Ubuntu 6.06 LTS Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 9.394 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

W3ird_N3rd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:58:
* John_Glenn noteert: zwakke punten van Linux: video/DVB en tekenprogramma's.
Grappig, zie dat in een hoop van de laatste posts: we halen "Linux" en Ubuntu door elkaar.
ik zie zo geen opties om een rechthoek te tekenen (nogal basic). De helpfunctie doet gewoon niets.
Google is your friend... (altijd al eens tegen een GoT mod willen zeggen :P)
http://www.gimp.org/tutorials/Borders_On_Selections/
Since Gimp is an image manipulation program and not a painting program it doesn't include tools to draw shapes like squares and circles. However this doesn't mean you can't paint them...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 17:21

Mentalist

[avdD]

Zat al met zo'n vermoeden. Er is dus alleen een image manipuleer programma en geen tekenprogramma?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:10

Gerco

Professional Newbie

Krita (al eerder genoemd) is een echt tekenprogramma hoor. Dat je dat niet wilt installeren betekent niet dat het er niet is :) Overgens is Krita waarschijnlijk veeeeeeeel te uitgebreid als je een simpel tekenprogramma zoekt, het lijd een beetje aan featureitis.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Gerco schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:55:
Krita (al eerder genoemd) is een echt tekenprogramma hoor. Dat je dat niet wilt installeren betekent niet dat het er niet is :) Overgens is Krita waarschijnlijk veeeeeeeel te uitgebreid als je een simpel tekenprogramma zoekt, het lijd een beetje aan featureitis.
Ik wist niet dat het zou werken, vandaar.

Heb het erop gezet en nu afwachten op de goedkeuring van m'n broertje..

Overigens, als je een tekentablet koopt wat je onder Ubuntu wil gebruiken, moet je dan nog ergens op letten? Bepaald merk ofzo? Iets installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:44:
[...]

Ik wist niet dat het zou werken, vandaar.

Heb het erop gezet en nu afwachten op de goedkeuring van m'n broertje..

Overigens, als je een tekentablet koopt wat je onder Ubuntu wil gebruiken, moet je dan nog ergens op letten? Bepaald merk ofzo? Iets installeren?
Ik heb hier een Wacom Volito. Ubuntu heeft standaard al ondersteuning voor de Wacom tablets. Het enige wat ik hier heb moeten doen is in de xorg.conf /dev/wacom veranderen in /dev/input/wacom omdat mijn Volito een USB tablet is (iedere Wacom tablet die je nieuw koopt is een USB tablet). Waar je wel nog meer moet opletten is dat je voordat je Ubuntu start je de tablet aansluit en dat je hem er niet uit haalt wanneer Ubuntu draait. Als je dat toch doet wordt hij herkend als een serial device heb ik het idee. Hij werkt wel maar vrij slecht. Het gebied op de tablet komt normaal gesproken overeen met dat van het scherm. Als je bovenstaande aanpassing in je xorg.conf niet doet en je tablet eruit haalt en er weer inplugt wanneer Ubuntu draait zal het oppervlak van je tablet niet meer overeenkomen met die van je scherm. Ik heb ook gemerkt dat mijn rechtermuisklik ineens fungeerde als een dubbelklik. Men weet bij Ubuntu van de bug af. Heb je eenmaal die aanpassingen gedaan heb je een prima werkende tablet waarbij zelfs het gummetje op de graphire en intuos werkt.
Erg prettig bij het gebruik in GIMP maar ook om de RSI tegen te houden/te verminderen.

Bij andere Linux distributies zul je zeer waarschijnlijk zelf de nodige wacom zaken moeten installeren in je kernel (die je dus aan moet passen en compileren, etc.). Bij Ubuntu hoeft dit dus niet, het zit er al in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Bram77 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 00:49:
[...]
......I'm about to give up....
Het ligt toch niet aan mij! Het is simpelweg onmogelijk om 6.06 te installeren op een nForce4 chipset met SATA schijven, zonder aanpassingen....
Ik ga, met mijn beperkte kennis, kijken of ik de boel aan de praat krijg m.b.v. het volgende topic.
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=148755

Wel vreemd dat zo'n standaard chipset niet wordt ondersteund :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Bram77: in wat voor mode draait de SATA controller volgens je BIOS? Niet toevallig moeilijke dingen met RAID-modi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Bram77 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 11:45:
[...]

Het ligt toch niet aan mij! Het is simpelweg onmogelijk om 6.06 te installeren op een nForce4 chipset met SATA schijven, zonder aanpassingen....
Ik ga, met mijn beperkte kennis, kijken of ik de boel aan de praat krijg m.b.v. het volgende topic.

Ik weet niet wat het probleem is, maar ik krijg op mijn Asus A8N-Sli Deluxe met een Maxtor Diamondmax10 160GB en een Seagate 7200.8 300GB (beide Sata) het gewoon aan de praat :?

Wat ik nog niet aan de praat heb, is DMA, maar daar heb ik eerlijk gezegd nog niet naar gekeken.

Misschien zit je probleem in aansluiting? Op mijn SATA bordje, heb ik zowel 4x sata van nForce4, als 4x van silicon image. Ook draai ik geen RAID oid. heb je dat misschien wel? Ik zou sowieso zeggen, dat je primaire aansluitingen gewoon de nForce4 moeten zijn, en dat je in je BIOS die silicon eerst maar lekker moet uitschakelen. Misschien helpt dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Alle aanlsuitingen zitten prima. BIOS staat op SATA, de Silicon SATA controller staat uitgeschakeld...

Het is nu gelukt om Kubuntu te installeren via de 'alternate install cd', op de IDE schijf.
Het is niet enkel de SATA controller die niet wordt herkend. LAN en geluid werken ook niet.

Ik heb de chipset drivers gedownload. Maar ik kan er niet echt achter komen hoe ik een .run bestand moet installeren. Kan iemand me op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Bram77 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 11:45:

Een nForce 4 chipset is een moeilijk iets aangezien ik nog geen enkele UNIX/Linux met een goede ondersteuning hiervoor heb gezien. Bij FreeBSD is het bekend dat het niet gaat werken met nForce 4 maar prima werkt met nForce 3. De nForce 4 is gewoon dermate brak dat het heel moeilijk is om daar ondersteuning voor in te bouwen aldus wat posts over de FreeBSD ondersteuning van nForce 4 (of beter gezegd de afwezigheid hier van). Kennelijk is het dus te moeilijk voor Nvidia om gewoon duidelijk en fatsoenlijk spul te bouwen zodat het door OS-bouwers goed geimplementeerd kan worden. Helaas zijn er wel meer hardwarefabrikanten met dat soort praktijken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Ik heb een tijdje ubuntu en windows naast elkaar gedraait. Laatst heb ik windows opnieuw geinstalleerd. Windows heeft grub natuurlijk vernaggelt. Hoe kan ik Grub repareren zodat ik weer kan kiezen tussen windows en linux. Ik heb wel wat dingetjes geprobeerd, maar het werkte niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Hmmm, ok.
Het was een eitje om de Ati drivers te installeren.
Als ik het alleen voor elkaar zou krijgen om de ethernet driver te installeren was ik al een heel eind. Ik heb nu al 300MB aan dependency's gedownload en heb de hele tijd niet wat ik nodig heb om de kernel te kunnen rebuilden. Bestaat er niet een compleet pakket met alles wat doorvoor nodig is in 6.06? Ik trek nu alles van de Debian site (zet het op cd en installeer ze), maar dat zijn de hele tijd net niet de goede versies. Zwaar frustrerend...

edit: Een extra standaard ondersteunde netwerkkaart er bij plaatsen heeft ook niet het gewenste effect. Dan klaagt de Kubuntu over een gebrek aan recources.

[ Voor 15% gewijzigd door Bram77 op 15-07-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 08:58

samo

yo/wassup

E-jey schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 15:52:
Ik heb een tijdje ubuntu en windows naast elkaar gedraait. Laatst heb ik windows opnieuw geinstalleerd. Windows heeft grub natuurlijk vernaggelt. Hoe kan ik Grub repareren zodat ik weer kan kiezen tussen windows en linux. Ik heb wel wat dingetjes geprobeerd, maar het werkte niet echt.
Uit een link uit te TS:
How_to_restore_GRUB_menu_after_Windows_installation

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Bram77 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 16:12:
Hmmm, ok.
Het was een eitje om de Ati drivers te installeren.
Als ik het alleen voor elkaar zou krijgen om de ethernet driver te installeren was ik al een heel eind. Ik heb nu al 300MB aan dependency's gedownload en heb de hele tijd niet wat ik nodig heb om de kernel te kunnen rebuilden. Bestaat er niet een compleet pakket met alles wat doorvoor nodig is in 6.06? Ik trek nu alles van de Debian site (zet het op cd en installeer ze), maar dat zijn de hele tijd net niet de goede versies. Zwaar frustrerend...
Ik denk dat je build-essentials (dat is een dummy-package, maar dan heb je een lijst van de dingen die je echt nodig hebt) en linux-headers-2.6.x.x nodig hebt als je een driver wil compilen, maar eerlijk gezegd heb ik zoveel dev meuk geinstalleerd (bouwt langzaam op maar is uiteindelijk echt veel :P) dat ik geen idee meer heb of/wat je nog meer nodig hebt.

Ik zou iig van packages.ubuntu.com downloaden. Als je packages van debian haalt zit je vaak met de verkeerde versie idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-04 21:51

Syzzer

Prutser

Vergeet gcc-3.4 niet als je drivers / kernels wilt compilen! Met de standaard gcc-4.0 werkt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ppl schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 15:52:
[...]

Een nForce 4 chipset is een moeilijk iets aangezien ik nog geen enkele UNIX/Linux met een goede ondersteuning hiervoor heb gezien. Bij FreeBSD is het bekend dat het niet gaat werken met nForce 4 maar prima werkt met nForce 3. De nForce 4 is gewoon dermate brak dat het heel moeilijk is om daar ondersteuning voor in te bouwen aldus wat posts over de FreeBSD ondersteuning van nForce 4 (of beter gezegd de afwezigheid hier van). Kennelijk is het dus te moeilijk voor Nvidia om gewoon duidelijk en fatsoenlijk spul te bouwen zodat het door OS-bouwers goed geimplementeerd kan worden. Helaas zijn er wel meer hardwarefabrikanten met dat soort praktijken :'(
Ik snap er niets van. Hoe kon SATA, LAN en audio dan out-of-the-box goed werken op Ubuntu 6.06 hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-03 22:09
Akamaru werkt goed!

Ik had eerst dat slab menu geïnstalleerd en toen ik daarna akamaru compilede, ging het gewoon!
Kent iemand nog zo'n leuke eye-candy's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Deze Akamaru? http://video.google.com/videoplay?docid=8958142237254601573

Ziet er wel grappig uit, alleen om door te gaan op de discussie een aantal posts hierboven: sommige mensen zeuren dat Windows te kinderlijk is (teletubbie uiterlijk :+) en dan gaan ze dit gebruiken? :?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Syzzer schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:33:
Vergeet gcc-3.4 niet als je drivers / kernels wilt compilen! Met de standaard gcc-4.0 werkt dat niet.
Recente kernels compilen prima met GCC 4 hoor volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-04 14:08
Ik ben echt een noob op het gebied van ubuntu....
Hoe kan ik iets instaleren want als ik dan iets download (linux versie)
Dan staat er dat die het niet kan openen en bla bla bla...
Het zijn allemaal .bin bestanden of .run

ZIt ik dan al meteen verkeerd of wat moet ik doen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Zowaar! post ik dit nu vanuit kubuntu.
Ik heb nog geen drivers voor de chipset geinstalleerd. Dat ga ik nu doen. De tuuk was....

* In de bios "PnP OS" op "no" zetten
* Al bij het opstarten van de "Live CD" installatie van Kubuntu de opstartregel van "acpi=off" voorzien (F6 geloof ik). Wanneer je dit niet doet lukte het mij niet om later updates te kunnen draaien. Kan aan mijn onkunde liggen, maar je moet dan in ieder geval aanpassingen doen die je anders niet hoeft te doen.
* Bij de eerste herstart in Grub de boot-regel handmatig voorzien van "acpi=off".
* Nadat je ingelogd ben /boot/grub/menu.lst aanpassen door achter de bootregels (ergens onderaan) "acpi=off" toe te voegen. Dit hoef vanaf nu niet meer handmatig.

Wanneer PnP OS op "yes" staat in de bios werken de PS2 poort van de muis en de USB poorten niet. Wanneer het "acpi=off" argument niet wordt gebruikt werkt het ethernet niet.

Bedankt voor de hulp mensen :)

Nu nog proberen mij Creative X-fi aan de praat krijgen. Ik geloof dat dat ook niet mee gaat vallen. Mijn X800 GT02 werkt als het goed is ook al. Dadelijk even testen wat hij in 3D doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
willyfreak schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 21:46:

Je moet wel wat meer weten van Ubuntu en Linux in zn algemeenheid geloof ik dan. Ik heb toen ik net met Ubuntu begon een verhaaltje geschreven (hier) over hoe Linux in elkaar steekt. Het is niet compleet, en zit niet 100% in elkaar. Maar geeft een idee dat je software makkelijk via repo's installeert, en dat een van de laatste keuzes (op zelf compileren, dit bedoel ik voor een beginner, na dan) het downloaden van .run scriptjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daimanta
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-11-2023

Je moet eingenlijk zo veel mogelijk de packetmanager gebruiken(aptitude) in de vorm van het commando "apt-get" of the synaptic package manager(ik ben er helemaal weg van). Als je iets voor Ubuntu haalt van het internet dan zijn het vrijwel altijd .deb bestanden. Er op klikken en dan krijg je een menutje en dan moet je klikken op installeren. .bin en .run bestanden moet uitvoerbaar gemaakt worden met chmod (met +x als extra argument) en dan uitvoeren met die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04 23:13

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Je moet het executable maken voor je het kan starten
in console
chmod +x <program>
./<program> (of met sudo)

je kan ook executable permissies geven in je gui. probeer rechtermuis.

.bin is een binary
.run is een zelf extractable script. Met een script met opties en de binare code die het gaat instaleren. wat meestal gecompimeert en met een ingebouwde MD5 check die controleert of de file 100% goed gedownload is.

Btw waarom reageert nu iedereen in dit thread ik gebruik geen ubuntu en hier staan veel niet ubuntu dingen. Lekker overzichtelijk.

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 18:08:
[...]

Ik snap er niets van. Hoe kon SATA, LAN en audio dan out-of-the-box goed werken op Ubuntu 6.06 hier?
Dat is nou het verschil tussen 'goede ondersteuning' (wat in mijn post staat) en 'geen ondersteuning' (wat kennelijk jouw interpretatie is). Wat beter lezen wil soms nog wel eens helpen ;)

Anyway, het kan dus vriezen en het kan dooien, daar komt het uiteindelijk op neer.
Daarnaast, het werkt misschien wel, maar werkt het ook optimaal?

Ik heb al wel gemerkt dat Sabayon nog niet helemaal lekker werkt. Een user neemt niet helemaal de policy over, dat gaat niet helemaal goed. Skype op Ubuntu is ook een crime zeg...traag en hij kan (nog) niet overweg met de audio. Ekiga werkt ook nog niet helemaal jofel, die werkt ook alleen wanneer hij er zin in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ppl schreef op zondag 16 juli 2006 @ 00:22:
[...]

Dat is nou het verschil tussen 'goede ondersteuning' (wat in mijn post staat) en 'geen ondersteuning' (wat kennelijk jouw interpretatie is). Wat beter lezen wil soms nog wel eens helpen ;)
Mijn definitie van "niet goed" is "werkt niet goed". Dus werkt niet, of gedeeltelijk niet.

Ik heb geen problemen ondervonden met SATA/Audio/LAN, en ik heb ook niks bijzonders gedaan wat het gefixt kan hebben. Dan lijkt het me dat er gewoon goede ondersteuning is. Maar misschien dat het dan op een andere computer opeens helemaal niet meer werkt, al zou ik dat vreemd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
M'n X-fi geluidskaart gebruiken kan ik dus wel vergeten.... :(
Pas in Q2 van 2007 komt Creative met een closed source Linux driver. Voordat die stabiel is is het waarschijnlijk al weer 2008..... Dan ben ik waarschijnlijk onderhand wel weer toe aan een niewe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Bram77 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 01:29:
Pas in Q2 van 2007 komt Creative met een closed source Linux driver. Voordat die stabiel is is het waarschijnlijk al weer 2008..... Dan ben ik waarschijnlijk onderhand wel weer toe aan een niewe.
Lol :D

M'n über Sweex 5.1 Sound Card (10 euro) doet het out-of-the-box in Ubuntu :P

[ Voor 3% gewijzigd door webfreakz.nl op 16-07-2006 10:34 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Een Audigy 2 werkt ook gewoon hoor... niks voor hoeven te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Het gaat dus ook echt alleen over de X-fi serie :/
Koop ik voor het eerst een kaart van meer dan 200 Euro, kan ik nog het brakke onboard geluid van m'n nForce4 board gaan gebruiken (is wel aan te horen....maar het verschil is duidelijk)

[ Voor 65% gewijzigd door Bram77 op 16-07-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Bram77 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 01:29:
Bij M-audio is het helaas weinig beter.. Je kan van een derde partij een driver krijgen waarvoor je je eerst moet registreren (gratis), en die "mag" je dan 6 maanden gebruiken, daarna zou je 'm opnieuw moeten installeren. Als ie dan nog gratis is.

Mja lekker dan.

Kortom, geen dure geluidskaarten kopen als je Linux wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 12:23

killercow

eth0

Of gewoon boos naar creative mailen,

Geen drivers is gewoon bullshit. closed source drivers, ala, maar hoe moeilijk kan het zijn om iig wat minimale gegevens uit te geven zodat een of andere alsa dev er uberhaupt knap geluid uit kan krijgen.

Ik blijf nu dus nog even met mijn sb2 zitten, die 200 euro kunnen ze op hun buik schrijven.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Stom vraagje: Ik heb mijn harddisk niet zo handig ingedeeld (1x 190gb root partitie, en 1x 10gb swap partitie). Op zich valt het niet handig wel mee, ware het niet dat ik het vermoeden heb dat ik Ubuntu al aardig verkracht heb met mijn experimenten om de infrarood van mijn moederbord aan te krijgen en mijn DVB ontvanger aan te sluiten en werkend te krijgen.

Punt is dat er nu om en nabij 100gb aan data (documenten etc) ook op die primaire partitie staat.

Is het mogelijk Ubuntu te schonen (de klassieke Format C: voor de windowsers) en toch de data uit mijn /home/bas/media en /home/bas/documenten te bewaren? En dan voor een relatief eenvoudige linuxgebruiker die wel wat dingetjes snapt en kan, en niet bang is voor een console, maar ook geen guru is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88567

je zal waarschijnlijk je root partitie moeten verkleinen (qtparted), en vervolgens een nieuwe partitie aanmaken waar je vervolgens al je belangrijke bestanden op kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
vogelaarke schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 21:27:
Ik ben een Linuxnoob met de nodige windowservaring, ik wilde vandaag Ubuntu naast mijn winxp installeren maar dat kreeg ik niet zomaar gedaan. Tijdens de livecd sessie zoekt hij naar harde schijven en partities (stap 5 van de 6). Hier blijft de installatie op steken, de computer geeft ook niet echt het idee dat het hard zoekt (geen ledjes die actief branden).
Ik heb een X86 cd gebruikt op mijn AMD64 (doordat daar meer software voor beschikbaar is). Kan dit de oorzaak zijn?
Helaas nog geen oplossing: Ubuntu live cd ziet mijn harde schijf niet eens (niet in disks en ook niet in gnome partitioner). Ik heb met partition magic nog wat ongepartitioneerde harde schijf ruimte overgelaten maar dat werkt ook niet. Als ik dan de live cd afsluit geeft ie één "foutmelding": "Stopping RAID checking (of zoiets)" [Failed].
Weet iemand de oplossing? Heb een Asrock939 Dual Sata2 en een Hitachi Deskstar T7K250 160 GB

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Hang je HD aan de integrated controller ipv. aan de aparte SATA300 poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Ik neem aan dat je dat hardwarematig bedoelt? Kan ik ook anders de alternatecd gebruiken (las iets van raid instellingen)? En als ik hem voor installatie aan de integrated controller hang ipv sata300 kan ik daarna wel gewoon weer op Sata300?
En nog iets belangrijks: ik heb tijdens de livecd sessie geen internet verbinding, zal dit na installatie anders zijn?

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

vogelaarke schreef op maandag 17 juli 2006 @ 01:16:
Ik neem aan dat je dat hardwarematig bedoelt?
Ja
Kan ik ook anders de alternatecd gebruiken (las iets van raid instellingen)?
nee
En als ik hem voor installatie aan de integrated controller hang ipv sata300 kan ik daarna wel gewoon weer op Sata300?
Nee, Linux heeft in het algemeen nog maar sinds kort ondersteuning voor die SATA300 aansluiting dus dikke kans dat die support nog niet in Ubuntu zit.

Je merkt het verschil in snelheid toch niet, dus wat boeit het? Gewoon aan de ULi-controller hangen.
En nog iets belangrijks: ik heb tijdens de livecd sessie geen internet verbinding, zal dit na installatie anders zijn?
Waarschijnlijk niet, gebruik je wel DHCP? Wat voor netwerkkaart (de onboard? die zou het moeten doen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:21
Ik krijg mijn m-audio ook met geen mogelijkheid aan de praat. Er is de hele kwestie van twee geluidskaarten en linux. Vereist veel aanpassingen in conf.files, en daar heb ik geen sjoege van ( nog :) )...

Ik heb mijn verse dapper eigenlijk zonder problemen werkende, en eerste indruk is puur positief. Multimedia werken perfect mbv. easyubuntu ( had hier een week gelee wat vragen over gepost ).

Komt erg stabiel over allemaal. ( ff positief geluidje in het topic smijten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:44
sebastius schreef op zondag 16 juli 2006 @ 23:42:
Is het mogelijk Ubuntu te schonen (de klassieke Format C: voor de windowsers) en toch de data uit mijn /home/bas/media en /home/bas/documenten te bewaren? En dan voor een relatief eenvoudige linuxgebruiker die wel wat dingetjes snapt en kan, en niet bang is voor een console, maar ook geen guru is...
Je kunt ook met de livecd (gewoon de Desktop installatie cd) opstarten en dan op je root partitie alles weggooien behalve je homedir (/home/bas). Daarna kun je ubuntu opnieuw installeren en dan zelf de partities kiezen en dus NIET laten formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Het lijkt niet mogelijk de nForce4 SATA controller werkend te krijgen.
Straks maar eens proberen of hij de Silicon controller wel wil pakken.
Ik heb alles draaiend, maar het draait nu op een oude 10GB ATA66 schijf. Niet echt bevorderlijk voor de snelheid. Bovendien heb ik doordat de SATA controller niet wordt herkend ook echt maar 10GB opslag....

Weet iemand met welke gratis software ik de windows BF2 versie kan installeren en spelen? Wine...Cedega?

Om de een of andere reden wil Xorg transparency van vensters niet toestaan. Ik heb alle instructies gevolgt en xorg.conf aangepast zoals zou moeten, maar alles ziet er dan niet meer uit. Mijn complete desktop begint te flippen. Het werkt nog wel, maar de helft is transparant of juist niet, dingen worden onleesbaar, stukken venster vallen weg..... Als ik thuis ben zal ik even proberen een screenshot te maken. Proberen, omdat ik het plaatje min of meer op de tast zal moeten opslaan. Of ik moet de mazzel hebben dat toevallig de knoppen van dat venster zichtbaar zijn.

Misschien kan iemand me op de goede weg helpen m.b.t. tot dit probleem? Ik gebruik de Ati Radeon (flgrx, oid) drivers, van de Ati website, voor mijn X800 gto2. Die lijken naar behoren te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
killercow schreef op zondag 16 juli 2006 @ 17:54:
Of gewoon boos naar creative mailen,

Geen drivers is gewoon bullshit. closed source drivers, ala, maar hoe moeilijk kan het zijn om iig wat minimale gegevens uit te geven zodat een of andere alsa dev er uberhaupt knap geluid uit kan krijgen.

Ik blijf nu dus nog even met mijn sb2 zitten, die 200 euro kunnen ze op hun buik schrijven.
Op het creative form waren al een heel aantal mensen die boze mailtjes hadden gestuurd. Zij kregen allen de mededeling terug dat er rond Q2 van 2007 een closed source driver komt. Maar inderdaad. Ze zouden op zijn minst kunnen zorgen dat de alsa ontwikelaars genoeg informatie krijgen om te zorgen dat er geluid uit de kaart komt. Laat alle extras dan maar zitten totdat de closed source driver er is.

Voor zover ik heb begrepen zal er dan wel support voor AEX en alle andere features van de kaart zijn. Das dan wel weer sjiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Bram77 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:58:
Het lijkt niet mogelijk de nForce4 SATA controller werkend te krijgen.
Straks maar eens proberen of hij de Silicon controller wel wil pakken.
Blijft raadselachtig dit. Welk moederbord heb je (merk/model)? Moest je tijdens je Windows-install drivers laden?
Weet iemand met welke gratis software ik de windows BF2 versie kan installeren en spelen? Wine...Cedega?
http://appdb.winehq.org/appview.php?iVersionId=4583 ziet er niet best uit...
En Cedega is niet gratis :)

En wat de rest van je vraag betreft: geen idee. Maar fglrx drivers zijn eeeeeeevil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Mijn mobo is een ASUS K8N-E delux (nForce4 met s754)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-03 22:09
@Bram77

Test of je ATI Drivers werken door: 'fglrxinfo' in te typen in de console.
Als je 'Radeon' enz ziet staan is het ok, maar als er 'Mesa' staat, dan niet.
(Je kunt ook checken met glxgears -printfps, als het soepel loopt, dan is het ok)
Bedoel je met die transparency iets met XGL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45234

Bram77 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 12:33:
Mijn mobo is een ASUS K8N-E delux (nForce4 met s754)
Waarschijnelijk werkt het omdat de K8N-E deluxe een nforce3 moederbord is. Heb deze zelf ook en draai ubuntu ook zonder enkele problemen. Er is wel een K8N4-E deluxe moederbord met nforce4 chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Excuseer... het is een ASUS K8N4-E Delux. De nForce4, s754, PCI-e versie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
W3ird_N3rd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 01:32:
[...]

Ja

[...]

nee

[...]

Nee, Linux heeft in het algemeen nog maar sinds kort ondersteuning voor die SATA300 aansluiting dus dikke kans dat die support nog niet in Ubuntu zit.

Je merkt het verschil in snelheid toch niet, dus wat boeit het? Gewoon aan de ULi-controller hangen.

[...]

Waarschijnlijk niet, gebruik je wel DHCP? Wat voor netwerkkaart (de onboard? die zou het moeten doen)?
- Aan de Unlicontroller hangen bedoel je gewoon dus de normale Sata verbinding op het moederbord? Kan geen kwaad voor win XP pro die ook op de harde schijf staat? (just to be sure)
- Internet: nee kaartje is een oud PCI-kaartje van Q-tek (een 11 mbps 8)7 ) wireless lan kaart. Erop gokken dat ie het na installatie wel doet?

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

vogelaarke schreef op maandag 17 juli 2006 @ 20:50:
[...]

- Aan de Unlicontroller hangen bedoel je gewoon dus de normale Sata verbinding op het moederbord?
Ja
Kan geen kwaad voor win XP pro die ook op de harde schijf staat? (just to be sure)
Je moet 'm even overzetten en dan proberen of Windows nog wil starten. Zo ja, dan is het in orde, zo nee, dan plug je 'm weer terug en ga je wat anders verzinnen voor Linux. Geen schade.
- Internet: nee kaartje is een oud PCI-kaartje van Q-tek (een 11 mbps 8)7 ) wireless lan kaart. Erop gokken dat ie het na installatie wel doet?
Oeps, wlan. Daar is de ondersteuning weer iets minder voor.

Gebruik je geen encryptie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Bram77 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:21:
het is een ASUS K8N4-E Delux. De nForce4, s754, PCI-e versie dus.
Hmmm, blijft raadselachtig. De halve wereld heeft denk ik Asus bordjes, en dit is geen exotische ofzo. Toch nog niet veel mensen gezien met zulke problemen. Ik blijf denken dat je de storage controller in RAID mode hebt draaien... maar dat had je al gecheckt... en ik kan niks anders bedenken... surry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Toch bedankt voor het meedenken :) Het is in dat opzicht een exotisch board omdat het een nForce4 chipset heeft met PCI-e i.c.m. een socket 754 voetje. Er zijn maar weinig boards die dat hebben. Aan de andere kant zou je zeggen dat dat weer helemaal los staat van de SATA controller.

Ik zou bijna een ander mobo + processor gaan kopen, helemaal omdat AMD komende week de processorprijzen drastisch gaat verlagen, maar wacht er toch nog maar even mee. Ik probeer één van mijn SATA schijven leeg te krijgen door wat spul te verhuizen. Ik heb meer dan 1TB opslag. Het moet op zich toch wel lukken om even 250GB vrij te maken en die aan de Sillicon SATA-RAID controller te hangen. Ik ben toch wel erg optimistisch over Linux geworden, ondanks de tegenslagen. Ik zou wlleen willen dat ik eens in de zo veel tijd eens een spelletje kan spelen. Nog maar even Windows er naast draaien.
Als het niet meer zo warm is ga ik ook Suse Enterpise Desktop 10 of openSuse 10.2 maar eens proberen. Dat ziet er hélemaal indrukwekkend uit. Een reele Windows vervanger komt steeds dichterbij. Novell is goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Bram77 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:12:
Als het niet meer zo warm is ga ik ook Suse Enterpise Desktop 10 of openSuse 10.2 maar eens proberen. Dat ziet er hélemaal indrukwekkend uit. Een reele Windows vervanger komt steeds dichterbij. Novell is goed bezig.
offtopic:
Jammer dat het repository-systeem van OpenSuSE compleet hopeloos/onbruikbaar is.. Weet niet of je daar gelukkig van gaat worden, apt-get is toch stukken beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Dat is ook het enige twijfelpunt eigenlijk, samen met de iets te commerciele inslag (licenties). Ik heb begrepen dat het met Yast wel te doen is.
Ik ben een groot voorstander van (K)Ubuntu, omdat het volledig gratis en onbeperkt is, maar wil toch even kijken of ik meer uit mijn hardware kan halen met een toch net iets zorgvuldiger voorbereide distributie (beter voorbereid zal mede komen omdat er toch een commercieel smaakje aan zit).

[ Voor 7% gewijzigd door Bram77 op 18-07-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Bram77 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 23:18:
Dat is ook het enige twijfelpunt eigenlijk, samen met de iets te commerciele inslag (licenties). Ik heb begrepen dat het met Yast wel te doen is.
Ik ben een groot voorstander van (K)Ubuntu, omdat het volledig gratis en onbeperkt is, maar wil toch even kijken of ik meer uit mijn hardware kan halen met een toch net iets zorgvuldiger voorbereide distributie (beter voorbereid zal mede komen omdat er toch een commercieel smaakje aan zit).
offtopic:
Het ziet er wel mooi uit en de hardwaresupport out-of-the-box lijkt wat beter (mijn laptop geeft direct beeld én in de native breedbeeldreso, doe dat maar eens met Ubuntu), maar de packagemanager crasht compleet by default, zonder iets raars te doen. Lekker dan, een OS wat je nooit kan updaten.. Niet echt praktisch imho.

Mijn broertje kan Krita ondertussen nog niet echt accepteren, hij blijft maar met Paint klooien..

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 19-07-2006 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-04 21:51

Syzzer

Prutser

John_Glenn schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 00:33:
[...]

Hmmm, blijft raadselachtig. De halve wereld heeft denk ik Asus bordjes, en dit is geen exotische ofzo. Toch nog niet veel mensen gezien met zulke problemen. Ik blijf denken dat je de storage controller in RAID mode hebt draaien... maar dat had je al gecheckt... en ik kan niks anders bedenken... surry!
Ik heb even bij mijn eigen bak (nForce4 Ultra chipset) geboot met de amd64 Live-cd, ik kan probleemloos mijn harddisks benaderen die aan de nForece4 controller hangen. Als je een Windows XP installatie probeert te doen, kan je dan tot aan het partitioneer-gedeelte komen zonder extra drivers te installeren? Als dat kan, dan staat alles namelijk goed en moet Ubuntu ook gewoon de drives kunnen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb dat SLED10 Main Menu (slab) in mijn Ubuntu proberen te krijgen. In de 1e instantie dacht ik dat dat via de CVS moest (zoals hier beschreven is.

Maar, een apt-cache search slab leverde mij de package "gnome-main-menu" en deze doet, in combinatie met Beagle, hetzelfde (lijkt mij). Het ziet er dus ook hetzelfde uit én het werkt hetzelfde:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/b.v.d.akker/whizzi_laptop.png

Lijkt mij hetzelfde ding :?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
W3ird_N3rd schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:40:
[...]

Ja

[...]

Je moet 'm even overzetten en dan proberen of Windows nog wil starten. Zo ja, dan is het in orde, zo nee, dan plug je 'm weer terug en ga je wat anders verzinnen voor Linux. Geen schade.

[...]

Oeps, wlan. Daar is de ondersteuning weer iets minder voor.

Gebruik je geen encryptie?
Vandaag harde schijf in sata1 geplugd, maar helaas starte windows xp niet op. Hij kwam niet verder als 2 seconde laadscherm (zonder dat het laadbalkje wat deed) en daarna starte de computer opnieuw op.

Ik heb dit gevonden:

http://www.ussg.iu.edu/hy...x/kernel/0601.3/1665.html

Ik weet niet of dat helpt en al helemaal niet hoe ik dat moet doen (ben namelijk nog een Linuxnoob). De Sata2 controller is namelijk die Jmicron JMB360

[ Voor 18% gewijzigd door vogelaarke135 op 19-07-2006 13:24 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:53

Grozno

acts without consequence!

WHiZZi schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 09:16:
Ik heb dat SLED10 Main Menu (slab) in mijn Ubuntu proberen te krijgen. In de 1e instantie dacht ik dat dat via de CVS moest (zoals hier beschreven is.

Maar, een apt-cache search slab leverde mij de package "gnome-main-menu" en deze doet, in combinatie met Beagle, hetzelfde (lijkt mij). Het ziet er dus ook hetzelfde uit én het werkt hetzelfde:
[afbeelding]

Lijkt mij hetzelfde ding :?
Is ook t zelfde ding, dit is een port uit Quinn's repo. Ik heb 'm ook, kan alleen de control center knop niet aan de praat krijgen :?

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

W3ird_N3rd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 00:00:
[...]

offtopic:
Het ziet er wel mooi uit en de hardwaresupport out-of-the-box lijkt wat beter (mijn laptop geeft direct beeld én in de native breedbeeldreso, doe dat maar eens met Ubuntu), maar de packagemanager crasht compleet by default, zonder iets raars te doen. Lekker dan, een OS wat je nooit kan updaten.. Niet echt praktisch imho.
offtopic:
Mijn laptop was ook eens voorzien van SUSE Linux. Uiteindelijk Ubuntu 6.06 beta maar eens geprobeerd en de ondersteuning van mijn laptop was met Ubuntu veel en veel beter dan met SUSE. Alle toetsen (m.u.v. de multimedia keys aan de zijkant van de laptop) werken, ook de bijzondere voor touchpad, wifi, mail, internet, etc. Een druk op de powerknop en Ubuntu zet de laptop uit (dit gedrag kun je trouwens zelf ook nog bepalen). Zo zie je maar weer dat de ondersteuning van een laptop bij de ene distro prima in orde is en bij de andere weer helemaal niet in orde is. Bij de ene is dus SUSE de betere en bij de ander weer Ubuntu. Novell is inderdaad lekker bezig met Linux maar ze moeten ook wel. Als ze daar niet verder mee gaan is het zeer waarschijnlijk nogal snel einde oefening voor Novell. Hopelijk vinden de aanpassingen van Novell ook snel hun weg terug in de officiele versies van de diverse programmatuur (GNOME, OpenOffice.org, etc.).
Mijn broertje kan Krita ondertussen nog niet echt accepteren, hij blijft maar met Paint klooien..
Tuxpaint niet wat voor hem dan? Anders moet hij maar met een echt tekenpakket leren tekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-05 16:27
Leve wine ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112425

Grozno schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 16:55:
[...]

Is ook t zelfde ding, dit is een port uit Quinn's repo. Ik heb 'm ook, kan alleen de control center knop niet aan de praat krijgen :?
http://www.ubuntuforums.o...31&page=20&highlight=slab

Ik denk dat je moet inloggen om het te kunnen downloaden, maar bij deze .deb (de patched 2 versie heb ik) werkt het Control Center wel gewoon. Je moet hem wel even locken, anders update hij gewoon naar Quinn's versie. Die je er nu op hebt staan moet je gewoon even deinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ppl schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:54:
[...]

offtopic:
Mijn laptop was ook eens voorzien van SUSE Linux. Uiteindelijk Ubuntu 6.06 beta maar eens geprobeerd en de ondersteuning van mijn laptop was met Ubuntu veel en veel beter dan met SUSE. Alle toetsen (m.u.v. de multimedia keys aan de zijkant van de laptop) werken, ook de bijzondere voor touchpad, wifi, mail, internet, etc. Een druk op de powerknop en Ubuntu zet de laptop uit (dit gedrag kun je trouwens zelf ook nog bepalen). Zo zie je maar weer dat de ondersteuning van een laptop bij de ene distro prima in orde is en bij de andere weer helemaal niet in orde is. Bij de ene is dus SUSE de betere en bij de ander weer Ubuntu. Novell is inderdaad lekker bezig met Linux maar ze moeten ook wel. Als ze daar niet verder mee gaan is het zeer waarschijnlijk nogal snel einde oefening voor Novell. Hopelijk vinden de aanpassingen van Novell ook snel hun weg terug in de officiele versies van de diverse programmatuur (GNOME, OpenOffice.org, etc.).
Hmm, dat zal wel per laptop verschillen ja. Echter, die extra toetsen zijn niet echt essentieel (deze laptop heeft ze ook, en ik gebruik die dingen gewoon niet), maar een TFT in native reso is toch wel érg fijn.
[...]

Tuxpaint niet wat voor hem dan? Anders moet hij maar met een echt tekenpakket leren tekenen :)
Ik zit me nog af te vragen hoe er goedkoop aan een oude versie van PSP ofzo is te komen. Zelfs PSP4 zou waarschijnlijk nog wel volstaan.
Als hij geld had voor een Windowslicentie zou hij wel "gewoon" Windows draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

W3ird_N3rd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:48:
[...]

Hmm, dat zal wel per laptop verschillen ja. Echter, die extra toetsen zijn niet echt essentieel (deze laptop heeft ze ook, en ik gebruik die dingen gewoon niet), maar een TFT in native reso is toch wel érg fijn.
Ik heb wel vaker gezien dat de resoluties niet helemaal kloppen. Eventjes xorg.conf editten en het staat weer goed. Hielp dat bij jou niet dan want dat is pas echt balen.

Nou zeg je wel dat die extra toetsen niet essentieel zijn, maar wil je echt lekker tikken dan is het wel een must om dat touchpad uit te kunnen zetten. Ding is gevoelig genoeg om die pijl heen en weer te laten bewegen wanneer je aan het typen bent. Heb dat bij veel mensen al gezien dat het door het niet uitschakelen van dat touchpad er het e.e.a. mis ging aan tekst. Mailtje die half af zijn staan ook zo amateuristisch :P
Ik zit me nog af te vragen hoe er goedkoop aan een oude versie van PSP ofzo is te komen. Zelfs PSP4 zou waarschijnlijk nog wel volstaan.
Als je die dan middels WINE draait dan zou dat ook een optie kunnen zijn.

Ik denk echter dat je broertje gewoon een tijd moet laten prutsen met krita, tuxpaint, etc. Het is anders en het werkt ook anders. Mensen zijn dat niet gewend en moeten hun werkwijze aanpassen. Dat willen ze nooit en daarom switchen ze dan ook weer massaal terug. Als ze na een x aantal maanden er nog zo fel op tegen zijn wordt het tijd om toch eens na te gaan denken over de kwestie.
Ik denk dat jouw broertje hetzelfde heeft. In paint kan hij snel van start omdat hij dat al kent. Dat kan hij niet met andere producten dus gaat hij maar weer naar paint. Mensen zijn nogal ongeduldig enzo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ppl schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:53:
[...]

Ik heb wel vaker gezien dat de resoluties niet helemaal kloppen. Eventjes xorg.conf editten en het staat weer goed. Hielp dat bij jou niet dan want dat is pas echt balen.
Dat werkte inderdaad niet. Over een tijdje probeer ik het nog wel eens opnieuw.
Nou zeg je wel dat die extra toetsen niet essentieel zijn, maar wil je echt lekker tikken dan is het wel een must om dat touchpad uit te kunnen zetten. Ding is gevoelig genoeg om die pijl heen en weer te laten bewegen wanneer je aan het typen bent. Heb dat bij veel mensen al gezien dat het door het niet uitschakelen van dat touchpad er het e.e.a. mis ging aan tekst. Mailtje die half af zijn staan ook zo amateuristisch :P
Is wel zo, maargoed, onder Windows kan ik mijn touchpad ook niet uitzetten en dit stukje type ik toch ook redelijk goed.

Ik word echter kotsmisselijk van dat uitgerekte beeld. Ook gedeeltelijk de schuld van die laptop hoor, dat ding zou gewoon default scale with aspect ipv. stretch to fit moeten gebruiken :/.
[...]

Als je die dan middels WINE draait dan zou dat ook een optie kunnen zijn.
Dat was het idee ;).
Ik denk echter dat je broertje gewoon een tijd moet laten prutsen met krita, tuxpaint, etc. Het is anders en het werkt ook anders. Mensen zijn dat niet gewend en moeten hun werkwijze aanpassen. Dat willen ze nooit en daarom switchen ze dan ook weer massaal terug. Als ze na een x aantal maanden er nog zo fel op tegen zijn wordt het tijd om toch eens na te gaan denken over de kwestie.
Ik denk dat jouw broertje hetzelfde heeft. In paint kan hij snel van start omdat hij dat al kent. Dat kan hij niet met andere producten dus gaat hij maar weer naar paint. Mensen zijn nogal ongeduldig enzo :'(
Jep :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
W3ird_N3rd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:48:
Als hij geld had voor een Windowslicentie zou hij wel "gewoon" Windows draaien.
Ach ja, niks mis met een beetje utilitarisch denken imho.

Als je de vermeende illegaliteit van het via wine draaien van mspaint zonder Windows-licentie toch teveel is, kun je ook kijken of je nog ergens Windows 3.11 of 95 op flop hebt rondslingeren en mspaint.exe daaruit gebruiken.

Ik heb trouwens nog even voor je gezocht en ik kon het volgende vinden:
http://kolourpaint.sourceforge.net/
Lijkt me een redelijke benadering van paint.
Anders is er nog http://gpaint.sourceforge.net/

Paint.Net (freeware of zelfs OSS) is trouwens ook met een beetje moeite in Linux te draaien, is alleen wel niet helemaal pixel-precies zal ik maar zeggen.
http://tirania.org/blog/archive/2006/May-19.html

[ Voor 35% gewijzigd door Brent op 20-07-2006 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Ik heb de oplossing van het Sata2 probleem denk ik gevonden (nu maar hopen dat ik internetverbinding om de kernel te updaten):
http://www.ubuntuforums.o...a8137937a&t=153384&page=4 laatse post: dus gewoon harde schijf aan Sata 1 poort hangen, livecd erin, kernel updaten (met
"sudo apt-get install linux-image-386" (voor de X86 ubuntu neem ik aan), computer uitzetten, harde schijf aan Sata 2 hangen en dan hopen dat ik een dual boot systeem gekregen heb met Ubuntu en Win XP.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
[...]

offtopic:

offtopic:
Ik heb geen last met Yast2. Nog niet een keer gecrashed.
Met de repository's van openSuse werkt het echt prima.
Het installeren van de Ati drivers lukte me niet zonder hulp van een handleiding. Maar het is wel in een keer gelukt. De toegankelijkheid van de meerdere desktop m.b.v. XGL is echt een genot. Ik denk dat ik een beetje verwent raak op deze manier. Windows lijkt straks echt ouwbollig.

Maar alles bij elkaar...installeren...en klaar :) Geen centje pijn. Heerlijk...alleen nogsteeds geen SATA drives. Ik ga de firmware van mijn Maxtors maar eens updaten, aangezien er ook nog wel eens problemen zijn met Maxtor+nForce4. Al denk ik niet dat daar het probleem ligt. Ik kan nergens ontdekken dat de SATA controllers geinstalleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Vandaag heb ik mijn 3 gratis cd's binnengekregen, niet echt nodig maar wel leuk om te hebben.

Dat is echt nog eens service, gratis verzending van bijna zoveel je wilt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

En aan wie ga je de overige 2 uitdelen dan? :)

Als je alles zelf gaat houden schiet het natuurlijk niet op he :+.
Breepee schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:50:
[...]

Ach ja, niks mis met een beetje utilitarisch denken imho.

Als je de vermeende illegaliteit van het via wine draaien van mspaint zonder Windows-licentie toch teveel is, kun je ook kijken of je nog ergens Windows 3.11 of 95 op flop hebt rondslingeren en mspaint.exe daaruit gebruiken.
Nope, helaas..
Ik heb trouwens nog even voor je gezocht en ik kon het volgende vinden:
http://kolourpaint.sourceforge.net/
Lijkt me een redelijke benadering van paint.
Anders is er nog http://gpaint.sourceforge.net/

Paint.Net (freeware of zelfs OSS) is trouwens ook met een beetje moeite in Linux te draaien, is alleen wel niet helemaal pixel-precies zal ik maar zeggen.
http://tirania.org/blog/archive/2006/May-19.html
Zal er nog wel naar kijken :).

[ Voor 80% gewijzigd door Mentalist op 21-07-2006 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Na een klein typfoutje heb ik m'n complete pixmaps folder weten te verwijderen met het volgende commando: sudo rm -rf /usr/share/pixmaps/

Is er een manier om dit weer ongedaan te maken, of ben ik de lul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
vogelaarke schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 16:03:
Ik heb de oplossing van het Sata2 probleem denk ik gevonden (nu maar hopen dat ik internetverbinding om de kernel te updaten):
http://www.ubuntuforums.o...a8137937a&t=153384&page=4 laatse post: dus gewoon harde schijf aan Sata 1 poort hangen, livecd erin, kernel updaten (met
"sudo apt-get install linux-image-386" (voor de X86 ubuntu neem ik aan), computer uitzetten, harde schijf aan Sata 2 hangen en dan hopen dat ik een dual boot systeem gekregen heb met Ubuntu en Win XP.
Het is gelukt via de bovenstaande manier. Mijn netwerkkaart werd wel herkend maar niet alla windows XP automatisch een popup schermpje getoond...moet nog even wennen, dus kernel geupdate en met de geupdate kernel kon ik in Sata2 werken. Maar tot nu toe erg fijn OS!
Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat automatisch internetverbinding wordt gemaakt via Wlan in Ubuntu (wlan is wel geactiveerd, maar onthoudt mijn WEP niet)? En om elke keer weer die WEP key te gaan intypen...

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Grozno schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 14:03:
Na een klein typfoutje heb ik m'n complete pixmaps folder weten te verwijderen met het volgende commando: sudo rm -rf /usr/share/pixmaps/

Is er een manier om dit weer ongedaan te maken, of ben ik de lul?
Ik denk dat de makkelijkste oplossing is alle packages die iets in /usr/share/pixmaps zetten herinstalleren (bijv met de apt-get optie --reinstall). Op het Dapper systeem waar ik nu achter zit komt dat neer op de volgende packages, daarmee zul je 90% wel te pakken hebben:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
martijn@melissa:~$ dpkg --search /usr/share/pixmaps
firefox, mplayer, language-selector-common, ekiga, hplip, totem-xine, xsane, sci
m, liblaunchpad-integration0, xarchiver, gnome-desktop-data, gnome-games-data, g
thumb, aumix, evolution, gnome-screensaver, frozen-bubble, f-spot, pppoeconf, gn
ome-terminal-data, lbreakout2, tsclient, quodlibet, gnome-applets-data, grisbi,
libgnomeui-common, gnome-utils, gksu, gdebi, file-roller, amule-utils, gqview, u
pdate-notifier, gok, abiword-common, deskbar-applet, amule, supertux-data, bluez
-pin, gnome-pilot, gnome-media, gnome-netstatus-applet, ubuntu-artwork, gnome-co
ntrol-center, synaptic, bug-buddy, libhsqldb-java, amsn, gnome-session, mozilla-
thunderbird, evolution-data-server, rhythmbox, ocaml-interp, nautilus-data, gnom
e-sudoku, gnome-cups-manager, python2.4, epiphany-browser, gaim-data, gweled, gn
umeric-common, xmms, exfalso, gnopernicus, dia-common, libgoffice-1-common, ssh-
askpass-gnome, gnome-nettool, gftp-gtk, chromium, debconf, gdm, eog, gconf-edito
r, mutt, capplets-data, psmisc, gedit-common, gnome-pilot-conduits: /usr/share/p
ixmaps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Thnx, ik zal t binnenkort ff proberen...
vandaag tuinfeestje met muziek, dus pc staat buiten :S, hopen dat t goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:05
even een vraagje mensen, als je de desktop versie downloadt dan staat erbij dat je hiermee kan proberen zonder dat je systeem erdoor verandert wordt, en dat je alsnog later de optie hebt om permanent te installeren.

moet ik hieruit halen dat dat ding vanaf cd opstart??? dat zou natuurlijk mooi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112425

dangerpaki schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:42:
even een vraagje mensen, als je de desktop versie downloadt dan staat erbij dat je hiermee kan proberen zonder dat je systeem erdoor verandert wordt, en dat je alsnog later de optie hebt om permanent te installeren.

moet ik hieruit halen dat dat ding vanaf cd opstart??? dat zou natuurlijk mooi zijn
Jep. Het is gewoon een Live cd. Dus je besturingssysteem wordt vanaf de cd-rom geladen, ipv de harde schijf. Je kunt dan gewoon browsen, tekstverwerken etc. Je kunt ook gelijk controleren of al je hardware het doet (geluid,netwerk etc.).

Op het bureaublad staat een icoontje waarmee je Ubuntu op je harde schijf kunt installeren.

En wil je het niet installeren dan restart je de pc en haal je de cd-rom uit de cd-lade als dit gezegd wordt :) Dan boot hij weer naar je huidige OS, alsof er niets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:37

BCC

dangerpaki schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:42:
Jup :) Let wel op dat het van je CD een stuk langzamer zal lopen dan van af je HD.

[ Voor 29% gewijzigd door BCC op 21-07-2006 15:56 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 18:05
BCC schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:55:
[...]

Jup :) Let wel op dat het van je CD een stuk langzamer zal lopen dan van af je HD.
damn sweet die gasten denken ook overal aan. maar betekent dus ook dat je als je hem zo opstart geen drivers etc hoeft te installeren. tenzij je hem natuurlijk permanent installeert

effe proberen dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Drivers doet ie automagisch :), tenzij je hardware heel exotisch is.

BTW, ik heb m'n pixmaps folder weer terug!!! Thnx tomato! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Wat raden jullie aan voor Windows gebruikers: Ubuntu of Kubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

r00t schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 18:36:
Geen een specifiek. Het is eerder een persoonlijke voorkeur dan dan het een beter werkt voor Windows gebruikers dan de andere manager.

Gebruik een live versie met KDE en een met GNOME en je kan het zelf uitvinden.

Zelf ben ik een GNOME fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
KDE ligt wat dichter bij de Windows UI. Maar het blijft persoonlijk. Persoonlijk koos ik voor KDE, totdat ik de aangepaste Gnome UI van SLED zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 17:52

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bram77 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 01:26:
KDE ligt wat dichter bij de Windows UI. Maar het blijft persoonlijk. Persoonlijk koos ik voor KDE, totdat ik de aangepaste Gnome UI van SLED zag.
Kan je die UI ook in Ubunut gebruiken dan? Hij lijkt me speciaal aangepast door/voor Novell/Suse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb even als "een noobie" beiden getest (afblijven van die terminal!). Met kubuntu kon ik vrijwel alles grafisch aanpassen, (behalve WPA) de indeling lijkt ook het meest op windows, dus kubuntu toch wel handiger voor windows gebruikers (alleen moet je het wel afleren om progjes te downloaden van news... ehm msdn. IPV daarvan kan je nu uit een lange lijst kiezen :Y) )

Uiteindelijk ben ik toch weer naar ubuntu gestapt. Dat werkt voor mij net wat makkelijker (meer handmatig aan te passen en voelt iets sneller aan. Ben dan ook geen noobie :*)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

athlonkmf schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:01:
[...]

Ik heb even als "een noobie" beiden getest (afblijven van die terminal!). Met kubuntu kon ik vrijwel alles grafisch aanpassen, (behalve WPA)
Met wpa_gui kun je toch echt je WPA instellingen aanpassen hoor, grafisch.

[ Voor 4% gewijzigd door WHiZZi op 22-07-2006 15:35 ]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

gwystyl schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 14:54:
[...]

Kan je die UI ook in Ubunut gebruiken dan? Hij lijkt me speciaal aangepast door/voor Novell/Suse?
Lees deze thread maar eens door.
Het kan dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 17:52

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Thx, daar had ik niet aan gedacht :). Ga ik binnenkort ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Hangt ervanaf wat je wilt: ongeveer hetzelfde als wat je in Windows hebt of mag het ook best anders zijn?

Ik draai zoals zovelen al jaren Windows, maar sinds Ubuntu (meteen vanaf Warty eigenlijk al) dualboot en op een ander systeem. Gnome dus, KDE wel geprobeerd maar ik vind het niks. Gnome vind ik er beter uitzien en ja, erg lekker werken. Ik zou willen dat je Gnome voor Windows kon installeren ;)

't Is wel anders dan Windows, maaja, ik vind het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Breepee schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 17:17:
[...]

Hangt ervanaf wat je wilt: ongeveer hetzelfde als wat je in Windows hebt of mag het ook best anders zijn?

Ik draai zoals zovelen al jaren Windows, maar sinds Ubuntu (meteen vanaf Warty eigenlijk al) dualboot en op een ander systeem. Gnome dus, KDE wel geprobeerd maar ik vind het niks. Gnome vind ik er beter uitzien en ja, erg lekker werken. Ik zou willen dat je Gnome voor Windows kon installeren ;)

't Is wel anders dan Windows, maaja, ik vind het beter.
Is wel een beetje off-topic: maar probeer Cygwin eens ;) Dan moet het lukken :)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Even een mededeling tussendoor: Ik ben op het moment bezig een waardig deel 2 van dit topic te maken, met mooie lay-out en een uitgebreide en overzichtelijke bron aan informatie. Het kan nog een dag ofzo duren voor het klaar is enzo, maar ik meld het alvast zodat niemand tegelijkertijd bezig gaat, want dat zou zonde zijn van mijn tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-03 13:42

RD

focus

Ik ben opzoek naar de "juiste" nvidia-settings. In het progje wat nu in de drivers van nvidia voor xgl zijn gebakken kan ik niks noemenswaardig aanpassen. Ik wil graag AA aanzetten voor de roterende desktop. Dus als iemand de oplossing heeft ... ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

jk_warrior schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 18:47:
Even een mededeling tussendoor: Ik ben op het moment bezig een waardig deel 2 van dit topic te maken, met mooie lay-out en een uitgebreide en overzichtelijke bron aan informatie. Het kan nog een dag ofzo duren voor het klaar is enzo, maar ik meld het alvast zodat niemand tegelijkertijd bezig gaat, want dat zou zonde zijn van mijn tijd :)
Ik heb nog leuke links die wel in de topicstart mogen:
De Ubuntu/Kubuntu/etc. counter: http://ubuntucounter.geekosophical.net/
Deze site telt het aantal Ubuntu (en afgeleiden) users, idee alla het project dat het aantal Linux users telt.

De volgende is een aardige vergelijking tussen Ubuntu en Windows XP, misschien ook wel leuk om mee te nemen: http://rhosgobel.blogspot...comparison-of-ubuntu.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik heb op m'n laptop nu WinXP+OpenSuSE dualboot. OpenSuSE werkt voor mij nu eenmaal voor geen meter dus dat wil ik weer wegmieteren en Ubuntu ernaast zetten.

Hoe pak ik dat het beste aan zonder Windows kwijt te raken?

Ik zit te denken aan gewoon Ubuntu setup draaien, en de partitie met OpenSuSE formatteren in de setup en daar Ubuntu opzetten, maar weet niet of het dan goedkomt met Grub enzo.

[ Voor 31% gewijzigd door Mentalist op 23-07-2006 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

W3ird_N3rd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 01:17:
Ik heb op m'n laptop nu WinXP+OpenSuSE dualboot. OpenSuSE werkt voor mij nu eenmaal voor geen meter dus dat wil ik weer wegmieteren en Ubuntu ernaast zetten.

Ik zit te denken aan gewoon Ubuntu setup draaien, en de partitie met OpenSuSE formatteren in de setup en daar Ubuntu opzetten, maar weet niet of het dan goedkomt met Grub enzo.
Als het goed is wordt er een nieuwe bootloader tijdens de installatie van Ubuntu geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Hij is nog niet helemaal klaar, maar ik ga hem gewoon maar alvast posten. Morgen even wat verder aan de nieuwe TS.

Hij is hier al te vinden :) .

[ Voor 32% gewijzigd door Jk_W op 23-07-2006 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 112352 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 01:20:
[...]

Als het goed is wordt er een nieuwe bootloader tijdens de installatie van Ubuntu geinstalleerd.
Kan goed, maar wil dat dan ook niet zeggen, door het keihard overwriten van de bootloader, je eigenlijk nooit nog andere linuxen kan installeren nadat je Ubuntu erop hebt gezet?

Of krijg je met iedere nieuwe distro weer een andere bootloader en zou je degene behouden die je het laatst installeerde..

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 23-07-2006 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

W3ird_N3rd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 02:09:
[...]

Kan goed, maar wil dat dan ook niet zeggen, door het keihard overwriten van de bootloader, je eigenlijk nooit nog andere linuxen kan installeren nadat je Ubuntu erop hebt gezet?

Of krijg je met iedere nieuwe distro weer een andere bootloader en zou je degene behouden die je het laatst installeerde..
Ubuntu houdt rekening met het feit dat er meer OS-en geinstalleerd staan en zal geen GRUB installeren met slechts Ubuntu erin. Mocht het onverhoopt wel gebeuren is GRUB handmatig aan te passen en is Windows weer toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
W3ird_N3rd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 01:17:

SLED is echt een genot wat standaard applicaties betreft. Maar inderdaad... Het installeren van 'exotische'software is echt een ramp. Er is een port van VLC naat SUSE (niet officieel), ..... ik ben er drie uur mee bezig geweest om de benodigde dependencies te installeren. Dat moest allemaal via http://rpm.pbone.net/ omdat zelfs de openSUSE repository's niet de bronnen kon leveren die ik nodig had. Maar ik kan nu dus wel Firefox Embeded WMV9, QT en RM streams bekijken.... in veel gevallen. Wat zuur dat er nog geen nieuwere versie dan FlashPlayer 7 bestaat voor Linux trouwens.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Bram77 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 03:29:
[...]

Wat zuur dat er nog geen nieuwere versie dan FlashPlayer 7 bestaat voor Linux trouwens.... :|
En dat zal ook nog wel een hele tijd duren ook waarschijnlijk voor daar verandering in komt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
W3ird_N3rd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 02:09:
[...]

Het partitioneren komt in Ubuntu setups (en bij de meest OSen) voor het installeren van de bootloader, welke in het geval van Grub alle partities/volumes bekijkt of daat een OS op staat. Haal je OpenSuse dus weg, zal hij alleen Windows en het versgeinstalleerde Ubuntu vinden. Laat je Suse staan en zet je Ubuntu in vrije ruimte of maak je ergens ruimte vrij, dan zal Grub gewoon Suse ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 23:13

zomertje

Barisax knorretje

En we kunnen hier verder:
Ubuntu 6.06 LTS - Deel 2

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste