Dit programma is best mooi, maar waar ik me aan stoor is de 'time to destination'. Daar klopt niet veel van. Zo denkt hij bijvoorbeeld dat ik in 21 minuten van Ridderkerk in Delft bent. Dit is echt ruim 10 minuten te vroeg. Kan dit verholpen worden?
Volgens mij ben ik de enige hier die zich niet veel aantrekt van die aankomst tijd. Je plant een route toch zelf al omdat je ergens om een bepaalde tijd wil zijn? Wanneer ik het interessant vind is als je nog maar 5-10 minuten moet, omdat je dan een belletje kan geven, tegen die tijd zal de tijdsaanduiding wel duidelijk kloppen. Verder kijk ik er niet eens echt naar.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Maar bij jou klopt de tijd dus ook niet? Ik had ergens gehoord dat je de data kan wijzigen, dwz de snelheid van de wegen enzo? Tot dusver die file niet kunnen vinden. Weet iemand dat misschien?DjWannaB2002 schreef op zondag 08 april 2007 @ 19:03:
Volgens mij ben ik de enige hier die zich niet veel aantrekt van die aankomst tijd. Je plant een route toch zelf al omdat je ergens om een bepaalde tijd wil zijn? Wanneer ik het interessant vind is als je nog maar 5-10 minuten moet, omdat je dan een belletje kan geven, tegen die tijd zal de tijdsaanduiding wel duidelijk kloppen. Verder kijk ik er niet eens echt naar.
Geen idee of het klopte of niet, niet op gelet dus. Enige moment dat ik het zou gebruiken zou zijn als ik iemand bijv 5 minuten van te voren moet vertellen dat ik bijna op plaats van bestemming ben. Verder kijk ik er niet naar, maar zal er vanavond eens op letten.
Verwijderd
Ik ben benieuwd naar die data file, waar dan zogezegd de snelheid van de wegen in moet staan. Ik heb hem nog niet kunnen vinden.
Ik trek mij er ook niet veel van aan, want van de meeste routes weet ik wel ongeveer hoelang ze duren.DjWannaB2002 schreef op zondag 08 april 2007 @ 19:03:
Maar het is natuurlijk wel makkelijk dat je kunt vertrouwen op je navigatiesoftware en je niet een www.map24.com of een TomTom nodig hebt om te kijken hoelang je ergens over doet.
Stel dat je niet bekend bent met de weg en er van uit gaat dat je dus echt in 34 minuten van Aalten naar Arnhem of in 21 minuten van Ridderkerk in Delft bent... Dan vertrek je mooi wel ruim 10 minuten te laat van huis.
En TomTom kan het wel goed inschatten, dus het is niet onmogelijk om zoiets te programmeren.
Als je nog maar 5-10 minuten moet dan klopt de tijd inderdaad wel, maar dan ben je dus al te laat.
Het is niet fataal voor het wel of niet goed functioneren van het programma, maar gewoon jammer dat het niet (goed) werkt.
Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier
Verwijderd
Hij geeft wel gewoon goed aan dat je maar 120 of 100 mag op een bepaalde snelweg. (dan hoor ik zo leuk "you're over the speed limit", dus raar dat de tijd zoveel afwijkt. Misschien dat de bewuste file, (ergens in data.zip, ik heb hem nog niet kunnen vinden) uit gaat van 140km/u ofzo?
Een grote pro is ook TMC ondersteuning!Arie-Kanarie schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:21:
Zo moeilijk is het toch echt niet te vinden...
Ik heb um dus. alt.binaries oid heette de winkel waar ik het ut gehaald heb.
Pro
+ Mooi dat je nu kunt navigeren naar je contactpersonen die op je PDA staan.
+ Ziet er nog steeds mooier uit dan TomTom, zelfs nog ietsje mooier als de vorige versie van iGo
+ Je kunt nou ook routes laten plannen voor fiets, bus, taxi, vrachtwagen of voetganger
+ Draait nog steeds soepel op Acer N311, volgens mij zelfs iets sneller dan de vorige versie.
Cons
- Ik vind het niet zo erg, maar de manier waarop je een adres of contactpersoon invoert waar je heen wilt, is wat omslachtig. Dat heeft TomTom wel beter.
- ETA berekening. Volgens iGo kan ik nog steeds Aalten - Arnhem in 34 minuten afleggen... Tis toch zon 50 KM, waar je toch echt 45 minuten over doet als je netjes 120 rijdt. Als je kiest voor vrachtwagen wordt wel daadwerkelijk een iets andere route gekozen en doe je er ook iets langer over.
Als ze nou de manier van bestemming kiezen nog even aanpassen en zorgen dat de tijd van aankomst goed berekend wordt, dan is het echt veel beter dan TomTom.
Bedankt voor je aanbod, ik heb zelf ook al een winkel gevondensalgera schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:57:
[...]
JakeNL, ik wil je graag helpen, maar dan heb ik wel je contactgegevens (e-mailadres) nodig...
Voor mede-updaters:
Tijdens installeren kreeg ik een foutmelding: 0051 (heeft te doen met onvoldoende schijfruimte. Dit was niet het geval op zowel de SD-card als intern geheugen).
De installatie werd daarna afgebroken. iGo starte niet meer op, ook dus de oude versie niet meer. Pas na het verwijderen van iGo als programma uit m'n PDA, kon ik met de nieuwe versie een clean install doen.
LET DUS OP: maak eerst een backup van je gegevens (menu Settings - Advanced - User data management - backkup) VOORDAT je gaat installeren. Moet je onverhoopt iGo compleet opnieuw installeren, dan kan je in ieder geval na afloop je eigen settings weer terughalen. Bij mij lukte dat in ieder geval en dat scheelde heel wat tijd!!!
Het is mij nog niet allemaal helemaal duidelijk (ik forens namelijk met de trein en zit dus weinig in files), maar ik heb het volgende ervaren:JakeNL schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 08:27:
[...]
Wat doet iGo met TMC ondersteuning? Ik ben benieuwd of bij files alternatieven worden gegeven, of waarschuwingen op je geplande route duidelijk worden weergegeven etc.
Wanneer ik een route plan waarop ook een file staat, dan zoekt iGo een route eromheen (door dorpjes, etc.). Ik weet niet of iGo meteen herberekent tijdens het rijden als er een file ontstaat. Ik heb ook geen idee hoe handig het wel/niet is om om te rijden als iGo dit aangeeft (maar dat weet je waarschijnlijk nooit
Daarnaast heeft iGo nu ook een ingebouwde flitspalen-database die begint te piepen als je in de buurt bent. Hij piept echter altijd, dus ook als de flitspaal slechts in de buurt is, maar niet op jouw route.
Ik heb geen ervaring met mobiele controles die door TMC in iGo geplaatst worden. Ik kan namelijk niet zien of de flitser in de database zit of dat deze via TMC is binnengekomen.
Ik weet niet wat IGO plus/2007 ermee doet maar de 2006 versies hadden 1 optie: "doe niks met TMC info/herbereken route indien file". Je kreeg een engelstalig wav-je te horen ("traffic jam ahead"). TMC geeft ook info over politie-controles, deze zag je wel op het TMC info-schermpje maar niet op de kaart en je werd er ook niet voor gewaarschuwd.JakeNL schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 08:27:
Wat doet iGo met TMC ondersteuning? Ik ben benieuwd of bij files alternatieven worden gegeven, of waarschuwingen op je geplande route duidelijk worden weergegeven etc.
Dat het een "groot voordeel" is ben ik het niet helemaal met je eens. Ik heb ruim een half jaar met TMC rondgereden. In 9 van de 10 gevallen was een gemelde file al verdwenen of zo kort dat een de-tour om de file heen veeeel meer tijd kost dan gewoon effe blijven staan.
Wat echter nog veel vaker voorkwam is dat ik al in een file stond en dat er nog geen TMC-melding van gedaan was.
Op zich logisch natuurlijk, zo'n systeem ijlt altijd na op de momentele situatie. Het is "leuk" maar zeker geen must-have. Nu ik een Tomtom ONE gebruik (gewonnen hehehehe) mis ik het totaal niet meer.
De TMC ondersteuning moet je met een korrel zout nemen. Wanneer er op je route een file is dan wordt er direct een andere route berekend waarbij het ook kan voorkomen dat je de de snelweg af en direct weer op wordt gestuurt. Vooral tijdens de spits is TMC waardeloos omdat alleen vetraging op de snelwegen wordt doorgegeven door de radiozenders. Daardoor word je over b wegen gestuurd bij file terwijl het daar minstens zo druk is als op de snelweg. Voor onderwachte files dus buiten de spits is het zeker wel nuttig. Je krijgt dus geen keuze als er een file op je pad is, de route wordt direct herberekend.salgera schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 08:55:
[...]
Het is mij nog niet allemaal helemaal duidelijk (ik forens namelijk met de trein en zit dus weinig in files), maar ik heb het volgende ervaren:
Wanneer ik een route plan waarop ook een file staat, dan zoekt iGo een route eromheen (door dorpjes, etc.). Ik weet niet of iGo meteen herberekent tijdens het rijden als er een file ontstaat. Ik heb ook geen idee hoe handig het wel/niet is om om te rijden als iGo dit aangeeft (maar dat weet je waarschijnlijk nooit).
Daarnaast heeft iGo nu ook een ingebouwde flitspalen-database die begint te piepen als je in de buurt bent. Hij piept echter altijd, dus ook als de flitspaal slechts in de buurt is, maar niet op jouw route.
Ik heb geen ervaring met mobiele controles die door TMC in iGo geplaatst worden. Ik kan namelijk niet zien of de flitser in de database zit of dat deze via TMC is binnengekomen.
Verwijderd
Iemand al een idee hoe de snelheid in data.zip staat die gebruikt wordt bij het berekenen van 'time to destination'?
Heb het dit weekend uitgeprobeerd. En van Utrecht naar Zaandam zat iGo er ongeveer 5 minuten naast. Dat is in mijn ogen nog wel te overzien.
De snelheid staat volgens mij in de landkaart, data.zip is de interface.Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:30:
Iemand al een idee hoe de snelheid in data.zip staat die gebruikt wordt bij het berekenen van 'time to destination'?
mag ik er ook eentje? ncc-1701-q@hotmail.com. Alvast bedankt!salgera schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:57:
[...]
JakeNL, ik wil je graag helpen, maar dan heb ik wel je contactgegevens (e-mailadres) nodig...
Verwijderd
Dan kun je het dus niet aanpassen vrees ik._Diederik schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:48:
[...]
De snelheid staat volgens mij in de landkaart, data.zip is de interface.
Verwijderd
Ik heb ook de cradle aangeschaft van asus waar de tmc in zit. Ik heb de nieuwe versie van igo en die vind ik super. Ik krijg ook de tmc aan de gang met de beschrijving van een aantal posts terug. Maar ik krijg geen verkeersinfo te zien op het verkeersinfo scherm onder de tmc knop. Is dit normaal of werkt het dan toch nog niet helemaal. Als ik bij de instellingen van tmc kijk zie ik wel dat tmc aanwezig is en de balk geheel zwart is. En bij de zender staat 3fm. Verder vind ik igo 10x beter als tomtom. Alleen een maartje waar ik me wel aan stoor is toch dat de tijdsberekening tot aankomst niet goed is. Netto gezien wel maar je hebt toch her en der stoplichten afritten en andere obstakels die je snelheid gemiddeld lager doen uitkomen. Ik denk dat in tomtom een correctiefactor zit. Want die klopt toch vrij aardig. Ik draai beide paketten op een asus 636n en gaat goed. Kortom als mijn tmc probleem is opgelost ben ik helemaal tevreden.
Je hebt TMC, anders zie je die 3FM niet. Ik zie al vrij snel (na een paar minuten?) allemaal TMC-berichten verschijnen welke geordend zijn op afstand van je huidige positie. In het navigatiescherm komen er bij TMC-ontvangst in het GPS-symbool (de radar) ook twee kleine autootjes te staan.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:23:
Ik heb ook de cradle aangeschaft van asus waar de tmc in zit. Ik heb de nieuwe versie van igo en die vind ik super. Ik krijg ook de tmc aan de gang met de beschrijving van een aantal posts terug. Maar ik krijg geen verkeersinfo te zien op het verkeersinfo scherm onder de tmc knop. Is dit normaal of werkt het dan toch nog niet helemaal. Als ik bij de instellingen van tmc kijk zie ik wel dat tmc aanwezig is en de balk geheel zwart is. En bij de zender staat 3fm. Verder vind ik igo 10x beter als tomtom. Alleen een maartje waar ik me wel aan stoor is toch dat de tijdsberekening tot aankomst niet goed is. Netto gezien wel maar je hebt toch her en der stoplichten afritten en andere obstakels die je snelheid gemiddeld lager doen uitkomen. Ik denk dat in tomtom een correctiefactor zit. Want die klopt toch vrij aardig. Ik draai beide paketten op een asus 636n en gaat goed. Kortom als mijn tmc probleem is opgelost ben ik helemaal tevreden.
Verwijderd
vreemd ik zie ook die autootjes staan maar krijg dus geen tmc info binnen zie voortdurend dat die radiostations heeft gevonden. Staat er ergens dan nog iets fout?salgera schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:09:
[...]
Je hebt TMC, anders zie je die 3FM niet. Ik zie al vrij snel (na een paar minuten?) allemaal TMC-berichten verschijnen welke geordend zijn op afstand van je huidige positie. In het navigatiescherm komen er bij TMC-ontvangst in het GPS-symbool (de radar) ook twee kleine autootjes te staan.
Volgens mij niet... (er zijn geen andere instelling mogelijk). Ik heb geen idee wat het probleem kan zijn.Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 20:46:
[...]
vreemd ik zie ook die autootjes staan maar krijg dus geen tmc info binnen zie voortdurend dat die radiostations heeft gevonden. Staat er ergens dan nog iets fout?
Je kunt wel bepaalde radiostations uitzonderen, zodat iGo dan zijn TMC-meldingen niet vandaan haalt. Ik heb alle radiostations aan staan.
Bij mij is het zo dat hij continu alle zenders afloopt voor nieuwe TMC info, ik heb dan ook vrij snel een lijst met controles en files na het aanzetten.salgera schreef op maandag 16 april 2007 @ 08:16:
[...]
Volgens mij niet... (er zijn geen andere instelling mogelijk). Ik heb geen idee wat het probleem kan zijn.
Je kunt wel bepaalde radiostations uitzonderen, zodat iGo dan zijn TMC-meldingen niet vandaan haalt. Ik heb alle radiostations aan staan.
Verwijderd
Ik heb ook alle zenders gewoon aanstaan. Welke versie heb jij van igo? Ik heb versie mar 26 2007. genaamd igo my way 2006 plus. Mischien heb jij een andere versie die wel werkt?_Diederik schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:01:
[...]
Bij mij is het zo dat hij continu alle zenders afloopt voor nieuwe TMC info, ik heb dan ook vrij snel een lijst met controles en files na het aanzetten.
groetjes richard
Verwijderd
Het belangrijkste, is er ondertussen nog wat veranderd aan de notificaties? Ik had destijds nog na 900meter, na 600meter, na 300meter, na 100meter, na 50meter, .. etc. om gek van te worden.
Is dit nu meer op TomTom niveau?
Is dit nu meer op TomTom niveau?
Ik heb deze nieuwe versie ook op mijn P350 PDA, naast Miomap 2.
Eerder had ik de eerste versie van I-Go en MioMap 3 (I-Go met Mio looks), deze zijn er nu vanaf.
Ik gebruik geen TMC dus daar kan ik niets over zeggen.
+ iets frissere looks met zilver en blauw
+ flitspalen van Miomap 3 meegekregen
+ navigatie lijkt stabieler te zijn bij tijdelijk geen signaal (eerder zweefde je dan de bocht al om en kreeg je waardeloze boodschappen, en kon je beter zelf op de kaart kijken waar je nu echt was). In grote steden met viaducten en hoge gebouwen had ik hier last van.
- veel te veel instructies, ik rij dan ook meestal met geluid uit, hier is niets aan gewijzigd (meteen antwoord voor Gordijnstok)
+ maar dat had niet speciaal met deze versie te maken, maar met mijn oude kaarten, is dat afslagen nu genummerd worden weergegeven en ik van Gelhria af ben, en er nu netjes Gelderland staat.
Het lijkt inderdaad een update, niet echt een grote verbetering.
Wat me ook stoort aan I-Go, en waar ik zo'n oudje als Miomap 2 beter in vindt, is dat je te snel kleine weggetjes wordt ingestuurd wat misschien korter is maar zeker niet sneller, Miomap 2 houdt langer de hoofdwegen aan.
TomTom heb ik nog niet gebruikt, ga ik binnenkort maar eens proberen, Navigon 6 is misschien ook nog het proberen waard, omdat ik Miomap 2 best goed vindt, en die is gebaseerd op Navigon X?.
Eerder had ik de eerste versie van I-Go en MioMap 3 (I-Go met Mio looks), deze zijn er nu vanaf.
Ik gebruik geen TMC dus daar kan ik niets over zeggen.
+ iets frissere looks met zilver en blauw
+ flitspalen van Miomap 3 meegekregen
+ navigatie lijkt stabieler te zijn bij tijdelijk geen signaal (eerder zweefde je dan de bocht al om en kreeg je waardeloze boodschappen, en kon je beter zelf op de kaart kijken waar je nu echt was). In grote steden met viaducten en hoge gebouwen had ik hier last van.
- veel te veel instructies, ik rij dan ook meestal met geluid uit, hier is niets aan gewijzigd (meteen antwoord voor Gordijnstok)
+ maar dat had niet speciaal met deze versie te maken, maar met mijn oude kaarten, is dat afslagen nu genummerd worden weergegeven en ik van Gelhria af ben, en er nu netjes Gelderland staat.
Het lijkt inderdaad een update, niet echt een grote verbetering.
Wat me ook stoort aan I-Go, en waar ik zo'n oudje als Miomap 2 beter in vindt, is dat je te snel kleine weggetjes wordt ingestuurd wat misschien korter is maar zeker niet sneller, Miomap 2 houdt langer de hoofdwegen aan.
TomTom heb ik nog niet gebruikt, ga ik binnenkort maar eens proberen, Navigon 6 is misschien ook nog het proberen waard, omdat ik Miomap 2 best goed vindt, en die is gebaseerd op Navigon X?.
[ Voor 0% gewijzigd door vectrex op 17-04-2007 09:44 . Reden: typo ]
Is er voor de Plus versie al een manier gevonden om Nederlandse flitspalen op een normale manier te laden?
TomTom blijft mijn voorkeur hebben ondanks het simpele uiterlijk. Het zit degelijk in elkaar en werkt overzichtelijk en snel. Bovendien zat het bij mijn telefoonVectrex Dude schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 09:44:
Navigon 6 ziet er super uit en werkt ook prima, maar is een stuk langzamer (voornamelijk bij menu's doorwerken en routes berekenen) dan TomTom of iGo. Het grote voordeel van Navigon is dat bijvoorbeeld bij de Benelux map nog een heel stuk Duitsland zit. Heel handig als je vaak in de grensstreek navigeert. Volgens mij is Miomap 2 gebaseerd op Navigon 4 (net als de navigatiesoftware van de ANWB, Engin)
De nieuwe iGo doet wmb een stuk meer 'af' aan dan eerdere versies, maar de vele aanwijzingen en de stemmen zelf blijven een grote ergernis. Groot voordeel van iGo tov de andere twee vind ik dat hij gemakkelijk over de grens navigeert als je mappen van de nabije landen hebt, en dat je veel zelf in kan stellen. Ook vind ik de skin net wat fijner werken dan MioMap 3.
Verwijderd
Ja, daar zijn diverse kml files enzo voor te vinden.JakeNL schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 21:23:
Is er voor de Plus versie al een manier gevonden om Nederlandse flitspalen op een normale manier te laden?
Verwijderd
Ik wil van een bepaald adres in brugge naar een bepaald adres in Luik.
Ik wil aangeven dat ik via de E40 via Gent, R0 rond brussel, E411 via Namen om dan zo via de binnen Luik te bereiken.
Nu heb ik al talloze keren gezocht hoe ik autosnelwegen of baannummers kan ingeven via IGO. Via Tomtom is dat geen enkel probleem.
Moet ik via de zichtbare kaart punten plaatsen langs waar ik wil passeren of is er een andere methode? Tips zijn welkom.
Ik heb gelezen dat een reis uitstippelen naar Zwitserland een kwestie van een paar minuten is, maar als ik telkens zou moeten scrollen op de kaart en punten plaatsen waar ik wil passeren, dan vrees ik dat ik meer tijd zal nodig hebben. :-)
Wie helpt me verder op weg?
Mvg
Ik wil aangeven dat ik via de E40 via Gent, R0 rond brussel, E411 via Namen om dan zo via de binnen Luik te bereiken.
Nu heb ik al talloze keren gezocht hoe ik autosnelwegen of baannummers kan ingeven via IGO. Via Tomtom is dat geen enkel probleem.
Moet ik via de zichtbare kaart punten plaatsen langs waar ik wil passeren of is er een andere methode? Tips zijn welkom.
Ik heb gelezen dat een reis uitstippelen naar Zwitserland een kwestie van een paar minuten is, maar als ik telkens zou moeten scrollen op de kaart en punten plaatsen waar ik wil passeren, dan vrees ik dat ik meer tijd zal nodig hebben. :-)
Wie helpt me verder op weg?
Mvg
Verwijderd
Wat me ook opvalt na de eerste navigatie in Brugge-Centrum: al meer dan 12 jaar is het centrum Zone 30. Volgens het systeem mag je er 50 rijden. Dat is voor mij geen schoonheidsfoutje meer maar een blunder van formaat. Tomtom geeft wel degelijk de juiste snelheidsborden weer, namelijk 30. Verder nog geen andere blunders tegengekomen. :-)
Er zijn in januari van dit jaar nieuwe Teleatlas kaarten uit gekomen, misschien dat op die nieuwe kaarten wel de goede snelheid staat?Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 19:12:
Wat me ook opvalt na de eerste navigatie in Brugge-Centrum: al meer dan 12 jaar is het centrum Zone 30. Volgens het systeem mag je er 50 rijden. Dat is voor mij geen schoonheidsfoutje meer maar een blunder van formaat. Tomtom geeft wel degelijk de juiste snelheidsborden weer, namelijk 30. Verder nog geen andere blunders tegengekomen. :-)
Weet trouwens niet zeker of belgie ook bij de nieuwe kaarten zat. Zal eens kijken.
Ja Belgie zit er ook bij.
Er zijn nu 2007.01 kaarten van Teleatlas voor iGo en TomTom uit. Volgens mij zijn de laatste kaarten nu dus identiek.DjWannaB2002 schreef op zondag 22 april 2007 @ 10:58:
[...]
Er zijn in januari van dit jaar nieuwe Teleatlas kaarten uit gekomen, misschien dat op die nieuwe kaarten wel de goede snelheid staat?
Weet trouwens niet zeker of belgie ook bij de nieuwe kaarten zat. Zal eens kijken.
Ja Belgie zit er ook bij.
Dat zijn dus de kaarten waar ik het over had. Dacht alleen gelezen te hebben dat die uit januari kwamen, maar kan het mis hebben.salgera schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:32:
[...]
Er zijn nu 2007.01 kaarten van Teleatlas voor iGo en TomTom uit. Volgens mij zijn de laatste kaarten nu dus identiek.
[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 22-04-2007 12:35 ]
Ik gebruik Igo (2006 plus) al een tijdje naar alle tevredenheid op mijn E-ten X500, maar ben nu tegen iets raars aangelopen.... binnenkort ga ik op vakantie naar Zuid-Spanje. Vanaf het vliegveld moet ik nog een uurtje rijden.... handig, kaart van Spanje op het micro-sd-kaartje gezet en lekker in de huurauto de aanwijzigingen volgen. Helaas staat de (nieuwe) straat nog niet op de kaart maar via Google Maps heb ik wel de coördinaten kunnen vinden. Als ik die echter invoer kom ik op een hele andere plaats uit. Nog vreemder, als ik daarna via "historiek" die coördinaten nog een keer wil zien zijn ze gewijzigd in andere getallen..... heeft iemand hier ervaring mee?
Bij die coordinaat moet natuurlijk wel een weg zijn, anders kan igo je ook niet hiernaartoe sturen.
Is een dichtsbijzijnd (bekend) kruispunt niet handiger?
Btw, heb je 200701 map van Spanje? Misschien is daar de straat wel bekend.
Is een dichtsbijzijnd (bekend) kruispunt niet handiger?
Btw, heb je 200701 map van Spanje? Misschien is daar de straat wel bekend.
Als het goed is kun je gewoon op basis van coordinaten navigeren. Heb ik ook ooit gedaan bij een vakantiehuisje in Frankrijk.
Weet je zeker dat je het juiste coordinaat hebt? Wat ik heb begrepen is dat er 3 verschillende stelsels voor GPS coordinaten bestaan...
Misschien dat je met "zoom & kantel" zelf naar de plek kunt scrollen en die toevoegen als favoriet?
Weet je zeker dat je het juiste coordinaat hebt? Wat ik heb begrepen is dat er 3 verschillende stelsels voor GPS coordinaten bestaan...
Misschien dat je met "zoom & kantel" zelf naar de plek kunt scrollen en die toevoegen als favoriet?
We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.
helaas geen dm of mail dus dan maar zosalgera schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:57:
[...]
wil je me mailen

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Zal ik vanavond doen!Geckoo schreef op donderdag 26 april 2007 @ 08:45:
[...]
helaas geen dm of mail dus dan maar zo
wil je me mailen
Het lijkt me wel dat de 2006 plus versie anders omgaat met 'flits poi's' dan de vorige waar ze 'gewoon' een poi waren. Ik hoop namelijk dat je echt een audio / visuele waarschuwing krijgt!
Kan ik bevestigen, je krijgt midden in het scherm een image die afstand aftelt en piept.JakeNL schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:30:
[...]
Zal ik vanavond doen!
Het lijkt me wel dat de 2006 plus versie anders omgaat met 'flits poi's' dan de vorige waar ze 'gewoon' een poi waren. Ik hoop namelijk dat je echt een audio / visuele waarschuwing krijgt!
Let op, je vindt de optie om dit te activeren alleen als je gps verbinding hebt (ivm zwitsersland verbod vermoed ik).
Verwijderd
Ik heb een VGA skin voor igo 2006 plus (SE). Tevens geeft hij daar linksonderin de maximum snelheid weer, alleen jammer dat hij niet aan 30 km zone's doet
Heren, bedankt voor de input. Heb via de verhuurder een overzicht via google maps ontvangen en op internet het betreffende overzicht erbij gezocht, toen de kaart getoond en die in Igo opgezocht en inderdaad een POI aangemaakt. Beetje omslachtig maar aan de andere kant vast wel ERG handig als ik in de huurauto stap op vliegveld Alicante....Rainmaker schreef op woensdag 25 april 2007 @ 18:44:
Als het goed is kun je gewoon op basis van coordinaten navigeren. Heb ik ook ooit gedaan bij een vakantiehuisje in Frankrijk.
Moet je je hotmail wel lezen....Geckoo schreef op donderdag 26 april 2007 @ 08:45:
[...]
helaas geen dm of mail dus dan maar zo
wil je me mailen
Ik heb nu het bestand speedcam.txt van de www.flitspaal.nl site gehaald en in de goede map gezet (/poi/speedcam). Helaas heb ik nog niet kunnen rijden met de flitspalen aan. Echter, ik heb geprobeerd om met een 'fly-over' eens langs een paar cams te rijden. Ze staan precies goed, maar een audio waarschuwing hoor ik niet, terwijl de 'linksaf/rechtsafs' niet van de lucht zijn. En ja, alerts-enable safety camera's staan aan, inclusief 'Audible warning: When approaching.
Ik loop elke keer te prutsen met waar ik dat bestand moet laten, en of ik nou speedcam.txt of poiupdates.upd. moet hebbenJakeNL schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:47:
Ik heb nu het bestand speedcam.txt van de www.flitspaal.nl site gehaald en in de goede map gezet (/poi/speedcam). Helaas heb ik nog niet kunnen rijden met de flitspalen aan. Echter, ik heb geprobeerd om met een 'fly-over' eens langs een paar cams te rijden. Ze staan precies goed, maar een audio waarschuwing hoor ik niet, terwijl de 'linksaf/rechtsafs' niet van de lucht zijn. En ja, alerts-enable safety camera's staan aan, inclusief 'Audible warning: When approaching.
@gwystyl,
Je hebt alleen de speedcam.txt nodig. De rest kan je verwijderen. Na opstarten maakt iGO de speedcam.spdb en speedcamUpdates.spud opnieuw aan.
Je hebt alleen de speedcam.txt nodig. De rest kan je verwijderen. Na opstarten maakt iGO de speedcam.spdb en speedcamUpdates.spud opnieuw aan.
Klopt inderdaad. Vandaag ook rond gereden met de flitspalendetectie aan. Hij heeft wel veel 'false positives' doordat camera's op nabij gelegen wegen worden gedetecteerd. Het geluid ter waarschuwing is erg irritant en blijft doorhameren met een soort 'piep' 'piep' geluid wat toeneemt in frequentie naar mate je dichterbij een paal komt. Wanneer je de optie 'when approaching' heb aanstaan en je harder rijdt dan waar de camera voor flitst, dan ga je alleen voor je rust al zachter rijdenalex75 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:46:
@gwystyl,
Als ik het bestand speedcam.txt bekijk, blijkt dat de richting van de camera niet is opgegeven, dat zal waarschijnlijk de reden zijn van de 'false positives'.
Verwijderd
Binnenkort vertrek ik op reis naar Z-Frankrijk. Ik heb dus de route uitgestippeld met de te passeren punten. Stel nu dat ik op een parking stop, de gps uitzet, en daarna weer aanzet moet je dan de route laden of hoe ga ik te werk.
Ik heb iGO My Way 2006 Plus op m'n SD kaart gezet en deze geïnstalleerd.
Maar bij het opstarten komt ie met de melding dat ie zoekt naar een aantal contact addresses, 2 seconden later met deze melding nog in beeld sluit het programma zichzelf af.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Maar bij het opstarten komt ie met de melding dat ie zoekt naar een aantal contact addresses, 2 seconden later met deze melding nog in beeld sluit het programma zichzelf af.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Verwijderd
Bij mij heeft iGO ongeveer 30 contactadressen ingelezen. Deze worden als eigen POI opgeslagen.FlowDesign schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:34:
Ik heb iGO My Way 2006 Plus op m'n SD kaart gezet en deze geïnstalleerd.
Maar bij het opstarten komt ie met de melding dat ie zoekt naar een aantal contact addresses, 2 seconden later met deze melding nog in beeld sluit het programma zichzelf af.![]()
Je kan dan vanuit contacts \menu navigeren naar zo een adres, iGO start dan automatisch op en navigeert naar dat adres.
Je hebt mischien veel contactadressen op je pda staan?
Je kan in ieder geval dit eens proberen; kijk op jouw sd-kaart in de folder iGO of er een bestand SYS.TXT bij staat. Zoniet maak dan met kladblok ofzo een sys.txt bestand aan en plaats hierin:
[interface]
skip_contact_import=1
Dan slaat iGO bij het opstarten deze handeling over.
Succes
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 21:49 . Reden: foutje ]
Hey relaxed, dat werkt. Bedankt!Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:48:
[...]
Bij mij heeft iGO ongeveer 30 contactadressen ingelezen. Deze worden als eigen POI opgeslagen.
Je kan dan vanuit contacts \menu navigeren naar zo een adres, iGO start dan automatisch op en navigeert naar dat adres.
Je hebt mischien veel contactadressen op je pda staan?
Je kan in ieder geval dit eens proberen; kijk op jouw sd-kaart in de folder iGO of er een bestand SYS.TXT bij staat. Zoniet maak dan met kladblok ofzo een sys.txt bestand aan en plaats hierin:
[interface]
skip_contact_import=1
Dan slaat iGO bij het opstarten deze handeling over.
Succes
Kan zijn dat het fout gaat omdat ik TomTom 5 nog erop heb staan, die heeft ook al zulke linkjes aan contacts\menu toegevoegd (Navigeer naar en Toon op kaart).
Heb ik nog een vraagje: Met TomTom kun je (zonder gps-signaal) een routeberekening vooraf doen van een willekeurig adres naar een ander adres, kan iGO dat ook?
Verwijderd
Fijn dat het je gelukt is.FlowDesign schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:38:
[...]
Hey relaxed, dat werkt. Bedankt!![]()
Kan zijn dat het fout gaat omdat ik TomTom 5 nog erop heb staan, die heeft ook al zulke linkjes aan contacts\menu toegevoegd (Navigeer naar en Toon op kaart).
Heb ik nog een vraagje: Met TomTom kun je (zonder gps-signaal) een routeberekening vooraf doen van een willekeurig adres naar een ander adres, kan iGO dat ook?
Inderdaad, dat kan want ik heb ook nog steeds geen gps-muis.
Als de betreffende kaarten beschikbaar zijn in iGO, dan gaat dat perfect.
Je geeft twee adressen in en nadat de route is berekend kijk je bij MENU\ROUTE\Simulatie.
Daar kan je de route bekijken en beluisteren.
Ik kan dan op mijn Qtek S200 ook nog de Windows-toets indrukken terwijl ik op Simulatie druk en dan vliegt ie over de route aan 10x de toegestane snelheid! :-) Grappig.
Nee, IGO onthoudt de laatst geplande route. Op het moment dat je IGO opnieuw start en hij krijgt een fix, gaat hij weer vrolijk door.Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:36:
Binnenkort vertrek ik op reis naar Z-Frankrijk. Ik heb dus de route uitgestippeld met de te passeren punten. Stel nu dat ik op een parking stop, de gps uitzet, en daarna weer aanzet moet je dan de route laden of hoe ga ik te werk.
Ben laatst ook met IGO naar Zuid-Frankrijk geweest. Echt fijn om daar navigatie te hebben
Bedenk je wel even of je tolwegen wil of niet. Tip: doen. Tolwegen rijden echt heerlijk
We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.
Hmmz... heb TomTom gedeïnstalleerd, dus geen extra opties meer in contacts\menu maar als ik nu [interface]
skip_contact_import=1 weer op 0 (true) zet dan sluit ie nog steeds automagisch af.
Nu zat ik te denken, ik heb op dit moment alleen maar de kaart van Nederland erin zitten, zou het kunnen dat ik bijvoorbeeld een adres in Oostenrijk ofzo in m'n contacts heb staan maar dat ie die niet kan vinden en daarom vastloopt (en afsluit)?
skip_contact_import=1 weer op 0 (true) zet dan sluit ie nog steeds automagisch af.
Nu zat ik te denken, ik heb op dit moment alleen maar de kaart van Nederland erin zitten, zou het kunnen dat ik bijvoorbeeld een adres in Oostenrijk ofzo in m'n contacts heb staan maar dat ie die niet kan vinden en daarom vastloopt (en afsluit)?
Verwijderd
Dat denk ik niet, als de kaart niet aanwezig is waarop uw contactpersoon zich bevindt, bvb USA, dan leest iGO dit adres gewoon niet in.FlowDesign schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:46:
Hmmz... heb TomTom gedeïnstalleerd, dus geen extra opties meer in contacts\menu maar als ik nu [interface]
Wat misschien kan zijn is als je erg veel contacten hebt om in te lezen, dat hij er dan de brui aan geeft, dat heb ik in ieder geval in een Duits forum gelezen enkele maanden geleden.
Ik ga eens zoeken waar dat was en dan laat ik nog wel wat weten.
29 adressen slechts. Bij uwe waren het er 30 suh?Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:15:
[...]
Dat denk ik niet, als de kaart niet aanwezig is waarop uw contactpersoon zich bevindt, bvb USA, dan leest iGO dit adres gewoon niet in.
Wat misschien kan zijn is als je erg veel contacten hebt om in te lezen, dat hij er dan de brui aan geeft, dat heb ik in ieder geval in een Duits forum gelezen enkele maanden geleden.
Ik ga eens zoeken waar dat was en dan laat ik nog wel wat weten.
Verwijderd
Daar zou het niet aan mogen liggen dan.FlowDesign schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:35:
[...]
29 adressen slechts. Bij uwe waren het er 30 suh?
Maar omdat alles wel behoorlijk werkt wanneer ze niet wodren ingelezen moet het toch wel ergens met uw contactenlijst mislopen.
Ik heb je een mailtje gestuurd btw.
Greetz
Verwijderd
Bij mij valt ie ook ieder keer weer uit, zeer vervelend...
Ook krijg ik soms ineens memory full!
Ik heb de volgend spec:
WM5
HTC x7500 met ingebouwde gps
TT6 en wingps 4 werken perfekt. Allen de I-GO geeft er iedere keer de brui aan... Wie weet raad?
Ook krijg ik soms ineens memory full!
Ik heb de volgend spec:
WM5
HTC x7500 met ingebouwde gps
TT6 en wingps 4 werken perfekt. Allen de I-GO geeft er iedere keer de brui aan... Wie weet raad?
Ik vraag me sowieso af hoe iGo die adresbestanden inleest. De helft van mijn contactpersonen worden helemaal niet overgezet naar iGo, alhoewel ze wel met een compleet adres vermeld staan. Adressen uit Canada werden helemaal niet gevonden, alhoewel ik wel de Canadese maps heb (zou geen verschil moeten maken trouwens)Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:15:
[...]
Dat denk ik niet, als de kaart niet aanwezig is waarop uw contactpersoon zich bevindt, bvb USA, dan leest iGO dit adres gewoon niet in.
Wat misschien kan zijn is als je erg veel contacten hebt om in te lezen, dat hij er dan de brui aan geeft.....
Verwijderd
Hey,
Zo erg veel weet ik er ook niet van, maar ik vermoed toch dat het met de mapdata heeft te maken, oftewel dat de wijze waarop het adres moet worden ingegeven iets te maken heeft met de specifieke data op de maps van enkele landen. Ik heb mijn adressen aangepast in Pennsylvania en Boston en die werden toen perfect ingelezen, ook mijn contactadressen hier in België werden na bewerken correct ingelezen. Als ik bvb ipv Parklaan, 22 ingeef Parklaan 22/3 dan lukt het niet.
Enkel mijn contactadres in Australië lukte tot op heden niet.
Ik heb het eerst opgezocht via iGO dan op dezelfde manier in Contacten geschreven, maar dan lukt het nog niet.
Nog een vermoeden: er zitten misschien maps tussen die eigenlijk niet echt voor iGO dan wel voor
Mio bedoeld zijn, ;-)
Zo erg veel weet ik er ook niet van, maar ik vermoed toch dat het met de mapdata heeft te maken, oftewel dat de wijze waarop het adres moet worden ingegeven iets te maken heeft met de specifieke data op de maps van enkele landen. Ik heb mijn adressen aangepast in Pennsylvania en Boston en die werden toen perfect ingelezen, ook mijn contactadressen hier in België werden na bewerken correct ingelezen. Als ik bvb ipv Parklaan, 22 ingeef Parklaan 22/3 dan lukt het niet.
Enkel mijn contactadres in Australië lukte tot op heden niet.
Ik heb het eerst opgezocht via iGO dan op dezelfde manier in Contacten geschreven, maar dan lukt het nog niet.
Nog een vermoeden: er zitten misschien maps tussen die eigenlijk niet echt voor iGO dan wel voor
Mio bedoeld zijn, ;-)
JakeNL schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:15:
[...]
Ik vraag me sowieso af hoe iGo die adresbestanden inleest. De helft van mijn contactpersonen worden helemaal niet overgezet naar iGo, alhoewel ze wel met een compleet adres vermeld staan. Adressen uit Canada werden helemaal niet gevonden, alhoewel ik wel de Canadese maps heb (zou geen verschil moeten maken trouwens)
Ik heb igo 2006 plus geprobeerd met mij ipaq 2210 en tt gps ontvanger.
zonder de gps ontvanger werkt het programma, maar zo gauw ik hem in de houder doe dan zit de hele pda muurvast..
raar iets, heb al enkele gps instellingen handmatig aangepast en geprobeerd, maar het werkt nog niet.
Ik heb ooit wel een oudere versie werkend gehad, echter was die toen nog stukken minder dan tt.
zonder de gps ontvanger werkt het programma, maar zo gauw ik hem in de houder doe dan zit de hele pda muurvast..
raar iets, heb al enkele gps instellingen handmatig aangepast en geprobeerd, maar het werkt nog niet.
Ik heb ooit wel een oudere versie werkend gehad, echter was die toen nog stukken minder dan tt.
Verwijderd
Misschien een domme vraag, maar kan ik op mijn Mio C220 (die op MioMap loopt) andere kaarten gebruiken dan die van Miomaps?
Ik wil de software dus wel behouden, maar op een SD-kaartje de rest van Europa, maar ik vind de kaarten van Mio redelijk duur.
Is het mogelijk?
Alvast bedankt
Ik wil de software dus wel behouden, maar op een SD-kaartje de rest van Europa, maar ik vind de kaarten van Mio redelijk duur.
Is het mogelijk?
Alvast bedankt
Als er Miomap 3.x op draait kun je ook de I-Go kaarten gebruiken. Die zijn hetzelfde.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:20:
Misschien een domme vraag, maar kan ik op mijn Mio C220 (die op MioMap loopt) andere kaarten gebruiken dan die van Miomaps?
Is het mogelijk?
Alvast bedankt
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 12:42 ]
Wat een mooi stukje software dat iGO!
Ik draai het nu sinds 2 dagen op mijn Orange SPV M650 en het werkt in sommige opzichten beter dan TomTom. Ik moet alleen nog behoorlijk wennen aan het feit dat een (tussen)route toevoegen net even anders werkt dan in TomTom.
Gelukkig is er voor iGO ook de griekse kaart beschikbaar, zodat ik hopelijk straks op Kreta ook aardig kan navigeren. Iemand hier ervaring mee?
Ik moet route66 nog proberen, maar ik denk dat iGO kans maakt om mijn favoriet te zijn.
Om even het beeld voor mezelf compleet te maken, welke navigatie software is er voor een pocketpc?
- Route66
- TomTom 6
- iGO
- MobileNavigator 6
- CoPilot
- MioMap
- GPRS navigatie software
Is de lijst daarmee compleet?
Oei en de preview van iGO 8 is zeer indrukwekkend, 3d view, eiffeltoren in 3d op de kaart, ik hoop dat augustus 2007 een realistische datum is!
Ik draai het nu sinds 2 dagen op mijn Orange SPV M650 en het werkt in sommige opzichten beter dan TomTom. Ik moet alleen nog behoorlijk wennen aan het feit dat een (tussen)route toevoegen net even anders werkt dan in TomTom.
Gelukkig is er voor iGO ook de griekse kaart beschikbaar, zodat ik hopelijk straks op Kreta ook aardig kan navigeren. Iemand hier ervaring mee?
Ik moet route66 nog proberen, maar ik denk dat iGO kans maakt om mijn favoriet te zijn.
Om even het beeld voor mezelf compleet te maken, welke navigatie software is er voor een pocketpc?
- Route66
- TomTom 6
- iGO
- MobileNavigator 6
- CoPilot
- MioMap
- GPRS navigatie software
Is de lijst daarmee compleet?
Oei en de preview van iGO 8 is zeer indrukwekkend, 3d view, eiffeltoren in 3d op de kaart, ik hoop dat augustus 2007 een realistische datum is!
Verwijderd
Hoi,
ik heb een mio c710 en nu is mijn SD kaart (van heel europa) eruit gestolen. Kan ik die data ergens downloaden en op een lege SD kaart zetten?? En zo ja lukt dat zonder al te veel gedoe? in verband met certificeren en sleutels en codes enz....
Alvast bedankt!
ik heb een mio c710 en nu is mijn SD kaart (van heel europa) eruit gestolen. Kan ik die data ergens downloaden en op een lege SD kaart zetten?? En zo ja lukt dat zonder al te veel gedoe? in verband met certificeren en sleutels en codes enz....
Alvast bedankt!
Verwijderd
Heb je geen cd bij je GPS gekregen?
Daar staat toch alles op.
Daar staat toch alles op.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2007 11:49 ]
Ja dat kan. Sleutels zitten niet op de kaarten maar op de 'engine' van het programma.Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:42:
Hoi,
Alvast bedankt!
Dus als je cd kan lenen, oid, geen probleem.
Verwijderd
Maar moet wel cd van zelfde model zijn hé.
Anders moet je een crack gebruiken, maar daar wordt hier niet aan meegedaan dacht ik hé.;)
Anders moet je een crack gebruiken, maar daar wordt hier niet aan meegedaan dacht ik hé.;)
Hoe zijn de ervaringen met de mobiele camera's die via TMC worden opgehaald? Ik zie ze wel in het TMC overzicht maar komen bij mij niet op de kaart. Zie ik ergens een instelling over het hoofd?
In de nieuwe handleiding die bij I-Go van de site af te plukken is, kom ik er ook niets tegen.
Weet iemand een sys.txt instelling anders?
In de nieuwe handleiding die bij I-Go van de site af te plukken is, kom ik er ook niets tegen.
Weet iemand een sys.txt instelling anders?
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Verwijderd
hallo,
ik heb igo 2006 se en heb een navigon bluetooth tmc gps antenne .
nu heb ik gps fix en tmc fix maar het programa blijft maar zoeken naar radio zenders en vind er geen een.
wat zou hier de oorzaak van zijn en wat is de oplossing ?
waar ik woon zijn gewoon fm zenders te ontvangen.
gr peter
ik heb igo 2006 se en heb een navigon bluetooth tmc gps antenne .
nu heb ik gps fix en tmc fix maar het programa blijft maar zoeken naar radio zenders en vind er geen een.
wat zou hier de oorzaak van zijn en wat is de oplossing ?
waar ik woon zijn gewoon fm zenders te ontvangen.
gr peter
Verwijderd
[Hoi,
Ik heb de igo 2006plus,
en de igo poiwarner werkt blijkbaar niet op de plus versie.
waar vind ik de update?
Ik heb de igo 2006plus,
waar vind ik de update?
Verwijderd
Hier misschien?
http://www.scdb.info/nl/plugin-igo/
http://www.scdb.info/nl/plugin-igo/
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:28:
[Hoi,
Ik heb de igo 2006plus,
waar vind ik de update?
Is toch niet nodig, je kan de flitspalen van flitspaal.nl er gewoon inzetten. Worden ze vanzelf in de kaart gezet. De TMC meldingen van mobiele flitsers worden er niet ingezet.Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:28:
[Hoi,
Ik heb de igo 2006plus,
waar vind ik de update?
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Verwijderd
Het bovenstaande probleem heb ik -dus- ook...nickvanozzie schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:02:
Zoals we allemaal al weten is Miomap afgeleid van iGo. Nu heb ik een originele versie van Miomap maar deze kan ik niet meer werkende krijgen.Ik krijg het volgende op beeld van mijn Mio P350:
"Het bestand 'Miomap' kan niet worden geopend. Het is of niet ondertekend met een vertrouwd certificaat, of een van de componenten kan niet gevonden worden. U moet dit bestand wellicht opnieuw installeren of herstellen."
Nu heb ik alles verwijderd en mijn PDA teruggezet naar fabrieks instellingen. Daarna heb ik de SD van miomap v3 Europa weer in de PDA gestopt waarna de PDA netjes vroeg om het programma te installeren. Dit heb ik gedaan en alle stappen gevolgd. Is er iemand die misschien weet hoe dit op te lossen is of moet ik gewoon een nieuwe SD aan gaan vragen?
Ik had een Mio A701. Die heeft tijdens mijn vakantie een duik in de Atlantische oceaan genomen en daar bleek 'ie niet goed tegen te kunnen.
Aangezien ik de originele Mio-map programmatuur nog heb, dacht ik die er -dus- op te zetten, maar ik krijg dezelfde foutmelding als hierboven wordt genoemd...
Ik wil er wel nog even bijzeggen dat ik een absolute nitwit ben op dit gebied. Bij al te ingewikkelde terminologie en vakjargon raak ik het spoor al snel bijster!
Wie-o-wie kan me helpen? Je mag me natuurlijk de oplossing ook emailen!
Dat probleem lag bij mij aan het formaat van mijn adressen: tussen de de cijfers en letters van de postcode moet een spatie.FlowDesign schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:46:
Verwijderd
Tolwegen leeg? Haha, dat is is ook niet altijd zo hoorRainmaker schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:38:
[...]
Tolwegen rijden echt heerlijkLeeg, en schitterend wegdek.
Heb nu ook i-GO op mijn PDA staan omdat TomTom gewoon geen goede kaarten kan leveren (slechte dekking griekenland bijv.)
Ik ga in de Oostblok landen rijden en dan heeft i-GO (my way
) gewoon een veel betere dekking.
Moest vandaag i-GO wel even goed finetunen.. kreeg "memory full" meldingen en het was supertraag. Aantal progs van mijn main memory afgehaald en loopt nu als een trein. Schakelt zelf over naar andere kleuren op een bepaald tijdstip, dat is best handig
Ik hoop dat ik geen navi problemen krijg met i-GO, maarja dan hebben we altijd de ouderwetse kaarten nog.
Ik draai het trouwens op een HP iPaq 4150 voor de geintereseerden
Ik ga in de Oostblok landen rijden en dan heeft i-GO (my way
Moest vandaag i-GO wel even goed finetunen.. kreeg "memory full" meldingen en het was supertraag. Aantal progs van mijn main memory afgehaald en loopt nu als een trein. Schakelt zelf over naar andere kleuren op een bepaald tijdstip, dat is best handig
Ik hoop dat ik geen navi problemen krijg met i-GO, maarja dan hebben we altijd de ouderwetse kaarten nog.
Ik draai het trouwens op een HP iPaq 4150 voor de geintereseerden
Verwijderd
Wie kan mij de vlaamse Ulla bezorgen? Heb dit forum al doorlopen maar er zit een dode link in. Wie helpt mij verder door mij een link of de zip-file via mail te bezorgen?
Verwijderd
Kijk hier eens:
http://www.i-go.com/download/voice/v_fle_f3.zip
Dit zou Ulla moeten zijn.
Er zitten echter enkel foutjes in de commands-file van het Vlaamse stembestand.
Zo zegt ze bvb: "Na 500 meter hebt u uw bestemming bereikt" Als je dan de bestemming bereikt hebt zegt ze:"Hebt u uw bestemming bereikt" i.p.v "U hebt uw bestemming bereikt".
Ik heb dan wat zitten klooien in de OGG-bestandjes en daarna in de commands-file maar dat leverde toch niet het gewenste resultaat op.
Ik heb het dan gemeld en ze zijn er aan bezig bij iGO.
Succes
Zo zegt ze bvb: "Na 500 meter hebt u uw bestemming bereikt" Als je dan de bestemming bereikt hebt zegt ze:"Hebt u uw bestemming bereikt" i.p.v "U hebt uw bestemming bereikt".
Ik heb dan wat zitten klooien in de OGG-bestandjes en daarna in de commands-file maar dat leverde toch niet het gewenste resultaat op.
Succes
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:34:
Wie kan mij de vlaamse Ulla bezorgen? Heb dit forum al doorlopen maar er zit een dode link in. Wie helpt mij verder door mij een link of de zip-file via mail te bezorgen?
Waar ik me vooral aan erger bij de iGo stemmen is: 'en keer rechts'. Tomtom zegt gewoon: "na x m rechtsaf" wat imho veel duidelijker is. Er zijn meer van die slordigheidjes, waardoor ik het idee heb dat ze de stemmen met een stemcomputer maken ipv ze door een native speaker te laten inspreken op een voor hem/haar logische volgorde. Een native speaker voelt feilloos aan of iets loopt of niet; een stemcomputer blaat wat je intypt en als dat lijkt op wat babelfish als vertaling geeft kan ik me voorstellen dat dat af en toe rare meldingen oplevert.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:04:
Kijk hier eens:
Succes
[...]
Ik neem aan dat er ook verschil is tussen NL en vlaams, omdat Belgen voor heel veel dingen net andere woorden of een andere zinsbouw gebruiken. Bij de iGo stemmen heb ik het idee dat het voor beide net niet goed klopt.
Het kan zijn dat ik het me te simpel voorstel, maar feit is dat iGo zijn stemmen (nog steeds) niet op orde heeft, waar Tomtom dat al heel lang wel heeft.
Verwijderd
@gwystyl.
Je hebt hier een punt.
Er zijn inderdaad Vlaamse en Nederlandse versies.
Ik heb de Exell-commands-files eens bekeken en die zijn zelfs niet identiek. En van daaruit worden de zinnen eigenlijk samengesteld. Vanuit het PDAMill-forum wordt hierover wel hulp geboden en als ik een tijdje niets meer hoor van iGO zelf dan spreek ik dáár mijn contactpersoon terug aan om mij te helpen. Want het is duidelijk dat er veel wordt geëxperimenteerd met de voice-bestanden! :-)
Daardoor zitten er fouten in dit commands-bestand. Ik ken er niet de grond van maar ik kan wel altijd bvb de Engelse en de Vlaamse vergelijken en van daaruit verderwerken.
Ik geef iGO wel het voordeel van de twijfel omdat het eigenlijk nog jong is.
In ieder geval, hier kan je zelf je steentje bijdragen om de voice-bestanden te optimaliseren:
http://translation.i-go.com/index.php?VS_ACTION=vs.introduce
Veel plezier!
Btw "En keer rechts"is ondertussen al verbeterd> :-)
Je hebt hier een punt.
Er zijn inderdaad Vlaamse en Nederlandse versies.
Ik heb de Exell-commands-files eens bekeken en die zijn zelfs niet identiek. En van daaruit worden de zinnen eigenlijk samengesteld. Vanuit het PDAMill-forum wordt hierover wel hulp geboden en als ik een tijdje niets meer hoor van iGO zelf dan spreek ik dáár mijn contactpersoon terug aan om mij te helpen. Want het is duidelijk dat er veel wordt geëxperimenteerd met de voice-bestanden! :-)
Daardoor zitten er fouten in dit commands-bestand. Ik ken er niet de grond van maar ik kan wel altijd bvb de Engelse en de Vlaamse vergelijken en van daaruit verderwerken.
In ieder geval, hier kan je zelf je steentje bijdragen om de voice-bestanden te optimaliseren:
Veel plezier!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 19:21 ]
Ik ben niet zo'n held in het uitpluizen van codes en bewerken van geluidsbestanden, maar ik zal eens kijken.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:18:
Veel plezier!
Ik gebruikte nog de v_dut_f2.zip uit de map waar je net die vlaamse stem vandaan linkte; ik zal eens kijken of ik nieuwere stemmen kan vinden.
iGo is inderdaad een fijn programma, en eens in de zoveel tijd kijk ik naar de nieuwste versie van dat moment om te zien hoe het vooruit gaat. Dat het vooruit gaat is zeker; het programma is nu al veel logischer opgebouwd dan iets meer dan een jaar geleden. Ik vind het alleen nog niet goed genoeg om mijn Tomtom te vervangen. Beide hebben zo hun voors en tegens, dus ik houd het wel in de gaten.
edit: ik heb net Anki3 beoordeeld. Er zitten niet veel grove fouten in de stem, maar het loopt allemaal net niet lekker. Ik heb er in het Nederlands commentaar bijgezet; ik hoop dat ze dat snappen
[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 18-07-2007 09:05 ]
Bedoel je dat je ergens 'nightly-builds' kan downloaden? Versies die na de 2006 Plus versie zijn uitgekomen?gwystyl schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:19:
[...]
iGo is inderdaad een fijn programma, en eens in de zoveel tijd kijk ik naar de nieuwste versie van dat moment om te zien hoe het vooruit gaat. Dat het vooruit gaat is zeker; het programma is nu al veel logischer opgebouwd dan iets meer dan een jaar geleden. Ik vind het alleen nog niet goed genoeg om mijn Tomtom te vervangen. Beide hebben zo hun voors en tegens, dus ik houd het wel in de gaten.
Nee ik heb nu de 2006 my way plus versie van 26 maart. Voor zover ik weet is dat de nieuwste?JakeNL schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:16:
[...]
Bedoel je dat je ergens 'nightly-builds' kan downloaden? Versies die na de 2006 Plus versie zijn uitgekomen?
Verwijderd
Ik heb hier 2006+ draaien van 18 juni met een skin (8.5.1) en de Splitscreen functie van Andy Elliott.
En dan is de vraag: hoe KOM je eraan?Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 02:29:
Ik heb hier 2006+ draaien van 18 juni met een skin (8.5.1) en de Splitscreen functie van Andy Elliott.
Verwijderd
Hoe kom ik waar aan? Aan de skin?
Hier: http://my.pdamill.com/index.php Doorklikken op Forum en registreren.
Je vindt de skins van Andy onder iGOTuning.
Ah, dan ga ik daar ook eens kijken. Ik ben benieuwd of nieuwe skins veel uitmaken in bruikbaarheid.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:09:
Hoe kom ik waar aan? Aan de skin?
edit: om vast een vraag voor te zijn adhv dit topic: MioMap en flitspalen in Zwitserland?. Op de specs pagina van de Mio A701 staat een FAQ, waarin onder andere wordt uitgelegd hoe je flitspalen moet synchroniseren met MioMap
Als je dat programma uitvoert kan je er achter komen welk bestand op je A701 vervangen wordt (en heb je gelijk de nieuwste flitspalen voor als je niet in Zwitserland bent). Als je wel in Zwitserland bent kan je dat bestand tijdelijk verplaatsen zodat ze niet in MioMap verschijnen. Volgens flitspaal.nl heet dat bestand POIUpdates.upd
[ Voor 50% gewijzigd door gwystyl op 24-07-2007 09:46 ]
Verwijderd
Hallo, kunt u mij uitleggen hoe ik de today ( weerkaartje) op mij pda kan installeren?
Vind ik wel geinig.
Groetejes, Theo
Vind ik wel geinig.
Groetejes, Theo
Let wel, in Zwitserland is het verboden om flitspaal info in je navigatie te hebben. Ze controleren er erg streng op, en als je gepakt wordt heb je grote kans dat je je navigatie incl evt pda oid kwijt bent.gwystyl schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:18:
[...]
Ah, dan ga ik daar ook eens kijken. Ik ben benieuwd of nieuwe skins veel uitmaken in bruikbaarheid.
edit: om vast een vraag voor te zijn adhv dit topic: MioMap en flitspalen in Zwitserland?. Op de specs pagina van de Mio A701 staat een FAQ, waarin onder andere wordt uitgelegd hoe je flitspalen moet synchroniseren met MioMap
Als je dat programma uitvoert kan je er achter komen welk bestand op je A701 vervangen wordt (en heb je gelijk de nieuwste flitspalen voor als je niet in Zwitserland bent). Als je wel in Zwitserland bent kan je dat bestand tijdelijk verplaatsen zodat ze niet in MioMap verschijnen. Volgens flitspaal.nl heet dat bestand POIUpdates.upd
Verwijderd
Wanneer komt de igo 8?
Ik dacht dat hij begin augustus uit kwam?
Wie weet er meer over?
Groeten
Ik dacht dat hij begin augustus uit kwam?
Wie weet er meer over?
Groeten