CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Ik heb echter geen enkel probleem met de hdmi aansluiting, geluid en beeld is ok, waarschijnlijk komt dit omdat ik ook een samsung tv heb.
Maar wat als ik bijv. over 2 jaar een sony of philips koop en dan de hdmi aansluiting niet goed werkt, kan ik de decoder dan alsnog omruilen? ik denk het haast niet.
Dus nu maar laten omruilen (doen ze dat uberhaupt wel als er nu niets mis is?) of later te horen krijgen dat de garantie verlopen is..........
Eigenlijk moeten ze alle oude versies terugroepen maar dat zullen ze wel te duur vinden....
Ik zie heel eventjes een brede streep van een paar blokjes,en dan is heel eventjes het geluid weg (Casema). Het gebreurt ongeveer 4x per uur en vooral na het zappen.Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:00:
[...]
Ja dat heb ik zo nu en dan ook.
Dacht dat het in me decoder zat, maar blijkbaar niet aangezien ik niet de enigste ben.
De responsetijd lijkt wat korter, maar dit kan puur het gevoel zijn.
Verder geen problemen met de decoder
Angry Rabbit
Verwijderd
ja dat heb ik dus ook. En hoe langer hij aan staat hoe langer het geluid weg is! Ik heb @home gebeld en die zegt dat het bij een her installatie weg moet zijn.. Dat moet ik nog proberen maar ik geloof er niks van.. Denk dat de decoder gewoon gaar is. Zal vanavond eens dat 0800 nummer bellen of ze de mijne ook kunnen omruilen..Carel schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 12:30:
[...]
Ik zie heel eventjes een brede streep van een paar blokjes,en dan is heel eventjes het geluid weg (Casema). Het gebreurt ongeveer 4x per uur en vooral na het zappen.
Het is iets wat ik opeens na die 1na laatste firmware kreeg. Ik weet niet of het probleem gewoon in de laatste twee firmwares zit of dat het een combinatie probleem is met mijn Casema, ik vermoed dat eerste.Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:55:
[...]
ja dat heb ik dus ook. En hoe langer hij aan staat hoe langer het geluid weg is! Ik heb @home gebeld en die zegt dat het bij een her installatie weg moet zijn.. Dat moet ik nog proberen maar ik geloof er niks van.. Denk dat de decoder gewoon gaar is. Zal vanavond eens dat 0800 nummer bellen of ze de mijne ook kunnen omruilen..
Verwijderd
Ik heb een gemodificeerde decoder van de Microfix man.Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:10:
Ik krijg als ik de decoder aanzet altijd de melding E19 Preview periode verlopen.
Iemand een idee hoe ik dit weg krijg? ik gebruik de preview periode niet meer.
Heb mijn abbonament al een tijdje geleden doorgegeven.
Ik had deze melding ook. Ik heb vandaag gebeld, er is een en ander aangepast en de kanalen zouden ontgrendeld worden volgens de klantenservicemevrouw van @Home.
Niet dus. Ik krijg nu E16 meldingen i.p.v. E 19 meldingen(volgens abonnement geen recht op dit kanaal).
Ik heb net weer gebeld. De software is nu ook vernieuwd. Volgens @home man is van hun kant alles goed en ligt het aan de decoder. Ik moet contact opnemen met Samsung...
Nabericht: het is inmiddels opgelost. De smartcard bij @Home van mijn adres is ververst en het werkt nu eindelijk...De ene @Home medewerker is de andere niet!?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 11:45 ]
Verwijderd
pas wel op bij media markt want de verkoper wou mij eerst een doos meegeven die open was geweest!!! toen heb ik gezegt dat ik die niet wilde hebben en toen kreeg ik een andere doos die nog wel dicht zat!!Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:40:
[...]
mediamarkt in hengelo.
Daar kostte die 199 euro , de actie korting van 20 euro geld volgens mij alleen maar voor @home klanten.
Dit was dus ook in combinatie met een smartcard van @home.
Hahaha, hier zelfde verhaal. maar in Breda staattie nog voor 299. Van Samsung mag hij niet meer voor 199 worden verkocht. Die geopende dozen hebben een probleem met HDMI. Dan komt Samsung aan de deur voor een reparatie gratis, maar ga geen nieuw toestel kopen dat moet worden gerepareerd worden voor het goed werkt.Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:29:
[...]
pas wel op bij media markt want de verkoper wou mij eerst een doos meegeven die open was geweest!!! toen heb ik gezegt dat ik die niet wilde hebben en toen kreeg ik een andere doos die nog wel dicht zat!!
Bij Dixons stond hij trouwens voor 199. Dus bij de mediamarkt ook die prijs afgedwongen. Nieuwe staan nu in de doos op mij te wachten. Ook een harmony 785 voor 199 (prijs van de paradigit) en een LG l32cr2 ofzoiets voor 579. Ben weer bijna helemaal het baasje
Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

[klikbaar]
Oh, lekker, en ik heb ook de hikjes in het geluid!!! Lekker, je zou denken dat de bugs eruit waren inmiddels???
[ Voor 26% gewijzigd door makkie ;) op 23-01-2007 21:52 ]
Verwijderd
Vandaag gebeld met Samsung, ook ik had geen geluid via hdmi, ik word gebeld en het apparaat wordt gratis omgeruild! Hopelijk is dan het hdmi geluid probleem opgelost. Voor de rest heb ik geen problemen beeld is echt perfect bij @home via deze HDTV decoder HD360 van Samsung.
Groet Nosomoho
Verwijderd
Omdat ik geen behoefte had/heb aan een groot scherm (bezit projector) kun je op deze manier voor relatief weinig geld een super beeld krijgen. Wel had ik soms dat het beeld naar links verschoven stond op mijn scherm. Samsung gebeld en zei dat een software update dit zou verhelpen. Tevens ook af en toe dat de 360 niet reageerd op de afstandsbediening of dat een zender bleef "hangen".
Helaas is er bij mij ingebroken en is o.a. de monitor gestolen (en ook de a.b. van de 360). Omdat de speakers van de HP22W een niet aanhoorbaar geluid produceerden, dacht ik dat ook voor een andere monitor kon kiezen te weten het nieuwste 20 inch model van LG. Deze gekocht ,maar helaas geen beeld. Er kwam direct de melding van een onbekend digitaal signaal. In de LG kon ik verder niets meer instellen. Ik ben teruggegaan naar My Com om de monitor om te ruilen voor 1 die wel werkt. Ik had de decoder meegenomen en de technische man van My Com heeft een halve middag eraan besteed om een andere monitor te vinden die het wel deed. Helaas zonder resultaat. De aansluiting werkte wel als ik deze op een TV met HDMI aansluiting aansloot. We hebben ook andere kabels getest. Zelfs het nieuwste model van Samsung met HDCP ondersteuning werkte niet.
Samsung hierover gebeld en die zei dat het waarschijnlijk aan digitale voorkeursinstelling lag, maar dat zei niet wisten van hun eigen monitoren welke ik moest hebben die dat wel ondersteund. Omdat ik nog wacht op een nieuwe afstandsbediening kan ik deze niet wijzigen, maar kan deze ook niet gewijzigd zijn. Daarbij vind ik het vreemd dat een relatief eenvoudige HP monitor de enigste is, tot nu toe, die wel met het aangeleverde signaal kan omgaan.
Kan iemand mij vertellen of het ergens anders aan kan liggen? Of welke monitoren wel met ieder aangeleverd signaal kunnen omgaan ?
Tevens nog een ander vraagje. Toen bij alles nog werkte, viel mij op dat het kanaal HD Discovery wel een HD-achtig beeld gaf, maar de decoder het niet als HD signaal zag (blauwe lamje met HD ging niet aan). Betreft het dan een HD opname met verzonden in SD kwaliteit? De overige HD kanalen (multikabel) werden wel herkend als HD.
Verwijderd
Gr, Bob
MaCe1337 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:55:
[...]
Als je terugleest in dit topic vind je meerdere winkels hoor
Maar deze kabel is goed en niet duur. Te krijgen op http://www.elektronica-online.nl/ of bij de lokale elektronica zaak (gewoon vragen of ze ook nedis kabels hebben)
Verwijderd
maarten22 schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:25:
Iemand toevallig ruilenik heb een gemodificeerd kastje staan dus de Hdmi werkt perfect maar ik zou graag een zwarte willen ivm mijn zwarte samsung home cinema set
Volgende maand ga ik een FULL HD LCD tv aanschaffen (Sharp X1 serie), alleen voor digitale tv heb ik nog een beetje een twijfel wat ik doe.
Ik heb nu de 9401R van Samsung, de simpelste. Als ik HD kan kijken, wil ik het ook graag.. dus dan kom je al snel terecht bij de 360 qua decoder, alleen zijn er nog maar 3 zenders beschikbaar bij TVHome.
Als ik nou zou willen opnemen, kom ik alweer bij een andere decoder terecht namelijk de P850R van Samsung, alleen de maximale output is 576i/p beeld.
Wat is nu de beste optie als ik mooi strak beeld wil én opnemen? Is dan het signaal wat de P850R nog strak op een full HD tv? Of kan ik beter wachten op een decoder die én HD doet én opneemt? Of een 360 nemen met daarachter een HDD recorder... ik weet het niet meer..
Keuzes keuzes keuzes
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Verwijderd
Is dit normaal? of moet dit hoger zijn voor een optimaal beeld.
Mijn signaalsterkte is btw 78-81% in een groot studentenhuis achter een dikke signaalversterker.
Op dit moment heb je eigenlijk geen keuzes. Er is op dit moment nog maar één HD DVB-C ontvanger en dat is de Samsung 360. De P850R heeft geen HD weergave. Het wordt gewoon wachten op ............Vince22 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:54:
Ik had een vraag met waarschijnlijk een kort antwoord.
Volgende maand ga ik een FULL HD LCD tv aanschaffen (Sharp X1 serie), alleen voor digitale tv heb ik nog een beetje een twijfel wat ik doe.
Ik heb nu de 9401R van Samsung, de simpelste. Als ik HD kan kijken, wil ik het ook graag.. dus dan kom je al snel terecht bij de 360 qua decoder, alleen zijn er nog maar 3 zenders beschikbaar bij TVHome.
Als ik nou zou willen opnemen, kom ik alweer bij een andere decoder terecht namelijk de P850R van Samsung, alleen de maximale output is 576i/p beeld.
Wat is nu de beste optie als ik mooi strak beeld wil én opnemen? Is dan het signaal wat de P850R nog strak op een full HD tv? Of kan ik beter wachten op een decoder die én HD doet én opneemt? Of een 360 nemen met daarachter een HDD recorder... ik weet het niet meer..![]()
Keuzes keuzes keuzes
Testing, one, two ...
Alles werkt prima op een Toshiba 47WLG66 (1080i via HDMI), ik heb wel last van flitsende horizontale strepen elke 10 tot 60 seconden. Het lijkt in de decoder zelf te zitten, ik zag het ook toen ik er nog geen smartcard in had. Ik ga het nog eens via component proberen.
Verwijderd
Hij werkt nu helemaal perfect.
Geen rare dingen meer via HDMI, wat ik had bij zowel beeld als geluid.
Verwijderd
quote:Msniekers schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:38:
Kan ik in de winkel ook controleren op het apparaat en/of de doos of ik een 'recente' versie koop?
Red Boll schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:20:
Kun je op de doos zien welke revision het betreft?
Dat kan wat teleurstellingen voorkomen namelijk...
heb even gekeken maar ik kan alleen een stikker vinden met een barcode erop en onderaan staat 2006 12 dus van december 2006
Werd vandaag inderdaad ook onprettig verrast bij onze vrienden van de MM. Sta ik daar met een 360 onder mijn arm, wordt ie aangeslagen, staat er 299 euri op de kassa display. Heb hem dus mooi laten staan.jnr24 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:16:
Bij de MediaMarkt en Prijstopper in Rijswijk durven ze er nog €299,- voor te vragen. Bij dixons scoorde ik hem voor 199! en ik kreeg nog een tientje korting omdat ik ook nog een casema kaartje kocht..
Verwijderd
bij dixons hadden ze een staan met 200606. Dat is degene dus met geen hardware update?Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:15:
[...]
quote:
Red Boll schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:20:
Kun je op de doos zien welke revision het betreft?
Dat kan wat teleurstellingen voorkomen namelijk...
heb even gekeken maar ik kan alleen een stikker vinden met een barcode erop en onderaan staat 2006 12 dus van december 2006
Waarschijnlijk staat ie daarom te koop voor € 199,-.
Kan je ook nadat je hdmi naar je tv aansluit ook nog de audio (analoog) naar je stereo-installatie aansluiten? Aangezien hdmi zowel beeld als geluid doorgeeft.
Overigens heb ik ook een Samsung TV dus waarschijnlijk zal die update niet direct een probleem zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 21:24 ]
Verwijderd
zou gewoon voor de 360 gaan. Hogere resolutie en bij de P850 kan je alsnog een dvd speler erbij kopen. Ik ga voor HD ontvanger + een dvd speler met HD.Vince22 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:54:
Ik had een vraag met waarschijnlijk een kort antwoord.
Wat is nu de beste optie als ik mooi strak beeld wil én opnemen? Is dan het signaal wat de P850R nog strak op een full HD tv? Of kan ik beter wachten op een decoder die én HD doet én opneemt? Of een 360 nemen met daarachter een HDD recorder... ik weet het niet meer..![]()
Keuzes keuzes keuzes
Verwijderd
Verwijderd
bij dixons hadden ze een staan met 200606. Dat is degene dus met geen hardware update?
Kan je ook nadat je hdmi naar je tv aansluit ook nog de audio (analoog) naar je stereo-installatie aansluiten? Aangezien hdmi zowel beeld als geluid doorgeeft.
Overigens heb ik ook een Samsung TV dus waarschijnlijk zal die update niet direct een probleem zijn.
Nee dit is niet mogelijk. Een HDMI kabel geeft alleen beeld en geluid door.Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:48:
Ik heb dit weekend een Sony KDL-32V2500 en de samsung HD decoder gekocht nu heb ik alleen één probleem, mijn bank staat voor de decoder en ik kan dus niet goed zappen. Ik had een keer op internet gelezen dat je door de HDMI verbinding ook via de tv kan zappen, is dit mogelijk?
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Dit ligt aan de AB, want die is gewoon brak.Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:48:
Ik heb dit weekend een Sony KDL-32V2500 en de samsung HD decoder gekocht nu heb ik alleen één probleem, mijn bank staat voor de decoder en ik kan dus niet goed zappen. Ik had een keer op internet gelezen dat je door de HDMI verbinding ook via de tv kan zappen, is dit mogelijk?
Heb de mijne inmiddels al op zolder ergens liggen en vervangen door een Harmony.
Wat een wereld van verschil zeg. Kan nu overal in de kamer mijn 360 bedienen.
Al richt ik op het plafond, geen enkel probleem.
Met de originele AB moest ik precies voor het apparaat gaan staan en ook nog eens goed richten.
Dus een advies. Knikker die AB zsm buiten.
Verwijderd
Ik heb sinds n maandje nu deze decoder en heb deze zonder problemen via HDMI gebuikt, rechtstreeks aangesloten op mijn TV. (Samsung)
Nu heb ik deze week mijn receiver (ONKYO 674e) + boxen binnen gekregen en wil dan ook mijn HD-ontvanger via HDMI aansluiten op de receiver om deze vervolgens via HDMI weer naar mijn TV te laten lopen. Alles staat als het goed is nu keurig ingesteld, maar ik krijg via m'n receiver alléén beeld en géén geluid. Ik heb alle mogelijke opties tussen dolby digital aan/uit en pcm/dolby digital al geprobeerd maar niets blijkt te werken.
Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben/hadden en dit met succes hebben verholpen? Ik heb de oude versie hardware (goed te zien door via de ventilatie gaatjes naar binnen te kijken of er achter de HDMI aansluiting een (extra) chip zit). Zou dit probleem met de nieuwe hardware verholpen kunnen worden?
Ik heb voor het moment de decoder maar via component aangesloten voor beeld en analoog voor geluid. Elke hulp/reactie is welkom!
Ibby schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:01:
[...]
Dit ligt aan de AB, want die is gewoon brak.
Heb de mijne inmiddels al op zolder ergens liggen en vervangen door een Harmony.
Wat een wereld van verschil zeg. Kan nu overal in de kamer mijn 360 bedienen.
Al richt ik op het plafond, geen enkel probleem.
Met de originele AB moest ik precies voor het apparaat gaan staan en ook nog eens goed richten.
Dus een advies. Knikker die AB zsm buiten.
Verwijderd
17maart schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:12:
Welke Harmony en waar kan je die kopen en wat kost het ongeveer? Wij worden hier ook knettergek van de originele AB.
je hebt de harmony 525 al van af ongeveer 50 euro.
[...]
Inderdaad de Harmony 525.17maart schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:12:
Welke Harmony en waar kan je die kopen en wat kost het ongeveer? Wij worden hier ook knettergek van de originele AB.
Prijs tussen de 50 en 60 euro
pricewatch: Logitech Harmony Remote 525
Echt een Top AB om de 360 mee te bedienen.
Inmiddels heeft deze Harmony ook al mijn overige 5 AB's vervangen.
OK, bedankt. Die staat hier nu bovenaan de verlanglijst.Ibby schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:43:
[...]
Inderdaad de Harmony 525.
Prijs tussen de 50 en 60 euro
pricewatch: Logitech Harmony Remote 525
Echt een Top AB om de 360 mee te bedienen.
Inmiddels heeft deze Harmony ook al mijn overige 5 AB's vervangen.
Dat kan dus juist wel! En dat maakt de Harmony nou zo universeelMsniekers schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:39:
Met zo'n Harmony kun je toch nooit alle functies van de receiver bedienen of hoe moet ik dat zien? Het lijkt me wel handig, maar van de andere kant zie ik hem niet zo snel als een 'allesvervanger', waarmee je ook in de menu's en dergelijke alles in kunt stellen.
Vind die namelijk een stuk mooier dan de harmony en hij is net zo duur
Zoek en ge zult vinden, inclusief enkele reviews van hun gebruikers.maarten22 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:52:
Is de philips universal SRU9600 remote wat??
Vind die namelijk een stuk mooier dan de harmony en hij is net zo duur
Testing, one, two ...
Verwijderd
GTA VI - All aboard the hype train!!
Ik persoonlijk vind het een beetje overdreven. Ik heb geen rotzooi coax maar gewoon coax van 50ct per meter, 'air'-coax zoals bij de satelliet gebruikt wordt. Wat ik wel heb is een nieuw wandkastje en de hele boel zo kort mogelijk aangesloten. Ook heeft de monteur bij oplevering van de kabel de boel opnieuw aangestript en beneden de boel afgeregeld. Goede stekers heb ik wél. Van die metalen, die werken best fijn namelijk.Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:19:
Dank jullie voor het antwoord op mijn vraag. Nu heb ik nog een vraag zoals ik al zei heb ik dus de HD decoder van Samsung en deze bevalt grotendeels erg goed en dan vooral de beeldkwaliteit. Alleen op Sport1 is dit soms iets minder en dat is toch jammer, nu zit ik er aan te denken om een nieuwe coaxkabel te kopen van rond de 40 euro. De huidige is ongeveer 10 jaar oud en dus vrij brak, nu vraag ik me af of dit het geld waard is en het erg veel verschil in signaalsterkte zal gaan maken.
Je zou eigenlijk ff een signaalmeter moeten hebben en even metenVerwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:19:
Dank jullie voor het antwoord op mijn vraag. Nu heb ik nog een vraag zoals ik al zei heb ik dus de HD decoder van Samsung en deze bevalt grotendeels erg goed en dan vooral de beeldkwaliteit. Alleen op Sport1 is dit soms iets minder en dat is toch jammer, nu zit ik er aan te denken om een nieuwe coaxkabel te kopen van rond de 40 euro. De huidige is ongeveer 10 jaar oud en dus vrij brak, nu vraag ik me af of dit het geld waard is en het erg veel verschil in signaalsterkte zal gaan maken.
Verwijderd
Waar kan ik zo'n meter krijgen?SgtStrider schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:19:
[...]
Je zou eigenlijk ff een signaalmeter moeten hebben en even metenKabellengtes maken namelijk vrijwel niets uit als je een goede versterker en huisplan hebt. 72 dB is optimaal voor de decoder las ik ergens, en er komt zoiezo al minder (+/- 65dB) op het AOP in je huis.
Verwijderd
Verwijderd
Vorige maand is mijn decoder omgeruild door MicroFix.
Via HDMI is deze aangesloten op mijn Philips 42PF9731D/10.
De decoder staat op een signaal output van 1080i.
Nu valt het mij op dat wanneer een HD kanaal is geselecteerd (HDNL, NG of Discovery) de TV wel gevoed wordt met een 1920x1080 signaal maar het beeld is niet 1 op 1 is met mijn 1920x1080 panel.
Er zit een functie op mijn AB (linksonder) waarmee je verschillende views kan instellen.
Maar er zit geen enkele view bij met de juiste 1920x1080 verhouding.
Of het gaat over de beeldverhouding heen. Er wordt dus minder getoond dan dat er eigenlijk is. lengte en breedte van objecten zijn dan wel goed.
Of het is wel exact beeldvullend maar alles oogt wat smaller in de breedte.
Of breedbeeld, maar in de breedte links en rechts minder beeld dan dat er is plus een balk boven en onder.
Of breedbeeld, alle verhoudingen goed maar boven en onder balken.
Is het dat de HD kanalen niet in de juiste verhoudingen uitzenden of stuurt de decoder qua view het niet goed naar buiten. Kan het zijn dat de HD kanalen wel op 1920x1080i uitzenden maar dan in een 16x9 formaat.
Wanneer dit verhaal niet duidelijk overkomt, zal ik proberen dit te verduidelijken met wat illustraties.
Verwijderd
Zijn er meer met dat probleem, dit lijkt toch nergens op !!
Firmware of hardware versie is hun probleem. ik heb hem wel voor 199 mee gekregen. Ze waren er niet blij mee, maar da's hun probleem. Hij gaf aan dattie onder de inkoopsprijs uitkwam zoVerwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:21:
Iemand?
bij dixons hadden ze een staan met 200606. Dat is degene dus met geen hardware update?
Wat de remote betreft, ik heb de 785 getest en ga hem terug brengen. Kocht hem voor 199 ipv 249 bij de MM omdat Paradigit hem ook voor die prijs verkocht. Vonden ze ook niet tof
Ja dat komt omdat deze een nagravision decoder heeft en de kabelaars gebruiken irdeto.SgtStrider schreef op maandag 15 januari 2007 @ 23:00:
De Philips DCR9000. Alleen is deze nog niet goedgekeurd door de kabelaars, met gevolg dat geen enkele winkel hem verkoopt.
Je bedoelt dat je hem gekocht hebt bij MM voor €199, op basis van de laagste prijsgarantie?makkie ;) schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:53:
[...]
Firmware of hardware versie is hun probleem. ik heb hem wel voor 199 mee gekregen. Ze waren er niet blij mee, maar da's hun probleem. Hij gaf aan dattie onder de inkoopsprijs uitkwam zo
...
Ik stond net bij de MM in Utrecht maar de prijs op het kaartje was echt 299. Volgens kieskeurig is de laagste prijs 249. De prijs van 199, is dat een aktie prijs?
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Ik heb zelden zo'n raar prijsverloop meegemaakt dan met dit apparaat met als laagste verkoopprijs € 119,- (ik had hem in die periode voor 129, inclusief verzenden) om vervolgens weer terug te gaan naar € 249.twixx schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:35:
[...]
Ik stond net bij de MM in Utrecht maar de prijs op het kaartje was echt 299. Volgens kieskeurig is de laagste prijs 249. De prijs van 199, is dat een aktie prijs?
Testing, one, two ...
Wel een hoop gezeik gehad om de zaak goed aan de praat te krijgen.
In eerste instantie geen beeld. Vervolgens software-update en toen wel beeld, maar met veel storing. Daarna eens gereset en de HDMI-uitgang op de decoder met perslucht schoongespoten en zowaar ineens storingsvrij beeld, maar wel een akelig geluidsprobleem bij Discovery HD. Een hele enge kraak. Die verdween als sneeuw voor de zon nadat ik de Audio-uitgang had uitgezet op Dolby Digital.
De drie HD-zenders doen het nu, maar ik moet zeggen dat ik de beeldkwaliteit tegen vind vallen. Het is wel wat beter dan de kwaliteit via scart, maar niet zoveel beter als je zou verwachten. Ik heb een Sony Bravia KDL 32V2000. Dus een resolutie van 1366 x 768. OK, geen real HD, maar toch verwacht je een veel beter beeld dan normaal en het is niet veel beter, maar iets beter. Ook nog redelijk wat sneeuw zichtbaar als je van wat dichterbij kijkt.
Ik weet gewoon niet wat voor kwaliteit ik moet verwachten. Heb geen referentiekader. Alhoewel, weer ik bij quicktime.com gedownloade HD filmtrailers op mijn pc bekijk met een scherm van 1200-800 ziet het er veeeeeeeeele malen beter uit dat wat ik nu op mijn toch beter uitgeruste LCD-TV zie.
Dat hoort zeker niet; het beeld zou haarscherp en zonder storingen (muv af en toe een (de)codeer blokje) moeten zijn. Wat is je signaalsterkte? Geen versterkers, splitters of modems voor je TV?kinsella95 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:07: Ook nog redelijk wat sneeuw zichtbaar als je van wat dichterbij kijkt.
Ik heb een @Home abbo met als extra Sport 1, Film 1 en de HD uitbreiding. Nu valt het me op dat met name bij Film 1 de SD uitzendingen kwalitatief praktisch gelijk zijn aan de HD's. Je kunt dit natuurlijk ook omdraaien en zeggen dat HD niet goed is, maar de beeldkwaliteit is gewoon uitstekend.
Ook de Nederlandse (met name publieke) zender komen zo goed door dat je af en toe denkt naar HD te kijken.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Verwijderd
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
De signaalsterkte is goed. Tussen coax en decoder zit niets extra's. Tussen decoder en TV rechtstreeks via HDMI, dus verder ook niets.superduper schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:13:
[...]
Dat hoort zeker niet; het beeld zou haarscherp en zonder storingen (muv af en toe een (de)codeer blokje) moeten zijn. Wat is je signaalsterkte? Geen versterkers, splitters of modems voor je TV?
Wel gaat van de decoder zowel een scart als composiet-verbinding naar een DVD-recorder, die ook weer met scart en composiet met de tv is verbonden. Zou het daar aan kunnen liggen?
Voorts, ik lees veel dat mensen de decoder via de component aansluiten met de TV, maar HDMI is toch vele malen beter dan component? Ergo, je krijgt toch geen HD via component?
Ja, dat denk ik ook regelmatig. Het is ook prettig dat de breedbeeld uitzendingen echt 16:9 zijn (en de decoder dus zelf schakelt). Als de commercielen dat nu ook eens zouden doen ipv die stomme brievenbussen te gebruiken. Daarmee gaat je kwaliteit namelijk erg snel achteruit.alexbl69 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:26:
Ook de Nederlandse (met name publieke) zender komen zo goed door dat je af en toe denkt naar HD te kijken.
Is dit voor de casema mensen? Ik krijg geen Film1 HD mee hoor, dat is nog steeds buiten het abonnement. Ik krijg nu Discovery HD, NG HD en NL HD.Arx schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:15:
2 dagen normaliter. Als het langer duurt moet je bellen en vragen dat je een reeds bestaande klant bent anders moet je 2 weken wachten. Be ready to be amazed! Film1 HD ziet er sinds de netwerk update nog strakker uit. Die krijg je er gratis voor 1 jaar bij (+ de rest van alle andere canal kanalen). Film1 HD had namelijk nogal last van blokkies bij snelle bewegingen.
Bij mij duurde het erg lang via internet. Toen maar gebeld en binnen een halve dag geregeldVerwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:04:
Enige wat ik nog niet heb gezien zijn de HD kanalen, kaart moet eerst geschikt worden gemaakt, via internet aangevraagd bij casema weet niet hoelang dat gaat duren.
Helaas schakelt de decoder niet automatisch als je via HDMI kijkt op de 576p resolutie. Ook niet met de laatste firmware (127).RichieB schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:01:
Het is ook prettig dat de breedbeeld uitzendingen echt 16:9 zijn (en de decoder dus zelf schakelt).
RTL zou er eigenlijk vanaf januari al mee beginnen. Maar om ervoor te zorgen dat de adverteerders hun spotjes niet in twee formaten hoeven aan te bieden, is besloten om te wachten tot juniAls de commercielen dat nu ook eens zouden doen ipv die stomme brievenbussen te gebruiken. Daarmee gaat je kwaliteit namelijk erg snel achteruit.
De moraal van het verhaal:
1. Sommige winkels hebben dus toch nog oude apparatuur liggen. Volgens de helpdeskmedewerker van Samsung wordt er aan gewerkt om ze om te ruilen, maar is de vraag voorlopig groter dan het aanbod.
2. Samsung stuurt je in ieder geval niet met een kluitje het riet in en neemt de klacht serieus. Hulde daarvoor.
Verwijderd
vroeg me dus af of er meer mensen last van hebben?
Dat is suf, ik heb 'm meestal op 1080i staan, en daar werkt het bij de publieke omroepen prima.Mr Magic schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:06:
Helaas schakelt de decoder niet automatisch als je via HDMI kijkt op de 576p resolutie. Ook niet met de laatste firmware (127).
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:16:
heb hem sinds gisteren ook bij mij thuis (mijn ouders hebben hem sinds december, eerst met de klachten, maar dat was 1 belletje en 3 dagen later werd hij omgeruild) maar ik heb het probleem nu dat op Discovery HD het geluid het niet doet, alle andere zenders wel, maar daar dus niet
Verwijderd
Dit is bij mij ook het geval, het is vrij makkelijk op te lossen als je het eenmaal weet.Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:16:
heb hem sinds gisteren ook bij mij thuis (mijn ouders hebben hem sinds december, eerst met de klachten, maar dat was 1 belletje en 3 dagen later werd hij omgeruild) maar ik heb het probleem nu dat op Discovery HD het geluid het niet doet, alle andere zenders wel, maar daar dus niet
Je moet gewoon naar het menu van de decoder gaan daar ga je naar systeem dan naar media instellen, hier heb je de optie digital out deze moet je op pcm i.p.v. dolby digital zetten. Nu moet je even wachten en vervolgens op exit drukken en dan zou het moeten werken. Ik vraag mij persoonlijk eigenlijk af wat het verschil is tussen deze twee opties, ik merk namelijk geen verschil. Maar misschien merk je dit pas als je hem op een surround installatie aansluit.
Ja dat kan. Alleen op 1080i en 720p kan mijn TV z'n eigen zoom-stand niet meer gebruiken om 4:3 uitzendingen op een prettige manier uit te rekken (zodat niet iedereen er platgeslagen uitzietRichieB schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:23:
[...]
Dat is suf, ik heb 'm meestal op 1080i staan, en daar werkt het bij de publieke omroepen prima.
Verwijderd
Verwijderd
Als je bij een 4:3 uitzending de decoder met de P-Size knop op 4:3 zet, kan je TV gewoon doen met het beeld wat ie wil. Staat de decoder in de 16:9 stand dan worden de de zwarte balken door de decoder meegestuurd en zullen de meeste TVs dit niet meer herkennen als een 4:3 uitzending. Dit werkt ook gewoon in 1080i en 720p.Mr Magic schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:14:
Ja dat kan. Alleen op 1080i en 720p kan mijn TV z'n eigen zoom-stand niet meer gebruiken om 4:3 uitzendingen op een prettige manier uit te rekken (zodat niet iedereen er platgeslagen uitziet). Op 576p werkt dat nog wel.
Ik heb trouwens Casema, dus het automatisch switchen naar 16:9 voor breedbeeld uitzendingen op Nederland 1-3 kan daar ook mee te maken hebben. Wellicht dat @Home en UPC dat signaal niet meesturen?
Kan je de decoder niet gewoon aan laten staan op het juiste kanaal? Dan hoef je de timer niet te gebruiken...Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:54:
Als ik een programma met de timer via de epg heb ingevoerd om vervolgens met de HDD op te nemen gaat het meestal goed maar soms dan na paar minuten slaat mijn decoder uit.
Als jij dit jaar een decoder koopt en een HD abbo afsluit bij casema, krijg je er een jaar lang Canal Digitaal.superduper schreef op maandag 05 februari 2007 @ 15:16:
[...]
Is dit voor de casema mensen? Ik krijg geen Film1 HD mee hoor, dat is nog steeds buiten het abonnement. Ik krijg nu Discovery HD, NG HD en NL HD.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Verwijderd
RichieB schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:39:
[...]
Kan je de decoder niet gewoon aan laten staan op het juiste kanaal? Dan hoef je de timer niet te gebruiken...
Tot gisteren geen problemen gehad met geluid en beeld via HDMI naar een DFR9000 en via DVI naar een Philips 37PF9986.
en ineens stopt de Afstandsbediening. Ik had gelukkig de functies in m'n Philips RC9800i geprogrammeerd maar deze werken ook niet meer. De DCB-H360RS gaat aan knopjes op het apparaat werken maar niet via de remote.
Als ik een DCR9000 uit Duitsland laat overkomen werkt deze dan ook in Nederland? (CASEMA) of moet ik voor HDTV wederom deze Samsung op garantie omruilen
Groetjes,
Patrick
Verwijderd
had er gisteren toevallig ook een een uur last van! AB werkte wel op televisie, maar niet op receiver, receiver een uur van de stroom en werkte wel weer!VideoWizKid schreef op maandag 12 februari 2007 @ 00:30:
Gekocht begin juli 2007. Na 3 dagen alweer retour omdat hij ineens stopte
Tot gisteren geen problemen gehad met geluid en beeld via HDMI naar een DFR9000 en via DVI naar een Philips 37PF9986.
en ineens stopt de Afstandsbediening. Ik had gelukkig de functies in m'n Philips RC9800i geprogrammeerd maar deze werken ook niet meer. De DCB-H360RS gaat aan knopjes op het apparaat werken maar niet via de remote.
Als ik een DCR9000 uit Duitsland laat overkomen werkt deze dan ook in Nederland? (CASEMA) of moet ik voor HDTV wederom deze Samsung op garantie omruilen![]()
Groetjes,
Patrick
Ik heb precies hetzelfde, derhalve storing gemeld. Maar volgens mij vinden ze het niet belangrijk.VideoWizKid schreef op maandag 12 februari 2007 @ 00:30:
Gekocht begin juli 2007. Na 3 dagen alweer retour omdat hij ineens stopte
Als ik een DCR9000 uit Duitsland laat overkomen werkt deze dan ook in Nederland? (CASEMA) of moet ik voor HDTV wederom deze Samsung op garantie omruilen![]()
Groetjes,
Patrick
Wacht al bijna 6 weken op een telefoontje. Van ellende maar weer de antenne kabel in de TV gestoken.
Verwijderd
Ik heb nu constant artifacts(om de 30sec) en na 10 a 15min onkijkbaar beeld en krijg ik alleen nog groen roze blokjes. Na een reset doet hij het weer ff en dan begint het traject weer opnieuw.
Ligt dit aan de decoder of kan het ook aan de smartcard liggen?
Voor dit probleem kan ik toch ook het 0800 nummer bellen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 15:46 ]
Zit je bij casema? Want die hebben op dit moment een storing:Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:45:
Mijn decoder heeft het volgens mij ook begeven sinds gister. Ik heb hem sinds oktober en al die tijd geen enkel probleem gehad.
Ik heb nu constant artifacts(om de 30sec) en na 10 a 15min onkijkbaar beeld en krijg ik alleen nog groen roze blokjes. Na een reset doet hij het weer ff en dan begint het traject weer opnieuw.
Ligt dit aan de decoder of kan het ook aan de smartcard liggen?
Voor dit probleem kan ik toch ook het 0800 nummer bellen?
Dit staat nu bij hen op de site:
Storing Casema Digitale TV gehele Casemagebied 17-02-2007 | 15:55
Op dit moment is er een probleem met de doorgifte van Casema Digitale TV in het gehele Casemagebied. Hierdoor ontvangt u tijdelijk geen of verstoord Digitaal beeld via uw Samsung HD decoder (DCB-H360).
Casema is bekend met dit probleem en werkt aan een oplossing.
De verwachting is dat deze storing maandag 19 februari om 12:00 uur verholpen zal zijn.
Onze excuses voor het ongemak.
Verwijderd
Hé, toch een update. Had om 13:00 voort laatst gekeken en de storing al 2 dagen.
Op dit moment is er een probleem met de doorgifte van Casema Digitale TV in het gehele Casemagebied. Hierdoor ontvangt u tijdelijk geen of verstoord Digitaal beeld via uw Samsung HD decoder (DCB-H360).
De verwachting is dat deze storing maandag 19 februari om 12:00 uur verholpen zal zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door makkie ;) op 17-02-2007 18:44 ]
Het ligt niet aan de decoder, maar puur aan casema zelf.
En casema staat nu eenmaal niet bekend als een partij die snel problemen oplost.....behalve als het met achterstalige betalingen te maken heeft...dan hebben ze daar wel haast.
Verwijderd
Heb nu overigens een 200701 model.
Verwijderd
Dat is al afgeblazenmaarten_v schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:31:
Balen dat er net een storing is in de 10 dagen dat we gratis film1 op proef krijgen...
De reden dat Film1 niet gratis kan worden doorgegeven aan onze digitale abonnees is dat de grote filmstudio’s het Film1 verboden hebben omdat dit in strijd zou zijn met de uitzendrechten van enkele commerciële TV-zenders.
Ook zoiets, eerst iets beloven en dan eens gaan kijken of het mag. Misschien moeten ze maar eens worden overgenomen en het personeel vervangen.
Ligt niet aan Casema, is iets met rechten van films enzo.. wel jammer.
Nu heb ik maar een component-kabel aangeschaft maar hiermee heb ik last van lichte ghosting wa niet fijn is. Het is niet een hele brakke kabel (blauwe Vivanco van de MM) maar hij is wel 10 meter lang. Kortom, nog steeds geen ideale situatie... Wat ik ook vreemd vind is dat ik niet van reolutie kan veranderen als ik via component kijk terwijl ook de hdmi kabel aangesloten is. Dan moet ik de projector eerst naar hdmi schakelen, vervolgens schakelt de kabelontvanger pas.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Verwijderd
Geef mij die philips maar hoorDenizz schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:21:
Goeiendag wat een problemen met dit ding zeg... ik hoop dat het bij UPC niet hetzelfde geval is met hun Philips...![]()
Enkele standaard problemen met HDMI die ik heb gemerkt:
- Aansluiten HDMI kabel op 360 laat 360 vaak vastlopen, resetten helpt soms
- HDMI geeft geen beeld op 720p en 1080i (alleen 576p)
- HDMI geeft heel erg veel storing en blauw beeld met ruis
Helaas tot nu toe dus nog niet erg veel succes, maar zolang er geen betere Nederlandse HD decoder op de markt is moeten wij Neerlanders ons behelpen met een half-af apparaat
Hier ook al, sinds maandag ineens enkele sporadische problemen. Maar vandaar kon ik bijna niks meer zien, even de stekker er uit en kanalen ververst hielp wel iets maar nog steeds elke 10 seconden blokken en groene slijm.17maart schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:02:
[...]
Zit je bij casema? Want die hebben op dit moment een storing:
Dit staat nu bij hen op de site:
Hier las ik dat Casema gewoon heeft zitten prutsen met de kanaal indeling:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvd.shtml
Het is inderdaad hopeloos op het moment met Casema. Ik was benieuwd naar de Film1 aanbieding omdat ze adverteren om 10 dagen gratis te kunnen kijken, maar Film 1 staat nog steeds op 'Preview verlopen', terwijl Sport 1 er wel is. Ik moest wel eerst wederom alle kanalen opnieuw instellen, omdat de volgorder weer eens anders is geworden. Bovendien staan er diverse kanalen op 'not completed'.jnr24 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 06:11:
[...]
Hier ook al, sinds maandag ineens enkele sporadische problemen. Maar vandaar kon ik bijna niks meer zien, even de stekker er uit en kanalen ververst hielp wel iets maar nog steeds elke 10 seconden blokken en groene slijm.
Hier las ik dat Casema gewoon heeft zitten prutsen met de kanaal indeling:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvd.shtml
Naast dit alles is er veel storing, gebroken beelden, groene blokjes of een totaal gescrambled beeld.
gelukkig hebben we het analoge signaal nog gewoon..
Verwijderd
.......superduper schreef op zondag 18 februari 2007 @ 10:44:
[...]
Het is inderdaad hopeloos op het moment met Casema. Ik was benieuwd naar de Film1 aanbieding omdat ze adverteren om 10 dagen gratis te kunnen kijken, maar Film 1 staat nog steeds op 'Preview verlopen', terwijl Sport 1 er wel is.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:47:
[...]
Dat is al afgeblazen
De reden dat Film1 niet gratis kan worden doorgegeven aan onze digitale abonnees is dat de grote filmstudio’s het Film1 verboden hebben omdat dit in strijd zou zijn met de uitzendrechten van enkele commerciële TV-zenders.
Ook zoiets, eerst iets beloven en dan eens gaan kijken of het mag. Misschien moeten ze maar eens worden overgenomen en het personeel vervangen.
Mr Magic schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:47:
Gratis Film 1 gaat dus niet door... Gisteren een mailtje over gekregen.
Ligt niet aan Casema, is iets met rechten van films enzo.. wel jammer.
Verwijderd
Nogmaals, film1 hebben ze afgeblazensuperduper schreef op zondag 18 februari 2007 @ 10:44:
[...]
Het is inderdaad hopeloos op het moment met Casema. Ik was benieuwd naar de Film1 aanbieding omdat ze adverteren om 10 dagen gratis te kunnen kijken, maar Film 1 staat nog steeds op 'Preview verlopen', terwijl Sport 1 er wel is. Ik moest wel eerst wederom alle kanalen opnieuw instellen, omdat de volgorder weer eens anders is geworden. Bovendien staan er diverse kanalen op 'not completed'.
Naast dit alles is er veel storing, gebroken beelden, groene blokjes of een totaal gescrambled beeld.
gelukkig hebben we het analoge signaal nog gewoon..
Na eerst met een hoop bombarie en reclame te hebben medegedeeld dat er 10 dagen gratis film1 zou zijn kwamen ze er ineens achter dat het helemaal niet mocht. Dat heet nou de huid verkopen voor de beer geschoten is.
Geweldige actie hoor
Edit, arghh
[ Voor 47% gewijzigd door Carel op 18-02-2007 21:08 ]