Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:39

mphilipp

Romanes eunt domus

thefox154 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:45:
Pluspunt is dat de navigatie bij verkeerd rijden direct een nieuwe route berekend. Tomtom laat je 10 km lang in elke straat alleen maar keren. Ook dit is een verademing.
Dat is niet altijd waar. TT rekent heel vaak ook meteen een alternatieve route. Maar alleen als dat zinnig is. Ik heb nu al (na nauwelijks een dag) door dat routeberekenen voor iGo het zwakke punt is.
Zijn definitie van de snelste route komt neer op de kortste afstand. Hij lijkt helemaal geen rekening te houden met het aantal kruisingen/stoplichten (volgens mij weet ie dat niet) wat dus op een route enorm vertragend werkt.
Vanmorgen bijvoorbeeld ging ik naar Den Haag (voorburg). Laat ie me door Rijswijk rijden, terwijl ik een stuk door kan jakkeren over de A13/A12, Prins Claus en dan afslag Voorburg en dan hoef ik alleen nog maar een rechte weg uit te rijden met 2 stoplichten en ik ben er. Maar nee...ik moet volgens mij zo'm 6 stoplichten passeren. Dat is niet snel. Het is het laatste stukje van de reis en het is maar een paar minuten, maar het wekt geen vertrouwen.

iGo is een leuk programma met een paar interessante features. Echter, we moeten in ons enthousiastme wél in de gaten houden waar het om gaat: routebepaling/navigatie. En precies op dat punt valt ie door de mand. Ik laat 'm 2 routes berekenen en bij beide gaat ie gewoon de mist in. TT is wat dat betreft gewoon goed/beter.

Je interface kan dan nog zó mooi zijn, en je mag dan wel een paar leuke truukjes kennen, de navigatie en routebepaling moet gewoon kloppen. Dat is de core business voor zo'n programma. Nu is het net een spellingchecker die taalfouten maakt. Useless dus.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet ook niet dat dit product eigenlijk ook niet af is, er wordt nog hard aan geknutseld. Op het developers forum zijn zaken als TMC support, en het tonen en spreken van afslagen (zowel nummers, als namen) al getoond in screenshots. Verder zijn ze ook bezig met een nieuwe interface vergelijkbaar/identiek aan de Mio serie en die ziet er echt heel erg goed uit.

POI notificaties zitten ook al in de developers versie, en voor zover ik kon lezen is er ook gesleuteld aan route berekeningen, accuratere positiebepaling (loopt nu 20m achter), stemmen en vertalingen.

Er wordt hard aan gewerkt in ieder geval. Ze weten daar ook dondersgoed dat ze met dit product heel ver gaan komen.

Hoe meer ik wacht op TomTom 6 hoe vaker ik denk dat ik misschien wel helemaal afstap van dat pakket, zeker als je de minimale wijzigingen in de nieuwe versie ziet, en de fouten die nu optreden met de 6.14 versie en de bedenkelijke support van TomTom daarop. Een groot gedeelte van de features in TomTom 6 moet je voor gaan betalen via de plus diensten. Elke nieuwe map leg je ook weer flink wat geld voor neer, en bij iGo krijg je alles direct in een pakket en via de updater.

Afbeeldingslocatie: http://my.pdamill.com/igo/pic/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://my.pdamill.com/igo/pic/2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:21:
Vergeet ook niet dat dit product eigenlijk ook niet af is
Dan moeten ze een beta release uitbrengen. Ik ben blij dat ik eerst een 'evaluatieversie' geprobeerd heb, want ik zou behoorlijk boos zijn geweest als ik geld betaald zou hebben voor een routeplanner die nog niet af is. Ik vind dat argument tamelijk zwak.

Nogmaals, het ziet er leuk uit en het heeft wat handige opties, maar het belangrijkste doet ie (nog) niet helemaal goed. Ik zag een aantal posts terug dat er iemand van die toko hier meeleest en ik hoop dat ie dit dan meeneemt.

Je kunt commentaar hebben op TT, maar dat wérkt tenminste. Ik wordt niet de stad rondgestuurd als ik thuis wil komen. Wel vind ik het waardeloos dat TT geen TCM ondersteund en alleen verkeersinfo heeft via een abo.

[ Voor 14% gewijzigd door mphilipp op 03-08-2006 14:59 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:55:
[...]

Dan moeten ze een beta release uitbrengen. Ik ben blij dat ik eerst een 'evaluatieversie' geprobeerd heb, want ik zou behoorlijk boos zijn geweest als ik geld betaald zou hebben voor een routeplanner die nog niet af is. Ik vind dat argument tamelijk zwak.

Nogmaals, het ziet er leuk uit en het heeft wat handige opties, maar het belangrijkste doet ie (nog) niet helemaal goed. Ik zag een aantal posts terug dat er iemand van die toko hier meeleest en ik hoop dat ie dit dan meeneemt.

Je kunt commentaar hebben op TT, maar dat wérkt tenminste. Ik wordt niet de stad rondgestuurd als ik thuis wil komen. Wel vind ik het waardeloos dat TT geen TCM ondersteund en alleen verkeersinfo heeft via een abo.
Ik kan voor TomTom ook vergelijkbare situaties noemen, zo stuurt TomTom mijn in bepaalde zaken ook door vreemde routes, en iGo niet. Idem voor de andere navigatie software pakketten, gebruiken ze allemaal weer andere algoritmes.

Overigens helpt het bij iGo heel erg, als je hem op economical zet. In sept/okt komen ze met een versie 2 voor 2006 waarin oa al die wijzigingen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:02:
[...]
Ik kan voor TomTom ook vergelijkbare situaties noemen, zo stuurt TomTom mijn in bepaalde zaken ook door vreemde routes, en iGo niet. Idem voor de andere navigatie software pakketten, gebruiken ze allemaal weer andere algoritmes.
Dat begrijp ik, maar er zijn vreemde routes en vreemde routes. Bij TT vraag ik me ook wel eens af wat de overwegingen zijn, en soms kun je dat nog wel verklaren. Zo hebben die dingen volgens mij geen benul van verkeersdrempels en verkeerslichten. Dat zijn dingen die ophouden. Maar ik vind het wel strak dat je een afslag eeder neemt en ervoor kiest om dwars door een centrum te rijden, terwijl de snelste weg toch echt die twee rechte lijnen over de snelweg en een hoofdweg is.

Maar ik ga 'm toch nog maar even verder testen. Maar dat beta gedoe meen ik echt. Ongetwijfeld heeft TT precies hetzelfde gehad, maar dat heb ik niet meegemaakt. Maar daar heb ik ook helemaal niets mee te maken. Ik wil een ding dat werkt, dat is toch duidelijk? Een mooi display boeit me niet zo. Ik wil dat ding voor een bepaald doel en als ie dat niet doet, kun je een heel verhaal ophangen, maar hij doet niet goed wat ie moet doen. En ik geloof niet dat ik de enige ben als ik dit topic zo eens doorlees. Evengoed, ik probeer nog eea uit. TT staat er ook nog op... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:52

eisbaer

Zie signature

De routes kloppen tot op heden nog wel aardig. Ik heb 'm wel op economische planning staan ipv snelste op aanraden van ervaringen van anderen. Wat ik tot nog toe ongelukkig vind is dat hij bij een rotonde alleen rechtsaf zegt en dan pas op de rotonde dat je de derde afslag moet hebben. Dat is te laat. Tevens vind ik ik het bovenste gedeelte van het cockpit scherm teveel schermruimte innemen. Zou iets kleiner mogen. De informatie die de indicatie links bovenin het cockpitscherm geeft vind ik wel dik in orde. Als je de routebeschrijving toont dan laatie die in veel stappen zien. Is positief als je een stuk van je traject wilt blokkeren. Onhandig is het om de applicatie af te sluiten. Veel te veel stappen voor nodig. Ik gebruik geen stroomkabel, alleen de accu van mijn mio168.
Bij tomtom werkte ik als volgt: route plannen - bij lang stuk snelweg met één knop applicatie afsluiten (met proggie zapit onder een hardwaretoets zodatie ook niet meer draait op de achtergrond)- toestel uitzetten - na 30 km weer toestel aan - één druk op de knop applicatie starten - applicatie gaat verder op de reeds geplande route. Bij de igo mis ik dus het met één knop de applicatie af kunnen sluiten.

Voor de rest ben ik er na 2 dagen wel aardig aan gewend en werkt het wel lekker.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:38
Hoe zit jij met 1 knop TT uit? :?
Moet je toch ook scherm tikken, 2 keer pijltje rechts, Exit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fysiootje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2023
Ook ik ben I-GO aan het uitproberen op mijn E-ten g500. Min of meer gedwongen omdat TT niet samen gaat met de laatste firmware (ROM) van dit apparaat. TT werkt niet in combinatie met de satelliet update die voor een snelle fix zorgt. De fix lijkt bij I-GO inderdaad erg snel.
Verder is het wennen aan de vroege en vele aanwijzingen die I-GO geeft maar dit werkt wel. Nederlandse stemmen vreselijk. Moet de Belg nog proberen.
Start stuk trager op met flitspalen
Voordelen verder: Snel Stabiel. Meer instellingmogelijkheden dan TT: zoom, detail. Minder geheugen nodig. Mooie duidelijke interface. POI info met telefoonnrs. Aansluitende kaarten

Nadelen: fouten in de gesproken aanwijzingen (Links de snelweg af) Mijn ervaring is dat deze bugs in elk navigatie programma zitten. Ik heb jaren met Route 66 2005 gereden. Door op het kaartje te kijken kom je er altijd. Ik weet nog niet of er structureel meer fouten in I-GO zitten.
Is in ieder geval een veelbelovend programma. Als de prijs zo rond de 150 euro wordt zal ik het waarschijnlijk wel aanschaffen.

Net de update map Turkije erop gezet ivm vakantie, maar nu krijg ik de melding dat de kaarten verouderd zijn. De nieuwe Turkije map is dan ook niet te vinden in het menu. Wanneer ik de Turkije kaart weer verwijder, verdwijnt ook de foutmelding. Iemand enig idee ? hoe dit kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Fire69 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:49:
Hoe zit jij met 1 knop TT uit? :?
Moet je toch ook scherm tikken, 2 keer pijltje rechts, Exit doen?
Nee want één van de hardware toetsen heb ik toegewezen aan het programmaatje zapit. Dat beëindigt het op dat moment lopende programma. Als je tomtom start dan wordt die hardware toets niet overschreven dus kan ik tomtom in één keer compleet stoppen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10 08:39

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

fysiootje schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:52:
Ook ik ben I-GO aan het uitproberen op mijn E-ten g500. Min of meer gedwongen omdat TT niet samen gaat met de laatste firmware (ROM) van dit apparaat. TT werkt niet in combinatie met de satelliet update die voor een snelle fix zorgt. De fix lijkt bij I-GO inderdaad erg snel.
Verder is het wennen aan de vroege en vele aanwijzingen die I-GO geeft maar dit werkt wel. Nederlandse stemmen vreselijk. Moet de Belg nog proberen.
Start stuk trager op met flitspalen
Voordelen verder: Snel Stabiel. Meer instellingmogelijkheden dan TT: zoom, detail. Minder geheugen nodig. Mooie duidelijke interface. POI info met telefoonnrs. Aansluitende kaarten

Nadelen: fouten in de gesproken aanwijzingen (Links de snelweg af) Mijn ervaring is dat deze bugs in elk navigatie programma zitten. Ik heb jaren met Route 66 2005 gereden. Door op het kaartje te kijken kom je er altijd. Ik weet nog niet of er structureel meer fouten in I-GO zitten.
Is in ieder geval een veelbelovend programma. Als de prijs zo rond de 150 euro wordt zal ik het waarschijnlijk wel aanschaffen.

Net de update map Turkije erop gezet ivm vakantie, maar nu krijg ik de melding dat de kaarten verouderd zijn. De nieuwe Turkije map is dan ook niet te vinden in het menu. Wanneer ik de Turkije kaart weer verwijder, verdwijnt ook de foutmelding. Iemand enig idee ? hoe dit kan ?
Legale license erop zetten of je license.db aanpassen met een andere.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
eisb4er schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:34:
[...]

Nee want één van de hardware toetsen heb ik toegewezen aan het programmaatje zapit. Dat beëindigt het op dat moment lopende programma. Als je tomtom start dan wordt die hardware toets niet overschreven dus kan ik tomtom in één keer compleet stoppen.
En die Zapit werkt niet met iGO? Of gebruikt iGO zelf alle HW-toetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Fire69 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 06:56:
[...]

En die Zapit werkt niet met iGO? Of gebruikt iGO zelf alle HW-toetsen?
Wat ik in de manual las gebruiken ze veel hardware toetsen. Beste even manual doorspitten voor alle hardwre buttons.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Weet iemand wat de laatste versie van het programma zelf is?

Ik heb op http://www.i-go.com/en/update/index.php de "summer update" gedownload, denk alleen dat het niet helemaal goed is gegaan. De kaarten zijn wel ge-update, maar ik denk het programma zelf niet. Na het downloaden van de updates vroeg de updater "de kaart er opnieuw in te steken". OK, ik de PDA gereset. Na het opnieuw opstarten vroeg het ding of ik "autorun.exe" wou draaien. Tuurlijk denk ik, en ik op "ja". Er gebeurde echter niks, dus ik heb setup.exe in de IGo folder nog maar eens gedraaid. Dus mn Mio begint I-Go te "herinstalleren". Na de update zag ik dat I-Go.exe, net als in mn backup, het laatst gewijzigd was op... 19-06?

Wel geeft ie nu de melding "sommige kaarten zijn verouderd, bezoek www.i-go.com" (mooie site trouwens :P) en zijn er wat subtiele veranderingen in de vertaling ("afslag" ipv "afsluiten", weet niet zeker of deze update echt een verbetering is :S)

Het "Info" scherm binnen I-Go geeft:
Over:
IGO Navigation Software 2006
Apr 12 2006

Vergunningen:
IGO_2006_Europe
IGO 2005 Summer Update

P.S. Die "verouderde kaarten" foutmelding is "opgelost" door gewoon alle kaarten weg te gooien uit de "Maps" folder, zoals Andorra, Turkije e.d. Ik kom daar toch nooit, dus maakt me niet zo veel uit. Vind het wel slordig dat deze kaarten dan niet "ge-update" (van mijn part dat alleen de datum naar een recente datum wordt gezet, zodat ie in ieder geval niet die foutmelding geeft als het gewoon de nieuwste kaart is) worden, en die melding niet zomaar uit te schakelen is in de settings.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

lijkt mij hele mooie software.
Ik gebruik mijn acer N35 met TT5.2 dagelijks in mijn vrachtwagen.
Met name de kaarten in engeland vind ik belangrijk.
Nu nog even een goed verkoopadres vinden.

TT wil mij in engeland nog wel eens rechts over de rotonde sturen en ik vrees dat menig engelsman mij dat niet in dank af zal nemen :+

[ Voor 26% gewijzigd door Edwin van Cleef op 05-08-2006 03:22 ]

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Edwin van Cleef schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 03:19:
TT wil mij in engeland nog wel eens rechts over de rotonde sturen en ik vrees dat menig engelsman mij dat niet in dank af zal nemen :+
Kijk, dát zijn pas fouten...aaaiiiii! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
In Duitsland is het mij 2x gebeurd dat ik over een klein kronkelweggetje werd gestuurd. Aan het einde daarvan bleek ik uit te komen op dezelfde hoofdweg die ik zojuist verlaten had. Op dit kleine weggetje mocht je inderdaad 100km/h, maar door de kronkels en slechte kwaliteit wegdek was 40 km/h meer realistisch. I-go zou 'strafpunten' aan een weg moeten geven waar veel bochten in zitten en zo de 'snelle' route wat betrouwbaarder maken. Ook heb ik in haarspeldbochten het overspringen een paar keer meegemaakt. Doordat dit vaak op een berghelling is en daar veel bomen zijn, is daar mi niet aan te ontkomen. Je kunt altijd nog de tijd tussen verkeerd rijden en herberekenen wat opschroeven (standaard 1 sec.) Een kansberekening op de waarschijnlijke rijrichting zou overigens niet verkeerd zijn!

Het is mij niet opgevallen dat de route anders wordt berekend wanneer ik als voertuig 'bus', 'lorry' of 'car' selecteerde. Ik had verwacht dat de reistijd met een 'lorry' langer zou zijn (aangezien ik met een caravan op pad was zou dat goed overeengekomen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:52
Ondersteund I-GO BT Ontvangers met TMC. Heb nu een gewone maar wil er miss 1 gaan kopen met TMC en dan I-GO kopen maar wil ik wel weten ofdat hij TMC ondersteuning heeft,

//EDIT//
Na topic beetje gros te hebben gelezen komt deze ondersteuning in latere versies van I-GO.

[ Voor 23% gewijzigd door Daros op 09-08-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

VerkerkSander schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:04:
//EDIT//
Na topic beetje gros te hebben gelezen komt deze ondersteuning in latere versies van I-GO.
In TT in ieder geval niet. Zelfs niet in de 'upcoming' Release 6... Volgens mij is de enige andere die TCM biedt Navigon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:29
Destinator 6 ondersteund ook TMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Zat er dan over na te denken die TMC ontvanger te kopen van GpsShop maar die schijnt bagger te zijn en zoals je leest kan die ook maar 4 uur met 1 accu... Dus zolang die goede versie van I-Go of TT niet uit zijn stap ik nog neit over.

Navigon is geen optie (geporbeerd) maar mijn PPC is errug traag.

Verwijderd

heb i-go gedownload maar heb problemen met de kaarten (zitten op slot) wie weet hoe ik dit moet oplossen

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-10 23:08
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:30:
heb i-go gedownload maar heb problemen met de kaarten (zitten op slot) wie weet hoe ik dit moet oplossen
Dit ligt aan de registratie.
Ikzelf heb de summerupdate gedaan en nu is iGO volledig op slot, gelukkig kan ik de oude nog openen en dan zie ik dat de nieuw gedownloade kaarten ook op slot zijn...

Verwijderd

i-go zelf is niet op slot alleen de kaarten

• chundo
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:50:
i-go zelf is niet op slot alleen de kaarten
Als ik de oude versie open staan de nieuwe kaarten ook op slot.
is het een legale versie die je hebt? De kaarten zijn volgens iGO niet geregistreerd.

Verwijderd

nee is geen legale versie

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Dan mogen we je daar op got dan ook niet mee helpen. Alleen legale software mag hier besproken worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:16
Voor onze toch in september hebben we een Mio C710 gesponsord gekregen. Nu gaan wij ook door Hongarije en Kroatië en zitten juist die kaarten er niet bij.
Aangezien MioMap3 mij identiek lijkt aan iGO vroeg ik mij af of ik op een of andere manier de Eastern Europe mappen van iGO kan gebruiken.
Hoe kan ik dit het beste uittesten?

Heb nog niet veel met het toestel zitten prutsen, maar vind het tot nu toe wel toffer dan de 268+. Buiten dat de knopjes opzij zitten. Je moet hem bijna met 2 handen gaan vasthouden als hij aan de houder hangt en je wilt op een knopje duwen. Als ze vanvoor zitten houd je je vingers er achter en duw je met je duim, dat gaat dus gemakkelijker. Maakt het apparaat wel groter en minder mooi, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:44

Nakebod

Nope.

De kaart van Griekenland valt mij momenteel nog tegen. 35% is nog veel te weinig voor goede navigatie :) Maar er was wel veel vraag naar, geen enkel navigatie systeem schijnt Griekenland goed erin te hebben.

Kos staat er bijv niet op. En laat ik toevallig daar eens op vakantie gaan :)
Niet dat TomTom het beter doet. Die hebben wel een paar hoofdwegen en plaatsen op Kos getekend, maar navigeren lukt alleen als je op Naamloze weg moet wezen :Y)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Soundstorm schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:27:
Voor onze toch in september hebben we een Mio C710 gesponsord gekregen. Nu gaan wij ook door Hongarije en Kroatië en zitten juist die kaarten er niet bij.
Aangezien MioMap3 mij identiek lijkt aan iGO vroeg ik mij af of ik op een of andere manier de Eastern Europe mappen van iGO kan gebruiken.
Hoe kan ik dit het beste uittesten?

Heb nog niet veel met het toestel zitten prutsen, maar vind het tot nu toe wel toffer dan de 268+. Buiten dat de knopjes opzij zitten. Je moet hem bijna met 2 handen gaan vasthouden als hij aan de houder hangt en je wilt op een knopje duwen. Als ze vanvoor zitten houd je je vingers er achter en duw je met je duim, dat gaat dus gemakkelijker. Maakt het apparaat wel groter en minder mooi, maar toch...
Elke kaart is een apart bestand, en dat zou voor Mio of iGO hetzelfde moeten zijn.
Dus zet je iGO-kaart op dezelfde plaats als je Mio-kaarten en het zou moeten werken...mits je de juiste licensie hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm
Fire69 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 09:49:
[...]

Elke kaart is een apart bestand, en dat zou voor Mio of iGO hetzelfde moeten zijn.
Dus zet je iGO-kaart op dezelfde plaats als je Mio-kaarten en het zou moeten werken...mits je de juiste licensie hebt :)
Enig idee hoe ik het flash geheugen van de mio te zien kan krijgen? Met het bijgeleverde tooltje kan ik alleen maar in een map voor mp3's en foto's komen.

Waar kan je die iGO kaarten trouwens vinden? En wat bedoel je precies met licensies?

[ Voor 5% gewijzigd door Eggy op 14-08-2006 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Geen idee hoe je in de Mio moet komen. Zit er geen software bij om kaarten op dat ding te installeren?

De kaarten zijn op alle gebruikelijke plaatsen te vinden. ;)
PM'en (op dit forum DM genoemd trouwens :) ) ivm zo'n dingen zijn hier niet toegestaan.
En je DM-functie staat trouwens uitgeschakeld, dus moest het wel toegestaan zijn, ging het niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-10 20:01
harley schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:00:
Iemand ervaringen met de LD-3W van nokia als bluetooth module ? Igo vindt deze nl bij mij niet (com6 en 7 geprobeerd) ook al geprobeerd hem als sirf bij voorkeuren enzo in te stellen maar hij blijft geen GPS module vinden.
TT5.21 werkt wel
tis op mijn Qtek 9100
Ik had op mijn qtek s200 exact hetzelfde probleem. Gelukkig gebruikte ik de module van mijn broertje om te testen en eventueel later zelf ook een ontvanger aan te schaffen. Probleempje tussen igo en nokia dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm
Fire69 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:52:
Geen idee hoe je in de Mio moet komen. Zit er geen software bij om kaarten op dat ding te installeren?

De kaarten zijn op alle gebruikelijke plaatsen te vinden. ;)
PM'en (op dit forum DM genoemd trouwens :) ) ivm zo'n dingen zijn hier niet toegestaan.
En je DM-functie staat trouwens uitgeschakeld, dus moest het wel toegestaan zijn, ging het niet. :P
Er zit wel software bij voor de kaarten te installeren, maar das gewoon een autorun vanop de cd, dan klik je op een land en installeerd hij dat land. Dus zelf mappen gaan toevoegen gaat niet echt.

Ik zal eens kijken welke winkels er open zijn op zondag, maar het is al een tijd geleden dat ik gaan shoppen ben.
Hoe komt het dat ik zo geen DM's kan ontvangen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kan je dit ook op een pc draaien? of is het puur voor windows mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Soundstorm schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 11:09:
[...]

Enig idee hoe ik het flash geheugen van de mio te zien kan krijgen? Met het bijgeleverde tooltje kan ik alleen maar in een map voor mp3's en foto's komen.

Waar kan je die iGO kaarten trouwens vinden? (vriendelijke mensen die PM's willen sturen zijn trouwens ook welkom) En wat bedoel je precies met licensies?
Je moet de kaarten opslaan op je SD kaart (als het een SD versie is) in de map igo>> maps. Als je de PDA verbind via active sync kan je bladeren in je device en er zo ook dingen bijplaatsen met knippen en plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Soundstorm schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:28:
[...]

Hoe komt het dat ik zo geen DM's kan ontvangen trouwens?
Dat moet je aanzetten in je voorkeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm
Fire69 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 20:20:
[...]

Dat moet je aanzetten in je voorkeuren :)
Dat staat dan nu aan :*)

Helaas waren alle winkels gesloten vandaag. Kan je mij soms een goed adresje doorgeven?

Ondertussen al gevonden hoe ik op het flash geheugen kan geraken. De stem al veranderd in een persoon die niet analfabeet is. Alleen jammer dat er geen vlamingen zijn die zich met zo dingen bezig houden. Het is altijd aangenamer een vlaamse stem te horen (voor vlamingen dan).

[ Voor 33% gewijzigd door Soundstorm op 13-08-2006 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Soundstorm schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 22:20:
[...]

Dat staat dan nu aan :*)

Helaas waren alle winkels gesloten vandaag. Kan je mij soms een goed adresje doorgeven?

Ondertussen al gevonden hoe ik op het flash geheugen kan geraken. De stem al veranderd in een persoon die niet analfabeet is. Alleen jammer dat er geen vlamingen zijn die zich met zo dingen bezig houden. Het is altijd aangenamer een vlaamse stem te horen (voor vlamingen dan).
Psst, ik ben Vlaming ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 14-08-2006 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:13

Sherlock

No Shit

Het is altijd aangenamer een vlaamse stem te horen (voor vlamingen dan).
Niet alleen voor Vlamingen hoor, bij mij staat ook Vlaamse Ulla aan ;)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

[...]
Ik ben Nederlander, maar heb ook de Vlaamse stem hoor. Vlaamse Ulla inderdaad.

hier te downloaden http://my.pdamill.com/igo/voices/v_fle_f3.zip

Gewoon als zip bestand in de map "voices" zetten, dus niet eerst uitpakken o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm
Maar Ulla is toch de stem die daar standaard op zit?? Hoeveel taalfouten die zij kan maken op een ritje van 5min kan je gewoon niet tellen op 2 handen...

En wat ik bedoelde met dat Vlamingen hun er niet mee bezig houden is dat er nog steeds geen nieuwe vlaamse stemmen gemaakt zijn, zoals Irene, Femke, Kitty,...

Momenteel gebruik ik Femke, alhoewel die veel te stil is. Ze zegt bijvoorbeeld "Binnen 200m links afslaan", alles heel duidelijk, maar "links" zegt ze veel stiller dan de rest, en dat is juist het belangrijkste...

Vandaag ook geen winkels gevonden die igo versprijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Geen idee of die er standaard bij zit, maar er zitten iig geen taalfouten in hoor.
Anki is de standaard NL-taal, en die is echt verschrikkelijk, het lijkt wel een man, en de woorden worden allemaal halfweg afgekapt. :/

• AlfaNerd
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-03-2007
Hallo hallo , ik ben een tevreden gebruiker van i-Go maar ben er nog steeds nietachter hoe ik tom tom stemmen kan gebruiken in i-Go.
Wie o wie wil of kan mij dit uitleggen ??

• Fire69
Wie zegt er dat dat kan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Zou ik ook wel willen weten, lijkt me erg mooi. Denk alleen niet dat het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Sherlock schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 08:35:
Zou ik ook wel willen weten, lijkt me erg mooi. Denk alleen niet dat het gaat werken.
Idd gaat dat niet werken. De opzet van de TomTom stemmen en I-Go stemmen verschillen wezenlijk op dit gebied. Of je moet goed overweg kunnen met autio knip en plak werk dan heb je kans dat je dit kunt maken. Maar betekend wel elke geluidje apart gaan maken. Misschien voor een druilerige winter avond, nacht,dag,week,maand,jaar.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
I-Go is toch een totaal pakket ? Je koopt het pakket en je kan hem dan toch syncen met je computer voor de file nieuws? of heb ik dat verkeerd begrepen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
"de file nieuws"? :?

Verkeersinfo bedoel je? Nope, dat gaat niet via de pc. Ze werken wel aan TMC-ondersteuning dat het gratis via de ether kan binnengehaald worden. Niet zoals TT dus, waar je het via GPRS binnenhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Je kunt wel eventueel je eigen stemmen maken: het zijn alleen maar een berg .ogg bestanden in een zipfile. Zou redelijk makkelijk moeten zijn.

Nadeel is dat het iets meer dan 100 bestanden / zinnetjes zijn en je een beetje op moet letten met je intonatie. Misschien iemand met een mooie vrouwenstem die zich geroepen voelt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• $tranger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-10 03:33
Ben er ook erg enthousiast over, voornamelijk doordat ie de huidige straatnamen duidelijk aangeeft en 99% van de tijd weet hoe hard je op een bepaalde weg of stuk weg mag rijden en daar optioneel ook waarschuwingen over geeft.

1 ding vind ik echter redelijk jammer, als je naar een stad navigeert kan je niet zoals in TomTom naar een stadscentrum navigeren. Kortom, je moet een straatnaam weten en als ik alleen ff wil weten hoe ver 2 steden globaal bij elkaar vandaan liggen heb je er niks aan. Of beeld je in dat je op vakantie bent en besluit even naar Barcelona te rijden, je geen straat kent en in een pauperwijk word gedumpt of als je dat niet doet rondjes om de stad blijft rijden :z

Ook vind ik TomTom af en toe een net wat duidelijke UI hebben, wel fijn vind ik dat er veel meer aangepast kan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Als je in dat "straat selecteren" scherm meteen rechtsonder op "klaar" drukt, navigeert ie vrolijk naar het centrum van de stad hoor... Tenminste, in de buurt van het centrum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• $tranger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-10 03:33
Wel verdomd :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Zwitserland kun je beter zelf op de borden letten. Ik navigeerde met iGo van NL naar Italie via Duitsland en Zwitserland en daar klopte de aangegeven snelheden door iGo vaker niet dan wel. In Zwitserland zijn de verkeersboetes bizar hoog, dus daar hebben we echt continue netjes de maximumsnelheid aangehouden. Je gaat voortdurend van 120 naar 100 naar 80 en weer terug, dus het is redelijk vermoeiend rijden.

De mappen in Italie zijn niet up to date, die van TomTom ook niet. Er waren een heleboel rotondes die niet op de kaart stonden. TomTom was helemaal een ramp want die stuurde me voordurend over kleine wegen waar je normaliter alleen met een 4x4 zou komen, en ik moest links af slaan in een doodlopende straat waarbij ik indien ik de orders had opgevolgd in een zwembad zou rijden.

Qua tijdsinschatting zat iGo redelijk accuraat. Ik vertrok om 8:00 uur in de ochtend en kwam om 21:00 aan in Italie op de plaats van bestemming. iGo had een inschatting gedaan van 18:00 aankomsttijd. We hebben bij elkaar wat pauzes gehouden, wat gegeten bij een Movenpick, even stil gestaan bij de grensovergangen, en de Gothard tunnel, en even stilgestaan bij de tolwegen.

Wat wel opviel was dat in Duitsland de tijd niet terugliep terwijl we met een redelijke snelheid reden. Waar mogelijk reden we zo rond de 180km/u zodat we hier de meeste tijdswinst konden pakken maar de tijd liep niet terug terwijl je dat wel zou verwachten als er een adviessnelheid van 130 aanwezig is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
In Zwitserland heb ik dat idd ook gemerkt. Alle wegen buiten de bebouwde kom worden vrolijk met 100km/h aangegeven, terwijl je maar 80 km/h mag. Was ik ff blij dat ik bij de grens goed opgelet had wat de max. snelheden waren.
Overigens heb ik in Duitsland wel wat boetes bespaard met deze optie. Je kijkt eens om je heen en voordat je het weet, rij je te hard. Veel secundaire wegen gaan daar ook dwars door dorpjes heen, zodat je regelmatig af moet remmen. Midden in zo'n dorp staat bijna gegarandeerd een snelheidscamera die van voren!!! flitst. iGo bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door JakeNL op 21-08-2006 13:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Even een vraag die misschien WM5 gerelateerd is, maar dat weet ik niet zeker. Het icoon van iGO is groter dan de andere icoontjes in mijn Vandaag scherm, is dit aan te passen zodat alles even groot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 24-10 08:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Sherlock schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:34:
Even een vraag die misschien WM5 gerelateerd is, maar dat weet ik niet zeker. Het icoon van iGO is groter dan de andere icoontjes in mijn Vandaag scherm, is dit aan te passen zodat alles even groot is?
Je kan in de instellingen van i-go (ik weet zo niet uit mijn hoofd welke, maar ik denk bij geavanceerd) kiezen voor groot-normaal of geen Today-invoer. Daar kan je wat mee spelen, en anders proberen handmatig het icoon dat i-go gebruikt proberen te verkleinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

gwystyl schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:37:
Je kan in de instellingen van i-go (ik weet zo niet uit mijn hoofd welke, maar ik denk bij geavanceerd) kiezen voor groot-normaal of geen Today-invoer.
Jep, dat was het. Instellingen -> Uitgebreid -> Opstarten & Geminimaliseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Ik heb op mijn nieuwe Asus Mypal A363N (topapparaat trouwens) geexperimenteerd met iGo 2006 en Tomtom 5.21.

Ik zou erg graag iGo willen gebruiken, want het ziet er ongelofelijk veel beter uit dan Tomtom en ik vind de interface prettig werken. Ook de stemmen (ik gebruik Irene2) vind ik prima.

Echter mis ik bepaalde functionaliteit die ik bij dagelijks gebruik erg nuttig vind:
- fatsoenlijk implementatie van POI's (flitspalen!)
- een goede schatting van reistijd: iGo geeft ongeveer 20% minder reistijd aan dan Tomtom, deze laatste is in zijn schatting erg nauwkeurig.

Hoe lelijk en langzaam in schermopbouw Tomtom, ik heb bovenstaande functionaliteit meer nodig dan eyecandy. Ik hoop dat er snel een flinke update van iGo komt, ik zou het graag als enige navigatiesysteem gaan gebruiken want gevoelsmatig bevalt het gewoon veel beter.

[ Voor 3% gewijzigd door _Oldie_ op 22-08-2006 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:29

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik heb nu dus via
http://www2.flitspaal.nl/...um.messages?p_id=40159784

op een makkelijke en mooie manier de flitspalen aan de praat te krijgen in I-go.
Voordeel is ook dat je dan de mio-skin hebt, die ik persoonlijk mooier vind. Het nadeel is wel dat die alleen in landscape werkt, en dat er geen minimize optie meer is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Sabbi schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:33:
Ik heb nu dus via
http://www2.flitspaal.nl/...um.messages?p_id=40159784

op een makkelijke en mooie manier de flitspalen aan de praat te krijgen in I-go.
Voordeel is ook dat je dan de mio-skin hebt, die ik persoonlijk mooier vind. Het nadeel is wel dat die alleen in landscape werkt, en dat er geen minimize optie meer is...
Hoe werkt dat dan precies en wat is er nog meer veranderd?

[ Voor 3% gewijzigd door _Oldie_ op 22-08-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:29

Sabbi

je denkt aan mij.

_Oldie_ schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:40:
[...]

Hoe werkt dat dan precies en wat is er nog meer veranderd?
Als je op die link klikt zie je een stap-voor-stap handleiding :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Ik krijg nog steeds wat foutmeldingen in iGo bij het inschakelen van de flitspalen. Ik ga vandaag controleren of de flitspalen en POI's werken. Ik zie wel dat op dit gebied iGo in potentie de meerdere is van Tomtom.

De flitspalen werken helaas niet, zal te maken hebben met de foutmeldingen. Ook vind ik de POI's niet zo goed: ik heb bijvoorbeeld benzinestations ingeschakeld, maar ik zie er veel te weinig. Tomtom ziet ze allemaal.

De Mio skin ziet er trouwens best goed uit.

[ Voor 38% gewijzigd door _Oldie_ op 23-08-2006 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben I-go aan het proberen. Ziet er op zich heel fraai uit. Beter dan de TomTom die ik nu al een jaar of 3 gebruik. Ik wil het best kopen maar wil zeker weten dat het werkt zonder dat ik nog eens hardware bij moet kopen. Ik heb voor de gps ontvangst de TomTom bluetooth gps geprobeerd met i-go, maar krijg dat niet aan de praat. Normaal moet het signaal worden ontvangen op COM 6. handmatig heb ik i-go op COM 6 gezet met, heb alle rates geprobeerd, maar niets te vinden. Is er iemand die dit probleem al eerder heeft gehad en een remedie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Nou, bij mij werkt het in elk geval wel met de TomTom bluetooth GPS ontvanger. Je probleem heb ik niet gehad, maar iGo is in elk geval wel compatible met de TT ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:02:
Ik ben I-go aan het proberen. Ziet er op zich heel fraai uit. Beter dan de TomTom die ik nu al een jaar of 3 gebruik. Ik wil het best kopen maar wil zeker weten dat het werkt zonder dat ik nog eens hardware bij moet kopen. Ik heb voor de gps ontvangst de TomTom bluetooth gps geprobeerd met i-go, maar krijg dat niet aan de praat. Normaal moet het signaal worden ontvangen op COM 6. handmatig heb ik i-go op COM 6 gezet met, heb alle rates geprobeerd, maar niets te vinden. Is er iemand die dit probleem al eerder heeft gehad en een remedie heeft.
Hier nog een gebruiker met de TomTom Bluetooth GPS ontvanger. Gewoon auto-detect doen en klaar. Enige wat je even moet weten is dat iGo niet zomaar je bluetooth verbinding activeerd. Dus eerst even activeren, dan iGo opstarten en gaan met de banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je mij aangeven welke instellingen je in de GPS module hebt staan. Is het gelukt met de standaard detectie of heb je zelf iets in moeten stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 14:45
Hmm... dat flitspalengebeuren moet ik ook eens gaan proberen.

