Als je die update uitvoert, worden je mappen dan ook aangepast, of wat bedoelen ze hier juist mee?catchingfire schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:15:
Dit is de changelog van May 30 versie:
- changed Eastern-EU maps
- dual language map of Belgium in a single file
- fixed handling resident only areas in TeleAtlas maps and in program as well
Ik heb een MIO C210 aangeschaft. Dit is het instapmodel van Mio uit de nieuwe reeks. Ook deze draait iGo2006.
Ik heb de eurpoa-kaarten, en wil deze graag aanspreken via de SD kaart.
Maar op de 1 of andere manier krijg ik dit niet voor elkaar...
Ik heb al wel de spanje- en portugal kaarten erbij geinstalleerd (dat paste nog op het ingebouwde flash-geheugen). Maar dan zit ie vol. En de sd-kaart ziet ie niet.
erg vreemd allemaal.
extra stemmen installeren gaat trouwens gemakkelijk als volgt:
* maak een kopietje van de bijgeleverde cd op bv c:\miocd
* doe een subst, bv "subst k: c:\miocd", zodat je de setup kunt draaien, vanuit de root van een drive.
* plaats de zip-geluidsbestanden (zie elders in dit draadje) in de bijbehorende dir (dus k:\install\miomap\voice)
* draai setup
* kies: "herstel miomap v3 software"
dan staan de stemmetjes er tussen
(hoe je ze vervolgens weer kunt verwijderen??? geen idee...
)
Mocht er iemand weten hoe je wat extra kaarten via de SD kaart kunt aanspreken, dan hou ik me aanbevolen!!
Ik heb al wel de spanje- en portugal kaarten erbij geinstalleerd (dat paste nog op het ingebouwde flash-geheugen). Maar dan zit ie vol. En de sd-kaart ziet ie niet.
erg vreemd allemaal.
* doe een subst, bv "subst k: c:\miocd", zodat je de setup kunt draaien, vanuit de root van een drive.
* plaats de zip-geluidsbestanden (zie elders in dit draadje) in de bijbehorende dir (dus k:\install\miomap\voice)
* draai setup
dan staan de stemmetjes er tussen
(hoe je ze vervolgens weer kunt verwijderen??? geen idee...
Mocht er iemand weten hoe je wat extra kaarten via de SD kaart kunt aanspreken, dan hou ik me aanbevolen!!
Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...
Mijn gewone iGo herkent stemmen gewoon als je de zip-files al in de goede map zet. Ik hoef daar geen extra setup voor te draaien. Stemmen weghalen gaat ook gewoon door de ongewenste zip-files weer uit de map te verwijderen.jaspernl schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:33:
[knip]
* draai setup
dan staan de stemmetjes er tussen![]()
(hoe je ze vervolgens weer kunt verwijderen??? geen idee...)
Misschien heeft Mio zo'n aanpassing gemaakt dat het wel moet?
[ Voor 20% gewijzigd door gwystyl op 16-06-2006 10:57 ]
Ik kan je niet helpen met de Mio want die heb ik niet, maar ik ben wel benieuwd of er verschil zit in de kaarten die meegeleverd worden t.o.v. de PDA versie.jaspernl schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:33:
Ik heb een MIO C210 aangeschaft. Dit is het instapmodel van Mio uit de nieuwe reeks. Ook deze draait iGo2006.![]()
erg vreemd allemaal.
* draai setup
dan staan de stemmetjes er tussen![]()
(hoe je ze vervolgens weer kunt verwijderen??? geen idee...)
Zou je eens willen kijken wat de grootte is van de Netherlands.fbl kaart bijvoorbeeld? (exact in bytes).
Deze kaarten zullen wel in de \maps staan.
Gisteren even i-Go uitgeprobeerd.....eerste blik was wel aardig, gaf netjes max snelheid en zo aan.
Echter, toen ik probeerde een route in te stellen.....wat een ongeloofelijk brak klote programma is het dan....
route: rotterdamse weg, delft -> woutersweg, 's gravenzande
om een route te plannen moet je:
- onderaan het scherm op het driehoekje drukken
- op route drukken
- een straat invoeren? wtf? ik wil een stad. oh...die zit rechtsbovenin verstopt
- vorige steden? nee...een nieuwe stad....oh...weer rechtsbovenin verstopt...handig....ugh
- hehe...eindelijk kan ik een stad invoeren. "grav"..hee...na 4 letters stopt ie? ik kan niets invoeren? oh...na enkele seconden komt nieuw scherm met een lijstje mogelijke steden aan...
- stad geselecteerd, ok.
- vul nu straat in....."wo"....kan niet verder invoeren? wtf? denkt ie dat de straat niet bestaat of zo? ja...dat blijkt zo te zijn...grmbl....straat ligt er al tientallen jaren...kent ie niet.
- en als ik bij de straat aankom...kent ie hem wel...maar onder een of ander zot n-nummer.
goed, 5 minuten om te proberen een route in te voeren vind ik belachelijk....heb het meteen van m'n pda afgegooid.
pluspunten:
- zeer mooie grafische maps
- snelle updates van map-locatie
- handige snelheid en maximumsnelheid als er geen route ingevoerd is
- hoofdmenu en gps config ziet er grafisch wel grappig uit
minpunten:
- route invoeren is een marteling
- wijzigen van een route (ik wil ergens anders heen) lijkt niet mogelijk te zijn
- als route is ingevoerd is het ineens niet meer mogelijk om max toegestane snelheid te zien
- achterlijke menu- en invoerstructuur
- installatie-data is nodig om het programma te draaien, dus die tientallen mb's met installatie-data op het sd kaartje kan je niet weggooien....
- sudra hollanda ? sorry, m'n hongaars is niet zo denderend....
al met al.....veel en veel te ongebruiksvriendelijk. het maakt niet uit hoe prachtig ze het maken, als het niet handig in gebruik is...hoef ik het echt niet. ik blijf bij tomtom. tot nu toe de meest gebruiksvriendelijke, ondanks dat de maps niet altijd up-to-date zijn.
Echter, toen ik probeerde een route in te stellen.....wat een ongeloofelijk brak klote programma is het dan....
- op route drukken
- een straat invoeren? wtf? ik wil een stad. oh...die zit rechtsbovenin verstopt
- vorige steden? nee...een nieuwe stad....oh...weer rechtsbovenin verstopt...handig....ugh
- hehe...eindelijk kan ik een stad invoeren. "grav"..hee...na 4 letters stopt ie? ik kan niets invoeren? oh...na enkele seconden komt nieuw scherm met een lijstje mogelijke steden aan...
- stad geselecteerd, ok.
- vul nu straat in....."wo"....kan niet verder invoeren? wtf? denkt ie dat de straat niet bestaat of zo? ja...dat blijkt zo te zijn...grmbl....straat ligt er al tientallen jaren...kent ie niet.
- en als ik bij de straat aankom...kent ie hem wel...maar onder een of ander zot n-nummer.
goed, 5 minuten om te proberen een route in te voeren vind ik belachelijk....heb het meteen van m'n pda afgegooid.
pluspunten:
minpunten:
- wijzigen van een route (ik wil ergens anders heen) lijkt niet mogelijk te zijn
- als route is ingevoerd is het ineens niet meer mogelijk om max toegestane snelheid te zien
- installatie-data is nodig om het programma te draaien, dus die tientallen mb's met installatie-data op het sd kaartje kan je niet weggooien....
al met al.....veel en veel te ongebruiksvriendelijk. het maakt niet uit hoe prachtig ze het maken, als het niet handig in gebruik is...hoef ik het echt niet. ik blijf bij tomtom. tot nu toe de meest gebruiksvriendelijke, ondanks dat de maps niet altijd up-to-date zijn.
voor je zo'n hoop minpunten opvoert, zo ik toch maar even naar de user en gebruikte hardware kijken.sariel schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:22:
Gisteren even i-Go uitgeprobeerd.....eerste blik was wel aardig, gaf netjes max snelheid en zo aan.
- op route drukken
- stad geselecteerd, ok.
pluspunten:
minpunten:
- Route invoeren duurt bij mij max 1min, iig niet langer dan bij TomTom.
Dat het bij jou meerdere seconden duurt voor hij je de mogelijkheden laat zien bij het invoeren, zal wel aan je toestel liggen, bij mij beept hij even als er genoeg invoer is en alles komt meteen tevoorschijn...
- Route aanpassen gaat zonder problemen..
- Max snelheid is gewoon een instelling in het menu...
- Install-data heb ik nog niet gechecked...
- En die Sudra Hollanda... laat ons stellen dat dat in een legale versie niet zo is.
Invoeren van een route zie ik niet als probleem, en wijzigen van een route ook niet. Max. toegestane snelheid kun je wel zien, is een kwestie van persoonlijke instelling.sariel schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:22:
pluspunten:
minpunten:
Ik heb op een 64 mb kaartje I-Go en nederland staan, op een 1GB gaat heel Europa. Wil ik je met tom tom nog wel eens zien doen. Dus paar installatiebestandjes lijken me niet zo'n probleem.
Provincie aanduiding is inderdaad niet handig op die manier, maar volgens mij is het ook niet officieel in nederland te verkrijgen. Wacht maar op miomap v3 (gebaseerd op i-Go), ik vermoed dat dat de tomtom killer gaat worden. En uiteindelijk mag natuurlijk iedereen kiezen wat hij handig vind om te gebruiken, maar omdat je iets niet direct kan vinden betekent niet dat de software het niet kan (manual gelezen?).
Ik gebruik i-go nu een kleine maand, en ik ga het er echt niet afhalen.
En de laatste update zou ook nog een betere routes moeten kiezen, da's wel handig want nu durft hij wel nog eens rare dingen te doen.
En da's wel een echt minpunt
En da's wel een echt minpunt
- tsja, een verse 624mhz hx4700 zou snel genoeg moeten zijn, toch?Fire69 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:44:
[...]
voor je zo'n hoop minpunten opvoert, zo ik toch maar even naar de user en gebruikte hardware kijken.
- Route invoeren duurt bij mij max 1min, iig niet langer dan bij TomTom.
Dat het bij jou meerdere seconden duurt voor hij je de mogelijkheden laat zien bij het invoeren, zal wel aan je toestel liggen, bij mij beept hij even als er genoeg invoer is en alles komt meteen tevoorschijn...
- Route aanpassen gaat zonder problemen..
- Max snelheid is gewoon een instelling in het menu...
- Install-data heb ik nog niet gechecked...
- En die Sudra Hollanda... laat ons stellen dat dat in een legale versie niet zo is.
- ik heb het niet kunnen vinden....ik heb gezocht en gezocht, en heb gewoon niet kunnen vinden waar ik de route kan aanpassen...maar ook niet hoe ik stukken van de weg kan vermijden (de welbekende A13 bijvoorbeeld)
- Dus die is ook te zien als je een route uitgestippeld hebt? waar zit dat dan?
- probeer maar niet te verwijderen, want dat gaat je geheid problemen opleveren...ok, 't is maar 24 mb of zo, maar ja, daar had ook andere data op gekunt.
- ja..sorry....ik ga niet iets kopen wat ik nog niet getest heb.
Cool, mijn 3970 outperformt een 4700! Draait WM05 zekerssariel schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:06:
[...]
- tsja, een verse 624mhz hx4700 zou snel genoeg moeten zijn, toch?...
Verder mag je van een halve gare buggy beta-rip die je illegaal gedownloadt hebt natuurlijk niet al te veel verwachten he, probeer ook niet zo met je 'tom-tom5' ogen naar een compleet nieuw programma te kijken , het valt te voorzien dat zoiets nog niet alle functies heeft.
Verder prefereer ik TT, maar dan vooral omdat ik de voice beter vind klinken.
En welke 'installatie' files probeer jij te deleten??? Bij mij staat alles op de SD-kaart, en wat er op staat is zonder kaarten,met 1 voice-file maar zo'n 8 MB. Het enige wat in de ram staat is de exe, de graphische library en je db. en zo hoort het ook, de SD is voor opslag, je ram voor programma's. Erg netjes gedaan van igo dus, je begrijpt nu hopelijk beter waarom het wel goed is. Bv al je (ongebruikte) extra voicefiles in je geheugen zetten, das pas onlogisch, die kunnen veel beter op de SD staan...
[ Voor 31% gewijzigd door Sabbi op 16-06-2006 13:25 ]
- Vreemd, op mijn qtek 9090 (die's maar 400mhz) geen problemen.sariel schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:06:
[...]
- tsja, een verse 624mhz hx4700 zou snel genoeg moeten zijn, toch?
- ik heb het niet kunnen vinden....ik heb gezocht en gezocht, en heb gewoon niet kunnen vinden waar ik de route kan aanpassen...maar ook niet hoe ik stukken van de weg kan vermijden (de welbekende A13 bijvoorbeeld)
- Dus die is ook te zien als je een route uitgestippeld hebt? waar zit dat dan?
- probeer maar niet te verwijderen, want dat gaat je geheid problemen opleveren...ok, 't is maar 24 mb of zo, maar ja, daar had ook andere data op gekunt.
- ja..sorry....ik ga niet iets kopen wat ik nog niet getest heb.
- Als je al een route hebt, Menu -> tabje Route -> Bewerken. Geef toe, dat duurt bij TT even lang toch?
Stukken vermijden weet ik niet, nog niet getest.
- Je kan de 3 veldjes met je huidige snelheid en zo aanpassen, ergens in het menu.
Weet het niet uit het hoofd, en mijn SD is per ongeluk gewist, kan het dus nu niet testen.
- Tegen beter weten ik zal ik het toch even testen (later dan, zie hierboven
- Ja sorry, maar je moet ook geen kritiek geven op een illegale versie die je blijkbaar van een verkeerde plaats hebt gehaald, bij mij staat het er gewoon in het Nederlands
Maar je hebt wel gelijk op sommige punten hoor, het heeft zijn voor en nadelen. Maar dat vind ik van TT ook.
Een mix van de 2 zou voor mij ideaal zijn.
Gewoon afwachten, ze zijn het nog zwaar aan't ontwikkelen.
Verwijderd
Route vermijden kan wel, ik heb de PDA niet bij de hand, maar ik had een route uitgestippeld vanuit Nederland naar Italie en ik wilde de Gothard Tunnel vermijden. Ik kan volgens mij met het driehoekje beneden de weg vermijden
enHoppyF schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:52:
[...]
Ik kan je niet helpen met de Mio want die heb ik niet, maar ik ben wel benieuwd of er verschil zit in de kaarten die meegeleverd worden t.o.v. de PDA versie.
Zou je eens willen kijken wat de grootte is van de Netherlands.fbl kaart bijvoorbeeld? (exact in bytes).
Deze kaarten zullen wel in de \maps staan.
Het probleem bij beide van deze posts is, dat ik dus geen mogelijkheid heb, om op het flashgeheugen van het apparaatje te kijken.gwystyl schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:57:
[...]
Mijn gewone iGo herkent stemmen gewoon als je de zip-files al in de goede map zet. Ik hoef daar geen extra setup voor te draaien. Stemmen weghalen gaat ook gewoon door de ongewenste zip-files weer uit de map te verwijderen.
Misschien heeft Mio zo'n aanpassing gemaakt dat het wel moet?
en dus kan ik niet zien hoe groot de maps zijn.
en dus kan ik ook geen stem verwijderen.
ik heb inmiddels wel ontdekt joe je het flashgeheugen kan formatteren, maar ik durf dat eik niet zo goed. Ben bang dat ik uberhaupt niet meer kan herstellen, dan...
Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...
Is I-Go al te koop? Op hun site zie ik alleen oost europese distributeurs + israel.
Ik zie op marktplaats wel verkopers, maar dat lijkt aardig te stinken.
Ik zie op marktplaats wel verkopers, maar dat lijkt aardig te stinken.
Klein minpuntje over het kaartmateriaal. Naast het feit dat niet alle maximum snelheden kloppen (80 km/h door Lonneker mag helaas niet), is het materiaal ook wel erg nieuw. Er zitten zelfs snelwegen (A33, het stuk wat tussen Osnabruck en Bielefeld ontbreekt) in, die nog niet klaar zijn. Maar ja dat kan ook de schuld van de (langzame) Duitsers zijn
.
rm -r *
Tja, ze krijgen hun kaartmateriaal ook maar van TeleAtlas natuurlijk.
Als die het fout doorgeven... ze gaan niet manueel elke straat controleren voor ze er een mooi mapje van maken.
Als die het fout doorgeven... ze gaan niet manueel elke straat controleren voor ze er een mooi mapje van maken.
VIJF MINUTEN??? Da's wel errug lang!sariel schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:22:
Gisteren even i-Go uitgeprobeerd.....eerste blik was wel aardig, gaf netjes max snelheid en zo aan. Echter, toen ik probeerde een route in te stellen.....wat een ongeloofelijk brak klote programma is het dan....
- op route drukken
- stad geselecteerd, ok.
Mijn iGO kent je Wouterseweg trouwens wel, wellicht moet je 'm gewoon kopen ipv downloaden.
Ik had de route van mijn huidige plek naar de Wouterseweg in 's Gravenzande in een amper 15 seconden gepland. Piece of cake.
"Menu" (rechtsboven)
"Adres"
"Verander stad"
"Andere stad"
"graven"... en floep... daar verschijnt binnen een seconde "'s-Gravenzande"
"'s-Gravenzande"
"wo" ... en floep... binnen een seconde "Wouterseweg"
"Wouterseweg"
"Klaar"
"Nav. naar" (linksonder)
Klopt Tomtom is gemakkelijker, je hebt immers ook VEEL minder opties dan met iGO.minpunten:
- route ingeven is super-simpel, zeker als je vaker in dezelfde stad ofzo een straat zoekt.
(hij gaat tenminste ook niet naar elke plaats in HEEL EUROPA die met een "Ei" begint zoeken als je naar Eindhoven wilt, zoals Tomtom doet als je een plus-map gebruikt)
- route wijzigen is helemaal simpel, perfecte controle over via's.
- max. toegestane snelheid is bij Tomtom al helemaal niet te zien, en bij iGO kun je die veldjes configureren.. wel mogelijk dus.
- ik vind het persoonlijk wel handig dat de setup-stuff op de SD blijf staan: heb je op vakantie een crash, dan kun je gewoon even setup opnieuw draaien.
[ Voor 20% gewijzigd door catchingfire op 17-06-2006 00:22 ]
[quote]catchingfire schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:34:
[...]
Je zou bijna denken dat je elke maand een salarisstrook van Tomtom krijgt.
Was dat maar zo: had hij vast wel de legale versie gekocht.
Ach als je denkt het progamma te kennen binnen 5 minuten en dan vervolgens zoveel commentaar levert: heeft gewoon geen waarde.
[...]
Je zou bijna denken dat je elke maand een salarisstrook van Tomtom krijgt.
Was dat maar zo: had hij vast wel de legale versie gekocht.
Ach als je denkt het progamma te kennen binnen 5 minuten en dan vervolgens zoveel commentaar levert: heeft gewoon geen waarde.
Psbb
Verwijderd
Relax, .. je verhitte reactie is nergens voor nodig. Je discussieert met punten, niet met boos geschreeuw.
Verwijderd
Wil heel graag de nederlandse gebruiksaanwijzing kan je me hier mee helpen ??
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:32:
[...]
als je hem continue op 3d modus wil laten staan dan kan je dat instellen bij uitgebreid slimme zoom
daar kan je de overzichtstand deactiveren of aanpassen tot een bepaalde grote
misscien is het makkelijk om de gebruiksaanwijzing te bekijken (te downloaden via
http://www.i-go.com/downl..._User_Manual_UK_v1_09.pdf
de updates worden op je sdcard bijgewerkt , backup staat bij programfiles/igo
hopelijk heb je hier wat aan
Ik heb dus een Keomo bluetooth GPS reciever gekocht, werkt prima, test programmatje geopend, dat ding vind satellieten, vind m'n posietie etc ...
Ik heb nu echter het probleem dat dat ding op een baudrate van 115200 werkt, en ik die snelheid niet kan kiezen in Igo. Nu weet ik niet of ik dit op een of andere manier kan oplossen ?
Iemand enige tips ?
Ik heb nu echter het probleem dat dat ding op een baudrate van 115200 werkt, en ik die snelheid niet kan kiezen in Igo. Nu weet ik niet of ik dit op een of andere manier kan oplossen ?
Iemand enige tips ?
Ik zou hem proberen door iGo te laten detecteren, en anders gewoon de hoogst mogelijke baudrate kiezen? volgens mij werkt die van mij namelijk ook op 4800 (normaal op 9600).Storme schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:06:
Ik heb dus een Keomo bluetooth GPS reciever gekocht, werkt prima, test programmatje geopend, dat ding vind satellieten, vind m'n posietie etc ...
Iemand enige tips ?
Nee, geen van beide geeft iets dat werkt.gwystyl schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:21:
[...]
Ik zou hem proberen door iGo te laten detecteren, en anders gewoon de hoogst mogelijke baudrate kiezen? volgens mij werkt die van mij namelijk ook op 4800 (normaal op 9600).
EDIT: gps toestelletje had geen ontvangst. Bedankt gwystyl !
[ Voor 11% gewijzigd door Storme op 18-06-2006 11:30 ]
onderstaande heb ik van een ander forum gehaald, en kan dan inderdaad alle bestanden van het flash geheugen bekijken en de stemmen aanpassen/verwijderen, verschillende map layouts toevoegen, noem maar op.jaspernl schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:15:
[...]
en
[...]
Het probleem bij beide van deze posts is, dat ik dus geen mogelijkheid heb, om op het flashgeheugen van het apparaatje te kijken.
en dus kan ik niet zien hoe groot de maps zijn.
en dus kan ik ook geen stem verwijderen.
ik heb inmiddels wel ontdekt joe je het flashgeheugen kan formatteren, maar ik durf dat eik niet zo goed. Ben bang dat ik uberhaupt niet meer kan herstellen, dan...
probeer dat anders eens
Eenvoudige manier gevonden om aan de OS-bestanden van de C710 te geraken.
- Maakt een verbinding via bluetooth, maar niet zoals in de handleiding.
- Laat de PC uw MIO ontdekken en niet omgekeerd.
- Via 'mijn bluetooth locatie' kan je dan aan de bestanden op de flashdrive.
- hier ga je naar de map : Mijn Bluetooth-locaties\Volledige Bluetooth-omgeving\WindowsCE\Bluetooth File Transfer\miomap\MIOMAP
- hier neem je best een backup van het bestand miomap.exe
- dan neem je het bestand gsexplorer en hernoem je dit naar miomap.exe
- dit plaats je dan in de map : Mijn Bluetooth-locaties\Volledige Bluetooth-omgeving\WindowsCE\Bluetooth File Transfer\miomap\MIOMAP
- wanneer er gevraagd wordt om het bestand miomap te overschrijven antwoord je 'JA'
- wanneer je dan op uw mio op de toets drukt om de miomap te starten, zal gsexplorer starten.
Voila, zo staat de deur open voor verder onderzoek...
Zappa Rulez :-)
Thanx.renzap schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:36:
[...]
onderstaande heb ik van een ander forum gehaald, en kan dan inderdaad alle bestanden van het flash geheugen bekijken en de stemmen aanpassen/verwijderen, verschillende map layouts toevoegen, noem maar op.
probeer dat anders eens
Eenvoudige manier gevonden om aan de OS-bestanden van de C710 te geraken.
- Maakt een verbinding via bluetooth, maar niet zoals in de handleiding.
- Laat de PC uw MIO ontdekken en niet omgekeerd.
- Via 'mijn bluetooth locatie' kan je dan aan de bestanden op de flashdrive.
- hier ga je naar de map : Mijn Bluetooth-locaties\Volledige Bluetooth-omgeving\WindowsCE\Bluetooth File Transfer\miomap\MIOMAP
- hier neem je best een backup van het bestand miomap.exe
- dan neem je het bestand gsexplorer en hernoem je dit naar miomap.exe
- dit plaats je dan in de map : Mijn Bluetooth-locaties\Volledige Bluetooth-omgeving\WindowsCE\Bluetooth File Transfer\miomap\MIOMAP
- wanneer er gevraagd wordt om het bestand miomap te overschrijven antwoord je 'JA'
- wanneer je dan op uw mio op de toets drukt om de miomap te starten, zal gsexplorer starten.
Voila, zo staat de deur open voor verder onderzoek...
echter: ik heb niet de C710, maar de C210. En die heeft überhaupt geen blauwe tand.
Dus valt er ook weinig aan bestandjes te hernoemen e.d.
Heb eindelijk de updater aan de praat! 
Stom eigenlijk, je moet gewoon zien dat iGO in de root van je kaartje staan, anders vind hij 'em niet...
Nu heeft hij dus wel mooi de update gedaan (van 0.42 naar 0.53 oid), maar als ik nu iGO start, krijg ik een DeviceIDChanged-venstertje, en dan vraagt hij achter een licensie-nummer!?
Nog iemand dit gehad?
Stom eigenlijk, je moet gewoon zien dat iGO in de root van je kaartje staan, anders vind hij 'em niet...

Nu heeft hij dus wel mooi de update gedaan (van 0.42 naar 0.53 oid), maar als ik nu iGO start, krijg ik een DeviceIDChanged-venstertje, en dan vraagt hij achter een licensie-nummer!?
Nog iemand dit gehad?
Hoe heb je die updater aan de praat gekregen?Fire69 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 10:15:
Heb eindelijk de updater aan de praat!
Nog iemand dit gehad?
Psbb
Mooi programma!
Heb alleen een probleem met het aansluiten van m'n GPS ontvanger. Deze CarComm GPS ontvanger sluit ik via usb aan op m'n telefoon. Ik kan enkel kiezen voor COM poorten en de GPS hangt aan de usb poort. Automatisch detecteren werkt niet, kan niks vinden. Iemand ervaring met iGo en usb gps ontvangers?
Heb alleen een probleem met het aansluiten van m'n GPS ontvanger. Deze CarComm GPS ontvanger sluit ik via usb aan op m'n telefoon. Ik kan enkel kiezen voor COM poorten en de GPS hangt aan de usb poort. Automatisch detecteren werkt niet, kan niks vinden. Iemand ervaring met iGo en usb gps ontvangers?
[ Voor 6% gewijzigd door JvdS op 19-06-2006 13:21 ]
gisteravond nog ff geinstalleerd. erg makkelijke installatie trouwens.
ben een vast tomtom gebruiker, (tomtom3 en 5) dus was wel benieuwd hiernaar.
voordelen die me meteen opvielen was het grafische en het qwerty layout.
ook vond ie meteen de goede instellingen voor het gps gedeelte.
de stemmen zijn wat minder, vooral de standaard stem. (heb ik nog liever de stem van Balkenende)
de stemmen zijn wat minder, vooral de standaard stem. (heb ik nog liever de stem van Balkenende)
Normaal zal die usb-poort ook wel een virtuele com-poort aanmaken.JvdS schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:19:
Mooi programma!
Ik heb hier ook een usb-ontvangertje van een paar jaartjes oud (was voor mijn laptop nog) en die installeerde ook een driver die een com-poort aanmaakte.
Gewoon zoals ik zei, je moet gewoon zien dat de iGo-folder in de root staat van je kaartje en dat sluit je via een kaartlezertje aan op je pc.
Je kan ook via activesync gaan, maar dat heb ik niet geprobeerd, het ging zo al moeizaam genoeg
Enige probleem is dat ik het nu niet meer kan gebruiken omdat hij naar een key vraagt
[ Voor 40% gewijzigd door Fire69 op 19-06-2006 14:48 ]
Dus als hij je vario zit lukt het niet, maar met een geheugen kaar lezer wel?!
Als i-GO op de root van je geheugen kaart staat werkt het zowel met een kaarlezer en ook direct met je vario via activeSync.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Oke, de root? Hij staat gewoon op de geheugen kaart geinstalleerd. Wat is dan precies de root? Want dat heb ik geprobeerd en t werkt niet.Creepy schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:47:
Als i-GO op de root van je geheugen kaart staat werkt het zowel met een kaarlezer en ook direct met je vario via activeSync.
qwerty kun je in tomtom ook gewoon kiezenMUSTIS schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:54:
gisteravond nog ff geinstalleerd. erg makkelijke installatie trouwens.
ik ben overigens weer terug naar tomtom5 gestapt. I-Go begon me toch behoorlijk te irriteren met alle kleine foutjes die erin zitten.
- De idioot vele aanwijzingen die je krijgt
- geeneen fatsoenlijke stem
- de meest onlogische weggetjes ingestuurd worden (en als je op de navigatie af gaat, flink wat ongelukken zal krijgen
- op de een of andere manier toch een tragere opstarttijd dan tomtom5
grafisch zit het verder wel ok in elkaar imo (in navigatiemodus dus)
Als je het goed doet werkt het wel.DaannO schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:53:
[...]
Oke, de root? Hij staat gewoon op de geheugen kaart geinstalleerd. Wat is dan precies de root? Want dat heb ik geprobeerd en t werkt niet.
Kopieer gewoon het hele installatie pakket naar de SD kaart. Je maakt dus niet eerst een map aan op de SD kaart. Als je een map maakt \ditismijneigenmap\iGO of iets dergelijks en daar alles onder zet dan werkt het niet.
Als je SD kaart leeg zou zijn en je daar wat bestanden op zet (zonder dat er nog mappen zijn) is dat de root van je SD kaart. Maak je daarna mappen (en daaronder misschien ook weer mappen) krijg je een mappen structuur (of directory structuur).
De map helemaal bovenaan in de hiearchie is de root.
Duidelijk bedankt
Ik heb hem op mijn root staan idd, maar ik ga morgen even kijken of ik het probleem kan localiseren.
Zozo, dit programma ziet er erg interessant uit zeg! Ik hoop binnenkort een P350 of een P550 aan te schaffen, maar ik zit wel te twijfelen tussen TT en iGo..
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Er zat helaas geen driver of software bij de usb ontvanger. En ik kan nergens op m'n mda vario vinden welke com poort de usb poort pakt. Iemand suggesties?Fire69 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 14:46:
[...]
Normaal zal die usb-poort ook wel een virtuele com-poort aanmaken.
Ik heb hier ook een usb-ontvangertje van een paar jaartjes oud (was voor mijn laptop nog) en die installeerde ook een driver die een com-poort aanmaakte.
[...]
Koop er gewoon een 2GB kaartje bij en installeer zowel TT als iGO. Heb ik ook en merk dat ik TT ongeveer 1 maal heb geprobeerd (om te kijken of het werkte), en voor de rest alleen iGO.Sherlock schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:09:
Zozo, dit programma ziet er erg interessant uit zeg! Ik hoop binnenkort een P350 of een P550 aan te schaffen, maar ik zit wel te twijfelen tussen TT en iGo..
Heb ik ook gedaan. gebruil TT alleen nog voor de POI. Ik wilde overstappen van een Qtek 9100 naar een smartphone. Alleen daar draait Igo niet op. Dus voor mij geen smartphone voorlopig.catchingfire schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:53:
[...]
Koop er gewoon een 2GB kaartje bij en installeer zowel TT als iGO. Heb ik ook en merk dat ik TT ongeveer 1 maal heb geprobeerd (om te kijken of het werkte), en voor de rest alleen iGO.
Psbb
Ik heb IGO gisteren ook geinstalleerd. Echter krijg ik mijn GPS muis (Leadtek GPS 9532) met Dell Axim X5 niet aan de praat. Ik heb Auto config geprobeerd, maar dan loopt hij vast bij COM6. Iemand een idee hoe ik hem handmatig moet configureren ?
Ga naar je Bluetooth settings en kijk welke inbound Com poort hij heeft aangemaakt voor je.
Die selecteer je gewoon in iGO en je zet de baudrate op 4800 of 9600.
Dan zou het moeten werken...
Die selecteer je gewoon in iGO en je zet de baudrate op 4800 of 9600.
Dan zou het moeten werken...
Werkt geweldig ! Lekker makkelijk en goed overzichtelijk, alleen mis ik de favorieten heeeeeel erg
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Is al gelukt. Ik heb van leadtek een driver gedownload. Dat geinstalleerd en nu vind ie um wel...
Die driver had ik voor TomTom niet nodig..
Die driver had ik voor TomTom niet nodig..
Hoezo?Koenzie schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:50:
Werkt geweldig ! Lekker makkelijk en goed overzichtelijk, alleen mis ik de favorieten heeeeeel erg
Je kunt toch de Historie functie gebruiken?
ik had precies het tegenovergesteldecatchingfire schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:53:
[...]
Koop er gewoon een 2GB kaartje bij en installeer zowel TT als iGO. Heb ik ook en merk dat ik TT ongeveer 1 maal heb geprobeerd (om te kijken of het werkte), en voor de rest alleen iGO.
Niemand?JvdS schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 10:38:
[...]
Er zat helaas geen driver of software bij de usb ontvanger. En ik kan nergens op m'n mda vario vinden welke com poort de usb poort pakt. Iemand suggesties?
Summer update
http://www.i-go.com/en/update/
What is contained in the current update?
The “free summer map update” issued on 22.06.2006 contains the following:
Map updates: Hungary, Croatia, Romania
New maps: Greece, Turkey
Albania, Serbia, Montenegro, Macedonia, Bulgaria (only major road networks)
Read more...
Important! Your access to the free updates depends on the type of the iGO product you have purchased. iGO Hungary, Croatia and Romania users can download the updated map of their respective country only, while users of iGO Eastern-Europe 2006 and iGO Europe 2006 can download the whole update package. The software upgrade can be also installed by official iGO vendors for a service charge.
Read more...
Important! Your access to the free updates depends on the type of the iGO product you have purchased. iGO Hungary, Croatia and Romania users can download the updated map of their respective country only, while users of iGO Eastern-Europe 2006 and iGO Europe 2006 can download the whole update package. The software upgrade can be also installed by official iGO vendors for a service charge.
Bij mij zegt ie dat er geen updates beschikbaar zijn. De nieuwe kaarten worden echter niet geinstalleerd.
Psbb
In deze posting wordt er over gesproken. Met de juiste licentie doen ze het.
[ Voor 34% gewijzigd door Eggy op 24-06-2006 16:12 ]
Verwijderd
Je kunt ook een eigen nieuwe POI-groep aanmaken waar je je favorieten inzet. En dan via navigeer naar POI je route plannen.Koenzie schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:50:
De link naar " Read more" werkt nietalex75 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 20:51:
Summer update
Read more...
.
Weet iemand wat er nog meer verbeterd is (behalve toevoeging / wijziginge van kaarten die ik zelf in ieder geval het komend jaar niet zal gebruiken :-))
Alleen sommige maps hebben een update gekregen. Igo zelf niet. Dus dat is eigenlijk alles
Wat is nu de nieuwste versie van de i-GO maps voor de Benelux? Ik heb de maps van April erop staan, maar de updater vind niks nieuws (en i-GO staat wel in de root van de SD card).
Edit @ hieronder:
Die heb ik ook, had gehoopt dat de kaarten van Nederland wat nieuwer zouden zijn.. Mijn ouders wonen in een straat die van een dorp naar een stad loopt (5km verderop) en in die stad hebben ze dezelfde nummers als in het dorp.
Nu kan ik dus niet navigeren naar mijn ouders, want ik wordt steevast naar de stad gestuurd in plaats van naar het dorp... (Ook via postcode overigens, ik kan namelijk geen letters ingeven
)
Edit @ hieronder:
Die heb ik ook, had gehoopt dat de kaarten van Nederland wat nieuwer zouden zijn.. Mijn ouders wonen in een straat die van een dorp naar een stad loopt (5km verderop) en in die stad hebben ze dezelfde nummers als in het dorp.
Nu kan ik dus niet navigeren naar mijn ouders, want ik wordt steevast naar de stad gestuurd in plaats van naar het dorp... (Ook via postcode overigens, ik kan namelijk geen letters ingeven
[ Voor 56% gewijzigd door Sherlock op 26-06-2006 12:48 ]
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
April is de nieuwste, behalve voor een paar andere zijn er nieuwere updates. Die kan landne kan je een paar posts hier boven vindenSherlock schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:38:
Wat is nu de nieuwste versie van de i-GO maps voor de Benelux? Ik heb de maps van April erop staan, maar de updater vind niks nieuws (en i-GO staat wel in de root van de SD card).
Edit.
[ Voor 98% gewijzigd door psbb op 26-06-2006 19:48 ]
Psbb
Een keer op de kaart opzoeken en een POI van maken?Sherlock schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:38:
Edit @ hieronder:
Nu kan ik dus niet navigeren naar mijn ouders, want ik wordt steevast naar de stad gestuurd in plaats van naar het dorp... (Ook via postcode overigens, ik kan namelijk geen letters ingeven)
Volgens mij is 2006.01 (zie hoofdscherm->info->kaarten) de nieuwste kaart van Nederland die er is... helaas inderdaad. Tomtom 5.21 gebruikt wel al een nieuwere kaart, terwijl ze beiden Teleatlas als provider gebruiken.Sherlock schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:38:
(zo kan Tomtom 5.21 ook met de vage snelweg constructie op de A67 overweg, als je van Venlo afkomt en je wilt de Afslag Waalre/Philips HighTechCampus nemen dan moet je eerst een afslag omlaag eraf, en dan weer de oprit omhoog en daarop blijven rijden tot het weer een afslag wordt. Die laatste afslag mag je vanuit de snelweg niet nemen, alleen als je vanaf de oprit komt. Klinkt ingewikkeld, is het ook. iGO snapt dit niet.
Zou misschien iemand een gedetailleerde beschrijving willen maken, een soort van walktrough, hoe je tomtom en igo hebt geinstalleerd en samen werkend hebt gekregen?
Ik denk dat het veel onduidelijkheid uit de wereld zou helpen, ook bij mij
Verwijderd
Stap 1: Je installeerd TomTomDaannO schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:00:
Zou misschien iemand een gedetailleerde beschrijving willen maken, een soort van walktrough, hoe je tomtom en igo hebt geinstalleerd en samen werkend hebt gekregen?
Stap 2: Je installeerd I-GO 2006
Wat lukt er niet dan?
Dat als ik ze niet op een sd samen krijg anders kan ik 1 van de 2 progs niet gebruikenVerwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:31:
[...]
Stap 1: Je installeerd TomTom
Stap 2: Je installeerd I-GO 2006
Wat lukt er niet dan?
Zolang je SD groot genoeg is, is het geen probleem. Tomtom benelux neemt zo'n 60 mb in, iGo benelux iets minder. Met een 128 mb kaartje moet je het dus al bijna kunnen redden....DaannO schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:32:
[...]
Dat als ik ze niet op een sd samen krijg anders kan ik 1 van de 2 progs niet gebruiken
Dat bedoel ik nietgwystyl schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:15:
[...]
Zolang je SD groot genoeg is, is het geen probleem. Tomtom benelux neemt zo'n 60 mb in, iGo benelux iets minder. Met een 128 mb kaartje moet je het dus al bijna kunnen redden....
Als ik zo op de zelfde sd wil installeren dan gaat er een niet werken omdat de map 2477 van hun gelijk is. Dit betekent dus dat hij het niet doet
Bij beide programma`s? Hoe gaat dit in zijn werking dan?alex75 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:29:
Je kan ook zonder de auto.exe werken en zélf installeren.
Als je ze zonder auto.exe op de SD kaart zet, kan je vervolgens met de verkenner of file explorer naar de setup.exe gaan en starten. Je doet dan hetzelfde als dat de auto.exe voor je zou doen.
Top! Werkt perfect en heb hem nu in een map staan. Zo simpel eigenlijk, je moet het maar net wetenalex75 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:24:
Als je ze zonder auto.exe op de SD kaart zet, kan je vervolgens met de verkenner of file explorer naar de setup.exe gaan en starten. Je doet dan hetzelfde als dat de auto.exe voor je zou doen.
Bij wie werkt het na het updaten nu wel nog? Ik kan de nieuwste versie niet gebruiken, ik moet opnieuw registreren en krijg het maar niet aan de praat.
Verwijderd
Oow daar ging het fout, ik had beide programma's zowieso al zonder autostart... vandaar dat ik je probleem niet helemaal vatte.
Ik heb hetzelfde probleem en weet zo snel niet hoe dit op te lossen is...Fire69 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 10:38:
Bij wie werkt het na het updaten nu wel nog? Ik kan de nieuwste versie niet gebruiken, ik moet opnieuw registreren en krijg het maar niet aan de praat.
Met een correcte licentiecode of ff zoeken hint: summer(release)Binnetie schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:54:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem en weet zo snel niet hoe dit op te lossen is...
De versie van 30 mei, maar het ligt idd aan de licensie, zoals bite al zegt...alex75 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:56:
Wat bedoelen jullie met de nieuwste versie. De versie van 30 mei of de nieuwste kaarten?

[edit]
Problem solved
Hoe kan je eigenlijk zien welke versie van kaarten je hebt, zonder ze in iGO te openen?
Zoals het pna-bestandje van TomTom bedoel ik.
[edit2]
Te vroeg geroepen, het werkt niet...
bite, negeer mijn 2de mail dus maar, ok?
[ Voor 34% gewijzigd door Fire69 op 27-06-2006 22:03 ]
Dat ging toch over een update van de kaarten? Ik meende dat er ook een programma update is van Juni, zie je overal staan op internet.bite schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 18:05:
[...]
Met een correcte licentiecode of ff zoeken hint: summer(release)
Verwijderd
Wat mij wel verast is de vele reacties op dit navigatieprogramma in relatief korte tijd. En de vele positieve reacties mn als ik het goed begrijp... Toch maar eens uitproberen ?
Zeker eens uitproberen ja, zeker met een nick als de jouwe.
[ Voor 40% gewijzigd door Fire69 op 28-06-2006 13:13 ]
offtopic:
yep, nu wel, check normaal mijn hotmail nooit
yep, nu wel, check normaal mijn hotmail nooit
offtopic
Gaat er nog iemand op vakantie naar Griekenland?
Destinator schijnt erg goede kaarten te hebben.
iGO heeft nu ook kaarten voor Griekenland en Turkije.alex75 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:08:
offtopic
Weliswaar niet met een 100% dekking maar zeker wel bruikbaar.
Zoek maar eens naar de Free Summer map update.
Er zijn 11 aangepaste en nieuwe kaarten uitgegeven.
Goede timing ook net voor de vakantie uittocht begint.
Daar kan Tom Tom (of Dom Dom) nog wat van leren.
@Hoppy,
Natuurlijk weet ik dat en heb ze in bezit.
Ik las op een ander forum dat enkele grieken vertelden dat op dit moment Destinator zéér goede kaarten heeft van Gr. Zij konden de plaatsen waar zij zelf woonden goed terug vinden. Zélfs bepaalde eilanden werden goed aangegeven.
Natuurlijk weet ik dat en heb ze in bezit.
Ik las op een ander forum dat enkele grieken vertelden dat op dit moment Destinator zéér goede kaarten heeft van Gr. Zij konden de plaatsen waar zij zelf woonden goed terug vinden. Zélfs bepaalde eilanden werden goed aangegeven.
Verwijderd
Ben nog steeds op zoek naar de nederlandse handleiding van I-GO 2006 weet iemand deze voor mij?????
Sorry, alleen een engelse handleiding.Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:33:
Ben nog steeds op zoek naar de nederlandse handleiding van I-GO 2006 weet iemand deze voor mij?????![]()
![]()
![]()
Verwijderd
Hallo allemaal,Nakebod schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:38:
Zat er laatst ook aan te denken een topic te openen over iGo
Gebruik het nu ongeveer een week, en zeer tevreden over het systeem.
Ok, TomTom is onderhand mainstream, menu's zijn naar mijn gevoel wel wat logischer/duidelijker, maar vergeet niet dat dit pas de 1e versie van iGo is.
iGo start schoon ook een stuk sneller op op mijn pda. Sinds gister de TomTom POI's voor de flitspalen geconverteerd naar iGo formaat, werkt allemaal prima, alleen het starten gaat nu iets trager.
Moet alleen nog zien of hij ook waarschuwingen kan geven als je in de buurt van een POI bent.
Alleen de stemmen van iGo, ik gebruik maar de vlaamse stem, die Nederlandse vrouw klinkt als een man, en die man die klinkt als een brombeer.
En over de mappen nog: Heel compleet, en Europa past op één 1 gb kaartje
BeNeLux, samen 43.2 Mb, tegenover 164 van TomTom.
Ook heel mooi, de zeer mooie POI info, klik op een tankstation/restaurant, en je krijgt het adres te zien, de naam, en als het even kan ook nog het telefoonnummer
ik hoop dat dit goed gaat , ben nieuw hier dus vandaar.
ik heb een vraagje, sinds kort gebruik ook ik igo ,na lange tijd gebruik gemaakt te hebben van tomtom.
nu las ik hier dat u de flitspalen had omgezet naar igo, kunt u mij daar iets meer over vertellen ?
en dat zelfde geldt oo voor de stemmen.
alvast bedankt voor de moeite
mvg
john
email: john_donants@hotmail.com
Verwijderd
Hallo beste mensen hier, er wordt al veel over gesproken maar waar of WIE kan mij nu dan verder helpen om deze soft ware te kopen of te downloaden en waar kan ik de kaarten voor Oost Europa downloden of kopen wil het heel graag uitproberen omdat ik straks naar de Balkan op vakantie ga
Ik heb zelf een MIO A 701
Wie weet er meer te vertellen om te kopen of te downloaden
GR Cupido
GR Cupido
Wel knap, geregistreerd in 2004 en nu je eerste postVerwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 22:52:
[...]
Hallo allemaal,
ik hoop dat dit goed gaat , ben nieuw hier dus vandaar.
ik heb een vraagje, sinds kort gebruik ook ik igo ,na lange tijd gebruik gemaakt te hebben van tomtom.
nu las ik hier dat u de flitspalen had omgezet naar igo, kunt u mij daar iets meer over vertellen ?
en dat zelfde geldt oo voor de stemmen.
alvast bedankt voor de moeite
mvg
john
email: john_donants@hotmail.com
Als je in dit topic zoekt op 'flitspalen' kom je onder andere uit op de posts van Hyundaidriver en HoppyF, waarin een igo.db wordt gegeven met flitspalen en een hint van hoe je het zelf kan doen.
De stemmen zijn nog makkelijker. Wederom, zoek in dit topic naar 'stemmen' en je vindt een link naar extra stemmen van iGo plus een uitleg. Omdat de uitleg zo makkelijk is zal ik hem nog ff herhalen: plaats je stembestand (bestandsnaam lijkt op v_dut_f1.zip) in de submap \iGo\voice. Laat het zip bestand bestaan, niet uitpakken! Vervolgens kies je in iGo bij de instellingen voor die nieuwe stem.
Verwijderd
hallo,HoppyF schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:23:
[...]
iGO heeft nu ook kaarten voor Griekenland en Turkije.
Weliswaar niet met een 100% dekking maar zeker wel bruikbaar.
Zoek maar eens naar de Free Summer map update.
Er zijn 11 aangepaste en nieuwe kaarten uitgegeven.
Goede timing ook net voor de vakantie uittocht begint.
Daar kan Tom Tom (of Dom Dom) nog wat van leren.
hier even een vraagje van een newbee
ik probeer de free summer maps te downloaden
heb de msi file geinstalleerd en gedraait maar krijg de melding dat er geen downloads zijn?
wat doe ik verkeerd en is er nog een andere manier om de kaarten in bezit te krijgen?
hulp gevraagd
mvg.
john
@John:Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 10:12:
[...]
hallo,hier even een vraagje van een newbee
ik probeer de free summer maps te downloaden
heb de msi file geinstalleerd en gedraait maar krijg de melding dat er geen downloads zijn?
wat doe ik verkeerd en is er nog een andere manier om de kaarten in bezit te krijgen?
hulp gevraagd
mvg.
john
Allereerst, dit is een forum en geen email box. Hallo, groeten e.d. zijn dus niet nodig en ook niet gewenst. Het is misschien goed bedoeld maar niet noodzakelijk.
De "Free Summer Maps update" zijn kaarten die geupdate zijn of nieuw zijn en recent gratis ter beschikking zijn gesteld door i-GO. Je moet uiteraard wel het programma i-GO geinstalleerd hebben.
i-GO zelf kun je niet downloaden maar moet je gewoon aanschaffen.
Dat kan via internet (direct vanuit Hongarije) maar binnenkort ook in Nederland heb ik begrepen omdat er ook een nederlandse importeur/distributeur komt.
[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 29-06-2006 10:20 ]
Ik kan hier niet in detail treden over downloaden, maar hij is zeker te vinden!Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 07:31:
Hallo beste mensen hier, er wordt al veel over gesproken maar waar of WIE kan mij nu dan verder helpen om deze soft ware te kopen of te downloaden en waar kan ik de kaarten voor Oost Europa downloden of kopen wil het heel graag uitproberen omdat ik straks naar de Balkan op vakantie ga
GR Cupido
Ik heb ook de Mio A701 en iGo 2006 geinstalleerd incl. alle (beschikbare) kaarten van Europa.
De hoeveelheid instellingen die je kunt doen is aangenaam. Zo ook de looks van de menutjes en de bedienbaarheid. Helaas is iGo toch echt gemaakt voor wat grotere schermen. TomTom is een stuk duidelijker om te zien en te horen.
Als ik mijn dak eraf heb kan ik TomTom nog redelijk goed verstaan, iGO helaas niet (ook niet met de custom-voices). Als ik dan nog terug zou kunnen vallen op wat ik zie is het niet zo erg. Helaas is alles zo priegelig klein op het schermpje, dat ook dat in veel gevallen voor te veel afleiding zorgt.
Er zitten ook wat kleine bugjes in iGo.
Software met potentie! Dta zeker.... Maar niet zo geschikt voor mijn PDA oplossing alsTomTom dat is. Is navigeer nog wel even met iGo om te kijken of de extra's die ik mis bij TomTom (o.a. het vastleggen van coordinaten!) met toch niet kunnen overtuigen van de meerwaarde van deze software....ik denk niet dat ik nog overtuigd zal worden.
Mijn kritiek heeft natuurlijk ook te maken met de grootte van mijn scherm. Laat dit dus geen demotivatie zijn voor anderen om de oplossing een kans te geven. Het is zeker geen slecht concept!
http://www.xs4all.nl/~m16son/V_DUT_F3.ZIP
Ik krijg die stemmen niet werkend, weet iemand wat ik verkeer doe?
Nee, want we weten in de eerste plaats al niet wat je doet. 
Gewoon in de voice-folder gooien. Zie je ze dan bij je settings staan?
Gewoon in de voice-folder gooien. Zie je ze dan bij je settings staan?
Let op dat je gewoon dit zip bestand in je voices map zet.. (niet uitpakken dus)DaannO schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:35:
http://www.xs4all.nl/~m16son/V_DUT_F3.ZIP
Heb ik idd gedaan en niet uitgepakt. Maar hij leest hem niet. Komt wel goed.SandeR schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 12:44:
[...]
Let op dat je gewoon dit zip bestand in je voices map zet.. (niet uitpakken dus)
Kan je hem wel unzippen? Misschien is de file gewoon corrupt?
Als je één van de officiele stemmen download en erin gooit, werkt het dan wel?
Ik kwam de door jouw gezochte nederlandstalige manual tegen bij pocketinfo.Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:33:
Ben nog steeds op zoek naar de nederlandse handleiding van I-GO 2006 weet iemand deze voor mij?????![]()
![]()
![]()
http://www.mio-tech.be/support/support_C510E.php
Verwijderd
Heb gezocht bij jou side maar kon niet de nederlandstalige handleiding van I-GO 2006 vinden?? Kan je mij wat verder helpen waar precies???alex75 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:06:
[...]
Ik kwam de door jouw gezochte nederlandstalige manual tegen bij pocketinfo.
http://www.mio-tech.be/support/support_C510E.php
Idd officiele stemmen werken wel. Ik denk dat hij gewoon corupt is. Jammer, want de stemmen van igo zijn nou niet helemaal van datFire69 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:12:
Kan je hem wel unzippen? Misschien is de file gewoon corrupt?