Ubuntu 6.06 LTS Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 9.647 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:56

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Is het geen idee om hier een eigen GoT reciprocity list te maken met alle meest recente updates? Lijkt me wel relaxt, hoe meer mensen, hoe beter die lijst dan wordt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:48

TheFirepit

Vuurbal

HetWonder schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:20:
Is het geen idee om hier een eigen GoT reciprocity list te maken met alle meest recente updates? Lijkt me wel relaxt, hoe meer mensen, hoe beter die lijst dan wordt.
Lijkt me geen gek idee. Op deze manier krijg je in elk geval een goede en volledige sources.list.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik heb zelf niets anders dan alle in synaptic aanwezige bronnen aangevinkt, dus mijne posten is wat zinloos.. maar misschien is het een idee dat iedereen die nieuwe goede bronnen weet deze hier post?

Wel graag met een beschrijving wat er zoal te krijgen is erbij... anders krijg je straks 40 bronnen waarvan je niet waar nou gaim vandaan kwam en welke nou voor QDVD was oid...

Uiteindelijk maak ik er dan wel een groot bestand van.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08

BCC

Lijkt me erg zinloos. Al 't standaard spul zit wel in de standaard reps. Als je iets speciaals wilt moet je toch naar de website van dat ding om een repos te vinden. Het is zinniger om leuke applicaties te noemen dan "leuke" reps.

[ Voor 35% gewijzigd door BCC op 21-06-2006 17:27 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 23:20
Ik heb na enig zoekwerk het voor elkaar gekregen om mijn Asus wl-167G WLAN USB adapter aan de praat te krijgen.

Ik heb nu een manier gevonden waarop het goed werkt, echter loop ik nog tegen een probleem op, en dat is de 'initialisatie' van het WLAN-stickje.

Op dit moment gebruik ik de volgende commando's om het internet te activeren:

1) geeft een lijst van alle aanwezige routers in de buurt
iwlist rausb0 scan

2) selecteer mijn router
sudo iwconfig rausb0 essid <NAAM VAN ROUTER>

3) webkey invoeren
sudo iwconfig rausb0 key <HEX WEP-KEY>

4) device contact laten maken met de router om via DHCP een ip te verkrijgen
sudo dhclient rausb0

Echter nu het probleem:
In eerste instantie 'bestaat' het device rausb0 niet.
Als ik ifconfig doe, of een van de bovenstaande stappen uitvoer, krijg ik de meldingen dat er niets met 'rausb0' gedaan kan worden.

De enige manier om dit device 'zichtbaar' te maken is de volgende:
SYSTEM --> 
ADMINISTRATION --> 
NETWORKING --> 
device selecteren  --> 
properties --> 
NIETS instellen --> 
OK

Ik stel dus niets in, maar puur het even selecteren van rausb0 is voldoende. Zonder deze stap kan ik dus de stappen 1 t/m 4 niet uitvoeren.

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om dit in scriptvorm te doen, zodat ik een script kan schrijven dat mijn internet 'aan' zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:47

Zenix

BOE!

ik heb ubuntu net geinstaleerd alles werkt goed ook drivers enzo. Maar in firefox heb ik nogal blurry text, hoe kan ik dat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zenix schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:03:
ik heb ubuntu net geinstaleerd alles werkt goed ook drivers enzo. Maar in firefox heb ik nogal blurry text, hoe kan ik dat oplossen?
door de msttcorefonts te installeren. Dat kan je gemakkelijk doen door middel van Easyubuntu. Een linkje daarnaartoe is in de startpost te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

gwystyl schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:07:
[...]

door de msttcorefonts te installeren. Dat kan je gemakkelijk doen door middel van Easyubuntu. Een linkje daarnaartoe is in de startpost te vinden...
Jap, dat had ik al gedaan maar dat heeft geen invloed. Ik heb ze ook al veranderd in firefox zelf naar centraal europees windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
gwystyl schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:07:
Ik wil toch nog even benadrukken dat het nogal misplaatst is om voor dit soort dingen al Easyubuntu aan te gaan raden. Het msttcorefonts package zit gewoon in de Ubuntu repositories (universe of multiverse geloof ik), dus ik zie absoluut niet in wat je hierbij aan Easyubuntu zou hebben. En wetende dat het nogal wat systemen overhoop heeft gehaald vind ik dat je het beter niet aan kunt raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Zenix schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:16:
[...]

Jap, dat had ik al gedaan maar dat heeft geen invloed. Ik heb ze ook al veranderd in firefox zelf naar centraal europees windows.
Stond er een paar pagina's terug niet dat je in je xorg.conf wat moest veranderen?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer Crossover Office te installeren. Volgend commando typ ik in:

~sudo sh ins*.sh
~sh ins*.sh

Bij beide commando's krijg ik deze foutmelding:
Uncompressing CrossOver Office Professional....................................
Kan 'atal' niet laden
Gezocht op 'atal' met google, GoT, codeweavers.com en de forum's van Ubuntu zelf. Nergens kom ik ' atal' tegen. Is dit een fout van Crossover Office, van Ubuntu of van mij?

Ik gok op een foutje van mij, heb een beetje zitten kloten met chmod. Toch heb ik alles teruggezet naar de standaard waarden.

Waarschijnlijk zal het hier toch aan liggen, prutsen met chmod en je /home map is niet slim :P

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Probeer het eens met:
code:
1
LANGUAGE=C sudo sh ins*.sh

Als het goed is moet de fout nu in het Engels zijn. Misschien dat je dan wat meer kan vinden.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeldert schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:43:
Probeer het eens met:
code:
1
LANGUAGE=C sudo sh ins*.sh

Als het goed is moet de fout nu in het Engels zijn. Misschien dat je dan wat meer kan vinden.
'Could not load 'atal''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Niet online
Hij bedoelde niet dat je dan de Engelse melding hier moest plakken, maar dat je dan even met die nieuwe kennis zelf verder zoekt ;)

Dan kom je bijvoorbeeld op dit forum uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomato schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:13:
Hij bedoelde niet dat je dan de Engelse melding hier moest plakken, maar dat je dan even met die nieuwe kennis zelf verder zoekt ;)

Dan kom je bijvoorbeeld op dit forum uit.
Ik dacht al ;). In ieder geval werkt hij nu :D

chmod a+x install.sh
./install.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben eindelijk weer wat aan het stoeien met 6.06.
Nu heb ik GDESKLETS geinstalleerd.
Daar staan zon mooie Mac toolbar in.
Deze heb ik helemaal naar wens ingedeelt....
Alleen als ik mijn laptop een reboot geef , word GDESKLETS na het inloggen niet mee opgestart , dat moet ik heel de tijd GDESKLETS handmatig via het startmenu opstarten....

Kan dit niet gewoon automatisch gebeuren , zodat na het inloggen die toolbar ook gelijk verschijnt...dat zou wel heel erg ideaal zijn!!!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ga naar System > Preferences > Sessions
Kies daar het tabblad Startup Programs, klik op Add, en type gdesklets in.

Nu start ie elke keer op :)

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Jeldert schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:15:
Ga naar System > Preferences > Sessions
Kies daar het tabblad Startup Programs, klik op Add, en type gdesklets in.

Nu start ie elke keer op :)
ThnQ , weet ik precies hoe dat ook met andere programmas moet :D

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik heb hier nou weer iets vreemds...

ik kan niet schrijven op de ubuntu partitie. Programma's installeren etcetera lukt wel maar zodra ik iets probeer te schrijven op de HD is het foute boel (documentje kopieren oid). Het rare is dat ik de lees/schrijfrechten niet kan veranderen via eigenschappen van de schijf... ook niet als ik ingelogd ben als root! Iemand een idee waar dit aan ligt??

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Laatst online: 18-02 10:51
HetWonder schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:30:
Ik heb hier nou weer iets vreemds...

ik kan niet schrijven op de ubuntu partitie. Programma's installeren etcetera lukt wel maar zodra ik iets probeer te schrijven op de HD is het foute boel (documentje kopieren oid). Het rare is dat ik de lees/schrijfrechten niet kan veranderen via eigenschappen van de schijf... ook niet als ik ingelogd ben als root! Iemand een idee waar dit aan ligt??
hmm, ik had dat ook. ik kon het oplossen door in /etc/fstab de options van de schijf van 'defaults' te veranderen in 'rw,users'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij zeer onverstandig om zo maar allerlij repositories toe te voegen aan je systeem. Ik raad alleen officiele repositories aan en eventueel een aantal die op de officiele wiki te vinden zijn. Het is vrij eenvoudig om je systeem compleet te slopen door een repository met kwade bedoelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 12:59
weet iemand hoe je die zwarte rand/border die je krijgt als je iets minimaliseert naar de taakbalk verwijderd? bedankt alvast

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ik zit met een probleempje, waarbij mijn kennis mij in de steek laat.
Ik wil graag vanaf mijn w2k3 server een aantal shares mounten.
En deze wil ik graag via shortcut op mijn desktop hebben

Als ik dan naar Places-->Network servers ga , en zoek dan mijn shares op mijn w2k3 server op....
Dan kan ik daar netjes door heen bladeren....
Dan doe ik hem via rechtermuisknop op de map , en dan "Make Link" , dan krijg ik de volgende error....Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/1748/screenshot15cw.th.png

Weet iemand misschien hoe dit op te lossen is , of hoe ik mijn shares kan mounten.....???
samba en smbfs zijn geinstalleerd....

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

als je smbfs geinstaleerd hebt kun je dmv de man pagina achterhalen hoe je een network share moet mounten. dit kun je gewoon in je fstab zetten :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Nu heb ik een klein vraagje, ik ben dus zonet vanaf windows xp naar ubuntu dapper overgestapt. Nu heb ik alleen nog een 200GB NTFS schijf in mijn computer hangen, die ik nu dus lekker via linux aan het updaten ben. Als ik nu straks de NTFS partitie verwijder, en er een nieuwe Reiser / of EXT3 partitie weer opmaak, komt de schijf dan wel weer net zo mooi in Places en op de Desktop te staan?

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:31
MiStErMaNiAc schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:37:
Nu heb ik een klein vraagje, ik ben dus zonet vanaf windows xp naar ubuntu dapper overgestapt. Nu heb ik alleen nog een 200GB NTFS schijf in mijn computer hangen, die ik nu dus lekker via linux aan het updaten ben. Als ik nu straks de NTFS partitie verwijder, en er een nieuwe Reiser / of EXT3 partitie weer opmaak, komt de schijf dan wel weer net zo mooi in Places en op de Desktop te staan?
ik weet niet wat je precies bedoelt met dat je ntfs hardeschijf aan het updaten bent. wat ik me er bij voor kan stellen sluit eigenlijk uit dat je de ntfs partitie weer zou willen verwijderen.

ik denk dat places gevuld wordt dmv wat er in fstab staat, of dat ie zelf gewoon op zoek gaat naar alle hardware in je systeem bij het opstarten oid, en dat je hem anders vast op een niet ingewikkelde manier wer kunt toevoegen.
ff proberen en daarna eens kijken of het niet automagisch goed komt en anders eerst ff zoeken. kost vast minder tijd dan een vraag stellen op dit forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
Oke in ieder geval bedankt, ik bedoelde eigenlijk backuppen ipv updaten:P

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
MiStErMaNiAc schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:37:
Als ik nu straks de NTFS partitie verwijder, en er een nieuwe Reiser / of EXT3 partitie weer opmaak, komt de schijf dan wel weer net zo mooi in Places en op de Desktop te staan?
ja hoor, ik heb toevallig gisteren hetzelfde gedaan met een 250gb schijf ntfs -> ext3 en die is ook weer netjes tevoorschijn gekomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
litemotiv schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:33:
[...]

hmm, ik had dat ook. ik kon het oplossen door in /etc/fstab de options van de schijf van 'defaults' te veranderen in 'rw,users'
Dit heb ik gedaan, met als resultaat dat ik ubuntu nu niet meer in kom... :(
Bij het afsluiten van linux ging het al meteen fout, en daarna bij het opnieuw opstarten stopt ie er gewoon op een gegeven moment mee en gaat niet verder.

Ik zit nu in de live-cd te rotzooien en te proberen om via deze weg de hda1 te mounten en /etc/fstab weer terug te veranderen... maar ik kom er met geen mogelijkheid in. Ik kan de schijf niet mounten, hij wordt wel gezien in de desktop maar erop kijken kan niet en mounten is dus ook niet mogelijk... ook niet via de shell. hij kan niet worden gevonden in /etc/fstab en /etc/mtab ofzo (dit zijn dus de config bestanden van de live cd zegmaar, niet van mijn eigen ubuntu).

Gebruiksonvriendelijk gezeur dit -> je doet 1 verkeerde config en je systeem is weg, zonder dat er recovery mogelijkheden in het systeem gebouwd zitten. Op dit punt legt linux het echt ver af tegen zelfs win98, die kon je al in safe mode opstarten zelfs al had je je complete registry verwijderd. Jammer.

Maargoed... heeft iemand een idee hoe ik die fstab weer kan aanpassen, via de live cd werkt dus niet erg lekker (safe mode werkt ook niet).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Tja, niet echt een oplossing, maar ik copier alle configuratie bestanden even voordat ik de aanpas:
code:
1
sudo cp bestand.conf bestand.conf.original

Misschien handig voor in de toekomst. Nu kan je als er iets mis is je aangepaste versie verwijderen, en het originele weer terugcopieren.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
litemotiv schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:38:
[...]

ja hoor, ik heb toevallig gisteren hetzelfde gedaan met een 250gb schijf ntfs -> ext3 en die is ook weer netjes tevoorschijn gekomen. ;)
Nou ik heb zonet mijn schijf naar Reiser gefixed. De schijf kwam niet automagisch weer in my places te staan, waar ik eigenlijk wel van baalde, dus ben ik met een beetje hulp van het internet mijn fstab aan het aanpassen geweest. Nu heb ik mijn schijf in my places en op de desktop, maar nu heb ik ineens geen rechten om te schrijven :?

Hieronder een dump van mijn oude en nieuwe fstab:

Oud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
# /etc/fstab: static file system information.
#
# <file system> <mount point>   <type>  <options>       <dump>  <pass>
proc            /proc           proc    defaults        0       0
/dev/sda1       /               reiserfs notail          0       1
/dev/sdb1       /media/sdb1     ntfs    defaults,nls=utf8,umask=007,gid=46 0       1
/dev/sda2       none            swap    sw              0       0
/dev/hdd        /media/cdrom0   udf,iso9660 user,noauto     0       0

Nieuw
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
# /etc/fstab: static file system information.
#
# <file system> <mount point>   <type>  <options>       <dump>  <pass>
proc            /proc           proc    defaults        0       0
/dev/sda1       /               reiserfs notail          0       1
/dev/sdb1       /media/sdb1     reiserfs rw,user       0       1
/dev/sda2       none            swap    sw              0       0
/dev/hdd        /media/cdrom0   udf,iso9660 user,noauto     0       0

Wie o wie geeft het reddende antwoord?

[ Voor 4% gewijzigd door MiStErMaNiAc op 25-06-2006 16:24 ]

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even gegoogled, en ik kwam het volgende tegen:
The default permissions that mount will use for FAT partitions is
"rwxr-xr-x". To change this, you can add an option "umask=" in the fstab
file. For example, on my computer, I use:

/dev/hda1 /mnt/c vfat defaults,umask=0000 0 0

The argument to umask is and octal number. To understand what this number
means, you have to understand how file permissions actually work in unix.

The way file permissions are stored on the disk is as a 9-bit binary
number. The best way to show this is with examples. File permission are
commonly represented in three ways:

rwxr-xr-x - human readable
111101101 - binary number
7 5 5 - 3 octal numbers
Het gaat daar nog wel even door. Er wordt ook verteld over uid en gid.

In het kort:
umask = read/write/execute permissies
uid = user-id van file owner
gid = group-id van file owner

/Edit:
Ik zou geen umask doen. Umask zorgt ervoor dat alle files op die mount dezelfde permissies hebben. Je kan deze tijdens de mount dan ook niet meer veranderen.
Het beste is misschien om eenmalig een "sudo chown -R mistermaniac /media/sdb1" te doen. Dit verandert de owner voor alle files.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
heeft dus geen zin, heb het net geprobeerd, ik kan dan alsnog niets :{

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 12:59
Sorry dat ik het nog een x vraag, maar ik heb het gevoel dat mijn vraag een beetje overlapt wordt :p weet iemand hier inmiddels al een antwoord op:

weet iemand hoe je die zwarte rand/border die je krijgt als je iets minimaliseert naar de taakbalk verwijderd? bedankt alvast

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Jeldert schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:06:
Tja, niet echt een oplossing, maar ik copier alle configuratie bestanden even voordat ik de aanpas:
code:
1
sudo cp bestand.conf bestand.conf.original

Misschien handig voor in de toekomst. Nu kan je als er iets mis is je aangepaste versie verwijderen, en het originele weer terugcopieren.
Dat heb ik dus gedaan, maar ik kan de schijf gewoon niet bereiken. Ik krijg geen toegang/kan hem niet mounten in andere besturingssystemen. Dus dan kan je 100 backups hebben maar de config files veranderen lukt dan niet. De vraag is dus eigenlijk: hoe kan ik die partitie in de live cd ubuntu aan de praat krijgen -> zodat ik de oude config files kan terug zetten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:44

killercow

eth0

bekok schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:37:
Sorry dat ik het nog een x vraag, maar ik heb het gevoel dat mijn vraag een beetje overlapt wordt :p weet iemand hier inmiddels al een antwoord op:

uhm, welke border? heb je daar een screenshot van?

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaconst
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 19:02

gconftool-2 --set --type boolean /apps/panel/global/enable_animations "False"
gconftool-2 --set --type boolean /desktop/gnome/interface/enable_animations "False"

Deze twee commands zouden die zwarte randen moeten weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online

staat gewoon op ubuntuforums in de algemene xgl eyecandy thread:
Minimizing windows shows an ugly black border around them or is choppy.
code:
1
2
gconftool-2 --set --type boolean /apps/panel/global/enable_animations "False"
gconftool-2 --set --type boolean /desktop/gnome/interface/enable_animations "False"
:)

[ Voor 6% gewijzigd door HunterPro op 25-06-2006 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:40:
Het lijkt mij zeer onverstandig om zo maar allerlij repositories toe te voegen aan je systeem. Ik raad alleen officiele repositories aan en eventueel een aantal die op de officiele wiki te vinden zijn. Het is vrij eenvoudig om je systeem compleet te slopen door een repository met kwade bedoelingen.
Dat valt wel mee, als je gewoon alleen maar toevoegd wat je zelf wil ;) Zo heb ik Compiz via Quinn's packages, heb ik de repo voor een up-to-date Listen en Bonfire en JRE1.5 :)
Ik heb dus met de source-o-matic de volledige standaardlijst voor Dapper gemaakt, vervolgens deze eraan toegevoegd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
#Compiz packages
deb http://www.beerorkid.com/compiz/ dapper main
deb-src http://www.beerorkid.com/compiz dapper main
#Compiz Tools
deb http://compiztools.free.fr/debian unstable main

#Listen
deb http://theli.free.fr/packages/dapper/ ./

## http 100mbit/s mirror provided thanks to OVH (http://ovh.com) for JRE1.5
deb http://packages.freecontrib.org/ubuntu/plf/ dapper free non-free
deb-src http://packages.freecontrib.org/ubuntu/plf/ dapper free non-free

# Bonfire from Ketsugi, credits by http://perso.wanadoo.fr/bonfire/
deb http://ketsugi.com/ubuntu/ dapper main

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Niet online
Die zit gewoon in de officiele Ubuntu repositories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 23:20
Ik probeer Zend te installeren, maar bij de installatie klaagt ie over het ontbreken van javalib.so

Hoe moet ik in zo'n geval te werk gaan? Waar kan ik zo'n bestand vinden? Hoe kan ik weten wat ik daarvoor moet apt-getten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Wow :)

Ik ben een fulltime Linux Systeembeheerder waarbij ik voornamelijk Debian machines beheer. In de loop der jaren heb ik al vele malen geprobeerd om Linux als desktop OS te gebruiken.

Hierbij liep ik telkens tegen het feit aan dat mijn laptop zo goed als geen accu-tijd had, WPA niet (goed) gesupport werd om mijn Broadcom wireless en dat ik dus als ik thuis kwam nog eens een half uur nodig had om alles weer te laten werken zoals ik wil. Nou heb ik alleen Redhat en Gentoo gebruikt waarbij Redhat een crime was met RPM's en Gentoo het erg lang heeft volgehouden, maar ik een beetje simpel werd van het compilen.

Ik heb gisteren dus de stoute schoenen aangetrokken en mijn Dell Inspiron 5150 voorzien van Ubuntu 6.06LTS. Ik moet zeggen, ik ben onder de indruk. Het heeft uiteindelijk wel ruim een uur geduurd voordat ik WPA aan de praat had, maar ook dat werkt. Zelfs dat ik een streaming WMV kan bekijken vanuit Firefox heeft mij aangenaam verrast! Ook werkt ACPI beter dan ik had gedacht (Ik heb zelfs een applet die laat zien hoe snel mijn CPU runt d:)b ).

Kortom, ik ben om. Voorlopig staat er dus geen Windows op mijn laptop :P
Ubuntu is op dit moment mijn favoriete desktop distro!

Mocht er iemand behoefte hebben aan een howto over hoe ik WPA op de broadcom aan de praat heb gekregen, dan wil ik dat wel maken eventueel :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Is er dan niemand die het antwoord weet op mijn vraag? Ik heb dus mijn /etc/fstab verneukt waardoor linux niet meer op start. Als ik dan de live cd opstart (dus geemuleerde linux) en van daaruit de / schijf probeer te bereiken, wordt hij wel gezien maar ik kan er niet op komen: ik kan niet lezen wat erop staat. Enige wat ik dus wil doen is de /etc/fstab weer ff veranderen zodat ik mjin eigen besturingssysteem weer op kom. Iemand een idee hoe je in een virtuele ubuntu 6.06 de main harde schijf van je normale ubuntu op komt??

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

@HetWonder: Welk filesysteem gebruik je :?

Je kunt de partitie wel mounten :? (mkdir /mnt/test; mount /dev/hdx1 /mnt/test)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Wat zijn de rechten van / Heb je per ongeluk een chmod 600 -r gedaan op / en jezelf en eigen groep gechownd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Da's niet te hopen :P
Dan kun je opnieuw installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HetWonder schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:12:
Is er dan niemand die het antwoord weet op mijn vraag? Ik heb dus mijn /etc/fstab verneukt waardoor linux niet meer op start. Als ik dan de live cd opstart (dus geemuleerde linux) en van daaruit de / schijf probeer te bereiken, wordt hij wel gezien maar ik kan er niet op komen: ik kan niet lezen wat erop staat. Enige wat ik dus wil doen is de /etc/fstab weer ff veranderen zodat ik mjin eigen besturingssysteem weer op kom. Iemand een idee hoe je in een virtuele ubuntu 6.06 de main harde schijf van je normale ubuntu op komt??
Dat is echt geen normaal probleem. ;) Nouja, dingen om te proberen:
  • Heb je misschien je schijf ge-encrypt?
  • Ik neem verder aan dat je de mount commands om een bepaald filesystem te mounten wel kent, als niet: "man mount".
  • Check je bios of je misschien je hardeschijf vergrendeld hebt oid.
Wat lukt er precies niet? Kan je niet mounten, of heb je geen read-acces?
WHiZZi schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:58:
Da's niet te hopen :P
Dan kun je opnieuw installeren ;)
Nee toch? Als root kom je overal bij, zolang het filesystem niet encrypted is. Je kan dus altijd terug chown-en en chmod-en. Da's wel wat werk trouwens. Reinstall van 30 minuten is makkelijker. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
WHiZZi schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:20: Zelfs dat ik een streaming WMV kan bekijken vanuit Firefox heeft mij aangenaam verrast!
Dat verrast mij ook, want dat is mij nog niet gelukt... ( linkje met howto iemand ? )

Verder heb ik windows inderdaad nog niet nodig gehad sinds ik Ub. geinstalled hebt. Mythtv werkt heerlijk als PVR.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Dr.DNA schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:09:
[...]

Dat verrast mij ook, want dat is mij nog niet gelukt... ( linkje met howto iemand ? )

Verder heb ik windows inderdaad nog niet nodig gehad sinds ik Ub. geinstalled hebt. Mythtv werkt heerlijk als PVR.
Zolang je de codecs hebt geinstalleerd, en iets van een "mozilla totem plugin" hebt, speelt totem die voor je af (ff zoeken in synaptic voor het pakketje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:00:
[...]
Nee toch? Als root kom je overal bij, zolang het filesystem niet encrypted is. Je kan dus altijd terug chown-en en chmod-en. Da's wel wat werk trouwens. Reinstall van 30 minuten is makkelijker. :P
Ja, je kunt er als root nog wel in (vanaf een boot CD, anders kun je chmod nml niet eens starten). Herinstallatie is wel het snelste ja. Alle rechten goedzetten is best wel niet te doen (tenzij je ECHT teveel tijd over hebt :P )
Dr.DNA schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:09:
[...]

Nadat ik alles van Easy Ubuntu had geïnstalleerd werkte het vlekkeloos :)

[ Voor 39% gewijzigd door WHiZZi op 26-06-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

ik heb last van een vervelend bugje, als ik een game speel warsow, of enemy territory op dezelfde resolutie als mijn ubuntu desktop. Als ik dan mijn game afsluit is de resolutie helemaal naar de knoppen. En moet ik via voorkeuren > beheer > resolutie men resolutie ff resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Aan iedereen die twijfelt of XGL wel lekker werkt onder Ubuntu

Zojuist hier op een testPC (AMD Athlon 1.3 GHz, 256MB SDRAM en een Geforce 2 MX) geïnstalleerd en het werkt vlekkeloos. Zelfs een in-browser WMV wordt keurig afgespeeld terwijl ik het venster naar alle hoeken uit rek terwijl deze half doorzichtig is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:22

samo

yo/wassup

hmmm erg vervelend, maar als ik om met xorg-aiglx + compiz te werken compiz aan zet werkt geen van de effecten en is ook de bovenste balk (dus boven 'file' enz) weg. Ook is mn balk beneden weg, kan ik niet wisselen van workspaces en wisselen met alt-tab werkt ook niet... :( Gelukkig kan ik wel via de config tool alles terug zetten naar metacity, maar ja het zou zonde zijn als het niet werkt... Ik heb wat van die threads doorgelezen maar wordt er niet echt wijzer van... :s
Iemand hier een idee?
Schermschot (ik heb firefox en gimp open) (clickable):
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/74/175544784_ea4f48e5bf.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door samo op 26-06-2006 18:44 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:51
samo-arne schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:43:
hmmm erg vervelend, maar als ik om met xorg-aiglx + compiz te werken compiz aan zet werkt geen van de effecten en is ook de bovenste balk (dus boven 'file' enz) weg. Ook is mn balk beneden weg, kan ik niet wisselen van workspaces en wisselen met alt-tab werkt ook niet... :( Gelukkig kan ik wel via de config tool alles terug zetten naar metacity, maar ja het zou zonde zijn als het niet werkt... Ik heb wat van die threads doorgelezen maar wordt er niet echt wijzer van... :s
Iemand hier een idee?
[afbeelding]
Dan draai je geen windowmanager dacht ik.

edit:
Toch wat anders

[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 27-06-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
samo-arne schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:43:
Iemand hier een idee?
[afbeelding]
dat is precies waar ik ook gestrand ben ;)

feedback welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:56

Gotiniens

Fairly odd Tim

Je hebt XGL niet de opdracht gegeven om window decorations te renderen :)

open een terminal en type: gconf-editor
ga vervolgens naar: /apps/compiz/general/allscreens/options
en vul daar bij de sleutel active_plugins deze waarden in:
code:
1
gconf decoration wobbly fade minimize cube rotate zoom scale move resize place switcher

Doe dat in deze volgorde anders kan het problemen opleveren. Het kan zijn dat je eerst moet uitloggen voordat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Laatst online: 19:22

samo

yo/wassup

Gotiniens schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:35:

code:
1
gconf decoration wobbly fade minimize cube rotate zoom scale move resize place switcher

Doe dat in deze volgorde anders kan het problemen opleveren. Het kan zijn dat je eerst moet uitloggen voordat het werkt.
Geweldig, het lijkt te werken.
Er stond al wat anders, maar dat zal niet de juiste waarden gegeven hebben... Thanks!

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Het gaat er niet alleen om welke plugins je laadt, maar ook in welke volgorde ;) Kijk op ubuntuforums.org, en je vind er vele topics over. De eerste "gconf decoration wobbly fade" is redelijk standaard, aangezien je veel hiervan nodig hebt voor andere plugins :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een tijdje geleden ubuntu geprobeerd, maar uiteindelijk terug naar windows gegaan...

Is er een al een mogelijkheid om de volgende programma's te draaien:
* Ventrilo
* Steam (Source games, zoals Day of Defeat Source)
* Dreamweaver 8

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 00:15:
Heb een tijdje geleden ubuntu geprobeerd, maar uiteindelijk terug naar windows gegaan...

Is er een al een mogelijkheid om de volgende programma's te draaien:
* Ventrilo
* Steam (Source games, zoals Day of Defeat Source)
* Dreamweaver 8

Greetz
Sow je hebt zelf zo te zien wel wat zoekwerk vericht de antwoorden op je vraag zijn werkelijk binnen een paar seconden met google te vinden. Als je echt de intentie hebt eens linux te gaan proberen is leren zoeken en lezen echt geen overbodige luxe, maar daar ben je als ik je posts terug lees al eens vaker op gewezen.

In elk geval:

Van Ventrilo is de server al wel voor linux beschikbaar, maar de client word nog aan gewerkt, zoals je ook op de website van Ventrilo kunt lezen, maar er zijn er die het met wine enigzins an de prat hebben gekregen. Echter word overal aangeraden of te wachten op de client-release of als alternatief teamspeak te gebruiken http://www.goteamspeak.com/index.php?page=downloads

Voor de de steam-client is ook een linux installer beschikbaar op http://www.gamershell.com/news/8192.html

Je kan bv dreamweaver 8 behoorlijk draaien met wine of de crossover-plugin een eventuele vervanger zou NVU kunnen zijn.

Dat had je dus allemaal zelf ook al binnen een paar seconden met google gevonden als je tenminste die moeite had genomen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

* John_Glenn heeft inmiddels bijna alles wat eerst nog onder WinXP gebeurde over weten te planten naar Ubuntu - wel zo handig, want ook al heb ik niks tegen WinXP, nu hoef ik steeds minder te rebooten...

GoogleTalk -> Tapioca (nog matige geluidskwaliteit soms, en wat gedoe hier en daar, zoals geen mogelijkheid om wachtwoord op te slaan; en nee, het is geen optie om al mijn familieleden die GoogleTalk gebruiken over te planten naar iets anders voorlopig :))

Worms World Party -> Wormux (in de universe repository; nog niet echt heel speelbaar, maar wel leuk!)

Flickr Uploadr -> jUploadr (vereist wel weer Java, maar ach... en het is niet echt de snelste app, maar het bevat alle functionaliteit die je je maar kan wensen)

Het enige dat ik nog niet heb aangedurfd is de logs van mijn Suunto t6 trainingsdinges uit te lezen met onofficiele software. Ik heb wel iemand gevonden die daar C code voor heeft (dat is toch wel gaaf, hoe obscuur de software ook die je gebruikt - wie kent nu Suunto Training Manager? - er is wel altijd iemand die een linux alternatief heeft gemaakt). Maar aangezien dat nogal low-level in het geheugen van de t6 reikt durf ik het niet echt aan dat zomaar te gebruiken zonder de code eerst zelf volledig door te hebben...

Sorry, hoop oninteressant geklets eigenlijk. Maar goed: * John_Glenn is dus bijna klaar voor een single OS laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
als je veel Flickr gebruikt, moet je f-spot es proberen :) heeft directe export naar flickr toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me tussendoor af of meer mensen last hebben van hetzelfde probleem als ik:
bij Breezy Badger kon je bij het instellen van je screensaver tevens je powermanagement van je beeldscherm aanpassen. Die optie is nu weg (in Dapper Drake).

Als ik een film kijk, en ik heb mijn screensaver uitgeschakeld, dan gaat mijn beeldscherm na een kwartier op standby, wanneer het systeem overgaat in een 'idle' stand. Op de een of andere manier is de optie in de GUI om dat in te stellen weg of verhuisd.

Weet iemand waar ik dat kan terugvinden? Ik heb al op linuxfora gekeken, maar ik heb daar nog niet echt wat kunnen vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-08 11:31
Als ik het goed begrijp kan je dat gewoon instellen in System > Preferences > Power management, of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is het power management voor accu's (laptops). Ik bedoel die instellingen die voorkomen dat je beeldscherm na 'X' minuten op standby springt. (Ik doe dat liever handmatig uit). Ik heb het geluid ook via mijn beeldscherm en mijn muziek stopt als hij op 'standby' springt. Dus dan heb ik liever alleen maar mijn 'blank screen' saver.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:00:
  • Heb je misschien je schijf ge-encrypt?
  • Ik neem verder aan dat je de mount commands om een bepaald filesystem te mounten wel kent, als niet: "man mount".
  • Check je bios of je misschien je hardeschijf vergrendeld hebt oid.
Wat lukt er precies niet? Kan je niet mounten, of heb je geen read-acces?
1. mijn schijf is gewoon ext3 geformatteerd, verder niks aanvullends geinstalleerd qua encryptie: nee dus.
2. ik hebt het gewoon met mnt hda1 geprobeerd -> geen resultaat. Ik moet wel zeggen dat ik idd geen expert ben op het gebied van handmatig mounten via de console. Ter info: ik kan de schijf in de file explorer wel gewoon zien, maar ik kan hem niet openen, dus niet lezen (en ook niet schrijven).
3. Is niet het geval

Dan noem je nog de optie van een herinstall: is denk ik ook het makkelijkst, maar ik heb nu natuurlijk een heleboel progjes geinstalleerd/alles gefinetweaked, en daarnaast staan in mijn home map een aantal documenten die ik niet kwijt wil. In windows is het zo dat al die progs gewoon blijven staan als je alleen het besturingssysteem herinstalleert maar niet formatteert. Is dat in linux ook het geval? Want dan is het een makkelijke zaak natuurlijk -> herinstall. Ik wil dus gewoon de doc's die op die schijf staan niet kwijt...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

HetWonder schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:48:
[...]

Dan noem je nog de optie van een herinstall: is denk ik ook het makkelijkst, maar ik heb nu natuurlijk een heleboel progjes geinstalleerd/alles gefinetweaked, en daarnaast staan in mijn home map een aantal documenten die ik niet kwijt wil. In windows is het zo dat al die progs gewoon blijven staan als je alleen het besturingssysteem herinstalleert maar niet formatteert. Is dat in linux ook het geval? Want dan is het een makkelijke zaak natuurlijk -> herinstall. Ik wil dus gewoon de doc's die op die schijf staan niet kwijt...
Als je een aparte partitie hebt gemaakt die je mount als /home, blijven je documenten en instellingen daar gewoon op bewaard. Je hoeft dan alleen je root partitie te overschrijven met je nieuwe installatie, en tijdens de installatie mount je met parted je home partitie weer als /home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Gotiniens schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:35:

code:
1

bij mij werkt dat niet, na rebooten heb ik nog steeds geen window decorations ;(

als ik vervolgens compiz handmatig probeer op te starten:

code:
1
2
3
4
5
6
#!/bin/sh
killall gnome-window-decorator
wait

gnome-window-decorator &
compiz --replace gconf &

krijg ik:

code:
1
2
3
compiz.real: NO GLXFBConfig for default depth, this isn't going to work.
compiz.real: Failed to manage screen: 0
compiz.real: No managable screens found on display :1.0

any ideas?

toevoeging:

ik heb het geinstalleerd volgens de stappen van de " second-howto" van deze thread:

http://www.compiz.net/viewtopic.php?id=389

(ik heb een 64bit installatie en de howto is officieel voor 32bit, maar voor zover ik weet zou het via de packages die je download via xgl.compiz.info goed moeten gaan met apt-get, toch?)

[ Voor 15% gewijzigd door litemotiv op 27-06-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

@HetWonder: Start eens op met een Live CD en op de terminal het volgende commando:

code:
1
sudo mkdir /mnt/hda;sudo mount /dev/hda1 /mnt/hda

en dan in /mnt/hda kijken, dan zou je op je HDD kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Niet online
HetWonder schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:48:
2. ik hebt het gewoon met mnt hda1 geprobeerd -> geen resultaat. Ik moet wel zeggen dat ik idd geen expert ben op het gebied van handmatig mounten via de console. Ter info: ik kan de schijf in de file explorer wel gewoon zien, maar ik kan hem niet openen, dus niet lezen (en ook niet schrijven).
Wat bedoel je met "gewoon met mnt hda1 geprobeerd -> geen resultaat"?

We kunnen je echt niet verder helpen als je niet wat meer info geeft. Heb je letterlijk het commando 'mnt hda1' uitgevoerd? Zo nee, wat dan wel en wat bedoel je met 'geen resultaat'? Wat was de foutmelding? Wat bedoel je met 'de schijf in de file explorer zien'?

Oja, geef vanuit de Live CD eens de uitvoer van het commando 'sudo fdisk -l' als bovenstaande tip van WHiZZi niet werkt.

(Alleen herinstalleren trouwens als je /home op een aparte partitie staat.)

[ Voor 11% gewijzigd door tomato op 27-06-2006 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Je kan beter in het vervolg twee partities aanmaken. In de installatie kan je aangeven dat je een partitie als /home wil mounten. Je hebt dan die data apart staan, waar je na een herinstall de partitie weer kan mounten onder /home.

Volgens mij kan je ook (maar dat moet je ff uitzoeken!) een herinstall doen met een 'repair' flag. Ubuntu herinstalleert dan je systeem zonder /home data te overschrijven, maar dit weet ik niet zeker.

/edit: nog als voorbeeld mijn indeling: ik heb een / van 20GB, een /home van 25GB en een /data van 160GB. De mappen op /data (muziek, video, foto's) heb ik met symlinks naar mijn /home/jurian gelinkt. Zo kan iedere gebruiker vanuit zijn home-directory direct naar muziek/video's/foto's en staat alle data toch veilig bijeen op een partitie ;)
litemotiv schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:17:
code:
1
2
3
compiz.real: Failed to manage screen: 0
compiz.real: No managable screens found on display :1.0
Je moet in je xorg.conf aangeven dat je default screen depth 24bits moet zijn. Ook moet je een gdm.conf-custom aangeven welk screen je wil gebruiken (ik geloof 1 voor Nvidia, 0 voor ATi kaarten)

/edit2: kijk anders ook op http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=148351

[ Voor 64% gewijzigd door mithras op 27-06-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

litemotiv schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:17:
code:
1

any ideas?
Wellicht dat dit een hint geeft ?

Wat staat er in je xorg.conf onder "DefaultDepth" in de Screen-section ?
Volgens mij moet dit sowieso 24 zijn (24 bits dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
WHiZZi schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:25:
[...]

Wellicht dat dit een hint geeft ?

Wat staat er in je xorg.conf onder "DefaultDepth" in de Screen-section ?
Volgens mij moet dit sowieso 24 zijn (24 bits dus)
in mijn config staat alles geforceerd op 24bit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Section "Screen"
        Identifier "aticonfig-Screen[0]"
        Device     "aticonfig-Device[0]"
        Monitor    "aticonfig-Monitor[0]"
        DefaultDepth     24
        SubSection "Display"
                Viewport   0 0
                Depth     24
        EndSubSection
EndSection

Section "Screen"
        Identifier "aticonfig-Screen[1]"
        Device     "aticonfig-Device[1]"
        Monitor    "aticonfig-Monitor[1]"
        DefaultDepth     24
        SubSection "Display"
                Viewport   0 0
                Depth     24
        EndSubSection
EndSection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Mithras86 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:25:
Je kan beter in het vervolg twee partities aanmaken. In de installatie kan je aangeven dat je een partitie als /home wil mounten. Je hebt dan die data apart staan, waar je na een herinstall de partitie weer kan mounten onder /home.

Volgens mij kan je ook (maar dat moet je ff uitzoeken!) een herinstall doen met een 'repair' flag. Ubuntu herinstalleert dan je systeem zonder /home data te overschrijven, maar dit weet ik niet zeker.

/edit: nog als voorbeeld mijn indeling: ik heb een / van 20GB, een /home van 25GB en een /data van 160GB. De mappen op /data (muziek, video, foto's) heb ik met symlinks naar mijn /home/jurian gelinkt. Zo kan iedere gebruiker vanuit zijn home-directory direct naar muziek/video's/foto's en staat alle data toch veilig bijeen op een partitie ;)

[...]

Je moet in je xorg.conf aangeven dat je default screen depth 24bits moet zijn. Ook moet je een gdm.conf-custom aangeven welk screen je wil gebruiken (ik geloof 1 voor Nvidia, 0 voor ATi kaarten)

/edit2: kijk anders ook op http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=148351
de ubuntuforums thread voor amd64 had ik ondertussen ook bekeken ;-)

ik heb net deze gd.conf-custom aangemaakt:

code:
1
2
3
4
[server-Standard]
name=Xgl server
command=/usr/bin/Xgl :1 -ac -accel xv:pbuffer -accel glx:pbuffer -fullscreen
flexible=true

maar dat maakt ook geen verschil. het enige wat ik wel zie in die thread is dat de compiz.sh anders is dan degenen die in de howto van compiz.net wordt gegeven:

code:
1
2
3
4
5
6
7
#!/bin/bash
LIBMESA=/opt/mesa/lib

LD_LIBRARY_PATH=/opt/mesa/lib /usr/bin/gnome-window-decorator &
LD_LIBRARY_PATH=/opt/mesa/lib /usr/bin/compiz --replace $1 gconf &

exec gnome-session

die directory /opt/mesa/lib bestaat niet op mijn systeem, maar er wordt op compiz.net ook niet over gerept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@HetWonder:
Je wil toch gewoon bij je fstab?
Ik heb dat vorige week ook moeten doen met een verneukte fstab en heb dat gedaan via de installatie cd. Onder extra opties staat het commando dat je mee moet geven om in een soort recovery mode te booten. Die gaf vervolgens aan dat booten niet lukte en startte bij mij de console van waaruit ik kon inloggen, fstab veranderen en klaar. Heb je dit al geprobeerd?

Leave the gun, get the canoli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Vanochtend even vlot Ubuntu geinstalleerd op mn barebone (MSI MegaPC 180, dat is zo'n Nforce ding), maar zodra ik Firefox start loopt ie vast (dat is vlak na het inloggen, soms kom ik niet eens zo ver dat ik FF kan starten) Iemand een theorie? Met Windows XP nooit troubles gehad met die machine dus ik ben wel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Dus hij loopt ook vast na het inloggen als je niks doet? En wat als je eens niet inlogt?

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Niet online
sebastius schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:53:
Vanochtend even vlot Ubuntu geinstalleerd op mn barebone (MSI MegaPC 180, dat is zo'n Nforce ding), maar zodra ik Firefox start loopt ie vast (dat is vlak na het inloggen, soms kom ik niet eens zo ver dat ik FF kan starten) Iemand een theorie? Met Windows XP nooit troubles gehad met die machine dus ik ben wel erg benieuwd.
Kun je ook niet meer met Ctrl+Alt+F5 naar de console of met Ctrl+Alt+Backspace de X server killen?

Zit er misschien toevallig een (niet te nieuwe) ATI kaart in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

HunterPro schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 07:12:
als je veel Flickr gebruikt, moet je f-spot es proberen :) heeft directe export naar flickr toe. :)
Ziet er goed uit, merci :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

@Hetwonder, heb je al via windows gekeken of je de schijf daar op kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Jeldert schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:12:
Dus hij loopt ook vast na het inloggen als je niks doet? En wat als je eens niet inlogt?
Nou ik heb net de hele bak uit elkaar gehaald en weer opnieuw gemonteerd, en gek genoeg werkt ie nu! Zal toch wel een stofje zijn geweest ergens, of een hitteprobleem (heb ook nieuwe koelpasta geplaatst).

Console en dergelijke kon ik dacht ik ook niet heen, zal het onthouden voor de volgende ronde dat ie vastloopt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Laatst online: 08-08 17:42
Hoi,

Ik draai ubuntu dapper nu 2 weken en bevalt me uitstekend, het is wel veel lezen en zoeken maar de uitdagingen zijn zeer interessant.

Nu zit ik met het volgende probleem waar ik zo 123 niet uitkom,
mijn higpoint controller htp372 krijg ik niet aan de gang in ubuntu, tijdens het booten blijft hij op mount root files hangen, dit was ook al het geval met installeren van ubuntu en toen heb ik raid uitgezet in de bios.

Mijn vraag is, kan je een config veranderen zodat ubuntu tijdens het booten de raid controller overslaat zodat ik die niet steeds in de bios hoef uit te zetten?
Op de raid staan namelijk 2 windows xp OS'en en die wil ik blijven gebruiken voor andere gebruikers hier in huis via acronis OS selector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Heeft iemand cedega al werkend gekregen onder Ubuntu 6.06??
Ik gebruik de 64 bit versie en ik heb hem wel weten te installeren door hem te installeren met sudo dpkg -i --force-architecture . Hierdoor kan ik het programma (cedega )wel openen maar ik kan verder geen programma's installeren

[ Voor 5% gewijzigd door Jaeger op 27-06-2006 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Tja, --force-architecture is leuk, maar het schakelt in dit geval alleen de foutmeldingen uit, niet de problemen :)

Je zou kunnen kijken of het werkbaar is met de packages ia32-libs en linux32. Anders zal je aan het chroot-gebeuren moeten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Nou, voor de mensen die willen weten hoe ik het probleem met mijn fstab heb opgelost, simpel: alles geformatteerd en ubuntu opnieuw geinstalleerd. Na verschillende pogingen was ik nog steeds geen steek verder (ben ik gewoon teveel linux-noob voor) dus dan maar die paar documenten weg. Helaas.

Maar nu zit ik weer met het probleem wat ik al eerder had: geen schrijfrechten op mijn "/" schijf. Ik wil dus aMSN gebruiken, ik installeer dat via apt-get, geen probleem. Nu wil ik een skin daarvoor installeren (de ubuntu skin ;) ), en dan moet je in de amsn map in de map skin een zip filetje uitpakken. Dus ik ga naar /usr/share/aMSN/skins en wil daarin het thema uitpakken: error:
code:
1
2
3
Archief niet uitgepakt

U beschikt niet over de rechten om bestanden uit te pakken in map "/usr/share/amsn/skins"

1. Wat is dat nou voor raars dat ik dat zelfs in root niet voor elkaar krijg. Een skin installeren :S. Wat doe ik fout?

2. Oja nog een vraagje; ik wil veel ubuntu onzin uit mijn systeem verwijderen, o.a. gnome-games, gaim en evolution, maar dat kan niet ofzo via synaptic :S. Daarvoor moet ik ubuntu-desktop ook verwijderen en dan ben ik dus mijn complete desktop kwijt. Ik wil echter wel van die programma's af. Kan dat?

Bedankt iig

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op zich gebeurt er niet verschrikkelijk veel als je ubuntu-desktop kwijt bent. Alleen bij het upgraden naar een nieuwere ubuntuversie wil je dat package wel weer installeren (het is nl een leeg package met dependencies op alle dingen die standaard in een ubuntu installatie zitten) dus dan krijg je bij een dist-upgrade tijdelijk die games weer terug.

Wat je skins gedoe betreft: als je het netjes wil houden zou ik alles onder /usr lekker aan apt overlaten, behalve /usr/local - en daar mik je dus de dingen onder die je niet via apt binnenbrengt. Dat is volgens mij ongeveer de conventie.

En we hebben natuurlijk bar weinig aan de foutmelding dat je geen rechten hebt :). Wat was het commando? Was je aan het sudo-en, wat bedoel je met "zelfs in root"? In een root-user terminal?

Zonde dat je zomaar hebt geformat - dat zijn geen oplossingen (maar deed ik eerst ook wel eens... :)). Ik zat net een paar posts omhoog te kijken, volgens mij was er wel wat aan te doen geweest, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
John_Glenn schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 01:08:
Op zich gebeurt er niet verschrikkelijk veel als je ubuntu-desktop kwijt bent. Alleen bij het upgraden naar een nieuwere ubuntuversie wil je dat package wel weer installeren (het is nl een leeg package met dependencies op alle dingen die standaard in een ubuntu installatie zitten) dus dan krijg je bij een dist-upgrade tijdelijk die games weer terug.

Wat je skins gedoe betreft: als je het netjes wil houden zou ik alles onder /usr lekker aan apt overlaten, behalve /usr/local - en daar mik je dus de dingen onder die je niet via apt binnenbrengt. Dat is volgens mij ongeveer de conventie.

En we hebben natuurlijk bar weinig aan de foutmelding dat je geen rechten hebt :). Wat was het commando? Was je aan het sudo-en, wat bedoel je met "zelfs in root"? In een root-user terminal?

Zonde dat je zomaar hebt geformat - dat zijn geen oplossingen (maar deed ik eerst ook wel eens... :)). Ik zat net een paar posts omhoog te kijken, volgens mij was er wel wat aan te doen geweest, maar goed.
Dank voor de tip, de troepprogjes zijn nu iig ook van mijn systeem. Maja wat aMSN betreft... ik wil daar gewoon een skin voor installeren dat lijkt me toch niet teveel gevraagd? Hoe zou dat dan moeten? Beetje slordig van de makers van aMSN dan dat het niet mogelijk is om skins/plugins makkelijk te installeren... is daar echt geen mogelijkheid voor?

En wat ik met root bedoel is; ik heb de root account geactiveerd, ben als root ingelogd en probeer het daar uit te pakken. Lijkt me toch duidelijk ;).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Je kan die skin afaik ook installeren in het user-gedeelte van aMSN, dus niet in de aMSN hoofdmap, maar in de aMSN map in jouw user-home-plek zegmaar.

In windows is het bijvoorbeeld "C:\Documents and Settings\aarsbuds0r\amsn\skins"

Daar zul je vast wel rechten hebben. In de hoofdmap vast ook wel, als je op de juiste manier de rechten instelt met chmod enzo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

HetWonder schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 00:33:

2. Oja nog een vraagje; ik wil veel ubuntu onzin uit mijn systeem verwijderen, o.a. gnome-games, gaim en evolution, maar dat kan niet ofzo via synaptic :S. Daarvoor moet ik ubuntu-desktop ook verwijderen en dan ben ik dus mijn complete desktop kwijt. Ik wil echter wel van die programma's af. Kan dat?

Bedankt iig
Volgens mij kan je die gnome-games niet van je systeem slopen vanwege dependencies, maar je kan ze wel uit je menu halen met de alacarte menu editor. Vinkje ervoor weg, en ze verschijnen niet meer in je Ubuntu menu...... Dit lijkt erg op de add/remove knop, waarbij je ze wel weghaalt (en dus last krijgt met dependencies). Alacarte vind je in je bovenste submenu als ik het goed heb onthouden (/me Gwystyl is tijdelijk terug naar windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

HetWonder schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 01:45:
En wat ik met root bedoel is; ik heb de root account geactiveerd, ben als root ingelogd en probeer het daar uit te pakken. Lijkt me toch duidelijk ;).
Als het duidelijk was vroeg ik het niet :) Ik dacht bij "in root" namelijk eerst aan "/" - dus dat je het daar wilde neergooien. Maar goed, als je als root ergens geen rechten voor hebt is er iets flink loos denk ik...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
open als je meent dat je root bent een terminal, en tik 'whoami' in, gevolgd door een enter. Geeft ie je dan ook terug dat je root bent?

Verder zouden alleen systemwide skins voor amsn daar heenmoeten - de gewone skins moeten vziw gewoon naar ~/.aMSN/skins oid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Nou het is gelukt hoor. Ik heb de bestanden naar de .amsn/skins map gekopieerd in /home/NAAM/

Wat betreft die rechten: ik denk dat dat standaard in ubuntu is, ik had namelijk meteen na het installeren van een vers OS de rechten al niet meer. Dus ik zou zeggen probeer maar eens in je root acocount een bestandje uit te pakken in /usr/bin. Zelfs je root heeft daar geen rechten via de filemanager/commandline. Enige manier om daar progs enz in te krijgen is door ze te installeren met behulp van apt-get, sysnaptic of natuurlijk gewoon sh.

Oja nog een vraagje (of eigenlijk twee) waar ik ook al een tijd tegenaan loop: hoe kan je schijven hernoemen? Op het moment staat mijn muziek schijf op de desktop als "hda6" terwijl ik daar "Muziek" van wil maken. Als ik dat via locaties/computer probeer te doen door met de rechtermuisknop de naam te veranderen, zegt ie dat ik hem niet kan veranderen. Beetje vreemd..

En hoe kan ik uberhaubt de schijven niet meer op mijn desktop laten zien? Ik heb hem liever helemaal schoon, die schijven staan toch al onder locaties...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Ik draai ubuntu op een X2 3800+ dual core processor. Nu kom ik er net achter dat ik daarvoor een speciale SMP kernel moet installeren :? Daar word ik niet echt blij van want nu kan ik weer opnieuw nvidia drivers gaan installeren enz.. Waarom word niet automatisch de juiste kernel geinstalleerd... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:56

Gotiniens

Fairly odd Tim

HetWonder schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:52:
Nou het is gelukt hoor. Ik heb de bestanden naar de .amsn/skins map gekopieerd in /home/NAAM/

Wat betreft die rechten: ik denk dat dat standaard in ubuntu is, ik had namelijk meteen na het installeren van een vers OS de rechten al niet meer. Dus ik zou zeggen probeer maar eens in je root acocount een bestandje uit te pakken in /usr/bin. Zelfs je root heeft daar geen rechten via de filemanager/commandline. Enige manier om daar progs enz in te krijgen is door ze te installeren met behulp van apt-get, sysnaptic of natuurlijk gewoon sh.
Ik weet niet wat je bedoelt met "root" account. maar standaard heeft ubuntu geen root account. En ook de gewone user waarmee je inlogt heeft die rechten niet. Als je iets als root wilt doen moet je het commando voor laten gaan met sudo. Ik heb het gevoel dat je dit niet helemaal door hebt.

En zowiezo zou je alleen maar progs in /usr/bin stoppen via de packagemanager. Als je zelf progs installed doe je dat in /usr/local. Dit heeft iemand boven mij trouwens ook al gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

E-jey schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:54:
Ik draai ubuntu op een X2 3800+ dual core processor. Nu kom ik er net achter dat ik daarvoor een speciale SMP kernel moet installeren :? Daar word ik niet echt blij van want nu kan ik weer opnieuw nvidia drivers gaan installeren enz.. Waarom word niet automatisch de juiste kernel geinstalleerd... :/
Ja, dat had ik dus ook op mijn laptop (Ja, ik heb een hyperthreading CPU in mijn laptop 8)7 )
Standaard wordt kernel-386 geïnstalleerd. Nu heb ik zojuist kernel-686-smp geïnstalleerd (2.6.15-25-686) en werkt de hyperthreading dus wel.

Overigens hoefde ik mijn nVidia drivers niet opnieuw te installeren :?

Ik snap niet dat ze hier geen rekening mee houden bij de installatie, zo moeilijk is dat niet uit te vogelen (booten met SMP-kernel en aantal CPU's tellen in /proc/cpuinfo :+ )

[ Voor 12% gewijzigd door WHiZZi op 28-06-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
WHiZZi schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:11:
[...]

Ja, dat had ik dus ook op mijn laptop (Ja, ik heb een hyperthreading CPU in mijn laptop 8)7 )
Standaard wordt kernel-386 geïnstalleerd. Nu heb ik zojuist kernel-686-smp geïnstalleerd (2.6.15-25-686) en werkt de hyperthreading dus wel.

Overigens hoefde ik mijn nVidia drivers niet opnieuw te installeren :?

Ik snap niet dat ze hier geen rekening mee houden bij de installatie, zo moeilijk is dat niet uit te vogelen (booten met SMP-kernel en aantal CPU's tellen in /proc/cpuinfo :+ )
Ik ben ook erg benieuwd hoe groot de performance boost gaat worden :) Ik heb gewoon constant met een halve pc gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petok
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-08 13:32
WHiZZi schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:11:
[...]
Ik denk dat als Ubuntu de smp-kernel laten draaien zodra ze meerdere cpu's hebben gevonden, de kans groter is op fouten dan bij het draaien van een standaard 686 kernel. Die laatste kernel ondersteunt namelijk de meeste processoren en zorgt waarschijnlijk ook voor de minste fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ze draaien standaard de kernel-386....

edit: op een 32-bit systeem dus :P

[ Voor 34% gewijzigd door WHiZZi op 28-06-2006 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

WHiZZi schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:27:
Ze draaien standaard de kernel-386....
Het duurde alleen wel ff voor ik doorhad dat je gewoon een 64 bits, 32 bits, 686 en 386 kernel naast elkaar kon draaien... ik ben op een gegeven moment een volledige herinstallatie gaan doen om compiz aan de gang te krijgen (had 64 bits kernel, na herinstall gekozen voor 32 bits kernel). Na een opmerking van iemand hier ben ik eens in synaptic gaan kijken. Daar staan al die kernel-versies gewoon tussen, dus kan je heel gemakkelijk switchen en hoef je dus geen drivers opnieuw te installeren of instellingen te verliezen door een nieuwe kernel te installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 20:10

Sosabowski

nerd

HetWonder schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:52:
Oja nog een vraagje (of eigenlijk twee) waar ik ook al een tijd tegenaan loop: hoe kan je schijven hernoemen? Op het moment staat mijn muziek schijf op de desktop als "hda6" terwijl ik daar "Muziek" van wil maken. Als ik dat via locaties/computer probeer te doen door met de rechtermuisknop de naam te veranderen, zegt ie dat ik hem niet kan veranderen. Beetje vreemd..

En hoe kan ik uberhaubt de schijven niet meer op mijn desktop laten zien? Ik heb hem liever helemaal schoon, die schijven staan toch al onder locaties...
Linux kent nou eenmaal niet harde schijfen zoals c: d: e: enz..
Partities mount je aan een directory, heb jij bijvoorbeeld een extra hard schijf voor je mp3 dan kan je die via fstab mounten aan bijvoorbeeld /home/HetWonder/muziek .
De schijf wordt gewoon een subdirectory.

Wat altijd handig is is om /home op een aparte partitie te zetten.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.