Ik weet het onderhand eigenlijk niet meer zo. Ik heb momenteel een asus V9999GE 256mb AGP naar een ultra Deluxe videokaart. Ik heb de kaart weten te verkopen voor 160 euro. Maar ik wil over 1 jaar of iets minder overstappen naar een conroe systeem. Dit omdat me huidige syteem amper te overklokken is / wil er verder geen extra geld in een wat ouder platform steken. Daarnaast is de conroe een stuk sneller + dual core + 4 mb cache + overklok wonder + Intel borden zijn kwa specs meestal veel beter dan de AMD borden. Dat is zijn eigelijk te reden om nou een PCI-e videokaart te kopen, maar ik weet gewoon niet welke. Ik zit ook op een ander forum en daar word ik ook niet veel wijzer van

Ik heb zelf uiteraard veel gezocht maar de keuze blijft nogal erg moeilijk. Hij lijkt voor mij niet slim om een x1900XT momenteel te kopen omdat ik die nogal duur vind en waarschijnlijk zijn er over 1 jaar weer veel snellere kaarten om bijv unreal 3 beter te kunnen spelen. Me budget ligt momenteel rond de 300 euro. Het lijk net of ik altijd beter een Nvidia kaart moet kopen. Was eigenlijk altijd meer te vreden met een ATI videokaart. Maar sinds de nieuwe generatie lijkt het of ATI wel veel nadelen heeft.
Via de pricewatch kan ik een 7900GT kopen voor 265 euro goedkoopste. En in een webshop kan ik een x1800XT 256mb Retail Lite kopen voor 248 euro de goedkoopste, maar:
ATI heeft videokaarten die veel stroom verbruiken
ATI videokaart zijn meestal nog langer die van nvidia en passen in mijn kast waarschijnlijk slecht.
ATI heeft waarschijnlijk naar horen een lawaaiige koeler
Voordeel ATI heeft wel iets mooiere beelden
Voordeel ATI heeft niet alleen veel BETA driver die om de haverklap uitkomen
Voordeel Nvidia 7900GT worden niet heel erg warm
Voordeel Nvidia 7900GT minder lang dan ATI
Dus nou weet ik het echt niet meer, het bovenstaande speel eigenlijk allemaal een rol.
Daarnaast zijn de 7900GT kaarten ook slecht leverbaar en de eerste exemplaren hadden ook last van fout(en). De reden om een andere videokaart te kopen is dat de AGP kaarten steeds minder te vinden zijn en als ik ga upgraden naar conroe dan moet ik er toch wel aan geloven om een andere kaart te kopen. Maar het lijkt net ofdat de Nvidia kaarten altijd beter zijn maar op het vlak van beeld verbetering is het altijd ATI die met de eer strijkt.
Wat zouden jullie doen? Of gewoon slim zijn en nou bijvoorbeeld een ATI 1800GTO kopen ofzo? Ik neem aan dat de x1800GTO minder stroom verbruikt dan de x1800XT en de x1900XT dat doen.
Trouwens dit is me al bekend:
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Ik heb het doorgelezen maar ik kan er niet echt veel mee ik heb zelf wel naar infomatie gezocht (zie hierboven)
BTW HDR heeft toch nadelige gevolgen op je FPS?

Ik heb zelf uiteraard veel gezocht maar de keuze blijft nogal erg moeilijk. Hij lijkt voor mij niet slim om een x1900XT momenteel te kopen omdat ik die nogal duur vind en waarschijnlijk zijn er over 1 jaar weer veel snellere kaarten om bijv unreal 3 beter te kunnen spelen. Me budget ligt momenteel rond de 300 euro. Het lijk net of ik altijd beter een Nvidia kaart moet kopen. Was eigenlijk altijd meer te vreden met een ATI videokaart. Maar sinds de nieuwe generatie lijkt het of ATI wel veel nadelen heeft.
Via de pricewatch kan ik een 7900GT kopen voor 265 euro goedkoopste. En in een webshop kan ik een x1800XT 256mb Retail Lite kopen voor 248 euro de goedkoopste, maar:
ATI heeft videokaarten die veel stroom verbruiken
ATI videokaart zijn meestal nog langer die van nvidia en passen in mijn kast waarschijnlijk slecht.
ATI heeft waarschijnlijk naar horen een lawaaiige koeler
Voordeel ATI heeft wel iets mooiere beelden
Voordeel ATI heeft niet alleen veel BETA driver die om de haverklap uitkomen
Voordeel Nvidia 7900GT worden niet heel erg warm
Voordeel Nvidia 7900GT minder lang dan ATI
Dus nou weet ik het echt niet meer, het bovenstaande speel eigenlijk allemaal een rol.
Daarnaast zijn de 7900GT kaarten ook slecht leverbaar en de eerste exemplaren hadden ook last van fout(en). De reden om een andere videokaart te kopen is dat de AGP kaarten steeds minder te vinden zijn en als ik ga upgraden naar conroe dan moet ik er toch wel aan geloven om een andere kaart te kopen. Maar het lijkt net ofdat de Nvidia kaarten altijd beter zijn maar op het vlak van beeld verbetering is het altijd ATI die met de eer strijkt.
Wat zouden jullie doen? Of gewoon slim zijn en nou bijvoorbeeld een ATI 1800GTO kopen ofzo? Ik neem aan dat de x1800GTO minder stroom verbruikt dan de x1800XT en de x1900XT dat doen.
Trouwens dit is me al bekend:
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Ik heb het doorgelezen maar ik kan er niet echt veel mee ik heb zelf wel naar infomatie gezocht (zie hierboven)
BTW HDR heeft toch nadelige gevolgen op je FPS?
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.