[DVB-C] Het Samsung DCB-H360RS HDTV Kabelontvanger Topic

Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste
Acties:
  • 230.362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:47:
@Sidneytimmer: lees het topic eens door zou ik zeggen. Ik heb dit probleem hier al gemeldt. Je moet het geluid in je jvc home cinema set vertragen. Als die dat niet kan, dan heb je pech (zoals ik).
ik bedoel dus dat ik met de hd zenders eerst het beeld zie 'praten' en later het geluid.bij veel gewone zenders loopt het geluid synchroon behalve de nederlandse zenders.en ik heb via hdmi wel geluid bij de gewone zenders maar weer niet bij de hd zenders en wel via optical out naar de receiver.
Zal dit beter worden met een nieuwe decoder?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:50

Arfman

Drome!

Syncissues moet je oplossen met je receiver.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:31
superduper schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:48:
Ik heb nu wat bericht over de eventuele reparatie van het kastje. Het is na 13 maanden er compleet mee opgehouden en nu wordt er een schatting gemaakt van 59,- + verzendkosten + matriaal voor de reparatie omdat het buiten de garantietermijn valt. Dit terwijl het aankoop bedrag 120,- was.

Mag dat zomaar? Het is geen slijtage en ja mag er toch vanuit gaan dat zo iets langer mee gaat?
Op de garantiekaart die bij mij in de doos zat staat duidelijk dat er 24 maanden garantie op het apparaat zit (of ik moet nu het boekje van een ander product in mijn handen hebben, maar ik heb alleen nog een telefoon van Samsung en ik weet 99% zeker dat het niet daarbij hoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 21:49
Ik heb momenteel Digitale TV van @Home (Samsung Decoder Type: 270R) in combinatie met een Samsung LE40M86BD, maar zit er nu over denken om een HD decoder aan te schaffen (Samsung DCB 360R) die ik dan kan aansluiten doormiddel van een HDMI kabel. Ik weet dat het beeld via SCART de wensen soms overlaat (Moet toch zeggen dat ik best tevreden ben) en dan een verbinding doormiddel van HDMI digitaal is en dus in theorie (Met uitzondering van de HD TV kanalen) beter moet zijn, maar levert dit ook echt kwaliteitswinst op bij het TV kijken?

Wie heeft er ervaring met digitale TV van @HOME in combinatie met een HD Decoder (Samsung DCB 360R) die op HDMI kan worden aangesloten?

Dit zou een investering zijn van dik 250 euro, dus verwacht ik dan ook prestatie winst.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Model: LE40M86BDX/XEC
Serial.nr: AHH538MPA09761E
Version: SS03

Kan iemand me nog vertellen hoe ik uit bovenstaande gegevens kan halen wanneer mijn TV geproduceerd is (Heb een recent model die niet de genoemde problemen heeft zoals gemeld in het forum?) en wat betekend de toevoeging BDX/XEC?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

straat schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 00:39:
[...]

Op de garantiekaart die bij mij in de doos zat staat duidelijk dat er 24 maanden garantie op het apparaat zit (of ik moet nu het boekje van een ander product in mijn handen hebben, maar ik heb alleen nog een telefoon van Samsung en ik weet 99% zeker dat het niet daarbij hoort).
Helaas. Op de kaart die bij mij in de doos zat staat 12 maanden. Deze periode zie je ook bij Samsung zelf en op andere verkoopsites.

Ik heb diverse mailtjes richting de servicedesk van Samsug Nederland gestuurd, maar geen antwoord.

Ik vind dat dit zowel door Samsung als door de winkel waar ik hem heb gekocht slecht wordt afgehandeld. Ik ben dus ook op zoek naar alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

superduper schreef op zondag 09 december 2007 @ 11:15:
[...]

Helaas. Op de kaart die bij mij in de doos zat staat 12 maanden. Deze periode zie je ook bij Samsung zelf en op andere verkoopsites.

Ik heb diverse mailtjes richting de servicedesk van Samsug Nederland gestuurd, maar geen antwoord.

Ik vind dat dit zowel door Samsung als door de winkel waar ik hem heb gekocht slecht wordt afgehandeld. Ik ben dus ook op zoek naar alternatieven.
Kassa? Deze ontvanger is al een keer een item geweest in dat programma omdat er de bekende HDMI problemen mee waren.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 09-12-2007 11:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

hardware-lover schreef op zondag 09 december 2007 @ 11:52:
[...]

Kassa? Deze ontvanger is al een keer een item geweest in dat programma omdat er de bekende HDMI problemen mee waren.
Voordat ik zover ga wil ik eerst gepraat hebben met Samsung zelf. Komende week ga ik ze wat hardnekkiger proberen te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:28
Ik heb voor m'n vader wat gezocht naar HD satellietontvangers, en daarbij kwam ik het merk Topfield tegen. Ze hebben ook een HDMI kabel decoder, de TF7710HCCI (opvolger van de TF7700HCCI). In theorie is deze ook geschikt voor Casema als je er een Irdeto CAM in doet. Ik kan alleen niemand vinden die dit al heeft geprobeerd. Misschien is dat iets voor de avonturiers hier die de DCB-H360R zat zijn.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
RichieB schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:16:
Ze hebben bij Casema 3 pakketten: Standaard RTV, Digitale TV en HDTV. De HDTV kanalen die worden aangeboden zijn Film1, Discovery HD, HD1 NL, National Geographic Channel en straks dus History Channel. Als het Digitale TV pakket gratis blijft (geen info over op de site) dan ga ik mooi die HDTV kanalen opzeggen. Ze zien er super uit, maar ik kijk ze nooit.
Casema heeft mijn vraag over het standaard Digitale TV pakket beantwoord:
Momenteel leveren wij het standaard pakket van Casema Digitale Televisie voor € 0,-.
Wij hebben geen aankomende wijzigingen voor dit tarief.
Ik ga dus het HDTV pakket opgezeggen. Ik ga geen 4 euro per maand betalen voor kanalen die ik nooit kijk. (En 1 euro per maand per kanaal is best veel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:33:
[...]

Voordat ik zover ga wil ik eerst gepraat hebben met Samsung zelf. Komende week ga ik ze wat hardnekkiger proberen te spreken.
Afgelopen vrijdag heeft ook mijn DCB-H360R decoder het van de één op de andere dag begeven. Ik vermoed dat de voeding defect is.
Kan dit komen doordat ik elke avond het apparaat met de schakelaar op de achterkant uitzet?

Ik heb nu 16 maanden deze decoder. Afgelopen april is deze ook al omgeruild door Microfix ivm het HDMI geluidsprobleem.

Gisteren maar even met Samsung gebeld. Er zit helaas idd geen garantie meer op werd me verteld. Tevens Microfix per mail gevraagd of zij nog reparaties verrichten aan deze decoder. Dat was niet meer het geval.
A.s. zaterdag maar 'ns naar de Mediamarkt waar ik 'm gekocht heb. Ik ben benieuwd of zij nog iets voor me kunnen doen....
Eigenlijk al met al te gek voor woorden dat het ding nu al defect is en ook al buiten de garantie is!! :( Ik twijfel of ik 'm laat repareren. Helaas heb ik geen keus als ik HD wil blijven kijken. Ik MOET dan een Samsung hebben, maar ik zou nu liever een ander merk kopen.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

superduper schreef op zondag 09 december 2007 @ 11:15:
[...]

@superduper;

Naar welke reparateur is het apparaat opgestuurd; ETB, of Selectro? Of een hele andere firma? PS; prijsopgaves zijn weinig aan te doen; behalve als je (als consument) aan kunt tonen dat het defect vanaf het begin aanwezig was, lastige situatie. Ik raad je zoiezo aan te vragen waarom deze prijsopgave is gemaakt; lijtk me niet dat ze dit zomaar zonder coulance doen, heeft het niet iets met vochtschade te maken oid?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

SgtStrider schreef op donderdag 13 december 2007 @ 01:25:
[...]

@superduper;

Naar welke reparateur is het apparaat opgestuurd; ETB, of Selectro? Of een hele andere firma? PS; prijsopgaves zijn weinig aan te doen; behalve als je (als consument) aan kunt tonen dat het defect vanaf het begin aanwezig was, lastige situatie. Ik raad je zoiezo aan te vragen waarom deze prijsopgave is gemaakt; lijtk me niet dat ze dit zomaar zonder coulance doen, heeft het niet iets met vochtschade te maken oid?
Het is nog niet eens opgestuurd. Ik hoor niets van de winkel (Direcsales) als reacties op mijn mails om van te voren de kosten te weten ipv achteraf. Ook heb ik niets meer gehoord van Samsung dan 'uw mail is naar de betreffende afdeling doorgestuurd'.

Vochtschade is uitgesloten; hij staat in een afgesloten TV meubel waar ook de rest van de app staat. Ik ga vandaag wel eens een rondje bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anderhalf jaar met plezier gebruik gemaakt van de HD decoder.
Maar twee maanden geleden had ik plotseling geen ontvangst meer. Het menu van de decoder werkt nog wel. Ik krijg alleen geen zenders meer geïnstalleerd. (Signaalsterkte prima, maar er kunnen geen kanalen gevonden worden.) Alle standaardinstellingen teruggeladen, alle instellingen gecheckt, allemaal OK. Ik heb geen apparaten aangesloten tussen de decoder en het punt waar mijn antenne de kamer binnenkomt. Er is een directe verbinding via een 5 meter Hirschmann coax kabel. Als ik dezelfde kabel direct op mijn TV aangesluit heb ik prima ontvangst van de analoge zenders.
En vanuit de decoder lus ik het signaal door naar een FloppyDTV kaart in m'n Vista MCE PC, en daar heb ik nog steeds een uitstekend digitaal signaal, met een tweede @home smartcard. Dus door de HD decoder heen!

Samsung heeft me een nieuwe Decoder geleverd, nadat Selectro er 6 weken naar gekeken heeft.
Afgelopen vrijdag deze nieuwe decoder opgehaald. Deze heeft twee dagen perfect gewerkt. Maar toen ineens weer hetzelfde probleem, ineens geen ontvangst meer. Ik heb het apparaat toen teruggebracht, en in de winkel werkte hij weer wel! Weer naar huis, en daar werkte hij ook weer. Voor 8 uur, toen waren de kanalen weer weg. Dus het lijkt erop alsof het probleem op te lossen is door de decoder gedurende een uur of zo van de stroom af te halen..Dit ben ik nu aan het testen..

Iemand tips, herkent iemand deze vreemde situatie? Ik hoop dat ik het opgelost krijg, er is nog geen alternatief op de markt om via HDMI kabel te kijken, volgens mij. (Alleen een tweede FloppyDTV kaart, maar ik wil niet altijd via de MCE PC kijken).
Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roely
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik heb het sync probleem alleen met HD NL, de rest van de zenders is OK. De audio verloopt via de tulp stekkers naar mijn receiver. De optische out benut ik niet, ik heb maar een optisch in op mijn philips versterker en daar zit de Xbox 360 al in.

Het probleem op mijn receiver oplossen werkt dus niet ......

ps het geluid loopt (fors) achter op het beeld, ongeveer 250 tot 500 ms.

Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke winkel (omgeving A'dam) deze decoder op voorraad heeft? Internetwinkels hebben leveringsproblemen (3 maanden wachttijd bij Mokio!), maar grote ketens worden misschien wel met voorrang bediend door Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:36:
Weet iemand welke winkel (omgeving A'dam) deze decoder op voorraad heeft? Internetwinkels hebben leveringsproblemen (3 maanden wachttijd bij Mokio!), maar grote ketens worden misschien wel met voorrang bediend door Samsung.
www.modern.nl

2 jaar garantie aa huis!
GRATIS bezorgen door heel nederland!

Lijkt mij nietg moeilijk!!!

Succes.....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet voorradig..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik zit ook al vanaf 26-11 te wachten op de 360RS (Homecinemawinkel.nl)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MediaMarkt Cruquius had ze van de week nog volop staan...
Of dat moet net te ver buiten Amsterdam zijn voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sh*t, ik was daar afgelopen zaterdag, ongelooflijk druk, geen verkopers vrij om het te vragen. Ik heb in die rechter hoek gekeken waar ze alle decoders hadden staan, Samsung 850 was er wel maar ik heb geen 360 zien staan. Verkeerd gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:03:
Sh*t, ik was daar afgelopen zaterdag, ongelooflijk druk, geen verkopers vrij om het te vragen. Ik heb in die rechter hoek gekeken waar ze alle decoders hadden staan, Samsung 850 was er wel maar ik heb geen 360 zien staan. Verkeerd gekeken?
Toen ik er iets langer geleden was, stonden ze onderop daar nog flink opgestapeld, inderdaad naast die 850.
Maar misschien zijn ze gewoon hard gegaan zo rond de kerst? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Klopt ik heb de laatste daar gekocht! Ik zou hem wel bij MODERN kopen want dat is de enigste webwinkel die 2 jaar garantie aan huis geeft, en dat is natuurlijk geen overbodige luxe met deze DECODER!

Succes met je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was er net nog. Inderdaad uitverkocht. Ze krijgen er weer 20 binnen begin volgend jaar. Zou volgens de verkoper om een nieuwe revivisie gaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

superduper schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:55:
[...]

Het is nog niet eens opgestuurd. Ik hoor niets van de winkel (Direcsales) als reacties op mijn mails om van te voren de kosten te weten ipv achteraf. Ook heb ik niets meer gehoord van Samsung dan 'uw mail is naar de betreffende afdeling doorgestuurd'.

Vochtschade is uitgesloten; hij staat in een afgesloten TV meubel waar ook de rest van de app staat. Ik ga vandaag wel eens een rondje bellen.
Als ik jou was zou ik in iedergeval een second opinion vragen bij een erkende Samsung reparateur; als je in de buurt van Roosendaal woont kan je even bij ETB langsgaan en vragen of ze kunnen zien wat er aan de hand is!

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

SgtStrider schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:48:
[...]

Als ik jou was zou ik in iedergeval een second opinion vragen bij een erkende Samsung reparateur; als je in de buurt van Roosendaal woont kan je even bij ETB langsgaan en vragen of ze kunnen zien wat er aan de hand is!
Na wat aandringen heeft de leverancier toegezegd het te repareren onder coulance en ik ben alleen administratiekosten kwijt a € 22,50. Is in mijn ogen een acceptabel voorstel. Hij ligt er nu een week of zo. We wachten af.

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik heb deze decoder nu ook een week in gebruik (na lang wachten vanwege levertijd..) in combinatie met en phlips LCD 37PF9732 en een Sony DVD harddisk recorder (HX900). Ik heb digitale TV van @Home.
Alles werkt goed en het kijken naar zowel de SD- als de HD-kanalen is een genot. Dank aan de goede tips/info bij het doorlezen van dit forum!

Ik heb echter nog 1 vraag voor de ervaren gebruikers van de H360R m.b.t. het opnemen van digitale TV via de Sony HX900: Hoe kan ik in de best mogelijke kwaliteit OPNEMEN ?
De decoder is via HDMI aangesloten op de TV en via scart op de HX900 (decoder: Scart AV2 ; HX900: Ext3).
Ik heb een en ander zo aangesloten dat ik tijdens digitale opname gewoon analoog TV kan kijken (middels doorlussen coax kabel van decoder naar HX900 naar TV).
Nu heb ik gelezen dat als de HDMI-kabel in gebruik is op de decodermdat er dan GEEN RGB-signaal uitgestuurd wordt via de scart-kanalen (dus heb ik dan niet de best mogelijke opname-kwaliteit).

Is de opname-kwaliteit te verbeteren door:

1) tijdens een opname het type videosignaal op "Composiet+RGB" te zetten i.p.v. "composiet+component" ? Of moet de HDMI-kabel dan fysiek verwijderd worden (hoop ik niet..)]
2) de Scart AV1 te gebruiken ipv ScartAV2 van decoder naar HX900 (maakt denk ik zelf niets uit..)
3) Andere tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant topic: ik ben hard ah overwegen deze Samsung aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Mai Pensato schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:47:Is de opname-kwaliteit te verbeteren door:

1) tijdens een opname het type videosignaal op "Composiet+RGB" te zetten i.p.v. "composiet+component" ? Of moet de HDMI-kabel dan fysiek verwijderd worden (hoop ik niet..)]
2) de Scart AV1 te gebruiken ipv ScartAV2 van decoder naar HX900 (maakt denk ik zelf niets uit..)
3) Andere tips ?
Misschien hier wat nuttige info:
TVhomeforum.tk - Samsung DCB-H360R: video uitgang's signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Mai Pensato schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:47:
Nu heb ik gelezen dat als de HDMI-kabel in gebruik is op de decodermdat er dan GEEN RGB-signaal uitgestuurd wordt via de scart-kanalen (dus heb ik dan niet de best mogelijke opname-kwaliteit).

Is de opname-kwaliteit te verbeteren door:

3) Andere tips ?
Ik heb ff met de decoder gespeeld en alles hangt af van de decoder instelling, of hdmi nou wel of niet is aangesloten maakt niet uit.
Als je de decoder op RGB instelt dan heb je zowel via component als hdmi geen beeld (ik heb dan een trillend beeld via hdmi en niks op component).
Via scart (2) RGB is het beeld dan goed.
Het probleem is denk ik dat de decoder niet tegelijk HD resoluties en SD (576i/p) kan uitsturen.
Aangezien je toch via scart moet opnemen kan je net zo goed de scart van de dvdrecorder op de tv kiezen als je een redelijk beeld wit hebben van de lopende opname.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounzzzzz
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08-2024
Hey,

Ik ben al een tijd op zoek naar HD decoder, deze samsung leek mij een
goede oplossing.
Maar ik wil eigelijk ook nog op gaan nemen, maar ik heb geen HD decoder + recorder
kunnen vinden.
Mijn vraag was of ze er zijn, of dat er een alternatief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:15

charrel

Cortisol4life..

bounzzzzz schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:05:
Hey,

Ik ben al een tijd op zoek naar HD decoder, deze samsung leek mij een
goede oplossing.
Maar ik wil eigelijk ook nog op gaan nemen, maar ik heb geen HD decoder + recorder
kunnen vinden.
Mijn vraag was of ze er zijn, of dat er een alternatief is?
http://www.samsung.com/nl...ehdrecorder/dcb_p850r.asp

Maar echte HD decoders met harde schijf zijn er niet, dit is dan de enige optie....

[ Voor 10% gewijzigd door charrel op 06-01-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Nog nieuws over de aankomende HD decoders inclusief harddisk en gereed voor VOD? :9~

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:15:
Nog nieuws over de aankomende HD decoders inclusief harddisk en gereed voor VOD? :9~
VOD mis ik nu ook wel ja.

Kan dat via het huidige irdeto systeem? En moeten daar nieuwe decoders voor komen? Of kunnen huidige aangepast worden in de software?
Bij UPC kan het al heel wat jaartjes, weet iemand waarom de andere maatschappijen dit nog niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:37
In mei vorig jaar is al aangekondigd dat Casema (en nu hopelijk heel Zesko) een Scientific Atlanta HDTV PVR (met VOD) heeft geselecteerd:

http://www.digitalekabelt...ific_atlanta_hdtv_p.shtml

Daarna is hier helaas weinig meer van vernomen. Hopelijk zijn ze nog bezig met testen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Mr Magic schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:22:
In mei vorig jaar is al aangekondigd dat Casema (en nu hopelijk heel Zesko) een Scientific Atlanta HDTV PVR (met VOD) heeft geselecteerd:

http://www.digitalekabelt...ific_atlanta_hdtv_p.shtml

Daarna is hier helaas weinig meer van vernomen. Hopelijk zijn ze nog bezig met testen enzo.
Heb laatst gebeld, was nog weinig bekend bij de helpdesk. Iemand van de technische dienst melde einde 2008 pas, ze waren wel aan het testen met hem.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een hdmi switch (Sitecom KV-020) tussen de decoder en de tv staan, vanwege een tekort aan hdmi aansluitingen op mijn tv. Dit werkt prima het is nu alleen zo dat wanneer ik zap, dit af en toe gewoon gaat zoals het hoort, maar heel vaak geeft de tv (philips 32pf3321) een paar seconden melding dat er "geen verbinding" is of dat "ik even geduld moet hebben". Na een paar seconden heb ik gewoon weer beeld maar hij springt er gewoon even uit.

Iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:06:
Ik heb sinds kort een hdmi switch (Sitecom KV-020) tussen de decoder en de tv staan, vanwege een tekort aan hdmi aansluitingen op mijn tv. Dit werkt prima het is nu alleen zo dat wanneer ik zap, dit af en toe gewoon gaat zoals het hoort, maar heel vaak geeft de tv (philips 32pf3321) een paar seconden melding dat er "geen verbinding" is of dat "ik even geduld moet hebben". Na een paar seconden heb ik gewoon weer beeld maar hij springt er gewoon even uit.

Iemand een idee hoe dit komt?
Waarschijnlijk is OF de tv OF de switch niet helemaal volgens de HDMI specificaties waardoor er iedere keer opnieuw een verbinding opgebouwd moet worden (handshake, welke resolutie etc). Ander merk switch proberen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:01

ThunderNet

Flits!

Ik heb nu 2 weken deze samsung decoder. En samen met een Dell 2407HC heeft dit mijn oude tv-tje vervangen... Prachtbeeld natuurlijk. Maar ik vroeg me af hoe ik het werkend krijg om mijn xbox op de scart-in te doen. En dan beeld te krijgen van mijn xbox. Ik heb de decoder via component aangesloten op mijn scherm.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je als je de de Samsung DCB-H360R HDTV ontvanger hebt aangeschaft en je bent bij casema dan ook nog eens een ander pakket nemen om hd tv te kunnen zien ???
Kan je nietgewoon zonder extra kosten HDTV kijken ?
Met vriendelijke groeten,
hvm1758 >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@hvm1758: gratis HDTV kijken bij Casema kan niet, maar gratis digitale TV kijken wel. Zie mijn post hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dank je wel Ritchie B,
Maar heb je dan via casema ook geen smartcard nodig voor die digitale TV ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Jawel, het tarief voor het standaardpakket Digitale TV is bij Casema 0 euro per maand, maar je hebt nog steeds een geregistreerde smartcard nodig om de kanalen te kunnen decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ondertussen ben ik wel redelijk chagrijnig over het feit dat dit ding echt letterlijk nergens te krijgen is. Sinds 26-11 heb ik er al 1 in bestelling staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Arfman schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:39:
Ondertussen ben ik wel redelijk chagrijnig over het feit dat dit ding echt letterlijk nergens te krijgen is. Sinds 26-11 heb ik er al 1 in bestelling staan :(
Raar? Winkel waar ik eerst heen ging hadden ze net de laatste die dag verkocht. 2 dagen daarna naar andere electrotoko in de winkel gegaan, en daar waren er nog 3 op voorraad :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:56

KhaZ

Alfa Romeo

Ik wacht ook al 2 maanden.... great.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

ThunderNet schreef op zondag 13 januari 2008 @ 01:47:
Ik heb nu 2 weken deze samsung decoder. En samen met een Dell 2407HC heeft dit mijn oude tv-tje vervangen... Prachtbeeld natuurlijk. Maar ik vroeg me af hoe ik het werkend krijg om mijn xbox op de scart-in te doen. En dan beeld te krijgen van mijn xbox. Ik heb de decoder via component aangesloten op mijn scherm.
Weet iemand hier de oplossing van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 19:15

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Zijn inderdaad moeilijk leverbaar, zwarte is er helemaal niet maar gister 5 zilveren binnen gekregen hier in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.bultbeeldgelui...main.php?p=details&id=130
hier is de decoder nog te krijgen ...silver and black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Heb hem vandaag mogen ontvangen :)
Morgen aansluiten en proberen .. zucht .. indeling TV kast aanpassen, oude decoder boven aansluiten, kabels wegwerken, Logitech Harmony AB herprogrammeren ... yuppenproblematiek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ThunderNet schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:51:
[...]

Weet iemand hier de oplossing van?
Is het niet zo dat het scart-signaal alleen maar doorgesluisd wordt naar de scart-uit en (helaas) niet naar een van de HD-uitgangen (HDMI en Component).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louis.janssen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-03-2008
weet iemand de discrete codes voor deze ontvanger?

Ik ben met name op zoek naar de codes voor het omschakelen tussen radio/TV en voor het aan- en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Inmiddels heb ik mijn gerepareerde decoder weer terug.

Ik moet hem weer helemaal instellen omdat hij naar fabrieksinstellingen is teruggezet en kan niet meer vinden hoe je de kanaal volgorde kan beinvloeden. Er zit wel iets van sorteren in maar dan alleen alfabetisch. Ik wil zelf de volgorde bepalen, maar kan in de handleiding niet meer vinden hoe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

hardware-lover schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 10:59:
[...]

Is het niet zo dat het scart-signaal alleen maar doorgesluisd wordt naar de scart-uit en (helaas) niet naar een van de HD-uitgangen (HDMI en Component).
Dat zou wel heel jammer zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:57
superduper schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:06:
Inmiddels heb ik mijn gerepareerde decoder weer terug.

Ik moet hem weer helemaal instellen omdat hij naar fabrieksinstellingen is teruggezet en kan niet meer vinden hoe je de kanaal volgorde kan beinvloeden. Er zit wel iets van sorteren in maar dan alleen alfabetisch. Ik wil zelf de volgorde bepalen, maar kan in de handleiding niet meer vinden hoe....
Een nieuwe lijst met favorieten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:25
Vraagje (ik heb al gezocht, en gekeken maar kon nog niet echt een antwoord vinden),

Ik heb een nieuwe decoder (de A versie).
Sinds een paar dagen telkens de melding E19 in beeld (dus dat je proeftermijn is afgelopen).

Dan effe zappen, en je hebt weer perfect beeld.
Kan het een instelling zijn?

waar moet trouwens de instelling opstaan met Kb/s??
Heb het nu (uit mijn hoofd) staan op 6000 nog wat.
Hoe weet ik wat daar moet komen te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 21:10
Ik was van het weekend bij de MM Den Haag, daar hadden ze nog 2 pallets vol. In zilver en zwart.
Maar jammer genoeg wel voor de volle prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wdrawing schreef op maandag 04 februari 2008 @ 11:27:
[...]

Ik was van het weekend bij de MM Den Haag, daar hadden ze nog 2 pallets vol. In zilver en zwart.
Maar jammer genoeg wel voor de volle prijs.
Ondertussen heb ik de mijne ook "al" binnen, heeft me iets van 220 euro gekost inclusief verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
stimpyrulez schreef op maandag 04 februari 2008 @ 11:21:
Vraagje (ik heb al gezocht, en gekeken maar kon nog niet echt een antwoord vinden),

Ik heb een nieuwe decoder (de A versie).
Sinds een paar dagen telkens de melding E19 in beeld (dus dat je proeftermijn is afgelopen).

Dan effe zappen, en je hebt weer perfect beeld.
Kan het een instelling zijn?

waar moet trouwens de instelling opstaan met Kb/s??
Heb het nu (uit mijn hoofd) staan op 6000 nog wat.

Hoe weet ik wat daar moet komen te staan?
Nu even opgezocht:

Heb er nu bij symboolsnelheid 6872 kS/s staan.
Maar wat moet dat eigenlijk zijn?
weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:57
stimpyrulez schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:10:
[...]

Nu even opgezocht:

Heb er nu bij symboolsnelheid 6872 kS/s staan.
Maar wat moet dat eigenlijk zijn?
weet iemand dat?
Je kan ook even kijken op de site van je kabelboer; daar zal het zeker in de FAQ staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen heb ik de mijne ook "al" binnen, heeft me iets van 220 euro gekost inclusief verzending.
Bij 4launch nu voor 193 euro (200,50 incl verzendkosten).
Alleen treurig dat de kabelmaatschappijen nog steeds geen twin tuner versie met harddisk uitbrengen.

De stroperige traagheid waarin de kabelmaatschappijen HD televisie in Nederland op de markt brengen geeft goed aan waarom dit gesloten kabelnetwerk open gemaakt moet worden voor nieuwe aanbieders. Je zou nu als aanbeider met een goed HD TV pakket echt heel goed kunnen scoren als consumenten de kans zouden hebben om naar een ander zenderaanbieder over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja, alhoewel je je altijd moet afvragen hoeveel mensen er nu daadwerkelijk een Full HD scherm + bijbehorende kabelontvanger hebben staan. Ik persoonlijk ken er maar 2: een collega van me (HD ready scherm, maar da's een detail) en ikzelf. Misschien maar enkele procenten dus.

Overigens had ik graag de volgende kabelontvanger gekocht:

-twin tuner
-opnamemogelijkheid
-HDMI met upscaling

Bestaat niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:28:
Ja, alhoewel je je altijd moet afvragen hoeveel mensen er nu daadwerkelijk een Full HD scherm + bijbehorende kabelontvanger hebben staan. Ik persoonlijk ken er maar 2: een collega van me (HD ready scherm, maar da's een detail) en ikzelf. Misschien maar enkele procenten dus.
Ik denk dat de HD ready groep (en daar gaat het bij HD TV toch om) al wel op een 10%-20% van het totaal aantal TV's zit en dat dat met het EK en de Olympische spelen in het vooruitzicht nog flink had kunnen oplopen.

Het is alleen dan wel vervelend dat de kabelmaatschappijen weinig HD kanalen aanbieden en bijvoorbeeld de vrij brakke en qua functionaliteit wat verouderde samsung H360R decoder daarbij leveren en niet een aantal verschillende decoder opties zoals wel voor gewone digitale televisie wordt geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:19:
[...]

Het is alleen dan wel vervelend dat de kabelmaatschappijen weinig HD kanalen aanbieden en bijvoorbeeld de vrij brakke en qua functionaliteit wat verouderde samsung H360R decoder daarbij leveren en niet een aantal verschillende decoder opties zoals wel voor gewone digitale televisie wordt geboden.
Wat is het probleem met de H360R decoder en welke opties mis je dan concreet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Arfman schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:28:

Overigens had ik graag de volgende kabelontvanger gekocht:

-twin tuner
-opnamemogelijkheid
-HDMI met upscaling

Bestaat niet :'(
Ok geen opname en twin tuner, maar je upscaling heb je nu wel.
Das tenminste al 1 ding. ;)

Maar het wordt wel een keer tijd voor een vervanger ja voor dit apparaat dat wat meer mogelijkheden heeft (opnemen en zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:15:
[...]
Wat is het probleem met de H360R decoder en welke opties mis je dan concreet ??
Ik heb al enkele bekenden bij wie de decoder is gesneuveld en moets worden gerepareerd en verder ls ik een decoder gebruik dan wil ik wel dat daar een goede afstandbediening bijzit zoals bij de meeste televisies en dat het ding redelijk vlot zapt. De afstandbediening van de Samsung is bij de slechtste rommel die ik ooit gezien heb en de zap snelheid was dramatsich (alhoewel bij de bekende bij wie de decoder uiteindelijk is vervangen de nieuwe daarin wel sneller leek te zijn).

Ik vond de electronisch gids niet lekker en voor een HD apparaat ook grafisch teleurstellend en ook daar was de afstandbediening niet prettig bij.

De beeldkwaliteit was goed (is ook de enige reden om het apparaat te nemen)

En dan wil ik ook wel een twin tuner variant met HD opname capaciteit.

Kortom de h360r lijkt onvoldoende betrouwbaar, komt qua bediening goedkoop en traag over en mist features die ik graag wil hebben. En toch overweeg ik hem nog te nemen (tweedehands overnemen) vanwege de beeldkwaliteit. Maar liever heb ik een ander apparaat dat in ieder geval de betere features heeft en hopelijk ook een prettige afstandbediending.
Ik had eigenlijk verwacht dat begin 2008 er wel een nieuwe apparaat was en heb met die verwachting dan ook onlangs een HD televisie gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Dat gezeur over de afstandsbediening zal best wel terecht zijn, maar ik heb hem nog nooit gebruikt. Een beetje professionele TV kijken heeft toch een universele afstandbediening? De Logitech Harmony 525/555 bijvoorbeeld is de laatste maanden erg betaalbaar geworden. Als je die een keer hebt geprobeerd wil je niets anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:44:
[...]

Ik heb al enkele bekenden bij wie de decoder is gesneuveld en moets worden gerepareerd en verder ls ik een decoder gebruik dan wil ik wel dat daar een goede afstandbediening bijzit zoals bij de meeste televisies en dat het ding redelijk vlot zapt. De afstandbediening van de Samsung is bij de slechtste rommel die ik ooit gezien heb en de zap snelheid was dramatsich (alhoewel bij de bekende bij wie de decoder uiteindelijk is vervangen de nieuwe daarin wel sneller leek te zijn).

Ik vond de electronisch gids niet lekker en voor een HD apparaat ook grafisch teleurstellend en ook daar was de afstandbediening niet prettig bij.

De beeldkwaliteit was goed (is ook de enige reden om het apparaat te nemen)

En dan wil ik ook wel een twin tuner variant met HD opname capaciteit.

Kortom de h360r lijkt onvoldoende betrouwbaar, komt qua bediening goedkoop en traag over en mist features die ik graag wil hebben. En toch overweeg ik hem nog te nemen (tweedehands overnemen) vanwege de beeldkwaliteit. Maar liever heb ik een ander apparaat dat in ieder geval de betere features heeft en hopelijk ook een prettige afstandbediending.
Ik had eigenlijk verwacht dat begin 2008 er wel een nieuwe apparaat was en heb met die verwachting dan ook onlangs een HD televisie gekocht.
ik weet niet op welk netwerk de ontvanger was aangesloten en of dit mogelijk van invloed is geweest op jouw mening v.w.b. de zap snelheid. Er zijn problemen vastgesteld met het reset IC waardoor een aantal ontvangers inderdaad gerepareerd moest worden. T.a.v. de EPG heb ik de ervaring niet. Het is overigens wel belangrijk te checken welke mode 720P of 1080i de beste resultaten heeft. Het resultaat is n.l. mede afhankelijke van de scherm eigenschappen. Over de features lees ik nog niet wat je dan zoal mist. Twintuner met HDD is geen feature maar gewoon een ander model. Een dergelijk model zal medio 2008 uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:29:
[...]
Een dergelijk model zijn medio 2008 uitkomen.
Volgens mij zijn dergelijke modellen al geruime tijd op de markt maar alleen nog niet voor de Nederlandse kabel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:30

Budha

Online ergo sum

Ik heb recent de H360RS besteld bij 4Launch aangezien ik niet echt de indruk heb dat er heel snel een goed functionerend alternatief zal worden aangeboden door Casema.

Hoewel de winkel mij voorafgaand aan de bestelling verzekerde dat deze binnen 5 dagen zou worden geleverd heb ik vandaag een mail ontvangen waar het volgende in staat:
De door u bestelde Samsung HD Kabel Tuner DCB H360RS (zilver) is vertraagd vanuit de fabrikant Samsung.
Wij verwachten in de loop van volgende week een levering vanuit Samsung. De reden van de vertraging is een ROM (software) update naar de laatste versie.
Merkwaardig dat Samsung de levering zou uitstellen in verband met een software update. Of zou dit de reden zijn dat deze decoder de laatste tijd zo moeilijk leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Lijkt me raar aangezien de firmware gewoon geupdate kan worden via de kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:30

Budha

Online ergo sum

Daarom, vind het ook een vreemd verhaal. Tenzij er echt een chip wordt vervangen. ROM is immers read only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
hmm, nu al 3 weken aan het wachten op de nieuwe type decoder.
Zoals bij bobshop wordt aangegeven als dcb-h360ra.

Iemand een idee waarom deze levering (als ik sommige moet geloven) vanaf november op zich laat wachten??

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:48
De RA is al lang in omloop, inderdaad de verbeterde versie van de R versie. Heb deze al maanden in huis.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
Heb hem binnen hehe...

En tot nu toe stabiel als een huis... (ff afkloppen)
Beeld is inderdaad een stuk voller/scherper etc vul maar in tov 9401r.
Bij discovery channel krijg ik overigens via dolby digital out wel geluid, in tegenstelling tot vele andere gebruikers die zeggen dat je het ding op PCM moet zetten.

Kan ook mee te maken hebben dat ik de h360r aan een a/v receiver heb hangen.

in ieder geval tot nu toe tevreden. Alleen het HDTV logo blijft continue branden. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

guido09 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:23:
in ieder geval tot nu toe tevreden. Alleen het HDTV logo blijft continue branden. Is dat normaal?
Alleen tijdens weergave van HD materiaal hoort het logo blauw op te lichten.

[ Voor 40% gewijzigd door hardware-lover op 09-02-2008 22:37 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
guido09 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:23:
Heb hem binnen hehe...

En tot nu toe stabiel als een huis... (ff afkloppen)
Beeld is inderdaad een stuk voller/scherper etc vul maar in tov 9401r.
Bij discovery channel krijg ik overigens via dolby digital out wel geluid, in tegenstelling tot vele andere gebruikers die zeggen dat je het ding op PCM moet zetten.

Kan ook mee te maken hebben dat ik de h360r aan een a/v receiver heb hangen.

schakelt je receiver ook daadwerkelijk over op dolby digital 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
harryslinger schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 23:10:
[...]

schakelt je receiver ook daadwerkelijk over op dolby digital 5.1?
ik zie nog alleen pcm 48 staan. Zal er eens op letten / zoeken als er 5.1 uitzendingen zijn of deze dan omschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
En ja , receiver geeft bij 5.1 uitzendingen braaf "dolby digital" weer.
Bij gewone uitzendingen PCM.

Netjes dat de decoder dat ook voor mekaar heeft.
Alleen het hdtv lampje blijft regelmatig branden. Soms gaat het uit bij SD uitzendingen.

Ach ja stoort niet echt.

Dus voor iedereen die nog twijfelt over de decoder (type A dus), kopen en genieten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guido09 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 01:47:
hmm, nu al 3 weken aan het wachten op de nieuwe type decoder.
Zoals bij bobshop wordt aangegeven als dcb-h360ra.

Iemand een idee waarom deze levering (als ik sommige moet geloven) vanaf november op zich laat wachten??
Zaten er toevallig ook flyers bij van aanbiedingen van aanbieders van digitale televisie, zoals Casema? Want ik moet nog alles aanvragen.

Maar ik heb wel het idee dat er eerdaags iets nieuws aan zit te komen van Samsung. De laatste keer kwam er allemaal nieuw spul van Samsung uit in april... duurt nog wel lang maar is wel te overbruggen als er echt iets mooi nieuws uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
nee, zaten geen flyers of aanbeidingen ofzo bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik nu de DCB-H360RA 2 maanden op CAIW. Sinds een paar weken last van haperingen (blokjes) in beeld en kort wegvallen van het geluid. Het gekke is, alleen op Ned 1, 2 en 3. Op de andere zenders, incl Film1 en Sport1 niet. Andere (SD) decoder aangesloten om storing in kabelaansluiting uit te sluiten en daar dus geen storing geconstateerd. Voor de zekerheid ook nog andere kabel gebruikt. Zelfde effect. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Software is 1.30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede tweakers,

Ik heb een vraagje aan jullie, ik ben in het bezit van een Samsung 32inch HDready tv.
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le32s81b.asp

Nu wil ik een digitale decoder aanschaffen tevens ook van Samsung. Nu twijfel ik tussen de
DCB-B270R en de DCB-H360RS
Ik ben niet van plan om HD kanalen te kijken via de decoder, dus dan zou ik beter de DCB-B270R kunnen aanschaffen. Alleen deze heeft alleen scart en geen HDMI, wat ik eigelijk wel graag zou willen hebben

Nu is mijn vraag, is het verschil tussen de HDMI aansluiting en de Scart aansluiting erg groot of heeft dit alleen zin als ik wel gebruik maak van de HDkanalen (Casema)
Heeft iemand ervaring met deze 2 decoders, en is het het waard om ruim 100euro meer uittegeven voor alleen die extra HDMI aansluiting?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Het is niet alleen de HDMI aansluiting, maar de betere scaler in de 360R. Om die reden heb ik deze ook gekocht (maak ook geen gebruik van de HDtv mogelijkheid).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[TAG]Speedy schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:31:
Het is niet alleen de HDMI aansluiting, maar de betere scaler in de 360R. Om die reden heb ik deze ook gekocht (maak ook geen gebruik van de HDtv mogelijkheid).
ok, weet je ook hoe die is vergeleken met hun standaard type de DCB-B270R.
Ik zou graag willen weten of het dan ook die extra 100-120 waard is of dat het verschil kwa beeld te verwaarlozen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:29:
Nu is mijn vraag, is het verschil tussen de HDMI aansluiting en de Scart aansluiting erg groot of heeft dit alleen zin als ik wel gebruik maak van de HDkanalen (Casema)
Heeft iemand ervaring met deze 2 decoders, en is het het waard om ruim 100euro meer uittegeven voor alleen die extra HDMI aansluiting?
Het kwaliteitsverschil is enorm. Een digitale TV die niet digitaal wordt aangestuurd is eigenlijk zonde. Kabel TV kijken via de DCB-H360RS is momenteel de best haalbare kwaliteit, en het prijsverschil zeker waard, ook voor de SD kanalen (heb zelf geen HD kanalen meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 14:21

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Het is mij opgevallen dat als je HDMI hebt geselecteerd als output de SCART aansluiting klote kwaliteit geeft, terwijl als je scart als hoofd output neemt, de kwaliteit spontaan erg veel verbeterd. (weet even niet meer welke setting dat was of hoe die heette, was lang geleden en niet mijn toestel) HDMI is dan nog steeds mooier, maar het verschil is al een stuk minder groot. Zal wel ivm met kopieren te maken hebben. Wel jammer, want anders had de TV op HDMI en mijn MCE gewoon via de scart output gekunnen.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:12:
[...]

ok, weet je ook hoe die is vergeleken met hun standaard type de DCB-B270R.
Ik zou graag willen weten of het dan ook die extra 100-120 waard is of dat het verschil kwa beeld te verwaarlozen is.
Nee helaas heb hier geen vergelijking mee gemaakt, maar gewoon gedacht die 100 euro op zo'n bedrag maakt ook niet meer uit (TV + decoder). Misschien dat je bij een speciaalzaak e.e.a. kan vergelijken op een gelijkwaardige tv?

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
makkie ;) schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:59:
Het is mij opgevallen dat als je HDMI hebt geselecteerd als output de SCART aansluiting klote kwaliteit geeft, terwijl als je scart als hoofd output neemt, de kwaliteit spontaan erg veel verbeterd.
....
Wel jammer, want anders had de TV op HDMI en mijn MCE gewoon via de scart output gekunnen.
Dat klopt.
Wanneer je de HDMI/Component uitgang gebruikt op de Samsung schakelt de SCART uitgang terug van RGB naar composiet.

Voor de aansluiting op je MCE zal het niets uitmaken, het enige geschikte signaal waar je TV-kaart mee overweg kan is composiet.
Het veel betere S-Video signaal is bij de Samsung decoders niet beschikbaar.

Meer info:
TVhomeforum.tk - Samsung DCB-H360R: Video uitgangs signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 00:31
Vraagje:

Ik heb een Wii, een Onkyo receiver (met floating boxen) en een hard-disk recorder van Panasonic

Nu wil ik een nieuwe Panasonic plasma van 46 inch gaan kopen die in het voorjaar uitkomt en dan wil ik ook met digitale televisie gaan beginnen. Bij ons zal dat Multikabel worden.

Nu neem ik tegenwoordig nogal het 1 en ander op met die hard-disk recorder en wil ik dus ook als ik digitale tv heb ook op een ander net kunnen opnemen als het net waar ik op kijk. Hiervoor heb ik blijkbaar een twintuner nodig.

Nu zie ik dat alle digitale decoders met twintuner ook een ingebouwde harddisk hebben, maar dat heb ik volgens mij niet nodig, omdat ik al een Hard-disk recorder heb. Lijkt me wat zonde van het geld.

Zijn er ook digitale decoders met twintuner zonder ingebouwde hard-disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:35:
Het kwaliteitsverschil is enorm. Een digitale TV die niet digitaal wordt aangestuurd is eigenlijk zonde. Kabel TV kijken via de DCB-H360RS is momenteel de best haalbare kwaliteit, en het prijsverschil zeker waard, ook voor de SD kanalen (heb zelf geen HD kanalen meer).
Klinkt goed, ga me er toch eens verder in verdiepen.
Weet iemand ook of ik ergens de decoders in actie kan zien, dan zou ik het natuurlijk ook zelf kunnen ondervinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kakels schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:16:
Zijn er ook digitale decoders met twintuner zonder ingebouwde hard-disk?
-=OFFTOPIC=-
Jawel hoor, de Siemens Gigaset M750C. De gebruikers_ervaringen zijn erg wisselend. De mijne zijn echter zo positief sinds de laatste firmware_update dat de Samsung H360R werkeloos aan de kant blijft staan.
-=ONTOPIC=-

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 12-02-2008 17:28 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Inderdaad offtopic, want de Gigaset M750C heeft geen HDMI en is dus niet te vergelijken met de Samsung DCB-H360R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RichieB schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:00:
Inderdaad offtopic, want de Gigaset M750C heeft geen HDMI en is dus niet te vergelijken met de Samsung DCB-H360R.
Daar ging de vraag niet over....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de volgende combinatie ?

Panasonic 37PV70 plasma
Samsung DCB360R

Ben erg benieuwd naar het beeld via de kabel bij Ned 1 etc. dus het gewone kabelsignaal.

Ik heb een 42 inch LCD gezien met de analoge kabel en dat was niet echt goed te noemen. Ook een 32 inch LCD op digitale kabel (geen HD, de HUMAX) was zeer slecht.
Na wat research kwam ik uit op deze combi, welke theoretisch, via de HDMI aangesloten, volgens mij het beste beeld zou moeten geven.

Kan iemand dit bevestigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
De Samsung DCB-H360R aangesloten via HDMI met upscaling naar 1080i (of 720p) zal inderdaad het beste beeld geven op de 37PV70. Er is momenteel namelijk geen ander HDMI upscaling digitale TV decoder verkrijgbaar. Hier in de omgeving Den Haag (Casema) icm een Samsung LE-40F71 is het beeld echt super. Ik heb heel in het begin wel even de analoge kabel in m'n TV gehad, maar dat was inderdaad vrij slecht. Welke TV je er op aansluit is eigenlijk niet belangrijk; je wilt een digitale TV gewoon digitaal aansturen. Dus nogmaals: momenteel is de Samsung DCB-H360R de enige (tenzij je bij UPC zit) digitale kabel decoder die HDMI en upscaling doet, en het resultaat is prima.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:16:
Gebruik nu de DCB-H360RA 2 maanden op CAIW. Sinds een paar weken last van haperingen (blokjes) in beeld en kort wegvallen van het geluid. Het gekke is, alleen op Ned 1, 2 en 3. Op de andere zenders, incl Film1 en Sport1 niet. Andere (SD) decoder aangesloten om storing in kabelaansluiting uit te sluiten en daar dus geen storing geconstateerd. Voor de zekerheid ook nog andere kabel gebruikt. Zelfde effect. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Software is 1.30.
Geen Idee wat het zou kunnen zijn maar ik heb hier hetzelde probleem,
Mijn decoder is ruim een jaar oud (is nog de RS).

Iemand anders ook die problemen?

• Arfman

Arfman

Drome!

Kennis van me had hetzelfde met een Panasonic decoder. Oplossing: ouderwetse TV antenneversterker er voor geknoopt, opgelost..

Verwijderd

heb net een Software Update gedaan van 1.27 naar 1.30, het probleem lijk grotendeels opgelost.
even afwachten hoe het zich ontwikkeld. Voor wat die versterker betreft die zat er al achter. thanx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:56

KhaZ

Alfa Romeo

Ik wacht nu al zo'n 3 maanden op dit ding, bij verschillende webshops heb ik bestellingen gedaan. Ik word gek!

Nu heb ik een winkel gevonden die de zwarte versie, de 360R op voorraad heeft. Nu is er dus ook een nieuwe versie, de 360RA. Is het de moeite waard om te wachten op een RA, of toch gewoon de R te nemen? Is er een verschil in HDMI versie? Ik heb een Philips 9732 Full HD tv.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KhaZ schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:20:
Ik wacht nu al zo'n 3 maanden op dit ding, bij verschillende webshops heb ik bestellingen gedaan. Ik word gek!

Nu heb ik een winkel gevonden die de zwarte versie, de 360R op voorraad heeft. Nu is er dus ook een nieuwe versie, de 360RA. Is het de moeite waard om te wachten op een RA, of toch gewoon de R te nemen? Is er een verschil in HDMI versie? Ik heb een Philips 9732 Full HD tv.
Ik weer niet waar je woont maar in Hengelo bij de BCC staan er nog een paar. Zilver en zwart en ook revisie A

En nooit te oude revisie nemen, daar krijg je heel veel spijt van.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 18:15 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste