Donderdag heb ik de Samsung DCB-H360R terug gebracht bij de EP. Hij is nu richting de reparatie afdeling van Samsung op garantie. Ik moet zeggen dat ik erg goed geholpen ben bij de servicedesk van Samsung.VideoWizKid schreef op maandag 12 februari 2007 @ 00:30:
Gekocht begin juli 2007. Na 3 dagen alweer retour omdat hij ineens stopte
Tot gisteren geen problemen gehad met geluid en beeld via HDMI naar een DFR9000 en via DVI naar een Philips 37PF9986.
en ineens stopt de Afstandsbediening. Ik had gelukkig de functies in m'n Philips RC9800i geprogrammeerd maar deze werken ook niet meer. De DCB-H360RS gaat aan knopjes op het apparaat werken maar niet via de remote.
Als ik een DCR9000 uit Duitsland laat overkomen werkt deze dan ook in Nederland? (CASEMA) of moet ik voor HDTV wederom deze Samsung op garantie omruilen![]()
Groetjes,
Patrick
Verwijderd
Tja, kwam er nou maar eens een ander apparaat maar daar is helaas nog niets over te vinden
Afgelopen vrijdag is er bij mij ook iemand langs geweest van microfix om de decoder om te ruilen. Mijn probleem met HDMI had alleen betrekking op het ontbreken van geluid. De nieuwe decoder kon dit probleem niet oplossen. Microfix gaat nu contact opnemen met Samsung om te bespreken wat nu te doen. Mijn TV is een Loewe concept L32. Volgens de man van microfix die bij mij langs is geweest was dit de eerste keer dat het omruilen van de decoder het probleem niet oploste. Ben benieuwd of ik er verder nog iets van hoor. Overigens is het probleem voor mij betrekkelijk. Vanaf de decoder kan ik via een simpel audiokabeltje met tulpstekkers om het geluidsignaal naar mijn TV sturen. Alleen is het dan slechts in stereo.
Verwijderd
Casema heeft de storing i.c.m. deze decoder weer eens geweldig opgelost, NOT.
Nadat de laatste storing op de website is afgemeld, is de scherpte flink achteruit gegaan. Het beeld is nogal 'wollig'. Het standaard geneuzel (stekker eruit, standaard settings herstellen, etc.) helpt niks.
Ik heb maar weer eens een 'storings aanvraag' aangemaakt. Eerst dagenlang geen beeld door storingen en nu een onscherp baggerbeeld. Op een ander forum had iemand Casema gebeld en deze nemen de klacht pas in behandeling als er meer gebruikers melding van maken. Typische houding van dit bedrijf.
Heb je ook mindere beeldkwaliteit? Klagen dan maar.
Nadat de laatste storing op de website is afgemeld, is de scherpte flink achteruit gegaan. Het beeld is nogal 'wollig'. Het standaard geneuzel (stekker eruit, standaard settings herstellen, etc.) helpt niks.
Ik heb maar weer eens een 'storings aanvraag' aangemaakt. Eerst dagenlang geen beeld door storingen en nu een onscherp baggerbeeld. Op een ander forum had iemand Casema gebeld en deze nemen de klacht pas in behandeling als er meer gebruikers melding van maken. Typische houding van dit bedrijf.
Ik heb een DCB-H360 en ben (afgezien van de laatste casema storing) zeer tevreden. Alles werkt prima, zelfs geluid via HDMI. Voor diegene die problemen met de ab hebben: bij mij reageert hij soms ook niet op bepaalde knoppen. Dan druk ik op de "STB" toets (tweede knop van linksboven) en voila, alle knoppen doen het weer. Don't ask why, I don't know.
Dan stond hij misschien op tv mode en als je dan de stb indrukte ging je weer je settopbox (stb) bedienen?hanhoo schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:06:
Ik heb een DCB-H360 en ben (afgezien van de laatste casema storing) zeer tevreden. Alles werkt prima, zelfs geluid via HDMI. Voor diegene die problemen met de ab hebben: bij mij reageert hij soms ook niet op bepaalde knoppen. Dan druk ik op de "STB" toets (tweede knop van linksboven) en voila, alle knoppen doen het weer. Don't ask why, I don't know.
Ik had bij mijn vorige decoder ook vage problemen dat de ab het opeens niet meer deed. Allerlei geprobeerd. Uiteindelijk ergens gelezen dat je de batterijen uit de ab moest halen, dan richten op de decoder en zomaar wat toetsen indrukken. Vervolgens kon je de batterijen er weer in doen en voila, hij bleek het zo waar weer te doen. Echt vaag.
Met de nieuwe decoder geen last meer daarvan. Enige probleempje wat over is, is dat na verloop van tijd het zappen en de tvguide langzaam worden en dan moet de decoder achterop even uit gezet worden en weer aan om het op te lossen.
Idem hier, RTL 5 is bijvoorbeeld iid achteruit gegaan. Gister zat iktoevallig ff southpark te kijken, en ja hoor; daar kwamen de artifacts en haperingen weerVerwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:40:
Casema heeft de storing i.c.m. deze decoder weer eens geweldig opgelost, NOT.
Edit: laat maar, oplossing gevonden
[ Voor 83% gewijzigd door Mr.Conroe op 20-02-2007 22:08 ]
Verwijderd
Mensen laten we eens ontopic blijven, de toezegging van Samsung dat de problemen spoedig worden opgelost zijn bullshit, zit al 3 maanden op die rot monteur te wachten, kan mij dat nou rotten dat hij het druk heeft, zet dan meer mensen in, dit is toch assosiaal, heb die decoder al vanaf juli 2006 en nog steeds is hij niet te gebruiken, we moeten ons weer mobiliseren en Radar inlichten dat we die lozen woorden spuugzat zijn.
Mijn brief is na de zoveelste toezegging dat er contact door de monteur zou worden opgenomen en er inmiddels weer 3 weken zijn verstreken naar Radar verstuurd.
Hoopt dat ook jullie dat ook gaan doen want zachte heelmeesters maken ook hier weer stinkende wonden.
Een klant van Casema die zijn woede niet meer kan beheersen.
Mijn brief is na de zoveelste toezegging dat er contact door de monteur zou worden opgenomen en er inmiddels weer 3 weken zijn verstreken naar Radar verstuurd.
Hoopt dat ook jullie dat ook gaan doen want zachte heelmeesters maken ook hier weer stinkende wonden.
Een klant van Casema die zijn woede niet meer kan beheersen.
Is het geluid niet altijd in stereo? De TV heeft ook gewoon stereo geluid, alle "surround" opties die er wellicht opzitten zijn gewoon onzin, en ik respecteer loewe genoeg als merk dus ik mag hopen dat ze zich met zulke onzin bezighouden.Faxe schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:30:
Afgelopen vrijdag is er bij mij ook iemand langs geweest van microfix om de decoder om te ruilen. Mijn probleem met HDMI had alleen betrekking op het ontbreken van geluid. De nieuwe decoder kon dit probleem niet oplossen. Microfix gaat nu contact opnemen met Samsung om te bespreken wat nu te doen. Mijn TV is een Loewe concept L32. Volgens de man van microfix die bij mij langs is geweest was dit de eerste keer dat het omruilen van de decoder het probleem niet oploste. Ben benieuwd of ik er verder nog iets van hoor. Overigens is het probleem voor mij betrekkelijk. Vanaf de decoder kan ik via een simpel audiokabeltje met tulpstekkers om het geluidsignaal naar mijn TV sturen. Alleen is het dan slechts in stereo.
Als je 5.1 wilt moet je gewoon een optisch kabeltje in een 5.1 versterker prikken. 5.1 op TV's is onzin.
Nee, geen onzin! Op vrij veel tv-uitzendingen (soaps ect.) zit surround geluid. (dolby prologic wel te verstaan) Dit geeft meer diepte aan het geluid, en is zeker meer dan een echootje of zoiets maar minimaal 1 extra achterkanaal. Oké geen 5.1, maar toch meer dan 2.0...MaCe1337 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:15:
[...]
Is het geluid niet altijd in stereo? De TV heeft ook gewoon stereo geluid, alle "surround" opties die er wellicht opzitten zijn gewoon onzin, en ik respecteer loewe genoeg als merk dus ik mag hopen dat ze zich met zulke onzin bezighouden.
Als je 5.1 wilt moet je gewoon een optisch kabeltje in een 5.1 versterker prikken. 5.1 op TV's is onzin.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Mijn vader is in het bezit van een Pioneer 436 XDE en een samsung HDTV digital tuner. Heel vaak werkt teletekst gewoon niet
. Hij heeft al een kastje omgeruild. Enig idee waar dat aan kan liggen en of het misschien aan de tuner van de pioneer ligt?
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Verwijderd
Ligt het aan mij of zit er weer een storing op het net van casema? Zie af en toe weer blokjes
Net van de site van Casema gehaald:Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:09:
Ligt het aan mij of zit er weer een storing op het net van casema? Zie af en toe weer blokjes
Digtale ontvangst problemen Samsung HD decoders gehele Casemagebied 22-02-2007 | 20:04
Indien u gebruik maakt van een Samsung HD decoder voor digitale ontvangst in High Definition kwaliteit, kan het regelmatig voorkomen dat u blokken of strepen in beeld te zien krijgt.
Dit probleem is tijdelijk te verhelpen door de decoder te resetten.
Dit doet u door de stekker uit het stopcontact te halen en na 30 seconden terug te plaatsen.
De fabrikant van uw decoder is op de hoogte van dit probleem en werkt aan een oplossing
Onze excuses voor het ongemak.
Verwijderd
Wordt een beetje moe van dat apparaat.......en casema.
Stekker zit weggewerkt achter een kast, dan de stop er maar ff uit dan
Stekker zit weggewerkt achter een kast, dan de stop er maar ff uit dan
Dus Casema geeft Samsung de schuld, heeft iemand enige onderbouwing waar het fout gaat,mem leak? Hoe dan ook, ik ben dit nu echt spuugzat, ik zit al maanden naar schokjes en artifacts te kijken. De laaste 2 weken heb ik continu helemaal verpest beeld.
Ik ga waarschijnlik terug naar de winkel, ze kijken maar wat ze doen met die decoder, ik wil iets wat fatsoenlijk en stabiel werkt, waar het probleem ook ligt.
Ik ga waarschijnlik terug naar de winkel, ze kijken maar wat ze doen met die decoder, ik wil iets wat fatsoenlijk en stabiel werkt, waar het probleem ook ligt.
Dat is echt niet normaal! Het probleem is tijdelijk te verhelpen? WTF. Bij mij zit de stekker ook ergens helemaal achter de kast. Als ze nu even 0,50 cent meer hadden uitgegeven door er een schakelaar op te zetten17maart schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:39:
[...]
Net van de site van Casema gehaald:
Digtale ontvangst problemen Samsung HD decoders gehele Casemagebied 22-02-2007 | 20:04
Indien u gebruik maakt van een Samsung HD decoder voor digitale ontvangst in High Definition kwaliteit, kan het regelmatig voorkomen dat u blokken of strepen in beeld te zien krijgt.
Dit doet u door de stekker uit het stopcontact te halen en na 30 seconden terug te plaatsen.
De fabrikant van uw decoder is op de hoogte van dit probleem en werkt aan een oplossing
Het heeft maanden behoorlijk goed gewerkt, en de laatste weken is het bagger, en dan ligt het in eens aan de Samsung decoder? Lijkt me eerder dat een wijziging bij Casema er iets meer mee te maken heeft, dan dat integraal ineens alle decoders een probleem hebben.
Verwijderd
Als ik di topic lees, is het handig om nog even te wachten en voor een DVD recorder te gaan, en pas een HDTV decoder te kopen wanneer alles goed werkt en er meer kanalen zijn in HDTV.
Heb ik gelijk?
Ik heb een Samsung LE32R71B uit Februari 2007
Heb ik gelijk?
Ik heb een Samsung LE32R71B uit Februari 2007
En dit is al sinds vorige week donderdag!superduper schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:42:
[...]
Dat is echt niet normaal! Het probleem is tijdelijk te verhelpen? WTF. Bij mij zit de stekker ook ergens helemaal achter de kast. Als ze nu even 0,50 cent meer hadden uitgegeven door er een schakelaar op te zetten![]()
Het heeft maanden behoorlijk goed gewerkt, en de laatste weken is het bagger, en dan ligt het in eens aan de Samsung decoder? Lijkt me eerder dat een wijziging bij Casema er iets meer mee te maken heeft, dan dat integraal ineens alle decoders een probleem hebben.
Het lijkt mij dat het aan Casema ligt, omdat zij verantwoordelijk zijn voor de distributie van de software updates.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Huh? Bij mij zit er gewoon een knop op hoor rechts naast de plek waar de stroomkabel de decoder in gaat. Ik heb nog zo'n oud model (zonder HDMI chip) werkt prima op een Samsung TV. Alleen sinds vorige week donderdag ook de blokjes in beeld bij Casema. Het is sinds afgelopen maandag wel een stuk minder erg geworden, maar het is nog niet helemaal weg.superduper schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:42:
Bij mij zit de stekker ook ergens helemaal achter de kast. Als ze nu even 0,50 cent meer hadden uitgegeven door er een schakelaar op te zetten
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Verwijderd
Ik kan jullie meededelen dat niet alleen HD boxjes problemen met Casema hebben.
Ik heb hier analoog en Veronica, TMF en MTV hebben sneeuw door het beeld heen, overige kanalen zien er wel top uit
Ik heb hier analoog en Veronica, TMF en MTV hebben sneeuw door het beeld heen, overige kanalen zien er wel top uit
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 11:10 ]
Verwijderd
ze zeggen steeds wat anders. In bovenstaand bericht geven ze dus samsung de schuld.17maart schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:39:
[...]
Net van de site van Casema gehaald:
Het bericht is vanochtend ge-update en nu geven ze zichzelf de schuld.
Ik denk dat het aan casema ligt, want heb het probleem sinds vorige week pas en in die tijd is er nix geupdate aan de decoder. Laatste update was in december ofzo.Digtale ontvangst problemen Samsung HD decoders gehele Casemagebied 23-02-2007 | 10:39
Casema is bekend met dit probleem en werkt aan een spoedige oplossing.
Onze excuses voor het ongemak
Sinds maandag is het wel minder overigens, af en toe blokken, hoef tenminste niet meer te resetten. Alleen gister kwam het 1x voor dat het wel moest.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 14:20 ]
Waarom kopen velen eigenlijk de H360R en niet de 9401? Alvast een investering voor de toekomst ivm HD, of is de beeldkwaliteit zóveel beter?
[ Voor 3% gewijzigd door Msniekers op 24-02-2007 13:00 ]
De H360R geeft echt veel beter beeld, overigens vind ik de service van Samsung prima, vorige week gebeld en a.s Woensdag komen ze de decoder omwisselen.Msniekers schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 13:00:
Waarom kopen velen eigenlijk de H360R en niet de 9401? Alvast een investering voor de toekomst ivm HD, of is de beeldkwaliteit zóveel beter?
Dan ben jij een van de weinige, ik wacht al bijna 5 weken op een telefoontje.Jur schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:00:
[...]
De H360R geeft echt veel beter beeld, overigens vind ik de service van Samsung prima, vorige week gebeld en a.s Woensdag komen ze de decoder omwisselen.
Ik hoor erg slechte verhalen over de omruil service van Samsung.
Idem hier, al 3x gebeld, laatste keer 3 weken geleden en nog steeds niks gehoord.Domino schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:19:
[...]
Dan ben jij een van de weinige, ik wacht al bijna 5 weken op een telefoontje.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ik heb drie dagen geleden, na 2 maanden wachten, nog maar eens gebeld en ze hebben er spoed achter gezet. En inderdaad, twee dagen later werd ik teruggebeld door een monteur dat ze hem aankomende donderdag komen omruilen.
Zijn de modellen die je nu in de winkel krijgt wel goed?
op welk serienummer ofzo zou je moeten letten als je er nu een koopt?
been there, done that, bought the T-shirt
Verwijderd
Hallo,
ik heb de Samsung 360. Deze is via HDMI aangesloten op een Philips 37PF9731. Nu wil ik de HDD/DVD recorder pioneer 545H-S kopen (heeft ook een HDMI uitgang voor aansluitng op mijn TV). Hoe kan ik de samsung en de recorder nu het best op elkaar aansluiten?
ik heb de Samsung 360. Deze is via HDMI aangesloten op een Philips 37PF9731. Nu wil ik de HDD/DVD recorder pioneer 545H-S kopen (heeft ook een HDMI uitgang voor aansluitng op mijn TV). Hoe kan ik de samsung en de recorder nu het best op elkaar aansluiten?
Verwijderd
Bij de barcode op de doos moet tenminste 200612 staan, later mag ook, bv 200701guido09 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:19:
Zijn de modellen die je nu in de winkel krijgt wel goed?
En let op dat de doos nog op de originele manier dicht geplakt zit
Bij dixons staan ze nu voor € 199,- maar degene die ze me wilde geven had 200606 op de doos staan, das dus een oude, ik denk dat ze daar nog de oude willen slijten.
Ga ik toch even kijken of ze eentje hebben met een nieuwere datum. Proberen kan geen kwaad, maar dus wel goed opletten!Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:05:
[...]
Bij de barcode op de doos moet tenminste 200612 staan, later mag ook, bv 200701
En let op dat de doos nog op de originele manier dicht geplakt zit
Bij dixons staan ze nu voor € 199,- maar degene die ze me wilde geven had 200606 op de doos staan, das dus een oude, ik denk dat ze daar nog de oude willen slijten.
Ik heb bij de MM de Dixons als prijs referentie opgegeven en daar een nieuwe meegekregen. 
Zijn ze niet blij mee overigens, aangezien je dan onder hun inkoop komt, maar ze hebben een laagst prijs garantie. Bij de BCC hoor je zelfs nog 25% extra op het prijsverschil korting te krijgen geloof ik. Maar dat zijn eikels
Zijn ze niet blij mee overigens, aangezien je dan onder hun inkoop komt, maar ze hebben een laagst prijs garantie. Bij de BCC hoor je zelfs nog 25% extra op het prijsverschil korting te krijgen geloof ik. Maar dat zijn eikels
Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
Ik ga zelf een nieuwe tv kopen binnen nu en 3 maanden, nu wil ik ook voorbereid zijn op de toekomst wanneer HD uitzendingen wat meer mainstream worden.
Is het niet zo dat ik die Samsung bijvoorbeeld kan halen en daar voorlopig alleen maar digitaal tv mee kijk van multikabel? (Ze hebben wel de 3 HD zenders maar die vind ik voorlopig niet interesant).
Maar 100 euro voor een normaal digitaal kastje of 199 voor eentje die HD aankan, leek mij die 100 extra dus wel waard?
Is het niet zo dat ik die Samsung bijvoorbeeld kan halen en daar voorlopig alleen maar digitaal tv mee kijk van multikabel? (Ze hebben wel de 3 HD zenders maar die vind ik voorlopig niet interesant).
Maar 100 euro voor een normaal digitaal kastje of 199 voor eentje die HD aankan, leek mij die 100 extra dus wel waard?
Heeft iemand een link/plaatje waar die prijs van Dixons duidelijk te zien is? Hier in de buurt van Leiden is hij overal uitverkocht bij de Dixons, dus ik wil even naar de BCC gaan. Daar hebben ze nl. ook een laagsteprijs garantie!
Me neither! En je moet wel met bewijzen komen om laagsteprijsgarantie te kunnen krijgen...Marco schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:17:
Staat dat ding überhaupt op de website van Dixons, want ik kan 'em nergens vinden.
Goedkoopste die ik kan vinden is bij Bobshop voor 253,- excl verzendekosten.XeNoBiTe schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:28:
[...]
Me neither! En je moet wel met bewijzen komen om laagsteprijsgarantie te kunnen krijgen...
Maar kan iemand mijn bovenstaande vraag beamen of niet? (paar posts terug).
[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 27-02-2007 13:35 ]
Je kan gewoon zonder extra kosten DTV kijken, wil je de extra kanalen dan meot je bijbetalen! Krijg je wel een enorm pakket aan extra zenders voor terug BTW.
Gisteren even door een vriendelijke medewerker van de Dixons een kopietje laten maken van het prijskaartje €199,99. Ze hadden daar helaas alleen het oude model op voorraad. Met dat kopietje naar de BCC gegaan en jawel, geen probleem, met nog een extra 25% korting de decoder voor €174,- kunnen kopen! Komt donderdag binnen, maar dat is dan wel de allernieuwste versie. Mooi geregeld dacht ik zo
Verwijderd
volgens mij had je hem met 25% korting voor 149euro moeten hebben...terug maar weer dusXeNoBiTe schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:24:
Gisteren even door een vriendelijke medewerker van de Dixons een kopietje laten maken van het prijskaartje €199,99. Ze hadden daar helaas alleen het oude model op voorraad. Met dat kopietje naar de BCC gegaan en jawel, geen probleem, met nog een extra 25% korting de decoder voor €174,- kunnen kopen! Komt donderdag binnen, maar dat is dan wel de allernieuwste versie. Mooi geregeld dacht ik zo
Nope, je krijgt 25% korting van het prijsverschil. Dus 25% van de €100,- die hij bij de BCC meer kost. Anders zou het wel te mooi worden!!
FF inscannen...
Et voila:
EDIT 2: Stilletjes hier, iedereen zeker onderweg naar de BCC! Haha
Et voila:

[ Voor 100% gewijzigd door XeNoBiTe op 28-02-2007 13:58 ]
Vandaag een nieuwe gekregen (idd met het andere board de chip kan ik door de luchtsleuven zien zitten), toch prima geregeld door Samsung.....Domino schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:19:
[...]
Dan ben jij een van de weinige, ik wacht al bijna 5 weken op een telefoontje.
Ik heb er nog maar eens een telefoontje aan besteed. Zelfs de telefoniste vond het erg vervelend worden, en erg lang duren.
Ik wordt nu als spoed-spoed-spoed geval beschouwd, hopelijk maakt dat wat indruk op de betreffende afdeling.
Ik wordt nu als spoed-spoed-spoed geval beschouwd, hopelijk maakt dat wat indruk op de betreffende afdeling.
Ik bedacht het me pas 3 weken nadat ik de mijne had gekocht dat ik hem bij BCC met nog es 25 euro korting had kunnen fixen. Erg stom. Ach, ben blij dat anderen er wel plezier van hebben.
Verwijderd
ik heb deze decoder nu al 2 maanden op mijn Samsung tv. Bij mij doet hij het uitstekend via HDMI op 1080i. Alleen had ik last van dat het geluid regelmatig uitviel en dat er blokjes in mijn beeld kwamen. Dit bleek omdat de kabel naar de decoder toe te lang was (tis toch een hirschmann kabel..) Nu heb ik een 30db versterkende Hirschmann versterker bij binnenkomst van de kabel geplaats en nu heb ik nergens meer last van. Ja last van het haarscherpe beeld
Verwijderd
Dan is je signaal te zwak en moet je er een versterker tussen zetten..Carel schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:16:
[...]
Idem hier, RTL 5 is bijvoorbeeld iid achteruit gegaan. Gister zat iktoevallig ff southpark te kijken, en ja hoor; daar kwamen de artifacts en haperingen weer
Verwijderd
Hallo,
Wat is nou het verschil tussen 720i en 1080i wordt de kwaliteit dan beter van de zender of hoe moet ik dat zien? En een versterker geeft die dan meer kwaliteit of filtert hij de ruis? alvast bedankt
Wat is nou het verschil tussen 720i en 1080i wordt de kwaliteit dan beter van de zender of hoe moet ik dat zien? En een versterker geeft die dan meer kwaliteit of filtert hij de ruis? alvast bedankt
welke dixons was het. De Dixons in hoofddorp heeft nauwlijks iets staan de bcc hier heeft hem wel staan voor 300 euroXeNoBiTe schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:26:
FF inscannen...
Et voila: [afbeelding]
Verwijderd
een versterker kan ruis ook versterken! dat was bijvoorbeeld bij mijn ouders het geval! ze hebben er nu een profi ding hangen en dat werkt wel goed, die was alleen ook meer dan 200€Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:09:
Hallo,
Het was de Dixons in Leidschendam, maar prijs was in alle Dixons filialen gelijk. Dus je kan gewoon met die print naar de BCC gaan. Zit nog te wachten op de nieuwe decoder, die hadden ze helaas nog steeds niet binnen. Maar goed, voor €174,- wil ik wel even wachten..TrailBlazer schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:56:
[...]
welke dixons was het. De Dixons in hoofddorp heeft nauwlijks iets staan de bcc hier heeft hem wel staan voor 300 euro
Verwijderd
een versterker versterkt alleen ruis als het bij de ingang van de versterker al slecht is. Je moet een versterker altijd bij de de binnenkomst van de coax in je huis plaatsen..Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:12:
[...]
een versterker kan ruis ook versterken! dat was bijvoorbeeld bij mijn ouders het geval! ze hebben er nu een profi ding hangen en dat werkt wel goed, die was alleen ook meer dan 200€
Verwijderd
Ik heb de Samsung gister gekocht bij de BCC in Hengelo voor 199 euro.
De installatie was zeer eenvoudig, alleen ff de instellingen zoeken op internet (@Home), en kijken maar.
Ik ben in bezit van een Full HDTV van Sharp.
De kwaliteit is erg vooruit gegaan t.o.v. de andere Samsung decoder voor standaard digitaal TV.
De decoder heeft als datum 01-2007 staan, dus lijkt me de goede versie.
De decoder is aangeloten dmv HDMI en een optical audio kabel.
Vanavond maar weer verder kijken, ben benieuwd welke opties de decoder nog meer heeft.
Ik moet alleen nog het extra HD pakket van @Home bestellen (ben nu in bezit van Digitaal Extra).
Ik zag op de site dat ik het daar kan wijzigen.
Heeft iemand ervaring met deze wijziging? Ik zou graag willen weten hoe lang dit duurt.
De installatie was zeer eenvoudig, alleen ff de instellingen zoeken op internet (@Home), en kijken maar.
Ik ben in bezit van een Full HDTV van Sharp.
De kwaliteit is erg vooruit gegaan t.o.v. de andere Samsung decoder voor standaard digitaal TV.
Vanavond maar weer verder kijken, ben benieuwd welke opties de decoder nog meer heeft.
Ik moet alleen nog het extra HD pakket van @Home bestellen (ben nu in bezit van Digitaal Extra).
Heeft iemand ervaring met deze wijziging? Ik zou graag willen weten hoe lang dit duurt.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 11:48 ]
Kan jij het volume op de ontvanger regelen via optisch uit?Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:45:
Mijn ervaring is dat je beter even klanten-service kunt bellen en daar je interesse voor het HD-pakket kenbaar kunt maken.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Nee, alleen "aan en uit".Kan jij het volume op de ontvanger regelen via optisch uit?
Dit is idd wel een minpuntje.
Thank you, ik zal de mensen daar ff bellen.Mijn ervaring is dat je beter even klanten-service kunt bellen en daar je interesse voor het HD-pakket kenbaar kunt maken.
Hebben ze daar je cardnummer nodig?
Ja, en als ze het omzetten duurt het 10-20 minuten ofzo en dan heb je beeld!Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:17:
Thank you, ik zal de mensen daar ff bellen.
Hebben ze daar je cardnummer nodig?
Dat is dan helaas nog steeds ongewijzigd bij de nieuwere revisie. Inderdaad een minpuntje.Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:17:
[...]
Nee, alleen "aan en uit".
Dit is idd wel een minpuntje.
Testing, one, two ...
Verwijderd
daar heb ik een keer ruzie met zo'n k*twijf van @home over gehad! moest dat via een mail gaan doen en wel een @home mail adres anders werd het niet gelezen, kon dat mens niet aan het verstand brengen dat ik niet bij @home internet afnam omdat de service daarvan net zo belabberd is als de klantenservice van digitale teeveehardware-lover schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:10:
[...]
Kan jij het volume op de ontvanger regelen via optisch uit?
Mijn ervaring is dat je beter even klanten-service kunt bellen en daar je interesse voor het HD-pakket kenbaar kunt maken.
snapte ze eerst niet, daarna heeft ze maar een supervisor gegeven die het eerst ook niet snapte en toen maar na een half uur zeuren het toch maar deed
Verwijderd
Ik heb gister dus ook gebeld en ik moest me ook aanmelden via de mail of via hun site.Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:18:
[...]
daar heb ik een keer ruzie met zo'n k*twijf van @home over gehad! moest dat via een mail gaan doen en wel een @home mail adres anders werd het niet gelezen, kon dat mens niet aan het verstand brengen dat ik niet bij @home internet afnam omdat de service daarvan net zo belabberd is als de klantenservice van digitale teevee
snapte ze eerst niet, daarna heeft ze maar een supervisor gegeven die het eerst ook niet snapte en toen maar na een half uur zeuren het toch maar deed
Heb dat maar gedaan want ik heb er niet zoveel haast mee, kan wel een aantal dagen wachten.
Gister ook nog ff met de instellingen zitten spelen en het minpuntje van de optical audio kabel is niet op te lossen.
Ben ook nog ff bezig geweest met Dolby Surround ed.
Is er trouwens wel een zender die Dolby "uitzend' ?
Voor zover ik weet heb ik de instellingen goed staan, maar krijg bij geen enkele zender het dolby icoontje
Prosieben (joepieVerwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 08:39:
[...]
Ik heb gister dus ook gebeld en ik moest me ook aanmelden via de mail of via hun site.
Heb dat maar gedaan want ik heb er niet zoveel haast mee, kan wel een aantal dagen wachten.
Gister ook nog ff met de instellingen zitten spelen en het minpuntje van de optical audio kabel is niet op te lossen.
Ben ook nog ff bezig geweest met Dolby Surround ed.
Is er trouwens wel een zender die Dolby "uitzend' ?
Voor zover ik weet heb ik de instellingen goed staan, maar krijg bij geen enkele zender het dolby icoontje
En National Geographic HD, maar die heb je dan niet
Er is nu ook surround radio, die zit bij de radiokanalen en ik dacht op 701, dat kan je wel ff testen
@ Trailblazer
Ben jij al met de print naar de BCC Hoofddorp gegaan? Ik wil er misschien vanmiddag naar toe, als de prijs in ieder geval tenminste € 199,00 is
.
Ben jij al met de print naar de BCC Hoofddorp gegaan? Ik wil er misschien vanmiddag naar toe, als de prijs in ieder geval tenminste € 199,00 is
Verwijderd
en discovery HD en HD-NL..MaCe1337 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:07:
[...]
Prosieben (joepie)
En National Geographic HD, maar die heb je dan niet
Er is nu ook surround radio, die zit bij de radiokanalen en ik dacht op 701, dat kan je wel ff testen
Verwijderd
Hallo,
Heb 360 sinds december. Nooit problemen gehad (behalve casema problemen...) tot een paar weken geleden. Soms als ik hem aan zet, geeft ie een E19 melding. Moet op andere kanaal switchen, dan even wachten en dan komt beeld pas. Als ik een re-boot doe (uitzetten via knop achter kast en 30 sec. wachten), dan doet ie het weer goed. Heb wel indruk dat dit gebeurt iedere keer dat Casema een probleem heeft gehad met een of andere kanaal en iets heeft moeten doen (werkeen verrichten). Of dit is misschien toeval. Is wel een 2006-06 kast, maar zonder enig probleem met HDMI of wat dan ook.
Iemand anders zelfde probleem met de E19?
Groetjes
Heb 360 sinds december. Nooit problemen gehad (behalve casema problemen...) tot een paar weken geleden. Soms als ik hem aan zet, geeft ie een E19 melding. Moet op andere kanaal switchen, dan even wachten en dan komt beeld pas. Als ik een re-boot doe (uitzetten via knop achter kast en 30 sec. wachten), dan doet ie het weer goed. Heb wel indruk dat dit gebeurt iedere keer dat Casema een probleem heeft gehad met een of andere kanaal en iets heeft moeten doen (werkeen verrichten). Of dit is misschien toeval. Is wel een 2006-06 kast, maar zonder enig probleem met HDMI of wat dan ook.
Groetjes
Ja, hier ook al een paar keer gehad. Sinds de preview-periode van het hele pakket is verlopen en we alleen nog het standaardpakket plus film1 en sport1 hebben, gebeurt het als we de tv aanzetten dat ie E19 geeft. Na ongeveer 1 minuut is dat dan voorbij, je hoeft niet te zappen. Ook als je wacht komt na een tijdje gewoon beeld.Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:45:
Hallo,
Groetjes
175 hé, met die 25% extra regeling van BCC. Vragen kost niks. gewoon gaan met dat printje van het Dixons prijskaartje.AutisticPinguin schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:38:
@ Trailblazer
Ben jij al met de print naar de BCC Hoofddorp gegaan? Ik wil er misschien vanmiddag naar toe, als de prijs in ieder geval tenminste € 199,00 is.
Vandaag had ik een klant in de winkel en die vroeg het een en ander over digitale tv en of dit op een tft monitor van een pc kon. Ik had hem verteld over de H360R en dat je een DVI -> HDMI kabel hebt waarmee je beide met elkaar kunt verbinden. Ik wist alleen niet zeker of het tft scherm dan het signaal zou op pakken, maar het leek mij wel logisch.
Ik had het net even getest. Ik had mijn H360R op mijn LG194WT (19' breedbeeld TFT) monitor aan gesloten en het werkt perfect onder 576p en 720p. 1080i kan hij niet pakken. Wel leuk om dit is getest te hebben
Ik had hier eigenlijk nooit over nagedacht.
Ik had het net even getest. Ik had mijn H360R op mijn LG194WT (19' breedbeeld TFT) monitor aan gesloten en het werkt perfect onder 576p en 720p. 1080i kan hij niet pakken. Wel leuk om dit is getest te hebben
GTA VI - All aboard the hype train!!
Wellicht niet het juiste topic, maar weet iemand waar de P850 een beetje goedkoop te krijgen is?
In de Pricewatch staat er nog geen vermelding van.
nee nog niet. Ik wilde eerst nog even bij de Dixons in Leidschendam gaan kijken of hij daar inderdaad maar 200 euro is. Mischien zit er ook wel een BCC in Leidschendam. Ik werk namelijk in Leidschendam dus voor mij is dat een kleine moeiteAutisticPinguin schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:38:
@ Trailblazer
Ben jij al met de print naar de BCC Hoofddorp gegaan? Ik wil er misschien vanmiddag naar toe, als de prijs in ieder geval tenminste € 199,00 is.
Leuke tip! Het ligt eigenlijk zo voor de hand, maar ik had er nooit aan gedacht!Sir_Hendro schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 22:18:
Vandaag had ik een klant in de winkel en die vroeg het een en ander over digitale tv en of dit op een tft monitor van een pc kon. Ik had hem verteld over de H360R en dat je een DVI -> HDMI kabel hebt waarmee je beide met elkaar kunt verbinden. Ik wist alleen niet zeker of het tft scherm dan het signaal zou op pakken, maar het leek mij wel logisch.
Ik had het net even getest. Ik had mijn H360R op mijn LG194WT (19' breedbeeld TFT) monitor aan gesloten en het werkt perfect onder 576p en 720p. 1080i kan hij niet pakken. Wel leuk om dit is getest te hebbenIk had hier eigenlijk nooit over nagedacht.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler
Maar dan heb je nog geen geluid, toch?Sir_Hendro schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 22:18:
Ik had het net even getest. Ik had mijn H360R op mijn LG194WT (19' breedbeeld TFT) monitor aan gesloten en het werkt perfect onder 576p en 720p. 1080i kan hij niet pakken. Wel leuk om dit is getest te hebbenIk had hier eigenlijk nooit over nagedacht.
Is men bij Casema verplicht de Samsung HD tuner te kopen indien men HD tv wilt of kan je hem ook zelf aanschaffen( en dus goedkoper ipv 300 eur) bij een ander ?
Imac, PS3, HP Pavillion
Je kan gewoon zelf ergens de decoder kopen (bijv BCC) en daar ook direct het Casema DTV pack aanschaffen. Je stuurt dan gewoon een bon in met de code van de DTV Card erop en klaar is Kees. Maakt dus niet uit waar je het koopt.AI0003 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:05:
Is men bij Casema verplicht de Samsung HD tuner te kopen indien men HD tv wilt of kan je hem ook zelf aanschaffen( en dus goedkoper ipv 300 eur) bij een ander ?
Verwijderd
Sterker nog:XeNoBiTe schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:29:
[...]
Je kan gewoon zelf ergens de decoder kopen (bijv BCC) en daar ook direct het Casema DTV pack aanschaffen. Je stuurt dan gewoon een bon in met de code van de DTV Card erop en klaar is Kees. Maakt dus niet uit waar je het koopt.
Als je bij Casema koopt moet je ongeveer 2 weken wachten voordat het wordt geleverd, en daarom adviseerde de Casema (!) helpdesk mij om het gewoon bij Expert of MediaMarkt te halen.
Vervolgens kan je het beste je code aanmelden via de Helpdesk, zo weet je zeker dat alles goed gaat, en ze niet (zoals achterop die inschrijfkaart staat) een extra Standaard abonnement toevoegen.
Maar even een paar head-ups:
-Ja HD is natuurlijk mooier, maar:
-Tot april 2007 (dus nog een half maandje) is het gratis, vanaf over 3 weken moet je gaan betalen, dat is voor digitaal niet het geval.
-pas 3 kanalen zijn HD en dat zijn nu niet de boeiendste kanalen om HD te hebben (op Film 1+1 na dan)
-Enorm veel problemen met HD tot nu toe, zoals blokken in beeld, veel strepen, lijnen erdoorheen (heb er hier namelijk ook 1 beneden) (met dat kastje en andere kastjes), terwijl digitale TV slechts enkele bugs heeft.
-Of je nu dit boxje hebt, of het boxje van €99 voor digitale TV hebt: alle kanalen op die 3 na (waarvoor je dus ook nog eens abbonement vanaf april moet gaan betalen!) zijn gewoon digitaal.
-Daarnaast dit boxje 3x zo duur.
Weet je nog steeds zeker dat je nu zoveel extra wilt uitgeven, me ouders die er beneden 1 hebben hebben er namelijk veels pijt van dat ze niet zoals ik een "gewoon" digitaal boxje hebben genomen.
Daar heb je een geluidsinstallatie voor
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de DCB-H360RS en de DCB-H360RA? Bij Modern staat deze namelijk voor 268,-
De RA bestaat niet; dat is gewoon de R.zAo schreef op maandag 12 maart 2007 @ 23:10:
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de DCB-H360RS en de DCB-H360RA? Bij Modern staat deze namelijk voor 268,-
Het enige verschil tussen de R en de RS is dat de RS zilverkleurig is.
heb hem op mp zien staan voor 299Marco schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:19:
Wellicht niet het juiste topic, maar weet iemand waar de P850 een beetje goedkoop te krijgen is?
Ze zullen er wel antraciet mee bedoelenzAo schreef op maandag 12 maart 2007 @ 23:10:
Denk het niet? Er is namelijk ook een RS en RSA.. zilver dus...
Misschien dat dit het nieuwe type is zonder fabricagefout?
Misschien dat dit het nieuwe type is zonder fabricagefout?
Heeft er hier iemand toevallig ook een Samsung (LE40F71) LCD TV? Kan de codes voor de Samsung TV neit vinden in het boekje van de decoder. En andersom zou ik het ook graag willen instellen, dus de code voor de decoder in de afstandsbediening van de TV zetten..
EDIT: In ieder geval de code voor de TV remote gevonden. Dat is 013
EDIT 2: Ook de code voor de remote van de STB gevonden: 001
All done!
All done!
[ Voor 22% gewijzigd door XeNoBiTe op 13-03-2007 23:14 ]
Verwijderd
Ik heb nu ook eindelijk een goed werkende decoder via de HDMI. Ik had mijn decoder in november gekocht voor € 180 en vorige week is hij door een monteur van Microfix omgeruild voor een andere. Deze zat in een nieuwe dichte doos, dus ik denk dat het een nieuwe is.
Krijg wel de E19 melding, maar deze verdwijnt na een tijdje.
Ik heb de decoder voornamelijk gekocht omdat deze een mooier beeld geeft bij de normale (niet-HD) zenders dan de normale decoder op mijn Philips LCD 37-PF9731. Blijkbaar schaalt de decoder beter naar 1080i dan mijn tv. Vooral NED 1, 2 en 3 zijn super scherp. En het geluid is natuurlijk super via HDMI. Als ik moet betalen voor de HD zenders, gooi ik deze er waarschijnlijk uit, ik gebruik ze bijna alleen als 'demo' voor vrienden en familie om te laten zien hoe mooi HD er uit ziet :-)
Krijg wel de E19 melding, maar deze verdwijnt na een tijdje.
Ik heb de decoder voornamelijk gekocht omdat deze een mooier beeld geeft bij de normale (niet-HD) zenders dan de normale decoder op mijn Philips LCD 37-PF9731. Blijkbaar schaalt de decoder beter naar 1080i dan mijn tv. Vooral NED 1, 2 en 3 zijn super scherp. En het geluid is natuurlijk super via HDMI. Als ik moet betalen voor de HD zenders, gooi ik deze er waarschijnlijk uit, ik gebruik ze bijna alleen als 'demo' voor vrienden en familie om te laten zien hoe mooi HD er uit ziet :-)
Ik ben wel geïnteresseerd in deze decoder, icm met m'n dell 2407wfp waarop ik em dan via component of HDMI->DVI aansluit. Alleen wel enorm jammer dat ie geen s-video ondersteund, want ik heb een mooie s-video in. Begrijp ik goed dat de enige manier is om dan via composite op te nemen. Of zijn er betaalbare oplossingen om op te kunnen nemen via scart-rgb, component of HDMI?
Hier komt iets hips te staan
s-video en composite?! Die wil je echt niet op je HD decoder hebben
Het ziet er al slecht uit met SD vind ik en met HD beelden kan je het helemaal schudden. Gewoon component of HDMI gebruik
Verwijderd
Huh wat bedoel je? Ik heb ook de samsung le40f71 maar waarvoor heb je die codes nodig? mis ik iets?XeNoBiTe schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:44:
Heeft er hier iemand toevallig ook een Samsung (LE40F71) LCD TV? Kan de codes voor de Samsung TV neit vinden in het boekje van de decoder. En andersom zou ik het ook graag willen instellen, dus de code voor de decoder in de afstandsbediening van de TV zetten..
All done!
Dat wil ik wel, en ik ben geloof ik niet de enige in dit topicSir_Hendro schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:45:
s-video en composite?! Die wil je echt niet op je HD decoder hebbenHet ziet er al slecht uit met SD vind ik en met HD beelden kan je het helemaal schudden. Gewoon component of HDMI gebruik
Of weet jij een goede manier om component of hdmi beelden op je pc te krijgen, om ze te kunnen opnemen.
Hier komt iets hips te staan
Verwijderd
een digitale tv kaart nemen misschien en daarmee opnemen?HyperMan schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:49:
[...]
Dat wil ik wel, en ik ben geloof ik niet de enige in dit topic
Of weet jij een goede manier om component of hdmi beelden op je pc te krijgen, om ze te kunnen opnemen.
Ik snap je verhaal wel maar ik bedoelde meer waarom een HD decoder nemen en dan zo een gare aanlsuiting gebruiken? Neem dan een goedkopere Samsung decoder als het je toch niet om de kwaliteit gaat.HyperMan schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:49:
[...]
Dat wil ik wel, en ik ben geloof ik niet de enige in dit topic
Verwijderd
Goede Scart aansluiting doet ook wonderen hoor.Sir_Hendro schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:09:
[...]
Ik snap je verhaal wel maar ik bedoelde meer waarom een HD decoder nemen en dan zo een gare aanlsuiting gebruiken? Neem dan een goedkopere Samsung decoder als het je toch niet om de kwaliteit gaat.
Als het signaal digitaal is dan kan er geen signaal verlies optreden, je kan alleen 1 en 0'tjes verliezen, maar dat kan zowel bij HDMI als bij piet de jojo aansluitingen.
Dus wat jij nu beweert: HDMI ziet er mooier uit, is BS.
het is allemaal hetzelfde, alleen kan bij een el cheapo verbinding vaker verlies optreden, waardoor je ineens een verspringing in je beeld hebt of en kraak in het geluid.
Als je een gouden Scart kabel (ik heb er een van 40 euro) neemt dan is er ook weinig aan de hand hoor.
Verwijderd
uuhhh ik vrees dat jij het niet helemaal begrepen hebt.. ten eerste is scart niet digitaal en hdmi wel en ten 2e zou ik het heel knap vinden als jij 720p beeld zou kunnen krijgen via een scart kabel!Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:21:
[...]
Goede Scart aansluiting doet ook wonderen hoor.
Als het signaal digitaal is dan kan er geen signaal verlies optreden, je kan alleen 1 en 0'tjes verliezen, maar dat kan zowel bij HDMI als bij piet de jojo aansluitingen.
Dus wat jij nu beweert: HDMI ziet er mooier uit, is BS.
het is allemaal hetzelfde, alleen kan bij een el cheapo verbinding vaker verlies optreden, waardoor je ineens een verspringing in je beeld hebt of en kraak in het geluid.
Als je een gouden Scart kabel (ik heb er een van 40 euro) neemt dan is er ook weinig aan de hand hoor.
Verwijderd
Waarom zou dat niet kunnen? ik heb hier geen HDMI kabels liggen en toch wordt het digitale signaal gewoon netjes doorgestuurd.Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:24:
[...]
uuhhh ik vrees dat jij het niet helemaal begrepen hebt.. ten eerste is scart niet digitaal. en ten 2e zou ik het heel knap vinden als jij 720p beeld zou kunnen krijgen via een scart kabel!
Daarnaast kan je HD ook gewoon via normale aanlsuitingen doen volgens mij. Bij de PS3 wordt er niet eens een HDMI kabel standaard mee geleverd.
Iemand hier meer info over?
Verwijderd
A) scart is nooit digitaal check maar http://nl.wikipedia.org/wiki/Scart en dan de zin: Het feit dat SCART-volledig analoog is zal tot gevolg hebben dat de kabel uiteindelijk uitgefaseerd zal worden.Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:28:
[...]
Waarom zou dat niet kunnen? ik heb hier geen HDMI kabels liggen en toch wordt het digitale signaal gewoon netjes doorgestuurd.
Daarnaast kan je HD ook gewoon via normale aanlsuitingen doen volgens mij. Bij de PS3 wordt er niet eens een HDMI kabel standaard mee geleverd.
Iemand hier meer info over?
B Je krijgt wel digitale tv op je tv met een scart kabel maar dat betekend dat je ontvangst digitaal is. het wordt daarna weer lekker analoog over je scart gezonden.
C) Hoge resolutie beeld krijg je alleen met component, vga-kabel of HDMI. Met deze decoder is het alleen mogelijk om via component en HDMI 720p of 1080i beeld te krijgen.
D) HDMI is volledig digitaal check maar http://nl.wikipedia.org/wiki/HDMI
ps en bij de ps3 zit geen hdmi kabel omdat je die dan nog eens lekker voor 25 euro erbij kan kopen
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 14:34 ]
Verwijderd
Stel ik heb een DVD recorder + digitale ontvanger van Samsung.(zie specs) Hoe zit het dan als alles HD wordt uitgezonden? krijg je dan ergens problemen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Component_video
punt 2: als ik gewoon tulpkabels heb is dat dan voldoende?
http://en.wikipedia.org/wiki/Component_video
punt 2: als ik gewoon tulpkabels heb is dat dan voldoende?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 14:37 ]
Verwijderd
jouw dvd recorder zal alleen hogeresolutie beeld kunnen opnemen als ie opkan nemen via een hdmi ingang dan wel component ingang. Of er moet een decoder komen met ingebouwde harddisk..Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:34:
Stel ik heb een DVD recorder + digitale ontvanger van Samsung.(zie specs) Hoe zit het dan als alles HD wordt uitgezonden? krijg je dan ergens problemen?
Wat je wel kan doen is een digitale tv kaart kopen en daar je smartcard in frotten dan kan je het wel opnemen.
Maar met een standaard dvd recorder die opneemt via coax of scart krijg je nooit 720p beeld opgenomen.
reactie op punt 2:
als jouw dvd recorder 3 tulp ingangen heeft voor alleen beeld, dus component INGANG(en niet alleen 1 tulp beeld en 2 geluid!) en je kan daarvan opnemen dan zou het kunnen ja. Maar ik ken geen dvdrecorder met component video ingang
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 14:54 ]
Verwijderd
Maar niet dat ik straks niets meer kan opnemen, dus hoef het niet perse HD te hebben, maar niet dat het volledig verpest is (dus ik wil dat het op de hedendaagse kwaliteit blijft, of beter)Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:38:
[...]
jouw dvd recorder zal alleen hogeresolutie beeld kunnen opnemen als ie opkan nemen via een hdmi ingang dan wel component ingang. Of er moet een decoder komen met ingebouwde harddisk..
Wat je wel kan doen is een digitale tv kaart kopen en daar je smartcard in frotten dan kan je het wel opnemen.
Maar met een standaard dvd recorder die opneemt via coax of scart krijg je nooit 720p beeld opgenomen.
DVD recorder ben ik van plan om zo aan te sluiten: HDMI-TV en Scart naar Digitale ontvanger.
PS: volgens mij kan ik sowieso niet HD opnemen met DVD recorder aangezien het signaal van de decoder komt, en het ene digitaal signaal dat hij kan doorsturen naar me TV gaat, dus sowieso analoog.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 14:44 ]
Verwijderd
ja als jij de scart van je decoder naar je dvdrecorder kan lopen dan kan je dat wel opnemen. dan blijft de kwaliteit gewoon ruk, net zoals je nu kijkt zonder hdmi of componentVerwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:40:
[...]
Maar niet dat ik straks niets meer kan opnemen, dus hoef het niet perse HD te hebben, maar niet dat het volledig verpest is (dus ik wil dat het op de hedendaagse kwaliteit blijft, of beter)
DVD recorder ben ik van plan om zo aan te sluiten: HDMI-TV en Scart naar Digitale ontvanger.
Gewoon RGB kwaliteit..
Alleen moet je dan de resolutie van je decoder wel zetten op 576p en uitgang op scart anders dan werkt het natuurlijk niet. Alleen is de uitgang op je hdmi op dat moment dan dus ook 576p. Je zult dan iedere keer moeten switchen tussen resoluties..
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 14:44 ]
Verwijderd
ik heb 1 HDMi ingangVerwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:42:
[...]
ja als jij de scart van je decoder naar je dvdrecorder kan lopen dan kan je dat wel opnemen. dan blijft de kwaliteit gewoon ruk, net zoals je nu kijkt zonder hdmi of component![]()
Gewoon RGB kwaliteit..
Alleen moet je dan de resolutie van je decoder wel zetten op 576p en uitgang op scart anders dan werkt het natuurlijk niet. Alleen is de uitgang op je hdmi op dat moment dan dus ook 576p. Je zult dan iedere keer moeten switchen tussen resoluties..
Mijn rangorde:
-TV signaal is het belangrijkste
-Gameconsoles komen op 2e plaats
-DVD spelers en recorders komen op de 3e plaats.
Maar gezien het feit dat TV nog niet HD is (ja ik weet wat je wilt gaan zeggen over de HD ontvanger, maar je snapt me wel) is de beste keus om je gameconsole HDMi aan te sluiten. Als je die niet hebt, dan sluit je je DVD-recorder/speler aan op die HDMI ingang totdat TV HD wordt of je een console krijgt.
Klinkt dit een beetje logisch?
Verwijderd
Ja TV mag dan wel niet HD zijn maar je decoder schaalt wel op naar hogere resoluties en dat verschil zie je ook goed. Dus als tv op 1 komt zou ik je tv aansluiten via HDMi of component. En dan je game console ook op of hdmi of component, ligt eraan wat je gebruikt voor de decoder..Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:54:
[...]
ik heb 1 HDMi ingang
Mijn rangorde:
-TV signaal is het belangrijkste
-Gameconsoles komen op 2e plaats
-DVD spelers en recorders komen op de 3e plaats.
Maar gezien het feit dat TV nog niet HD is (ja ik weet wat je wilt gaan zeggen over de HD ontvanger, maar je snapt me wel) is de beste keus om je gameconsole HDMi aan te sluiten. Als je die niet hebt, dan sluit je je DVD-recorder/speler aan op die HDMI ingang totdat TV HD wordt of je een console krijgt.
Klinkt dit een beetje logisch?
En dan dvd recorder gewoon op scart want dat signaal is toch niet hoger dan 576p. Of je dvd speler moet ook upscalen maar dat doen de meeste 'niet dure' spelers niet.
Dus ik zou mooi tv op hdmi doen. console op component en dvdspeler op scart..
hoop dat het een beetje duidelijk is nu? want ik moet weg.. hopelijk kan iemand anders je helpen met eventuele vragen...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 14:59 ]