Nee inderdaad, duidelijker als "ergens volgend jaar" heb ik het niet kunnen vinden.
Verwijderd
Dan denk ik dat ik voorlopig toch maar voor de Humax Duovisio iPVR-9200C ga.
Is wel geen HDTV decoder, maar zoveel zenders zijn er voorlopig toch nog niet in HD.
Is wel geen HDTV decoder, maar zoveel zenders zijn er voorlopig toch nog niet in HD.
-=Offtopic=-Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:53:
Dan denk ik dat ik voorlopig toch maar voor de Humax Duovisio iPVR-9200C ga.
Je zou ook eens naar de Siemens Gigaset M750 kunnen kijken.
Ik weet dat er redelijk wat problemen met dit apparaat zijn maar ik heb hem nu een maand in gebruik en het valt echt reuze mee moet ik zeggen.
We hebben het hier dus over een twin-tuner waaraan een USB harde schijf gehangen kan worden waarmee timeshift beschikbaar komt (zou ik niet gebruiken) en een digitale videorecorder (en dit werkt wel goed). Het apparaat bied voor zijn geld (± 85 euro nieuw), ongekend veel mogelijkheden.
Ik ga het apparaat beslist niet de hemel in prijzen maar de grond in boren doe ik hem ook niet.
Voor zijn verkoopprijs in mijn ogen een van de beste aanbiedingen op dit moment.
Ik heb mijn Samsung H360R even aan de kant geschoven om zelf ervaring met dit apparaat op te kunnen doen omdat er zoveel wilde verhalen de ronde doen. Als ik besluit om mijn H360R weer terug te plaatsen dan gaat de Siemens naar boven op mijn slaapkamer en vervangt hij de Humax die er nu staat.
-=Ontopic maar weer...=-
Testing, one, two ...
Ik heb dit apparaat ook hier staan, onbegrijpelijk hoe zoiets op de markt gezet kon worden.hardware-lover schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:21:
[...]
Je zou ook eens naar de Siemens Gigaset M750 kunnen kijken.
Ik weet dat er redelijk wat problemen met dit apparaat zijn maar ik heb hem nu een maand in gebruik en het valt echt reuze mee moet ik zeggen.

TVHome Forum - Siemens M750: Dropouts/Glitches in opnames !!??
-=Offtopic=-The_Doman schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:32:
[...]
Ik heb dit apparaat ook hier staan, onbegrijpelijk hoe zoiets op de markt gezet kon worden.
TVHome Forum - Siemens M750: Dropouts/Glitches in opnames !!??
Ik kan deze ervaringen niet bevestigen, ik heb die problemen (tot nu toe) niet.
-=Ontopic, verder met de H360R...=-
Testing, one, two ...
Verwijderd
Bedankt voor jullie reacties. Heb toch voor de Humax Duovisio iPVR-9200C gekozen. Ook die heeft USB, PVR en alles wat ik nodig heb. Alleen geen HD, maar dat duurt toch nog wel even voordat zo eentje komt met dezelfde specificaties.
Geen HD? Da's een andere dan deze?Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:44:
Bedankt voor jullie reacties. Heb toch voor de Humax Duovisio iPVR-9200C gekozen. Ook die heeft USB, PVR en alles wat ik nodig heb. Alleen geen HD, maar dat duurt toch nog wel even voordat zo eentje komt met dezelfde specificaties.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Humax Duovisio iPVR-9200C is inderdaad zonder HD, maar het duurt toch nog wel even voordat de meeste kanalen in HD uitzenden.hardware-lover schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:42:
[...]
Geen HD? Da's een andere dan deze?
Stom, ik dacht aan het ontbreken van een HardDiskVerwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:52:
[...]
Humax Duovisio iPVR-9200C is inderdaad zonder HD, maar het duurt toch nog wel even voordat de meeste kanalen in HD uitzenden.

Testing, one, two ...
Ik heb deze de h360rs nu een paar weken. Geen problemen gehad. Perfect beeld ook met sd uitzendingen is het een hele vooruitgang.
Eerst aangesloten via de bijgevoegde componentkabel. Nu aangesloten via een cheap ass hdmi kabeltje van 6 euro. HDMI is net wat scherper. En zelfs het geluid werkt via HDMI
Kortom een prima aankoop geweest. Ik kan deze iedereen aanbevelen.
Eerst aangesloten via de bijgevoegde componentkabel. Nu aangesloten via een cheap ass hdmi kabeltje van 6 euro. HDMI is net wat scherper. En zelfs het geluid werkt via HDMI
Kortom een prima aankoop geweest. Ik kan deze iedereen aanbevelen.
Verwijderd
Het lukt me niet mijn wat oudere dvd recorder panasonic dmr eh50 DIGITAAL aan te sluiten op de h 360r. Wel lukt het analoog de zenders op de dvd recorder te zetten, Maar om de digitale kanalen er in te zetten lukt niet. ook is het niet mogelijk de tv volg functie te gebruiken.
Kan het wel????? Zo ja hoe.
PS 1 ik weet dat het single tuner is, dus niet mogelijk is een zender op te nemen en een ander op videorecorder te zetten.
PS 2 zou een tweede decoder een oplossing zijn of geeft dat problemen met Casema?
Kan het wel????? Zo ja hoe.
PS 1 ik weet dat het single tuner is, dus niet mogelijk is een zender op te nemen en een ander op videorecorder te zetten.
PS 2 zou een tweede decoder een oplossing zijn of geeft dat problemen met Casema?
Verwijderd
Onze 360r is zo rammend traag sinds een paar dagen. Kent iemand dat? En zijn er al oplossingen voor?
Verwijderd
Ik heb het idd ook. Ik heb al gekeken naar een update, maar die is er nietVerwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:19:
Onze 360r is zo rammend traag sinds een paar dagen. Kent iemand dat? En zijn er al oplossingen voor?
Met de knop achterop even uitzetten, en dan 5 min later weer aanzetten.
Verwijderd
Hallo, ik wil ook die Samsung DCB-H360R tweedehands bestellen.
Ik heb even gezocht en kom vooral nieuwe tegen:
http://www.rapido.nl/?q=D...60R&nieuw=1&tweedehands=1
Weet iemand nog een tweedehands te vinden?
Ik heb even gezocht en kom vooral nieuwe tegen:
http://www.rapido.nl/?q=D...60R&nieuw=1&tweedehands=1
Weet iemand nog een tweedehands te vinden?
Verwijderd
Nou mijn ontvanger is er ook mee gestopt. De decoder reageert niet meer op mijn afstandsbediening. Eerst hielp een paar keer aan en uit zetten nog wel, maar dat maakt nu ook niets meer uit. Alleen handmatig zappen met de knoppen aan de voorkant werkt nog.
Helaas is de decoder al ouder als een jaar, en tot overmaat van ramp kan ik de bon ook nergens meer vinden.
Iemand een oplossing om weer te kunnen zappen?
Helaas is de decoder al ouder als een jaar, en tot overmaat van ramp kan ik de bon ook nergens meer vinden.
Een andere (universele) AB wil nog wel eens helpen. Nadeel is wel dat je vaak de nieuwe AB in moet leren met de IR codes van de oude AB. Dus als de oude stuk is...
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Heb je al eens geprobeerd als eerste op het knopje STB te drukken?Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:30:
Nou mijn ontvanger is er ook mee gestopt. De decoder reageert niet meer op mijn afstandsbediening. Eerst hielp een paar keer aan en uit zetten nog wel, maar dat maakt nu ook niets meer uit. Alleen handmatig zappen met de knoppen aan de voorkant werkt nog.
Verwijderd
Afstandbediening is iig niet stuk, want de tv reageert er wel op. Normaal flikkert er toch ook zon rood lampje bovenin die zwarte circel op de decoder? Want dat doet ie ook al niet meer..RichieB schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:34:
Een andere (universele) AB wil nog wel eens helpen. Nadeel is wel dat je vaak de nieuwe AB in moet leren met de IR codes van de oude AB. Dus als de oude stuk is...
Eh. jaKnuppel58 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:13:
[...]
Heb je al eens geprobeerd als eerste op het knopje STB te drukken?
Verwijderd
Ik heb er vandaag ook een gahaald en ik kom er maar niet uit hoe ik de zenders kan sorteren (op de nummers). Kan iemand mij uitleggen hoe dat gaat? Het staat namelijk niet in de handleiding.
Ik heb een DTV pakket van Casema zonder extra's, maar kan nu wel iedere zender die ze te bieden hebben ontvangen. Is dit een soort van proef abonnement of zijn ze van plan mij te laten betalen als ik bijvoorbeeld naar film 1 kijk (je weet maar nooit)?
Ik heb een DTV pakket van Casema zonder extra's, maar kan nu wel iedere zender die ze te bieden hebben ontvangen. Is dit een soort van proef abonnement of zijn ze van plan mij te laten betalen als ik bijvoorbeeld naar film 1 kijk (je weet maar nooit)?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 19:43 ]
Die van mij ook! Exact hetzelfde probleem. Schandalige service van @home en samsung. @home houdt zich gewoon van de domme en durft zelfs te zeggen dat decoders van dit type vrijwel nooit stuk gaan?!?! Ik heb de mijne nota bene stuk gekocht! (ik sta ergens eerder in dit topic ook al te klagenVerwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:30:
Echt ongelofelijk dat @home nog steeds een adviesprijs van 299 heeft voor dit stuk rotzooi!
Ik heb dit probleem met de AB al een paar keer voorbij zien komen. Is een reparatie de oplossing? Zo ja, wat wordt er dan vervangen? Weet Selectro dit niet vooraf te vertellen?
Hoi,
Ik zit met een probleem
Even een lijstje met de hardware:
Samsung DCB-H360R Decoder
Panasonic TH-42PY70 Plasma TV
Sony DAV-DZ630 Home Cinema
Sony RDR-HX750B DVD/Harddisk Recorder
Nu heb ik al de mogelijke combinaties van kabels al geprobeerd maar heb nog niet alles goed werken. Momenteel heb ik een HDMI tussen Decoder en TV, een Scart tussen Decoder en Recorder, een HDMI tussen Recorder en Home Cinema en een HDMI tussen Home Cinema en TV. Verder loopt er een kabeltje van recorder naar de decoder voor het aansturen van de decoder voor het opnemen.
Maar nu is mijn probleem dat ik de decoder niet gesynchroniseerd krijg met de recorder. Ik moet nu eerst de decoder op een bepaald kanaal zetten, dat naar de recorder gaan en op het moment dat het programma begint op rec duwen om te beginnen met opnemen.
Heeft iemand hier meer ervaring mee of een betere manier van aansluiten.
Ik zit met een probleem

Sony DAV-DZ630 Home Cinema
Sony RDR-HX750B DVD/Harddisk Recorder
Nu heb ik al de mogelijke combinaties van kabels al geprobeerd maar heb nog niet alles goed werken. Momenteel heb ik een HDMI tussen Decoder en TV, een Scart tussen Decoder en Recorder, een HDMI tussen Recorder en Home Cinema en een HDMI tussen Home Cinema en TV. Verder loopt er een kabeltje van recorder naar de decoder voor het aansturen van de decoder voor het opnemen.
Maar nu is mijn probleem dat ik de decoder niet gesynchroniseerd krijg met de recorder. Ik moet nu eerst de decoder op een bepaald kanaal zetten, dat naar de recorder gaan en op het moment dat het programma begint op rec duwen om te beginnen met opnemen.
Heeft iemand hier meer ervaring mee of een betere manier van aansluiten.
Verwijderd
Ik heb trouwens ook nog een vraag:Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:43:
Ik heb er vandaag ook een gahaald en ik kom er maar niet uit hoe ik de zenders kan sorteren (op de nummers). Kan iemand mij uitleggen hoe dat gaat? Het staat namelijk niet in de handleiding.
Ik wil mijn tv (PHILIPS 32PFL7762), recorder (SONY RDR-HX750B) en decoder met één afstandsbediening kunnen bedienen. Nou heb je van die universele afstandsbedieningen, maar hoe kom ik er achter welke op mijn apparaten goed werkt (alle functies)?
Toen ik ze aan de telefoon had konden ze daar niets over vertellen. Ik moest hem opsturen en als het een reparatie onder de €45 was zouden ze het meteen repareren anders zouden ze bellen en bij de keuze om niet te repareren betaal je dan alleen de onderzoekskosten van €35.RichieB schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:33:
Ik heb dit probleem met de AB al een paar keer voorbij zien komen. Is een reparatie de oplossing? Zo ja, wat wordt er dan vervangen? Weet Selectro dit niet vooraf te vertellen?
Koop een logitech harmony, die werken in 99,9% van alle gevallen. Je kon (ik weet niet of dat nog steeds kan) een testrun doen op hun site met de software om te kijken of je apparaten ondersteund worden.Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 10:23:
[...]
Ik heb trouwens ook nog een vraag:
Ik wil mijn tv (PHILIPS 32PFL7762), recorder (SONY RDR-HX750B) en decoder met één afstandsbediening kunnen bedienen. Nou heb je van die universele afstandsbedieningen, maar hoe kom ik er achter welke op mijn apparaten goed werkt (alle functies)?
Verwijderd
Ik heb nou ook een afstandsbediening van philips gevonden; de SRU9600/10. Is deze ook goed (goedkoper)? Ik zoek een afstandsbediening waarbij ik de knoppen individueel kan instellen (bv. volume knoppen voor tv, nummers voor decoder, REC voor de recorder zonder te hoeven wisselen van systeem op de afstandsbediening).[b][message=29061111,noline]Koop een logitech harmony, die werken in 99,9% van alle gevallen. Je kon (ik weet niet of dat nog steeds kan) een testrun doen op hun site met de software om te kijken of je apparaten ondersteund worden.
Volgens mij is mijn verhaal een beetje onduidelijk, dus hier een plaatje:

Het belangrijkste voor de afstandsbediening is dat ik de tv en decoder kan bedienen. De recorder is wat minder van belang.
Daarvoor zijn die harmony's juist. Die werken met zgn. activities, d.w.z. je hebt bijvoorbeeld een activity 'tv kijken' en in die activity staan de volumeknoppen geprogrammeerd om de receiver te bedienen, de zapknoppen om de decoder te bedienen en andere shortkeys kun je voor je tv (aspect ratio / beeldinstellingen enz.) gebruiken. Die philips ligt ongeveer gelijk qua prijs aan de harmony 525, qua usability heb ik geen ervaring met die philips maar ik zou eens hier verder gaan lezen/posten: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1117350///harmonyVerwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:56:
[...]
Ik heb nou ook een afstandsbediening van philips gevonden; de SRU9600/10. Is deze ook goed (goedkoper)? Ik zoek een afstandsbediening waarbij ik de knoppen individueel kan instellen (bv. volume knoppen voor tv, nummers voor decoder, REC voor de recorder zonder te hoeven wisselen van systeem op de afstandsbediening).
[afbeelding]
Het belangrijkste voor de afstandsbediening is dat ik de tv en decoder kan bedienen. De recorder is wat minder van belang.
want we gaan een beetje offtopic hier..
Ik heb deze afstandsbediening ook, maar het werkt zeker niet 100%. Het leren gaat om een of andere reden niet altijd goed, en hij wil ook nog wel eens toegewezen functies verliezen. Sommige functies kan hij helemaal niet overnemen van een afstandsbediening. Bv de TV gids ingaan gaat prima, maar dan werken de cursor pijltjes ineens niet meer, en kom je er ook niet meer uit. Ik kan natuurlijk iets verkeerd doen, maar dat zou ik dan graag van iemand willen horen met een oplossing.Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:56:
[...]
Ik heb nou ook een afstandsbediening van philips gevonden; de SRU9600/10. Is deze ook goed (goedkoper)? Ik zoek een afstandsbediening waarbij ik de knoppen individueel kan instellen (bv. volume knoppen voor tv, nummers voor decoder, REC voor de recorder zonder te hoeven wisselen van systeem op de afstandsbediening).
[afbeelding]
(Sorry, nog eve offtopic.) Ik heb zelf een Marmitek EasyControl 8. Supergoedkoop ding, maar wel goed! Ik vond de Harmony een beetje duur, dus ik dacht, ik probeer deze. Nadeel is wel dat je de functies van de L1-4 en M1-4 toetsten moet onthouden omdat er geen lcd op zit. En de opname capaciteit is beperkt (ik moest voor de DCB-H360R alle codes inleren omdat hij niet in de lijst stond, dit ging net, daarna was het geheugen zo goed als vol.) Maar ze hebben ook een iets duurdere versie met wat meer geheugen. Echt een budget aanrader.
Ik heb dit ook gehad en omdat ie 2ehands is kon ik niet achterhalen wie hem ooit verkocht heeftVerwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:30:

Daarom heb ik hem maar opengeschroefd om te zien of er ergens iets los zat.
Dat was niet het geval en hij werkte nog steeds niet (de remote).
Toen heb ik het frontje van de kast gehaald en de displayprint los geschroefd, want hier zit de IR ontvanger op.
Met een multimeter heb ik gemeten of het IR signaal op de hoofdprint aan komt en dat was het geval.
Toen een beetje (voorzichtig) de displayprint getordeerd en alles weer teruggebouwd.
Opeens werkte de remote weer en dit gaat nu al weer 2 maanden goed
Ik denk dat er ergens een slecht soldeercontactje heeft gezeten en dat door het vervormen van de print dit nu (voorlopig) weer goed is
De IR ontvanger is een module met 3 pootjes, 2 voor de voeding en 1 voor het signaal (de data).
Als je deze pootjes doorsoldeert dan werkt hij misschien weer.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
Ik ga vanavond eens kijken. Thanks voor de tipSpeedy-Andre schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:34:
[...]
Ik heb dit ook gehad en omdat ie 2ehands is kon ik niet achterhalen wie hem ooit verkocht heeft![]()
Daarom heb ik hem maar opengeschroefd om te zien of er ergens iets los zat.
Dat was niet het geval en hij werkte nog steeds niet (de remote).
Toen heb ik het frontje van de kast gehaald en de displayprint los geschroefd, want hier zit de IR ontvanger op.
Met een multimeter heb ik gemeten of het IR signaal op de hoofdprint aan komt en dat was het geval.
Toen een beetje (voorzichtig) de displayprint getordeerd en alles weer teruggebouwd.
Opeens werkte de remote weer en dit gaat nu al weer 2 maanden goed
Ik denk dat er ergens een slecht soldeercontactje heeft gezeten en dat door het vervormen van de print dit nu (voorlopig) weer goed is
De IR ontvanger is een module met 3 pootjes, 2 voor de voeding en 1 voor het signaal (de data).
Als je deze pootjes doorsoldeert dan werkt hij misschien weer.
Ik loop al enige tijd te dubben om digitale tv aan te schaffen. Ik ben in het bezit van een HD-Ready TV (Sony Bravia 32"). De belangrijkste reden waarom ik dit wil is beeldkwaliteit. Na wat gezocht te hebben blijkt deze Samsung vrijwel de enige te zijn die Component en HDMI biedt.
Waarom is dit model vrijwel de enige die component danwel HDMI biedt? Is de beeldkwaliteit van digitale TV via Scart amper nog op te waarderen vergeleken met Component of HDMI?
Als ik nu een abbonnement neem krijg ik zon standaard FOX decoder gratis, die doet het met scart. De meerprijs van de Samsung is 150,-, dat is nogal wat.
Kortom, wat ik eigenlijk wil weten is of ik nog wel zoveel verschil eruit kan halen tussen Scart en component en/of HDMI om dan zon Samsung te kopen. Ik bedoel, het verschil moet wel de 150,- Euro extra verantwoorden.
Waarom is dit model vrijwel de enige die component danwel HDMI biedt? Is de beeldkwaliteit van digitale TV via Scart amper nog op te waarderen vergeleken met Component of HDMI?
Als ik nu een abbonnement neem krijg ik zon standaard FOX decoder gratis, die doet het met scart. De meerprijs van de Samsung is 150,-, dat is nogal wat.
Kortom, wat ik eigenlijk wil weten is of ik nog wel zoveel verschil eruit kan halen tussen Scart en component en/of HDMI om dan zon Samsung te kopen. Ik bedoel, het verschil moet wel de 150,- Euro extra verantwoorden.
In mijn ogen is het verschil de prijs absoluut waard. Zeker als je zo'n TV hebt zie je het verschil ook duidelijk. Tussen scart en component/HDMI is het een wereld van verschil, zeker met de HD zenders. Tussen component en HDMI is het verschil veel minder duidelijk (als het er is...)Kaap schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:13:
Ik loop al enige tijd te dubben om digitale tv aan te schaffen. Ik ben in het bezit van een HD-Ready TV (Sony Bravia 32"). De belangrijkste reden waarom ik dit wil is beeldkwaliteit. Na wat gezocht te hebben blijkt deze Samsung vrijwel de enige te zijn die Component en HDMI biedt.
Gebruikers ervaringen in ditzelfde topic.Kaap schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:13:
Testing, one, two ...
Ja het verschil tussen Scart, Component en HDMI was me wel duidelijk op zich, maar twijfelde vanwege het zeer lage aanbod van decoders met component/HDMI aansluitingen.superduper schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:17:
[...]
In mijn ogen is het verschil de prijs absoluut waard. Zeker als je zo'n TV hebt zie je het verschil ook duidelijk. Tussen scart en component/HDMI is het een wereld van verschil, zeker met de HD zenders. Tussen component en HDMI is het verschil veel minder duidelijk (als het er is...)
hardware-lover schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:19:
[...]
Gebruikers ervaringen in ditzelfde topic.
Gebeld met lokale Mikro Elektro, ik krijg 100,- korting voor de decoder bij een nieuw abbonnement en moet ik dus 149,- bijleggen voor de Samsung H360.
* JeroenNietDoen zit morgen op Digitale TV in HD kwaliteit!
[ Voor 10% gewijzigd door JeroenNietDoen op 12-11-2007 17:49 ]
Dat was bij mij ook toen ik ging meten, hij reageerde niet tot ik de print iets had gebogen.Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:42:
Helaas, geen resultaat. Heb m open gehad en even doorgemeten maar er staat wel spanning op de ir module en ik meet ook spanningverschillen wanneer ik met de afstandbediening op een knop druk.
Maar op de een of andere manier werkt het gewoon niet..
Het zou nog kunnen dat op de grote print iets niet goed zat, deze heb ik ook los gehad om te kijken waar het remote signaal terecht komt.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Hmmm....., 100 euro korting?Kaap schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:28:
Gebeld met lokale Mikro Elektro, ik krijg 100,- korting voor de decoder bij een nieuw abbonnement en moet ik dus 149,- bijleggen voor de Samsung H360.
* hardware-lover zit morgen op Digitale TV in HD kwaliteit!
Testing, one, two ...
M.a.w. hier moet ie 249 kosten, nou kan ik hem op internet bij Norrod ook krijgen voor 228, al die goedkopere zaakjes klinken al el cheapo. Ja, betaal ik 22 euro meer dan de betere webshop, maar als er wat mis mee is, de Mikro Elektro is op 5 minuten lopen van mijn huis. Dan maak ik me over 22 euro niet zo druk.
Het is Samsung die garantie verleent, niet Mikro (299 euro voor de zilveren uitvoeringKaap schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:51:
[...]
M.a.w. hier moet ie 249 kosten, nou kan ik hem op internet bij Norrod ook krijgen voor 228, al die goedkopere zaakjes klinken al el cheapo. Ja, betaal ik 22 euro meer dan de betere webshop, maar als er wat mis mee is, de Mikro Elektro is op 5 minuten lopen van mijn huis. Dan maak ik me over 22 euro niet zo druk.

Testing, one, two ...
Hmm 249,- hier hoor. Dus slechts 22,- duurder dan Norrod. Vind ik geen probleem.hardware-lover schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:05:
[...]
Het is Samsung die garantie verleent, niet Mikro (299 euro voor de zilveren uitvoering), el cheapo of een andere zaak. Maar ik geef geen negatief koop-advies hoor, enkel de "korting" lijkt mooier dan hij is. Maar hoe dan ook, het is op dit moment nog steeds DE ontvanger met de beste SD kwaliteit. De HD-weergave krijg je daar nog bovenop.
ik heb vanavond ter referentie mijn panasonic decoder weer aangesloten naast mijn samsung (beide op rgb), moet toch zeggen dat het beeld van de panasonic beter is, minder blokjes, het lijkt of de samsung op 20 fps staat te draaien en de panasonic op 30 fps, component is helemaal bagger maar dat zal wel aan de tv liggen (tatung 27 inch), het is jammer dat die panasonic niet meer reageerd op de afstandsbediening, maar denk wel dat die samsung weer de deur uit gaathardware-lover schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:05:
[...]
Het is Samsung die garantie verleent, niet Mikro (299 euro voor de zilveren uitvoering), el cheapo of een andere zaak. Maar ik geef geen negatief koop-advies hoor, enkel de "korting" lijkt mooier dan hij is. Maar hoe dan ook, het is op dit moment nog steeds DE ontvanger met de beste SD kwaliteit. De HD-weergave krijg je daar nog bovenop.
Mediamarkt verkoopt ze voor 229,- mischien is dat een optieKaap schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:38:
[...]
Hmm 249,- hier hoor. Dus slechts 22,- duurder dan Norrod. Vind ik geen probleem.
Verwijderd
Hmm.. Ik heb namelijk ook nog even doorgemeten tot aan de pinnen van het bandkabeltje en dat lijkt goed te zijn. Weet jij nog wat voor spanningen je hebt gemeten op de datapin van de IR module?Speedy-Andre schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:26:
[...]
Dat was bij mij ook toen ik ging meten, hij reageerde niet tot ik de print iets had gebogen.
Het zou nog kunnen dat op de grote print iets niet goed zat, deze heb ik ook los gehad om te kijken waar het remote signaal terecht komt.
Ik ga m morgen nog maar eens uit elkaar trekken denk ik.
Spanning was iets van 1,5-2V dc, dit veranderde als hij een signaal van de remote ontving.
Met een scope kan je het nog beter zien maar het ging mij erom dat de data zichtbaar veranderde en dat het ontvangertje dus werkte.
De grote print gaat niet echt makkelijk los omdat hij bij de connectors (tulp e.d.) in de kast blijft haken.
Zorg wel dat de netspanning eraf is als je gaat schroeven want een ongelukje is zo gebeurd
Met een scope kan je het nog beter zien maar het ging mij erom dat de data zichtbaar veranderde en dat het ontvangertje dus werkte.
De grote print gaat niet echt makkelijk los omdat hij bij de connectors (tulp e.d.) in de kast blijft haken.
Zorg wel dat de netspanning eraf is als je gaat schroeven want een ongelukje is zo gebeurd

Vraagje, ik heb de H360 aangeschaft vandaag, aangesloten, codes voor Delta Digitaal ingevoerd. Perfect allemaal. Hij alle zenders gescant. Vrijwel alles is perfect. Software laten updaten.
Echter 2 lokale zenders, SBS6, RLT 7 en Veronica geven geregeld storingen door het beeld heen. Dat is dan soort beeldvervorming, heel snel, en dan is het weer goed. Maar dat zijn wel zenders waar ik veel naar kijk. Heb ook half uurtje RLT5 gekeken en geen probleem.
Valt daar iets aan te doen, ligt dit aan de decoder of aan het signaal? Want op deze manier breng ik het liever terug en kijk ik vanaf morgen gewoon weer analoog, maar wel storingsvrij.
Echter 2 lokale zenders, SBS6, RLT 7 en Veronica geven geregeld storingen door het beeld heen. Dat is dan soort beeldvervorming, heel snel, en dan is het weer goed. Maar dat zijn wel zenders waar ik veel naar kijk. Heb ook half uurtje RLT5 gekeken en geen probleem.
Valt daar iets aan te doen, ligt dit aan de decoder of aan het signaal? Want op deze manier breng ik het liever terug en kijk ik vanaf morgen gewoon weer analoog, maar wel storingsvrij.
[ Voor 45% gewijzigd door JeroenNietDoen op 13-11-2007 22:01 ]
Hebben we het over de Philips SRU9600? Werkt bij mij prima met de Samsung HDTV decoder. Alle functies werken bij mij, ook die van setup menu. Ik heb de knoppen wel los allemaal geprogrammeerd, maar knoppen verliezen heeft de mijne nooit gedaan.superduper schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 16:29:
[...]
Ik heb deze afstandsbediening ook, maar het werkt zeker niet 100%. Het leren gaat om een of andere reden niet altijd goed, en hij wil ook nog wel eens toegewezen functies verliezen. Sommige functies kan hij helemaal niet overnemen van een afstandsbediening. Bv de TV gids ingaan gaat prima, maar dan werken de cursor pijltjes ineens niet meer, en kom je er ook niet meer uit. Ik kan natuurlijk iets verkeerd doen, maar dat zou ik dan graag van iemand willen horen met een oplossing.
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Dus heb je analoog wel goed beeld? Dan zou ik toch even de bekabeling controleren als ik jou was... Wat is de BER? (3 keer i knopje indrukken) Als die hoger is dan 100 zou ik de bekabeling controleren. Daarnaast apparaten die kunnen storen uit de buurt halen (dect telefoons, aquarium, waterbed, etc...) Kijken of het probleem dan opgelost is, anders even op een andere lokatie proberen of hij daar wel goed signaal krijgt, dan weet je zeker dat het probleem niet in je eigen huis ligt... Mocht hij ook op de andere lokatie geen goed signaal krijgen? Ontvanger omruilen voor een andere... Kan defect zijn, maar je moet eerst bovenstaande uitsluiten...Kaap schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:08:
Vraagje, ik heb de H360 aangeschaft vandaag, aangesloten, codes voor Delta Digitaal ingevoerd. Perfect allemaal. Hij alle zenders gescant. Vrijwel alles is perfect. Software laten updaten.
Als ik driemaal I indruk komt er het volgende in beeld:Julius schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:06:
[...]
Dus heb je analoog wel goed beeld? Dan zou ik toch even de bekabeling controleren als ik jou was... Wat is de BER? (3 keer i knopje indrukken) Als die hoger is dan 100 zou ik de bekabeling controleren. Daarnaast apparaten die kunnen storen uit de buurt halen (dect telefoons, aquarium, waterbed, etc...) Kijken of het probleem dan opgelost is, anders even op een andere lokatie proberen of hij daar wel goed signaal krijgt, dan weet je zeker dat het probleem niet in je eigen huis ligt... Mocht hij ook op de andere lokatie geen goed signaal krijgen? Ontvanger omruilen voor een andere... Kan defect zijn, maar je moet eerst bovenstaande uitsluiten...
BER [E-6]: 00000
Signaalsterkte is trouwens 77 volgens datzelfde scherm.
Afijn, probleem is ook opgelost, bleek een brakke coaxkabel te zijn. Profigold kabel doet wonderen.
Maar beeldkwaliteit blijft niet super, en ik heb storingsfactoren zoals speakers etc al uitgesloten. Dit huis is al zon 45 jaar oud nu en wandcontact van de kabelaansluiting is niet superkwaliteit, dus ik denk dat dat het zal zijn.
En das jammer want de beeldkwaliteit is amper beter dan toen ik via analoog zat. Beetje zonde van het geld dus.
heb je je decoder aangesloten via scart of hdmi? Ik vind dat hdmi namelijk beter beeld geeft. De resolutie heb ik op 720 p staan
Ik lees net in de Consumentengids van November 2007 dat de DCB-H360R als beste getest is (72 punten). Het was samen met een UPC box ook de enige HD decoder, dus wat wil je. Iedereen mag zich weer even blij voelen over de investering. Ik vind het nog steeds een super apparaat.
Verwijderd
Nou,
Gisteren een DCB-H360RS decoder aangeschaft.
Aangesloten via HDMI, maar je raadt het al : geen geluid op mijn Sony KDL32D3000.
Alles geprobeerd, maar uiteindelijk maar via optische digital out naar de surroundset.
Dat werkte gelukkig vrij snel.
Beeld is super, en zappen valt wel mee kwa snelheid.
Iemand nog tips m.b.t. dat geluid?
Aangesloten via HDMI, maar je raadt het al : geen geluid op mijn Sony KDL32D3000.
Alles geprobeerd, maar uiteindelijk maar via optische digital out naar de surroundset.
Je kunt vier instelligen doen qua geluid, A B C of D. Allemaal eens proberen. Daarnaast is het zo dat de kanalen met dolby digital geluid (hebben der een paar maar) je geen geluid zal horen omdat tv's geen dolby digital decoder hebben. Je kunt dit omzeilen door de decoder het decoden te laten doen (PCM in plaats van bitstream), maar dan krijg je weer vertraging in het geluid.Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 17:05:
Nou,
Verwijderd
He Dukey !Dukey schreef op zondag 18 november 2007 @ 18:24:
[...]
Je kunt vier instelligen doen qua geluid, A B C of D. Allemaal eens proberen. Daarnaast is het zo dat de kanalen met dolby digital geluid (hebben der een paar maar) je geen geluid zal horen omdat tv's geen dolby digital decoder hebben. Je kunt dit omzeilen door de decoder het decoden te laten doen (PCM in plaats van bitstream), maar dan krijg je weer vertraging in het geluid.
Thanks voor de reply,
Die 4 instellingen had ik al ontdekt en geprobeerd, ook met omschakeling naar PCM
(dat zit toch in hetzelfde menu deel ?).
Heb er niet op gelet of het signaal DD was.
Echter wel enige zenders geprobeerd, dus ik vrees dat daar de oplossing niet ligt.
Weet je zeker dat hij het niet altijd doet? De mijne geeft ook soms geen geluid, maar als ik even wacht (5 seconden max) dan komt het geluid ineens door. En als dat niet helpt, dan is kanaal wisselen soms de oplossing. De mijne is wel een van de eerste dus die heeft nog de oude printplaat, als die van jouw nieuw is dan zou het HDMI probleem niet aanwezig moeten zijn bij jouw. Ik begon me er ook aan te irriteren en nu heb ik ook weer een optische kabel er tussen. Dat werkt altijd, tis alleen iets minder fraai.Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 21:30:
[...]
He Dukey !
Thanks voor de reply,
Die 4 instellingen had ik al ontdekt en geprobeerd, ook met omschakeling naar PCM
(dat zit toch in hetzelfde menu deel ?).
Heb er niet op gelet of het signaal DD was.
Echter wel enige zenders geprobeerd, dus ik vrees dat daar de oplossing niet ligt.
Kijk dus nog eens naar die A, B, C, D optie voor langere tijd en wissel wat kanalen.
[ Voor 4% gewijzigd door Dukey op 18-11-2007 22:28 ]
Via component.Julius schreef op zondag 18 november 2007 @ 16:02:
heb je je decoder aangesloten via scart of hdmi? Ik vind dat hdmi namelijk beter beeld geeft. De resolutie heb ik op 720 p staan
Verwijderd
Zitten er in de nabije toekomt nog alternatieven in die bijvoorbeeld een twin HD tuner bieden ?
Ik wil (voor het EK) een snelle digitale HD tuner hebben met prettige afstandbediening ipv van het genante trage Samsung kastje met rotzooi plastic afstandbediening dat ik nu heb.
Liefst een twin met harddisk.
Door mijn ervaring met de huidige Samsung ben ik niet direct positief over dit merk en ik ik vind het dan ook jammer dat ik geen vergelijkende keuze kan maken of een keuze voor meer uitgebreide features.
Ik zie dat men hier wel redelijk positief is over de beeldkwaliteit van deze decoder dus als er voor het EK geen alternatief te verwachten is moet ik hier misschien toch maar voor kiezen.
In dat kader daarom de vraag hoe deze decoder performt bij opstarten en zappen en hoe de de kwaliteit van de afstandbediening is en het bedieningsgemak van de software.
Ik wil (voor het EK) een snelle digitale HD tuner hebben met prettige afstandbediening ipv van het genante trage Samsung kastje met rotzooi plastic afstandbediening dat ik nu heb.
Door mijn ervaring met de huidige Samsung ben ik niet direct positief over dit merk en ik ik vind het dan ook jammer dat ik geen vergelijkende keuze kan maken of een keuze voor meer uitgebreide features.
Ik zie dat men hier wel redelijk positief is over de beeldkwaliteit van deze decoder dus als er voor het EK geen alternatief te verwachten is moet ik hier misschien toch maar voor kiezen.
In dat kader daarom de vraag hoe deze decoder performt bij opstarten en zappen en hoe de de kwaliteit van de afstandbediening is en het bedieningsgemak van de software.
Verwijderd
totnutoe ben ik er best tevreden over.Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:26:
Zitten er in de nabije toekomt nog alternatieven in die bijvoorbeeld een twin HD tuner bieden ?
Zappen is wat trager dan normaal, ok maar niet storend.
De remote is idd bagger : slechte layout en vormgeving
Verder heb je met software niet zoveel te maken na de eerste init.
Wij zetten savonds alles uit, volledige prik eraf. Dag erna start de zaak zo weer op.
Alleen geen audio totnutoe over HDMI.
Verwijderd
Ik vind die remote toch een essentieel onderdeel van de gebruikerservaring.Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:26:
[...]
De remote is idd bagger : slechte layout en vormgeving
Verder heb je met software niet zoveel te maken na de eerste init.
En voor wat betreft de software. Daar zitten ook een heleboel aspecten aan die ik heel relevant vind aan een dergelijke decoder.
Op mijn huidige samsung vind ik namelijk het instellen van zender/favorieten lijsten treurig en de EPG onhandig en lelijk (traag en blokkerige letters) en niet configureerbaar. De scherminfo bij het zappen (bevat ook deels EPG info) nogal een groot vlak en hinderlijk in beeld en ook niet configuurerbaar qua uiterlijk maar ook bijvoorbeeld niet qua instelbaarheid tijd dat de info in beeld staat. Verder was de software niet stabiel want ik ben al enkel malen een FAV lijst kwijt geraakt en het was relatief irritant veel werk om dat weer in orde te brengen (ook al omdat je zender uit een lijst van 100 selecteerd terwijl je niet kan zien of je smartcard die zender wel ondersteunt).
Verwijderd
Weet iemand hoe het zit als je zelf een decoder aanschaft via een webwinkel en daarna casema contact voor een kaart? Zijn er mensen met ervaring hierin, het scheelt zo meer dan 100 euro!
Iemand in het bezit van de juiste code voor het uitschakelen van een panasonic TH37PV70 ?
Death has never been so cold
Je kan een losse Casema smart card overal kopen. Bijvoorbeeld bij de BCC of Mediamarkt. Dat heb ik zelf ook zo gedaan.
Verwijderd
Ook de casema kaart is met flinke korting te koop. oa bij Webe groothandel, Koperwerf 27 te Den haag voor 17,50 euro, ipv 29,95
Verwijderd
Jaja dus ik kan gewoon het kastje met kaartje kopen. En dan? Werkt het dan gelijk (ik wil geen speciaal abbonement ofzo) of moet ik dan alleen casema nog ff bellen dat ze het activeren??
Het werkt gelijk, maar je moet binnen een aantal weken het kaartje terug sturen (om je bij Casema te registreren). Als ze niet weten wie je bent zullen ze je smart card na een tijdje blokkeren.
Verwijderd
weet iemand of je met de afstandbediening van de pioneer pdp-428xd de samsung kan bedienen er zit wel een stb keuze knop op maar hoe kan ik dit instellen??

Ik zou die vraag in een pioneer topic stellen.
Ik krijg dit ook al niet voor elkaar bij mijn Sony 40-V3000Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 15:31:
weet iemand of je met de afstandbediening van de pioneer pdp-428xd de samsung kan bedienen er zit wel een stb keuze knop op maar hoe kan ik dit instellen??
Andersom schijnt wel te kunnen maar daar ben ik nog niet uit
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Heb deze decoder sinds zaterdag.. had hier voor de panasonic.. heb deze nu aangesloten via hdmi,en je ziet zeker verschil met de panasonic.. wat ik wel verveeld vind is dat als je de decoder aan zet dat er E19 kom te staan
moet je zeker 1min wachten en dan laat hij wel het beeld zien. is dit normaal?
ik kan ook niet updaten. wat is de laaste versie trouwens..
zal ff zeggen wat er bij mij op sta..
op de doos sta 200606.. is dat niet een van de eerste serie's, heb dus een oud model?
Ver Loader : 106
Ver S/W : 130
Ver H/W : 501
nou dat was het..
Angela

op de doos sta 200606.. is dat niet een van de eerste serie's, heb dus een oud model?
nou dat was het..
Angela
Die E19 melding heb ik ook, en is een probleem bij Casema. Bij andere kabelboers zie je deze melding nooit. Gewoon geduld hebben dus.
ik zit bij Delta diq. (zeeland) met de panasonic had ik deze melding nooit bij opstartenRichieB schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:26:
Die E19 melding heb ik ook, en is een probleem bij Casema. Bij andere kabelboers zie je deze melding nooit. Gewoon geduld hebben dus.
Die melding heb ik ook hoor, bij @Home (wel met een non-HDMI Samsung decoder, maar toch). Is een eigenschap van die kastjes, als ze uitstaan moeten ze ff "booten".
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Volgens mij komt die E19 melding van Casema af, die het serienummer van de smartcard (of ontvanger) niet meteen vrijgeeft. Alsof het even duurt voordat de juiste decryptie key voorbij komt ofzo.
Elke X seconden (instelbaar) stuurt het kabelbedrijf een pakketje naar je smartcard waarin wordt aangegeven welke kanalen je mag bekijken volgens de afgesloten abonnementen. Dat worden de zogenaamde Entitlement Management Message (EMM) pakketjes genoemd. Die EMM berichten hebben een beperkte geldigheid, vandaar dat ze met enige regelmaat bijgewerkt moeten worden. Als je een kanaal wilt gaan bekijken waarop je geen recht hebt geeft de smartcard aan de ontvanger door dat je niet mag kijken wat de ontvanger dan toont als een E19 bericht.
Zet je de ontvanger uit, dan verwerkt de ontvanger dus ook geen EMM berichten meer voor je smartcard. Als tijdens het uit staan van de ontvanger ook de geldigheid van het laatst ontvangen EMM bericht verloopt dan krijg je dus een E19 melding zodra je de ontvanger weer aanzet totdat de ontvanger weer na maximaal X seconden een nieuw EMM bericht ontvangt wat aangeeft dat je wel mag kijken.
Er zijn ontvangers die in standby stand niet volledig uitgaan. Dat wil zeggen dat je digitale data pakketjes blijven verwerken en als die bestemd zijn voor de smartcard zoals de EMM pakketjes dus ook doorsturen naar de smartcard. Die ontvangers kennen het E19 probleem niet, maar verbruiken wel meer stroom dan een ontvanger die wel alles uitschakelen in standby stand.
Zet je de ontvanger uit, dan verwerkt de ontvanger dus ook geen EMM berichten meer voor je smartcard. Als tijdens het uit staan van de ontvanger ook de geldigheid van het laatst ontvangen EMM bericht verloopt dan krijg je dus een E19 melding zodra je de ontvanger weer aanzet totdat de ontvanger weer na maximaal X seconden een nieuw EMM bericht ontvangt wat aangeeft dat je wel mag kijken.
Er zijn ontvangers die in standby stand niet volledig uitgaan. Dat wil zeggen dat je digitale data pakketjes blijven verwerken en als die bestemd zijn voor de smartcard zoals de EMM pakketjes dus ook doorsturen naar de smartcard. Die ontvangers kennen het E19 probleem niet, maar verbruiken wel meer stroom dan een ontvanger die wel alles uitschakelen in standby stand.
Of je er nu wel of geen problemen mee hebt, terugbrengen dat apparaat, ze hebben je in ieder geval een "oude" versie meegegeven. Bij de nieuwere uitvoeringen (zwart en zilver) is een A toegevoegd aan het typenummer wat ook ergens op de verpakking vermeld moet zijn. Dus H360R(A).Djambo schreef op maandag 26 november 2007 @ 11:01:
Heb deze decoder sinds zaterdag.. had hier voor de panasonic.. heb deze nu aangesloten via hdmi,en je ziet zeker verschil met de panasonic.. wat ik wel verveeld vind is dat als je de decoder aan zet dat er E19 kom te staanmoet je zeker 1min wachten en dan laat hij wel het beeld zien. is dit normaal?
nou dat was het..
Angela
Testing, one, two ...
Fijn
Mijn samsung kastje is er na 13 maanden mee opgehouden. Het takkeding doet helemaal niets meer; geen lampje nada. De zekering is nog in orde maar er gebeurt helemaal niets.
Ik heb hem gekocht op DirectSale en die mieren op hun site al dat je 1 jaar garantie hebt en dat het beter is om 5 jaar te 'kopen'. Zal dus wel weer touwtrekkerij worden. prutding.
Ik heb hem gekocht op DirectSale en die mieren op hun site al dat je 1 jaar garantie hebt en dat het beter is om 5 jaar te 'kopen'. Zal dus wel weer touwtrekkerij worden. prutding.

Als je hem toch open hebt, check dan of alle connectors op de voedingsprint goed vast zitten (230V stekker eruit!).
Er kan ergens een slechte soldering in zitten, dit is met name met de eerste modellen mogelijk.
Een beetje kloppen op de printen met het heft van een schroevendraaier helpt misschien wel
Garantie is wettelijk 2 jaar, dus ze zullen toch echt er naar moeten kijken, al is een kostenloze reparatie misschien niet mogelijk.
Dat 5 jaar gedoe kan pas na 2 jaar in gaan, laat je niet foppen met garantie kopen
Er kan ergens een slechte soldering in zitten, dit is met name met de eerste modellen mogelijk.
Een beetje kloppen op de printen met het heft van een schroevendraaier helpt misschien wel
Garantie is wettelijk 2 jaar, dus ze zullen toch echt er naar moeten kijken, al is een kostenloze reparatie misschien niet mogelijk.
Dat 5 jaar gedoe kan pas na 2 jaar in gaan, laat je niet foppen met garantie kopen

Ik heb nog niet geklopt op de print en dat zal ik nog eens proberen (Speedy-Andre schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:04:
Als je hem toch open hebt, check dan of alle connectors op de voedingsprint goed vast zitten (230V stekker eruit!).
Het enige wat ik kan toevoegen is dat de stroom eraf is geweest voor een brandmelder aanleg, en daarna was hij stuk.
Ik heb de H360R gisteren gekocht. Installatie icm Multikabel een fluitje van een cent en prachtig beeld.
Nu heb ik de decodeer via HDMI aangesloten op mijn Philips 37PFL9632D en de decoder via een optische kabel aangesloten op mijn receiver. (HK). Ik heb een beetje last van lipsync. Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen?
Verder kan ik in de gebruikershandleiding nergens vinden hoe je de zenders rangschikt. Iemand een idee?
Nu heb ik de decodeer via HDMI aangesloten op mijn Philips 37PFL9632D en de decoder via een optische kabel aangesloten op mijn receiver. (HK). Ik heb een beetje last van lipsync. Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen?
Verder kan ik in de gebruikershandleiding nergens vinden hoe je de zenders rangschikt. Iemand een idee?
Er zit in de DCB-H360R geen lipsync optie. Dat zal je receiver moeten regelen (geluid iets vertragen).
Film 1 HD heeft sinds gisteren Dolby digital 5.1 ondersteuning. Ze hebben eindelijk geluisterd. Nu nog de SD Film 1 kanalen.
Ik heb nu wat bericht over de eventuele reparatie van het kastje. Het is na 13 maanden er compleet mee opgehouden en nu wordt er een schatting gemaakt van 59,- + verzendkosten + matriaal voor de reparatie omdat het buiten de garantietermijn valt. Dit terwijl het aankoop bedrag 120,- was.
Mag dat zomaar? Het is geen slijtage en ja mag er toch vanuit gaan dat zo iets langer mee gaat?
Mag dat zomaar? Het is geen slijtage en ja mag er toch vanuit gaan dat zo iets langer mee gaat?
Je hebt natuurlijk gelijk want een garantie-termijn van 1 jaar is erg kort. Zeker gezien de problemen met dit apparaat. Dat je het apparaat aan hebt gekocht in een periode dat hij tijdelijk erg in prijs verlaagd was maakt natuurlijk niets uit. De huidige nieuwprijs ligt volgens mij toch op zo'n 200 euro of hoger.superduper schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:48:
Ik heb nu wat bericht over de eventuele reparatie van het kastje. Het is na 13 maanden er compleet mee opgehouden en nu wordt er een schatting gemaakt van 59,- + verzendkosten + matriaal voor de reparatie omdat het buiten de garantietermijn valt. Dit terwijl het aankoop bedrag 120,- was.
Ik zou het persoonlijk niet zo maar accepteren en eens een redelijke discussie op gaan starten met Samsung Nederland.
Testing, one, two ...
We hebben inmiddels al een tijd (+/- 1 jaar) een LCD TV en de HD decoder van Samsung. Vanaf het begin al problemen met die HDMI uitgang die willekeurig loopt te pesten met “sneeuw” en haperingen in het beeld en ook slecht geluid, het bekende probleem dus. Na een tijdje was ik het aardig beu en heb ik de component kabels maar eens uit de doos gevist en aangesloten.
Deze zijn een lange tijd zonder problemen gebruikt, totdat een maand of 2 geleden een aantal zenders erg slechte ontvangst kregen (o.a. TMF, MTV en de Belgen). Dit lag echter niet aan het signaal: via de composiet nergens last van en ook boven (non-hd decoder) geen problemen met deze zenders.
Ook een tweede poging met de HDMI kabel gaf weer het eerste euvel na een paar dagen. In een luie bui dus maar weer de component kabels in de tv gestoken, maar de HDMI laten zitten. En wat bleek? Zowel op component als HDMI input geen enkel probleem meer. Misschien toeval, maar voor mensen die nog met het probleem zitten misschien de moeite waard om te proberen.
Kortom: heb je last van storing in het HDMI signaal, sluit dan ook de component stekkers aan. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Deze zijn een lange tijd zonder problemen gebruikt, totdat een maand of 2 geleden een aantal zenders erg slechte ontvangst kregen (o.a. TMF, MTV en de Belgen). Dit lag echter niet aan het signaal: via de composiet nergens last van en ook boven (non-hd decoder) geen problemen met deze zenders.
Ook een tweede poging met de HDMI kabel gaf weer het eerste euvel na een paar dagen. In een luie bui dus maar weer de component kabels in de tv gestoken, maar de HDMI laten zitten. En wat bleek? Zowel op component als HDMI input geen enkel probleem meer. Misschien toeval, maar voor mensen die nog met het probleem zitten misschien de moeite waard om te proberen.
Kortom: heb je last van storing in het HDMI signaal, sluit dan ook de component stekkers aan. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Verwijderd
Sinds gister heb ik een Samsung H360RS (2007-11) met een Acer 2216WSD (1680x1050) verbonden dmv een Icidu HDMI male -> DVI-D converter met een bandridge dvi-kabel maar ik krijg geen beeld? Kan dit uberhaupt werken? Het enige dat ik zie op mijn tft is dat het scherm van standby wordt gehouden (oftewel het powerlampje blijft groen branden) maar voor de rest gebeurt er niets. 720p zou hij toch moeten pakken? Kan ik nog iets proberen?
Jazeker, de knoppen "video output" en "resolution" op de AB één voor één even proberen. Ik zou beginnen met video-output.Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 13:14:
Sinds gister heb ik een Samsung H360RS (2007-11) met een Acer 2216WSD (1680x1050) verbonden dmv een Icidu HDMI male -> DVI-D converter met een bandridge dvi-kabel maar ik krijg geen beeld? Kan dit uberhaupt werken? Het enige dat ik zie op mijn tft is dat het scherm van standby wordt gehouden (oftewel het powerlampje blijft groen branden) maar voor de rest gebeurt er niets. 720p zou hij toch moeten pakken? Kan ik nog iets proberen?
Testing, one, two ...
Verwijderd
Hallo,
Ik heb de volgende opstelling;
Gewoon via hdmi en scart van decoder naar tv
optisch geluid naar een jvc home cinema van decoder
mijn beeld en geluid lopen niet gelijk weet iemand hier iets aan te doen?
ik heb wel beeld met hdmi
Ik heb de volgende opstelling;
Gewoon via hdmi en scart van decoder naar tv
optisch geluid naar een jvc home cinema van decoder
mijn beeld en geluid lopen niet gelijk weet iemand hier iets aan te doen?
ik heb wel beeld met hdmi
@Sidneytimmer: lees het topic eens door zou ik zeggen. Ik heb dit probleem hier al gemeldt. Je moet het geluid in je jvc home cinema set vertragen. Als die dat niet kan, dan heb je pech (zoals ik).
Verwijderd
ok dat is dan gewoon jammer?? en het trage zappen ook niks aan te doen?
is er al een alternatief, want ik heb gekeken of ik de software kan updaten maar dit wil niet(staat wel in het menu maar kan het niet selecteren).
nou kan ik het terugbrengen naar de winkel en dan?ik moet er dus voor zorgen dat ik een krijg die eindigd op een A DCB H360RS +A?
is er al een alternatief, want ik heb gekeken of ik de software kan updaten maar dit wil niet(staat wel in het menu maar kan het niet selecteren).
nou kan ik het terugbrengen naar de winkel en dan?ik moet er dus voor zorgen dat ik een krijg die eindigd op een A DCB H360RS +A?
Het zou kunnen dat de netspanning haperend terug kwam en dat de voeding het daardoor heeft begeven.superduper schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 08:28:
[...]
Ik heb nog niet geklopt op de print en dat zal ik nog eens proberen () . Voor zover ik kan meten komt er wel 230V op de print aan, dus het is ook niet de schakelaar.
Het enige wat ik kan toevoegen is dat de stroom eraf is geweest voor een brandmelder aanleg, en daarna was hij stuk.
Als hij direct nadat de spanning eraf is geweest kapot was, dan kan je misschien dat bedrijf aansprakelijk stellen, al ben je daar nu wel laat mee

Verwijderd
Weet je dit zeker?batentje_kaitos schreef op donderdag 29 november 2007 @ 23:38:
Film 1 HD heeft sinds gisteren Dolby digital 5.1 ondersteuning. Ze hebben eindelijk geluisterd. Nu nog de SD Film 1 kanalen.
Wij hebben sinds kort de volgende opstelling:
Pioneer PDP-LX5080D TV, met de HR360RS en een Rotel 1069 surround versterker.
De decoder is optisch aangesloten.
Ik heb in de versterker ingesteld dat deze standaard stereo weergeeft (anders krijg je zo'n na-maak surround effect) en als ik naar Film1HD zap, veranderd de versterker van PCM 2CH naar DOLBY D 2CH. Opzich kan ik de versterker dan handmatig doordrukken naar een surround stand, maar ik vraag me dan af dit weer niet een zelf gegenereerd surround effect is. Heb het namelijk nog niet echt kunnen ontdekken, want normale kanalen in de surround stand kliken eigenlijk nagenoeg het zelfde als Film1HD.
Heb beetje probleem met mijn afstandsbediening. Het is zo dat de cijfertoetsen niet meer goed reageren en dat de volumeknop evenals de + en - toesten voor zenders niet werken. Je ziet wel dat er een signaal wordt verstuurd naar de Samsung maar hij doet niks
Wat zou dat zijn
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Verwijderd
Ik had dit ook, het bleken gewoon de batterijen te zijnknny schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:25:
Heb beetje probleem met mijn afstandsbediening. Het is zo dat de cijfertoetsen niet meer goed reageren en dat de volumeknop evenals de + en - toesten voor zenders niet werken. Je ziet wel dat er een signaal wordt verstuurd naar de Samsung maar hij doet niksWat zou dat zijn

Blijkbaar is er dan wel een signaaltje, maar te zwak om goed door te komen ofzo.
Vond het vrij snel dat ze leegwaren, gezien we hem pas een paar maanden hebben.
moet je even op de STB knop drukken bovenin, dit probleem is al vaker voorbij gekomen geloof ik.knny schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:25:
Heb beetje probleem met mijn afstandsbediening. Het is zo dat de cijfertoetsen niet meer goed reageren en dat de volumeknop evenals de + en - toesten voor zenders niet werken. Je ziet wel dat er een signaal wordt verstuurd naar de Samsung maar hij doet niksWat zou dat zijn
Hd kanalen gaan bij casema vanaf februari 3,95 per maand kosten. Krijgen er rond 10 januari History channel bij in HD.Wanneer komt sport1HD en BBC?
Ze hebben bij Casema 3 pakketten: Standaard RTV, Digitale TV en HDTV. De HDTV kanalen die worden aangeboden zijn Film1, Discovery HD, HD1 NL, National Geographic Channel en straks dus History Channel. Als het Digitale TV pakket gratis blijft (geen info over op de site) dan ga ik mooi die HDTV kanalen opzeggen. Ze zien er super uit, maar ik kijk ze nooit.
Bij welk pakket zie je Film1?RichieB schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:16:
Ze hebben bij Casema 3 pakketten: Standaard RTV, Digitale TV en HDTV. De HDTV kanalen die worden aangeboden zijn Film1, Discovery HD, HD1 NL, National Geographic Channel en straks dus History Channel. Als het Digitale TV pakket gratis blijft (geen info over op de site) dan ga ik mooi die HDTV kanalen opzeggen. Ze zien er super uit, maar ik kijk ze nooit.
Ik denk er ook over om de boel op te gaan zeggen. Er zit nauwelijks progressie in qua aanbod. waarom Histrory channel in HD ipv BBC
Nu ook mijn Samsung kapot is ben ik de opties van een schotel aan het bekijken. Zijn er al paketten die HD kanalen aanbieden?
Voor Film1 moet je uiteraard bijbetalen. Dat zit niet standaard in een digitaal TV pakket. Ik wilde gewoon even aangeven hoe beperkt het HD aanbod van Casema is. Op mijn vraag wat het "Digitale TV pakket" straks kost hebben ze nog niet geantwoord.
Verwijderd
Vanaf 1 februari 3,95RichieB schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:35:
Voor Film1 moet je uiteraard bijbetalen. Dat zit niet standaard in een digitaal TV pakket. Ik wilde gewoon even aangeven hoe beperkt het HD aanbod van Casema is. Op mijn vraag wat het "Digitale TV pakket" straks kost hebben ze nog niet geantwoord.