Ik heb op een gegeven moment coördinaten doorgekregen van de GPS-ontvanger, dus het kan wel werken. Probleem is nu dat het me niet nogmaals lukt. Heeft te maken met de ontvanger. Ik kan niet connecten op 1 of andere manier. Het is de bedoeling dat het blauwe LEDje op de ontvanger 1x per seconde knippert, maar nu doet hij 1x per 3 seconden, wat aangeeft dat er iets niet goed is.Fire69 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:04:
Je moet natuurlijk wel zien dat je BT aanstaat voordat je iGo start.
Dan kies je (waarschijnlijk) poort 7. Even wachten, en dan zou hij moeten connecteren.
Baudrate voor je Oasis is normaal 4800, die heeft een SirfII-chip en gebruikt het NMEA-protocol.
Passkey is altijd 0000.
(Wel kom ik erachter dat wanneer je geen code invult bij de Passkey, en dan klikt op Next, ik een melding binnenkrijg dat BT GPS wil connecten met mij. Ik zie dan ook dat het blauwe LEDje op de ontvanger 1x per seconde gaat knipperen, dus er is contact. Als ik dan akkoord geef (melding: do you want to add BT GPS to your device list?), dan lukt het niet en gaat hij weer 1x per 3 seconden gaat knipperen.
De stappen die ik volg: BT op S200 aanzetten (Device is ook discoverable voor anderen) --> GPS-ontvanger aanzetten --> Zoeken naar BT-devices --> BT GPS wordt gevonden --> Connecten en code 0000 invullen --> Serial poort laat ik uitstaan --> New Outgoing Port instellen op Com 7. Helaas gebeurt er dan helemaal niets, tot die ene keer.
Ik doe vast iets verkeerd, maar wat?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 21:23 . Reden: Iets vergeten ]