Ik zou zelf ook voor de core gaan eigenlijk.
Ten eerste vind ik die chrome lade er te bling bling uitzien

. Een volledig witte front is net iets mooier. (maar dat is smaak)
En verder, als je de vga kabel nodig hebt, moet je die bij de premium er zowieso nog bijkopen, dus daar doe je geen voordeel mee. Ik heb liever een controller met draad (niettegenstaande draadloos waarschijnlijk wel een aangename ervaring is) maar met draad heb je nooit problemen met batterijen, opladen, enz... (en later kan je een tweede draadloze controller bijkopen)
Zowieso zou ik zelf er een mem cardje bijwillen. (wat je dus bij de premium er ook moet bijkopen, dus daar ook geen voordeel)
Reden? =>
- Beter bewaren van je gegevens. (als de xbox in garantie gaat en met lege HD terugkomt )
- Backup van je belangrijkste savegames
- Meenemen naar kenissen om daar met je eigen profiel te kunnen gamen...
- Voor mij genoeg want demo's downloaden zou ik toch maar zelden doen. En als de HD nodig wordt voor games, dan pas bijkopen. In het geval ik net die ene game zou willen waar de HD vereist is. Not very likely.
En bottomline, je bent nog steeds goedkoper uit. Een uitgave van 250 euro in eerste instantie is toch 'vriendelijker' op je budget. Ook al ben je in the long run misschien duurder kan. Kan best, maar dan zijn de aankopen toch meer gespreid. Ik ben in elk geval te vinden voor de oplossing van microsoft tot het uitbrengen van twee versies. (toch op de manier zoals ms het doet, de PS3 way spreekt me minder aan) . Dat terwijl ik er vroeger helemaaal tegen was. Paste helemaal niet bij het console principe, één apparaat, blablabla. Toen wist ik natuurlijk niet hoe het concreet zou uitgewerkt worden, maar op deze manier werkt het dus wel.
Dit allemaal in de veronderstelling dat ik een xbox360 zou kopen

want nu nog niet echt aan de orde is

Het spreekt me voorlopig nog niet zoveel aan. En feit is ook: xbox360 van microsoft, windows XP van microsoft. Crossplatform ontwikkelen is hier nog meer een evidentie dan op gelijk welk ander platform. Dus alle goede games voor de xbox zullen waarschijnlijk ook op de pc te vinden zijn. (bioshock, ...) En over een jaartje kan je op een degelijke mid end pc lara croft ook gelijkaardig draaien... Dus vooralsnog weinig echte aanzet tot een xbox-aanschaf.

(behalve voor sportgames, platform en racers die veel beter spelen op een console, en die genres doe ik eigenlijk het liefste. Maar goed, de PS3 moet ook nog komen

)