Blijft toch een punt in dit topic, mischien maar eens iets over garantie in topicstart plaatsen?
Ik plaats het garantie-verhaal nog 1x (mijn visie iig) en dan vindt ik het wel mooi geweest.
Mocht dit niet in goede aarde vallen dan hoor ik het wel van een mod en dan haal ik het bericht wel weg
Mensen die er de buik al vol van hebben, gelieve even door te scrollen
Boekje 'Deel 2: Garantie' (blz 45) die bij de Xbox 360 zit (en dus eigenlijk tegenstrijdig is):
DUUR: Deze garantie gaat in op de datum waarop je het Xbox-product aanschaft en loopt
één kalenderjaar daarna af.
GEBIEDEN: Deze garantie is geldig in de volgende landen: Engeland, Ierland, Spanje, Italie, Frankrijk, Duitland, Oostenrijk, Zwitserland, Belgie, Nederland, Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland, Portugal en Griekenland.
Echter, Burgerlijk Wetboek Boek 7, Titel 1, Afdeling 1, Artikel 6:
De toepasselijkheid op de consumentenkoop van een recht dat de door de richtlijn nr. 99/44/EG van het Europees Parlement en de Raad van de Europese Unie van 25 mei 1999 betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en
de garanties voor consumptiegoederen (PbEG L 171) voorziene bescherming niet of slechts ten dele biedt, kan er niet toe leiden dat de koper de bescherming verliest die hem krachtens deze richtlijn wordt geboden door de dwingende bepalingen van het recht van de lidstaat van de Europese Unie of de andere staat die partij is bij de Overeenkomst betreffende de Europese Economische Ruimte, waar hij zijn gewone verblijfplaats heeft.
samen met de in het Burgerlijk Wetboek genoemde Europese richtlijn 1999/44/EG, Artikel 5, Termijnen, punt 1:
1.
De verkoper is aansprakelijk krachtens artikel 3 wanneer het gebrek aan overeenstemming zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de aflevering van de goederen. Indien voor de uitoefening van de in artikel 3, lid 2, vermelde rechten in de nationale wetgeving een verjaringstermijn geldt, kan die niet verstrijken binnen een periode van twee jaar vanaf de aflevering.
Kortom:
Microsoft / MM (MM is eigenlijk degene waar je een overeenkomst mee hebt!) geeft 1 jaar garantie.
Europese richtlijn is als uitgangspunt opgenomen in het Burgerlijk Wetboek.
Die Europese richtlijn zegt dat bij een afwijking dit niet ten koste van de koper mag zijn, dus minimaal 2 jaar.
[
Voor 5% gewijzigd door
ironx op 16-06-2006 14:11
]