicht Warlocks afslachtten. :P

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uhm nou,

de bedoeling van wow in het bijzonder is toch om een virtuele wereld neer te zetten, dus idd ik maak de vergelijking ook met het echte leven.

en miljarden quest maken hoeft niet.

ooit gehoord van statisch en dynamisch programmeren.

Nu zijn de quests zo statisch als de pest.

Stel een team van briljante programmeurs kunnen een goede quest generator bouwen dan kan deze eindeloze quest maken gebaseerd op een vooraf ingegeven scenario bv er heerst tijdelijk een wapenstildstand tussen de undead en de Alliance enz en dat het daardoor tijdelijk mogelijk is om samen te werken met undead spelers weet ik veel. Nu is het echt nog ram er maar op los en bij de volgende uitbreiding hoor je wel hoe blizzard de uitkomst in zijn visie ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Laatst online: 27-06 12:14
iemand zin om met mij een nieuwe char aan te maken op xavius..? laat het aub ff weten. ik moet een LW+alchemist hebben om mijn main te helpen.. ik heb wel een paar G voor je om te beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114996 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:42:
Uhm nou,

de bedoeling van wow in het bijzonder is toch om een virtuele wereld neer te zetten, dus idd ik maak de vergelijking ook met het echte leven.

Stel een team van briljante programmeurs kunnen een goede quest generator bouwen dan kan deze eindeloze quest maken gebaseerd op een vooraf ingegeven scenario bv er heerst tijdelijk een wapenstildstand tussen de undead en de Alliance enz en dat het daardoor tijdelijk mogelijk is om samen te werken met undead spelers weet ik veel. Nu is het echt nog ram er maar op los en bij de volgende uitbreiding hoor je wel hoe blizzard de uitkomst in zijn visie ziet
Frankie... Frankie... Frankie... Frankie... Frankie... Frankie... Frankie... Frankie... !!!!!!!!!!!!!!!
moet jou wat vertellen..!!

Ga STOPPEN!!!!

BootVluchteling schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:44:
iemand zin om met mij een nieuwe char aan te maken op xavius..? laat het aub ff weten. ik moet een LW+alchemist hebben om mijn main te helpen.. ik heb wel een paar G voor je om te beginnen..
LeatherWorker? en waarom heb je het nodig.. Maak nog een char aan?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 174540 op 07-06-2006 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm nou,

Zo makkelijk is het gelukkig ook :P Zet een stel goeie programmeurs bij elkaar en voila, je bent klaar.

Naast rotte tanden, bmw's en kleine meisjes versieren heb je ook verstand van gamedesign en programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Anoniem: 174540 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:44:
[...]

Frankie... Frankie... Frankie... Frankie... Frankie... Frankie... Frankie... Frankie... !!!!!!!!!!!!!!!
moet jou wat vertellen..!!

Ga STOPPEN!!!!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Bosmonster schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:46:
[...]

Zo makkelijk is het gelukkig ook :P Zet een stel goeie programmeurs bij elkaar en voila, je bent klaar.

Naast rotte tanden, bmw's en kleine meisjes versieren heb je ook verstand van gamedesign en programmeren.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door BootVluchteling op 07-06-2006 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-06 15:42
I.t.t. DKP was dat need/greed verhaal simpel in te bouwen. Er zijn veel verschillende versies met afwijkende regels. Het heeft gewoon geen nut om een systeem te bouwen dat dat allemaal omvat, het werkt zo ook al prima.
Waarom?
Hehehe. Dit laat weer duidelijk zien dat je nog een behoorlijke n00b bent. Raids doe je niet in pick up groups, een raid leader gaat echt niet zo maar even een item claimen. Wij gebruiken trouwens ook geen masterlooter maar gewoon FFA, niemand die het in z'n hoofd haald gewoon een item te jatten.
Als Integration Consultant voor een internationale technology vendor heb ik nog nooit van die term gehoord nee. Dus er zijn twee opties A) ik ben dom B ) je verzint dit ter plekke.
Komop zeg, wat een onzin. Quest generators komen min of meer neer op Kill 20 van mob X voor me. En dan wat? Het is onmogelijk quests te maken met een impact op de wereld die bovendien uniek zijn. Dan heb je 1 persoon die die quest af kan ronden en de rest heeft het nakijken.

[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 07-06-2006 10:50 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Uhm nou,

En hoe wou je de dynamische wereld in balans houden zodat het voor beide partijen leuk blijft? Probleem is gewoon balancing dan. En "dynamisch" wordt dan "dood voor mij <randombeest> <aantal> keer en breng me hun <randomding>".

Je hebt overigens echt géén idee hoeveel tijd er in de ontwikkeling van een MMORPG zit :D

(en ja, ik kan het weten)

Vandeweek maar eens gaan grinden voor de tier 0.5 questlijn, heb 4/8 wildheart die ik graag wil omruilen :)

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 07-06-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-06 14:25

Valkyre

Kitesurf FTW!

Anoniem: 114996 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:28:
Nog even iets,

wat is er mis mee met elkaar helpen? 8)7
als je al een lvl 60 char hebt dan weet je wel hoe de quests in elkaar steken.

ik ben nu samen met een vriend van mij allebei een undead priest aan het maken (im lvl 31) en questen met zijn 2 en is zoveel leuker, (gtalk aan) we kunnen nu met zijn 2 en goed questen in STV.

hij heeft dan nog een shammy die lvl 43 is, en laatst met nog even ZF gedaan, ik met mijn 60 mage, hij met zijn shammy, en nog een paar PUG's

maar echt als je al een tijd aan het wowen bent is met zijn 2en echt vele malen leuker.

gister in STV bijvoorbeeld, waren we een beetje uit elkaar gedreven door een verkeerde pull, komt die vriend van mij een lvl 35 ally mage tegen, en die begint hem gelijk te frostnovaen, ik snel die kant op rennen wij allebei dotten, schaduwwoord: pijn en devouring plague, was uiteindelijk een best makkelijke kill voor ons :P vooral omdat hij het halfverwege op een lopen zetten, maar lang leve de dots :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:52
Het verhaal over nieuwkomers en longtime members hebben wij anders aangepakt. Als een nieuwkomer een tier 2 armor item na 1 week zou kunnen winnen zouden de oude members frusty worden. Zodoende hanteren wij de regel dat als jij een tier 2 armor piece wilt, je in dat slot eerst een tier 1 zult moeten hebben.

Zodoende focussen nieuwkomers zich dus altijd eerst op tier 1 armor, is voor hun epics en zijn dus blij en de oude members hoeven niet bang te zijn dat nieuwkomers met tier 2 armor er vandoor gaan. Komt ook bij dat guilds die al in BWL/AQ zitten, hun members vaak al vrij vol met tier 1 zitten en nieuwkomers vaak dus direct acces tot tier 1 hebben omdat niemand het nog wil hebben. Zo kunnen ze toch snel epics krijgen. Hun blij, oude members blij, /grouphug

Wij gebruiken nu trouwens een bidding DKP systeem. We gebruiken hiervoor een mod. Je whispered je bod in een bepaalde opmaak naar de masterlooter. Je ziet dus de bids niet van anderen. Reden hiervan is dat sommige oude members veel DKP hebben en jongere members dus moeilijk erbij komen. Wat gebeurt er nu dus bij ons, sommige items bieden de oude members heel erg veel DKP op om er zeker van te zijn dat ze anderen outbidden. Zodoende gaan ze dus ook harder omlaag in DKP en kunnen nieuwkomers dus sneller aansluiten bij de oude members op de DKP rankings.

Drakefang Talisman en Bloodfang Chest gingen bij ons dus weg voor 500DKP / stuk. De rogue die ze nam had 1300 DKP, ruim 800 meer dan de volgende rogue. Doordat hij de andere wou outbidden, bood hij dus lekker veel. De clue? Hij is nu 1000 DKP armer en zo is de kop van de DKP lijst voor die class er weer af en staan ze weer allemaal bij elkaar.

Het werkt erg goed bij ons, iedereen krijgt zijn epics, het gaat vrij snel en allemaal blij.

Insane DKP bids? Ja, dat wel maar het balanceert wel bij ons en daar ging het ons om.

Staff of the Shadow Flame dropte bij ons van Nefarian, ging voor 700 DKP zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja ik weet niet hoor,

Is het irritant als iemand eens nadenkt over nieuwe concepten of zo, of zijn jullie mensen die maar dom uitvoeren wat een stel programmeurs en creatievelingen hebben bedacht.

Stilstand is achteruitgang, innovatie ook op MMORPG gebied is de toekomst.

BV dat ze nu weer effecten hebben toegevoegd is al een hele stap voorwaarts, maar beter zou zijn als dit invloed heeft op de slijtage van je armor of dat de grond in modder veranderd waardoor de loop snelheid afneemt enz.

Dom??

Goed dan houd ik wel me mond :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johnnyv.nl schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:49:
[...]

En hoe wou je de dynamische wereld in balans houden zodat het voor beide partijen leuk blijft? Probleem is gewoon balancing dan. En "dynamisch" wordt dan "dood voor mij <randombeest> <aantal> keer en breng me hun <randomding>".

Je hebt overigens echt géén idee hoeveel tijd er in de ontwikkeling van een MMORPG zit :D

Vandeweek maar eens gaan grinden voor de tier 0.5 questlijn, heb 4/8 wildheart die ik graag wil omruilen :)
Er zijn wel MMORPG's waarin dit (met weinig succes) geprobeerd is, en dan geef ik echt de voorkeur aan quests die misschien repeatable zijn (met een andere char notabene :P), maar wel goed in de verhaallijn passen zoals in WoW.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 07-06-2006 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Kaap schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:49:
Het verhaal over nieuwkomers en longtime members hebben wij anders aangepakt. Als een nieuwkomer een tier 2 armor item na 1 week zou kunnen winnen zouden de oude members frusty worden. Zodoende hanteren wij de regel dat als jij een tier 2 armor piece wilt, je in dat slot eerst een tier 1 zult moeten hebben.
Wat ik hier een beetje vreemd aan vind is dat je dus dan mensen-in-niet-tier overhoud en je een tier 1 weggooit.
Anoniem: 114996 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:49:
Tja ik weet niet hoor,

Is het irritant als iemand eens nadenkt over nieuwe concepten of zo, of zijn jullie mensen die maar dom uitvoeren wat een stel programmeurs en creatievelingen hebben bedacht.

BV dat ze nu weer effecten hebben toegevoegd is al een hele stap voorwaarts, maar beter zou zijn als dit invloed heeft op de slijtage van je armor of dat de grond in modder veranderd waardoor de loop snelheid afneemt enz.

Dom??

Zoals ik al zeg, het zal wel kunnen, maar de ontwikkeltijd is te lang en balancing blijft een probleem.

En armorslijtage zou wel héél irritant zijn imho :P

[ Voor 44% gewijzigd door pagani op 07-06-2006 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blaat blaat blaat

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
johnnyv.nl schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:51:
[...]

Wat ik hier een beetje vreemd aan vind is dat je dus dan mensen-in-niet-tier overhoud en je een tier 1 weggooit.

[...]

Zoals ik al zeg, het zal wel kunnen, maar de ontwikkeltijd is te lang en balancing blijft een probleem.

En armorslijtage zou wel héél irritant zijn imho :P
Wij doen het iets anders. Bij ons krijg je korting op een tier 2 setitem als je in dat slot al de tier 1 setitem hebt.

Dit ter voorkoming dat mensen tier 1 overslaan omdat ze de dkp liever opsparen voor tier 2. Want opsparen is niet zo best voor de guild voortgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]johnnyv.nl schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:49:
[...]

Ja, omdat er juist zoveel statisch moet worden gemaakt, al die quest moeten verzonnen worden en ingeprogd.Wanneer je een keer de moeite doet ( en geloof best dat dit niet eventjes kwestie van paar maanden is , maar van jaren ) om een goede generator te maken die meer kan als alleen kill zoveel van zoveel, dat het maken van MMORPG's sneller en efficienter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Kaap schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:49:

Zodoende focussen nieuwkomers zich dus altijd eerst op tier 1 armor, is voor hun epics en zijn dus blij en de oude members hoeven niet bang te zijn dat nieuwkomers met tier 2 armor er vandoor gaan. Komt ook bij dat guilds die al in BWL/AQ zitten, hun members vaak al vrij vol met tier 1 zitten en nieuwkomers vaak dus direct acces tot tier 1 hebben omdat niemand het nog wil hebben. Zo kunnen ze toch snel epics krijgen. Hun blij, oude members blij, /grouphug

Wij gebruiken nu trouwens een bidding DKP systeem. We gebruiken hiervoor een mod. Je whispered je bod in een bepaalde opmaak naar de masterlooter. Je ziet dus de bids niet van anderen. Reden hiervan is dat sommige oude members veel DKP hebben en jongere members dus moeilijk erbij komen. Wat gebeurt er nu dus bij ons, sommige items bieden de oude members heel erg veel DKP op om er zeker van te zijn dat ze anderen outbidden. Zodoende gaan ze dus ook harder omlaag in DKP en kunnen nieuwkomers dus sneller aansluiten bij de oude members op de DKP rankings.

Drakefang Talisman en Bloodfang Chest gingen bij ons dus weg voor 500DKP / stuk. De rogue die ze nam had 1300 DKP, ruim 800 meer dan de volgende rogue. Doordat hij de andere wou outbidden, bood hij dus lekker veel. De clue? Hij is nu 1000 DKP armer en zo is de kop van de DKP lijst voor die class er weer af en staan ze weer allemaal bij elkaar.

Het werkt erg goed bij ons, iedereen krijgt zijn epics, het gaat vrij snel en allemaal blij.

Insane DKP bids? Ja, dat wel maar het balanceert wel bij ons en daar ging het ons om.

Staff of the Shadow Flame dropte bij ons van Nefarian, ging voor 700 DKP zelfs.
geeneens zo een gek idee. maar mag je dan dus wel weten hoeveel dkp de ander heeft..? ja toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]Anoniem: 114996 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:56:
johnnyv.nl schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:49:
[...]

Ja, omdat er juist zoveel statisch moet worden gemaakt, al die quest moeten verzonnen worden en ingeprogd.Wanneer je een keer de moeite doet ( en geloof best dat dit niet eventjes kwestie van paar maanden is , maar van jaren ) om een goede generator te maken die meer kan als alleen kill zoveel van zoveel, dat het maken van MMORPG's sneller en efficienter kan.
Kap nou, je zou je mond houden.

Loze belofte dus :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hom3r
On_E schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:38:
[...]

Jij hebt duidelijk de begintijd niet meegemaakt, waar de meest debiele Rogues nog met hun ogen dicht Warlocks afslachtten. :P
jawel en ook ik ben geganked daar maar ik zei toch ook het begint bij lvl 60 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Het is irritant als mensen A) niet nadenken over de impact van changes B ) doen alsof het een brilliant idee is waar nog iemand anders achter gekomen is en C) claimen dat het een kwestie van 'even programmeren' is. Ik weet vrij zeker dat een groot aantal mensen in dit topic meer weten van gamedesign dan jij, om het nog maar nieteens over de mensen van Blizzard te hebben.
Anoniem: 114996 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:56:
Goed. Vertel ons eens hoe jij denkt leuke quests te kunnen genereren. Enlighten us.

[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 07-06-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:50
RaseriaN schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:36:
[...]

Rollen is zwaar oneerlijk en ik ben denk ik het levende bewijs hiervan ben.
In 25 ZG runs is de Band of Jin gevallen en is alle keren naar een ander gegaan.
Opzich geen probleem, maar wel als die persoon maar 1 keer in zijn hele WoW carriere meegaat en dan precies dat ene item voor je neus wegkaapt.. kan je vertellen, dat werkt frustrerend ;)
[...]
Precies. Ik heb exact hetzelfde verteld aan mijn guild leaders toen ze beslistten om in ZG alleen nog maar te rollen en geen DKP te gebruiken. Zonder resultaat helaas :( Daarom heb ik besloten om geen ZG/AQ20 meer te doen met mijn huidige guild.

Als tank aas ik namelijk op die 2 tank ringen natuurlijk, maar als ik er niet op kan rekenen dat ik ze ooit verdien dan hoeft het voor mij niet. Gelukkig heb ik met mijn vorige guild wel al de Aegis (epic schild van Hakkar) verdiend en dat tank necklace.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Wij rollen tot nu toe nog in ZG en MC. Maar als er specifieke items komen die we nodig hebben voor onze MT of primary healer dan gaat dat zonder roll naar die persoon. Zo ook gister weer een mooie defence trinket (geloof ik, kon ook ring zijn). De sfeer in ons guild is prima en niemand klaagde over die toewijzing. We hebben ook erg actieve class-groepen (druids, priests, tanks etc.) dus die gunnen elkaar wel wat moois.

Grappig detail: we hebben een rogue en een warrior die altijd als eerste sterven in de fights, levert soms humoristische situaties op :P Daardoor wordt de rest wel getraind want we doen uiteindelijk alles met 18-19 man voor 50-70% van het gevecht.

[ Voor 23% gewijzigd door pagani op 07-06-2006 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja ik weet niet hoor,

Dom??

