Heb sinds enige dagen ook Ubuntu 6.06 LTS. Draaide daarvoor Breezy Badger, de meeste veranderingen zitten voor mij onder de motorkap. Waar ik wel ontzettend blij mee ben is dat die rottige keyboard bug eruit is. In BB startte hij na elke boot 'U.S. English' op (zonder dead keys), en dat kon je 100 keer instellen, maar na elke boot stond hij weer op standaard 'U.S. English'. Nou is handmatig even veranderen niet zo erg, maar 't was wel irritant.
Verder inderdaad ook XMMS geïnstalleerd ipv dat Rhytmbox, dat heeft het bij mij nog nooit gedaan, niet zoals het hoorde iig. Hij beweert dat mp3tjes geen 'audio stream' zijn.

Ik had geen zin om uit te zoeken waar dat nou door kwam. Maar ik krijg het idee dat iedereen dezelfde problemen met Rhytmbox heeft.
Ik heb een dualboot systeem. Ik studeer psychologie en moet daarvoor regelmatig in SPSS

werken. En alles MOET in Word (geen idee waarom), maar goed:
Even mijn rijtje:
Webbrowser: Firefox (uiteraard, da's wel zo fijn ook al je in Windows Firefox gebruikt).
E-mail Client: Evolution (Ik heb het idee dat Thunderbird wat langzamer is)
Videoprogramma: Xine (ben ik gewend en ik vind Totem op de een of andere manier niet fijn).
Muziekprogramma: XMMS (Totem bevalt minder, gebruik in XP ook geen winamp maar iTunes, andere suggesties zijn welkom)
Instant Messenger GAIM, Kopete bevalt mij dan weer minder.
Office Suite OpenOffice (uiteraard)
Grafisch: The Gimp
Websites maken: gedit
Ik gebruik Xine voornamelijk voor mijn DVD's te bekijken, moest het wel apart installeren, standaard staat het niet geïnstalleerd. Ook even libdvdread3 geïnstalleerd, om het probleem met CSS op te lossen. Even ergens een scriptje runnen en het was zo gefixed. Ben in Windows destijds langer wezen klooien om mijn DVD-plugin aan de praat te krijgen.
[
Voor 24% gewijzigd door
Verwijderd op 15-06-2006 15:55
. Reden: aanvulling ]