Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik heb dit programma nog niet commercieel aangeboden zien worden en zal dus ook niet ontkennen dat ik hem "gevonden" heb maar ik wou het toch even onder de aandacht brengen aangezien het naar mijn idee gewoon beter is dan TomTom 5 of Navigon. Enkele voordelen: Mappen sluiten echt op elkaar aan dus je hoeft als je Benelux en duitsland op je PDA hebt staan niet bij de grens van kaart te wisselen. Ziet er zwaar gelikt uit. Is veel kleinder dan TomTom (+/- 40MB voor Benelux installatie). Is veel sneller dan TomTom! Vooral dat laatste is voor mij belangrijk aangezien ik TomTom op mijn Vario ondanks het feit dat hij overclocked is te langzaam. i-GO heeft gewoon veel minder tijd nodig om een route te berekenen of een alternatief te zoeken. Nu nog wat plaatjes, waar het dus eigenlijk in deze post om draait... deze zijn gemaakt met pocket controller op mijn Vario en is dus wat je werkelijk in beeld ziet:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/xvanwaart/i-GO1.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/xvanwaart/i-GO2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/xvanwaart/i-GO4.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/xvanwaart/i-GO5.jpg
Installatie vanaf de SD-kaart

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/xvanwaart/i-GO6.jpg
Hoofdscherm portrait

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/xvanwaart/i-GO7.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/xvanwaart/i-GO8.jpg
Vanaf dat ik mijn Vario heb doe ik alles in Landscape-mode, i-GO is daar goed in.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/xvanwaart/i-GO9.jpg
Aaahhhh eigen haard enzo...

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/xvanwaart/i-GO10.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/xvanwaart/i-GO11.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/xvanwaart/i-GO12.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/xvanwaart/i-GO13.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/xvanwaart/i-GO14.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/xvanwaart/i-GO15.jpg
Paar plaatjes van wat ik zie als ik van huis naar de Dam wil touren en wat zo'n beetje de mogelijkheden zijn.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/xvanwaart/i-GO16.jpg
En uiteraard een today-plugin...

Het programma kan uiteraard nog veel meer maar ik heb het nu al wel weer gehad met plaatjes schieten en uploaden. Als iemand nog iets anders wil zien van het programma moet je het maar vragen. Naar mijn idee kan dit een serieuze bedreiging gaan vormen voor de rest. Kijk maar eens onderaan in dit scherm: http://www.newmiorange.be/site.php?short=C210%3Cbr Mio gaat dus wellicht over op het gebruik van i-GO software.

Zover voor nu, mijn verontschuldigingen voor de praktisch afwezige lay-out van dit topic maar dit is mijn eerste...

ps. Ik ga uiteraard niet om warez gerelateerde vragen in... lijkt me duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Whoow ziet er best mooie uit zeg, lekker strak!

En als 't kleiner en sneller is, is dat natuurlijk wel uberhandig!
Maarja het is nog niet zo bekend en ben benieuwd of bv. heel Europa al op kaart staat?

(haha 'opgezwolle' op je 'storage card' meisterlijke muziek is dat)

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 27-05-2006 17:07 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
CLB schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:05:

Maarja het is nog niet zo bekend en ben benieuwd of bv. heel Europa al op kaart staat?
Heel Europa staat op mijn SD-kaart, bovendien zijn de meeste oost-europese landen veeeeeel beter in detail dan de kaarten van TomTom.

ps. de kaarten zijn van Maart 2006!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 21:39

Nanax

Ik ben sjaak niet

zeer intressant.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:54

Nakebod

Nope.

Zat er laatst ook aan te denken een topic te openen over iGo :)
Gebruik het nu ongeveer een week, en zeer tevreden over het systeem.
Ok, TomTom is onderhand mainstream, menu's zijn naar mijn gevoel wel wat logischer/duidelijker, maar vergeet niet dat dit pas de 1e versie van iGo is.

iGo start schoon ook een stuk sneller op op mijn pda. Sinds gister de TomTom POI's voor de flitspalen geconverteerd naar iGo formaat, werkt allemaal prima, alleen het starten gaat nu iets trager.
Moet alleen nog zien of hij ook waarschuwingen kan geven als je in de buurt van een POI bent.

Alleen de stemmen van iGo, ik gebruik maar de vlaamse stem, die Nederlandse vrouw klinkt als een man, en die man die klinkt als een brombeer.

En over de mappen nog: Heel compleet, en Europa past op één 1 gb kaartje _O_
BeNeLux, samen 43.2 Mb, tegenover 164 van TomTom.
Ook heel mooi, de zeer mooie POI info, klik op een tankstation/restaurant, en je krijgt het adres te zien, de naam, en als het even kan ook nog het telefoonnummer _O_

[ Voor 21% gewijzigd door Nakebod op 27-05-2006 17:43 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:13
Popmpiedompiedom...

Jammer dat t alleen windows is, op mn Nokia met Symbian heb ik er dan weinig aan :X

[ Voor 46% gewijzigd door Hmmbob op 27-05-2006 17:45 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen Palm, dat is dan wel weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-06 21:51

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Waar valt dit te kopen dan? En ik kan nergens prijzen vinden...

[ Voor 40% gewijzigd door The Milkman op 27-05-2006 19:12 . Reden: prijs ]

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

http://www.i-go.com/en/company/distributors.php
Daar staan wat shops/distributeuren die hem aanbieden.
o.a. http://www.navigate.hu/eng/igo/ en volgens mij is dat een pda + software, dus niet los...
Maar nog niet in de reguliere verkoop kanalen gezien hier.

Probeerde net een route vanaf thuis naar Oslo te plannen, hij kwam vrij ver, alleen kreeg op een gegeven moment een melding dat het geheugen vol zat oid.
Door het Algoritme van de Route Parameters van Optimaal naar Snel te zetten, ging het wel goed :)
Weet niet precies of een snelle berekening op een lange reis nadelig is, maar voor korte ritten maakt het niet zoveel uit, aldus de help.
Ik laat hem wel op optimaal staan, alleen niet vergeten op snel te zetten als ik eens een lange reis moet maken :P

Ook mooi, is dat iGo bij vrijwel iedere weg weet hoe hard je er mag.
Reed gister ook een stuk, mocht 50, ik reed 52, kreeg de snelheid een andere kleur. Stukje verderop 80, reed weer iets over de 80 heen, veranderde ie weer van kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
Ik gebruik iGO sinds een paar dagen op m'n Acer N10, na hiervoor Tomtom5 gebruikt te hebben.

Installatie was super-simpel. Uitpakken naar een 1GB SD kaartje. Op de PDA setup.exe starten op de SD-kaart en alles verliep vanzelf.

Gisteren flink aan de tand gevoeld met enkele verschillende routes. Indruk na een volle dag iGO'en zijn ZEER positief. Het is uiterst stabiel, snel, en duidelijk. Met name de straatnamen zijn veel uitgebreider dan bij Tomtom, ook kun je eindelijk zien in welke straat je op dat moment rijdt. Ook schakelt ie automatisch om van dagkleuren naar nachtkleuren, instelbare waarschuwing bij snelheidsovertredingen.

Kaartmateriaal is redelijk up-to-date. Soms gaf ie een rotonde aan die er nog niet was, soms andersom. Over het algemeen zeer goed.

Maar het mooiste vind ik nog wel de mogelijkheid om over landsgrenzen heen te navigeren, ik woon op enkele km's van de Duitse grens, dus voor mij was de "BeNeLux" kaart altijd al een pain-in-the-*ss.

De POI's miste ik tijdens het rijden, terwijl er toch wel enkele geactiveerd waren. Nog eens naar kijken, er is erg veel in te customizen in iGO. De meegeleverde Nederlandse stem is vreselijk, alsof 'trix je de weg wijst. Hoogste tijd voor een Hans Teeuwen versie :)

Voor mij is het in ieder geval: exit Tomtom.

De nieuwe Mio C510 en C710 gebruiken ook de iGO engine overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17
Goed om te horen want ik mag een gps ding van me baas uitkiezen en ik de mio c710 trok mijn aandacht maar ik kon niet goed vinden welke software erop draaide. Dacht eerst destinator eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
En waar hebben zij die het nu al gebruiken gekocht ? Ben van plan een Mio A701 te kopen met de navigatiesoftware bij, maar als die me niet zou aanstaan (navigon dacht ik, maar zit imho wel goed), zou het een leuk alternatief zijn aangezien ik tomtom iets te sloom vind.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

hmm CLB murmelt wat over 'kopen' :+

Ik ben nieuw op navigatie-gebied en heb uiteraard voor TomTom gekozen.
Naja gekozen, heb hier en daar wat op internet opgestruint, maar dit ziet
er echt zeer, zeer nice uit zoals ik al zei in m'n eerste post: f*cking strak! :)

Ik ga toch is goed kijken welke navi-software ik nou eigenlijk wil hebben :|

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 27-05-2006 20:12 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Even serieus wat betreft "kopen" ..
Heeft iemand al contact gehad met dat bedrijf ? Is het al te bestellen ergens? Wat is/wordt de prijs ongeveer ?
Met name het feit dat je niks hoeft te installeren spreekt mij erg aan. Je stopt het SD kaartje in een willekeurige PDA met GPS en het werkt.

edit: Dus wel installeren. Dit in tegenstelling tot wat ik op de website las:
There is no need for installing the software, for downloading maps or for registration via the Internet; you can start searching for specific addresses or planning routes right away.
There is no need for additional downloads from the Internet, product registration or other time consuming procedures. You can start using iGO wherever you are, right out of the box, in just seconds.

[ Voor 90% gewijzigd door Henk007 op 27-05-2006 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Laatst online: 10-09 21:39

Nanax

Ik ben sjaak niet

eh je moet het zeker wel installeren.. ik ben het nu aan het testen.. ziet er veelbelovend uit!

edit: eerste indruk: wow :Y) prachtig programma, met heel veel functies!

[ Voor 30% gewijzigd door Nanax op 27-05-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Ook leuk voor de motorrijders onder ons wellicht. i-Go is in staat om aan 'track logging' te doen. Als je dus je i-Go mee hebt draaien kun je je afgelegde route opslaan, zodat je die later nog eens kunt rijden, maar dan met navigatie :)

Heb afgelopen vrijdag even het genoegen gehad om met een PDA met i-Go te mogen spelen. Superstrak progje! :) Een klein vertaalfoutje hier en daar, maar dat mag de pret niet drukken. In de korte tijd dat ik ermee heb mogen spelen, geen fouten in de navigatie tegengekomen. Zeker een goed alternatief voor TomTom.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

iGO Europe 2006
Andorra, Austria, Belgium, Bosnia and Herzegovina, Croatia, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Hungary, Italy, Luxembourg, Norway, Poland, Portugal, Republic of Ireland, Romania, San Marino, Slovakia, Slovenia (only major roads), Spain, Sweden, Switzerland, The Netherlands, and United Kingdom

Klinkt wel heeel erg mooi zeg :9~

En gewoon alles in 1 pakket op 1 SD-kaartje erg zeer g**l

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 27-05-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Over dat installeren, ik denk dat ze bedoelen: pleur de setup.exe op je pda, en run het, verder geen pc nodig voor de installatie ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:05
Hoi,

Grappig dat jullie dit navigatieprogramma ook ontdekt hebben. iGO stond ook met een stand op de Cebitt. Ik heb het programma ontdekt via een Oost-europes site, vooral omdat Hongarije en Roemenie er goed op staan. TT is nog niet zover, alhoewel nu op de TT910 ook veel meer van Oost-Europa staat. De flitspalen is mogelijk, maar dit is ingewikkeld omdat je enkele andere programmas nodig hebt om een soort van POI dat uit te pakken, in te voegen en weer in te pakken. Verder vind ik het een nerveus programma. Het is alsof er iemand naast je zit en continue aanwijzingen geeft. Ik gebruik het dus alleen maar als ik op reis ben. Door z´n eenvoud is TT de beste.

trouwens, op gsmsupport.biz kan je vragen stellen

[ Voor 5% gewijzigd door alex75 op 27-05-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
Wel grappig om te zien hoeveel tweakers i-GO al gebruiken (net als ik dus) en dat terwijl het nog helemaal niet te koop is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
Het is wel te koop, alleen niet in Nederland. Ik dacht dat het rond de 250E kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

xvanwaart schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 21:34:
Wel grappig om te zien hoeveel tweakers i-GO al gebruiken (net als ik dus) en dat terwijl het nog helemaal niet te koop is...
Tsjaa hoe jullie eraan komen begrijp ik ook niet hoor :+

moet ik die setup.exe op m'n SD-kaart zetten en dan openen op m'n PPC?

Zitten hier en daar nog taalfouten in lees ik overal, is 't ook mogelijk om 't programma in 't Engels te installeren? Ik bedoel, k heb daar zelf geen problemen mee en daar zitten denk minder/ geen foutjes in!?

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 27-05-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
Ja, iedere europeesche taal is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

alex75 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 21:50:
Ja, iedere europeesche taal is mogelijk.
ahaa das best weer leuk dan... ook mogelijk om gewoon telkens te switchen?

Of kun je maar 1x (bij de install) zeggen: Nederlands/ Engels of 'n andere taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
Inderdaad, net als bij TT. De stemmen die je in de map "Voice" hebt staan, kan je altijd later selecteren. Ik zag net dat ze een vr. UK stem en een mnl US stem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
Ik keek zo even op het net, maar je wordt nu doodgegooit met iGO.2006.Europe . Het schijnt ook al te lukken om het opstartscherm te tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
Oh ja, het meeste kaartmateriaal is van Teleatlas 2006.1. Het andere van diverse toeleveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 09-07 06:45
Jammer dat niet op een PocketPC 2002 draait (die ik dus wel heb). :'(

Het ziet er namelijk erg gelikt uit en ik zou het ook wel eens willen uittesten of het beter dan TT draait

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:54
alex75 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 22:25:
Oh ja, het meeste kaartmateriaal is van Teleatlas 2006.1. Het andere van diverse toeleveranciers.
Teleatlas wordt ook gebruikt door TomTom en dit heeft meer detail _/-\o_

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Wauw dit ziet er allemaal wel erg mooi uit. Ik ga dit ook maar eens proberen, omdat ik Tomtom 5 te langzaam vind draaien op mijn Qtek S200...

Edit:
Het programma werkt echt super, hij zoekt automatisch mijn gps op. En de kaarten zien er voortreffelijk uit. Het opstarten duurd wat langer dan via TomTom, maar dit is dat maat me niks uit. Vanmiddag ga ik hem testen wanneer ik naar het zwembad ga. Dan kom ik er nog uitgebreid op terug.

Nog even een vraagje tussendoor:
Ik gebruik een Adapt AD-500 op com 7 bautrate 4800, is dit voldoende? Omdat je ook wel waarden hebt van 115xx. En zo jah hoe is dat in te stellen?

[ Voor 64% gewijzigd door Binnetie op 28-05-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:04
Ik werk nu ook een aantal dagen met iGO en het bevalt goed.
Er zijn natuurlijk wat opmerkingen zo hier en daar.
Het eerste valt de slechte nederlandse stem op. Daar zijn echter goede alternatieven voor. Je kunt de standaard Vlaamse stem downloaden en hiervoor in de plaats gebruiken.
Of anders een alternatieve NL stem erin zetten. Er zijn al mensen druk bezig geweest om een eigen stem erin te zetten, zodoende klinkt het een stuk beter.
Het aanpassen van stemmen is niet zo ingewikkeld er zijn al handleidingen gepost hoe dat moet.
In feite zijn de audio bestanden gewone .OGG files. (maar dan wel meer dan 100 !!)

De taalfoutjes die je tegenkomt zijn ook aan te passen, je kunt het bestand dictionary.lang aanpassen met een tekst editor.
Voor het afsluiten van het programma kunt je dan de tekst "Einde" bij het uit knopje zetten ipv "afslag" (verkeerde vertaling vanuit Exit).

De kleurenschema's van de kaarten (dag/nacht) zijn ook aan te passen net als de iconen op de kaart voor de POI (Points of Interest).
Er zijn al nieuwe kleurenschema's verspreid.

Flitspalen (en andere POI's) zijn ook te converteren vanuit Tom Tom formaat of een ander formaat zodat ze door de iGO ingelezen kunnen worden.
Ik ben daar zelf mee bezig geweest en heb succesvol de flitspalen kunnen omzetten in categorieen zoals 50, 100, 120km en ook de roodlicht camera's. Dit alles wordt dan zichtbaar onder de POI groep "Mijn POI".
Voor de liefhebbers: de info staat in het bestand "igo.db" in de map op je PDA, \My Documents\IGO 2006.

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 29-05-2006 16:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Leuk dat je hier ook bent Hoppy --> Meistertweaker van i-GO :)

Ik wil 't programma zelf in 't Engels gaan installeren en dan
met m'n eigen Nederlandse stem, alle aanwijzingen inspreken.

Lijkt me wel funky haha hoor je jezelf zeggen: de tweede afslag op de rotonde haha >:)

[ Voor 59% gewijzigd door CLB op 28-05-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Dit programma werkt idd helemaal perfect, wat ik me afvraag, het zal toch niet op een TomTom-Go 300 gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Gem1e schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:13:
Dit programma werkt idd helemaal perfect, wat ik me afvraag, het zal toch niet op een TomTom-Go 300 gaan werken?
noopz alleen (nog) beschikbaar voor PDA's (die Windows-based zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
CLB schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:07:
Leuk dat je hier ook bent Hoppy --> Meistertweaker van i-GO :)

Ik wil 't programma zelf in 't Engels gaan installeren en dan
met m'n eigen Nederlandse stem, alle aanwijzingen inspreken.

Lijkt me wel funky haha hoor je jezelf zeggen: de tweede afslag op de rotonde haha >:)
Ja, Hoppy is overal :*)

Voor de liefhebbers, de originele stemmen zijn ook te downloaden bij de makers van iGO vanaf hun site: Klik HIER.

En een door ene Maarten gemaakte vrouwenstem kun je hier downloaden: Irene

Voor de duidelijkheid: de ZIP files niet uitpakken maar gewoon naar de desbetreffende map op je PDA kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Die Irene-voices zijn enorm veel beter! Kudos! Beetje randt-stadtdt maar alles beter dan de bijgeleverde, dat is echt net alsof 'trix in je PDA zit, zo'n vreselijk decadente stem.

Hoppy, kun je iets van de flitspalen-POI's sharen wellicht? Ik zag op FTD wel wat conversie-progsels maar geen kant-en-klare stuff, of zie ik iets over 't hoofd?

Ik krijg het niet voor elkaar om POI's op m'n scherm te krijgen in de cockpit/map mode.

Voor de rest niks dan lof... ik gebruik momenteel een acer n10 met cf-gps en had de moed bijna opgegeven wat betreft pocket-pc navigatie-programma's... maar nu ik iGO heb gezien ga ik denk ik een MIO P350 kopen (met ingebouwde SirfStarIII GPS), toch veel cheaper en flexibeler dan een dedicated oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Die dingen op FTD werken prima, en het is "kant en klaar".
Er zit een iGo.db bij waarin de laatste flitspalen al ingebakken zitten. Maar zelf nieuwe flitspalen maken is ook zo gedaan met een paar stappen.

En Irene _O_
Het klinkt nog niet helemaal soepel, en idd randstad achtig :P
Toch knap gemaakt, 100 verschillende tekstjes op hetzelfde spraak/geluidsniveau uitspreken. Voorlopig "neem" ik Irene. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:40:

Hoppy, kun je iets van de flitspalen-POI's sharen wellicht? Ik zag op FTD wel wat conversie-progsels maar geen kant-en-klare stuff, of zie ik iets over 't hoofd?

Ik krijg het niet voor elkaar om POI's op m'n scherm te krijgen in de cockpit/map mode.
die flitspalen waren een piece of cake, met wat hulp van een portugees forum >:)
http://rapidshare.de/files/21595255/igo.db.html

overigens verschijnen de flitspalen pas erg laat op het scherm, je moet er zo ongeveer naast staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
catchingfire schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:40:
Die Irene-voices zijn enorm veel beter! Kudos! Beetje randt-stadtdt maar alles beter dan de bijgeleverde, dat is echt net alsof 'trix in je PDA zit, zo'n vreselijk decadente stem.

Voor de rest niks dan lof... ik gebruik momenteel een acer n10 met cf-gps en had de moed bijna opgegeven wat betreft pocket-pc navigatie-programma's... maar nu ik iGO heb gezien ga ik denk ik een MIO P350 kopen (met ingebouwde SirfStarIII GPS), toch veel cheaper en flexibeler dan een dedicated oplossing.
Ik heb wat hulpprogramma's (utilties) geupload waarmee je conversies kunt doen van flitspalen.
Er zijn namelijk al lijsten beschikbaar (o.a. via de site Flitspaal.nl). De lijsten kun je omzetten naar een leesbaar formaat voor een iGO POI converter. Die converters lezen alleen maar Google Earth formaat (.kml formaat).
Als je even zoekt via Binsearch.info op "igo" kom je ze wel tegen.

Al deze info is gratis en publiek beschikbaar want het zijn alleen maar wat extra programmatjes. Het heeft dus niets te maken met het pakket van iGO zelf.

Het resultaat van het gebruik van POI's is dat je de flitspalen keurig kunt indelen.
Er blijven nog wel wat wensen over zoals een geluid/spraak waarschuwing als je een POI nadert.
Ook het aanpassen van de iconen vergt nog wat moeite. Het kan allemaal wel maar sommige zaken moeten nog nader uitgezocht worden.
Het pakket wat ik heb aangemaakt bevat alle recente flitspalen van de Benelux al + een reeds geconverteerde igo.db (database voor de iGO). Die igo.db moet je in de map \My Documents\IGO 2006 zetten.
Btw: als je een "thuis" adres aantreft op de iGO is dit niet mijn huisadres :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er goed uit

hoe komen jullie aan deze IGO??

gratis te download? of moet je gaan kopen? maar zie nergensin NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Kopen :)

Je moet gewoon de internationale versie hebben!
Die kan in elke taal installeren, dus ook Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 29 mei 2006 @ 08:43:
Kopen :)

Je moet gewoon de internationale versie hebben!
Die kan in elke taal installeren, dus ook Nederlands
kan je een link geven waar ik kan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:43:
[...]

kan je een link geven waar ik kan kopen :)
is al genoemd in dit topicje, dus even searchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psbb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-07-2021
Het is een strak navigatie programma!!! Ik kan nergens Nederlands als programmataal instellen. Het staat er niet bij. Iemand een link waar je het Nederlands bestand kan vinden of wil het mij eventueel mailen.

Psbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Is dit alleen voor pocketpc's of komt er ook een versie voor telefoons uit? En welke gps ontvanger raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Zie ik dat goed en kan je de route ook simuleren?

Dat iGo dus zeg maar zonder GPS muis de route 'afspeelt'?

Dat lijkt me erg handig in sommige gevallen (muis thuis :+ )

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:56
psbb schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:01:
Het is een strak navigatie programma!!! Ik kan nergens Nederlands als programmataal instellen. Het staat er niet bij. Iemand een link waar je het Nederlands bestand kan vinden of wil het mij eventueel mailen.
Probleem had ik ook

oplossing: http://my.pdamill.com/igo/
Met dank aan HoppyF

[ Voor 5% gewijzigd door Switek op 29-05-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

REDFISH schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:13:
Is dit alleen voor pocketpc's of komt er ook een versie voor telefoons uit? En welke gps ontvanger raden jullie aan?
Pocket PC's

Pff welke ontvanger? Maakt niks uit, ligt aan je budget
ZiegoM schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:26:

Kan met TomTom ook hoor :?

Haha ik heb nog geen 'muis' maar kan wel routes plannen! Ook chill :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ZiegoM schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:26:

Route simulatie kan iGO ook, net als op de Tom Tom.
Alleen ziet de simulatie op de Tom Tom er beter uit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Naja ik ga ze vandeweek allebei testen!
Zometeen komt m'n Qtek S200'je binnen!

En dan zet ik i-GO erop en TomTom Benelux Plus en dan maar testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Ik heb i-GO geprobeerd en moet zeggen het ziet er echt leuk uit. Alleen de stemmen zijn een beetje duffig haha, de vrouwen stem (ik dacht dat het een mannen stem was) klonk een beetje hoe zeg je dat... gay zeg maar. Dus ik heb hem veranderd in de belgische vrouwen stem.
Ik moet wel zeggen dat ik hem getest heb samen met TomTom 5, en de eerste keer naar het zwembad kreeg ik te horen dat ik er was, maar moest nog 700 meter doorrijden toen ik het bordje van het zwembad zag. Terug naar restaurant, was ik er weer 200 meter te vroeg. Met TomTom moet ik zeggen dat het iets preciezer is. Bij mijn vriendin thuis gaf hij ook echt aan dat ik er was.
Maar het beeld van i-GO ziet er veel strakker uit dan van TomTom. Het zal mooi zijn als ik het aantal km per uur wat je rijdt ook op het navigatiescherm zou komen te staan, ipv je eerst met je viner het scherm van de km's meot aanraken om je werkelijke snelheid te zien.

Ik heb ze beide geinstalleerd, wil ze toch nog eens testen. Ik ga vanavond eens met de POI spelen voor de TomTom en i-GO.

Wat ook een verschil tussen beide is, is dat ze allebei een andere tijd geven over de aankomsttijd, waar dit precies inzit ben ik nog aan het uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Binnetie schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:50:
Ik heb i-GO geprobeerd en moet zeggen het ziet er echt leuk uit. Alleen de stemmen zijn een beetje duffig haha, de vrouwen stem (ik dacht dat het een mannen stem was) klonk een beetje hoe zeg je dat... gay zeg maar. Dus ik heb hem veranderd in de belgische vrouwen stem.
Ik moet wel zeggen dat ik hem getest heb samen met TomTom 5, en de eerste keer naar het zwembad kreeg ik te horen dat ik er was, maar moest nog 700 meter doorrijden toen ik het bordje van het zwembad zag. Terug naar restaurant, was ik er weer 200 meter te vroeg. Met TomTom moet ik zeggen dat het iets preciezer is. Bij mijn vriendin thuis gaf hij ook echt aan dat ik er was.
Maar het beeld van i-GO ziet er veel strakker uit dan van TomTom. Het zal mooi zijn als ik het aantal km per uur wat je rijdt ook op het navigatiescherm zou komen te staan, ipv je eerst met je viner het scherm van de km's meot aanraken om je werkelijke snelheid te zien.

Ik heb ze beide geinstalleerd, wil ze toch nog eens testen. Ik ga vanavond eens met de POI spelen voor de TomTom en i-GO.

Wat ook een verschil tussen beide is, is dat ze allebei een andere tijd geven over de aankomsttijd, waar dit precies inzit ben ik nog aan het uitzoeken...
Je kunt de snelheid (km/u) die je rijdt ook permanent op je scherm zien als je dat wilt. Dat is bij de Instellingen te veranderen. Er zijn drie velden waar je info kun aanpassen, zoals tijd tot het volgende punt, aankomsttijd e.d.

O ja, en die stem kun je makkelijk veranderen, als je een paar berichten hierboven kijkt staat er een link naar "Irene". Klinkt een stuk beter dan de meegeleverde stem.

[ Voor 6% gewijzigd door HoppyF op 29-05-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psbb
Switek schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:30:
[...]
Probleem had ik ook

oplossing: http://my.pdamill.com/igo/
Met dank aan HoppyF

Psbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:17
Ik ben um ook aan het dow....... euh kopen.

Heb nu TT5 op mijn PDA-N. De screenshots zien er gelikt uit. kBen erg genieuwt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Minpuntjes die ik tot nu toe heb ontdekt:

* slechts 2 favorieten, handig voor "thuis" en "werk"
* slechts 3 info-veldjes in 't cockpit scherm (gelukkig wel vrij te configureren)
* geen afslag nummer terwijl je op de snelweg zit
* geen richtig als je een snelweg op rijdt "alleen "A2, linksaf" ipv "A2 richting Eindhoven, linksaf"
* PIO's verschijnen erg laat op het scherm, het lijkt alsof ze alleen getriggerd worden op de horizontale as van waar je je momenteel bevindt. Zo heb je er niks aan dus, je rijdt alles voorbij.
* opstarten duurt vrij lang, ik heb de indruk dat het aantal POI's in de database dit opstarten negatief beinvloed, sinds ik de flitspalen-info erbij heb staan duurt 't nog langer lijkt.
* nogal wat taalvoutjes (minor issue)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Heb het ook snel even geinstalled en opgestart. Wel zonder gps, die ligt in de auto. :P
Hoe doet hij eigenlijk de BT-aansturing? Schakelt hij zelf BT in, of moet je dat eerst manueel doen?

Verder ziet de kaart er heel strak uit, het menusysteem daarentegen.
Ook bvb. de tekst in de helpfunctie mist enige formattering. :)

Programma met veel potentie, maar er is nog wel wat werk aan...

[edit]
Wat me net opviel op hun site, zijn de talen die je daar kan kiezen:
English | Magyar | Hrvatski | Slovensko | Română | Cesky

Iets zegt me dat dat de reden is waarom Oost-Europa zo gedetailleerd aanwezig is. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Fire69 op 29-05-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56
Afgelopen week ook aardig wat getest met i-Go. Een nadeel vind ik het gemis aan favorieten (buiten de ingebakken "Thuis" en Werk"). Veel erger vind ik dat de audio van i-Go erg laat is met het aangeven van afslagen. Waar Tomtom ruim van tevoren aangeeft dat je er "nu" af moet (dus aan het begin van de afrit), geeft i-Go die melding pas op het moment dat je de afslag eigenlijk al voorbij bent. Zou je dus alleen op de audiosignalen afgaan (druk verkeer oid), dan mis je dus de afslag. Ook bij afslagen die kort bij elkaar liggen kan dit verwarring scheppen.

Althans, dat is het geval op mijn Asus MyPal A632. Met Tomtom dus geen last hiervan. Meer mensen die hetzelfde ervaren?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

ik heb hem ook draaien en vooral in de binnenstad wordt je echt gestoord van de meldingen, over 800 meter, over 450 meter, over 100 meter, volgende links... en daar zitten dan nog tig straatjes tussen waar je niet linksaf moest... Maar inderdaad, het ziet er mooi uit, TT kan nog een hoop leren van de instellingsmogelijkheden en het grenzeloos navigeren, maar qua eenvoud en duidelijkheid vindt ik TT toch nog beter.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
hufkes schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:03:
[...]
Maar inderdaad, het ziet er mooi uit, TT kan nog een hoop leren van de instellingsmogelijkheden en het grenzeloos navigeren, maar qua eenvoud en duidelijkheid vindt ik TT toch nog beter.
Mwa, zo super veel instellingen meer dan TT zijn er nou ook weer niet.
TT kan hier en daar wat leren, maar in omgekeerde richting geldt hetzelfde vind ik.
Het grenzeloos navigeren is idd een hele grote + :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psbb
HoppyF schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:05:

De taalfoutjes die je tegenkomt zijn ook aan te passen, je kunt het bestand dictionary.lang aanpassen met een tekst editor.
Voor het afsluiten van het programma kunt je dan de tekst "Einde" bij het uit knopje zetten ipv "afslag" (verkeerde vertaling vanuit Exit).
Wil je dit eens uitleggen hoe je dat doet. Ik kan het niet vinden.

Ondertussen zelf al gevonden:

iGo>lang>zipfile>dutch_nl (openen)>i18n (openen)dictionary.lang (openen) vervolgens bewerken> opslaan

Nu staat er gewoon einde.

[ Voor 19% gewijzigd door psbb op 29-05-2006 16:12 ]

Psbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
psbb schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:53:
[...]

Wil je dit eens uitleggen hoe je dat doet. Ik kan het niet vinden.
Tuurlijk :)
  • Ga naar de map "lang".
  • Zoek het bestand "dutch_nl.zip" pak deze (tijdelijk) uit in een eigen map naar keuze
  • In het uitgepakte bestand dutch_nl.zip zit een map "i18n"open deze en open daarna het bestand "dictionary.lang" met een editor programma.
  • Zoek met de editor naar de tekst " E x i t = " A f s l a g " (ja met spaties tussen de letters....)
  • Verander de tekst "A f s l a g" in bijvoorbeeld "E i n d e".
  • Sla de veranderingen op in het bestand "dictionary.lang" en pak alle bestanden die
  • je uitgepakt had weer in in het nieuwe bestand met dezelfde naam dutch_nl.zip
  • Overschrijf de oude dutch_nl.zip op de SD kaart met deze nieuwe dutch_nl.zip.
Op deze manier kun je ook andere "foute" teksten verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psbb
Tegelijk gepost _/-\o_
Ik heb het direct op de mini SD gedaan.

Psbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
psbb schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:16:
Tegelijk gepost _/-\o_
Ik heb het direct op de mini SD gedaan.
Kan ook :P

Voor de liefhebbers:
Op deze site heb ik even wat aangepaste kleurenschema's geupload.

Dit zijn extra kleurenschema's die ik niet zelf gemaakt heb, ze zijn afkomstig van een duits forum.
Het is ook mogelijk de POI iconen die op de kaart verschijnen aan te passen, uitleg hierover zit in het pakketje.
Het is wel in het Duits.

Je kunt de kleurenschema's zonder verdere aanpassingen gebruiken. De kleuren zijn helderder en het kontrast wat groter. Je bent echter geheel vrij om je eigen kleuren te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21

tozzke

aka tozzert

het werkt op zich vrij aardig, maar de stemmen zijn inderdaad pauper (alsof het slecht vertaald is; wat waarschijnlijk ook het geval is aangezien het geen nederlands programma is itt tomtom) en je krijg wel heel veel aanwijzingen in de stad.
tevens duurt het opstarten langer dan TT5

als deze probleempjes opgelost zijn, kan tomtom het weleens warm kunnen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
Opstarten langer dan bij TomTom? Ik en vele anderen met mij hebben juist de ervaring dat dit programma veel sneller opstart! Het heeft ook minder geheugen nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21

tozzke

aka tozzert

toch is het hier beduidend langzamer. het "splash-screen" verschijnt wel redelijk vlot, maar dan gaatie nog vanalles laden. Na 8 seconde zwart beeld, krijg ik het splashscreen en dan duurt het nogeens zo'n 5 seconde eer ik in het beginscherm zit (dus in totaal ~13 sec).
Tomtom5 start bij mij (tot hij dus gebruiksklaar is) in ~4 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Zoals reeds vermeld, heb ik na het inladen van de flitspalen wel een trage iGo, maar zonder is hij hier een stuk sneller dan TomTom.
Voordeel van iGo is dan wel weer dat je hem kan minimaliseren, en dus niet iedere keer hoeft af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, ik vind niets over smartphones. Draait I-GO al op een smartphone? Ik heb nu TT mobile 5... bij TT is het zo dat er een speciale mobile versie is.

Kan ik I-GO gewoon draaien? of moet ik wachten tot er (ooit) een mobile versie uitgebracht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 21:46

themaxter

Bugged..

Interessant progje :)

Heb ook nog een vraagje, TMC wordt niet ondersteund zo ver ik het kan zien, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fs_46
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 16:40
Hier staat (onderaan in het artikel) dat miomap v3 is gebaseerd op i-GO

http://www.mobilitynews.n...e=thread&order=1&thold=-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
themaxter schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:04:
Interessant progje :)

Heb ook nog een vraagje, TMC wordt niet ondersteund zo ver ik het kan zien, of wel?
Nog niet.
Komt later dit jaar (volgens i-GO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:58:
Even een vraagje, ik vind niets over smartphones. Draait I-GO al op een smartphone? Ik heb nu TT mobile 5... bij TT is het zo dat er een speciale mobile versie is.

Kan ik I-GO gewoon draaien? of moet ik wachten tot er (ooit) een mobile versie uitgebracht wordt.
supported Operating systems:

* Microsoft Windows Mobile for Pocket PC 2003
* Microsoft Windows Mobile for Pocket PC Phone Edition 2003
* Microsoft Windows Mobile for Pocket PC 2003 SE (Second Edition)
* Microsoft Windows Mobile for Pocket PC Phone Edition 2003 SE
* Microsoft Windows Mobile for Pocket PC 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ik ben nog wat aan het stoeien met de POI's en een manier om deze extern te kunnen bekijken. Dus niet vanuit iGO zelf maar op een PC bijvoorbeeld.

De database is een SQL (lite) database, ik heb sqlite3 gedownload waarmee je op de PC vanuit de DOS prompt wat output kunt krijgen.

Bv zo:

F:\sql>sqlite3.exe iGO.db
SQLite version 3.3.5
Enter ".help" for instructions
sqlite> .tables
CITYHISTORY_V3 HISTORY_V4 SETTINGS_V1 WPOIGLOUP_V1
FABLE LICENSES_DB Sec WPOILABEL_V1
GPS POIVIS_V1 TRACKS_V1 WPOITREE_V1
sqlite>

Je krijgt dan een aantal tabellen te zien, maar echt nuttige data kan ik er nog niet uithalen.
Het is wel zo dat de POI's in de WPOILABEL_V1 terechtkomen.
Heb je 20 flitspalen toegevoegd, zie je ook 20 stuks in de WPOILABEL_V1 tabel staan.

Om de hele database uit te kunnen lezen kun je dit naar een tekst file schrijven, zoals:
sqlite3.exe iGO.db ".dump" > output.txt

Er komt echter een hoop zooi uit waar ik nog niet zo veel mee kan. Wie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nakebod schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:54:
Zoals reeds vermeld, heb ik na het inladen van de flitspalen wel een trage iGo, maar zonder is hij hier een stuk sneller dan TomTom.
Voordeel van iGo is dan wel weer dat je hem kan minimaliseren, en dus niet iedere keer hoeft af te sluiten.
TT kan je ook 'minimalizeren'. Je drukt gewoon op de button voor je Contacts of Calendar of zo, en dan doe je Start - Today.
Dan staat TT met de 2 rode handjes onderaan op je scherm. :)

Ik heb iGo nu ook even in de auto getest, en het werkt wel vlot, het ziet er ook heel mooi uit.
Ik vind de manier van kaarten tekenen veel mooier dan bij TT.
De NL-stem lijkt nergens naar, morgen maar eens de Vlaamsche testen :)

Hij zet niet automatisch je BT aan, dat moet je eerst zelf doen, maar hij vindt wel supersnel je ontvanger, dat duurt bij TT ook langer, en die moet daarvoor dan nog een hoop extra BT-dll's installeren ook. :)

Al met al een goed programma, er is gewoon nog een beetje werk aan. V1.1 zal bij mij zeker goed in de smaak vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 18:49
Heeft iemand er nog meer last van dat I-Go soms een seconde of 10 a 20 blijft hangen, en daarna weer verder gaat?

Ik heb een Ipaq 5450.

TomTom gaat het wel moeilijk krijgen met I-Go :) echt super proggie, heb er veel vertrouwen in _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

TomTom gaat het idd knap lastig krijgen met dit als concurrent. Ik heb ondertussen al heel wat spul geprobeerd wat betreft navi op een pda of pc maar altijd bleef TomTom er met kop en schouders bovenuit steken.

Totdat ik per puur toeval dit topic tegen het lijf liep. Er zijn ook wel wat nadelen aan het programma zoals het beperkte aantal gegevens wat je constant op je schermpje hebt tijdens een route. Ook is het me al opgevallen dat op wegen waar je maar 50 mag het programma gewoon 80 aangeeft. Kun je doen maar kost je wel wat centen xtra als je gesnapt word :P

Het eerste wat me opviel was het connecten naar een GPS muis, dat duurde in TT5 een eeuwigheid, zeker als je nog eerst de juiste compoort moest zoeken. Dan was het meestal gewoon elke compoortmogelijkheid binnen TT proberen totdat er een muis gevonden was. iGo heeft gewoon een autodetect, beter word het niet :D

Een ander nadeel aan iGo vind ik wel het gemis aan favorieten. Nu ken ik van de meeste mensen het adres wel uit m'n hoofd maar dat was toch wel een plus geweest. Daarentegen is het navigeren over de grenzen heen werkelijk voortreffelijk. Waar je bij TT zelf nog met een aparte papieren kaart moest gaan klooien om te kijken waar je de grens over moest of met het zeer beperkte Major Roads of Europe moest gaan karren en vervolgens in het bestemmingsland weer kaart wisselen en opnieuw de bestemming aangeven, navigeert iGo gewoon netjes over de grenzen heen. Sim-pel, kan TomTom nog wat van leren.

Qua interface is TomTom puur functioneel, en iGo puur eyecandy. Simpeler kan ik het niet zeggen. Ik ben benieuwd of het programma ook nog regelmatig updates krijgt en hoe die dan te verkrijgen gaan zijn. Of dat je je dan weer je beurs binnenstebuiten moet keren voor een update.

Wat ik wel nog een gemis vind aan iGo is dat het niet zelf je BT verbinding in en uitschakelt. Dat TomTom dan weer wel.

[ Voor 4% gewijzigd door C.44 op 30-05-2006 12:26 ]

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich is het een heel leuk programma. Concurrentie is altijd goed en het heeft aardige functies. Maar ik hoop dat ze de inerface nog wat aanpassen. TT is me heel wat eenvoudiger in het gebruik, iets wat toch een groot pluspunt is. Navi zit in de auto ingebouwd, maar als ik op men fiets tig keer wat moet selecteren, ben ik al wat terughoudender. Let wel, ik verkies dit tot nu toe boven TT. Nu die UI nog, en ze hebben er een compleet tevreden klant bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ook die lap tekst die je voorgeschoteld krijgt, als je de eerste keer start... 't is bijna lachwekkend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Jah gelukkig zit er aan de rechterkant een tweetal knoppen waarmee je er even gauw doorheen kunt lopen. Tis wel snugger bedacht, in eerste instantie lees je de eerste 3 regels ook omdat je geen id hebt wat het is :D

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
Ik begrijp het enthousiasme over iGO niet helemaal. Jullie hebben waarschijnlijk nooit gewerkt met TT icm de aaneengesloten kaart van Europa. TT is gewoon de top, de rest volgt. Natuurlijk kan ook TT nog wat leren van iGO, Garmin en anderen, maar dat geld omgekeerd ook!
Ik ben blij met iGO vanwege het kaartmateriaal dat TT nog niet leverde zoals Hongarije en Roemenie. Nu leverd TT ook Hongarije. Met de TT910 kan je al naar Istanbul of Moskou.

Over updates, denk nu niet dat iGO hier veel aan doet. Mensen die de eerste versie 2005 kochten, dit waren nog aparte landen, kregen geen korting bij het kopen bij v2006. Misschien dat dit gaat veranderen, maar dan zullen toch eerst meer mensen dit navigatie programma moeten gaan kopen.

Ik ben benieuwd hoe de vergelijking uitvalt als iemand voor een PDA aangekochte versies met elkaar gaat vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Idd, met TT kan je ook gans Europa door, maar dan moet je wel een kaartje van 2gig hebben.
Wil je met iGo van NL naar FR, moet je gewoon NL, BE en FR op een kaartje van 256mb zetten.

Maar ik vind eigenlijk gewoon de grafische weergave van de kaarten het grootste pluspunt van deze software.
Met TT heb ik vaak het idee dat ze gewoon met een stiftje een lijn op je scherm hebben getrokken.
Bij iGo is dat gewoon veel strakker geregeld, ook met de leuke flapperende vlaggetjes en bewegende pijltjes is het gewoon leuker om naar de kijken, terwijl de performance er toch niet onder lijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

TomTom is zeker een mooi product wat ik ook dagelijks gebruikt heb, voor routes of puur ter controle van m'n snelheid :P.

Maar het verhaal van tomtom en van nederland naar duitsland rijden is al problematisch. Als ik van nederland naar duitsland wil dan moet ik dat via de major roads of europe gaan doen. Vervolgens moet ik als ik de grens over ben, of in het land van bestemming ben, de kaart van dat land gaan laden. Daarna moet ik weer opnieuw de bestemming inkloppen en pas dan kan ik verder rijden.

Totdat TomTom de kaarten van de Go700/710/900/910 vrijgeeft voor PDA gebruik blijft dat wat mij betreft een groot minpunt aan de PDA versie van TomTom 5.

Wat betreft de updates, als je van de ene versie naar de andere gaat (2005 ==> 2006) kost je dat bij iGo waarschijnlijk net zo goed geld als wanneer je van TomTom 3 naar TomTom 5 gaat. Wanneer je bij TomTom van v5 naar v5.21 gaat is dit gratis via de site van TomTom te doen. En ik neem aan dat het bij iGo niets anders zal zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik weet niet welke TT jij gebruikt, maar blijkbaar heb je nog nooit van de Plus-mappen gehoord. ;)

Plus dat je nu ook gewoon de Europa-kaart op een SD'tje van 2gig kan kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ook een nadeel van TomTom.
Je hebt normale mappen, gedetaileerd
Je hebt plus mappen, gedetaileerd + grensoverschrijdend,
Je hebt "major roads of europe" met alleen hoofdwegen.

Dan is iGo met 1 map per land die meer info bevat dan de mappen van TomTom, en toch kleiner is, naar mijn idee een stuk beter.

Maar goed, je kan hier een iGo vs TomTom discussie gaan houden, je komt er toch niet uit. Voorheen vond ik TomTom altijd prima, "ANWB's" Engin, Route66, MS Steets oid, het was het allemaal net niet.
Nu ik iGo heb ontdekt, zeg ik niet dat TomTom zuigt, maar wel dat iGo voor mij prima werkt. Het ziet er zeer netjes uit.
En iGo kan best een goede concurent voor TomTom gaan vormen, als het hier ook legaal op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

En wat kost die europa kaart van 2 gig ? Ik kan uberhaupt op de tomtom site geen pluskaarten vinden. Wel kaarten opzich van heel europa maar dan heb je nog steeds losse kaarten.

[ Voor 64% gewijzigd door C.44 op 30-05-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ik vind het ook handig dat de iGO landen kaarten allemaal op een 1 GB kaartje passen.

Het updaten van iGO kan via internet, volgens mij is dat nu nog gratis (als je een officiele licentie hebt). Zie hiervoor het iGO Updater programma wat je kunt downloaden vanaf hun site.
HIER dus!

De Updater werkt wel mooi, hij maakt een backup van hetgeen op je PDA staat en schrijft dit weg op je PC en download vervolgens de nieuwe software. Daarna schrijft hij de gedownloade software op de SD kaart van je PDA. Dat kan zowel direct via Activesync als je PDA aangesloten is op de PC als via een cardreader. Handig wel.

De favorieten ontbreken misschien maar je hebt wel een Historie lijst. Meestal bestaan de favorieten uit plekken waar je geweest bent en weer een keer naar terug gaat. Hiervoor is de Historie functie prima geschikt want eenmaal opgezochte adressen/POI's komen daarin te staan.
Tom Tom heeft deze historie functie ook maar dan ook nog de Favorieten.

Een ander punt waar ik weinig over lees is het feit dat je bij iGO coordinaten kan opgeven. Dat lukt bij Tom Tom niet. Voor de navigatie "nerds" onder ons toch wel leuk? :*)

[ Voor 13% gewijzigd door HoppyF op 30-05-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik kan momenteel wel leven met de manier hoe TT met de mappen omgaat.
Je gaat ergens naartoe? Je laad de <landvanbestemming>-Plus map en je kan er naartoe rijden zonder aan de grens te moeten switchen.
Je komt terug naar huis? Je laad de <thuisland>-Plus map en je kan er naartoe rijden zonder aan de grens te moeten switchen.
Ik heb er alleen een probleem mee dat je verschrikkelijk veel onnodige plaats moet hebben, want je gebruikt 2 Plus-mappen waar voor 75% dezelfde data inzit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Qtek S200 met een Oasis Media BT GPS-ontvanger.

Ik heb I-go 2006 Europe ook geïnstalleerd op mijn S200, maar het lukt me niet om contact te krijgen met de GPS-ontvanger binnen dit programma. Ik doe een scan naar GPS-devices, maar hij vindt niets. Echter wanneer ik binnen Windows Mobile zoek naar BT-devices, dan vindt hij het volgende: BT GPS (staat een vraagteken voor als icoon) en kan ik wel connecten.

Ik weet niet of ik een 'Incoming Com-port' of 'Outgoing Com-port' moet instellen. Daarnaast vraagt hij ook nog of er een Serial Port gebruikt moet worden of niet. Ik heb al verscheidene dingen geprobeerd, maar weet niet hoe ik verder moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Inderdaad, ik hoop dat TomTom binnenkort komt met een simpele complete map van europa voor de pda gebruikers. Ik werk nu 2 daagjes met iGO maar daar begin ik toch ook tegen wat nadelen aan te lopen.

Zoals het invoeren van een bestemming, normaal geef je eerst stad en dan straat in. Bij iGo moet je eerst aangeven dat je in een andere stad wil aankomen (en nog een keer wanneer je bestemming niet in het lijstje recente steden staat). Da's omslachtig.

Maar waar ik me het meest aan irriteer is nog wel het ontzettend nerveuse gedoe met het aangeven van de route. Ga rechtdoor voor meer dan 1.5 kilmeter :? Ga over de rotonde over 800 meter, Ga over de rotonde over 350 meter, Ga over de rotonde over 150 meter tweede afslag. Je word er gewoon krankjorum van :(

De snelheidsoverschrijding is een leuke gimmick.... maar gelukkig kun je em uitzetten :Y)

1 Ding weet ik zeker, binnenkort gaat tomtom er terug op. Ik hoop wel dat TomTom qua interface wat gaat veranderen en die europa map van de 7x0 en 9x0 naar de pda versies gaat brengen.

Er was boven mij iemand die het had over een beta van TomTom 6 ? Zijn daar screens(hots) van ? Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:56:
Ik heb een Qtek S200 met een Oasis Media BT GPS-ontvanger.

Ik heb I-go 2006 Europe ook geïnstalleerd op mijn S200, maar het lukt me niet om contact te krijgen met de GPS-ontvanger binnen dit programma. Ik doe een scan naar GPS-devices, maar hij vindt niets. Echter wanneer ik binnen Windows Mobile zoek naar BT-devices, dan vindt hij het volgende: BT GPS (staat een vraagteken voor als icoon) en kan ik wel connecten.

Ik weet niet of ik een 'Incoming Com-port' of 'Outgoing Com-port' moet instellen. Daarnaast vraagt hij ook nog of er een Serial Port gebruikt moet worden of niet. Ik heb al verscheidene dingen geprobeerd, maar weet niet hoe ik verder moet.
Je moet dus eerst binnen Windows een pairing doen met die BT GPS, daarvoor moet je idd dus oon een incoming en outgoing Compoort instellen en het Serial Port profiel laten aanmaken.
Als dat gedaan is, moet je gewoon in iGo de zojuist aangemaakte com-poort selecteren. als je niet weet, welke het is, kies je ze gewoon 1 voor 1 effe.
That's it (vrij basic stuff allemaal en geldt voor elk navigatieprogramma trouwens)
C.44 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:00:
Inderdaad, ik hoop dat TomTom binnenkort komt met een simpele complete map van europa voor de pda gebruikers. Ik werk nu 2 daagjes met iGO maar daar begin ik toch ook tegen wat nadelen aan te lopen.

Zoals het invoeren van een bestemming, normaal geef je eerst stad en dan straat in. Bij iGo moet je eerst aangeven dat je in een andere stad wil aankomen (en nog een keer wanneer je bestemming niet in het lijstje recente steden staat). Da's omslachtig.

Maar waar ik me het meest aan irriteer is nog wel het ontzettend nerveuse gedoe met het aangeven van de route. Ga rechtdoor voor meer dan 1.5 kilmeter :? Ga over de rotonde over 800 meter, Ga over de rotonde over 350 meter, Ga over de rotonde over 150 meter tweede afslag. Je word er gewoon krankjorum van :(

De snelheidsoverschrijding is een leuke gimmick.... maar gelukkig kun je em uitzetten :Y)

1 Ding weet ik zeker, binnenkort gaat tomtom er terug op. Ik hoop wel dat TomTom qua interface wat gaat veranderen en die europa map van de 7x0 en 9x0 naar de pda versies gaat brengen.

Er was boven mij iemand die het had over een beta van TomTom 6 ? Zijn daar screens(hots) van ? Waar?
Die map is makkelijk te vinden hoor, als je er zo zit op te wachten. ;)

Adres ingeven is idd redelijk irritant, zal wel iets te maken hebben met die aparte mappen zeker?

De aanduidingen zijn inderdaad wat overdreven. Er zou wel een keer of 2 minder verwittigd mogen worden. :)

Heb je TT erafgegooid om iGo er op te zetten? Was toch voor niks nodig? :?

[ Voor 75% gewijzigd door Fire69 op 31-05-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:00:
Je moet dus eerst binnen Windows een pairing doen met die BT GPS, daarvoor moet je idd dus oon een incoming en outgoing Compoort instellen en het Serial Port profiel laten aanmaken.
Als dat gedaan is, moet je gewoon in iGo de zojuist aangemaakte com-poort selecteren. als je niet weet, welke het is, kies je ze gewoon 1 voor 1 effe.
That's it (vrij basic stuff allemaal en geldt voor elk navigatieprogramma trouwens)
Ik kan dus kiezen voor Com6 en Com7 als incoming en outgoing port, heb ik gedaan binnen Windows. In I-go kies ik dus voor 6 en 7, maar hij beide keren de ontvanger niet vinden.
Ook kan ik nog kiezen voor SIRF en NMEA en kan ik een baudrate instellen, maar geen idee of ik hier iets mee moet doen (ik heb geen handleiding bij dit GPS-apparaat gekregen, alleen een CD met daarop een voorbeeldprogramma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarbij komt nu ook nog dat ik nu helemaal geen connectie meer kan maken, omdat hij de passkey (die eerst wel werkte) opeens niet meer accepteert. Na enkele keren geprobeerd te hebben, kan ik wel weer connecten. Nou ja, nu nog connecten in I-go (misschien dat genoemd probleem, wel met bovenstaande te maken heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je moet natuurlijk wel zien dat je BT aanstaat voordat je iGo start.
Dan kies je (waarschijnlijk) poort 7. Even wachten, en dan zou hij moeten connecteren.
Baudrate voor je Oasis is normaal 4800, die heeft een SirfII-chip en gebruikt het NMEA-protocol.
Passkey is altijd 0000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psbb
Ik heb het nu ook een paar dagen geprobeerd.
Paar nadelen:
* De POI kan ik niet op de kaart krijgen tijdens het rijden.
* Je wordt gek van alle mededelingen die je krijgt.
* Geen afslagnummers.
* In detail is de kaart minder duidelijk. Bij meerder rijstroken kan je moeilijk zien of je op de juiste rijdt.
* Je kan niet navigeren vanuit je contactpersonen.
* Minder/niet geschikt om mee te " wandelen "

Toch is het zonder meer een leuk en goed navigatiesysteem en een hoop zal afhangen van je eigen voorkeur.

[ Voor 11% gewijzigd door psbb op 31-05-2006 15:58 ]

Psbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
psbb schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:57:
Paar nadelen:
* Geen afslagnummers.
* In detail is de kaart minder duidelijk. Bij meerder rijstroken kan je moeilijk zien of je op de juiste rijdt.

Toch is het zonder meer een leuk en goed navigatiesysteem en een hoop zal afhangen van je eigen voorkeur.
Heb je de gewenste POI('s) wel via POI beheren aangezet?
Je kunt ook de afstand tot de POI ingeven wanneer je hem wilt zien.
Veel mededelingen? ja dat misschien wel maar het voordeel is dat je alleen hoeft te luisteren en niet op je PDA te kijken tijdens het rijden >:)

Geen afslagnummers, inderdaad. Ik mis ze echter niet.
Het maakt mij niet uit of hij afslag 10 of 11 neemt, als het maar de juiste is.

Wandelen doe ik er niet mee want die 12V accu's zijn niet te tillen!
(mijn GPS heeft een 12V aansluiting nodig ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
psbb schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:57:
Paar nadelen:
* Geen afslagnummers.

Ik vind het eerlijk gezegd wel beter om mee te wandelen (hoewel ik het nog niet in de praktijk heb getest) want je kan instellen of hij je op de baan moet houden of niet.
Maw, TT probeert steeds je positie op een baan te zetten, waardoor je scherm verspringt (behalve in kaart-modus natuurlijk), bij iGo kan je dat instellen.
Zelfs als je aan het rijden bent, zie je het pijltje dat je auto moet voorstellen, en iets ernaast een klein bolletje dat je GPS-positie toont. Zo kan je goed zien hoe onnauwkeurig GPS eigenlijk wel niet is! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Ik ben vanmiddag nog een keer op pad geweest met het ding maar ik ga vanavond toch weer mooi tomtom terugzetten (had em verwijderd ivm plaatsgebrek ;)). Ik word STA-PEL-GEK van die stemmen, voor elke keer dat het ding een berekening opnieuw moet uitvoeren is het "herberekening in uitvoering" dan nog een keer het verhaal dat ie voor elke handeling 3 berichten geeft en buiten dat ook nog in de meest onlogische volgorde.

Als iemand me zou kunnen vertellen (Fire69) hoe ik die volledige Europa Map voor TomTom kan verkrijgen... graag :)

Nu nog hopen dat tomtom met een beetje frissere interface komt en we kunnen er weer een tijd tegen aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
C.44 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:13:
Ik ben vanmiddag nog een keer op pad geweest met het ding maar ik ga vanavond toch weer mooi tomtom terugzetten (had em verwijderd ivm plaatsgebrek ;)). Ik word STA-PEL-GEK van die stemmen, voor elke keer dat het ding een berekening opnieuw moet uitvoeren is het "herberekening in uitvoering" dan nog een keer het verhaal dat ie voor elke handeling 3 berichten geeft en buiten dat ook nog in de meest onlogische volgorde.

Als iemand me zou kunnen vertellen (Fire69) hoe ik die volledige Europa Map voor TomTom kan verkrijgen... graag :)

Nu nog hopen dat tomtom met een beetje frissere interface komt en we kunnen er weer een tijd tegen aan :)
Ik vraag me af of Tom Tom dit kan, iGO blijkbaar wel _/-\o_
Altijd handig als je even de achterkant van je huis kunt bekijken.

Van dit bewegende plaatje maar even een LINK gemaakt, anders gaat het zo draaien voor je ogen

[ Voor 7% gewijzigd door HoppyF op 01-06-2006 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Nu heb ik al veel in iGo gezien, maar dat nog niet :D
Vertel vertel :P Een eigen POI maken met custom 3D icoon ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik heb iGO en Tomtom 5.21-Benelux+ (sd version) op m'n gloedjenieuwe Mio P350 gezet vandaag.

Installatie van beide progs ging prima. GPS-lock vele malen sneller met iGO echter.
Ook kan iGO zonder problemen in landscape mode draaien, Tomtom kan daar nog totaal niet mee overweg. Ik weet niet wat het is maar hij lijkt z'n vorige instelling niet te onthouden waardoor hij het helemaal mis gaat met het scherm ,je kunt niet meer bij menu-opties, de enige manier om eruit te komen is een soft-reset.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste