AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Of zou hij doelen op de Revisie A waar 2 post boven over wordt gesproken?
De A versie is echt al een behoorlijke poos beschikbaar. Daar zullen ze waarschijnlijk niet op doelen.Lumics schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:08:
Vandaag contact gehad met iemand van de megamax, deze vertelde mij dat de 360R wordt vervangen door een nieuw type HD decoder. Is daar al wat over bekend?
Of zou hij doelen op de Revisie A waar 2 post boven over wordt gesproken?
Testing, one, two ...
Maar ze weten nog steeds niet wanneer deze binnenkomt.
Hierop de bestelling geannuleerd.
Bij kieskeurig gekeken, en daar was hij bij Coolsound nog wel op voorraad. (volgens hun site)
Speciaal gemaild naar Coolsound en gevraagd of hij echt op voorraad is, Ja is het antwoord.
Ik dus snel de Samsung opgezocht op hun site, en daar stond hij met status Groen: op voorraad.
Ik heb de bestelling geplaatst een half uurtje geleden, en nu staat de status in het Oranje: niet op voorraad.
Kennelijk had ik de allerlaatste en is de voorraad realtime bijgewerkt.
Verwijderd
3 weken terug had ik mijn tv besteld bij Goedkoopste.nu omdat die deze op voorraad hadden.
Dat beelk dus niet het geval. Bij mij stond er de dag erna opeens ook een ander icoontje op de website.
Maar ik hoop het voor je.
Ik wacht ook al 6 weken op mijn decoder.
Verwijderd
Verwijderd
http://www.digitalekabelt...ific_atlanta_hdtv_p.shtml
Pas wel op met de Samsung er zijn nog aardig wat oude modellen in de handel, ik heb er laatst een gekocht en er lagen dozen met het oude en nieuwe model.
Nieuw model is revisie A, er staat op de barcode sticker een A achter ....RS. Productie datum staat ook op de barcode : 01012008.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2008 18:23 ]
Verwijderd
Dan zou ik verwachten dat er op meer zenders problemen zijn, en niet alleen op Ned1,2,3. Maar goed ik ga het proberen. Er valt slecht naar te kijken momenteel.Arfman schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:22:
Kennis van me had hetzelfde met een Panasonic decoder. Oplossing: ouderwetse TV antenneversterker er voor geknoopt, opgelost..
Eens, hij had het ook op alle zenders inderdaadVerwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:02:
[...]
Dan zou ik verwachten dat er op meer zenders problemen zijn, en niet alleen op Ned1,2,3. Maar goed ik ga het proberen. Er valt slecht naar te kijken momenteel.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Welke uitzendingen zijn dat zoal?guido09 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:47:
En ja , receiver geeft bij 5.1 uitzendingen braaf "dolby digital" weer.
Bij gewone uitzendingen PCM.
Netjes dat de decoder dat ook voor mekaar heeft.
Alleen het hdtv lampje blijft regelmatig branden. Soms gaat het uit bij SD uitzendingen.
Ach ja stoort niet echt.
Dus voor iedereen die nog twijfelt over de decoder (type A dus), kopen en genieten.
Ik heb eigenlijk altijd op Film1HD dat er "Dolby Digital 2CH" staat, idem voor de Duitse zenders met het digital logo, en bij de rest PCM.
Op 2 receivers geprobeerd....
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Discovery HD kan ik niet zien, geen HD abonnement....Arfman schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:19:
Discovery HD heeft hier (@home) DD5.1.
Kan alleen Film1HD en Sport1HD zien....
Ik vind die 4 euro per maand teveel voor die 2 herhaal zenders. En een HD DEMOkanaal (belachelijk dat we die niet zien!)
Film1HD is vooral waar we die HD box voor hebben eigenlijk.
Onze HD box hangt overigens aan het Multikabel netwerk.
Die pagina die ik ken ik al een tijdje, is ook al sinds 23 mei 2007Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 18:19:
Er komt inderdaad een nieuwe HDTV decoder, alleen is dit een PVR.
http://www.digitalekabelt...ific_atlanta_hdtv_p.shtml
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd
Hij komt als het Casema financieel het beste uitkomt.Royz schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:02:
[...]
Die pagina die ik ken ik al een tijdje, is ook al sinds 23 mei 2007. maar wanneer komt ie nu eens echt? Iemand?
Dus al de consument weer eens mag gaan dokken.
dat moeten we toch altijd aangezien wij de decoder aan moeten schaffen en vast moeten betalen voor VOD ed?Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:40:
[...]
Hij komt als het Casema financieel het beste uitkomt.
Dus al de consument weer eens mag gaan dokken.
btw super link, thanks!!
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd
je loopt wat achter, er zijn 5 zenders ipv 2:Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:47:
[...]
Discovery HD kan ik niet zien, geen HD abonnement....
Kan alleen Film1HD en Sport1HD zien....
Ik vind die 4 euro per maand teveel voor die 2 herhaal zenders. En een HD DEMOkanaal (belachelijk dat we die niet zien!)
Film1HD is vooral waar we die HD box voor hebben eigenlijk.
Onze HD box hangt overigens aan het Multikabel netwerk.
Discovery
Nat. Geo
HD1.nl
Brava HD TV
History channel
Topapparaat, echt een aanrader!
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Verwijderd
Waar had je hem gekocht en tegen welke prijs? En je laatste bericht is van 11 dagen gelden dus moest je toch zolang wachten?KhaZ schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:57:
Gisteren alles ingesteld, ik zit bij Casema en kijk op een Philips 42PFL9732 en ik moet zeggen: mooier kan TV niet worden. Ik heb altijd kritiek, maar hier kan ik gewoon niets verzinnen: geweldig.
Topapparaat, echt een aanrader!
Want via de @home kom ik er niet echt uit hoe je je moet aanmelden. En als je dat dan hebt gedaan zit je a) met een recorder die je niet nodig bent voor SD of je betaalt voor je decoder de hoofdprijs van 300 euro.
Waarom biedt @home het pakket niet aan zonder decoder?!?
Uhm ben je wel eens IN een winkel geweest gaan kijken?ksi schreef op zondag 02 maart 2008 @ 21:57:
Als ik helemaal nog geen digitale smartcard heb en ik zou deze 360ra bestellen. Kan ik dan gelijk al via de kabel kijken?
Want via de @home kom ik er niet echt uit hoe je je moet aanmelden. En als je dat dan hebt gedaan zit je a) met een recorder die je niet nodig bent voor SD of je betaalt voor je decoder de hoofdprijs van 300 euro.
Waarom biedt @home het pakket niet aan zonder decoder?!?
Smartcard is gewoon los te krijgen voor 15 euro zoiets. Je kunt meteen "gratis" kijken naar het volledige pakket, maar je moet wel de smartcard registeren anders werkt ie na een periode niet meer (meen 2 maanden).
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Nope das maar 2 weken! (had hetzelfde probleem)Dukey schreef op maandag 03 maart 2008 @ 06:01:
[...]
Uhm ben je wel eens IN een winkel geweest gaan kijken?
Smartcard is gewoon los te krijgen voor 15 euro zoiets. Je kunt meteen "gratis" kijken naar het volledige pakket, maar je moet wel de smartcard registeren anders werkt ie na een periode niet meer (meen 2 maanden).
Allergisch voor winkelsDukey schreef op maandag 03 maart 2008 @ 06:01:
[...]
Uhm ben je wel eens IN een winkel geweest gaan kijken?
Binnenkort de opvolger met opname capaciteit!?!?
Verwijderd
Ik heb de samsung dcb-h360rs, de DVDR3595H en de hts3357.
Hoe kan ik deze nu het beste op elkaar aansluiten. De situatie nu:
H360rs zit via scart op de dvdrecorder aangesloten (antenne komt ook binnen op de ontvanger)
De hdd recorder heeft de antenne doorgelust gekregen van de H360rs. Via scart is de hdd recorder met de tv verbonden. De home cinema set is ook via scart met de tv verbonden. De tv is met de audio uitgang/ingang verbonden met de home cinema set.
Mijn probleem:
als ik via hdd recorder (analoog) tv kijk kan ik wel geluid via de home cinema set krijgen (aux) maar niet wanneer ik digitaal tv kijk (dan krijg ik geluid via aux of tv optie op de home cinema set).
Verder heb ik sinds deze zaken op elkaar aangesloten zijn problemen met nl 1,2,3 en rtl 4 ik krijg dan de e37 foutmelding (geen signaal) terwijl er wel wel signaal is op de andere zenders. Opnieuw alle zenders binnen halen geeft hetzelfde probleem.
Kan iemand mij vertellen wat de optimale instellingen/verbindingen zijn?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Als je de EK voetbal in HD wil zien loop je wel risico dat er grote schaarste is rond die tijd van het jaar.tvdoc schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:59:
Ik hoorde deze week dat Humax in Mei met een HD decoder gaat komen ,(helaas nog niet met harde schijf), zwarte uitvoering , gaat verkoop rond de 169 euro kosten. Dus als er mensen zijn die een HD ontvanger aan willen schaffen , zou ik nog even wachten.
Verwachting einde van het jaar van de firma Humaxksi schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:49:
[...]
Binnenkort de opvolger met opname capaciteit!?!?
Ik zou graag de 360RA willen kopen voor de upscale functionaliteit een de paar HD zenders die beschikbaar zijn. Maar ik zit in de volgende situatie.
Ik gebruik momenteel een zeer oude digitale televisie ontvanger van panasonic (@home) via scart.
Ik zit in mijn studentenhuis aan het eind van de kabel, ik heb wel een versterker aan het begin van de kabel geplaatst.
Het ene kanaal staat bij mij op een sterkte van 38 procent terwijl andere kanalen een sterkte hebben van 60%. Echter iedere kanaal geeft nu goed beeld.
Zou het problemen kunnen opleveren om deze HD ontvanger aan het eind van de kabel aan te sluiten, want ik kan me voorstellen dat er een sterker signaal nodig is voor HD content dan voor SD content. Het laatste waar ik op zit te wachten is stotterend beeld, of artifacts.
Desnoods kan ik ook nog een kabel naar de bron trekken.
Ik hoop het, dan ben ik eindelijk van die bagger samsung af.tvdoc schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:59:
Ik hoorde deze week dat Humax in Mei met een HD decoder gaat komen ,(helaas nog niet met harde schijf), zwarte uitvoering , gaat verkoop rond de 169 euro kosten. Dus als er mensen zijn die een HD ontvanger aan willen schaffen , zou ik nog even wachten.
Zal het deze zijn ?

Verwijderd
nee ander (nieuw) modeliceme schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:10:
[...]
Ik hoop het, dan ben ik eindelijk van die bagger samsung af.
Zal het deze zijn ?
[afbeelding]
Enig idee wanneer?
Sta op het punt een Hd decorder aan te schaffen.
Whatever.
Mijn vrouw vindt het prettig als bij GTST (jaja je leest het goed) ondertiteling ingesteld staat via teletekst -> pagina 222.
Nu worden de ondertitels veel te kort weergegeven...ongeveer een halve seconde. Dit is veel te snel om het te kunnen volgen.
Is dit 'normaal' bij dit apparaat of is het een kwestie van instellen? Heb al wat zitten rondneuzen in het menu van de set-top box, maar kan niets vinden wat er op lijkt.
I used to be schizophrenic, but we are okay now.
Verwijderd
ja, maar kan er nog niets over zeggen, omdat e.e.a. op een planning is gebaseerd en die willen nog wel eens uitlopen. Ik zou gewoon nog even wachten.Harmen schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:51:
[...]
Enig idee wanneer?
Sta op het punt een Hd decorder aan te schaffen.
Verwijderd
nee, dit is een fout/ bug in de softwareNRGetic schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:29:
Ik heb de Samsung DCB-H360R i.c.m. @home digitaal.
Mijn vrouw vindt het prettig als bij GTST (jaja je leest het goed) ondertiteling ingesteld staat via teletekst -> pagina 222.
Nu worden de ondertitels veel te kort weergegeven...ongeveer een halve seconde. Dit is veel te snel om het te kunnen volgen.
Is dit 'normaal' bij dit apparaat of is het een kwestie van instellen? Heb al wat zitten rondneuzen in het menu van de set-top box, maar kan niets vinden wat er op lijkt.
Verwijderd
Ik was er al bang voorVerwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:36:
[...]nee, dit is een fout/ bug in de software

en er zit geen fw update aan te komen die deze tor er uit haald?

I used to be schizophrenic, but we are okay now.
Verwijderd
Heb er net 1 besteld
Verwijderd
op termijn.NRGetic schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:23:
[...]
Ik was er al bang voor![]()
en er zit geen fw update aan te komen die deze tor er uit haald?
Verwijderd
Teletekst via de decoder is echt rampzalig onhandig.
Geen half scherm/half teletekst, geen geheugen voor alle TT pagina's, geen makkelijk tussens subpagina's scrollen en nog wast andere zaken die wel met de TV gedaan kunnen worden.
Leg je toch gewoon een coax nog naar de tv. Als je dan teletekst wilt zien gooi je de bron ff om.Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 09:57:
Het zou prettiger zijn als het stomme apparaat gewoon teletekst doorgaf aan de TV.
Teletekst via de decoder is echt rampzalig onhandig.
Geen half scherm/half teletekst, geen geheugen voor alle TT pagina's, geen makkelijk tussens subpagina's scrollen en nog wast andere zaken die wel met de TV gedaan kunnen worden.
Verwijderd
Dat doe ik dus ook maar dat leidt er wel toe dat ik uiteindelijk toch vaker analoog kijk dan digitaal omdat de functionaliteit van de encoder te slecht is vergeleken met de functionaliteit van de TV.Dukey schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:49:
[...]
Leg je toch gewoon een coax nog naar de tv. Als je dan teletekst wilt zien gooi je de bron ff om.
En voor wat betreft teletekst zou een decoder het teletekst signaal gewoon kunnen doorgeven aan de TV zodat je de TV superieure teletekst bediening ook zou kunne gebruiken icm het digitale signaal.
Het is daarom een zwak punt van de Samsung decoder dat er geen teletekst signaal wordt doorgegeven naar de TV.
Zeker echt teletekst liefhebbers zullen deze decoder een ramp vinden.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Verwijderd
HDMI is toch bedacht met televisies in gedachte?RichieB schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:18:
Teletekst doorgeven aan de TV kan niet via HDMI. Dus voor deze decoder redelijk onzinnig, want dan zou je weer een analoge uitgang moeten gebruiken.
Is het niet vreemd om dan geen ruimte voor een teletekst signaal of andere aanvullend data signaal te reserveren ?
Nee, deze humax heeft een CONAX decoder, en geen irdeto2 decoder.Tinman schreef op zondag 23 maart 2008 @ 20:46:
Werkt deze HUMAX gewoon met @home?
Misschien dat er binnenkort wel een emu komt voor irdeto2, zodat al die dbox2 en dreamboxen weer de kast uit kunnen, aangezien ird2 het afgelopen november gekraakt zou zijn. Ik heb er alleen niet zoveel vertrouwen in.
Deze is te koop bij Redcoon:mace schreef op zondag 30 maart 2008 @ 11:56:
[...]
Nee, deze humax heeft een CONAX decoder, en geen irdeto2 decoder.
Misschien dat er binnenkort wel een emu komt voor irdeto2, zodat al die dbox2 en dreamboxen weer de kast uit kunnen, aangezien ird2 het afgelopen november gekraakt zou zijn. Ik heb er alleen niet zoveel vertrouwen in.
http://www.redcoon.nl/ind...max_PR_HD_1000_C_(Kabel)/
en volgens hun werkt ie gewoon met @home.
Maar als deze decoder hier niet werkt waarom verkoopt Redcoon hem dan.
Verwijderd
ik kan via de standaard decoder Samsung 850 met scart stekker wel teletekst onderschriften digitaal zien dus moet het inderdaad aan de HDMI verbinding liggenRichieB schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 23:18:
Teletekst doorgeven aan de TV kan niet via HDMI. Dus voor deze decoder redelijk onzinnig, want dan zou je weer een analoge uitgang moeten gebruiken.
Nu lijkt het wel dat sommige zenders slechter beeld hebben dan met mijn vorige simpele 270 (of zoiets) decoder aangesloten via scart.
Ligt dit nu aan mij, de kabel (gold plated), of misschien aan de TV. Ik krijg als het goed is morgen een andere met gls pakketdienst
btw: het is een 360RSA prod datum 200802
Hier zou wat zinnigs moeten staan...
ik zie het als ruis / sneeuw. misschien ben ik wat te kritisch, maar daar lijkt het gewoon op. Niet echt het kraakheldere wat je zou moeten verwachten.RichieB schreef op zondag 30 maart 2008 @ 14:55:
@Fritske: wat is "slechter" ? Beschrijf eens wat je ziet. Aan de kabel zal het niet liggen, tenzij je MPEG2 storingen/haperingen ziet.
Het is ook niet altijd zo, en op alle zenders trouwens... kan natuurlijk ook gewoon aan de uitzending liggen en dat ik er nu meer op let met de nieuwe decoder en kabel...
[ Voor 18% gewijzigd door Fritske op 30-03-2008 15:14 ]
Verwijderd
maar wat mag je verwachten? Perfect beeld alléén vIa een HD zender op een Full HD TV ? Of ook beter beeld van NIET HD zenders vergeleken met beeld via een standaard NIET HD DECODER op FULL HD?Fritske schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:13:
[...]
ik zie het als ruis / sneeuw. misschien ben ik wat te kritisch, maar daar lijkt het gewoon op. Niet echt het kraakheldere wat je zou moeten verwachten.
Het is ook niet altijd zo, en op alle zenders trouwens... kan natuurlijk ook gewoon aan de uitzending liggen en dat ik er nu meer op let met de nieuwe decoder en kabel...
Ik denk dat je H360R de zwakkere zenders nu gewoon duidelijker als zwakker laat zien. Ik neem aan dat de meeste zenders er nu toch beter uit zien dan voorheen met je 270 die via scart was aangesloten?Fritske schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:13:
[...]
ik zie het als ruis / sneeuw. misschien ben ik wat te kritisch, maar daar lijkt het gewoon op. Niet echt het kraakheldere wat je zou moeten verwachten.
Enkele zenders hebben behoorlijk wat compressie op hun uitzendingen (Motors-TV bijv.).
Testing, one, two ...
Verwijderd
DCB-H360RS vinden. Niet de DCB-H360RSA.
Nu ben ik net een paar pagina's terug gegaan op dit forum, en las ik dat het op de barcode/sticker stond dat het een A versie betreft. Nu denk ik dus dat het misschien wel de goede ( DCB-H360RSA) versie was.
Wie weet of de (nieuwe) A versie ook op de doos vermeld staat of alleen op de barcode?
alvast bedankt,
Verwijderd
De barcode staat op de doos !Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:42:
Ik ben gisteren bij Saturn geweest, en opzoek gegaan naar de hd ontvanger. Hier kon ik alleen de
DCB-H360RS vinden. Niet de DCB-H360RSA.
Nu ben ik net een paar pagina's terug gegaan op dit forum, en las ik dat het op de barcode/sticker stond dat het een A versie betreft. Nu denk ik dus dat het misschien wel de goede ( DCB-H360RSA) versie was.
Wie weet of de (nieuwe) A versie ook op de doos vermeld staat of alleen op de barcode?
alvast bedankt,
Verwijderd
Verwijderd
Nee begrijp je niet. Op de barcode op de doos staat het type nr. met de A erbij, anders heb je de oude. Er staat ook de produktiedatum op, iets van 200801 (januari 2008).Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:00:
Op de doos zelf stond DCB-H360RS. Maar als ik het goed begrijp dan zou het dus ook de DCB-H360RSA versie kunnen zijn?
Op mijn doos staat op de barcode sticker :
MODEL : DCB-H360RS
DCBH360RSA/XEN
200801
Het komt trouwens geregeld voor dat ze ingeruilde ' foute decoders' weer netjes in de doos proppen en weer als nieuw verkopen.
Het aanbod is momenteel wel minimaal, terwijl het een booming business is. Beetje vreemd....
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
misschien een aantal pagina's terug lezen?Mooooody schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:12:
Weet iemand wanneer er nieuwe dvb-c receivers uitkomen?
Het aanbod is momenteel wel minimaal, terwijl het een booming business is. Beetje vreemd....
Is hier al meerdere malen genoemd.
Update: TV s binnengekomen (32" Samsung R81). Het beeld is nu wel erg goed op alle zenders. Waarschijnlijk was die andere tv niet uitermate geschikt voor HDMI.... Er zit er ook maar 1 op.Fritske schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:13:
[...]
Maarja... het gaat nu lekker.... Had wel niet gedacht dat 32" toch nog zo groot zou uitvallen btw...
Die Humax bedoel je? Die is niet nieuw en ook niet best.stimpyrulez schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 07:33:
[...]
misschien een aantal pagina's terug lezen?
Is hier al meerdere malen genoemd.
Geen nieuwe modellen dus....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik ga er een pana plasma op aansluiten.
Mvg,
Rob.
Mvg, Rob.
Verwijderd
Je kunt nu wel een andere kopen van rond 100 euro, of gelijk deze. En over een jaar weer rond de 200 euro uitgeven voor een hd ontvanger. Dan kun je in juni gelijk bijv. het ek in hd zien.
Bij de Saturn in Tilburg hebben ze er nog genoeg op voorraad. 239 euro. Vergelijk dit met internet dan betaal je minstens 200 excl. bezorgen. En je moet dan 4 weken wachten.
Ik ben ook van plan een panasonic plasma te kopen. Iemand idee of dit een goede combi is? Of toch een lcd van samsung?
onder andere, maar ook hier (dat was een pagina verder terugMooooody schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:01:
[...]
Die Humax bedoel je? Die is niet nieuw en ook niet best.
Geen nieuwe modellen dus....
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:17:
Ik denk van wel, althans ik heb er zojuist ook een aangeschaft.
Je kunt nu wel een andere kopen van rond 100 euro, of gelijk deze. En over een jaar weer rond de 200 euro uitgeven voor een hd ontvanger. Dan kun je in juni gelijk bijv. het ek in hd zien.
Bij de Saturn in Tilburg hebben ze er nog genoeg op voorraad. 239 euro. Vergelijk dit met internet dan betaal je minstens 200 excl. bezorgen. En je moet dan 4 weken wachten.
Ik ben ook van plan een panasonic plasma te kopen. Iemand idee of dit een goede combi is? Of toch een lcd van samsung?
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Maar daar wordt een link gegeven naar hier, waar(als je in de linkerkolom kijkt) op dit punt uit zou kunnen komen, welke dus imho het meest boeiende nieuws bevatstimpyrulez schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:52:
[...]
onder andere, maar ook hier (dat was een pagina verder terug)
Verwijderd
Het is een prima combinatie. (zelf een TH 42PY700)Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:17:
Overigens heeft de plasma van panasonic zo te zien ook zelf een goede scaler want de normale SD kanalen zijn al zonder meer goed ook zonder een HD ontvanger die ze naar HD upscaled.
Ik heb de HD ontvanger tweedehands goedkoop gekocht omdat de afstandbediening slecht functioneerde (er zat achteraf nog een bijna onzichtbaar stukje folie op het apparaat) en dat vond ik ivm met het komende EK en de Olympische spelen in HD een goede investering.
Als je de deze decoder echter alleen koopt om de kwaliteit van je SD kanalen te verbeteren en een HD abbo nog niet de moeite waard vind dat zou ik eerst even kijken of je tevreden bent met de scaling van je pana plasma TV of misschien kijken of je iemand kent van wie je deze decoder even een dagje mag lenen.
Het zal niet al te lang meer duren voor er meer keuze op de markt komt en het aanbod van HD zenders is natuurlijk nog heel matig en dus is wachten zeker een optie.
Verwijderd
Storing lijkt gedetecteerd. Ik gebruik een Netgear MP101 Musicplayer via draadloos netwerk. Als dat ding aanstaat stoort 'ie Ned1, 2 en 3. Een beetje prutsen met de antenne maakt het wel minder, maar niet geheel storingsvrij. Wellicht geldt dit nog voor meer draadloze apparaten?Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:16:
Gebruik nu de DCB-H360RA 2 maanden op CAIW. Sinds een paar weken last van haperingen (blokjes) in beeld en kort wegvallen van het geluid. Het gekke is, alleen op Ned 1, 2 en 3. Op de andere zenders, incl Film1 en Sport1 niet. Andere (SD) decoder aangesloten om storing in kabelaansluiting uit te sluiten en daar dus geen storing geconstateerd. Voor de zekerheid ook nog andere kabel gebruikt. Zelfde effect. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Software is 1.30.
Het gaat niet alleen om de scaling, maar ook om het feit dat je digitale TV digitaal (dus via HDMI) over wil brengen naar je digitale TV. Je hebt dan de best mogelijke kwaliteit, zonder enig verlies. Op dit moment heb je dan alleen de keus voor deze decoder. Ik heb zelf ook geen HD abbo (meer), en zou niet terug willen naar analoog TV kijken.Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:43:
[...]
Als je de deze decoder echter alleen koopt om de kwaliteit van je SD kanalen te verbeteren en een HD abbo nog niet de moeite waard vind dat zou ik eerst even kijken of je tevreden bent met de scaling van je pana plasma TV of misschien kijken of je iemand kent van wie je deze decoder even een dagje mag lenen.
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:57:
Wij hebben deze decoder ook sinds gisteren.
We gebruiken hem op een Samsung LE32M51 LCD TV.
De box werkt prima, is alleen wat trager dan de vorige.
De decoder is via HDMI aangesloten, echter hebben we 2 puntjes:
1. De TV gaat niet naar het HDMI kanaal als de box aangaat (Is dit normaal?)
2. Het volume van de box zelf werkt niet. Van volume 0 (geen geluid) naar 1 is uiteraard hoorbaar, maar 1-16 is exact het zelfde. Is dit ook normaal voor HDMI?
Nu moeten we steeds het volume van de TV apart aanpassen en voor mij is dat niet zo'n probleem ,gezien dat via de AB van de decoder kan (zelfde merk) maar de ouderen in het gezin snappen dat niet. Dan vergeten ze hem terug te zetten op STB, en zappen ze weer analoog. En uiteraard snappen ze niet dat ie dan weer op het HDMI kanaal moet (laat staan dat ze snappen wat dat is) Dus dat is allemaal niet ideaal.
Iemand die weet of dit normaal is? Het beeld en geluid gaat overigens wel prima via HDMI en er lijken tot dusver geen échte problemen.
1. Mijn TV (Panasonic TH-42PV70F) gaat ook niet vanzelf naar de HDMI-ingang, maar gelukkig kun je wel instellen welke ingang hij kiest bij het aanzetten.
2. Je kunt het volume van het HDMI-signaal niet veranderen, de decoder heeft die mogelijkheid gewoon niet.
Een oplossing zou kunnen zijn: koop een universele AB en dan de volume knoppen programmeren als die van de tv en de programmaknoppen als die van de decoder.
[ Voor 20% gewijzigd door Knuppel58 op 06-04-2008 10:24 ]
Verwijderd
met een 2e HD-ontvanger die in ontwikkeling is, wordt het wel mogelijk het volume van het HDMI signaal te veranderen. De Samsung DCB-H360 ondersteund dit inderdaad niet via HDMI.Knuppel58 schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:18:
Beide zijn geen fout van de decoder.
1. Mijn TV (Panasonic TH-42PV70F) gaat ook niet vanzelf naar de HDMI-ingang, maar gelukkig kun je wel instellen welke ingang hij kiest bij het aanzetten.
2. Je kunt het volume van het HDMI-signaal niet veranderen, de decoder heeft die mogelijkheid gewoon niet.
Een oplossing zou kunnen zijn: koop een universele AB en dan de volume knoppen programmeren als die van de tv en de programmaknoppen als die van de decoder.
1. Klopt idd dat HDMI ingangen niet zelf schakelen. Er zijn wel technieken die dit mogelijk maken maar dan moeten alle apparaten (decoder, tv en eventuele HDMI receiver) dit ondersteunen. Ik gebruik een HDMI receiver en ik schakel dus de receiver in plaats van op de tv. De tv laat dus ten alle tijde het juiste beeld zien.Knuppel58 schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:18:
Beide zijn geen fout van de decoder.
2. Ik zou niet eens willen dat de decoder iets aan het geluid of volume doet. Zo puur mogelijk richting de receiver.
3. gebruik zelf een Philips 8015 om alles te bedienen, gaat perfect.
[ Voor 4% gewijzigd door Dukey op 06-04-2008 13:15 ]
Verwijderd
- werkt ondertiteling naar behoren?
- werkt het uberhaupt via hdmi?
- werkt ondertiteling naar behoren?Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:32:
Is er een 360RSA gebruiker die wat meer kan vertellen over de teletekst werking?
geen idee (teletext ondertitels), de automatisch meegestuurde ondertitels met het digitale signaal
werken wel goed.
Jups, werkt perfect. Heb er geen problemen mee.
[ Voor 7% gewijzigd door stimpyrulez op 08-04-2008 07:18 ]
Als je met de 2e vraag bedoelt of het teletekst via HDMI doorgegeven wordt aan de TV dan is het antwoord: nee. Teletekst is een analoog protocol dat niet via HDMI kan worden doorgegeven. Wel kan je natuurlijk gewoon de teletekst functie van de decoder gebruiken en die via HDMI bekijken.Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:32:
Is er een 360RSA gebruiker die wat meer kan vertellen over de teletekst werking?
Daar doelde ik dus ook op.RichieB schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:18:
[...]
Als je met de 2e vraag bedoelt of het teletekst via HDMI doorgegeven wordt aan de TV dan is het antwoord: nee. Teletekst is een analoog protocol dat niet via HDMI kan worden doorgegeven. Wel kan je natuurlijk gewoon de teletekst functie van de decoder gebruiken en die via HDMI bekijken.
teletext via decoder werkt gewoon goed
Verwijderd
Is het nog steeds huilen met de pet op, maar er is toch geen alternatief? Of is de A-revisie echt de decoder en de 250 euro waard?
Verwijderd
Het is natuurlijk maar wat je goed noemt. Je krijgt altijd een onhandig extra schermpje dat vraagt naar je OSD taal (terwijl er maar 1 optie in staat) en verder biedt teletekst op de televisie vaak veel meer mogelijkheden bijvoorbeeld met split screen en pagina's in het geheugen en het scrollen door subpagina's. Allemaal functionaliteit die deze Samsung decoder niet heeft.stimpyrulez schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:16:
[...]
Daar doelde ik dus ook op.
teletext via decoder werkt gewoon goed
Vergeleken met de functionaliteit van mijn TV is de teletekstvoorziening van de decoder daarom ronduit dramatisch slecht te noemen. Je gaat 15 jaar terug in de tijd.
Gebruik van teletekst is voor mij regelmatig een reden om analoog te kijken en niet via de decoder.
Ja ok, daar moet ik je dan wel weer gelijk in geven, maar ik gebruik het bijna nooit.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:46:
[...]
Het is natuurlijk maar wat je goed noemt. Je krijgt altijd een onhandig extra schermpje dat vraagt naar je OSD taal (terwijl er maar 1 optie in staat) en verder biedt teletekst op de televisie vaak veel meer mogelijkheden bijvoorbeeld met split screen en pagina's in het geheugen en het scrollen door subpagina's. Allemaal functionaliteit die deze Samsung decoder niet heeft.
Vergeleken met de functionaliteit van mijn TV is de teletekstvoorziening van de decoder daarom ronduit dramatisch slecht te noemen. Je gaat 15 jaar terug in de tijd.
Gebruik van teletekst is voor mij regelmatig een reden om analoog te kijken en niet via de decoder.
En voor die paar keer, doet het wat het moet doen
Met die bevestiging klopt, alleen met mijn harmony 525 is dat zo aangepast, dat het gewoon met 1 knop werkt
Natuurlijk is de teletekst voorziening op je TV beter, maar die van de decoder is best in orde. Zeker niet "ronduit dramatisch slecht". Geloof me, ik heb satelliet ontvangers gezien (Philips) die echt slecht met teletekst waren. Die van Samsung is gewoon goed werkbaar.Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:46:
[...]
Vergeleken met de functionaliteit van mijn TV is de teletekstvoorziening van de decoder daarom ronduit dramatisch slecht te noemen.
Als je teletekst gebruikt ga je sowieso 15 jaar terug in de tijd. Alleen de BBC en Nederland gebruikt het nog (CNN heeft het bijv. al jaren geleden afgeschaft). Moderne mensen gebruiken een EPG en internet.Je gaat 15 jaar terug in de tijd.
Verwijderd
Een EPG heeft alleen nut voor de programma gegevens en teletekst heb je gewoon nog op de meeste zenders. Als je nieuws of sportuitslagen of beurskoersen wil volgen terwijl je TV kijkt nog steeds een prima medium. En natuurlijk heeft niet iedereen heeft een HTPC computer met internet gekoppeld aan zijn TV.RichieB schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:04:
[...]
Natuurlijk is de teletekst voorziening op je TV beter, maar die van de decoder is best in orde. Zeker niet "ronduit dramatisch slecht". Geloof me, ik heb satelliet ontvangers gezien (Philips) die echt slecht met teletekst waren. Die van Samsung is gewoon goed werkbaar.
[...]
Als je teletekst gebruikt ga je sowieso 15 jaar terug in de tijd. Alleen de BBC en Nederland gebruikt het nog (CNN heeft het bijv. al jaren geleden afgeschaft). Moderne mensen gebruiken een EPG en internet.Zo schakel ik zelf over naar de HTPC en start firefox als ik even iets op wil zoeken.
Als je de samsungs teletekst goed werkbaar vind dan heb je gewoon nooit een echte goede TT functie gehad. Moderne TV's lezen in tegenstelling tot de decoder alle pagina's en subpagina in. Je kunt dus alle pagina's direct zonder wachten bekijken. Zelfs als je al een browser had dan is teletekst op een moderne TV altijd nog een stuk sneller om even snel te kijken (bijvoorbeeld een tussenstand) of iets op te zoeken.
En dat de decoder teletekst niet op een split screen kan laten zien maar terwijl de EPG wel het TV beeld samen met de programmainfo kan laten zien is gewoon een teken van zwak ontwerp.
Natuurlijk is de teletekst functie van moderne TVs beter, maar dat maakt die van de DCB-H360RS niet meteen "ronduit dramatisch slecht". Als je dat vindt heb je gewoon nooit een echt slechte TT functie gehad.Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:24:
Als je de samsungs teletekst goed werkbaar vind dan heb je gewoon nooit een echte goede TT functie gehad.
Ik snap zelf ook niet waarom de DCB-H360RS dat niet kan. Zeker met de lage geheugenprijzen van tegenwoordig..Moderne TV's lezen in tegenstelling tot de decoder alle pagina's en subpagina in.
Functies als split-screen en picture-in-picture zijn typisch zaken die je in displays vindt (omdat die meerdere inputs hebben) en niet in signaal generatoren zoals decoders en DVD spelers. In het geval van de DCB-H360RS is het waarschijnlijk gewoon te duur om zoiets er in te stoppen voor een uitstervend medium als teletekst. Als zo'n functie de decoder een tientje duurder had gemaakt ben ik persoonlijk blij dat ze het er niet ingestopt hebben.En dat de decoder teletekst niet op een split screen kan laten zien maar terwijl de EPG wel het TV beeld samen met de programmainfo kan laten zien is gewoon een teken van zwak ontwerp.
Dit blijft een goede vraag, ik ben er ook wel beniewd naar, ik hoor graag gebruikers ervaringen van mensen die een RA of een RSA Decoder hebben.Bedankt voor de antwoorden. Hoe tevreden zijn de A-revisie gebruikers hier?
Is het nog steeds huilen met de pet op, maar er is toch geen alternatief? Of is de A-revisie echt de decoder en de 250 euro waard?
Verwijderd
Ik heb 'm net weer ingepakt en hij gaat weer terug naar de BCC. Mijn grootste grief: de volume output is nu via de decoder zelf te regelen. Dit geldt zowel voor de optische als de analoge uitgang. Erg onhanding dus: mijn versterker staat achter het deurtje van de kast. En met en een zoontje van 1,5 moet dat ook zo blijven
Jammer dus, want verder was het een redelijk ding, waarbij het beeld marginaal beter is dan de standard Humax non-had decoder. Als het geluid normaal had gewerkt dan had ik 'm gehouden.
Overigens vind ik het onzin dat dit met de hdmi-aansluiting te maken zou hebben. Onzin, het is gewoon een fout van Samsung. Het zou gewoon in de instellingen te wijzigen moeten zijn,
Ik wacht graag op de Humax HD decoder. Samsung maakt helaas z'n 'flimsy' reputatie weer waar.
Complete onzin. Bijna heel Europa gebruikt nog altijd teletekst, CNN International heeft het pas vorig jaar afgeschaft, en de BBC heeft teletekst zo goed als verbannen (het is nu nog een wormvormig aanhangsel). Teletekst heeft een enorm toegevoegde waarde en wordt in Europa nog gigantisch veel gebruikt. Het ziet er misschien outdated uit, maar dat doet niets af aan de toegevoegde waarde.RichieB schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:04:
Als je teletekst gebruikt ga je sowieso 15 jaar terug in de tijd. Alleen de BBC en Nederland gebruikt het nog (CNN heeft het bijv. al jaren geleden afgeschaft). Moderne mensen gebruiken een EPG en internet.Zo schakel ik zelf over naar de HTPC en start firefox als ik even iets op wil zoeken.
Ben benieuwd hoe jij het volume regelt als je een dvdtje afspeelt op een dvd-speler die hangt aan je versterker? Maar een aantal decoders doen dit en is zeker niks nieuws, had je ook van te voren kunnen uitvinden.Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:57:
Even een korte gebruikerservaring van en A-revisie gebruiker:
Ik heb 'm net weer ingepakt en hij gaat weer terug naar de BCC. Mijn grootste grief: de volume output is nu via de decoder zelf te regelen. Dit geldt zowel voor de optische als de analoge uitgang. Erg onhanding dus: mijn versterker staat achter het deurtje van de kast. En met en een zoontje van 1,5 moet dat ook zo blijven
Jammer dus, want verder was het een redelijk ding, waarbij het beeld marginaal beter is dan de standard Humax non-had decoder. Als het geluid normaal had gewerkt dan had ik 'm gehouden.
Overigens vind ik het onzin dat dit met de hdmi-aansluiting te maken zou hebben. Onzin, het is gewoon een fout van Samsung. Het zou gewoon in de instellingen te wijzigen moeten zijn,
Ik wacht graag op de Humax HD decoder. Samsung maakt helaas z'n 'flimsy' reputatie weer waar.
Nog meer mensen met een wat duidelijker ervaring t.o.v verbeteringen of juist totaal niet ?Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:57:
Even een korte gebruikerservaring van en A-revisie gebruiker:
Verwijderd
Mijn huidige humax kastje is ook via een optische out op mijn da-conververter aangesloten. Daar werrkt het volume echter wel.Dukey schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:59:
[...]
Ben benieuwd hoe jij het volume regelt als je een dvdtje afspeelt op een dvd-speler die hangt aan je versterker? Maar een aantal decoders doen dit en is zeker niks nieuws, had je ook van te voren kunnen uitvinden.
Misschien snap ik ietsniet, maar waarom zou een hdmi aansluiting voor het beeld er nu voor zorgen dat het volume van het totale kastje niet meer werkt?
Oh ja, het geluid kan wel aan en uit, alleen niet in verschillende standen.
Verwijderd
1. op het gebruiksgemak van mijn Samsung LCD televisie (o.a. aparte knop nodig om teletekst te verlaten)
2. de Samsung decoders van Digitenne (heb ik een jaartje gehad), erg brak
3. dit apparaat. al 2x kapot geweest en ander exemplaar gehad, maar het blijft brak.
Verwijderd
Gelukkig bestaat er nog steeds TxT zodat slechthorenden hun programma's ondertiteld kunnen krijgen. Overigens heeft de BBC sinds kort voor slechtzienden een stem toegevoegd die in stille scenes aangeeft wat er gebeurd!RichieB schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:12:
[...]
Natuurlijk is de teletekst functie van moderne TVs beter, maar dat maakt die van de DCB-H360RS niet meteen "ronduit dramatisch slecht". Als je dat vindt heb je gewoon nooit een echt slechte TT functie gehad.![]()
[...]
Ik snap zelf ook niet waarom de DCB-H360RS dat niet kan. Zeker met de lage geheugenprijzen van tegenwoordig..
[...]
Functies als split-screen en picture-in-picture zijn typisch zaken die je in displays vindt (omdat die meerdere inputs hebben) en niet in signaal generatoren zoals decoders en DVD spelers. In het geval van de DCB-H360RS is het waarschijnlijk gewoon te duur om zoiets er in te stoppen voor een uitstervend medium als teletekst. Als zo'n functie de decoder een tientje duurder had gemaakt ben ik persoonlijk blij dat ze het er niet ingestopt hebben.
Dat is hinderlijk als je daar geen behoefte aan hebt. Volgens de BBC is dit apart aan en uit te zetten maar hoe op deze digitale ontvanger. In de setup staat daar niets over. Je kan alleen de ondertiteling aan en uit zetten.
`Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:13:
[...]
Gelukkig bestaat er nog steeds TxT zodat slechthorenden hun programma's ondertiteld kunnen krijgen. Overigens heeft de BBC sinds kort voor slechtzienden een stem toegevoegd die in stille scenes aangeeft wat er gebeurd!
Dat is hinderlijk als je daar geen behoefte aan hebt. Volgens de BBC is dit apart aan en uit te zetten maar hoe op deze digitale ontvanger. In de setup staat daar niets over. Je kan alleen de ondertiteling aan en uit zetten.
Volgens mij kan je ergens een audio laag kiezen.
Bijv. eurosport heeft dan zowel een engelse audio laag, als een nederlandse.
Weet zo effe niet hoe (aangezien ik niet thuis ben).
Maar zal wel in de handleiding staan denk ik