Ubuntu 6.06 LTS Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 9.650 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Waar is dit topic niet voor bedoeld?
+ De algemene linux-bash (linux zuigt, wordt nooit wat, nerds, blablabla)
+ Opmerkingen als "Ubuntu is rotzooi, kies liever voor linux distributie [vul-zelf-in], die is veeeel beter."
Mensen alstublieft houd je hieraan. Ik had gehoopt dat mijn punt in de OP niet nodig was geweest maar het begint alweer verdomd offtopic te geraken... als je een linux versus windows discussie wil voer die dan alsjeblieft ergens anders. Ik kan ook 100 pro-windows argumenten bedenken, maar net zo goed 100 pro-linux. Het doel van dit topic is om op de sterke punten die linux nu al heeft door te bouwen en elkaar tips te geven hoe je je linux beter onder de knie krijgt. Dat windows (op het moment nog) gebruikersvriendelijker is dan linux weten we allemaal wel, mijn doel is hier om elkaar te helpen met de problemen waar je in linux tegen aan loopt en hoe je die oplost.

[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 06-06-2006 21:20 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Stamgastje schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:52:
Het is niet altijd nodig om de bcm43xx module te verwijderen. Bij mij werkte deze nieuwe driver gewoon na het installeren van een firmware file.
Goed punt, je kan inderdaad ook met de bcm43xx driver werken. Het lukte me alleen niet die met Network Manager en een WPA verbinding werkend te krijgen; ik zag wel de access points, maar er ging iets mis in het authentication gebeuren. Met ndiswrapper, en dezelfde drivers waar ik ook de firmware uit geknipt had, ging het toen wel. Bovendien kan ik nu zelfs mijn wireless via de knop op mijn laptop uitzetten/aanzetten...
Wat dat blacklisten betreft: het punt is dus dat je niet beide modules tegelijk moet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Laatst online: 08-09 22:09

DeadLock

Vastlopen is relatief....

/me loopt nog altijd met zijn nvidia drivers te knoeien , ik geef het niet op

Nu heb ik zojuist nog even deze manier (http://wiki.ubunut.com/NvidiaManual) geprobeerd , dit ging opzich goed , de nvidia installer deed zijn werk en installeerde de drivers.

Op het einde gaf hij het bericht dat alles goed gegaan was en dat ik X (en gdm) kan opstarten , maar dan een leuk blauw scherm waarop staat dat hij glx en nvdia niet kon loaden 8)7 .

Nvidia is driving me mad , ik ga morgen eens een andere kaart proberen om te zien of het dan wel werkt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
De hardnekkige grafische kaartproblemen zijn inderdaad echt veel te vaak een bottleneck voor mensen die met linux willen gaan beginnen, of het nu ATI of Nvida is. Erg jammer dat het nog niet standaard door 6.06 zonder gemor wordt geinstalleerd. Heb je EasyUbuntu al geprobeerd? Bij mij werkte het toen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

Ik heb ongeveer alles al geprobeerd , easybuntu , drivers van nvidia.com , gewoon via package manager , .... geen enkele werkt voor mij :? :/ .

Ik blijf zoeken achter een oplossing , want als men drivers werken moet ik niet meer in windows komen :) .

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:42
Ik kreeg net een update voor me kiezen van ATI control. Deze heb ik verwerkt en nu kan dus via die controller die dus nu wel! werkt me desktop clonen naar de TV.

Als ik een film afspeel zie ik echter zwart beeld op de TV, iemand hier al ervaring mee?
Op Windows heb je dit ook wel eens, maar dit verhielp ik meestal door de film te stoppen en weer te starten...

edit: Ik heb het werkend gekregen door Option "OverlayOnCRTC2" toe te voegen in de xorg.conf

Dit was allemaal erg belangrijk! Tot nu toe dus erg tevreden over Ubuntu :)

[ Voor 26% gewijzigd door ChuckyDevil op 06-06-2006 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
bij mij werkte dit:
- in synaptic nvidia-glx installeren (niet nvidia-settings installeren)
- in xconf.nogwat de driver van "nv" veranderen naar "nvidia"
probleem opgelost ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HetWonder schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:45:
bij mij werkte dit:
probleem opgelost ;)
Dat is ook het enige wat ik hoefde te doen + de 1152x864 toevoegen, omdat die er niet tussen stond. En xorg.conf is het btw. (n6600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik heb het gister ook maar eens geprobeerd (kubuntu) en moet zeggen dat ik de installatie erg prettig vond. Vooral dat je al een beetje kunt prutsen terwijl de installatie loopt vond ik er grappig. Probleem wat ik nu alleen nog heb is dat ik m'n wireless nog niet aan de gang heb. ik heb een WPA2 met AES beveiliging geloof ik maar het enige dat ik in kan stellen is een WEP beveiliging. Ik heb in dit topic en op internet al eea gevonden maar vaak is de simpele oplossing allerlei config dingen aanpassen en dan gaan mijn hersenen vaak 8)7

En welke repositories moet je nu in je sources.list hebben wil je een beetje recente software hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Wat jij moet doen is de package knetworkmanager installeren. Daarmee (ervan uitgaande dat je wpa_supplicant geïnstalleerd hebt) kun je een WPA verbinding instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij werkte dit:
probleem opgelost ;)
idd zo werkt het bij ik ook altijd, en de nvidia-settings zitten er somehow toch bij denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
bij mij werkte dit:
probleem opgelost ;)
Tegenwoordig zit nvidia-settings voor dapper al meegeleverd met nvidia-glx dacht ik. Maar waarom doen jullie zo "moeilijk" met xorg.conf wijzigen? Er staat ook bj de beschrijving van nvidia-glx:
To enable the driver, run "sudo nvidia-glx-config enable".
Dus hoef je alleen in de terminal
code:
1
2
sudo apt-get install nvidia-glx
sudo nvidia-glx-config enable
te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Stamgastje schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 08:32:
Wat jij moet doen is de package knetworkmanager installeren. Daarmee (ervan uitgaande dat je wpa_supplicant geïnstalleerd hebt) kun je een WPA verbinding instellen.
_/-\o_ dat werkt als een tierelier. Kon direct zonder problemen m'n draadloze netwerk op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:19
Ik zit eraan te denken om ook maar eens linux te proberen en ik heb het idee dat Ubuntu daar wel voor kan zorgen :)

Ik zal meteen maar wat vragen stellen... die waarschijnlijk wel online te vinden zijn, maar alsnog:

Werkt xgl meteen? Of moet ik dat nog instaleren daarna?
Kan ik snel gamen onder WINE? (of hoe heette dat ook al weer) en is WINE gratis?
Ik heb nu win XP pro, kan ik een dual-boot draaien op 2 verschillende HDD's? Dus als voorbeeld:
- disk 1 10 gig: windows XP
- disk 2 10 gig: Ubuntu
Kan ik dan aan het begin selecteren wat ik precies wil booten of hoe zit dat?

Ik ga nu wel zoeken naar de antwoorden, maar ik hoop dat iemand die leest en een antwoord/de antwoorden weet :)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Kaaswagen schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:07:
Kan ik snel gamen onder WINE? (of hoe heette dat ook al weer) en is WINE gratis?
Ik heb nu win XP pro, kan ik een dual-boot draaien op 2 verschillende HDD's? Dus als voorbeeld:

Ik ga nu wel zoeken naar de antwoorden, maar ik hoop dat iemand die leest en een antwoord/de antwoorden weet :)
- XGL werkt niet meteen, je moet dit zelf installeren.

- Wine is gratis. Het is niet altijd zo eenvoudig om spellen via Wine te spelen, helaas. Je zou anders ook Cedega eens kunnen proberen, die is niet gratis maar werkt -- vind ik -- iets beter met games (zeker voor beginners).

- Dualboot is mogelijk, en je krijgt ook een bootloader. Hoe het precies zit weet ik niet, nooit veel dualboots gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door OkkE op 07-06-2006 13:15 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
Ok dankjewel :) Ik ben nu de live-versie aan het leechen om te kijken of mijn hardware werkt. Is het moeilijk om xgl te instaleren? (Note: dit wordt dus mijn eerste linux instalatie ooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 20:10

Sosabowski

nerd

Kaaswagen schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:07:
Ik zit eraan te denken om ook maar eens linux te proberen en ik heb het idee dat Ubuntu daar wel voor kan zorgen :)

Ik zal meteen maar wat vragen stellen... die waarschijnlijk wel online te vinden zijn, maar alsnog:

GLX is nog beta software en pas dan ook nog niet in een normale release. Het zit er dus niet standaard in maar veel mensen hebben het al wel aan de praat gekregen. Zie ubuntuforums.org
Jup de ubuntu Desktop CD installeerd grub in je MBR wat je netjes een lijstje geeft van beschikbare operating systems.
Kaaswagen schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:17:
Ok dankjewel :) Ik ben nu de live-versie aan het leechen om te kijken of mijn hardware werkt. Is het moeilijk om xgl te instaleren? (Note: dit wordt dus mijn eerste linux instalatie ooit)
Tsja, is het slim om vista te installeren als je nog nooit een windows pc hebt geinstalleerd?

[ Voor 18% gewijzigd door Sosabowski op 07-06-2006 13:19 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
Nja, een OS instaleren is niet zo heel moeilijk (Windows dan). Ik kan mezelf prima redden op een Windows pc.. maar daar dubbelklik je op een install en alles gaat automagisch ;) Werkt dat ook zo in Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Kaaswagen schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:28:
Nja, een OS instaleren is niet zo heel moeilijk (Windows dan). Ik kan mezelf prima redden op een Windows pc.. maar daar dubbelklik je op een install en alles gaat automagisch ;) Werkt dat ook zo in Linux?
de installer van 6.06 is ontzettend makkelijk en in een paar stappen loopt het al. Enige wat je misschien nog uit moet vissen is of je gnome of KDE wil. Als het goed is moet ubuntu je windows installatie zien en de bootloader daar op aanpassen. Als je je windows install zeker niet wil mollen kun je altijd je 2e harde schijf als first boot instellen en de windows schijf misschien ff helemaal loskoppelen. Dan installeert hij de bootloader zeker op de goede schijf. Later druk je je windows schijf terug en stel je grub (de bootloader) zo in dat je windows ook kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

/me Evert is zoo blij :) :)

Mijn nvidia drivers werken eindelijk ! Het ubuntu IRC channel heeft mij geholpen :) .

Moest er ooit iemand zijn met hetzelfde probleem , het volgende toevoegen onder de lijn "driver" "nvidia" was de oplossing voor mij.

Eerst "Option" "NvAGP" "0" , als dit werkt moet je het eens op 1 of 2 proberen te zetten ... .Bij mij was dat dus de oplossing. Nu kan ik eindelijk eens gaan knoeien met xgl en (proberen) te gamen onder linux :P .

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enemy Territory is ten zeerste aan te raden om te gamen onder linux :D je kunt het namelijk native installeren zonder dat je hulp nodig hebt van wine of cedega. En het is gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb op aanraden van Bergen de tutorial op de Compiz forums geprobeerd, maar ik krijg de volgende foutmelding als ik compiz-start intyp:

code:
1
2
3
4
gnome-window-decorator: no process killed
root@AxS:/home/gwystylr# gnome-window-decorator, Failed to load shadow images
compiz.real: SmcOpenConnection failed: Authentication Rejected, reason : None of the authentication protocols specified are supported and host-based authentication failed
compiz.real: No composite extension

Ik heb al ff met Google gezocht naar mijn foutmelding, maar ik krijg alleen een xserver-error file als resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Je moet proberen compiz te starten met het bash scriptje thefurure. Eerder heb ik het aangedragen, en komt van ubuntuforums.org van de howto om compiz te finetunen. Erg handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem ook sinds kort draaien om eens te zien waar al die heisa opslaat en eerlijk gezegt is het inderdaad een erg simpel OS om te instaleren. Cd erin ff wachten, eerste optie klikken en er word een livesessie opgestart waar je al lekker kan rondneuzen terwijl je dmv een icoon de instalatie kan starten.

Toch loop ik tegen een irritant probleem en dat is dat op een of andere manier amarok geen muziek leest :(

Al mijn mp3's worden een voor een 0,2 seconden gelezen en dan slaat hij door naar de volgende terwijl hij het nummer dat ' bezig' was uit de lijst verwijderd.

Ik dacht eerst dat het aan mijn mp3 lag, mede omdat Rythmbox aangaf dat het geen geldige muziek bestand was, maar na instalatie van het oude vertrouwde xmms werken alle mp3' s wel gewoon.

Amarok maakt trouwens gebruik van de xine engine en mysql als data base

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:55

zAo

GPLv2 Fanboy

gwystyl schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:41:
Ik heb op aanraden van Bergen de tutorial op de Compiz forums geprobeerd, maar ik krijg de volgende foutmelding als ik compiz-start intyp:

code:
1
2
3
4
gnome-window-decorator: no process killed
root@AxS:/home/gwystylr# gnome-window-decorator, Failed to load shadow images
compiz.real: SmcOpenConnection failed: Authentication Rejected, reason : None of the authentication protocols specified are supported and host-based authentication failed
compiz.real: No composite extension

Ik heb al ff met Google gezocht naar mijn foutmelding, maar ik krijg alleen een xserver-error file als resultaat?
Heb je dit in je Xorg.conf staan?
code:
1
2
3
Section "Extensions"
    Option "Composite" "true"
EndSection

[ Voor 14% gewijzigd door zAo op 07-06-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
een vraagje:

Ik wil de xorg.conf editeren in text editor maar ik heb geen rechten voor dit , hoe kan ik dit veranderen. In users heb ik me bij elk groep bijgevoegd + owner groem aangemaakt. maar steeds hetzelfe probleem

Er staat zoeiets: You are not the owner, soyou can`t change this premissions

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:05
SlowikPL schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:51:
een vraagje:

Ik wil de xorg.conf editeren in text editor maar ik heb geen rechten voor dit , hoe kan ik dit veranderen. In users heb ik me bij elk groep bijgevoegd + owner groem aangemaakt. maar steeds hetzelfe probleem

Er staat zoeiets: You are not the owner, soyou can`t change this premissions
probeer eens via sudo gedit xorg.conf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:05
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:52:
Heb hem ook sinds kort draaien om eens te zien waar al die heisa opslaat en eerlijk gezegt is het inderdaad een erg simpel OS om te instaleren. Cd erin ff wachten, eerste optie klikken en er word een livesessie opgestart waar je al lekker kan rondneuzen terwijl je dmv een icoon de instalatie kan starten.

Toch loop ik tegen een irritant probleem en dat is dat op een of andere manier amarok geen muziek leest :(

Al mijn mp3's worden een voor een 0,2 seconden gelezen en dan slaat hij door naar de volgende terwijl hij het nummer dat ' bezig' was uit de lijst verwijderd.

Ik dacht eerst dat het aan mijn mp3 lag, mede omdat Rythmbox aangaf dat het geen geldige muziek bestand was, maar na instalatie van het oude vertrouwde xmms werken alle mp3' s wel gewoon.

Amarok maakt trouwens gebruik van de xine engine en mysql als data base
De mp3codecs staan standaard niet geïnstalleerd, dat zul je dus eerst moeten doen wil je naar mp3's luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

SlowikPL schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:51:
In users heb ik me bij elk groep bijgevoegd + owner groem aangemaakt.
Was dat wel zo slim?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
mandroid schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:56:
[...]

probeer eens via sudo gedit xorg.conf
Helaar opent de gedit maar dan zonder enig text

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

SlowikPL schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:04:
[...]
Helaar opent de gedit maar dan zonder enig text
Netzo als in windows heb je ook een directorystructuur.
code:
1
sudo gedit /etc/X11/xorg.conf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
bedankt, het is wel gelukt.

Helaas na editeren van mijn refresh rate ( volgens boekje) doet nu mijn ubuntu niet meer , hij start niet meer op . Ik heb wel een back-up gemaakt van xorg.conf , maar weet niet hoe ik moet hem inspelen ?

Als men beweerd dat dit een installatie van 20 min. is dan ben ik dom. Het is wel pain in the ass. Kon de installatie niet direct via DVD doen , eerst Live-cd met opstarten en daarna op instaal icon gedrukt anders kreeg ik problemen met mijn VGA.Ik moet wel zeggen dat dit is mijn eerste kennismaking met Linux. Tot nu toe VGA Ati X700 aan de praat gekregen. De rest heft zig al goed geïnstalleerd.

[ Voor 49% gewijzigd door SlowikPL op 07-06-2006 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:53:
Enemy Territory is ten zeerste aan te raden om te gamen onder linux :D je kunt het namelijk native installeren zonder dat je hulp nodig hebt van wine of cedega. En het is gratis!
Bij mij crasht ie zomaar zodra je online gaat spelen :S. Zodra ik het 3d gedeelte opstart is het afgelopen, heel vaag. MIsschien moet ik hem maar eens uninstalleren en opnieuw installen...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
mandroid schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:57:
De mp3codecs staan standaard niet geïnstalleerd, dat zul je dus eerst moeten doen wil je naar mp3's luisteren.
Heel makkelij met behulp van EasyUbuntu (zie de OP).

Weet er iemand hier toevallig trouwens een goed linux alternatief om simpel webpagina's te bouwen (dus drag 'n drop zonder html kennis). Ik heb dit redelijk vaak nodig en het zou wel makkelijk zijn als zoiets ook in linux te vinden was al ben ik bang van niet (vanwege het tweakgehalte van linux in zijn algemeenheid ;) ).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:57

killercow

eth0

HetWonder schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:12:
[...]

Heel makkelij met behulp van EasyUbuntu (zie de OP).

Weet er iemand hier toevallig trouwens een goed linux alternatief om simpel webpagina's te bouwen (dus drag 'n drop zonder html kennis). Ik heb dit redelijk vaak nodig en het zou wel makkelijk zijn als zoiets ook in linux te vinden was al ben ik bang van niet (vanwege het tweakgehalte van linux in zijn algemeenheid ;) ).
nvu?

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

NVU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:49

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

idd...

Maar om even terug te komen op het xgl verhaal, ik heb het aan de gang gekregen (Kubuntu) maar vond het zwaar buggy wel.... Misschien te hoge instellingen voor die PC. Alhoewel het met een PIV3400 2 gb ram en nvidia 6200-256 wel te doen zou moeten zijn, lijkt me. :+

Powered By C8H10N4O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Het is niet voor niets dat het nog niet in 6.06 geintegreerd zit (hoewel dat wel het plan was). Het is gewoon nog teveel in een beta stadium. Ik gok dat het ook pas 7.04 oid wordt voordat dat een beetje naar behoren werkt. Als je al ziet wat een gerotzooi het voor de meeste mensen is om hun grafische kaart in X zelf aan de praat te krijgne...

Weet iemand trouwens wat de voordelen van het veranderen van je kernel van 386 naar bijvoorbeeld 686 (AMD XP) is? Het lijkt mij dat het geheel dan allemaal net ff iets lekkerder draait maar ik ben aan de andere kant ook wel een beetje bang om de kernel zo rigoureus overboord te gooien :). Wie kan me helpen :)

[ Voor 32% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-06-2006 21:51 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Ik weet dat het nog in beta stadium zit, maar bij mij draait het gelukkig als een tiet. Geen problemen met de plugins die ik gebruikt (op de widgets na, maar dat zie ik als domheid van mezelf ipv een niet volledig werkende plugin ;) )
En wat betreft de html-editor: bluefish is erg handig, alleen niet voor drag&drop dingen. NVU is de app die het meest naar dreamweaver neigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:35
Met een schone installatie van kubuntu kan ik WINE instaleren, deze werkt hierna ook.
Zodra ik de ati drivers (fglrx en ati's eigen) installeer, krijg ik deze error:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
br_men@desktop:~$ winecfg
err:imagelist:ImageList_ReplaceIcon no color!
Application tried to create a window, but no driver could be loaded.
The X11 driver is missing.
Check your build!
Check your build!

Heb al geprobeerd compleet linux opnieuw te instaleren, zelfde effect.

Iemand dat mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mandroid schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:57:
[...]

Als dat zo is waarom werkt xmms dan wel normaal? Dat houdt volgens mij in dat de codex wel is geinstalleerd. Ik heb trouwens de wiki mbt het afspelen van mp3 doorgenomen en alle codexen die daarin worden aangegeven ook geinstaleerd staan, maar amarok blijft als een bezetene door mijn afspeel lijst gaan, zonder ook maar een bestand af te spelen.

erg vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

br men schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 01:10:
Met een schone installatie van kubuntu kan ik WINE instaleren, deze werkt hierna ook.
Zodra ik de ati drivers (fglrx en ati's eigen) installeer, krijg ik deze error:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
br_men@desktop:~$ winecfg
Check your build!
Check your build!

Heb al geprobeerd compleet linux opnieuw te instaleren, zelfde effect.

Iemand dat mij kan helpen?
Misschien is het een bug in wine. (Wine is nog dik in ontwikkeling.) Probeer eens de nieuwste wine te installeren van http://winehq.org/site/download-deb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

HetWonder schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:58:
Weet iemand trouwens wat de voordelen van het veranderen van je kernel van 386 naar bijvoorbeeld 686 (AMD XP) is? Het lijkt mij dat het geheel dan allemaal net ff iets lekkerder draait maar ik ben aan de andere kant ook wel een beetje bang om de kernel zo rigoureus overboord te gooien :). Wie kan me helpen :)
Niks overboord gooien, gewoon ernaast installeren. Als je een kernel toevoegt via de package manager zorgt die dat er een extra entry in grub komt. En als het dan niet werkt, kan je grub dus nog vertellen dat je toch de generic kernel wil booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Is het eigenlijk mogelijk om met grub m'n windows installatie toe te voegen?

situatie:
2 schijven via de raidmogelijkheid op m'n nforce bordje in raid0 draaien. Daar staat windows ook op.
1 schijf met kubuntu en grub er op.

met dmraid lukt het me wel de raid array aan te spreken maar als ik nu in windows wil moet ik de 2e schijf loskoppelen zodat ie niet daarvan boot 8P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Juggernaut schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:15:
Is het eigenlijk mogelijk om met grub m'n windows installatie toe te voegen?

situatie:
2 schijven via de raidmogelijkheid op m'n nforce bordje in raid0 draaien. Daar staat windows ook op.
1 schijf met kubuntu en grub er op.

met dmraid lukt het me wel de raid array aan te spreken maar als ik nu in windows wil moet ik de 2e schijf loskoppelen zodat ie niet daarvan boot 8P
Je moet de menulijst van Grub editen (/boot/grub/menu.lst zo uit mijn hoofd) daar staan als het goed is wel voorbeelden in van hoe je Windows er in kan zetten. Als dat er niet in staat is het via Google wel te vinden.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog een suggestie toevallig mbt het amarok probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Ja, de goede codecs installeren ;)
Als je geluid (opstarttingeltje, .oggjes, enz) wel werkt is dat het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Laatst online: 08:35
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 02:34:
[...]

Misschien is het een bug in wine. (Wine is nog dik in ontwikkeling.) Probeer eens de nieuwste wine te installeren van http://winehq.org/site/download-deb
Heb dit al geprobeerd.
Heb al meerdere versies van WINE geprobeerd, allemaal zelfde probleem.
Alleen probleem zodra ik videokaart drivers heb geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
HetWonder schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:58:
Het voordeel is dat de kernel gecompileerd is voor nieuwere processoren, dus hij gebruikt instructies die in nieuwere processoren aanwezig zijn. Simpel gezegd gebruikt de 386 variant dan vaak meerdere instructies om dezelfde nieuwe instructie die door de 686 variant gebruikt wordt, te simuleren.

En als je een 686 compatible processor hebt (eigenlijk alle Intels vanaf de Pentium en alle Athlons Duron/Sempron/Athlon oftewel alle recente processoren) dan kun je zonder problemen omschakelen. De kernel doet immers hetzelfde (de 686 kernel gebruikt dezelfde configuratie als de 386 kernel), hij gebruikt alleen andere instructies om dat te bewerkstelligen. De PC zal iets efficienter draaien, maar of je het echt heel erg merkt is maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
Even een klein stukje voor de mensen met een Asus WL100-g PCMCIA wifi kaartje.

Ondanks dat deze kaart gebruik maakt van een Broadcom 4306 chip werkte bij mij de bcm43xx driver die in de kernel van Ubuntu 6.06 zit niet.. Wanneer je dan via Ndiswrapper de goede drivers (de windowsdrivers) dus gekoppeld hebt heb je in ieder geval de goede drivers.

Bij mij werd het toen allemaal een beetje spannend, soms werd de kaart herkend als eth1 of eth0 en soms helemaal niet.. Soms werkte de verbinding wel, soms niet.. De oplossing tot dit probleem (achteraf erg voor de hand liggend) was de bestaande bcm43xx driver die in de weg zat.. deze kan je inactief maken door:

sudo rmmod bcm43xx

Vervolgens voeg je de driver toe aan de blacklist om te voorkomen dat hij alsnog geladen wordt (bijvoorbeeld wanneer je al dan niet per ongeluk een ander PCMCIA slot pakt)..

sudo vi /etc/modprobe.d/blacklist

Je voegt hier blacklist bcm43xx toe en dan zal die driver niet meer gebruikt worden wat conflicten tussen de ndiswrapper driver en de bcm43xx driver zal voorkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Laatst online: 11-09 21:06
Ik zou ook graag ubuntu willen proberen (installeren als 2de OS). Helaas heb ik geen idee aan hoe ik er moet aan beginnen. Mijn situatie is als volgt.

Disk 1 (120gb)
-Partitie 1 NTFS 010gb
- Partitie 2 NTFS 110gb

Disk 2 (120)
- Partitie 1 NTFS 120 gb

Nu lees ik Linux kan enkel NTFS lezen. FAT32 zou ik liever niet willen vanwege 4gb per file max. En dan is er nog iets zoals EXT3 ofzo?

Ik weet dus niet hoe ik hieraan moet gaan beginnen. Iemand met gelijkaardige situatie die me hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emu schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:51:
Ik zou ook graag ubuntu willen proberen (installeren als 2de OS). Helaas heb ik geen idee aan hoe ik er moet aan beginnen. Mijn situatie is als volgt.

Disk 1 (120gb)
-Partitie 1 NTFS 010gb
- Partitie 2 NTFS 110gb

Disk 2 (120)
- Partitie 1 NTFS 120 gb

Nu lees ik Linux kan enkel NTFS lezen. FAT32 zou ik liever niet willen vanwege 4gb per file max. En dan is er nog iets zoals EXT3 ofzo?

Ik weet dus niet hoe ik hieraan moet gaan beginnen. Iemand met gelijkaardige situatie die me hierbij kan helpen?
Ik zou niet zo moeilijk doen en gewoon een nieuwe partitie aanmaken met een bestandssysteem naar keuze: ext3, reiserfs, xfs, jfs etc. De Linux kernel heeft
wel NTFS schrijf ondersteuning maar deze is volgensmij nog experimenteel. Zo te zien
zul je dus een schijf opnieuw moeten partitioneren. Of vis ergens een oude 5-10gb schijf vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
Stamgastje schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:25:En als je een 686 compatible processor hebt (eigenlijk alle Intels vanaf de
Pentium
[mierenneukmodus] intel p1 is een 586 [/mierenneukmodus]

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Emu schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:51:

Disk 1 (120gb)
-Partitie 1 NTFS 010gb
- Partitie 2 NTFS 110gb

Disk 2 (120)
- Partitie 1 NTFS 120 gb

Windows ondersteunt slechts drie file-systems, FAT, NTFS en ISO.

Linux ondersteunt o.a. FAT, ISO, XFS, UFS, JFS, Ext2, Ext3 (=Ext2 + journaling), ReiserFS, MINIX-FS, FUSE-FS, NFS, SMB_FS, NCP_FS en NTFS (read-only)

Voor Linux heb je over het algemeen genoeg aan 10GB. Maar als je er 20 of 40 voor reserveerd zit je veilig, vooral in het begin wil je natuurlijk nog wel eens wat uitproberen. wat vaak als gevolg heeft dat je veel dingen installeerd die je maar 1 keer gebruikt (Je probeert bijvoorbeeld Gnome, en KDE, en Xfce, das dus een aantal GB en een klein beetje(Xfce)).

Ik zelf heb gekozen voor een NTFS partitie voor m'n windows, 1 partitie voor m'n linux, 1 voor FreeBSD (hoewel de puristen zullen zeggen, moet je in 2-en doen, / en /home.) en 1 FAT partitie voor data migratie tussen de 3.

Onder Linux wordt meestal gekozen voor ReiserFS, dat is een goed General-purpose filesystem. XFS is weer beter voor kleine files, en JFS voor grote. zo hebben ze allemaal hun voor- en nadelen.

Installeer Linux op een aparte partitie, en ga er mee spelen. Vanwege de vele mogelijkheden zal het waarschijnlijk niet de laatste keer zijn dat je het installeerd. Dus experimenteer zelf maar :)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yapser schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:47:
Ja, de goede codecs installeren ;)
Als je geluid (opstarttingeltje, .oggjes, enz) wel werkt is dat het gewoon.
Welke dan? Daarbij nogmaals mp3 speeld wel af via xmms en ook via Juk (net even geprobeerd), maar amarok nog rythmbox weigeren dienst. Zeg nou gewoon even waar ik het moet zoeken, want als het een fout betreft in de codecs of als ik er een ben vergeten die gaat over het afspelen van mp3 dan zou imo toch ook xmms noch juk mp3 moeten afspelen en dat doen ze nou net wel...

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is....., maar voor de zekerheid nog maar eens voor de duidelijkheid stellen dat mp3 WEL werkt in xmms en juk, maar NIET in amarok(nomatterwhatplugin) of rythmbox.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
psyBSD schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:09:
Voor Linux heb je over het algemeen genoeg aan 10GB. Maar als je er 20 of 40 voor reserveerd zit je veilig
Het is toch echt wel aan te raden tenminste /home op een aparte partitie te zetten (en puristen zien graag nog meer apart, met name /var). Wanneer je ooit her-installeert is het ontzettend handig en verder kun je je /home per ongeluk tot op de laatste byte vol zetten, maar je systeem draait gewoon door.

Een installatie (zonder /home) heeft niet veel ruimte nodig. Ik heb hier twee langer gebruikte Ubuntu systemen die onder de gigabyte zitten. Dus een / partitie van 1 tot 5 GB is absoluut voldoende. Voor je /home neem je dan alle ruimte die je er nog voor over hebt.
Onder Linux wordt meestal gekozen voor ReiserFS, dat is een goed General-purpose filesystem.
Ben misschien niet zo heel goed op de hoogte, maar is ext3 niet nog altijd de standaard voor de meeste distributies? Over de kwaliteit van ReiserFS zijn de meningen nogal eens verdeeld geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heb je dit gedaan? Weet niet wat Amarok tegenwoordig gebruikt, maar Rhythmbox zou daarna MP3 moeten kunnen spelen.
Daarbij nogmaals mp3 speeld wel af via xmms
Voor zover ik weet heeft XMMS een ingebouwde MP3 decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Laatst online: 14:59
Tomato, het zit er niet standaard in:
http://www.ubuntu.com/support/faq?highlight=%28mp3%29 (zoek dan even op MP3)

https://wiki.ubuntu.com/RestrictedFormats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomato schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:19:
[...]

Heb je dit gedaan? Weet niet wat Amarok tegenwoordig gebruikt, maar Rhythmbox zou daarna MP3 moeten kunnen spelen.

[...]

Voor zover ik weet heeft XMMS een ingebouwde MP3 decoder.
Dat heb ik idd gedaan eertste wat ik deed was dat nakijken toen het niet functioneerde, maar wat een gedoe om zoiets simpels gewoon normaal werkende te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, sinds vannacht aan het stoeien met Ubuntu en het bevalt allemaal meer dan goed :Y).
Draai 'm zonder problemen dualboot naast XP .

Tevens heb ik het ntfs, mp3 en nvidia gebeuren aan de gang o.a. via EasyUbuntu.
Superprogje _/-\o_ .
Het enige dat ik aan moest passen was m'n xorg.conf om 1680x1050 ( widescreen ) toe te voegen.
1 restart van gnome en het werkt.

Nou prima toch?

Ja hoor ik ben een tevreden mens ;).
Alleen had ik graag xgl willen draaien. Aan de filmpjes te zien is dit werkelijk grandioos.

Waarom lukt het niet dan?

Specs:
Ubuntu 6.06-AMD64 via Gnome.
nVidia drivers werken - bootscreen showt en PPracer gaat nogal vlotjes.

Na de nodige guides ter hand te hebben genomen loop ik alleen vast wanneer ik xgl wil runnen.

Wat heb je zoal geprobeerd?
Na eerst een custom repository toegevoegd te hebben (ubuntu.moshen.de) en de benodigde pakages geinstalleerd te hebben heb ik m'n xorg.conf aangepast.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Section "Module"
    Load    "i2c"
    Load    "bitmap"
    Load    "ddc"
#     Load    "dri"
    Load    "extmod"
    Load    "freetype"
    Load    "glx"
    Load    "int10"
    Load    "type1"
    Load    "vbe"
EndSection

&
code:
1
2
3
Section "Extensions"
          Option  "Composite" "Enable"
EndSection

Tevens heb ik in m'n gdm.conf-custom liggen stoeien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
[servers]# Override display 1 to use Xgl (DISPLAY 1 IMPORTANT FOR ATI FGLRX). 
=Xgl 

[server-Xgl] 
name=Xgl server 
command=/usr/bin/Xgl :0 -fullscreen -ac -accel glx:pbuffer -accel xv:fbo 
flexible=true
Goed.

Wanneer ik nu Apps -> Accs -> Gset-Compiz start dan kan ik hier ook inderdaad de plugins configureren.

Wanneer ik echter vanaf de command-line
code:
1
sudo compiz --replace
run, gaat het mis

Ik merk dat 'ie inderdaad geladen wordt maar dan verdwijnen plotsklaps de window-borders en kan ik deze niet meer verplaatsen. Verder wordt geen enkel stukje xgl operatief :'(.

Iemand advies?

ps. sorry voor de wat lange post.

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
ik heb zelf enemy territory hier gedownload & geinstalleerd staan maar ik heb nogal gezeur met de drivers en wil hem dus ff uninstallen + herinstallen. Dat kan echter niet via synaptic aangezien ik hem dus gewoon geinstalleerd heb door het .run bestand uit te voeren. Hoe vogel ik dat voor elkaar?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het hangt er vanaf waar je het geinstalleerd hebt maar ik *denk* msshn kan iemand dit bevestigen

in je home directory:
.etwolf verwijderen
en waar je et zelf geinstalleerd hebt:
bijvoorbeeld: /opt/enemyterritory ook verwijderen
dan nog de menu editten en de snelkoppeling eruit gooien...dat zou moeten volstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hm maar er is dus geen uninstall mogelijkheid zoals in windows...

ik ben er een beetje huiverig voor in windows heb ik het compleet afgeleerd om applicaties handmatig te verwijderen... :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
HetWonder schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:34:
Hm maar er is dus geen uninstall mogelijkheid zoals in windows...

ik ben er een beetje huiverig voor in windows heb ik het compleet afgeleerd om applicaties handmatig te verwijderen... :)
Maar in Windows zijn er allerlei bestanden verborgen ;) Bij Linux kan je alles in /usr/local/games/enemy-territory verwijderen, dan heb je het programma verwijderd. Verder staat in /usr/local/bin een scriptje et wat ET opstart. Verder staat in ~/.etwolf je instellingen. Verwijder alles, en je hebt alles netjes opgeruimd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik gebruik al jaren linux. Maar dan voor servers. Mijn (dedicated) webservers draaien allemaal debian en mijn thuisserver draait gentoo.
De thuisserver wordt gebruikt voor files (samba), downloaden (bittorrents, newsgroups), en IRC (remote inloggen). Dit gebeurt allemaal via VNC.

Laatst ergerde ik me groen en geel aan gentoo omdat de repositories beetje verouderd werden en dingen gewoon niet meer lekker te installeren zijn. En ook het feit dat elke emerge sync heel lang duurt (te vergelijken met apt-get update) zorgde ervoor datik maar een andere distro ging proberen.

Ik had eerst kubuntu 6.06 gedownload om even te kijken hoe de installatie was op een van mijn laptops (die toch niks zat te doen). Toevallig net de nieuwste release dus. Wist ik helemaal niet.
Helaas crashte deze bij de eerste poging. De tweede poging lukte weer wel.
Werkte prima, op een aantal dingen na. Mijn touchpad leek wel on drugs te zijn, extreem gevoelig en snel ongeacht de instellingen van de muis. Daarnaast kon ik de breedbeeldinstelling niet goed zetten.

Maar vooral WPA was een flink probleem. Kreeg ik niet aan de gang in 5 minuten. (ik wou alles doen zonder in de configbestanden te duiken. Kijken of alles nou echt via control panels en zo geregeld konden worden)

Naja, na een kwartiertje spelen en de repositories bekeken te hebben heb ik maar besloten om mijn server echt up te graden. Dit keer met ubuntu-server

Nu draait het vrij soepel. Het lijkt meer responsive te zijn dan mijn gentooinstallatie. Maar alles zit standaard gewoon iets beter in elkaar.
Druk op de powerknop, wordt alles netjes afgesloten (bij gentoo had ik acpi nooit goed ingesteld hiervoor)
Installeer je iets via adept, dan wordt er gelijk een shortcut in de menu bijgezet. (hoewel apt-get toch veel sneller gaat)

Prima werk.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Tip voor als je sneller wilt downloaden van de repositories: verander alle http://au.archive.ubuntu.com in
http://nl.archive.ubuntu.com/ in het bestand gedit /etc/apt/sources.list. Dan paktie de Nederlandse mirror ipv de australische. Scheelt bergen snelheid :)
ter vergelijking: au haalde ongeveer 220 kb/s, nl een paar mb/s
XGL wil nog steeds niet werken omdat ik gset-compiz nog nergens kan vinden. Ik heb wel een paar suse rpm's gevonden, maar die kan ik niet gebruiken neem ik aan? Hij zou in de standaard beerorkid of compiz repo moeten zitten :'(

[ Voor 26% gewijzigd door gwystyl op 08-06-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mithras86 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:46:
[...]
Maar in Windows zijn er allerlei bestanden verborgen ;) Bij Linux kan je alles in /usr/local/games/enemy-territory verwijderen, dan heb je het programma verwijderd. Verder staat in /usr/local/bin een scriptje et wat ET opstart. Verder staat in ~/.etwolf je instellingen. Verwijder alles, en je hebt alles netjes opgeruimd :)
Bij Linux zijn er ook allerlei bestanden verborgen, maar meestal is dat alleen in de homedir van een user. Bestanden of mappen met een . voor zijn altijd verborgen, al laat Konqueror die denk ik standaard zien. Het programma kan in /usr/bin, /usr/sbin, /sbin, /bin, etc. staan ;). De executable kan je daar wel verwijderen maar daarmee verwijder je het pakket nog niet.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:27:
het hangt er vanaf waar je het geinstalleerd hebt maar ik *denk* msshn kan iemand dit bevestigen

in je home directory:
.etwolf verwijderen
en waar je et zelf geinstalleerd hebt:
bijvoorbeeld: /opt/enemyterritory ook verwijderen
dan nog de menu editten en de snelkoppeling eruit gooien...dat zou moeten volstaan
.etwolf kan ik niet verwijderen om de een of andere vage reden
(daar heb ik root acces voor nodig :S) Hoe kan ik in de console dit toch verwijderen (zonder dat ik in hoef te loggen als root?)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 07:51
HetWonder schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:37:
[...]
.etwolf kan ik niet verwijderen om de een of andere vage reden
(daar heb ik root acces voor nodig :S) Hoe kan ik in de console dit toch verwijderen (zonder dat ik in hoef te loggen als root?)
Niet.

Gewoon sudo $gewenst-commando doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 23:34
Na een verse installatie van Ubuntu 6.06 werkt het netwerk niet als hij net opgestart is.
Om het netwerk aan de praat te krijgen kan ik wel dit in een terminal intypen:
code:
1
sudo /etc/init.d/networking restart

Dan werkt het netwerk weer.

Weet iemand hoe ik het netwerk automatisch kan laten werken?
Ik gebruik de geintegreerde NIC op mijn Asus A8N-E moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
Neo_TGP schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:45:
Even een klein stukje voor de mensen met een Asus WL100-g PCMCIA wifi kaartje.

Ondanks dat deze kaart gebruik maakt van een Broadcom 4306 chip werkte bij mij de bcm43xx driver die in de kernel van Ubuntu 6.06 zit niet.. Wanneer je dan via Ndiswrapper de goede drivers (de windowsdrivers) dus gekoppeld hebt heb je in ieder geval de goede drivers.
Ik heb datzelfde kaartje en de driver werkt gewoon. Je moet alleen eerst even een firmware file installeren. Deze wordt niet standaard geïnstalleerd i.v.m. licenties. Zoals ik eerder in dit topic schreef:
Stamgastje schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:52:
Het is niet altijd nodig om de bcm43xx module te verwijderen. Bij mij werkte deze nieuwe driver gewoon na het installeren van een firmware file. Zie deze Ubuntu wiki pagina. De firmware file ontbreekt namelijk, deze moet je i.v.m. licenties zelf installeren.
Bekijk vooral de link even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:08:
<knip>
ps. sorry voor de wat lange post.
Ik heb Xgl/compiz al verschillende keren werkend gekregen via deze guide:
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=131267

Nog geen 3 minuten werk als je dit volgt.

Werkt perfect verder. Wel even bookmarken als je eraan begint trouwens, want je moet nog iets doen nadat je gereboot hebt.

En ik vind het echt fijn werken (al heeft het natuurlijk nog wel zo z'n bugs hier en daar, er is al prima mee te werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Borromini schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 19:17:
[...]
Bij Linux zijn er ook allerlei bestanden verborgen, maar meestal is dat alleen in de homedir van een user. Bestanden of mappen met een . voor zijn altijd verborgen, al laat Konqueror die denk ik standaard zien. Het programma kan in /usr/bin, /usr/sbin, /sbin, /bin, etc. staan ;). De executable kan je daar wel verwijderen maar daarmee verwijder je het pakket nog niet.
Lees mijn post eens goed ;) Ik zeg ook het volgende (al had ik het een beetje onduidelijk opgeschreven):
code:
1
2
3
/usr/local/games/enemy-territory/ --> voor het pakket
/usr/local/bin/et                 --> voor de executable
~/.etwolf/                        --> voor je eigen instellingen
Dus volgens mij was ik vrij volledig.
gwystyl schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 19:12:
XGL wil nog steeds niet werken omdat ik gset-compiz nog nergens kan vinden. Ik heb wel een paar suse rpm's gevonden, maar die kan ik niet gebruiken neem ik aan? Hij zou in de standaard beerorkid of compiz repo moeten zitten :'(
Ik heb dit voor mijn compiz in de sources.list toegevoegd:
code:
1
2
3
4
5
#Compiz packages
deb http://www.beerorkid.com/compiz/ dapper main
deb-src http://www.beerorkid.com/compiz dapper main
#Compiz Tools
deb http://compiztools.free.fr/debian unstable main

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

damn. zend platform heeft mijn PHP/apache/mysql zodanig verneukt dat het niet meer werkt...

Nu had ik afgelopen paar dagen beetje teveel pakketten gedownload en geprobeerd, dus wil ik even reinstallen.

Maarre... ik heb /home op een aparte partitie.

Als ik met de installer deze mount, wordt deze dan overschreven/leeggemaakt? Dat moet ik dus niet hebben.

Of moet ik toch op de ouderwetse manier, eerst alles installeren op / en dan pas /home mounten?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Je kan aangeven dat je bepaalde partities wil mounten onder bepaalde plaatsen. Verder kan je aangeven dat je bepaalde partities wil formatteren. Dit staat dus los van elkaar. Je kan partities mounten en ze niet formatteren (wat jij wil), maar ook volgens andere combinaties.

In de niet-grafische methode krijg je bij elke partitie een menu, daarin geef je aan onder welke plaats hij gemount moet worden, of er geformatteerd moet worden, bootflags etc.
De grafische methode geef je eerst per partitie aan waar het aankoppelpunt zit (die vertaling :X) en vervolgens kan je aanvinken welke partities je wil formatteren.
Zolang je geen fout maakt, hoef je niet bang te zijn dat je iets kwijt bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

ik was altijd gewend te partitioneren op de ouderwetse manier fdisk /dev/hda Met al die grafische/niet-grafische wizards weet ik me soms geen raad :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
Nou, ik heb mijn eerste linux install al weten te vernaggelen. Als ik compiz + xgl erop wil knallen, dan krijg ik ook van die vreemde bootscreens met 'xserver didn't start correctly' (oid) en of ik het probleem wil proberen te vinden in logs.... en dan zit in de command line :X 8)7

Ik kan daar dus echt helemaal niets... kun je dat xgl niet via een automagisch iets instaleren? B) Ik heb nu weer een verse instalatie, werkt weer netjes en best makkelijk *behalve dat xgl dus*. Nog een vraag: Als ik naar system==>preferences==>sessions==>startup programs ga en dan via 'add' skype toevoeg start skype niet op als ik ubuntu start. Als ik gewoon dubbelklik op skype dan wel.. waar kan dat aan liggen/waar ligt dat aan? w00t @ easy ubuntu \o/

[ Voor 10% gewijzigd door Kaaswagen op 09-06-2006 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
op kde-look staan allemaal mooie window decorations. Die zou je met deKorator heel makkelijk moeten kunnen installeren. Ik heb dat programma via adept geinstalleerd maar ik kan het programma nergens terugvinden.
Heeft iemand dit programma al eens gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteelPan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 11:33
@Kaaswagen,
Als je deze tutorial kompleet volgt zou het moeten werken.

http://www.compiz.net/viewtopic.php?id=652

Ik heb het ook gedaan en werkt uitstekend moet ik zeggen.
Klein puntje wat van belang zou kunnen zijn.
Ik had eerst de 64bit versie van Ubuntu geinstalleerd en iedere keer crashte X.
Daarna de i386 erop gezet en draait als een zonnetje.
Ik heb een 6800Ultra van Gainward.
Maar hier staat alles stap voor stap beschreven en dan zou het moeten lukken.

@Juggernaut,

In KDE zit toch zelf al de optie om thema's en achtergronden direct te installeren?
Staat me iets van bij als je kiest voor achtergrond instellen dat je dan een en ander kon
instellen en downloaden.
Maar ik gebruik al een tijdje Gnome dus het kan zijn dat die optie er niet meer is natuurlijk.
Ik weet dat SUSE 10 het wel had dus dacht ik dat het een KDE extra was.

http://www.kde-look.org/content/show.php?content=31447
Of zoek je dit?

Mensen kijk ook eens naar Automatix.

http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=177646

Ik weet dat er in het verleden wat problemen mee zijn geweest maar ze hebben nu een eigen repo.
Ik heb deze ook gebruikt en je krijgt een prachtige lijst met opties voorgeschoteld van wat je wel of niet kan installeren.
Naar mijn bescheiden mening hoort Automatix thuis in het rijtje in de opstart post.
Het werkt nu naar behoren heb ik zelf ondervonden en door het toevoegen aan je repo's blijft alles ook
nog up to date.
Proberen!!

[ Voor 32% gewijzigd door SteelPan op 09-06-2006 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
Steelpan schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:54:
@Kaaswagen,

Het probleem is dus dat ik een Radeon 9800 PRO heb... en die ene tuturial die ik eerst had werkte dus niet... :( (van ubuntuforums) Net een andere gedaan (maar alweer weggeklikt nu :X) om te testen of die wel werkt...

--edit--
Jaaaa het werkt! \o/
Na even deze gevonden te hebben in dit topic (_o_) gaat het allemaal prima \o/ Tnx, GLX werkt hier nu (en ziet er *goed* uit btw :))
--edit--

[ Voor 13% gewijzigd door Kaaswagen op 09-06-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Steelpan schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:54:
@Kaaswagen,

Hmm ik heb ook de 64 bit versie erop staan. Toch maar 's de 32-bit proberen dan. Ik krijg nu ook af en toe dat bepaalde repos of packages niet gevonden zijn. Misschien verwijzen die naar 64-bit bestanden die niet bestaan......

btw, als ik toch de 32-bit ga installeren. Blijven instellingen bewaard als je /home op een aparte partitie zet? Ik heb nu alleen / aangemaakt, dus nu is alles (weer) weg.

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 09-06-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteelPan
Alle bestanden op je aparte /home blijven bestaan niet je instellingen aangezien je een nieuwe install doet.[maar die heb je nu niet]
Dus nu moet je van je bestaande /home even een backup maken als er belangrijke dingen op staan.
Denk ook aan je bookmarks :) die zijn erg handig in je nieuwe install.

Ik vind de i386 net zo goed werken als de 64bit en je hebt inderdaad meer pakketten en ook niet onbelangrijk,je flashplayer werkt weer in je browser. :9

En alleen met de i386 kreeg ik alles aan de praat inclusief XGL/Compiz.
Dus houd ik het hier maar bij en het voldoet uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://wiki.cchtml.com/index.php/Xgl-Compiz-Dapper

http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=168618

Dit zijn 2 guides die ervoor zorgen dat je een aparte Xgl session aanmaakt, mocht deze dan niet stabiel kan je altijd nog terug naar je GNOME.

Ik heb zelf de tweede gebruikt, met 9800 XT, en t werkt heerlijk stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zo dat helpt :). FF 32-bit erop gezet, en bijna uit mijn hoofd compiz geinstalleerd :). Het werkt nu als een zonnetje. gset-compiz zit blijkbaar nog niet in de 64-bit repos. Nou ff kijken hoe ik het ga instellen, al die wazige shit hoef ik niet..... kubus is echter wel heel gaaf, en een paar van die fade-dingen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zommes
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-04 16:46
ff een vraag tussendoor...

Waar spelen jullie Realmedia mee af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Realplayer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zommes schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:36:
ff een vraag tussendoor...

Waar spelen jullie Realmedia mee af?
zoek in dit topic ff naar automatix of easyubuntu, die kunnen dat soort dingen voor je installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ugh! ik heb NetworkTools geinstalleerd, en dat ding heeft er geen zin in bij mij. Hij houdt namelijk de eth0 in de gaten. En da's m'n vaste netwerkkaart. Mijn wlan zit op ath0 (komt door de driver -> Atheros chip). En ik kan er nu dus helemaal niks mee, en het ding heeft nergens confjes zo te zien waarmee ik de interface in kan stellen. Het is allemaal net even te noob-proof opgebouwd. Weet er iemand of er toch iets aan te verbouwen is zodat ie m'n wlankaart gaat snappen? :) (ik wil ook zo'n fijne tool, met de hand wpa_supplicant opstarten word je ook zat ;))

Verder heb ik ook ati-control geinstalleerd. Dat lijkt allemaal goed te gaan, behalve dat ik zonder binary eindig 8)7 geen verwijzing in een menu, helemaal niks. Er komt nergens een binary of executable file 'ati-control'. Ik heb hem allereerst uit de driverpack van ATi geinstalleerd (nadat je van de ati-drivers ubuntu/dapper pakketten hebt gebakken) en daarna (toen ik nergens een binary kon vinden maar Ubuntu wel direct aanbood om em up te gaan daten) laten updaten door Ubuntu. En nu zit ik volgens de packagemanager met de laatste versie, de documentatie etc staat er ook gewoon op, maar de binary is er niet 8)7 :|

Iemand die op deze twee ultiem vage dingen een lichtje kan werpen? :P

overigens heb ik een laptop met daarin een ATi Radeon Mobility 9600 (die stiekem doet alsof ie een 9700 is maar dat boeit weinig). De drivers zelf doen het verder prima (dit bericht tik ik onder een ge-wel-dig lopende Xgl/compiz uit de Quinn repo.)

[ Voor 6% gewijzigd door HunterPro op 09-06-2006 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
HetWonder schreef op zondag 04 juni 2006 @ 15:47:
Weet er iemand trouwens een goed alternatief voor limewire in linux? Ik wil namelijk naast bittorrent ook een beetje fatsoenlijk snel losse nummertjes kunnen downloaden.
Er is ook een Linux versie van Limewire. rpmtje kan je met alien naar een debje krijgen. Zie frostwire.

Verder kan je denken aan giFT icm FastTrack+Gnutella plugins en giFTcurs als client.

[ Voor 3% gewijzigd door sampoo op 09-06-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Ik heb nu vmware draaien onder ubuntu, werkt erg goed moet ik zeggen. Redelijk snel. Grappig.

Afbeeldingslocatie: http://www.rdoeleman.com/images/smallscreenshot.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door RD op 09-06-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
waarom VMware Server ipv VMware Workstation? (omdat die wel gratis is? :P)

Ik heb nog een dom probleem: Vanmorgen heb ik compiz, xgl etc geupdate (vanuit quinn's repo). Sindsdien werkt de cube unfolden via ctrl-alt-(down) niet meer. Nu kantelt ie gewoon de kubus naar beneden en kijk ik tegen de onderkant aan. Ik kan niet vinden waar ik dat kan aanpassen - heeft er iemand een idee in welke plugin ik iig moet zoeken? :) thanks!

[ Voor 71% gewijzigd door HunterPro op 09-06-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Server omdat deze inderdaad gratis is, vanwege beta ofzo ... kwam het tegen op ubuntuforums.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeerde net ubuntu te installeren op mijn laptop
(hp nx6110) en ik kreeg het, blijkbaar meer voorkomende, zwarte scherm halverwege.

op zich was dat niet zo een probleem, ik had al snel door dat gewoon de schermweergave niet meer werkte en drukte, op basis van de schijfactiviteit, van tijd tot tijd eens op enter.

op een bepaald moment was hij dan toch klaar, maar nu heb ik het probleem dat ik niet kan inloggen omdat er blijkbaar geen user aangemaakt is.

iemand een oplossing? voor een potje rescue mode draai ik mijn hand niet om, maar ik weet zo direct niet hoe ik er aan moet beginnen

verder: het is een multiboot met windows xp en de computernaam is "ubuntu"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteelPan
Ik zou gewoon nogmaals de install draaien.
Het is overigens niet gebruikelijk dat je scherm op zwart gaat tijdens de install
volgens mij.
Je kunt ook even onder XP kijken of je schijven inderdaad zijn aangepast voor
je Ubuntu installatie.
Maar nogmaals installeren lijkt me de makkelijkste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steelpan schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:27:
Ik zou gewoon nogmaals de install draaien.
Het is overigens niet gebruikelijk dat je scherm op zwart gaat tijdens de install
volgens mij.
Je kunt ook even onder XP kijken of je schijven inderdaad zijn aangepast voor
je Ubuntu installatie.
Maar nogmaals installeren lijkt me de makkelijkste optie.
ok, was vergeten zeggen dat dit elke keer voorkomt. en blind installeren is nu niet echt het meest comfortable. moet je al beginnen tellen wanneer je je naam moet ingeven en zo

momenteel staat in rescue vester de root ingelogd

maar met "adduser" lukt het niet zo goed nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

HunterPro schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:27:
ugh! ik heb NetworkTools geinstalleerd, en dat ding heeft er geen zin in bij mij. Hij houdt namelijk de eth0 in de gaten. En da's m'n vaste netwerkkaart. Mijn wlan zit op ath0 (komt door de driver -> Atheros chip).
Als het goed is houdt NetworkManager alle interfaces in de gaten, niet alleen eth0. Je zal het al gedaan hebben, maar: heb je in /etc/network/interfaces al alle interfaces weggehaald? Alleen lo moet blijven staan...
Het zou kunnen dat alleen eth0 wordt gemonitord omdat je die juist niet in interfaces hebt gemeld dacht ik, vandaar.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:16:
(hp nx6110) en ik kreeg het, blijkbaar meer voorkomende, zwarte scherm halverwege.
Wanneer is halverwege? Zit je al in X of nog in textmode, is er al een ubuntu logo geladen (dwz in de "splash"-boot)? Wat is het laatste bericht dat je ziet? Welke install CD is het (LiveCD of de ouderwetse CD)? :P We komen er vast wel uit...

Ik zou niet verdergaan met een install waarbij je random op enter hebt geramd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Weet iemand ook hoe ik twee muizen instel, en dan wel de ene linkshandig en de andere rechtshandig?
Ik heb geprobeerd om in xorg.conf nog een sectie 'invoerapparaten' aan te maken met een andere omschrijvende naam, waarbij ze verwijzen naar /dev/input/input1 en /dev/input/input2 (ipv /dev/input/mice), maar dat zorgt ervoor dat X helemaal niet meer opstart. Ik heb ook al een hele tijd gegoogled, maar daar kan ik ook niets mee vinden.

@methal. Ik zou een textmode install proberen. Als het dan je videokaart is die in eerste instantie niet goed ingesteld wordt, kan je de goede drivers downloaden en installeren om vervolgens X opnieuw in te stellen.

[ Voor 22% gewijzigd door gwystyl op 10-06-2006 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteelPan

op zich was dat niet zo een probleem, ik had al snel door dat gewoon de schermweergave niet meer werkte en drukte, op basis van de schijfactiviteit, van tijd tot tijd eens op enter.

op een bepaald moment was hij dan toch klaar, maar nu heb ik het probleem dat ik niet kan inloggen omdat er blijkbaar geen user aangemaakt is.

iemand een oplossing? voor een potje rescue mode draai ik mijn hand niet om, maar ik weet zo direct niet hoe ik er aan moet beginnen

Was laat vannacht :P
Maar even een vraag,ik neem aan dat je vanaf de live cd installeert?
Als dat zo is heb je dus gewoon beeld want je kunt installeren blijkbaar en aangezien installeren vanaf de cd gaat is het raar dat je beeld op zwart gaat en dat ligt volgens mij niet aan Ubuntu.
Pas bij het heropstarten gaat hij de nieuwe install lezen en zou je eventueel een niet correct beeld kunnen krijgen en dan kun je gaan bug hunten :)
Als je een andere installatie methode gebruikt heb ik niks gezegd,maar dan raad ik je het proberen van de live-cd aan om te kijken of Ubuntu een probleem heeft met jouw laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Jij hebt de installatie via oem mode uitgevoerd (user nog niet aangemaakt).
Je had eigenlijk moeten kiezen voor text mode.

Als je oem hebt geinstalleerd, kan je met "oem" inloggen met het opgegeven password.
In Ubuntu moet je de terimal opstarten en het volgende uitvoeren:

code:
1
sudo oem-config-prepare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vraag me af hoe ik met de nvidia driver de EDID-schermafmeting kan laten uitlezen in ubuntu, ik krijg het niet voor elkaar (en handmatig instellen in de xorg.conf vind ik een mindere oplossing) Heb onder andere al wat met i2c gespeeld. Verder krijg ik het ook niet voor elkaar de kaart met fastwrites te laten werken, ondanks mijn pogingen de kernel module of in de xorg.conf flags mbt fw te zetten. Verder is het een mooie distro.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.