[DVB-C] Het Samsung DCB-H360RS HDTV Kabelontvanger Topic

Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste
Acties:
  • 230.365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bedankt, ik heb na de software update geen last meer van m'n probleem :) Echter moest ik de hdmi poort met stekker erin een klein beetje naar beneden duwen, anders kreeg ik constant gekraak in het geluid. Nu werkt alles perfect!
Weet iemand de code om de H360 met een andere samsung ab te kunnen bedienen? ik heb op het moment de code 013 en 014, beide werken maar niet alle opties werken.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 13:23
Ik heb sinds januari de H360R en heb hier sinds kort ook bizarre problemen mee. Omdat het wat lastig uit te leggen is, heb ik er maar een paar foto's van geschoten:

pics

Om de x tijd, varierend van 10 minuten tot een uur, zal het geluid wegvallen en het beeld gaan flippen zoals op de foto's. De EPG blijft wel gewoon werken. Ik ben er ondertussen achter gekomen dat het probleem tijdelijk op te lossen is door de antenne kabel eruit te halen en er opnieuw in te doen, dit geeft weer zo'n 10 minuten normaal beeld en daarna is het weer hetzelfde liedje. Volledig uitzetten, met de switch achterop, geeft geen resultaat.

Iemand toevallig bekend met dit probleem? De laatste keer dat ik problemen had ben ik hem 6 weken kwijt geweest en heb hier niet weer zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tekla schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:42:
Ik heb sinds januari de H360R en heb hier sinds kort ook bizarre problemen mee. Omdat het wat lastig uit te leggen is, heb ik er maar een paar foto's van geschoten:

pics

Om de x tijd, varierend van 10 minuten tot een uur, zal het geluid wegvallen en het beeld gaan flippen zoals op de foto's. De EPG blijft wel gewoon werken. Ik ben er ondertussen achter gekomen dat het probleem tijdelijk op te lossen is door de antenne kabel eruit te halen en er opnieuw in te doen, dit geeft weer zo'n 10 minuten normaal beeld en daarna is het weer hetzelfde liedje. Volledig uitzetten, met de switch achterop, geeft geen resultaat.

Iemand toevallig bekend met dit probleem? De laatste keer dat ik problemen had ben ik hem 6 weken kwijt geweest en heb hier niet weer zin in.
Ditzelfde beeld kan ik bij een hele rits zenders zo bij me oproepen als ik gebruik maak van een klikaan/klikuit systeem (draadloos lamp aan/uit). Je hebt toevallig niet iets soortgelijks in huis of iets wat draadloos bestuurd of verzonden wordt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekla
hardware-lover schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:48:
[...]

Ditzelfde beeld kan ik bij een hele rits zenders zo bij me oproepen als ik gebruik maak van een klikaan/klikuit systeem (draadloos lamp aan/uit). Je hebt toevallig niet iets soortgelijks in huis of iets wat draadloos bestuurd of verzonden wordt?
Hmm, alleen een DECT telefoon en een draadloze muis, maar ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt. Het heeft maanden lang perfect gewerkt, pas sinds een paar weken heb ik dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 22:44
Ik heb sinds vorige week ook de H360R icm een Panasonic 50PV70 en Multikabel.
Echt fantastisch allemaal. Mooi beeld, erg scherp. Via HDMI aangesloten en geen problemen met HDMI gelukkig.

Ik ondervindt wel problemen met de HD kanalen. Film 1HD en National Geographic zijn beide niet om aan te zien. Het blauwe lampje op de decoder gaat ook steeds aan en uit dus signaal komt misschien niet goed binnen??? Raar genoeg doen Discovery en HD NL1 het wel prima. Signaal sterkte is 80 dus lijkt me ook prima in orde. Hebben meer mensen dit probleem ervaren?

[ Voor 8% gewijzigd door Obiwan Kanobi op 31-07-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuppel58
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-07 18:04
Ik kijk ook bij Multikabel met de H360R en de 42PV70 (via HDMI).
Signaalsterkte is 81 en ik heb geen problemen met NGC HD.
Ik heb geen abo op Film 1 dus daar kan ik niet over oordelen.

Als het blauwe lampje knippert is er toch iets met het binnenkomende signaal of een (draadloos) apparaat dichtbij de H360R zou de zaak kunnen beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:12:
Hallo.

Nu heb ik de h360R ook in huis ( dus niet de A versie ), het geluid werkt prima ook met hdmi via mijn lcd tv ( philips 37PF3321 ) alleen kan ik op hdmi de resolutie met de afstb niet hoger dan 576P zetten bij 720P en 1080i knippert het beeld terwijl de tv dat wel aan kan. ( hd ready geen 1080P , xbox 360 draait wel op 1080i ) nu bij component lukt dit wel ?? dan krijg ik hem wel op 1080i maar het het idee dat het beeld bij hdmi met 576p mooier is en meer kleur heeft. ik heb een oehlbach hdmi kabel van 1,5 m.

Het probleem is er nog steeds , samsung zegt dat ik hem kan opsturen maar omdat ik de bon niet meer heb vervalt de garantie en kunnen de kosten voor mij zijn terwijl , dit niet aan mij ligt...

Iemand die dit ook heeft of een op lossing heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werken de witte knoppen op de ab ineens niet meer(kanaal en volume) en de directe zenderknoppen. Heeft 2 weken goed gewerkt en dan ineens dit! Het lampje licht wel rood op als ik ze indruk maar er gebeurt niets. esetten ook al diverse keren geprobeerd maar helpt niet.
Beeld is super overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:15
Staat het schakelaartje aan de bovenkant van de remote niet toevallig op TV ipv STB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 11:37
Marco schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 07:18:
Staat het schakelaartje aan de bovenkant van de remote niet toevallig op TV ipv STB?
idd, had ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat erg, jullie hebben helemaal gelijk, bedankt.
(leeftijd he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:34:
wat erg, jullie hebben helemaal gelijk, bedankt.
(leeftijd he)
Het kan nog erger worden, als er "iemand" per ongeluk op de knop video-output gedrukt heeft en het beeld op zwart blijft staan tot je weer de juiste uitgang gekozen hebt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:16:
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:12:
Hallo.

Nu heb ik de h360R ook in huis ( dus niet de A versie ), het geluid werkt prima ook met hdmi via mijn lcd tv ( philips 37PF3321 ) alleen kan ik op hdmi de resolutie met de afstb niet hoger dan 576P zetten bij 720P en 1080i knippert het beeld terwijl de tv dat wel aan kan. ( hd ready geen 1080P , xbox 360 draait wel op 1080i ) nu bij component lukt dit wel ?? dan krijg ik hem wel op 1080i maar het het idee dat het beeld bij hdmi met 576p mooier is en meer kleur heeft. ik heb een oehlbach hdmi kabel van 1,5 m.

Het probleem is er nog steeds , samsung zegt dat ik hem kan opsturen maar omdat ik de bon niet meer heb vervalt de garantie en kunnen de kosten voor mij zijn terwijl , dit niet aan mij ligt...

Iemand die dit ook heeft of een op lossing heeft
Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
Een PIN bon of een afschrift van je rekening is ook geldig als betaalbewijs (en dus een bon) hopen voor je dat je hem gepint hebt.
En anders naar de winkel waar die vandaan komt de bon opnieuw uit laten draaien.

En als je echt, echt kwaad wilt, koop je nu een nieuwe in een gewone winkel maak je een kopie van de bon en breng je het apparaat met de originele bon gewoon weer terug. (dan maar zo )

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 02-08-2007 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 11:43
Pff, wat een problemen lees ik allemaal. Leuk allemaal dat HD, maar je krijgt maar 3 zenders die je af en toe bekijkt, betaald dik 200 euro voor dat kastje en krijgt ook nog eens een aparaat wat maar half af is. Ik wacht wel ff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrOrange schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:40:
Pff, wat een problemen lees ik allemaal. Leuk allemaal dat HD, maar je krijgt maar 3 zenders die je af en toe bekijkt, betaald dik 200 euro voor dat kastje en krijgt ook nog eens een aparaat wat maar half af is. Ik wacht wel ff...
Zo rampzalig is het nu ook weer niet hoor.
SD weergave via deze ontvanger is van een betere kwaliteit dan bij welke andere SD-ontvanger dan ook.
Ik heb erg weinig problemen met het apparaat, dat ik de component uitgang gebruik en niet HDMI zal daar een positieve bijdrage aan geleverd hebben.
Ik heb vorig jaar 119 euro incl. BTW betaald voor deze HD-ontvanger en dat ligt wel erg dicht bij het bedrag voor een SD ontvanger, nietwaar? Of ik er nu 200 euro voor neer zou leggen? Zoukzo niet kunnen zeggen eerlijk gezegd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROkkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 11:43
119 euro! Dat is inderdaad wel een beter bedrag. Dat zou ik ook wel over willen hebben voor een decoder (mijn huidige sd samsung kostte destijds ook 100 euro).
Alleen zie ik ze nergens voor dit bedrag ;(

Ik bedoel maar te zeggen dat je erg weinig krijgt voor veel geld. Dik betalen voor een decoder, veel mensen problemen en er wordt bijna niets in HD uitgezonden (in nl dan). Ze moeten het aanbod flink vergroten tegen acceptable prijzen, dat verkoopt toch veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:40
Het probleem zit 'm er in dat de Nederlandse zenders nog geen HD programma's leveren. Ze zijn net allemaal overgeschakeld op anamorphic uitzendingen, dus het zal wel een jaar of 5 duren voordat ze weer een stap maken.

[ Voor 4% gewijzigd door RichieB op 03-08-2007 16:51 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben eens benieuwd heb me de ontvanger nu ook eens besteld en hoop dat ik op mijn samsung 42" plasma tv geen problemen heb.

Heb hem ook voor +/- 200 euro kunnen vinden op www.goedkopen.nl
Die 119 euro zal wel een aanbieding zijn geweest ergens?

Wat ik wel raar vindt hoezo de nederlandse zenders zo slecht beeld en geluid leveren. Kijk de duitse zenders zoals RTL of Pro7 die zenden scherper beeld en de films zelf al in HD en vooral bijna altijd ook met DD 5.1 . Wil ik dan een film kijken op een nederlandse zender onscherp beeld en alleen stereo..... (ok k heb nog gewoon de panasonic) maar dat zal wel zo blijven met de samsung ontvanger en het HD abonnement?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 12:43:
Heb hem ook voor +/- 200 euro kunnen vinden op www.goedkopen.nl
Die 119 euro zal wel een aanbieding zijn geweest ergens?
Op dat moment was de Samsung 9401R niet leverbaar en is door samsung tijdelijk de prijs verlaagd naar die 119 euro. Staat ook en eindje terug ergens in dit topic vermeld als ik me niet vergis.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 12:41
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:43:
Heb sinds een paar dagen ook dit apparaat, en gister de software update gedaan. Maar nu doet teletekst het op de 1 of andere manier niet meer. Als ik naar 'Text' ga, en dan OK druk lijkt het alsof hij blijft zoeken naar pagina 100. Iemand ervaringen hiermee?
Teletekst doet het bij mij ook al een aantal weken niet. Van de voeding af heeft geen resultaat. Casema abo. Iemand vergelijkbare ervaringen of iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:47
Las op een ander forum dat iemand de zenders opnieuw had geinstalleerd en dat hij toen wel weer teletekst had. Denk dat dat de oplossing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 12:44

charrel

Cortisol4life..

Net een update binnen gehaald via casema naar 130, weet iemand toevallig wat er verbeterd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:20

KingCrash

Angry Rabbit

Bij Multikabel heb ik nu ook 130.
Geen changelog helaas..

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. ICE
  • Laatst online: 04-08 23:14

Dr. ICE

Brrrrrrrr

Ook bij @home staat er 1 klaar

Death has never been so cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 07:31
Ik zie hier nog geen update klaarstaan... (Casema Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:01
Weet iemand waar je deze ng vor een lage prijs (in de 100 euro) kan kopen?

• rwanrooy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 20:29
Weet iemand of de site www.digitaledecoders.com te vertrouwen is?

Ik heb hier afgelopen donderdag een DCB-H360R besteld. Ik heb nog niks van mijn bestelling gehoord. Het geld is wel al overgemaakt op hun rekening. Mailen lukt niet want er staat geen email adres op de site. Er is alleen een formulier op de website dat je kunt invullen. Hier heb ik al 2 keer gevraagd wat nou de levertijd is. Geen reaktie.

Ik heb dus sterk het vermoeden dat ik geflest ben. Heeft iemand ervaring met deze site?

• Dr. ICE
  • Laatst online: 04-08 23:14

Dr. ICE

Brrrrrrrr

Links boven onder het logo staat een email adres

Death has never been so cold

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:15
rwanrooy schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 01:24:
Mailen lukt niet want er staat geen email adres op de site. Er is alleen een formulier op de website dat je kunt invullen.
Ik zie toch echt links bovenin, onder het logo, een e-mailadres staan. :?

edit:
Damn you, Dr. ICE. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Marco op 23-08-2007 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 07:31
Ik heb nu ook de 130 update geïnstalleerd. Ik heb geen idee wat er verbeterd is, des te meer wat er verslechterd is. Ik heb momenteel Discovery Science opstaan en de afgelopen veertig minuten is het apparaat al tweemaal compleet vastgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 00:15
Ik had dit apparaatje ook een hele poos terug voor 119,- mogen aanschaffen :)

Laatst heb ik dit ding ook maar weer is geupdate maar nu had ik voor het eerst na... 45 minuten kijken ofzo dat het hele beeld voor artifacts kwam voor 10 seconden netzoals op die foto die iemand hier laatst posten. Erg vreemd want voorheen deed hij het altijd perfect! :D Gelukkig is dit tot nu toe maar 1 maal voorgekomen.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekla
straat schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 00:01:
Ik heb nu ook de 130 update geïnstalleerd. Ik heb geen idee wat er verbeterd is, des te meer wat er verslechterd is. Ik heb momenteel Discovery Science opstaan en de afgelopen veertig minuten is het apparaat al tweemaal compleet vastgelopen...
Bij mij het afgelopen uur ook al een heel aantal vastlopers (Casema, Veenendaal). Ben nu de update aan het downloaden, kijken of er iets verbetert is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er sinds gisteren ook een. Gewoon via marktplaats eentje gescoord voor 150 euro. M'n HDMI kabel is nog onderweg, dus bij gebrek aan beter maar even de SCART gebruikt.

Ben niet echt stil van het beeld, maar dan kan natuurlijk door de SCART komen. Even wachten op de HDMI kabel dus. Heb nu vooral last van contrasten dichtbij elkaar. Bijvoorbeeld iemand met een streepjes shirt in een talkshow...daar word je dus helemaal leip van, z'n hele shirt knipert dan. Ook de ondertiteling lijkt wel enigszins dubbel te staan. Maar goed, even de HDMI kabel afwachten dus.

Verder kan ik met de afstandsbediening van m'n Samsung TV (LE37M86BD) niet alles bedienen van de decoder. Kleur knoppen werken bijv niet. Return werkt ook niet. Wel irritant aangezien ik dacht met 1 remote klaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuppel58
straat schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 00:01:
Hier bij Multikabel, sinds we gisteren over zijn naar het Casema netwerk, ook 2 vastlopers.
Ik heb ook software versie 130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roely
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-08-2023
Gisteren voor het eerst 2x een vastloper gehad, wel regelmatig dat de ontvanger zegt dat er geen radio stations zijn. Opnieuw zender zoeken bied soelaas, maar dan moet ik mijn favourieten lijst weer helemaal invullen, en die user interface is zooooo traaag.

Laatst een klein testje gedaan. Op een 80CM Philips LCD (van mijn zwager, ik heb zelf 107 Plasma, Samsung) Mijn HD ontvanger van samsung en zijn SD ontvanger van samsung aangesloten op de TV. De HD ontvanger via HDMI, de SD via SCART / RGB.

DE tv op PIP ingesteld zodat beide ontvangers een half scherm tot hun beschikking hadden.

Het resultaat was verbluffend. De Digitale ontvanger (op gewone SD kanalen, op dat moment Rail Away van de EO) was alles zeker 2x zo scherp (Op 720P), kleuren waren anders, realistischer, letters stonden als een huis en trilde niet.
Ik heb de volle mep voor de HD ontvanger betaald, maar het is het geld dubbel en dwars waard, niet voor die 3 HD zenders (bij casema), maar de SD zenders zijn subliem in kwaliteit !!

Jammer dat het apperaat zo traag reageert op zenderwisseling.

Voor de bediening gebruik ik trouwens de Logitech Harmony 555, echt een aanrader !

Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekla schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 01:24:
[...]

Bij mij het afgelopen uur ook al een heel aantal vastlopers (Casema, Veenendaal). Ben nu de update aan het downloaden, kijken of er iets verbetert is.
Hier ook Veenendaal, heb de decoder sinds begin juni, geen problemen. Wel keertje vastloper gehad op Discovery HD. Gisteravond vastloper op nederland 2, decoder opnieuw opgestart en gelijk gekeken voor updates. Update opgehaald en een kwartier later weer vast. Boel uitgezet was al laat.

Vandaag staat hij sinds 16:00 uur aan, geen vastlopers.
Laatste week had ik ook al last van storingen artefacts en geluid even weg.
Dus ik denk dat de oorzaak bij Casema ligt en niet bij onze apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Yep, klinkt bekend allemaal. Hier in regio Utrecht camsema ook al twee keer een vastloper gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roely
Nu ook in omgeving breda de update binnengehaald (130), decoder lijkt zelfs iets sneller te reageren. geen vastlopers o.i.d. gehad

Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Mijn ontvanger is de afgelopen week ook 2 maal vastgelopen. 1 maal voor de update en 1 maal na de update.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Laatst online: 01:44
Sony en Samsung hebben een joint-venture en dat heeft op zich niks te maken met het achterhouden van de beste panelen door samsung want het is gewoon hetzelfde spul. Het is natuurlijk bullshit dat de beste panelen achtergehouden worden.

[ Voor 68% gewijzigd door Vipertje op 28-08-2007 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Roely schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:56:
Nu ook in omgeving breda de update binnengehaald (130), decoder lijkt zelfs iets sneller te reageren. geen vastlopers o.i.d. gehad
Ik had hem vorige week binnengehaald alles werkt perfect (ik heb 2 stuks en had nooit problemen) maar weet iemand ook wat ze veranderd hebben.
Ik kan namelijk nergens vinden wat ze veranderd hebben en dit wil ik wel graag weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:spam

[ Voor 83% gewijzigd door voodooless op 17-10-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Gisteren mn decoder na 7 weken reparatie bij de bcc opgehaald. Ze hebben de voeding vervangen en de update erop gezet. maar nu zijn al mn instellingen weg.

Nu is mijn vraag m.b.t. de beste instellingen:
ik sluit hem aan via HDMI op een full HD scherm. hoe moet nu het uitgangssignaal zijn (rgb+composiet) of (component + composiet)
verder: de beeldinstellingen 16:9 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuppel58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee,
maar daar staat alleen in welke keuze opties je hebt, maar daar word ik niet wijzer van welke te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@jasper27: gewoon proberen wat het beste resultaat heeft. RGB is betere kwaliteit dan composiet, maar als je HDMI gebruikt heb je daar niets mee te maken. Als je een 16:9 TV hebt stel je de decoder in op 16:9. Lijkt me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ik gebruik al ruim een half jaar de samsung h360rs . Nooit problemen mee gehad eigenlijk..
Tot vandaag...
Als ik hem aan zet gaat het ongeveer een minuutje goed. Daarna hangt ie. Het display is leeg en het blauwe HDTV logo brandt constant. Dit terwijl hij niet op een hdtv kanaal staat. Uitzetten gaat alleen met de schakelaar achterop of de stroom eraf. Als ik lang genoeg wacht komt het beeld wel weer een keer even terug maar misschien maar voor 30 seconden ofzo. Daarna hangt ie weer. Software updaten gaat ook niet want tijdens dit update proces hangt het gevalletje weer. Heeft iemand hier ervaring met de bovengenoemde symptomen? Kan dit ding op een of andere manier hard gereset worden? Alvast bedankt!

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 13:09
Apache4u schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:53:
Ik gebruik al ruim een half jaar de samsung h360rs . Nooit problemen mee gehad eigenlijk..
Tot vandaag...
Als ik hem aan zet gaat het ongeveer een minuutje goed. Daarna hangt ie. Het display is leeg en het blauwe HDTV logo brandt constant. Dit terwijl hij niet op een hdtv kanaal staat. Uitzetten gaat alleen met de schakelaar achterop of de stroom eraf. Als ik lang genoeg wacht komt het beeld wel weer een keer even terug maar misschien maar voor 30 seconden ofzo. Daarna hangt ie weer. Software updaten gaat ook niet want tijdens dit update proces hangt het gevalletje weer. Heeft iemand hier ervaring met de bovengenoemde symptomen? Kan dit ding op een of andere manier hard gereset worden? Alvast bedankt!
hallo, precies hetzelfde heb ik ook gehad, lekker irritant he dat je blauwe hdtvlogo brand, ik heb hem weggebracht voor reparatie, daarna geen problemen meer.
wat ik wel geruime tyd heb gehad is dat de tyd achter liep, draaide software 119.
bij mijn kabelboer zeelandnet, was er eindelijk een update voorhanden, draai nu software 130.
de tyd loopt nu goed, maar veel last van artifacts.
effe aankijken wat er gebeurt.

hmm paar dagen verder, ziet er goed uit, misschien 1 keer oer avond even een hikje in het beeld, daar kan ik mee leven.

[ Voor 4% gewijzigd door markborgen op 04-09-2007 21:45 ]

keten is net zo sterk als zwakste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
had precies het zelfde, 6 weekjes reparatie en nu istie weer goed. bij mij had het iets met de voeding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Bedankt voor de reacties!
Ik heb met samsung gebeld en die zeggen ook, lever maar in bij de dealer.
Zelf heb ik net zolang zitten prutsen tot ik iets werkbaars heb. Ik heb de decoder met foutmelding en al gewoon een nacht aan laten staan. Toen ik vanmorgen wakker werd deed ie het weer als een zonnetje. Ik heb daarna de software geupgrade. Volgens mij zit het probleem in het feit dat ik al mijn video/audio aparatuur op een stroomblok heb aangesloten welke ik iedere avond met een grote schakelaar op die doos uitzet. Daar kan die decoder volgens mij niet echt tegen want zolang ik hem nu op standby laat staan blijft alles goed. Als ik hem volledig stroomloos zet komt het probleem wat ik had weer terug. Zodra ik een keer een paar weken op vakantie ga, over een paar maanden, lever ik hem wel in bij de dealer, vooralsnog zet ik de decoder niet stroomloos en dan lijkt het te werken.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 07:33
Ik heb nu digitale tv van casema (in Veenendaal), via het oude vertrouwde Samsung kastje.

Heeft het zin om over te gaan naar HDtv van Casema en is er echt kwaliteitsverschil bij de zenders die niet in HD uitzenden?

Ik heb een Sony 46x2000....

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

marchanekamp schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:06:
Ik heb nu digitale tv van casema (in Veenendaal), via het oude vertrouwde Samsung kastje.

Heeft het zin om over te gaan naar HDtv van Casema en is er echt kwaliteitsverschil bij de zenders die niet in HD uitzenden?

Je gevraagde info staat in dit topic vermeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu ook een aantal weken in gebruik en nergens last van.
Zappen ging wat langzaam maar sinds de laatste update .. vorige week? gaat dat ook sneller.
Ben echt tevreden en werkt alles perfekt (Beeld over HDMI en geluid over optische uitgang naar 6.1 surround set)

Dat ding was zn geld echt waard als ik de normale zenders bekijk die niet in HD zenden.

Enigste wat me stoort is dat de afstandsbediening hetzelfde uitziet als die van me Plasma TV ook van Samsung ;) Wil nog wel eens de foute pakken terwijl ik bijna alles met die van de receiver kan doen.

En dacht altijd dat HDMI zoveel beter is, als je ze zo hoort praten in de winkels, maar ja k zie er dus echt geen verschil in tussen die Component en HDMI. Dus dan hou ik maar mijn Xbox 360 en hoef me geen 360 Elite te halen :D maar dat is weer een ander thema... dus:

BTT

Greetz

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 20:35 ]

• Roely
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:30:
Ik heb hem nu ook een aantal weken in gebruik en nergens last van.
Zappen ging wat langzaam maar sinds de laatste update .. vorige week? gaat dat ook sneller.
Ben echt tevreden en werkt alles perfekt (Beeld over HDMI en geluid over optische uitgang naar 6.1 surround set)

Dat ding was zn geld echt waard als ik de normale zenders bekijk die niet in HD zenden.

Enigste wat me stoort is dat de afstandsbediening hetzelfde uitziet als die van me Plasma TV ook van Samsung ;) Wil nog wel eens de foute pakken terwijl ik bijna alles met die van de receiver kan doen.

En dacht altijd dat HDMI zoveel beter is, als je ze zo hoort praten in de winkels, maar ja k zie er dus echt geen verschil in tussen die Component en HDMI. Dus dan hou ik maar mijn Xbox 360 en hoef me geen 360 Elite te halen :D maar dat is weer een ander thema... dus:

BTT

Greetz
Component en HDMI maakt niet heel veel uit, niet genoeg in ieder geval om een Xbox 360 Elite aan te schaffen. (tenzij je een full HD 1080P wilt draaien, gaat alleen met HDMI)

Het afstandsbedienings probleem had ik ook. Heb toen bij het Office Center voor 55 euro (excl. btw) een Logitech Harmony 555 gekocht, dit is een universele afstandsbediening, maar dan echt geniaal. Een afstandsbediening, als ik van kanalen wissel, gaat het via de decoder, als ik volume regel, gaat het via mijn versterker enz. enz. enz. Een aanrader !!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

Roely schreef op donderdag 06 september 2007 @ 11:24:
[...]

Component en HDMI maakt niet heel veel uit, niet genoeg in ieder geval om een Xbox 360 Elite aan te schaffen. (tenzij je een full HD 1080P wilt draaien, gaat alleen met HDMI)
Als je TV het ondersteunt gaat het ook met VGA. :)

• Roely
MaCe1337 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:03:
[...]

Als je TV het ondersteunt gaat het ook met VGA. :)
Je hebt gelijk, maar geeft soms weer andere problemen.

Verwijderd

marchanekamp schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:06:

Het heeft zeker zin om over te stappen, de kanalen die in sd worden uitgezonden zien er een stuk beter uit. Ik heb zelf een 40x2000 i.c.m. de dcb-h360rs er ben er zeer tevreden over _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Ik heb dit apparaat ook aangeschaft voor m'n Tatung V42EMGI.
Ideaal! Ik raad iedereen aan om dit apparaat aan te schaffen als ze een grote HDTV hebben.

Wordt standaard geleverd met dropsliert component kabels maar ik heb een HQ HDMI kabel gebruikt om het aan te sluiten (verguld en met zo'n filter). Gekocht voor 12.50 voor 3 meter dus geen geld.

De kleuren worden veeeeel levendiger en de inkijkhoek is dramatisch verbeterd ten opzichte van m'n oude scart decoder. Ik kan dat niet verklaren maar het is echt zo.

De normale kanalen worden een heel stuk mooier maar vooral de HD kanalen zien er adembenemend uit. Alle HD modes werken (576p, 720p en 1080i) en ik heb hem op 1080i gezet.

Prima apparaat

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

heb sinds vandaag ook een 360, alleen nu vind 'ie bij het scannen naar kanalen enkel het informatie kanaal. ik neem aan dat het aan de software versie ligt (staat nu 106 op) maar de software update optie in het menu is grijs..
moet ik wachten tot de optie selecteerbaar word (hij download zelf in de achtergrond oid?) of moet er iets anders gebeuren? mijn kabelboer is overigens casema..

ok network id op 5555 loste het op :D

[ Voor 9% gewijzigd door lange op 26-09-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

lange schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:40:
heb sinds vandaag ook een 360, alleen nu vind 'ie bij het scannen naar kanalen enkel het informatie kanaal. ik neem aan dat het aan de software versie ligt (staat nu 106 op) maar de software update optie in het menu is grijs..
moet ik wachten tot de optie selecteerbaar word (hij download zelf in de achtergrond oid?) of moet er iets anders gebeuren? mijn kabelboer is overigens casema..

ok network id op 5555 loste het op :D
Ja, network Id en startfrequentie verschilt per regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 20:15
Heb deze decoder ook aangeschaft zojuist (ic @Home digitaal), het lijkt allemaal te werken op 2 "kleine" dingen na:

- Kan dat klepje niet meer dicht als de smartcard er in zit? De card steekt er hier iets uit en het klepje wil daardoor niet meer dicht, kaar zit schijnbaar wel goed (kan niet verder en heb gewoon beeld). Het zal aan mij liggen, maar heb zo 1,2,3 geen idee en voor dat ik iets afbreek :P
- Is de doorlus functie zo waardeloos of ligt het aan iets anders (dus tv kijken zonder dat de decoder aan staat)? Heb het geprobeerd met de kabel die bij de Samsung zat en met een Hirschmann kabel, maar beiden is er redelijk veel sneeuw in beeld (Samsung PS 42Q91 is de gebruikte tv, direct op de kabel geeft die prima beeld).

[ Voor 6% gewijzigd door Speedy op 28-09-2007 20:48 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

[TAG]Speedy schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 20:47:
Heb deze decoder ook aangeschaft zojuist (ic @Home digitaal), het lijkt allemaal te werken op 2 "kleine" dingen na:

- Kan dat klepje niet meer dicht als de smartcard er in zit? De card steekt er hier iets uit en het klepje wil daardoor niet meer dicht, kaar zit schijnbaar wel goed (kan niet verder en heb gewoon beeld). Het zal aan mij liggen, maar heb zo 1,2,3 geen idee en voor dat ik iets afbreek :P
- Is de doorlus functie zo waardeloos of ligt het aan iets anders (dus tv kijken zonder dat de decoder aan staat)? Heb het geprobeerd met de kabel die bij de Samsung zat en met een Hirschmann kabel, maar beiden is er redelijk veel sneeuw in beeld (Samsung PS 42Q91 is de gebruikte tv, direct op de kabel geeft die prima beeld).
Het klepje heb ik geen problemen mee, waar ik wel problemen mee heb is om die kaart er uit te krijgen, mijn vingers zijn te dik.

De doorlus werkt in principe wel, maar je decoder moet wel aan of standby staan, als hij met dat knopje achterop uit gezet wordt, dan werkt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 20:15
MaCe1337 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 20:57:
[...]

Het klepje heb ik geen problemen mee, waar ik wel problemen mee heb is om die kaart er uit te krijgen, mijn vingers zijn te dik.

De doorlus werkt in principe wel, maar je decoder moet wel aan of standby staan, als hij met dat knopje achterop uit gezet wordt, dan werkt het niet meer.
De decoder staat ook wel standby, maar krijg toch slecht beeld :?

Dat klepje bij daglicht nog maar eens goed bekijken dan als hij toch dicht moet kunnen.

Flickr | Lego collectie

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
ik snap niet waarom iedereen zo positief over deze decoder is, ik word helemaal gek van dit apparaat:
-zappen gaat traag
-afstandsbediening reageert vaak niet
-beeld op scart is slecht ivm mijn vorige decoder(panasonic, helaas overleden)
-beeld op component icm tatung 27 inch is heel erg donker
-wazig menu

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als je een ouder model hebt dan zou het kunnen dat de component aansluitingen slecht gesoldeerd zijn, dan heb je idd. een slecht beeld.
De menu's zijn niet snel maar mijn remote werkt zelfs via reflecties op de muur nog goed :P
Als je scart gebruikt dan is het de vraag of dat met RGB is (kan best goed zijn) of cvbs, e.e.a. is afhankelijk van menu instellingen :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Speedy-Andre schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 12:31:
Als je een ouder model hebt dan zou het kunnen dat de component aansluitingen slecht gesoldeerd zijn, dan heb je idd. een slecht beeld.
De menu's zijn niet snel maar mijn remote werkt zelfs via reflecties op de muur nog goed :P
Als je scart gebruikt dan is het de vraag of dat met RGB is (kan best goed zijn) of cvbs, e.e.a. is afhankelijk van menu instellingen :/
heb je het bij de component aansluiting over de tv of tuner? tuner is uit de laatste serie.
bij de afstandsbediening zit ik 2 meter van de decoder en reageerd bagger.
via scart staat deze op rgb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Speedy-Andre schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 12:31:
Dit is heel normaal, want scart kan dus composiet + S-Video, of composiet + RGB versturen, maar niet alledrie tegelijk. Daarom zit er op elk apparaat wat RGB ondersteunt een menuoptie of twee verschillende soorten scart aansluitngen. Je hebt bijvoorbeeld vast wel blauwe en oranje scartaansluitingen gezien, die zijn ook echt anders aangesloten.

Dit is 1 "probleempje" wat eens niet aan samsung te wijden is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik heb een vraagje wat betreft updates in het installatie menu...
bij mij staat deze op wit...en als ik em aanklik geeft ie aan dat de dwnl 10 min gaat duren...gevolgd door mijn goedkeuring op de OK knop wordt het beeld ff zwart en vervolgens gebeurt er niets.
Nu heb ik begrepen dat als je up to date bent je het dan niet meer zou kunnen aanklikken of dat het in paarse letters zou moeten staan.
Bij mij blijven het dus witte letters en kan ook keer op keer een zogenaamde update uitvoeren..met niets tot gevolg :? .

Graag jullie bevindingen!

groetjes Horsey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

harryslinger schreef op zondag 30 september 2007 @ 02:22:
[...]

heb je het bij de component aansluiting over de tv of tuner? tuner is uit de laatste serie.
bij de afstandsbediening zit ik 2 meter van de decoder en reageerd bagger.
via scart staat deze op rgb
Zucht, het gaat hier toch over de decoder :?
Bij de eerste decoders zaten de component outputs soms slecht gesoldeerd.
Waarom trouwens een hd decoder nemen als je scart gebruikt, dan heb je er weinig aan t.o.v. een SD decoder :/
Met component of hdmi kan je de hogere resoluties (720p en 1080i) tenminste gebruiken.
Ik krijg er wel een mooi plaatje uit op m'n ouwe 4:3 crt tv via scart zonder ruis en storingen :)

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/speedy-andre/tv360.jpg

Uiteraard heb ik wel alles goed ingesteld, dus RGB op de decoder gekozen en indien mogelijk ook op de tv.
HD kijk ik via component op m'n projector, dat is een stuk mooier dan zo'n ouwe 4:3 tv :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Horsey,

Ik weet niet via welke provider je kijkt, maar wat ik via een ander forum begrepen heb is dat bij sommige mensen die via Casema kijken de update soms inderdaad niet wil werken. Als men dit dan kenbaar maakt bij de juiste persoon van de provider veranderen zij iets in hun systeem en werkt het vervolgens wel. Na het uitvoeren van de update zou dan vervolgens de optie ook grijs / niet meer selecteerbaar worden tot er wederom een nieuwe update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:00
Zijn de problemen met JVC televisies nu al opgelost?

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:12

Jimbolino

troep.com

Iemand enig idee of dit apparaat ook werkt met een standaard computer monitor?

Ik wou eigenlijk een samsung 24 inch scherm kopen (omdat deze geen speakers heeft, en een erg dunne rand) en deze dan aansluiten met een HDMI -> DVI connector.
pricewatch: Samsung Syncmaster 245BW

Want dan heb je met 1920x1200 tenminste genoeg pixels voor full-HD (1920*1080)
Het geluid gaat via losse boxen en versterker (met hdmi ingang), dus dat is geen probleem.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Jimbolino schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:52:

Ik wou eigenlijk een samsung 24 inch scherm kopen (omdat deze geen speakers heeft, en een erg dunne rand) en deze dan aansluiten met een HDMI -> DVI connector.

Het geluid gaat via losse boxen en versterker (met hdmi ingang), dus dat is geen probleem.
De monitor moet HDCP ondersteunen op de DVI ingang, als dit zo is dan zou het theoretisch gezien moeten werken. Let er wel op dat het 1080i is, dus interlaced. De monitor moet dit wel ondersteunen, anders moet je terugvallen op 720p, dat zou in principe geen problemen moeten opleveren. (Behalve dan dat de monitor het beeld moet gaan oprekken > kwaliteitsverlies.)

[ Voor 13% gewijzigd door mace op 03-10-2007 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat ik dit bericht niet op de juiste plek heb gezet, dus daarom zet ik hem hier nog een keertje neer:

Vanmiddag hebben we de Samsung DCB-H360R mogen ontvangen met het starters pakket van @Home.

We krijgen de smartcard er niet helemaal in. Het klepje gaat niet dicht. En in het schermpje verschijnen de letters "boot".

Ik heb al met @home gebeld maar de smartcard is goed.
Samsung is nu niet meer bereikbaar op dit uur. (19:17)
Wie kent dit probleem en kan ons helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
je moet hem goed erin stoppen als je hem verkeerd erin stopt dan pakt hij hem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 19:22:
Ik geloof dat ik dit bericht niet op de juiste plek heb gezet, dus daarom zet ik hem hier nog een keertje neer:

Vanmiddag hebben we de Samsung DCB-H360R mogen ontvangen met het starters pakket van @Home.

We krijgen de smartcard er niet helemaal in. Het klepje gaat niet dicht. En in het schermpje verschijnen de letters "boot".

Ik heb al met @home gebeld maar de smartcard is goed.
Samsung is nu niet meer bereikbaar op dit uur. (19:17)
Wie kent dit probleem en kan ons helpen?
Hah, ik had net hetzelfde probleem. Klepje wou maar voor de helft dicht. Ik heb het nu voor elkaar...
De kaart kwam net tegen een randje aan de binnenkant van het klepje, waardoor deze niet juist sluit.
Je zal de kaart een beetje naar beneden moeten buigen wanneer de kaart zich in de decoder bevindt. Hierna gaat het klepje NET dicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
Simpele vraag die waarschijnlijk al een keer is gesteld op dit forum, maar ik kon hem niet vinden.

Converteert de decoder het SD 576i signaal van normale digitale tv naar 576P zodat ie over HDMI naar je tv gaat. In de handleiding las ik namelijk dat 576i niet over HDMI gaat en ik wil niet de decoder op 2 manieren op mijn tv hoeven aan te sluiten.

Daarnaast wil ik graag weten of, als ik mijn dvd-speler aansluit via scart, het signaal ook wordt geconverteerd naar 576p en dus via HDMI naar de tv gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
De digitale TV zenders worden geconverteerd naar 576p, 720p of 1080i afhankelijk van hoe je het instelt. Je kan niet je DVD speler aansluiten op de DCB-H360R en dan het signaal via HDMI bekijken. Het is geen versterker of HDMI verdeler oid. Volgens mij heeft deze decoder helemaal geen video ingangen, alleen maar uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:48:
De digitale TV zenders worden geconverteerd naar 576p, 720p of 1080i afhankelijk van hoe je het instelt. Je kan niet je DVD speler aansluiten op de DCB-H360R en dan het signaal via HDMI bekijken. Het is geen versterker of HDMI verdeler oid. Volgens mij heeft deze decoder helemaal geen video ingangen, alleen maar uitgangen.
Er zitten volgens de handleiding 2 scart aansluitingen achterop. 1 voor je dvd-speler(bijv.) en de ander om aan de tv aan te sluiten. Dus het doorlussen van het scartsignaal. Maargoed, ik zal de dvd-speler dus gewoon via scart op de tv moeten aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Heb nu al 2 dagen last van vastlopers. Het beeld springt op blauw, waarna het systeem na +/- 10 seconden reboot.
Dit gebeurd nu om de 5 a 10 minuten. Aangezien ik hem 4 maanden geleden al heb weggebracht ter reparatie en hem dus 7 weken kwijt was heb ik hier geen zin in.
Hebben meer mensen hier last van, of ligt het aan mijn kastje.
ik heb trouwens de laatste update !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 08:12:
Hallo,
Heb nu al 2 dagen last van vastlopers. Het beeld springt op blauw, waarna het systeem na +/- 10 seconden reboot.
Dit gebeurd nu om de 5 a 10 minuten. Aangezien ik hem 4 maanden geleden al heb weggebracht ter reparatie en hem dus 7 weken kwijt was heb ik hier geen zin in.
Hebben meer mensen hier last van, of ligt het aan mijn kastje.
ik heb trouwens de laatste update !
Daar hebben er meer last van gehad onder andere ik. Met een nieuwe firmware
voor je tv is het probleem opgelost. De nieuwe firmware staat er vandaag op.
de 06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Laatst online: 20:53
Heeft iemand de afstandbediening werkend gekregen op een Panasonic 42pv60 plasma? Ik heb alle panasonic codes geprobeerd maar het werkt helaas nog niet :| is al verholpen 8)7

Waar dient de optie beeldconversie voor in het media instellen menu??

[ Voor 26% gewijzigd door Kimo op 14-10-2007 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface0
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-01-2022
Is er bij iemand al bekend wanneer er een nieuwe HD decoder uitkomt met ingebouwde harde schijf voor het opnemen van programma's die Casema ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:27

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Scarface0 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:31:
Is er bij iemand al bekend wanneer er een nieuwe HD decoder uitkomt met ingebouwde harde schijf voor het opnemen van programma's die Casema ondersteund?
Leesvoer :)

http://www.digitalekabelt...werkt_aan_integrati.shtml

http://www.digitalekabelt...ific_atlanta_hdtv_p.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Leuk ding, ik ben benieuwd wat de prijs van deze decoder zal zijn :)

En VOD is leuk, maar Casema moet wel een keer komen met dit soort leuke dingen!

Btw http://www.scientificatla...userguidepdfs/4019821.pdf de gebruikershandleiding van dit ding?

[ Voor 13% gewijzigd door Royz op 15-10-2007 14:27 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in 2006 de Samsung DCB-H360R decoder gekocht. Deze is toen door Samsung tijdens de landelijke actie omgeruild. Ik heb 9 maanden probleemloos gebruik gemaakt van deze nieuwe decoder.
Echter, een week geleden had ik plotseling geen ontvangst meer. Het menu van de decoder werkt nog wel. Ik krijg alleen geen zenders meer geïnstalleerd.
Standaardinstellingen teruggeladen, frequentie- en andere instellingen gecontroleerd, abonnement gecheckt, nieuwe kabel gekocht; probleem blijft bestaan.
Ik heb geen apparaten aangesloten tussen de decoder en het punt waar m’n antenne de kamer binnenkomt. Dus geen splitters of HDD-recorders o.i.d. Ik heb dezelfde kabel momenteel direct op mijn TV aangesloten. Ik heb dan perfecte ontvangst van de analoge zenders.

Samsung heeft me laten weten dat ik hem op moet sturen naar Selectro, ter reparatie..

Iemand nog tips? Ik stuur hem liever niet op. Plus het schijnt dat ik geen garantie meer heb. Heeft iemand ervaring met de kosten van zo'n reparatie?

(Ik hoop dat @Home snel de Scientific Atlanta HDTV PVR introduceerd, dan is het meteen opgelost :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarface0
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-01-2022
Scarface0 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:31:
Ter info
Ik heb ondertussen nog contact met Casema gehad over "een" nieuwe HD decoder en dit is hun reactie:

De decoder die u aangeeft is inderdaad een toekomstig model. Wanneer deze precies uitgebracht zal worden is vanaf onze kant helaas nog niet bekend. Wij raden daarom aan om deze informatie bij een tvspeciaalzaaak bij u in de buurt te verkrijgen. Zij zullen deze ook verkopen en zijn de leverancier van deze apparatuur.

Nu mijn vraag aan de personen die bij deze tvspeciaalzaken werken, is hier al wat info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
dat zijn gewoon zaken als de MediaMarkt of de BCC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik zit te denken aan deze decoder en een hdtv abonnement van Caiway. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe zit het met BBC-HD. Zit dat in het pakket. Ik kan me herinneren dat een paar maanden geleden BBC-HD als toekomstige zender op de zenderlijst stond maar die is nu van die zenderlijst op de site verdwenen.
Best essentieel, lijkt me. Want Heroes en Planet Earth op HD zijn wat mij betreft unique selling points voor het hele HD pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:05:
@Horsey,

Ik weet niet via welke provider je kijkt, maar wat ik via een ander forum begrepen heb is dat bij sommige mensen die via Casema kijken de update soms inderdaad niet wil werken. Als men dit dan kenbaar maakt bij de juiste persoon van de provider veranderen zij iets in hun systeem en werkt het vervolgens wel. Na het uitvoeren van de update zou dan vervolgens de optie ook grijs / niet meer selecteerbaar worden tot er wederom een nieuwe update beschikbaar is.
@ Calvin_Hobbis _/-\o_ Bedankt voor je advies!
Heb met casema gebeld en de update kon worden geïnstalleerd.
Ook moest er een instelling omgezet worden om op de HD kanalen geluid te krijgen via HDMI.
Bij deze kan ik nu dus helemaal kijken en luisteren zoals het hoort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb en gebruik de 360 nu een paar maanden en ben er zeer tevreden over. Ik kan alleen niet met zekerheid vinden welke softwareversie ik heb en waar ik dat kan vinden. Ik zit bij Casema.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:47:
Hoi,

Ik zit te denken aan deze decoder en een hdtv abonnement van Caiway. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe zit het met BBC-HD. Zit dat in het pakket. Ik kan me herinneren dat een paar maanden geleden BBC-HD als toekomstige zender op de zenderlijst stond maar die is nu van die zenderlijst op de site verdwenen.
Best essentieel, lijkt me. Want Heroes en Planet Earth op HD zijn wat mij betreft unique selling points voor het hele HD pakket.
Helaas zenden ze bbc-hd nog steeds niet uit.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Fietsbel schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 08:55:
[...]

Helaas zenden ze bbc-hd nog steeds niet uit.
Het is inderdaad eigenlijk te gek voor woorden dat ze al ongeveer een jaar lang niets hebben veranderd in het HD gebeuren. Je hoort er ook verder niets over. Ok, je betaald er ook niets extra's voor maar het gevoel bekruipt me dat er ook weinig schot in de zaak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Laatst online: 20:53
In Belgie kunnen ze al 10 zenders die in HD te ontvangen zijn. Nederland loopt weer eens achter :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Kimo op 28-10-2007 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

superduper schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 10:17:
[...]

Het is inderdaad eigenlijk te gek voor woorden dat ze al ongeveer een jaar lang niets hebben veranderd in het HD gebeuren. Je hoort er ook verder niets over. Ok, je betaald er ook niets extra's voor maar het gevoel bekruipt me dat er ook weinig schot in de zaak zit.
Ik betaal er anders toch echt wel wat extra's voor (TV-home), dus de HD-kanalen zijn niet overal "gratis" te ontvangen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 00:15
Jimbolino schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:52:

Ik had zelf een keer de H360R op een LG 194WT 19 inch monitor aangesloten (1440x900). Dat had ik gedaan met een HDMI -> DVI kabel en het signaal stond dan op 720p. Dit werkt gewoon perfect!

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 10:17:
[...]

Het is inderdaad eigenlijk te gek voor woorden dat ze al ongeveer een jaar lang niets hebben veranderd in het HD gebeuren. Je hoort er ook verder niets over. Ok, je betaaldt er ook niets extra's voor maar het gevoel bekruipt me dat er ook weinig schot in de zaak zit.
Ik dacht dat je bij Caiway ook voor het HD-pakket moest betalen. Op de website staat 9,95 per maand. Is er op die zenders HD5 en HD1 eigenlijk wel iets leuks te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb digitale tv van @home en zag deze HD decoder.

Nu heb ik een vraag:
Komt er binnenkort ook eentje uit met een hardeschijf en twintuner?

Ik kan het namelijk niet vinden en ben niet van plan om 300 euro uit te geven als er over 2 maanden eentje uitkomt waarmee je oo kunt opnemen.

Misschien dat iemand weet of dat dit uberhaupt al bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knuppel58
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:23:
Ik heb digitale tv van @home en zag deze HD decoder.

Nu heb ik een vraag:
Komt er binnenkort ook eentje uit met een hardeschijf en twintuner?

Ik kan het namelijk niet vinden en ben niet van plan om 300 euro uit te geven als er over 2 maanden eentje uitkomt waarmee je oo kunt opnemen.

Misschien dat iemand weet of dat dit uberhaupt al bestaat.
http://www.digitalekabelt...ific_atlanta_hdtv_p.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste