• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Verkeerde licensie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerde licensie..

Denk dat dat zeker geldt voor alle Beta Testers van TT6 :(
Op PocketInfo is er al een thread gesloten, hopen dat dat hier niet gebeurt...

On-Topic:
Hoop toch echt dat er eens fatsoenlijke stemmen voor iGo uit gaan komen :)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Alleen heeft Dutch-Roel het over i-Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:53

bonetone

2B Silver Sonic

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 11:33:
....
On-Topic:
Hoop toch echt dat er eens fatsoenlijke stemmen voor iGo uit gaan komen :)
Ik heb Irene als stem, klinkt prima en duidelijk, niks mis mee hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Ik ben echt helemaal klaar met het programma. Het ziet er prachtig uit en werkt lekker snel, dat moet worden gezegd; maar de routeberekeningen zijn ZO ONTZETTEND SLECHT. Als ik naar het noorden rijd vanuit Limburg dan wil ik niet DWARS door Nijmegen gestuurd worden wat me een dik half uur extra kost. Verder geeft het systeem voor elke voor mij bekende route wel een "betere" route. De meest vage resultaten komen eruit.
Verder klopt er geen reet van de tijdschatting. Na routeberekening geeft het systeem aan dat je een uur onderweg bent, maar tegen het einde van de route kan dit al makkelijk anderhalf of 2 uur zijn. TomTom is hier VEEL beter in.
In Frankrijk hebben we gemerkt dat kaarten vaak niet kloppen. We rijden op een bochtige weg, maar I-go geeft een kaarsrechte weg aan. Ook dit was bij TomTom niet zo.
Over de stemmen is al veel gezegd maar die zijn ook een ramp natuurlijk. De standaard Nederlandse vrouwenstem klinkt als een sinds kort in Nederland woonachtige Poolse die ze van de wallen hebben getrokken. En die vent kan beter sinterklaas gaan spelen met z'n bromstem.

iGo = exit dus en nu ga ik de nieuwe TT6 testen. :P

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat de kaarten fout zijn, is toch echt niet hun fout hoor, aangezien ze hun materiaal gewoon van TeleAtlas krijgen...

Gisteren had ik trouwens het tegengestelde. Dwars door een boerengat met TT, en in de terugweg met i-Go blijkt net ernaast een grote baan te lopen langswaar i-Go me dus mooi naar huis stuurde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een kwestie van verkeerd kopieren,

ik heb hem hier ook op mijn vario met zelf flitspalen erbij.
perfekt progje daar beter dan Tom Tom

>:) >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elk pakket heeft zijn nukken, iGo dus ook. Maar wat ik wel weet, is dat er aan iGo voortdurend wordt gesleuteld en dat kan ik zo niet zeggen van TT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 14:28:
Elk pakket heeft zijn nukken, iGo dus ook. Maar wat ik wel weet, is dat er aan iGo voortdurend wordt gesleuteld en dat kan ik zo niet zeggen van TT.
Ik merk daar anders weinig van.

iGo heeft als usp's looks en snelheid, Tomtom heeft functionaliteit. Als Tomtom de grafische engine van iGo zou hebben, was dat het ultieme navigatiesysteem geweest. Tot die tijd blijf ik Tomtom gebruiken, want functionaliteit heeft toch veel meer prioriteit dan looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Fire69 schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:41:
Dat de kaarten fout zijn, is toch echt niet hun fout hoor, aangezien ze hun materiaal gewoon van TeleAtlas krijgen...

Gisteren had ik trouwens het tegengestelde. Dwars door een boerengat met TT, en in de terugweg met i-Go blijkt net ernaast een grote baan te lopen langswaar i-Go me dus mooi naar huis stuurde. :)
Wat boeit mij het als consument nou waar zijn hun kaarten vandaan halen? Ik wil gewoon een navigatieprogramma wat fatsoenlijk werkt en dat kunnen zij niet leveren. TT kan dit wel.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 14:28:
Wellicht omdat iGo nog niet fatsoenlijk werkt? TT werkt daarentegen prima en bovendien is daarvan ook net een nieuwe versie uit. Nog niet de looks van iGo maar zeker wel een goede functionaliteit.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

FaceDown schreef op zondag 10 september 2006 @ 16:23:
Nog niet de looks van iGo maar zeker wel een goede functionaliteit.
Amen! Wat heb je aan een 'mooi' product dat niet lekker werkt? Niets dus. Maar ja...roepende...woestijn...blijkbaar is er onder de nieuwe generatie computergebruikers meer belangstelling voor eye-candy dan voor functionaliteit. Maar goed, ieder het zijne natuurlijk. TT werkt voor mij prima en iGo deed dat gewoon niet. Als een product mij niet in een korte tijd er van kan overtuigen dat ie beter is, is het jammer maar helaas. Bovendien zie ik dat 'mooie' niet zo, maar dat is persoonlijk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op zondag 10 september 2006 @ 16:23:

Wellicht omdat iGo nog niet fatsoenlijk werkt? TT werkt daarentegen prima en bovendien is daarvan ook net een nieuwe versie uit. Nog niet de looks van iGo maar zeker wel een goede functionaliteit.
Jij hebt een routeberekening die op zijn minst vreemd is en opeens werkt heel iGo niet fatsoenlijk, je kunt ook overdrijven. Dan gebruik je TomTom niet vaak genoeg want ook daar ben ik vaak genoeg vreemde routes tegengekomen, ik kan me er zo nog heel wat herinneren waarbij ik eventjes perplex stond.

Er valt genoeg te verbeteren aan iGo, zoals eerder vermeld; poi notificatie, algoritmes voor berekeningen, 20m achterlopen op gps posities, berekeningen tijd, voices, enzovoorts. Daarom komen de makers ook eind september met een nieuwe versie waarin een hoop verbeterd of opgelost is, oja .... gratis.

Bij TomTom is het niet eens meer mogelijk om een upgrade te kopen, daarmee laten ze hun vaste klantenkring als een blok vallen. De enige manier om een map update te krijgen voor versie 5 is het downloaden van illegale updates. Bij iGo worden gewoon gratis map updates uitgebracht via de iGo updater, daar moet je bij TomTom grof voor betalen.

TomTom is door de jaren heen meer en meer ontdaan van functionaliteit waar je wat aan hebt, de support is schandalig, en de gebruikers worden ingezet als testers (6.12 en 6.14 zorgden ervoor dat een groot deel van de PNA's niet meer functioneerden). Meer informatie hierover vind je op mijnnav.nl, TomTom heeft het voor een groot aantal gebruikers echt goed verpest.

Uiteraard moet je zelf weten wat je wilt gebruiken, maar om nu te zeggen dat iGo niet functioneerd op basis van een enkele vreemde route, tja.. is dat een reeele maatstaaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Die ene vreemde route was maar een voorbeeld. Ik kan hier nog niet naar het volgende dorp navigeren over de hoofdweg of mevrouw iGo denkt een snellere route te hebben (not). TT weet wel zo goed als altijd de meest logische weg te kiezen. Er klopt gewoon geen ruk van die algoritmes. En dat blijkt ook wel gezien de schatting van reisduur totaal niet klopt. Bij TT zijn de algoritmes een stuk beter en hier klopt die schatting wel heel goed (uitgezonderd files etc). Volgens mij gaat iGo er vanuit dat je continu 120, 80 of 50 rijdt. Van stoplichten, zebrapaden, kruisingen etc heeft het systeem nog nooit gehoord.

Mensen die iGo wel prettig vinden moeten het gewoon blijven gebruiken. Maar ik kan het met mijn werk echt niet permitteren om een half uur te laat te komen omdat mijn navigatiesysteem me ergens dwars door een stad stuurt met 30 stoplichten, als ik er ook in 10 minuten omheen had kunnen rijden.

Een ander voorbeeld overigens; via TT naar een lokatie in Doetinchem gereden. Ik word er netjes bij Doetinchem oost (3e afslag vanuit het zuiden) afgestuurd, rij nog +- 1 KM en ik arriveer. De keer erop rijd ik met iGo. Ik moet er een afslag eerder af en rijdt vervolgens DWARS door Doetinchem met tig rotondes en stoplichten om vervolgens te arriveren. 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door FaceDown op 10-09-2006 18:20 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 17:50:
Er valt genoeg te verbeteren aan iGo, zoals eerder vermeld; poi notificatie, algoritmes voor berekeningen, 20m achterlopen op gps posities, berekeningen tijd, voices, enzovoorts.
Ehhh...zijn dat niet de essentiële dingen van een navigatieprogramma?
Bij TomTom is het niet eens meer mogelijk om een upgrade te kopen, daarmee laten ze hun vaste klantenkring als een blok vallen.
De vloek van de beursnotering. Niet goed te praten, maar dat gebeurt nu eenmaal als een bedrijf geld wil verdienen. Alles gratis weggeven werkt ook niet. Is heel tegenstrijdig, maar het vinden van een balans tussen die 2 is heel lastig. MS doet hetzelfde en daar betalen ze voor door de illegale versies. Verwacht niet dat iGo altijd zo lekker makkelijk blijft overigens. Du moment dat 'iedereen' 'm heeft, valt er weinig meer aan je omzet te doen. Wie koopt dan nog je producten. Dus moet je dit soort dingen gaan doen. Helaas...
TomTom is door de jaren heen meer en meer ontdaan van functionaliteit waar je wat aan hebt
Ik meen me te herinneren dat ze een keer zeiden dat ze op een gegeven moment zaken toe hadden gevoegd waar een boel gebruikers geen raad mee wisten. Het lastige is dat hier op Tweakers het overgrote deel van de bezoekers enig verstand van zaken hebben en het leuk vinden om te spelen met opties en steeds maar weer prutsen met instellingen. Mijn moeder niet; die wil iets dat heel duidelijk en simpel is. Tenslotte heb je zo'n ding om van a naar b te gaan en hoe boeit haar niet zo. Of het schermpje nou mooie roze randjes heeft is ook niet belangrijk. TT zei dat de vele opties door de doelgroep (massamarkt) als verwarrden werd ervaren. Ik moet zeggen dat ik het idd erg goed vind dat TT makkelijk met de wijsvinger te bedienen is. Alles lekker groot en duidelijk. Dat dat ten koste gaat van opties die ik eigenlijk ook niet mis vind ik niet zo erg. Wat ie moet doen, doet ie goed. En de dingen die ik 'mis' zitten toch niet in iGo. Een aantal zaken zou ik zelf ietsje anders doen, maar dat zijn tweaks die waarschijnlijk erg persoonlijk zijn.

Voorlopig merkte ik vandaag dat TT minimaal één kleine verbetering in de routeberekening heeft gestopt. Een route de stad uit, waarvoor ie eerst altijd een kleine omrij-actie deed (scheelt misschien maar 10 meter hoor, niets ernstigs) doet ie nou goed/logischer. Maar ik denk dat je dat soort zaken altijd blijft houden. Zo'n programma 'ziet' een kaart en een route heel anders als wij natuurlijk. De korte test die ik deed met iGo leverde een bijna 100% score op vwb 'foute' routes. Bijna elke route die ik 'm liet doen, pakte hij een discutabele route. In de categorie 'compleet om het centrum heen rijden' en 'een afslag eerder om door een stadcentrum heen te rijden, wat 15 stoplichten extra oplevert'. Dus ja...je snapt dat ik dan niet enthousiast kan worden.

Zowel TT als iGo heb ik in de 'evaluatieversie' uitgeprobeerd. Ik denk dat ik TT maar ga kopen. Die €99 klinken wel goed.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenEye
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 23:08
Ik ben de IGO en de TT6 tegelijk aan het testen.
Beiden op een MIO 168. (Krijg af en toe wel gekke gezichten van mensen die naast me staan die 2 PDA's op mijn vooruit zien. :P )

Daarbij vindt ik TT6 voorlopig de betere qua funtionaliteit.
Igo ziet er grafisch gelikter uit.

IGO maakt wel meer domme foutjes veel hiervan zijn al diverse keren gepost dus die noem ik nu niet op.
Als je bijv. op de snelweg A4 rijdt van knooppunt Benelux richting A20 (Schiedam) dan krijg je voor de Beneluxtunnel een wegsplitsing van 4 rijstroken naar 2x2 rijstroken.
IGO blijft erop hameren dat ik perse op de linkerbaan moest rijden terwijl dat geen ene moer uitmaakt. Beide wegen komen na de tunnel weer bij elkaar.
Voor TT6 maakt het niet uit want die ziet het als 1 weg en geeft pas later (na de Beneluxtunnel) aan of je links danwel rechts moet aanhouden.

TT6 heeft voorlopig nog geen fout gemaakt,hij zette mij iedere keer voor de juiste deur.
IGO heeft blijkbaar ook nog niet alle huisnummers in hun database staan.
Tot 5x toe van de pak um beet 15 tests zou ik zelf moeten zoeken naar het juiste huisnummer. (best lastig als die straat nou net 4 km lang is.)

Overigens kan ik niet meer de functie vinden om de kaart van TT6 90 graden te kantelen.
Is deze funtie eruit gesloopt? Want in TT5 zat dat er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik i-Go flink in Corsica uitgetest en in vergelijking met TT 5.21 maakt i-Go heel wat meer fouten in de routeberekening. Wat me vooral opvalt is dat i-Go moeite heeft met kleine gehuchten en gewoon geen idee meer heeft waar je je precies bevindt, waardoor je dus geen ene ruk meer hebt aan het hele navigatiegebeuren. Daarnaast is me opgevallen dat als je je verrijdt, i-Go gewoon een alternatieve route berekend en je zonder problemen 60km laat omrijden, in plaats van je te vragen om zo snel hoe mogelijk om te keren.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
GreenEye schreef op maandag 11 september 2006 @ 07:18:

IGO maakt wel meer domme foutjes veel hiervan zijn al diverse keren gepost dus die noem ik nu niet
Overigens kan ik niet meer de functie vinden om de kaart van TT6 90 graden te kantelen.
Is deze funtie eruit gesloopt? Want in TT5 zat dat er wel in.
Het kantelen moet nu via je OS volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ralph Smeets schreef op maandag 11 september 2006 @ 08:32:
Ik i-Go flink in Corsica uitgetest en in vergelijking met TT 5.21 maakt i-Go heel wat meer fouten in de routeberekening. Wat me vooral opvalt is dat i-Go moeite heeft met kleine gehuchten en gewoon geen idee meer heeft waar je je precies bevindt, waardoor je dus geen ene ruk meer hebt aan het hele navigatiegebeuren. Daarnaast is me opgevallen dat als je je verrijdt, i-Go gewoon een alternatieve route berekend en je zonder problemen 60km laat omrijden, in plaats van je te vragen om zo snel hoe mogelijk om te keren.
Je hebt in de opties toch aangevinkt dat omkeren toegestaan is, veronderstel ik?
SandeR schreef op maandag 11 september 2006 @ 08:34:
[...]

En dat zou ik dus dikke crap vinden aangezien ik niet zinnens ben om iedere keer mijn scherm te gaan kantelen voor dat ik TT wil opstarten... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
FaceDown schreef op zondag 10 september 2006 @ 13:26:
Ik ben echt helemaal klaar met het programma. Het ziet er prachtig uit en werkt lekker snel, dat moet worden gezegd; maar de routeberekeningen zijn ZO ONTZETTEND SLECHT. Als ik naar het noorden rijd vanuit Limburg dan wil ik niet DWARS door Nijmegen gestuurd worden wat me een dik half uur extra kost. Verder geeft het systeem voor elke voor mij bekende route wel een "betere" route. De meest vage resultaten komen eruit.
Hahaha... ik heb PRECIES hetzelfde meegemaakt. Al rijdend op de A73 dacht ik.. hmm.. nu al eraf.. maar ik vertrouwde op iGO... en vervolgens zat ik midden in de ellende van hartje Nijmegen... en deed ik ruim een half uur langer erover om op m'n bestemming aan te komen.

Wat me later opviel is dat ik de route-slider op ECONOMISCH had staan. Die heb ik maar meteen op "SNELSTE" gezet, ik weet echter niet of dat wat uithaalt want dezelfde weg heb ik niet nog een keer gereden. Ik denk dat iGO het zichzelf te moeilijk maakt om en deze slider en ook nog een "hoe hard moet ik nadenken voor het plannen" slider aan te bieden aan de gebruiker.

Verder heb ik in na een een paar maanden iGO'en nog geen problemen gehad eigenlijk. Ik draai een recente versie (2006.06.30) en heb nog niet 1 vastloper gehad. Dat was met TT5.x wel anders.

Wat betreft TT6 en landscape mode.. wat een bagger inderdaad. Dat knopje zit nu niet meer in het menu. Ik heb 1 hardware-knopje op m'n pda (mio p350) waarmee ik het scherm kan kantelen. Dat werkt enigszins maar is wel erg irritant en on-professioneel. Ik moet ook regelmatig m'n PDA soft-resetten (erg handig is dat onderweg) omdat TT6 weer zo nodig compleet "de weg kwijt is" (met z'n screen- en button-layout). Even m'n pda aan m'n vriendin ofzo meegeven en haar met Tomtom de weg opsturen is in ieder geval totaal geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TomTom 6 die jullie allemaal gebruiken is illegaal en niet de definitieve versie want die komt pas begin oktober. Dus dat het vastloopt is dat niet zo raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:50:
De TomTom 6 die jullie allemaal gebruiken is illegaal
Oh....vandaar... :o
En die iGo niet dan? Volgens mij gebruikt de meerderheid hier de 'trial' versie van een of andere Torrent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenEye
  • Laatst online: 10-09 23:08
SandeR schreef op maandag 11 september 2006 @ 08:34:
[...]

Kan je mij dat uitleggen hoe je dat dan doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:29:
[...]

Oh....vandaar... :o
En die iGo niet dan? Volgens mij gebruikt de meerderheid hier de 'trial' versie van een of andere Torrent...
Nee, maar dat kan wel betekenen dat de functionaliteit die je gebruikt niet vergelijkbaar is met de final version. (in theorie ... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 11 september 2006 @ 16:29:
Ook waarschijnlijk maar de iGo versie is af, de illegale versie van TomTom die nu door mensen gebruikt wordt is niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:48:
[...]
Nee, maar dat kan wel betekenen dat de functionaliteit die je gebruikt niet vergelijkbaar is met de final version. (in theorie ... ;) )
Zou zomaar kunnen. Alleen werken de Go apparaatje ook al met 6, en ik vermoed dat ze dezelfde codebase gebruiken. Dus hooguit wat memory tweaks en bugjes...

Hoewel ik er zelf vrolijk aan meedoe, maar ik denk dat we de TT discussie moeten voortzetten in een of andere TT thread, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 15:50:
De TomTom 6 die jullie allemaal gebruiken is illegaal en niet de definitieve versie want die komt pas begin oktober. Dus dat het vastloopt is dat niet zo raar...
Heb ik gezegd dat ie vast loopt? Neen. Ik heb alleen gezegd dat de landscape ondersteuning die in 5.xx al BAGGER was nu nog slechter geworden is.
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:49:
Ook waarschijnlijk maar de iGo versie is af, de illegale versie van TomTom die nu door mensen gebruikt wordt is niet af.
Wat heet "af"... het iGO team is nog druk in de weer om "iGO 2006" te verbeteren.

[ Voor 27% gewijzigd door catchingfire op 12-09-2006 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je als team weet dat er nog een hoop kan verbeteren aan je product, dan heb je bij mij een streepje voor. Dat geeft mij het gevoel, dat ik te maken heb met een gepassioneerd team dat de intentie heeft hun product het beste te maken. Ik heb dat niet meer met TomTom eerlijk gezegd, ik weet niet hoe anderen daar over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik vind deze upgrade van TT (tot nu toe, nog niet veel getest) compleet overbodig.
Voorbeeldje: hun mappen zien er nog steeds uit alsof ze door een kleuter getekend zijn, maar de balkjes in de gps-status hebben nu wel een mooi gradientje meegekregen.
Imo steken ze hun tijd in de verkeerde dingen.
De functionaliteit is al bijna perfect (behalve die bagger-rotatie nu! |:( ), waarom doen ze dan nu eens niks aan het uiterlijk waar het echt nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik antwoord gewoon op een vraag hoor... :/
Willen we in dit topic eens mijn posts en jouw posts tellen (die echt over iGO gaan)? ;)

[ontopic]
Ik heb net geprobeerd om te updaten van de 30/05 naar de 30/06-versie maar die updater geeft steeds Code 0 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
En dat zou ik dus dikke crap vinden aangezien ik niet zinnens ben om iedere keer mijn scherm te gaan kantelen voor dat ik TT wil opstarten... |:([/quote]

Ik heb via mortscript een knop gemaakt en dan start ik tomtom en vjobilus (om mij bleutooth open te zetten). Zelf ken ik er niet veel van, ik heb het van 1-2tje in het Qtek 9100 topic, maar volgens mij moet het mogelijk zijn om het scherm te kantelen en tomtom te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Fire69 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:06:
Ik antwoord gewoon op een vraag hoor... :/
Willen we in dit topic eens mijn posts en jouw posts tellen (die echt over iGO gaan)? ;)

[ontopic]
Ik heb net geprobeerd om te updaten van de 30/05 naar de 30/06-versie maar die updater geeft steeds Code 0 :/
Heb je een gekochte versie?
Ik heb mijn gevonden versie eens geupdate en toen ging het mis... Daarom maar terug tomtom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
chundo schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:33:
En dat zou ik dus dikke crap vinden aangezien ik niet zinnens ben om iedere keer mijn scherm te gaan kantelen voor dat ik TT wil opstarten... |:([/quote]

Ik heb via mortscript een knop gemaakt en dan start ik tomtom en vjobilus (om mij bleutooth open te zetten). Zelf ken ik er niet veel van, ik heb het van 1-2tje in het Qtek 9100 topic, maar volgens mij moet het mogelijk zijn om het scherm te kantelen en tomtom te starten.
Bluetooth doet hij volgens mij automatisch (TT that is, iGO niet), dus enkel het kantelen zou moeten gebeuren. Daarvoor heb ik wel een progje, als dat werkt met dat vjobilus (hoe komen ze in godsnaam om die naam :/ ), zou dat wel handig zijn, maar belachelijk dat het zou moet...
chundo schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:35:
[...]

Heb je een gekochte versie?
Ik heb mijn gevonden versie eens geupdate en toen ging het mis... Daarom maar terug tomtom...
iGO gekocht? Wat denk je zelf? :)
De vorige update ging bij mij ook fout, maar dat was door een verkeerde licensie.
Nu wil hij gewoon helemaal niet updaten! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Fire69 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:46:
iGO gekocht? Wat denk je zelf? :)
De vorige update ging bij mij ook fout, maar dat was door een verkeerde licensie.
Nu wil hij gewoon helemaal niet updaten! :(
Tsja...als je zo slim bent om gekraakte programma's op de normale manier te updaten...wat moeten we dán nog zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Fire69 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:46:
[...]

Bluetooth doet hij volgens mij automatisch (TT that is, iGO niet), dus enkel het kantelen zou moeten gebeuren. Daarvoor heb ik wel een progje, als dat werkt met dat vjobilus (hoe komen ze in godsnaam om die naam :/ ), zou dat wel handig zijn, maar belachelijk dat het zou moet...
vjvolubilis dient om de audio over bleutooth te laten gaan, zo heb ik de stem van tomtom over mijn carkit. Ik heb met mortscript een commando zodat als ik tomtom opstart hij vjvolubilis ook aan zet en als ik tomtom afsluit ook weer automatisch aanzet. Het werkt perfect, en lijkt mij dus ook mogelijk om te kantelen. Hier is een link naar een ander topic waar het wordt uitgelegd. als je de snelkoppeling van vjvolubilis vervangt door die van het scherm te draaien zou het volgens mij moeten werken.
HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
mphilipp schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:29:
[...]

Tsja...als je zo slim bent om gekraakte programma's op de normale manier te updaten...wat moeten we dán nog zeggen?
Mag ik even zeggen dat ik jou nogal vaak negatief vind overkomen? :)

Vorige update ging gewoon goed, maar ik kon de kaarten niet meer gebruiken omdat ik een licensie had voor de verkeerde kaarten.
Aan iGo is niks 'gekraakt', het is gewoon een licensie van iemand anders die gebruikt wordt.
Aangezien ik het licensie-bestandje gebruik van iemand anders hier, en ik die nog niet heb zien klagen dat het bij hem niet werkt, gok ik dus dat het probleem bij mij iets anders is.

Willen we even een poll houden wie iGo legaal gebruikt hier? En dan kijken bij wie de update wel gaat? Wees er maar zeker van dat 99% hier niet legaal is, maar toch kunnen ze updaten.

Heeft er dus niks mee te maken...
chundo schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:10:
[...]

vjvolubilis dient om de audio over bleutooth te laten gaan, zo heb ik de stem van tomtom over mijn carkit. Ik heb met mortscript een commando zodat als ik tomtom opstart hij vjvolubilis ook aan zet en als ik tomtom afsluit ook weer automatisch aanzet. Het werkt perfect, en lijkt mij dus ook mogelijk om te kantelen. Hier is een link naar een ander topic waar het wordt uitgelegd. als je de snelkoppeling van vjvolubilis vervangt door die van het scherm te draaien zou het volgens mij moeten werken.
HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 12
Zal inderdaad wel werken. Maar vind jij die manier van werken handig?

Maar zoals hier al vermeld werd, de TT die nu rondgaat is nog niet definitief en misschien omdat het ook voor de Go's gemaakt is, waar dus niet moet gekanteld worden, is die optie nog niet toegevoegd.
Dat hoop ik, anders gaan ze van veel mensen klachten krijgen.

Verwijderd

Omtrend de Bluetooth, er zijn op het forum van de iGo developers dezelfde vragen gesteld, maar op de een of andere manier is automatisch je bluetooth aanzetten een niet gewenste functionaliteit volgens een aantal bezoekers. Van de developers is er nog geen antwoord teruggekomen.

Ik zou het wel handig vinden als je gewoon in je preferences een optie kunt aanvinken "Enable bluetooth on startup".

• seppevs
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10-2024
GreenEye schreef op maandag 11 september 2006 @ 07:18:
Ik ben de IGO en de TT6 tegelijk aan het testen.
Beiden op een MIO 168.
Huh? Ik had gehoord dat TomTom 6 enkel op WM2005 draait? En een Mio168 draait WM2003 dacht ik. Draait TT6 dan toch op WM2003? Laat me zeker iets weten, want ik ben hier heel nieuwsgierig naar.

Ik heb zelf ook momenteel iGO draaien op mijn mio168. De kaarten zien er mooi uit, maar ik vind TomTom handiger in gebruik. Ik heb nog niet echt veel gereden met iGO, dus over route-efficiëntie kan ik nog niet veel zeggen momenteel.

[ Voor 37% gewijzigd door seppevs op 13-09-2006 12:33 ]

• Fire69
Draait gewoon op WM2003 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 13-09-2006 12:39 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Fire69 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:50:
[...]
It's a free country... ;)

Ik merk dat met het verstrijken van de jaren mijn geduld met slimmerikken afneemt. Vaak doen mensen zonder iets zeker te weten de meest glasharde beweringen (vooral hier op twiekers) en doen ontzettend slim en alwetend terwijl ze het niet eens gecontroleerd hebben. En aangezien hier op t.net met een dubbele moraal wordt gewerkt, hou ik me niet meer in tegenwoordig. Want aan de ene kant wordt je als n00b keihard in de hoek gezet als je een 'domme' vraag stelt en staat er in de etikette dat er het een en ander van een twiekert wordt verwacht, maar als je iemand daar dan op aanspreekt is het ineens niet goed. Vandaar dus. Ik verwacht veel van de tweakers...

Maar je kunt het ook allemaal met een korrel zout nemen. Ik neem mezelf ook niet altijd serieus. ;)

[bovenstaande wil niet zeggen dat ik jou specifiek in de categorie slimmerikken plaats, ik probeer alleen te verklaren waarom ik af en toe lekker kort door de bocht ga]

• Fire69
Laat ons maar allebei de 'slimmerik' uithangen, en gewoon lekker over iGO (en niet TT! :P ) verder gaan hier. :)

• chundo
Fire69 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:50:
[...]

Vorige update ging gewoon goed, maar ik kon de kaarten niet meer gebruiken omdat ik een licensie had voor de verkeerde kaarten.
Aan iGo is niks 'gekraakt', het is gewoon een licensie van iemand anders die gebruikt wordt.
Aangezien ik het licensie-bestandje gebruik van iemand anders hier, en ik die nog niet heb zien klagen dat het bij hem niet werkt, gok ik dus dat het probleem bij mij iets anders is.

Willen we even een poll houden wie iGo legaal gebruikt hier? En dan kijken bij wie de update wel gaat? Wees er maar zeker van dat 99% hier niet legaal is, maar toch kunnen ze updaten.

Heeft er dus niks mee te maken...

[...]

Zal inderdaad wel werken. Maar vind jij die manier van werken handig?

Maar zoals hier al vermeld werd, de TT die nu rondgaat is nog niet definitief en misschien omdat het ook voor de Go's gemaakt is, waar dus niet moet gekanteld worden, is die optie nog niet toegevoegd.
Dat hoop ik, anders gaan ze van veel mensen klachten krijgen.
Het is een kwestie van 1 keer instellen en het is gefixt.
Ik heb nu 2 snelkoppelingen om tomtom op te starten, met en zonder AG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk het verschil tussen I-Go en Miomap v3? Ik heb namelijk altijd het navigatieprogramma MioMap v2 gebruikt en ben daar zeer tevreden over als ik het vergelijk met de nieuwe I-Go/v3. MioMap v2 zegt met navigeren dat ik de bijv de A2 moet blijven volgen en dit ben ik bij Ig0 2006/v3 nog niet tegengekomen(het bord komt wel in beeld maar geen gesproken tekst). Ik wil wel overschakelen naar een nieuwere versie omdat v2 nogal verouderd is kwa map-updates en er naar mijn weten nergens een map-update voor deze versie v2 te krijgen is. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
v2 was Navigon, v3 is iGO. Da's alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft Navigon een nieuwe versie van de v2 of updates voor v2? Blijf het toch jammer vinden dat de spraak in v3/Igo2006 er in vergelijking met v2 erop achteruit is gegaan. Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op zondag 17 september 2006 @ 12:48:
v2 was Navigon, v3 is iGO. Da's alles.
MioMap is anders dan I-Go, er is namelijk op verzoek van Mio op een aantal punten gesleuteld. Zo vind je in Mio map bijvoorbeeld niet de GPS positie op je kaart terug, wel in I-Go. Zo zijn er nog een aantal zaken die anders zijn in Mio map, afgezien van de andere interface.

Overigens heb ik afgelopen weekeinde naar Belgie genavigeerd met TomTom. Nadat op meerdere punten er geen aanwijzingen kwamen uit TomTom en ik dus afslagen heb gemist, zeker in Brussel was het een ramp. Iedereen die wel eens in Brussel heeft gereden weet dat het daar een enorme chaos is, en dan moet je gewoon direct weten waar je naartoe wil. Ik heb van frustratie maar i-Go opgestart, en die klaarde de klus wel. Hoor liever meer aanwijzingen dan totaal geen aanwijzingen.

Zo ook de splitsing in Nederland van de A50 naar de A59, TomTom houdt zijn mond waardoor je de weg volgt naar links en daarmee dus verkeerd gaat rijden. I-Go zegt tenminste nog dat je de andere baan moet nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 14:16:
[...]

MioMap is anders dan I-Go, er is namelijk op verzoek van Mio op een aantal punten gesleuteld. Zo vind je in Mio map bijvoorbeeld niet de GPS positie op je kaart terug, wel in I-Go. Zo zijn er nog een aantal zaken die anders zijn in Mio map, afgezien van de andere interface.
Ok, maar de basis is toch iGo, right? :)
Overigens heb ik afgelopen weekeinde naar Belgie genavigeerd met TomTom. Nadat op meerdere punten er geen aanwijzingen kwamen uit TomTom en ik dus afslagen heb gemist, zeker in Brussel was het een ramp. Iedereen die wel eens in Brussel heeft gereden weet dat het daar een enorme chaos is, en dan moet je gewoon direct weten waar je naartoe wil. Ik heb van frustratie maar i-Go opgestart, en die klaarde de klus wel. Hoor liever meer aanwijzingen dan totaal geen aanwijzingen.

Zo ook de splitsing in Nederland van de A50 naar de A59, TomTom houdt zijn mond waardoor je de weg volgt naar links en daarmee dus verkeerd gaat rijden. I-Go zegt tenminste nog dat je de andere baan moet nemen. :)
Wat me gisteren opviel toen ik effe TT aan het testen was:
Iedereen hier zeurt over de vele aanwijzingen van iGO, 800 meter, 300meter, ga nu rechts.
TT doet gewoon: verderop rechts, binnen 400 meter rechts, ga nu rechts. Dus volgens mij scheelt het eigenlijk niks. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De basis is inderdaad i-Go.

Qua aanwijzingen, op zich hebben de mensen wel een punt, i-Go geeft echt veel aanwijzingen en niet altijd voegen ze iets toe, maar wat ik wel belangrijk vind is dat er aanwijzingen komen op het moment dat bijvoorbeeld wegen zich splitten, of dat er punten zijn waarop het mogelijkerwijs kan zijn dat de richting die je moet volgen niet duidelijk is.

Van beide pakketten zitten er ook aanwijzingen in waar je echt niets mee kan, meerdere keren snel achter elkaar melden dat je rechtsaf moet, of "ga de snelweg op" terwijl je geen andere kant op kan. Voor beide pakketten is hier nog een hoop aan te verbeteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ik echt mis is gewoon een uitspraak zoals "Ga rechts af en blijf de A2 volgen" en "blijf de linkerbaan aanhouden", ik snap niet waarom MioMap v2 het enige navigatieprogramma voor de PPC is die zulke uitgebreide aanwijzing geeft, kheb TomTom 6 en Igo2006 uitgebreid getest en heb dit niet 1x gehoord. Vind het spijtig dat er voor v2 geen updates te krijgen zijn. Ook kwa uiterlijk vind ik v2 veel overzichtelijker en duidelijker dan Igo/TomTom. Weet er iemand of Miomap v3 wel zulke uigebreide aanwijzingen geeft want deze heb ik nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En als je nu gewoon een nieuwe versie van Navigon zou zoeken? Da's dus de echte opvolger van Miomap v2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze eens proberen: Navigon MobileNavigator 5 . Ben benieuwd hoe deze is, versie 6 komt schijnbaar pas in de herfst uit.................Of is er misschien al iemand die ervaring heeft met dit navigatieprogramma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Wat zijn jullie eigenlijk voor gebruikers vraag ik me af? Volgens mij zijn de meesten in dit topic namelijk gadget freaks, die graag willen dat hun gadget er goed uit ziet. iGo ziet er namelijk goed uit. Volgens mij zit er niet 1 persoon in dit topic die voor zijn werk veel op de weg zit en daarvoor iGo gebruikt. Als vertegenwoordiger oid zou ik echt niet op iGo vertrouwen, gezien de haast altijd onlogische berekeningen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:14:
Wat zijn jullie eigenlijk voor gebruikers vraag ik me af? Volgens mij zijn de meesten in dit topic namelijk gadget freaks, die graag willen dat hun gadget er goed uit ziet. iGo ziet er namelijk goed uit. Volgens mij zit er niet 1 persoon in dit topic die voor zijn werk veel op de weg zit en daarvoor iGo gebruikt. Als vertegenwoordiger oid zou ik echt niet op iGo vertrouwen, gezien de haast altijd onlogische berekeningen.
Afgelopen jaar zat ik op 75.000 km, dus ik kan wel zeggen dat ik redelijk wat kilometers maak naar klanten.

En i-Go ziet er niet alleen goed uit, het beschikt ook nog eens over actuele mappen, en geeft me instructies op het moment dat ze ook daadwerkelijk nodig zijn.

Verder vind ik de planning en overall map functies van i-Go stukken beter en sneller werken dan die van TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al enige tijd TT6 op mijn pda (Asus mypal A716) zonder problemen overigens,heb sinds kort iGo geinstalleerd vanaf mijn sd-kaart wat allemaal vlot verliep,echter na de keuze van het land en de taal,loopt ie vast met de melding 'kaart initialisatiefout' weet iemand hoe dit op te lossen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:39:
[...]
Verder vind ik de planning en overall map functies van i-Go stukken beter en sneller werken dan die van TomTom.
Grappig. Van de 3 keer dat ik aan iGo heb gevraagd om me ergens heen te brengen laat ie me 3 keer bigtime omrijden. Toevallig de 3 foute routes uitgekozen? Ik weet het niet.

Bovendien heb ik gemerkt dat TT6 zijn toch al redelijk goede routebepalingsalgoritmes (scrabble!) verder heeft verbeterd. Ik merkte dat ie in 2 gevallen een iets betere route nam. Het scheelde hierbij niet echt veel, eentje was in de binnenstad waar ie me maar liefst 10m liet omrijden. Nu pakt ie een logischere weg (die ie op de terugweg altijd wél pakte).

Oude kaarten is een non-argument. Dat ligt nl niet aan TT of iGo maar aan de leverancier én aan het moment van aankoop. Bij een nieuwe versie van TT hebben die weer de meest actuele kaarten. Ze kunnen niet elke week met een update komen. Bovendien heb ik zelfs een keer stafkaarten van onze eigen meetkundige dienst gehad waar een wijk in Gorinchem die er toch al zeker 5 jaar lag ontbrak. En zo oud en/of verouderd zijn de kaarten van TT niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de kaarten zijn oud, meer als een jaar al. Er werden voor v5 ook geen updates meer uitgebracht, nogal logisch ook omdat je al je klanten over wil hebben naar v6. Is dat netjes tegenover je huidige klanten, nee niet echt. De kaarten waren alleen in het illegale circuit te krijgen maar niet voor de legale gebruiker.

Ik verwacht niet dat updates gratis zijn, van geen enkel pakket. Maar ik verwacht wel dat er redelijke tarieven voor worden gevraagd, en dat ze er ook daadwerkelijk komen.

Over het planningsgedeelte. Wat ik zo fijn vindt aan het iGo gedeelte, is dat je gewoon op een heel snelle wijze een gebied kunt selecteren en daar de dichtsbijzijnde parkeergarage kan kiezen. Het meeste is ook met TomTom mogelijk, maar TomTom heeft niet veel aandacht geschonken aan het werken met een overzichtskaart, en dat heeft iGo duidelijk wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 12:55:
[...]
Er werden voor v5 ook geen updates meer uitgebracht, nogal logisch ook omdat je al je klanten over wil hebben naar v6. Is dat netjes tegenover je huidige klanten, nee niet echt.
Klopt. Zoiets heb ik al eerder gezegd. En iGo zal precies diezelfde kant uit gaan als ze geld willen blijven verdienen. Je moet je product nooit tè perfect maken, anders update niemand meer. Helaas is dat niet zo sympathiek. Maar iGo gaat uiteindelijk diezelfde weg op, mark my words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bascy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 21:06
Is er niets meer te vertellen over iGo?

Er isklinks en rechts sprake van een nieuwe update in de loop van het jaar ... weet iemand hier iets van?

gr
Bascy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Bascy schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:50:
Is er niets meer te vertellen over iGo?

Er isklinks en rechts sprake van een nieuwe update in de loop van het jaar ... weet iemand hier iets van?

gr
Bascy
Hij is te veranderen naar Mio Map v3, waardoor flitspalen actief worden. Voor meer info, kijk op het forum van www.flitspaal.nl waar de flitspalen ook te downloaden zijn. Zou mooi zijn als hier ook een actievere discussie zou ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 20:04
Er is nu eindelijk een goede oplossing, Miomaps v3.2 voor de PDA.
Daarin ook flitspalen, snelheidswaarschuwingen, TMC enz.

Natuurlijk met de oude vertrouwde "i-Go" look en feel, want het is tenslotte een product van i-Go.
Ik ben er nu mee aan het testen en het ziet er goed uit.
Beter dan het geknutsel van hybride i-Go/Mio door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

HoppyF schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:46:

Natuurlijk met de oude vertrouwde "i-Go" look en feel, want het is tenslotte een product van i-Go.
Zit daar nu wel een goede routeberekening in, of is deze net zo beroerd als die van iGo? Geeft het systeem de aankomsttijd ook nauwkeurig weer? TT doet dit erg goed en iGo erg slecht.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Is er dan ook een oplossing gevonden voor het feit dat de startmenu en zo er nog steeds door kwam als je linksboven in het scherm tikte? Of moet je daarvoor die Gapi installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
FaceDown schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:54:
[...]

Zit daar nu wel een goede routeberekening in, of is deze net zo beroerd als die van iGo? Geeft het systeem de aankomsttijd ook nauwkeurig weer? TT doet dit erg goed en iGo erg slecht.
Geen idee...
Ik moet er nog even mee gaan rijden om de routeberekeningen te kunnen controleren, en wat je zegt dat de aankomsttijd ook dynamisch aangepast wordt aan de hand van de reeds afgelegde route.

Het beeld ziet er verder prima uit, geen rare dingen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
HoppyF schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 11:46:

Ik kom er langzamerhand achter dat TMC het met mijn bluetooth ontvanger (GNS/Navigon geval) het niet doet.. Scant de poorten en blijft op mijn HP2210 op compoort 5 hangen. Ik kan wachten tot ik een ons weeg en dat is bij mij heeeeeel lang ;).
Ik kom ook nergens tegen waar hij de compoort instellingen opslaat. Niet op de sd kaart, niet in de my documents en niet in de program files mappen van MioMaps. In het register kom ik wel MioMap tegen maar geen com instellingen en kom ook iets tegen van GNS maar verder niks.
En je moet die TMC ontvanger scannen. Niks handmatig instellen.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bij Igo worden alle instellingen opgeslaan in igo.db. Waarschijnlijk zal die instelling daar ook wel inzitten, maar da's dus geen bestand waar je zelf kan in prutsen denk ik (tot niet eenvoudig iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Laatst online: 19:00

Sabbi

je denkt aan mij.

of je edit het in in sys.txt.

[ Voor 38% gewijzigd door Sabbi op 23-10-2006 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
HoppyF schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:35:
Geen idee...
Ik moet er nog even mee gaan rijden om de routeberekeningen te kunnen controleren, en wat je zegt dat de aankomsttijd ook dynamisch aangepast wordt aan de hand van de reeds afgelegde route.

Het beeld ziet er verder prima uit, geen rare dingen te zien.
... en doet ie 't goed? Ik had de "foute" Miomap 3.2 versie (22september2006 geloof ik) waar de OS-buttons de buttons van miomap overrule-den, daar werkte TMC prima. Nu heb ik echter een PDA-versie van 3.2 (10augustus2006 ofzo), hier zit TMC wel in, hij scant ook de frequentie-band af, maar er komt geen 1 TMC bericht door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Ja en wat moet ik dan editten in sys.txt? Daar komt de term tmc in die 5 regels niet voor.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Laatst online: 19:00

Sabbi

je denkt aan mij.

Rudi Vader schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:34:
[...]

Ja en wat moet ik dan editten in sys.txt? Daar komt de term tmc in die 5 regels niet voor.
Zelf toevoegen natuurlijk :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[gps]
protocol="NMEA"
com_port=2
com_port_speed=4800

[tmc]
port=1
speed=38400

vervangen met eigen settings he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Sabbi schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:48:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[gps]
protocol="NMEA"
com_port=2
com_port_speed=4800

[tmc]
port=1
speed=38400

Dank je!! _/-\o_ _/-\o_
Hier heb ik me de pleuris naar lopen zoeken maar niet gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
catchingfire schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 09:04:
[...]

... en doet ie 't goed? Ik had de "foute" Miomap 3.2 versie (22september2006 geloof ik) waar de OS-buttons de buttons van miomap overrule-den, daar werkte TMC prima. Nu heb ik echter een PDA-versie van 3.2 (10augustus2006 ofzo), hier zit TMC wel in, hij scant ook de frequentie-band af, maar er komt geen 1 TMC bericht door.
Miomaps doet het goed op mijn PDA. Vandaag even mee gereden.
Ik heb echter geen TMC dus dat kan ik helaas niet testen.
Morgen ga ik een langer stuk rijden dus zal ik eens op de routeberekening letten. Eens kijken of deze verbeterd is t.o.v. de i-GO berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Sabbi schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:48:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[gps]
protocol="NMEA"
com_port=2
com_port_speed=4800

[tmc]
port=1
speed=38400

De truuk heeft wel effect (ik zie de settings nu al meteen staan in MioMap) maar mijn tmc ontvanger werkt er niet op. Dus ik vrees dat deze tmc ontvanger nog niet met deze versie van MioMap gaat werken. Gps is geen probleem.
Voor mij dan toch wachten op I-Go als het om tmc gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een flink stuk gereden met Miomaps v3 voor de PDA.
Werkt goed, de berekende aankomsttijd is ook juist, al loopt deze wel op gedurende de rit vanwege een lagere snelheid en files. Dat is echter ook de bedoeling.

Minpuntje is dat hij soms wat traag lijkt te reageren.
Wellicht ligt dat aan mijn instellingen dus ik zal er nog wat mee experimenteren.

Voor de rest is het gewoon i-Go en zien de kaarten er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Rudi Vader schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 07:23:
De truuk heeft wel effect (ik zie de settings nu al meteen staan in MioMap) maar mijn tmc ontvanger werkt er niet op. Dus ik vrees dat deze tmc ontvanger nog niet met deze versie van MioMap gaat werken. Gps is geen probleem.
Voor mij dan toch wachten op I-Go als het om tmc gaat.
Krijg je wel een TMC button?

Ik word echt helemaal gek. Had eerst miomap3.2 22sep (non-PDA) draaien op m'n P350: TMC werkte perfect maar dit was die versie met het button-probleem.

Nu dus 2 (!) PDA-versies van 3.2 (10aug) geprobeerd, de "normale" en de "A701" versie.. wel TMC button maar geen TMC berichten.

Naja denk ik.. dan maar die 22sep versie maar weer terugzetten, heb ik tenminste weer TMC. Niet dus.. zelfde probleem, wel button maar geen berichten. Na een hard-reset nog steeds hetzelfde probleem. Ik snap er geen hol meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
catchingfire schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:32:
[...]

Krijg je wel een TMC button?

Ik word echt helemaal gek. Had eerst miomap3.2 22sep (non-PDA) draaien op m'n P350: TMC werkte perfect maar dit was die versie met het button-probleem.

Nu dus 2 (!) PDA-versies van 3.2 (10aug) geprobeerd, de "normale" en de "A701" versie.. wel TMC button maar geen TMC berichten.

Naja denk ik.. dan maar die 22sep versie maar weer terugzetten, heb ik tenminste weer TMC. Niet dus.. zelfde probleem, wel button maar geen berichten. Na een hard-reset nog steeds hetzelfde probleem. Ik snap er geen hol meer van.
Ik heb bij het gps ontvangscherm alleen een tmc knop zitten. Daar kan ik de tmc ontvanger laten zoeken maar geeft niets. Bij compoort 5 (inbound) en compoort 8 (outbound) blijft hij heel lang hangen maar er komt niets. Ik heb het wel over een bluetooth tmc ontvanger, ik weet niet welke jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Rudi Vader schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:53:
Ik heb bij het gps ontvangscherm alleen een tmc knop zitten. Daar kan ik de tmc ontvanger laten zoeken maar geeft niets. Bij compoort 5 (inbound) en compoort 8 (outbound) blijft hij heel lang hangen maar er komt niets. Ik heb het wel over een bluetooth tmc ontvanger, ik weet niet welke jij hebt.
Bij een Mio-PDA is de TMC-ontvanger ook extern maar via een kabel-verbinding. Het is een soort-van adapter die je tussen de PDA en de voedingskabel aansluit.

Ik zie de button, dus de TMC-ontvanger wordt herkent, hij ontvangt ook wat, want ik zie in het instellingen-scherpje een frequentie en wat RDS info. Maar TMC berichten komen dus niet door for some reason.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik zie net dat je probleem met de TMC is opgelost. ;)

Raar dat je andere kaarten nodig hebt om TMC te kunnen gebruiken.

Dat vind ik in het algemeen wel een vervelend iets aan iGO/Miomap, je kan helemaal niet zien welke versie van kaarten je hebt, behalve de beperkte info die je krijgt in de software zelf (2006.1 of zo) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Fire69 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 08:48:
Oh.. hee ja dat userid heb ik ook ergens anders gezien ;)

Ja, inderdaad dus. Nu werkt 't perfect. Miomap 3.2 op 'n pda, in landscape mode, zonder button-issues, en met TMC!
Dat vind ik in het algemeen wel een vervelend iets aan iGO/Miomap, je kan helemaal niet zien welke versie van kaarten je hebt, behalve de beperkte info die je krijgt in de software zelf (2006.1 of zo) :/
Precies. Dat is gewoon niet echt handig. Alle kaarten zijn 2006.1, waarom die kaarten die TMC support hebben niet 2006.2 noemen? Ik merk met deze nieuwe kaarten-set trouwens ook dat de vreemde provincie-naamgeving ("Limburgio" en dat soort dingen) is opgelost.

Ook zijn de afslagen nu genummerd op snelwegen, erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Misschien een stomme vraag, maar werkt deze nieuwe TMC funtie out-of-the-box op een Mio A701? Zo nee, welke poort / functies moet ik in sys.txt aanpassen?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Rainmaker schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:13:
Misschien een stomme vraag, maar werkt deze nieuwe TMC funtie out-of-the-box op een Mio A701? Zo nee, welke poort / functies moet ik in sys.txt aanpassen?
Die zou ootb moeten werken inderdaad, er zit een TMC autodetect in tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je MioMap V3.2 ook in portrait mode draaien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:23:
Kun je MioMap V3.2 ook in portrait mode draaien? :)
Tuurlijk: portrait, landscape cw en landscape ccw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Yep, identiek aan iGO :)

Ik vind de MioMap-gui trouwens minder evident om iets te vinden dan die van iGO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Misschien niet echt gerelateerd aan IGO, maar ik ben nu MioMap 3.2 aan het proberen (ik wil ook TMC :)), maar krijg bij het starten van MioMap.exe de foutmelding "Kan niet gestart worden omdat het niet met een geldig certificaat ondertekend is". IGO werkt wel op dezelfde PDA (Mio A701).

Weet iemand hoe ik deze check uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr4000
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
Die check kun je uitzetten ja, maar dat is niet het probleem.. ik doe maar een gokje hoor, maar ik denk dat jouw versie uit een rar bestand komt v_3_2 en van een der torrent sites afkomstig. Geen nood, want die versie heb ik ondanks het expliciet uitschakelen der verificatie ook niet aan het werk gekregen op de A701... er is wel een andere beschikbaar, zonder aparte vervangende executable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 08:48:

Eeuhh welke kaarten ??? :-) (versie, naam ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
catchingfire schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:06:
[...]

Oh.. hee ja dat userid heb ik ook ergens anders gezien ;)

Ja, inderdaad dus. Nu werkt 't perfect. Miomap 3.2 op 'n pda, in landscape mode, zonder button-issues, en met TMC!
Ik lees dit nu pas.... wat heeft de userid met tmc te maken? Welke pda heb je, welke tmc module?

[ Voor 20% gewijzigd door Rudi Vader op 03-11-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Mio P350 met Mio TMC module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand in het bezit van de nederlandse gebruiksaanwijzing van i-go daar zou ik heel blij mee zijn kom er namelijk niet helemaal uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Zie voor een handleidingen van Igo/Miomap (nagenoeg hetzelfde):
http://www.mio-tech.be/support/support_C510E.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb een P350, met officiele Miomap 2.

Ben nu Miomap 3.2 aan het testen. Ik heb deze zomer met I-Go rondgereden, dus die versie kende ik ook al.

Miomap 2 is nog steeds in mijn ogen zeer goede navigatiesoftware, de aanduiding van snelwegen (sla rechts de A12 op) en de aanduiding van afslagen met nummer en benaming vind ik erg prettig (zeker als er vlak achter elkaar 2 afslagen liggen). Minder vind ik de bediening (traag). Ook tevreden over de routes die gepland worden, zelden omgereden of een woonwijk ingestuurd waar je paar meter mee zou winnen (wat Igo wel deed).

Miomap 3.2 heeft weer zeer mooie flitspalen voorziening (vooral trajectcontrole met gemiddelde snelheid!), moet ik nog wel de database van updaten want op de route waren volgens Mio overal flitspalen die er al een tijdje niet meer zijn.

Waar ik me ook aan blijf ergeren (iGo/Miomap 3) is het gepruts van het systeem als je even connectie met de sateliet verliest, op de snelweg geen probleem maar in de stad krijg je dan allerlei instructies die niet kloppen tot je weer goed gelocked bent. Miomap 2 laat je niet rondzweven, die houdt de laatste positie vast en dat is meestal beter.

Ook wil Miomap 3.2 (igo ook al), me van Arnhem naar Venlo dwars door Nijmegen laten rijden, terwijl A15/A50/A73 de beste route is. Miomap 2 doet dat wel goed.

Ik zag een opmerking dat de nieuwe kaarten afslagnummers hebben, zijn deze kaarten door de updater binnengehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wat me vooral ergert aan iGo/Miomap, is de melding als je bijna aan je bestemming bent.
"Binnen 300m hebt u uw bestemming bereikt". Daar is niks mis mee.
Maar als je effectief aankomt zegt ze doodleuk "Hebt u uw bestemming bereikt".
Maw, ze recycled gewoon het laatste stuk van de vorige zin en dat komt verschrikkelijk onprofessioneel over!! :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Fire69 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 08:43:
Wat me vooral ergert aan iGo/Miomap, is de melding als je bijna aan je bestemming bent.
"Binnen 300m hebt u uw bestemming bereikt". Daar is niks mis mee.
Maar als je effectief aankomt zegt ze doodleuk "Hebt u uw bestemming bereikt".
Maw, ze recycled gewoon het laatste stuk van de vorige zin en dat komt verschrikkelijk onprofessioneel over!! :N
Sowieso praat iGo/Miomap teveel, is dat niet ergens in files te hacken? Is dat al ontdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 18:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Geen idee. Ik zou ook wel graag andere stemmen willen dan anke en irene, die zijn echt niet om aan te horen :(. Zitten er bij miomap 3 betere stemmen of zijn die ergens (gratis) te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Ik heb tegenwoordig gewoon het geluid uit staan :) werkt perfect. Qua routes is iGO wel af en toe letterlijk erg kort door de bocht maar dat neem ik voor lief gezien de grootte van de kaarten, het feit dat je zonder problemen over de grens kan navigeren en dat het er allemaal een beetje "gadget" achtiger uitziet dan bijvoorbeeld TT 5 of 6. De kaarten van TomTom zijn nog steeds veel te groot, en qua interface vind ik het ook gewoon _te_ basic. Voor de last die TT op je pda legt vind ik dat er best wat meer eyecandy opties in hadden mogen zitten ala iGO.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

Vectrex Dude schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:45:
[...]

Sowieso praat iGo/Miomap teveel, is dat niet ergens in files te hacken? Is dat al ontdekt?
Open de zip files maar eens.

Is gewoon plain-text aan te passen.

Ik ga hier binnenkort eens mee aan de slag, als ik wat tijd vrij heb. Andere ergernis die je daarmee kunt verhelpen: bij rotondes zegt "ze" pas < 200 m voor de rotonde hoever je rond moet. Is lastig met voorsoorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Voor de liefhebbers van i-Go is er nu een beta versie beschikbaar van iGO 2006SE.
SE=Second Edition. Dit is de voorloper van de echte 2006SE, dus er kunnen bugs inzitten.
Vandaar dat de makers deze beta ter beschikking hebben gesteld.

Ik heb het nog niet kunnen testen, maar je kunt het HIER downloaden.
Ca. 7 MB, uiteraard zonder kaarten want die blijven gewoon hetzelfde.

Hier nog een opsomming wat er nieuw is:

First of all the new features:
- Dead reckoning: When the GPS sign is interrupted (for example in tunnels or at other covered places) the program will continue navigating using the last knows speed and the navigation route till next navigation point , but till maximum 10 minutes.
- Smart keyboard: when searching for addresses you can only press the next possible characters, the rest are inactive and greyed.
- Totally reworked GPS handling, new set up possibilities Not all PDA supports this function! (for example Asus 632/636)
- Taking into account the TMC data in route calculation (TMC receiver is needed for using it, in some countries the TMC service is not available.).
- Speed cameras: using road safety cameras, which can be created in iGO, but txt and kmz format files can also be used.
- Directly dialling from the POI telephone numbers (only on supported devices)
- Starting to navigate from Outlook Contacts program
- Contacts with addresses in Outlook can be seen as own POI-s/Imported category (if the address was filled correctly)
- Carpool lane handling (at the moment it can be used only in the USA).
- Refurbished address handling (It was extended with the feature named: “searching house number in all streets in the list”).
- Enhanced routing.
- Enhanced avoid function
- Better voice command fitting to the situation
- Faster map display
- In 3D mode the tilt of the map is changing with the zoom level.
- More supported devices (Also old devices)
- The sorting of list of track has changed, the more recent tracks are on the top.
- The automatic position and intelligent zooming restore does not effect the map view mode
- A pile of important but not visible modification

[ Voor 66% gewijzigd door HoppyF op 21-11-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Testen is hier niet mogelijk (geen licentie). Gek voor een beta.

Ik hoop dat ze ook de volgende zaken aan gaan pakken of al gedaan hebben:
-Nederlandse stemmen
-Schatting reistijd

Ik zag ook staan dat de kaartweergave sneller is. Nog sneller!?

[ Voor 59% gewijzigd door _Oldie_ op 21-11-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:32
Edit: Hier stond een domme vraag. Over naar het tomtom topic, dan maar.

[ Voor 71% gewijzigd door coptician op 25-11-2006 16:36 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker

Rainmaker

RHCDS

HoppyF schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:53:
Voor de liefhebbers van i-Go is er nu een beta versie beschikbaar van iGO 2006SE.
SE=Second Edition. Dit is de voorloper van de echte 2006SE, dus er kunnen bugs inzitten.
Vandaar dat de makers deze beta ter beschikking hebben gesteld.

Ik heb het nog niet kunnen testen, maar je kunt het HIER downloaden.
Ca. 7 MB, uiteraard zonder kaarten want die blijven gewoon hetzelfde.

Hier nog een opsomming wat er nieuw is:

<knip>
Mooi!

Ga ik meteen proberen... Werkt dit met een "normale" licentie? Of moet ik me ergens als betatester opgeven?

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste