Milenco schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 10:26:
[...]
Ik ga voor de Intel D975XBX die dus wel die 8-pins aansluiting heeft. Het probleem is namelijk dat m'n voedingen (2x
Cooler Master RS-430 (RS-430-PCAP) 430W) Alleen die 4-pins aansluiting heeft. Nou weet ik niet of één voeding m'n moederbord aankan als ik naar de output kijk, daarom wil ik dus m'n mobo voeden met 2 voedingen (voeding 1 op 24-pins en 1-pins, voeding 2 op molex en 4-pins).

pas je wel een beetje op, 2 voedingen op 1mobo gaat niet goed, er is een spanningsverschil tussen die 2 voedingen en dan krijg je interesante potentiaal verschillen over de verschillende aansluiten op het moedebord.
Hang dan je schijven ed aan 1 voeding en de het mobo aan de andere.
o ja, en 900W is echt bull shit, kijk even naar de spec van mijn dual opteron, die heeft een 550W voeding voor mobo (8 reepjes ddr, 2x 130W cpu, 2x pci-e vga kaarten zonder externe voeding, en nog een scsi kaart met battery backup unit en nog een pci-x nic) en die verbruikt samen met de 11 schijven (op een 2e 450W voeding) waarvan 7x 10k en 3x 15k in totaal 750W (met 6x120 + 3x90mm fans + mcp655 pomp) onder FULL LOAD (en je hebt HEEL wat nodig om een dual opteron 250 naar full load te trekken, dat lukt alleen synthetisch met 4x pifast, schrijfbewerkingen op ALLE schijven en meer van die fratsen). Normaal (als ik bf2 speel bijv) dan trekt ie 450watt gemiddeld (voor alles). Omdat ik dacht dat mijn voeding(en) het niet trokken heb ik hier met professionele apparatuur aan gemeten maar dat bleek dus ZEKER niet het geval.
een dual core cpu verbruikt niet meer als een single core (niet veel meer). Alle componenten worden steeds energie zuiniger.
Dus tenzij je 12 schijven en 2x 7950gx2 aan je conroe hangt kom je met 600W prima uit de voeten denk ik zo.
pci-x is een extra lang conventioneel pci slot, een witte. vind je terug op server en workstation moederborden. Daar passen sommige pci kaarten gewoon in.
pci-e is pci-express, en da's de nieuwe standaard voor oa grafische kaarten, daar passen NOOIT pci kaarten in. zie ook de faq.
[
Voor 47% gewijzigd door
Anoniem: 111708 op 01-07-2006 22:41
]