Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:01:
tsjaa ik neem ook niet aan dat iedereen die hier post 't wel legaal heeft :?
Nog niet, maar in het huidige format heb ik er ook geen 200 euro voor over. Als de final er is, ga ik die ook nog even bekijken en dan leg ik er graag 200 euro voor neer. Al is het alleenmaar om zonder moeite te kunnen beschikken over geupdate maps. Het is dus nog even wachten op support voor het reeds aangekondigde POI Proximity, betere vertalingen van de interface, betere gesproken teksten en mogelijkheden voor meerdere favorites. Dan ben ik volledig binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Medic112 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:49:
[...]

Als je in de Route-tab klikt op "bewerk" kun je twee punten invoeren waartussen iGo een route maakt. Werkt m.i. hetzelfde als "geavanceerde planning"bij TT.
Min of meer wel ja. Zie ook mijn post iets verder naar boven. Het voordeel van iGo is dat hij kan optimaliseren, twee nadelen dat sommige tussenpunten net zo hard weer "vergeten" worden en dat je niet kan zien bij welke punten je al geweest bent..... als je er langs bent verdwijnen ze gewoon uit de lijst.

edit: ik heb ff de handleiding doorgespit, en daar staat in bij 'vraag om herberekenen' dat je opties hebt als:
- herberekenen
- via-punt laten vallen
- bypass
- annuleren
Ik heb routeberekening op automatisch staan, dus misschien kiest hij er dan ook wel een uit dit lijstje. Als hij kiest voor "via-punt laten vallen" (brakke vertaling), verklaart dat het verdwijnen van sommige tussenpunten. Ik heb hem voor de zekerheid maar op 'vraag eerst' gezet.

edit:
iets gevonden in de handleiding

[ Voor 33% gewijzigd door gwystyl op 06-06-2006 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

medic112 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:49:
[...]

Als je in de Route-tab klikt op "bewerk" kun je twee punten invoeren waartussen iGo een route maakt. Werkt m.i. hetzelfde als "geavanceerde planning"bij TT..
Dat werkt wel. Als je op simulatie aantikt, dan simuleert de iGO het punt waar je nu bevindt. En dat vind ik jammer. Ik wilde juiste het gekozen begint punt hebben

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 08:22

Valor

yummie spam

Hmm klinkt er boeiend. Ik heb zelf een Mio 168. Hier draait tomtom net op. Zeker met veel POI's in beeld gaat ie moeilijk doen. Zoals ik hier lees zijn veel mensen er tevreden over dus ik ga zeker kijken of dit een beter alternatief.
Nakebod schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:38:
iGo start schoon ook een stuk sneller op op mijn pda. Sinds gister de TomTom POI's voor de flitspalen geconverteerd naar iGo formaat, werkt allemaal prima, alleen het starten gaat nu iets trager.
Moet alleen nog zien of hij ook waarschuwingen kan geven als je in de buurt van een POI bent.
Hoe heb jij de POI's geconverteerd.???? Al iets gevonden voor waarschuwingen???

Nou ik heb hem draaien. Echt ziek groot verschil in snelheid met TomTom _/-\o_ respect

[ Voor 8% gewijzigd door Valor op 06-06-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:59:
[...]

Nog niet, maar in het huidige format heb ik er ook geen 200 euro voor over. Als de final er is, ga ik die ook nog even bekijken en dan leg ik er graag 200 euro voor neer. Al is het alleenmaar om zonder moeite te kunnen beschikken over geupdate maps. Het is dus nog even wachten op support voor het reeds aangekondigde POI Proximity, betere vertalingen van de interface, betere gesproken teksten en mogelijkheden voor meerdere favorites. Dan ben ik volledig binnen. :)
Met jou eens! Ik heb 't nu idd misschien niet legaal O-)
maar 't gaat ook om de eerste versie. Mocht er 'n final-versie
uitkomen die echt perfect is qua vertalingen/ routes/ favorieten
en dergelijke leg ik er juist graag 200 euro voor neer!
Ik heb net 'n nieuwe pda en ben nu geinteresseerd in 'n goed
navigatie-programma, zodoende heb ik iGO geprobeert en ziet
er zeer, zeer schon uit. Misschien werkt 't nog niet helemaal
goed omdat er hier en daar wat bugs inzitten/ spelfouten
enzo... maar ik wacht eerst wel op 'n goede final-versie _/-\o_

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
Moet zeggen dat ik het er erg strak uit vind zien. Schop zelf regelmatig tegen de veel welbekende programma's zoals TomTom juist omdat ze zo commercieel zijn. Dit lijkt een mooi alternatief. Dit topic binnenkort maar eens flink doorspitten denk ik :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 11-09 13:35
Ik heb net de eerste echte navi-test gedaan met iGo, en ik moet zeggen... hij komt met de meest vreemde routes op de proppen :/
Stuurde me net 2 keer links en dan naar rechts, terwijl ik eigenlijk gewoon 100m rechtdoor moest om op dezelfde grote baan uit te komen. :?
Voor de rest vind ik het nog altijd een goed programma, met de nachtkleuren, auto-zoom bij maneuvers, ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Zoals gezegd, de looks van iGO en de functionaliteit van TomTom :)

Ik heb zelf ook al heel wat rare dingen meegemaakt met de routeberekening van iGo. Ook het berekenen van een alternatieve route is iGo volgens mij beetje vreemd, al wil je bij TomTom ook niet altijd een alternatieve route volgen (die gaat in duitsland dan meestal door grote bossen waar je - eerlijk waar - volgens de bebording alleen met een tank mag komen :( ).

Het id van GPS log is op zich wel grappig in het begin.. maar zinvol neuh niet echt. Ook vind ik dat iGO een beetje nerveus is bij afslaan in wijken en dergelijke. Hij blijft dan ook gewoon een seconde, anderhalf staan op dat kruispunt.

Op zich zou het mooi zijn als men van dit navigatie programma een PC versie maakte, want voor in car systemen is het heel mooi, MP3 en DiVx functionaliteit erbij en klaar is kees. De frontend duidelijk genoeg voor op een 8" scherm.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:25:
[...]

Kan ook :P

Voor de liefhebbers:
Op deze site heb ik even wat aangepaste kleurenschema's geupload.

Dit zijn extra kleurenschema's die ik niet zelf gemaakt heb, ze zijn afkomstig van een duits forum.
Het is ook mogelijk de POI iconen die op de kaart verschijnen aan te passen, uitleg hierover zit in het pakketje.
Het is wel in het Duits.

Je kunt de kleurenschema's zonder verdere aanpassingen gebruiken. De kleuren zijn helderder en het kontrast wat groter. Je bent echter geheel vrij om je eigen kleuren te maken.
Fantastisch, heeft U dit zelf al geprobeerd ? Waar moet de control.ini file geplaats worden ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:25:
[...]
Fantastisch, heeft U dit zelf al geprobeerd ? Waar moet de control.ini file geplaats worden ?
De .zip bestanden (4 stuks) die in het gedownloade .rar bestand zitten moeten in hun geheel in de map storage card\igo 2006\schemes worden geplaatst. Deze .zip bestanden moeten dus niet meer worden uitgepakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bascy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:06
Ik ben er al de hele middag mee bezig, maar krijg het niet aan de praat!
het icoon op Today scherm doet helemaal niets, en als ik via Programs / iGo probeer te starten dan zegt ie "iGo is not a valid PocketPC application"

En dit alles op mijn HP4150 met6 PPC2003 waar het volgens de specs gewoon op moet draaien
:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor

Valor

yummie spam

Bascy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:05:
het icoon op Today scherm doet helemaal niets, en als ik via Programs / iGo probeer te starten dan zegt ie "iGo is not a valid PocketPC application"

En dit alles op mijn HP4150 met6 PPC2003 waar het volgens de specs gewoon op moet draaien
Heb je de setup wel helemaal doorlopen? Hoe heb je alle files op je PPC geplaatst???
Beetje meer informatie is wel zo makkelijk als je hulpt wilt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:04
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:40:
[...]

De .zip bestanden (4 stuks) die in het gedownloade .rar bestand zitten moeten in hun geheel in de map storage card\igo 2006\schemes worden geplaatst. Deze .zip bestanden moeten dus niet meer worden uitgepakt!
Klopt!
Alle ZIP files kun je gewoon in de map \iGO\scheme zetten. (niet schemes)
Als het goed is zie je daar ook al meer standaard bestanden staan zoals jove, bozi.

Je kunt ook je eigen kleurenschema's (schemes) maken door de bestanden uit te pakken en aan te passen aan je eigen smaak. Na het aanpassen alles weer in een ZIP file zetten en naar de PDA kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bascy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 17:05:

Als je wel het icoon op je Today scherm hebt gekregen is het waarschijnlijk dat je de Setup hebt gebruikt. Heb je nog wat bijzonders gezien toen je de Setup uitgevoerd hebt?
Het duurt namelijk even eerdat de installatie afgerond is, en misschien zijn er nog foutmeldingen geweest. Je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:40:
[...]

1-2tje en HoppyF,

Dat was eenvoudig, makkelijker kan het niet. De scheme zijn prachtig maar wat ik eerder wenste was de mogelijkheid hebben om de (vervelende) blauwe iconen te vervangen (veranderen) naar iconen in kleur dan heeft men een makkelijker overzicht. Is dat mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:51:
[...]
wat ik eerder wenste was de mogelijkheid hebben om de (vervelende) blauwe iconen te vervangen (veranderen) naar iconen in kleur dan heeft men een makkelijker overzicht. Is dat mogelijk ?
Volgens mij kun je een scheme kiezen, waarbij de iconen (in de meest ingezoomde modus) andere kleuren hebben, volgen mij was dat igonavifriends of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bascy
HoppyF schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:00:
[...]

Als je wel het icoon op je Today scherm hebt gekregen is het waarschijnlijk dat je de Setup hebt gebruikt. Heb je nog wat bijzonders gezien toen je de Setup uitgevoerd hebt?
Het duurt namelijk even eerdat de installatie afgerond is, en misschien zijn er nog foutmeldingen geweest. Je weet maar nooit.
Ik heb inderdaad de setup gebruikt, nadat ik alles op mijn SD kaartje heb gekopieerd. Ik heb de setup.exe in de root van de SD-card gezet, en de rest onder een subdir iGo.

Geen foutmeldingen, geen gekke dingen, alles ging vrij snel (misschien te?)

Ik zie in de program files\iGo 2006 maar drie filetjes staan (iGo.exe, readme.hun en readme.txt) Klopt dat?

gr
bascy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bascy schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:20:
[...]

Ik heb inderdaad de setup gebruikt, nadat ik alles op mijn SD kaartje heb gekopieerd. Ik heb de setup.exe in de root van de SD-card gezet, en de rest onder een subdir iGo.

Ik zie in de program files\iGo 2006 maar drie filetjes staan (iGo.exe, readme.hun en readme.txt) Klopt dat?

gr
bascy
Ja klopt wel.
Die IGO.exe is in feite het programma wat je opstart.
Geeft deze bij jou een foutmelding?

Draai anders nog een keer opnieuw de Setup, je moet toch iets zien gebeuren, het moet een paar seconden zeker wel duren en je ziet dan ook een voortgangsbalk (wit met blauw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:51:
[...]

1-2tje en HoppyF,

Dat was eenvoudig, makkelijker kan het niet. De scheme zijn prachtig maar wat ik eerder wenste was de mogelijkheid hebben om de (vervelende) blauwe iconen te vervangen (veranderen) naar iconen in kleur dan heeft men een makkelijker overzicht. Is dat mogelijk ?
Ja zou prettig zijn.
Het KAN ook wel maar je moet er moeite voor doen.
Wat je dan moet doen is de bitmap file die in een kleurenschema zit aanpassen.
Je moet dan een lange bitmap file met photoshop o.i.d. aanpassen en weer terugschrijven. De grootte van de bitmaps moet wel precies kloppen want het werkt met offsets. De icoontjes zijn als het ware aan elkaar geplakt als een lange vertikale strip. Het programma weet welke icoon hij moet pakken en telt vanaf bovenaf naar beneden. Icoon nummer 10 is iets van 9 x zoveel pixel naar beneden scrollen. Zo moet je het zien.
Al dit soort meuk wordt opgeslagen in een database. Het zou heel fijn zijn als iemand daar een progje voor zou maken waarmee je de database kan aanpassen en dus ook de POIs, iconen e.d.
Het is een SQL lite database die je in principe met een PC kunt bewerken.
De structuur moet echter wel duidelijk zijn dus je moet wat van databases en tabellen weten.

Iets anders.
Ik heb vanavond nog wat getest met de update van Igo.
Dat werkt voor een deel, er komen dan wederom wat extra kleurenschema's bij.
Hiervan heb ik wat screen dumps gemaakt van de PDA, zie:
SCREENDUMPS iGO
Iets van 180 KB dus groot is het niet.

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/1087/dump62jr.pngAfbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/9039/dump59cw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bascy
HoppyF schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:12:
[...]

Ja klopt wel.
Die IGO.exe is in feite het programma wat je opstart.
Geeft deze bij jou een foutmelding?

Draai anders nog een keer opnieuw de Setup, je moet toch iets zien gebeuren, het moet een paar seconden zeker wel duren en je ziet dan ook een voortgangsbalk (wit met blauw).
De setup lijkt goed te gaan, inclusief voortgangsbalk. Er wordt niet om een taal gevraagd.
Ik las hierboven wel iets over SQL lite ... kan ik ergens zien of die wordt geinstalleerd, want op het eerste gezicht kom ik die nergens tegen.

iGo.exe is overigens 1,94Mb groot, klopt dat?

[ Voor 7% gewijzigd door Bascy op 08-06-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:22:
[...]

Ja zou prettig zijn.
Het KAN ook wel maar je moet er moeite voor doen.
Wat je dan moet doen is de bitmap file die in een kleurenschema zit aanpassen.
Je moet dan een lange bitmap file met photoshop o.i.d. aanpassen en weer terugschrijven. De grootte van de bitmaps moet wel precies kloppen want het werkt met offsets. De icoontjes zijn als het ware aan elkaar geplakt als een lange vertikale strip. Het programma weet welke icoon hij moet pakken en telt vanaf bovenaf naar beneden. Icoon nummer 10 is iets van 9 x zoveel pixel naar beneden scrollen. Zo moet je het zien.
Al dit soort meuk wordt opgeslagen in een database. Het zou heel fijn zijn als iemand daar een progje voor zou maken waarmee je de database kan aanpassen en dus ook de POIs, iconen e.d.
Het is een SQL lite database die je in principe met een PC kunt bewerken.
De structuur moet echter wel duidelijk zijn dus je moet wat van databases en tabellen weten.

Iets anders.
SCREENDUMPS iGO

Voorbeeldje:
[afbeelding][afbeelding]
HoppyF,

Ik wel er wel de moeite voor doen moet voor mij op geen zilveren schaaltje opgediend worden maar het lijkt me moeilijk, ga eerst een backup maken en zien of dit te doen is. HoppyF is er nergens geen beschrijving op een site hoe alles moet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bascy schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:55:
[...]

De setup lijkt goed te gaan, inclusief voortgangsbalk. Er wordt niet om een taal gevraagd.
Ik las hierboven wel iets over SQL lite ... kan ik ergens zien of die wordt geinstalleerd, want op het eerste gezicht kom ik die nergens tegen.

De setup vraagt niet om een taal, dat is zoals bij TT pas de eerste keer als je het programma start.
Die SQL is voor op je pc, die heb je op je pda niet nodig ;)
HoppyF schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:22:
[...]

[...]

Iets anders.
SCREENDUMPS iGO
[...]
Bij mij werkt het updaten niet. Hij zegt dat hij de license-file niet kan vinden. Maar zonder license-file start iGO toch gewoon niet op!? :?
Iemand een idee hoe die file heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenman2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik heb I-go op m'n nieuwe P550 geinstalleerd en het werkt allemaal prima. Ik heb I-go nu op de root van m'n SD card staan maar dit vind ik niet zo overzichtelijk en wil hem graag in een sub-map hebben (bijv. Storage Card/Program files/iGO. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? De vraag is al eerder gesteld, en er zijn er ook die het gelukt is, maar ik kom er nog niet uit.
Als ik i-go installeer vanuit een sub-map op m'n SD card dan begint hij te zeuren over een licence die niet bestaat. Eerst I-go installeren en dan verplaatsen lukt ook niet, logisch want dan kan hij het niet meer vinden. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m ook op mijn Mio A701 gezet. Alleen als ik mijn toestel aanzet start IGO ook gelijk op. Nou weet ik dat je dan een bestandje moet hernoemen maar welke was dat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

Nakebod

Nope.

De autorun folder eraf gooien :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Greenman2 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:15:
Ik heb I-go op m'n nieuwe P550 geinstalleerd en het werkt allemaal prima. Ik heb I-go nu op de root van m'n SD card staan maar dit vind ik niet zo overzichtelijk en wil hem graag in een sub-map hebben (bijv. Storage Card/Program files/iGO. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? De vraag is al eerder gesteld, en er zijn er ook die het gelukt is, maar ik kom er nog niet uit.
Als ik i-go installeer vanuit een sub-map op m'n SD card dan begint hij te zeuren over een licence die niet bestaat. Eerst I-go installeren en dan verplaatsen lukt ook niet, logisch want dan kan hij het niet meer vinden. Iemand nog tips?
Ik heb eerst 'n aparte i-GO map aangemaakt!

Storage card/ Program Files/ I-Go

Toen heb ik alle i-GO files naar die i-GO map gekopieerd
en ben toen de .exe gaan runnen!
Heb jij 't ook zo gedaan?
Nakebod schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:21:
De autorun folder eraf gooien :)
of autorun.exe hernoemen ofzo naar autorun.old

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 09-06-2006 16:56 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bascy schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:55:
[...]

Ja klopt wel dat igo.exe zo groot is.
Dan zou het toch moeten werken lijkt me.

SQLite heb je alleen nodig als je de igo.db file wilt bekijken.
Wel op de PC want dat kan niet op de PDA zover ik weet.
Op zich kun je nog niet veel met de igo.db omdat de utilities nog ontbreken. Het is nu nog meer voor de liefhebbers om zich mee bezig te houden.
Omdat iGO nog vrij nieuw is moet er nog een hoop gedaan en ontwikkeld worden. De eerste stappen zijn gezet maar alles is nog niet compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Fire69 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:14:
[...]

De setup vraagt niet om een taal, dat is zoals bij TT pas de eerste keer als je het programma start.
Die SQL is voor op je pc, die heb je op je pda niet nodig ;)

[...]

Bij mij werkt het updaten niet. Hij zegt dat hij de license-file niet kan vinden. Maar zonder license-file start iGO toch gewoon niet op!? :?
Iemand een idee hoe die file heet?
Hoe heb je de update gestart? met de PDA via Activesync aangesloten op de PC?
Bij bij werkt de update via Activesync.
Dat wil zeggen wel met de beperking zoals ik eerder heb beschreven. Het is dus een beetje geknutsel. Dat wel.
De license file heet volgens mij license.db.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenman2
CLB schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:55:
[...]

Ik heb eerst 'n aparte i-GO map aangemaakt!

Storage card/ Program Files/ I-Go

Toen heb ik alle i-GO files naar die i-GO map gekopieerd
en ben toen de .exe gaan runnen!
Heb jij 't ook zo gedaan?
Ja precies zo, tenminste als je de setup.exe bedoeld. Als ik de installatie vanuit de root doe dan is er niks aan de hand. Vreemd hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor

Valor

yummie spam

Bascy schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:20:
[...]

gr
bascy
Je hebt de directory wel op je SD kaart laten staan he :+

Ik heb zelf op me SD kaart een mapje igo aan gemaakt daar in heb ik
  • Setup.exe
  • De Map iGO
  • De Map 2577
staan en toen de setup gerunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu een paar dagen om en om TomTom en iGo. An sich is de grafische pracht van iGo top, maar je merkt wel dat de eenvoud van de getoonde mappen in TomTom een stuk functioneler overkomt. Door de kleurtjes, en de details merk je snel dat het minder duidelijk is dan TomTom die ook in bochten er een groene lijn plaatst waarbij deze bij iGo gewoon doorloopt.

Het volume van TomTom is ook iets hoger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 19:48:
Ik draai nu een paar dagen om en om TomTom en iGo. An sich is de grafische pracht van iGo top, maar je merkt wel dat de eenvoud van de getoonde mappen in TomTom een stuk functioneler overkomt. Door de kleurtjes, en de details merk je snel dat het minder duidelijk is dan TomTom die ook in bochten er een groene lijn plaatst waarbij deze bij iGo gewoon doorloopt.
"functioneler"? Kleurtjes? Minder duidelijk? Groene lijn in bochten? Ik snap echt totaal niet waar je het over hebt.

"Details" van een map zijn aan te passen, "Kleurtjes" zijn aan te passen.
Het volume van TomTom is ook iets hoger. :)
Dat ligt aan de gebruikte audio-files, en aan je snelheids-afhankelijke volume instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet hoe ik aan de nederlandse handleiding van I-GO kan komen ????? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:24:
Ik snap echt totaal niet waar je het over hebt.
Ik zal het in boerennederlands vertalen, de kale sobere mappen van TomTom zijn in een oogopzicht duidelijker dan de I-Go mappen omdat er minder detaillering op te zien is. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor

Valor

yummie spam

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:10:
[...]

Ik zal het in boerennederlands vertalen, de kale sobere mappen van TomTom zijn in een oogopzicht duidelijker dan de I-Go mappen omdat er minder detaillering op te zien is. :)
Ik vind het persoonlijk erg prettig om veel details te zijn. Wonder boven wonder blijft iGO het wel snel tekenen en is TomTom al traag met het huidige detail niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Valor schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:28:
[...]

Ik vind het persoonlijk erg prettig om veel details te zijn. Wonder boven wonder blijft iGO het wel snel tekenen en is TomTom al traag met het huidige detail niveau
Veel of weinig details het is maar net wat je wilt zien. Kwestie van smaak.
Je kunt dit echter zelf instellen bij de iGO.
En als je een beetje handig bent kun je ook nog een TomTom kleuren schema er van maken.
Een iGO met een TT "look". Lijkt me wel grappig om te doen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
HoppyF schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:36:
En als je een beetje handig bent kun je ook nog een TomTom kleuren schema er van maken.
Een iGO met een TT "look". Lijkt me wel grappig om te doen. :*)
Dat is eigenlijk precies wat ik laatst vroeg... volgens mij gebruikt Tomtom "officiele" kaart-kleur profielen, zoals "Belgica", "Germanica" enzo. Die bepalen welke kleur een snelweg heeft, een zandpad, en zenz. Het zou mooi zijn als er ook zulke kleur-profielen voor iGo zouden zijn. Ik gebruik nu de NaviFriends profielen, die zijn al wat prettiger dan de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

Werkt dit ook op WM5 smartphone edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor

Valor

yummie spam

Mex schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 11:00:
Werkt dit ook op WM5 smartphone edition?
Google en zij zult vinden!!!!!

http://www.i-go.com/en/pr...006_SD/specifications.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

instaleren op mio 168 lukt nog wel maar ik kan geen route opgeven landen staan in de goede map
op sd kaart
maar als ik op vind en ga klik en dan adres krijg ik geen scherm met een toetsen bord voor het adres
en als ik bij het begin scherm op info klik en dan op het tabblad mappen zie ik alleen maar de basemap dus hij laad de mappen niet denk staan ze verkeerd ? of moet ik iets activeren heb alle menu,s doorgelopen
iemand die me kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
catchingfire schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 09:24:
[...]

Dat is eigenlijk precies wat ik laatst vroeg... volgens mij gebruikt Tomtom "officiele" kaart-kleur profielen, zoals "Belgica", "Germanica" enzo. Die bepalen welke kleur een snelweg heeft, een zandpad, en zenz. Het zou mooi zijn als er ook zulke kleur-profielen voor iGo zouden zijn. Ik gebruik nu de NaviFriends profielen, die zijn al wat prettiger dan de originele.
Ligt het aan mij of lijken die dagkleuren van hun gewoon op de gewone nachtkleuren?
Hij's bijna helemaal zwart! :?

Deze bedoel je toch hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Fire69 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:46:
[...]

Ligt het aan mij of lijken die dagkleuren van hun gewoon op de gewone nachtkleuren?
Hij's bijna helemaal zwart! :?

Deze bedoel je toch hé?
Nee dat ligt niet aan jou, het zijn ook nachtkleuren.
De naam van het schema is ook IGONaviFriendsNight

Er bestaat echter ook en dagkleurenschema, IGONaviFriends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik gebruik idd de IGONaviFriends als dagkleurenset en IGONaviFriendsNightals nachtkleurenset.

Heb effe gegoogled op die verschillende "officiele" kaartkleuren maar ik kan er zo snel niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bascy
Valor schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 17:59:
[...]

Je hebt de directory wel op je SD kaart laten staan he :+

Ik heb zelf op me SD kaart een mapje igo aan gemaakt daar in heb ik
  • Setup.exe
  • De Map iGO
  • De Map 2577
staan en toen de setup gerunt.
Ik heb de installatie geprobeerd vanuit de root van de SD card (met een dir iGo eronder) en vanuit een directory iGoSetup (of zoiets) met daarin de Setup.exe en daaronder de iGo dir ... zelfde resultaat.

Wat staat er eigenlijk in de map 2577 ... die heb ik niet!!!!

gr
Bascy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bascy
Ik bedenk me net dat misschien mijn exe wel corrupt is door het kopieren.

Kan iemand me de iGo.exe (gezipped) mailen, dan kan ik die oorzaak ook uitsluiten?

gr
bascy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bascy
Heb de setup opnieuw naar mijn ipaq gekopieerd en geinstalleerd en nu start ie wel!!!!

toch bedankt voor alle suggesties

gr
Bascy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
HoppyF schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:05:
[...]

Nee dat ligt niet aan jou, het zijn ook nachtkleuren.
De naam van het schema is ook IGONaviFriendsNight

Er bestaat echter ook en dagkleurenschema, IGONaviFriends.
Ja, maar die 2 screenshots zijn ook net nachtkleuren, maar daar staat toch echt hetvolgende boven:
Der Tagskin (iGONaviFriends) ist ebenfalls super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psbb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-07-2021
Sinds ik IGo gebruik heb ik problemen met WiFi. Als ik iGo hebt gebruikt vervolgens heb afgesloten werkt WiFi niet meer. Qtek 9100 kan geen verbinding meer maken met de router. Als ik een soft reset doe werkt het weer feilloos. Heb nog niet kunnen vinden waaraan dit ligt.

Psbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Fire69 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 01:02:
[...]

Ja, maar die 2 screenshots zijn ook net nachtkleuren, maar daar staat toch echt hetvolgende boven:

[...]
Ja maar dat is toch juist?
De dagkleuren zijn ook "super". De naam van de dagkleuren is iGONaviFriends, de naam van de nachtkleuren iGONaviFriendsNight.
Ach, het maakt allemaal niet zoveel uit, je kunt er een naam aan geven wat je wilt.
De screenshots zijn ook donker maar als het savonds donker is moet het toch goed zichtbaar zijn en niet overheersen.

<off-topic>
Ik ben nu wat aan het testen met "Destinator 6".
Ziet er ook wel goed uit. Grafisch wat minder dan iGO maar het lijkt wat op Tom Tom.
Bediening is ook eenvoudig.
En, niet onbelangrijk, de kaarten zijn actueel, net als van iGO zijn ze ook van kwartaal 1 2006.

[ Voor 21% gewijzigd door HoppyF op 11-06-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Volgens mij halen wij onze software van dezelfde plekken... ik was ook net aan het experimenteren met Destinator 6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Zo, ik heb nu ook IGO. Best een leuk programma, is wel even wennen. Ik vind alleen de stemmen wat tegenvallen. Weet iemand een site met een stel leuke stemmen? Als ik google op "igo voices" kom ik op een site met een of andere religieuze achtergrond.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Even terug lezen in dit topic. Daar staat een link met alle originele iGo stemmen. Echt grappige stemmen of uberhaupt veel custom stemmen zullen er nog niet zijn helaas. Je kunt ze uiteraard wel zelf gaan zitten inspreken.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Heeft er iemand al veranderingen gevonden in de laatste versie (30 Mei)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje mbt de besturingssytemen waarop I-go werkt: Al ik de microsoft site check zijn er blijkbaar 3 versies van windows mobile: Pockect pc
Pocket pc phone edition
Smartphone edtion

De Mio a701 is een smartphone dus daar de smartphone editie op en toch lees ik op tweakers dat je I-go er op kan draaien...Op de site van I-go staat thans "Turn your pocket pc into the ultimate navigation system"

Kan iemand me dit even uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:00:
Een vraagje mbt de besturingssytemen waarop I-go werkt: Al ik de microsoft site check zijn er blijkbaar 3 versies van windows mobile: Pockect pc
Pocket pc phone edition
Smartphone edtion

De Mio a701 is een smartphone dus daar de smartphone editie op en toch lees ik op tweakers dat je I-go er op kan draaien...Op de site van I-go staat thans "Turn your pocket pc into the ultimate navigation system"

Kan iemand me dit even uitleggen?
Volgens mij is de phone edition niet wezenlijk anders dan WM5; er is alleen telefoon-functionaliteit toegevoegd. De smartphone edition doet het volgens mij zonder touch-screen, maar dat lijkt me bij de A701 niet van toepassing --> die heeft de phone edition
Verder heeft MIO een eigen versie gemaakt (of is aan het maken) van i-Go. Lijkt me dat ze wel zorgen dat dat goed werkt dan.

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 12-06-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
xvanwaart schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:05:
Heeft er iemand al veranderingen gevonden in de laatste versie (30 Mei)?
Nee, nog niet echt.
Loopt verder wel soepel, alleen komen de melding bij een afslag van de snelweg soms wat laat.
Dat is wel lastig omdat je zo de afslag voorbij rijdt als je niet uitkijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Rainmaker schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:24:
Zo, ik heb nu ook IGO. Best een leuk programma, is wel even wennen. Ik vind alleen de stemmen wat tegenvallen. Weet iemand een site met een stel leuke stemmen? Als ik google op "igo voices" kom ik op een site met een of andere religieuze achtergrond.
Irene:
http://www.vectrex.nl/v_dut_f4.zip
deze is wel te pruimen

deze zijn minder
http://www.vectrex.nl/dutch_astrid_f7.zip
http://www.vectrex.nl/dutch_peter_f8.zip
http://www.vectrex.nl/dutch_robot_f9.zip

[ Voor 17% gewijzigd door vectrex op 13-06-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Is dat niet gewoon "Irene" zoals v_dut_f3.zip die al weken beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
catchingfire schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:26:
Is dat niet gewoon "Irene" zoals v_dut_f3.zip die al weken beschikbaar is?
Klopt, maar er werd naar gevraagd. Ik heb van een andere gotter nog een paar gekregen maar die zijn nog ongetest. Zet ik erbij als ik ze getest heb.

er is f3 en f4, beide irene maar met verschil draai links of sla links.

[ Voor 12% gewijzigd door vectrex op 12-06-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vectrex Dude schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:57:
[...]

Klopt, maar er werd naar gevraagd. Ik heb van een andere gotter nog een paar gekregen maar die zijn nog ongetest. Zet ik erbij als ik ze getest heb.

er is f3 en f4, beide irene maar met verschil draai links of sla links.
Astrid en Peter misschien?
Dat zijn ook door een liefhebber zelfgemaakte stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

Nakebod

Nope.

Die Peter en Astrid die irriteren mij nogal :P nofi als iemand ze hier gemaakt heeft...
Heb ze zelf ook getest, maar ik weet niet wat het is.. irritant iig.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor

Valor

yummie spam

Bascy schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 21:20:
[...]

Ik heb de installatie geprobeerd vanuit de root van de SD card (met een dir iGo eronder) en vanuit een directory iGoSetup (of zoiets) met daarin de Setup.exe en daaronder de iGo dir ... zelfde resultaat.

Wat staat er eigenlijk in de map 2577 ... die heb ik niet!!!!

gr
Bascy
Daar staat bij mij een Autorun.EXE in meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Vectrex Dude schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:57:
Het lijkt me een goed plan als iemand een start-post zou maken met de nodige links, zodat iedereen snel alles wat interessant is daar kan vinden.

Ik draai nu de "Juni" release (30 mei), werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heb je die gewoon gekregen via de iGO-updater?
Die weigert bij mij nog steeds dienst! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Bij mij doet hij het wel, de updater, maar hij zegt dat er niks te updaten valt. Waar kan ik mn versie nummer en datum bekijken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DaannO schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:32:
Bij mij doet hij het wel, de updater, maar hij zegt dat er niks te updaten valt. Waar kan ik mn versie nummer en datum bekijken dan?
De versie kan je gewoon achterhalen in "Instellingen" --> info (oid, heb brakke vertaling geloof ik). Ik krijg de updater ook nog niet aan de gang. Is dat een functie in iGo of moet je dat op de PC uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
gwystyl schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:49:
[...]

De versie kan je gewoon achterhalen in "Instellingen" --> info (oid, heb brakke vertaling geloof ik). Ik krijg de updater ook nog niet aan de gang. Is dat een functie in iGo of moet je dat op de PC uitvoeren?
Op de pc.

Heb de april versie van igo, en de kaarten van 2006.01? Waar kan ik dan de nieuwere update vinden?

[ Voor 16% gewijzigd door DaannO op 13-06-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
wat ik niet voor elkaar krijg is dat ik op het scherm zie waar ik rijd als ik niet aan het navigeren ben zoals bij tomtom gewoon alle straten voorbij zien komen.

zie ik wat over 't hoofd of beweegt de kaart enkel als ik navigeer?

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
-nickx- schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:50:
wat ik niet voor elkaar krijg is dat ik op het scherm zie waar ik rijd als ik niet aan het navigeren ben zoals bij tomtom gewoon alle straten voorbij zien komen.

demoroute is niet mogelijk idd, ben het nog niet tegengekomen in iGO

12 april versie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
G-PHREAK schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 00:18:
[...]

12 april versie hier
Bij mij zit er wel een Demo/Simulatie mode in ....
Ga naar Hoofdmenu, Klik op Route, klik op Simulatie (middelste knop rechts).

Er moet uiteraard wel een route ingevoerd zijn anders valt er niets te simuleren.
Met de Bewerk knop kun je een route aanmaken. Als je dit gedaan hebt wordt de Simulatie knop actief.
De simulatie is wel wat beperkt vind ik. Hij gaat snel en is niet aan te passen.
Maar goed, beter iets dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Er zijn weer wat nieuwe kleuren schema's uitgekomen.
Dit speciaal voor de liefhebbers onder ons ;)

Het gaat deze keer om drie nieuwe schema's volgens het "Falk" kleurenpalet.
Falk is een leverancier van wegenkaarten en gebruikt blijkbaar deze kleuren.

Voor het gemak heb ik de oudere schema's er ook maar even bijgezet, totaal zijn het er acht.
HIER downloaden

De credit gaat geheel naar de makers, Navifriends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex

Als je geen route hebt gekozen en je kiest in hoofdmenu voor kaart dan zie je dit wel, of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenman2
HoppyF schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 00:39:
Diezelfde makers zijn druk bezig met I-go:"
POIobserver schijnt nu te werken met I-go en Tomtom. Hiermee is het mogelijk om ook audio waarschuwingen te krijgen en je hoeft het maar op 1 plaats in te stellen dus niet in I-go en in Tomtom. Iemand hier al ervaring mee?

Daarnaast is het volgens het forum ook mogelijk om de vele meldingen bij 800m 300m en 100m er uit te halen en bijv te vervangen door 500m. Maar dan moet Irene wel weer wat opnieuw inspreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Ik heb gisteren de Mitac Mio C710 binnen gekregen, dit apparaat draait dus met iGO 2006. In tegenstelling tot wat ik eerder gelezen had zijn er nog steeds slecht 2 favorieten, echter kan je wel contacten toevoegen die je kan syncen met outlook (nog niet geprobeerd) en kan je rechtstreeks bellen naar je contacten via bluetooth of navigeren.

De Nederlandse stem is dezelfde als in de iGO PDA versie, dus daarom heb ik hem maar op de vlaamse stem gezet.

De berekeningen gaan behoorlijk snel, een route plannen van hier naar ergens in Zwitserland duurt zo'n 10 seconden. Een aantal geadvanceerde instellingen qua plannings algoritmes zijn eruit gehaald. De simulatie draait nu altijd in normale snelheid en dus met 500km/h (maar misschien is dit nog in te stellen). TMC lijkt ook goed te werken, hij pakt de informatie netjes via de externe TMC attenne (de ontvanger zit ingebouwd) en je kan de file informatie overzichtelijk bekijken, en verder houdt hij er automatisch rekening mee indien gewenst.

Bellen via Bluetooth gaan erg makkelijk en werkt goed (moet nog wel testen in de auto).

Als ik wat meer ermee heb getest zal ik mijn ervaringen delen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door M55 op 14-06-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Meen je nou echt dat ze die verschrikkelijke stem meeleveren met die Mio!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Yep, die chagrijnige anki :)

Maar de vlaamse Ulla klinkt wel goed.

[ Voor 43% gewijzigd door M55 op 14-06-2006 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenman2
Greenman2 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:56:
[...]

Diezelfde makers zijn druk bezig met I-go:"
POIobserver schijnt nu te werken met I-go en Tomtom. Hiermee is het mogelijk om ook audio waarschuwingen te krijgen en je hoeft het maar op 1 plaats in te stellen dus niet in I-go en in Tomtom. Iemand hier al ervaring mee?
Ik ben hier nog even verder mee gegaan en krijg de POIobserver geinstalleerd, alleen nu heb ik nog een observer.obs bestand nodig waar de flitspalen in staan. Want om die zelf te maken met POIconfigurator is me niet gelukt. Ik kon de .obs file niet vinden op flitspaal.nl. Tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:38

Sabbi

je denkt aan mij.

Greenman2 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:04:
[...]

Ik ben hier nog even verder mee gegaan en krijg de POIobserver geinstalleerd, alleen nu heb ik nog een observer.obs bestand nodig waar de flitspalen in staan. Want om die zelf te maken met POIconfigurator is me niet gelukt. Ik kon de .obs file niet vinden op flitspaal.nl. Tips zijn welkom!
Je moet de .asc files van flitspaal.nl downloaden en die dan met poibatcher omzetten naar .obs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bascy
is het iemand al opgevallen dat in de bestandje met vertaalde teksten (dictionary.lang in dutch_nl.zip) er ook regels staan mbt flitspalen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Enable Speed Camera="Flitspalen inschakelen"
Sound Warning:="Audiowaarschuwing"
No Sound="Geen geluid"
Simple="Eenvoudig"
Full Sound="Uitgebreid"
Visual Warning:="Visuele waarschuwing"
No Visual="Niet visueel"

Is dat al bruikbaar (zal wel niet als ik al die mensen met POIobserver bezig zie :-))? Of zou het "for future use" zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al ff op zoekk naar de vertaling van I-GO kan hem alleen vinden in het Eng. Is er iemand die mij er aan kan helpen?? Nu weet ik niet al de funkties. Als iemand ,mij er aan kan helpen graag!!!!! Alvast bedankt Ruud en Joke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:53:
Ben al ff op zoekk naar de vertaling van I-GO kan hem alleen vinden in het Eng. Is er iemand die mij er aan kan helpen?? Nu weet ik niet al de funkties. Als iemand ,mij er aan kan helpen graag!!!!! Alvast bedankt Ruud en Joke :)
Het staat al eerder genoemd in dit topic. Hier kan je een lijst met talen vinden, waaronder dutch_nl.zip. Die zet je gewoon in <iGo>\Lang (niet uitgepakken, zip laten!) en dan kan je in de instellingen kiezen voor Nederlands. Als je de zipfile uitpakt kan je dictionary.lang nog aanpassen... er zitten nog wat vertaalfoutjes in. Ik heb al een poging tot vertalen gedaan... Hier is het resultaat. Kan iemand nog de dictionary.lang nakijken om te zien of ik nog rare vertalingen heb gemaakt? Bij sommige termen ben ik niet helemaal tevreden over het resultaat namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Bascy schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:24:
is het iemand al opgevallen dat in de bestandje met vertaalde teksten (dictionary.lang in dutch_nl.zip) er ook regels staan mbt flitspalen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Enable Speed Camera="Flitspalen inschakelen"
Sound Warning:="Audiowaarschuwing"
No Sound="Geen geluid"
Simple="Eenvoudig"
Full Sound="Uitgebreid"
Visual Warning:="Visuele waarschuwing"
No Visual="Niet visueel"

Is dat al bruikbaar (zal wel niet als ik al die mensen met POIobserver bezig zie :-))? Of zou het "for future use" zijn?
De Mio C710 heeft flitspalen waarschuwingen (de mio draait dus ook op iGO) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ik bedoel de Nederlandse handleiding. Dus misschien weet je die ook voor me ? Alvast bedankt.
gwystyl schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:00:
[...]

Het staat al eerder genoemd in dit topic. Hier kan je een lijst met talen vinden, waaronder dutch_nl.zip. Die zet je gewoon in <iGo>\Lang (niet uitgepakken, zip laten!) en dan kan je in de instellingen kiezen voor Nederlands. Als je de zipfile uitpakt kan je dictionary.lang nog aanpassen... er zitten nog wat vertaalfoutjes in. Ik heb al een poging tot vertalen gedaan... Hier is het resultaat. Kan iemand nog de dictionary.lang nakijken om te zien of ik nog rare vertalingen heb gemaakt? Bij sommige termen ben ik niet helemaal tevreden over het resultaat namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenman2
Sabbi schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:23:
[...]

Je moet de .asc files van flitspaal.nl downloaden en die dan met poibatcher omzetten naar .obs
En dat is nou net wat me niet lukte :) Ik zoek nog een kant en klare obs met benelux flitspalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
M55 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:25:
Ik heb gisteren de Mitac Mio C710 binnen gekregen, dit apparaat draait dus met iGO 2006. In tegenstelling tot wat ik eerder gelezen had zijn er nog steeds slecht 2 favorieten, echter kan je wel contacten toevoegen die je kan syncen met outlook (nog niet geprobeerd) en kan je rechtstreeks bellen naar je contacten via bluetooth of navigeren.

De Nederlandse stem is dezelfde als in de iGO PDA versie, dus daarom heb ik hem maar op de vlaamse stem gezet.

De berekeningen gaan behoorlijk snel, een route plannen van hier naar ergens in Zwitserland duurt zo'n 10 seconden. Een aantal geadvanceerde instellingen qua plannings algoritmes zijn eruit gehaald. De simulatie draait nu altijd in normale snelheid en dus met 500km/h (maar misschien is dit nog in te stellen). TMC lijkt ook goed te werken, hij pakt de informatie netjes via de externe TMC attenne (de ontvanger zit ingebouwd) en je kan de file informatie overzichtelijk bekijken, en verder houdt hij er automatisch rekening mee indien gewenst.

Bellen via Bluetooth gaan erg makkelijk en werkt goed (moet nog wel testen in de auto).

Als ik wat meer ermee heb getest zal ik mijn ervaringen delen ;)
Da's mooi. Nog meer iGO er bij ;)
Even een vraag, zitten dezelfde kaarten erbij dan van de PDA versie?
Zijn deze kaarten ook onderling uitwisselbaar? (van Mio => PDA en andersom)

TMC en flitspaalwaarschuwingen zijn features voor de toekomstige versie van iGO.
Wellicht dat men niet wacht tot eind van het jaar met het uitbrengen hiervan, er zijn immers veel mensen die juist daar om vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Volgens mij zijn het dezelfde kaarten, en het uitwisselen zal waarschijnlijk ook wel kunnen.
TMC en de flitspalenwaarschuwingen zijn voor Mio speciaal geimplementeerd. iGO moet echter voor hun eigen software opnieuw zelf implementeren, zo vertelde een iGO developer dat op hun forum. Waarschijnlijk mogen ze dus niet de implementie van mio hiervoor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Greenman2 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:23:
[...]

En dat is nou net wat me niet lukte :) Ik zoek nog een kant en klare obs met benelux flitspalen.
Anders moet je deze post nog ff lezen:
HoppyF in "Nieuw navigatie-programma: i-GO 2006"
Daar staat in hoe je het moet doen, werkte supersimpel bij mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
gwystyl schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:42:
[...]

kan je die pio`s dan niet uploaden voor in de ts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire

Dat kan zeker, je moet echter een optie aanzetten die default uit staat... iets in de geest van "Restore lock to position".
G-PHREAK schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 00:18:
In het route-bewerk scherm kun je een route "simuleren". Vervolgens knal je met 1200kmh ( :) ) over de route heen.

Ah... mooi.. echte kaartkleuren. Helaas geen Falk-night-palet. Wel vage kleuren, blauw voor wegen binnen de bebouwde kom? Blauw is toch "water" normaal?
gwystyl schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:00:
Een afrit is nog steeds een Helling volgens mij?

Wat ik overigens zeer irri vind aan iGO is dat de smart-zoom niet snelheids-afhankelijk is. Zo zoomt en kantelt ie op een snelweg als je een afrit moet nemen helemaal in... oke, je kunt die max. zoom wel instellen maar je wilt dit gewoon snelheids afhankelijk hebben. In de bebouwde kom ver inzoomen, op de snelweg niet zo ver inzoomen. Of zie ik een optie over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het gemak heb ik de oudere schema's er ook maar even bijgezet, totaal zijn het er acht.
HIER downloaden

Leuk andere kleurenkeuzes. Maar waar zet ik dat bestand in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
In de map scheme moet je het er in zetten. Niet de zips uitpakken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:03:
In de map scheme moet je het er in zetten. Niet de zips uitpakken dus.
Dank je! Ik speel nog even met de kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:06

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

jammer dat dit niet voor symbian is...Iemand enig idee of dat er wellicht nog voor komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenman2
gwystyl schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:42:
[...]

Die oplossing had ik ook al werkend. Maar het heeft een aantal nadelen:
- Je krijgt geen audio melding.
- De POI verschijnen laat op het scherm (ook al stel je ze in op 1km)
- I-go start zeer traag op omdat de Igo.db zo groot is
- Als je Tomtom ernaast wil draaien dan moet je daarvoor ook de POI's instellen

Al deze nadelen heb je bij POIobserver niet, tenminste dat zeggen ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psbb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-07-2021
Ik heb net en route gepland naar Zuid Frankrijk. Tov TomTom zit er een verschil van ruim 1.30 uur in qua reistijd. De kilimoeters zijn praktisch gelijk.Het is me al eerder opgevallen dat Igo de reistijd steeds aanpast. Is er geen oplossing om voor een nauwkerige routeberekening?
Verder zou ik het ook wel prettig vinden dat het continue op de 3 d modus blijft staan. Nu gaat hij steeds over op de flymode als je een langere afstand moet rijden zonder van richting te veranderen.

En nog een vraag: hoe werkt die updater. Er wat van alles gedownload maar heb geen idee waar dit komt te staan. De laatste update schijnt van 30 mei te zijn. Kan het alleen nergens vinden.

[ Voor 44% gewijzigd door psbb op 15-06-2006 16:18 ]

Psbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Dit is de changelog van May 30 versie:

- fixed leaks and crashes
- added a lof of new UI languages
- changed Eastern-EU maps
- dual language map of Belgium in a single file
- fixed speed limits in EU
- completely new travel speed calculation by iGO, rather than using TeleAtlas recommendations. This should give better time estimations as well as better routes
- fixed handling resident only areas in TeleAtlas maps and in program as well
- POIs out of settlements have correct city assigned
- fixed some special complete road exclusions
- fixed setup to handle some buggy Asus OS
- fixed address search: when not entering house number the cursor should be around the middle of the road
- zoom out to see earth
- changed/fixed backlight handling, now on non-supported devices you don't have the option to set the backlight, only the powersave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die backlight settings, wellicht al gevraagd; moet dat wat doen? Als je in iGo aanpassingen hieraan maakt, zie ik persoonlijk niets veranderen aan de backlight brightness. Alsof deze functie er nog als dummy in hangt :) Of is dat onderdeel van de 30 mei release, unsupported is namelijk ook zo vreemd aangezien het toch een Os functionaliteit is :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
catchingfire schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:15:
Dit is de changelog van May 30 versie:

- fixed leaks and crashes
- added a lof of new UI languages
- changed Eastern-EU maps
- dual language map of Belgium in a single file
- fixed speed limits in EU
- completely new travel speed calculation by iGO, rather than using TeleAtlas recommendations. This should give better time estimations as well as better routes
- fixed handling resident only areas in TeleAtlas maps and in program as well
- POIs out of settlements have correct city assigned
- fixed some special complete road exclusions
- fixed setup to handle some buggy Asus OS
- fixed address search: when not entering house number the cursor should be around the middle of the road
- zoom out to see earth
- changed/fixed backlight handling, now on non-supported devices you don't have the option to set the backlight, only the powersave
Hé bedankt!
Deze info zocht ik nog, waar heb je dat vandaan?
Die "zoom out to see earth" is een hele aardige.
Dat werkt dus prima met de nieuwe Base map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt de simulatie op normale snelheid afspelen

houdt knop 1 ingedrukt terwijl je op simulatie drukt
dan speelt hij op normale snelheid af

knop 1 is dezelfde knop als waarmee je tussen cockpit en kaart wisselt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psbb schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:23:
Ik heb net en route gepland naar Zuid Frankrijk. Tov TomTom zit er een verschil van ruim 1.30 uur in qua reistijd. De kilimoeters zijn praktisch gelijk.Het is me al eerder opgevallen dat Igo de reistijd steeds aanpast. Is er geen oplossing om voor een nauwkerige routeberekening?
Verder zou ik het ook wel prettig vinden dat het continue op de 3 d modus blijft staan. Nu gaat hij steeds over op de flymode als je een langere afstand moet rijden zonder van richting te veranderen.

En nog een vraag: hoe werkt die updater. Er wat van alles gedownload maar heb geen idee waar dit komt te staan. De laatste update schijnt van 30 mei te zijn. Kan het alleen nergens vinden.
als je hem continue op 3d modus wil laten staan dan kan je dat instellen bij uitgebreid slimme zoom
daar kan je de overzichtstand deactiveren of aanpassen tot een bepaalde grote

misscien is het makkelijk om de gebruiksaanwijzing te bekijken (te downloaden via
http://www.i-go.com/downl..._User_Manual_UK_v1_09.pdf
de updates worden op je sdcard bijgewerkt , backup staat bij programfiles/igo

hopelijk heb je hier wat aan
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste