Ik verkies een Intel chipset altijd boven een andere. Waarom? Enerzijds omdat gebleken is dat de Nvidia bijv toch wat schoonheids foutjes heeft zoals de Intel 820 die er niet op werkt, geen dolby digital live, nvidia firewall die beter uitstaat etc (lees maar wat reviews die niet alleen benchmarken).
Overigens verwijs ik deze foutjes allemaal naar het feit dat Nvidia nog niet ZO lang chipsets maakt voor Intel. Enigste echte voordeel is dat SLI werkt zonder problemen, maar dat is ook al achterhaald. Verder is het wel fijn dat bijv Asus P5N32-SLI twee pci-e 16x sloten en een pci-e 4x slot heeft. Maar ik voorzie toekomstige Intel chipset met ook meer pci-e lanes.
Anderzijds biedt een intel chipset toch net dat kleine beetje meer zoals matrix raid, dolby digital live (als de mobomaker het erop zet), stabiliteit, overclockbaarheid etc. Het werkt toch net dat kleine beetje beter met elkaar.
Ik volg Intel weer sinds de introductie van de 875 chipset en heb vervolgens de 915 en de 955 gehad. M'n volgende moederbord word der ene met de 965 chipset.
Dat is waar intel ook steeds op wilt hameren met bijv hun Centrino platform. Het is dus een combinatie van processor, chipset en aanverwanten dat een geheel vormt. Intel wil dit op de desktop ook gaan doen bij de volgende Core 2 generatie genaamd ViiV (multimedia) en Pro (zakelijk) platform.
[
Voor 13% gewijzigd door
Dukey op 05-06-2006 20:42
]