Ubuntu 6.06 LTS Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 9.646 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

HetWonder schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:52:
Dus ik zou zeggen probeer maar eens in je root acocount een bestandje uit te pakken in /usr/bin. Zelfs je root heeft daar geen rechten via de filemanager/commandline.
Nou vooruit, ik heb het nog geprobeerd ook... en ja dus, tuurlijk heeft root daar rechten (ik heb ge-sudo-d, en dat werkt). Als root ergens geen rechten heeft, dan kan ook niemand anders (inclusief apt) er bij...
Ik ben wel benieuwd idd wat je ziet als je whoami vraagt... * John_Glenn denkt dat er dan "Root" of "r00t" ofzo tevoorschijn komt :+
Oja nog een vraagje (of eigenlijk twee) waar ik ook al een tijd tegenaan loop: hoe kan je schijven hernoemen? Op het moment staat mijn muziek schijf op de desktop als "hda6" terwijl ik daar "Muziek" van wil maken.
Gewoonlijk is dat de naam waaronder je het in /media hebt gemount. Je kan hda6 unmounten, een andere map maken in /media en dan in /etc/fstab even /media/hda6 door /media/Muziek vervangen. Dan weer mounten.
En hoe kan ik uberhaubt de schijven niet meer op mijn desktop laten zien? Ik heb hem liever helemaal schoon, die schijven staan toch al onder locaties...
Je kan gconf-editor draaien, en dan naar apps > nautilus > desktop > volumes_visible.
Bedenk wel dat je dan ook geen USB sticks meer ziet verschijnen als je die inplugt... Die config mogen ze dus ook nog wel een beetje uitbreiden wat mij betreft. * John_Glenn wil ook graag van de andere mounts icons af, maar niet de CDs en USB sticks....

Een "drastischer" oplossing is om de vaste mounts niet onder /media te mounten, dan verdwijnen ze ook van de desktop denk ik. Muziek zou je bijv. ook best onder ~/ kunnen mounten, niet geheel onlogisch.

edit:
Krijgen jullie trouwens ook zo'n ontzettend nostalgisch regedit gevoel als je gconf-editor draait? Wat wel een hele verbetering is tov winnt's regedit: de keys hebben ook een description veld. Hopelijk komt dat ook naar winnt, zou wel handig zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door John_Glenn op 28-06-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

gwystyl schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:33:
Het duurde alleen wel ff voor ik doorhad dat je gewoon een 64 bits, 32 bits, 686 en 386 kernel naast elkaar kon draaien... ik ben op een gegeven moment een volledige herinstallatie gaan doen om compiz aan de gang te krijgen (had 64 bits kernel, na herinstall gekozen voor 32 bits kernel). Na een opmerking van iemand hier ben ik eens in synaptic gaan kijken. Daar staan al die kernel-versies gewoon tussen, dus kan je heel gemakkelijk switchen en hoef je dus geen drivers opnieuw te installeren of instellingen te verliezen door een nieuwe kernel te installeren..
Begrijp ik nou goed dat je een 32bit kernel kan draaien in je amd64 install? Hoe doen al die 64bit binaries het dan als je met je 32bit kernel boot?

Wat het SMP verhaal betreft: alle 64bit kernels die ik kan zien zijn SMP enabled. Ik weet niet hoe dat zit onder i386, maar kan me voorstellen dat het daar ook zo is.

In de package manager zie ik hier dat de dummy-packages van de generic en van de smp kernel naar dezelfde echte kernel package verwijzen... zelfde verhaal voor 32bit zou ik verwachten?

Snelle test: als ik "cat /proc/version" vraag, krijg ik als antwoord
code:
1
Linux version 2.6.15-25-amd64-k8 (buildd@king) (gcc version 4.0.3 (Ubuntu 4.0.3-1ubuntu5)) #1 SMP PREEMPT Wed Jun 14 11:39:18 UTC 2006

Het is wel een slimme verandering ook, want SMP support kost hooguit een paar kb meer, en daar maalt niemand om die Ubuntu draait (mensen die zich daar druk om maken zitten allemaal op Gentoo, Debian, of Slackware systemen denk ik :)). En anders zouden alle newbies die op hun splinternieuwe Core Duo Thinkpadje een beetje Ubuntu uitproberen gaan roepen dat WinXP veel sneller is... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Van een standaard Ubuntu install op een P4 machine met een hyperthreading CPU
(2 dagen oud, alle updates geïnstalleerd)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
$ cat /proc/version
Linux version 2.6.15-25-386 (buildd@terranova) (gcc version 4.0.3 (Ubuntu 4.0.3-1ubuntu5)) #1 PREEMPT Wed Jun 14 11:25:49 UTC 2006
$ uname -a
Linux noc-linux 2.6.15-25-386 #1 PREEMPT Wed Jun 14 11:25:49 UTC 2006 i686 GNU/Linux
$ cat /proc/cpuinfo
processor       : 0
vendor_id       : GenuineIntel
cpu family      : 15
model           : 2
model name      : Mobile Intel(R) Pentium(R) 4     CPU 3.06GHz
stepping        : 9
cpu MHz         : 1594.853
cache size      : 512 KB
fdiv_bug        : no
hlt_bug         : no
f00f_bug        : no
coma_bug        : no
fpu             : yes
fpu_exception   : yes
cpuid level     : 2
wp              : yes
flags           : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe cid xtpr
bogomips        : 3192.26

Standaard dus een 386 kernel zonder SMP support.

[ Voor 47% gewijzigd door WHiZZi op 28-06-2006 13:19 ]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:51

BCC

John_Glenn schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:48:
[...]
Een "drastischer" oplossing is om de vaste mounts niet onder /media te mounten, dan verdwijnen ze ook van de desktop denk ik. Muziek zou je bijv. ook best onder ~/ kunnen mounten, niet geheel onlogisch.
Drastisch? Die dingen horen IMHO helemaal niet in /media, maar netjes gemount in je filesystem op de goede plek. Dit lijkt een beetje op krampachtig aan het windows-principe-schijven vasthouden. Mijn muziek schijf is gemount op /pub/media/.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

John_Glenn schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:03:
[...]
Het is wel een slimme verandering ook, want SMP support kost hooguit een paar Mb meer, en daar maalt niemand om die Ubuntu draait (mensen die zich daar druk om maken zitten allemaal op Gentoo, Debian, of Slackware systemen denk ik :)). En anders zouden alle newbies die op hun splinternieuwe Core Duo Thinkpadje een beetje Ubuntu uitproberen gaan roepen dat WinXP veel sneller is... :P
Ik draai een Slackware-variant :+ En SMP-support is maar een paar KB meer :P

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

John_Glenn schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:03:
Het is wel een slimme verandering ook, want SMP support kost hooguit een paar kb meer...
O-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:12
Hierboven maken een aantal mensen een pijnlijke vergissing. i386, i486, i586 en i686 staan allemaal voor de x86 (= 32 bit) architectuur. Het enige verschil is de optimalisatie in elke. Hoe hoger de x, hoe nieuwer de trucjes zijn om het sneller te maken. Het punt is alleen dat die trucjes dan niet ondersteund worden door oudere processoren. Je kunt een i586-package dus niet installeren op een (i)486 processor. i586 begint afaik bij de Pentium Pro. i686 bij de Pentium II.

Daarnaast zijn er nog de x86_64 packages. Alleen díe zijn gemaakt voor AMD64 en de Intelvariant daarop. Uiteraard zijn er daar geen i486_64 etc. van, omdat er nu eenmaal geen (i)486 processoren zijn die de 64-bit extensions hebben als de AMD64 processoren van AMD etc.

x86_64 packages zijn zonder chroot omgeving niet mixbaar met ix86 (waar x = 3, 4, 5 of 6) packages. Je kunt dus géén x86_64 (= 64 bit!) kernel draaien met ix86 (= 32 bit!) software, want de architectuur is verschillend (x86 != x86_64). Je kunt wèl bijv. een i586 kernel (= 32 bit!) draaien met i386 (= 32 bit!) software, want de architectuur is hetzelfde (x86 == x86).

[ Voor 3% gewijzigd door Z-Dragon op 28-06-2006 15:59 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:32

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Gewoonlijk is dat de naam waaronder je het in /media hebt gemount. Je kan hda6 unmounten, een andere map maken in /media en dan in /etc/fstab even /media/hda6 door /media/Muziek vervangen. Dan weer mounten.
Waarom is dan bijvoorbeeld mijn /media/hda5 wel gewoon als "Films" te zien in nautilus?
Je kan gconf-editor draaien, en dan naar apps > nautilus > desktop > volumes_visible.
Bedenk wel dat je dan ook geen USB sticks meer ziet verschijnen als je die inplugt... Die config mogen ze dus ook nog wel een beetje uitbreiden wat mij betreft. * John_Glenn wil ook graag van de andere mounts icons af, maar niet de CDs en USB sticks....
Ga ik eens mee proberen te rotzooien ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 28-06-2006 15:57 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

HetWonder schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:57:
Waarom is dan bijvoorbeeld mijn /media/hda5 wel gewoon als "Films" te zien in nautilus?
Weet ik veel waarom, jij hebt het toch ingesteld? :)
Ongetwijfeld kan je op x manieren een alias maken (dat vind ik trouwens wel irritant, dat er soms apart dit soort dingen in gnome zitten die dan niet zo werken buiten de DE). Ik zei alleen dat de naam *gewoonlijk* hetzelfde is als het mount point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Omdat je aan schijven (partities) labels kan hangen. In Dapper worden nu niet meer de partities genoemd, maar de labels. Daarom stonden bij Breezy icoontjes als hda3, hda4 enzo, en bij DD gewoon Films, Muziek, Foto's ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is me niet compleet duidelijk welke nieuwe SMP kernel ik voor me X2 3800+ moet installeren. Er zijn namelijk geen specifieke (32bits) Athlon 64 kernels. Kan ik gewoon de Intel 686 kernel gebruiken?
Verder kan ik een "linux-686-smp, Complete Linux kernel on PPro/Celeron/PII/PIII/PIV SMP" installeren maar ook een "linux-image-2.6.15-23-686, Linux kernel image for version 2.6.15 on PPro/Celeron/PII/PIII/PIV SMP/UP". En moet ik bij de laatste dan ook de headers mee installeren?

Ik heb niet zoveel zin om me systeem omzeep te halen :P

[ Voor 3% gewijzigd door E-jey op 28-06-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Neem zo hoog mogelijk. Maar ipv 686 kan je ook de k7 nemen. Die ligt nog dichter bij de X2.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Ik heb hier Ubuntu Dapper geinstalleerd, en automatix, en alles doet het prima, behalve dat ik bij YouTube en Newgrounds geen geluid krijg :?

Geluid doet het wel gewoon, mp3's streams etc spelen gewoon, maar bij newgrounds filmpjes hoor ik niks.. (hetzelfde geldt voor google video)

Dus ik vermoed dat de flash plugin hier iets verkeerd doet..
Heeft iemand anders dit gehad of ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Mithras86 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:51:
Omdat je aan schijven (partities) labels kan hangen. In Dapper worden nu niet meer de partities genoemd, maar de labels. Daarom stonden bij Breezy icoontjes als hda3, hda4 enzo, en bij DD gewoon Films, Muziek, Foto's ed
Precies. En nu wil ik dus het label van hda5 aanpassen omdat die om de een of andere reden geen label heeft. Waarom de labels bij de andere partities wel automatisch herkend wordt is me een raadsel, maar het is me ook een raadsel waarom ik die labels zelf niet aan kan passen in Locaties -> Computer. Maja niemand weet er een antwoord op te geven, misschien is het gewoon een bug omdat dat label gedeelte pas sinds DD in ubuntu zit.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
De K7 core zit in de AthlonXP,MP,Thunderbird enz. In de X2 zit een K8 core. Ik betwijfel of het wel slim is om een voor K7 geoptimaliseerde kernel te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Zou het dan wel slim zijn om een 686 geoptimaliseerde kernel te installeren? Of een 586, of zelfs de 386? Of.... oh nee, lager gaat niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeldert op 28-06-2006 17:34 ]

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:05
De examens zijn gedaan en gisterenavond ook geupgrade naar 6.06. Installatie gaf geen enkele problemen, enkel grub had de verkeerde windows schijf te pakken (maar dat was ook het geval bij voorgaande versies van ubuntu), dus even menu.lst aanpassen en dat was ook in orde. Met verassend veel gemak heb ik ook xgl aan de praat gekregen en ik moet zeggen dat ziet er allemaal geweldig uit :). Al die kleine effectjes maken het gewoon een stuk prettiger om met je computer te werken, en het is nog eens minder cpu belastend ook. Wat ook geweldig is, is de nieuwe .deb installer, nu is het totaal niet moeilijk meer om software te installeren. Overigens denk ik dat de Dapper repositories een stuk uitgebreider zijn dan de voorgaande, ik heb slechts voor een paar pakketten de .deb manueel moeten installeren (oa Opera).

Knap werk dus van Ubuntu en de mensen van xgl!

Een tevreden Ubuntu gebruiker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Goed, ik heb nu de K7 SMP kernel geinstalleerd samen met de headers. Gevolg is wel dat de X.org niet meer wil starten om dat de nvidia module op zijn bek gaat. Vervolgens kunnen er geen schermen gevonden worden. Misschien dat de nvidia module op zijn bek gaat omdat er geen schermen gevonden kunnen worden.. Me oude kernel werkt nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:12
De nvidiamodule is gebouwd voor je oude kernel. Opnieuw compile(re)n dus.

@ een stuk boven E-jey: pak altijd de zo hoogst mogelijke die je pc ondersteunt. Vaak is dat dus i686.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KuL schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:20:
Ik heb hier Ubuntu Dapper geinstalleerd, en automatix, en alles doet het prima, behalve dat ik bij YouTube en Newgrounds geen geluid krijg :?

Geluid doet het wel gewoon, mp3's streams etc spelen gewoon, maar bij newgrounds filmpjes hoor ik niks.. (hetzelfde geldt voor google video)

Dus ik vermoed dat de flash plugin hier iets verkeerd doet..
Heeft iemand anders dit gehad of ideen?
sudo apt-get install alsa-oss
sudo gedit /etc/firefox/firefoxrc

Zorg ervoor dat Firefox aoss gebruikt: FIREFOX_DSP="aoss"
Firefox restarten en klaar. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 01:44:
sudo apt-get install alsa-oss
sudo gedit /etc/firefox/firefoxrc

Zorg ervoor dat Firefox aoss gebruikt: FIREFOX_DSP="aoss"
Firefox restarten en klaar. :)
yay! het werkt.. :)

Heel erg bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Z-Dragon schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:18:
De nvidiamodule is gebouwd voor je oude kernel. Opnieuw compile(re)n dus.

@ een stuk boven E-jey: pak altijd de zo hoogst mogelijke die je pc ondersteunt. Vaak is dat dus i686.
ik heb gisteravond nog de complete i686 kernel geinstalleerd en dat werkt allemaal goed. Ik verwacht niet veel winst te behalen met de K7 smp kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zo nu even een vraagje met mbt HOSTS ipv XGL ;) haha

Bij windows kon je in de map C:\windows\system32\drivers\etc\hosts de hosts aanpassen
Ik heb namelijk 2 verschillende domeinnamen aan mijn ip adres hangen , en daartussen zit een simpele modem/router.

Ik gebruikte dit dus om mijn domeinnamen in mijn interne netwerk ook bereikbaar te maken.

Nu kon je dat bij Mandriva 2006 / Mandrake 10.1 ook invoeren.
Dat kon daar gewoon vanuit het Mandrake Config Centre regelt worden , en dat werkte ook perfect.
Ik kan dit in Ubuntu helaas nergens vanuit een menutje terugvinden....
Maar ik neem aan dat dit gewoon in een txt bestandje ook in te voeren is.....
Ik weet alleen niet in welk configbestandje ik dit moet aanpassen....

Hopelijk begrijpen jullie vast wel wat ik bedoel :D , na mijn vage verhaaltje!!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:02

zAo

GPLv2 Fanboy

degroot schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:41:
Zo nu even een vraagje met mbt HOSTS ipv XGL ;) haha

Bij windows kon je in de map C:\windows\system32\drivers\etc\hosts de hosts aanpassen
Ik heb namelijk 2 verschillende domeinnamen aan mijn ip adres hangen , en daartussen zit een simpele modem/router.

Ik gebruikte dit dus om mijn domeinnamen in mijn interne netwerk ook bereikbaar te maken.

Nu kon je dat bij Mandriva 2006 / Mandrake 10.1 ook invoeren.
Dat kon daar gewoon vanuit het Mandrake Config Centre regelt worden , en dat werkte ook perfect.
Ik kan dit in Ubuntu helaas nergens vanuit een menutje terugvinden....
Maar ik neem aan dat dit gewoon in een txt bestandje ook in te voeren is.....
Ik weet alleen niet in welk configbestandje ik dit moet aanpassen....

Hopelijk begrijpen jullie vast wel wat ik bedoel :D , na mijn vage verhaaltje!!
code:
1
sudo gedit /etc/hosts

Pas je wel op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
zAo schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:07:
[...]

code:
1
sudo gedit /etc/hosts

Pas je wel op ;)
Wat bedoel je hier precies mee??
Is het erg link om hier hosts toe te voegen??
En waar moet ik nog meer extra op letten dan , wat bij windows niet hoefde

Ik gebruik altijd vi om te editten....
Maar gedit is miss wel net zo makkelijk

EDIT:
Nu heb ik dat bestandje geopend...maar er staat niks in....
In windows kreeg je altijd een mooi commentaar regeltje waarin een voorbeeldje stond uitgelegd...
Heeft iemand een voorbeeldje van zijn hosts bestandje....
Dan weet ik hoe of wat ik het kan invoeren....thnQ

[ Voor 26% gewijzigd door degroot op 29-06-2006 17:34 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
degroot schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 17:10:
Heeft iemand een voorbeeldje van zijn hosts bestandje....
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
martijn@priscilla:~$ head /etc/hosts
127.0.0.1 localhost.localdomain localhost priscilla

80.126.138.999 christina

217.77.131.999 tinux xunit

80.126.138.999 melissa

82.169.184.999 laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Simpel maar wel doeltreffend dus
Nu werken mijn domeinnamen dus ook op ubuntu...

ThnQ voor jullie oplossing!!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ik heb ook eens Ubuntu op m'n PC gezet, op een aparte HD wel, maargoed. Wil Windows nog niet kwijt en dualboot zuigt hier omdat ik Windows dan niet meer opnieuw kan installeren zonder Linux te verneuken :).

Nu zit ik met iets wat me niet helemaal duidelijk is. Ik had wat packages geinstalleerd, gereboot, en toen deed opeens mijn geluid het niet meer.

Nu heb ik een M-audio Revolution 7.1 en een onboard Asus A8N SLI realtek crap. In het begin werkte dit perfect, de Realtek zat gewoon te nietsen en ik had geluid op de Revolution.

Na de reboot werkte het geluid niet meer, blijkt dat de onboard audio opeens primair is geworden. Via system>preferences>sound probeerde ik dat terug te zetten, maar die instelling kon hij niet "onthouden". Daarna gaf XMMS een error als ik probeerde muziek af te spelen.

Toen heb ik de onboard audio in het BIOS uitgezet, en nu werkt de Revolution weer.. Maar heb ik slechts geluid aan 1 kant, rechts? Links blijft stil nu.

Hoe laat ik het nu weer goed werken? Ik wil de onboard eigenlijk ook weer aanzetten, en die moet gewoon nietsen onder Linux.

En nog iets, hoe stel ik het keyboard goed in? Als ik onder Windows een " wil typen moet ik shift-'-spatie typen. Onder Ubuntu is de keyboardinstelling zo dat die spatie niet meer nodig is.

Keyboard staat gewoon op US maar da's niet goed blijkbaar.

Heb andere problemen wel met Google opgelost maar op het geluid kan ik niets vinden iig, en voor het toetsenbord weet ik niet hoe dit verschijnsel heet..

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 30-06-2006 08:48 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik draai nu ook op ubuntu (AMD 64 editie) en ik was zeer verbaasd over de snelle installatie (ik ben slackware/gentoo gewend). Wat ik wel jammer vind is dat er standaard maar weinig development wordt meegeleverd, maar ach das snel opgelost.

Ik zit al een paar dagen de klooien met wine, cedega en World of Warcraft.
Alleen ik krijg wine & cedega maar niet aan hun verstand dat ik veel meer dan 15 of 3 fps kan halen met mijn systeem.
specs:
AMD Athlon 64 3800x2
Ati Radeon x1900xt
1.5GB ram (tijdelijke vervanging, zou 2GB moeten zijn, maar op zicht werkt het onder windows prima)
Asus A8N-E

De ati drivers lijken goed geïnstalleerd, fglrxinfo geeft weer dat ik een ati driver heb geinstalleerd en glxinfo geeft aan dat ik Direct Rendering gebruik.
glxgears geeft 11000 fps, maarja dat is natuurlijk geen echte benchmark (ahoewel ik mensen heb gezien met een x800 kaart met 13000fps).

Wine versie is 0.9.15, welke gepatched is voor WoW. Cedega is versie 5.2.1.
Onder wine krijg ik maximaal 15fps met een gemiddelde van 8-10fps, cedega vind het prima en draait op een glorieuze 3fps, onspeelbaar dus.
In de wow config heb ik o.a. gxapi = "opengl", dus ik zou inopengl modus moeten draaien. (-D3D optie geeft een nog lager aantal fps)

Iemand een idee om het sneller te krijgen? En zowiezo wat is een echte 3d benchmark voor linux/ubuntu?

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 08:48:
IToen heb ik de onboard audio in het BIOS uitgezet, en nu werkt de Revolution weer.. Maar heb ik slechts geluid aan 1 kant, rechts? Links blijft stil nu.
Stuurt de driver van de onboard geluidskaart misschien deze kaart aan :?
Wat geeft lsmod ?
En nog iets, hoe stel ik het keyboard goed in? Als ik onder Windows een " wil typen moet ik shift-'-spatie typen. Onder Ubuntu is de keyboardinstelling zo dat die spatie niet meer nodig is.
Met xmodmap kom je een heel eind :)
code:
1
xmodmap /usr/share/xmodmap/xmodmap.us_intl

Anders kun je onder System -> Preferences -> Keyboard
2e tabblad (Layout)
Daar de U.S. English International (with dead keys) toevoegen en de US-Keyboard layout verwijderen :)

Dan heb je weer wat je wilt en kun je de ë ï ü maken :+

[ Voor 5% gewijzigd door WHiZZi op 30-06-2006 09:57 ]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

WHiZZi schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:52:
[...]

Stuurt de driver van de onboard geluidskaart misschien deze kaart aan :?
Wat geeft lsmod ?
Ik heb ondertussen de onboard weer aangezet en nu werkt het weer naast elkaar.

Alleen nog steeds alleen geluid rechts. De hele mixer werkt ook niet, ik kan in XMMS met de balance en volume schuiven wat ik wil.. Onwerkbaar dus met hoofdtelefoon.

lsmod geeft heel veel info terug maar da's niet meer belangrijk nu het werkt denk ik? Alleen de mixer doet niks.
[...]

Met xmodmap kom je een heel eind :)

Anders kun je onder System -> Preferences -> Keyboard
2e tabblad (Layout)
Daar de U.S. English International (with dead keys) toevoegen en de US-Keyboard layout verwijderen :)

Dan heb je weer wat je wilt en kun je de ë ï ü maken :+
Dat is het! Ik wist dat het zoiets was, kon het alleen niet vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Alleen nog steeds alleen geluid rechts. De hele mixer werkt ook niet, ik kan in XMMS met de balance en volume schuiven wat ik wil.. Onwerkbaar dus met hoofdtelefoon.
Werkt de mixer van Gnome (gmix) ook niet? Je zou Beelzebubu anders kunnen vragen waarom het niet werkt :) hij is een van de ontwikkelaars daarvan (geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Martin Sturm schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:11:
[...]

Werkt de mixer van Gnome (gmix) ook niet? Je zou Beelzebubu anders kunnen vragen waarom het niet werkt :) hij is een van de ontwikkelaars daarvan (geweest).
Het audioicoontje rechtsboven? Nee. Voor de nForce werkt dat wel, voor de M-audio kan ik gewoon niets zinnigs selecteren (geen pcm/wave/line of andere logische dingen, alleen een hele lijst DACs enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat net ff met compiz te kloten, de 'neg' functie toegevoegd en een bugje ontdekt...

Afbeeldingslocatie: http://spooky.student.utwente.nl/~icec/Screenshot-1-small.png

Afbeeldingslocatie: http://spooky.student.utwente.nl/~icec/Screenshot-2-small.png

Afbeeldingslocatie: http://spooky.student.utwente.nl/~icec/Screenshot-3-small.png

Dat doet ie met alle gemaximaliseerde vensters, als je dr dus 2 of meer open hebt wordt t chaos 8)7

Maar goed die 'neg' functie is toch weinig nuttig, voor mij iig

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:31:
Zat net ff met compiz te kloten, de 'neg' functie toegevoegd en een bugje ontdekt...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat doet ie met alle gemaximaliseerde vensters, als je dr dus 2 of meer open hebt wordt t chaos 8)7

Maar goed die 'neg' functie is toch weinig nuttig, voor mij iig
Dat stond ook al op het compiz forum ja. Ik heb die hele plugin niet, want ik zie er het nut ook niet van. Je hebt toch gewoon normale vensters, waarom zou je alles negatief willen hebben :?

Verder heb ik een vrij raar probleempje, dat ik na een reboot mijn internetconnectie moet moet refreshen (handmatig). Als ik Ubuntu opstart heeft het geen verbinding, zet ik mn eth0 uit, enable ik hem weer: wel verbinding. Het was eerst wel gewoon goed, en onder Windows werkt het ook. Ik zit hier in een netwerk met een speedtouch510 en een switch met 4 pc's. Het is echter geen netwerkprobleem, maar iets binnen Ubuntu. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Wat zegt ifconfig dan als je geen verbinding hebt?

Gebruik je DHCP of statisch IP? Als het DHCP is probeer dan eens statisch.

[ Voor 44% gewijzigd door Mentalist op 30-06-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Ik heb zojuist me systeem geupdate en nu werkt compiz/xgl niet meer. Er is 1 package verwijdert en 1 nieuwe geinstalleerd. Beide gerelateerd aan compiz. Nu wil ik bekijken welke veranderingen er precies zijn uitgevoerd. Ik heb al wat logs doorgespit, maar kwam niets tegen. Waar kan ik die informatie vinden? Verder wil ik natuurlijk de upgrade terugdraaien. Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:22

samo

yo/wassup

Hmm, cool... Google heeft een package waarin Picasa met Wine gestart kan worden, en een handige install voor ubuntu. Ik heb het net getest en het werkt zoals ik het programma ken. Zijn er nog meer handige must-haves voor windows die makkelijk naar Ubuntu te porten zijn?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:28

Gotiniens

Fairly odd Tim

google earth beta :). Deze is trouwens native linux, en niet via wine. Zonder wine is natuurlijk veel mooier. Vind met wine eignelijk maar een kut oplossing, het zou imo geen doel moeten worden om een programma te laten werken met wine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
E-jey schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:53:
Ik heb zojuist me systeem geupdate en nu werkt compiz/xgl niet meer. Er is 1 package verwijdert en 1 nieuwe geinstalleerd. Beide gerelateerd aan compiz. Nu wil ik bekijken welke veranderingen er precies zijn uitgevoerd. Ik heb al wat logs doorgespit, maar kwam niets tegen. Waar kan ik die informatie vinden? Verder wil ik natuurlijk de upgrade terugdraaien. Hoe doe ik dat?
Zie http://www.compiz.net/viewtopic.php?id=1553 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Dank u. Ik had alles al gedaan behalve compiz-gnome weer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:10
Eergisteren kwam mijn nieuwe Seagate 7200.10 320GB binnen en deze wilde ik natuurlijk zsm in gebruik nemen. Het viel me op dat als ik het ding met ext3 formatteer, er direct al ongeveer 4,5GB in gebruik is. Als ik met FAT32 formatteer, 'slechts' 140MB.

Ik formatteerde de schijf dan in zijn geheel met Gparted. Iemand een verklaring waar dit grote verschil vandaan komt?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:28

Gotiniens

Fairly odd Tim

ext3 is een journaled filesystem. Wat inhoud dat er eerst wordt beschreven wat hij gaat doen, en het daarna pas doet. Dit betekent dat er minder kans op corruptie is als je pc uitvalt op het moment van een schrijfactie. Dit journal kost ook ruimte natuurlijk. Of de 4,5 GB normaal is zou ik zo niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Laatst online: 18-02 10:51
Breepee schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:24:
Eergisteren kwam mijn nieuwe Seagate 7200.10 320GB binnen en deze wilde ik natuurlijk zsm in gebruik nemen. Het viel me op dat als ik het ding met ext3 formatteer, er direct al ongeveer 4,5GB in gebruik is. Als ik met FAT32 formatteer, 'slechts' 140MB.

Ik formatteerde de schijf dan in zijn geheel met Gparted. Iemand een verklaring waar dit grote verschil vandaan komt?
standaard wordt bij het formatteren 5% van de ruimte gereserveerd voor de superuser, zodat er in het geval van calamiteiten/ruimtetekort nog steeds een buffer voor diskmanagement e.d. is.

indien gewenst kan je het percentage in de console aanpassen met het commando:

sudo tune2fs -m [nieuw percentage]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:50:
Wat zegt ifconfig dan als je geen verbinding hebt?

Gebruik je DHCP of statisch IP? Als het DHCP is probeer dan eens statisch.
Voor de connectie weer goed zetten en erna geeft respectievelijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
jurian@jvs:~$ ifconfig
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:11:D8:D9:B4:DE
          inet6 addr: fe80::211:d8ff:fed9:b4de/64 Scope:Link
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:6 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000
          RX bytes:0 (0.0 b)  TX bytes:468 (468.0 b)
          Interrupt:58 Base address:0x4000

lo        Link encap:Local Loopback
          inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0
          inet6 addr: ::1/128 Scope:Host
          UP LOOPBACK RUNNING  MTU:16436  Metric:1
          RX packets:5 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:5 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:0
          RX bytes:272 (272.0 b)  TX bytes:272 (272.0 b)

jurian@jvs:~$ ifconfig
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:11:D8:D9:B4:DE
          inet addr:10.0.0.151  Bcast:10.0.0.255  Mask:255.255.255.0
          inet6 addr: fe80::211:d8ff:fed9:b4de/64 Scope:Link
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:2 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:11 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000
          RX bytes:644 (644.0 b)  TX bytes:1390 (1.3 KiB)
          Interrupt:58 Base address:0x4000

lo        Link encap:Local Loopback
          inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0
          inet6 addr: ::1/128 Scope:Host
          UP LOOPBACK RUNNING  MTU:16436  Metric:1
          RX packets:7 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:7 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:0
          RX bytes:372 (372.0 b)  TX bytes:372 (372.0 b)

jurian@jvs:~$
Merk op dat de tweede keer er de regel inet addr:10.0.0.151 Bcast:10.0.0.255 Mask:255.255.255.0 tussenstaat.
Verder heb ik de DHCP server in mn router aanstaan, maar omdat ik nogweleens met ip's werk, staat de TTL op infinite, dus krijg ik elke keer hetzelfde ip. Is dat dan nog steeds DHCP?

[ Voor 3% gewijzigd door mithras op 02-07-2006 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Gotiniens schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:31:
ext3 is een journaled filesystem. Wat inhoud dat er eerst wordt beschreven wat hij gaat doen, en het daarna pas doet. Dit betekent dat er minder kans op corruptie is als je pc uitvalt op het moment van een schrijfactie.
Klopt wel ongeveer. Iets preciezer gezegd: journalling houdt in dat van grote acties (zoals het schrijven van een grote file), die feitelijk zijn opgedeeld in kleinere stappen (file openen - block 1 schrijven - block 2 schrijven - ... - laatste block schrijven - file sluiten en tenslotte pas de file tables bijwerken), ieder stapje wordt bijgehouden. Als de PC in de tussentijd ergens crasht, dan kunnen bij het opnieuw mounten (="aankoppelen" van de hard disk, meestal bij het starten van de computer) de stapjes opgedaan gemaakt worden. Hiermee wordt bereikt dat de bestaande file tables (en daarmee dus de bestaande files) niet corrupt raken bij een crash.
Mithras86 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 09:38:
Verder heb ik de DHCP server in mn router aanstaan, maar omdat ik nogweleens met ip's werk, staat de TTL op infinite, dus krijg ik elke keer hetzelfde ip. Is dat dan nog steeds DHCP?
Ja, want de PC (=client) krijgt het IP adres toegewezen van de router (=server) via DHCP. Dat de client altijd dezelfde toegewezen krijgt maakt niet uit, de configuratie gaat nog altijd via DHCP. Een statisch IP daarentegen houdt in dat de PC (=client) zelf het IP adres vast instelt.

[ Voor 3% gewijzigd door Stamgastje op 02-07-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets vreemds bij het Updaten van Ubuntu via Update Manager:
"Cannot install all available updates - The Following updates will be skipped: libcairo2"

Ik ben via synaptic zo ver gekomen dan t iets te maken heeft met libfreetype6, maar ik weet niet precies wat t allemaal betekent:
"libcairo2:
Depends: libfreetype6 (>=2.2.1) but 2.1.10-1ubuntu2.1 is to be installed"

Versie 2.1.10-1ubuntu2.1 van libfreetype6 is dus geinstalled.

Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:27:
"Cannot install all available updates - The Following updates will be skipped: libcairo2"

Ik ben via synaptic zo ver gekomen dan t iets te maken heeft met libfreetype6, maar ik weet niet precies wat t allemaal betekent:
"libcairo2:

Kan iemand me helpen?
Dit had ik een paar weken geleden ook. Zorg ervoor dat er niks dubbel staat in je sources.list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:27:

"libcairo2:

Kan iemand me helpen?
Ik heb dat ook.

Bij mij ligt het aan deze repositories:
deb http://www.beerorkid.com/compiz/ dapper main
deb http://xgl.compiz.info/ dapper main

Als ik die weghaal is het probleem weg.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 14:17 . Reden: Beetje aangepast en typo's opgeruimd enzo :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat soort meldingen kun je wel vaker tegenkomen en je hoeft je er niets van aan te trekken. Gewoon de beschikbare updates installeren en als alle dependency's in orde zijn, dan zullen eventuele updates die niet geïnstalleerd kunnen worden, ook wel geïnstalleerd gaan worden. Je hoeft er zelf niets aan te doen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:28

zerok

geen

Oke ik heb een beetje ruzie met apache2 en php5.

Ik ben begonnen met een schone installatie dus geen bestanden/mappen meer aanwezig.

apt-get install apache2 php5

Nou dat gaat lekker snel zoals normaal. Maar dan er word geen /etc/apache2/apache2.conf aangemaakt. De map mods-available blijft ook leeg. En de server wil niet starten, logisch.

Als ik mijn oude apache 1/2 bestanden (apache2.conf, httpd.conf) naar die plek kopier start de server wel op maar .htaccess bestanden werken niet en php bestanden word ter download aan geboden.

In de howto's op het i-net staat dat je dan php moet inschakelen met 'a2enmod php5' maar ja door dat de mod-available map leeg blijft werkt dat niet.

Weet iemand hoe ik apache2 en php5 aan de praat krijg?

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
zerok schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 10:03:
Oke ik heb een beetje ruzie met apache2 en php5.

Ik ben begonnen met een schone installatie dus geen bestanden/mappen meer aanwezig.

apt-get install apache2 php5

Nou dat gaat lekker snel zoals normaal. Maar dan er word geen /etc/apache2/apache2.conf aangemaakt. De map mods-available blijft ook leeg. En de server wil niet starten, logisch.

Als ik mijn oude apache 1/2 bestanden (apache2.conf, httpd.conf) naar die plek kopier start de server wel op maar .htaccess bestanden werken niet en php bestanden word ter download aan geboden.

In de howto's op het i-net staat dat je dan php moet inschakelen met 'a2enmod php5' maar ja door dat de mod-available map leeg blijft werkt dat niet.

Weet iemand hoe ik apache2 en php5 aan de praat krijg?
Moet je niet ook libapache2-mod-php5 installeren? Dus ff
apt-get install libapache2-mod-php5
en het moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ja, of PHP5 als CGI draaien, maar dat zul je dan handmatig moeten configgen in Apache.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerok

zerok

geen

libapache2-mod-php5 Is geinstaleerd dat is het vreemde. als ik adept kijk dan zie ik wel de file die die zou moeten plaatsen maar ze komen er niet.

Ik heb nu alle packages eraf gegooid, de map /etc/apache2 en /etc/php5 weg gegooid. Dan opnieuw instaleren dan krijg ik deze output in adept:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
Preconfiguring packages ...
Selecting previously deselected package apache2-utils.
(Reading database ... 95932 files and directories currently installed.)
Unpacking apache2-utils (from .../apache2-utils_2.0.55-4ubuntu2_i386.deb) ...
Selecting previously deselected package apache2-common.
Unpacking apache2-common (from .../apache2-common_2.0.55-4ubuntu2_i386.deb) ...
Selecting previously deselected package apache2-mpm-prefork.
Unpacking apache2-mpm-prefork (from .../apache2-mpm-prefork_2.0.55-4ubuntu2_i386.deb) ...
Selecting previously deselected package apache2.
Unpacking apache2 (from .../apache2_2.0.55-4ubuntu2_i386.deb) ...
Selecting previously deselected package apache2-doc.
Unpacking apache2-doc (from .../apache2-doc_2.0.55-4ubuntu2_all.deb) ...
Selecting previously deselected package php5-common.
Unpacking php5-common (from .../php5-common_5.1.2-1ubuntu3_i386.deb) ...
Selecting previously deselected package libapache2-mod-php5.
Unpacking libapache2-mod-php5 (from .../libapache2-mod-php5_5.1.2-1ubuntu3_i386.deb) ...
Selecting previously deselected package php5-cgi.
Unpacking php5-cgi (from .../php5-cgi_5.1.2-1ubuntu3_i386.deb) ...
Selecting previously deselected package php5.
Unpacking php5 (from .../php5_5.1.2-1ubuntu3_all.deb) ...
Selecting previously deselected package php5-gd.
Unpacking php5-gd (from .../php5-gd_5.1.2-1ubuntu3_i386.deb) ...
Selecting previously deselected package php5-mysqli.
Unpacking php5-mysqli (from .../php5-mysqli_5.1.2-1ubuntu3_i386.deb) ...
Selecting previously deselected package php5-mysql.
Unpacking php5-mysql (from .../php5-mysql_5.1.2-1ubuntu3_i386.deb) ...
Setting up apache2-utils (2.0.55-4ubuntu2) ...
Setting up apache2-common (2.0.55-4ubuntu2) ...
Setting Apache2 to Listen on port 80. If this is not desired, please edit /etc/apache2/ports.conf as desired. Note that the Port directive no longer works.

Setting up apache2-mpm-prefork (2.0.55-4ubuntu2) ...
It looks like you've deleted /etc/apache2/mods-available/cgi.load, so cgi can not be enabled.  To fix this, please purge and reinstall apache2-common.

Setting up apache2 (2.0.55-4ubuntu2) ...
Setting up apache2-doc (2.0.55-4ubuntu2) ...
Setting up php5-common (5.1.2-1ubuntu3) ...
Setting up libapache2-mod-php5 (5.1.2-1ubuntu3) ...

Setting up php5-cgi (5.1.2-1ubuntu3) ...

Setting up php5 (5.1.2-1ubuntu3) ...
Setting up php5-gd (5.1.2-1ubuntu3) ...

Setting up php5-mysqli (5.1.2-1ubuntu3) ...

Setting up php5-mysql (5.1.2-1ubuntu3) ...

dpkg run finished!

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Je hebt een deel weggegooid, maar niet alles. Ruim eerst eens je systeem netjes op met
apt-get remove --purge apache2 php5 libapache2-mod-php5

En installeer het dan met
apt-get install apache2 php5 libapache2-mod-php5

Dan moet het opgelost zijn. Ga er altijd vanuit dat er vanuit de repo's software beschikbaar is (plugins/modules etc) om iets te laten werken. Ga nooit eerst zelf kloten met directory's en config-files, want die hebben de devvers van Ubuntu juist recht proberen te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerok

zerok

geen

Thanks --purge werkte idd moest wel ff een paar pakketjes (apache-common) los purgen voordat het werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Breepee schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 16:24:

Zal wel met percentages te maken hebben die je gebruikt voor je journal. Hoe groter de schijf hoe meer ruimte de journal inneemt.

Je zou eens kunnen expirimenteren met ext3, xfs, ReiserFS, Reiser4. Opzich wel grappig om eens te kijken hoe efficient ze zijn met hun journal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
eghie schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:24:
[...]

Zal wel met percentages te maken hebben die je gebruikt voor je journal. Hoe groter de schijf hoe meer ruimte de journal inneemt.

Je zou eens kunnen expirimenteren met ext3, xfs, ReiserFS, Reiser4. Opzich wel grappig om eens te kijken hoe efficient ze zijn met hun journal.
Dat heeft niet zozeer met het journal te maken (dan zou ext2 namelijk ongeveer 0 extra overhead moeten hebben bij grote schijven) , maar met de hoeveelheid beschikbare inodes. Hoe meer inodes je wil kunnen gebruiken, hoe meer ruimte er nodig is om meta-informatie op te slaan. Bij een voor kleine schijven normale bytes-per-inode ratio, groeit deze benodigde ruimte nogal bij grote schijven. Als je niet verwacht veel kleine bestanden op een schijf te zetten (en mp3's zijn niet klein), kun je bij het mkfs'en die ruimte "terugwinnen" door aan te geven dat je niet zoveel inodes hoeft. Default krijg je dus miljoenen inodes, terwijl als je geen dingen doet met heel veel kleine bestandjes, je er hoogstens een paar tienduizend nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Even een kleine toevoeging, want "kleine bestandjes" is wel een heel rekbaar begrip. Bij ext2/3 en reiserfs worden dan bestanden bedoeld kleiner dan 4kb, dus configs, kleine scripts, etc. Bij "normaal" gebruik, dus mp3's, films, documenten, kom je zelden onder de 4kb.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ff een vraagje:

ik heb via www.frostwire.com de deb installatie gevolgd, via GdebI, en hij komt keurig netjes in mijn toepassingen/internet/frostwire te staan, maar start vervolgens niet op als ik erop klik. Java staat keurig geinstalleerd en werkt prima met andere programma's (firefox/amsn etc).

Kent iemand dit probleem?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
HetWonder schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:12:
Ff een vraagje:

ik heb via www.frostwire.com de deb installatie gevolgd, via GdebI, en hij komt keurig netjes in mijn toepassingen/internet/frostwire te staan, maar start vervolgens niet op als ik erop klik. Java staat keurig geinstalleerd en werkt prima met andere programma's (firefox/amsn etc).

Kent iemand dit probleem?
Ja ik had het probleem ook!
Maar uiteraard heb ik het opgelost.
Door in console
sudo update-alternatives --config java in te vullen kun je je java configureren.
Bij mij werkte het nadat ik een andere als standaard had ingesteld.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
En ja hoor... :) Mijn dank is groot :P

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Voor mensen die XGL willen gaan draaien: de ubuntu compiz-quin packages zijn sinds gisteren kapot. Versie 8 doet het prima, maar 9 brakt nogal. Als je XLG wil gaan gebruiken, let daar dan even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:31
Okay, hier ff een prangend vraagje.
Ik zit in Australie en ben over een weekje in Nederland en ga dan eens fluks met Dapper ad slag.

Ik lees hier het een en ander over de multimedia in ubuntu, maar dit is me nog onguidelijk:
hoe zit het nou met het verschil tussen gstreamer en xine?
Wat is het verschil tussen een front-end en een back-end?

Als ik dit weet voordat ik ad gang ga met dapper, zou dit me wel eens een paar hoofdbrekens kunnen schelen, denk ik zo...

Iemand een korte uitleg of anders een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Nou, ik zal je vragen even achterstevoren beantwoorden.
neeroeter schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 02:18:
Wat is het verschil tussen een front-end en een back-end?
Front-end en back-end zijn algemene begrippen, die zijn niet Linux-specifiek. Voorbeeldje: stel je hebt voor de console een programma wat cd's ript, zoals cdparanoia. In de console kun je dan een commando invoeren om een cd te rippen, zoals:
cdparanoia -B "1-"

Maarja, de meeste mensen geven de voorkeur aan een mooi grafisch programma, waar je alles gemakkelijk kunt aanklikken enzo. Men zou dan de code om cd's te rippen in dat grafische programma kunnen inbouwen, maar gemakkelijker is het om dat programma gewoon cdparanoia te laten gebruiken. Het programma voert dan dus in de achtergrond cdparanoia uit inclusief alle nodige parameters. Dan is dat mooie grafische programma de front-end en cdparanoia is de back-end.

De meeste (alle?) grafische rippers werken zo, vaak kun je bij de voorkeuren kiezen uit verschillende back-ends. Het algemene doel is in ieder geval dat de front-end alleen maar een grafische schil is. De back-end moet het echte werk doen.

Maar zoals gezegd, dit is niet Linux-specifiek. Ook onder Windows heb je programma's die als front-end/back-end setup werken.
hoe zit het nou met het verschil tussen gstreamer en xine?
GStreamer en Xine zijn 2 totaal verschillende dingen. GStreamer is een framewerk om ergens data vandaan te halen (bijvoorbeeld van de harde schijf, of over een stream van 't internet, of van een webcam, etc) en daar 'iets' mee te doen. Het is een heel modulair systeem. Om bijvoorbeeld een mp3tje af te spelen, zou je een bestand kunnen inlezen en gstreamer zou dat in een decoder kunnen stoppen. De output daarvan zou bijvoorbeeld eerst in een normalizer kunnen gaan. De output daarvan zou weer in een resampler kunnen gaan en de output daarvan vervolgens naar buiten toe. Ik noem maar wat. Er zijn editors om dat soort combinaties op te zetten. Maar weest niet gevreesd, in 't dagelijks leven heb je niets met die modulaire setup te maken. Als je in Totem (de default player) een filmpje of muziekje afspeelt wordt in de achtergrond door GStreamer de juiste decoder geselecteerd enzo. Totem is de front-end, GStreamer is de back-end.

Xine is gewoon een videoplayer, maar die decodeert video's eigenhandig, die gebruikt GStreamer niet. Xine is derhalve ook geen front-end of een back-end maar een op zichzelf staand systeem. Groot nadeel is dus dat je niet even een codec kunt toevoegen. Bij GStreamer dus wel. Plugin installeren en klaar is Kees.

Let op dat als je Dapper hebt geinstalleerd, je eerst nog een hele berg GStreamer plugins moet installeren (kan gewoon met 1 of 2 commando's), want die zitten er standaard niet bij.

correct me where I'm wrong ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Bergen op 06-07-2006 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Xine decodeert niet alleen video, maar ook audio. En dat gebrek aan codecs: ik ben nog niets tegengekomen wat ik niet kon afspelen met Xine. Daarnaast vind ik de "codecs" in xine van een stuk hogere kwaliteit (beeld en geluid) dan die van GStreamer. Mplayer is trouwens ook nog een mooi alternatief (op de pc bekend van de ffdshow codec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
Bedankt voor deze grondige uitleg.
Punt is dat ik bang ben om onder dapper straks teveel en niet de beste codecs/systemen te installeren. Easyubuntu gaat het ws wel goed doen voor mij, krijgt wat betere reacties dan automatix lijkt het.
Toch blijft het lastig:
onder ubuntu 5.10 had ik flink problemen om een goede mediaplayer en de juiste codecs te vinden. De guides zijn ook nog niet zover uitgekristalliseerd dat ik daar blind op durf te vertrouwen.
Ik gebruikte uiteindelijk totem en amarok en dat ultrakleine dvd afspelertje ( 4 letters, ben de naam ff kwijt ). Om met deze combi echter probleemloos te kunnen werken, kostte me wel wat hoofdbrekens, newbie die ik ( nog ) ben.Mplayer deed het niet voor mij, xine-ui vind ik niet prettig...
Daarnaast nog de problematiek met de ati-drivers, die mijn multimedia ook niet lekkerder maken, pfffff....een heel gedoe....
Ik hoop echt dat dapper wat simpeler oplossingen biedt?

Nou ja, over een dag of 5 maar eens ad slag. Tot die tijd nog Sydney en de powerbook van mijn dame. Is ook wel een leuk OS :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Hoe kan je Muse eigenlijk laten werken? Installeren gaat wel maar het start niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik zal d'r vanavond eens mee gaan stoeien, met dat Muse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Nog even toevoegen, op de PC van mijn broertje kan ik het installeren, start het met splashscreen maar na die splash komt gewoon niks (errorlog ergens?).

Op mijn eigen PC krijg ik een error dat MIDI niet beschikbaar is (geluidskaart slecht supported probably).

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 06-07-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb het even geprobeerd...

Nadat ik Timidity aan de praat had (aangezien ik dus geen echte midi-bank heb) komt Muse ook niet meer "op"

Op de shell krijg ik de volgende melding
No superuser privileges, using system timer fallback
QSettings::sync: filename is null/empty
no locale <muse_en_US.UTF-8>/</usr/share/muse/locale>
Trying RTC timer...
fatal error: open /dev/rtc failed: Device or resource busy
Trying ALSA timer...
got timer = 12
QObject::connect: No such signal PartCanvas::horizontalScroll(int)
QObject::connect: (sender name: 'unnamed')
QObject::connect: (receiver name: 'unnamed')
Arranger::configChanged - no bitmap!
starting with default template
name2route: <alsa_pcm:playback_1> not found
name2route: <alsa_pcm:playback_2> not found
Arranger::configChanged - no bitmap!
AlsaTimer::setTimerTicks(): requested freq 4096 Hz too high for timer (max is 250)
freq stays at 250 Hz
Segmentation fault
muse -a werkt wel, maar dan heb je geen geluid :+

Ik ga er nog even verder mee prutsen :)

EDIT: Hydrogen (Midi drum machine) werkt daarintegen wel helemaal goed. Dat werkt ook via Midi

[ Voor 8% gewijzigd door WHiZZi op 06-07-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

neeroeter schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:15:
onder ubuntu 5.10 had ik flink problemen om een goede mediaplayer en de juiste codecs te vinden.
Je kunt alles gewoon naast elkaar installeren: xine, gstreamer en mplayer. Ze gebruiken allemaal hun eigen systeem, ze overschrijven elkaar's codecs niet. Je kunt dus rustig bekijken wat je 't mooist vindt zonder dat je bang hoeft te zijn een codec kwijt te raken ofzo.
Mplayer deed het niet voor mij, xine-ui vind ik niet prettig...
Daarnaast nog de problematiek met de ati-drivers, die mijn multimedia ook niet lekkerder maken, pfffff....een heel gedoe....
In welk opzicht vond je mplayer niet lekker werken? Ik vind 't juist een superplayer. Het gebrek aan een gui vind ik alleen maar makkelijk. Heen en weer spoelen met de pijltjes, of pageup/down om sneller te spoelen, wisselen van fullscreen met f, pauze met spatie, tja allemaal lekker simpel en 't is makkelijk te onthouden. Alle codecs zitten aan boord. Embedded filmpjes op websites worden ook allemaal perfect afgespeeld.

Xine gebruik ik zelf ook niet en Totem alleen in gevallen waar mplayer het niet snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
weet iemand of er gtk+ 2.4 (of hoger) packages zijn voor ubuntu?

ik heb ze geprobeerd te compilen maar loop dan tegen wat problemen aan; de vorige versies zou ik eerst moeten verwijderen maar ik weet niet hoe ik dat doe zonder een aantal geinstalleerde programma's mee te verwijderen. ook heb ik het gevoel dat compilen misschien niet zo handig is wat betreft de automatische updates e.d.?

in de repo's vind ik geen gtk+ versie boven 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Hmm misschien is 2.4 standaard in Edgy Eft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Bergen schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 20:15:
Hmm misschien is 2.4 standaard in Edgy Eft?
kweenie?

vanuit multiverse krijg ik wel een update naar gnome 2.14.2 (build date 15 juni), maar gtk+ blijft gewoon op 2.0 staan (terwijl ze ondertussen bij 2.8 zijn). ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

W3ird_N3rd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 15:54:
Nog even toevoegen, op de PC van mijn broertje kan ik het installeren, start het met splashscreen maar na die splash komt gewoon niks (errorlog ergens?).
Als je dat programma (ken t niet) vanuit een terminal start krijg je met een beetje geluk je errors op stdout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Heeft er iemand ene idee hoe het nog ongeveer duurt voordat amaroK 1.4 via de officieele reciprocities te downloaden is? Ik heb eigenlijk weinig zin om het pakket handmatig te installeren, maar ik wil het prog wel erg graag hebben...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
HetWonder schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:57:
Heeft er iemand ene idee hoe het nog ongeveer duurt voordat amaroK 1.4 via de officieele reciprocities te downloaden is? Ik heb eigenlijk weinig zin om het pakket handmatig te installeren, maar ik wil het prog wel erg graag hebben...
Waarom installeer je niet gewoon de zelf gedownloade .deb? Die komt ook in je synaptic (of hoe dat ook heet in KDE) te staan, kan hem daar vanuit verwijderen, aanpassen en noem maar op. En als de officiele release uit is, kan je zelfs gewoon een reinstall overwegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

John_Glenn schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:53:
[...]

Als je dat programma (ken t niet) vanuit een terminal start krijg je met een beetje geluk je errors op stdout :)
Dezelfde error als WHiZZi. Met -a werkt het idd wel.

Nouja, good enough for now, m'n broertje kan iig kijken of het wat is voor wat hij zoekt (ik begrijp niet eens wat hij zoekt.. maar het zal wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
HetWonder schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:57:
1.4 draaide op mijn installatie erg onstabiel, telkens crashes kort na opstarten. ik ben maar weer terug naar 1.3.9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 3 ubuntu versies en talloze installaties heb ik 1000 en 1 verschillende "media-configs" gehad. Mijn huidige media setup heeft als kenmerken dat ik zo min mogelijk extra packages wil installeren en zo dicht mogelijk bij de standaard ubuntu install wil houden.

Je kunt totem dus op twee manieren laten werken. Via gstreamer of via xine. Mijn ervaring is dat totem-xine beter functioneert dan totem-gstreamer. Met name bij streaming media ($ sudo apt-get install totem-xine-firefox-plugin) werkt xine vele malen beter dan gstreamer. Ik gebruik totem-xine voor al mijn "even snel een filmpje kijken" behoeften.

Wil je een grafische player met meer opties mbt tot ondertiteling etc dan is gxine aan te raden. Een nette gtk frontend voor xine. xine-ui zou ik afraden, gxine integreert veel beter in gnome dan xine-ui. Als je geen gnome draait is het natuurlijk een ander verhaal. Zelf gebruik ik gxine niet omdat als ik meer opties nodig heb ik altijd uitwijk naar mplayer.

In plaats van totem-xine-firefox-plugin kun je ook gxineplugin installeren. Ik kan dat op dit moment niet testen maar ik meen dat deze bij streaming media een nieuw gxine venster opent met daarin de aangeboden stream. Dit vindt ik persoonlijk minder prettig dan het systeem van totem-xine-firefox-plugin dat de media wel embedded (in de pagina) weergeeft.

Verder heb ik altijd mplayer staan. Geen overbodige troep, zit niets in de weg en soms heb je het gewoon nodig omdat je iets geavanceerds moet/wil doen (-vf expand=0:-50 etc etc).

Mijn systeem is dus: voor normaal gebruik totem-xine + firefox plugin. Mplayer als backup/voor geavanceerde dingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
Idd, totem-xine is voor mij uiteindelijk de player van eerste keus geworden. Merkte dat ik kon instellen of ie xine of gstreamer gebruikte en xine is stabieler gebleken.
Mplayer, waar meer mensen goed over tespreken zijn, werkte simpelweg niet. Kon geen avi's openen. Nooit geweten waarom, maar onder dapper zal ik het weer opnieuw proberen. Overigens vind ik VLC ook wel lekker werken, heeft alleen ff wat uitproberen nodig qua sneltoetsen/instellingen...

Is het echt zo dat onder ubuntu het geen probleem is om 'blind' veel multimediaproggies uit te proberen?
Als 'XP-overstapper' ben ik daar huiverig voor, daar ondervindt je nl. wel problemen met het installeren van allerhande codec-packs. ( Dat werd--ja werd!!--uiteindelijk ffdshow en mediaplayer classic )..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet aan de orde. Een andere codec is simpelweg een ander bestand en daar gaat niets mee gebeuren. Als je alles via synaptic doet (wel restricted, universe en multiverse aanzetten) wordt alles wat nodig is geinstalleerd. Als je dit weer verwijdert blijven de andere codecs/programma's probleemloos werken, als een programma afhankelijk is van een ander programma krijg je altijd een waarschuwing bij het verwijderen van het desbetreffende package. Zolang je oplet bij het verwijderen van packages kan er dus weinig misgaan :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

W3ird_N3rd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:21:
[...]

Dezelfde error als WHiZZi. Met -a werkt het idd wel.

Nouja, good enough for now, m'n broertje kan iig kijken of het wat is voor wat hij zoekt (ik begrijp niet eens wat hij zoekt.. maar het zal wel).
Een kleine zoektocht op internet heeft mij verteld dat de Muse versie in dapper 0.7 is. Deze werkt dus helemaal niet. Om Muse aan de praat te krijgen moet je even handmatig Muse updaten naar de laatste versie (1.0 pre meen ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 00:12:
Verder heb ik altijd mplayer staan. Geen overbodige troep, zit niets in de weg en soms heb je het gewoon nodig omdat je iets geavanceerds moet/wil doen (-vf expand=0:-50 etc etc).
Psies, of als je eens (bijvoorbeeld) een realmedia stream naar je hd wilt dumpen, met -dumpstream.... voor mms-streams gebruik ik vooralsnog mimms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
ik probeer een programma te compileren dat pygtk gebruikt maar krijg deze foutmelding:

Package pygtk-2.0 was not found in the pkg-config search path.
Perhaps you should add the directory containing `pygtk-2.0.pc'
to the PKG_CONFIG_PATH environment variable
No package 'pygtk-2.0' found

nu is python2.4-gtk2 geinstalleerd maar daar zit geen pygtk*.pc file in? is daar een ander pakket voor nodig? dit is het enige dat ik kan terugvinden dat aan de naam/omschrijving voldoet.

package inhoud:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
/.
/usr
/usr/bin
/usr/share
/usr/share/doc
/usr/share/doc/python2.4-gtk2
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/__init__.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/appwindow.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/buttonbox.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/changedisplay.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/colorsel.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/dialogs.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/dnd.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/dndpixmap.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/editable_cells.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/entry_completion.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/expander.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/hypertext.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/images.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/list_store.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/menu.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/panes.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/pixbufs.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/sizegroup.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/stock_browser.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/textview.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/tree_store.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/treemodel.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/ui_manager.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/images
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/images/alphatest.png
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/images/apple-red.png
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/images/background.jpg
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/images/floppybuddy.gif
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/images/gnome-applets.png
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/images/gnome-calendar.png
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/images/gnome-foot.png
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/images/gnome-gimp.png
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/images/gnome-gmush.png
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/images/gnome-gsame.png
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/images/gnu-keys.png
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/demos/images/gtk-logo-rgb.gif
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/examples/pygtk-demo.py
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/copyright
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/changelog.gz
/usr/share/doc/python2.4-gtk2/changelog.Debian.gz
/usr/lib
/usr/lib/python2.4
/usr/lib/python2.4/site-packages
/usr/lib/python2.4/site-packages/gtk-2.0
/usr/lib/python2.4/site-packages/gtk-2.0/atk.so
/usr/lib/python2.4/site-packages/gtk-2.0/atk.la
/usr/lib/python2.4/site-packages/gtk-2.0/pango.so
/usr/lib/python2.4/site-packages/gtk-2.0/pango.la
/usr/lib/python2.4/site-packages/gtk-2.0/pangocairo.so
/usr/lib/python2.4/site-packages/gtk-2.0/pangocairo.la
/usr/lib/python2.4/site-packages/gtk-2.0/gtk
/usr/lib/python2.4/site-packages/gtk-2.0/gtk/_gtk.so
/usr/lib/python2.4/site-packages/gtk-2.0/gtk/_gtk.la
/usr/lib/python2.4/site-packages/gtk-2.0/gtk/__init__.py
/usr/lib/python2.4/site-packages/gtk-2.0/gtk/keysyms.py
/usr/lib/python2.4/site-packages/gtk-2.0/gtk/compat.py
/usr/lib/pygtk
/usr/lib/pygtk/2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien werkt het als je de python2.4-dev of de python-dev package installeert. Als ik programma's ga compileren lossen errors zich bijna altijd op door van de genoemde libraries een dev versie erbij te installeren. Daar zitten namelijk de header files en dergelijke in die nodig zijn bij het compileren. Probeer het even zou ik zeggen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:46:
Mischien werkt het als je de python2.4-dev of de python-dev package installeert. Als ik programma's ga compileren lossen errors zich bijna altijd op door van de genoemde libraries een dev versie erbij te installeren. Daar zitten namelijk de header files en dergelijke in die nodig zijn bij het compileren. Probeer het even zou ik zeggen :)
het werkt, bedankt! O+

er is wel weer een hele zwik aan packages/libraries geinstalleerd maar dat nemen we maar op de koop toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Mijn broertje heeft een BT878 kaartje met alleen composite/S-video (geen tuner!), en een webcam.

Beiden lijken ondersteund gezien de apparaten in apparaatbeheer.

Ik heb xawtv geïnstalleerd en v4l aan de modulessectie toegevoegd van xorg.conf. De webcam geeft zo beeld maar een jpeg ervan opnemen geeft een plaatje met corruptie. Ook lijkt de automatische witbalans niet te werken (ik zou toch denken dat die cam dat wel aan moet kunnen, maar misschien is ie daar te cheap voor, nooit getest onder windows).

De BT878 gaf eerst wel opties composite1/3, s-video en ook televsion vreemd genoeg, maar werkte niet. Nu werkt de webcam wel en kan ik composite1/3etc niet meer selecteren.

Is er een manier om beide apparaten te laten werken/ertussen te wisselen?

[edit]
Ik herinner me weer, de BT878 deed het heel even. Hij gaf zwart/wit en ernstig corrupt beeld, alsof de kabel helemaal verrot was (en dat is ie zover ik weet niet).

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 09-07-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 hele rare problemen...

Ik heb sinds een tijdje Amarok geinstalleerd, Rhythmbox vind ik niet ideal. Nu is t zo dat als ik Amarok een Collection laat builden hij druk bezig gaat met builden, maar er daarna geen collection is... Iemand bekend hiermee?

t andere is dat als ik firefox opstart ik sinds vandaag als startpagina http://www.ualberta.ca/, terwijl ik m'n eigen pagina als homepage heb ingesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ik vond Amarok niks - derhalve heb ik Listen geinstalleerd. Een stuk fijner, werkt soepel samen met alles én het ziet er fijn gnomerig uit. Top-app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:18:
t andere is dat als ik firefox opstart ik sinds vandaag als startpagina http://www.ualberta.ca/, terwijl ik m'n eigen pagina als homepage heb ingesteld...
En als je je homepage zoals die in configscherm staat c/p doet naar adresbalk, kom je dan wel op je site uit? Wellicht zit er gewoon een typo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen met (k)ubuntu zijn tot nu toe erg positief, heb er een leuk stabiel (grafisch) servertje in gericht voor NAT etc. Ik heb alleen het probleem dat een windows 98 laptop niet wil verbinden met een share. Log ik in op Windows 98 met de juiste gebruiker en wachtwoord, vermeldt Windows dat het wachtwoord verlopen is en dat daarom de share niet geopend kan worden. Vul ik een verkeerd wachtwoord wordt wel netjes weergegeven dat het wachtwoord ook echt verkeerd is. Overigens werkt alles via een windows xp laptop perfect.

Is dit een bekend probleem? Ik kom er ff niet meer uit (ook niet met google)..

Meer info (met testparm): [rml][ Kubuntu] Samba + Windows 98 PC = Wachtwoord verlopen?[/rml]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:42:
[...]

En als je je homepage zoals die in configscherm staat c/p doet naar adresbalk, kom je dan wel op je site uit? Wellicht zit er gewoon een typo in.
Ja, t adres dat ik heb ingevoerd klopt. En toch gaat ie naar http://www.ualberta.ca/, als ik op de Home knop klik pakt ie m'n site namelijk gewoon...

Net in windows gekeken, daar krijg ik gewoon m'n homepage.

Zelfs na een volledig reinstall van Ubuntu blijft t probleem bestaan :? |:(

[Update]
Ik ben een OEN!!!! In de starter van m'n gdesklet stond "firefox %u" inplaats van alleen "firefox", naja t is opgelost :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 15:25 . Reden: Verhaal gaat verder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik heb een simpele vraag maar ik weet geen searchterms ervoor.

Hoe maak ik een shortcut op de desktop die, zodra je erop klikt, iets op de commandline laat draaien? Hetzelfde als een .bat onder Windows dus eigenlijk?

Ik wil StreamRipper en een prog in Wine wat makkelijker kunnen opstarten (als ik dat spul onder Wine werkende krijg.. still working on it).

[ Voor 25% gewijzigd door Mentalist op 10-07-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Niet online

A_L

Canonical heeft nu ook een 'repository' voor commerciele (niet opensource) software:
Canonical, Ubuntu's parent company has announced the dapper-commercial repository, where one will hopefully find packages released by commercial companies (read non-open-source) for use by Ubuntu users. Right now, all the repository has is Opera 9, and RealPlayer 10.
code:
1
deb http://archive.canonical.com/ubuntu dapper-commercial main

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

W3ird_N3rd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:09:

Hoe maak ik een shortcut op de desktop die, zodra je erop klikt, iets op de commandline laat draaien? Hetzelfde als een .bat onder Windows dus eigenlijk?

Ik wil StreamRipper en een prog in Wine wat makkelijker kunnen opstarten (als ik dat spul onder Wine werkende krijg.. still working on it).
Rechtermuisknop op desktop create new link to application?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

W3ird_N3rd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:09:

Ik gebruik uTorrent onder Wine, en start het ook met een snelkoppeling op:
  • Klik met rechts op je bureaublad, en kies Create Launcher.
  • Vul nu wat leuke namen in etc.
  • Vul bij Command in:
    code:
    1

wine /home/jeldert/.wine/drive_c/utorrent.exe
    Of welk programma je wilt starten.
  • Nu nog leuk icoontje erbij zoeken en klaar.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik heb een poging gedaan Macromedia Flash 8 te installeren. Het is bijna gelukt.

Maar hetzelfde gruwel dat Windows definitief verpest heeft maakt gebruik van Flash onder Linux nu ook onmogelijk blijkbaar :r. :r Product Activation Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/revpukey.gif.

Iemand een oplossing :?.

De installer werkt sowieso niet goed, dus ik heb http://bkcreation.info/Blog_Macromedia8OnWine.html gevolgd, Flash installed + opgestart onder Windows, stappen gedaan (mappen overzetten + regfile), en vervolgens krijg ik dus (keurig in Windows-style) een Product Activation error onder Ubuntu :(.

Of moet ik hier een apart topic voor openen?

[edit]
Ah, die snelkoppeling snap ik nu. Mijn broertje draait NL (gruwel), en ik had het niet achter "Nieuwe starter.." gezocht.

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 10-07-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Laatst online: 19:40
Ik krijg mijn resolutie niet hoger dan 640*480. Ik weet dat dat eerder voorbij kwam en dat je dan XORG opnieuw moet configureren maar dat heb ik ongeveer 20x gedaan zonder succes.
Ook mijn refreshrate staat altijd op -19579 Hz :/

edit:
Het is gelukt. Hier voor iedereen wie het nog niet gelukt is, de opdrachtregels om het voor elkaar te krijgen!

sudo apt-get update
sudo apt-get install linux-restricted-modules-$(uname -r)
sudo apt-get install xorg-driver-fglrx
sudo aticonfig --initial
sudo aticonfig –overlay-type=Xv

[ Voor 41% gewijzigd door MilaNL op 10-07-2006 18:24 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.