[OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.521 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

CdD schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:26:
Ik heb een ietwat rare vraag. Ik ben in het bezit van een Asus 7900GT. Ik heb een vraagje over iets zilver-kleurigs op m'n videokaart.

Het gaat om het volgende:

Toen ik ongeveer een week geleden deze kaart gekocht had, zaten er op de plaats, die is aangegeven met de rode pijl, negen zilvere blokjes.
Ik had m'n kaart uit m'n pc gehaald omdat ik een Zalman koeler erop wilde zetten, en toen zag ik dit.
Ik vond het er niet zo gezond uitzien eerlijk gezegd..
Het lijkt wel alsof het vloeibaar is geworden (misschien omdat het heet geworden is?) en toen weer hard. Het lijkt wel alsof het is uitgelopen..

Weet iemand misschien wat dit is? :?

[afbeelding]
Ik zal morgen even mijn Asus 7900GT er eens uithalen of die blojes ook aan elkaar gesmolten zijn, want bij mij waren ze ook los van elkaar toen ik ze kocht. Zal er ook ff een plaat van schieten mocht het zo zijn dat het bij mij ook zo is. Vreemd :?

Hoe lang heb jeje kaartje al dan? Als dit al een tijdje is dan kan het denk ik geen kwaad anders had die allang de geest gegeven denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door loodgieter op 17-06-2006 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is volgens mij gewoon normaal hoor, ik heb er ook zo'n ijzeren plaatje op zitten (Point of View). Ziet er precies hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
Die had ik ook op mijn p5p800se, kwam na een paar weken allemaal soldeer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Ik vind dat namelijk niet zo fijn, want het zit zo:

Ik heb eergister een Zalman VF900 gekocht. Ik wil die er dus opzetten, maar ik zag dat die negen blokjes soldeel aan elkaar waren gesmolten, en het ziet er heel lelijk en niet echt gezond uit.

Stel nou dat dit niet goed is, dat het dus zo niet hoort, en ik zet die VF900 erop, dan ben ik m'n garantie kwijt. Mocht er dán iets gebeuren met dat kaartje (bv. dat dat soldeer gek gaat doen) dan ben ik de sjaak, want dan valt dat dus niet meer onder de garantie omdat ik er dan een andere koeler op heb gezet. |:(

Ik wacht nog maar even met die Zalman koeler voordat ik weet wat het nou precies is met die negen blokjes soldeer..

Misschien nog iemand die hetzelfde 'probleem' heeft met z'n 7900GT?
(of misschien wel een andere videokaart?)

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Hmmm, wel vaag dat het opeens gesmolten is. Maar als ik kijk naar het onderstaande plaatje, lijkt het ook 1 grote plak soldeer dus denk niet dat het uitmaakt.
Afbeeldingslocatie: http://studentweb.eku.edu/preston_combs30/0200.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img394.imageshack.us/img394/6052/7900gtpijl5ga.jpg

Maar op de achterkant van je kaart zitten ze ook en zien ze er meestal zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://img106.imageshack.us/img106/18/oud60022po.jpg

Ben je niet misschien in de war met de plekjes op de achterkant van je kaart en dat het stuk op de voorkant al zo was toen je de kaart kreeg?
Vind het zo moeilijk om voor te stellen dat de kaart zo ongelooflijk warm wordt dat het soldeer smelt

[ Voor 57% gewijzigd door Demon_Eyez op 17-06-2006 12:06 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:44
Geen paniek, dat is gewoon soldeerhars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Soldeerhars? Vind het dan wel een behoorlijk verschil als je bovenstaande plaatjes vergelijkt, van de 'blokjes' is niets meer over.
Dat bruinige spul wat je aan de randjes ziet dat is toch solderhars? Volgens mij bedoelt hij het hele vlakje, niet alleen de rand waar de pijl naartoe wijst

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Ik bedoel indd het gehele vak, ja. Dus niet alleeen de rand.

Ik weet niet wat jullie ervan denken, maar ik vind dit er iig echt niet gezond uitzien..

Kijk nog maar eens goéd naar dat vierkantje soldeer. Aan de randjes ziet het er niét uit en in het midden is het een puinhoopje geworden, al zeg ik het zelf.

Afbeeldingslocatie: http://img394.imageshack.us/img394/6052/7900gtpijl5ga.jpg

Ik mag me dan misschien wel zorgen maken over 'niks', maarja, die kaart heeft me wel € 290,- gekost.. Geen klein bedragje, vind ik.

Die Zalman koeler gaat er iig verlopig nog niet op, ik wil hier eerst duidelijkheid over. Misschien kan ik het vragen aan Alternate? Daar heb ik m'n 7900GT namelijk gekocht.

Edit:

Ik heb even gegoogled naar plaatjes van 7900GT's en dan gekeken naar dat zilvere gesoldeerde vakje.

Ik heb een aantal bruikbare plaatjes gevonden. Zie hier:

Dit is het enige plaatje wat ik kon vinden waar de negen hokjes nog zichtbaar zijn:
Afbeeldingslocatie: http://it.com.cn/f/news1/064/3/sz0303.jpg

Bij deze plaatjes zijn de negen hokjes bijna niet meer zichtbaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.beareyes.com.cn/2/lib/200604/04/025/IMG_6505.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hbbear.com/2/lib/200606/15/034/20060615B4.JPG

En zo ziet het er een beetje hetzelfde uit als bij mijn videokaart:
Afbeeldingslocatie: http://article.pchome.net/00/10/18/02/033.jpg

Enige verschil tussen mijn kaart en de kaart op de onderste foto is dat op mijn kaart de rand helemaal niet meer goed gesoldeerd is, en op de onderste foto nog wel.

[ Voor 40% gewijzigd door CdD op 17-06-2006 16:21 . Reden: Meer foto's gezocht van dat rare gesoldeerde vierkantje. ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Dat het soldeer niet helemaal goed verdeeld is maakt niet uit, er zit toch geen MosFet op gesoldeerd toch? ;)
Wel blijft belangrijk of het inderdaad vervormd is door hitte tov het moment dat je de kaart uit de verpaking haalde.

Ben zelf inmiddels er helemaal klaar mee met deze 7900 GT crap kaarten!
M'n tweede XFX 7900 GT die ik anderhalve week gelden gekocht heb (ter vervanging van m'n eerste XFX 7900 GT die inmiddels RMA is) geeft sinds vandaag weer artifacts. Alle kleuren van de regenboog in Deep Freeze, en Serious Sam II is inmiddels onspleelbaar door de vele texture fouten. Deze kaart heeft dus alleen op default kloks gedraaid notabene met een 92mm fan erop gericht! Daar wordt je toch niet goed van.
Als ik het ram naar 700 downklok ipv 750 zijn er geen artifacts. Heb er m'n buik vol van. Ik ga echt kijken voor een ATi X1900 XT.
Kom wel in aanmerking nu voor een directe omruil, maar wil nu even geen nVidia en XFX crap meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op wat voor resolutie speel jij dan?
Ik heb ook zo'n XFX 7900 GT en ik doe me best dat ding zo veel mogelijk te belasten ..
ben FEAR Oblivion en Half Life Episode 2 aan het spelen .. ook doe ik regelmatig 3dmark06 .. maar tot nog toe geen problemen .. ik speel met name op 1280*960 72Hz ...
Light het aan met lage reso? of heb ik gewoon geluk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ik speel op dezelfde resolutie, 1280x960 of soms 1280x1024 . Vrijdag draaide de kaart perfect en sinds vandaag opeens artifacts,knipperend beelscherm en corrupt bureaublad, ongeacht welke resolutie dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 20:29
Jou stroomstekker mss is opnieuw uittrekken en opnieuw insteken en het zelfde met je kaart ook dus heb uit de pci express slot halen en stroomstekkertje eruit en dan alles weer erin flatsen :p mss helpt dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 12:50

meddle

:o

Skoop schreef op maandag 19 juni 2006 @ 00:58:
Jou stroomstekker mss is opnieuw uittrekken en opnieuw insteken en het zelfde met je kaart ook dus heb uit de pci express slot halen en stroomstekkertje eruit en dan alles weer erin flatsen :p mss helpt dat
Moet hij btw wel ff z'n pc uitzetten:P

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Had ik ook al nagelopen, of alles nog wel op z'n plek zat, maar daar ligt het niet aan. Is echt weer het geheugen dat brak is geraakt.
Mem op 712 geeft artifacts, blinking, corruptie. Mem op 711, draait goed en kan wel 15 keer DeepFreeze doen zonder problemen. Maar dan is het geheugen dus aardig gedownklokt wat het hoort z'n werk op 750 te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hoi,

Ik heb een BFG 7800GT OC gekocht, hoe kan ik de volt van mijn core verhogen?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 14:09
Heren, een vraagje:
Kan het zo zijn dat een cpu overclock zorgt voor artifacts in 3dMark05/06?

Mijn Opteron 146 wil niet verder dan 2,2 ghz hierna krijg ik allerlei artifacts met een 7900 gt (sparkle).
Net hier onder draait alles vlekkeloos (zelf 1600x1200 en "alles" aan)

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Meer warmte van de CPU die richting (de achterkant van je) GPU gaat? Ik roep zomaar wat...

PS: Anyone die een stukje over voltmoddies wilt doen? Ik ga er niet om smeken maar alle hulp is welkom hier inmiddels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 20:36
CdD schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:26:
Ik heb een ietwat rare vraag. Ik ben in het bezit van een Asus 7900GT. Ik heb een vraagje over iets zilver-kleurigs op m'n videokaart.

Het gaat om het volgende:

Toen ik ongeveer een week geleden deze kaart gekocht had, zaten er op de plaats, die is aangegeven met de rode pijl, negen zilvere blokjes.
Ik had m'n kaart uit m'n pc gehaald omdat ik een Zalman koeler erop wilde zetten, en toen zag ik dit.
Ik vond het er niet zo gezond uitzien eerlijk gezegd..
Het lijkt wel alsof het vloeibaar is geworden (misschien omdat het heet geworden is?) en toen weer hard. Het lijkt wel alsof het is uitgelopen..

Weet iemand misschien wat dit is? :?

[afbeelding]
Als je kijkt aan de achterkant van de kaart zie je dat op het punt van dat vlak met soldeer geen elektronica aanwezig is, dus dan vraag ik me af hoe dat soldeer dan kan smelten, want kortsluiting op dat punt kan ik me haast niet voorstellen. Misschien iemand die eventjes de vingertest op dat vlakje wil doen om te kijken of het echt zo warm wordt? (kan ik zelf niet, omdat ik op het moment zit te wachten tot er nieuwe onderdelen voor me pc binnenkomen, en dus me 7900GT in een doosje ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

Net een nieuwe 7900gt opgehaald na de rare perikelen met artifact ed.

Gelijk een vf700 erop gezet en het ding draait. Stressed 46 graden ildle 37 en dat met dit weer :P Anyways haal nu een goeie 4800 punten in 06.

580/865 nie gek.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

Jejking schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:17:
Meer warmte van de CPU die richting (de achterkant van je) GPU gaat? Ik roep zomaar wat...

PS: Anyone die een stukje over voltmoddies wilt doen? Ik ga er niet om smeken maar alle hulp is welkom hier inmiddels...
Wat wil je precies weten / maken?
Ik wil wel helpen als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Waarschijnlijk wil hij een nederlandstalige voltmod voor 7900gt kaarten voor zowel de Vgpu als het Vmem. Er zijn in dit topic al meerdere links gepost naar uitgebreide tutorials incl. plaat materiaal. Dus een simpele vertaling zal wel volstaan denk ik zo :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maybe een beetje nooby vraag, maar hoe warm mag een 7600GT worden zodat de levensduur niet echt achteruit gaat?
hij wordt nu, niet overgeclockt, stresst ongeveer 65C en idle ongeveer 47C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Gezien de warme dagen en de stock cooling is dat opzich prima. Denk dat je geen zorgen hoeft te maken bij deze temps. Nvidia zet zelf de treshold value op 125 graden celcius :)

[ Voor 4% gewijzigd door MaDLiVe op 20-06-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m'n bedoeling was eigenlijk om er achter te komen of er nog ruimte was om te oc'en zonder dat de levensduur erg achteruit gaat.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Moet je even zien hoe warm hij wordt tijdens het oc'en. Moet wel zeggen dat mijn 7900gt met stock cooling nooit warmer werd dan 46 graden mede door de goeie airflow in de case zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K bedankt, 'k denk dat ik nog maar even wacht met oc'en totdat hij het niet meer trekt in nieuwe games. Dan koop ik er misschien ook een goede casefan bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
Mad_MaX_101. heb ge nog foto's van de XFX 7800GS Extreme waar je geen cooler op hebt dus alles eraf, van de voor en achterkant?

Grtz Skoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.coenverbruggen.nl/Screenshots/BF2/Artefacts/screen200.jpg

/\/\: kapotte kaart of niet? :(

(2 uurtjes geleden uit het folie gehaald...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
WOW @ hierboven, dat ziet er niet best uit. Hoe zit het met je drivers, al andere geprobeerd ? dat ziet er niet best uit :X

btw 470mhz / 1200mhz voor een 7800gt is dat een beetje netjes zonder voltmods ?

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, ik hoop dat het de drivers zijn. Ik draai een schone install van 84.21 WHQL op het moment.

3D Mark geeft echter geen artefacts. En ATI traytool vind ook al niks voor 40 minuten.

Al met al heb ik er aardig de pest in. Als het aan de kaart ligt, is dit mijn 3e verrotte GeForce 7 in 4 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 10:00
Probeer eens BF opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Net weer eenuur gespeeld zonder probs :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
MaDLiVe schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:21:
Waarschijnlijk wil hij een nederlandstalige voltmod voor 7900gt kaarten voor zowel de Vgpu als het Vmem. Er zijn in dit topic al meerdere links gepost naar uitgebreide tutorials incl. plaat materiaal. Dus een simpele vertaling zal wel volstaan denk ik zo :P
Inderdaad, alleen (hoe jammer ik het ook vind :( ) de tijd ontbreekt me gewoon :/ .
Tip: volg de onderstaande links, dan heb je alles over Voltmods bij elkaar :)

Deel 2
Deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle

meddle

Skoop schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:19:
Mad_MaX_101. heb ge nog foto's van de XFX 7800GS Extreme waar je geen cooler op hebt dus alles eraf, van de voor en achterkant?

Grtz Skoop
Om mezelf even te quoten :P (sry voor de lange post mja, heb het anders helemaal voor niets geschreven, aangezien dat topic dicht is, en het nooit in de TS is gekomen):
Mad_MaX_101 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:14:
Zo, ik heb net even foto's gemaakt van m'n kaart, duurde even en ik zal zeggen waarom: toen ik bezig was hoorde ik namelijk het soort geluid wat je ook hebt als je op zand bijt (als je op het strand gaat eten ofzo), en ik natuurlijk kijken wat dat kon zijn, blijkt dus dat die hsi koeler iets is losgekomen (niet hard genoeg aangedraaid denk ik).
En toen ik hem iets bewoog hoorde ik dat geluid weer :X , ik dus kijken, zie ik dat aan 2 kanten een stukje van die hsi chip is afgebrokkeld (maar een heel klein stukje maargoed), kennelijk was mijn hsi koeler dus niet goed genoeg vastgezet, en hij was eigenlijk iets te hoog.
Ik heb dus nog iets bijgezaagd, todat hij een wat normaler formaat had (de vinnen dus), en er weer
opgezet, hij doet het nu wel weer, maar laat dit een waarschuwing voor andere mensen zijn, zorg dat die koeler er recht en goed opzit.

Maar nu even over hoe ik het gedaan heb en pics.

[afbeelding]

Eerst heb ik een aluminium P4 koeler genomen uit een dell (dus er zit geen fan op), die heb ik op maat gezaagd, en ik heb de vinnen ingekort.
De bedoeling was hem op de HSI chip te bevestigen omdat deze gekoeld dient te worden (en dat gebeurt niet als er alleen een WC blokje op de GPU zit), dus ik moest ik gaan meten wat de afstand tussen de twee bevestigings gaten bij de hsi is, dat is 5cm, ook moest ik weten hoe groot de schoef was die er doorheen paste, ik kwam uit bij m3 schroefjes.
Toen ben ik naar de lokale bouwmarkt gereden en heb daar een 2,5mm boortje gehaald, een m3 schroefdraad tapper, twee m3 schroefjes + moertjes, en korrel 1250 schuurpapier (fijner hadden ze niet).
Toen heb ik twee punten op de onderkant van de koeler afgetekend en heb twee gaten geboord, en daarna heb ik er schroefdraad in getapt, helaas lukte dit de eerste keer niet doordat het tappertje afbrak in het gat, ik dus een nieuwe gehaald en 2 nieuwe gaten geboord, daar schroefdraad ingetapt (wel olie erbij).
Daarna heb ik het koelblok eerst (nat)geschuurd met korrel 500papier en later dus met korrel 1250 zodat de onderkant vrij glad was, het aluminum zaagsel tussen de koelvinnen heb ik weggehaald met een compressor.
[afbeelding]

Toen heb ik het blokje op mijn kaart bevestigd op deze manier, eerst heb ik dus die twee schroefjes genomen, en daarna heb ik er de twee moertjes helemaal opgedraaid, en een stukje rubber nog voor het moertje gedaan.
Die heb ik door de kaart heen gestoken, en toen heb ik de schroefjes zo diep mogelijk in het koelblok gedraaid, dat was natuurlijk niet genoeg om de koeler vast te zetten, omdat de schroefjes te lang waren, daarom ook die moertjes.
Die moertjes kon ik namelijk aandraaien zodat ik op die manier de koeler kon vastzetten, deze manier werkt vrij goed maar je moet dus wel de moertjes goed aandraaien.

[afbeelding]

Toen het hsi blok er eenmaal opzat (ik had er trouwens van te voren al koelpasta op gedaan) begon ik aan het WC blokje, dit bleek niet erg moeilijk aangezien wel redelijk bleek te passen (asetek universeel blokje), het was dus gewoon een beetje kloten met het er goed doorheen krijgen van de schroefjes en het goed aandraaien enz.
[afbeelding]

Ik hoop dat deze post duidelijk genoeg is, feedback is van harte welkom. :)

[afbeelding]

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb gisteren een Arctic nVidia Silencer 5 rev 3 gemonteerd op mijn 7900GT. Mijn PC is weer heerlijk stil en de temps zijn met ongeveer 9 graden omlaag gegaan. Al moet ik wel melden dat ik meteen een extra 12CM fan in mijn case heb zitten, maar die blaast niet over de videokaart heen.

Overclock is helaas niet hoger dan voorheen. De originele koeler maakte veel herrie, maar koelde dus wel goed. Maar nu moet er eigenlijk een voltmod toegepast worden om hoger te komen. Clocks zijn 550/1700 (max is ong 560/1740) en standaard is 450/1320.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
Ik heb ze: http://www.hothardware.co....aspx?articleid=783&cid=2 iets naar beneden

[ Voor 79% gewijzigd door Skoop op 22-06-2006 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
NicknameMerk Stock speed Vcore Merk koelerKoelingOverclock
The_ZeroorezASUS EN7900GT450 / 660stockstocklucht dus :)580 / 752

Zo.. * TheZeroorez ook maar eens tabelletje posten :)

In m'n signature staat een specslink waar ook een plaatje bij staat met m'n 4.7k 3dmark06 score :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Afbeeldingslocatie: http://img384.imageshack.us/img384/9499/7950gx257013001xv.th.jpg

Edit:

NicknameMerk Stock speed Vcore Merk koeler KoelingOverclock
RappierappieClub3D 7950GX2 (referentie)500 / 1200StockStock lucht570 / 1300

Dit levert dus 8489 3DMark06 puntjes op.

(Bedankt voor de uitleg The_Zeroorez, weer wat wijzer geworden. :7 )

[ Voor 60% gewijzigd door Format-C op 22-06-2006 21:15 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Even op 'vieuw' klikken bij mijn bericht, al die 'tabellen zooi' kopieren/plakken en dan dat van jou erin knikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Weet iemand hier of de montage van een geforce 7 kaart hetzelfde is als die van een ati x1*** kaart ?

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

waterking schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:35:
Weet iemand hier of de montage van een geforce 7 kaart hetzelfde is als die van een ati x1*** kaart ?
Wat bedoel je precies met montage.

Het installeren van de kaart in het PCIe x16 slot? in dat geval ja dat is exact het zelfde gewoon erin drukken :).

mocht het om een koeler gaan dan is dat afhankelijk welke fabrikant je kiest en of die bepaalde koeler het type kaart onderstuend. Hoop dat je hier wat aan hebt anders vermeld ff wat je precies bedoeld????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
ik bedoel de montage van een koeler ( in mijn geval een waterkoelblok ) op beiden zitten 4 montage gaten. Mijn vraag is eigenlijk of deze gaten bij beide soorten kaarten op dezelfde plek zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

waterking schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:20:
ik bedoel de montage van een koeler ( in mijn geval een waterkoelblok ) op beiden zitten 4 montage gaten. Mijn vraag is eigenlijk of deze gaten bij beide soorten kaarten op dezelfde plek zitten. :)
Meestal zitten de gaten niet op de zelfde plek maar heeft de koeler wel opties om het blok te instaleren. Als je even precies doorgeeft welk type kaart het nu is en welk waterblok je hebt.

en kijk ook even op google misschien dat er reviews of guides zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Twix schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 08:50:
[...]

Meestal zitten de gaten niet op de zelfde plek maar heeft de koeler wel opties om het blok te instaleren. Als je even precies doorgeeft welk type kaart het nu is en welk waterblok je hebt.

en kijk ook even op google misschien dat er reviews of guides zijn.
Ik zit al 2 dagen op google me plat te zoeken maar kan helaas niks vinden. Misschien dat er op GoT mensen zijn die van graka zijn veranderd en die het dan toevallig weten. Het is een frigus waterblok met daaromheen een shim die precies past op mijn 7800gt. Als de gaten hetzelfde zijn dan gaan het ook wel passen op een x1800xt bijv. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Zitten er op je koelblok geen 'sleufjes' in plaats van 'gaten' voor je schroeven? Zodat je hem zelf kunt aanpassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
nopes, maar zoals ik ook al zei, heb ik een shim en hierdoor kan ik hem door de 4 mounting holes installeren op mijn 7800gt. Zit er rock solid op. en temps blijven onder de 40 graden @ load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Laatst online: 04-09 19:25
Ik heb mijn 7900GT gevoltmod op 1.5V en ook de Vmemory aangepast.
Aangezien dit de eerste keer is dat ik überhaubt iets mod aan mijn videokaart, heb ik een paar vragen:

1.Momenteel loopt het op 652 Mhz Core en 902 Mhz Memory bij een temperatuur van 77 graden stressedmet Atitool en 60 graden stressed in-game (Zalman AlCU op 12 V). Zijn dit acceptabele getallen?

2.Ik heb gecontroleerd op artifacts met Atitool. Hoelang moet je dat prog laten lopen?

3. Is Atitool leidend bij het verhogen van de snelheden en loop ik ook nog risico's?

:?

[ Voor 9% gewijzigd door FrankNLD op 23-06-2006 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatmo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 14:56
The_Zeroorez schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:54:
The_ZeroorezASUS EN7900GT450 / 660stockstocklucht dus :)580 / 752

Zo.. * Flatmo ook maar eens tabelletje posten :)

In m'n signature staat een specslink waar ook een plaatje bij staat met m'n 4.7k 3dmark06 score :)

mooie overklok :Y)
is dat met de reference kaart van asus gedaan?
of met een standaard overklokte die een (betere?) grotere fan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Nee, het is niet leidend, voor zover overklokken dat niet is. Wel zou ik testen op artifacts met 3dmark, want Atitool ziet ze hier toch niet, en 3dmark weer wel. Ook zou ik gewoon wat games proberen, sommige apps zijn nu eenmaal iets gevoeliger dan anderen.

Die getallen zijn zéker acceptabel, die temperatuur zou ik alleen niet veel hoger laten gaan.. :)

Weet iemand trouwens of hij als je hem bij de Nvidea control panel op 'automatische overklok' zet, jouw snelheden gebruikt, of die die hij standaard vindt? Want wat hij standaard ziet is 10mhz (20) te hoog voor m'n mem, maar m'n GPU kan véél hoger B) Als dit zo is zou het namelijk wel een uitkomst zijn om minder stroom te gebruiken/koeler te blijven/minder lawaai te maken, maar anders helaas niet..
Flatmo schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:39:
mooie overklok :Y)
is dat met de reference kart van asus gedaan?
of met een standaard overklokte die een (betere?) grotere fan heeft?
Er staat toch dat het een Asus is..? Met de standaar asus dus. Coolbits wil alleen m'n GPU niet hoger zetten, als ik hem dan los laat springt 'ie terug, nog voor het 'testen' volgens mij is dit een veiligheids-lock, dus ik ga hem nog eens verder proberen te gooien met Rivatuner/Atitool. Alleen jammer dat het geheugen niet hoger wil zonder artifacts..

[ Voor 30% gewijzigd door TheZeroorez op 23-06-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Laatst online: 04-09 19:25
TheZeroorez schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:43:
Nee, het is niet leidend, voor zover overklokken dat niet is. Wel zou ik testen op artifacts met 3dmark, want Atitool ziet ze hier toch niet, en 3dmark weer wel. Ook zou ik gewoon wat games proberen, sommige apps zijn nu eenmaal iets gevoeliger dan anderen.

Die getallen zijn zéker acceptabel, die temperatuur zou ik alleen niet veel hoger laten gaan.. :)

...
OK, bedankt.
Toegevoegd: ingame is de temp 60 graden.
En dat met 3dmark testen is gewoon door te kijken neem ik aan? Of geeft 3dmark het in een rapport weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
3dmark geeft géén report van artifacts, maar je moet inderdaad gewoon even kijken. Als je slim bent zorg je dat je de pro versie hebt, dan kun je de CPU benchmark uitzetten, dat scheelt een heel lang stuk lelijke graphics met 1 fps kijken :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:16:
3dmark geeft géén report van artifacts, maar je moet inderdaad gewoon even kijken. Als je slim bent zorg je dat je de pro versie hebt, dan kun je de CPU benchmark uitzetten, dat scheelt een heel lang stuk lelijke graphics met 1 fps kijken :Z
idd jah en je kan je hdr/sm2 score veel sneller zien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
En daar gaat het tijdens het overklokken toch om :)

Als je daarmee klaar bent kun je weleens een volledige test draaien om puntjes te zien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Dit is vaag. BIj mij komen de artefacts pas na een uur ofzo. Maar als ik dan de CPU fan (Zalman 7700) en achterste casefan (Papst 12 cm) vol open gooi, gaat het weer weg. Een probleem van die oververhitte componentjes op de achterkant? Het was met de kast open.

Kaart is trouwens een EVGA 7900 GTX

Misschien moet ik dan ook maar sinkjes erop gaan plakken.

Als ik 'detect optimal frequenties' doe met coolbits, gaat hij maar naar 658/852, ook niet erg ruim :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Nee, dan stopt 'ie vaak bij de eerste arti's die hij tegenkomt, wat vaak aan het geheugen ligt. Geheugen terug en omhoog die core was het bij mij B)

Maar ik weet niet wat je temps zijn, maar anders kan het idd weleens aan die componentjes liggen. Als je toch al geen garantie meer hebt (eigen koeler :? ) zou ik er gewoon sinkjes opzetten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:34:
Nee, dan stopt 'ie vaak bij de eerste arti's die hij tegenkomt, wat vaak aan het geheugen ligt. Geheugen terug en omhoog die core was het bij mij B)

Maar ik weet niet wat je temps zijn, maar anders kan het idd weleens aan die componentjes liggen. Als je toch al geen garantie meer hebt (eigen koeler :? ) zou ik er gewoon sinkjes opzetten :Y)
Bij EVGA heb je zo ongeveer altijd garantie. Ook als je er bijvoorbeeld een andere koeler op hebt gehad of ge OC'ed hebt.

De temps... Tsja, het lijkt me dat hij het met open kast en een 12 cm op 5 Volt erachter gewoon moet doen.

Als ik hem terugstuur ben ik weer 13 euro verzendkosten kwijt, maar heb ik wel met 6-7 dagen een nieuwe. Het vervelende is (naja, hopelijk leuk) dat ik volgende dinsdag tm donderdag een LAN party heb. Ik wil dus eigenlijk dan wel een beetje een snel kaartje hebben.

EDIT:
Heb even wat screenies online gezet.

Dit was gewoon @stock (650/1600):

http://www.coenverbruggen.nl/Screenshots/BF2/Artefacts/2nd%20card/

1 directory daarboven staan de screenies van mijn vorige kaart. (Die maakte aan tanks van die balken. Deze geeft wat meer 'future/space' effecten.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Even downklokken voor de lanparty, en ondertussen al contact opnemen met EVGA (en idd heb je daar véél garantie :o ) en dan na de lanparty dat ding weer op stock settings zetten om hem terug te sturen ;)

(Gewoon downklokken naar 550/640 oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net 2 uur lang 3D Mark 03 laten loopen. De 4 gametests wel te verstaan.

Niet op standaard settings, maar op 1600*1200 met alles @max, waarbij de framerate vaak richting de 40 gaat. De kaart was op de top 65 graden volgens Rivatuner. Ik heb de laatste 2 runs gezien, maar geen artefactje aan de lucht :?

Met de vorige kaart waren de artefacts al goed zichtbaar na 1 run 3D Mark 03. De kaart is er deze keer ook warm van geworden. In BF2 wordt hij niet zo warm als die 65 graden die hij nu gehaald heeft. Wel vreemd.

Ik hoop dat hij nu ingebrand is en ik nu een goede kaart heb :9~

Haha, dit bewijst dat het gewoon een duivelse kaart is: autodetect gaat nu naar 666/843 :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, maar die core kan waarschijnlijk hoger, autodetect = :r

Maar het is niet zo vreemd dat 'ie bij BF2 wat minder heet wordt, want die belast alleen het geheugen heel zwaar, de core zal er daar minder onder leiden. Daarom testen we ook met 3dmark ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Dan moest toch ook maar weer eens een paar uur met BF2 gaan testen :Y)

Maar als de fout kennelijk in het geheugen ligt, waarom detecteerd hij da nog wel 843?

De vorige kaart ging al flippen tijdens autodetect. Er kwamen naarmte het proces vorderde steeds meer blauwe en rode puntjes op het beeld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Volgens mij is BF2 ook vrij gevoelig voor brak geheugen, evenals Trackmania Nations bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
TheZeroorez schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:10:
Volgens mij is BF2 ook vrij gevoelig voor brak geheugen, evenals Trackmania Nations bijvoorbeeld.
Bf2 is bij mij de eerste die gaat piepen als ik te ver ga met de mem-clock. Bij auto-detect gaat mijn mem tot de 790. Maar boven de 750 krijg ik artifacts in Bf2. Een rondje 3Dm03-05-06 heeft er op die snelheid geen last van..
Mijn standaard Asus 7900GT draaid nu 24/7 op 550-700 met een vf900.
Trackmania nog niet geprobeerd op hogere snelheid. Zal ik vandaag eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Trackmania gaat vooral trippen bij dat groene laad-scherm.. en natuurlijk vlak voor een race wanneer hij altijd hapert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Vraag;

hoe bereken je ook alweer hoe snel videogeheugen theoretisch zou moeten kunnen draaien aan de hand van de "ns"?

Ik heb bijvoorbeeld 1,4ns GDDR3 geheugen op mijn 7950GX2. Wat zou de theoretische maximum clockspeed van dit mem zijn? Ik weet dat je het kan berekenen, ik ben alleen vergeten hoe.

Tnx. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Format-C op 25-06-2006 19:08 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1000/x.x ns=memspeed

*2 voor effectieve snelheid.

1 ns = 2000 MHz
2 ns= 1000 MHz

Correct me if i'm wrong :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, ik ben hier pas nieuw op het forum en ik zit nu dus met een probleem. Als ik mijn XFX 7900GT extreme wil overklokken met coolbits(bij nvidia control panel) lukt het niet het enige wat ik zie als ik op overklokken-configuratie wijzigen klik is Vnaf de fabriek verzonden klokfrequenties en Automatisch overklokken, ik zie geen balke waarmee ik het kan overklokken ofzo :S en als ik op Pas de beeldinstellingen met voorbeeld aan klik dan sluit de control panel vanzelf af. Hoe komt dit, kunne jullie mij a.u.b helpen :? :'( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Weet je zeker dat je Coolbits (rechterklik > doel opslaan als) goed aan je register toegevoegd hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat weet ik zeker |:(, zo ziet het er uit:
Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/1594/overklokken4kh.th.png

[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Daarna ook al een reboot gedaan? Misschien kan het daar aan liggen..

Anders maar RivaTuner proberen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ook al gereboot, en met AtiTool zegt ie dat ik geen ati kaart heb dus daarmee kan ik ook al niet overklokken, en warom sluit nvidia control panel automatisch af als ik op, Pas 3d beeldinstellingen aan klik? Please help mense ;( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
waterking schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:35:
Ja die is hetzelfde:). Had op m'n 7900GT een NexXxos XP3 waterblok zitten. Na twee defecte 7900GT's heb ik nu een Ati X1900XT en daar past het blok ook op. De vier gaten rond de core zijn hetzelfde, het enige dat af kan wijken zijn de gaten die bij de geheugen chips zitten voor extra bevestiging.

Wel is het zo dat de afstand tussen de onderkant van mijn koelblok (dat dus CPU en RAM koelt) tot de bovenkant van de ram chips 1mm is bij de 7900 serie en 1.5mm X1900 serie.

[ Voor 18% gewijzigd door Demon_Eyez op 25-06-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 22:03:
ja ook al gereboot, en met AtiTool zegt ie dat ik geen ati kaart heb dus daarmee kan ik ook al niet overklokken, en warom sluit nvidia control panel automatisch af als ik op, Pas 3d beeldinstellingen aan klik? Please help mense ;( :'(
En RivaTuner dan?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb RivaTuner geinstalleerd maar ik kan nergens zien hoe je ermee moet overclocken, ik was even vergeten te zeggen dat ik de 91.31 beta drivers heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
Kaart: XFX 7800GS Extreme Edition AGP 440/1300
Volgens mij werkt die ati tool voor gene zak , ik krijg al bij 471 core en 1400 memory al punten te zien. Ik draai nu 485 core en 1500 memory en nu krijg ik alleen maar geel te zien. Maar ga ik gamen, NFSMW max detail 1600x1200 zeker een uur lang gedaan en op 1280x1024 zeker 2 uur achter mekaar, blijft alles lekker bollen, geen artifacts te zien. Ook rthdribl getest op 1280x1024 8x multisample, hoger zegt ie te weinig memory, uurtje gebolt, geen artifacts. 3Dmark05 ook gedaan allemaal perfect en prachtige score: http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2084893 standard Score: 6486
Ook MOHAA gegamed 2 uren zeker :p, daar crashte hij vroeger ook al bij ( heb iets gedaan en nu blijft ie wel bollen, leg ik zo uit ). NFSMW heb ik ook getest op 490 1500 maar dan was ie reboot er ... :) dus nu bolt alles goed, moet nu alleen 3Dmark06 nog testen en BF2 2 a 3 uur gamen en dan blijft ie zo staan :) als ie blijft werken....

Wat ik gedaan heb is dus gewoon men cooler afgepakt en alle coolpasta eraf gevlamt, ook van geheugen die prul shit nest plaksel :), daarna heb ik van die koper/goude koelpasta op die core en op dat klein dingste gedaan, en toen begon ik aan het geheugen van de bovenkant, dik erop 3 gedaan van boven, maar toen was koelpasta op.... , dacht bij mijn eigen doe die terug eraf en doe er een nieuwe op , witte koelpasta waar ik genoeg van had voor beide kanten. Bij het eraf doen van die goude koelpasta van het geheugen heb ik een beetje(veel) geknoeid:p, kwam overal tussen die kleine contacte, diodes denk ik, kreeg ik er niet zo goed tussen uit, dus nog van dat spul nog op printplaat tussen die shit:p . Dan geheugen schoon ( handen niet meer ) witte koelpasta erop aan beide kanten geheugen, perfect, dan cooler erop en kijken of geheugen de cooler raakte en dat deed ie juist, wel schroeven dik moeten aandraaien :p . En sindsdien heb ik indruk dat ie meer aankan, ps ik heb dat al ervoor gedaan met die coolpasta, maar niet geknoeid toen :p, en het geheugen ben ik toen van afgebleven. Nu is de vraag: Heb ik hierdoor een kleine voltmod teweeg gebracht door dat geknoei van die goude/kopere koelpasta of geeft ie niks door :p,, en is het gewoon betere coolpasta dan wat ik ervoor had opgedaan van dat wiite :p want kaartje loopt nu wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Euhh.. ik heb 't niet, maar volgens mij kun je ergens bij 'videokaart' 'hardware settings' ofzo selecteren. Daar moet het ergens in een tabblad staan. Je moet zelf dat programma eens doorspitten :Y)

@hierboven, gebruik ook gewoon Coolbits of Rivatuner, het heet niet voor niets ATiTool :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door TheZeroorez op 25-06-2006 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu wordt het toch gortig. Pas op 1200 MHz mem is hij stabiel. Ik blaas hem nog wat verder op op de komende drie-daagse LAN en daarna gaat hij retour afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Hij is lager dan standaard pas stabiel, maar je gaat hem met een lanparty hoger gooien voor hij RMA gaat? Leuke lanartifact-party wordt dat dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
ATI tool en rivatuner gebruik ik, ik kan normaal niet hoger met men core dan 480 en memory niet boven de 1470, dan zegt ie iets van nvidia shit niet kan testen etc, daarom nu ati tool dan vlam ik hem op 485 en 1500 dan naar rivatuner , dan save ik clock en apply on startup :p en zo blijft ie dan staan en zaagt ie niet over die nvidia shit bla bla. maar die artifacts in ati tool is boolshit dus:p, wie gaat nvidiatool uitbrengen dan :)
TheZeroorez schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:08:
Euhh.. ik heb 't niet, maar volgens mij kun je ergens bij 'videokaart' 'hardware settings' ofzo selecteren. Daar moet het ergens in een tabblad staan. Je moet zelf dat programma eens doorspitten :Y)

@hierboven, gebruik ook gewoon Coolbits of Rivatuner, het heet niet voor niets ATiTool :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
nVideatool? Coolbits heb je daar toch voor :? Doet precies hetzelfde, op die dode artifact scanning na. Hij kan fout detecteren en instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle

meddle

[b][message=26019577,noline]Wat ik gedaan heb is dus gewoon men cooler afgepakt en alle coolpasta eraf gevlamt, ook van geheugen die prul shit nest plaksel :), daarna heb ik van die koper/goude koelpasta op die core en op dat klein dingste gedaan, en toen begon ik aan het geheugen van de bovenkant, dik erop 3 gedaan van boven, maar toen was koelpasta op.... , dacht bij mijn eigen doe die terug eraf en doe er een nieuwe op , witte koelpasta waar ik genoeg van had voor beide kanten. Bij het eraf doen van die goude koelpasta van het geheugen heb ik een beetje(veel) geknoeid:p, kwam overal tussen die kleine contacte, diodes denk ik, kreeg ik er niet zo goed tussen uit, dus nog van dat spul nog op printplaat tussen die shit:p . Dan geheugen schoon ( handen niet meer ) witte koelpasta erop aan beide kanten geheugen, perfect, dan cooler erop en kijken of geheugen de cooler raakte en dat deed ie juist, wel schroeven dik moeten aandraaien :p . En sindsdien heb ik indruk dat ie meer aankan, ps ik heb dat al ervoor gedaan met die coolpasta, maar niet geknoeid toen :p, en het geheugen ben ik toen van afgebleven. Nu is de vraag: Heb ik hierdoor een kleine voltmod teweeg gebracht door dat geknoei van die goude/kopere koelpasta of geeft ie niks door :p,, en is het gewoon betere coolpasta dan wat ik ervoor had opgedaan van dat wiite :p want kaartje loopt nu wel lekker :)
Heb ik ook gedaan ja, verder denk ik niet dat die goude koelpasta voor kortsluiting zorgt, en zeker niet voor een goede vmod:P, eerder voor rook als het goed genoeg stroom zou geleiden, maar dat doet het dus niet, vandaar dat het niet erg is het tussen die componentjes te krijgen.

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:19:
Hij is lager dan standaard pas stabiel, maar je gaat hem met een lanparty hoger gooien voor hij RMA gaat? Leuke lanartifact-party wordt dat dan..
Ik weet niet hoe zij hem gaan testen. Maar als de kaart 3D Mark loops probleemloos doet en wel de soep in gaat bij BF2, heb ik de kaart liever helemaal verrot. Bijvoorbeeld dat hij net zo hard flipt als de vorige, die iedere 2 seconden het licht een seconde uit deed :P , dan is het meteen duidelijk dat 'ie verrot is.

'k neem m'n oude trouwe 6600 GT ook wel mee naar de LAN >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Zij gaan echt niet alleen met 3dmark testen áls ze dat al doen hoor ;)

The_ZeroorezAsus en7900GT450 / 660stockstocklucht dus :)568 / 800

Toch ging het niet goed.. de hoogste core snelheid zonder arti's is dus wat ik nu heb.. Een bijkomend voordeel is dat ik m'n geheugen weer wat op kon schroeven. Die staat nu op z'n max in coolbits (800 [=1600]) Ik ga hem niet hoger zetten, ook al kan dat met RivaTuner waarschijnlijk wel. Hij wordt niet voor niets gelocked door nVidea, en aangezien ik nog steeds garantie heb.. :+

Specs + 4758 3dmarks in 2006 staan in m'n sig :)

[ Voor 86% gewijzigd door TheZeroorez op 26-06-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
TheZeroorez schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:04:
Zij gaan echt niet alleen met 3dmark testen áls ze dat al doen hoor ;)

The_ZeroorezAsus en7900GT450 / 660stockstocklucht dus :)568 / 800

Toch ging het niet goed.. de hoogste core snelheid zonder arti's is dus wat ik nu heb.. Een bijkomend voordeel is dat ik m'n geheugen weer wat op kon schroeven. Die staat nu op z'n max in coolbits (800 [=1600]) Ik ga hem niet hoger zetten, ook al kan dat met RivaTuner waarschijnlijk wel. Hij wordt niet voor niets gelocked door nVidea, en aangezien ik nog steeds garantie heb.. :+

Specs + 4758 3dmarks in 2006 staan in m'n sig :)
Ik heb ook een Asus EN7900GT en kan perfect draaien op 560/750 in 3DMark 2006. Als ik echter 3DMark 2003 ga draaien krijg ik al snel artifacts in de 2e en 3e benchmark :( Deze gaan pas over als ik het geheugen op 650 zet :r
Kun jij eens 2003 draaien en kijken wat er gebeurt? Thanx :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
wat haalt een 7900gt ge'oced zonder voltmod in 3dmark05 eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
waterking schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:06:
wat haalt een 7900gt ge'oced zonder voltmod in 3dmark05 eigenlijk ?
ik haal 5528 punten met m'n 7900GT op 580/800 .. heb dus 'n AMD A64 X2 4200+ erbij met nog wat OCZ PC4000 game geheugen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Laatst online: 13-09 12:31
Pilske schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:53:
[...]

ik haal 5528 punten met m'n 7900GT op 580/800 .. heb dus 'n AMD A64 X2 4200+ erbij met nog wat OCZ PC4000 game geheugen ..
Nadenken voordat je iets zegt :9 Hij heeft het over 05.

Ik haal met een amd 3500 op 2.5 en m'n 7900gt op 540/1760 9100 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
SOEDARKMASTER schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:58:
[...]

Nadenken voordat je iets zegt :9 Hij heeft het over 05.

Ik haal met een amd 3500 op 2.5 en m'n 7900gt op 540/1760 9100 punten.
dat heet niet nadenken dat heet lezen ... ach ja gisteravond was wel gezellig tot de late uurtjes :P en vandaag om 3 uur m'n boeken terug gebracht dus ja .. don't blame me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
VinnieM schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:43:
[...]

Ik heb ook een Asus EN7900GT en kan perfect draaien op 560/750 in 3DMark 2006. Als ik echter 3DMark 2003 ga draaien krijg ik al snel artifacts in de 2e en 3e benchmark :( Deze gaan pas over als ik het geheugen op 650 zet :r
Lol.. in 2005 gaat ook alles goed, maar met 2003 gaat hij bij mij al artifacten op standaard settings :+

Maarja, wat wil je hè? Een high-end videokaart met een brak programmatje uit 2003.. Bij troll's liar wordt begint 'ie, als hij OC'ed is begint 'ie al bij het 2e testje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet ik nou doen? Ik kan me kaart(XFX 7900GT extreme) met geen enkele programma overklokken :? ik heb AtiTool, Coolbits en RivaTuner geprobeerd. Bij coolbits zie ik dit Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/1594/overklokken4kh.th.png

en bij AtiTool zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/9070/atitool1ae.th.png

ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd 91.31 WHQL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Waarschijnlijk ondersteunt één van je componenten (moederbord/videokaart) geen overkloks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit zijn mijn specificaties:

Moederbord: Asus P5GD1 PRO
Intel Pentium 4 HT technology 3.20Ghz @ 3.70Ghz
Corsair XMS PRO 2*512MB(1024MB) PC3200 @ PC3700
XFX Geforce 7900GT extreme (stock)
280GB SATA Hardisk 7200rpm

ik heb mijn pc pas een weekje geleden opnieuw geformateerd en geinstalleerd daarvoor kon ik wel overklokken :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
FTW :? Nee, dan weet ik het echt niet meer.. en dat (stock) is denk ik een beetje overbodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ik lette blijkbaar niet goed op wat ik schreef :P , maar weet iemand anders mischien een oplossing :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

VinnieM schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:43:
[...]

TheZeroorez schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:19:
[...]

Lol.. in 2005 gaat ook alles goed, maar met 2003 gaat hij bij mij al artifacten op standaard settings :+

Maarja, wat wil je hè? Een high-end videokaart met een brak programmatje uit 2003.. Bij troll's liar wordt begint 'ie, als hij OC'ed is begint 'ie al bij het 2e testje..
Ik heb ook een Asus 7900GT en heb ook maar ff 2003 (19424 punten) gedraaid maar geen enkel probleem. Alles loopt op rolletjes.
Het zelfde geld voor 2005 (9400+ punten) loopt ook prima.

TwixAsus 7900GT450 / 660stockZalman VF900Culucht550 / 840

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter

loodgieter

RappieRappie schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:06:
Vraag;

hoe bereken je ook alweer hoe snel videogeheugen theoretisch zou moeten kunnen draaien aan de hand van de "ns"?

Ik heb bijvoorbeeld 1,4ns GDDR3 geheugen op mijn 7950GX2. Wat zou de theoretische maximum clockspeed van dit mem zijn? Ik weet dat je het kan berekenen, ik ben alleen vergeten hoe.

Tnx. :)
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:54:
1000/x.x ns=memspeed

*2 voor effectieve snelheid.

1 ns = 2000 MHz
2 ns= 1000 MHz

Correct me if i'm wrong :|
Dat is idd zoiets van 1000/1.4ns = effectievespeed
K4J55323QG-BCXX* GDDR3

*)
K4J55323QG-BC12 800MHz 1.6Gbps/pin
K4J55323QG-BC14 700MHz 1.4Gbps/pin
K4J55323QG-BC16 600MHz 1.2Gbps/pin
K4J55323QG-BC20 500MHz 1.0Gbps/pin

Had dit al eens eerder gepost. Hier is een lijst met de snelheden van het geheugen.

[ Voor 6% gewijzigd door loodgieter op 27-06-2006 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

MaDLiVeXFX 7900GT XT520 / 700stockZalman VF700Culucht580 / 875

Dit na de 2de 7900gt, de eerste was rete irritant en gaf de 'known' issues. Deze nieuwe doet het op stock volts geweldig.
Tijdens het testen op artifacts gebruik ik altijd 3dmark2k3. De 2de test geeft altijd gelijk uitsluitsel bij mij. Zelfde geld voor de snow test in 2006.
Misschien een tip voor de rest van de mensen.

Haal in 2005 trouwens ~ 9500 punten in 2003 net iets minder dan 20k en 2006, 4800.

@xp x64
3000+@2.66ghz
1gb intern
nforce 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Met het overklokken keek ik vooral naar firefly forest in 06. Een beetje lastig te zien daar, maar ik kreeg nogal snel zwarte vlekken (knipperend).. (als je oplet zie je ze, anders misschien niet..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Is het mss niet interessant om eens poll te maken hoeveel kaartjes er inmiddels zijn gaan artifacten op stock speeds? En dan erbij vemelden welk merk enzo en na hoeveel dagen/weken?
Als ik kijk op het forum van eVGA kijk zijn er dus mensen die al aan hun 7e kaartje beginnen :o :r

Ben zelf nu overgegaan op een Sapphire X1900 XT die inmiddels met gemak op XTX speeds draait.
Op deze kaart zit Samsung 1.1ns GDDR3 en standaard wordt de klok gezet op 725 @ 2.034v , in tegenstelling tot XFX 7900 XT kaartjes die met 1.4ns GDDR3 op 750MHz @ 2.0v draaien.
Vind het nu opeens ook niet meer zo vreemd je mem artifacts krijgt.

De RMA afhandeling van XFX is bedroefend, ze hebben een hoofdkantoor voor Europa dat in Rotterdam gevestigd is, maar wat doen die eikels; die sturen de kaartjes op naar Engeland waar ze de RMA gevallen testen. Vind je het gek dat de RMA zo lang duurt |:(
Twix schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 00:11:

Dat is idd zoiets van 1000/1.4ns = effectievespeed
K4J55323QG-BCXX* GDDR3

Had dit al eens eerder gepost. Hier is een lijst met de snelheden van het geheugen.
Heb nog een aanvulling voor je :)

K4J55323QG-BC11 900MHz 1.8Gbps/pin
K4J55323QG-BC12 800MHz 1.6Gbps/pin
K4J55323QG-BC14 700MHz 1.4Gbps/pin
K4J55323QG-BC16 600MHz 1.2Gbps/pin
K4J55323QG-BC20 500MHz 1.0Gbps/pin

[ Voor 28% gewijzigd door Demon_Eyez op 27-06-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil mijn kaart (XFX 7900GT extreme) voltmodden naar 1.4 volt, maar ik kan het niet zelf, zijn er misschien speciaalzaken in NL die dat voor je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Demon_Eyez schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:48:
Is het mss niet interessant om eens poll te maken hoeveel kaartjes er inmiddels zijn gaan artifacten op stock speeds?
Best wel veel mensen denk ik ja.. :X

Maar ik maak me nergens zorgen over, want echt het énige waarin ik artifacts kan krijgen op stock speeds is 3dmark03, en hetzelfde geld voor m'n huidige snelheden (gok ik :) )

Maar nog eens mijn vraag: Je hebt toch die auto-overklok functie in coolbits, niet? Net als Cool 'n Quiet zegmaar.. Weet iemand of er ook zoiets is dat jouw snelheden als max gebruikt, zodat hij gewoon lekker op jouw eigen OC draait in games, maar lekker extra sloom in Windows?
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:40:
ik wil mijn kaart (XFX 7900GT extreme) voltmodden naar 1.4 volt, maar ik kan het niet zelf, zijn er misschien speciaalzaken in NL die dat voor je doen?
7(8)7

Daarnet moest hij nog ge-RMA'ed worden.. :X

[ Voor 19% gewijzigd door TheZeroorez op 27-06-2006 15:59 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.