Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Heb de beta gedownload, bestanden gekopieerd naar mn Acer N311 (sd card). Setup gedraaid, bestaande user settings overschreven, ging allemaal goed.
Nu wil ik iGo opstarten krijg ik de melding HardwareIDerror. De melding die verdwijnd na een paar seconden en dan blijft igo hangen op laden van PHONE API (rechts onderin)

Heb ik verkeerd geinstalleerd of wordt de Acer door de beta nog niet ondersteund?

Heb verschillende dingen geprobeerd: bestaande versie updaten (ziet zelf dat er nieuwere versie op SD-Card staat, werkt goed!), bestaande versie eerst verwijderen en dan beta installeren, maar ik blijf dezelfde foutmelding houden.
De verbeteringen klinken interessant, maar kan het helaas niet testen ;(

[ Voor 30% gewijzigd door Arie-Kanarie op 26-11-2006 16:11 ]

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44

Pinobigbird

doesn't share food!

Arie-Kanarie schreef op zondag 26 november 2006 @ 15:10:
Heb de beta gedownload, bestanden gekopieerd naar mn Acer N311 (sd card). Setup gedraaid, bestaande user settings overschreven, ging allemaal goed.
Nu wil ik iGo opstarten krijg ik de melding HardwareIDerror. De melding die verdwijnd na een paar seconden en dan blijft igo hangen op laden van PHONE API (rechts onderin)

Heb ik verkeerd geinstalleerd of wordt de Acer door de beta nog niet ondersteund?

Heb verschillende dingen geprobeerd: bestaande versie updaten (ziet zelf dat er nieuwere versie op SD-Card staat, werkt goed!), bestaande versie eerst verwijderen en dan beta installeren, maar ik blijf dezelfde foutmelding houden.
De verbeteringen klinken interessant, maar kan het helaas niet testen ;(
Dat heeft waarschijnlijk te maken met het bestand lincense.db. Die is uniek voor iedere sd-kaart: het bevat een gegenereerde code op basis van de hardware-ID van de kaart. Bron: PDAmill forum (registratie vereist)
Je moet dus de originele license.db gebuiken die bij aankoop op de sd-kaart stond. (oftwel: een gedownloade illegale versie zal niet werken)

[ Voor 23% gewijzigd door een moderator op 03-12-2006 14:31 . Reden: Foutje, negeer deze edit note ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Tja, lekker handig als het een beta is. Ik veronderstel dat je die niet kan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Fire69 schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:34:
Tja, lekker handig als het een beta is. Ik veronderstel dat je die niet kan kopen :)
Lezen.... I-Go 2006 kan je wel kopen, is geen beta. Alleen dit (I-GO 2006 SE) is een beta en kan je je gekochte versie mee updaten

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Echt, kan je iGo kopen? :?

:Z

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 27-11-2006 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Is Igo 2006SE/beta veel anders dan MioMap 3.2 ? Daar heb ik immers ook TMC support.

Vervelend van Igo/Mio vind ik de nogal slome kaart-updates. Van Nederland nog steeds 2006.01, waar ontzettend veel "nieuwe" dingen nog niet instaan.

Is er ook iets verandert aan de POI-icoontjes? Die vind ik ook nogal knullig. Van dierenarts tot tandarts, alles heeft een "H" icoontje. Wellicht dat die dingen ge-skin'd kunnen worden echter??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele topic doorgelezen maar niets kunnen vinden wat me hielp.

Heb een mda vario 2 met tomtom gps reciever, maar krijg i-go niet aan de praat
tomtom pakt ie redelijk snel, maar de zoeken functie in het gps status levert geen
fix op. Ik heb niet zo het idee welke instellingen ik moet gebruiken in config.

Iemand dezelfde problemen of is het simpel op te lossen, want het lijkt me heerlijk
om met die krakkemikke stemmen te gaan navigeren.
Geen idee waar ik die vandaan haal en in welke map ik ze kwijt moet, maar dat
terzijde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Er is een auto detect functie in het gps status menuutje, die zou normaliter je GPS moeten vinden. Mijn Adapt 300 nogwat vind ie iig zonder problemen. Zorg echter wel dat je zelf evt. bluetooth aanzet voor je iGo start, TomTom doet dat zelf iGo niet.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen aub?
Ik heb nml vernomen dat men via internet een zeer groot aantal camperplaatsen als poi's
kan downloaden voor gebruik met IGO. Ik kan ze echter niet vinden.
Elke aanwijzing is welkom. Van harte bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Oeps, verkeerd gelezen.

[ Voor 88% gewijzigd door R2 op 08-12-2006 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het gevonden :P
http://www.navifriends.com/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:19
wellicht heb je ook iets aan de site Flitspaal.nl. Op deze site kun je de kant-en-klare bestanden downloaden.
Hier is een handleiding hoe het een en ander werkt. miomapv3_igo.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
edterbak schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 23:06:
wellicht heb je ook iets aan de site Flitspaal.nl. Op deze site kun je de kant-en-klare bestanden downloaden.
Hier is een handleiding hoe het een en ander werkt. miomapv3_igo.pdf
Hij heeft het over camperplaatsen. Geen flitspalen.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:19
Oeps.. dus ook niet goed gelezen... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Pinobigbird schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:17:
[...]

Dat heeft waarschijnlijk te maken met het bestand lincense.db. Die is uniek voor iedere sd-kaart: het bevat een gegenereerde code op basis van de hardware-ID van de kaart. Bron: PDAmill forum (registratie vereist)
Je moet dus de originele license.db gebuiken die bij aankoop op de sd-kaart stond. (oftwel: een gedownloade illegale versie zal niet werken)
Wat wordt bedoeld met een 'originele' licence? Ik heb ook een werkende licence, incl. de summer-update. Moet ik dan terug naar de licence file van voor de summer-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Originele = legale ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 08:51
Heeft iemand ideeën hoe ik het volgende op kan lossen ?

Op mijn Qtek S200 wil I-GO mijn Adapt 750 BT GPS ontvanger maar niet vinden. De automatische zoek functie vind geen gps apparaten.
Hoe kan trouwens zien op welke com-poort deze verbonden is ? Dan kan ik een handmatige configuratie proberen. (al heb ik een hoop poorten op de gok al geprobeerd)

Bij Tomtom 5 werkt de GPSontvanger echter wel probleemloos.

Wat doe ik fout ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

waarom kijk je niet gewoon wat de instellingen van tomtom zijn en neem je die over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Aangezien het werkt in TT, veronderstel ik wel dat je hem gepaired hebt...

Compoort: Start - Settings - Connections - COM Ports. Daar moet je een Outgoing Port hebben (ja, weet het, niet logisch, dacht eerst ook dat ik een Incoming moest maken...), die moet je in iGO gebruiken.
Settings: NMEA - de juiste compoort - Baudrate zou voor je Adapt 9600bps moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 11-12-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Fire69 schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:23:
Aangezien het werkt in TT, veronderstel ik wel dat je hem gepaired hebt...

Compoort: Start - Settings - Connections - COM Ports. Daar moet je een Outgoing Port hebben (ja, weet het, niet logisch, dacht eerst ook dat ik een Incoming moest maken...), die moet je in iGO gebruiken.
Settings: NMEA - de juiste compoort - Baudrate zou voor je Adapt 9600bps moeten zijn.
Thanks ! Dit bleek inderdaad de oplossing. Kwam er echter wel achter dat het vakje "beveiligde verbinding" uitgevinkt moet worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Was wel even benieuwd, wie gebruikt er nu langdurig echt I-GO als enige navigatie software ?
En wat zijn de ervaringen op termijn ?

[ Voor 17% gewijzigd door daanNL op 12-12-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Wat is het verschil tussen 'werkend' en 'legaal' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
JakeNL schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:03:
[...]

Wat is het verschil tussen 'werkend' en 'legaal' :?
Neem aan dat dit geen serieuze vraag was. Voor het geval ik ernaast zit:

Als je legaal intypt bij de vandale dan verteld deze: "bij de wet toegelaten"

Iets kan dus prima werken, maar niet op legale wijze verkregen zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
daanNL schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:07:
[...]

Neem aan dat dit geen serieuze vraag was. Voor het geval ik ernaast zit:
Waar ik op doelde is:

Waarom werkt een niet-legale licence.db nu WEL, maar bij de beta NIET. Hoe kunnen 'ze' een niet legale van een legale onderscheiden? Ik hoef hier geen how-to te krijgen over 'hoe kat ik mijn licence file om', maar gewoon het idee dat het nu opeens niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:11
Ik heb begrepen dat het zelfs zo is dat de beta alleen werkt op de originele sd kaart. Een kwestie van de combinatie licentie - kaartnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

JakeNL schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:07:
[...]
Waar ik op doelde is:

Waarom werkt een niet-legale licence.db nu WEL, maar bij de beta NIET. Hoe kunnen 'ze' een niet legale van een legale onderscheiden? Ik hoef hier geen how-to te krijgen over 'hoe kat ik mijn licence file om', maar gewoon het idee dat het nu opeens niet meer werkt.
Waarom werkt een crack voor windows 3.1 niet op windows vista?
daanNL schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:43:
Was wel even benieuwd, wie gebruikt er nu langdurig echt I-GO als enige navigatie software ?
Back to echte zaken, ik gebruik igo dus voor alle navigatie. Ik heb het op mijn pda, en koop binnenkort een pna met MIO 3.2 (==igo) erbij voor m'n vriendin. Op de lange termijn bevalt het erg goed, veel geavanceerder, grafisch soepeler, meer mogelijkheden. Het is even wennen aan de andere interface (daar heeft tomtom dan weer een plusje in) maar voor de rest is het erg fijn navigeren, vooral door de overview mode en dat het programma dicht bij acties naar verticaal kantelt en daarna weer rustig terug naar vogelvlucht schuift.

[ Voor 10% gewijzigd door Sabbi op 12-12-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi

ik heb laatst de silverguide 4000 aangeschaft en daar zit igo op.. ik heb met beetje knutselwerk tomtom erop gegooid maar het gps instellen lukt nog niet zo goed.. wie kan mee daarmee helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:49:
hoi

ik heb laatst de silverguide 4000 aangeschaft en daar zit igo op.. ik heb met beetje knutselwerk tomtom erop gegooid maar het gps instellen lukt nog niet zo goed.. wie kan mee daarmee helpen ?
Lijkt me het beste dat je daar een apart topic voor maakt, krijgt het wat meer aandacht. En we proberen in dit topic uiteraard onze ervaringen met het programma te delen. Niet met diens uninstaller :P

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
daanNL schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:43:
Ik gebruik MioMap nu iets meer dan een maand. Eerlijk gezegd moet ik nog een beetje wennen aan de aanwijzingen maar verder ben ik zeer tevreden.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben nog steeds aan het switchen tussen igo en tomtom. Ik vind de hoeveelheid aanwijzingen en de verschrikkelijke stemmen de grootste minpunten van iGo. Verder ziet het er wel mooi uit en houd ik van de instelbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Ik heb ook MioMap v3.2 (I-Go) en TomTom 6 op mijn PDA staan. Zelf vind ik de kaarten van MioMap mooier, realistischer dan die van TomTom. De stemmen zijn inderdaad verschrikkelijk, en je krijgt inderdaad bergen aanwijzingen, maar werkt op zich wel prettig. Toch grijp ik steeds vaker terug naar TomTom, werkt toch wel lekker makkelijk, bediening is eenvoudig, en doet ook precies wat het moet doen, de weg wijzen.
Ik laat ze dus lekker beide op mn PDA staan, als ik zin heb in I-Go, dan gebruik ik die, en anders TomTom.

[ Voor 4% gewijzigd door R2 op 20-12-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:02:
Ik ben nog steeds aan het switchen tussen igo en tomtom. Ik vind de hoeveelheid aanwijzingen en de verschrikkelijke stemmen de grootste minpunten van iGo. Verder ziet het er wel mooi uit en houd ik van de instelbaarheid.
Via andere fora zijn verschillende alternatieve stemmen te verkrijgen voor IGO/Miomap.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

_Diederik schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:55:
[...]

Via andere fora zijn verschillende alternatieve stemmen te verkrijgen voor IGO/Miomap.
Ik heb ze nog niet gevonden. De enige die ik gevonden heb (Anke en Irene dacht ik) klinken nog steeds heel houterig en vervelend. Heb je een linkje (voor zover ze vrij downloadbaar zijn uiteraard)
Naar mijn idee is TomTom consistenter in zijn aanwijzingen. Die zegt: "na x m, ga links/rechts/rechtdoor enz). Volgens mij zegt iGo de ene keer 'na x m, ga ...' en de andere keer 'ga links/rechts/enz na x m'. Dat werkt erg verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik vind de vlaamse vrouwenstem persoonlijk goed te harden. Dat kan natuurlijk ook gewoon mijn smaak zijn :P

• Diederik
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 20 december 2006 @ 20:02:
[...]

Ik heb ze nog niet gevonden. De enige die ik gevonden heb (Anke en Irene dacht ik) klinken nog steeds heel houterig en vervelend. Heb je een linkje (voor zover ze vrij downloadbaar zijn uiteraard)
Naar mijn idee is TomTom consistenter in zijn aanwijzingen. Die zegt: "na x m, ga links/rechts/rechtdoor enz). Volgens mij zegt iGo de ene keer 'na x m, ga ...' en de andere keer 'ga links/rechts/enz na x m'. Dat werkt erg verwarrend.
Op link zijn ze te downloaden maar je moet eerst credits op het forum verdienen door het maken van minimaal 6 nuttige posts.

Je krijgt dan de beschikking over:

Astrid
Brigitte
Femke
Fred
Irene
Kitty
Peter
Robot
Tom

Zelf gebruik ik Ulla (de Belgische Vlaamse stem).

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit I-Go werkend gehad icm met mijn Oasis Media GPS-receiver, wat mij destijds ook veel moeite heeft gekost. Ik heb eerder in dit topic vragen gesteld over de connectie tussen mijn S200 en de GPS-receiver. Antwoorden hierop hebben mij nooit echt verder op weg geholpen. Toen ik het uiteindelijk voor elkaar had, heb ik de instellingen ook voor de zekerheid opgeschreven, maar krijg het nu niet meer voor elkaar.

Alles is voor elkaar. Serial port aangevinkt, Incoming en outgoing port ingesteld op respectievelijk com 6 en com 7.
I-Go opstarten (NMEA, compoort 7 en baudrate 4800 daar instellen) en uiteindelijk staat er in beeld dat mijn device wil connecten met mijn S200. Je ziet dan ook dat BT-ledje op GPS-device goed gaat knipperen. Ik geef akkoord dat hij mag connecten met mijn S200 en dan moet ik een password invullen (0000). Zodra ik dat doe, kapt hij ermee en kan ik weer van voor af aan beginnen.

Wie weet hoe het echt stap voor stap voor elkaar te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

zorgen dat je bij voorbaat je gps gepaired hebt.

Verwijderd

Sabbi schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:10:
zorgen dat je bij voorbaat je gps gepaired hebt.
Dat geef ik dus net aan: 'alles is voor elkaar'. Ze vinden elkaar.

• Sabbi
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 01:02:
[...]

Dat geef ik dus net aan: 'alles is voor elkaar'. Ze vinden elkaar.
"alles is voor elkaar" betekent niet "ik heb ze in WM via de BT manager gepaired.".
Sterker nog, ik weet dat je ze niet gepaired hebt omdat je nog steeds de passphrase gevraagd wordt. Puh, eerst pairen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er vandaag ook eens mee gereden, maar ik vind de hele menustructuur nogal omslachtig. Is dat alleen omdat ik TT gewend ben of is dat gewoon zo?

De herberekening van de route gaat ook gepaard met audio en ook daar werd ik op een gegeven moment nogal "dol" van. Ook de routeplanning enzo vond ik nogal vreemd werken. Ik kom maar niet van een route afkomen die ik er al eerder uitgegooid had.Toen ik een nieuwe route wilde maken lukte dat niet zo, 1,2,3

Kortom. Ik ben er nog niet zo "weg" van van dat iGO!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sabbi schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:59:
[...]

"alles is voor elkaar" betekent niet "ik heb ze in WM via de BT manager gepaired.".
Sterker nog, ik weet dat je ze niet gepaired hebt omdat je nog steeds de passphrase gevraagd wordt. Puh, eerst pairen dus.
Ok, met mijn telefoon heb ik BT GPS kunnen vinden. Passphrase '0000' invullen en in- en uitgaande poort instellen. Nu denk ik dus dat ik 'gepaired' ben. Vervolgens i-Go opstarten en vervolgens krijg ik soms (niet altijd) een melding in beeld dat er een nieuw apparaat gevonden is (De BT GPS), nu moet ik nogmaals die passphrase invullen, maar dan gaat het mis. De connectie kan niet worden gelegd lijkt het op, want ik krijg nog steeds de melding in i-Go, dat er Geen GPS-signal is.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die inkomende poort heb je niet nodig. Misschien zit die in de weg. Gooi die er dus maar uit en kies dan de goeie com-poort, van de uitgaande poort dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 02:50:
[...]

Ok, met mijn telefoon heb ik BT GPS kunnen vinden. Passphrase '0000' invullen en in- en uitgaande poort instellen. Nu denk ik dus dat ik 'gepaired' ben. Vervolgens i-Go opstarten en vervolgens krijg ik soms (niet altijd) een melding in beeld dat er een nieuw apparaat gevonden is (De BT GPS), nu moet ik nogmaals die passphrase invullen, maar dan gaat het mis. De connectie kan niet worden gelegd lijkt het op, want ik krijg nog steeds de melding in i-Go, dat er Geen GPS-signal is.

Wat doe ik verkeerd?
Had ik ook. Ik bleef die nullen invoeren totdat er wel een connectie gemaakt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand in welk menu ik een andere stem kan kiezen.. ik kom er gewoon echt niet achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:30:
Weet iemand in welk menu ik een andere stem kan kiezen.. ik kom er gewoon echt niet achter.
Na opstarten : instellen /Taal & eenheden/ stemgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Er is een filmpje op Internet welke de nieuwe 3D-mogelijkheden van I-GO laat zien.
Ziet er erg :9~ uit
http://www.youtube.com/watch?v=qUzQkR0H2S0

Hier alvast een voorproefje:
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpc-club.nl/contentimages/7278_1.jpg

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Wil ik toch wel eerst even weten hoe lang het gaat duren voor ze hun mappen up-to-date hebben hiervoor...
Je ziet in het filmpje ook dat het gewoon een beperkt gebied is waar die gebouwen op staan, de rest is helemaal plat.

Maar moest het echt zijn en snel te krijgen zo: _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:04

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Zoals we allemaal al weten is Miomap afgeleid van iGo. Nu heb ik een originele versie van Miomap maar deze kan ik niet meer werkende krijgen. :/ Ik krijg het volgende op beeld van mijn Mio P350:

"Het bestand 'Miomap' kan niet worden geopend. Het is of niet ondertekend met een vertrouwd certificaat, of een van de componenten kan niet gevonden worden. U moet dit bestand wellicht opnieuw installeren of herstellen."

Nu heb ik alles verwijderd en mijn PDA teruggezet naar fabrieks instellingen. Daarna heb ik de SD van miomap v3 Europa weer in de PDA gestopt waarna de PDA netjes vroeg om het programma te installeren. Dit heb ik gedaan en alle stappen gevolgd. Is er iemand die misschien weet hoe dit op te lossen is of moet ik gewoon een nieuwe SD aan gaan vragen? :?

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

nickvanozzie schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:02:
Zoals we allemaal al weten is Miomap afgeleid van iGo. Nu heb ik een originele versie van Miomap maar deze kan ik niet meer werkende krijgen. :/ Ik krijg het volgende op beeld van mijn Mio P350:

"Het bestand 'Miomap' kan niet worden geopend. Het is of niet ondertekend met een vertrouwd certificaat, of een van de componenten kan niet gevonden worden. U moet dit bestand wellicht opnieuw installeren of herstellen."

Nu heb ik alles verwijderd en mijn PDA teruggezet naar fabrieks instellingen. Daarna heb ik de SD van miomap v3 Europa weer in de PDA gestopt waarna de PDA netjes vroeg om het programma te installeren. Dit heb ik gedaan en alle stappen gevolgd. Is er iemand die misschien weet hoe dit op te lossen is of moet ik gewoon een nieuwe SD aan gaan vragen? :?
ik denk eerder dat het aan je PDA ligt. Ik kon na het installeren van een bepaald programma (weet zo ff niet meer welke) ineens ook geen 'onvertrouwde' bestanden meer openen. Kijk dus eens wat je laatst geïnstalleerd hebt, haal dat weg en probeer het dan nog een keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:04

OzzieMann

PSN: OzzieMann

gwystyl schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:26:
[...]

ik denk eerder dat het aan je PDA ligt. Ik kon na het installeren van een bepaald programma (weet zo ff niet meer welke) ineens ook geen 'onvertrouwde' bestanden meer openen. Kijk dus eens wat je laatst geïnstalleerd hebt, haal dat weg en probeer het dan nog een keer?
Mijn PDA heb ik dus tot op heden alleen maar voor Miomap v3 gebruikt. Ik heb voor de rest nog niks op de PDA geinstalleerd. Miomap v3 is helemaal verwijderd, PDA teruggezet op fabrieksinstellingen en daarna opnieuw geinstalleerd. Ik heb hetzelfde naar de leverancier gemaild. Ben benieuwd wat hun er van zeggen.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de IGO 2006 SE demo maar krijg het niet voor elkaar om de audio via mijn bluetooth carkit (parrot ck3400) te laten lopen.
Als ik IGO niet actief heb gaat mijn audio wel via de carkit
Als ik IGO minimize gaat het geluid van de PDA ook over de carkit
Maar met IGO actief heb ik geen geluid meer op mijn PDA maar ook niet via de carkit.

Iemand soortgelijke ervaringen?

Ipaq 5550 en parrot CK3400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ncc-1701-q
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 15:27
Ik gebruik Igo2006 nu een tijdje op mijn E-ten X500 en loop tegen een merkwaardig maar vervelend gegeven aan: na een bepaalde tijd navigeren verschijnt ineens het startscherm van de E-ten en moet ik opnieuw mijn wachtwoord invoeren. Erg onhandig tijdens het autorijden. Kan ik voor Igo instellen dat dat niet hoeft/mag gebeuren? Alle suggesties zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de optie aan staan, dat je apparaat automatisch locked na een bepaalde tijd?

Ik heb I-go naast Tomtom 6 op mijn Asus pda. Ik vind I-go echt wel grafisch mooi, maar het is bij mij niet echt heel stabiel.
Hij valt met regelmaat uit bij het berekenen van een nieuwe route.
Anderen hier ervaring mee?

(Update: Gaat nu wel steeds beter. Minder crashes tijdens herberekenen. ik denk dat het programma even moet "inwerken"?)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 20:57 . Reden: aanvullinkie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb IGO 2006Beta gedownloaded, geïnstalleerd op mijn Qtek S200.
Dat liep vlotjes.
Als ik Igo opstart krijg ik echter als foutmelding:"HardwareID error".
Wat doe ik hier fout?
Ik zou dit prg graag eens uitproberen voor ik mijn centjes online ga versturen.

Met vriendelijke groeten,
Edward

Oops, Had blijkbaar niet alle pagina's van deze thread gelezen, dit lukt blijkbaar alleen als je al een gekochte versie hebt? :-( :?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 21:59 . Reden: ongeduldig geweest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik heb (had) ook een beta draaien, die van 11-1 geloof ik. Echter elke keer bij het afsluiten liep ie vast, soft-reset dus (elke keer!). Verder ook regelmatig vastlopers bij het indrukken van knoppen. Verre van stabiel.

Ik vraag me echt af wat iGo wil gaan bereiken. Ze hebben een vage deal met Mio, een nog vagere deal met Teleatlas want hun kaarten zijn stokoud. Hun marketing zuigt van alle kanten. Hun gedrag is nogal kinderachtig en verre van professioneel, ik doel hierbij op het vast laten lopen en disablen van de soft-reset op pda's als er een hack-poging gedetecteerd wordt. Naamsbekendheid is t.o.v. Tomtom bijvoorbeeld nihil, dus echt flinke omzet zal er niet gedraaid worden.

Het ziet er leuk uit, maar ze moeten toch echt eens een stabiel en gebruiksvriendelijk produkt gaan maken en nieuwere kaarten gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Och, hun grootste inkomstenbron zal wel Mio zijn, en als het daar stabiel op draait, is voor hun de kous af denk ik.
Ik gok dat op pda's 75% illegale versies zijn, veel versies zijn zelfs afkomstig vanop Mio PNA's.
Vandaar ook het instabiele gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
catchingfire schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 07:58:
Ik heb (had) ook een beta draaien, die van 11-1 geloof ik. Echter elke keer bij het afsluiten liep ie vast, soft-reset dus (elke keer!). Verder ook regelmatig vastlopers bij het indrukken van knoppen. Verre van stabiel.

Ik vraag me echt af wat iGo wil gaan bereiken.
Een paar weken was ik die illegale versies echt zat en begon te zoeken naar een manier om een legale versie te krijgen. Tot nu toe heb ik die niet gevonden. Vervolgens heb ik iGo gemailed met de vraag hoe ik een legale versie kan aanschaffen. 2 weken later heb ik nog steeds geen antwoord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jake.

Net zo bij mij hier, ik wil graag eerst eens proberen.
Voldoet de software, dan wil ik er gerust voor betalen.
Jammer, het zag er echt veelbelovend uit, maar Igo lijkt zich meer op Oost-Europa te willen richten.

Edward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
@Bakerman
Waarom gebruik cq koop je dan niet Miomap v3.2? Is toch eigenlijk hetzelfde als IGO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Miomap 3.2 heeft nog belabberde TMC integratie:
* je krijgt geen popup of iets dergelijks bij een file-melding op je route (alleen een voice-melding), en hij gaat automatisch naar believen re-routen zonder erom te vragen
* om bij het TMC-meldingen overzicht te komen moet je eerst naar 't SAT-scherm gaan, niet handig
* TMC meldingen kunnen op afstand van je huidige locatie gesorteerd worden. Leuk, maar dingen die je voorbij bent, of bij knooppunten waar wat wegen parallel lopen lijdt 't alleen maar tot verwarring.
* door TMC gemelde flitslocaties worden NIET weergegeven

En verder natuurlijk het gebrek aan favorieten, tja je kunt zelf POI's aanmaken maar dat is ook nogal omslachtig. Wat me het meerst irriteert zijn de oude kaarten. Wegen bij mij in de buurt die al 2 jaar liggen staan er nog steeds niet in.

Het is dat het er zoveel mooier uitziet als Tomtom en dat de naadloze navigatie tussen landen zo prettig werkt. Losse maps per land, onnodige dingen kun je verwijderen om ruimte te besparen. Als Tomtom nu eens een nieuwe One zou gaan uitbrengen met (geintegreerde) TMC support....

• ncc-1701-q
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 15:27
Ik zit met een kwestie waar ik maar geen antwoord op kan vinden.... waar kan ik de gemiddelde snelheid invoeren die op een bepaald soort weg wordt gereden? Als ik in Lelystad de A6 oprij en braaf 120 blijf rijden, verandert de ETA toch zo ongeveer per 5 kilometer (wordt zelfs later). Waar gaat Igo vanuit? Dat ik harder dan 120 rijd? Wie heeft een antwoord?

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
ncc-1701-q schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:06:
Ik zit met een kwestie waar ik maar geen antwoord op kan vinden.... waar kan ik de gemiddelde snelheid invoeren die op een bepaald soort weg wordt gereden? Als ik in Lelystad de A6 oprij en braaf 120 blijf rijden, verandert de ETA toch zo ongeveer per 5 kilometer (wordt zelfs later). Waar gaat Igo vanuit? Dat ik harder dan 120 rijd? Wie heeft een antwoord?
Ligt aan de versie. De laatste versies is dit al gecorrigeerd. Ik merk wel dat als mijn auto zegt dat ik 120 rij, I-Go dat niet vindt. Km-teller is behoorlijk postitief afgesteld. Dus ... doortrappen wil je ETA halen.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile
Net iGo geinstalleerd. Moet zeggen dat het wel even wennen is. TomTom is wat dat betreft veel makkelijker en minder omslachtig te bedienen. Echter als hij echt een stuk sneller is, is dat wel weer een groot voordeel. Vind TomTom eigenlijk net iets te langzaam op de P3300. Zaterdag maar eens uitproberen hoe snel iGo werkt.

Wat ik alleen niet snap is dat ik in menu net straatnamen had uitgezet, maar als ik dan terug ging naar het hoofdscherm zag ik toch nog steeds de straatnamen. Maar goed ik heb nog handleiding gelezen dus misschien dat ik het daar ergens nog kan vinden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Vectrex Dude schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:06:
Ligt aan de versie. De laatste versies is dit al gecorrigeerd. Ik merk wel dat als mijn auto zegt dat ik 120 rij, I-Go dat niet vindt. Km-teller is behoorlijk postitief afgesteld. Dus ... doortrappen wil je ETA halen.
da's fijn als doortrappen niet lukt ja. Dankzij alle inhalende vrachtwagens en treuzelende mensen die links blijven rijden op de snelweg moet ik op mijn woon-werk rit altijd standaard 5 minuten bij de ETA optellen die mio/igo afgeeft. Tomtom is daar veel realistischer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nu even gereden met iGo.

+ Super mooie layout, stuk beter dan TomTom.
+ Werk soepeler dan TomTom.
+ Betere zoom-functie dan TomTom.

- De stem, praat teveel, is te nep en geeft soms ook te laat aanwijzingen.
- Route, soms laat hij je een wat vreemde route rijden.

Het ideale navigatiesysteem voor mij zou zijn:
De layout en soepelheid van iGo met de stemmen en routeberekening van TomTom.

Menu van iGo is misschien iets omslachtiger als bij TomTom, maar daar is aan te wennen. Denk ook dat het komt omdat je bij iGo veel meer zelf kan instellen. Wat bij TomTom helaas niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 21:54:
Oops, Had blijkbaar niet alle pagina's van deze thread gelezen, dit lukt blijkbaar alleen als je al een gekochte versie hebt? :-( :?
ehhhh nee hoor, hier geen Hardware error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Is er al iets bekend over een toekomstige update waardoor bij routeberekeningen wat nauwkeuriger gebeuren zodat je niet via onzinnige route rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gebruikt hier eigenlijk nog iemand i-Go, topic is redelijk dood...
Zijn er nog nieuwe versies en zo? :?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 00:08 . Reden: Reactie op verwijderde bericht verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Fire69 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:51:
Dat zal 't probleem wel zijn. beta-na-beta-na-beta-na-beta-na-.............. er komt maar geen final product, de kaarten worden niet ge-update, hun marketing is en blijft slecht, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Vind dit echt jammer, het heeft de potentie om echt een goed programma te worden, maar het lijkt wel of ze het gewoon aan Mio verkocht hebben of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Fire69 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:51:
Ze zouden toch top Cebit met een nieuwe versie komen? Ik wacht dat wel af, want die beta's crashten elke keer (in ieder geval de 'januari beta's'). Daarna was ik het zoeken naar werkende beta's zo zat dat ik weer terug ben bij de juni 2006 versie. Dan maar geen 'GPS in de tunnel' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
iGO 8? Paar nummertjes overgeslaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hier staan wat plaatjes en een filmpje van op Cebit:
http://www.pdamania.hu/content/8119/

Ziet er niet slecht uit, hoewel blijkbaar terug de focus op de eyecandy gelegd word.
Hopelijk kan je er ook nog mee navigeren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Fire69 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:31:
Hier staan wat plaatjes en een filmpje van op Cebit:
http://www.pdamania.hu/content/8119/

Ziet er niet slecht uit, hoewel blijkbaar terug de focus op de eyecandy gelegd word.
Hopelijk kan je er ook nog mee navigeren. :P
Hebben, hebben, hebben!!! :9

Dit ziet er super uit: http://my.pdamill.com/~fable/cebit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Als dit nou ook nog normaal draait op een 400 Mhz. CPU (Asus 636N) dan overweeg ik zelfs om 'em te kopen :9

Staan die TomTom boys mooi te kijk met hun 'old fashioned' look ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
JakeNL schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:18:
Als dit nou ook nog normaal draait op een 400 Mhz. CPU (Asus 636N) dan overweeg ik zelfs om 'em te kopen :9

Hoop dat het een beetje draait op mn P3300 (OMAP 200Mhz). iGo 2006 draait wel smooth, dus hoop deze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ziet er wel gaaf uit, maar die gebouwen hoeven van mij niet zo. Het lijkt me erg lastig om dan vooruit te kijken waar de wegen heen gaan en hoe scherp komende bochten zijn. De overzichtskaart met bergen in relief vind ik wel erg cool, en over de plaatsing van de dingen in beeld lijkt ook wat meer nagedacht te zijn. Goed bezig dus :)

Als je hem wil kopen ben ik wel benieuwd of je iGo hier kan kopen of dat Mio een alleenrecht heeft voor verspreiding van hun aangepaste versie in bijv de Benelux. Heeft iemand hier meer info over, want iGo lijkt hier nergens te koop te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een super initiatief. Lekker vooruitstrevend.

Die Asus 636N kan best wel wat aan. Zal toch wel moeten lukken met dat programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Ik ben wel benieuwd of die Cebit demonstraties nog met alfa of beta versies gedaan zijn. Hopelijk is het product al dicht tegen de release datum aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire

Ik vind het allemaal erg gimmicky overkomen. Als ze nu eens aan een soepele intuitieve UI, betere routes en betere ETA-inschattingen zouden gaan werken inplaats van al die fratsen. Leuk dat je een Eiffel-toren en bergen kunt zien maar voegt dat nu toe aan ons platte landje.

Je kunt zeggen wat je wilt van Tomtom maar de kaarten zijn tenminste up-to-date en het is een stabiel, zeer gebruiksvriendelijk produkt. Ach en wellicht kopen ze die paar software designers die aan iGO werken gewoon een keer weg. Geld zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
catchingfire schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 08:28:
[...]

Ik vind het allemaal erg gimmicky overkomen. Als ze nu eens aan een soepele intuitieve UI, betere routes en betere ETA-inschattingen zouden gaan werken inplaats van al die fratsen. Leuk dat je een Eiffel-toren en bergen kunt zien maar voegt dat nu toe aan ons platte landje.

Je kunt zeggen wat je wilt van Tomtom maar de kaarten zijn tenminste up-to-date en het is een stabiel, zeer gebruiksvriendelijk produkt. Ach en wellicht kopen ze die paar software designers die aan iGO werken gewoon een keer weg. Geld zat.
Ikzelf heb een Mio C710 en geen last van verkeerde ETA inschattingen, deze inschattingen kloppen alleen niet als je niet de maximum snelheid rijdt, in alle andere gevallen werkt het prima.

De kaarten voor TomTom en iGO komen beide van Teleatlas, volgens mij zijn die net zo up-to-date.

Het gebruiksgemak is redelijk, vooral op gebied van TMC is een grote verbetering mogelijk. Andere zaken vind ik goed werken.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
_Diederik schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:32:
Ikzelf heb een Mio C710 en geen last van verkeerde ETA inschattingen, deze inschattingen kloppen alleen niet als je niet de maximum snelheid rijdt, in alle andere gevallen werkt het prima.
Da's dan misschien prima voor op zondag naar je tante in Groningen te rijden maar voor woon-werk verkeer in de spits over de A2 is het naatje. Ik haal met vlagen vaak even de toegestane max speed en voor de rest van de tijd dobber ik met ongeveer 80kmh achter inhalende vrachtauto's aan. Dat er voor stoplichten een kans bestaat dat ze op rood staan denkt igo/mio ook helemaal niet over na, ik weet niet of tomtom dat wel doet maar de ETA calculaties zijn ten aller tijde realistischer.
De kaarten voor TomTom en iGO komen beide van Teleatlas, volgens mij zijn die net zo up-to-date.
Ja en nee. iGO/Mio kaarten komen van TeleAtlas (de benelux kaarten in ieder geval). Tomtom gebruikt de laatste tijd van alles was, sommige releases zijn van TeleAtlas, andere zijn van Navteq. Feit is dat Tomtom gedurende 2006 verschillende kaart-updates heeft uitgebracht, terwijl de NL-kaart van iGO/Mio nog steeds 2006.01 is. Er is een nieuwere map-file gekomen, dat is echter alleen omdat er TMC info toegevoegd is.
Het gebruiksgemak is redelijk, vooral op gebied van TMC is een grote verbetering mogelijk.
De TMC implementatie staat echt in z'n kinderschoenen inderdaad. Je hoort slechts een vaag stemmetje in het Engels "traffic jam ahead" en dat is het dan. Hij gaat of volautomatisch je route herplannen of hij doet niks, geen optie om een vraag voorgeschoteld te krijgen of je wel of niet een route-herplanning wilt doen. Politie-controles worden niet weergegeven. Je moet via het sat-scherm naar het TMC-overzicht gaan, erg handig. Dan het sorteren van het TMC overzicht op afstand werkt in de praktijk slecht in een druk-be"weg"d land als NL. Ik heb regelmatig TMC meldingen op andere wegen waar ik niets mee kan hoger in de lijst staan dan de weg waar ik op zit en notabene ook nog in de route zit die ik aan het rijden ben. Enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
Ik heb zojuist iGO SE 2006 beta 2007-03-02 even uitgeprobeerd van Utrecht naar Enschede en vice versa. Het werkt allemaal prima en is stabiel. Ik krijg alleen mijn TMC niet aan de praat (ASUS A636 + TMC-cradle). Wat me trouwens opviel is dat het ondergaande zonnetje is verdwenen! :'(

De Outlook-contactpersonen worden automatisch als POI's opgenomen in iGO. Dit gaat bij mij echter niet goed. Ik denk dat slechts 10% in iGO wordt opgenomen. Daarnaast is het navigeren door de contactpersoon-POI's erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
salgera schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:49:
Ik heb zojuist iGO SE 2006 beta 2007-03-02 even uitgeprobeerd van Utrecht naar Enschede en vice versa. Het werkt allemaal prima en is stabiel. Ik krijg alleen mijn TMC niet aan de praat (ASUS A636 + TMC-cradle). Wat me trouwens opviel is dat het ondergaande zonnetje is verdwenen! :'(
Kijk eens of er in je sys.txt een regel staat met TMC=... ? Als die op -1 of 0 staat, zet 'm eens op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
catchingfire schreef op maandag 26 maart 2007 @ 09:13:
[...]

Kijk eens of er in je sys.txt een regel staat met TMC=... ? Als die op -1 of 0 staat, zet 'm eens op 1.
:? leg eens uit...

Het probleem is (volgens mij) namelijk dat TMC en GPS op dezelfde COM-poort zitten (namelijk COM5). En iGO vindt dat niet fijn. Hierdoor heb ik óf TMC óf GPS, maar nooit beide tegelijk. Softwarematig de COM-poorten doorverwijzen werkt ook niet, omdat iGO ze beide 'hardwarematig' moet ontvangen.
Maar ik wil dit wel eens uitproberen... thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
catchingfire schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:37:
[...]

Da's dan misschien prima voor op zondag naar je tante in Groningen te rijden maar voor woon-werk verkeer in de spits over de A2 is het naatje. Ik haal met vlagen vaak even de toegestane max speed en voor de rest van de tijd dobber ik met ongeveer 80kmh achter inhalende vrachtauto's aan. Dat er voor stoplichten een kans bestaat dat ze op rood staan denkt igo/mio ook helemaal niet over na, ik weet niet of tomtom dat wel doet maar de ETA calculaties zijn ten aller tijde realistischer.

[...]
Hier heb je eigenlijk wel weer een punt, ikzelf heb de Mio altijd in de auto en ik kijk vooraf op mijn PC via Google maps naar de reistijd, die altijd veel te ruim is. Mijn aankomsttijd ligt dan tussen MIO en Google in en dat werkt voor mij prima. In de spits wordt er geen rekening gehouden met de koerssnelheid, als dat er bij komt worden de schattingen realistischer.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
iGO 2006 Plus is uit. Zie: website iGO.

Als je 'm hebt gekocht kun je hem gratis updaten. Maar het is ook al mogelijk om 'm up te daten als je 'm niet gekocht hebt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 17:43
Ik heb een engelse talige versie van IGO 2006.

Nu wil ik daar de nederlands geproken tekst op hebben als dat kan.

Ik heb van internet al v_dut_f3.zip bestand gevonden. Echter als ik deze tussen de lijst met de ander talen zet heb ik niet de mogelijk heid om deze te kiezen in IGO.

Wat mij ook opvalt is dat de standaard telen allemaal .ogg bestanden bevat en geen .wav files wat ik nu van internet geplukt heb. Gaat dit een probleem geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
@Nelisj

Ik begrijp jou niet. Standaard staat toch de stem "Ankie" in de map "voices"? Dus nederlandstalig kon je al kiezen. Als jij daar nu de nieuwe zip.file bijzet, kan je na opnieuw starten bij Algemeen, de "Irene" stem kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
salgera schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:52:

Als je 'm hebt gekocht kun je hem gratis updaten. Maar het is ook al mogelijk om 'm up te daten als je 'm niet gekocht hebt... ;)
IGO 8 is ook uit, en wat ziet die er :9~ uit. Die wil ik wel eens uitproberen.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
Xanion schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:37:
[...]

IGO 8 is ook uit, en wat ziet die er :9~ uit. Die wil ik wel eens uitproberen.
Helaas, iGo 8 is nog niet uit. Die komt ergens rond juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kan iemand zijn igo.db uploaden of mij mailen want ik kan hem nergens vinden op mijn P3300. Ook niet in Mijn Documenten\iGo2006\

edit:
IGO.db gevonden, stond gewoon in de map waar ik iGo in geïnstalleerd heb, maar ik krijg de POI's er maar niet in die ik mbv poi-edit gedownload heb :S
Ik heb ze gedownload in het ov2 formaat. Daarna iGO POI Explorer beta opgestarts, daar de ov2's ingeladen en daarna geëxporteerd in iGO.db. En daar gaat het denk ik fout, want grote van het bestand veranderd niet. Ook mijn zelf gemaakte POI in iGo zelf is daarna verdwenen :(

[ Voor 63% gewijzigd door 13art op 03-04-2007 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

salgera schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:52:

Maar dan moet je even iets verder zoeken voor de update gok ik... ;)

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Arie-Kanarie schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:36:
[...]

Maar dan moet je even iets verder zoeken voor de update gok ik... ;)
pfff, ik blijf zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
JakeNL schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:48:
[...]

pfff, ik blijf zoeken...
JakeNL, ik wil je graag helpen, maar dan heb ik wel je contactgegevens (e-mailadres) nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
salgera schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:57:
[...]

JakeNL, ik wil je graag helpen, maar dan heb ik wel je contactgegevens (e-mailadres) nodig...
Kun je mij ook even contacten vectrex@zonnet.nl
Ik heb Miomap 3, maar wil graag hiermee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
Vectrex Dude schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:55:
[...]

Kun je mij ook even contacten vectrex@zonnet.nl
Ik heb Miomap 3, maar wil graag hiermee experimenteren.
Zucht:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.

vectrex@zonnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Zo moeilijk is het toch echt niet te vinden...
Ik heb um dus. alt.binaries oid heette de winkel waar ik het ut gehaald heb.
Pro
+ Mooi dat je nu kunt navigeren naar je contactpersonen die op je PDA staan.
+ Ziet er nog steeds mooier uit dan TomTom, zelfs nog ietsje mooier als de vorige versie van iGo
+ Je kunt nou ook routes laten plannen voor fiets, bus, taxi, vrachtwagen of voetganger
+ Draait nog steeds soepel op Acer N311, volgens mij zelfs iets sneller dan de vorige versie.

Cons
- Ik vind het niet zo erg, maar de manier waarop je een adres of contactpersoon invoert waar je heen wilt, is wat omslachtig. Dat heeft TomTom wel beter.
- ETA berekening. Volgens iGo kan ik nog steeds Aalten - Arnhem in 34 minuten afleggen... Tis toch zon 50 KM, waar je toch echt 45 minuten over doet als je netjes 120 rijdt. Als je kiest voor vrachtwagen wordt wel daadwerkelijk een iets andere route gekozen en doe je er ook iets langer over.

Als ze nou de manier van bestemming kiezen nog even aanpassen en zorgen dat de tijd van aankomst goed berekend wordt, dan is het echt veel beter dan TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
salgera schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:08:
[...]

Zucht:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.

vectrex@zonnet.nl
Hier geen probleem gezien hoor, je kunt ook info@vectrex.nl gebruiken
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste