[DVB-C] Het Samsung DCB-H360RS HDTV Kabelontvanger Topic

Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste
Acties:
  • 230.366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Phusebox schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 08:57:
ik snap niet dat er nog geen ander merk HD decoder is idd... Nederland loopt weer eens lekker achter

en dan ook nog geen hdd recorder in die samsung. wat heb je er dan aan vraag ik me af als je nooit wat kunt opnemen
HD-hdd-recorders zijn niet alleen in Nederland niet los te krijgen.
En je kan best uit Duitsland een Humax HD-decoder halen. Alleen kun je dan niet rekenen op firmware-updates via het netwerk. Of koop een Loewe TV met ingebouwde HD-decoder en hdd-recorder.

Ik heb de Samsung ongeveer vanaf die te koop is. De eerste ging na 2 weken niet meer aan. Nieuwe gekregen (nu wel zilver, omdat die eerst nog niet te krijgen was). Na de verschillende firmware updates heb ik echt nu bijna niets meer te klagen over de decoder. Alleen mijn HDMI-uitgang doet het nog niet lekker. Omdat ik via component kijk is dat geen probleem, maar zelfs als het een probleem wordt kan ik altijd nog bij Samsung aankloppen voor reparatie/vervanging (met dank aan Kassa). Met de nieuwe revisie is dan ook echt weinig op aan te merken.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zass
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-08 10:52
Ik heb ook nu een maand de Samsung decoder, icm een Philips 37PF9731 en aangesloten via HDMI. Alles werkt hier naar behoren, HDMI uitgang doet het goed. Het beeld is erg mooi, zowel SD als HD.

Enige is dat het digitale geluid op niet-dolby gecodeerde kanalen (alle zenders, uitgezondert de HD kanalen) niet door de TV naar mijn versterker wordt doorgegeven (NAD T743v2). Ik heb inmiddels een toslink kabeltje besteld waarmee ik dit probleem hoop op te lossen. Hebben meer mensen hier problemen mee, en is er een oplossing voor?
Mijn TV firmware is 0.89 en decoder firmware HW 501 en SW 127.

Remember when sex was safe and flying was dangerous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Een toslink kabeltje lijkt mij een prima oplossing.
Je kunt nog bij de instellingen van je geluid kijken of dat iets veranderd, maar denk eerder dat de tv de beperkende factor is.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
justjermaine schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 21:22:
een product dat meer dan 200 euro kost en dan zoveel problemen heeft.
toch werkelijk te belachelijk voor woorden.
Goed de acties in de gaten houden.
Ik heb er maar € 129 voor betaald.

En ik heb er geen enkel probleem mee gehad. Ding werkt als een zonnetje!
Kortom een meer dan tevreden gebruiker.

Heb wel een andere AB aangeschaft. want die was wel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Kan iemand misschien de laatste firmware versie geven van zijn ontvanger + model date? bijv. 200703.

Ik vraag het me af, waar zie je dat precies? Nu zie ik bij mij ook een software update staan dat clickable is, dus er schijnt er nog eentje te zijn voor me. Echter draait alles op zich vrij soepeltjes al, dus ik twijfel of ik 't moet doen :9.

Never break a working thing zeggen ze altijd of iets in die geest.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:40
"If it ain't broke, don't fix it" bedoel je.

Shiver23: ik had ook een oude revisie, en kijk ook via component (dus geen last van HDMI bug), maar voor de zekerheid heb ik 'm toch maar on laten ruilen. Stel je voor dat ik over een paar jaar een nieuwe TV koop en de garantie op m'n STB is verlopen. Dat wilde ik niet meemaken natuurlijk.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Laatst online: 01-09 22:51
Zass schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:50:
Ik heb ook nu een maand de Samsung decoder, icm een Philips 37PF9731 en aangesloten via HDMI. Alles werkt hier naar behoren, HDMI uitgang doet het goed. Het beeld is erg mooi, zowel SD als HD.

Enige is dat het digitale geluid op niet-dolby gecodeerde kanalen (alle zenders, uitgezondert de HD kanalen) niet door de TV naar mijn versterker wordt doorgegeven (NAD T743v2). Ik heb inmiddels een toslink kabeltje besteld waarmee ik dit probleem hoop op te lossen. Hebben meer mensen hier problemen mee, en is er een oplossing voor?
Mijn TV firmware is 0.89 en decoder firmware HW 501 en SW 127.
Even wat duidelijkheid vragen, zit een "beetje" met dezelfde situatie.

Je hebt nu mbv een HDMI kabel de H360R aangesloten op je TV en vervolgens je TV op je receiver mbv toslink? Waarbij het geluid niet door wordt gestuurd naar de receiver, waardoor je vanwege de DD encoding geen geluid hoort?

Laat je tv dan dit signaal dan ook door via HDMI? Ik dacht dat alleen toslink kabels zulke signalen door konden geven?

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 15:27
InsjaHH schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 19:24:
[...]

Even wat duidelijkheid vragen, zit een "beetje" met dezelfde situatie.

Je hebt nu mbv een HDMI kabel de H360R aangesloten op je TV en vervolgens je TV op je receiver mbv toslink? Waarbij het geluid niet door wordt gestuurd naar de receiver, waardoor je vanwege de DD encoding geen geluid hoort?

Laat je tv dan dit signaal dan ook door via HDMI? Ik dacht dat alleen toslink kabels zulke signalen door konden geven?
Ik heb mijn H360R direct met een toslink op mijn receiver van Onkyo aangesloten en HDMI direct op mijn Samsung TV. Ik gebruik eigenlijk altijd de receiver voor het geluid en niet de ingebouwde speakers van mijn TV. Werkt verder perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over de typeaanduiding H360RA of H360RSA. Samsung zelf meldt dat dit wel degelijk verschillend is. De H360R(s)A is een vernieuwde versie waarbij HDMI gegarandeerd werkt. Zoniet wordt deze vervangen. Alleen als je een Philips TV hebt kun je het schudden..... }:O .........je moet Philips om een software update vragen van je TV. Dus wel degelijk een verschil tussen H360R(s) en H360R(s)A! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:15
edit:
Oeps, waarschijnlijk niet goed gelezen...

[ Voor 74% gewijzigd door Marco op 16-05-2007 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zass
Mijn decoder is aangesloten via HDMI naar de TV (de 37PF9731). Vanuit de TV komt een coax digitale kabel naar mijn NAD T743v2. Ik heb inmiddels een toslink kabel besteld, dus ik ga morgen die toslink kabel uitproberen. Enige waar ik bang voor ben is vertraging van het beeld bij het geluid, aangezien de TV daarvoor via die coax digitale uitgang voor zou moeten corrigeren, en met een directe link link tussen decoder en receiver deze correctie wegvalt.
PS: Volgens mij heb ik de RSA versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface0
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-01-2022
Phusebox schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 08:57:
ik snap niet dat er nog geen ander merk HD decoder is idd... Nederland loopt weer eens lekker achter

en dan ook nog geen hdd recorder in die samsung. wat heb je er dan aan vraag ik me af als je nooit wat kunt opnemen
Ik heb Samsung Nederland een email gestuurd met de vraag of en wanneer er een HDTV decoder komt met een ingebouwde harde schijf.
Krijg ik als reactie dat er zeker een HDTV decoder komt van Samsung met ingebouwde harde schijf, alleen wilde hij NIET zeggen wanneer.
Ik heb het volgende vermoeden, deze komt op korte termijn.
Wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.

Nu heb ik de h360R ook in huis , alles werkt prima ook hdmi via mijn lcd tv , alleen kan ik op hdmi de resolutie met de afstb niet hoger dan 572P zetten bij 720P en 1080i knippert het beeld terwijl de tv dat wel aan kan. ( hd ready geen 1080P , xbox 360 draait wel op 1080i ) nu bij component lukt dit wel ?? dan krijg ik hem wel op 1080i maar het het idee dat het beeld bij hdmi met 572p mooier is meer kleur heeft.

iemand hier ervaring mee , of hoort dit zo enz ? tevens heb ik audio via de tulp pluggen van de decoder naar mijn home cinema set aangeloten , dit werkt prima maar is via optische uitgang beter ? ( home cinema heeft deze uitgang wel ) Groeten Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Laatst online: 18-09 10:24

Yuco

Womanizer!

Scarface0 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:52:
[...]

Ik heb Samsung Nederland een email gestuurd met de vraag of en wanneer er een HDTV decoder komt met een ingebouwde harde schijf.
Krijg ik als reactie dat er zeker een HDTV decoder komt van Samsung met ingebouwde harde schijf, alleen wilde hij NIET zeggen wanneer.
Ik heb het volgende vermoeden, deze komt op korte termijn.
Wie weet meer?
Waarom heb je dit vermoeden? Fingerspitzengefuhl of zijn er aanwijzingen?

Er is trouwens inmiddels ook zicht op een alternatief.

[ Voor 12% gewijzigd door Yuco op 23-05-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 08:08
Ibby schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 18:06:
[...]

Goed de acties in de gaten houden.
Ik heb er maar € 129 voor betaald.
das wel een hele mooie prijs....
was dat met een samsung cashback actie of een @home actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Starks223 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:42:
[...]

das wel een hele mooie prijs....
was dat met een samsung cashback actie of een @home actie?
Nee, geen van beide. Dat was op dat moment een van de "normale" verkoopprijzen. Hij was zelfs ergens 119 euro op dat moment. Als ik me het goed herinner had het te maken met het niet kunnen leveren van de Samsung 9401R. Ik heb er in die periode ook een gekocht, 129 euro, inclusief verzenden. Ik wist op dat moment overigens ook niet dat het om een tijdelijke prijsverlaging ging.

Periode was Oktober 2006

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 23-05-2007 13:42 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die dit weet ? of dat het zo hoort ?

Gr Tom
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:12:
Hallo.

Nu heb ik de h360R ook in huis , alles werkt prima ook hdmi via mijn lcd tv , alleen kan ik op hdmi de resolutie met de afstb niet hoger dan 572P zetten bij 720P en 1080i knippert het beeld terwijl de tv dat wel aan kan. ( hd ready geen 1080P , xbox 360 draait wel op 1080i ) nu bij component lukt dit wel ?? dan krijg ik hem wel op 1080i maar het het idee dat het beeld bij hdmi met 572p mooier is meer kleur heeft.

iemand hier ervaring mee , of hoort dit zo enz ? tevens heb ik audio via de tulp pluggen van de decoder naar mijn home cinema set aangeloten , dit werkt prima maar is via optische uitgang beter ? ( home cinema heeft deze uitgang wel ) Groeten Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zass
Laatste tijd is mijn decoder erg warm, zelfs heet te noemen aan de onderkant, zowel aan als uit. Als je hem aanzet geeft de decoder geen beeld (aangesloten via HDMI, kabel is goed, is getest). Hebben meer mensen hier last van, en kan dit een gevolg zijn van de warmte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteKnight
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-08 22:28
Ook ik ben sinds vandaag in het bezit van de DCB-H360R. Deze aangesloten op m'n Sony Bravia KDL-40W2000. Mooi beeld... Geen geluid... Heel vreemd, Balen kun je wel zeggen.

Ik de de decoder ook via scart op m'n Philips dvd recorder aangesloten en deze is weer via HDMI aangesloten op de TV. Nu heb ik echter wél geluid... Net of de HDMI uitgang van de decoder zelf geen geluid ondersteund...

Nu las ik hier en daar dat een firmware update uitkomst kan bieden. Kan iemand hier mij vertellen hoe dat precies in zijn werk gaat en wat ik hiervoor dus moet doen?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe vanaf vrijdag eindelijk echt genieten van mijn breedbeeld tv als alle zenders overgaan op 16:9 anamorphic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:19:
Niemand die dit weet ? of dat het zo hoort ?

Gr Tom

[...]
Geluid doorlussen dmv optisch kabeltje is zeker aan te raden. Vooral als er Dolby uitzendingen plaatsvinden die je dan zo door kunt lussen naar je setje ipv stereo. Bovendien is een digitale verbinding altijd aan te raden boven een analoge.

Je andere vraag kan ik helaas niet beantwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
WhiteKnight schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:54:
Ook ik ben sinds vandaag in het bezit van de DCB-H360R. Deze aangesloten op m'n Sony Bravia KDL-40W2000. Mooi beeld... Geen geluid... Heel vreemd, Balen kun je wel zeggen.

Ik de de decoder ook via scart op m'n Philips dvd recorder aangesloten en deze is weer via HDMI aangesloten op de TV. Nu heb ik echter wél geluid... Net of de HDMI uitgang van de decoder zelf geen geluid ondersteund...

Nu las ik hier en daar dat een firmware update uitkomst kan bieden. Kan iemand hier mij vertellen hoe dat precies in zijn werk gaat en wat ik hiervoor dus moet doen?

Bij voorbaat dank!
Blijkbaar heb jij dus nog de oude versie waarbij veel problemen zijn met het geluid via hdmi.
Ik zou proberen hem om te ruilen voor een nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhiteKnight schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:54:

Bij voorbaat dank!
Kan ook aan je Sony W2000 liggen, die hebben ook moeilijkheden met HDMI.....................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obi1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-11-2014
Sinds zaterdag 2 juni de Samsung dcb-h360-r aangeschaft, aangesloten via hdmi op Samsung lcd full hd.
Echter mijn HD-recorder van het merk Pioneer dvr-530h-s (geen hdmi) is nog niet aangesloten via de decoder. Volgens de gebruiksaanwijzing van de Pioneer moet je -vanwege de host-channel- analoog de Guide Plus+ binnenhalen.
Mijn vraag is, hoe sluit je dit volleding werkend aan. Nu heb ik de kabel gesplitst, 1 direct naar de stb, die ander naar mijn HD-recorder (analoog)

btw: beeld is echt schiiterend, HD-uitzendingen een lust voor de ogen...

[ Voor 16% gewijzigd door obi1 op 05-06-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Er is moet ik zeggen echt weinig alternatief. Jammer. Deze is al weer een tijdje op de markt. Wordt toch echt tijd dat er een opvolger komt met pvr functies die betrouwbaatder en sneller is. Is er ook niks fatsoenlijk wat we vanuit het buitenland kunnen bestellen?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik heb ook weer iets vaags:
Ik ga nu over van component naar HDMI, vanwege mn nieuwe tv. Nu heb ik een kabel van het merk Bandbrigde gekocht (1m). Echter werkt deze niet, zodoende heb ik de kabel van mn ouders gebruikt(merkloos 2.5 meter) en dat werkt wel. Die Bandbrigdge kabel werkt wel op die van mijn ouders.
Nu komt het vreemde, we hebben dezelfde samsung H360 tuner en dezelfde TV. Volgens de informatie hebben we dezelfde hardware opde decoder, terwijl er toch zeker een jar tussen zit (die van mn ouders is zgan). IK kan me herinneren dat de hardware helemaal niet hetzelfde is gebleven van deze tuners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het topic zitten doorspitten omdat ik binnenkort ga overstappen op digitale tv.
Omdat ik een HD ontvanger met een HDMI aansluiting wil hebben is dit de enige optie voor mij.
Heb ik een vraag over de aansluiting van een harddisc recorder.
Als ik het goed begrijp sluit ik de ontvanger met een HDMI kabel aan op mijn tv voor het meest perfectie beeld.
Hoe sluit in nu de hardisc aan? Volgens mij kan dit alleen maar via scart van de ontvanger naar de harddisc. Vervolgens zou ik dan via scart of HDMI de harddisc op mijn tv kunnen zetten.
Wat ik dus mis is een 2e HDMI aansluiting op de ontvanger want als ik het via scart moet aansluiten dan heb ik toch kwaliteitsverlies?
Zie ik het goed, of is er een andere oplossing.
En dan nog een vraag, ik last dat de nieuwste versie van de ontvanger beter zou meoten zijn. Hoe kan ik nu gemakkelijk herkennen of ik een oude of nieuwe ontvanger koop?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik lees al een tijdje mee in de digitale televisie topics maar ik heb voor mezelf nog niet kunnen kiezen.

M'n nieuwe 40" LCD heeft een HDMI ingang. Het beeld wat ik nu zie van de kabel is niet top; ik had meer verwacht. Wordt mijn beeld aanzienlijk beter met de decoder van 99,- (casema) of moet ik de HD decoder van 299,- hebben?

Mijn vraag is vooral: is er beeld verschil bij de non-HD kanalen?

Ja, een cosspost.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

twixx schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:17:
Ik lees al een tijdje mee in de digitale televisie topics maar ik heb voor mezelf nog niet kunnen kiezen.

M'n nieuwe 40" LCD heeft een HDMI ingang. Het beeld wat ik nu zie van de kabel is niet top; ik had meer verwacht. Wordt mijn beeld aanzienlijk beter met de decoder van 99,- (casema) of moet ik de HD decoder van 299,- hebben?

Ja, een cosspost.
Als je dit topic met enige aandacht had gelezen, had je op verschillende punten het antwoord kunnen lezen. ;)

Om je de moeite te besparen:
Ja, het beeld is stukken beter, de gewone zenders gaan er ook stukken op vooruit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Ja, een cosspost.
40" HD READY of FULL HD?
Ja gewone kabel ziet er nooit echt mooi uit op een LCD.
Digitale televisie geeft een grote kwaliteits verbetering ( via de 99 euro decoder van Casema ).

Wil je HD uitzendingen bekijken ( pakket met 3 of 4 zenders ), dan gaat dat niet via de decoder van 99 euro. maar dan zal je de DCB-H360RS moeten kopen en die via HDMI aansluiten ( rond de 200 euro op internet ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:46:
En dan nog een vraag, ik last dat de nieuwste versie van de ontvanger beter zou meoten zijn. Hoe kan ik nu gemakkelijk herkennen of ik een oude of nieuwe ontvanger koop?
Bij modern.nl staat het er duidelijk bij DCB H360RSA
Ik heb hem daar net besteld. 229 incl bezorgen en op voorraad.
Ben ook nog bij BCC en Scheer&Foppen geweest vandaag die hadden de de H360RS stond op stickertje aan de achterkant van de show modelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, een cosspost.
Ik heb vandaag opstelling gezien met gewone samsung decoder met 1 tv er op, daarnaast de HD decoder met 1 tv via HDMI en 1 tv via component er op.
Verschil doorgave Nederland 1 (casema gebied) is voor mij reden genoeg om de HD decoder aan te schaffen ik heb de gewone decoder al. Ik ga van 40 naar 52 inch en dan kan ik die extra scherpte (vooral rustiger beeld) goed gebruiken.
Dus bij gewone kabel tv verschil analoog met gewone decoder groot
verschil gewone decoder HD decoder kleiner maar wel duidelijk te zien bij grotere schermen op kleinere kijkafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:46:
[...]

Ik heb vandaag opstelling gezien met gewone samsung decoder met 1 tv er op, daarnaast de HD decoder met 1 tv via HDMI en 1 tv via component er op.
Verschil doorgave Nederland 1 (casema gebied) is voor mij reden genoeg om de HD decoder aan te schaffen ik heb de gewone decoder al. Ik ga van 40 naar 52 inch en dan kan ik die extra scherpte (vooral rustiger beeld) goed gebruiken.
Dus bij gewone kabel tv verschil analoog met gewone decoder groot
verschil gewone decoder HD decoder kleiner maar wel duidelijk te zien bij grotere schermen op kleinere kijkafstand.
En het verschil tussen HDMI en component bij de HD decoder?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op maandag 11 juni 2007 @ 22:01:
[...]

En het verschil tussen HDMI en component bij de HD decoder?
Component vond ik fractie minder, maar....het waren 3 verschillende (sony, sharp, panasonic) 32 (denk ik) inch tv's de tv op gewone decoder en hd decoder via hdmi stonden naast elkaar. De tv via component daar weer onder (bijna op vloerhoogte). Dus het duidelijkst was voor mij het vergelijk tussen de twee die naast elkaar stonden. Ik keek vanaf een meter afstand.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:46:
[...]
Waar stond deze opstelling? Ik zou het graag met eigen ogen zien om te kijken of het me € 260 waard is.
Dus ondanks dat Ned 1 niet in HD wordt doorgegeven is het digitale signaal dus aanzienlijk beter dan dat van de 'gewone' kabel en dat uit de standaard digitale decoder?

Heb je direct de HD encoder meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twixx schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:29:
Waar stond deze opstelling? Ik zou het graag met eigen ogen zien om te kijken of het me € 260 waard is.
Staat bij BCC in Veenendaal beetje onopvallend aan de zijkant opgesteld.
Ik heb de de HD decoder niet mee genomen omdat ik de RSA wilde hebben die krijg ik donderdag via modern.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 22:05

Xenan

Tree-of-life

Topicstarter
twixx schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:29:
[...]
Dus ondanks dat Ned 1 niet in HD wordt doorgegeven is het digitale signaal dus aanzienlijk beter dan dat van de 'gewone' kabel en dat uit de standaard digitale decoder?
[..]
De gewone SD kanalen zoals Ned1/2/3 zien er inderdaad beter uit dan bij een andere decoder, waarschijnlijk door een goede upscaler in het apparaat. Het is natuurlijk geen HD kwaliteit, dat verschil blijft.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 09:51:
[...]
Ik heb de de HD decoder niet mee genomen omdat ik de RSA wilde hebben die krijg ik donderdag via modern.nl
Je wil de zilveren begrijp ik. Staat trouwens op samsung.nl weer anders. Daar hebben ze het over de R en de RA en op modern.nl hebben ze het over de RA en de RSA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twixx schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:21:
[...]

Je wil de zilveren begrijp ik. Staat trouwens op samsung.nl weer anders. Daar hebben ze het over de R en de RA en op modern.nl hebben ze het over de RA en de RSA.
Ja ik wil zilver en heb begrepen dat de RSA de nieuwste versie is (zonder HDMI problemen). Staat ook op de samsung website via service kun je uiteindelijk kiezen voor 360R 360RA 360RS 360RSA
De RSA heeft de meeste recente (qua datum) manual en is in (Engels, Nederlands, Frans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bent
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 09:20
En als je nou nog de 360R hebt die niet werkt met je nieuwe sony bravia 32v2500? Ik baal als een stekker dat het over hdmi voor geen ene meter werkt. Kun je nu bij samsung gaan klagen dat je een nieuwe eist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nu door de bomen het bos niet meer, als ik de nieuwe zwarte wil hebben dan moet ik dus kiezen voor de DCB H360RA (de nieuwe zilveren versie is DCB H360RSA) of heb ik het mis?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Ik heb helaas strepen via HDMI met mijn H360R icm mijn TV (Samsung LE46N71). Voorheen gebruikte ik altijd component, maar deze enkele input heb ik voor de DVD speler nodig. Mijn ouders hebben dezelfde setup, maar dan is de ontvanger bijna 1 jaar nieuwer. Dat wordt helaas omruilen :/ Daar zit weer het probleem dat ik hem weken kwijt ben.

[ Voor 10% gewijzigd door Carel op 13-06-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carel schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:07:
Ik heb helaas strepen via HDMI met mijn H360R icm mijn TV (Samsung LE46N71). Voorheen gebruikte ik altijd component, maar deze enkele input heb ik voor de DVD speler nodig. Mijn ouders hebben dezelfde setup, maar dan is de ontvanger bijna 1 jaar nieuwer. Dat wordt helaas omruilen :/ Daar zit weer het probleem dat ik hem weken kwijt ben.
Heb je wel een goede kabel?
De mijne streepte en stoorde ook door een brakke kabel.

Misschien de firmware, of eens een keer resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:23:
Ik zie nu door de bomen het bos niet meer, als ik de nieuwe zwarte wil hebben dan moet ik dus kiezen voor de DCB H360RA (de nieuwe zilveren versie is DCB H360RSA) of heb ik het mis?
klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 08:08
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:23:
maar wat is dan nu het verschil tussen die 2 behalve de kleur?
ik wil graag namelijk de zwarte aanschaffen maar lees alleen maar dat je de RSA versie moet kopen (want die is heeft de meest up-to-date hardware en firmware.....????)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:36:
[...]

Heb je wel een goede kabel?
De mijne streepte en stoorde ook door een brakke kabel.

Misschien de firmware, of eens een keer resetten.
Dezelfde ontvanger van mijn ouders doet het goed met diezelfde kabel, daarbij deed een andere kabel ook strepen. Firmware is up-to-date, resetten kan ik eens proberen idd.

[ Voor 5% gewijzigd door Carel op 14-06-2007 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starks223 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:12:
[...]

maar wat is dan nu het verschil tussen die 2 behalve de kleur?
ik wil graag namelijk de zwarte aanschaffen maar lees alleen maar dat je de RSA versie moet kopen (want die is heeft de meest up-to-date hardware en firmware.....????)
Mijn theorie is dat er twee nieuwe versies komen eind deze maand. de zwarte was 360R wordt 360RA de zilveren was 360RS wordt 360RSA
Ik had besteld maar ze zijn pas per 23-06 leverbaar, ik ben ook nog bij de IT's geweest vandaag ook daar de RA en RSA leverbaar vanaf de 28e
Sommige winkels zie je ook de 360R en 360RS opruimen. Zelfs in de casema shop staat hij nu voor 274,- was altijd 299,-

Als je de manuals bekijkt op de samsung website van bijvoorbeeld de 360R en 360RSA is deze identiek behalve dat de 360R manual een REV 1.1 is en de 360RSA een REV 1.2 is.

De revisie update zal betrekking hebben op de hardware (moederbord) vermoed ik.
Oftewel een jaar na introductie een model waar waarschijnlijk de kinderziektes uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Gisteren de DCB-H360R opgehaald. Werkt via scart prima, maar via HDMI werkte hij precies 2 seconden. Nu blijft het zwart. Herkent iemand dit probleem en weet iemand een oplossing of moet ik kijken of ik hem kan ruilen voor een DCB-H360RA? TV is trouwens een Sony 32D3000.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ertju
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-04-2021
Ik sinds ben een week in het bezit van de samsumg dcb-h360r, welke is aangesloten via een bij mijn TV bijgeleverde hdmi-kabel op een Philips Cineos 37PF7641D/10 FULL-HD LCD-TV. Digitaal abonnement bij Casema.

Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit, met name die over de HDTV-kanalen van casema (Discovery HD, National Geographic HD, HD NL1, Film 1.1 HD), welke ik nu nog gratis ontvang. Alleen film 1.1 HD valt hier dadelijk af....

Heel af en toe bij omschakelen heb ik ook dat roze beeld waar in de topic wel eens over wordt gesproken, maar resetten verhelpt dit eigenlijk altijd. Ook ik kan via de HDMI-kabel mijn geluidsvolume op via de samsung-afstandsbediening niet regelen, hiervoor moet ik nu de TV-AB steeds pakken.. lastig.

Verder heb ik een VCR aangesloten op de SCART-IN van de samsung, maar hier kom ik nog niet veel verder mee. Hoe kom ik bij mijn VCR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
ertju schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:04:
Ik sinds ben een week in het bezit van de samsumg dcb-h360r, welke is aangesloten via een bij mijn TV bijgeleverde hdmi-kabel op een Philips Cineos 37PF7641D/10 FULL-HD LCD-TV. Digitaal abonnement bij Casema.

Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit, met name die over de HDTV-kanalen van casema (Discovery HD, National Geographic HD, HD NL1, Film 1.1 HD), welke ik nu nog gratis ontvang.
Ik begrijp dat je het verschil in kwaliteit duidelijk kunt zien? Is het de 250 euro waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenBel Wat vind jij van deze review?

http://reviews.cnet.com/f...8.html?ar=o&tag=pdtl-list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Om nog even terug te komen op de tips van AlexAlmelo;

Momenteel ben ik van de strepen af met een Philips 24k gold plated kabel van 1.5 meter. Hiervoor had ik drie kabels geprobeerd, Bandridge, Hyperwire(ook gold plated) en nog 1. De bandridge gaf helemaal geen beeld, de hyperwire strepen, en kabel 3 ook strepen. Wat mij betreft is het 1 groot mijnenveld metdie HDMI kabels.

Ik kan er overiegens niet met mijn verstand bij dat die kabels zo enorm kritisch zijn, zeg nou zelf, met DVI kabels is vrijwel nooit gelazer? Neem daarbij een dom ethernet kabeltje, daar kan een Gigabit doorheen, netto ruim 100MB/sec, en stelt geen zak voor. Wat maakt het zo enorm kritisch dat die HDMI kabels 1 groot drama zijn? Zaken zoals weerstand en foutmarge zijn zeer margeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ertju
  • Laatst online: 25-04-2021
Ik kan het verschil in kwaliteit inderdaad overduidelijk zien. Dit resultaat bereik je niet op een andere manier, dus ja... het was me de 250 euro wel waard, ondanks de diverse kinderziektes die er nog steeds uit komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zware Unit schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:48:
Gisteren de DCB-H360R opgehaald. Werkt via scart prima, maar via HDMI werkte hij precies 2 seconden. Nu blijft het zwart. Herkent iemand dit probleem en weet iemand een oplossing of moet ik kijken of ik hem kan ruilen voor een DCB-H360RA? TV is trouwens een Sony 32D3000.
Als je de niet A uitvoering hebt gekregen dan ben je opgezadeld met het eerste type. Ik zou daar altijd mee terug gaan, zeker gezien je HDMI probleem.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Heb de winkel een keurig mailtje gestuurd en mijn problemen met de tuner uitgelegd. Hopelijk doen ze niet moeilijk en ruilen ze hem om voor de nieuwe RA-serie.

HD werkt prima via Component of scart.
Afbeeldingslocatie: http://www.vriezilla.com/tweakers/Video%20Snapshot%201.jpg
Maar de EPG flipt :|
Afbeeldingslocatie: http://www.vriezilla.com/tweakers/Video%20Snapshot%203.jpg

UPDATE:
Net gesproken met de Samsung helpdesk. Ik ga hem omruilen en moet gewoon de laatste revisie hebben. Deze is te herkennen op de doos door 200612 (dus geproduceerd in december 2006) of later.

UPDATE 2:
Winkel had helaas geen nieuwe versie op voorraad. Mijn geld teruggekregen en bij de Mediamark nieuwe versie opgehaald (v200703). Hierbij werkt HDMI en EPG perfect.

[ Voor 35% gewijzigd door Zware Unit op 20-06-2007 17:59 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nou, vandaag voor het eerst kuren gekregen met mijn decoder uit januari dit jaar. Hij is vanavond al drie keer vastgelopen, beeld blijft doorlopen maar geluid valt weg. Zappen is er ook niet meer bij en de enige manier om 'm uit te krijgen/resetten is de knop omzetten aan de achterkant. Als het nog een paar keer voorkomt ben ik bang dat ik er ook mee terug zal moeten gaan. Iemand anders dit probleem al meegemaakt (met een nieuwe versie dus!)?

[ Voor 3% gewijzigd door XeNoBiTe op 20-06-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
XeNoBiTe schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:20:
Nou, vandaag voor het eerst kuren gekregen met mijn decoder uit januari dit jaar. Hij is vanavond al drie keer vastgelopen, beeld blijft doorlopen maar geluid valt weg. Zappen is er ook niet meer bij en de enige manier om 'm uit te krijgen/resetten is de knop omzetten aan de achterkant. Als het nog een paar keer voorkomt ben ik bang dat ik er ook mee terug zal moeten gaan. Iemand anders dit probleem al meegemaakt (met een nieuwe versie dus!)?
Hey, dat wou ik ook net gaan posten.
Kom net van mn schoonouders af die een H360RS hebben icm een panasonic 50PV60 decoder is van Februari. eerst een verkeerd in januari daarna een werkende in februari. Eigenlijk geen problemen meer mee gehad. Tot vanavond. Ik was er de Harmony 525 aan het instellen en heb paar keer de stekker van de decoder eruit moeten trekken. ding was helemaal vastgelopen. (was de resetknop vergeten 8)7 ).
Zit op Casema digitaal. Toeval van deze 2 meldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
  • Laatst online: 22-07 12:41
Nou maak er maar drie meldingen van dan. :P Gisteravond drie keer vast gelopen, hard reset was enige oplossing om het beestje aan de gang te krijgen. Nieuwe rev. overigens. Casema issue waarschijnlijk, wel vreemd dat gelijk alles vast loopt en zelfs de AB werkt dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:27

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Maak er maar 5 van :P

Staan er twee in de winkel hier die beide de laatste dagen volledig vast lopen...... de SD decoder blijft gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Gisteren met mijn tuner (200703) hetzelfde probleem gehad. Mijn tip is om de tuner na gebruik ook uit te zetten. De oude Samsung SD-tuner had dit probleem niet. Het is gewoon jammer dat er geen alternatieve zijn voor de H360R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zware Unit schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 09:34:
Gisteren met mijn tuner (200703) hetzelfde probleem gehad. Mijn tip is om de tuner na gebruik ook uit te zetten. De oude Samsung SD-tuner had dit probleem niet. Het is gewoon jammer dat er geen alternatieve zijn voor de H360R.
Kijk op Casema.nl, storingen. Het lag aan Casema, niet de decoder.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Het vastlopen kan dan toch niet aan Casema liggen? Dit weekend werkte het idd niet vanwege een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ja, dan moet het wel aan Casema hebben gelegen. Decoder werkt voor de rest altijd prima, al duurt het soms wel een tijdje voordat hij vanuit standby voorbij code E19 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. ICE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-08 23:14

Dr. ICE

Brrrrrrrr

Ik zit bij @home en heb geen enkel probleem gehad.

Death has never been so cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk idd dat een foutieve signaal soms de decoder kan blokkeren.
Dat E19 is echter irriterend. Heb een 2007 05 decoder (had 2006 06 die het 6 maanden uitstekend heeft gedaan en dan ineens vast ging). De E19 heb ik op beide gehad. Zou het aan Irdeto kaart van Casema liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:16:
Denk idd dat een foutieve signaal soms de decoder kan blokkeren.
Dat E19 is echter irriterend. Heb een 2007 05 decoder (had 2006 06 die het 6 maanden uitstekend heeft gedaan en dan ineens vast ging). De E19 heb ik op beide gehad. Zou het aan Irdeto kaart van Casema liggen?
Ik heb dit ook eens gehad.
Met een reset naar fabrieksinstellingen was dit opgelost.

Dat er bij elke keer dat de decoder aangezet wordt, de E19 melding een sec of 3 verschijnt, is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand misschien even zijn ervaring delen over hoe de beeldkwaliteit is van deze decoder op een Full HDTV? Vraag me namelijk sterk af of dat de beeldkwaliteit op een acceptabel niveau is op een Full HDTV van 37'' tot 42''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03:13
waar kan ik de 360RA kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Klik en dan specifiek vragen naar de "A" uitvoering omdat dit het laatste model is. H360R(S = zilver)A

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:56:
Kan iemand misschien even zijn ervaring delen over hoe de beeldkwaliteit is van deze decoder op een Full HDTV? Vraag me namelijk sterk af of dat de beeldkwaliteit op een acceptabel niveau is op een Full HDTV van 37'' tot 42''.
In vergelijking met....?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03:13
hardware-lover schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:51:
[...]

Klik en dan specifiek vragen naar de "A" uitvoering omdat dit het laatste model is. H360R(S = zilver)A
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.....HD Ready LCD's van 37'' tot 42''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
De HD uitzendingen zijn in 1080i, dus veel verschil tussen een 720p en 1080p LCD zul je niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zware Unit schreef op maandag 25 juni 2007 @ 20:10:
De HD uitzendingen zijn in 1080i, dus veel verschil tussen een 720p en 1080p LCD zul je niet zien.
Dat klopt niet helemaal. Bij Multikabel is het als volgt:
Discovery HD -> 1080i (MPEG-2)
HD1-NL -> 1080i (MPEG-2)
National Geographic HD -> 720p (MPEG-4)
Film1 HD -> 720p (MPEG-4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Maar niemand zend uit in 1080p. Daar gaat het om. 1080i en 720p zijn vergelijkbaar kwa beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ben niet helemaal duidelijk geweest. Hoe gaat me niet zo zeer om die paar HD kanalen, maar om de SD kanalen. Zal het ff uitleggen.

Digitale TV komt op de decoder binnen als zijnde ED TV (576p). De decoder zet dit desgewenst weer om naar 720p of 1080i. Als je nu een Full HD 720p voert, dan moet het signaal alweer worden geupscaled om het beeldvullend te krijgen. Bij 1080i wordt het signaal gedeinterlaced naar 1080p.

Wat doet dit alles met de beeldkwaliteit op een Full HD van 37'' tot 42''? Is de upscaler van de H360RA zo goed dat ik me druk maak om niks? Of zie ik vanaf 3,5m een grote waas op het beeldscherm voorbij komen? (Uiteindelijk wordt er bijna een keer zoveel beeldlijnen toegevoegd aan het signaal dan dat de bron aanbiedt)

Graag jullie ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zass
Ikzelf vind de 360RSA enorm goed upscalen, vooral de SD tv, niet te vergelijken met mijn analoge kabelsignaal (multikabel). Dit op een Philips 37PF9731, waarvan de analoge receiver toch al vrij goed is. Ik vind het beeld scherper, en zie totaal geen waas/vlekken/etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:51:
[...]

Nog even over die uitvoeringen. Vandaag de samsung ontvangen op de doos staat nog gewoon RS (zilveren) gedrukt.

Op de sticker op de doos staat echter:
model DCB-H360RS
DCB H360RSA/XEN

Dus check sticker op doos en ook voor de datum ik heb nu een: 2007 06

HDMI kabel erin, surround systeem via audio R L stekkertjes en alles werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 20:13:
[...]
HDMI kabel erin, surround systeem via audio R L stekkertjes en alles werkt perfect.
Surround sound via R L stekkertjes? Wow. 8)7 Ik krijg dat alleen als ik het geluid digitaal aansluit via de optische output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Heb de box op m'n sony 37cm CRT aangesloten, maar zie helaas weinig verschil tussen HD en normale zenders. Marktplaats dan maar weer! (foto's volgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Matthijs schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:49:
Heb de box op m'n sony 37cm CRT aangesloten, maar zie helaas weinig verschil tussen HD en normale zenders. Marktplaats dan maar weer! (foto's volgen)
:?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Laatst online: 03-09-2023
Alfisti schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 09:29:
Maak er maar 5 van :P

Staan er twee in de winkel hier die beide de laatste dagen volledig vast lopen...... de SD decoder blijft gewoon werken.
Maak er maar 6 van, dit maal icm multikabel

REV 127

Herstart na zoveel seconden tv kijken. Of loopt volledig vast. De enige manier om hem weer aan de praat te krijgen is de switch op de achterkant. 8)7
Zwaar irritant onder een potje tennis kijken |:(
Iemand al een gepaste oplossing gevonden? De garantie is natuurlijk net verlopen...

Vanmorgen maar weer eens voor de grap een HDMI kabel aangesloten in de hoop dat het misschien daardoor zou gaan werken. Nu loopt hij niet meer vast, maar krijg ik geen beeld meer. Zodra je zapt zie je wel netjes de balk onderin met de EPG informatie etc. Maar geen beeld/geluid. HDMI kabel er maar weer tussen uit gehaald, en terug naar scart, nog steeds geen beeld, afgezien van de menu's van de samsung. :|
Ik hoop dat ik het opgelost heb voor F1. :(

[ Voor 66% gewijzigd door Ganymedus op 01-07-2007 11:12 ]

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben deze decoder ook sinds gisteren.
We gebruiken hem op een Samsung LE32M51 LCD TV.
De box werkt prima, is alleen wat trager dan de vorige.

De decoder is via HDMI aangesloten, echter hebben we 2 puntjes:

1. De TV gaat niet naar het HDMI kanaal als de box aangaat (Is dit normaal?)

2. Het volume van de box zelf werkt niet. Van volume 0 (geen geluid) naar 1 is uiteraard hoorbaar, maar 1-16 is exact het zelfde. Is dit ook normaal voor HDMI?
Nu moeten we steeds het volume van de TV apart aanpassen en voor mij is dat niet zo'n probleem ,gezien dat via de AB van de decoder kan (zelfde merk) maar de ouderen in het gezin snappen dat niet. Dan vergeten ze hem terug te zetten op STB, en zappen ze weer analoog. En uiteraard snappen ze niet dat ie dan weer op het HDMI kanaal moet (laat staan dat ze snappen wat dat is) Dus dat is allemaal niet ideaal.

Iemand die weet of dit normaal is? Het beeld en geluid gaat overigens wel prima via HDMI en er lijken tot dusver geen échte problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Ervaar hetzelfde bij mijn Samsung tuner. Oplossing is de AB van de TV te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Heb 2 weken geleden de 360RSA gekocht en deed het 2 weken goed op HDMI (Hyperwire).
Wel deed het geluid moeilijk op Discovery HD. Werkt alleen in PCM mode.
Toen begon hij ineens moeilijk te doen, liep steeds vast en werdt heet.
Omgeruild voor een nieuwe (200705) bijna alle zenders deden het perfect behalve Discovery HD.
Zo gauw ik hem daarop zette liep ie vast. Op de casema site raade men aan om hem via component aan te sluiten omdat volgens hun de decoder nog niet goed werkt met HDMI. Dat gedaan werkt alles goed. Het beeld is echter minder scherp en donkerder bij sommige zenders.
Geklaagd bij Casema. Volgens hun komt het doordat Discovery in Dolby Digital uitzend en mijn JVC LT-32X70 dat niet aan kan. Het regelen van het geluid werkt alleen op de tulpaansluiting!
Iemand ervaring met HDD/DVD recorder op de 360 aansluiten? Hoe kan ik dit het beste doen?
Kan ik bv een Pioneer LX60D gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
klopt, geluid van discovery heb ik via @home ook alleen over de reciever en niet over de HDMI (samsung le26m51b en panasonic 42pv70). Reciever is dan via tulp aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Bij sommige uitzendingen van Discovery krijg ik ook via component een alien geluid, met name bij de commentaarstem. Geen van de andere zenders geeft problemen. Het ligt dus niet aan HDMI maar aan de zender zelf i.c.m. de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op het moment heb ik digitenne en dat op m;n verse samsung LE37M86BD geeft dat niet een resultaat waar je trots op kan zijn :P
Zijn er hier mensen die van digitenne naar HDTV over zijn gestapt?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een paar dagen ook dit apparaat, en gister de software update gedaan. Maar nu doet teletekst het op de 1 of andere manier niet meer. Als ik naar 'Text' ga, en dan OK druk lijkt het alsof hij blijft zoeken naar pagina 100. Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn 360RSA binnen gekregen , jawel de RSA met revisiedatum 062007 , maar of ik ben ineens compleet achterlijk geworden of ook de nieuwe RSA van nog geen maand oud voorzien van de nieuwe chip hebben ook al problemen.
Dat ding keurig uit de doos gehaald , HDMI erop . optisch kabeltje erop voor geluid , stekker in stopkontakt , power switch op ON , batterijen in AB , en ik denk nu gaan we beginnen he :
Brand dat mooi blauwe lampje aan de voorkant maar dat is dan ook het enige wat het doet , aan uit zetten met AB of rechtstreeks op de samsung werkt niet , hij doet helemaal NIETS !!!!
Ding gaat natuurlijk linea recta terug en vraag geld terug en na alle recensies hier begin ik nog niet eens aan een ander maar ben toch benieuwd of iemand dit ook al eens gehad ?

Heel misschien ligt het wel aan mijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Je moet volgens mij de decoder eerst via scart of composiet aansluiten om HDMI aan te kunnen zetten. Of anders heb je gewoon een DOA. Ik zou eerst een andere proberen voordat je je geld terug vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 22:47:
Je moet volgens mij de decoder eerst via scart of composiet aansluiten om HDMI aan te kunnen zetten. Of anders heb je gewoon een DOA. Ik zou eerst een andere proberen voordat je je geld terug vraagt.
Met veel pijn en moeite toch aan de praat gekregen. Inderdaad alleen Scart aangesloten en toen werkte aan/uit wel ... echt belachelijk dat een HDMI poort een aan/uit schakelaar kan blokkeren.
Enfin ..aangesloten en toen begon de ellende pas echt :
NETWERK INSTALLATIE : zelfde gegevens frequentie etc. overgenomen zoals op mijn huidige SAMSUNG ontvanger , maar hij vindt helemaal NIETS !!!
Hup ff terug op oude ontanger en die werkt vlekkeloos , toch maar instellingen gechecked en nog maals ingevoerd , maar hij vindt 0,0 !!
Iemand bekend met dit fenomeen ?

Lees net op de site van CAIW dat hun smartcard ook de panasonic of humax ondersteund dus vrees het ergste voor de samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag over het updaten van de ontvangersoftware:
Klopt het dat de menuregel "software vernieuwen" groen wordt na voltooien van de update. De decoder geeft namelijk geen melding op het display dat de software update voltooid is, je ziet alleen cijfertjes die verspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuppel58
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-07 18:04
Hij zal weer donkerkleuren en niet meer klikbaar zijn.
In de display komt inderdaad geen bevestiging van het voltooien van de update.
Na het voltooien start hij vanzelf weer op en zal je in het menu (systeem/systeeminformatie) kunnen zien dat de nieuwe versie erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Sinds gisteren heb ik eindelijk het hdtv singaal van CAIW.
Alleen wil de samsung alleen beeld geven dmv de scartkabel en component, HDMI geeft geen signaal. Zwaar irritant!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuppel58
Fietsbel schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 08:51:
Sinds gisteren heb ik eindelijk het hdtv singaal van CAIW.
Alleen wil de samsung alleen beeld geven dmv de scartkabel en component, HDMI geeft geen signaal. Zwaar irritant!
Dan zou ik maar gaan bellen met Samsung (0900-2020088), waarschijnlijk wordt ie dan omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Laatst online: 17-09 14:17
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:57:
Wij hebben deze decoder ook sinds gisteren.
We gebruiken hem op een Samsung LE32M51 LCD TV.
De box werkt prima, is alleen wat trager dan de vorige.

De decoder is via HDMI aangesloten, echter hebben we 2 puntjes:

1. De TV gaat niet naar het HDMI kanaal als de box aangaat (Is dit normaal?)

2. Het volume van de box zelf werkt niet. Van volume 0 (geen geluid) naar 1 is uiteraard hoorbaar, maar 1-16 is exact het zelfde. Is dit ook normaal voor HDMI?

Iemand die weet of dit normaal is? Het beeld en geluid gaat overigens wel prima via HDMI en er lijken tot dusver geen échte problemen.
1. ik heb het zelfde probleem, andere televisie, ik hoop op een oplossing
2. ja ik heb het zelfde probleem, andere televisie, maar ik denk dat het hoort,

al zou het handig zijn als hdmiook zachter te zetten is via digitaal..

iemand oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
makkie88 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:49:
1. ik heb het zelfde probleem, andere televisie, ik hoop op een oplossing
Het automatisch triggeren van de input is alleen mogelijk via scart.

2. ja ik heb het zelfde probleem, andere televisie, maar ik denk dat het hoort,
al zou het handig zijn als hdmiook zachter te zetten is via digitaal..
Van een digitaal signaal kan je het volume niet regelen, en dat zal je dus gewoon via je TV moeten doen.
Je zou bijvoorbeeld een Logitech Harmony afstandsbediening kunnen kopen, en die zo instellen dat als je de decoder aanzet, dat je TV automatisch naar de juiste input gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Knuppel58 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 09:58:
[...]

Dan zou ik maar gaan bellen met Samsung (0900-2020088), waarschijnlijk wordt ie dan omgeruild.
AARRGGHHH, en dat terwijl ik het ding amper/niet gebruikt heb. Ik probeer vanavond het allemaal nogmaals, misschien heb ik iets over het hoofd gezien.
Bedankt voor het nummer! :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuppel58
Dat je hem niet veel gebruikt hebt zegt niets, er is nu eenmaal een structureel HDMI-probleem bij dat model.

Kijk ook eens hier: http://www.xsbb.nl/phpbb/....php?id=tvhomenl&t=672693
Het nummer wat in het begin wordt genoemd is niet meer actief, dat nummer wat ik je gaf werkt wel.
Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste