Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:04:
Je moet natuurlijk wel zien dat je BT aanstaat voordat je iGo start.
Dan kies je (waarschijnlijk) poort 7. Even wachten, en dan zou hij moeten connecteren.
Baudrate voor je Oasis is normaal 4800, die heeft een SirfII-chip en gebruikt het NMEA-protocol.
Passkey is altijd 0000.
Ik heb op een gegeven moment coördinaten doorgekregen van de GPS-ontvanger, dus het kan wel werken. Probleem is nu dat het me niet nogmaals lukt. Heeft te maken met de ontvanger. Ik kan niet connecten op 1 of andere manier. Het is de bedoeling dat het blauwe LEDje op de ontvanger 1x per seconde knippert, maar nu doet hij 1x per 3 seconden, wat aangeeft dat er iets niet goed is.
(Wel kom ik erachter dat wanneer je geen code invult bij de Passkey, en dan klikt op Next, ik een melding binnenkrijg dat BT GPS wil connecten met mij. Ik zie dan ook dat het blauwe LEDje op de ontvanger 1x per seconde gaat knipperen, dus er is contact. Als ik dan akkoord geef (melding: do you want to add BT GPS to your device list?), dan lukt het niet en gaat hij weer 1x per 3 seconden gaat knipperen.

De stappen die ik volg: BT op S200 aanzetten (Device is ook discoverable voor anderen) --> GPS-ontvanger aanzetten --> Zoeken naar BT-devices --> BT GPS wordt gevonden --> Connecten en code 0000 invullen --> Serial poort laat ik uitstaan --> New Outgoing Port instellen op Com 7. Helaas gebeurt er dan helemaal niets, tot die ene keer.

Ik doe vast iets verkeerd, maar wat?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 21:23 . Reden: Iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Serial port aanzetten

Wat betreft dat Gifje waarbij je om je huis heen draait.. da's grappig... maar absoluut geen argument om iGO te gebruiken ipv TomTom ;)

[ Voor 77% gewijzigd door C.44 op 31-05-2006 21:22 ]

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C.44 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:21:
Serial port aanzetten

Wat betreft dat Gifje waarbij je om je huis heen draait.. da's grappig... maar absoluut geen argument om iGO te gebruiken ipv TomTom ;)
Serial port aanzetten, werkt ook niet. Moet ik uberhaupt wel een incoming port aanmaken?
Trouwens bij die COM-poort, kan ik ook nog instellen of het een secure connection betreft of niet.

Kortom, ik kom om in de instellingen, waarvan ik niet eens weet wat ze allemaal betekenen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Je zal zeker een incoming port moeten aanmaken, iGO kan niets met bluetooth zelf. iGO zoekt gewoon de compoorten af, en of die nu fysiek of virtueel zijn maakt verder niets uit.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:04
Nakebod schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:59:
Nu heb ik al veel in iGo gezien, maar dat nog niet :D
Vertel vertel :P Een eigen POI maken met custom 3D icoon ofzo?
Geen idee hoe ze dat gedaan hebben, het is blijkbaar een experiment van de iGO ontwikkelaars
die met Google Sketchup bezig zijn geweest.
Zie ook: http://sketchup.google.com/3dwarehouse/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 13:35
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:12:
[...]

Ik heb op een gegeven moment coördinaten doorgekregen van de GPS-ontvanger, dus het kan wel werken. Probleem is nu dat het me niet nogmaals lukt. Heeft te maken met de ontvanger. Ik kan niet connecten op 1 of andere manier. Het is de bedoeling dat het blauwe LEDje op de ontvanger 1x per seconde knippert, maar nu doet hij 1x per 3 seconden, wat aangeeft dat er iets niet goed is.
(Wel kom ik erachter dat wanneer je geen code invult bij de Passkey, en dan klikt op Next, ik een melding binnenkrijg dat BT GPS wil connecten met mij. Ik zie dan ook dat het blauwe LEDje op de ontvanger 1x per seconde gaat knipperen, dus er is contact. Als ik dan akkoord geef (melding: do you want to add BT GPS to your device list?), dan lukt het niet en gaat hij weer 1x per 3 seconden gaat knipperen.

De stappen die ik volg: BT op S200 aanzetten (Device is ook discoverable voor anderen) --> GPS-ontvanger aanzetten --> Zoeken naar BT-devices --> BT GPS wordt gevonden --> Connecten en code 0000 invullen --> Serial poort laat ik uitstaan --> New Outgoing Port instellen op Com 7. Helaas gebeurt er dan helemaal niets, tot die ene keer.

Ik doe vast iets verkeerd, maar wat?
Zoals reeds gezegd, moet je zeker en vast wel het Serial Port Profile laten aanmaken, anders gaat het nooit ofte never lukken.

BT werkt namelijk zo (en vraag me niet waarom het zo moeilijk gemaakt is... :/ ) Je hebt een incoming en een outgoing poort (bij mij com4 en com5).
Jij selecteert in je navigatieprogramma com5. Je soft connecteert naar com5, je GPS maakt een connectie terug via com4, en langs daar komt NMEA-stream binnen via het Serial Port Profile.

Maw, je moet dus 2 dingen zeker doen. Incoming EN outgoing poort selecteren, serial port profile laten aanmaken.
Dan in iGO de outgoing port kiezen, NMEA en baudrate 4800.

That should do it :)
catchingfire schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:03:
Ik heb iGO en Tomtom 5.21-Benelux+ (sd version) op m'n gloedjenieuwe Mio P350 gezet vandaag.

Installatie van beide progs ging prima. GPS-lock vele malen sneller met iGO echter.
Ook kan iGO zonder problemen in landscape mode draaien, Tomtom kan daar nog totaal niet mee overweg. Ik weet niet wat het is maar hij lijkt z'n vorige instelling niet te onthouden waardoor hij het helemaal mis gaat met het scherm ,je kunt niet meer bij menu-opties, de enige manier om eruit te komen is een soft-reset.
Dat ligt toch echt aan je Mio, want mijn TomTom doet het perfect in landscape. Zelfs zonder herstarten zoals bij iGo wel nog nodig is.
C.44 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:13:
Ik ben vanmiddag nog een keer op pad geweest met het ding maar ik ga vanavond toch weer mooi tomtom terugzetten (had em verwijderd ivm plaatsgebrek ;)). Ik word STA-PEL-GEK van die stemmen, voor elke keer dat het ding een berekening opnieuw moet uitvoeren is het "herberekening in uitvoering" dan nog een keer het verhaal dat ie voor elke handeling 3 berichten geeft en buiten dat ook nog in de meest onlogische volgorde.

Als iemand me zou kunnen vertellen (Fire69) hoe ik die volledige Europa Map voor TomTom kan verkrijgen... graag :)

Nu nog hopen dat tomtom met een beetje frissere interface komt en we kunnen er weer een tijd tegen aan :)
Ben daarnet voor het werk effe met de auto weggeweest icm iGo.
Hij geeft idd wel overdreven veel aanwijzigen, maar ze zijn bij mij iig niet in onlogische volgorde. :)

Europa Map? Check je nieuwsserver even. ;)

TomTom met een iGo-UI komt volgens mij redelijk dicht bij de perfectie.
C.44 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:21:
Serial port aanzetten

De achterkant van mijn huis bekijken, daar zie ik ook het nut niet van in. MAAR... stel nou dat ze kaarten uitbrengen die POI hebben met die icoontjes? Atomium, Eiffeltoren, Manneke Pis, ...
Dat zou volgens mij toch wel een handig oriëntatiepunt zijn als je op de kaart kijkt...

[ Voor 38% gewijzigd door Fire69 op 01-06-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Nou de complete UI van iGO hoeft voor mij ook weer niet, de balk onderin het scherm van TomTom vind ik veel overzichtelijker en geeft veel meer nuttige info dan die drie vakjes van iGO. Echter het tekenen van de kaart en dergelijke van iGO is superieur aan dat van TomTom.

Btw, Fire69, check jij je msn of icq wel eens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psbb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-07-2021
[quote]HoppyF schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:19:
[...]

Heb je de gewenste POI('s) wel via POI beheren aangezet?
Je kunt ook de afstand tot de POI ingeven wanneer je hem wilt zien.
Veel mededelingen? ja dat misschien wel maar het voordeel is dat je alleen hoeft te luisteren en niet op je PDA te kijken tijdens het rijden >:)

De POI s had ik wel goed ingesteld heb ik vandaag gemerkt. Alleen worden ze waanzinnig laat weergegeven op je scherm welke afstand je ook insteld. Verder krijg je er geen enkele waarschuwing bij. Je moet dus juist wel naar je scherm kijken voor de POI s :)

[ Voor 4% gewijzigd door psbb op 01-06-2006 12:49 ]

Psbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
C.44 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:24:
Nou de complete UI van iGO hoeft voor mij ook weer niet, de balk onderin het scherm van TomTom vind ik veel overzichtelijker en geeft veel meer nuttige info dan die drie vakjes van iGO. Echter het tekenen van de kaart en dergelijke van iGO is superieur aan dat van TomTom.

Btw, Fire69, check jij je msn of icq wel eens ?
De volledige UI is idd niet nodig, maar de algemene look and feel vind ik toch wel prettig.

offtopic:
ICQ? Da's toch wel al een jaartje geleden. :P MSN zal ik straks effe doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

de UI van iGO is enorm verfrissend als je gewend bent met TomTom te werken. Waar het bij TT nogal plat is allemaal heb je bij iGO veel meer de ervaring van diepte in een kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
Nou heb m geinstalleerd ... moet zegge dat t r allemaal goed uitziet, op de spelfouten na dan.
Je kon de spelfouten ergens goed zetten door een file te editen of zo ... ga daar nu maar eens naar op zoek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

Nakebod

Nope.

Dat is easy, in de iGo\Lang\ folder staat een zip bestand met de taalbestanden.
Uitpakken, zitten meerdere bestanden in, de file met de vertalingen is zo gevonden, openen met een editor, aanpassen, saven, zippen, en terug op je pda.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

de n00bvraag maar hoe installeer ik i-GO?

Als ik setup.exe open zegtie dat 't geen geldige windows32 applicatie is :?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:41:
de n00bvraag maar hoe installeer ik i-GO?

Als ik setup.exe open zegtie dat 't geen geldige windows32 applicatie is :?
pleur het in je pda en probeer het eens opnieuw te runnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

G-PHREAK schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 16:53:
[...]

pleur het in je pda en probeer het eens opnieuw te runnen :)
ik pleur niks in mn pda :9

Maar als ik alleen de setup.exe naar m'n PDA gooi en daar opstart krijg ik 'n license fout?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:05
CLB

Je moet de iGO map en de setup exe op de SD card zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

en als geluk hebt heb je ook een autorun dir en dan installeert ie zogauw als je de kaart invoert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Nakebod schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:49:
Dat is easy, in de iGo\Lang\ folder staat een zip bestand met de taalbestanden.
Uitpakken, zitten meerdere bestanden in, de file met de vertalingen is zo gevonden, openen met een editor, aanpassen, saven, zippen, en terug op je pda.
Klopt, het gaat om de file: dictionary.lang, hierin zitten de teksten die je naar eigen behoefte kunt aanpassen.

Over de POI's.
Er ontbreekt een belangrijke functie en dat is het waarschuwen (audio) als er een POI in de buurt komt. Nu bestaan er wel externe POI waarschuwingsprogramma's zoals POI Warner en PoiObserver maar die werken volgens mij nog niet met iGO. Kwestie van tijd denk ik.
Het blijft dan een tijdelijke oplossing totdat de volgende release van iGO uit gaat komen waar wel uitgebreide POI info in komt. (eind dit jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
Fire69 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:31:
Dat ligt toch echt aan je Mio, want mijn TomTom doet het perfect in landscape. Zelfs zonder herstarten zoals bij iGo wel nog nodig is.
Ja, on the fly wisselen doet ie inderdaad prima. Maar onthouden de vorige keer ingesteld was is blijkbaar moeilijk voor Tomtom, hij doet het immers half. Als ik m'n mio in landscape-mode houdt, dan tekent Tomtom z'n schermen portrait (maar dan valt er dus 1/3 buiten het scherm. De knoppen echter, die worden WEL landscape geimplementeerd. De functie van de knoppen dan, de knoppen zelf staan ergens anders getekent.

iGO werkt nog steeds perfect, ik ben echt onder de indruk van hoe goed dit werkt, en hoe mooi de kaarten eruit zien onder het rijden. Als ik naar Tomtom terugschakel heb ik een my-first-sony gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psbb
@HoppyF
Ik krijg de flitspalen er maar niet op. Zou je eens uitgebreid kunnen beschrijven hoe dat moet. Met je eerdere beschrijving is het mij niet gelukt.

Psbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 23:19

DMP.cc

They call me DM

Ik heb hem ff geprobeerd maar vind hem niet lekker werken... als je op een rechtdoorgaande weg rijd meld die muts (ik de belgische stem) dat ik na het volgende kruispunt recht door moet gaan, en dat 3x achter elkaar, terwijl het toch gewoon een doorgaande weg is. En soms als je je route volgt gaat ie ineens toch een andere route berekenen, kortom ik vind het niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
psbb schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:36:
@HoppyF
Ik krijg de flitspalen er maar niet op. Zou je eens uitgebreid kunnen beschrijven hoe dat moet. Met je eerdere beschrijving is het mij niet gelukt.
Oke, komt ie dan.
Dit verhaaltje heb ik eerder bekend gemaakt.

iGO POI converter programma inclusief Benelux flitspalen (dd 20 mei).
Het gaat hier om een nieuw POI conversie programma wat eenvoudig POI files omzet naar een database formaat welke door de iGO gebruikt kan worden.
De conversie werkt twee kanten op, je kunt van iGO database naar POI en vise versa !!!

Hoe werkt het?

1. Maak een POI bestand aan in het Google Earth formaat (.kml).
Je kunt een dergelijk formaat converteren en/of bewaren mbv het programma
POI Edit (http://www.poiedit.com ). De bron kan een TomTom (.ov2) of ander formaat zijn.
2. Zet de aangemaakte .kml bestanden in dezelfde map als het programma Pdi_IGo-Gest.
3. Start het programma op en kies de optie "Insert PdI into IGO.DB", klik op de "Go!!!" knop.
4. Er wordt een nieuwe IGO.DB aangemaakt, kopieer deze naar de PDA in de map \My Documents\IGO 2006
5. Andersom kan ook, als je al een IGO.DB hebt en daar de POI's uit wilt halen kies je de optie "Extract PdI from IGO.DB". De uitkomst is een bestand genaamd "igo.kml"
6. Het bestand igo.kml kun je met een editor bewerken of met een ander programma zoals POI Edit aanpassen.
7. Bij het opstarten van iGO op de PDA zie je nu bij "Mijn POI" meerdere categorieen met in dit geval Flitspalen staan. Ze zijn in groepen onverdeeld zoals 50, 100, 120km en roodlicht camera's.
8. Indien gewenst kun je via de Instellingen, POI beheer, de groepsnamen aanpassen.

In het pakket:
Het POI conversie programma (PdI-Igo_Gest)
Recente Benelux flitspalen en roodlicht camera's. (20 mei)

Zelf toevoegen:
Het bestand igo.db uit je eigen \My Documents\IGO 2006 van de PDA.
Dit even zetten in de map op je PC waar je de bovenstaande bestanden al hebt uitgepakt.

Voor het geval je de bestanden nog niet hebt, zie HIER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Heeft iemand een aangepaste Nederlandse language file om te sharen? Hoeven we niet allemaal hetzelfde te doen.

by the way: is "helling" een "afslag" of "afrit"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Een helling is een helling, heuvel, bergje. Hoe je het noemen wilt. Helling is dus prima en vrij algemeen gebruikt.
Tenzei er echt afslag/rit moet staan, en in de vertaling helling staat, dan is het fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
catchingfire schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:19:
Heeft iemand een aangepaste Nederlandse language file om te sharen? Hoeven we niet allemaal hetzelfde te doen.

by the way: is "helling" een "afslag" of "afrit"?
Hier is ie dan een verbeterde nederlandse vertaling.
KLIK!

Helling komt overeen met het engelse woord "ramp". Ramp wordt ook gebruikt voor afslag en oprit en in die zin is er een verschil. Als aanduiding om de volgende afslag te nemen zal men in de engelse taal wel zoiets zeggen als: take the next exit, en niet take the next ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Voor de mensen die de herberekeningsmelding vervelend vinden:

--------------------------------------------------------------------------------

lbendlin wrote:
Quote:
- recalc: used many times in the program, should be "recalculating.", or "route being recalculated"

Can this phrase be disabled completely? It is not required at all, and is perceived as "bossy"in some languages.

Is it as simple as just deleting the wav file out of the voice zip?

Yes, that's the only way. Or better, replace it with a beep.wav

[edit]
Kan iemand me zeggen waar je de Vlaamse stem vind (voor zover dat mag? ) want op de iGo-site vind ik ze niet terug...

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 02-06-2006 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Fire69 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:47:
Voor de mensen die de herberekeningsmelding vervelend vinden:

--------------------------------------------------------------------------------

lbendlin wrote:
Quote:
- recalc: used many times in the program, should be "recalculating.", or "route being recalculated"

Can this phrase be disabled completely? It is not required at all, and is perceived as "bossy"in some languages.

Is it as simple as just deleting the wav file out of the voice zip?

Yes, that's the only way. Or better, replace it with a beep.wav

[edit]
Kan iemand me zeggen waar je de Vlaamse stem vind (voor zover dat mag? ) want op de iGo-site vind ik ze niet terug...
Vlaamse stem staat er gewoon: http://my.pdamill.com/igo/voices/v_fle_f3.zip

Een biep ipv de zin dan de route opnieuw berekend wordt kan prima.
Zodoende ben je daar vanaf. Ik vind die zin ook niet echt zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ah, de f3 van Flemish dus. Zo ver had ik niet gedacht. :P

edit:

D'oh, fle van flemish dus! 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Fire69 op 02-06-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psbb
Sinds ik de flitspalen erop heb gezet en de update van de taal (met dank aan HoppyF) start het programma stukken langzamer op. Doet er ruim 65 seconden over. In begin dacht ik dat mijn toestel vastliep maar het blijft gewoon erg lang in de zwarte modus hangen. Geen idee of het aan de flitspalen ligt of aan de de update van de taal.

Bij de flitspalen lukt het mij niet om de iconen te veranderen. Tenminste niet de hele groep in 1 keer. Wel 1 voor 1.

Verzoek: misschien is het mogelijk de startpost aan te passen en alle tips bij elkaar te gooien. Met name HoppyF heeft aardig wat goeie tips gegeven. (misschien wil je eens een review schrijven :) )

Psbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
De flitspalen maken het opstarten inderdaad enorm traag. De taal heeft geen invloed.

PS. HoppyF, je was vergeten om "helling" te vertalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
catchingfire schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:33:
De flitspalen maken het opstarten inderdaad enorm traag. De taal heeft geen invloed.

PS. HoppyF, je was vergeten om "helling" te vertalen :)
Klopt, doordat er veel POI's toegevoegd zijn wordt het programma trager met het opstarten.
Je zou dit kunnen verbeteren door minder POI's toe te voegen, bijvoorbeeld alleen Nederland ipv de hele Benelux.

De taal heeft geen invloed op het opstarten. Ik weet dat helling er zo in stond. Ik heb deze vertaling echter niet zelf gemaakt :) Maar goed, het is simpel aan te passen zoals je hebt kunnen zien.

Ja het is misschien een idee om tips, e.d. toe te voegen aan de startpost.
Hoe meer mensen er mee bezig zijn des te beter wordt iGO en het gebruik ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hebben jullie i-Go geinstalleerd? Moet je de iGO map kopieren naar je SD kaart en de setup dan uitvoeren? Ik heb een 1gb sd kaart, dan zit die namelijk direct vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:11:
Hoe hebben jullie i-Go geinstalleerd? Moet je de iGO map kopieren naar je SD kaart en de setup dan uitvoeren? Ik heb een 1gb sd kaart, dan zit die namelijk direct vol.
moet je even wat landen eraf knikkeren waar je toch nooit komt. En ja op SD (of wat er ook maar in je PDA gaat) en setup uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Hmm zeer intressant programma. Zit op internet er al naar te speuren, nog geen succes. Ik zie hier in idd een waardige opvolger van tom tom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Switek schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:17:
[...]

moet je even wat landen eraf knikkeren waar je toch nooit komt. En ja op SD (of wat er ook maar in je PDA gaat) en setup uitvoeren.
Kijk, daar hebben we wat aan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psbb
Over sd kaatjes gesproken. Zou het mogelijk zijn op een 2 gb kaartje zowel TomTom als IGo te zetten en dat ze het uiteraard ook doen?

Psbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
psbb schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:45:
Over sd kaatjes gesproken. Zou het mogelijk zijn op een 2 gb kaartje zowel TomTom als IGo te zetten en dat ze het uiteraard ook doen?
Wil prima, ik heb ze beide geinstalleerd (eerst TomTom en toen iGo), en het werkt gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand i-Go werkend met de TomTom bluetooth gps muis :) Bij mij zegt die dat er wel een gps muis aanwezig is, maar hij bleeft op "no gps signal" hangen.

[laat maar ... binnen vond de muis geen signaal :P ]

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Hier ook Tomtom5.21SD en iGO2006.1 op 1 SD kaartje, werkt prima samen.

Zijn er eigenlijk fatsoenlijke kleurenschema's voor iGO? Zoals "Belgica", "Britannica" en hoe heten die "officiele" kaart-kleur-standaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
catchingfire schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:28:

Zijn er eigenlijk fatsoenlijke kleurenschema's voor iGO? Zoals "Belgica", "Britannica" en hoe heten die "officiele" kaart-kleur-standaarden?
Op wat voor geheugen kaartje heb je dat staan? Want hoeveel is iGO voor alleen benelux? D8 hier ergens 80mb gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
catchingfire schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:28:

Ja die zijn er. Behalve dat er een paar meegeleverd zijn kun je ze ook zelf aanpassen of toevoegen.
Ik heb er al een paar verspreid.
Zoek maar even op binsearch.info, het zijn maar kleine bestanden (ca 25-20 KB).

Vandaag heb ik toevallig een "nacht" schema geupload. Donkere kleuren dus voor overdag en/of snachts. Zoals je misschien weet kan de iGO automatisch omschakelen van dag/nacht schema als het zonsondergang is. Leuke feature is dat.
KLIK voor te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week of 3 draait mijn acer n35 met IGO Europe.
De satelieten zijn erg snel gevonden, 99% beter dan TT
Ook de kaarten sluiten naadloos op elkaar aan.
De herberekenig gaat ook super snel.
Dus voordelen genoeg.

De nadelen vind ik persoonlijk,
De snelste route, hij laat je door 30 km zones rijden.
Hier in vind ik TT beter, je kunt vaak beter 500 meter omrijden om er sneller te zijn.
De andere route instellingen heb ik ook getest, maar ben er niet echt weg van.

Wat bekend is, dat is de stem, het laatste woord wordt afgebroken (dus niet vloeiend)

Ook een nadeel vind ik, dat je gelijk een pin plaatst bij het aanraken van het beeldscherm.

Moet ik kiezen tussen TT en IGO dan is het IGO, er zal binnenkort wel een update komen voor de min puntjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Whoow net ff snel de Benelux versie van 55mb geinstalled, maar dat ziet er mooi uit zeg :9~

@ DaannO: 55 MB dus :)

Najajoh werkelijk prachtig: Ik heb nu Anki en Ulla ofzo als stemmen,
ik heb 't taalfile'tje van Hoppy erop gezet werkt perfect! Haha navigatie = 55 MB :9

[ Voor 60% gewijzigd door CLB op 04-06-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ik zou nog wat meer willen aanpassen aan iGO.
Zeg maar skins maken. Ik loop echter tegen het probleem aan dat de meeste bitmap files niet te lezen zijn. Het lijken wel compressed bitmaps te zijn.

Is er iemand die weet HOE ik deze bitmaps kan inlezen en aanpassen?
Ik bedoel de bitmaps die zitten in de file data.zip
Als je die structuur bekijkt van die file zie o.a. directories met de name gfx, ui met daarin dus vele .bmp files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 13:16:
[...]
Dit heb ik dus al meerdere mensen horen zeggen hier.
Maar dat is toch onmogelijk? De fix wordt gevonden door de GPS-ontvanger, niet door de software.
Die interpreteert alleen de nmea-stroom die binnenkomt.
Het kan dus eigenlijk geen verschil maken welke software je gebruikt volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Precies Fire69. Dat denk ik ook iedere keer :)
De software krijgt het ook alleen maar door van de gps ontvanger, en de ene keer is dat iets sneller dan de andere keer.
Je positie, het tijdstip en ook het weer zijn meer van invloed op een snelle gps fix.
En een goede gps ontvanger, niet zo een brak ding als de Holux GR230 die ik heb, regelmatig dat ie 5 minuten nodig heeft voor een fix, en dan sta ik gewoon stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.i-go.com/en/pr...006_SD/specifications.php

Storage:

256 MB or 1 GB (depends on the map coverage) pre-programmed miniSD memory card + SD adapter

Blijkmaar moet je met I-GO toch nog steeds van kaart wisselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Gelukkig betekend die tekst niets anders dan: Je hebt 256 MB of 1 GB nodig, afhankelijk van de kaarten die je erop zet.
Als jij alleen Belgie en Nederland erop zet, ben je met 40 MB klaar. Zet je Duitsland en Frankrijk erbij, heb je iets van 400 MB nodig ofzo.
Dus die hele tekst heeft totaal niets te maken met het wisselen van kaarten, wat dus gewoon niet nodig is.
Kan dus ook met 512 MB, maar daar ging het niet over nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedoelde meer het volgende:

http://www.i-go.com/en/products/iGO_2006_SD/package.php

Je krijgt het pakket geleverd op een SD kaart. (max 1 gig) Je kan de software niet op een eigen (grotere) kaart zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ow dat.
Maar dat is dacht ik ook zelf te maken, als je die map autorun op je sd kaart gooit, en de rest ook natuurlijk, en je stopt de sd-kaart in een andere pda, dan zou hij als het goed is, zonder verdere install, moeten werken.
Bovenstaande nog niet getest, maar zoiets heb ik wel gelezen.
En iGo biedt die oplossing schijnbaar ook aan als kant en klaar product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik probeerde net 'n route te simuleren (heb nog geen gps-reciever)
maar hij stormde door m'n route heen. Is niet ergens de 'demosnelheid'
in te stellen? Nu duurde 't maar 20 seconden en ik was 30 kilometer verderop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CLB schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:56:
_/-\o_

Maarre ik wil tomt tom en igo op een kaart zetten. Maar heel veel mappen hebben de zelfde naam, zoals 2755 enz. Hoe hebben jullie dat dan gedaan om op 1 sd kaart tomtom en igo te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Op m'n Storage card heb ik gewoon 2 mappen aangemaakt!

Storagecard-Program Files-TomTom en daar alles van TomTom ingeflikkerd
Storagecard-Program Files-iGO 2006 en daar alles van i-GO ingeflikkerd :)

Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/8039/12bo.png

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 04-06-2006 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

CLB schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:56:
Ik heb 't nog niet gevonden, volgens mij is de demosnelheid 500-800 km/uur (tenminste dat
geeft ie zelf aan, als je snelheid display aanzet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 13:16:
Ook de kaarten sluiten naadloos op elkaar aan.
De herberekenig gaat ook super snel.
Dus voordelen genoeg.

De nadelen vind ik persoonlijk,
De snelste route, hij laat je door 30 km zones rijden.
Hier in vind ik TT beter, je kunt vaak beter 500 meter omrijden om er sneller te zijn.
De andere route instellingen heb ik ook getest, maar ben er niet echt weg van.

Wat bekend is, dat is de stem, het laatste woord wordt afgebroken (dus niet vloeiend)

Ook een nadeel vind ik, dat je gelijk een pin plaatst bij het aanraken van het beeldscherm.

Moet ik kiezen tussen TT en IGO dan is het IGO, er zal binnenkort wel een update komen voor de min puntjes
Stem heb ik veranderd (via ander forum bestandje gekregen in een fijnere stem), dat van die 30km zie ik ook, als ik in de buurt kom van waar ik zelf woon wordt ik allerlei straatjes ingestuurd met drempels en kun je beter de hoofdweg volgen. Ik ga wat met de routeberekening (snel/optimaal) prutsen om te kijken of dat helpt. Verder prima prog!

512 Mb kaart met Benelux, duitsland, italie, frankrijk, oosterrijk, zwitserland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Zoals hier al eerder genoemd is, heeft de nieuwe mio c710 software die gebaseerd is op i-go, maar dan uitgebreid met favorites (ipv 2) en wat meer.
http://www.pocketpc-salzb...ews&file=article&sid=1205

De c710 kan je al kopen voor 420 EURO, dat inclusief 2GB onboard flash (maar ook nog een slot aanwezig) + mp3 speler + TMC. Lijkt me een mooi goedkoop alternatief voor de TomTom Go 710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Een Mio P350 + 2GB flash kun je "al" kopen voor <300 euro. Da's toch nog een behooooorlijk verschil. Plus dat je daarop ook nog bijvoorbeeld Tomtom op kunt draaien.

Keuze tussen Tomtom 710 en Mio C710 is inderdaad snel gemaakt...

[ Voor 23% gewijzigd door catchingfire op 04-06-2006 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Ja, maar dan ga je ervan uit dat de i-go software gratis is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
catchingfire schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:52:
Een Mio P350 + 2GB flash kun je "al" kopen voor <300 euro. Da's toch nog een behooooorlijk verschil. Plus dat je daarop ook nog bijvoorbeeld Tomtom op kunt draaien.
Da's dus appels met peren vergelijken. Je hebt dan namelijk nog geen software. De optie om software zonder geldige licentie te draaien laat ik hier dus (conform de GoT policy) buiten beschouwing.

edit: precies wat M55 zegt dus

[ Voor 7% gewijzigd door Henk007 op 04-06-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even de iGO vs TomTom 5.21 test gedaan. Persoonlijk vind ik de iGO veel beter met aanwijzing geven op de route dan de TT 5.21. Helaas moet ik toegeven dat de TT 5.21 de route beter berekend dan iGO. Met iGo heb ik meer om rij routes dan met TT 5.21. Terwijl ik zowel de iGO als de TT 5.21 de instelling de kortse en de snelste route heb zitten experimenteren. En steeds komt TT 5.21 met de snelste en of korste beste naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me alleen afvraag .. euhm .. hoe verzorg je de updates van kaarten :) ... niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CLB schreef op zondag 04 juni 2006 @ 19:25:
Op m'n Storage card heb ik gewoon 2 mappen aangemaakt!

Storagecard-Program Files-TomTom en daar alles van TomTom ingeflikkerd
Storagecard-Program Files-iGO 2006 en daar alles van i-GO ingeflikkerd :)

[afbeelding]
Vaag want als ik dat doe, dan werkt tom tom gewoon niet meer. Kan de mappen etc niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 14:39:
[...]

Dit heb ik dus al meerdere mensen horen zeggen hier.
Maar dat is toch onmogelijk? De fix wordt gevonden door de GPS-ontvanger, niet door de software.
Die interpreteert alleen de nmea-stroom die binnenkomt.
Het kan dus eigenlijk geen verschil maken welke software je gebruikt volgens mij...
Hoe verklaar je dan dat de iedereen last heeft bij het vinden van sat's.
Net op een andere SD kaart TT 5.2 gezet hen setup gedraaid, het duurt zeker 5 minuten voor de sat's gevonden zijn en dan nog maar 3 stuks. met TT 3 heb je er geen last van.
IGO vindt ze binnen 30 seconden.
Instellingen TT 5 andere nmea baud op 3800 en gps op navigator.
Anders werk het helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

M55 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:18:
[...]

Ik heb 't nog niet gevonden, volgens mij is de demosnelheid 500-800 km/uur (tenminste dat
Ja idd, ik bedoel ik rijd hard maar 800 km per uur in 'n Peugeot 205 GTI is niet verantwoord :9
DaannO schreef op zondag 04 juni 2006 @ 21:10:
[...]

Vaag want als ik dat doe, dan werkt tom tom gewoon niet meer. Kan de mappen etc niet vinden.
Hmm dan weet ik 't ook niet, 't staat gewoon in 2 mappen:
TomTom en iGO en werkt hier wel dus :|
Afbeeldingslocatie: http://img111.imageshack.us/img111/2742/41fk.png

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 04-06-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 22:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb iGo afgelopen zaterdag eens een route uit laten zetten, maar om de een of andere reden verdwenen er steeds tussenpunten. Niet allemaal, maar het is heel ondoorzichtig en na anderhalf uur klooien, tussenpunten terugzetten en weer fout rijden was ik het zat.
Tomtom heeft dat bij mij nooit gedaan. Die leidt je gewoon naar een tussenpunt, maakt hem grijs ipv geel (zodat je weet dat je er geweest bent) en gaat naar het volgende tussenpunt.
Voordelen van iGo waren wel dat ik supersnel een fix had (met een i-mate PDA-N/Qtek G100 hebben veel mensen daar problemen mee gehad met TT 5) en dat je kan kiezen voor 'optimaliseer route'. Ik ga er van uit dat dat er voor zorgt dat je de kortste weg langs je tussenpunten rijdt. Ik verwacht alleen dat dat er voor zorgt dat sommige tussenpunten verdwijnen.
De interface van iGo is even wennen, maar ik vind het wel fijn dat je veel in kan stellen.
Op de Medion PocketPC van mijn pa (MD40600, WM2003) kreeg ik geen GPS-signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:22:
[...]

Hoe verklaar je dan dat de iedereen last heeft bij het vinden van sat's.
Net op een andere SD kaart TT 5.2 gezet hen setup gedraaid, het duurt zeker 5 minuten voor de sat's gevonden zijn en dan nog maar 3 stuks. met TT 3 heb je er geen last van.
IGO vindt ze binnen 30 seconden.
Instellingen TT 5 andere nmea baud op 3800 en gps op navigator.
Anders werk het helemaal niet.
Is mij nog niet opgevallen hoor.
Ik selecteer gewoon 'Andere BT onvanger' en Com5 en hoppa, ik ben vertrokken.

Zal vandaag even testen wat het verschil in snelheid tussen beide is om een fix te vinden.
gwystyl schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:01:
[...]
Op de Medion PocketPC van mijn pa (MD40600, WM2003) kreeg ik geen GPS-signaal
Same story, dat kan alleen aan een verkeerde instelling liggen.
De software leest gewoon een com-poort uit, of de ontvanger nu serieel, BT, GPS, whatever... is, kan hem helemaal niet schelen. Hij leest gewoon de nmea uit.

[ Voor 25% gewijzigd door Fire69 op 05-06-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Fire69 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:06:

Same story, dat kan alleen aan een verkeerde instelling liggen.
De software leest gewoon een com-poort uit, of de ontvanger nu serieel, BT, GPS, whatever... is, kan hem helemaal niet schelen. Hij leest gewoon de nmea uit.
Klopt, maar het rare is dat hij met 'search' wel gewoon de ontvanger detecteert, maar er vervolgens niets mee doet. Veranderen van baudrate of com-poort levert alleen maar de melding op dat er geen GPS-apparaat is aangesloten. Ik ben dus heel benieuwd waar dat aan moet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En als je hem zelf instelt, ipv met de search? Gewoon zelfde settings als in TT gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Heeft hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:56
CLB schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:36:
[...]
Hmm dan weet ik 't ook niet, 't staat gewoon in 2 mappen:
TomTom en iGO en werkt hier wel dus :|
Leuk today scherm :P
Bij mij komt IGO niet op het today scherm, heb je daar nog een speciale handeling voor moeten uitvoeren? Verder werkt ook bij mij TT en IGO vanaf 1 SD-kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic112
  • Laatst online: 22:08
Ik heb iGo even vergeleken met TomTom 5.21. Als ik een route invoer in TomTom doet ie daar zeg maar 35 minuten over. Dezelfde route duurt bij de planning met iGo maar 21 minuten. (snelste route, per auto)

Als ik dan daadwerkelijk ga rijden, past iGo steeds de aankomsttijd wat aan, zodat het uiteindelijk toch zo'n 35 minuten duurt... (dus zonder files en de maximum toegestane snelheid aanhoudend)

Anderen daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-09 16:42
Iemand ervaringen met de LD-3W van nokia als bluetooth module ? Igo vindt deze nl bij mij niet (com6 en 7 geprobeerd) ook al geprobeerd hem als sirf bij voorkeuren enzo in te stellen maar hij blijft geen GPS module vinden.
TT5.21 werkt wel
tis op mijn Qtek 9100

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic112
M55 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:18:
[...]

D-Pad naar beneden ingedrukt houden en dan "Simulatie" aanklikken, voor een Lifelike-simulatie

(uit de handleiding: http://www.i-go.com/downl..._User_Manual_UK_v1_09.pdf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De taalfoutjes die je tegenkomt zijn ook aan te passen, je kunt het bestand dictionary.lang aanpassen met een tekst editor.
Voor het afsluiten van het programma kunt je dan de tekst "Einde" bij het uit knopje zetten ipv "afslag" (verkeerde vertaling vanuit Exit).

Ik ben niet echt heel handig met een editor
Als ik in de map dictionary.lang ga zoeken via een editor kom ik het woord 2x tegen
zie voorbeeld moet ik deze dan beide veranderen ?????

Error in MAP file!="Fout in MAP bestand!"
Exhibition_Centre="Tentoonstellings\n-centrum"
Exit="Afslag" <---------------------------------------------

EXIT="AFSLAG" <--------------------------
Exiting Nav n go.="Programma sluiten"
Falls="Waterval"
Fast_Food="Fast Food"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:11:
De taalfoutjes die je tegenkomt zijn ook aan te passen, je kunt het bestand dictionary.lang aanpassen met een tekst editor.
Voor het afsluiten van het programma kunt je dan de tekst "Einde" bij het uit knopje zetten ipv "afslag" (verkeerde vertaling vanuit Exit).

Ik ben niet echt heel handig met een editor
Als ik in de map dictionary.lang ga zoeken via een editor kom ik het woord 2x tegen
zie voorbeeld moet ik deze dan beide veranderen ?????

Error in MAP file!="Fout in MAP bestand!"
Exhibition_Centre="Tentoonstellings\n-centrum"
Exit="Afslag" <---------------------------------------------

EXIT="AFSLAG" <--------------------------
Exiting Nav n go.="Programma sluiten"
Falls="Waterval"
Fast_Food="Fast Food"
Lijkt me dat je alleen die tweede hoeft te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even uitgeprobeerd. Navigeer vanaf Apeldoorn naar de boulevard van Harderwijk. Normaliter rijd je dan via de Amersfoortseweg, maar nee i-Go was het daar compleet niet mee eens en liet dat merken ook.

Amersfoortseweg, steevast bleef die aangeven dat ik af moest slaan terwijl je gewoon rechtdoor kunt rijden. Op de rotondes richting Harderwijk, maar i-Go werd me een potje pissig en vond dat ik de rotondes rond moest en weer terug moest rijden 8)7

Nu zitten er op die routes 4 rotondes, allemaal rechtdoor, maar bij elke rotonde moest ik omkeren. Afgewisseld met voortdurend berichten dat hij ging herberekenen.

Van pure frustratie dus maar tomtom even aangezet, en die leidde me zonder problemen naar mijn bestemming. Ik wist de weg dus het was puur een vergelijking die ik ging maken tussen beide systemen.

De terugweg ging wel goed, alleen af en toe zaten er wel hele bizarre routes bij, door kleine straatjes, of door een 30km zone terwijl de grote weg een blok verderop 50km was en me veel sneller bij de bestemming bracht.

Verder, tja de interface is gewoon top notch, veel beter als tomtom. Dus ik ga het nog een paar keer proberen, en hopelijk worden er met nieuwe releases van voices ook minder houterige zinnen gevormd, en kan men wat rust brengen in gesproken aanwijzingen.

Vooralsnog gemengde gevoelens bij dit pakket :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 12:06
Ik heb het ook maar eens geprobeerd. Ik moet zeggen, het ziet er een stukje strakker uit, maar herberekenen van een route duurt (ten opzichte van tt5.21) erg lang imo.

Daarnaast heb ik het draaien op een ipaq 1710 en helaas tijdens de rit van een kilometer of 40 moest ik IGo 3 keer opnieuw opstarten omdat het geheugen vol zat. Ik weet dat de 1710 niet teveel geheugen heeft, maar ik heb hier met TT (4 en 5) nog nooit problemen mee gehad.

Het is zo jammer dat er altijd wat in het geheugen van die IPAQ zelf gezet moet worden hè. Zit er een een sd kaart van 1 gb in en dan moet het toch lokaal.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op Pocket-info is zojuist een impressie van dit programma online gezet. (Voornamelijk screenshots)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Switek schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:43:
[...]

Leuk today scherm :P
Bij mij komt IGO niet op het today scherm, heb je daar nog een speciale handeling voor moeten uitvoeren? Verder werkt ook bij mij TT en IGO vanaf 1 SD-kaartje
Noopz stond standaard aan!

Moet je even kijken bij:
-start
-settings
-today screen
-items

@ Hoppy en anderen: Volgens i-GO woon ik in de provincie: Södra Holland.
Woont opzich best lekker maar ik zou liever in Zuid-Holland wonen. Ik heb al in die language-file
zitten rondzoeken maar zie 't nergens staan? Zodoende kan ik 't ook niet veranderen in Zuid-Holland?
Hoe moet ik dit gaan fixen dan? Alvast bedankt! En wat is de laatste language-file tot nu toe?
Ik heb er eentje opgezet die volgens mij alleen de voornaamste dingetjes heeft veranderd: Afslag- einde enzo. Maar Amsterdam enzo heet ook nog steeds Amsterdao en dat soort onzin :)

[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 05-06-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt inderdaad het iGo logo zo toevoegen, maar imo is dat grote logo echt afgrijselijk. Binnen iGo kun je daarom onder settings->advanced>startup&minimized ook aangeven dat het logo niet lomp lelijk en groot moet zijn, maar ook netjes klein. :)

TomTom heeft deze setting helaas niet, en dan zit je vast aan een groot afgrijselijk log logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zo, net even een testje gedaan met iGo en TT ivm de snelheid voor de fix.
Zoals ik verwachtte maakt het absoluut geen bal uit welk programma ik gebruikte.
Beide gaven ongeveer 5sec na het starten van het programma aan dat ze 6 satellieten hadden.

Op de terugweg bedacht ik me ook het volgende:
Waarom staat er bij de specificaties van elke gps-ontvanger de TTFF-tijd bij?
Idd, de Time To First Fix ligt aan je gps, niet aan je software. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Volgens i-GO woon ik in de provincie: Södra Holland.
Woont opzich best lekker maar ik zou liever in Zuid-Holland wonen. Ik heb al in die language-file
zitten rondzoeken maar zie 't nergens staan? Zodoende kan ik 't ook niet veranderen in Zuid-Holland?
Hoe moet ik dit gaan fixen dan? Alvast bedankt! En wat is de laatste language-file tot nu toe?
Ik heb er eentje opgezet die volgens mij alleen de voornaamste dingetjes heeft veranderd: Afslag- einde enzo. Maar Amsterdam enzo heet ook nog steeds Amsterdao en dat soort onzin
Dat heb ik ook, woon in north-holland amsterda. Heb ook meerdere amsterdams er in zitten, vind ik ook niet zo handig. Wat ik wel irritant vindt, is dat je snelheid enz niet zo duidelijk ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Snelheid kan je toch gewoon als 1 van de 3 veldjes links (of onderin) instellen?

Hier geeft hij de steden gewoon in het Nederlands. Zou dat afhankelijk zijn van de software of van de gebruikte mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Uhm weet ik niet?
Iemand die hier 'n idee over heeft?

Ik heb 'n benelux i-GO versie geinstalled met als mappen:
Basemap.fbl
Belgium.fbl
Luxembourg.fbl
Netherlands.fbl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb er nu een week mee gereden, en bevalt best goed. Alleen rond mijn eigen huis in Arnhem worden er onlogische routes gekozen (tussendoor, ipv hoofdroute) die misschien paar meter korter zijn maar met drempels etc. toch langer duurt. Ik ga wat proberen met de setting van optimale routeberekening.

Het herberekenen gaat zeer snel (Mio P350).

Wat ik ook aardig vind aan dit product, ik heb een 64Mb kaartje ingericht voor Nederland, lekker compact.

Ik heb ook een andere nederlands talige stem via een ander forum gekregen
www.vectrex.nl/v_dut_f4.zip

Miomap v3 schijnt gebaseerd te zijn/worden op I-Go. Misschien is die beter?

[ Voor 7% gewijzigd door vectrex op 27-07-2006 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

De Mio heeft een aantal extra dingen zoals wel een favorieten lijst, TMC.
Dit staat op 't forum van I-Go, deze extra functionaliteit hebben ze voor Mio geimplementeerd zoals Mio het wil. Einde van 't jaar komt een tweede versie waar deze functionaliteit ook in de PDA's te vinden is.

Ik heb 't getest op een Ipaq 3900, dus een best oude PDA, en daar loopt het ongeloofelijk snel op, veel vloeiender dan bij TomTom, ook gaan de route berekeningen sneller.

[ Voor 86% gewijzigd door M55 op 05-06-2006 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Jammer dat het na augustus 1 euro per maand kost ofzoiets. Niet gek op zich, kost gewoon geld die kaarten kopen natuurlijk. Als je niet betaalt, krijg je dan gewoon geen updates meer? Iemand hier meer info over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Waar heb jij jou info vandaan dan?

Nieuwere kaarten zou wel leuk zijn, ik mis wat rondwegen en rotondes in de buurt. Ook TMC en favorieten zouden wenselijk zijn.

Wat me vanmorgen opviel is dat iGO inderdaad wat optimistisch is met het inschatten van de duur van een rit.Gaandeweg sprokkelt ie er steeds wat tijd bij, Tomtom lijkt wat realistischer in dat opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik ook erg jammer vind van de iGO is, dat die geen simulatie kan maken als je van een andere vertrek punt instelt. Bij TomTom kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat kon bij TT voor v5 ook niet, dus misschien komt het nog wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

REDFISH, geef eens een bron van je euro per maand?

Als ze echt 1 euro per maand (En lijkt mij dan ook weer per kaart?) gaan vragen, ben je als je alle mappen neemt iets van 30 euro kwijt per maand.
De meeste gebruiken toch alleen BENELUXDE dus dat zou dan best meevallen.

En ik heb vorige week die iGo updater gebruikt, en dat werkte gewoon.
Maar als ze iGo op een laag maandtarief aan gaan bieden, of voor een leuk totaal prijsje dan hoop ik dat ze snel legaal in Nederland gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Wat betreft die rare plaatsnamen en provincienamen kan ik heel kort en bondig zijn. Die heb je gekregen via niet legale wegen, het forum van pdamill heeft daar namelijk al over bericht. De officiele beta testers hebben daar geen last van namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Medic112 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:52:
Ik heb iGo even vergeleken met TomTom 5.21. Als ik een route invoer in TomTom doet ie daar zeg maar 35 minuten over. Dezelfde route duurt bij de planning met iGo maar 21 minuten. (snelste route, per auto)

Als ik dan daadwerkelijk ga rijden, past iGo steeds de aankomsttijd wat aan, zodat het uiteindelijk toch zo'n 35 minuten duurt... (dus zonder files en de maximum toegestane snelheid aanhoudend)

Anderen daar ervaring mee?
Dit heb ik ook gezien, dat de verwachte aankomsttijden niet helemaal overeenkomen. Helaas heb ik niet de eindbestemming kunnen vergelijken omdat ik niet 2x dezelfde weg heb gereden met TomTom en iGo om zo te kunnen kijken welk programma het nu bij het juiste eind heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:06:
Dat kon bij TT voor v5 ook niet, dus misschien komt het nog wel. :)
Dat kan wel in TomTom V5.XX, men zal dan geadvanceerd planner moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:50:
[...]

Dat kan wel in TomTom V5.XX, men zal dan geadvanceerd planner moeten gebruiken.
Hij zegt toch al dat dat in v5 wel kan? Voor v5 niet. En dat klopt. Hoewel ik dacht dat in de speciale "HP" TomTom 4 al wel zoiets zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de screens van de Mio bekijkt (http://www.newmiorange.be/site.php?short=C210%3Cbr) dan wordt linksonderin netjes de maximum snelheid op een verkeersbord getoond. In de versie die ik heb kan ik alleen de maximum snelheid in een van de drie velden onderin tonen waarmee je effectief weer andere interessante informatie moet laten varen, of mis ik ergens een optie. :)

Overigens heeft TomTom nog een optie die i-Go niet heeft, signalering bij een POI. Bij TomTom kun je instellen dat die een signaal moet laten horen op X aantal meters afstand van een POI op je route, bijvoorbeeld een benzinestation. Bij I-Go ben ik net de afslag na het benzinestation voorbij en dan is het op de cockpit map te zien. Niet veel soeps dus :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Volgens mij is die 50 er een beetje opgesoept, als je naar de P350 en de P550 kijkt zie je ook dat verkeersbord in beeld.

En dat die POI warnings in iGo nog niet zo goed zijn dat is ondertussen wel duidelijk, het is wachten op een oplossing, en die zal er vast wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

C.44 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:19:
Wat betreft die rare plaatsnamen en provincienamen kan ik heel kort en bondig zijn. Die heb je gekregen via niet legale wegen, het forum van pdamill heeft daar namelijk al over bericht. De officiele beta testers hebben daar geen last van namelijk.
tsjaa ik neem ook niet aan dat iedereen die hier post 't wel legaal heeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psbb
CLB schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:01:
[...]

tsjaa ik neem ook niet aan dat iedereen die hier post 't wel legaal heeft :?
Als je het ook nergens kan kopen behalve ergens in Hongarije en Israel....
Zijn er waarschijnlijk toch een paar officiele Beta testers geweest die ": gelekt " hebben. :Z

Psbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic112
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 09:02:
Wat ik ook erg jammer vind van de iGO is, dat die geen simulatie kan maken als je van een andere vertrek punt instelt. Bij TomTom kan het wel.
Als je in de Route-tab klikt op "bewerk" kun je twee punten invoeren waartussen iGo een route maakt. Werkt m.i. hetzelfde als "geavanceerde planning"bij TT.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste