Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:11
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:06:
[...]

Heb gezocht bij jou side maar kon niet de nederlandstalige handleiding van I-GO 2006 vinden?? Kan je mij wat verder helpen waar precies??? :? :?
Bij pocketinfo zei men dat deze manual op die van iGO lijkt.

http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=71477

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
alex75 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:12:
[...]

Bij pocketinfo zei men dat deze manual op die van iGO lijkt.

http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=71477
igo en miomap is inprincipe hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 20:19

duderuud

Sliden is koel

Nou, ik heb pas met zowel Miomap en Igo gespeeld maar dat is echt niet hetzelfde hoor!

Ziet er totaal verschillend uit.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Duderuud schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:51:
Nou, ik heb pas met zowel Miomap en Igo gespeeld maar dat is echt niet hetzelfde hoor!

Hmm d8 ik ergens gelezen te hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:06:
[...]

Heb gezocht bij jou side maar kon niet de nederlandstalige handleiding van I-GO 2006 vinden?? Kan je mij wat verder helpen waar precies??? :? :?
Druk bij het uitklapmenuutje onder 'Miomap v3 manual' op 'Dutch' en dan op OK.
Miomap v3 is gebaseerd op iGo. Sommige dingen zijn dus wel anders, maar zo op het eerste gezicht zitten er veel overeenkomsten tussen.
Duderuud schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 22:51:

Met welke versie van Miomap heb je gespeeld dan? v3 is gebaseerd op iGo, v2 op Navigon. Die ziet er inderdaad compleet anders uit.

[ Voor 30% gewijzigd door gwystyl op 30-06-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Bram77 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:37:
[...]

Ik kan hier niet in detail treden over downloaden, maar hij is zeker te vinden! ;)
Ik heb ook de Mio A701 en iGo 2006 geinstalleerd incl. alle (beschikbare) kaarten van Europa.
De hoeveelheid instellingen die je kunt doen is aangenaam. Zo ook de looks van de menutjes en de bedienbaarheid. Helaas is iGo toch echt gemaakt voor wat grotere schermen. TomTom is een stuk duidelijker om te zien en te horen.
Ik vind hem perfect werken op mijn Vario en dat scherm is toch evengroot. Allebei 2,8". Hij is gedetaileerder en zeker niet onwerkbaarder. Je kan de detail instellen in iGo
Als ik mijn dak eraf heb kan ik TomTom nog redelijk goed verstaan, iGO helaas niet (ook niet met de custom-voices). Als ik dan nog terug zou kunnen vallen op wat ik zie is het niet zo erg. Helaas is alles zo priegelig klein op het schermpje, dat ook dat in veel gevallen voor te veel afleiding zorgt.
Je kan hem in kaart mode en dashboard mode zetten. Je kan hem dus helemaal schermvullend krijgen. En niet zoals TomTom met een dikke balk met info eronder. Met de instellingen van de detail zou je dan een aardig eind kunnen komen.
Er zitten ook wat kleine bugjes in iGo.
Als je het o.a. hebt over de 'spelfouten' in de kaarten Norra Holland e.d..... kan ik zeggen dat die volgens het forum van PDAmill te maken hebben met een illegale beta van het programma. Ditzelfde kan ook met andere bugs te maken hebben. Ik weet niet welke versie jij hebt? Een gesharede backup of een orgineel?
Software met potentie! Dta zeker.... Maar niet zo geschikt voor mijn PDA oplossing alsTomTom dat is. Is navigeer nog wel even met iGo om te kijken of de extra's die ik mis bij TomTom (o.a. het vastleggen van coordinaten!) met toch niet kunnen overtuigen van de meerwaarde van deze software....ik denk niet dat ik nog overtuigd zal worden.

Mijn kritiek heeft natuurlijk ook te maken met de grootte van mijn scherm. Laat dit dus geen demotivatie zijn voor anderen om de oplossing een kans te geven. Het is zeker geen slecht concept!
Voor een eerste versie is hij eigenlijk perfect.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram77 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:37:
[...]

Software met potentie! Dta zeker.... Maar niet zo geschikt voor mijn PDA oplossing alsTomTom dat is. Is navigeer nog wel even met iGo om te kijken of de extra's die ik mis bij TomTom (o.a. het vastleggen van coordinaten!)
Vastleggen van coördinaten kan gewoon hoor?

Kaart > Menu > Coördinaat > Coördinaat ingeven > Klaar > Onder in beeld: Voeg POI toe. Je kunt hier een naam geven aan de POI en kiezen in welke groep je hem wilt opslaan, je kunt ook een nieuwe groep aanmaken, bijvoorbeeeld "favorieten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Ik denk dat hij bedoeld het opslaan van je afgelegde route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
iGo heeft nu ook mappen van USA.Deze zijn officieel nog niet bevestigd, maar ze zijn er al wel.

[ Voor 6% gewijzigd door DaannO op 02-07-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:24
DaannO schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:56:
iGo heeft nu ook mappen van europa. Deze zijn officieel nog niet bevestigd, maar ze zijn er al wel.
Je bedoelt waarschijnlijk USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
catchingfire schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:00:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk USA.
Idd, typo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Updaten is niet handig als je nog niet de beschikking hebt over de legale versie, .. krijg je meteen de vraag om licenses :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:17:
Updaten is niet handig als je nog niet de beschikking hebt over de legale versie, .. krijg je meteen de vraag om licenses :P
Oplossing voor dat probleem lijkt me een legale versie aan te schaggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:49:
[...]

Oplossing voor dat probleem lijkt me een legale versie aan te schaggen :)
Als die in Nederland te koop is wel. Heb het overigens al gefixed met de nodige application.dat en een nieuwe license.db dus het werkt weer incl. de laatste fixes want ik zie dat backlight settings is veranderd :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al lopen zoeken maar ik kan het niet meer vinden. Ik ben opzoek naar een programmatje dat samen met igo ook direct mijn blutooth aan zet en als ik igo uitzet ook mijn bluetooth weer uitschakeld. Een soort batch bestand (oude dos tijdperk). Die programma's zijn er toch? Ik heb trouwens igo draaien op een mda vario windows mobile 5.0.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat nu precies de basemap is ?
Is dit een soort basiskaart die je altijd nodig hebt, ongeacht welke landen je wilt gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:38:
Weet iemand wat nu precies de basemap is ?
Is dit een soort basiskaart die je altijd nodig hebt, ongeacht welke landen je wilt gebruiken ?
Zal wel iets zijn alla

public class Nederland : BaseMap{}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

De basemap is het leuke wereldkaartje wat je te zien krijgt als je ver uitzoemt... Als je die van de SD afgeflikkerd hebt zie je als je uitzoemt baggernooitniks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook niets met die bol, ... helaas kun je niet in de oceaan navigeren, en ik kan ook nergens andere sterren ontdekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 11-09 13:35
Waarom kan je niet op zee navigeren? Hij toont je toch gewoon je gps-positie (als je 'Fix position to road' hebt uitgezet) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:57:
Waarom kan je niet op zee navigeren? Hij toont je toch gewoon je gps-positie (als je 'Fix position to road' hebt uitgezet) ;)
Igo zegt dan "dikke snikkel, hier zijn geen wegen" ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik kan nochtans gewoon in mijn tuin staan, of met mijn hond in het veld gaan wandelen, en daar maakt hij een mooie tracklog van. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik weet nu war ik me bij iGO aan irriteer. Ik gebruik het verder wel altijd hoor, maar een bug is wel irritant. Dat is dat hij om een tekorte afstand iets zegt. Dus als je ergens rechts af moet, zegt ze dat wel 3 a 4 keer. Dat is irri, bij tomtom is dit precies goed. iGO moet hier nog even aan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:21:
Ik heb al lopen zoeken maar ik kan het niet meer vinden. Ik ben opzoek naar een programmatje dat samen met igo ook direct mijn blutooth aan zet en als ik igo uitzet ook mijn bluetooth weer uitschakeld. Een soort batch bestand (oude dos tijdperk). Die programma's zijn er toch? Ik heb trouwens igo draaien op een mda vario windows mobile 5.0.
Ik denk dat je op zoek bent naar Vijay's VJ Volubilis, WMA CicleBT of PocketZenPhone in combinatie met Mortscript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo super progje die igo, krijg alleen de melding sommige kaarten zitten op slot??
Wat kan ik hier aan doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat ligt aan je licensie, waarschijnlijk heb je gewoon de Benelux-versie 'gekocht' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Laatst online: 12:22

Sherlock

No Shit

Moet je even bij info kijken, tabblad kaarten. Daar staan alle kaarten die je hebt, je kunt hier de gelockte kaarten ook verwijderen.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook die handleiding maar eens lezen, want ik snap eerlijk gezegd niet precies hoe alternatieve routes nu werken. Als je vanuit Apeldoorn naar De Meern (Utrecht) wilt rijden, dan pakken zowel TomTom als IGo de A28. Nu omzeil ik die, het staat daar altijd vast.

Dus wat doe ik, A1, dan de A30 en dan de A12. Is een stukje om, maar je kan wel doorrijden. Echter na de afslag richting de A30 zeggen zowel TomTom als IGo dat je moet omkeren, terug naar de A1 richting A28. Logisch, is de kortste route.

Bij TomTom selecteer je echter "alternatieve route" en hij komt direct met de route over de A30/A12. Bij IGo volg ik niet wat je nu moet doen om zoiets te bereiken. Je kunt een overzicht van de route openen, en dan "avoid road" selecteren op de A28, alleen kun je dat wel 20 keer doen voor elk stukje A28 in de lijst. Als je recalculate doet, dan gaat die gewoon dezelfde route opnieuw berekenen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merken jullie ook , dat op moment je flitspalen toevoegd bij igo dat het opstarten een stuk langer duurt :(. Vind het ook jammer dat hij geen toon geeft op het moment dat er een flitspaal in de buurt is :(. Weet iemand hoe ik dit aan kan zetten ?
Voor de rest is Igo een top product, ben er zeeer over te spreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Het huidige POI-systeem in iGO is niet fit voor mega-collecties van POI's, zoals flitspalen. Voor deze doeleinden komt een ander POI-systeem waar ze momenteel aan werken wat ze in de release later dit jaar af hopen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen

Waar kan ik de I-go 2006 aanschaffen voor de mio 350
Ik hoop snel wat te horen

Met vr. groet

Stefan van Hasselt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Ik krijg de i-Go updater niet aan de praat....

Heb het progje geïnstalleerd op de PC, maar het progje weigert te werken... Als ik ik de SD-kaart in de in de PDA heb zitten, zegt-ie dat i-Go niet gevonden kan worden en als ik het SD-kaartje in de cardreader van de PC stop, zegt-ie dat-ie de licence file niet kan openen :?

Wat doe ik fout?

Voor de goede orde. I-Go is geïnstalleerd @ PDA en werkt ook gewoon ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Waar staat het ergens op je SD-kaartje? De iGO-folder moet rechtstreeks onder de root staan, anders werkt het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 20:04
Zijn er al meer mensen die ervaring hebben met Mio Maps v3 voor de PDA?

Ik moet zeggen dat de kleuren van de gebruikersinterface er prima uit zien.
Veel vrolijker dan die van de iGO.
Voor de rest is het natuurlijk gewoon iGO, alleen met wat kleine verschillen.

Wat ik alleen hoop dat de flitspalen er snel in komen.
Het kan wel want de menu's zitten er al in met verschillende iconen voor meer soorten flitspalen of snelheidscamera's.

Wel grappig:
De historie van iGO blijft gewoon bestaan als je daarna Mio Maps gebruikt.
De gegevens worden dus gewoon ingelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
HoppyF schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:23:

Ik moet zeggen dat de kleuren van de gebruikersinterface er prima uit zien.
Veel vrolijker dan die van de iGO.
Voor de rest is het natuurlijk gewoon iGO, alleen met wat kleine verschillen.

Wat ik alleen hoop dat de flitspalen er snel in komen.
Het kan wel want de menu's zitten er al in met verschillende iconen voor meer soorten flitspalen of snelheidscamera's.

Wel grappig:
De historie van iGO blijft gewoon bestaan als je daarna Mio Maps gebruikt.
De gegevens worden dus gewoon ingelezen.
Ik ga hem morgen proberen. Mn pda op mn werk vergeten. Maarre ik had gelezen dat de palen er al in zitten en je ze kan gebruiken. Je kan overgins de maps van igo gebruiken voor mio, wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Thx Fire69! :) That did the trick! :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wok schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:28:
Thx Fire69! :) That did the trick! :)
No problem ;)
DaannO schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:26:
[...]

Ik ga hem morgen proberen. Mn pda op mn werk vergeten. Maarre ik had gelezen dat de palen er al in zitten en je ze kan gebruiken. Je kan overgins de maps van igo gebruiken voor mio, wel handig.
Moet je een speciale ("gehackte") versie gebruiken? Want ik zie dat het anders alleen werkt op 268+ en 269+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ok, gisteren voor het eerst genavigeerd met mijn Vario en iGo 2006.
Op het eerste gezicht een heel mooi programma.
Het was ook even uitzoeken hoe een nieuwe route ingegeven kon worden, met name het veranderen van de stad. Maar het is dus wel gelukt.

Wat mij gelijk opviel bij het navigeren, is het veelvuldig geven van aanwijzingen. Teveel in mijn ogen, want het word echt irritant op een gegeven moment.

Verder werkte het wel goed, al heb ik het idee dat iGo mij in Delft door de stad heeft laten rijden waar het absoluut niet nodig was.

Wel zit ik nog met een aantal punten en hopelijk kan iemand die beantwoorden :

1. Tijdens het rijden valt regelmatig even een seconde mijn scherm weg (zwart). Daarna gaat hij vrolijk verder. Ik heb de Vario dan niet op netspanning vanuit de aansteker, maar gewoon op batterij. Weet iemand hoe dit kan ?

2. Ik heb een DConnex DC-230 bluetooth GPS ontvanger (zelfde als de Holux GR-230) en ik moet elke keer opnieuw pairen op mijn Vario wil ik de GPS kunnen zien in iGo.
Dit is natuurlijk erg vervelend en zomaar ff snel navigeren is er niet bij. Elke keer moet ik weer de GPS weggooien op de Vario en opnieuw pairen. Pas daarna kan ik opnieuw een route ingeven.

3. Mij viel het op dat de Vario een soft-reset deed zodra ik iGo 2006 wilde opstarten. Ik had daarvoor net de Vario uit stand-by gehaald. Na de soft-reset geen problemen gehad.
Totdat ik weer terug naar huis wilde en de Vario weer uit stand-by haalde. iGo 2006 opstarten en.....jawel : soft-reset.
Iemand dit al eens eerder gehad ?

Maar over het algemeen ben ik dus onwijs tevreden over dit stukkie navigatie-software.

Kun je trouwens gebruik maken van TMC als je MioMaps v3 op een Vario zou installeren ? (en TMC ontvanger hebt uiteraard)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
HoppyF schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:23:
Huh.. ik heb iets gemist geloof ik? Is die er al voor PDA's??? Met TMC?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
catchingfire schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 14:17:
[...]

Huh.. ik heb iets gemist geloof ik? Is die er al voor PDA's??? Met TMC?????
Mio maakt bij haar nieuwe produkten sinds kort gebruik van iGo navigatie-software (was voorheen Navigon), welke ze zelf hebben aangepast met o.a. TMC support.
Deze versie heet MioMaps v3 (v2 is dus Navigon).

MioMaps v3 kun je gewoon op een PDA installeren, alleen vraag ik me dan af of de TMC gewoon werkt, mits de hardware dit heeft natuurlijk

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
dus miomaps V3 is hetzelfde als igo maar dan met tmc?
Als ik mij miomaps V3 aanschaf kan ik dat dan op mijn Qtek draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
chundo schreef op zondag 16 juli 2006 @ 00:30:
dus miomaps V3 is hetzelfde als igo maar dan met tmc?
Als ik mij miomaps V3 aanschaf kan ik dat dan op mijn Qtek draaien?
Dat kan idd. Ik ga hem morgen testen met mijn 9100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Hebben jullie dan een GPS met TMC ontvanger erin ?
En zoja, welke hebben jullie dan ?

Ik heb namelijk onlangs voor mijn Vario een BT GPS gekocht en wilde eigenlijk een TMC ontvanger erin hebben, maar kon ze niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Kun je de TMC ontvanger apart definieren van de GPS ontvanger? Ik heb een Mio P550 en daar zit een TMC onvanger en een GPS ontvanger in. Ik was echter niet te spreken over de kwaliteit van de GPS ontvangst, dus heb ik een bluetooth GPS ontvanger gekocht. Daar zit alleen geen TMC bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Sherlock schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:06:
Kun je de TMC ontvanger apart definieren van de GPS ontvanger? Ik heb een Mio P550 en daar zit een TMC onvanger en een GPS ontvanger in. Ik was echter niet te spreken over de kwaliteit van de GPS ontvangst, dus heb ik een bluetooth GPS ontvanger gekocht. Daar zit alleen geen TMC bij...
In een P550 zit standaard geen TMC ontvanger. Daarvoor moet je een extra module kopen, die je tussen je voedings-kabel aansluit. Kost een euro-tje of 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
ik heb een miomap v3 (=igo) gevonden, deze map is maar 72,8 MB en het is Benelux. Kan dit kloppen?
Gaat dit ook werken op mijn Qtek 9100 of is dit enkel voor een MIO. Ik durf het eigenlijk niet goed installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat kan kloppen en dat kan werken. :)
Waarom durf je niet? Als het niet werkt, gooi je het er weer af? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 20:04
speedme schreef op zondag 16 juli 2006 @ 09:20:

Ik heb namelijk onlangs voor mijn Vario een BT GPS gekocht en wilde eigenlijk een TMC ontvanger erin hebben, maar kon ze niet vinden.
Ik heb getest zonder TMC ontvangen, dus ik kan niet beoordelen of TMC werkt.
De rest werkt echter goed, ik heb er mee rond gereden. Ziet er vrijwel identiek uit als iGO.
Met als verschil een wat kleurrijkere interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

chundo schreef op zondag 16 juli 2006 @ 23:13:
ik heb een miomap v3 (=igo) gevonden, deze map is maar 72,8 MB en het is Benelux. Kan dit kloppen?
Die versie heb ik ook voorbij zien komen, maar volgens mij is dat echt iGO. Ik heb werkelijk nog geen enkel verschil gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Sherlock schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:00:
[...]
Die versie heb ik ook voorbij zien komen, maar volgens mij is dat echt iGO. Ik heb werkelijk nog geen enkel verschil gezien.
Kan ik in de versie dan ook andere kaarten (Europa) van igo gebruiken of ga ik dan moeilijkheden krijgen met licenties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
speedme schreef op zondag 16 juli 2006 @ 09:20:

hier is een GPS en TMC ontvanger http://www.pdashop.nl/product/25192 voor niet veel geld, ik wou mij zo een halen, maar hij geeft problemen met tomtom en volgens de reviews moet het toch ook niks zijn. Ik ga hier dus geen risico nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
chundo schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:09:
[...]

hier is een GPS en TMC ontvanger http://www.pdashop.nl/product/25192 voor niet veel geld, ik wou mij zo een halen, maar hij geeft problemen met tomtom en volgens de reviews moet het toch ook niks zijn. Ik ga hier dus geen risico nemen.
Aan de naam te zien, is deze bedoeld voor Navigon die inderdaad TMC ondersteund.
TomTom echter ondersteund geen TMC, maar heeft een eigen dienst gebaseerd op GPRS data die om de zoveel tijd binnen gehaald wordt.

Ik ben wel benieuwd of deze GPS ontvanger werkt samen met een MDA Vario/QTek 9100 en iGo.
Iemand ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
speedme schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:18:
[...]

Aan de naam te zien, is deze bedoeld voor Navigon die inderdaad TMC ondersteund.
TomTom echter ondersteund geen TMC, maar heeft een eigen dienst gebaseerd op GPRS data die om de zoveel tijd binnen gehaald wordt.

Ik ben wel benieuwd of deze GPS ontvanger werkt samen met een MDA Vario/QTek 9100 en iGo.
Iemand ervaring ?
Volgens de lijst van de PDAshop werk die op de Qtek 9100. bij "vragen" staat alleen dat als je hem met tomtom gebruikt je eerst een patch moet activeren voor tomtom hem herkent. Hoe hij het met igo doet zou ik niet weten. Moest dit goed werken is het natuurlijk niet veel geld voor de ontvanger...
Weet mischien iemand een goedkope (goede) ontvanger. Ik wou graag die van nav4all maar ik heb jammergenoeg geen visa...

[ Voor 9% gewijzigd door chundo op 17-07-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
chundo schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:09:
[...]

Ik heb hem, zeker geen beroerd ding. Met TomTom werkt hij goed. Alleen de draad versie (dus als je de BT module voor de lege module vervangt) geeft hij problemen met TomTom door verschil van protocollen die over het draadje verstuurd worden.
Voor TomTom heb je er niet veel aan, TomTom kan (nog) niets met TMC. Maar Destinator, Alturion en ik geloof ook dat ViaMichelin ook TMC ondersteunen naast Navigon

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurmie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-09 22:16
speedme schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 09:08:
2. Ik heb een DConnex DC-230 bluetooth GPS ontvanger (zelfde als de Holux GR-230) en ik moet elke keer opnieuw pairen op mijn Vario wil ik de GPS kunnen zien in iGo.
Dit is natuurlijk erg vervelend en zomaar ff snel navigeren is er niet bij. Elke keer moet ik weer de GPS weggooien op de Vario en opnieuw pairen. Pas daarna kan ik opnieuw een route ingeven.
Zorg er voor dat je bij je bleutooth ports zowel een incoming als een outgoing port configureerd (bij mij COM6 en COM7. Dan heb je het probleem niet (althans bij mij was dit "The Trick"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Wurmie schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:18:
[...]

Zorg er voor dat je bij je bleutooth ports zowel een incoming als een outgoing port configureerd (bij mij COM6 en COM7. Dan heb je het probleem niet (althans bij mij was dit "The Trick"...
Thanks Wurmie, ik zal het vanavond eens uitproberen.
Is er trouwens nog een bepaalde volgorde van starten ? Eerst de MDA en daarna GPS ? Of eerst de GPS en daarna MDA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Wurmie schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:18:
[...]

Ik heb net ook iGO geinstalleerd op mijn nieuwe Dell X51v en ik heb maar 1 woord ervoor: WOW.

Echter; ook ik heb bovenstaand probleem dat ik steeds mijn GPS module (BT) opnieuw moet pairen. De incoming en outgoing ports heb ik wel geconfigureerd.

In Tomtom had ik deze problemen overigens ook, maar dan nog erger.

- edit: problemen opgelost door stukje GPS-software van Dell uit te schakelen -

[ Voor 8% gewijzigd door FaceDown op 24-07-2006 10:57 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Even de prijzen van iGO van een ander forum gehaald. Dit is wat het legaal kost:

iGO Europe 2006 : 290,- eur
iGO western europe : 210,- eur
iGO eastern europe : 185,- eur

Price for shipping depends on the way of shipping and carrier company.
Country of destination : The Netherlands
Weight of package : Up to 0,5 kg
DHL : 45,- eur
UPS : 55,- eur
EMS : 35,- eur
The prices include 20% VAT

Bron: Navigate.hu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik heb zelf ook een weekendje de i-go uitgetest bij zee, super ding.

Soms geeft echter de weg links aan, dus de goede route maar de pijl wijst dan naar rechts :? 3x voorgekomen heel maf.
:+

owja en als ik mijn gps module eruit trek voor ik het programma afsluit krijg ik een onherstelbare fout vergeschoteld waarna ik mijn pda moet "soft-resette" aldus het programma.

[ Voor 32% gewijzigd door Sjoerd op 23-07-2006 21:54 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb in de afgelopen weken enkele honderden kilometers met iGO gereden, en over het algemeen ben ik dik tevreden. Toch zijn er nog een aantal minpuntjes die mij onderweg opvielen.

Voornamelijk als er bij een niet al te goede GPS ontvangst een aantal parallelle wegen zijn die dicht bij elkaar liggen. iGO heeft dan vaak de neiging om spontaan naar de naastgelegen weg te springen, waardoor je gek van alle 'Nieuwe route berekening'-en wordt. Ik heb al geprobeerd om deze marge wat aan te passen, maar tot dus ver heb ik weinig verschil gemerkt.

Ook nog een vergelijkbare actie bij een scherpe S-bocht met een aantal 180 graden bochten waarbij de wegen dicht bij elkaar liggen (zie onderstaande kaart). iGO was van mening dat ik was gekeerd op mijn weg in plaats van dat ik alweer op de lagergelegen weg reed. Er zou een soort van kansberekening moeten worden ingebouwd. De kans dat ik al op naastgelegen weg in omgekeerde richting reed is aanzienlijk groter dan dat ik op de zelfde weg gekeerd was.

Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/2026/igoomkeren1xg0.gif

Verder is iGO soms net wat te enthousiast met het berekenen van de 'snelste' route, zoals op onderstaande kaartjes te zien is. Geloof mij, in verband met het hoogte verschil wil je echt wel de grote weg volgen. ;) De aanbevolen route was trouwens ook nog verboden in te rijden.

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/1180/igobinnendoor1mx6.gif Afbeeldingslocatie: http://img466.imageshack.us/img466/4186/igobinnendoor2sb5.gif

Oja, en aan de Nederlandse gesproken zinnen moet nog heel wat gebeuren...

[ Voor 7% gewijzigd door PierreAronnax op 23-07-2006 22:19 . Reden: De s-bocht afbeelding toegevoegd ]

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hmm, software van deze toestelletjes komt bekend voor :)

http://www.myguidegps.com/

Maw, binnenkort zijn er Amerikaanse mappen beschikbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

PierreAronnax schreef op zondag 23 juli 2006 @ 22:07:
Ik heb in de afgelopen weken enkele honderden kilometers met iGO gereden, en over het algemeen ben ik dik tevreden. Toch zijn er nog een aantal minpuntjes die mij onderweg opvielen.

Voornamelijk als er bij een niet al te goede GPS ontvangst een aantal parallelle wegen zijn die dicht bij elkaar liggen. iGO heeft dan vaak de neiging om spontaan naar de naastgelegen weg te springen, waardoor je gek van alle 'Nieuwe route berekening'-en wordt. Ik heb al geprobeerd om deze marge wat aan te passen, maar tot dus ver heb ik weinig verschil gemerkt.

Ook nog een vergelijkbare actie bij een scherpe S-bocht met een aantal 180 graden bochten waarbij de wegen dicht bij elkaar liggen (zie onderstaande kaart). iGO was van mening dat ik was gekeerd op mijn weg in plaats van dat ik alweer op de lagergelegen weg reed. Er zou een soort van kansberekening moeten worden ingebouwd. De kans dat ik al op naastgelegen weg in omgekeerde richting reed is aanzienlijk groter dan dat ik op de zelfde weg gekeerd was.
Dat probleem zou natuurlijk ook aan de nauwkeurigheid van je GPS ontvanger kunnen liggen. Volgende week ga ik naar Frankrijk en daar heb je ook een hoop bergweggetjes met haarspeldbochten. Met Tomtom ging het vorig jaar super, ik ga het dit jaar met iGo proberen en zal jullie laten weten hoe het verloopt.

De stemmen zijn inderdaad verschrikkelijk. Die 'Anki' lijkt wel een of andere Poolse die ze ergens uit de klei getrokken hebben en Tom heeft inderdaad last van een bromstem. De Irene die ik ergens gedownload heb is wel goed te doen.

Grafisch vind ik het verder een prachtprogramma. Ook qua gebruiksgemak scoort het programma goed. Het aantal POI's is geweldig. Zelfs m'n stamkroeg stond erin _/-\o_ (handig, want ook al weet ik de weg heen wel te vinden, de terugweg is vaak moeilijker 8)

Over 'rare' routeberekeningen kan ik nog niet al te veel melden. Hij gaf wel opeens een andere route naar huis over wat binneweggetjes, maar het zou best kunnen dat die inderdaad wat korter is.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

langezwieper schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:53:
[..] owja en als ik mijn gps module eruit trek voor ik het programma afsluit krijg ik een onherstelbare fout vergeschoteld waarna ik mijn pda moet "soft-resette" aldus het programma.
Dat kan ook aan je PDA liggen. Bij mij geeft ie dan namelijk gewoon de melding dat er geen GPS signaal meer is.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
FaceDown schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:52:
[...]

De stemmen zijn inderdaad verschrikkelijk. Die 'Anki' lijkt wel een of andere Poolse die ze ergens uit de klei getrokken hebben en Tom heeft inderdaad last van een bromstem. De Irene die ik ergens gedownload heb is wel goed te doen.
waar heb je mijn toekomstige vriendin gedownload? ;) ben anki een beetje bui :+

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Via http://forum.pocketinfo.nl/ ik kan het alleen zo snel niet vinden nu omdat ik daar niet geregged ben.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Heb dan eindelijk IGO geinstalleerd en werken. _/-\o_
Ik ga dadelijk mijn eerste testrit eens maken, ik ben benieuwd. Nu nog kaarten van Europa vinden en ik ben gesetteld :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:30

ikbenwouter

! w t R

langezwieper schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:37:
[...]

waar heb je mijn toekomstige vriendin gedownload? ;) ben anki een beetje bui :+
Zoek anders eens op Irene in dit topic voor je zulke voor de hand liggende vragen stelt?

Resultaat:
HoppyF schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:33:
[...]

Ja, Hoppy is overal :*)

Voor de liefhebbers, de originele stemmen zijn ook te downloaden bij de makers van iGO vanaf hun site: Klik HIER.

En een door ene Maarten gemaakte vrouwenstem kun je hier downloaden: Irene

Voor de duidelijkheid: de ZIP files niet uitpakken maar gewoon naar de desbetreffende map op je PDA kopieeren.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:11
HoppyF schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:05:

De kleurenschema's van de kaarten (dag/nacht) zijn ook aan te passen net als de iconen op de kaart voor de POI (Points of Interest).
Er zijn al nieuwe kleurenschema's verspreid.

Flitspalen (en andere POI's) zijn ook te converteren vanuit Tom Tom formaat of een ander formaat zodat ze door de iGO ingelezen kunnen worden.
Ik ben daar zelf mee bezig geweest en heb succesvol de flitspalen kunnen omzetten in categorieen zoals 50, 100, 120km en ook de roodlicht camera's. Dit alles wordt dan zichtbaar onder de POI groep "Mijn POI".
Voor de liefhebbers: de info staat in het bestand "igo.db" in de map op je PDA, \My Documents\IGO 2006.
Hoe stel je dan deze icoontjes in? Aslook een waarschuwing als je er bv een aantal meter voor bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Ik gebruik nu een tijdje iGO, ik heb het enkele keren getest en ga geen tomtom meer gebruiken.
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om dat blauwe pijltje te veranderen in een afbeelding van een auto. Is dit mogelijk en heeft hier al iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
Ik heb een MIO A701 en weet niet precies wat moet ik instellen in de GPS?? Heeft iemand een MIO A701 en kan me vertellen wat zijn instellingen zijn van de GPS.

SiRF of NMEA , snelheid enzv.

Nu loopt mijn A701 met deze instellingen : Auto detect ,

Protocol :
NMEA

Port:
com2

Baud Rate:
57600

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
SlowikPL schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 14:32:
Ik heb een MIO A701 en weet niet precies wat moet ik instellen in de GPS?? Heeft iemand een MIO A701 en kan me vertellen wat zijn instellingen zijn van de GPS.

SiRF of NMEA , snelheid enzv.

Nu loopt mijn A701 met deze instellingen : Auto detect ,

Protocol :
NMEA

Port:
com2

Baud Rate:
57600
In een mio A701 zit in ieder geval een Sirf.
Volgens mij kan je bij instellingen wel een poort toewijzen, ik geloof dat die standaard op com4 staat maar dat durf ik niet met zekerheid zeggen en zelf heb ik mijn mio verkocht en kan het niet voor je nakijken
Baud rate staat wel goed denk ik.

zet hem op sirf, laat de rest staan en probeer de com-poorten, volgens mij zal het dan wel lukken.

In ieder geval veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
chundo schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 19:32:
[...]

In een mio A701 zit in ieder geval een Sirf.
Volgens mij kan je bij instellingen wel een poort toewijzen, ik geloof dat die standaard op com4 staat maar dat durf ik niet met zekerheid zeggen en zelf heb ik mijn mio verkocht en kan het niet voor je nakijken
Baud rate staat wel goed denk ik.

zet hem op sirf, laat de rest staan en probeer de com-poorten, volgens mij zal het dan wel lukken.

In ieder geval veel succes
Helaas maar de sirf instelling werkt op geen enkel port. En de default port voor mijn antenne is idd. ingesteld op com4

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zet hem maar op NMEA, die Sirf doet er helemaal niet toe.
Sirf is de chipset, maar NMEA is het protocol dat gebruikt wordt om data te versturen. 99.9% van alle gps-ontvangers gebruikt NMEA.
Com is bij elk toestel anders, dus da's kwestie van trial and error.
Baud-rate bij de meeste toestellen is 4800, alhoewel het begint nu vaker 9600 te worden.
Maar da's niet zo belangrijk, ik heb ergens gelezen dat als je de baudrate hoger zet, je iets 'sneller' data toekrijgt, maar dat zou me verwonderen aangezien elke gps maar om de seconde zijn data doorstuurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Laatst online: 12:11
Hallo

Ik wil dus een route plannen vanuit belgie naar De luchthaven van amsterdam

Dus nu wil ik mijn POI eens testen.

Ik selecteer dus transport, luchthaven, schiphol

Dan als ik klik op Navigeer naar, dan berekent hij de route en dan krijg ik de melding : "uw bestemming ligt in een onbereikbaar gebied"

als je dan kijkt op het kaartje , dan zie je ook dat er een deeltje grijs gekleurd is , is deze foutmelding normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
NoFate schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:03:
Hallo

Ik wil dus een route plannen vanuit belgie naar De luchthaven van amsterdam

Dus nu wil ik mijn POI eens testen.

Ik selecteer dus transport, luchthaven, schiphol

Dan als ik klik op Navigeer naar, dan berekent hij de route en dan krijg ik de melding : "uw bestemming ligt in een onbereikbaar gebied"

als je dan kijkt op het kaartje , dan zie je ook dat er een deeltje grijs gekleurd is , is deze foutmelding normaal?
Ja dan wel ja! Het is vervelend dat hij dan een stukje pakt in een grijs gebied. Dat is gebied waar je niet mag komen dus onbereikbaar.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik igo op qtek 9100nl. Ik vroeg me af of de instructiestem (ik vind ie engelse mevrouw toch het leukst) is door te sluizen naar mijn Jabra BT500 headset. Handig voor op de motor. Kan iemand me daarbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 14:29:
Ik gebruik igo op qtek 9100nl. Ik vroeg me af of de instructiestem (ik vind ie engelse mevrouw toch het leukst) is door te sluizen naar mijn Jabra BT500 headset. Handig voor op de motor. Kan iemand me daarbij helpen?
Volgens mij kan je PDA maar één BT connectie tegelijk aan. Dan zou je dus moeten kiezen tussen GPS of geluid. Lijkt me een lastig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of dat het probleem is. Op mijn pda heb ik een BT headset en een BT GPS receiver (OASIS) aangesloten en volgens mij werken die wel tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Weet iemand wat de laatste nederlandse kaart is. De kaarten die ik heb missen een compleet industrieterrein wat er al heeeeeeel wat jaar ligt.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
2006.01 is de laatste NL kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Die heb ik dus ook maar industrieterrein de herven in den bosch komt er niet in voor aan straten. Nu weet ik daar de weg wel. Maar dan nog. Geeft wel aan dat detail niveau van de kaarten voor NL gebruik nog te wensen over laat.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 14:29:
Ja dat kan met het programmaatje VJ Volubilis. Daarmee kun je de audio gateway naar je BT-device openzetten en dan gaat alle geluid (zelfs je beltoon als je gebeld wordt) van je Qtek naar je BT-headset of -carkit.
Let even op: als je VJ Volublis installeert op een Nederlandse ROM verwijzen de snelkoppelingen in de map "windows\startmenu\programma's\vijay555\vj volubilis" naar de verkeerde locatie. Je moet in deze snelkoppelingen handmatig "\program files\" veranderen in "\programmabestanden\".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderZout
  • Laatst online: 06-05 14:47
Ik heb sinds kort (lees: vandaag) een Asus MyPal 620 BT, waar de TomTom 5 op draait. Maar ik vind het niet helemaal lekker draaien nog. Het kan best aan de processor liggen, aangezien het een tweedehandsje is, maar daarom lijkt iGO 2006 me wel wat voor mij.

Aldus, naar waarheid ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Chundo. Nog één klein vraagje. Moet ik het programmaatje eerst naar mijn device downloaden en daar installeren, of wordt het vanaf de PC geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
MR_VIPER schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 20:19:
Die heb ik dus ook maar industrieterrein de herven in den bosch komt er niet in voor aan straten. Nu weet ik daar de weg wel. Maar dan nog. Geeft wel aan dat detail niveau van de kaarten voor NL gebruik nog te wensen over laat.
Ze hebben, net als Tomtom, TeleAtlas als kaartenprovider dus dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catsefrats
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03-2024
Hey guys, ik lees hier af en toe, dat de kleurenschema's aan te passen zijn. Voor TT is er een colorscheme-editor, maarreeh..hoe kun je in Igo alles naar je eigen wensen aanpassen?

Kun je alleen de kleuren van de kaarten aanpassen of kun je bijv ook het "lcd-schernmpje" onderin aanpassen naar bijv. amber-kleurige achtergrond met zwarte text etc?

als ik naar igo-da en nacht schema's kijk zie ik dat ze daar dus idd ook het lcd hebben vernaderd in zwart met rood en zo.

Iemand een link naar een kleuren-editor voor Igo 2006?

It's more fun to compute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

catchingfire schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 09:37:
[...]

Ze hebben, net als Tomtom, TeleAtlas als kaartenprovider dus dat komt wel goed.
Het bevreemd me dan dat er gezegd word 2006 kaarten aangezien de kaarten van TT dit industrieterrein er al zolang als ik TT (Versie 2.x) heb in hebben zitten. Dus zijn er dan onvolledige kaarten gebruikt? Wat dan ook raar is is dat mijn wijk die sinds 2000 er is wel goed erin staat op 1 fout na die alle kaartleveranciers fout doen. Op het moment dat ik zoiets wezenlijks als een industrieterrein wat al jaren bestaat mis vind ik het wel erg veel geld worden voor deze software. Wie weet wat ik dan nog meer mis waar ik nu nog geen weet van heb.

"De toekomst zal leren of I-Go TT kuren gaat krijgen" Teveel betalen voor te weinig ;)

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Laatst online: 16-07-2024
Is er iemand die de Navigon Bluetooth GPS & TMC ontvanger gebruikt icm iGO? ik wou deze ontvanger bestellen maar dan moet hij wel werken met iGO. Bedankt voor de reactie in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg handig van iGO dat ie gewoon cross border kan plannen en tijdens het rijden niet om nieuwe kaarten zeurt. Handig als je aan de grens woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Gebruikers van GoT,

Momenteel zijn wij druk bezig Nederland klaar te stomen voor de navigatiesoftware van iGo. Wij trachten te starten met de distributie van het pakket medio midden augustus.

Wellicht zal het pakket dan vanaf eind augustus, begin septemper op verschillende punten in Nederland verkrijgbaar zijn.

Indien gewenst kunnen wij jullie via dit forum op de hoogte houden wanneer de distributie start.
Met vriendelijke groet,

Arjan Bijnen
ATN Networks

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:50:
Beste Gebruikers van GoT,

Momenteel zijn wij druk bezig Nederland klaar te stomen voor de navigatiesoftware van iGo. Wij trachten te starten met de distributie van het pakket medio midden augustus.

Wellicht zal het pakket dan vanaf eind augustus, begin septemper op verschillende punten in Nederland verkrijgbaar zijn.

Indien gewenst kunnen wij jullie via dit forum op de hoogte houden wanneer de distributie start.
Met vriendelijke groet,

Arjan Bijnen
ATN Networks
Ik ben benieuwd en wacht geduldig verder af. Het pakket is een positieve verbetering tov TT met overzicht en gemak. Maar de kaarten laten voor mijn gebruik nu te wensen over. Ook het selecteren van een stad zou voor het selecteren van de straat moeten komen. Dus dat je krijgt bij navigeren naar adres eerst stad dan straat en bij eerste selectie de keuze om 1 niveau terug te gaan voor keuze land.

Heel positief. Het kunnen draaien van het scherm softwarematig.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan toch al, je kiest indien eerst gewenst een land, dan een stad en daarna een adres en daarn indien gewenst een huisnummer. :)

Ik heb reeds al wat modificaties in mijn versie zitten, zowiezo de laatste updates via de igo updater, maar ook de stemmen van de mio c510/c710. Vooral de stem "Tom" is een aanrader, deze is goed verstaanbaar en op enkele foutjes een enorme stap voorruit.

Verder uiteraard de themes van oa NaviFriends, dat zijn er ongeveer een stuk of 10. Daar zit iets meer contrast in, en wat minder pastel in vergelijking met het originele iGo thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:50:
Ik zou dat geweldig vinden. Mits goed gebracht mbv marketing (community is wat TomTom groot heeft gemaakt) heeft TomTom een hele grote kluif aan iGo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 08:22

Valor

yummie spam

Fire69 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 07:54:
Zet hem maar op NMEA, die Sirf doet er helemaal niet toe.
Sirf is de chipset, maar NMEA is het protocol dat gebruikt wordt om data te versturen. 99.9% van alle gps-ontvangers gebruikt NMEA.
Com is bij elk toestel anders, dus da's kwestie van trial and error.
Baud-rate bij de meeste toestellen is 4800, alhoewel het begint nu vaker 9600 te worden.
Maar da's niet zo belangrijk, ik heb ergens gelezen dat als je de baudrate hoger zet, je iets 'sneller' data toekrijgt, maar dat zou me verwonderen aangezien elke gps maar om de seconde zijn data doorstuurt...
Baudrate duid aan wat de uitlees snelheid is van je gps module niet met het ontvangen van de data op de gps module! Meeste devices gaan op hun smoel als je de baudrate te hoog zet omdat er dan communicatie errors ontstaan tussen het programma en de gps module!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:54:
Kan toch al, je kiest indien eerst gewenst een land, dan een stad en daarna een adres en daarn indien gewenst een huisnummer. :)

Ik heb reeds al wat modificaties in mijn versie zitten, zowiezo de laatste updates via de igo updater, maar ook de stemmen van de mio c510/c710. Vooral de stem "Tom" is een aanrader, deze is goed verstaanbaar en op enkele foutjes een enorme stap voorruit.

Verder uiteraard de themes van oa NaviFriends, dat zijn er ongeveer een stuk of 10. Daar zit iets meer contrast in, en wat minder pastel in vergelijking met het originele iGo thema.
Het zit er nu ook wel in alleen de volgorde is onlogisch. Als ik adres aantik dan vraagt hij naar straat ipv stad ik heb liever stad met de optie om land te selecteren als eerste.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Valor schreef op zondag 30 juli 2006 @ 15:06:
[...]

Baudrate duid aan wat de uitlees snelheid is van je gps module niet met het ontvangen van de data op de gps module! Meeste devices gaan op hun smoel als je de baudrate te hoog zet omdat er dan communicatie errors ontstaan tussen het programma en de gps module!!
Ik zeg toch nergens dat je gps-module dan sneller data toekrijgt? :?
Baudrate is gewoon de communicatie-snelheid tussen je pda en je gps.
Maar ik heb al meerdere gps'en getest en allemaal vonden ze het niet erg als het te hoog ingesteld stond.
Maar nogmaals, de meeste doen 4800, de nieuwere 9600. In de manual kijken dus, als je het exact wilt weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Na al die enthousiaste verhalen heb ik mezelf ook maar eens een exemplaar van iGo bezorgd. Op zich ziet het er goed uit, al moet ik zeggen dat in vergelijking TT gemakkelijker met de wijsvinger te bedienen is als je eenmaal in de auto zit. De PDA zit dan in een houder en ik vind dan dat ze bij TT het wat groter/ruimer hebben opgezet om het met de vinger te bedienen ipv het stafje. Geen showstopper, maar iets om rekening mee te houden.

Display is lekker configureerbaar, dat bevalt me ook wel. Het lijkt alleen of de kaarten iets kleiner tonen dan in TT, maar ik meen een instelling gezien te hebben. Kwestie van uitproberen. Route naar een willekeurig punt ergens in Gorinchem ging goed, alhoewel de aanwijzing in een enkel geval een beetje laat kwam (in het centrum, korte stukjes enzo).

En toen terug...ik stuur 'm naar huis...krijg ik ijskoud de melding dat ik in een onbereikbaar gebied woon. Hij blijkt dan toch een route te hebben gemaakt, en wat voor een...Die kwibus is óm het hele centrum gereden en aan de andere kant de stad weer ingereden. Niet echt handig, want dat is gruwelijk om. Uiteraard zal elke routeplanner dergelijke geintjes kennen, maar als het met je eigen woonplaats gebeurt, ga je wel twijfelen. En hij stuurt me er wél gewoon heen, zelf het laatste stukje - net als TT - tegen het verkeer in. Blijkbaar is het bij de kaartenleverancier nog niet doorgedrongen dat het al zeker 5 jaar 1-richting is op dat weggetje...

Dus een beetje gemengde gevoelens. Ik ga 'm eens lekker testen deze week en dan kijk ik wat mijn eindoordeel is.

Voordelen/Pluspunten:
* dynamische zoomtoestand
* melden van snelheidsoverschreidingen
* automatisch nachtdisplay
* configureerbaar (leuk voor twiekerds)
* lijkt sneller dan TT
* navigeert over kaartgrenzen heen

Nadelen
* bediening moet met stafje ipv vinger
* configureerbaar (lastig voor schoonmoeders)
* aanwijzingen niet altijd even handig (TT zegt 'bij de rotonde links, derde afslag' iGo 'bij de rotonde derde afslag'. TT is duidelijker wat dat betreft)

En de Nederlandse vertaling is echt knullig...ik heb 'm op Engels moeten zetten om bepaalde dingen te snappen.

Al met al een goed product. TomTom kan zeker nog niet op zijn lauweren gaan rusten. En ook Garmin ligt niet te pitten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
Heb dit pakket van de week even getest en ik moet zeggen dat ik het met de hierboven genoemde reactie: "Wow" eens ben. Een verademing tenopzichte van tomtom. Ik draai hem op een hp2410. Loopt supper snel. Geen rare ding in kaarten kunnen ontdekken. Wel vindt ik dit hij af en toe erg vroeg begint over de te rijden richting. Bijvoorbeeld 800 meter voor de rotonde in 30 km gebieden begint hij al op de rotonde rechtsaf. Voordat je er dan ook daadwerkelijk ben ben je de aanwijzing al bijna vergeten. 300 m van te voren is meer dan genoeg.

Een ander minpunt vindt ik de stem. Deze komt niet boven de radio uit. dat doet tomtom echt een stuk beter. zal vandaag is die stem hierboven proberen. wie weet helpt dat. Ook mis ik de functie om een route met meerdere stops te plannen.. Of ik heb deze nog niet ontdekt. Het melden van de snelheidsoverschrijding hierboven vindt ik echt geen pluspunt. Dit is vreselijk irritant!! En aangezien ik nogal van doorrijden hou kan dit maar beter direct uitgezet worden 8)

Pluspunt is dat de navigatie bij verkeerd rijden direct een nieuwe route berekend. Tomtom laat je 10 km lang in elke straat alleen maar keren. Ook dit is een verademing.

heeft iemand toevallig de flitspalen en trajectcontroles voor de navigatie, die mis ik wel een beetje.
verder niets dan lof.

[ Voor 8% gewijzigd door thefox154 op 03-08-2006 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
thefox154 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:45:
[...]

Een ander minpunt vindt ik de stem. Deze komt niet boven de radio uit. dat doet tomtom echt een stuk beter. zal vandaag is die stem hierboven proberen. wie weet helpt dat. Ook mis ik de functie om een route met meerdere stops te plannen.. Of ik heb deze nog niet ontdekt. Het melden van de snelheidsoverschrijding hierboven vindt ik echt geen pluspunt. Dit is vreselijk irritant!! En aangezien ik nogal van doorrijden hou kan dit maar beter direct uitgezet worden 8)
[...]
Dat zijn 3 puntjes die gewoon zijn op te lossen. :)
Stem: kan je een andere pakken zoals je zelf al zegt. Ik vind de Vlaamse stem trouwens veel beter dan "Irene"

Meerdere stops: zit ergens in het menu (Route dacht ik)

Snelheidsoverschrijding: Is gewoon in de settings uit te zetten.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste