Dat is niet altijd waar. TT rekent heel vaak ook meteen een alternatieve route. Maar alleen als dat zinnig is. Ik heb nu al (na nauwelijks een dag) door dat routeberekenen voor iGo het zwakke punt is.thefox154 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:45:
Pluspunt is dat de navigatie bij verkeerd rijden direct een nieuwe route berekend. Tomtom laat je 10 km lang in elke straat alleen maar keren. Ook dit is een verademing.
Zijn definitie van de snelste route komt neer op de kortste afstand. Hij lijkt helemaal geen rekening te houden met het aantal kruisingen/stoplichten (volgens mij weet ie dat niet) wat dus op een route enorm vertragend werkt.
Vanmorgen bijvoorbeeld ging ik naar Den Haag (voorburg). Laat ie me door Rijswijk rijden, terwijl ik een stuk door kan jakkeren over de A13/A12, Prins Claus en dan afslag Voorburg en dan hoef ik alleen nog maar een rechte weg uit te rijden met 2 stoplichten en ik ben er. Maar nee...ik moet volgens mij zo'm 6 stoplichten passeren. Dat is niet snel. Het is het laatste stukje van de reis en het is maar een paar minuten, maar het wekt geen vertrouwen.
iGo is een leuk programma met een paar interessante features. Echter, we moeten in ons enthousiastme wél in de gaten houden waar het om gaat: routebepaling/navigatie. En precies op dat punt valt ie door de mand. Ik laat 'm 2 routes berekenen en bij beide gaat ie gewoon de mist in. TT is wat dat betreft gewoon goed/beter.
Je interface kan dan nog zó mooi zijn, en je mag dan wel een paar leuke truukjes kennen, de navigatie en routebepaling moet gewoon kloppen. Dat is de core business voor zo'n programma. Nu is het net een spellingchecker die taalfouten maakt. Useless dus.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.