Heb momenteel Igo 2006.06.30 aan het draaien, dat ziet er al een stuk fancier (ik denk meer richting mio v3) uit. TMC zit er ook al half in (dwz ik zie TMC menu's, maar ik krijg het op m'n Mio P350 met TMC receiver nog niet aan de gang). Ook zit er in deze versie in de settings een "waarschuwen voor flitspalen" knop, werkt ook nog niet helemaal, maar geeft wel aan dat ze er mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben eruit met die TomTom gps bluetooth. Blijkt dat de TomTom gps applicatie com6 blokkeerde. Heb het programma eruit gegooid en i-go ziet de gps ontvanger ineens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Vandaag tomtom 6 "gevonden" en getest!!! Eigenlijk is get gewoon tomtom met wat extra opties. De toegelaten snelheid wordt aangegeven, goede POI ondersteuning en je kan kiezen welke worden weergegeven, budies, enz... en niet als onbelangrijkste: 1 kaart van West-Europa in detail, dus nooit meer kaarten wisselen zoals bij iGO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

chundo schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 23:13:
dus nooit meer kaarten wisselen zoals bij iGO
Kaarten wisselen bij Igo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
nooit meer wisselen zoals (=gelijk) bij iGO

Maar ik moet toegeven dat het verwarrend klinkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

chundo schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 23:29:
[...]
nooit meer wisselen zoals (=gelijk) bij iGO

Maar ik moet toegeven dat het verwarrend klinkt 8)7
Hehe, op die manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag tomtom 6 "gevonden" en getest!!! Eigenlijk is get gewoon tomtom met wat extra opties. De toegelaten snelheid wordt aangegeven, goede POI ondersteuning en je kan kiezen welke worden weergegeven, budies, enz... en niet als onbelangrijkste: 1 kaart van West-Europa in detail, dus nooit meer kaarten wisselen zoals bij iGO
Dat hebben ze rap gedaan, hij wordt nog niet eens verkocht toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

1 kaart van West-Europa in detail, dus nooit meer kaarten wisselen zoals bij iGO
Ehhh...volgens mij is het nog gewoon hetzelfde, ze hebben alleen nu 1 grote kaart van West Europa...ik vermoed dat als je aan de grens van die kaart komt, je weer gewoon ouderwets moet wisselen. Er is dus niet echt veel veranderd wat dat betreft.

Ik vermoed ook dat het over de kaart navigeren zoals iGo dat doet in de huidige opzet van TomTom gewoon niet gaat zonder een belangrijk deel van de code te herschrijven. Anders hadden ze dat wel 'even' gedaan. Aan de andere kant: voor hoeveel mensen is dat over de kaart navigeren nou werkelijk belangrijk. Er zullen er best een aantal zijn, maar de meesten navigeren gewoon vanaf huis naar de AH... Bovendien kun je het probleem makkelijk oplossen door als je bv naar Parijs toe gaat te beginnen met de Pluskaart van Frankrijk. Daarmee kun je nl ook vanuit Nederland navigeren. Alleen hoofdwegen natuurlijk, maar de oprit van de snelweg kun je zelf wel vinden, niet? En op de terugweg de pluskaart van Benelux en je kunt gewoon 'over de kaart' naar huus toe.

Dus het gedoe over deze feature van iGo is voor 95% napraterij en gelul in de ruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ben ik de enige met Igo 2006.06.30 ??? (zie een paar posts hierboven)... iemand al meer succes met TMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-10 23:39
catchingfire schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:27:
Ben ik de enige met Igo 2006.06.30 ??? (zie een paar posts hierboven)... iemand al meer succes met TMC?
Ik denk het ...
Ik ben nu aan het testen met de nieuwe Tom Tom 6.
Eens kijken of ie beter is geworden, de eerste indruk is van niet, maar je weet maar nooit.

Daarnaast ga ik weer verder met i-Go want dat ziet er tot nu toe het mooiste uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

catchingfire schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:27:
Hmm, IGO updater vindt voor mij geen nieuwe versies...

Is er weer ergens een MSI package te vinden?

*oeps, ik heb deze update al... Ik heb geen opties voor TMC?? Waar vind je die?

[ Voor 11% gewijzigd door Rainmaker op 03-09-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
in het SAT-scherm staat TMC rechtsonder, daar kun je op klikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Ik heb die knop dus niet, maar ja, mijn update ging wat mis.

Misschien dat het daaraan ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
HoppyF schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:57:
Ik ben nu aan het testen met de nieuwe Tom Tom 6.
Eens kijken of ie beter is geworden, de eerste indruk is van niet, maar je weet maar nooit.
Daarnaast ga ik weer verder met i-Go want dat ziet er tot nu toe het mooiste uit.
Ik heb TT6 ook even geprobeerd maar die hadden ze net zo goed versie 5.22 kunnen noemen. Wat is daar nu in hemelsnaam zo "major" aan geupgrade om van v5->v6 te gaan?

Sterker nog, navigeren doet ie slechter dan v5.21, de A2-A67 overgang bij Eindhoven ging goed in v5.21 maar in v6 met maps of western europe gaat het weer fout, zoals vroegah.

Ook het portrait-landscape gebeuren werkt nog steeds voor geen meter. Ik gebruik iGO landscape, dat werkt gewoon goed zonder problemen, moet echter alleen voor Tomtom (5 en 6, maakt niet uit) de PDA in portrait laten staan. Tomtom moet ik in portrait starten en dan manueel naar landscape omzetten. Wat een baggerpakket.

Leuk voor backup, maar ik blijf iGO gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:11
Wat voor een PDA heb je?

Ik heb geen problemen met TT5.21 in landscape mode.
iGO ziet er trouwens beter uit in potrait IMHO. Je kunt zien dat de knoppen layout e.d. er gewoon voor gemaakt zijn.

Is TT6 Navigator nu al te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

catchingfire schreef op maandag 04 september 2006 @ 08:40:Ook het portrait-landscape gebeuren werkt nog steeds voor geen meter. Ik gebruik iGO landscape, dat werkt gewoon goed zonder problemen, moet echter alleen voor Tomtom (5 en 6, maakt niet uit) de PDA in portrait laten staan. Tomtom moet ik in portrait starten en dan manueel naar landscape omzetten.
Dit heb ik dus ook op mijn Mio P550, maar die wordt officieel ook niet ondersteund door TomTom. TT6 ziet er allemaal wel wat gelikter uit dan TT5, maar ik had meer verwacht van de overgang 5 -> 6. Maar goed, dit is allemaal offtopic omdat we in het iGo topic zitten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
My-life schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:28:
Wat voor een PDA heb je?

Ik heb geen problemen met TT5.21 in landscape mode.
iGO ziet er trouwens beter uit in potrait IMHO. Je kunt zien dat de knoppen layout e.d. er gewoon voor gemaakt zijn.
Mio P350.

Heb al meerdere mensen horen klagen dat ze om TT in landscape te draaien de PDA in portrait mode moeten laten staan, anders gaat de knoppen- en scherm-layout van Tomtom helemaal de mist in.

Oh wat ik nog vergeten was: het zoeken van een plaatsnaam. OMG wat gaat dat traag met Tomtom6+western-europe maps. En dat vanaf een Sandisk Ultra II. Je drukt op de "E" om bijvoorbeeld naar Eindhoven te gaan... nou dan freezed het hele pakket, al zoekende naar alle plaatsen in heel West Europa die met een "E" beginnen... en zo gaat het verder met "I", "N", .... dat heeft iGO toch wel een stuk slimmer opgelost.

iGO voor portrait gemaakt? Nee, denk ik niet. iGO gaat steeds meer richting landscape, dat sluit beter aan bij de PND's waarop iGO/MioMap_v3 draait. Ik heb nu iGO 2006.06.30 draaien, dat ziet er qua knoppen e.d. nagenoeg hetzelfde uit als wat erop de nieuwe Mio PND's draait.

[ Voor 20% gewijzigd door catchingfire op 04-09-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ik heb dezelfde versie van iGo als jou.
Idd is het een stuk makkelijk om eerst het land te kiezen zodat je de steden veel makkelijker uit kunt zoeken. Sowiezo werkt dat sneller met iGo.

offtopic:
kHeb je toegevoegt bij MSN Sherlock. kBen wel benieuwt naar TT6. Mss kun je wel wat laten zien ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

My-life schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:29:
offtopic:
kHeb je toegevoegt bij MSN Sherlock. kBen wel benieuwt naar TT6. Mss kun je wel wat laten zien ;) .
offtopic:
Stuur maar ff een emailtje (zie profiel), MSN heb ik al maanden niet meer opgestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-10 23:39
My-life schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:29:
Ik heb dezelfde versie van iGo als jou.
Idd is het een stuk makkelijk om eerst het land te kiezen zodat je de steden veel makkelijker uit kunt zoeken. Sowiezo werkt dat sneller met iGo.

offtopic:
Precies, het is zeker niet handig van TT 6 om alle steden van West Europa af te zoeken als je de eerste letter(s) van een plaats intypt. Logisch zou zijn eerst een voorselectie te maken van een land en daarna de plaatskeuze te laten maken. Die landkeuze zou dan "sticky" moeten zijn zodat bij een volgende zoekslag naar een plaats niet telkens om het land gevraagd wordt.
i-Go doet dat goed, TT niet.

Verder heb ik nu even met TT 6 getest, het werkt op zich stabiel maar de veranderingen zijn nihil t.o.v. versie 5. Je zou veel meer zichtbare veranderingen verwachten en die zijn er niet.
De kaarten zien er nog steeds brak uit, met blokkerige wegen alsof ze door een kleuter met een potloodje getekend zijn. Slordig en niet nodig.
i-GO bewijst dat het veel beter kan.
Nu nog even wachten tot de volgende update van i-Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Sherlock reageerd niet op ze mail. Kun jij me mss wat laten zien van TT6 HoppyF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
My-life schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:56:
Sherlock reageerd niet op ze mail. Kun jij me mss wat laten zien van TT6 HoppyF?
Hier http://www.palmclub.nl/re...S/TomTom-Navigator-6.html staat van alles over Tomtom6. En hier natuurlijk: http://www.tomtom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

My-life schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:56:
Sherlock reageert niet op zijn mail.
Je moet ook het emailadres uit mijn profiel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Quoteje van Palmclub:
De drie hoofdschermen zien er net zo uit als voorheen. Alleen de vormgeving van de iconen en andere schermelementen is licht aangepast en naar onze mening mooier geworden.
Da's volgens mij ook het enige verschil, samen met de extra's die ze ingebouwd hebben, maar waar je dus een gprs-connectie moet voor hebben.
Het lijkt wel of ze meer werk in het visuele van hun menu hebben gestoken dan in de rest van het programma 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

De kaarten zullen ook wel weer recenter en dat vind ik het belangrijkste.
Maar ontopic (is nog steeds een IGO topic :) ): Mijn ervaring tot op heden is het trage starten van IGO en ik vind de interface ook niet zo intuitief als bij TT. Misschien is het ook wel dat ik inmiddels erg gewent ben aan mijn vertrouwde TT, maar dan nog denk ik dat er nog genoeg aan te verbeteren valt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Och, zit er zo veel verschil op? Bij mij start TT in 8sec en iGO in 10sec. Op die tijd ga je niet verloren rijden denk ik. :)
Interface is idd volledig anders en da's voor jou waarschijnlijk het probleem. Moest je eerst x jaar met iGO gewerkt hebben, zei je waarschijnlijk hetzelfde over TT. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
jvdb1975 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 09:11:
De kaarten zullen ook wel weer recenter en dat vind ik het belangrijkste.
Had ik ook gehoopt maar dat is dus blijkbaar niet zo.

Met TT5.21 en benelux+ ging het A2-A67 drama bij Eindhoven goed, met TT6+westerneurope gaat het weer fout. Dus blijkbaar een oudere map.
Mijn ervaring tot op heden is het trage starten van IGO en ik vind de interface ook niet zo intuitief als bij TT. Misschien is het ook wel dat ik inmiddels erg gewent ben aan mijn vertrouwde TT, maar dan nog denk ik dat er nog genoeg aan te verbeteren valt..
Kwestie van wennen denk ik. Als je iGO 2006.06.30 installeert dan zul je zien dat het al een stuk intuitiever werkt. Maar ik moet toegeven dat TT qua user interface subliem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

catchingfire schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:00:
Kwestie van wennen denk ik. Als je iGO 2006.06.30 installeert dan zul je zien dat het al een stuk intuitiever werkt. Maar ik moet toegeven dat TT qua user interface subliem is.
Ik vind iGO wat dat betreft juist beter, maar ik denk dat dat alleen maar aangeeft hoe subjectief zoiets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Is er zo'n groot verschil tussen de 30/05 en de 30/06 versies van iGO? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltorro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-08 10:39
Hmmz, iemand enig idee of i-go ook beschikbaar is op symbian s60 versie3 (Nokia N80)??
Tnx,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Fire69 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:07:
Is er zo'n groot verschil tussen de 30/05 en de 30/06 versies van iGO? :?
en welke versie is de Mio uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Miomap v3 is een afgeleide van I-Go. Volgens mij is het niet zo dat ze iedere update van I-Go doorvoeren in Miomap. Vergelijk het met wine en cedega; ze hebben ooit een versie gepakt, die aangepast en doorontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
eltorro schreef op woensdag 06 september 2006 @ 17:48:
Hmmz, iemand enig idee of i-go ook beschikbaar is op symbian s60 versie3 (Nokia N80)??
Tnx,..
Nope

Verwijderd

Ik heb Igo 2006 ook kunnen bemachtigen.

Instaleren gaat perfect. Alleen als ik hem wil opstarten krijg ik de melding "HardwareIDerror"

Iemand enig idee hoe dit komt?
Google kan het me niet vertellen (alleen hits op vreemde talen)

Ik draai hem op een T-Mobile Mda Vario (aka qtec 9100).

alvast bedankt
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste