[OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.519 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

waterking schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:51:
Als ik al die verhalen hier zo lees is het dus beter niet met het geheugen hoger te gaan dan 700mhz (1400mhz). het zijn toch ook 1.4ns chippies die zijn toch rated voor 1400mhz ? ik denk niet dat ik mijn geheugen boven de 700 ga tillen. M'n core schroef ik wel tot het plafon + eventuele voltmod want ik heb nog niemand hierover horen klagen.
Dat is een idd een prima snelheid. Op een gegevn moment heeft het geheugen toch geen beperkende factor meer. en die 100MHz meer krijg je hooguit een paar extra 3Dmark punten meer en in een spel hooguit 2fps. en 1400MHz is dacht ik toch snel genoeg :).

@Demon_Eyez_
De tijd zal het leren B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Mensen die allerlei rare problemen (arti's enzo) kregen met hen 7900gt hebben die allemaal een nf4 SLI bord in gebruik ?
Ik las op 1 van de fora's van nvidia dat het probleem zich niet zou doen bij mensen met een NON-SLI bord.

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

waterking schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:11:
Mensen die allerlei rare problemen (arti's enzo) kregen met hen 7900gt hebben die allemaal een nf4 SLI bord in gebruik ?
Ik las op 1 van de fora's van nvidia dat het probleem zich niet zou doen bij mensen met een NON-SLI bord.
ik heb zoals je ziet een Asus A8N-Sli Deluxe. Geen artifacts, wel geOC`d, (nog) niet in SLi maar dat zit wel een keer in de planning.

Dan ben ik ook wel even benieuwd wat de andere mensen voor een plank hebben die arti`s e.d kregen. Als het idd aan de Nforce4 ligt (wat nogal vaag is want iedereen heeft zowat een Nforce als je een AMD hebt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
FrE911 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:16:
[...]

Doe ik dat het best in de bios zelf? Of zijn er betere manieren?
Waar kan ik die stepping aflezen? Enkel en alleen op de cpu zelf?

alvast bedankt _/-\o_
Het beste kun je dit in je BIOS zelf doen, en de stepping kun je inderdaad alleen op je CPU goed aflezen (sommige progsels kunnen het wel, maar vertrouw daar niet op) Het beste is om het met stapjes van 5/10 Mhz FSB te verhogen, en niet meer. De multiplier hoeft niet per sé op 10x, want op 11x haal ik de 2,6Ghz hier, en op 10x in de verste verte niet. Je kunt ook nog proberen je geheugen níet te deviden, dat geeft nog iets extra performance winst, maar niet alle repen kunnen dit aan.

Op zich hoef je niet naar de stepping te kijken om te OC'en, je komt er vanzelf wel achter wanneer het ophoudt. Geef wat extra Vcore en wellicht wil het beestje nog sneller draaien.

Voor de rest verwijs ik je naar: [rml][ OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 26[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dat verhaal van CoolBits verwijderen kan zeker waar zijn, bij het lezen realiseerde ik me dit: Ik heb een paar dagen geleden CoolBits geinstalleerd voor mijn *** kaart (EN5900), maar sindien moet het aantal Mhz van de core en GPU met 20 omlaag ofzo...het is dus bijna zeker dat CoolBits het probleem is.
Maar de 7900GT (waar ik het eerder over had) heeft een dag perfect gedraaid terwijl CoolBits erop stond, het is dus niet zeker of het daar help.
En dan nog belangrijker: Hoe CoolBits te verwijderen? De waarden uit het register gooien? Of gooi je dan ook belangrijke dingen mee weg?

[edit]
http://forum.guru3d.com/showthread.php?threadid=127289
Had ik zelf ook al in gedachten...maar ja...je kan de boel net zo goed om zeep helpen :9

[ Voor 12% gewijzigd door Saturnus op 05-07-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ga naar
code:
1
HKLM\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NvTweak
en delete de dword-waarde "CoolBits".

Dit is precies de omgekeerde weg van het installeren van CoolBits. Nuja, niet installeren, maar gewoon 'inschakelen' CoolBits zit namelijk standaard bij de software van Nvidia. Vergeet niet eerst je 'OC profiel' op 'geen overklok' te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
TheZeroorez schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:30:
Ga naar
code:
1
HKLM\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NvTweak
en delete de dword-waarde "CoolBits".

Dit is precies de omgekeerde weg van het installeren van CoolBits. Nuja, niet installeren, maar gewoon 'inschakelen' CoolBits zit namelijk standaard bij de software van Nvidia. Vergeet niet eerst je 'OC profiel' op 'geen overklok' te zetten :)
Oops... :P Ik heb die hele NVTweak verwijderd...driver reinstall zal wel voldoende zijn.

code:
1
HKLM\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\OpenGL\Debug

Die moet ook weg neem ik aan?

Bij mij zit het trouwens iets anders, mijn BIOS is al ge'nibitor't maar via de drivers wordt het iets terug geklokt omdat het anders te hoog staat, maar ik zal het nu allemaal wel via de BIOS doen...oftewel even flashen...

[ Voor 18% gewijzigd door Saturnus op 05-07-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Geen idee waarom die weg zou moeten. Als je Coolbits wilt enablen moet je die dword die ik gaf aanmaken, dus ik denk dat het verwijderen van díe voldoende is..

En lees volgende keer heel m'n bericht i.p.v. meteen alles wat in de 'code' tags staat te deleten, dat zou je nog eens problemen kunnen besparen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Saturnus schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:21:
Maar de 7900GT (waar ik het eerder over had) heeft een dag perfect gedraaid terwijl CoolBits erop stond, het is dus niet zeker of het daar help.
Volgens de gelinkte posts die ik hier eerder aangaf, gaat het erom alsof Cooblits een ander mechanisme gebruikt voor het switchen van 2d naar 3d en daarmee zorgt dat het mankement eerder optreed.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ah Ha. Dan zal dat niet helpen, wordt een RMA dus.
Mij *EN5900* kaart loopt tot nu toe weer lekker...(CoolBIts verwijderd, Driver reinstall en BIOS edit)

Hoe zit het met die standaard overklokte kaarten (van XFX), loopt daar alleen de clock hoger of ook het voltage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Saturnus schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:59:
Mij *EN5900* kaart loopt tot nu toe weer lekker...(CoolBIts verwijderd, Driver reinstall en BIOS edit)

Hoe zit het met die standaard overklokte kaarten (van XFX), loopt daar alleen de clock hoger of ook het voltage?
Alleen de clock speeds .. ik heb 'n XFX 7900GT EE (520/1700) heb nou ook eens coolbits verwijderd, misschien dalijk eens de heatsink van de chippies af en kijken wat voor resultaten dat opleverd misschien dat het wel echt door coolbits kwam .. maar goed ik zal hier wel posten wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Saturnus schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:59:

je bedoelt bijvoorbeeld de 7900 GT UCE/UDE 520/750?
Eigenlijk alleen de speeds...echter, het voltage van de core is in 2D en 3D 1.2v.
Voor 3d werk is dat eigenlijk te weinig, vandaar dat eVGA, die net als XFX ook van die standaard OC kaartjes verkoopt een vmod heeft uitgevoerd zodat de vcore in 3D 1.45v is geworden ipv 1.2v
Het geheugen draait in 2D en 3D op 750Mhz met een voltage van zo'n 1.9v meen ik.
Daarmee zit je met Samsung 1.4ns echt aan de rand van de specs, want die hoort iets van 1.7v-1.9v te zijn.
Volgens mij hadden ze met die OC kaartjes beter Samsung 1.2ns kunnen nemen. Met 1.4ns zit je gewoon over de specs.

btw, kan je ook niet als volgt redeneren; dat de OC veries eigenlijk helemaal niet meer zo interessant zijn. Ik bedoel, als je voor safe wil gaan ga je met je ram niet hoger 700MHz.
Op non-OC kaartjes zit immers ook Sasmung 1.4ns dus eigenlijk moet je daarmee ook 700 kunnen halen.
Wat betreft de core, die heeft zichzelf nu wel bewezen dat die goed reageert op vmods.
Dus als je dan een non-OC kaartje neemt van bijvoorbeeld 470/685 , je doet een vmod van 1.45v, kan je iets van 680MHz halen op de core en het geheugen doe je naar 700. Ben je goedkoper uit :) toch?

[ Voor 42% gewijzigd door Demon_Eyez op 05-07-2006 16:36 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waterking schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:11:
Hmm, lijkt me sterk, maar ik heb inderdaad wel een nForce 4 bord en een vreemd artifactende 7900 GTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@Pilske
Bij die PC van een vriend van me hielp het dacht ik niet, maar daar heeft ook nooit een Heatsink op die 'bad' chip gezeten.

@Demon_Eyez
Het is inderdaad goedkoper, maar dan nog scheelt het niet zo super veel, vooral niet als je zekerheid wilt geven aan een vriend ;)
Die voltages trouwens, zijn die een beetje makkelijk te modden in NiBiTor?

@Waterking
Die PC van me vriend heeft een nForce 4 Ultra en heeft het probleem ook, dat is het dus niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Saturnus op 05-07-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik begrijp van een webshop dat er nauwelijks koelers bestaan die op de 7800GS passen.
Iemand hier die een goede en vooral stille koeler weet die op de 7800GS past? Ik had zelf de Zalman VF700 op het oog, maar die schijnt ook niet te passen (maar hij staat niet tussen de niet compatibelen op de site van Zalman, maar die is dan ook al maanden lang niet geupdate.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

Demon_Eyez schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:19:
[...]
je bedoelt bijvoorbeeld de 7900 GT UCE/UDE 520/750?
Eigenlijk alleen de speeds...echter, het voltage van de core is in 2D en 3D 1.2v.
Voor 3d werk is dat eigenlijk te weinig, vandaar dat eVGA, die net als XFX ook van die standaard OC kaartjes verkoopt een vmod heeft uitgevoerd zodat de vcore in 3D 1.45v is geworden ipv 1.2v
Het geheugen draait in 2D en 3D op 750Mhz met een voltage van zo'n 1.9v meen ik.
Daarmee zit je met Samsung 1.4ns echt aan de rand van de specs, want die hoort iets van 1.7v-1.9v te zijn.
Volgens mij hadden ze met die OC kaartjes beter Samsung 1.2ns kunnen nemen. Met 1.4ns zit je gewoon over de specs.

btw, kan je ook niet als volgt redeneren; dat de OC veries eigenlijk helemaal niet meer zo interessant zijn. Ik bedoel, als je voor safe wil gaan ga je met je ram niet hoger 700MHz.
Op non-OC kaartjes zit immers ook Sasmung 1.4ns dus eigenlijk moet je daarmee ook 700 kunnen halen.
Wat betreft de core, die heeft zichzelf nu wel bewezen dat die goed reageert op vmods.
Dus als je dan een non-OC kaartje neemt van bijvoorbeeld 470/685 , je doet een vmod van 1.45v, kan je iets van 680MHz halen op de core en het geheugen doe je naar 700. Ben je goedkoper uit :) toch?
Heb zelf dus zo een XFX xt versie (520/750 default) maar die dingen clocken nog best aardig. Geheugen draait op 880 en de core op 580. Alles met coolbits omhoog geschroefd. Draai nu al 4 weken met deze setup en aardig wat gamen.

Heb geen tijd gehad om een multi te gebruiken en voltages te meten.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
ik heb hier mijn 7900gt van pny op 545 / 700mhz lopen. Alles draait perfect dus laat hem hier mooi opstaan. Heb geen zin in een gefrituurde kaart :P
Heb een zalman sinkje op de achterkant (ic's) zitten die de warmte mooi wegneemt. :)

Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/4637/3dmark05score7900gt5457005ms.th.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door waterking op 06-07-2006 16:15 ]

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom crasht mijn pc altijd bij 3dmark06 als hij bezig is met de CPU test :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:49:
Heb je de rest van je componenten al getest met bijvoorbeeld prime95 of sp2004 voordat je dit poste ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:49:
Crashed hij of heb je niet genoeg geduld? Die cputest in 3dmark ' 06 is ontzettend zwaar, ook voor de wat snellere peecee's :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij crasht echt en mijn CPU is een Pentium 4 HT 3.7Ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Dat betekent dat er iets in je syteem niet stabiel is, te ver overgeklokt, foute timings....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Rivatuner installeerd ook doodleuk coolbits ja. Dan maar power strip :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu wordt 'ie mooi hier. Uit bijgeloof heb ik dan toch maar eens mijn CPU en werkgeheugen @stock laten lopen, en sindsdien heb ik geen artefacts meer gezien.. :? :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Oehh.. had je nog geen paar uur primestable dan? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 17:10:
Oehh.. had je nog geen paar uur primestable dan? :X
Geen idee. Het draait al een half jaar zo en heb niet echt probs. Was een overklok van 1,8 naar 2,25 met een Venice. Moet toch geen probleem zijn? Toen ik het een driekwart geleden ging uitzoeken was 2.4 zelfs geen probleem.

Ah bon, over 4 maandjes eens een Conroe pakken. Athlon 3000 en 7900 GTX is sowieso geen combi.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Klok alsjeblieft niet over als je er niets vanaf weet, da's zo zonde van je hardware.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna elke Venice kan een flink stuk harder. In testprogsel doet hij het altijd prima met OC. Ik zeg toch ook niet dat het daar aan lag? Het kan zo zijn. Maar ik geloof het niet. Het meest logische lijkt me nog dat de graka nu mooi ingebrand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 20:07:
Bijna elke Venice kan een flink stuk harder. In testprogsel doet hij het altijd prima met OC. Ik zeg toch ook niet dat het daar aan lag? Het kan zo zijn. Maar ik geloof het niet. Het meest logische lijkt me nog dat de graka nu mooi ingebrand is.
Hoor je zelf wel wat je zegt? Ga sowiezo nooit uit van anderen hun OC's. Test zelf altijd grondig. Denk niets, maar weet het, zeker. Bovendien draait je geheugen misschien wel te snel?

En hoe bedoel je dat 'ingebrand' :? Kapot of gewoon lekker 'opgewarmd nu'. :?

En nee, je zegt niet dat het aan je CPU/Mem ligt, maar hoe komt het dan dat je arti's weg zijn nu die OC eraf is? ;)

[ Voor 37% gewijzigd door TheZeroorez op 07-07-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 20:11:
[...]

Hoor je zelf wel wat je zegt? Ga sowiezo nooit uit van anderen hun OC's. Test zelf altijd grondig. Denk niets, maar weet het, zeker. Bovendien draait je geheugen misschien wel te snel?

En hoe bedoel je dat 'ingebrand' :? Kapot of gewoon lekker 'opgewarmd nu'. :?

En nee, je zegt niet dat het aan je CPU/Mem ligt, maar hoe komt het dan dat je arti's weg zijn nu die OC eraf is? ;)
Tsja, dat is dus het vage. Ik doel inderdaad op 'lekker opgewarmd'. Het stomme is hij met 3D Mark loop van een aantal uren nergens last van heeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Je moet natuurlijk ook nooit op één benchmark/burn-in vertrouwen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 23:34:
[...]

Tsja, dat is dus het vage. Ik doel inderdaad op 'lekker opgewarmd'. Het stomme is hij met 3D Mark loop van een aantal uren nergens last van heeft.....
Hey zou kunnen zijn dat je vga card meer stress legt op bepaalde onderdelen en het daarom niet lekker stabiel loopt. Je zou kunnen proberen anders te oc'en en dezelfde cpu frequentie te behalen. Doe bijv. es je htt mp omlaag of gooi de divider van je geheugen es hoger. Speel her en der met wat voltages.

Venices staan idd bekend om hun fijne oc space maar dat biedt natuurlijk geen garanties. Die van mij (ook een 3000+) deed het op 1.525v pas stabiel op >2.4ghz.

Ik moet ook eerlijk vermelden dat ik nooit meer dan pifast en 3dmark gebruik om een oc te toetsen. Vaak kom ik er dan in de praktijk achter dat mijn systeem toch niet helemaal stabiel loopt. Dus het advies: met veel bench utils dat systeem van jouw stressen en zodoende erachterkomen of het stabiel is.
Zelfde geld voor je vga card. Die toets je niet alleen met 3dmark maar ook met casual games op stabiliteit.

(@^ daar is geen :z voor nodig hoor, we zitten hier om wat te leren van elkaar).

[ Voor 6% gewijzigd door MaDLiVe op 08-07-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Wat ik me nu ineens bedenk trouwens.. heb je wel een PCI-E lock? Als je die niet hebt weet ik wel waar je probleem ligt, dan overklok je namelijk de PCI-E (door je processor-FSB omhoog de gooien), en dat geeft maar een héél klein verschil in de snelheden van je videokaart, maar het is wel enorm slecht ervoor, en hij kan er vaak slecht tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 22:14:
Wat ik me nu ineens bedenk trouwens.. heb je wel een PCI-E lock? Als je die niet hebt weet ik wel waar je probleem ligt, dan overklok je namelijk de PCI-E (door je processor-FSB omhoog de gooien), en dat geeft maar een héél klein verschil in de snelheden van je videokaart, maar het is wel enorm slecht ervoor, en hij kan er vaak slecht tegen..
Was dat niet die bus van 100 MHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Laatst online: 13-09 12:31
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 22:50:
[...]

Was dat niet die bus van 100 MHz?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan had ik die wel gelocked. (Er waren drie opties: Auto, By CPU, 100MHz)...

Nu ja, ik ga lekker gamen, het draait wel goed @stock. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
TheZeroorez schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 22:14:
Dat valt opzich wel mee hoor, de last-gen PCIe graka's kunnen wel een freq. van 115MHz aan , alleen zou ik dat zeker niet 24/7 draaien. Bij 120MHz en hoger kom je inderdaad wel in de gevaren zone.
Snap niet helemaal hoe het zit, maar de volgende nF5 borden van DFI bijvoorbeeld kunnen een PCIe bus van 125MHz hebben (stond een artikel over op de Front Page), dus de kaarten moeten het dan toch wel weer ondersteunen op de een of ander manier :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op zondag 09 juli 2006 @ 13:15:
[...]

Dat valt opzich wel mee hoor, de last-gen PCIe graka's kunnen wel een freq. van 115MHz aan , alleen zou ik dat zeker niet 24/7 draaien. Bij 120MHz en hoger kom je inderdaad wel in de gevaren zone.
Snap niet helemaal hoe het zit, maar de volgende nF5 borden van DFI bijvoorbeeld kunnen een PCIe bus van 125MHz hebben (stond een artikel over op de Front Page), dus de kaarten moeten het dan toch wel weer ondersteunen op de een of ander manier :?
Dat Linkboost wordt toch alleen ingeschakeld met 7900 GTX en 7950 GX2 kaarten? Na bomme, heb een 7900 GTX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ja dat bedoelde ik, Linkboost. Maar ik zou 125MHz zeker NIET proberen totdat duidelijk is hoe die nF5 chipset dat voor elkaar krijgt. Want voor hetzelfde geld doet 'ie alleen 125MHz op de PCIe sloten die je graka's gebruiken en is de rest van de sloten gewoon gelocked. Met het verhogen van je PCIe buspeeds gaat ook de speeds van je SATA controllers omhoog! Ik zou met een nF4 chipset me er niet aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Demon_Eyez schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:47:
Ja dat bedoelde ik, Linkboost. Maar ik zou 125MHz zeker NIET proberen totdat duidelijk is hoe die nF5 chipset dat voor elkaar krijgt. Want voor hetzelfde geld doet 'ie alleen 125MHz op de PCIe sloten die je graka's gebruiken en is de rest van de sloten gewoon gelocked. Met het verhogen van je PCIe buspeeds gaat ook de speeds van je SATA controllers omhoog! Ik zou met een nF4 chipset me er niet aan wagen.
Zo zat het dus met OC'en met S-ATA. Als je geen PCI-e lock hebt, gaat het dus mis. Tja, PCI-e moet je niet voor niets afblijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik dacht dat sata poorten aan de pci bus gekoppeld waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Nog wat zitten lezen erover, maar het zijn inderdaad alleen de PEG (dus de PCIe 16x) sloten die dan op 125MHz draaien, en niet alle PCIe sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb mijn XFX 7900GT UDF ook binnen, een eerste klikje op Find Optimal Settings in Coolbits gaf dit als resultaat:

NicknameMerk Stock speed Vcore Merk koelerKoelingOverclock
ChakotayXFX 7900GT UDF470 / 685stockstocklucht517 / 779

Stabiel in 3DMark05, geeft met een eveneens nieuwe D805 @ 3.33 GHz 8335 marks. Ik ga kijken of de 9k haalbaar is, de CPU zit sowieso nog wel rek in, de 7900 ook nog hoop ik, vooral de core mag wel wat harder.

--

Geen arti's in 03.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

NicknameMerk Stock speed Vcore Merk koeler KoelingOverclock
LyP0Club 3d 7300 gt350 / 325stockzalman vf700lucht522 / 481

btw als ieamand een 7300 gt bios nodig heeft moet ie t ff melden, dan post k m wel.

[ Voor 39% gewijzigd door LyP0 op 14-07-2006 02:39 ]

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 00:30
Hallo mensen.
Heb zonet even een 3dmark05 testje gedraait.
En tot mijn verbazing kom ik niet eens meer boven de 6000 3d mark uit.
Terwijl ik eerst een score haalde van +/- 7000 3d marks.
Heb toen eerst mn videokaart op stock speeds gezet,
En weer een test gedaan.
Ik kwam uit op ongeveer 5370 3d marks.
Vervolgens heb ik mn videokaart weer geoverclockt naar 475/725, en weer een test gedaan.
Ik kwam toen uit op een magere 59xx 3d marks.
Heel erg vreemd dus vind ik, omdat ik eerst makkelijk over de 6000 kwam.

Hier even een overzichtje van mijn systeem :
Pentuim 4, 3 Ghz @ 3.3 GHz
1024 DDR Ram (400)
NVIDIA GeForce 7800 GS Club 3D
Asus P4P800SE moederbord

Wat heb ik verder nog geprobeerd ?
Heb eerst alle drivers verwijderd.
en toen iets oudere drivers geinstalleerd,
waarmee ik toen ook een betere score kreeg. (forceware 84.21)
Ik had hiervoor de laaste versie geinstalleerd (91.31 NGO versie)
Rivatuner ook verwijderd, die ook aangaf dat het misschien niet werkte met de 91 drivers.

Dat was dus een beetje wat ik geprobeerd heb.
Iemand enige tips?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
NoLiMiTSoLDieR schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 21:21:
Hallo mensen.
Heb zonet even een 3dmark05 testje gedraait.
En tot mijn verbazing kom ik niet eens meer boven de 6000 3d mark uit.
Terwijl ik eerst een score haalde van +/- 7000 3d marks.
Heb toen eerst mn videokaart op stock speeds gezet,
En weer een test gedaan.
Ik kwam uit op ongeveer 5370 3d marks.
Vervolgens heb ik mn videokaart weer geoverclockt naar 475/725, en weer een test gedaan.
Ik kwam toen uit op een magere 59xx 3d marks.
Heel erg vreemd dus vind ik, omdat ik eerst makkelijk over de 6000 kwam.

Hier even een overzichtje van mijn systeem :
Pentuim 4, 3 Ghz @ 3.3 GHz
1024 DDR Ram (400)
NVIDIA GeForce 7800 GS Club 3D
Asus P4P800SE moederbord

Wat heb ik verder nog geprobeerd ?
Heb eerst alle drivers verwijderd.
en toen iets oudere drivers geinstalleerd,
waarmee ik toen ook een betere score kreeg. (forceware 84.21)
Ik had hiervoor de laaste versie geinstalleerd (91.31 NGO versie)
Rivatuner ook verwijderd, die ook aangaf dat het misschien niet werkte met de 91 drivers.

Dat was dus een beetje wat ik geprobeerd heb.
Iemand enige tips?

Alvast bedankt
clean windows install ? de rest van je systeem ook overclocked, of overclocked geweest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
Ik heb verder alleen mijn processor geoverclockt.
Een clean windows install voor dit?
wel vreemd als dat gaat werken.

ik heb sinds die 3dmark score trouwens niks veranderd,
Alleen een update van mn video drivers als het goed is.

[ Voor 57% gewijzigd door NoLiMiTSoLDieR op 14-07-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 10:00
Waarschijnlijk heb je AA/AF/Image Quality veranderd in je drivers? Dit trekt je score ook aardig omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

btw iemand deze al gezien, gepost door een tuip op xs. frikkin sick man, heeft er toevallig iemand voltmods voor de 7300 gt ? Wil ook mn core @ 740 mhz, heb wel helaas maar ddr2.
7600 mods werken niet, heb een ander pcb zo ver ik kan zien.
merk : club 3d
type : 7300 GT
op het pcb staat wel de code 0612 in een wit vlak, misschien kunnen jullie hier iets mee.
Is het trouwens ook mogenlijk om t core voltage te verhogen met nibitor, heb ik geprobeert maar ik krijg alleen te zien * stand 0 1.1v * hij kan niet om hoog en ik kan ook geen 2e stand selecteren maar in een of andere voltage tabel kan ik wel weer tot 1,7 v selecteren.
alvast bedankt.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

LangeClub3D 7950GX2500 / 600stockstocklucht620 / 800

Afbeeldingslocatie: http://extern.waag.org/dwr//fotos/3dmark/158k05tumb.jpg
Compare

Afbeeldingslocatie: http://extern.waag.org/dwr/fotos/3dmark/97k06tumb.jpg
Compare

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoLiMiTSoLDieR
EyeWitness schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:04:
Waarschijnlijk heb je AA/AF/Image Quality veranderd in je drivers? Dit trekt je score ook aardig omlaag.
AA en AF staan allebij app controlled.
Image quality heb ik wel op high quality staan.
Maar dat verschilt weinig in die 3dmark puntjes volgens mijn test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Ook maar even mijn kaartje posten..

3dmark 05 resultaten moeten op zich laten wachten want ik ben in zweden..

Merk&TypeStock SpeedsVCoreKoelerKoelingMax. OC
Leadtek WinFast PX7900 GT TDH Extreme520 / 1430StockStockExtreem lomp570 / 1620

Geheugen heb ik nog niet hoger geprobeerd, moet wel kunnen een keertje als het niet 40 graden warm is op mijn zolderkamertje.. :9~

Misschien nog iets voor in de startpost, je kunt als koeling ook een 120mm fan erop schroeven en die aan een molex vastmaken. :)
Gewoon de stock fan van je borje afhalen en dan het koelblok er weer op doen..
Daar druk je dan weer die fan op en maak je die vast een paar tie-wraps, waar Nvidia hele mooie gaatje voor in je bordje heeft gemaakt waar ze mooi doorheen passen ( wel voor zorgen dat ie de goede kant op blaast! )
De fan gewoon laten draaien op een 12v molex en je hoort er niks meer van als je een beetje een stille fan hebt.
Koeling is ook super, temps blijven bij mij hangen rond de 46 graden en heel soms als het super warm is op me kamer een keertje 50..

Voeg me maar toe op msn voor meer info en/of pics..

paul punt d punt groot at gmail punt com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

LyP0 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 02:35:
NicknameMerk Stock speed Vcore Merk koeler KoelingOverclock
LyP0Club 3d 7300 gt350 / 325stockzalman vf700lucht550 / 482

btw als ieamand een 7300 gt bios nodig heeft moet ie t ff melden, dan post k m wel.
geedit, voeding was niet sterk genoeg om er alles uit te persen.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Whohé die 7950GX2's gaan wel lekker dacht ik zo.

Niet dat ik er het geld voor heb ofzo, maar toch interessant:
1x 7950GX2
of
2x 7900GT(X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Ik zou 2x de GT nemen, de 7950 is sneller schijnt het, maar de GT's zijn zo makkelijk te modden (zilverlijm) en laten we het over alternatieve koeling maar niet hebben ;)

Bijna geen ruimte tussen die 2 PCB's van de 7950 ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Saturnus schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 19:23:
Whohé die 7950GX2's gaan wel lekker dacht ik zo.

Niet dat ik er het geld voor heb ofzo, maar toch interessant:
1x 7950GX2
of
2x 7900GT(X)
Net wat Garrett zegt. Met de 7900GT heb je veel meer potentieel dan 1 7950GX2 die heeft dan wel meer geheugen maar met een betere koeling kunnen 2 7900GT`s flink klokken en daarmee kan je ook perfecte scores halen en games spelen op hoge resolutie.

Lees nog eens even wat reviesw en trek daar uit een sje conclusie kijk ook nog even in de [url=http://tweakers.net/productsurveyProductsurvey[/url] van Tweakers. Daar zijn ervaringen te vinden van zowel de 7900GT als de 7950GX2. Suc6 met de aankoop laat het ff weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb last van bootproblemen, en vroeg me af of het misschien door mn videokaart kon komen?
Als de pc uit heeft gestaan en ik druk de power button in boot de pc wel op, alleen krijg ik geen beeld. Als ik vervolgens nog 2 keer de powerknop indruk (uit en vervolgens weer aan) krijg ik wel gewoon het bootscherm te zien.
Ik dacht eerst dat het aan mn moederbord/overklok lag en dat ik helemaal windows niet inkwam, maar laatst viel me op dat als ik langer wachtte en em dan pas uit deed ik het geluid hoorde van afsluitende windows...
Ik heb dus 1,5v op mn core staan misschien dat er soms bij de boot niet genoeg spanning door de zilverlak komt oid? Ik verzin ook maar wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Gozer, vanochtend is GoT eruit gegaan, en vannacht lezen niet zoveel mensen dit, dus maak van die 12 uur waarbinnen je het gekicked hebt maar 5 uur ofzo (en dan nog 5 nacht-uren ook) 24 is dus voor de duidelijkheid het toegestane :/

Maar heb je de hangen/opstarten troubleshooter al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor, had er ff niet aan gedacht. Troubleshooter kan ik niet veel nuttigs in vinden. behalve dan het terugklokken wat ik niet van plan ben. De kaart is (eenmaal in windows) gewoon stabiel op deze settings.
Ik vroeg me alleen af of het misschien een bekend probleem was bij voltmods, aangezien ik nog niemand heb gezien met hetzelfde. Of dat het waarschijnlijk toch aan mn mobo ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Nee, een onstabiele kaart die 5fps meer geeft dan een stabiele, met een iets lagere klok, die 5fps minder geeft is veel beter :?

Maar je weet dus wel zeker dat het aan je graka ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil tussen 450 en 710 Mhz op de core is echt wel wat meer dan 5fps hoor. Daarnaast heb ik natuurlijk niet voor niets de vmod uitgevoerd op mn kaart, verder werkt het gewoon goed als ik eenmaal in windows ben (retestabiel). Urenlang atitool artifact scan zonder errors. De reden dat ik denk dat het de kaart is, is dat windows wel gewoon opstart alleen het beeld komt niet op de monitor tevoorschijn. Dit is vrijwel elke keer als ik de pc opstart, moet dan dus altijd eerst een keer resetten. Heb er voor de zekerheid een andere DVI kabel tussengehangen maar heeft geen zin. Ik vraag me dus af of dit een bekend probleem is bij voltmods, op google heb ik niets kunnen vinden over mensen met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:07:
Het verschil tussen 450 en 710 Mhz op de core is echt wel wat meer dan 5fps hoor.
Maar het probleem is toch ook niet bij de 1e Mhz OC ontstaan? Ik neem aan dat dat pas bij >600 ofzo is gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gebeurt zelfs als ik de overklok helemaal weghaal. Het enige waar het nog aan zou kunnen liggen is dan dat ik de Geometric Delta Clock mbv een biosflash van 30Mhz heb verhoogd naar 50Mhz. Zodat de kaart als ie een game draait effectief op 660+50=710 Mhz loopt.
Dit kan lijkt me niet de oorzaak zijn van het boot ptobleem? Het zou dan puur door de zilverlak op de kaart moeten komen, en ik wou dus weten of dat wel vaker voorkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Twix schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 21:46:
[...]

Net wat Garrett zegt. Met de 7900GT heb je veel meer potentieel dan 1 7950GX2 die heeft dan wel meer geheugen maar met een betere koeling kunnen 2 7900GT`s flink klokken en daarmee kan je ook perfecte scores halen en games spelen op hoge resolutie.

Lees nog eens even wat reviesw en trek daar uit een sje conclusie kijk ook nog even in de [url=http://tweakers.net/productsurveyProductsurvey[/url] van Tweakers. Daar zijn ervaringen te vinden van zowel de 7900GT als de 7950GX2. Suc6 met de aankoop laat het ff weten :)
In mijn post staat nog "niet dat ik er het geld voor heb" :P Laten weten van de aankoop kan dus niet, alhoewel ik wel zo snel mogelijk een upgrade naar een 7900GT ga doen ... maar eerder dan Oktober zal het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Door onvoorziene omstandigheden (what ever) heb ik binnenkort misschien een 7900GT, moet natuurijk wel een andere koeler op, de NV Silencer 5, ik heb alleen gelezen dat die hiervoor gemod moet worden. Heeft iemand een link naar die mod?

[edit]
http://img510.imageshack....=7900gtnvsilencermod1.jpg
Afzagen? :|

[ Voor 16% gewijzigd door Saturnus op 01-08-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Er moest gezaagd worden in ieder geval, ik denk inderdaad zoals op het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Saturnus schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:38:
Door onvoorziene omstandigheden (what ever) heb ik binnenkort misschien een 7900GT, moet natuurijk wel een andere koeler op, de NV Silencer 5, ik heb alleen gelezen dat die hiervoor gemod moet worden. Heeft iemand een link naar die mod?

[edit]
http://img510.imageshack....=7900gtnvsilencermod1.jpg
Afzagen? :|
TheZeroorez schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 13:54:
Er moest gezaagd worden in ieder geval, ik denk inderdaad zoals op het plaatje.
Dat klopt je moet zagen in het vorige [OC] nVidia GeForce 7 Series topic heeft Atrax al eens een foto verslag hier van gemaakt
Atrax in "[OC] nVidia GeForce 7 Series" Erg duidelijk weergegeven

[ Voor 2% gewijzigd door loodgieter op 01-08-2006 20:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

LOL idd... ik heb ook een NV5 silencer gemo(l)d :D
Alleen de geheugenrubbertjes heb je niks aan, bij een GT is het geheugen breder en verder uit elkaar geplaatst...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Hoe koelt die nv silencer? Ik heb nu een x1800xt maar ga hem ruilen voor een 7900gt, men eerste ati kaart bevalt me niet echt; hij verbruikt zeer veel en wordt nog eens heet ook. En bij dit weer kun je dat wel missen als je een beetje wilt gaan overklokken, en ik wil gaan voltmodden :P

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Als je dan ook gewoon leest, bij die link die Twixx gaf, in plaats van alleen plaatjes kijken.. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan tegenwoordig ook met ATI-tool nvidia kaartjes overklocken.
Je kan dan dus "find max core" en "find max memory" doen. Maar op een gegeven moment crasht mijn pc (bij een overklock van 150 mhz op de core). heb je dan de max gevonden|?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 10:07:
Je kan tegenwoordig ook met ATI-tool nvidia kaartjes overklocken.
Je kan dan dus "find max core" en "find max memory" doen. Maar op een gegeven moment crasht mijn pc (bij een overklock van 150 mhz op de core). heb je dan de max gevonden|?
Dan zit je waarschijnlijk wel al over je max :P ATI tool gaat nogal ver in die dingen, je scherm kan al vol artifacts staan terwijl hij nog steeds aan het verhogen is...
TheZeroorez schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 22:03:
Als je dan ook gewoon leest, bij die link die Twixx gaf, in plaats van alleen plaatjes kijken.. :Z
Nou wat zijn we weer vriendelijk... Ik heb alles gelezen wat bij Twixx zijn plaatjes stond maar hoe kan ik nu weten wat beter is dan de stock cooler als ik er zelf nog geen heb... :/ Wacht in het vervolg gewoon even om zo te reageren...

[ Voor 30% gewijzigd door Renegade! op 03-08-2006 12:14 ]

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Renegade! schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:12:
Nou wat zijn we weer vriendelijk... Ik heb alles gelezen wat bij Twixx zijn plaatjes stond maar hoe kan ik nu weten wat beter is dan de stock cooler als ik er zelf nog geen heb... :/ Wacht in het vervolg gewoon even om zo te reageren...
Vriendelijk is wat anders maar ok.

Hoe de Silencer 5 zelf presteert kan ik je niet zeggen dat moet je toch even reviews lezen van bijorrbeeld z`n grote broer de GTX dan heb je een redelijk indicatie van hoe die presteerd.

Zelf gebruikt ik de Zalman VF900Cu deze is wel gemaakt voor de 7900GT en koelt perfect op LOw en stressed word die 45 graden natuurlijk afhankelijk van de zomer :)

op High word die niet veel woramer dan de idle stand meestal enkele graden. Voordeel van de SIlencer is natuurlijk wel dat die goedkoper is, maar nadeel natuurlijk ook als je erin gaat zagen en het agat verkeerd ben je wel je knaken kwijt en zit je alsnog aan een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkiepleur
  • Laatst online: 25-08-2021

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

BakkiepleurAsus EN7900GT /2DHT450 / 400stockstocklucht577.28 / 479.91

Dit blijkt me max te zijn volgens ATI Tool (Find max core en max Mem) levert me 9289 3DMarks2005 punten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Geen artifacts? Ga zelf eens een beetje experimenteren, ook gewoon core en mem apart, vaak kan het als het niet arti'ed wel hoger.

Ik heb dezelfde kaart nu @ top lopen, da's dus 520/1440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Twix schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:53:
[...]

Vriendelijk is wat anders maar ok.

Hoe de Silencer 5 zelf presteert kan ik je niet zeggen dat moet je toch even reviews lezen van bijorrbeeld z`n grote broer de GTX dan heb je een redelijk indicatie van hoe die presteerd.

Zelf gebruikt ik de Zalman VF900Cu deze is wel gemaakt voor de 7900GT en koelt perfect op LOw en stressed word die 45 graden natuurlijk afhankelijk van de zomer :)

op High word die niet veel woramer dan de idle stand meestal enkele graden. Voordeel van de SIlencer is natuurlijk wel dat die goedkoper is, maar nadeel natuurlijk ook als je erin gaat zagen en het agat verkeerd ben je wel je knaken kwijt en zit je alsnog aan een nieuwe
Hmm, persoonlijk zou ik ook wel voor vf900 cu willen gaan maar die is inderdaad veel duurder dan de silencer... En koelt jouw silencer even goed als die vf900 cu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkiepleur
  • Laatst online: 25-08-2021

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

TheZeroorez schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:49:
Geen artifacts? Ga zelf eens een beetje experimenteren, ook gewoon core en mem apart, vaak kan het als het niet arti'ed wel hoger.

Ik heb dezelfde kaart nu @ top lopen, da's dus 520/1440
Nee geen artifacts (met dit weer in ieder geval niet) zal straks me memory handmatig wat omhoog gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Renegade! schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:05:
[...]

Hmm, persoonlijk zou ik ook wel voor vf900 cu willen gaan maar die is inderdaad veel duurder dan de silencer... En koelt jouw silencer even goed als die vf900 cu?
Dit keer zou je dus wel ff goed moeten lezen ;).
Zelf gebruikt ik de Zalman VF900Cu deze is wel gemaakt voor de 7900GT en koelt perfect op LOw en stressed word die 45 graden natuurlijk afhankelijk van de zomer
Maar je kan beter iets meer geld uit geven voor een product wat uit de fabriek standaard past dan een product verkl*ten. en dat je er 2 moet gaan kopen waardoor je dus nog steeds duurder uit bent dan 1 Zalman VF900Cu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Ok, bedankt :) Toch jammer dat die x1 niet past op een 7900gt, dat lijkt me op dit moment toch de beste prijs/prestatie koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Ook maar ff aan de slag gegaan.

Nickname Pcmaniaxx
Merk EVGA KnockOut 7900GT
Stock speed 500/1500
koeler Stock
Koeling Lucht
Overclock 560/1760

9900 3dmarks @ 05 :)

Geen idee of dat trouwens lekkere score is O+

Overige specs staan in sig.

[ Voor 19% gewijzigd door PcManiaxx op 03-08-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor degenen die zich afvroegen of een AGP 7600 GS te overclocken is:

Stock draait ie op 400Mhz core, 400Mhz (DDR2) mem

450/450 haalt ie in ieder geval zonder problemen, 3dmark03 score is dan 10251 op mijn systeem (Pentium-m @ 2.4Ghz). Op stock snelheden ca. 9250 punten @ 3dmark03

Enige wat ik gedaan heb is met powerstrip de snelheden omhoog schuiven. Is dat genoeg? Ik heb me verder nog niet gewaagd aan overclocking van graka's.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
O M G :/ Net nu alles geregeld was voor de ruil van men x1800xt voor een 7900gt mol ik men kaart ;( 8)7 Nu hopelijk zo snel mogelijk rma afhandelen, man dit is balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Renegade! schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:17:
O M G :/ Net nu alles geregeld was voor de ruil van men x1800xt voor een 7900gt mol ik men kaart ;( 8)7 Nu hopelijk zo snel mogelijk rma afhandelen, man dit is balen :(
uitleg???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Het verhaal kan je hier vinden. Waarom ik hem dus vooral wilde ruilen was de enorme warmteproductie van die x1800xt maar toen ik dacht dat het ruilen niet doorging (de persoon ging mij gisteravond mailen maar dat gebeurde niet) dacht ik maar zelf een alternatief te maken. Het was allemaal aardig gelukt, een reuze koelblok met een serieus blazende fan erop maar toen ik alles er terug instopte kreeg ik geen beeld, geen reactie, niets.. ;( Na wat kijken op de kaart zag ik opeens de schade, ik weet niet hoe het gebeurd is maar het is dus wel degelijk daardoor denk ik. Toen ik weer opstarte met men 6600 zag ik dat ik een mail gekregen had van de persoon die zijn adres enzo gezonden had om te ruilen :/ Het wreede aan dit verhaal is als hij z'n mail had gezonden gisteravond dan ging hij vanmorgen al op de post en ging er niets gebeurd zijn :( Dit is echt zo balen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Renegade! schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:13:
Het verhaal kan je hier vinden. Waarom ik hem dus vooral wilde ruilen was de enorme warmteproductie van die x1800xt maar toen ik dacht dat het ruilen niet doorging (de persoon ging mij gisteravond mailen maar dat gebeurde niet) dacht ik maar zelf een alternatief te maken. Het was allemaal aardig gelukt, een reuze koelblok met een serieus blazende fan erop maar toen ik alles er terug instopte kreeg ik geen beeld, geen reactie, niets.. ;( Na wat kijken op de kaart zag ik opeens de schade, ik weet niet hoe het gebeurd is maar het is dus wel degelijk daardoor denk ik. Toen ik weer opstarte met men 6600 zag ik dat ik een mail gekregen had van de persoon die zijn adres enzo gezonden had om te ruilen :/ Het wreede aan dit verhaal is als hij z'n mail had gezonden gisteravond dan ging hij vanmorgen al op de post en ging er niets gebeurd zijn :( Dit is echt zo balen :'(
Oeps.. maar volgens mij nog wel te redden als je weet wat de componenten waren. Maar daarvoor is de foto veel te vaag. Kun je een (niet bewogen!) macro-shot maken van de smd componentjes die er wel nog opzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Laatst online: 13-09 12:31
PcManiaxx schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:26:
Ook maar ff aan de slag gegaan.

Nickname Pcmaniaxx
Merk EVGA KnockOut 7900GT
Stock speed 500/1500
koeler Stock
Koeling Lucht
Overclock 560/1760

9900 3dmarks @ 05 :)

Geen idee of dat trouwens lekkere score is O+

Overige specs staan in sig.
Ik heb ook een 7900gt maar dan op 540/1760.
M'n 3500+ loopt op 2.5ghz
Het 1gb geheugen loopt op 450 mhz.
Met een samsung 250gb 8mb B hardeschijf.

Het probleem; Ik haal bijna 1000 punten lager dan jij. Ik snap niet hoe dit kan, ik haal 9150 punten. Misschien weet jij wat er verschilt aan onze pc, is het de hardeschijf die veel sneller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
brama schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:08:
[...]

Oeps.. maar volgens mij nog wel te redden als je weet wat de componenten waren. Maar daarvoor is de foto veel te vaag. Kun je een (niet bewogen!) macro-shot maken van de smd componentjes die er wel nog opzitten?
U vraagt wij draaien:

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/4358/dsc2964xl1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Renegade! op 04-08-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

SOEDARKMASTER schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:35:
[...]

Ik heb ook een 7900gt maar dan op 540/1760.
M'n 3500+ loopt op 2.5ghz
Het 1gb geheugen loopt op 450 mhz.
Met een samsung 250gb 8mb B hardeschijf.

Het probleem; Ik haal bijna 1000 punten lager dan jij. Ik snap niet hoe dit kan, ik haal 9150 punten. Misschien weet jij wat er verschilt aan onze pc, is het de hardeschijf die veel sneller is?
M'n core ligt dan ook 20mhz hoger he. Weet niet of dat veel uitmaakt, maar 3dmark is daar wel gevoelig voor.

Ik denk dat de hardeschijf niet veel uitmaakt aangezien 3dmark afhankelijk is van de 3dkaart en niet van de harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Alle files van 3Dmark worden van je HDD afgehaald. Ook de troep in je systray moet uit staan, en een oude Windows install kan ook zo je score omlaag gooien. Dit alles bij elkaar (en de 20Mhz core, verschilt best wel wat ja..)

@Renegade! : Weleens van resizen gehoord :? Dit is echt een asociaal groot plaatje. Je kunt zeggen dat het vanzelf geresized wordt, maar dan is het een brakke resize, en de afbeelding nog steeds 2604.2 KB groot :X

Afbeeldingslocatie: http://img1.the-baboon.nl/small_e7c24c1826df5934a69d9437c8765841Untitled.png

edit:
@ hieronder (wil niet teveel posts aan dit weiden..): Je kunt ook een thumbnail plaatsen, of een linkje plaatsen. En ja, ik erger me aan zulk soort lang-ladende dingen, als ik even snel een ander berichtje wil lezen bijvoorbeeld.Niet alles gelezen.

[ Voor 63% gewijzigd door TheZeroorez op 04-08-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
TheZeroorez schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:14:
Alle files van 3Dmark worden van je HDD afgehaald. Ook de troep in je systray moet uit staan, en een oude Windows install kan ook zo je score omlaag gooien. Dit alles bij elkaar (en de 20Mhz core, verschilt best wel wat ja..)

@Renegade! : Weleens van resizen gehoord :? Dit is echt een asociaal groot plaatje. Je kunt zeggen dat het vanzelf geresized wordt, maar dan is het een brakke resize, en de afbeelding nog steeds 2604.2 KB groot :X

[afbeelding]
Ik heb hem bewust niet geresized omdat hij een duidelijk foto vroeg van de onderdelen, op een geresizede foto is het nauwlijks zichtbaar, hou nu toch even op met je altijd zo op te winden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Ah, het zijn SMD condensatortjes. Het ziet er overigens helemaal niet naar uit dat die daar ooit gezeten hebben. De soldeerpadjes zien er nochthans niet beschadigd uit, voor zover te beoordelen op de foto. Alleen bij C17 zie ik een afwijking t.o.v. de andere (lege) plekken.

Ik denk dat ze er dus nooit opgezeten hebben, en dat je het probleem elders moet zoeken.

PS, je kunt ook een thumbnail van je foto maken en die laten linken naar de grote foto. Nu moet iedereen 2MB+ grote foto's downloaden, en da's niet de bedoeling natuurlijk (en je had het juiste gedeelte even eruit kunnen croppen!).

[ Voor 4% gewijzigd door brama op 04-08-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
brama schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:01:
[...]

Ah, het zijn SMD condensatortjes. Het ziet er overigens helemaal niet naar uit dat die daar ooit gezeten hebben. De soldeerpadjes zien er nochthans niet beschadigd uit, voor zover te beoordelen op de foto. Alleen bij C17 zie ik een afwijking t.o.v. de andere (lege) plekken.

Ik denk dat ze er dus nooit opgezeten hebben, en dat je het probleem elders moet zoeken.

PS, je kunt ook een thumbnail van je foto maken en die laten linken naar de grote foto. Nu moet iedereen 2MB+ grote foto's downloaden, en da's niet de bedoeling natuurlijk (en je had het juiste gedeelte even eruit kunnen croppen!).
Als ik foto's bekijk van ander x1800xt's zie ik dat ze er wel hangen, en één ging er nog half aan dus ik neem aan dat er op die plaats wel degelijk 3 van die condensatortjes moesten zitten. Volgens mij was de soldering niet meer zo stevig ofzo en zijn ze er daar door makkelijk zonder veel schade afgevallen. Ik kan me ook niet herinneren dat ik ergens gehaperd heb oid met de kaart. Nu wacht ik nog op een mail van de winkel waar hij gekocht is en hopelijk kan hij gewoon terug rma.

Het plaatje is gefixt, nu begrijp ik The_Zeroorez zijn ergernis, ik had er niet echt bij stil gestaan mijn excuses hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 11:37
Zijn er hier mensen met een XFX GeForce 7800 GS 256MB AGP Extreme Edition. Ik heb er namelijk 1 gekocht, en er vielen mij een paar dingen op toen ik wilde overclocken. Ik heb inplaats van een G70 Core een G71 Core, mijn voltages zijn een stuk lager.

Standaard op een Geforce 7800 GS zijn ze:
3D = 1.4V
2D = 1.3V

Bij mij zijn ze :
3D = 1.1V
2D = 1.1V

Ik heb getest met 3Dmark en er gebeurden geen vreemde dingen, ik kon ook makkelijk mijn kaart die standaard op 440/1300 loopt overclocken naar 560/1580 zonder rare dingen te zien. Ik heb 3DMark05 in een 3 loop laten testen ook zonder problemen. Mijn temperatuur standaard is 34 graden, en met de clocks hierboven 49 graden. Mijn vraag dus of er meerdere mensen zijn met deze kaart en G71 Core erin.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Barfman schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:26:
Zijn er hier mensen met een XFX GeForce 7800 GS 256MB AGP Extreme Edition. Ik heb er namelijk 1 gekocht, en er vielen mij een paar dingen op toen ik wilde overclocken. Ik heb inplaats van een G70 Core een G71 Core, mijn voltages zijn een stuk lager.

Standaard op een Geforce 7800 GS zijn ze:
3D = 1.4V
2D = 1.3V

Bij mij zijn ze :
3D = 1.1V
2D = 1.1V

Ik heb getest met 3Dmark en er gebeurden geen vreemde dingen, ik kon ook makkelijk mijn kaart die standaard op 440/1300 loopt overclocken naar 560/1580 zonder rare dingen te zien. Ik heb 3DMark05 in een 3 loop laten testen ook zonder problemen. Mijn temperatuur standaard is 34 graden, en met de clocks hierboven 49 graden. Mijn vraag dus of er meerdere mensen zijn met deze kaart en G71 Core erin.
Met een beetje geluk heb je de core van een 7900gt, dit is ook het geval bij de gainward versies. Wat voor scores haal je in 3dmark en open eens rivatuner, daar zie je hoeveel pipelines je hebt. Als dat er 24 zijn dan heb je wel degelijk een 7900gt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 11:37
Hier de info wat ik van RivaTuner krijg.

NVIDIA specific display adapter information

• Graphics core : NV49/G71 revision A2 (16pp,6vp)
  • Hardwired ID : 0290 (ROM strapped to 0292)
  • Memory bus : 256-bit
  • Memory type : DDR3 (RAM configuration 06)
  • Memory amount : 262144KB
  • Core clock domain 0 : 440.437MHz
  • Core clock domain 1 : 440.437MHz
  • Core clock domain 2 : 440.437MHz
  • Memory clock : 648.000MHz (1296.000MHz effective)
  • Reference clock : 27.000MHz
  • HSI bridge : BR02 PCIE-to-AGP

• Title : GeForce 7800 GS AGP VGA BIOS
  • Version : 5.71.22.21.0A
  • BIT version : 1.00
  • Core clock : 275MHz
  • Memory clock : 600MHz
  • Performance level 0 : 275MHz/600MHz/1.10V/50%
  • Performance level 1 : 440MHz/650MHz/1.10V/79%
  • VID bitmask : 00000011b
  • Voltage level 0 : 1.05V, VID 00000000b
  • Voltage level 1 : 1.10V, VID 00000001b
  • Voltage level 2 : 1.20V, VID 00000010b
  • Core thermal compensation : 8°C
  • Core thermal threshold : 115°C
  • Thermal diode gain : 0.046°C
  • Thermal diode offset : -250.510°C

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Renegade! schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:19:
[...]

Als ik foto's bekijk van ander x1800xt's zie ik dat ze er wel hangen, en één ging er nog half aan dus ik neem aan dat er op die plaats wel degelijk 3 van die condensatortjes moesten zitten.
Okay, met die informatie is het een stuk aannemelijker dat ze er inderdaad gezeten hebben. Heb je ze ook nog? Op zich is dat best te solderen als je een beetje soldeerkennis (en goede bout) hebt.

Als je ze niet meer hebt, is het natuurlijk belangrijk dat je kunt achterhalen wat de soort/capaciteit van de condensatortjes was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, maar nu hij die persoon verteld heeft waarom de ruil niet meer door ging, wil die hem toch niet meer, werkend of niet :+

Maar je kunt het inderdaad (eventueel met hulp van een [mede-tweaker?]persoon met ervaring) proberen te solderen. Succes in ieder geval, dan heb je zelf tenminste toch nog een mooi kaartje.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Als laatste voorbereiding op de 7900GT:

Hoe komen jullie aan de temperatuur van het memory @ de kaart?

(Het kan best ergens gestaan hebben, maar ik heb het niet gevonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat staat in je Nvidia Control panel. Waarschijnlijk is het ook in Rivatuner wel te vinden. Maar is het al oktober dan? :+
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.