[DVB-C] Het Samsung DCB-H360RS HDTV Kabelontvanger Topic

Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste
Acties:
  • 230.372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:02

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 16:59:

[...]

Baal dr overigens wel heel erg van dat het nu 2 euro p.m. is geworden zeg... eerst vonden ze dat Digitaal de toekomst was en daarom gratis moest zijn, nu moet je er weer voor gaan betalen 8)7
Moet je bij Multikabel extra betalen voor het digitale basispakket? Bij TV Home is dat gewoon gratis. Maar goed ook, anders haken weer veel mensen af denk ik.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
Wildfire schreef op zondag 31 december 2006 @ 17:38:
[...]

Moet je bij Multikabel extra betalen voor het digitale basispakket? Bij TV Home is dat gewoon gratis. Maar goed ook, anders haken weer veel mensen af denk ik.
Ja, het analoge standaard pakket wordt met €0,30 per maand verhoogd (vanaf 1 januari) en de digitale basis pakketb € 1,95 ERBIJ. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb van de week een 360r decoder gekocht met een dure hdmi kabel 1m (50 euro) goldplated. ik heb deze decoder op mijn Samsung LE40s72 lcd tv aangesloten. Ik had in 1x beeld en geluid op de tv via hdmi. Heb de update gedraait van @home maar ik merkte geen verschil. Hij zapt lekker snel en met de 3 HD kanalen van @home heb je echt werkelijk fenomenaal beeld! Alleen sommige niet hd zenders zijn niet altijd van hoge kwaliteit, maar dit ligt vaak aan de uitzending. Verder haarscherp beeld zonder problemen! Plug and play!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:11
Is er al bekend wat het volgende hd kanaal word en wat de kanalen nou gaan kosten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 10:24

Yuco

Womanizer!

Waarom wordt deze decoder vrijwel nergens bij webshops een stuk goedkoper aangeboden in vergelijking met de prijzen bij de reguliere winkels?

Zijn er er eigenlijk nog andere decoders aangekondigd met een hdmi uitganng of is deze samsung vooralsnog de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

maarten22 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 13:53:
Is er al bekend wat het volgende hd kanaal word en wat de kanalen nou gaan kosten??
Welke kabelmaatschappij? Het pakket HD-kanalen verschilt per kabelmaatschappij namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

maarten22 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 13:53:
Kerel, wees nou eens niet zo'n luie donder en lees eerst die 33 pagina's nou door, leer je gelijk een stuk over het onderwerp.

Luie personen worden over het algemeen niet gewaardeerd op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker is dat, vandaag doet mijn afstandsbediening het ineens niet meer. Gisteravond nog gewoon gebruikt, en vanochtend niets meer. Batterijen al vervangen, decoder herstart, decoder helemaal uitgezet, niets helpt. Er gaat helemaal geen rood lampje meer branden op de decoder als ik iets indruk op de afstandsbediening.

Hebben al meer mensen dit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:51:
Lekker is dat, vandaag doet mijn afstandsbediening het ineens niet meer. Gisteravond nog gewoon gebruikt, en vanochtend niets meer. Batterijen al vervangen, decoder herstart, decoder helemaal uitgezet, niets helpt. Er gaat helemaal geen rood lampje meer branden op de decoder als ik iets indruk op de afstandsbediening.

Staat ie niet gewoon op TV ipv STB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:59:
[...]

Staat ie niet gewoon op TV ipv STB?
Nee, hij reageert nergens meer op, kan ook niet meer in het menu komen, of de decoder aan of uit zetten met de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
Klopt het dat de meeste van jullie geen problemen meer hebben met deze ontvanger? (sinds reparatie, update etc)
Of is er een nieuwe serie die het wel goed doet?
Dan graag het typenr vermelden :-)

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand eigenlijk hoe je de fabrieksinstellingen terug kan zetten zonder de afstandsbediening te gebruiken? Je kan namelijk niet het wachtwoord invullen zonder de afstandsbediening, dus kan ik niet bij het menu. In de handleiding staat niets zinnigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guido09 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:41:
Klopt het dat de meeste van jullie geen problemen meer hebben met deze ontvanger? (sinds reparatie, update etc)
Of is er een nieuwe serie die het wel goed doet?
Dan graag het typenr vermelden :-)
ik heb net een nieuwe in de winkel gekocht en die werkte meteen op mijn samsung tv. ook geluid via hdmi. Dus ik denk dat de nieuwe serie beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chulin schreef op zondag 31 december 2006 @ 14:08:
[...]

Sorry, maar niet kunnen vinden
Ik heb mijn 360r decoder vergeleken bij een vriend van mij die die andere 9401 decoder had via scart, wereld van verschil, die 360r was duidelijk veel scherper, logisch ook want hij scaled alles up naar 720p of 1080i. Daarbij komt dat component of hdmi altijd beter is voor de kwaliteit t.o.v. scart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
De Samsung DCB-H360RS werkt bij mij prima. Een ding lukt alleen nog niet en dat vind ik een beetje jammer:

Als de uitzending dolby digital is, krijg ik géén geluid. Wel als ik in het menu van de DCB instel dat ik PCM uitvoer wil. Maar dan krijgt mijn surround versterker het singaal ook niet als dolby digital binnen.

Mijn spullen zijn als volgt aangesloten:

- HDMI van DCB naar Samsung LCD TV
- 2 componentenkabels voor audio L en audio R van LCD TV naar surround versterker
- 1 optische audiokabel van hardeschijf recorder naar surround versterker. (op de surround versterker zit helaas maar 1 optische audio ingang)
- 3 componentenkabels voor R, G en B van de hardeschijf recorder naar de Samsung LCD TV.

Ik heb geprobeerd om 2 componentenkabels voor audio L en audio R van de DCB naar de surroundversterker aan te sluiten, maar dan hoor ik alleen nog gebrom uit de surround versterker komen als die op aux staat ingesteld.

Moet ik in het menu van de DCB iets veranderen om het geluid via de 2 componentenkabels naar de surroundversterker te sturen? En kunnen componentenkabels eigenlijk wel 5.1 geluid doorgeven?

Kortgezegd: Hoe krijg ik 5.1 geluid op mijn surround versterker bij uitzendingen met 5.1 geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 18:18
17maart schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:45:
- HDMI van DCB naar Samsung LCD TV
- 2 componentenkabels voor audio L en audio R van LCD TV naar surround versterker
- 1 optische audiokabel van hardeschijf recorder naar surround versterker. (op de surround versterker zit helaas maar 1 optische audio ingang)
Hoe had je ooit verwacht dat je 5.1 surround te krijgen op je versterker als je het geluid van je DCB via je TV met audio L en audio R aansluit?? Je zal een optische kabel moeten trekken van de DCB naar je versterker. Als die niet genoeg inputs heeft, dan moet je de HDD recorder er maar uittrekken. Je moet dan op de DCB PCM waarschijnlijk weer uitzetten.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
RichieB schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:01:
[...]

Hoe had je ooit verwacht dat je 5.1 surround te krijgen op je versterker als je het geluid van je DCB via je TV met audio L en audio R aansluit?? Je zal een optische kabel moeten trekken van de DCB naar je versterker. Als die niet genoeg inputs heeft, dan moet je de HDD recorder er maar uittrekken. Je moet dan op de DCB PCM waarschijnlijk weer uitzetten.
Dat had ik ook helemaal niet verwacht. Maar ik kijk vaker DVD's met 5.1 geluid, dan TV uitzendingen met 5.1 geluid. Vandaar deze oplossing. Maar blijft wel het feit dat ik het jammer vind dat ik nu niet van het 5.1 geluid kan genieten bij TV uitzendingen.

Heb je ook nog antwoord op mijn vraag of het 5.1 geluid van de DCB via 2 audio componenten kabels naar de versterker kan of anders via scart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 09:25:
[...]

Ik heb mijn 360r decoder vergeleken bij een vriend van mij die die andere 9401 decoder had via scart, wereld van verschil, die 360r was duidelijk veel scherper, logisch ook want hij scaled alles up naar 720p of 1080i. Daarbij komt dat component of hdmi altijd beter is voor de kwaliteit t.o.v. scart..
Bedankt voor je duidelijke en correcte antwoord. Ik weet het nu genoeg.
Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:15
17maart schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:50:
[...]

Dat had ik ook helemaal niet verwacht. Maar ik kijk vaker DVD's met 5.1 geluid, dan TV uitzendingen met 5.1 geluid. Vandaar deze oplossing. Maar blijft wel het feit dat ik het jammer vind dat ik nu niet van het 5.1 geluid kan genieten bij TV uitzendingen.

Heb je ook nog antwoord op mijn vraag of het 5.1 geluid van de DCB via 2 audio componenten kabels naar de versterker kan of anders via scart?
Nee, dit kan niet op deze manier.

Wellicht heeft de DVD recorder een digitale coax uitgang? welke daarna op de receiver aangesloten kan worden?

Over welk type receiver en dvd recorder praten we?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 10:53:
Toch maar de stap gezet en gisteren de decoder aangeschaft. Instellen was een ramp maar uiteindelijk werkt alles nu via HDMI: zowel beeld als geluid doen het uitstekend. De decoder is via HDMI kabel aangesloten op mijn Denon 2807 receiver die weer met HDMI is doorgelust naar een Pioneer 436 XDE monitor. Het beeld is stukken beter dan met de SD decoder van Samsung. Het wachten is nu nog op het activeren van mijn HD kanalen. Ik kan niet wachten!
Ook ik heb een Denon 2807 receiver echter ik kan de samsung niet d.m.v. HDMI aansluiten aan de Denon receiver. Het werk een tijdje goed daarna verdwijnt het geluid en of het beeld wordt mangaan kleurig. Het enigste dat help is dan de decoder uitzetten. Kun jij me jouw instelling geven van de samsung decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
Domino schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:55:
[...]

Nee, dit kan niet op deze manier.

Wellicht heeft de DVD recorder een digitale coax uitgang? welke daarna op de receiver aangesloten kan worden?

Over welk type receiver en dvd recorder praten we?
Surroundset is de JVC TH-V70r
De harddiskrecorder is de Samsung DVD -HR720
En de ontvanger is de Samsung DCB-H360r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 20:16:
[...]

Ook ik heb een Denon 2807 receiver echter ik kan de samsung niet d.m.v. HDMI aansluiten aan de Denon receiver. Het werk een tijdje goed daarna verdwijnt het geluid en of het beeld wordt mangaan kleurig. Het enigste dat help is dan de decoder uitzetten. Kun jij me jouw instelling geven van de samsung decoder?
Videosignaal staat op component+composiet en HDMI Audio uitgang op optie A. Overigens maakt de keuze voor optie A,B,C of D bij mij geen enkel verschil. HDMI kabel is van Oehlbach en decoder is een week oud met firmwareversie 126.

Heb je het al geprobeerd met een andere HDMI kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:15
17maart schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:33:
[...]

Surroundset is de JVC TH-V70r
De harddiskrecorder is de Samsung DVD -HR720
En de ontvanger is de Samsung DCB-H360r
Volgens de gebruikershandleiding van de receiver (link) Heb je maar een (1) digitale ingang, en dat is een optische. Daarmee loop je al aan tegen het grote nadeel wat dat soort alles-in-een setjes hebben, beperkt uitbreidbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 20:16:
[...]

Ik had dit gedoe ook, en heb simpelweg de DCB met component en SPDIF aangesloten op m'n Denon 2807 (dat ding heeft toch componentaansluitingen genoeg). Dat lijkt me op dit moment de minst frusterende oplossing.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
Domino schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 09:14:
[...]

Volgens de gebruikershandleiding van de receiver (link) Heb je maar een (1) digitale ingang, en dat is een optische. Daarmee loop je al aan tegen het grote nadeel wat dat soort alles-in-een setjes hebben, beperkt uitbreidbaar!
Bedankt voor het uitzoeken. Jammer dus. Dat surroundsetje was onze eerste aanschaf, al een flink aantal jaren geleden, op dit gebied. Toen een hoop geld voor moeten betalen. Het was een van de eerste in zijn soort.

Zou ik het apparaat kunnen vervangen en wel de subwoofer en de 5 speakers nog behouden. Lijkt me niet hè, want de speakers zijn aangesloten op de "actieve" subwoofer.

Bestaat er een soort "verdeelstekker" voor optisch-audio-signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
17maart schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 09:45:
[...]

Bestaat er een soort "verdeelstekker" voor optisch-audio-signaal?
Om mijn eigen vraag te beantwoorden:
Even wat gegoogled en jawel hoor er bestaat een optische splitter. Direct besteld met daarbij twee kabeltjes van elk 0,5m. Dan zijn we weer klaar voor <15 euro incl. verzendkosten.

Mag de JVC surroundset nog een paar jaar blijven staan .

(Ik ben wel benieuwd wat er nu gebeurd met het geluid als beide apparaten aan staan die hun geluid via optisch naar de receiver sturen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:51:

Hoi Roberti,
sinds vanmiddag exact hetzelfde probleem, afstandsbediening doet helemaal niets meer!! Van stroom af, ook met knop op achterzijde, stb ingedrukt houden etc, rode lampje ook niet meer zichtbaar. Al een oplossing gevonden???
Groet,

Swinghobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:50:
[...]

Hoi Roberti,
sinds vanmiddag exact hetzelfde probleem, afstandsbediening doet helemaal niets meer!! Van stroom af, ook met knop op achterzijde, stb ingedrukt houden etc, rode lampje ook niet meer zichtbaar. Al een oplossing gevonden???
Groet,

Swinghobby
Gaat dit over een nieuwe serie decoders?
Misschien lukt het met een remote van de oude samsung 9401?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]schumi2004 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 08:53:
[...]

Gaat dit over een nieuwe serie decoders?
Misschien lukt het met een remote van de oude samsung 9401?

Wat mijn decoder betreft: Gekocht net voor de WK!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Laatst online: 18-09 07:31
Probleem met niet erkende afstandsbediening had ik al toen ik een exemplaar nieuw uit de doos halen, die heb ik meteen omgeruild voor een wel werkende.

Nu heb ik echter net een HDMI kabel binnengekregen, ik krijg alleen totaal geen beeld. Nu kan dat natuurlijk ook aan de kabel of aan de projector liggen, maar ik vermoed gezien de reacties hier dat het probleem waarschijnlijk bij de decoder ligt. Ik heb al herhaaldelijk decoder en projector in alle denkare volgordes aan- en uitgezet (zoals vermeld op het bijgevoegde papiertje in de handleiding), standby/stekkers eruit, maakt allemaal geen verschil. Ik heb geen andere apparatuur die met hdmi werkt en kan dus ook moeilijk testen wat het probleem is :( iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:37
Probeer in het menu eens HDMI "B" ipv A. Schijnt soms te helpen...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
Wat ook wel kan schelen is: alleen de hdmi kabel (en eventueel nog een optische audio) ertussen. Dus componenten en scart kabels eruit. Zie http://www.kieskeurig.nl/...BEC87C125722D004433AF.htm en dan de ervaringen van "truffel50"
En: eerst TV aan doen, dan pas STB

[ Voor 6% gewijzigd door 17maart op 05-01-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoi Roberti,
Groet,

Swinghobby
Hallo,

Ook ik heb precies hetzelfde probleem gister stopte ineens mijn afstandsbediening ermee na een half jaar trouwe dienst. Ik heb de batterijen er een tijdje uitgehaald waarna hij het nu weer gedeeltelijk doet alleen somige knoppen werken nog steeds niet.
Raar hoor dat gelijktijdig somige AB´s ermee stoppen :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:18:
[...]

Hallo,

Ook ik heb precies hetzelfde probleem gister stopte ineens mijn afstandsbediening ermee na een half jaar trouwe dienst. Ik heb de batterijen er een tijdje uitgehaald waarna hij het nu weer gedeeltelijk doet alleen somige knoppen werken nog steeds niet.
Raar hoor dat gelijktijdig somige AB´s ermee stoppen :? :?
Druk even op het STB knopje, dat heb ik ook eens gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
Heb net nog even wat zitten proberen, het maakt geen verschil of de component kabel er wel of niet in zit. Ik heb een paar keer een ernstig verstoord beeld gehad met strepen erdoor en ook enkele keren een zwart beeld. Het verstoorde beeld was na max. een seconde weer weg. Soms als ik de ontvanger heen en weer schud of een beetje draai komt dat verstoorde beeld tevoorschijn. Lijkt dus op een probleem met de ontvanger... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
Straat schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:58:
Heb net nog even wat zitten proberen, het maakt geen verschil of de component kabel er wel of niet in zit. Ik heb een paar keer een ernstig verstoord beeld gehad met strepen erdoor en ook enkele keren een zwart beeld. Het verstoorde beeld was na max. een seconde weer weg. Soms als ik de ontvanger heen en weer schud of een beetje draai komt dat verstoorde beeld tevoorschijn. Lijkt dus op een probleem met de ontvanger... :(
Van een andere website: " ...Marketing Manager bij Samsung zei in het programma Kassa dat de problemen nu definitief zullen worden opgelost en dat de bezitters van dit apparaat die nog problemen hebben het telefoonnummer 0800-0231919 (gratis) kunnen bellen...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoi Roberti,
Groet,

Swinghobby
Nee, ik heb nog geen oplossing gevonden. Ik ga mijn decoder maar omruilen als ik de tijd heb.
Hopen dat het niet weer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
17maart schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:51:
[...]
(Ik ben wel benieuwd wat er nu gebeurd met het geluid als beide apparaten aan staan die hun geluid via optisch naar de receiver sturen?)
Helemaal niks. Twee digitale signalen mengen levert een garbage signaal op, en je receiver zal dat gewoon negeren. Ik heb m'n Xbox 360 en PS2 ook via een optische splitter aangesloten op dezelfde optische ingang, en als beide apparaten aan staan, dan krijg ik gewoon geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Roberti,
Groet,

Swinghobby
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:00:
[...]
Nee, ik heb nog geen oplossing gevonden. Ik ga mijn decoder maar omruilen als ik de tijd heb. Hopen dat het niet weer gebeurt.
Ik heb hem net omgeruild, ze hadden de afstandsbediening getest en deze werkte nog wel dus het was iets in de decoder zelf. De nieuwe decoder werkt uitstekend, hij had al firmware versie 1.26, en de hardware versie is 501 (ik weet niet of dat nieuwer is dan mijn vorige).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben hier nieuw en heb een vraag ik heb nu een samsung le-32 r 72 b en tv van digitaal van kpn
ik heb een nieuwe decorder nodig de bestaande gaat naar de slaapkamer ga ik er op vooruit als ik de dcb-h360r koop ik werwacht ook bij kpn hdtv in de toekomst ps de tv is hd ready

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventjes een positief bericht over dit apparaat, wat wellicht erg welkom is bij de twijfelaars. Ik heb 2 weken geleden deze decoder gekocht bij de micro voor eur 199,-. Hij heeft sindsdien via component en hdmi probleemloos gewerkt. Kon de decoder thuis gelijk updaten (@Home). Ik heb geen last gehad van traag zappen, storing, vastlopers of dergelijke.

Het beeld is super (i.c.m. leF71), zeker op HD, ik ben dus zéér tevreden.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:05:
ik ben hier nieuw en heb een vraag ik heb nu een samsung le-32 r 72 b en tv van digitaal van kpn
ik heb een nieuwe decorder nodig de bestaande gaat naar de slaapkamer ga ik er op vooruit als ik de dcb-h360r koop ik werwacht ook bij kpn hdtv in de toekomst ps de tv is hd ready
KPN-digitaal wordt toch niet in DVB-C maar in DVB-T uitgezonden? Dan zal je aan deze ontvanger niet veel hebben.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt zat niet meer na te denken dus voorlopig geen hdtv voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Devil N schreef op zondag 07 januari 2007 @ 13:13:
[...]
Helemaal niks. Twee digitale signalen mengen levert een garbage signaal op, en je receiver zal dat gewoon negeren. Ik heb m'n Xbox 360 en PS2 ook via een optische splitter aangesloten op dezelfde optische ingang, en als beide apparaten aan staan, dan krijg ik gewoon geen geluid.
Niet om je bang te maken, maar mijn DCB-H360RS geeft in de standby mode ook nog optisch signaal af. Ik hoor wel niets meer als hij standby staat, maar als je de optische kabel uit de versterker haalt en in het glas kijkt zie een rood licht. Dat zou wel eens problemen kunnen geven als je een splitter gaat gebruiken om 2 optische bronnen aan te sluiten op 1 optische ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
RichieB schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:45:
[...]

Niet om je bang te maken, maar mijn DCB-H360RS geeft in de standby mode ook nog optisch signaal af. Ik hoor wel niets meer als hij standby staat, maar als je de optische kabel uit de versterker haalt en in het glas kijkt zie een rood licht. Dat zou wel eens problemen kunnen geven als je een splitter gaat gebruiken om 2 optische bronnen aan te sluiten op 1 optische ontvanger.
Bedankt voor je reactie. Ik heb besloten om een optische schakelaar aan te schaffen (http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=571) ipv de splitter. Hij is inmiddels binnen en het functioneert uitstekend. Alleen wel telkens even omzetten natuurlijk en daar is helaas geen afstandsbediening voor. (Krijgen we nog wat beweging ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devil N schreef op zondag 07 januari 2007 @ 13:13:
[...]

Waar koop je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook deze decoder net. Bij mij werkt zoals eerder beschreven prima via hdmi op mijn samsung tv. Alleen valt regelmatig heel kort het geluid weg. +- 1sec en gaat daarna weer aan. Ik heb de decoder ook via toslink op mijn receiver en ook over de receiver valt het geluid regelmatig een seconde uit. Dus het ligt niet aan de hdmi. Ik heb de laatste firmware van @home erop staan. Mijn signaal geeft aan 79, watvoor signaal hebben jullie? Weet iemand waar dit aan kan liggen of is dit een soort buffering fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 08:52:
Ik heb ook deze decoder net. Bij mij werkt zoals eerder beschreven prima via hdmi op mijn samsung tv. Alleen valt regelmatig heel kort het geluid weg. +- 1sec en gaat daarna weer aan. Ik heb de decoder ook via toslink op mijn receiver en ook over de receiver valt het geluid regelmatig een seconde uit. Dus het ligt niet aan de hdmi. Ik heb de laatste firmware van @home erop staan. Mijn signaal geeft aan 79, watvoor signaal hebben jullie? Weet iemand waar dit aan kan liggen of is dit een soort buffering fout?
Bij mij valt ook het geluid regelmatig even heel kort uit. Ook zijn er vaak een paar rare blokje in het beeld. Het signaal bij mij varieert tussen 79 en 83. Ik heb Casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
Hier hebben ze de optische splitter: http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=463 en dezelfde winkel verkoop ook een optische toslink schakelaar: (http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=571

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

17maart schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:00:
[...]

Bij mij valt ook het geluid regelmatig even heel kort uit. Ook zijn er vaak een paar rare blokje in het beeld. Het signaal bij mij varieert tussen 79 en 83. Ik heb Casema.
ja bij mij dus ook. en ik word hier bestwel ziek van. Het is namelijk altijd op momenten dat je denkt van gvd wat zei hij nou. Iemand een oplossing of oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
17maart schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:35:
[...]

Van een andere website: " ...Marketing Manager bij Samsung zei in het programma Kassa dat de problemen nu definitief zullen worden opgelost en dat de bezitters van dit apparaat die nog problemen hebben het telefoonnummer 0800-0231919 (gratis) kunnen bellen...."
Mja ik heb maar gebeld, ik zal nu binnenkort teruggebeld worden om een afspraak te maken voor een monteur. Overigens werkt HDMI wel op 576p, maar daar heb ik het ding natuurlijk niet voor aangeschaft...

Signalsterkte varieert hier op mijn kamer van 79 tot 81. In de woonkamer is het een paar procent lager (is daar met een eel langere kabel aangesloten), je merkt wel dat alles daar wat langer duurt. Zappen, EPG etc reageren minder snel. Ook lijken er meer compressiefouten zichtbaar te zijn. Vooral op de kanalen van Film1 valt me dat erg op. Gebruiken deze kanalen een hogere datarate ofzo, dat ze gevoeliger lijken voor fouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me aan het oriënteren op digitale tv en dan met name HDTV. Bij mij in de regio is Casema de leverancier. Ik heb straks een HTPC draaien en wil daarmee kunnen opnemen. Wat is de beste manier (geeft het mooiste resultaat) om het signaal via de Samsung naar mijn HTPC sturen? Is dat ook mogelijk met het HD-signaal? Ik heb een Hauppage PVR 500 kaartje erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier net een nieuwe update gedaan.
Versie 127 staat hier nu op.

Hebben jullie die ook al? en zo ja wat zijn de veranderingen?
Ik merk niks namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:13
Er staat nog niets op http://www.tvhomeforum.tk over update 127 helaas.

Bij welke kabelprovider zit je? Op het Casema-netwerk staat hij in elk geval nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Home :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Als het goed is moet update 127 het een en ander sneller laten verlopen, zoals zappen, epg gids scrollen etc. Klinkt als een memory leak die opgelost is. Ben benieuwd wanneer die op Casema komt :P.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:42:
Ik ben me aan het oriënteren op digitale tv en dan met name HDTV. Bij mij in de regio is Casema de leverancier. Ik heb straks een HTPC draaien en wil daarmee kunnen opnemen. Wat is de beste manier (geeft het mooiste resultaat) om het signaal via de Samsung naar mijn HTPC sturen? Is dat ook mogelijk met het HD-signaal? Ik heb een Hauppage PVR 500 kaartje erin zitten.
Als je HTPC 720p of 1080i/p kan opnemen is dat voor HD kanalen vanuit de DCB-H360RS natuurlijk de beste optie. Voor gewone TV (SD) zou ik 'm op 576p laten staan, meer beeldlijnen zitten er toch niet in. Wat die PVR 500 aan kan weet ik niet (heeft die sowieso wel een HD(ready) input?), dat moet je elders gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:12:
Als het goed is moet update 127 het een en ander sneller laten verlopen, zoals zappen, epg gids scrollen etc. Klinkt als een memory leak die opgelost is. Ben benieuwd wanneer die op Casema komt :P.
Dat is idd het geval, ik heb er even een tijdje mee gewerkt en alles verloopt merkbaar sneller.
Zappen, Channel list, Menu, Epg enz
Hulde aan 127. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:16:

[...]

Dat is idd het geval, ik heb er even een tijdje mee gewerkt en alles verloopt merkbaar sneller.
Zappen, Channel list, Menu, Epg enz
Hulde aan 127. :9
Ik wil dit graag bevestigen, duidelijk een hele verbetering.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
dus nu werkt ie echt goed???

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het is weer een hele verbetering maar wat is nu "echt goed"?
Dat zal door iedere gebruiker anders beoordeeld worden. Hij is nu weer een stuk sneller geworden en dat is voor mij persoonlijk een prettige vooruitgang.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Wordt met versie 127 het widescreen signaal nu op 576p via HDMI ook juist doorgegeven?

En dan bedoel ik niet bij alle uitzendingen, maar WSS aan bij breedbeeld-uitzendingen en WSS uit bij 4:3 uitzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit ook bij @home, maar heb jij niet dat het geluid best regelmatig voor 1 seconde wegvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Het grootste probleem van deze decoder is dat 4:3 signalen gewoon als 16:9 worden doorgegeven, de decoder mikt er gewoon zelf zwarte balken bij om er een 16:9 signaal van te maken.

Gevolg: uitgerekt beeld. Ik wil gewoon een 4:3 signaal zodat de TV z'n panoramic-zoom kan gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:22:
Het grootste probleem van deze decoder is dat 4:3 signalen gewoon als 16:9 worden doorgegeven, de decoder mikt er gewoon zelf zwarte balken bij om er een 16:9 signaal van te maken.

Gevolg: uitgerekt beeld. Ik wil gewoon een 4:3 signaal zodat de TV z'n panoramic-zoom kan gebruiken!
ik heb hier anders geen last van hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:21:
[...]

ik zit ook bij @home, maar heb jij niet dat het geluid best regelmatig voor 1 seconde wegvalt?
Ja dat heb ik zo nu en dan ook.
Dacht dat het in me decoder zat, maar blijkbaar niet aangezien ik niet de enigste ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:26:
[...]

ik heb hier anders geen last van hoor..
Dan wil ik jou instellingen weleens weten, want ik heb er ook last van. Detail: de mijne is aangesloten op HDMI.

Als je mij vraagt gaat deze decoder compleet verkeerd om met anamorphe uitzendingen op de HDMI poort. Het valt wel met een paar knoppen drukken te corrigeren, maar het zou fijn zijn als die decoder het zelf goed deed. Dus ik hoop dat ik hem verkeerd heb staan als het bij jou goed gaat.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Arx schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:54:
[...]

Dan wil ik jou instellingen weleens weten, want ik heb er ook last van. Detail: de mijne is aangesloten op HDMI.

Als je mij vraagt gaat deze decoder compleet verkeerd om met anamorphe uitzendingen op de HDMI poort. Het valt wel met een paar knoppen drukken te corrigeren, maar het zou fijn zijn als die decoder het zelf goed deed. Dus ik hoop dat ik hem verkeerd heb staan als het bij jou goed gaat.
Ach, wij hebben dit probleem met 4:3 uitzendingen op zowel de SCART, component als HDMI uitgang. Elke 4:3 uitzending plakt het ding gewoon zelf balken bij om er een 16:9 signaal van te maken. Da's niet de bedoeling. Stuur gewoon het 4:3 signaal zodat de TV er zèlf iets mee kan. Onze panoramic-stand van de TV levert een mooi resultaat, maar dat gaat niet omdat die decoder halsstarrig een 16:9 signaal blijft sturen ook al is het een 4:3 uitzending.

Duidelijk te zien dat het de decoder is die er balken naast plakt, onze TV heeft namelijk zwarte balken wanneer ik een 4:3 uitzending op 4:3 zet. Vanaf de decoder zijn het grijze balken.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 11-01-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Wildfire schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:38:
Ach, wij hebben dit probleem met 4:3 uitzendingen op zowel de SCART, component als HDMI uitgang. Elke 4:3 uitzending plakt het ding gewoon zelf balken bij om er een 16:9 signaal van te maken. Da's niet de bedoeling. Stuur gewoon het 4:3 signaal zodat de TV er zèlf iets mee kan.
Bij mij gaat dit dus wel goed, MITS ik de 576p resolutie gebruik.

Verdere instellingen zijn:

Hoogte-breedteverhouding op "16:9"
Beeld conversie op "Breedbeeld"
Video Kleurenbalk op "Zwart"

Kan zijn dat je een keer op het "p-size" knopje op de a.b. moet drukken, maar de decoder onthoudt dit wel.

Op de 720p en 1080i resoluties gaat het inderdaad fout, het signaal is dan altijd in breedbeeld ook al heb je een 4:3 SD-uitzending.

Wat ik doe is de SD-uitzendingen in 576p bekijken en HD-uitzendingen in 1080i. Tussen deze resoluties kun je vrij makkelijk schakelen via het "resolution" knopje op de a.b.
Onze panoramic-stand van de TV levert een mooi resultaat, maar dat gaat niet omdat die decoder halsstarrig een 16:9 signaal blijft sturen ook al is het een 4:3 uitzending.
Mijn Philips 37PD9731D kan op 576p nog wel zijn eigen "super zoom" stand toepassen als ik bovenstaande instellingen gebruik en de "p-size" in de goede stand staat.
Duidelijk te zien dat het de decoder is die er balken naast plakt, onze TV heeft namelijk zwarte balken wanneer ik een 4:3 uitzending op 4:3 zet. Vanaf de decoder zijn het grijze balken.
Die kleur stel je dus in met de "Video Kleurenbalk" instelling. Zoals gezegd kun je de balken wegkrijgen m.b.v. de "p-size" knop.

Wat er nog fout gaat is dat op 576p via HDMI het widescreen-signaal niet wordt meegestuurd bij 16:9 SD-uitzendingen. Via SCART doet de decoder dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg als ik de decoder aanzet altijd de melding E19 Preview periode verlopen.
Iemand een idee hoe ik dit weg krijg? ik gebruik de preview periode niet meer.
Heb mijn abbonament al een tijdje geleden doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 21:10:
Ik krijg als ik de decoder aanzet altijd de melding E19 Preview periode verlopen.
Iemand een idee hoe ik dit weg krijg? ik gebruik de preview periode niet meer.
Heb mijn abbonament al een tijdje geleden doorgegeven.
Als je die melding even krijgt en daarna verdwijnt, dan ligt het aan het feit dat de decoder nog bezig is met valideren van de sleutel. Zolang hij jou zender pakket niet 'gevonden' heeft, gaat de decoder ervan uit dat je geen toegang hebt tot het signaal, wat in wezen de E19 is. Als je de E19 blijft houden, dan heeft je operator de toegang tot dat kanaal ontnomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dus dat is normaal? jullie hebben dat allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:03

charrel

Cortisol4life..

Als ik hem net aanzet of uit de standby haal moet ik ook meestal even wachten op de E19 melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Mr Magic schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:31:
[...]

Bij mij gaat dit dus wel goed, MITS ik de 576p resolutie gebruik.
Bedankt voor de tip. Op 576p gaat dat inderdaad goed. :) Hopelijk fixen ze dit nog eens een keertje voor de 720p en 1080i resoluties. Enige jammere is weer dat je bij een HDTV uitzending die decoder handmatig weer op een HD resolutie moet zetten. Had hier liever een automatische instelling voor gezien.

Gaat toch stiekem ook niet goed. De TV schaalt steeds niet op een anamorphe uitzending op de HDMI poort. Op scart gaat dat wel goed. Vreemd. Ligt dit nu aan de TV of aan de decoder? :?

[ Voor 16% gewijzigd door Arx op 12-01-2007 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Arx schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 08:41:
[...]

Bedankt voor de tip. Op 576p gaat dat inderdaad goed. :) Hopelijk fixen ze dit nog eens een keertje voor de 720p en 1080i resoluties. Enige jammere is weer dat je bij een HDTV uitzending die decoder handmatig weer op een HD resolutie moet zetten. Had hier liever een automatische instelling voor gezien.

Gaat toch stiekem ook niet goed. De TV schaalt steeds niet op een anamorphe uitzending op de HDMI poort. Op scart gaat dat wel goed. Vreemd. Ligt dit nu aan de TV of aan de decoder? :?
Aan je TV die niet kan scalen met de input op je HDMI.
Die van mij kan het alleen met 576 signaal. Kan zijn dat het bij jouw tv hetzelfde is. Je TV gaat er denk ik vanuit dat bij een HD-input het beeld automatisch breedbeeld is.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:21:
[...]

Ik heb hier ook @Home, en dat probleem is mij (enkele keren) opgevallen. Gisteren naar Film1 gekeken, maar geen problemen. Bij NG wel gehad, misschien heeft het te maken met de Dolby Digital die daar onder zit?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wizard schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:21:
[...]

Ik heb hier ook @Home, en dat probleem is mij (enkele keren) opgevallen. Gisteren naar Film1 gekeken, maar geen problemen. Bij NG wel gehad, misschien heeft het te maken met de Dolby Digital die daar onder zit?
Zou kunnen, mja het is ook maar heel af en toe.
Ik heb het zelf mischien 1 a 2 keer in de week.

En nu je het zegt het is idd alleen bij NG en Discovery HD.
Die zenden een Dolby Digital signaal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:02:
[...]

Videosignaal staat op component+composiet en HDMI Audio uitgang op optie A. Overigens maakt de keuze voor optie A,B,C of D bij mij geen enkel verschil. HDMI kabel is van Oehlbach en decoder is een week oud met firmwareversie 126.

Heb je het al geprobeerd met een andere HDMI kabel?
Heb met twee verschillende kabels geprobeerd maar het resultaat is hetzelfde. Sluit ik alles aan via component en SPDIF dan werk alles prima. Maar daar gaat het niet om Ik wil gewoon m.b.v. HDMI alles aansluiten. Een ander voordeel is dat het mogelijk moet zijn het geluid door te lussen naar de TV of via de versterker.

Mijn vraag nu is hoe heb je de settings in de versterker staan Beeld en geluid?

Alvast bedank voor de info.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Arx schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 08:41:
Dat klopt, maar dat schreef ik ook al :)

Op 576p wordt aan anamorphe breedbeeld-uitzendingen het widescreen-signaal niet meegegeven op de HDMI-uitgang. Ik moet m'n TV dan handmatig op "Breedbeeld" instellen.

Maar jouw probleem was ook dat 4:3 uitzendingen niet gescaled kunnen worden door de TV en dat werkt dus wel als je de decoder goed instelt. Maar daar was je inmiddels al achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Eindelijk! De Microfixman is vandaag langsgeweest en heeft de decoder omgeruild. Alles werkt nu zoals het hoort! Hij heeft 'm netjes aangesloten en getest... _/-\o_ Prachtig beeld! Softwareversie is 127.
Ik heb later de decoder opengemaakt om te kijken wat/of er iets gewijzigd is. En ja, er zit een ander moederbord in met versie 2006.08.01 Rev5.0. (de oude had versie 2006.04.17 Rev4.0)
Heb foto's gemaakt, eventueel wil ik deze wel plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
Vulcan750 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 19:36:
Eindelijk! De Microfixman is vandaag langsgeweest en heeft de decoder omgeruild. Alles werkt nu zoals het hoort! Hij heeft 'm netjes aangesloten en getest... _/-\o_ Prachtig beeld! Softwareversie is 127.
Ik heb later de decoder opengemaakt om te kijken wat/of er iets gewijzigd is. En ja, er zit een ander moederbord in met versie 2006.08.01 Rev5.0. (de oude had versie 2006.04.17 Rev4.0)
Heb foto's gemaakt, eventueel wil ik deze wel plaatsen...
Graag :)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Hi:
Gisteren de decoder gekocht, vandaag pas aangesloten.
In afwachting van mijn nieuwe plasma ff in de slaapkamer aangesloten met mijn JVC-LT26x70.
HDMI: prachtig beeld, beter dan de oude SD decoder (ook Samsung).

HDMI: SURPRISE!!!!!!!!!!!! Geen geluid

Component: Redelijk beeld maar zeker niet zo mooi als HDMI, ik moet wel zeggen dat geen goede kabels heb (standaard kabels van de decoder).
Zo te zien is de nieuwe software versie geïnstalleerd (1,27). Zappen is redelijk, wel langzamer dan de tv .
Even met Samsung contact genomen en binnen 10 dagen word ik gebeld voor en afspraak.
Ik zit nu te twijfelen:
Moet ik het apparaat bewaren of gewoon terugbrengen?
Ligt het probleem aan de televisie? De bedoeling is om aan te sluiten aan een PIO niet aan de JVC.
Goede component kabel kopen?
Iemand???

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met de optische splitter. Klopt het dat niet beide apparaten tegelijkertijd aan kunnen staan. Wat gebeurt er dan?
17maart schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:51:
[...]

Om mijn eigen vraag te beantwoorden:
Even wat gegoogled en jawel hoor er bestaat een optische splitter. Direct besteld met daarbij twee kabeltjes van elk 0,5m. Dan zijn we weer klaar voor <15 euro incl. verzendkosten.

Mag de JVC surroundset nog een paar jaar blijven staan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

chulin schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 08:32:
Hi:
Gisteren de decoder gekocht, vandaag pas aangesloten.
In afwachting van mijn nieuwe plasma ff in de slaapkamer aangesloten met mijn JVC-LT26x70.
HDMI: prachtig beeld, beter dan de oude SD decoder (ook Samsung).

HDMI: SURPRISE!!!!!!!!!!!! Geen geluid

Component: Redelijk beeld maar zeker niet zo mooi als HDMI, ik moet wel zeggen dat geen goede kabels heb (standaard kabels van de decoder).
Zo te zien is de nieuwe software versie geïnstalleerd (1,27). Zappen is redelijk, wel langzamer dan de tv .
Even met Samsung contact genomen en binnen 10 dagen word ik gebeld voor en afspraak.
Ik zit nu te twijfelen:
Moet ik het apparaat bewaren of gewoon terugbrengen?
Ligt het probleem aan de televisie? De bedoeling is om aan te sluiten aan een PIO niet aan de JVC.
Goede component kabel kopen?
Iemand???

Groetjes
Das klote. Ik heb zelf een Pio 427XA en heb gelukkig gewoon geluid over HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 10:54:
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met de optische splitter. Klopt het dat niet beide apparaten tegelijkertijd aan kunnen staan. Wat gebeurt er dan?
[...]
Ik heb besloten om niet de optische splitter aan te schaffen, maar heb een toshlink schakelaar gekocht en dat werkt perfect. http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=571

Enige nadeel is, dat je nu even op moet staan om hem om te zetten wanneer je over wilt van DVD kijken naar TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
Arx schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 11:57:
[...]

Das klote. Ik heb zelf een Pio 427XA en heb gelukkig gewoon geluid over HDMI.
Ik krijg ook een 427XA, wie weet, misschien werk bij mij ook…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
@The Wizard en andere belangstellenden..
Hier foto's van het oude binnenwerk van de DCB-H360R en van de nieuwe...

Oude versie (Rev4.0):
Afbeeldingslocatie: http://img181.imageshack.us/img181/6486/samsung1xd3.jpg

Nieuwe versie(Rev5.0):
Afbeeldingslocatie: http://img181.imageshack.us/img181/4199/samsung2ex5.jpg
De HDMI aansluiting is dat zilverkleurige ding ongeveer recht in het midden bovenaan. Merk op dat er onder deze aansluiting nu een chip zit, die op het oude bord niet zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:51

Red Boll

Kick Ass!

Kun je op de doos zien welke revision het betreft?
Dat kan wat teleurstellingen voorkomen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zooo gisteren deze decoder aangeschaft bij de mediamarkt.
tot op heden werkt ie prima, heb aleen nog niet via hdmi aangesloten omdat ik nog geen hdtv heb.
ding effe open geschroeft en inderdaad met het nieuwe moederboard(2006.08.01 Rev5.0.)
alleen even geupdate naar software versie 1.27
volgende week komt mijn nieuwe tv dan laat ik effe weten of ie ook via hdmi werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Boll schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:20:
Kun je op de doos zien welke revision het betreft?
Dat kan wat teleurstellingen voorkomen namelijk...
heb even gekeken maar ik kan alleen een stikker vinden met een barcode erop en onderaan staat 2006 12 dus van december 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09-2020
Wat kost deze decoder tegenwoordig bij de Mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deff schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:49:
Wat kost deze decoder tegenwoordig bij de Mediamarkt?
179 euro (20euro actie korting ) en 14,95 voor smartcart dus totaal 194 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:30
Bij welke Mediamarkt is ie voor 179? Ik zag hem vorige week woensdag nog bij Mediamarkt Eindhoven voor 299. Voor 120 euro korting rij ik wel een eindje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Msniekers schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:46:
Bij welke Mediamarkt is ie voor 179? Ik zag hem vorige week woensdag nog bij Mediamarkt Eindhoven voor 299. Voor 120 euro korting rij ik wel een eindje :)
In Utrecht is hij 199.

Heeft iemand trouwens al vanaf het casema netwerk de 127 firmware gedownload?
Ook zag ik staan dat de HD kanalen tot 1 januari 2008 gratis blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:28:
Heeft iemand trouwens al vanaf het casema netwerk de 127 firmware gedownload?
Rare vraag, want de update is nog niet beschikbaar bij Casema. Ze zijn zoals gewoonlijk weer niet de snelste...
Ook zag ik staan dat de HD kanalen tot 1 januari 2008 gratis blijven.
Dat is wel mooi :) Weet iemand wanneer BBC-HD erbij gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Msniekers schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:46:
mediamarkt in hengelo.
Daar kostte die 199 euro , de actie korting van 20 euro geld volgens mij alleen maar voor @home klanten.
Dit was dus ook in combinatie met een smartcard van @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:51

Red Boll

Kick Ass!

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:23:
[...]

heb even gekeken maar ik kan alleen een stikker vinden met een barcode erop en onderaan staat 2006 12 dus van december 2006
Dank! Ik zal er zeker op letten bij de aanschaf en het ook bij de verkoper ter sprake brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]roberti schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:28Ook zag ik staan dat de HD kanalen tot 1 januari 2008 gratis blijven.
Waar heb je dat gelezen dan? Kan het namelijk nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 20:53:
[...]

Waar heb je dat gelezen dan? Kan het namelijk nergens vinden
Hier

In het rijtje van hdtv bij prijs per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de Samsung decoder aangeschaft, in september 2006, samen met een Sony 32V2000.
Digitaal prima beeld maar zoals zovelen: geen gelluid. Na de Kassa uitzending de maandag er na Samsung gebeld en die hebben later teruggebeld voor een afspraak om het probleem op te lossen (= apparaat omwisselen bleek later). Echter net de vrijdagavond voor de kerst reageerde de 360 niet meer op de afstandsbediening. Gelukkig was het koopavond en dus meteen naar De Block gegaan. Eerst wilden ze geen nieuwe geven maar na wat gepraat (argumenten: kerst, veel mooie films in HD..) wilde de verkoper met zijn chef overleggen en inderdaad kregen we een niuwe. De afstandsbediening werd niet opmgeruild.....(het blijven kruideniers he) Dit apparaat deed het weer als vanouds: geen geluid bij HDMI...maar Samsung zou nog langskomen het nieuwe jaar dus die paar weekjes zou het nog wel lukken. De audio-uitgang zat op de HIFIste dus geluid war er toch wel.
En ja hoor....vandaag is de monteur geweest. In 20 minuten de decoder verwisseld en inderdaad: GELUID! De man weer weg en ik nog tien minuutjes TV gekeken en van het geluid genoten....DAn gaan wij eten. De decoder uitgezet met de AB en na het eten doet ie het niet meer....Alleen het blauwe HDTV lampje brand en op de display staat lb..DAn de stekker er maar uit en even wachten.
Dat helpt....stekker er weer in en op de display verschijnt: reboot en dan doet hij het weer OK......voor 5 seconden! Dit allemaal een aantal keren geprobeerd en steeds hetzelfde: het kreng reageert nergens meer op, niet op de AB-knoppen en niet op de knoppen op het apparaat zelf.
Dus...morgen onze vrienden van Samsung maar weer bellen.
Het lijkt er op dat dit apparaat op maandag morgen of op vrijdag middag is ontwordpen en/of gemaakt.
Zijn er geen andere merken die een decoder als deze maken?

Gr. Klojo44
Pagina: 1 ... 9 ... 25 Laatste