Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Nieuwe kaart van Nederland is uit! versie 2007.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:46:
Wanneer komt de igo 8?
Ik dacht dat hij begin augustus uit kwam?
Wie weet er meer over?

Groeten
als je kijkt bij Pocketinfo. Hebben ze het over de nieuwe producten van Mio. Met een versie van MioMap met 3d in de kaart verwerkt. Dus dan zal I-Go er ook wel weer snel uitkomen met een nieuwe versie.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudi Vader schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:43:
[...]de nieuwe producten van Mio. Met een versie van MioMap met 3d in de kaart verwerkt.
Ter aanvulling:
Mio Technology Europe zal in september een nieuwe reeks producten voorstellen op de IFA consumenten electronica-beurs in Berlijn. Behalve de nieuwe modellen is ook MioMap 2008, met 3D-kaartweergave, te zien. De C620 en C620t uit Mio’s nieuwe productgamma zijn uitgerust met de meest recente MioMap software: MioMap 2008, waarin de nieuwste Tele Atlas kaarten met elevation models en 3D landmarks zijn opgenomen.
[bron: http://www.navigatieblog....europese-premiere-op-ifa/ ]

Klinkt mooi allemaal...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:58:

Ik gebruik iGO sinds een paar dagen op m'n Acer N10, na hiervoor Tomtom5 gebruikt te hebben.

Installatie was super-simpel. Uitpakken naar een 1GB SD kaartje. Op de PDA setup.exe starten op de SD-kaart en alles verliep vanzelf.

Gisteren flink aan de tand gevoeld met enkele verschillende routes. Indruk na een volle dag iGO'en zijn ZEER positief. Het is uiterst stabiel, snel, en duidelijk. Met name de straatnamen zijn veel uitgebreider dan bij Tomtom, ook kun je eindelijk zien in welke straat je op dat moment rijdt. Ook schakelt ie automatisch om van dagkleuren naar nachtkleuren, instelbare waarschuwing bij snelheidsovertredingen.

Kaartmateriaal is redelijk up-to-date. Soms gaf ie een rotonde aan die er nog niet was, soms andersom. Over het algemeen zeer goed.

Maar het mooiste vind ik nog wel de mogelijkheid om over landsgrenzen heen te navigeren, ik woon op enkele km's van de Duitse grens, dus voor mij was de "BeNeLux" kaart altijd al een pain-in-the-*ss.

De POI's miste ik tijdens het rijden, terwijl er toch wel enkele geactiveerd waren. Nog eens naar kijken, er is erg veel in te customizen in iGO. De meegeleverde Nederlandse stem is vreselijk, alsof 'trix je de weg wijst. Hoogste tijd voor een Hans Teeuwen versie :)

Voor mij is het in ieder geval: exit Tomtom.

De nieuwe Mio C510 en C710 gebruiken ook de iGO engine overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steFimke, hallo hier Wilma, vraagje, waar koop je nu zo`n te gek navigatie kaartje.
Heb geen idee waar het te koop is.
Jij hebt er eentje, wil je vertellen waar ze te koop zijn???

M.v.g
Wilma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:35:
steFimke, hallo hier Wilma, vraagje, waar koop je nu zo`n te gek navigatie kaartje.
Heb geen idee waar het te koop is.
Jij hebt er eentje, wil je vertellen waar ze te koop zijn???

M.v.g
Wilma
Je hebt in ieder geval de rest van de thread doorgelezen d:)b
Volgens mij is hij nog niet te koop, maar er zijn wel probeerversies te vinden. MioMap 3 is wel op iGo gebaseerd, en die is wel te koop bij verschillende pda shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xvanwaart schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:30:
[...]

Heel Europa staat op mijn SD-kaart, bovendien zijn de meeste oost-europese landen veeeeeel beter in detail dan de kaarten van TomTom.

ps. de kaarten zijn van Maart 2006!
Xvanwaart, hallo hier Wilma.
Ik vraag me af waar je zo`n mooi navigatie kaartje kan kopen.
Dit is echt te gek zo`n navigatie kaartje in je navigatie systeem.
Ik zelf bezit een CarTrek 200 systeem, en ik zou wel heel graag zo`n I.Go navigatie kaartje hebben.
Misschien dat je me kan helpen waar en hoe ik er aan kan komen.

M.v.g.
Wilma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 16:54:
[...]

Xvanwaart, hallo hier Wilma.
Ik vraag me af waar je zo`n mooi navigatie kaartje kan kopen.
Dit is echt te gek zo`n navigatie kaartje in je navigatie systeem.
Ik zelf bezit een CarTrek 200 systeem, en ik zou wel heel graag zo`n I.Go navigatie kaartje hebben.
Misschien dat je me kan helpen waar en hoe ik er aan kan komen.

M.v.g.
Wilma
3 dingen:
  • Op de GoT forums wordt er vanuit gegaan dat iedereen vriendelijke bedoelingen heeft. "M.v.g. Wilma" mag je dus gewoon achterwege laten ;)
  • CarTrek 200 is zo'n kant-en-klaar systeempje, daar kan je niet zomaar een compleet ander navigatiesysteem opzetten. 99 van de 100 mensen op dit forum gebruiken een PDA, vandaar dat sommigen TomTom & iGo tegelijk op hun navigatie systeem hebben
  • Nadat aangegeven is dat iGo hier niet te koop is, is verder vragen naar de 'verkrijgbaarheid' niets minder dan vragen naar illegale downloadlinks. Dit is op GoT niet toegestaan
[edit]
Daarnaast wordt het niet gewaardeerd wanneer je een vraag in meerdere topics neerkwakt, zoals hier:
Welke Navigatie Software?
Wie heeft het Navigatie kaartje van I.Go

[ Voor 12% gewijzigd door JakeNL op 10-08-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Heeft iemand "Igo My way 8" al in het 'wild' gesignaleerd? Het ziet er wel HEEL verleidelijk uit allemaal :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:59

Nakebod

Nope.

Ik heb hem al een tijdje geleden geinstalleerd gehad, had alleen geen kaarten voor iGo8 :+
Maar voor wat ik kon zien, zag het er al erg mooi uit, qua menu, beetje 3D effecten erin, en het reageerde snel.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb hem ook even geprobeerd. Ik was toen gelukkig in Hongarije, waar wel een kaart voor is. Op zich werkte het programma wel, maar hij veranderde het beeld niet mee met mijn positie. Pas als ik de route opnieuw ging laten uitrekenen veranderde het beeld. Heeft er misschien mee te maken dat ik een PNA versie op een PDA probeerde te draaien :)
Ik vind de interface wel een stuk verbeterd: mooie grote maar wel doorzichtige knoppen in het navigatiescherm, zodat je wel veel kan zien maar ook makkelijk de dingen kan bedienen.

Verwijderd

Heb er even mee gespeeld, maar is lang niet zo intuïtief als TomTom.
Veel te veel knoppen in beeld wat een rommelige indruk geeft.
De menu structuur is ook niet echt duidelijk.
Veel mogelijkheden is mooi maar dan moeten ze wel goed gerangschikt zijn.

Het invoeren van een stadsnaam is irritant je kunt een paar letters invoeren en dan moet je een lijst doorlopen.

Jammer dat je niet een totaal overzicht krijgt van een berekende route zoals bij TomTom.

Dat je met één klik een poi kunt opslaan is iets wat TomTom direct moet invoeren.

De ideale navigator zit ergens tussen IGO en TomTom in.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 22:20 ]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 22:18:
Heb er even mee gespeeld, maar is lang niet zo intuïtief als TomTom.
Veel te veel knoppen in beeld wat een rommelige indruk geeft.
De menu structuur is ook niet echt duidelijk.
Veel mogelijkheden is mooi maar dan moeten ze wel goed gerangschikt zijn.

Het invoeren van een stadsnaam is irritant je kunt een paar letters invoeren en dan moet je een lijst doorlopen.

Jammer dat je niet een totaal overzicht krijgt van een berekende route zoals bij TomTom.

Dat je met één klik een poi kunt opslaan is iets wat TomTom direct moet invoeren.

De ideale navigator zit ergens tussen IGO en TomTom in.
Dan moet je voor de lol Navigon, Destinator en Route66 nog even proberen. Alle hebben ze hun positieve en negatieve punten, die voor iedereen ook nog weer anders zijn :).
Tot nu toe vind ik TomTom nog het meest logisch, maar die vind ik grafisch niet zo spannend. Navigon is voor mij een goede tweede; ziet er gelikt uit en werkt goed. Helaas duurt het opstarten en door de menu's navigeren een beetje lang bij mij. iGo vind ik erg mooi, maar de stemmen staan me wat tegen (geen doorlopende zinnen, rare teksten af en toe en te veel aanwijzingen). De vele mogelijke instellingen vind ik dan wel weer leuk (je bent tweaker of niet), en ik vind het heel handig dat hij over de grens navigeert als je kaarten van buurlanden op de geheugenkaart hebt staan.
Over Destinator (7) en Route 66 ben ik niet zo te spreken; om de een of andere reden vind ik die onlogisch in elkaar steken. De ideale navigator zit bij mij dus ergens tussen TomTom, iGo en Navigon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat langer gespeeld en een zekere logia ontdekt.
IGO heeft maar 2 favorieten maar IGO verstaat onder favorieten blijkbaar POI's.
Je kunt groepen aanmaken maar hoe maak je 'off-line' POI's aan mbv coordinaten?
Ik wil mijn TomTom favorieten aan de hand van de coordinaten overzetten in IGO.
Je kunt ook coordinaten invoeren als bestemming maar weer niet als POI bewaren.
Bestemmingen in de historiek kun je ook niet opslaan als POI.
Een gemiste kans lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:56:
Volgens mij kan je POIs het makkelijkst aanmaken door het punt op de kaart op te zoeken (dat kan wel op coordinaten volgens mij), dan op het scherm te klikken en te kiezen voor POI toevoegen.
TomTom POIs zijn bijna overal te vinden; dat wil zeggen bijna alle POIs die je kan vinden zijn in TomTom formaat. De originele TT POIs heb ik nog nooit gezien, en ik weet ook niet of je die kan exporteren. Als je ergens anders POIs vandaan hebt getoverd kan je ze met POIconverter omzetten naar iGo formaat. Ik heb het al een tijdje niet gedaan, dus ik weet niet of die dan in poiupdates.upd of een ander bestand terecht moeten komen, maar daar kan je misschien in de help van POIconverter wat over lezen.
Op flitspaal.nl is ook een handleiding voor flitspalen in iGo/MioMap te vinden; daarin staat ook wat over hoe iGo/MioMap met POIs omgaan.

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 23-09-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt navigeren naar coordinaten, maar dan direct naar de bestemming gaan is me nog niet gelukt.
Ik heb een paar poi groepen aangemaakt en er poi's ingestopt maar die zijn na een herstart weer verdwenen vreemd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:39:
Je kunt navigeren naar coordinaten, maar dan direct naar de bestemming gaan is me nog niet gelukt.
Ik heb een paar poi groepen aangemaakt en er poi's ingestopt maar die zijn na een herstart weer verdwenen vreemd genoeg.
Als je de kaart voor je hebt zoek je je coordinaat op; vervolgens klik je daar op de kaart, en druk je op de meest linkse toets 'navigeer naar'. Dan zou het moeten werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:56:
Bestemmingen in de historiek opslaan als POI:
Menu-Geschiedenis-bestemming selecteren, daarna onderaan het scherm klikken op POI.
Is het dat wat je bedoelt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:13:
[...]

Bestemmingen in de historiek opslaan als POI:
Menu-Geschiedenis-bestemming selecteren, daarna onderaan het scherm klikken op POI.
Is het dat wat je bedoelt?
Ja, beetje omslachtig (je moet de naam van de poi opnieuw invoeren) maar zo lukt het wel.
Maar dat gaat natuurlijk alleen met plekken waar je al geweest bent.

Er zitten wat vreemde kinderziektes in IGO.
Als ik IGO opnieuw start zijn mijn POI's verdwenen of staan ze in andere mappen onder Mijn Poi.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:24:
[...]

Ja, beetje omslachtig (je moet de naam van de poi opnieuw invoeren) maar zo lukt het wel.
Maar dat gaat natuurlijk alleen met plekken waar je al geweest bent.

Er zitten wat vreemde kinderziektes in IGO.
Als ik IGO opnieuw start zijn mijn POI's verdwenen of staan ze in andere mappen onder Mijn Poi.
Het gaat echt ook als je offline een route plant of een adres ingeeft hoor.
Omslachtig misschien, maar als ik aan het rijden ben hoef ik maar gewoon op een knop te drukken om een bepaald punt onderweg dat me interesseert als POI in te stellen.
Als je POI's verdwenen zijn loopt er wel wat mis, dat is mij nog niet overkomen.
Tja, iGO plaatst de eigen POI's onder Mijn POI, net zoals de contactenlijst. Ik vind het wel handig zo.
Als ik via de laptop en ActiveSync een nieuwe POI aanmaak in iGO POI-Explorer gaat ie daar ook automatisch naartoe. In POI-Explorer kan dat via coordinaten, adressen. Zo heb ik mijn gereserveerde vakantiehotelletjes als POI ingesteld. Wel handig net voor je op vakantie vertrekt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik ben zelf ook bezig met igo mio en tomtom navigatie voor de pda alleen heb ik het probleem dat de pda iedere keer na ongeveer uitschakelt / donker word ligt dat aan de setup van IGO?
heb al van alles geprobeert maar het lukt niet om dit te verhelpen. Weet iemand een oplossing of een andere setup te downloaden? Hoor het graag, Heb zelf veel navigatie software Route 66 2007 Tomtom west en oost europa Bijna alle landen van igo en mio.

Groet Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:33:
Hallo mensen,

Ik ben zelf ook bezig met igo mio en tomtom navigatie voor de pda alleen heb ik het probleem dat de pda iedere keer na ongeveer uitschakelt / donker word ligt dat aan de setup van IGO?
heb al van alles geprobeert maar het lukt niet om dit te verhelpen. Weet iemand een oplossing of een andere setup te downloaden? Hoor het graag, Heb zelf veel navigatie software Route 66 2007 Tomtom west en oost europa Bijna alle landen van igo en mio.

Groet Henk
Hoi Henk, welkom op GoT!

Het eerste deel van je vraag is niet helemaal duidelijk (na hoeveel tijd doet wie wat?), en het tweede deel klinkt als een warez request. Informatie daarover (en de request zelf) zijn niet toegestaan op GoT. Ook hoeven de hallo en groeten niet; dit is een forum, geen mailinglijst.
Als je dus vragen hebt over iGo of de werking daarvan kan je ze goed hier stellen. Probeer je probleem zo duidelijk mogelijk te stellen, dan wordt het antwoord ook veel duidelijker. Als je een gekraakte versie niet aan de gang kan krijgen kan je beter op een ander forum kijken, want daar mag hier geen informatie over gegeven worden.
Lees voor de zekerheid (nog) eens de Algemene voorwaarden/FAQ die je voor je neus hebt gekregen toen je hier registreerde.

bovenstaande klinkt misschien niet aardig, maar is niet zo bedoeld. Men is hier erg hulpvaardig, maar verwacht wat eigen inzet van de vraagsteller en we moeten ons allemaal aan de regels houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:33:
...alleen heb ik het probleem dat de pda iedere keer na ongeveer uitschakelt / donker wordt. Ligt dat aan de setup van IGO?...
Het zou inderdaad aan je settings kunnen liggen.

Ga naar de volgende instellingen (iGo met Engels als menutaal aangegeven)
Settings --> Advanced --> Backlight Settings -->
  • Backlight Always On
  • Smart Power save
  • Use Device Settings
Lijkt me duidelijk dat 'Backlight Always On' de setting is om het 'donker worden' te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Iemand al enige idee wanneer iGo versie 8 uitkomt? Ik wacht al een tijdje op die mooie 3D toevoeging van ze :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 11-09 13:35
Zag net deze blog-post: http://www.dannychoo.com/.../Japanese+car+navigation/

Kijk naar de datum en vraag je dan af wat er dan eigenlijk zo spectaculair is de 3D van i-Go 8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Hebben ze bij bijv. TomTom behoorlijk liggen slapen dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Na een hele tijd niet gebruikt te hebben wilde ik van de week i-Go weer opstarten op mn PDA (Acer N311) werkt i-Go niet meer :(
Kan me niet herinneren dat ik bestanden ofiets verwijderd hebt. Enige wat ik aangepast heb zijn enkele contacten. Heb contacten van mn mobiel via BT naar mn PDA gestuurd en de gegevens laten samenvoegen door de PDA. Deze contacten hebben nu dezelfde foto als op mn mobiel.
Kan i-Go niet overweg met contacten met een foto? Of is mijn i-Go installatie gewoon stuk?

EDIT: ff vergeten te melden wat er nu wel en niet werkt: i-Go scherm komt gewoon op, recht onderin wordt getoond wat 'ie allemaal laad en als laatste staat er Starting... dit staat er een seconde en dan kom ik weer terug bij Today scherm.

[ Voor 19% gewijzigd door Arie-Kanarie op 04-11-2007 13:18 ]

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Arie-Kanarie schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:15:
Na een hele tijd niet gebruikt te hebben wilde ik van de week i-Go weer opstarten op mn PDA (Acer N311) werkt i-Go niet meer :(
Kan me niet herinneren dat ik bestanden ofiets verwijderd hebt. Enige wat ik aangepast heb zijn enkele contacten. Heb contacten van mn mobiel via BT naar mn PDA gestuurd en de gegevens laten samenvoegen door de PDA. Deze contacten hebben nu dezelfde foto als op mn mobiel.
Kan i-Go niet overweg met contacten met een foto? Of is mijn i-Go installatie gewoon stuk?

EDIT: ff vergeten te melden wat er nu wel en niet werkt: i-Go scherm komt gewoon op, recht onderin wordt getoond wat 'ie allemaal laad en als laatste staat er Starting... dit staat er een seconde en dan kom ik weer terug bij Today scherm.
Ik heb precies hetzelfde: veel contacten toegevoegd en daarna doet iGo het niet meer. (ik weet wel dat er een oplossing is om het doorzoeken van de contacten uit te zetten, maar ik wil dat het gewoon werkt incl. contacten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

salgera schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:54:
[...]

Ik heb precies hetzelfde: veel contacten toegevoegd en daarna doet iGo het niet meer. (ik weet wel dat er een oplossing is om het doorzoeken van de contacten uit te zetten, maar ik wil dat het gewoon werkt incl. contacten.)
Mja heb iets gelezen over contacten uitzetten... maar dat werkt niet volgens mij?
weet je zo precies hoe het moet?

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, kan iemand mij helpen met het volgende: iGo 2006 staat op mijn Mio digi walker . Ik gebruik de navigator speciaal voor track logging tijdens wandelingen in ruig gebied met grote verdwaalkans.
Het probleem is echter battery life. Als de PDA aan blijft staan krijg je een perfect track vanwat je gelopen hebt, echter na ca anderhalf uur is het goodbye en sta je zonder iets in de bush.
Weet iemand een manier voor een MINIMISE configuratie van iGO waarbij wel GPS data wordt gelogd maar de navigatie en display af staan totdat je om een updated track vraagt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik weet niet of je Mio digiwalker Windows Mobile bevat, maar als dat wel het geval is kun je toch ervoor kiezen om terug te gaan naar je today scherm? iGo gaat gewoon verder :)

Je kunt er trouwens ook altijd voor kiezen om Qstarz BT-Q1000 bluetooth GPS ontvanger te kopen. Gaat 25 uur mee op de accu en logged gelijk :)

[ Voor 29% gewijzigd door Xof op 09-12-2007 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mio komt met 3D maps:

http://www.mio-tech.be/en/MioMap-2008.php

En als Mio de iGO engine gebruikt, laat iGO 2008 niet lang meer op zich wachten denk ik? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Bij de presentatie van Miomap2008 worden uiteraard wel sprekende voorbeelden getoond, de Eifeltoren, London Bridge etc.
Ik heb zomaar het idee dat in de negorij om de hoek geen gebouw overeind staat (digitaal gezien dan natuurlijk ;) )

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

JakeNL schreef op woensdag 19 december 2007 @ 08:48:
Bij de presentatie van Miomap2008 worden uiteraard wel sprekende voorbeelden getoond, de Eifeltoren, London Bridge etc.
Ik heb zomaar het idee dat in de negorij om de hoek geen gebouw overeind staat (digitaal gezien dan natuurlijk ;) )
En deze screens lijken ook wel heel veel op die van iGo 8 die op CEBIT getoond werd.

• Xof

Xof

JakeNL schreef op woensdag 19 december 2007 @ 08:48:
NL is ook lekker makkelijk qua 3D landschap.. bergen kennen we hier toch niet :P

De iGO limousine lijkt me trouwens gaaf om in mijn auto te hebben, maar in West-Europa bijna niet verkrijgbaar. Maar misschien dat dit nog gaat veranderen.

[ Voor 15% gewijzigd door Xof op 20-12-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Wat ik net toch "ergens" tegenkom.. i-Go voor de PC.

Menu werkt aardig, maar navigeren lijkt een beetje onmogelijk, hij crasht hier steeds :+
Of het om een beta gaat voor een later te releasen product, geen idee, misschien wel een hobby project van iemand, maar het lijkt me wel wat, als het werkt :)
Er is maar weinig navigatie software voor PC's te verkrijgen, en dan ook nog goede software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crasht inderdaad nogal veel.
Is echter toch een bewerkte of gehackte PDA-versie want bij SETTINGS/GENERAL zie je duidelijk de 3 verschillende PDA modi staan, portrait-landscape left/right.
En bij ADVANCED/STARTUP staat Large Entry on TODAY SCREEN. :-)

Wel leuk om eens op de laptop te proberen.
Ik heb de detailkaart van België evenals de Vlaamse stembegeleiding even in de folders gekopieerd, dan start ie gewoon niet op. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Voor wat ik van die PC versie gelezen heb, werkt hij alleen met 2006 kaarten, en.. die moet je met die map converter die er bij zit converten. Je kan dus niet direct een PDA map gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arie-Kanarie schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:15:

Zelfde probleem hier. heb ik eerder gehad... oplossing was toen om de postcodes er goed in te zetten... lijkt nu niet te helpen.

iemand nog een idee?

ow ja.. ik heb een asus mypal A636N :P en gebruik Active Sync (versie 4.5.0) om te synchroniseren met mijn contacten in outlook (2007).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 03:15:
[...]

Zelfde probleem hier. heb ik eerder gehad... oplossing was toen om de postcodes er goed in te zetten... lijkt nu niet te helpen.

iemand nog een idee?

ow ja.. ik heb een asus mypal A636N :P en gebruik Active Sync (versie 4.5.0) om te synchroniseren met mijn contacten in outlook (2007).
Dat van de postcodes kan ik nog eens proberen. Ik gebruik de sync software die standaard in Vista zit en ook outlook 2007. Omdat ik zelden navigatie gebruikt weet niet zeker of het sinds outlook 2007 is of al eerder stuk is gegaan.
Anders wachten tot i-Go 8 oid. TomTom werkt ook maar vind i-Go toch mooier en (op invoeren van bestemming na) prettiger en sneller werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arie-Kanarie schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:18:
[...]

Mja heb iets gelezen over contacten uitzetten... maar dat werkt niet volgens mij?
weet je zo precies hoe het moet?
Igo 2006 werkt niet lekker met contacten ... te weinig geheugen .. Mio 3.3 is hetzelfde en daarbij werken de contacten wel... alle contacten weggooien is een andere oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 00:00:
[...]

Igo 2006 werkt niet lekker met contacten ... te weinig geheugen .. Mio 3.3 is hetzelfde en daarbij werken de contacten wel... alle contacten weggooien is een andere oplossing
Mmm,

Ik gebruik hier de adressen van 45 contacten in iGO, werkt perfect hoor. Ik heb de eerste keer wel de huisadressen correct moeten ingeven, dus geen 74 bus 11 of 74/11 of zo.
Kan misschien wel zijn dat bij het gebruik van honderd(en) contacten een probleem optreedt, maar dat heb ik opgelost door de PagePool te wijzigen van 12 naar 6 MB (op mijn Qtek S200) en nu gaat mijn werkgeheugen nooit meer onder de 20MB, :-) En die 20 MB heeft iGO natuurlijk wel graag, voorheen sloot hij zichzelf ook wel eens af bij een te lange routeberekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Het is een beetje stilletjes rondom iGo. Zijn er ondertussen nog wat dingetjes te updaten, zoals kaarten etc?

Gelukkig hebben ze de opvolger van iGo 2006 alvast 08 genoemd, want ze blijven een release maar uitstellen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iGo 8 komt in Maart of April uit, met 3D navigatie en vga skins :)
Zelf heb ik hier een review versie liggen en die werkt perfect.
De kaarten en software zijn vreemd genoeg niet veel groter, en je kunt waarschijnlijk je huidige sd kaartje blijven gebruiken.
Mensen die nu nog wm2003(SE) draaien zullen pech hebben, iGo 8 gaat er niet op werken en er komen geen nieuwe kaarten meer voor 2006 uit.

3D navigatie is leuk, maar vereist wel wat van je pda, gelukkig kun je dit niet uitschakelen maar wel van de kaart afhalen of renamen waardoor die dit niet gebruikt (Terrain model).
Zelf nog geen 3D gebouwen tegengekomen maar Nederland heeft wel ruim 4mb aan 3d buildings data.
De commando's zijn nog steeds soms even onduidelijk, maar wie weet met de final versie, de oude voices werken ook op de nieuwe, die zijn nu nog 100% identiek.
Veel werkt ook nog niet super, landscape, portrait, vga mode, allemaal moeten veranderd worden in een .ini nu omdat de grafische schil niet echt meewerkt.

Er zwerven ook gekraakte versies op het internet rond, mocht je echt willen "reviewen" dan moet je ff een beetje creatief zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb nu ook iGo, maar ik kan geen maps toevoegen.

Heb de fbl file in de map directory gedaan, maar hij laat hem niet zien ?

Waardoor komt dit ?

Heeft het iets te maken met ctype.dat ofzo ?

Ik heb geen igo.db ofzo gezien

[ Voor 20% gewijzigd door W00fer op 20-02-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 09:02:
iGo 8 komt in Maart of April uit, met 3D navigatie en vga skins :)
Zelf heb ik hier een review versie liggen en die werkt perfect.
De kaarten en software zijn vreemd genoeg niet veel groter, en je kunt waarschijnlijk je huidige sd kaartje blijven gebruiken.
Mensen die nu nog wm2003(SE) draaien zullen pech hebben, iGo 8 gaat er niet op werken en er komen geen nieuwe kaarten meer voor 2006 uit.

3D navigatie is leuk, maar vereist wel wat van je pda, gelukkig kun je dit niet uitschakelen maar wel van de kaart afhalen of renamen waardoor die dit niet gebruikt (Terrain model).
Zelf nog geen 3D gebouwen tegengekomen maar Nederland heeft wel ruim 4mb aan 3d buildings data.
De commando's zijn nog steeds soms even onduidelijk, maar wie weet met de final versie, de oude voices werken ook op de nieuwe, die zijn nu nog 100% identiek.
Veel werkt ook nog niet super, landscape, portrait, vga mode, allemaal moeten veranderd worden in een .ini nu omdat de grafische schil niet echt meewerkt.

Er zwerven ook gekraakte versies op het internet rond, mocht je echt willen "reviewen" dan moet je ff een beetje creatief zoeken.
Jammer dat er geen ondersteuning is voor WM2003. Moet ik dus sowieso de SE Xperia foon gaan kopen voor iGo :P

Ben blij dat er nu eindelijk schot inkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:21

greatgonzo

schit-te-rend!

ben een beetje met mio en igo aan het proberen, geniet een van beide nog de voorkeur, of ontlopen beide programma's elkaar neit veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iGo 8 ook Spoorassistent en reality view (realistische weergave van complexe verkeersknooppunten) zoals bij Navigon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

greatgonzo schreef op zondag 24 februari 2008 @ 19:09:
ben een beetje met mio en igo aan het proberen, geniet een van beide nog de voorkeur, of ontlopen beide programma's elkaar neit veel?
Ik heb lang i-Go gebruikt en van de week ging ik eens met Mio spelen en de UI is gewoon wat anders. Ik heb het er snel weer afgegooid en gewoon weer verder gegaan met i-Go. Misschien omdat ik aan de UI van i-Go gewend was, maar ik vond de Mio UI op de een of andere manier niet zo fijn.

De UI is volgens mij ook het enige verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 20:24:
Heeft iGo 8 ook Spoorassistent en reality view (realistische weergave van complexe verkeersknooppunten) zoals bij Navigon ?
De beta heeft dat in ieder geval niet, ik neem aan de uiteindelijke versie ook niet. Ik heb er in ieder geval nog niets over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....zoveel programma's zijn er dan dus nog niet met die zaken (spoorassistent en reality view) . Verassend. Navigon eenzaam aan de top wat die functies betreft ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen komt iGO 8 in Hongarije uit, ik ben benieuwd waar ik hem het eerste "tegenkom"...

Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben zijn de gesproken aanwijzingen. Deze waren bij versie 2006 om van te janken vond ik zelf.

Heb de PC-versie van iGO 8 geprobeerd met Nederlandse stem, maar hier zat niet veel verbetering in ten opzichte van 2006. Maar wie weet wat de final versie in petto heeft.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2008 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En, al iets gevonden? :+

Als het er echt zo uitziet: http://www.youtube.com/wa...Kmxo&mode=related&search=
dan ben ik ook wel benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Dit lijkt mij trouwens ook een enorme verbetering, vooral als het gaat om bezinestations:
The POI search not only allows users to search for POIs around a selected address, but also along their planned route; this means that users no longer have to divert from the optimum route in order to find a desired via point, such as an ATM or filling station.
Nu wordt je bijvoorbeeld het boerenland ingestuurd omdat toevallig daar een bezinepomp is die net 1km dichterbij is dan de eerstvolgende pomp langs de snelweg. OK, je kan ook je verstand gebruiken en zelf even verder kijken langs de route, maar toch, dit is meer zoals het hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:47
Inmiddels is versie 8 van iGo ruim voorhanden. ik heb hem geïnstalleerd op mijn TyTn en alles ziet er goed uit. Ik stoor me er alleen aan dat het programma blijkbaar niet in staat is om bluetooth aan te zetten om zo met de gps verbinding te maken. ik heb geen zin om dat elke keer met de hand te doen en kan er in de handleiding niks over vinden. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Ebbie schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:47:
Inmiddels is versie 8 van iGo ruim voorhanden. ik heb hem geïnstalleerd op mijn TyTn en alles ziet er goed uit. Ik stoor me er alleen aan dat het programma blijkbaar niet in staat is om bluetooth aan te zetten om zo met de gps verbinding te maken. ik heb geen zin om dat elke keer met de hand te doen en kan er in de handleiding niks over vinden. Heeft iemand een idee?
Volgens mij is zoiets mogelijk met Mortscript of VJVolubilis. Het is alweer ff geleden dat ik dat gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:08

Arfman

Drome!

Ebbie schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:47:
Heb je hem geinstalleerd op de TyTN 1 of 2? Als je hem op de 2 hebt geinstalleerd, heb je dan je HTC Home screen uitstaan of doet hij het zo bij je? Ik heb nogal wat problemen om iGO 8 met Home screen aan de gang te krijgen, ben ondertussen al 3 ROMs verder (Dutty en Laurentius).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Bij mij draait igo8 perfect, alleen als ik mijn apparaat in stand-by zet (Medion PNA-150) en daarna weer aan, dan reset hij het hele device, vroeg kwam ik dan gwoon terug in de software

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:47
Arfman schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:00:
[...]

Heb je hem geinstalleerd op de TyTN 1 of 2? Als je hem op de 2 hebt geinstalleerd, heb je dan je HTC Home screen uitstaan of doet hij het zo bij je? Ik heb nogal wat problemen om iGO 8 met Home screen aan de gang te krijgen, ben ondertussen al 3 ROMs verder (Dutty en Laurentius).
Ik heb een TyTn 1 zonder homescreen dus ik kan je hiermee niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik heb nog niks van 3D gezien. Opzich logisch dat NL niet helemaal 3D is, dus ik dacht ik check eens Parijs. Ook geen 3D?

Bij de instellingen heb ik alles wat met 3D te maken heeft aanstaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Xof op 15-05-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Xof schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 23:55:
Ik heb nog niks van 3D gezien. Opzich logisch dat NL niet helemaal 3D is, dus ik dacht ik check eens Parijs. Ook geen 3D?

Bij de instellingen heb ik alles wat met 3D te maken heeft aanstaan.
Ik heb alleen in Amsterdam rond de dam wat 3D gebouwen gezien, en geen enkele verhoging; ook niet bij Vaals ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

gwystyl schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 00:16:
[...]

Ik heb alleen in Amsterdam rond de dam wat 3D gebouwen gezien, en geen enkele verhoging; ook niet bij Vaals ofzo.
Even snel Budapest gechecked en die is dus wel helemaal 3D.
Het is iig een goed teken dat er wel wat op de Nederlandse kaart staat. Ik denk dat we moeten wachten op een kaart update. Maar de gebouwen zien er niet zo mooi hires uit als op de youtube filmpjes. Maar dat zou misschien kunnen omdat ik WM2003 heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
je hebt 3 verschillende 3d dingen.
1) 3d gebouwen. Staan in de map building
2) 3d landmarks (zoals eiffeltoren en andere bezienswaardigheden) staan ook in map building
3) 3d landschap. Staan in de map DEM.

Als je deze alle 3 erin hebt staan moet je zeker wel 3d kunnen zien.
In amsterdam zijn zowel gebouwen (huizen) als landmarks (station enzo) te zien.

Rondom limburg zijn ook heuvels te zien.
Als je natuurlijk echt bergen enzo wilt zien moet je maar even in frankrijk zoeken.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ebbie schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:57:
[...]

Ik heb een TyTn 1 zonder homescreen dus ik kan je hiermee niet helpen.
OK, bedankt. Ondertussen ben ik wat verder met mijn onderzoek :)

iGO 8 draait vziw alleen op de nieuwste Duttythroy ROM van 29-04, met HTC Home enabled. Op andere ROM's (met WM6.1) moet je HTC Home uitschakelen, softresetten. Daarna zal iGO 8 werken. Stabiel is het echter niet op de TyTN II: zodra ik ook maar iets doe met het Home screen (aanpassen b.v.) doet hij het niet meer. Dit geldt ook voor POI's: ik had de Europese speedcams gedownload, deze converteert hij dan zelf naar een .spud bestand (het POI formaat van iGO). Dit duurde enorm lang waarna hij uiteindelijk crashte met een out of memory error. Sindsdien heb ik hem niet meer aan de praat kunnen krijgen. Ik weet echter zeker dat wanneer ik een harde reset doe, het wel weer werkt. Herinstallatie of de bestanden opnieuw op de SD zetten helpt ook niet, en in de Registry kan ik ook niks vinden over iGO. Waarom hij het dus dan ineens niet meer doet is me een raadsel.

Overigens heb ik hem gisteravond op m'n oude PDA (hx2410 met WM5) geinstalleerd, dat werkte wel vlekkeloos. Nog geen POI's geprobeerd overigens, maar ik verwacht daar geen problemen omdat een collega met z'n oude 4150 ook iGO 8 zonder problemen kan draaien. Op de een of andere manier draait er dus iets onder WM6.1 wat iGO niet lekker vindt, waardoor je dus heel makkelijk je installatie om zeep kan helpen. Wordt vervolgd :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
op mijn hx4700 (WM6 hack) draait ie als een trein. fijne instructies tov tomtom6 (over 3km neem de afrit ipv zodadelijk afrit), en mooie interface. jammer dat ik nog geen 3d gebouwen heb kunnen ontdekken, maar ach.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

madmaus schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:20:
je hebt 3 verschillende 3d dingen.
1) 3d gebouwen. Staan in de map building
2) 3d landmarks (zoals eiffeltoren en andere bezienswaardigheden) staan ook in map building
3) 3d landschap. Staan in de map DEM.

Als je deze alle 3 erin hebt staan moet je zeker wel 3d kunnen zien.
In amsterdam zijn zowel gebouwen (huizen) als landmarks (station enzo) te zien.

Rondom limburg zijn ook heuvels te zien.
Als je natuurlijk echt bergen enzo wilt zien moet je maar even in frankrijk zoeken.
Ja ik heb ze zo te zien allemaal. Ik zie dan ook gelijk dat die van Nederland niet zo groot is vergeleken met bijv. Frankrijk.

Netherlands.3dl = 1,3 MB
Netherlands.3dc = 5,1 MB

France.3dl = 4,2 MB
France.3dc = 24,3 MB

Ik woon naast een dijk, ik had verwacht dat het op de kaart wel te zien zou zijn. Maar dat is het dus jammer genoeg niet. Maar de DEM file die ik heb is niet al te nieuw meer zie ik?
WesternEurope_2007.06.dem van 122 MB (of die 06 is een fout en moet dan ook 08 zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:41

Sherlock

No Shit

Ik heb iGo 8 ook eens een kans gegeven, nadat ik een beetje uitgekeken was op de eyecandy van 2006 ben ik weer teruggegaan naar TomTom.

Vooral vanwege de nieuwe eyecandy (3d!!) wilde ik iGo8 ook eens proberen, maar ondanks dat het er weer erg fijn uitziet ben ik nog niet overtuigd. Ten eerste werd ik een weg ingestuurd waar ik niet in mag (en dat bord staat er al jaren...) en vervolgens ben ik langs de hele route naar mijn werk geen enkel 3d object tegengekomen. (IRL wel natuurlijk :P)

Ik ga nog eens kijken of ik alles wel goed ingesteld heb, maar de eerste indruk is niet echt verpletterend te noemen.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Xof schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:37:
[...]

Ja ik heb ze zo te zien allemaal. Ik zie dan ook gelijk dat die van Nederland niet zo groot is vergeleken met bijv. Frankrijk.

Netherlands.3dl = 1,3 MB
Netherlands.3dc = 5,1 MB

France.3dl = 4,2 MB
France.3dc = 24,3 MB

Ik woon naast een dijk, ik had verwacht dat het op de kaart wel te zien zou zijn. Maar dat is het dus jammer genoeg niet. Maar de DEM file die ik heb is niet al te nieuw meer zie ik?
WesternEurope_2007.06.dem van 122 MB (of die 06 is een fout en moet dan ook 08 zijn).
Ik heb een dem file van (heel) europa en die is 222 mb.
Die jij hebt is denk ik nog van de demo versie. (juni 2007)

Maar ik woon in scheveningen, en daar zijn sommige stukken ook aardig verhoogd, maar die staan er ook niet op.
Je moet het toch meer van de bergen enzo hebben.

@Sherlock
In NL staan nog niet veel 3d gebouwen.
Als je ze wilt zien moet je even een plek in amsterdam aanklikken.
Daar staan ze namelijk wel.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ik ben (voorlopig) wel over, eindelijk een routeplanner die wegen als de A73 Zuid kent....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Same here. Ik ben opzich tevreden met TomTom 6 (fancy opties van 7 gebruik ik toch niet) maar de bejaardheid van die kaarten is echt gruwelijk irritant, met name als je vlakbij je huis daar last van hebt (en dus iedere keer als je TT gebruikt in een weiland rijdt, TT ziet flippen en/of tegenstrijdige instructies krijgt). Nu nog POI's fatsoenlijk aan de praat krijgen.

Overigens doet hij het op m'n TyTN II nog steeds niet goed, maar op dat apparaat heb ik de hoop opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Bij mij geen problemen op de MDA Vario III (T-Mobile branded TyTn II)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dan heb je waarschijnlijk een WM6.0 ROM, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Als dat de standaard ROM voor de Vario III was begin dit jaar, dan wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jup, dat wordt nog steeds uitgeleverd. De problemen doen zich vooral voor met de nieuwere WM6.1 ROMs zoals die worden samengesteld op xda-developers en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier heb ik sinds een week iGO8 draaien op een P3300 met een WM6.1 en het draait prima. In mijn omgeving weinig 3D, maar wel het voordeel van nieuwere kaarten tov TT6. Ben opzich wel tevreden, maar waat TT6 in 2 seconden op mijn scherm staat duurt het met iGO wel 10+ seconden. Verder gaat navigeren wel snel en vind de GPS snel een fix (op de eerste keer na)

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:35

13art

Moderator Mobile
kiddyl schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:15:
Hier heb ik sinds een week iGO8 draaien op een P3300 met een WM6.1 en het draait prima. In mijn omgeving weinig 3D, maar wel het voordeel van nieuwere kaarten tov TT6. Ben opzich wel tevreden, maar waat TT6 in 2 seconden op mijn scherm staat duurt het met iGO wel 10+ seconden. Verder gaat navigeren wel snel en vind de GPS snel een fix (op de eerste keer na)
Hoe snel draait jou p3300? En verloopt het navigeren soepeler dan bij TT6? Bij TT is het beeld soms wat schokkerig/traag.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Hehe, ik heb iGo8 eindelijk aan de praat op mijn HTC TytnII met custom wm6.1 rom. Ik moest er even achter komen dat Assisted GPS uit moest staan. Het zier allemaal wel heel flitsend uit! Ik heb alleen nog een demo gedraait en dat ging heel aardig. Zeker niet scohkvrij, maar dat is ij TT6 ook niet helemaal het geval. Morgen ga ik hem in de praktijk proberen en kijken of ik er aan kan wennen als TT gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:34:
[...]

Hoe snel draait jou p3300? En verloopt het navigeren soepeler dan bij TT6? Bij TT is het beeld soms wat schokkerig/traag.
Ik heb mijn P3300 overclocked op 260MHz. Op deze snelheid draait TT6 bij mij zonder schokken en ook iGO8 doet het prima op deze snelheid. Ik kan nog zonder crashes tot 273MHz gaan. Als ik echter ga rondkijken in steden waar gebouwen staan dan gaat het allemaal wat minder soepel, maar daar merk ik nu in NL niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren geprobeert in Amsterdam, Brussel en Antwerpen. Toont in alle 3 de steden gebouwen, al was het in Amsterdam (Oostelijk havengebied) het meest uitgewerkt. Werkt verder erg prettig als werd ik in Brussel via een weg geleid die ik zelf niet direct genomen zou hebben (maar scheelde me uiteindelijk wel een file ;) )
Ik draai het trouwens op een HP iPac RX5940.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

Lees het beleid van dit forum nog eens door ...

[ Voor 89% gewijzigd door pven op 25-05-2008 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
iGo8 werkt goed. Maar TomTom blijft toch wat prettiger in gebruik. Het is overzichterlijker en consequenter. Bovendien roept iGo8 veel vaker wat. Vaker dan nodig is in mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:16:
Dag allemaal ik heb een vraagje! ik wil in het zomer naar Turkije met me auto, en natuurlijk wil ik daarbij gebruik maken van een navigatie. Ik heb een navigatie nodig die de kaarten hebben om naar Turkije te gaan, heeft er iemand een idee welke navigatie het beste kan aanschaffen?

Alvast bedankt,

Fatih
Dat ligt er een beetje aan; iGo heeft de meest actuele kaarten, maar is officieel nog niet verkrijgbaar in NL. Misschien wel via een buitenlandse website; als het goed is wordt hij het eerst in Hongarije uitgebracht (daar wordt hij gemaakt). Het voordeel van iGo t.o.v. TomTom is dat hij over de grenzen navigeert. Als je kaarten hebt van alle landen van NL naar Turkije, dan berekent hij in een keer de route. Bij TomTom zal je een paar keer van kaart moeten wisselen (bijvoorbeeld West-Europa, Midden- en Oost-Europa).
Welk systeem je fijner vindt navigeren moet je ook zelf bedenken. Het lijkt me handig om even bij een MediaMarkt of Halfords binnen te stappen en je daar te laten informeren. Daar hebben ze beide systemen en waarschijnlijk nog een paar andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik heb iGo vorig jaar in Griekenland gebruikt en had TomTom ook bij me, maar de kaarten van iGo waren toch echt veel beter. iGo had een dekking van 80-90% ongeveer en TomTom iets van 10-20%.
Ik denk dat voor Turkije hetzelfde geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal ik toch maar het best langs mediamarkt of halfords gaan.
Hebben jullie ook een idee hoe ik iGo kan krijgen, waar kan ik dat kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik had een vreemd probleem met iGo8 nadat ik een hoop contacten had toegevoegd. Ik moet er wel bij vermelden dat ik dit niet meteen de link had gelegd, ik gebruik niet voor elke rit navigatie namelijk.

Na een tijdje prima gedaan te hebben kreeg ik met iGo8 steeds een 'Out of Memory' error en liep hij vast. Na wat zoeken kwam ik veel mensen tegen met hetzelfde probleem en ik heb kunnen achterhalen wat bij mij het probleem was. Blijkbaar doorzoekt iGo8 je adresboek en daar loopt hij op vast. Ik heb voor de test alle adressen even ergens anders gezet en nu draait iGo8 weer prima. Het schijnt aan de postcodes te liggen, maar ik ben nu blij om het probleem opgelost te hebben en wilde dat delen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 vragen over I-GO2008:
- Heeft deze applicatie een tracking mogelijkheid
- Kan je routes op de PC voorbereiden en uploaden naar I-GO2008 en zo ja hoeveel waypoints mag een route maximaal bevatten.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:37:
2 vragen over I-GO2008:
- Heeft deze applicatie een tracking mogelijkheid
- Kan je routes op de PC voorbereiden en uploaden naar I-GO2008 en zo ja hoeveel waypoints mag een route maximaal bevatten.

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Ja je kunt track logs bijhouden. Minimale update interval is 1 sec, max is 30 sec.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:27:
Dan zal ik toch maar het best langs mediamarkt of halfords gaan.
Hebben jullie ook een idee hoe ik iGo kan krijgen, waar kan ik dat kopen?
Ik denk dat je dan eerder bij Mio uitkomt, deze gebruikt de software van iGo. Alleen iets aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Xof schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 18:25:

Ik denk dat je dan eerder bij Mio uitkomt, deze gebruikt de software van iGo. Alleen iets aangepast.
Probleem is dat Mio v3.3 (nieuwste versie nu voor PDA) nog steeds gebaseerd is op iGo 2006. Die is imho veel minder goed dan iGo 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 13:50

Wallie

Herr

Ik gebruik nu ook al een paar weken Igo 8 icm Asus A636N WM6. TomTom is makkelijker te bedienen, maar even wennen, en Igo gaat ook prima. Kaarten zijn veel nieuwer, en daar ging het me om. Ik heb wel 1 hele rare fout:
- Bij rotondes waar ik rechts, links, of helemaal rond moet, zwijgt het programma... niks! Wel op het scherm zie ik de afslag (plaatje van een rotonde het een 1, 3 of 4 er in), maar geen hoorbare aanwijzing. Rechtdoor op de rotonde word wel gemeld... :?

Kaart van Rusland loopt trouwens helemaal door tot aan Ulan Ude (voorbij 't baikal meer in Azie) :+

[ Voor 9% gewijzigd door Wallie op 26-05-2008 17:33 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

kiddyl schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:15:
Ik had een vreemd probleem met iGo8 nadat ik een hoop contacten had toegevoegd. Ik moet er wel bij vermelden dat ik dit niet meteen de link had gelegd, ik gebruik niet voor elke rit navigatie namelijk.

Na een tijdje prima gedaan te hebben kreeg ik met iGo8 steeds een 'Out of Memory' error en liep hij vast. Na wat zoeken kwam ik veel mensen tegen met hetzelfde probleem en ik heb kunnen achterhalen wat bij mij het probleem was. Blijkbaar doorzoekt iGo8 je adresboek en daar loopt hij op vast. Ik heb voor de test alle adressen even ergens anders gezet en nu draait iGo8 weer prima. Het schijnt aan de postcodes te liggen, maar ik ben nu blij om het probleem opgelost te hebben en wilde dat delen hier.
Ik heb bij twee contacts in mijn lijst een postcode, maar ik krijg ook de 'out of memory' error.
Hoe heb je je adressen ergens anders gezet trouwens :? Nu draai je dus wel iGO8, maar is je contactlist leeg ? Lijkt me niet handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Mijn contactlist is er nog, maar dan zonder de postcodes (ik heb de adressen helemaal weg gehaald). Alleen de namen, telefoonnummers en evt email staan nu nog in de velden.

Zelf denk ik dat het komt omdat het programma nog niet is geoptimaliseerd voor NL. Ondanks de support voor NL is niet alles in iGo8 in het NL. Sommige dingen blijven Engels en wellicht ook de postcode herkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Wallie schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:32:
Ik gebruik nu ook al een paar weken Igo 8 icm Asus A636N WM6. TomTom is makkelijker te bedienen, maar even wennen, en Igo gaat ook prima. Kaarten zijn veel nieuwer, en daar ging het me om. Ik heb wel 1 hele rare fout:
- Bij rotondes waar ik rechts, links, of helemaal rond moet, zwijgt het programma... niks! Wel op het scherm zie ik de afslag (plaatje van een rotonde het een 1, 3 of 4 er in), maar geen hoorbare aanwijzing. Rechtdoor op de rotonde word wel gemeld... :?

Kaart van Rusland loopt trouwens helemaal door tot aan Ulan Ude (voorbij 't baikal meer in Azie) :+
Ik weet niet welke taal spraak je gebruikt, volgens mij gaat het met de engelse wel goed. (voor zover ik me kan herinneren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

kiddyl schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 01:25:
Mijn contactlist is er nog, maar dan zonder de postcodes (ik heb de adressen helemaal weg gehaald). Alleen de namen, telefoonnummers en evt email staan nu nog in de velden.

Zelf denk ik dat het komt omdat het programma nog niet is geoptimaliseerd voor NL. Ondanks de support voor NL is niet alles in iGo8 in het NL. Sommige dingen blijven Engels en wellicht ook de postcode herkenning.
Ahh op die fiets. Dan ga ik dat eens proberen :)
Wel irritant, want dat zijn wel belangrijke adressen enzo. Kijk wel even of ze bij notes kunnen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
Bij de it's hebben ze een HP ipaq 314 navigatiesysteem in de aanbieding, deze bevat een aangepaste versie van i-go. Is het hierbij ook mogelijk om de kaarten van i-go te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

.NCK schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:06:
Bij de it's hebben ze een HP ipaq 314 navigatiesysteem in de aanbieding, deze bevat een aangepaste versie van i-go. Is het hierbij ook mogelijk om de kaarten van i-go te gebruiken?
Ik weet niet wat die "aangepast" versie mag zijn. Zover ik weet past alleen Mio de versies van iGo aan, maar daarmee kun je dezelfde kaarten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
Xof schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:53:
[...]

Ik weet niet wat die "aangepast" versie mag zijn. Zover ik weet past alleen Mio de versies van iGo aan, maar daarmee kun je dezelfde kaarten gebruiken.
In een review op jouwnav lees ik:
Nav 'n GO
HP maakt gebruik van de navigatiesoftware van Nav 'n GO, een bedrijf alom bekend en gewaardeerd vanwege hun iGO-software. Deze is voor de 314 in een eigen jasje gestoken en barst van de opties en knopjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.jouwsites.nl/image/illus_jouwnav/2969.jpg
Dus ik vraag me af of ik de iGo kaarten eventueel ook op de HP kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ja dat gaat zonder problemen lukken, ze hebben alleen de theme van iGo aangepast. De kaarten zijn gewoon hetzelfde :)
Slim gedaan van HP trouwens, goedkoop en goed :)

[ Voor 17% gewijzigd door Xof op 02-06-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat ziet er wel heel cool uit.
Tijd dat ik iGO8 ook maar eens ga proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:35

13art

Moderator Mobile
Net even een klein stukje iGo8 uitgeprobeerd. Heb welliswaar de 3d functie uit gezet, maar moet zeggen dat het verrassend soepel werkte op mn P3300 @260Mhz

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 04-06-2008 14:13 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste