Xander84 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:08:
[...]
Windows Vista gaat zo ver als ik begrepen heb gewoon windows media center bevatten (net zoals nu windows media center eigenlijk XP + media center is). Dat Vista nu nog niet in combinatie werkt met de 360 ligt er denk ik gewoon aan dat het een beta versie van Vista betreft, wanneer de echte versie gereleased is zal het gewoon werken in combinatie met de 360.
Jullie doen allemaal aannames...

Windows Vista werkt perfect met de XBOX 360, alleen niet met een Europese XBOX
Ik heb net als de persoon hierboven die het probleem aan de kaak stelt ook Windows Vista Beta2 geinstalleerd. Het gaat hierom om de Windows Vista Ultimate versie. Deze versie heeft gewoon Media Center in zich.
Windows Vista ziet keurig de Xbox (als hij aan staat) en vraagt dan of hij er verbinding mee moet maken. Op het moment dat je zeg maar de code (die op het scherm van de XBOX staat als je een koppeling met MCE wil maken) hebt ingetoets in Windows om een koppeling tot stand te brengen gaat Windows de Extender software op de XBOX proberen te installeren.
Als je dan naar je XBOX 360 loopt zie je een foutmelding staan. Deze melding roept iets in de trend van 'Wrong region code. Unable to install the software'. Met andere woorden :
Windows Vista (Engelse versie) is een US versie en onze XBOX 360 is een Europese versie (Regio 1 vs Regio 2). Dit probleem zou zich (volgens geruchten, ik heb het zelf niet geprobeerd) niet voordoen met de Duitse versie van Windows Vista (omdat dit een Europese en dus regio2 zou zijn?).
Ik weet dat het regio1 en regio2 verhaal voor Windows niet opgaat, maar dit maakt het verhaal volgens mij wel iets duidelijker....
Microsoft : KOM alsjeblieft met een Europese update zodat wij ook onze XBOX360-Windows MCE functionaliteit kunnen testen
[
Voor 6% gewijzigd door
TheVMaster op 23-06-2006 11:17
]