[DVB-C] Het Samsung DCB-H360RS HDTV Kabelontvanger Topic

Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste
Acties:
  • 230.368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Beste aansluitingen (rangorde) (PC is niet relevant voor deze rangorde)
1. HDMI (geschikt voor HD signalen)
2. Component (geschikt voor HD signalen)
3. SCART (niet geschikt voor HD signalen, geen slechte kwaliteit, kan met RGB werken )
4. S-Video (Niet voor HD resoluties)
5. Composite (Niet voor HD resoluties)
6. Coax (Niet voor HD resoluties)

oke het is duidelijk, alleen even misschien nog een plaatje van Component ingang en kabels, want ik weet het verschil niet tussen bijvoorbeeld de tulp kabels die bij je PS2 enz zitten en component.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 00:15
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:09:
3. SCART (niet geschikt voor HD signalen, maar ook echt geen slechte kwaliteit)
4. Coax

oke het is duidelijk, alleen even misschien nog een plaatje van Component ingang en kabels, want ik weet het verschil niet tussen bijvoorbeeld de tulp kabels die bij je PS2 enz zitten en component.
Maak hem dan compleet :)

3. SCART (niet geschikt voor HD signalen, geen slechte kwaliteit, kan met RGB werken )

Ik zou minimaal de SCART nemen maar dan alleen wanneer deze het RGB signaal progressive doorstuurd. Dan heb je teminste nog wel nette kwaliteit op 576p.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Sir_Hendro schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:09:
[...]

Ik snap je verhaal wel maar ik bedoelde meer waarom een HD decoder nemen en dan zo een gare aanlsuiting gebruiken? Neem dan een goedkopere Samsung decoder als het je toch niet om de kwaliteit gaat.
Het gaat me wel om de kwaliteit. Ik ga em nml via HDMI of component aansluiten op een TFT; af en toe wil ik iets opnemen, dan maar wat mindere kwaliteit, alleen is composite wel erg mager, dus daar zocht ik een oplossing voor.

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:46:
[...]

Ik zou minimaal de SCART nemen maar dan alleen wanneer deze het RGB signaal progressive doorstuurd. Dan heb je teminste nog wel nette kwaliteit op 576p.
Staat er toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja dit zijn mijn instellingen voor me Digitale ontvanger:

Netwerk:

Frequentie: 372.00 MHz
Network ID: 5555
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875 kS/s

Overige:

Pincode: 0000
Taal: Nederlands

Systeem:

OSD:

Transparantieniveau: 20%
Ondertiteling Transparantie: 20%
Teletekst Transparantie: 0%
Tijd banner: 4 seconden
Kleurenscherm: Standaard

Media:

Hoogte-breedteverhouding: 16:9
Beeld conversie: FF
Type signaal: Composiet + RGB
Dolby Digital: Uit
Automatische ondertiteling: Aan

Dus dat moet dan toch werken? want de enige andere mogelijkheid voor type signaal is "Composiet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 19:15
Is er toevallig een eigenaar van de DCB-P850RS die mij kan vertellen wat linksonderin het display die 2 punten met dat streepje ertussen betekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marco schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:18:
Is er toevallig een eigenaar van de DCB-P850RS die mij kan vertellen wat linksonderin het display die 2 punten met dat streepje ertussen betekend?
Je bedoelt misschien hoever de uitzending is gevorderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk mijn Samsung STB (Setup Box) DCB-H360RS werkt sinds 15 maart 2007 UITSTEKEND.

Mijn HD combinatie bestaat uit:

Samsung DCB-H360RS.
Philips LCD TV 37PF9731D: verbonden middels HDMI-kabel
Denon S-301: verbonden middels Optische kabel

Na 6 maanden kan ik iedereen HDTV aanraden met 1080i beeldlijnen en 5.1 surround geluid.
Het werkt eindelijk.

Laat nu de HD zenders maar komen.

Iedereen hartelijk dank voor zijn bijdrage aan dit onderwerp.

Voor eenieder die nog niet zover is. Lees dit topic volledig door. Je moeite zal beloond worden.
Het resultaat zal geweldig zijn. :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:30:
Eindelijk mijn Samsung STB (Setup Box) DCB-H360RS werkt sinds 15 maart 2007 UITSTEKEND.

Mijn HD combinatie bestaat uit:

Samsung DCB-H360RS.
Philips LCD TV 37PF9731D: verbonden middels HDMI-kabel
Denon S-301: verbonden middels Optische kabel

Na 6 maanden kan ik iedereen HDTV aanraden met 1080i beeldlijnen en 5.1 surround geluid.
Het werkt eindelijk.

Laat nu de HD zenders maar komen.

Iedereen hartelijk dank voor zijn bijdrage aan dit onderwerp.

Voor eenieder die nog niet zover is. Lees dit topic volledig door. Je moeite zal beloond worden.
Het resultaat zal geweldig zijn. :) :) :) :)
1 zwaan maakt nog geen zomer, zo ging het spreekwoord toch ongeveer?

Hier bij kennisen rond Utrecht werkt het nog steeds voor geen meter zover ik weet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ha luitjes ,

Sinds eenpaar dagen werkt bij mij het EPG niet meer , altans er word geen info meer aangevuld .
is dit bij meer mensen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:14:
ha luitjes ,

Sinds eenpaar dagen werkt bij mij het EPG niet meer , altans er word geen info meer aangevuld .
Probeer je decoder achterop even uit te zetten met de switch en dan weer aan. Dat helpt bij mij in het enkele geval dat ik het ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:10:
[...]

Hier bij kennisen rond Utrecht werkt het nog steeds voor geen meter zover ik weet.
en 2 zwanen dan? Ik heb nog de 'oude' 360r decoder dus niet de nieuwe revisie. En ik bij mij werkt alles perfect via hdmi. ook het geluid. Ookal gebruik ik dit niet want ik heb hem optisch aan mijn harman kardon hangen. Het beeld is echt super t.o.v. een standaard decoder!

de meeste problemen met blokkerig beeld en wegvallend geluid komt gewoon omdat het signaal niet sterk genoeg is dan. Een fatsoenlijke (lees hirschmann) versterker ertussen en het werkt prima

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:10:
[...]

8)7 zwa.....luw, zwanen zijn hier het hele jaar door ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08-2021
Hoi,

Ik kan deze box overnemen van iemand. Het is ongeveer 8 maanden oud. Ik lees hier iets over revisies. Kan ik de firmware hiervoor downloaden zodat de box helemaal up to date is? Of is het een hardware revisie en valt de box niet te upgraden. Ik weet dat er garantie tot Juni op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
gomo schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:52:
Hoi,

Ik kan deze box overnemen van iemand. Het is ongeveer 8 maanden oud. Ik lees hier iets over revisies. Kan ik de firmware hiervoor downloaden zodat de box helemaal up to date is? Of is het een hardware revisie en valt de box niet te upgraden. Ik weet dat er garantie tot Juni op zit.
Je moet even kijken naar de hardware versie. De oudere versie levert bij vele problemen, bij mij gelukkig niet en de nieuwe schijnt wel goed te werken.

De firmware upgrades lossen ook een zooi problemen op, vooral in het begin bij de oudere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
[...]

Scart is 576i... Nooit progressief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch niet meer normaal!

WK 2006: ik koop de Samsung HD decoder. Ik gebruik deze icm de Samsung LE32M51B aangesloten via HDMI. Niks als problemen natuurlijk dus €299,- terug.

19 maart 2007 ik koop wéér de Samsung HD decoder (nog altijd €299,-) en heb inmiddels ander toestel: Samsung LE40F71B. Eenmaal thuis geen beeld via hdmi. Samsung gebelt en ze zeiden dat het ongelooflijk druk was en dat het wel even kon duren voordat er een monteur kon komen, ik zei dat dat geen optie was aangezien ik hier slechte ervaringen mee heb en er nog niet zo lang geleden een monteur is langs geweest voor de just scan firmware. Toen wisten ze mij te vertellen dat ik op een of andere groene sticker op de doos moet letten

Ik zoals de 'slechte ouwe tijd' terug naar de winkel en daar op mijn tv aangesloten met mijn kabel en decoder. Na lang prutswerk kregen we beeld, die connector zat niet goed ofzo? Ik hoef de decoder maar aan te raken en mijn beeld valt weg. Van het sticker verhaal wisten ze niks van af.

Eenmaal thuis was het ook weer pielen om beeld te krijgen maar nu heb ik het gelukkig maar bel ik alsnog morgen de monteur, zolang ik beeld heb wacht ik het wel af.

Maar nu weet ik nog niet waar het aan ligt, dit is mijn soft en hardware:

ver loader: 106
s/w 126
h/w 501

Ik hoop dat jullie mij zo 1,2,3 kunnen vertellen of dit de laatste versie is want kon dit namelijk nergens terugvinden. Het beeld is overigens wel goed, ik gebruik een van den hul kabel en mijn signaalsterkte is 70%. In ieder geval vele betere kwaliteit dan dat de satteliet gaf.

Edit: kijk net op de doos om te zien welke versie ik heb: 200612. Tenminste dat denk ik eigelijk maar want er is bij BCC van decoder gewisseld.

Morgen sowieso met het eerder geposte dixons plaatje verschil vragen. Ik zag hem voor dezelfde prijs bij dixons den bosch maar helaas net weg. Inmiddels weer €299,- volgens hun.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Irminsul schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:30:
[...]

Scart is 576i... Nooit progressief.
In amerika hebben ze progressive tv's, ik neem aan dat hun video recorders en dvd spelers via scart gewoon progressive leveren? Of niet? Nou ja, ik dacht iig dat het wel mogelijk was :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Sir_Hendro schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:36:
[...]

In amerika hebben ze progressive tv's, ik neem aan dat hun video recorders en dvd spelers via scart gewoon progressive leveren? Of niet? Nou ja, ik dacht iig dat het wel mogelijk was :/
Scart is een europese aansluiting. Dat kennen ze niet in de VS. Progressive gaat dan via component. Er zijn ook wel tv's nu die component over scart doen, maar meerendeel alleen RGB.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Shiver23 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:34:
[...]

Scart is een europese aansluiting. Dat kennen ze niet in de VS. Progressive gaat dan via component. Er zijn ook wel tv's nu die component over scart doen, maar meerendeel alleen RGB.
hehe ja daar zat ik later ook aan te denken 8)7

maarja, dus amerikanen gebruiken al heel lang component voor hun video en dvd spelers? Want zij gebruiken geen interlaced zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ze gebruiken ook interlaced, maar dan 60hz 480i ipv 50hz 576i. En veelal s-video, wat dus minder is dan RGB. (Scart is slechts een aansluiting, geen signaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Shiver23 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:34:
Ze gebruiken ook interlaced, maar dan 60hz 480i ipv 50hz 576i. En veelal s-video, wat dus minder is dan RGB. (Scart is slechts een aansluiting, geen signaal).
Dat weet ik. Maar zoals ik al zei dacht ik dat er in de USA vrijwel alleen progresive signalen gebruikt werden, maar dat had ik kennelijk fout. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:34:
ver loader: 106
s/w 126
h/w 501

Ik hoop dat jullie mij zo 1,2,3 kunnen vertellen of dit de laatste versie is want kon dit namelijk nergens terugvinden. Het beeld is overigens wel goed, ik gebruik een van den hul kabel en mijn signaalsterkte is 70%. In ieder geval vele betere kwaliteit dan dat de satteliet gaf.
De softwareversie is zoiezo al ouder, inmiddels zitten ze bij 127. Ik weet niet hoe het zat met hardware revisies, volgens mij iets met 2007*** en dan zit je goed. Dat is uiteindelijk ook de versie die je van Samsung krijgt geloof ik.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:14:
ha luitjes ,

Ja ik heb dat ook, weet niet of het aan de decoder ligt.
Ben er ook nog niet verder mee bezig geweest, want heb ook nog de normale papieren gids.

Ik dacht dat het bij @home fout zat.
Zit jij ook bij @home?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb camema en heb ineens vandaag helemaal niets meer. Bij alles krijg ik E9: preview verlopen terwijl ik al maanden kijk... Heeft dit iets te maken met de casema herindeling van de zenders? Analoog is alles gehusseld namelijk, maar volgens de informatie was er voor een digitale setup box geen actie noodzakelijk.

Ik heb hem al gereset en gekeken of er een update was, maar geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij Casema moet je voor DTV ook alle zenders opnieuw laten zoeken. Dat kan je gewoon via het menu doen.

>Menu>Installatie>Netwerk installatie>Start...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:01:
Ik heb camema en heb ineens vandaag helemaal niets meer. Bij alles krijg ik E9: preview verlopen terwijl ik al maanden kijk... Heeft dit iets te maken met de casema herindeling van de zenders? Analoog is alles gehusseld namelijk, maar volgens de informatie was er voor een digitale setup box geen actie noodzakelijk.

Ik heb hem al gereset en gekeken of er een update was, maar geen effect.
hier is alles nog perfect.

Je bedoeld trouwens denk ik ook: E19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik had van het weekend ook de E19 melding via Casema. Resettten van de STB hielp niet. Pas toen ik de smartcard eruit en er weer in deed ging de melding weg.

[ Voor 0% gewijzigd door RichieB op 20-03-2007 11:03 . Reden: Typo ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

RichieB schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:03:
Ik had van het weekend ook de E19 melding via Casema. Resettten van de STB hielp niet. Pas toen ik de smartcard eruit en er weer in deed ging de melding weg.
Gaan we proberen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik ging net 'The Fantastic Four' kijken op Film 1 HD en het viel me op dat het geluid niet sychroon liep met het beeld. Na een tijdje werd dit best irritant en deed ik de H360R even uit en weer aan en toen was het ineens verholpen. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 08:57:
[...]

Ja ik heb dat ook, weet niet of het aan de decoder ligt.
Ben er ook nog niet verder mee bezig geweest, want heb ook nog de normale papieren gids.

Ik dacht dat het bij @home fout zat.
Zit jij ook bij @home?
ja ook bij @home , de schakelaar op de achterkant even uitzetten doet wonderen! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag mijn humax ir fox aangesloten via casema, ging heel makkelijk en ziet er ook heel goed uit al heb ik maar een 100 hz breedbeeld en geen lcd. Maar het geluid wil niet werken met mijn home-cinema setje van sony. Alle schema's die ik kan vinden hebben het alleen over een dvd recorder met 2 scart uitgangen, maar op mijn setje heb ik maar 1 scart!!! Wie heeft hetzelfde probleem of weet een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
Je zal iets meer info moeten geven over je situatie. Welk probleem heb je precies? Wat wil je waarop aansluiten en waarom lukt het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 00:54:
vandaag mijn humax ir fox aangesloten via casema, ging heel makkelijk en ziet er ook heel goed uit al heb ik maar een 100 hz breedbeeld en geen lcd. Maar het geluid wil niet werken met mijn home-cinema setje van sony. Alle schema's die ik kan vinden hebben het alleen over een dvd recorder met 2 scart uitgangen, maar op mijn setje heb ik maar 1 scart!!! Wie heeft hetzelfde probleem of weet een oplossing.
Je zit in het vekeerde topic......

En vanaf nu AUB weer ONTOPIC.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je bijdrage mede tweaker "hardware-lover "
Heb het intussen al zelf opgelost.
Bedankt voor je geweldige response, reactie en inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 01:23:
Bedankt voor je bijdrage mede tweaker "hardware-lover "
Heb het intussen al zelf opgelost.
Bedankt voor je geweldige response, reactie en inzet.
Welkom op GoT! Graag niet dit topic gebruiken voor vragen over andere decoders; dit gaat specifiek over de Samsung DCB-H360RS ontvanger!

Zie verder: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zass
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-08 10:52
Wat is nu de nieuwste hard- en software versie? Wil volgende maand waarschijnlijk deze decoder kopen icm multikabel digitale televisie.

Remember when sex was safe and flying was dangerous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:54
Ik heb hem gister gekocht (heb een Philips 42" tv, even modelnaam vergeten)
Aangesloten via HDMI, geen geluid, terwijl het wel een nieuwe serie is...

Ik heb op advies van BCC het volgende gedaan:

- Alles aangesloten via Scart.
- Software update gedaan
- tv en decoder uit gezet.
- hdmi aangesloten
- dat heeft probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg net een brief van @home binnen dat er een software update is om het langzaam overschakelen van de zenders tegen te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:30:
Krijg net een brief van @home binnen dat er een software update is om het langzaam overschakelen van de zenders tegen te gaan!
Er is op dit moment (nog) geen update beschikbaar voor deze ontvanger. Bedoelen ze misschien niet de update 1.27 die al een tijdje uit is? Daarmee is het zappen n.l. aanmerkelijk sneller geworden.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 27-03-2007 21:54 . Reden: ff zin fatsoenlijk gemaakt ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:34:
[...]

Er is op dit moment geen (nog) update beschikbaar voor deze ontvanger. Bedoelen ze misschien niet de update 1.27 die al een tijdje uit is?
vroeg het me ook af :S, staat geen versie bij iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:53
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:53:
[...]

vroeg het me ook af :S, staat geen versie bij iig
Jawel, er staat in de bijgaande handleiding dat het om versie 127 gaat!
Beetje oud nieuws van @home i.i.g.! :z

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vulcan750 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:06:
[...]

Jawel, er staat in de bijgaande handleiding dat het om versie 127 gaat!
Beetje oud nieuws van @home i.i.g.! :z
heb geen handleiding! alleen een brief dat ik naar het menu moet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:48:
[...]

heb geen handleiding! alleen een brief dat ik naar het menu moet :S
Mmm, bij mij zat behalve de brief ook een handleidinkje hoe je het moet doen, en daarop stond dat het om versie 127 gaat...
Maar geen nood, de software updaten gaat bijna vanzelf als je in het menu gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vulcan750 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:36:
[...]

Mmm, bij mij zat behalve de brief ook een handleidinkje hoe je het moet doen, en daarop stond dat het om versie 127 gaat...
Maar geen nood, de software updaten gaat bijna vanzelf als je in het menu gaat!
mja krijg geen softwareupdate mogelijkheid, dus zal hem al wel hebben dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of de decoder ook werkt voor delta digitale tv in zeeland,ik heb nu die van 99 euro,dit geeft geen supper beeld op een samsung lcd tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:39:
[...]
mja krijg geen softwareupdate mogelijkheid, dus zal hem al wel hebben dan
Ja, als het goed is wel!
Je kan checken welke sw-versie je hebt in het menu/systeem/systeeminformatie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolo71
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-07 20:24
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:45:
weet iemand of de decoder ook werkt voor delta digitale tv in zeeland,ik heb nu die van 99 euro,dit geeft geen supper beeld op een samsung lcd tv
Dit zou ik ook graag willen weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
Alleen onze TV in de woonkamer is aangesloten op de Samsung DCB-H360RS.
Wij hebben onze harddiskrecorder en onze TV boven op de analoge kabel aangesloten.
We zitten bij Casema.

Wat wij nu merken is, dat wanneer we bijv. de show van Paul de Leeuw op de digitaal aangesloten TV bekijken, het in echt breedbeeld is (anamorph) en kijken we naar dezelfde uitzending op de TV die analoog is aangesloten, dan is het nep breedbeeld (letterbox). Ook op de analoog aangesloten harddiskrecorder zijn breedbeeld uitzendingen allemaal letterbox. Dit is ook bij breedbeelduitzendingen op andere zenders het geval. Via de digitale aansluiting: écht breedbeeld en via de analoge aansluiting: letterbox

Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Rolo71 schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:49:
[...]

Dit zou ik ook graag willen weten
ff zelf zoeken doet wonderen :)
Delta heeft alleen nog geen HD zenders.

http://www.deltadigitaletv.nl/index2.php?pid=272

[ Voor 7% gewijzigd door Smurff op 01-04-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolo71
Smurff schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:00:
[...]

http://www.deltadigitaletv.nl/index2.php?pid=272
Dat ie op de site staat wil nog niet zeggen dat ie goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

17maart schreef op zondag 01 april 2007 @ 20:39:
Alleen onze TV in de woonkamer is aangesloten op de Samsung DCB-H360RS.
Wij hebben onze harddiskrecorder en onze TV boven op de analoge kabel aangesloten.
We zitten bij Casema.

Wat wij nu merken is, dat wanneer we bijv. de show van Paul de Leeuw op de digitaal aangesloten TV bekijken, het in echt breedbeeld is (anamorph) en kijken we naar dezelfde uitzending op de TV die analoog is aangesloten, dan is het nep breedbeeld (letterbox). Ook op de analoog aangesloten harddiskrecorder zijn breedbeeld uitzendingen allemaal letterbox. Dit is ook bij breedbeelduitzendingen op andere zenders het geval. Via de digitale aansluiting: écht breedbeeld en via de analoge aansluiting: letterbox

Hebben jullie dat ook?
Ja dat is normaal. Via de kabel kunnen ze niet anamorph uitzenden. Via dtv wel. Een duidelijk voordeel van digitale televisie dus. Vanaf 1 juni gaan alle commerciele zenders via dtv in anamorph uitzenden. (Tien doet het nu ook al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Rolo71 schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:21:
[...]

Dat ie op de site staat wil nog niet zeggen dat ie goed werkt.
De decoder werkt goed met Delta DTV.
Alleen sinds de zomertijd loopt de tijd niet goed, maar daar wordt door Delta aan gewerkt.

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolo71
GrrRon schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:35:
[...]

De decoder werkt goed met Delta DTV.
Alleen sinds de zomertijd loopt de tijd niet goed, maar daar wordt door Delta aan gewerkt.
Ok, dank je.
Nu zou ik alleen nog willen weten of een hdmi kabel van 10 meter geen problemen op zal leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Afgelopen vrijdag de 360 gekocht. na wat installatieproblemen aanvankelijk toch wel tevreden. Echter iets waar ik niet uit kom...
Ik heb mn dvd speler aangesloten via de scart op de 360, echter dacht ik dat ik het dvd beeld nu via de 360 door de HDMI aansluiting naar mn tv kon sturen. maar in de handleiding kon ik er al niks over vinden, en heb van de afstandsbediening word ik ook niet wijzer. iemand een idee hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
Nee, dat kan niet.

Dit staat ergens in dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey bedankt,
had geen zin om 47 pagina's door te lezen. wat is dan de functie van de scart ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
Op scart kan een signaal worden doorgegeven via de Samsung of je kan van deze scartuitgang opnemen.
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Smurff schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:00:
[...]

dat weet ik.
maar ik bedoel, is het beeld dan ook veel beter met deze ontvanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of de DCB-H360RS/R veel beter beeld geeft dan de DCB-9401R voor delta digitale tv,ik weet dat er gen hd zenders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:02:
weet iemand of de DCB-H360RS/R veel beter beeld geeft dan de DCB-9401R voor delta digitale tv,ik weet dat er gen hd zenders zijn.
Ja, ook bij de normale zenders geeft de DCB-H360R een veel beter beeld (casema).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Laatst online: 18-09 10:24

Yuco

Womanizer!

Vanaf zo'n beetje nu is de nieuwe Samsung DCB-B270R te koop (zeg maar de opvolger van de 940) .
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/Samsung-DCB-B270R.jpg
Moet hier een apart draadje voor aangemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Yuco schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:41:
Vanaf zo'n beetje nu is de nieuwe Samsung DCB-B270R te koop (zeg maar de opvolger van de 940) .
[afbeelding]
Moet hier een apart draadje voor aangemaakt worden?
Natuurlijk! Dit is een 360R draad. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag receiver ontvangen van COOLSOUND. Zat in doos met code 200606. Volgens eerdere berichten niet optimaal. Bij openschroeven bleek dat er toch het nieuwste revisie (5.0) moederbord in zit. Kortom: code zegt niet alles. Aangesloten op Philips 32PF5331/12 met bijgekocht HDMI kabeltje. Alles werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Shiver23 schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:30:
[...]

Ja dat is normaal. Via de kabel kunnen ze niet anamorph uitzenden. Via dtv wel. Een duidelijk voordeel van digitale televisie dus. Vanaf 1 juni gaan alle commerciele zenders via dtv in anamorph uitzenden. (Tien doet het nu ook al).
Als dat door gaat, Nederland kennende |:( (1 januari ging ook al niet door: klonk al te goed om waar te zijn)

[ Voor 8% gewijzigd door masser120 op 06-04-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
Ik zag van de week dat RTL 5 ook al anamorph was. Dat gaat de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het nog niet gevonden, maar meer mensen last dat de tijd blijft stilstaan? dus als je zeg maar om 10 over 3 hebt geschakeld van zender en je doet dat een uur later de tijd nog op 10 over 3 staat tot de wisseling is gebeurd en hij dan op 10 over 4 staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 11:45:
heb het nog niet gevonden, maar meer mensen last dat de tijd blijft stilstaan? dus als je zeg maar om 10 over 3 hebt geschakeld van zender en je doet dat een uur later de tijd nog op 10 over 3 staat tot de wisseling is gebeurd en hij dan op 10 over 4 staat?
Ik heb dat ook gehad en volgens mij kwam dat destijds omdat er een software_update beschikbaar was. Na het updaten was het probleem opgelost. Kijk eens in je menu of dit niet het geval is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:06:
[...]

Ik heb dat ook gehad en volgens mij kwam dat destijds omdat er een software_update beschikbaar was. Na het updaten was het probleem opgelost. Kijk eens in je menu of dit niet het geval is?
die is niet selecteerbaar... en ik heb ook die 1.27 nog wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 15:32:
[...]

die is niet selecteerbaar... en ik heb ook die 1.27 nog wat!
Dan is dat niet de oorzaak, 1.27 is nog steeds de laatste versie (dacht ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:55:
[...]

Dan is dat niet de oorzaak, 1.27 is nog steeds de laatste versie (dacht ik).
yeps :) ach het is geen groot probleem, maar soms vergis je je ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 22:49:
Ik zag van de week dat RTL 5 ook al anamorph was. Dat gaat de goede kant op.
het schijnt dat ze inderdaad af en toe met testuitzendingen bezig zijn.
van af juni ;) :) :P gaan alle commercielen over op anamorph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een lcd breedbeeld tv en mijn 360r staat op 720p. Welke instelling moet ik dan kiezen in het menu media? 16:9 beeldconversie breedbeeld? Want volgens mij klopt het nu af en toe niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
hoe is de kwaliteit nu met gewone SD kanalen op een 1080p televisie?

want ben bang dat gewone zenders er echt niet uit gaan zien en ik beter een HD ready scherm kan kopen dan Full HD

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb ook nog steeds problemen met mijn 360. Het beeld knippert regelmatig en bij @home hebben ze het alleen maar over de updates. Bij HDTv kanalen heb ik er niet zoveellast van,maar de rest wel. Eerst dacht ik dat het eraan lag omdat ik op zolder zit, maar de signaalsterkte is boven gelijk aan die beneden bij mijn ouwe lui. Zij hebben met mijn decoder nergens last van behalve dan dat hdtv bij hun niet echt over komt. Heb zelf een 26pf7321 en zij een 32v2000 van Sony. Ligt het verschil misschien daarin? Mijn hd ingangen zijn gewoon goed op de tv gezien de dvd recorder het er perfect op doet. Iemand misschien een oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zouden jullie op dit moment aan raden er een te kopen. Er is een goede versie en hoe groot is de kans dat ik die krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:11:
vandaag receiver ontvangen van COOLSOUND. Zat in doos met code 200606. Volgens eerdere berichten niet optimaal. Bij openschroeven bleek dat er toch het nieuwste revisie (5.0) moederbord in zit. Kortom: code zegt niet alles. Aangesloten op Philips 32PF5331/12 met bijgekocht HDMI kabeltje. Alles werkt prima.
Vreemd, ik had ze gemaild mbt de versie, en ze gaven aan dat ze gloednieuw waren. Heb de mijne anderhalve week (?) geleden binnengekregen en die was idd van 200703. Was zeer tevreden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
Ik heb als Casema klant al sinds ik de DCB-H360 in December heb aangeschaft een probleem met het geluid. Ik heb de optische digitale uitgang op mijn versterker aangesloten, en gebruik het geluid via de TV nooit. Video gaat via Component. Wat er regelmatig gebeurt is dat bij het wisselen van kanalen op de STB het geluid verandert in "pink noise", dus een harde ruis. Veranderen naar een ander kanaal en weer terug verhelpt het weer. Ik dacht dat het aan mijn STB lag, dus heb ik 'm laten omruilen voor een nieuwe (die met de extra chip bij de HDMI uitgang). Helaas heb ik het probleem nog steeds.

Herkent iemand hier het probleem? Ligt het aan de DCB-H360 of misschien aan Casema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 14:10

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Heb ook een DCB-H360 nieuwe versie (met extra chippie).
Signaal van Casema.

Aangesloten via HDMI op een Panasonic 42PV70, werkt het geluid goed. Enige nadeel is dat verandering van het volume op de AB van samsung geen resultaat heeft op het volume dat uit de TV komt. Via de SCART aansluiting werkt dat namelijk wel. Maar het beeld via HDMI is mooier dan van SCART. Dus moet ik of met twee AB's klooien of het geluid via tulpstekkers naar de versterker sturen, in het laatste geval werkt de volume via de AB van de decoder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Dat klopt, digitaal geluid kan je vaak niet harder of zachter zetten. Dit is ook vaak bij optische aansluitingen het geval (op mijn receiver iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
Gewoon een universele remote kopen en dan de volume knoppen mappen naar je TV (of versterker). Werkt prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hmmm, ik heb een HDMI-DVI kabel onlangs gekocht om mijn Samsung LCD aan te sluiten. Eerste half uurtje had ik perfect beeld, daarna was het weg. En het kwam niet meer terug. Uitzetten, loshalen etc heeft niet geholpen. Samsung bellen voor een omruil dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik werk in een AV winkel en wij hebben net de nieuwe loewe binnen gekregen met ingebouwde hd tuner/Recorder. Ik sluit hem net aan en zoek naar zenders en tot mij verbazing kom ik BBC hd tegen op Freq 364.00 ik kan dit kanaal echter niet vinden via de casema decoder de 360. is dit al iemand gelukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Brimme schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 12:49:
Ik werk in een AV winkel en wij hebben net de nieuwe loewe binnen gekregen met ingebouwde hd tuner/Recorder. Ik sluit hem net aan en zoek naar zenders en tot mij verbazing kom ik BBC hd tegen op Freq 364.00 ik kan dit kanaal echter niet vinden via de casema decoder de 360. is dit al iemand gelukt ?
Meestal zetten de kabelbedrijven een nieuw kanaal eerst op een test frequentie waarbij het kanaal nog niet is opgenomen in de kanalenlijst voor de klanten. Een aanbevolen ontvanger zal de kanalen op een test frequentie niet tonen omdat die werkt op basis van de kanalenlijst. De Loewe TV kan echter gewoon op frequenties scannen naar digitale TV kanalen net als bij het zoeken naar analoge TV kanalen. Onderscheid tussen publiekelijk toegankelijke frequenties en test frequenties wordt daarbij niet gemaakt. Vandaar dus dat je BBC HD hebt gevonden bij Casema. Bij Multikabel waren bijvoorbeeld C-BBC en CBeebies tijden lang wel door mensen met een Loewe TV te zien geweest omdat deze ook ongecodeerd op een test frequentie aanwezig waren terwijl de BBC 3 & BBC 4 kanalen overdag voor de aanbevolen ontvangers op zwart gingen. Dat is dus één van de voordelen van een alternatieve ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:01

TF

bla bla

Zijn er eigenlijk ook alternatieven? Ik vind de verhalen niet echt positief allemaal. Of ben ik pessimistisch ? Het is toch 200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 22:17
Ik heb sinds kort (of het is me nooit opgevallen) een probleem met mijn STB. Ik heb de STB met tulpstekkertjes aangesloten op mijn versterker, maar uit de ene speaker komt gewoon goed geluid en uit de ander komt heel zacht krakerig geluid. Ook mijn DVD/CD-speler heb ik op mijn versterker aangesloten met tulpstekkers en dit werkt wel gewoon goed op beide speakers. Dus ik alle kabels veranderd en verwisseld, maar het probleem blijft.

De weerstand van de witte en rode tulpstekkers heb ik met elkaar vergeleken (met multimeter). Het verschil is enorm, op witte staat een veel kleinere weerstand dan op de rode tulpstekker. Deze proef heb ik ook gedaan met mijn DVD-speler waar de weerstand op beide kabels gelijk was.

Zou iemand deze "proef" ook kunnen doen en de resultaten ervan laten weten? Of weet ienmand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Laatst online: 04-06 18:13
Over de speler wordt over het algemeen echt negatief gesproken
En het is en blijft 200 euro

Misschien na de zomer wanneer commerciele kanalen ook in HD gaan uitzenden, maargoed deze ontvanger zal dan weer vernieuwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Ik heb sinds een aantal dagen het apparaat in bezit en heb op zich geen enkele klachten whatsoever..

Geen groene artifacts met mijn HDMI kabel, gewoon netjes strak beeld + geluid erover. Ook met een toslink aangesloten op mijn receiver geeft netjes geluid weer. Het enige puntje is inderdaad dat er een hele korte vertraging zit tussen geluid via de tv als receiver, maar logischerwijs zet je toch maar 1 apparaat aan voor' t geluid ;).

Voor de rest: wat traag zappen klopt zeker, vooral als je van een CRT stapt naar een LCD + ook nog eens deze ontvanger. Maar mijn hemel, de HD kanalen en digitale TV kanalen zien er ontzettend mooi uit, niks op aan te merken op dat gebied.

Ik zag dat er nog een software update beschikbaar was, maar even afwachten hoe 't zaakje nu werkt; gezien 't lekker goed draait wacht ik er maar even mee :).

Aangezien je op dit moment geen echte keuze hebt voor HD ontvanger, is dit absoluut een goede optie, ondanks de problemen die in het verleden waren (en nu dus opgelost zijn voor zover ik zie...).

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:44
Ik lees dat het zappen vrij traag gaat hoe traag is dit dan precies ? Ik heb sinds een week de samsung LE26r81B en deze vond ik al een stuk slomer zappen dan mijn oude crt.

Zal het zappen altijd traag blijven bij digitale tv of kan het ook zo zijn dat er decoders komen die sneller zullen zappen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Het bufferen duurt nu eenmaal een tijdje, dus dat is niet decoder-afhankelijk. Kleine kans dat het in de komende tijd veel beter zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herkent iemand het volgende probleem:

Ik heb een H360R Samsung Decoder, Casema HDTV pakket.

Bij 3 van de 4 HDTV netten, krijg ik GRIJS beeld. Ik heb wel geluid :S :S
Alleen Discovery channel geeft HDTV beeld.

Mijn settings zijn met casema doorgelopen, ze hebben gevraagd of ik de frequentie op 372.00 wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Sinds afgelopen zaterdag heb ik ook de DCB-H360. Even tijdelijk aangesloten op mijn loewe xelos middels de tulp stekkers. Bij mij zijn alle zenders goed behalve ned 1/2/3. Die geven kontinu blokjes en storing. Op een of andere manier kan ik de firmware voor casema nog niet upgraden. Wellicht kan dit pas na registratie (formulier voor digitale televisie) van de smartcard?

Zijn er meer mensen met dit verschijnsel. Overigens...als ik de analoge output van de decoder pak is het signaals voor ned1/2/3 wel goed

EDIT;

Net met casema gebeld. Blijkt een storing te zitten op een bepaalde streaming blok. Naast NED1/2 geven TNT en MTV2 ook storing met blokjes.

Wat ik wel vreemd vind is onder instellingen software update. Ik kan deze wel selecteren, maar geeft daarna de melding U kunt de software update niet uitvoeren

8)7 :?

EDIT2:
Zo te zien heb ik de sw 1.26 nu staan. Wat is momenteel de huidige versie van Casema?
Oh ja en op de doos staat versie 200702

[ Voor 30% gewijzigd door AleSyS op 07-05-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Laatst online: 23:49
Ik heb dit met een andere decoder, beetje de coax kabel ronddraaien doet wonderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

bassie91 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:25:
Ik heb sinds kort (of het is me nooit opgevallen) een probleem met mijn STB. Ik heb de STB met tulpstekkertjes aangesloten op mijn versterker, maar uit de ene speaker komt gewoon goed geluid en uit de ander komt heel zacht krakerig geluid. Ook mijn DVD/CD-speler heb ik op mijn versterker aangesloten met tulpstekkers en dit werkt wel gewoon goed op beide speakers. Dus ik alle kabels veranderd en verwisseld, maar het probleem blijft.

De weerstand van de witte en rode tulpstekkers heb ik met elkaar vergeleken (met multimeter). Het verschil is enorm, op witte staat een veel kleinere weerstand dan op de rode tulpstekker. Deze proef heb ik ook gedaan met mijn DVD-speler waar de weerstand op beide kabels gelijk was.

Zou iemand deze "proef" ook kunnen doen en de resultaten ervan laten weten? Of weet ienmand hier een oplossing voor?
Defecte condensator of eind-transistor. Stuur maar in naar reparatie :)

Mijnes blijkt ook een slechte HDMI te hebben. Ik heb 30 minuten beeld gehad (HDMI-DVI kabel) en daarna niet meer. Samsung helpdesk is vrij waardeloos, pas na de 4e keer bellen eindelijk iemand die snapte dat het niet aan mijn scherm lag (heb een samsung TV/Monitor en dat snapt de AV helpdesk niet, ben drie keer heen en weer gepingpongd tussen helpdesks...). Wordt over 2 weken omgeruild...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
biedt deze decoder nu echt een meerwaarde op niet HD-kanalen?

heb nu momenteel een nokia mediamaster 119c aangesloten op een 37" HD-ready scherm.
Vraag me dus af of ik er op vooruit ga?

Komt er overigens nog geen nieuwe HD decoder uit? eentje met hdd recorder ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
Ja, veel gebruikers hebben aangegeven dat de DCB-H360R een beter beeld geeft op niet-HD kanalen dan andere decoders. Het voordeel zit 'm in de digitale overdracht (via HDMI) en goede upscaling (tot 1080i). Als je het digitale signaal met een andere decoder weer via analoge SCART aan gaat sluiten op je digitale LCD/plasma is dat toch een beetje jammer. Zelf merk ik dat ik het 1080i upgescalede beeld van deze decoder mooier vindt dan het 560p of 720p beeld (dat mijn TV dan weer verder scaled naar 1080p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:01

TF

bla bla

Maar zijn er nu eigenlijk ook alternatieven? Ik heb ze nog niet kunnen vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Laatst online: 04-06 18:13
een product dat meer dan 200 euro kost en dan zoveel problemen heeft.
toch werkelijk te belachelijk voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justjermaine schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:22:
een product dat meer dan 200 euro kost en dan zoveel problemen heeft.
toch werkelijk te belachelijk voor woorden.
Ik heb dit product nu een paar maand thuis.
De laatste firmware en heb geen enkel probleem met dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik snap niet dat er nog geen ander merk HD decoder is idd... Nederland loopt weer eens lekker achter

en dan ook nog geen hdd recorder in die samsung. wat heb je er dan aan vraag ik me af als je nooit wat kunt opnemen

Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste