Nou vooruit, ik heb het nog geprobeerd ook... en ja dus, tuurlijk heeft root daar rechten (ik heb ge-sudo-d, en dat werkt). Als root ergens geen rechten heeft, dan kan ook niemand anders (inclusief apt) er bij...HetWonder schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:52:
Dus ik zou zeggen probeer maar eens in je root acocount een bestandje uit te pakken in /usr/bin. Zelfs je root heeft daar geen rechten via de filemanager/commandline.
Ik ben wel benieuwd idd wat je ziet als je whoami vraagt... * John_Glenn denkt dat er dan "Root" of "r00t" ofzo tevoorschijn komt
Gewoonlijk is dat de naam waaronder je het in /media hebt gemount. Je kan hda6 unmounten, een andere map maken in /media en dan in /etc/fstab even /media/hda6 door /media/Muziek vervangen. Dan weer mounten.Oja nog een vraagje (of eigenlijk twee) waar ik ook al een tijd tegenaan loop: hoe kan je schijven hernoemen? Op het moment staat mijn muziek schijf op de desktop als "hda6" terwijl ik daar "Muziek" van wil maken.
Je kan gconf-editor draaien, en dan naar apps > nautilus > desktop > volumes_visible.En hoe kan ik uberhaubt de schijven niet meer op mijn desktop laten zien? Ik heb hem liever helemaal schoon, die schijven staan toch al onder locaties...
Bedenk wel dat je dan ook geen USB sticks meer ziet verschijnen als je die inplugt... Die config mogen ze dus ook nog wel een beetje uitbreiden wat mij betreft. * John_Glenn wil ook graag van de andere mounts icons af, maar niet de CDs en USB sticks....
Een "drastischer" oplossing is om de vaste mounts niet onder /media te mounten, dan verdwijnen ze ook van de desktop denk ik. Muziek zou je bijv. ook best onder ~/ kunnen mounten, niet geheel onlogisch.
edit:
Krijgen jullie trouwens ook zo'n ontzettend nostalgisch regedit gevoel als je gconf-editor draait? Wat wel een hele verbetering is tov winnt's regedit: de keys hebben ook een description veld. Hopelijk komt dat ook naar winnt, zou wel handig zijn.
Krijgen jullie trouwens ook zo'n ontzettend nostalgisch regedit gevoel als je gconf-editor draait? Wat wel een hele verbetering is tov winnt's regedit: de keys hebben ook een description veld. Hopelijk komt dat ook naar winnt, zou wel handig zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door John_Glenn op 28-06-2006 16:34 ]