Ubuntu 6.06 LTS Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 9.649 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matinez schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:00:
[...]

Jij hebt de installatie via oem mode uitgevoerd (user nog niet aangemaakt).
Je had eigenlijk moeten kiezen voor text mode.

Als je oem hebt geinstalleerd, kan je met "oem" inloggen met het opgegeven password.
In Ubuntu moet je de terimal opstarten en het volgende uitvoeren:

code:
1
sudo oem-config-prepare
allereerst bedankt voor de reacties van iedereen. Inderdaad ik heb de installatie uitgevoerd in de oem mode; dit omdat ik er eigenlijk vanuitging dat de textmode code intikken zou zijn. De cd die ik gebruikte is de alternate, omdat ik wel hou van de "oude" manier van installeren en het via de live cd misliep bij het partitioneren.

zal dat inloggen direct eens proberen. ik hou je op de hoogte.

en inderdaad dat is de oplossing. erg bedankt.

direct maar eens verkennen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Steelpan schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 08:57:
Als dat zo is heb je dus gewoon beeld want je kunt installeren blijkbaar en aangezien installeren vanaf de cd gaat is het raar dat je beeld op zwart gaat en dat ligt volgens mij niet aan Ubuntu.
* John_Glenn kan hier geen touw aan vastknopen :P
Hij zegt toch dat-ie geen beeld heeft? Hoe bedoel je het dan dat-ie wel gewoon beeld heeft?

Volgens mij kunnen er verschillende problemen zijn: of X start niet goed, maar dan krijg je meestal netjes een error en wordt je in de console gedumpt, of het gaat al eerder mis, als het framebuffer ding wordt geladen (om een mooie splash screen in tekstmodus te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 16:07

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Moet je voor een kale installatie de 'server' CD hebben? Ik wil graag een zo kaal mogelijke desktop installeren, dus zonder games, bureau-accessoires en themes, wat ik interessant vind knal ik er later zelf wel op :P Of is het met de desktop-versie ook mogelijk om dergelijke dingen achterwege te laten/te verwijderen?
Bij versie 5.10 kon ik heel veel dingen die naar mijn mening overbodig waren (onder andere de games) niet verwijderen omdat die bij de gnome-suite hoorden.. :/

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Je kan ze wel verwijderen, maar dan wordt dat container-package (het heet anders, maar ik kan er niet op komen) ook verwijderd. Dat betekent niet dat je heel gnome in een keer kwijt bent. Het maakt het updaten alleen wat minder automagisch: stel dat ze een nieuw package aan gnome toevoegen, dan veranderen ze de dependencies van de gnome-suite - maar daar merk jij dan dus niks meer van, dus moet je dat package zelf gaan halen als je het wil hebben...

De server CD is volgens mij X-loos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteelPan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 11:33
John_Glenn schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:03:
[...]

* John_Glenn kan hier geen touw aan vastknopen :P
Hij zegt toch dat-ie geen beeld heeft? Hoe bedoel je het dan dat-ie wel gewoon beeld heeft?

Volgens mij kunnen er verschillende problemen zijn: of X start niet goed, maar dan krijg je meestal netjes een error en wordt je in de console gedumpt, of het gaat al eerder mis, als het framebuffer ding wordt geladen (om een mooie splash screen in tekstmodus te krijgen).
/off topic
Zal het je even uitleggen :P
Als je installeert vanaf de live cd zoals ik veronderstelde,dan heb je beeld want anders kun je de install button niet zien :+
Als dan tijdens die install je beeld op zwart gaat zou niet gebruikelijk zijn./off topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Ah, ja dat is wel een goed punt... * John_Glenn ziet het licht :)
Hoezo is dat offtopic eigenlijk? Gaat toch over installeren van Dapper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hm zojuist me laptop half om zeep geholpen toen ik Kubuntu wilde installeren. De DVD bleek corrupt (precies de kernels... :( ) Xp na een fixmbr weer draaiend en zie net dat de DVD niet meer te downloaden is.

DVD ISO - i386 - Due to alot of people using Download Managers (several connections per IP) we removed the DVD Download link. If you want to download the DVD from our fast FTP Mirror, write us an eMail with your IP and we'll give you the login data. eMail: admin@flosoft.biz

Aangezien Chello het de laatste tijd erg leuk vind om me soms meerdere keren per dag een nieuw ip te geven heeft het weinig zin om ze mijn ip te mailen. Weet iemand een mirror voor me? Anders maar die van Ubuntu pakken en KDE later installeren.
Het viel me net op dat je vanaf de cd niet direct de installatie kan starten vanuit het bootmenu. Je moet eerst de liveversie booten. En die herkent mijn monitor of X700 ( Asus M6Va laptop) niet dus ik kijk tegen een zwart scherm aan. Das lastig installeren. :P En dus ben ik ook afhankelijk van de DVDversie.

edit:
Mirror gevonden: http://mirror.anl.gov/pub/ubuntu-iso/ (wel retetraag maargoed)

edit2:
lol de orginele link werkt nog wel gewoon:
http://cdimage.ubuntu.com...kubuntu-6.06-dvd-i386.iso
Met 2,5 MB/s gaat dat een stuk sneller. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Farmerwood op 10-06-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:18

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Weet er iemand of er nog meer tweak-dingen zijn in ubuntu waarmee je je linux meer op je eigen configuratie kan perfectionaliseren (zoals de 686 kernel ipv 386)?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kleine update over het installeren op een FakeRaid (onboard (s)ata-raid) setup:

Allereerst moet je ongepartioneerde ruimte hebben op je harde schijf. Het alternatief is resizen, dit kan wel, maar veel tools werken niet met FakeRaid. Om een geldige partitie te creëren heb je dmraid nodig en de console (beide moet je eerst installeren, voor dmraid moet je in de packetmanager naar advanced en de universe bibliotheek aanzetten).

In het positieve geval kan je na het installeren in gparted (wat je krijgt te zien nadat je op install heb geklikt) succesvol een partitie aanmaken en vanaf daar zou het eenvoudig moeten zijn. Bij mij crasht daar de installer (could not create file system) en houdt het feest op. Ik probeer het wel opnieuw bij de volgende Ubuntu versie over een paar maanden (na vier uur prutsen heb ik er geen zin meer in).

Kleine waarschuwing: mocht je Ubuntu willen proberen op je fakeraid setup, vergeet dan niet een backup te maken van je data en misschien nog wel belangrijker: zorg voor betrouwbare repair software voor het geval er iets fout gaat. Bij mij was bijna m'n harde schijf indeling kapot gegaan, wat normaal zou betekenen dat je data kwijt is. Hiervoor heb zou je bijvoorbeeld een Ultimate Boot CD for Windows klaar kunnen leggen welke dit kan oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 10-06-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Farmerwood schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:48:

edit:
Mirror gevonden: http://mirror.anl.gov/pub/ubuntu-iso/ (wel retetraag maargoed)

edit2:
lol de orginele link werkt nog wel gewoon:
http://cdimage.ubuntu.com...kubuntu-6.06-dvd-i386.iso
Met 2,5 MB/s gaat dat een stuk sneller. :)
Bij de meukpost van Ubuntu 6.06 staat ook een linkje naar de ftp server van TUDelft. Dat is in ieder geval een hele snelle mirror, en anders kan je gemakkelijk de .torrent pakken (deze is van de Kubuntu desktop CD). Ik zie trouwens dat je op zoek bent naar de dvd. Waarom is dat? Staan daar ook alle multiverse en non-free packages op ofzo? Ik vond het handiger om eerst gewoon ubuntu te installeren en dan de rest te installeren vanaf de nl.archive.ubuntu.com mirror.

edit: HIER toch een nl mirror gevonden voor de dvd

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 10-06-2006 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje m.b.t. compiz. Ik heb hem ge-update met de repo van beerorkid maar nu zijn mijn menu's niet meer "wobbly". Dat was voorheen wel als ik bijv Applications of mijn Firefox bookmarks opende. Ze openen nu gewoon "stijf" zoals normaal. Ik heb al gset-compiz geinstalleerd maar kan die optie nergens terug vinden? Iemand toevallig enig idee waar ik dat terug kan vinden en aan kan zetten? :9

Zoals altijd, als je het ergens vraagt vind je het :S
gset-compiz > plugins > wobbly > map shiver effect aanvinken > en dan bovenin bij Map met Friction en Spring K spelen om het effect wat standaard wel heel erg irritant is op een normaler niveau te brengen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
gwystyl schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 21:05:
[...]
Ik zie trouwens dat je op zoek bent naar de dvd. Waarom is dat? Staan daar ook alle multiverse en non-free packages op ofzo? Ik vond het handiger om eerst gewoon ubuntu te installeren en dan de rest te installeren vanaf de nl.archive.ubuntu.com mirror.
Zoals in mijn post al staat zag ik bij de cd niet direct een optie tot installeren en de liveversie geeft zwart beeld hier. Mijn X700 mobile wordt niet goed herkent. Had ik bij Breezy ook.
Ik doe normaal idd ook een minimale install en trek dan via apt de rest vanaf internet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Farmerwood: waarom pak je dan niet de server-installer (lekker klein) - die installeert geen X, dus kan er weinig misgaan met je X700. Daarna haal je tegelijk de packages kubuntu-desktop en fglrx-xorg (of hoe die laatste ook heet) binnen met aptitude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farmerwood schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:29:
[...]

Zoals in mijn post al staat zag ik bij de cd niet direct een optie tot installeren en de liveversie geeft zwart beeld hier. Mijn X700 mobile wordt niet goed herkent. Had ik bij Breezy ook.
Ik doe normaal idd ook een minimale install en trek dan via apt de rest vanaf internet binnen.
Als je zwart beeld krijgt bij de Live-CD moet je gewoon voor Safe Graphics Mode kiezen in 't opstartmenutje, werkte bij mij wel iig...
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 00:28:
Even een vraagje m.b.t. compiz. Ik heb hem ge-update met de repo van beerorkid maar nu zijn mijn menu's niet meer "wobbly". Dat was voorheen wel als ik bijv Applications of mijn Firefox bookmarks opende. Ze openen nu gewoon "stijf" zoals normaal. Ik heb al gset-compiz geinstalleerd maar kan die optie nergens terug vinden? Iemand toevallig enig idee waar ik dat terug kan vinden en aan kan zetten? :9

Zoals altijd, als je het ergens vraagt vind je het :S
gset-compiz > plugins > wobbly > map shiver effect aanvinken > en dan bovenin bij Map met Friction en Spring K spelen om het effect wat standaard wel heel erg irritant is op een normaler niveau te brengen.
Klopt de volgorde van de plugins nog wel? Die was bij mij namelijk wel een keer in de war geschopt.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Save mode werkte niet. Had ik al geprobeerd.

Heb intussen Kubuntu draaien. Typ dit ook vanuit Kubuntu. Heb gewoon de textinstall gedaan en via apt fglrx geinstalleerd. Dat werkt prima.

alleen de acpi werkt niet helemaal lekker nog. Eens kijken of ik daar nog wat voor kan vinden. (asus laptop) Verder werkt alles prima. Zelfs de knoppen om Bluetooth en Wifi te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik heb net de ubuntu versie van azureus geinstalleerd maar ik heb een nogal vreemd probleempje: de "waarschuwingsbalk" rechts onderin van azureus gaat niet weg bij mij (bijv waarschuwing dat je poorten niet goed staan oid). Ik kan niet klikken op de verberg knop -> althans hij reageert er niet op. Iemand anders die hetzelfde heeft??

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
HetWonder schreef op zondag 11 juni 2006 @ 15:02:
Ik heb net de ubuntu versie van azureus geinstalleerd maar ik heb een nogal vreemd probleempje: de "waarschuwingsbalk" rechts onderin van azureus gaat niet weg bij mij (bijv waarschuwing dat je poorten niet goed staan oid). Ik kan niet klikken op de verberg knop -> althans hij reageert er niet op. Iemand anders die hetzelfde heeft??
Ja, maar dat is geen probleem van ubuntu alleen. Ik had hetzelfde probleem ook op ubuntu 6.06, maar ik heb het probleem ook op archlinux...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Shit dat is dus niet te verhelpen.. kan je die meldingen niet uit zetten op een of andere manier want dit is fokking irritant ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
bij de opties (en dan plugins -> upnp denk ik) kan je de errorboodschappen voor upnp errors alvast afzetten, ik heb zo'n vermoeden dat dat de warnings zullen zijn die je krijgt...

[ Voor 4% gewijzigd door mouse256 op 11-06-2006 16:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:09:
[...]
Klopt de volgorde van de plugins nog wel? Die was bij mij namelijk wel een keer in de war geschopt.
Jaja, alles klopt verder gewoon, alleen stond er nog meer niet standaard aan na deze upgrade. Ik moest de settings van compiz even naar default brengen om alles te laten werken zoals zou moeten. Mischien wel even handig voor degene met hetzelfde "probleem" of mensen die de settings van hun compiz per ongeluk verknoeid hebben:

Compiz moet niet geladen zijn, en dan deze 2 in je terminal uitvoeren:
gconftool-2 --shutdown
gconftool-2 --recursive-unset /apps/compiz

Even X restarten.
Dit resette bij mij de hele boel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 08:46
Allereerst: ik wil echt graag overstappen naar linux!

Is er iemand met goede ervaringen op het gebied van support voor TV kaarten (ik heb de WinTV PVR-150) en een applicatie zoals Windows XP Media Center Edition?

Ik heb MythTV gevonden (via http://www.telecomwereld.nl/oslinmc.htm), maar wat ik eruit begrijp is dit een los Operating System. Tevens hebben zij het over Freevo (http://freevo.sourceforge.net/) en nog iets (duits-alert: http://www.heise.de/ct/ftp/projekte/vdr/). Daarnaast heb ik nog wat gelezen over een Linix Media Center applicatie van Cyberlink en Intervideo.

Maar het moet natuurlijk wel samenwerken met Ubuntu, en ik ben echt noobie. Iemand hier positieve ervaringen en tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Nevie schreef op zondag 11 juni 2006 @ 22:38:

Is er iemand met goede ervaringen op het gebied van support voor TV kaarten (ik heb de WinTV PVR-150) en een applicatie zoals Windows XP Media Center Edition?

Ik heb MythTV gevonden (via http://www.telecomwereld.nl/oslinmc.htm), maar wat ik eruit begrijp is dit een los Operating System. Tevens hebben zij het over Freevo (http://freevo.sourceforge.net/) en nog iets (duits-alert: http://www.heise.de/ct/ftp/projekte/vdr/). Daarnaast heb ik nog wat gelezen over een Linix Media Center applicatie van Cyberlink en Intervideo.

Maar het moet natuurlijk wel samenwerken met Ubuntu, en ik ben echt noobie. Iemand hier positieve ervaringen en tips?
Toch MythTV.

MythTV is een applicatie dus geen OS. De backend draait als service en neemt programma's op zoals je ze aangeeft. De frontend is een grafische applicatie zoals bij Windows.
Het is niet zo makkelijk op te zetten als MCE, maar is wel enorm krachtig en bovendien gratis.
Mijn thuisserver heeft als extraatje een TV-kaart en draait MythTV.
Via een webinterface kan ik wereldwijd de programmagids opvragen en opnames inplannen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Ik ben sindskort dus overgestapt op ubuntu. Natuurlijk wil ik nog wel graag me films en muziek van usenet kunnen downloaden. Ik kan alleen geen goede programma's hiervoor vinden. Voor het downloaden gebruik ik nu klibido. Het is een bagger programma, maar het volstaat. Bestaan er onder linux ook programma's voor het parren? En hoe kan ik die vele rar bestandjes in 1 keer uitpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor, die bestaan zeker.
Je hebt par2cmdline voor linux.

Zelf gebruik ik altijd hellanzb voor het downloaden van nieuwsgroepen (nzb's genereren op bijv binsearch ).
Het is een commandline util die alles op de achtergrond doet. Ideaal!
Gewoon progje starten, deze monitort vervolgens een (door jou opgegeven) dir.

Als je dan in die dir een nzb zet gaat ie em downloaden, parren en unrarren volledig automatisch.
Geen omkijken naar. Je hebt gewoon ff later alles uitgepakt op je disk staan en alle zooi (rar's en par's zijn alweer verdwenen)
Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hellanzb! Het heeft alleen geen gui, het werkt vanuit de terminal. hij download, part en rart automatisch voor je (als je een .nzb in een bepaalde folder plaatst en je wacht eventjes tottie klaar is met downloaden/uitpakken dan staan je files netjes klaar in de toegewezen dir).

Hier een tut voor 5.10, maar hij werkt probleemloos op mijn 6.06
http://ubuntuforums.org/s...hp?t=169749&highlight=nzb

En voor het los downloaden van headers gebruik ik Pan (ondersteund geen .nzb voor zover ik weet), ik wil geen KDE meuk op mijn pc dus klibido is geen optie, en naast Pan heb ik geen programma (met gui) voor gnome/gtk kunnen vinden die wel nzb ondersteund.

Maar als je eenmaal hellanzb onder de knie hebt wil je niks anders meer.

En voor het parren is er par2, en met rar kun je archiefjes die zijn opgesplitst uitpakken, deze werken allebei vanuit de terminal. Voor rar is er dacht ik ook een alternative die wel in de gui integreert, of in je archive manager. Maar daar weet ik het fijne niet van.

Pan, par2 en rar kun je iig in Synaptic vinden (wellicht nog extra repositories aanzetten (multiverse/universe)).

Owja, en ftd4linux heb je al gevonden?

/edit: te laat.... en dat op dit tijdstip. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Cool, ga ik toch maar eens naar kijken. Dat programma klinkt echt ideaal! Op me fileserver een dir toewijzen. Via samba nzbtjes neerplempen en gaan met die banaan. AL het rekenwerk voor par ed word op me server gedaan. Dat kost me normale pc dus geen capaciteit meer :D Een betere oplossing kon ik niet verzinnen. Hopelijk kan je ook op een normale manier nakijken wat de download snelheid is en hoevoeel tijd het nog kost.
Ftd4linux heb ik al gevonden. Ik krijg daarme alleen nog de foutmelding dat ik geen geldige key heb.

Bedankt voor de reacties

[ Voor 11% gewijzigd door E-jey op 12-06-2006 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Nevie schreef op zondag 11 juni 2006 @ 22:38:

Ik denk dat hier alles staat wat je wilt weten:
[howto] General 6.06 - Installing MythTV on Ubuntu 6.06 (Dapper) with a Hauppauge PVR-150/250/350/500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de terminal staan zowel de downloadsnelheden en de resterende tijd. :)

En voor ftd moet je dit commando even in je terminal uitvoeren
gpg --recv 1135D466 && gpg --export --armor 1135D466 | sudo apt-key add -
(bron: http://www.ftd4linux.nl/?page=downloads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 00:20:
....

En voor het los downloaden van headers gebruik ik Pan (ondersteund geen .nzb voor zover ik weet), ik wil geen KDE meuk op mijn pc dus klibido is geen optie, en naast Pan heb ik geen programma (met gui) voor gnome/gtk kunnen vinden die wel nzb ondersteund.

....
Pan 0.99 ondersteund nu ook .nzb files.
http://pan.rebelbase.com/download/

Inderdaad Klibido is niet echt het mooiste usenet programma. Ook Pan tipt niet aan Grabit of newsleecher. De optie voor .nzb is nieuw in deze pan versie.
Aan de functionalieit zal nog wel wat getimmerd worden, mijn inziens loopt deze beter als "BNR2 of Klibido".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb dit weekend Ubuntu 6.06 gedownload, na een tijd gebruik gemaakt te hebben van 5.10..

Ik installeren, eindelijk blij: native support voor mn wifi en stuff..os geinstalleerd en wat blijkt: hij is enórm traag..geen idee waardoor het kwam, aangezien alles leek te werken en stuff, toen dacht ik dat het er misschien aanlag dat mn videokaart nog niet geinstalleerd was, dat gedaan en nog steeds geen effect..na een tijd zoeken en brainstormen met een maat van me kwamen we op het idee om bij de boot opties vga=792 noapic nolapic te zetten, aangezien dat wordt aangegeven op de wiki van ubuntu zelf, maar ook dit had geen effect (buiten het feit dat de installatie in een hogere resolutie werdt uitgevoerd)...

laptop is een HP NX6125..ik heb al gegoogled maar ik kan geen soortgelijke problemen vinden over mensen met een traag werkende ubuntu.

Wat denken jullie? Hardware probleem? OS niet geschikt voor mn laptop? (de Breezy en Hoary versies werken beide perfect) of toch een brakke DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 09:11:
Hmm, ik heb dit weekend Ubuntu 6.06 gedownload, na een tijd gebruik gemaakt te hebben van 5.10..

Ik installeren, eindelijk blij: native support voor mn wifi en stuff..os geinstalleerd en wat blijkt: hij is enórm traag..geen idee waardoor het kwam, aangezien alles leek te werken en stuff, toen dacht ik dat het er misschien aanlag dat mn videokaart nog niet geinstalleerd was, dat gedaan en nog steeds geen effect..na een tijd zoeken en brainstormen met een maat van me kwamen we op het idee om bij de boot opties vga=792 noapic nolapic te zetten, aangezien dat wordt aangegeven op de wiki van ubuntu zelf, maar ook dit had geen effect (buiten het feit dat de installatie in een hogere resolutie werdt uitgevoerd)...

laptop is een HP NX6125..ik heb al gegoogled maar ik kan geen soortgelijke problemen vinden over mensen met een traag werkende ubuntu.

Wat denken jullie? Hardware probleem? OS niet geschikt voor mn laptop? (de Breezy en Hoary versies werken beide perfect) of toch een brakke DVD?
Er is wel degelijk iets te vinden op ubuntuforums.org :P ik heb er namelijk het zelfde probleem gepost 8)7

Wat bedoel je precies met traag? opstarten van firefox (20+ seconden), gnome-terminal, gedit, allemaal crimineel traag? om nog maar te zwijgen over de eerste keer dat je het main-menu opent?
Voor de rest werkt het wel vlot, eens ik dus het programma dat ik wil gebruiken open heb...firefox met zoveel tabs ik wil werkt gewoon heel vlot, maar de eerste instantie openen is :S

P.S. ik heb een P4 1.8GHz, 512mb ram, zou snel genoeg moeten zijn...

Zelf ben ik aan het wachten op de cd's die ik via shippit heb besteld om een verse install te doen, de huidige die ik draai is de final die er gekomen is na updaten van een beta die ik geinstalleerd had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nouja zoiezo het inladen van het inlogscherm gaat al enorm langzaam, om nog maar te zwijgen over hoelang het duurt voor nautilus etc. geladen zijn..als ik dan eenmaal in gnome zelf zit, duurt het ook nog eens eeuwen voor uberhaupt een highlight op een menu item zichtbaar wordt, en het menu geopend wordt..Dit gaat zo constant door..

Ik zit ook te wachten op de cd's die ik heb besteld, maar dat kan 4-6 weken duren dus..

P.S. ik heb vergelijkbare systeemeisen, maar dat snapte je al ;)

P.P.S. ik heb hem niet geupgrade van een beta/release client af, maar gewoon de final gedownload als DVD iso..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 09:11:

* John_Glenn heeft ook een nx6125 met Ubuntu 6.06 en is redelijk tevreden....

Voor mij waren de kernel opties "noapic nolapic" voldoende om het timerprobleem op te lossen. Ik heb hier een hoop info op een hoop geveegd over Ubuntu op deze laptop: http://ubuntuforums.org/s...php?p=1095897&postcount=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en die kernel opties heb je toegevoegd in menu.lst? of nog ingesteld bij de installatie opties? Zou je in het eerste geval je menu.lst kunnen laten zien, en in het tweede geval misschien hoe jouw installatie opties er precies uitzagen? ik kom er écht niet meer uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:22:
en die kernel opties heb je toegevoegd in menu.lst? of nog ingesteld bij de installatie opties? Zou je in het eerste geval je menu.lst kunnen laten zien, en in het tweede geval misschien hoe jouw installatie opties er precies uitzagen? ik kom er écht niet meer uit..
http://ubuntuforums.org/s...php?p=1104618&postcount=7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 08:46
E-jey schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:52:
Ik ben sindskort dus overgestapt op ubuntu. Natuurlijk wil ik nog wel graag me films en muziek van usenet kunnen downloaden. Ik kan alleen geen goede programma's hiervoor vinden. Voor het downloaden gebruik ik nu klibido. Het is een bagger programma, maar het volstaat. Bestaan er onder linux ook programma's voor het parren? En hoe kan ik die vele rar bestandjes in 1 keer uitpakken?
Moet je even deze site checken: http://www.binaries4all.nl/linux/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, daar ga ik even naar kijken als ik straks thuis ben..ik had dat wel gedaan maar nog niet mn grub geupdate..misschien dat het daar aan ligt

ik hou jullie op de hoogte :) bedankt voor de info iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Zijn er geen live cd's van (k)ubuntu? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matinez schreef op maandag 12 juni 2006 @ 07:32:
[...]

Pan 0.99 ondersteund nu ook .nzb files.
http://pan.rebelbase.com/download/

Inderdaad Klibido is niet echt het mooiste usenet programma. Ook Pan tipt niet aan Grabit of newsleecher. De optie voor .nzb is nieuw in deze pan versie.
Aan de functionalieit zal nog wel wat getimmerd worden, mijn inziens loopt deze beter als "BNR2 of Klibido".
Geweldig :D Strax even uitproberen. Ik gebruikte op Windows altijd Grabit, en dat programma mis ik wel idd.

En voor de gezelligheid even een shotje:
(Ubuntu 6.06 met Xgl/compiz en de laatste beta van Vista in VMware)

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/8563/vmwarevista2mini29iu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 00:50:
[...]

In de terminal staan zowel de downloadsnelheden en de resterende tijd. :)

En voor ftd moet je dit commando even in je terminal uitvoeren
gpg --recv 1135D466 && gpg --export --armor 1135D466 | sudo apt-key add -
(bron: http://www.ftd4linux.nl/?page=downloads)
Die had ik ook al gevonden. Hij voegt de key alleen niet toe als je hem als normale gebruiker intikt of met sudo. Onder root werkt ie wel....

[ Voor 3% gewijzigd door E-jey op 12-06-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik ging dat programmatje net ff uitproberen en op het moment dat ik ga verbinden klapt in de hele straat alles van UPC d'r uit...

het zal toch niet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juggernaut schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:42:
[...]

ik ging dat programmatje net ff uitproberen en op het moment dat ik ga verbinden klapt in de hele straat alles van UPC d'r uit...

het zal toch niet? :D
lol :P Het is inderdaad een krachtig programma, maar dat het zo krachtig is wist ik zelf ook nog niet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvroeg... Is het ook mogelijk om transparency voor vast in te stellen?

Ik heb Xgl nu heerlijk vlot en stabiel draaien, maar een standaar transparant terminal zou wel lache zijn in plaats van de hele te <alt>+scrollen.

Ik heb t geprobeerd met transset e.d. maar die bewaren de instelling niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:04
Ik heb geen ervaring met XGL, maar ik heb me terminal gewoon transparant door naar Settings te gaan en dan in Schema te spelen... Of bedoel je dat niet ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet idd dat die optie bestaat. Helaas is dat geen echte transparantie, maar laat ie dan gewoon de background zien...
Ik wil 'm ook over vensters heen kunnen gebruiken zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
Ik word er helemaal gek van :
Zit nu all 3 dagen om mijn refreshrate te instellen. Deze guide heb ik geprobeerd: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=83973
Maar helaas zonder succes. Steeds krijg ik error van :

fatal error
no screens found

als ik in de xserver-xorg ben aan configureren , kan ik zonder herconfigureren van ale goed-werkender hardeware niet alleeen direct mijn monitor configureren??? Ik weet niet wat voor video buffer memory size moet instellen en er word ook gevraagd naar The monitor syncronisation ranges( wat moet ik hier , want altijd doe ik YES) :?
Met editeren van xorg.conf , krijg ik ook hetzelfde error. Driverd van ATI zijn wel goed instaleerd maar ik kijg de refreshrate niet geconfigureerd.

Hoe moet ik nu verder, is er geen simpele manier om de refreshrate van dit systeem te conf??

Pliss HELP.

[ Voor 38% gewijzigd door SlowikPL op 12-06-2006 23:23 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sudo cp /etc/X11/xorg.conf_backup /etc/X11/xorg.conf

in de terminal invoeren als je X niet meer in komt doordat je er bijv. per ongeluk in hebt lopen knoeien (foutjes zijn menselijk enzo).

Met je refreshrate probleem kan je niet helpen. Hier herkende die dat allemaal out-of-the-box.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 23:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
OK, ik ben ook aan de Ubuntu. Het is me gelukt de NVIDIA drivers te installeren (een soort "classic" probleem lijkt het), alles werkt naar behoren. Progammatuur is dik in orde maar ik kan maar niet wennen aan de fonts. Ik heb 'r al een hoop over gelezen in de forums bv deze en deze, de tips opgevolgd, diverse tweaks middels andere fonts (ook alle Windows fonts gecopieerd naar de GNOME font folder), dpi-correctie, font-rendering opties, smoothing/hinting maar ik krijg het niet veel beter dan dit:

Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/4366/screenshot3py.th.png

Op het eerste gezicht niet heel lelijk en al een stuk beter dan in het begin maar als je d'r continu tegenaan moet zitten kijken en je bent de kristalheldere fonts van Windows gewend word ik hier niet blij van. Teveel schaduw hier en daar, wegvloeien van letters. Niet mooi. Toch zie ik heel behoorlijke screenshots voorbij komen. Het kan dus blijkbaar wel. Is best grappig, had niet gedacht dat ik me hier zo zou aan irriteren. Fonts zijn er en zien er altijd scherp uit? Nee dus. Iemand nog een iets structureler oplossing voor verbetering van de lettertype-display? Ben benieuwd..

[ Voor 4% gewijzigd door Compunologist op 13-06-2006 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Laatst online: 05-09 00:30
Heb je wel de mstcorefonts (oid) geinstalleerd? Moet je wel even de universe enablen in sources.list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyphOn schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 00:04:
[...]

Heb je wel de mstcorefonts (oid) geinstalleerd? Moet je wel even de universe enablen in sources.list
msttcorefonts (dubbel t), dat zoekt wat makkelijker in Synaptic :)

En mijn fonts zien er hier op GoT gewoon standaard goed leesbaar uit, hetzelfde als al het andere wat ik te lezen krijg in Ubuntu. Mijn ervaring is dan ook dat je niet moet gaan zitten tweaken/finetunen aan fonts, want het wordt er imo alleen maar erger op.

Ik heb wel msttcorefonts geprobeerd, bijv op de tweakers frontpage is het standaard lettertype nogal "uit balans" maar ik vind dat niet mooi passen bij de rest van mn gui.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/6168/fonts9ur.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

SlowikPL schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:52:
Zit nu all 3 dagen om mijn refreshrate te instellen. Deze guide heb ik geprobeerd: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=83973

fatal error
no screens found
Vaag, wat stel je dan allemaal in na de installatie? Het enige wat ik doe, ik nvidia-glx installeren, even checken of in xorg.conf de driver wel is ingesteld op 'nvidia' ipv 'nv', de horizontale en verticale frequentie instellen en de resolutie 1280x1024 toevoegen.

Videobufferdingen en weet ik wat allemaal zou je niet moeten hoeven in te stellen lijkt mij.

Trouwens, in dat topic waar je naar linkt worden trouwens een aantal voorbeeld modelines gegeven, het is niet niet de bedoeling dat je die letterlijk overneemt! Al die getalletjes zijn timing settings die specifiek zijn voor een bepaalde monitor. Bij een gemiddelde recente videokaart/monitor heb je geen modelines nodig voor zover ik weet. Wordt die informatie tegenwoordig niet door monitoren zelf aangeleverd? (dmv EDID?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08

BCC

HetWonder schreef op zondag 11 juni 2006 @ 15:02:
Pluk de laatste versie van de website van azeurus, daar zit het probleem niet meer in.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
SyphOn schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 00:04:
[...]

Thanks, had ik al gedaan
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 00:27:
[...]

msttcorefonts (dubbel t), dat zoekt wat makkelijker in Synaptic :)

En mijn fonts zien er hier op GoT gewoon standaard goed leesbaar uit, hetzelfde als al het andere wat ik te lezen krijg in Ubuntu. Mijn ervaring is dan ook dat je niet moet gaan zitten tweaken/finetunen aan fonts, want het wordt er imo alleen maar erger op.
Met dubbel t, check. Ik heb inmiddels nog 's wat zitten spelen en het lijkt er steeds meer op dat het te maken heeft met het kunnen aan/uitzetten van fontsmoothing. Dit is wel mogelijk voor de system fonts maar niet voor de tekst/menu's zoals die worden weergegeven in bv. Firefox. Check m'n screenshot, de fonts in de balk helemaal boven/onder en bv de menu's van VLC zien er 100% uit. Vergelijk die met de tekst van Firefox..

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/1561/screenshot15mz.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Als je msfonts installleerd krijg je vaak slechte fonts met AA in firefox. Wat ik dan doe is mijn fonts in firefox zelf instellen, bv Bitstream Vera Sans als standaard font en bij advanced Ook alles behalve de eerst op Bitstream Vera Sans zetten. Dat ziet het er gewoon goed uit :) Maar als je percee windows fonts wilt, moet je fonts.conf gaan configgen, zodat hij alleen windows fonts AA uitzet en vanaf 12 oid. suc6

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
joRDzz schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:39:
Als je msfonts installleerd krijg je vaak slechte fonts met AA in firefox. Wat ik dan doe is mijn fonts in firefox zelf instellen, bv Bitstream Vera Sans als standaard font en bij advanced Ook alles behalve de eerst op Bitstream Vera Sans zetten. Dat ziet het er gewoon goed uit :) Maar als je percee windows fonts wilt, moet je fonts.conf gaan configgen, zodat hij alleen windows fonts AA uitzet en vanaf 12 oid. suc6
OK, ik blijf voorlopig bij de windows fonts. Ik heb "screen font anti-aliasing" uitgezet in OpenOffice en dat deed wonderen. Vervolgens bleek na herstarten van de xserver middels [CTRL][ALT][BACKSPACE] dat Firefox ook niet meer deed aan AA! Top! Precies wat ik wil! Blijft toch gek, ik zit hier achter een TFT en dat anti-aliasing was toch vooral bedoeld voor TFT's? Het zal wel aan mijn ogen liggen.

Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/7459/screenshot23gh.th.png

Dat ziet er beter uit. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik wilde eerst nooit geloven in andere fonts , het interreseerde me ook niet zo.
Maar nu ik die screenshot van je zie , heb ik toch maar besloten om de msfonts te installeren.
Dat leest op meerdere websites toch een stukje prettiger.
Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/2135/schermafdruk7gd.th.png
Inderdaad ik vind dit toch een hele verademing!!!

EDIT:

Miischien een beetje een n00b vraagje , maar toen ik mandrake 10.1 gebruikte , had je SMB4K.
Dat vond ik echt een ideaal programma om netwerklocaties mee te mounten.
Is er een soort gelijke applicatie onder GNOME zodat ik gemakkelijk mijn windows shares etc van mijn w2k3 server kan mounten.
Ik weet dat SMB4K ook onder gnome te draaien is , maar ik zoek liever een applicatie wat voor GNOME zelf geschreven is

[ Voor 54% gewijzigd door degroot op 13-06-2006 11:39 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:44

killercow

eth0

degroot schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:33:

Miischien een beetje een n00b vraagje , maar toen ik mandrake 10.1 gebruikte , had je SMB4K.
Dat vond ik echt een ideaal programma om netwerklocaties mee te mounten.
Is er een soort gelijke applicatie onder GNOME zodat ik gemakkelijk mijn windows shares etc van mijn w2k3 server kan mounten.
Ik weet dat SMB4K ook onder gnome te draaien is , maar ik zoek liever een applicatie wat voor GNOME zelf geschreven is
Je kunt bij system toch gewoon servers aanmaken?
Dan kun je iig in gnome gewoon smb drives linken.

Als je ze echt wilt mouten als een map op je disk moet je smbfs installeren en dan in je fstab de juiste gegevens toevoegen.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Het fijna van SMB4K komt mede door het volgende.
Windows 2003 heeft een hele aparte securtiy policy.
Hier moet heel de tijd , bijvoorbeeld als me laptop gereboot is , eerst een aanpassing in de policy gemaakt worden.

Dus als met jouw oplossing mijn laptop reboot , koppelt hij niet gelijk mijn schijven aan.
Dan moet ik dus eerst weer een policy aanpassen en dan zorgen dat samba opnieuw start ofzo(weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat).
Met SMB4K hoefde ik alleen maar even opnieuw de share aan te klikken , en maakte hij wel de goede share aan.

Daarom zou ik het liever met een soortgelijk programmatje doen ipv allerlei terminal acties uit te voeren

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm

ik had een guide gevonden voor Xgl op ATI, en ik kon een aantal stappen gewoon goed voltooien, maar daarna ging het mis..

Iemand hier al ervaringen met xgl op een ATI kaart? Het is iig wel mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:34:
hmm

ik had een guide gevonden voor Xgl op ATI, en ik kon een aantal stappen gewoon goed voltooien, maar daarna ging het mis..

Iemand hier al ervaringen met xgl op een ATI kaart? Het is iig wel mogelijk..
Misschien handig om te vermelden welke guide en waar het precies mis ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:23

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

SlowikPL schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:52:

fatal error
no screens found

als ik in de xserver-xorg ben aan configureren , kan ik zonder herconfigureren van ale goed-werkender hardeware niet alleeen direct mijn monitor configureren??? Ik weet niet wat voor video buffer memory size moet instellen en er word ook gevraagd naar The monitor syncronisation ranges( wat moet ik hier , want altijd doe ik YES) :?
Met editeren van xorg.conf , krijg ik ook hetzelfde error. Driverd van ATI zijn wel goed instaleerd maar ik kijg de refreshrate niet geconfigureerd.

Hoe moet ik nu verder, is er geen simpele manier om de refreshrate van dit systeem te conf??

Pliss HELP.
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

en dan stap voor stap alles ff instellen.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 15:02

zAo

GPLv2 Fanboy

RZB schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:52:
[...]

sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

en dan stap voor stap alles ff instellen.
Je buffersize kun je leeglaten, maar je hsync en vsync moet je wel exact invullen! Ik denk overigens ook dat dit het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Ik heb dit wel 10x gedaan met sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Dit is mijn refreshrate in boekje Iiyama VisionMaster Pro 454, en zo shrijf ik ook precies in

Horizontal: 30.0 - 130.0
Vertikal: 50.0 - 200.0

Ik heb ook geprobeerd mer wat mindere waardes , maar ik krij altijd hetzelfde error!!!

Dit heb ik nu staan:

Section "Monitor"
Identifier "Generic Monitor"
HorizSync 30.0 - 100.0
VertRefresh 50.0 - 150.0
Option "DPMS"
EndSection

Heel eg vreemd, want met deze waardes ( die ik persoonlijk gemodificeerd heb) kom ik ook niet verder van 60Mhz :?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

SlowikPL schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:58:
Ik heb dit wel 10x gedaan met sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Dit is mijn refreshrate in boekje Iiyama VisionMaster Pro 454, en zo shrijf ik ook precies in

Horizontal: 30.0 - 130.0
Vertikal: 50.0 - 200.0

Ik heb ook geprobeerd mer wat mindere waardes , maar ik krij altijd hetzelfde error!!!

Dit heb ik nu staan:

Section "Monitor"
Identifier "Generic Monitor"
HorizSync 30.0 - 100.0
VertRefresh 50.0 - 150.0
Option "DPMS"
EndSection

Heel eg vreemd, want met deze waardes ( die ik persoonlijk gemodificeerd heb) kom ik ook niet verder van 60Mhz :?
Hmm... Misschien worden de waarden niet goed geparsed, versimpel het eens naar:
code:
1
2
3
4
5
6
Section "Monitor"
    Identifier  "Generic Monitor"
    HorizSync   30-100
    VertRefresh 50-100
    Option      "DPMS"
EndSection
Want dat mag gewoon zo. En heb je nog geprobeerd die modelines weg te halen? Dit is bijvoorbeeld mijn Screen section:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Section "Screen"
        Identifier      "Default Screen"
        Device          "NVIDIA Corporation NV43 [GeForce 6600 GT]"
        Monitor         "Generic Monitor"
        DefaultDepth    24
        SubSection "Display"
                Depth           24
                Modes           "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480"
        EndSubSection
EndSection
Geen modelines, geen 1/4/8/15/16 bits modussen die ik toch niet gebruik... Gewoon kort maar krachtig.

En voor de volledigheid ook mijn Device section:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Section "Device"
        Identifier      "NVIDIA Corporation NV43 [GeForce 6600 GT]"
        Driver          "nvidia"
        BusID           "PCI:1:0:0"
        Option          "NoLogo"        "true"
        Option          "RenderAccel"   "true"
EndSection
(Mocht je het gaan overnemen, let dan op dat het BusID bij jou anders kan zijn.)

[edit]
Ben nog even wezen zoeken, ik las ergens van iemand de oplossing om de EDID informatie van de monitor te negeren. Daarvoor kun je in de Device sectie dit regeltje toevoegen:
code:
1
Option "UseEdidFreqs" "false"

[ Voor 58% gewijzigd door Bergen op 14-06-2006 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Bergen schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 00:19:
[...]
Hmm... Misschien worden de waarden niet goed geparsed, versimpel het eens naar:
Section "Monitor"
	Identifier	"Generic Monitor"
	HorizSync	30-100
	VertRefresh	50-100
	Option		"DPMS"
EndSection
Want dat mag gewoon zo. En heb je nog geprobeerd die modelines weg te halen? Dit is bijvoorbeeld mijn Screen section:
Section "Screen"
        Identifier      "Default Screen"
        Device          "NVIDIA Corporation NV43 [GeForce 6600 GT]"
        Monitor         "Generic Monitor"
        DefaultDepth    24
        SubSection "Display"
                Depth           24
                Modes           "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480"
        EndSubSection
EndSection
Geen modelines, geen 1/4/8/15/16 bits modussen die ik toch niet gebruik... Gewoon kort maar krachtig.
Bedankt voor all je hulp. Helaas het werkt "nog" niet. Ik heb alleen een Depth dat is 24 bit.

Morgen zaal i mijn gehele config posten. Wat een systeem , dat heb ik nog nooit meegemaakt dat het zo lang duurde vordat ik een "klein" herkennning foutje 3 dagen was aan het herstellen.

[ Voor 9% gewijzigd door SlowikPL op 14-06-2006 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik heb echt net m'n post geedit met een regeltje over de EDID informatie, misschien kun je dat nog proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

SlowikPL schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 00:43:
[...]
Morgen zaal i mijn gehele config posten. Wat een systeem , dat heb ik nog nooit meegemaakt dat het zo lang duurde vordat ik een "klein" herkennning foutje 3 dagen was aan het herstellen.
Tja, XGL is ook nog zo BETA als wat. Verwachtte je nou echt dat het out of the box direct zou werken? Dat krijg je als je cutting edge wil draaien :)

[ Voor 8% gewijzigd door BCC op 14-06-2006 09:32 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

BCC schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:31:
[...]

Tja, XGL is ook nog zo BETA als wat. Verwachtte je nou echt dat het out of the box direct zou werken? Dat krijg je als je cutting edge wil draaien :)
Moah, zo cutting edge vind ik het nou ook weer niet. Ik draai het al een paar maandjes naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:13

TheFirepit

Vuurbal

Hoe kan je nou eigenlijk met de grafische installer via de desktop cd de partities goed instellen?

Ik heb nu het volgende:
hda1: ext3: staat Fedora Core 5 op: 9.32 GB
hda2: extended: 27.95 GB
hda5: fat32: downloads: 17.60 GB
hda6: fat32: belangrijke zooi: 6.96 GB
hda7: linux-swap: 3:39 GB

En hetgene wat ik wil wat het wordt is dit:
hda1: ext3: Ubuntu 6.06: 9.32 GB

Hoe krijg ik dat voor elkaar met dat grafische partition programma? Ik kan niet eens gewoon (zoals bij de vorige versies wel kon, maar dan via de install cd) zeggen dat hij hda1 moet formatteren en dat hij die moet gebruiken als / ...

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
EngelF schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:48:
Hoe kan je nou eigenlijk met de grafische installer via de desktop cd de partities goed instellen?

Ik heb nu het volgende:
hda1: ext3: staat Fedora Core 5 op: 9.32 GB

En hetgene wat ik wil wat het wordt is dit:
hda1: ext3: Ubuntu 6.06: 9.32 GB

Hoe krijg ik dat voor elkaar met dat grafische partition programma? Ik kan niet eens gewoon (zoals bij de vorige versies wel kon, maar dan via de install cd) zeggen dat hij hda1 moet formatteren en dat hij die moet gebruiken als / ...
Dat partitioneren bestaat ongeveer uit 2 stappen. Eerst deel je je HD in in partities, dan kun je in het volgende scherm mount points aangeven (zoals / en /home en swap)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:13

TheFirepit

Vuurbal

Cyphax schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:59:
[...]

Dat partitioneren bestaat ongeveer uit 2 stappen. Eerst deel je je HD in in partities, dan kun je in het volgende scherm mount points aangeven (zoals / en /home en swap)
Ok thanks, zo werkt het dus. Erg handig dat ze het er ook even bij vertellen |:(

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De combinatie WPA en Ubuntu Breezy/Dapper werkte gewoon weg niet op mjn wifi chipset (IPW2200). Out of the box gaat het configureren niet.

Nadat ik meerdere how to's heb gevolgd, is het nu werkende.
De volgende howto wil ik aanraden voor WPA gebruikers i.c.m. IPW2100, IPW2200 en de IPW2915.
http://www.ubuntuforums.o...d.php?p=703020#post703020

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Laatst online: 11-09 10:14

Cramthabam

Leef en laat leven

SlowikPL schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 00:43:
[...]

Bedankt voor all je hulp. Helaas het werkt "nog" niet. Ik heb alleen een Depth dat is 24 bit.

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het eigenlijke probleem ligt ergens bij de drivers en niet de instellingen van de monitor. Ik kon mijn xserver zelfs nniet meer op vesa draaien. Dat moet normaal wel willen. Ik heb hem draaiende gekregen door voor de radeon driver te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 15:02

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand hoe je in Konqueror je 'back' button kan gebruiken? Ik heb een Logitech G5, maar met evdev krijg ik het niet aan de gang. Met "Protocol" "ExplorerPS/2" start X wel normaal, maar werkt het alleen in Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:29:
Weet iemand hoe je in Konqueror je 'back' button kan gebruiken? Ik heb een Logitech G5, maar met evdev krijg ik het niet aan de gang. Met "Protocol" "ExplorerPS/2" start X wel normaal, maar werkt het alleen in Firefox.
Probeer keytouch eens zou ik zeggen. Die is gewoon te apt-getten.

Ik heb een logitech Cordless desktop LX700. Al mijn knopjes (inclusief alle mediabuttons enz) werken nu correct. Keytouch heeft een grafische userinterface om je toetsenbord in te stellen en er zijn voor vele toetsenborden configuratiebestanden te vinden op internet.

Edit: Als ik het zo lees is 't eigenlijk meer een Conqueror probleem :P en is bovenstaande informatie niet zo zinvol

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

matinez schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:28:
De combinatie WPA en Ubuntu Breezy/Dapper werkte gewoon weg niet op mjn wifi chipset (IPW2200). Out of the box gaat het configureren niet.

Nadat ik meerdere how to's heb gevolgd, is het nu werkende.
De volgende howto wil ik aanraden voor WPA gebruikers i.c.m. IPW2100, IPW2200 en de IPW2915.
http://www.ubuntuforums.o...d.php?p=703020#post703020

Succes!
die vond ik wat te lang, ik heb ipw2200 met wpa2 thuis aan de praat gekregen met deze
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=185717

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
is er al iemand die de VMware Server Console kan fullscreenen in Xgl? Ik wil dat fast-OS-switching-effect van de mac na-apen... (en bovendien fullscreen kunnen windozen :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
degroot schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:27:
Het fijna van SMB4K komt mede door het volgende.
Windows 2003 heeft een hele aparte securtiy policy.
Hier moet heel de tijd , bijvoorbeeld als me laptop gereboot is , eerst een aanpassing in de policy gemaakt worden.

Dus als met jouw oplossing mijn laptop reboot , koppelt hij niet gelijk mijn schijven aan.
Dan moet ik dus eerst weer een policy aanpassen en dan zorgen dat samba opnieuw start ofzo(weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat).
Met SMB4K hoefde ik alleen maar even opnieuw de share aan te klikken , en maakte hij wel de goede share aan.

Daarom zou ik het liever met een soortgelijk programmatje doen ipv allerlei terminal acties uit te voeren
Iemand hier al een oplossing voor?
Ook kan ik mijn netwerkshares niet mounten @ startup , dus dat kan ik helaas in fstab niet toevoegen.
Dit komt omdat ik mijn wlan-settings steeds na een reboot opnieuw moet invoeren(Doe dit altijd via terminal , miss heeft iemand hier ook een oplossing voor dat deze settings er vast in komen te staan).

Het zijn dus eigenlijk 2 probleempjes , maar word het wlan probleempje opgelost, dan zou in principe mijn shares @ fstab toegevoegd kunnen worden.

Of is het ook mogelijk om een soort scriptje te schrijven(ik kom uit de windows wereld , dus denk aan iets zoals een BAT bestandje)Dat als ik dat scriptje uitvoer, mijn schijven in een dir(/mnt of /media) gemount worden(denkt in windows termen aan een .bat bestand met net use \\blaat).

Mooiste zou natuurlijk zijn als mijn eerste 2 gevalletjes opgelost zouden worden

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

ja, natuurlijk is het mogelijk om een scriptje te maken hiervoor, in dat script hoef je alleen maar de commandos die je normaal uitvoert onder elkaar te zetten, en als je dan bovenaan het bestand #!/bin/bash zet worden al die commandos uitgevoerd.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hoe staat het bij jullie trouwens met de updates? Komt dat weer een beetje op gang langzamerhand..? Ik heb alle pakketbronnen die er standaard in synaptic staan aangevinkt, maar nog steeds houdt het op bij 1 a 2 updates per dag...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:19
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:09:
Probeer keytouch eens zou ik zeggen. Die is gewoon te apt-getten.

Ik heb een logitech Cordless desktop LX700. Al mijn knopjes (inclusief alle mediabuttons enz) werken nu correct. Keytouch heeft een grafische userinterface om je toetsenbord in te stellen en er zijn voor vele toetsenborden configuratiebestanden te vinden op internet.
Is er ook zo iets voor muizen enzo? Ik heb een mx518.... maar die heeft ook van die leuke knopjes. Waar stel ik dat ergens in?

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de standaard apps die mensen hier gebruiken... dit omdat er nogal veel verschillende alternatieven voor elk prog zijn. Mijn configuratie nu:

Webbrowser Firefox
E-mail Client Thunderbird
Videoprogramma VLC Media Player
Muziekprogramma Totem (XMMS werkt niet lekker; een beter winamp alternatief is er niet)
Instant Messenger Kopete (werkt toch ff fijner dan GAIM)
Office Suite OpenOffice
Webpage maker NVU

En dat was het wel zo'n beetje. Breng elkaar eens op ideeen zou ik zeggen ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:44

killercow

eth0

degroot schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 00:19:
Of is het ook mogelijk om een soort scriptje te schrijven(ik kom uit de windows wereld , dus denk aan iets zoals een BAT bestandje)Dat als ik dat scriptje uitvoer, mijn schijven in een dir(/mnt of /media) gemount worden(denkt in windows termen aan een .bat bestand met net use \\blaat).
Je kunt onder linux bash scripting gebruiken om seqentieel opdrachten uit te voeren.

Maak een bestand op een willekeurige locatie, met de extentie .sh (das niet nodig, maar wel handig als uitleg aan jezelf)
Plaats in de bestand op de eerste regel:
code:
1
#/bin/bash
(dit geeft bij een executable bestand aan met welk programma het uitgevoerd moet worden)
Zet op de volgende regels, en commando per keer (net zoals op de command line), of chain ze eventueel met && aan elkaar. (dan worden ze alleen uitgevoerd als de opdrachten die ervoor staan ook uitgevoerd zijn.

code:
1
dhclient eth0 && echo 'gelukt!';

Eventuele niet gewenste output kun je naar /dev/null verwijzen.
code:
1
dhclient eth0 > /dev/null &&  mount -a && echo 'gelukt!';

En eventueel kun je programma's die niet dood gaan (daemons,background programma's) detatchen van je terminal door en een & achter te plaatsen.
code:
1
/usr/bin/apache &

Als je daarna het zojuist gemaakte bestand met chmod (of via de rechtermuisknop) uitvoerbaar maakt voor jezelf (of others), kun je hem met een simpele muisklik, of cli aanroep uitvoeren.

Als je je bestand in je ~/bin zet hoef je zelfs alleen de naam van het programma in te voeren zonder het pad. (net als in windows staat hij dan in je $PATH

Eventueel kun je hem ook aan root geven (chown root:root file.sh) en hem in de /usr/bin stoppen.

De meeste linux varianten hebben verder een bestand wat jij zelf kunt vullen met commando's die gerunt moeten worden @ startup. op gentoo is dit /etc/conf.d/local.start, maar ik heb geen idee waar we dit op ubuntu kunnen vinden.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
killercow schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:44:
[...]

Je kunt onder linux bash scripting gebruiken om seqentieel opdrachten uit te voeren.

Maak een bestand op een willekeurige locatie, met de extentie .sh (das niet nodig, maar wel handig als uitleg aan jezelf)
Plaats in de bestand op de eerste regel:
code:
1
#/bin/bash
(dit geeft bij een executable bestand aan met welk programma het uitgevoerd moet worden)
Zet op de volgende regels, en commando per keer (net zoals op de command line), of chain ze eventueel met && aan elkaar. (dan worden ze alleen uitgevoerd als de opdrachten die ervoor staan ook uitgevoerd zijn.

code:
1
dhclient eth0 && echo 'gelukt!';

Eventuele niet gewenste output kun je naar /dev/null verwijzen.
code:
1
dhclient eth0 > /dev/null &&  mount -a && echo 'gelukt!';

En eventueel kun je programma's die niet dood gaan (daemons,background programma's) detatchen van je terminal door en een & achter te plaatsen.
code:
1
/usr/bin/apache &

Als je daarna het zojuist gemaakte bestand met chmod (of via de rechtermuisknop) uitvoerbaar maakt voor jezelf (of others), kun je hem met een simpele muisklik, of cli aanroep uitvoeren.

Als je je bestand in je ~/bin zet hoef je zelfs alleen de naam van het programma in te voeren zonder het pad. (net als in windows staat hij dan in je $PATH

Eventueel kun je hem ook aan root geven (chown root:root file.sh) en hem in de /usr/bin stoppen.

De meeste linux varianten hebben verder een bestand wat jij zelf kunt vullen met commando's die gerunt moeten worden @ startup. op gentoo is dit /etc/conf.d/local.start, maar ik heb geen idee waar we dit op ubuntu kunnen vinden.
Kijk dat is nog eens handig om te weten!
Ik heb het nu ook al helemaal voor elkaar gekregen!
Het is voor mijn wireless op werk en voor op thuis , dus die configs in 2 verschillende .sh bestandjes gezet.
Dan hoef ik alleen maar te klikken op het bestandje die ik nodig heb(config thuis , of config werk).
Miss als ik er een x tijd voor heb ik java een mooie frontend op programmeren , dan lijkt het net echt :D

Ik kan de bestanden nu wel via terminal met ./wlan.sh , maar als ik op dit bestandje klik , dan gebeurt er helaas niets......
Moet dit met een terminal geopend worden??

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Vraagje: ik heb mijn ntfs muziek partitie geformatteerd naar ext3, maar nu kan ik hem in linux niet zien of mounten..? Via Systeem-> beheer -> schijven wordt hij wel gezien maar staat er 'onbereikbaar'. Als ik op inschakelen klik gebeurt er weinig. Ligt dit eraan dat hij niet gemount is? Ik dacht dat dat in 6.06 automatisch gebeurde...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:10

Sosabowski

nerd

HetWonder schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:30:
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de standaard apps die mensen hier gebruiken... dit omdat er nogal veel verschillende alternatieven voor elk prog zijn. Mijn configuratie nu:

Webbrowser Firefox
Muziekprogramma Totem (XMMS werkt niet lekker; een beter winamp alternatief is er niet)
Office Suite OpenOffice
Webpage maker NVU

Muziekprogramma Listen Music Player.
Zie ook Vervanger Amarok in Gnome = Listen

edit: Ook omdat Rhythmbox continu op zn bek gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Sosabowski op 15-06-2006 13:25 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:10

Sosabowski

nerd

HetWonder schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:17:
Vraagje: ik heb mijn ntfs muziek partitie geformatteerd naar ext3, maar nu kan ik hem in linux niet zien of mounten..? Via Systeem-> beheer -> schijven wordt hij wel gezien maar staat er 'onbereikbaar'. Als ik op inschakelen klik gebeurt er weinig. Ligt dit eraan dat hij niet gemount is? Ik dacht dat dat in 6.06 automatisch gebeurde...
Tijdens de setup krijgen bestaande schijfen netjes een plekje in /etc/fstab
Het kan zijn dat die partitie natuurlijk nog als NTFS partitie in /etc/fstab staat. Even aanpassen en een
code:
1
$sudo mount -a
zou het moeten doen.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HetWonder schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:30:

Webbrowser Firefox
Office Suite OpenOffice
Webpage maker NVU

op kubuntu gebruik ik
Webbrowser Firefox
Videoprogramma Kaffeine
Muziekprogramma amarok
Office Suite OpenOffice
Webpage maker geen

ipv xmms kun je ook eens naar beep media player (BMP) kijken. die lijkt erg veel op winamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:56

Gotiniens

Fairly odd Tim

degroot schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:48:
[...]

Kijk dat is nog eens handig om te weten!
Ik heb het nu ook al helemaal voor elkaar gekregen!
Het is voor mijn wireless op werk en voor op thuis , dus die configs in 2 verschillende .sh bestandjes gezet.
Dan hoef ik alleen maar te klikken op het bestandje die ik nodig heb(config thuis , of config werk).
Miss als ik er een x tijd voor heb ik java een mooie frontend op programmeren , dan lijkt het net echt :D

Ik kan de bestanden nu wel via terminal met ./wlan.sh , maar als ik op dit bestandje klik , dan gebeurt er helaas niets......
Moet dit met een terminal geopend worden??
Kijk hier eens naar, is denk ik net iets mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Gotiniens schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:38:
[...]

Kijk hier eens naar, is denk ik net iets mooier.
Ja die draait ook allemaal al bij mij.
Maar toch vergeet hij na iedere reboot zijn settings(ook met NetworkManager)
Dus nu wilde ik het via deze manier oplossen(en vind het zelf leuk om er een frontendje bij te verzinnen ;) )
Maar enigste wat ik nu nog werkend moet zien te krijgen is het klikken , zodat het bestandje gerunt word

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 12:03
2 vraagjes eigenlijk,

1. Kun je vanuit Debian feilloos dist-upgraden naar Ubuntu ?
2. Wat is er beter/anders aan Gnome ten opzichte van xfce, want xfce is toch veel sneller ?
Dus waarom zou ik Ubuntu kiezen inplaats van Xubuntu afgezien van hoelang iets bestaat etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

degroot schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:50:
Maar toch vergeet hij na iedere reboot zijn settings(ook met NetworkManager)
Wat voor settings zijn dat dan? Volgens mij houdt NetworkManager alles voor je bij, maar je moet wel zorgen dat je de interfaces niet buiten NM om ook nog definieert.
killercow schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:44:

Kleine toevoeging: volgens mij is het "conventioneel" om de binaries die je via apt up-to-date houdt in /usr/bin te hebben, maar dingen die je zelf bouwt in /usr/local/bin te stoppen. Dat houdt de boel overzichtelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Reveal! schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:00:
2 vraagjes eigenlijk,

1. Kun je vanuit Debian feilloos dist-upgraden naar Ubuntu ?
2. Wat is er beter/anders aan Gnome ten opzichte van xfce, want xfce is toch veel sneller ?
Dus waarom zou ik Ubuntu kiezen inplaats van Xubuntu afgezien van hoelang iets bestaat etc.
1) Wat is feiloos? Reken maar op wat overkombare probleempjes.
2) De gnome GUI wordt voor Ubuntu het hardst ontwikkeld. Dus je hebt leuke matchende icoontjes, achtergrondjes etc. Ik merk op mijn machine (1,8 GHz) geen verschil tusen Gnome en KDE. Ze zijn beide goed werkbaar. Xfce is inderdaad iets sneller.. maar waarom installeer je ze niet parallel? Dan kun je dat uitproberen.

apt-get install xubuntu-desktop
apt-get install kubuntu-desktop

[ Voor 5% gewijzigd door BCC op 15-06-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
John_Glenn schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:09:
[...]

Wat voor settings zijn dat dan? Volgens mij houdt NetworkManager alles voor je bij, maar je moet wel zorgen dat je de interfaces niet buiten NM om ook nog definieert.
[...]
Dat zijn de essid en wepkey ,
Maar ze zijn wel eens buiten NM ook geconfigureerd.
Dus is een beetje geknoei geworden....

Nu doe ik het altijd gewoon via de terminal , dat gaat veel sneller , dus zou wel tof zijn als ik met een click op het .sh bestandje mijn netwerk in 1x geswichted krijg van werk naar thuis

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds enige dagen ook Ubuntu 6.06 LTS. Draaide daarvoor Breezy Badger, de meeste veranderingen zitten voor mij onder de motorkap. Waar ik wel ontzettend blij mee ben is dat die rottige keyboard bug eruit is. In BB startte hij na elke boot 'U.S. English' op (zonder dead keys), en dat kon je 100 keer instellen, maar na elke boot stond hij weer op standaard 'U.S. English'. Nou is handmatig even veranderen niet zo erg, maar 't was wel irritant.

Verder inderdaad ook XMMS geïnstalleerd ipv dat Rhytmbox, dat heeft het bij mij nog nooit gedaan, niet zoals het hoorde iig. Hij beweert dat mp3tjes geen 'audio stream' zijn. :+ Ik had geen zin om uit te zoeken waar dat nou door kwam. Maar ik krijg het idee dat iedereen dezelfde problemen met Rhytmbox heeft.

Ik heb een dualboot systeem. Ik studeer psychologie en moet daarvoor regelmatig in SPSS :X werken. En alles MOET in Word (geen idee waarom), maar goed:

Even mijn rijtje:

Webbrowser: Firefox (uiteraard, da's wel zo fijn ook al je in Windows Firefox gebruikt).
E-mail Client: Evolution (Ik heb het idee dat Thunderbird wat langzamer is)
Videoprogramma: Xine (ben ik gewend en ik vind Totem op de een of andere manier niet fijn).
Muziekprogramma: XMMS (Totem bevalt minder, gebruik in XP ook geen winamp maar iTunes, andere suggesties zijn welkom)
Instant Messenger GAIM, Kopete bevalt mij dan weer minder.
Office Suite OpenOffice (uiteraard)
Grafisch: The Gimp
Websites maken: gedit ;)

Ik gebruik Xine voornamelijk voor mijn DVD's te bekijken, moest het wel apart installeren, standaard staat het niet geïnstalleerd. Ook even libdvdread3 geïnstalleerd, om het probleem met CSS op te lossen. Even ergens een scriptje runnen en het was zo gefixed. Ben in Windows destijds langer wezen klooien om mijn DVD-plugin aan de praat te krijgen. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 15:55 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:45:
Ik gebruik Xine voornamelijk voor mijn DVD's te bekijken, moest het wel apart installeren, standaard staat het niet geïnstalleerd. Ook even libdvdread3 geïnstalleerd, om het probleem met CSS op te lossen. Even ergens een scriptje runnen en het was zo gefixed. Ben in Windows destijds langer wezen klooien om mijn DVD-plugin aan de praat te krijgen. ;)
VLC is er ook voor jou ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het eens uitproberen. Ben nogal een gewoontedier. Ik ben met Mandrake 10 begonnen met linux en daar gebruikte ik op een gegeven moment gnome ipv kde en draaide toen ook Xine.

Op een gegeven moment merk je toch dat Mandrake om KDE is heengebouwd en gevoelsmatig vind ik GNOME fijner, dus ben toen overgestapt op Ubuntu 5.10. Maar ben wel de apps blijven gebruiken die ik gewend was. Maar nieuwe dingen doen houdt het leven spannend. :) Dus ik ga es even proberen (na de tentamenweek... O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
BCC schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:18:
[...]

1) Wat is feiloos? Reken maar op wat overkombare probleempjes.
2) De gnome GUI wordt voor Ubuntu het hardst ontwikkeld. Dus je hebt leuke matchende icoontjes, achtergrondjes etc. Ik merk op mijn machine (1,8 GHz) geen verschil tusen Gnome en KDE. Ze zijn beide goed werkbaar. Xfce is inderdaad iets sneller.. maar waarom installeer je ze niet parallel? Dan kun je dat uitproberen.

apt-get install xubuntu-desktop
apt-get install kubuntu-desktop
mja maar behalve de ondersteuning van Ubuntu ...
ik bedoel meer op core basis .... is er iets wat gnome echt beter maakt dan xfce ?

Voor alsnog gebruik ik debian voor me netwerk en webservers ...
Draai linux nog niet op me desktop.
Dit om meerdere redenen, heb veel gespeeld met Debian en Gentoo om het op me desktop te draaien. Maar het feit dat ik windows toch moet draaien voor bepaalde apps weerhoudt mij te switchen naar linux als desktop.
Het feit dat ik moet switchen tussen os's is al genoeg voor mij om het niet te draaien.
Ook WoW draait nie onder linux ... en ik kan nie zonder wow hehe

Ik ga om deze reden in september over op Mac, best of both worlds zeg maar ....

Maar ik ben wel geintresseerd in Linux op de desktop voor de kantoor omgevingen.
Om dus maar weer back on topic te komen....
Gnome heeft dacht ik wat leuke Eyecandy ontwikkelingen (of is dat gewoon voor x.org algemeen?) if so wat is dan nog meer et verschil....
Ik weet bv. van KDE dat er nog wat functies inzitten om profiles aan te maken door Sysadmins om gebruikers te limiteren in hun mogelijkheden.

[ Voor 5% gewijzigd door Reveal! op 15-06-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ik heb ook een klein probleempje met java:
Ik heb namelijk zowat alles wat er van java is geinstalleerd(jdk jre jree2) via synaptic.
Maar nog steeds willen mijn java-based programma's niet starten.
is ik dan "WHEREIS JAVA" intyp krijg ik allemaal directory's waar java instaat te zien!

Dus ik snap niet goed waarom netbeans / frostwire etc etc niet goed willen draaien
Iemand suggesties misschien?

Dit is een uitvoer van terminalscherm
code:
1
2
3
4
root@ubuntu:/opt/netbeans-5.0/bin# ./netbeans
Cannot find java. Please use the --jdkhome switch.
root@ubuntu:/opt/netbeans-5.0/bin# whereis java
java: /usr/bin/java /etc/java /usr/bin/X11/java /usr/share/java /usr/share/man/man1/java.1.gz

Webbrowser: Firefox
E-mail Client: Nog geen , Ik zoek nog iets zodat ik mijn outlook pst file van me dualboot schijf kan inladen.....SUGGESTIES?? ;)
RSS-Reader: Thunderbird (misschien dus ook als toekomstige mailreader)
Videoprogramma: VLC(gebruik ik ook op windows)
Muziekprogramma: XMMS (Ik zoek nog een lkkr programma om podcasts mee te draaien.....)
instant Messenger GAIM(vind ik fijner dan AMSN/KOPETE
Office Suite OpenOffice
Websites maken: bluefish(code in NVU vind ik er nogal rommelig eruitzien van bestaande documenten)

[ Voor 32% gewijzigd door degroot op 15-06-2006 16:23 ]

www.degroot-it.nl

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.