Ik heb in de afgelopen weken enkele honderden kilometers met iGO gereden, en over het algemeen ben ik dik tevreden. Toch zijn er nog een aantal minpuntjes die mij onderweg opvielen.
Voornamelijk als er bij een niet al te goede GPS ontvangst een aantal parallelle wegen zijn die dicht bij elkaar liggen. iGO heeft dan vaak de neiging om spontaan naar de naastgelegen weg te springen, waardoor je gek van alle 'Nieuwe route berekening'-en wordt. Ik heb al geprobeerd om deze marge wat aan te passen, maar tot dus ver heb ik weinig verschil gemerkt.
Ook nog een vergelijkbare actie bij een scherpe S-bocht met een aantal 180 graden bochten waarbij de wegen dicht bij elkaar liggen (zie onderstaande kaart). iGO was van mening dat ik was gekeerd op mijn weg in plaats van dat ik alweer op de lagergelegen weg reed. Er zou een soort van kansberekening moeten worden ingebouwd. De kans dat ik al op naastgelegen weg in omgekeerde richting reed is aanzienlijk groter dan dat ik op de zelfde weg gekeerd was.
Verder is iGO soms net wat te enthousiast met het berekenen van de 'snelste' route, zoals op onderstaande kaartjes te zien is. Geloof mij, in verband met het hoogte verschil wil je echt wel de grote weg volgen.

De aanbevolen route was trouwens ook nog verboden in te rijden.
Oja, en aan de Nederlandse gesproken zinnen moet nog heel wat gebeuren...
[
Voor 7% gewijzigd door
PierreAronnax op 23-07-2006 22:19
. Reden: De s-bocht afbeelding toegevoegd ]