Toon posts:

Is dit een goede keus of teveel?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben toe aan een nieuwe computer en zal 'm vooral gebruiken voor fotobewerking, muziek, af en toe Access en veel draadloos internet. Ook wil ik voorbereid zijn op Microsoft Vista. Ik ben zelf via Dell tot de volgende configuratie gekomen maar ik denk dat het iets teveel van het goede is (qua budget en prestaties; het is zo makkelijk om van alles een iets betere versie te nemen....). Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een laptop maar daar kom ik nog veel duurder uit.

Alle hulp & suggesties zijn welkom en alvast bedankt!
--------
Dimension 5150 Advanced

Processor Intel® Pentium® D 930 Dual Core (3.00GHz, 800MHz fsb, 2x2MB cache)
Microsoft besturingssysteem Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005
Service Uitbreidingen 1 Jaar Collect & Return service

Geheugen 2048MB Dual Channel DDR2 400MHz [4x512]
Harde schijven 160GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache
Optische drive 16x max. DVD+/-RW & 48x CD-RW

Beeldscherm Dell 19" (48 cm) Ultrasharp Flat Panel - in hoogte verstelbaar, kleur zwart (1907FP)
Video Kaart 256MB ATI Radeon® X600 HyperMemory graphics card
Geluidskaart Geintegreerde Audio with Dolby Digital 7.1 capability

Prijs 1.126 excl. verzendkosten

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 18:15 ]

Verwijderd

en wat is de prijs als ik vragen mag?
verder lijkt het me wel een goed systeem zo.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:40

Thandor

SilverStreak

Voor jouw doeleinden is het hardwarematig een leuk systeem. Als je veel waarde hecht aan geluidskwaliteit dan is het overwegen van een losse geluidskaart wel de moeite waard.
Verder, heb je Windows XP MCE2005 wel nodig? Volstaat Windows XP Home/Professional niet?
Zie Wat is het verschil tussen XP "Home", "Professional" en "Media Centre Edition"? :)
Wellicht moet je op ALT+Q drukken eer je op de juiste informatie terecht komt.

Als laatste: Wellicht kun je elders het systeem goedkoper krijgen dan bij Dell.

[ Voor 9% gewijzigd door Thandor op 03-06-2006 18:17 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 19:55
Misschien nog even naar de videokaart kijken. Als ik het goed heb begrepen gaat vista daar ook redelijk hoge eisen aan stellen. Hij zal het wel aankunnen maarja als je nog wat extra over wilt houden is een iets nieuwere videokaart misschien aan te raden.

@thandor: MCE is meestal goedkoper dan XP PRO dus wellicht dat de TS daarom voor MCE kiest :)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
B-Buster schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 18:21:
Misschien nog even naar de videokaart kijken. Als ik het goed heb begrepen gaat vista daar ook redelijk hoge eisen aan stellen. Hij zal het wel aankunnen maarja als je nog wat extra over wilt houden is een iets nieuwere videokaart misschien aan te raden.

@thandor: MCE is meestal goedkoper dan XP PRO dus wellicht dat de TS daarom voor MCE kiest :)
Ja alleen is MCE gemaakt voor andere doeleinde :)

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 19:55
Helemaal waar, maar als je (net als ik overigens) het media center gedeelte gewoon niet gebruikt is het niets meer en niets minder dan xp pro sp2 ;)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• Operations
B-Buster schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 19:28:
Helemaal waar, maar als je (net als ik overigens) het media center gedeelte gewoon niet gebruikt is het niets meer en niets minder dan xp pro sp2 ;)
Is XP home (dus wat beperkt in de netwerk mogelijkheden), maar verder heb je wel gelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Operations op 03-06-2006 19:36 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Nielson
  • Laatst online: 19:25
TheGeneral schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 19:33:
[...]

Is XP home (dus wat beperkt in de netwerk mogelijkheden), maar verder heb je wel gelijk.
't Is toch echt XP Pro hoor, het enigste verschil is een iets mindere domein ondersteuning.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
ik zou sowieso ervoor kiezen om 2 x 1 GB sticks te nemen in plaats van 4 x 512 MB... kun je in de toekomst nog uitbreiden als je wil. Over het algemeen gaat een systeem best lang mee, maar moet je wel erop berekend zijn dat je het geheugen moet uitbreiden, wil je systeem soepel draaien.

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Ik zou het eerder zelf samenstellen, moet je maar kijken naar de meeprijzen van de andere producten bij Dell..

• Operations
Nielson schreef op zondag 04 juni 2006 @ 12:33:
[...]

't Is toch echt XP Pro hoor, het enigste verschil is een iets mindere domein ondersteuning.
Lol, heb hier 2 x MCE draaien. En dat net ff iets minder domein ondersteuning klopt ja, en daarom is het ook voor HOME gebruik en dus minder geschikt voor netwerken (bedrijven) en die hebben dus ook PRO nodig.

Eigenlijk is het PRO maar de pro functies werken niet, dus makkelijk gezegd is het XP home. Maar goed het verschil tussen Home en Pro is nou juist voor het grootste deel de netwerkondersteuning, dus imho is het gewoon HOME. (maar goed daar mag jij uiteraard nu nog steeds anders overdenken, maar dit is redelijk off-topic en de TS heeft hier denk ik verder ook weinig aan, dus on-topic maar weer denk ik zo.)

[rml][ MCE 2005] Overgaan of niet?[/rml]

[ Voor 23% gewijzigd door Operations op 04-06-2006 14:22 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:40

Thandor

SilverStreak

Omdat CSL op het moment overspoeld wordt met topics over complete systemen is er besloten om hier ietwat strakker op te modereren. Derhalve gaan er een aantal topics op slot waar eigenlijk zoekvragen in te vinden zijn.

Veel topics bevatten een deel van de eisen uit Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. Op zich niet erg ware het niet dat er vaak vragen zijn over één ding van het boodschappenlijstje. Veel van die vragen zijn te zoeken (zie de 'voorbereiding' in voorgenoemde sticky).
Voor handige benchmarks kan men terecht bij de Tom's Hardware CPU Charts en VGA Charts. Hardware die niet in voorgenoemde benchmarks staan zijn vrijwel altijd te vinden met zoekmachines.

Voor informatie over het kiezen van hardware:
PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
VB - **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
OM - Welke HDD, CD/DVD lezer/brander, I/O controller moet ik nemen?

Dit topic gaat op slot wegens eerder genoemde redenen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.