XD Frankie..G.... oi... Vraag het nog es .. ben jij wel 2x jaar oud? O_o, woah... jij bent zo "slim" hea.. Het is een MMORPG Frankie, betekent dat meerdere mensen het doen. Stel jij nou eens voor Jij zit 2 uur te questen, eindelijk de laatste item kunnen krijgen voor de quest, Komt er ineens iemand aan die net een paar seconden voor jou klaar is... Voor jouwn gezicht levert hij de Quest items in, kom jij na hem de quest inleveren en zegt de npc "im sorry mate, but i've already got the stuff.. you are too late" nou jah.. dat is LEUK :)

Kerel.. jij moet es stoppen met wow spelen als je het zo kut vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Tja ik weet niet hoor,

Dom??

weleens over nagedacht dat de engine dit ook aan moet kunnen,! en als iedereen verschillende stukjes vuil op zijn armor heeft, wel lang leve de lag.
roflool

het enigste wat mij echt een goede innovatie zou zijn in wow, dat als je op een pad loopt en NIET in combat bent, je walking speed increased met 25%, zou voor de <lvl 40 zouveel fijner zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
BootVluchteling schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:56:
[...]

geeneens zo een gek idee. maar mag je dan dus wel weten hoeveel dkp de ander heeft..? ja toch?
Ja, je kunt met whispers data opvragen. Zodoende weet je hoeveel DKP iedereen van jouw class heeft. Je kunt echter tijdens het bidden niet zien wat de ander bid, dus als je bid, zorgen dat je genoeg bid om te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hydra schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:58:
[...]

Het is irritant als mensen A) niet nadenken over de impact van changes B ) doen alsof het een brilliant idee is waar nog iemand anders achter gekomen is en C) claimen dat het een kwestie van 'even programmeren' is. Ik weet vrij zeker dat een groot aantal mensen in dit topic meer weten van gamedesign dan jij, om het nog maar nieteens over de mensen van Blizzard te hebben.

[...]

Goed. Vertel ons eens hoe jij denkt leuke quests te kunnen genereren. Enlighten us.
hahahahah,

ik hoor die mensen die er dan wat meer vanaf weten dan mij nooit een keer wat innovatiefs zeggen, hoe denk je dat Blizzard zo'n grote jongen is geworden?
Door innovatief te zijn en na te denken over nieuwe concepten.

En eventjes chillen he als je mijn eerdere posts had gelezen weet je dat ik een HBO Bedrijfskundige Informatica opleiding heb afgerond voordat ik tandheelkunde ging studeren dus van programmeren en programma design ( niet specifiek games ) weet ik wel degelijk veel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Niet nodig :)

[ Voor 76% gewijzigd door RaseriaN op 07-06-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 10:31
Beste Frankieboy

Denk je echt dat dat de rest van de lezers in dit topic ook maar iets kan schelen ?

/shoo

kap es even met whinen de hele tijd

kktnxbye ..

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
johnnyv.nl schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:51:
[...]Wat ik hier een beetje vreemd aan vind is dat je dus dan mensen-in-niet-tier overhoud en je een tier 1 weggooit.
Die mensen zonder tier armor zullen in de eerstvolgende MC run in 9 van de 10 gevallen hun tier 1 items kunnen krijgen voor minimum bids.

Was met mij ook. Ik kwam in mijn guild, geen van de rogues had nog Nightslayer nodig. Ik heb dus op mijn allereerste MC run 4 NS items voor de minimum bids gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
RaseriaN schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:04:
Waar zit dat topricreport knopje nou toch :/
Wat een irritant mannetje, ZOMG I study teh tandheelkunde!!!111oneone I WTFPWN teh BBQ chickenwings MBO b00nsYA RLY! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kaap schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:06:
[...]
Wat een irritant mannetje, ZOMG I study teh tandheelkunde!!!111oneone I WTFPWN teh BBQ chickenwings MBO b00nsYA RLY! :r
:D :'( :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176644

Kaap schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:06:
[...]
HAHA, dit word mijn nieuwe signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdmeijer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2021
Anoniem: 114996 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:49:of zijn jullie mensen die maar dom uitvoeren wat een stel programmeurs en creatievelingen hebben bedacht
Nee. Ik geniet van wat Blizzard mij aanbiedt. Jouw idee daarover vind ik niet zo interessant. Terug naar warlock crits aub?
Beste wat ik van je gelezen heb de afgelopen dagen. Ik ga je eraan houden.

Paling Terran & Shaman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Anoniem: 114996 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:02:
[...]

hahahahah,

ik hoor die mensen die er dan wat meer vanaf weten dan mij nooit een keer wat innovatiefs zeggen, hoe denk je dat Blizzard zo'n grote jongen is geworden?
Door innovatief te zijn en na te denken over nieuwe concepten.

En eventjes chillen he als je mijn eerdere posts had gelezen weet je dat ik een HBO Bedrijfskundige Informatica opleiding heb afgerond voordat ik tandheelkunde ging studeren dus van programmeren en programma design ( niet specifiek games ) weet ik wel degelijk veel af.
Bij bedrijfskundige informatica leer je leuk bedrijfsconcepten maken en OO ontwerpen maken. En ja, ik kan het ook weten want ik heb hogere informatica gestudeerd (de technische variant van jouw studie). En nu studeer ik game & media technologie aan de UU, een masterstudie van informatica. Leuk dat pochen, maar het brengt je nergens.
Kaap schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:04:
[...]
Die mensen zonder tier armor zullen in de eerstvolgende MC run in 9 van de 10 gevallen hun tier 1 items kunnen krijgen voor minimum bids.

Was met mij ook. Ik kwam in mijn guild, geen van de rogues had nog Nightslayer nodig. Ik heb dus op mijn allereerste MC run 4 NS items voor de minimum bids gekregen.
Als je guild mc op farm heeft kan dit inderdaad wel, maar als je net aan mc begint heb je gewoon meer verdeelde kracht nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door pagani op 07-06-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
Lui loop eens niet zo te bashen op die frank, zijn idee an sich is niet bijster orgineel, maar het is wel de waarheid. Ooit zullen MMORP's dit niveau bereiken, al is dit nu nog aardig ver van ons verwijderd. (Alleen al het creeëren van random verhalen is al zeer lastig te programeren, laat staan dit ook nog eens in het spel verwerken)

Ik moet trouwens zeggen dat ik de discussie over de hele Wow economie erg interessant vindt.. Zelf ben ik nu ook begonnen met het regelmatig doorscannen van de AH en ik probeer nu te kijken wat ik met mijn alchemy&herb allemaal kan verdienen. (skill 250/280) Ik zit nu met het probleem dat ik te low lvl ben om in andere gebieden herbs te gaan zoeken. (lvl 40 mage) Toch maar weer eens beginnen met lvlen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gaan we weer :z jongens ik ga wel weer posten als jullie uitgepuberd zijn en volwassen zijn geworden.

Dat je zelf niet op een nieuw idee komt en daarom zoveel mogelijk afkraakt of belachelijk probeerd te maken is echt niet sympathiek en heel puberig en soms zelf kinderachtig . :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-06 14:29
stop met flamen, NEGEER frank ofzo en praat verder over wow. lol tis namelijk niet zo intressant om dit soort posts te lezen ;)

On-topic:
wow is vet ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Vold schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:08:
Ik moet trouwens zeggen dat ik de discussie over de hele Wow economie erg interessant vindt.. Zelf ben ik nu ook begonnen met het regelmatig doorscannen van de AH en ik probeer nu te kijken wat ik met mijn alchemy&herb allemaal kan verdienen. (skill 250/280) Ik zit nu met het probleem dat ik te low lvl ben om in andere gebieden herbs te gaan zoeken. (lvl 40 mage) Toch maar weer eens beginnen met lvlen binnenkort.
Herb/alch is op mijn server echt een goudmijn, vooral voor de 40+ herbs. Denk dat je hier wel vrolijk van gaat worden, al is het natuurlijk wel server afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdmeijer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2021
Anoniem: 114996 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:08:
gaan we weer :z jongens ik ga wel weer posten als jullie uitgepuberd zijn en volwassen zijn geworden.
Ook aan deze belofte ga ik je houden.

Paling Terran & Shaman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117735

Gohan-san schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:00:
het enigste wat mij echt een goede innovatie zou zijn in wow, dat als je op een pad loopt en NIET in combat bent, je walking speed increased met 25%, zou voor de <lvl 40 zouveel fijner zijn.
Ik vind dit eigenlijk niet eens zo'n slecht idee, maar dan dient ook de mount speed meegenomen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 19-06 23:20

we_are_borg

You will Comply

Ik loop nu al een tijdje mee met wow wat mij nog steeds verbaasd is dat sommige stukken nog steeds bugs vertonen. De mining bug is er namelijk nog steeds en ook andere bugs die al vanaf patch 1.3 er in zitten.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Je ideeën zijn het probleem niet, je "ik heb dit en dit gestudeerd dus geloof me maar"-houding mag je achterwege laten :/
edit:
@ frank :p

[ Voor 13% gewijzigd door Maegrim op 07-06-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Over bugs gesproken. Wat ik eerder nooit had en de laatste tijd continu is dat ik dood ga (ok, dat kwam al wel voor ;) ) en vervolgens niet kan ressen en moet reloggen.Vrij irritant.

En de mining bug blijft inderdaad irritant ;)

[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 07-06-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Anoniem: 114996 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:02:
Ik heb HIO gedaan (net zoals iemand anders in dit topic), wat dus een stuk technischer is dan wat jij gedaan hebt. BI heeft weinig met software design te maken, bovendien komen ze vaak niet verder dan een beetje aankutten met Java. Daarnaast heb ik nu zo'n 5 jaar ervaring als Integration Consultant terwijl jij nog nooit een IT bedrijf van binnen gezien hebt. Dus als we gaan dicksizen, don't bother, you'll lose. Daarnaast vroeg ik je om eens uit te leggen hoe jij dat precies geimplementeerd zou zien, dus kom maar eens met praktische ideeen. En niet weer dit stuk negeren, daar ging m'n post om, als je het beter kunt, laat maar eens zien dat je het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat je zelf niet op een nieuw idee komt en daarom zoveel mogelijk afkraakt of belachelijk probeerd te maken is echt niet sympathiek en heel puberig en soms zelf kinderachtig . :o
Om die illusie maar even uit je wereld te helpen: Je 'idee' is verre van nieuw. Het is al tig keer geprobeerd, zonder succesvol resultaat.

Juist de gedetailleerde, handgemaakte quests en verhaallijn is waar WoW zo om geroemd wordt. En juist dat wil jij omzeep helpen met een of andere quest-generator...

Zelfde reden dat Blizzard geen crappy terrain genrator gebruikt, maar alle gebieden handgemaakt zijn. Stukje kwaliteit en craftmanship waar andere MMORPG's een puntje aan kunnen zuigen. En waarom WoW 6 miljoen leden heeft en anderen juichen als ze de 100K halen.

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 07-06-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasgrif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-06 19:32
Zijn er ergens al servers waar de spellbooks uit AQ al voor betaalbare prijzen op de AH staan? Ik wil graag deze (warlock) boeken voor pvp (burst dmg ftw, in raids boeit het niet zo veel imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja dat ik arrogant ben en soms beetje poch met mijn studies dat is idd beetje asociaal gedrag daar heb je gelijk in, fijn dat er ook mensen zijn die mijn ideeen wel interresseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
sebasgrif schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:13:
Zijn er ergens al servers waar de spellbooks uit AQ al voor betaalbare prijzen op de AH staan? Ik wil graag deze (warlock) boeken voor pvp (burst dmg ftw, in raids boeit het niet zo veel imo).
Wil je een nieuwe server gaan bevolken of wil je je bestaande warlock met een boek uitrusten?

M.a.w.: Je vraag is me niet geheel duidelijk :P

(of hoop je aan het feit dat ie op een andere server goedkoper wordt af te leiden dat dat bij jou ook zal gebeuren?)

[ Voor 18% gewijzigd door pagani op 07-06-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
bij ons staan ze nog steeds tussen de 200-300g. Achja valt nog te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb toevallig van het weekend immo/sb boekjes gekocht :) Corruption (de beste van de drie) had ik al.

300G per stuk wel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

@Takiho
Ik zal je eens helpen ;)
Hier een linkje naar gear voor een Paladin PreMC gericht!
Zit FireResistance bij, zit goede andere gear bij, linkjes naar de items, verwijzing naar de boss en instance!

Komt van ons forum af ;)
http://www.ifa-guild.com/forum/viewtopic.php?t=1381

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Anoniem: 117735 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:11:
[...]

Ik vind dit eigenlijk niet eens zo'n slecht idee, maar dan dient ook de mount speed meegenomen te worden.
zat ik nog over te denken ik denk dat je die betere achterwege kan laten, opzich is de mount speed goed genoeg, en ook ghostwold en andere transforms gewoon zo laten.

ik heb expres 25% gezegd, zodat je als nog langzamer bent dan bijv ghostwolf, (volgens mij zijn alle shapshifts >40%)

met name een epic mount heeft nu echt een goede speed, moet je nagaan als die ook nog eens +25% krijgt word een beetje een ferrari dan ben ik bang en dat moet ook weer niet.

conclusie +25% speed op paden alleen voor voetgangers. in mijn mening dan :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162373

Fokes hier nogmaals mn vraag.

Waar kan ik het beste grinden voor xp op lvl 56....
Is het trouwens al verstandig om mijn qs in BRD af te maken ???

Btw ff over dat geleuter over DKP, ik vind dat dat gewoon de afspraak is en kijk als je gewoon meer tijd hebt om te wowen is dat niet oneerlijk.
Je speelt veel ofniet als je dan ook bedenkt dat iemand die wel veel speelt eerder alle gear heeft, en dus ook niet zo snel andere spullen nodig heeft.
Dus dan maak je als nieuwkomer toch nog kans om je gear sneller te krijgen.
.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gohan-san schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:17:
[...]

Goed idee an sich. Maar veel werk (alle paden zullen nu niet gedefineerd zijn, maar gewoon onderdeel van het terrain).

Daarbij loop je tegen mogelijke exploits als je mensen ineens +25% geeft. Dat zou alleen OOC moeten zijn dan. (ivm eventuele kiting exploits)

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 07-06-2006 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Gohan-san schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:17:
[...]

zat ik nog over te denken ik denk dat je die betere achterwege kan laten, opzich is de mount speed goed genoeg, en ook ghostwold en andere transforms gewoon zo laten.

ik heb expres 25% gezegd, zodat je als nog langzamer bent dan bijv ghostwolf, (volgens mij zijn alle shapshifts >40%)

met name een epic mount heeft nu echt een goede speed, moet je nagaan als die ook nog eens +25% krijgt word een beetje een ferrari dan ben ik bang en dat moet ook weer niet.

Je krijgt dan wel een aantal vreemde dingen. Feral druids kunnen speccen in snelheid om sneller te kunen bewegen in pvp, wordt dan een beetje nutteloos.Ook zijn er diverse pvp gerichte items die de snelheid verhogen.

En die 25% is al bijna net zo snel als aspect of the cheetah van hunters en travel form van druids, beetje jammer voor die classes.

Overigens, de burning crusade flying mounts lopen buiten de burning crusade gebieden gewoon en zullen dan sneller lopen dan epic mounts.

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 07-06-2006 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen

Jezelf constant hoger achten dan andere mensen op basis van je opleiding valt anders zeer zeker onder de volgende categorieen:
  1. onsympathiek
  2. puberig
  3. kinderachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bosmonster schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:13:
[...]

Om die illusie maar even uit je wereld te helpen: Je 'idee' is verre van nieuw. Het is al tig keer geprobeerd, zonder succesvol resultaat.

Juist de gedetailleerde, handgemaakte quests en verhaallijn is waar WoW zo om geroemd wordt. En juist dat wil jij omzeep helpen met een of andere quest-generator...

Zelfde reden dat Blizzard geen crappy terrain genrator gebruikt, maar alle gebieden handgemaakt zijn. Stukje kwaliteit en craftmanship waar andere MMORPG's een puntje aan kunnen zuigen. En waarom WoW 6 miljoen leden heeft en anderen juichen als ze de 100K halen.
Ja en dit concept wil ik ook niet om zeep helpen zoals jij zo mooi zegt.

Ik heb ook aangegeven dat de guest generator nog steeds afhankelijk blijft van menselijke input.
( scenario's ), men kan bv ingeven er is een overstroming in STV en dat de generator dan op een creatieve manier allerlei quest maakt verzint die bv de lokale bevolking uit brand helpt.
Zeg maar :
rescue 10 people south of booty bay and give them soms new warm cloths.
enz

Dit spreekt mij erg aan , misschien andere niet maar mij lijkt de wereld dan nog innovatiever en spannender als die nu is en meer als dit principe:

Life is a box of chocolates , you never know what you gonna get :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 114996 op 07-06-2006 11:23 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het gezellig en nuttig voor iedereen. Zie je iets in het topic wat je niet bevalt? Plaats een topic report. Er op in gaan in het topic zelf maakt de zaak alleen maar erger.