Conroe (Core 2 Duo) moederborden

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.329 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:45

nFo

r00t schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:39:
Zijn of komen er ook Intel 975 moederborden voor de Conroe?
Asus heeft vandaag wel de: Asus P5W DH Deluxe aangekondigd.
Op basis van de: Intel 975X chipset met alle toeters en bellen.
http://www.asus.com/news_show.aspx?id=3327 :)

Update:
Hier een plaatje. :9~

Afbeeldingslocatie: http://img389.imageshack.us/img389/5071/0000000395400oh.th.jpg
http://www.matbe.com/actualites/13410/asus-p5w-dh-deluxe/
Specs: http://www.matbe.com/images/biblio/divers/000000039544.png

[ Voor 40% gewijzigd door nFo op 30-05-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 15:23

EXX

EXtended eXchange

Occy74 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:51:
[...]
P2B, das pas nostalgie.. Wordt wel tijd voor een upgrade ja :)
Hehe, het heeft lang meegegaan dankzij de Tualatin upgrade. Veel langer dan verwacht. Maar nu is het dan toch echt aan vervanging toe. :)

Het P2B met CPU en geheugen kan in een server gezet worden.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 16:31

Eijkb

Zo.

Djoekie schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:14:
[...]

Er staat alleen wat info op een website, wil nog niet zeggen dat ze nu in de winkel liggen. Reken er maar op dat dit moederbord pas bij de Core 2 Duo launch of een week van te voren op voorraad ligt bij de shops. En nieuwer dan de Intel 965 chipset is er voorlopig niet.
Hmm, dan maar hopen dat ik mijn geld zo lang op zak kan houden en niet nu alsnog een AMD X2 koop :D Dan i975 bordje is ook mooi zeg... en leuke features! Wellicht voor een MCE (die ik nog moet gaan bouwen) en dan alsnog de D805 ipv een dure (lees: duurdere) Conroe. Maar goed, had begrepen dat Intel borden wat duurder zijn dan bv. Asrock bordjes voor AMD (< € 50) :+

Edit: Niet alleen omdat het voor Intel is natuurlijk, ook door de specificaties van de getoonde borden :9~

[ Voor 8% gewijzigd door Eijkb op 30-05-2006 20:40 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-02 16:21
Hoeveel komen uit in juli?

4stuks toch,

e6600(4mb) , e6700 (4mb) en 2 andere met 2mb cache.

Of komen er meer uit?

Anders hebben we weinig keuze>>> E6600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 09:04
Jazeker de Asus P5W DH Deluxe gaat mijn nieuwe moederbord worden, mits deze onder de 250 euro blijft. Dus Asus alsjeblieft stel me niet teleur en hang er een mooi prijskaartje aan!!!!
Wat een topbord zeg!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

mmm zie net op die franse site een prijs van 300 euro staan, bij introductie. Introductie is eind juni, ik wil eind augustus zo ongeveer nieuwe pc kopen, misschien daalt ie in die tijd iets in prijs, naja en anders maar 300 euro voor zo'n prachtig bord. Volgens mij heb je met die bord geen wensen meer!

[ Voor 41% gewijzigd door richard_1st op 30-05-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik lees op die pagina:
2 X PCI Express 16 slot for discrete graphics card.
2 X PCI Express 1
3 X PCI.

Ondanks dat ik mij afvraag wat ze bedoelen met een discrete graphics card ben ik wel blij om te zien dat de nieuwe moederborden toch weer meer PCI sloten krijgen. Ik was met een upgrade toch wel van plan om er een SATA RAID kaart in te stoppen; dat samen met een geluidskaart en misschien nog wel iets anders wat ik er in wil hebben zorgde er met borden van bijv DFI er voor dat ik geen genoeg sloten had.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:03:
[...]

Ik lees op die pagina:
2 X PCI Express 1
3 X PCI.

Ondanks dat ik mij afvraag wat ze bedoelen met een discrete graphics card ben ik wel blij om te zien dat de nieuwe moederborden toch weer meer PCI sloten krijgen. Ik was met een upgrade toch wel van plan om er een SATA RAID kaart in te stoppen; dat samen met een geluidskaart en misschien nog wel iets anders wat ik er in wil hebben zorgde er met borden van bijv DFI er voor dat ik geen genoeg sloten had.
Nu weet ik niet hoe deze gaat preseteren maar hij heeft wel triple raid mogelijkheid, dus misschien word een raid kaar dan wel heel erg overbodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
nFo schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:13:
[...]

Asus heeft vandaag wel de: Asus P5W DH Deluxe aangekondigd.
Op basis van de: Intel 975X chipset met alle toeters en bellen.
http://www.asus.com/news_show.aspx?id=3327 :)

Update:
Hier een plaatje. :9~

[afbeelding]
http://www.matbe.com/actualites/13410/asus-p5w-dh-deluxe/
Specs: http://www.matbe.com/images/biblio/divers/000000039544.png
Wordt dit hét Conroe tweakerbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 12:28

TGEN

Hmmmx_

[...]

Ik lees op die pagina:
2 X PCI Express 1
3 X PCI.

Een SATA RAID kaartje wat in een PCI slot moet is niet bijster nuttig gezien de functionaliteit van de onboard SATA controller. Als je een echte RAID kaart zou kopen zou die toch minstens in een PCIe >=x4 slot dan wel PCI-X slot moeten.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Nu online
TGEN schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:07:
[...]

Een SATA RAID kaartje wat in een PCI slot moet is niet bijster nuttig gezien de functionaliteit van de onboard SATA controller. Als je een echte RAID kaart zou kopen zou die toch minstens in een PCIe >=x4 slot dan wel PCI-X slot moeten.
Ja ik zoek niet zozeer een RAID kaart voor de ultieme snelheid die het zou kunnen halen op hogere PCI sloten maar meer om de RAID te hebben zonder de processor te belasten en om meer dan 4 schijven aan te kunnen sluiten. Maar ik moet zeggen dat dit nog helemaal niet vast staat dus misschien heb ik die sloten wel helemaal niet nodig. Ik ben alleen blij dat de nieuwe borden tenminste een fatsoenlijk aantal sloten hebben. Goede ontwikkeling in mijn optiek.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

tikkietrugjaap schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:20:
[...]

Ja ik zoek niet zozeer een RAID kaart voor de ultieme snelheid die het zou kunnen halen op hogere PCI sloten maar meer om de RAID te hebben zonder de processor te belasten en om meer dan 4 schijven aan te kunnen sluiten. Maar ik moet zeggen dat dit nog helemaal niet vast staat dus misschien heb ik die sloten wel helemaal niet nodig. Ik ben alleen blij dat de nieuwe borden tenminste een fatsoenlijk aantal sloten hebben. Goede ontwikkeling in mijn optiek.
Hmm, dan nog zijn er niet veel hardware RAID kaarten die dat segment bedienen; tenzij je een PCI-X kaart koopt en die in een PCI slot steekt. Maar dan heb ik het idee dat je betaalt voor een product wat je maar half gebruikt, en het dus niet echt een efficiente koop is :). Wat betreft een voldoende aantal PCI sloten, het is jammer dat er nog weinig PCIe x1 kaarten te verkrijgen zijn die dingen doen als huidige PCI kaarten, zoals geluidskaarten, seriele poort controllers, etc.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Nu online
TGEN schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:25:
[...]

Hmm, dan nog zijn er niet veel hardware RAID kaarten die dat segment bedienen; tenzij je een PCI-X kaart koopt en die in een PCI slot steekt. Maar dan heb ik het idee dat je betaalt voor een product wat je maar half gebruikt, en het dus niet echt een efficiente koop is :). Wat betreft een voldoende aantal PCI sloten, het is jammer dat er nog weinig PCIe x1 kaarten te verkrijgen zijn die dingen doen als huidige PCI kaarten, zoals geluidskaarten, seriele poort controllers, etc.
Ach ja de industrie staat er om bekend om dingen te fabriceren die eigenlijk nog helemaal niet nodig zijn. PCI Express ipv AGP is daar mijn inziens een goed voorbeeld van.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 13:36
[...]

Ik lees op die pagina:
2 X PCI Express 1
3 X PCI.

Ondanks dat ik mij afvraag wat ze bedoelen met een discrete graphics card ..
Discrete staat in dit geval voor 'los', 'eigen' of 'afzonderlijk'. M.a.w. alles wat niet onboard zit, dus elke PCIe grafische kaart :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Voor diegene die een hardware raid controller willen gaan gebruiken ala Areca of Promise EX8350 raad ik toch de P5B aan omdat die z'n tweede slot eigenlijk een pci-e 4x slot is. Z'n eerste slot blijft 16x.

De P5W daarentegen maakt van z'n eerste en tweede slot 8x zodra ze beide gebruikt worden en zo beperk je dan je videokaart. Alhoewel de meningen daarover verdeeld zijn of een videokaart pci-e 16x nodig heeft ja of te nee. Er wordt tevens bij de Areca raid controllers vermeld dat ze 8x moeten hebben, maar dat gebruiken ze dus never nooit niet volledig.

Jammer dat ze het niet maken zoals bij de beruchte Intel BadAxe moederbord waar je gewoon drie pci-e 16x sloten hebt die pci-e 8x (tweemaal) en pci-e 4x zijn. Dan kun je tenminste EN SLI/Crossfire doen EN een fatsoenlijke raid controller draaien.

Iig ga me nog even goed verdiepen in de mogelijkheden van zowel de P5B en de P5W voordat ik een beslissing voor welke ik ga (het wordt zowiezo altijd een Asus :+ ).

[ Voor 9% gewijzigd door Dukey op 30-05-2006 22:46 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Djoekie schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:45:
Voor diegene die een hardware raid controller willen gaan gebruiken ala Areca of Promise EX8350 raad ik toch de P5B aan omdat die z'n tweede slot eigenlijk een pci-e 4x slot is. Z'n eerste slot blijft 16x.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat tikkietrugjaap Crossfire dan wel SLI wilde draaien, als dat niet zo is dan kan je inderdaad wel een PCIe RAID controller in het x4-in-x16 slot stoppen. RAID controllers zijn wel redelijk verkrijgbaar voor PCIe :).
De P5W daarentegen maakt van z'n eerste en tweede slot 8x zodra ze beide gebruikt worden en zo beperk je dan je videokaart. Alhoewel de meningen daarover verdeeld zijn of een videokaart pci-e 16x nodig heeft ja of te nee. Er wordt tevens bij de Areca raid controllers vermeld dat ze 8x moeten hebben, maar dat gebruiken ze dus never nooit niet volledig.
Met de huidige videokaarten geldt inderdaad dat ze de bandbreedte van een x8 slot zelden overschrijden met bursts. Qua latency maakt het ook niet uit, aangezien alle lanes op dezelfde klok lopen.
Jammer dat ze het niet maken zoals bij de beruchte Intel BadAxe moederbord waar je gewoon drie pci-e 16x sloten hebt die pci-e 8x (tweemaal) en pci-e 4x zijn. Dan kun je tenminste EN SLI/Crossfire doen EN een fatsoenlijke raid controller draaien.

Iig ga me nog even goed verdiepen in de mogelijkheden van zowel de P5B en de P5W voordat ik een beslissing voor welke ik ga (het wordt zowiezo altijd een Asus :+ ).
Mja, ik zie dan toch het liefst een P5WDG2-WS met Conroe support, want dan heb je 2 PCIe x16 sloten en twee PCI-X 133/100MHz sloten (naast twee PCI v2.2 sloten). Ook van Asus trouwens ;).

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Djoekie schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:45:

Binnen een jaartje zijn er hopelijk moederborden met 6 PCI-E 16X sloten en 1 PCI slot, en waarbij je in de bios zelf kan gaan instellen hoe de PCI-E lanes van de chipset verdeeld moeten worden over de verschillende sloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Anoniem: 144949 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 00:04:
[...]

Binnen een jaartje zijn er hopelijk moederborden met 6 PCI-E 16X sloten en 1 PCI slot, en waarbij je in de bios zelf kan gaan instellen hoe de PCI-E lanes van de chipset verdeeld moeten worden over de verschillende sloten. :)
Dat denk ik niet, aangezien men dan voor 6 sloten 16 lanes moet gaan routen op de PCB, want de gebruiker moet dan wel elk slot op x16 kunnen zetten. Dit kost zoveel PCB space, dat die daardoor te duur wordt (6 layer vs 8 layer bijvoorbeeld).

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-04 11:39

Jack

MHz Matters

r00t schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:44:
[...]
Wordt dit hét Conroe tweakerbord?
Voor zover ik weet wordt de DFI LP UT RD600 T2R/G hét Conroe bord :)

En nog ff ander nieuws:
Eindelijk is de 5 Ghz gehaald met de conroe!

[ Voor 27% gewijzigd door Jack op 31-05-2006 01:09 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Jack schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 01:03:
[...]

Voor zover ik weet wordt de DFI LP UT RD600 T2R/G hét Conroe bord :)

En nog ff ander nieuws:
Eindelijk is de 5 Ghz gehaald met de conroe!
Zijn die ATI chipsets zo goed dan ?
Die: ATI RD580 chipset voor AMD overklokt lekker.
Maar de: DFI Infinity 975X lijkt mij ook niet gek, maar we wachten het wel even af waarmee Abit en Co. mee komen.

Wat mij wel opviel bij de Asus borden is dat je de FSB niet hoger kan instellen dan: 400 FSB :? :X
Met de Intel 975X chipset haal je zo rond de: 420 - 450 FSB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Die Asus P5W DH Deluxe ziet er goed uit! Jammer dat hij geen SLI support, of zie ik dat nou verkeerd?
Hij ondersteund iig wel CrossFire, maar ik weet niet zeker of dat SLI dan automatisch uitsluit... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

CroitiX schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:54:
Die Asus P5W DH Deluxe ziet er goed uit! Jammer dat hij geen SLI support, of zie ik dat nou verkeerd?
Hij ondersteund iig wel CrossFire, maar ik weet niet zeker of dat SLI dan automatisch uitsluit... :?
Zoals al een paar keer vermeld is, is SLI beperkt in de software/drivers en dit gebeurd op basis van de chipset. M.a.w. de driver ziet geen Nvidia chipset en geeft vervolgens geen mogelijkheid om SLI aan te zetten. Heeft dus verder niks met de hardware te maken....

Overigens zijn er wel patches/hacks voor de Nvidia drivers zodat SLI wel werkt, maar dat is nog niet helemaal 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-04 09:59
Djoekie schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:40:
[...]

Overigens zijn er wel patches/hacks voor de Nvidia drivers zodat SLI wel werkt, maar dat is nog niet helemaal 100%.
Ik zie dan toch liever een nvidia 590 intel edition chipset verschijnen. Zelfde verhaal als de nforce4 intel edition. Alleen dan wel veel betere prestaties in sli, wat dan was niet alte best met de intel edtion van de nforce4.

Zie het niet zitten om sli tegaan draaien , met zo,n software hack. Denk dat dat erwel meer hebben.
Hopelijk dat nvidia alsnog support gaat geven voor sli op de 975X of 965.anders wordt het waarschijnlijk Crossfire. ( ook erg leuk! , alleen ondersteunen mijn games het niet)

Over dat asus bord . Ziet er echt strak uit! . Met een afstandsbediening, kan ik vanuit me bed, als ik wakker wordt men pc aanzetten 8)7 .
Maar volgens mij is dat moederbord echt bedoelt voor MCE of vista . mircosoft live idee zegmaar. en niet echt bedoelt om tegaan tweaken/overclocken, wat ik toch echt wel van plan ben.

Goofy Hoopt op een DFI monster voor Conroe ! O-)

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Wat is de beste chipset voor de Conroe?
Ik lees hier over Q965, G965, P965, 975X,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pak eens de specs bij en vergelijk de verschillen/features :)
Als handigheidje een overzichtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175058

Weet iemand of er al boards onderweg zijn met de nforce-590 chipset voor de core 2 duo?
Respect voor de gene die mij wat info kan geven _/-\o_
Ik heb zelf niets kunnen vinden :|

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 175058 op 31-05-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
BalusC schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:55:
Pak eens de specs bij en vergelijk de verschillen/features :)
Als handigheidje een overzichtje ;)
Kan je a.u.b. wat uitleg geven bij dat overzicht? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175058

Weet iemand of er al boards onderweg zijn met de nforce-590 chipset voor de core 2 duo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
niemand heeft info over core duo borden met nforce 590.. ook niet als je het 2 keer vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Anoniem: 175058 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:37:
Als je meer wilt weten / het sneller wilt weten dan de meeste hier op GoT (no offense), dan raad ik je aan je de volgende websites af te speuren.

http://www.xtremesystems.com/ (en dan bedoel ik in specifiek het forum)
http://www.watch.impress.co.jp/akiba/ (Ja het is japans, maar ik kijk dan alleen ook plaatjes :+ of je gebruikt babblefish)

En zo zijn er nog meer websites, m.a.w. zelf wat effort erin steken is geen zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Lol, de Asus P5B staat al in de pricewatch. :P
pricewatch: Asus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 16:12
Bij PC concurrent staat ook de P5W DH Deluxe al in de prijslijst voor 225 euro.

Dat valt me erg mee!

rdbruin heeft dus mazzel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 19:54
Anoniem: 175058 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:37:
Onderweg is een groot woord want ze zullen niet voor E/July B/Augustes verschijnen, en ze worden eind van deze maand aangekondigd. Weinig spanneds, nagenoeg zelfde als nForce 590 op AM2 maar hij support geen linkboost bij de launch. Daarnaast zullen er nog wat andere nieuwe features zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
*offtopic(?)

Wat voor geheugen-snelheid wordt er ondersteunt door Core 2 Duo? 667MHz? (Ik geloof dat ergens gelezen te hebben maar weet het niet zeker... :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is afhankelijk van het chipset. Check gewoon de specs van de moederborden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
BalusC schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:37:
Dat is afhankelijk van het chipset. Check gewoon de specs van de moederborden :)
Dank u voor de snelle reply, Balus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:31

Thandor

SilverStreak

De Intel Core 2 Duo 'ondersteunt' geen geheugen. Het gaat erom dat je genoeg bandbreedte organiseert voor de processor.

Stel dat je een FSB hebt van 266MHz (QDR1066) dan heb je een theoretische bandbreedte van 8,4GB/s. In dat geval is 2x200MHz (DDR400, PC3200) DDR-SDRAM niet genoeg omdat deze in dual-channel 'slechts' 6,4GB/s kan leveren. DDR2-SDRAM op 266MHz (DDR2-533, PC2-4300) kan in dual-channel wel 8,4GB/s leveren en is daarmee voldoende.

DDR-SDRAM op 266MHz zal in dual-channel ook een bandbreedte kunnen leveren en is daarmee ook prima. Helaas bestaat dit geheugen niet 'officieel'. (JEDEC standaard)
Naast dat zijn de meeste nieuwe borden allemaal uitgerust met DDR2-SDRAM sloten ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Laatst online: 03-05 18:40
Nog steeds ben ik op zoek naar een Conroe-compatible moederbord welke 2 maal PCI-e 16x ondersteunt en 2 maal PCI-e 4x. (ik heb 3 schermen, dus 2 videokaarten nodig. Verder wil ik nog een RAID-controller in m'n systeem drukken) Het enige moederbord so far is de Gigabyte GA-G1975X. Helaas ondersteunt deze volgens Gigabyte zelf geen Conroe:
Answer
Answer : Geachte Heer,

Dit moederbord heeft nog geen ondersteuning voor de Conroe / Core Duo 2 CPU.
Later komen er versies op de Intel 965 die wel ondersteuning hiervoor hebben.

Het is mogelijk om twee videokaarten te gebruiken zonder SLI/Crossfire ondersteuning, op volledige snelheid.

Met Vriendelijke Groet,
Gigabyte

Question
From : Milenco Mulder
Sent : 2006/5/21 02:32
Question : Mijn oog is gevallen op de Gigabyte GA-G1975X voor de aanschaf van mijn nieuwe systeem. Eerst wil ik in dit systeem een Celeron draaien, om daarna de overstap naar de Core Duo 2 (Conroe) te maken. Mijn vraag is: Is dat mogelijk met dit moederbord? Bijvoorbeeld vanaf een bepaalde revisie? Is het mogelijk met de nieuwe GA-G1975X-C? Ik heb begrepen dat het moeder moet beschikken over een zogenaamde "VRD 11", om het voltage correct te kunnen bepalen bij deze nieuwe CPU.

Verder vroeg ik me af of het mogelijk is alle PCI-e tegelijk te gebruiken? Ik wil namelijk 2 PCI-e videokaarten in mijn systeem zetten (zonder SLI/Crossfire) en deze beide op 8x PCIe snelheid laten draaien. Is het dan nog wel mogelijk om de 2 PCIe 4x sloten op volledige snelheid te gebruiken (4x dus)?
toon volledige bericht
Waarschijnlijk komen er nog wel meer borden uit die én Conroe support hebben én de benodigde pci-e lanen die ik zoek. Blijkbaar nog even wachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 13:50

Skyline GT-R

RB26DETT

Op XtremeSystems heb ik een topic lopen met daarin een lijst van alle moederborden die de Conroe ondersteunen ;) Ik zal de lijst hier ook neerzetten, maar op dit moment is XtremeSystems down, maar van het moment dat ik er weer opkan zal ik die hier ook neerzetten :)

285K // Z890 Master // 48GB DDR5-8000C38 // RTX 5080 Master

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Skyline GT-R schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:19:
Op XtremeSystems heb ik een topic lopen met daarin een lijst van alle moederborden die de Conroe ondersteunen ;) Ik zal de lijst hier ook neerzetten, maar op dit moment is XtremeSystems down, maar van het moment dat ik er weer opkan zal ik die hier ook neerzetten :)
Maak er dan meteen een mooie startpost van! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Laatst online: 14-03 00:22
P5B Deluxe is vanaf 12 juni leverbaar. :)

bron: maatje van me met eigen (nog offline) webshop

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386

Asus heeft Informatie naar buiten gebracht over de support van Conroe:
http://www.asus.com/news_show.aspx?id=3327

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Hier zijn alle Conroe compatible mobo's so far (uit een topic van XtremeSystems:

ASUS P5B Deluxe
ASUS P5W-DH:
ASUS P5WD2-E Rev. 1.03G (????): Ross Says: I am not 100% sure on this one LoL
Abit AB8 + Abit AB8 Pro:
Gigabye GA-965-DQ6:
Albatron PX965 & ECS P965-A:
MSI P965 Neo:
Foxconn P9657-AA:
TForce IP965:
AOpen i965GM-HFL [mATX]:
MSI Platinum 975X [Rev. 2]:
Intel D975XBX Rev. 304 ["BadAxe"]:
Albatron PX975: Ross Says [which *should* support Conroe, but hasn't been confirmed to do so yet]:
ASRock 775 Twins-HDTV Rev.2.0:
ATI RD600

[ Voor 3% gewijzigd door Milenco op 02-06-2006 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Hier is mijn post op XS.

en ik zal de hele lijst hier ook neergooien ;)

De lijst:

Intel 975X Chipset
Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/sites/corporate/pix/badges/chipset/975X_62.gif

Abit
  • AW9D-MAX - ATX
Albatron
  • PX975X (not 100% sure) - ATX
AsusDFI
  • Infinity 975X/G - ATX
IntelMSI
  • 975X Platinum H PCB v2.0 - ATX
Intel P965/G965/Q965/Q963 Chipset
Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/sites/corporate/pix/badges/chipset/P965_62.gifAfbeeldingslocatie: http://www.intel.com/sites/corporate/pix/badges/chipset/G965_62.gifAfbeeldingslocatie: http://www.intel.com/sites/corporate/pix/badges/chipset/Q965_62.gifAfbeeldingslocatie: http://www.intel.com/sites/corporate/pix/badges/chipset/Q963_62.gif

Abit:
  • AB9 Pro - P965 - ATX
  • AB9 - P965 - ATX
Albatron
  • PXP965 - P965 - ATX
  • PXQ965 - Q965 - ATX
  • PXG965 - G965 - ATX
Asus:
  • P5B - P965 - ATX
  • P5B Deluxe - P965 - ATX
  • P5B BM - G965 - micro-BTX
  • P5B VM - G965 - micro-ATX
Biostar
  • TForce P965 - P965 - ATX
  • IG965 Micro - G965 - micro-ATX
ECSFoxconn
  • Q965????? - Q965 - micro ATX
  • G9657MA-8EKRS2 - G965 - micro-ATX
  • P9657AA-8EKRS2 - P965 - ATX
GigaByte
  • GA-8I965G(-Pro-RH) - G965 - ???
  • GA-8IBGNBX-RH -G965 - pico BTX
  • GA-965G-S4 - G965 - ATX
  • GA-965GM-S2 -G965 - micro-ATX
  • GA-965P-S4 - P965 - ATX
  • GA-965P-DS4 -P965 - ATX
  • GA-965P-DQ6 - P965 - ATX
Intel
  • DP965LT - P965 - ATX
  • DG965OT - G965 - µATX
  • DG965?? - G965 - ATX
  • DG965RY - G965 - ???
  • DG965MQ - G965 - µBTX
  • DG965SS - G965 - micro-ATX
  • DG965PZ - G965 - ATX
  • DQ965GF - Q965 - µATX
  • DQ965CO - Q965 - µBTX
  • DQ963FX - Q963 - ATX
  • DQ963?? - Q963 - µATX
MSI
  • P965 Neo - P965 - ATX
  • Q965M - Q965 - micro ATX
Other Intel Chipsets

AsRockAsRock moederborden die Conroe ondersteunen hebt 'Conroe' geprint staan op de PCB

EPoXFoxconn
  • 946GZMA-RS2 - 946GZ - mirco-ATX
GigaByte
  • GA-946PL-S3 - 946PL - ATX
  • GA-946ZM-S2 - 946GZ - micro-ATX
ATi Chipsets

AsRockDFI
  • Infinity CFX1150/G - ATi RD600+SB600 - ATX
  • LP UT RD600-T2R/G - ATi RD600+SB650 - ATX
nVidia Chipsets

DFI
  • LP UT C19SLI32-T2R/G - nVidia C19SLIX16+MCP55 - ATX
En als iemand er een mooie topic start mee wil maken, laat het mij maar weten :)

[ Voor 103% gewijzigd door Skyline GT-R op 03-06-2006 20:53 . Reden: EPoX 945 bord bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
nette lijst :)
word tot 23 juli nog goed lezen en rondneuzen welk bord op dat moment nou het best overclockt en dan verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Milenco schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:11:
Nog steeds ben ik op zoek naar een Conroe-compatible moederbord welke 2 maal PCI-e 16x ondersteunt en 2 maal PCI-e 4x. (ik heb 3 schermen, dus 2 videokaarten nodig. Verder wil ik nog een RAID-controller in m'n systeem drukken) Het enige moederbord so far is de Gigabyte GA-G1975X. Helaas ondersteunt deze volgens Gigabyte zelf geen Conroe:

Waarschijnlijk komen er nog wel meer borden uit die én Conroe support hebben én de benodigde pci-e lanen die ik zoek. Blijkbaar nog even wachten dus!
Die Gigabyte wat je noemt heeft wel tweemaal 16x maar die zijn als je ze beide gebruikt in feite 'maar' 8x. En die twee sloten van 4x zijn in feite 1x. Oftewel een beetje misleidend, dit is ook niet terug te vinden in de manual maar makkelijk te herleiden omdat de Intel 975 chipset geen 16 + 16 + 4 + 4 pci-express lanes heeft.

tweemaal 16x en tweemaal 4x is nu onmogelijk te vinden op een Intel s775 bord en in de nabije toekomst ook niet :+ .

De Intel BadAxe is in jouw geval beter om te nemen omdat die 3 pci-e 16x sloten heeft die respectievelijk 8 + 8 + 4 zijn. Oftewel tweemaal 8 voor je videokaarten en eentje van 4 voor een raid controller. Bijv de Areca raid-controller's kunnen met 4x overweg en hebben daar ook genoeg aan. Leuk voordeel wat de Intel BadAxe ook heeft is Conroe ondersteuning als je de juiste revisie kunt vinden. (3,04).

[ Voor 18% gewijzigd door Dukey op 02-06-2006 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171576

Ondersteunen ook al deze moederborden de oude Pentium D serie nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03 19:25
Bij Komplett.nl hebben ze vanaf 8-6 de MSI P965 Platinum op voorraad.

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Anoniem: 171576 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:56:
Ondersteunen ook al deze moederborden de oude Pentium D serie nog?
Ja, zoals al vaker vermeld is dat alleen de moederborden een andere spanningsregelaar krijgen, deze kan uiteraard ook de huidige processor's aan. De chipsets ed blijven allemaal hetzelfde en der komt alleen de 965 bij.

M.a.w. het werkt. Ik zou alleen oppassen met 820 (en misschien 920) processor, want die hebben zowiezo wat problemen met bepaalde chipsets. Ook de 805 met z'n lage FSB van 533mhz zou wel eens niet kunnen werken op een nieuwer moederbord, zonder dat je hem een FSB van 800mhz moet geven.

Maar als je dus een 830,840,930,940,950,960 hebt (in welke revisie dan ook), heb je niks te vrezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zat inderdaad te denken een systeem in te richten met de D 805 omdat deze eenvoudig te overclocken is, en later te upgraden. Hier moet ik dus nog even naar zoeken en over nadenken of ik dit moet doen. (zou alleen een systeem worden voor "erbij")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126247

ik hoop dat de Asus P5WD2-ws dmv een modje ook de conroe gaat ondersteunen anders voor nix 300€ voor een mobo betaald
deze heeft nl al een spannings regelaar van 8 fases en als je dan met een weerstandje de spanning kunt laten zakken is het goed he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
yogy schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:38:
Bij PC concurrent staat ook de P5W DH Deluxe al in de prijslijst voor 225 euro.

Dat valt me erg mee!

rdbruin heeft dus mazzel!
Als dat de prijs is dan valt het idd heel erg mee ja. Naja ook al word ie 275, dan nog haal ik um waarschijnlijk wel :o
Vind het nog steeds een erg mooi bord namelijk. Dus dat dit mijne bord gaat worden staat eigenlijk al zo goed als vast (tenzij er een nog mooier bordje komt :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Anoniem: 126247 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:40:
ik hoop dat de Asus P5WD2-ws dmv een modje ook de conroe gaat ondersteunen anders voor nix 300€ voor een mobo betaald
deze heeft nl al een spannings regelaar van 8 fases en als je dan met een weerstandje de spanning kunt laten zakken is het goed he
Ik denk dat je kunt stoppen met hopen op....

Het heeft overigens niks te maken met hoeveel phases, maar met het aantal stapjes dat de voltageregelaar kan maken.

De modificatie die de Intel BadAxe revisie 3,02 nodig had om een Conroe te ondersteunen bestond idd veelal uit weerstandjes. Maar deze weerstandjes waren ten eerste geen onderdelen met standaard waardes en ten tweede zijn ze zo enorm klein dat "jan-met-de-pet-en-een-10-wat-soldeerbout" het niet gaat lukken.

Ik zou zeggen, koop binnenkort bij de volgende prijsverlaging een Intel 960 voor 300 euro, dat is ook lekker snel ;) en ook zuiniger dan die wat je nu erin hebt. Daarnaast is het ook maar de vraag of er weer een workstation moederbord komt van Asus, dus iets unieks heb je zowiezo vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-04 18:18

Dexter

d((o_o))b

Djoekie schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:32:
[...]

Het heeft overigens niks te maken met hoeveel phases, maar met het aantal stapjes dat de voltageregelaar kan maken.

De modificatie die de Intel BadAxe revisie 3,02 nodig had om een Conroe te ondersteunen bestond idd veelal uit weerstandjes. Maar deze weerstandjes waren ten eerste geen onderdelen met standaard waardes en ten tweede zijn ze zo enorm klein dat "jan-met-de-pet-en-een-10-wat-soldeerbout" het niet gaat lukken.

Ik zou zeggen, koop binnenkort bij de volgende prijsverlaging een Intel 960 voor 300 euro, dat is ook lekker snel ;) en ook zuiniger dan die wat je nu erin hebt. Daarnaast is het ook maar de vraag of er weer een workstation moederbord komt van Asus, dus iets unieks heb je zowiezo vooralsnog.
En dat unieke daar doen we het tenslotte toch voor als P5WDG2-WS bezitters ;). Ik had ook stiekem de hoop dat het mogelijk zou zijn om conroe te laten draaien op deze plank, maar als het niet zo mag zijn dan is dat niet anders. Processor naar een 960 upgraden is dan misschien net zo interessant. En feit blijft dat die WS-plank retestabiel is (ok, MARVELL RAID werkt niet helemaal lekker out of the box) en fijne features heeft.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donski
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08-2023
Hoi mensen!

Ik ben nieuw hier, en heb een vraagje. Ik ga in Juni dat asus bord kopen, ik denk die P5W in combi met een core 2 duo proc. Maar nu lees ik alweer op hardware.info, dat bij de lancering van Vista ook de kentsfield proc word gereleased, de quad core's. Maar dan heb je weer niets aan dit moederbord toch?? Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Donski schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:37:
Hoi mensen!

Ik ben nieuw hier, en heb een vraagje. Ik ga in Juni dat asus bord kopen, ik denk die P5W in combi met een core 2 duo proc. Maar nu lees ik alweer op hardware.info, dat bij de lancering van Vista ook de kentsfield proc word gereleased, de quad core's. Maar dan heb je weer niets aan dit moederbord toch?? Alvast bedankt!!
Als een processor gereleased wordt wil dit niet meteen zeggen dat het moederbord *plots* niet meer werkt ;)

Wie zegt dat je een paar weken na de release die 'Kentsfield' gaat kopen?
(Die mogelijk duur is t.o.v. de 'Conroe')
Overigens staat hier dat de processor ('Kentsfield' zijn 2 'Allendale' cores op een MCM. 'Allendale' is een gestripte 'Conroe' en 'Conroe' is de Intel Core 2 Duo waar iedereen het nu over heeft ;)) in begin 2007 uit komt. Nu is het nog maar de vraag of die releasedate in de tussentijd niet nog een keer is veranderd.

Naast dat, ga niet wachten op die hardware. Koop de hardware die op dit moment beschikbaar is. Wellicht koop je straks een Intel Core 2 Duo en over 2 jaar pas die 'Kentsfield' (o.i.d.).

Tegen die tijd is de hardware markt weer anders en zijn er ook weer nieuwe moederborden. Het is niet mogelijk om altijd door te borduren op een oud moederbord dus een nieuwe moet je toch ooit wel een keer kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donski
Dank je wel voor je reply. Dan ga ik voor dat moederbord.

Offtopic: Ik moet er ook een andere vidkaart bij, daar ik nu nog agp heb, ik wil niet al teveel geld eraan uitgeven, omdat ook de dx10 kaarten eraan komen. Wat zouden jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Laatst online: 01-05 22:33

nnk

Spreek uit: en en kaa

Donski schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:03:
Dank je wel voor je reply. Dan ga ik voor dat moederbord.

Offtopic: Ik moet er ook een andere vidkaart bij, daar ik nu nog agp heb, ik wil niet al teveel geld eraan uitgeven, omdat ook de dx10 kaarten eraan komen. Wat zouden jullie mij aanraden?
Een belangrijke regel in de wereld van PC hardware is dat je altijd kan blijven wachten op nieuwe produkten. Wachten op DX10 heeft weinig zin, tegen die tijd kan je weer wachten op DX11 enzovoorts. Koop gewoon wat nu in binnen je budget en eisen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donski
Ja die leuke regel ken ik wel. Maar ik word gek van bijv. mijn neef, ja je moet wachten enz enz. En als ik nu een upgrade doe. En het enige wat ik dan nog hoef aan te passen is een videokaart, dan valt dat nog wel mee. Ik wil in principe volgend jaar wel naar vista overgaan. Crysis voluit spelen hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donski
Trouwens ik kreeg dit bericht ook nog binnen. Van een grote hardware winkel:

Helaas hebben wij nog geen informatie beschikbaar over het nieuwe Asus moederbord. Wij hopen hier met twee tot drie weken meer informatie over te hebben. Overigens is het volgende moederbord:

122133 Asus P5WDG2-WS, S775, i975X, 4xDDR2, PCI-E, ATX

met de nieuwste BIOS ook compatible met de Intel Conroe processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Zever ;)

Dat moederbord kan gewoon de Conroe niet ondersteunen ;) En dat heeft niets met BIOSSEN te maken, maar met de hardware zelf. Het moederbord heeft de benodigde VRM11 niet.

[ Voor 92% gewijzigd door Skyline GT-R op 02-06-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donski
Dat dacht ik juist ook, daarom wacht ik op een die echte ondersteuning biedt. Maar het verbaasde me dat ze dit toch mailde, ik dacht dit moet ik hier maar is melden haha :)

[ Voor 3% gewijzigd door Donski op 02-06-2006 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Skyline GT-R schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:09:
Zever ;)

Dat moederbord kan gewoon de Conroe niet ondersteunen ;) En dat heeft niets met BIOSSEN te maken, maar met de hardware zelf. Het moederbord heeft de benodigde VRM11 niet.
Tenzij er inmiddels een nieuwe revisie uit is die wel die Conroe-ondersteunende VRM heeft.

Zoals men hier beweert:
http://www.xtremesystems....87&p=1438329&postcount=62
.

[ Voor 16% gewijzigd door TGEN op 02-06-2006 23:34 ]

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126247

Djoekie schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:32:
[...]

nu heb ik daar al de 950 inzitten die op fsb van 1066 werkt maar ika had toch graag willen overschakelen naar conroe mja mijn mobo is amper 2 week oud samen met mijn cpu dus tegen dan krijg ik er nog wel een leuk prijsje voor hoop ik
seffens eens kijken welke rev ik heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

TGEN schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 23:16:
[...]

Tenzij er inmiddels een nieuwe revisie uit is die wel die Conroe-ondersteunende VRM heeft.

Zoals men hier beweert:
http://www.xtremesystems....87&p=1438329&postcount=62
.
Ja dat klopt ook, maar dan is een BIOS update niet voldoende he ;) Dan gaat het over een nieuwe revisie van het bord, dus een hardwarematige aanpassing. Iedereen met een oudere revisie zal geen Core 2 Duo in zijn P5WD2 bordje kunnen draaien. Ook niet na een bios update zoals er in die mail werd gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
aaarg waarom is er nou nog geen mobo met dezelfde specs als de P5W DH Deluxe, maar dan met SLI ondersteuning ipv crossfire? (en dan het liefst van een A-merk.) Zo'n board lijkt me toch ook een redelijk grote afzetmarkt hebben?

Nouja zal nog wel komen.... hopelijk voor 23 juli :9~ nog maar even geduld hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Skyline GT-R schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 09:45:
[...]

Ja dat klopt ook, maar dan is een BIOS update niet voldoende he ;) Dan gaat het over een nieuwe revisie van het bord, dus een hardwarematige aanpassing. Iedereen met een oudere revisie zal geen Core 2 Duo in zijn P5WD2 bordje kunnen draaien. Ook niet na een bios update zoals er in die mail werd gezegd.
Die mensen zijn zoals gewoonlijk de sigaar ;). Maar het feit dat er waarschijnlijk een revisie uitkomt die Conroe ondersteunt, betekent wel dat een workstationbord met zowel PCIe x16 als PCI-X 133MHz voor een schappelijke prijs beschikbaar blijft (vergelijkbare borden van SuperMicro en Tyan kosten veelal 1.5x zoveel).

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Ik twijfel tussen de "Asus P5W DH Deluxe" (975X) en de "Asus P5B Deluxe" (P965).
Wie kan mij helpen kiezen? ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Conroe op 03-06-2006 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Wat wil je er precies op gaan draaien (qua hardware) en wat wil je later gaan uitbreiden? Elk moederbord heeft zo z'n eigen kermerken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

r00t, ik zou als ik jou was nog even wachten. Heel binnenkort gaan namelijk de eerste vergelijkende revieuws op het internet verschijnen. Op dit moment is onmogelijk om te zeggen hoe de 965 chipset van intel gaat presteren. Het is nog even afwachten... voor ons allemaal...

Aan de TS: het zou mss handig zijn van de topic start wat uittebreiden, want er zijn op dit moment wel meerdere mensen aan het zoeken naar welke borden nu wel of niet ondersteuning hebben voor de Conroe. Voel je vrij om mijn lijst er neer te zetten ;) Ik houd ze zo up to date als mogelijk (al dagelijks aangepast)

[ Voor 37% gewijzigd door Skyline GT-R op 03-06-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111132

Topicstarter
Skyline GT-R schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 20:47:

Aan de TS: het zou mss handig zijn van de topic start wat uittebreiden, want er zijn op dit moment wel meerdere mensen aan het zoeken naar welke borden nu wel of niet ondersteuning hebben voor de Conroe. Voel je vrij om mijn lijst er neer te zetten ;) Ik houd ze zo up to date als mogelijk (al dagelijks aangepast)
Yep heb het al wat aangepast.
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Is de 975X chipset nu eigenlijk compatibel met de Conroe?
De een zegt van wel en de ander niet...

[ Voor 11% gewijzigd door Conroe op 05-06-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

De i975X chipset is wel compatible met de Intel Core 2 Duo 'Conroe'.
Dat wil overigens niet zeggen dat alle moederborden met een dergelijke chipset ondersteuning bieden voor de nieuwe processoren. Dit omdat er meerdere onderdelen op een moederbord zitten die een rol spelen bij de compatibiliteit.

Veel LGA775 moederborden hebben VRD 10.1. Als daar een i975X chipset bij zit dan is er geen support voor de Intel Core 2 Duo. Als er VRD 11 op zou zitten dan is er wel support voor de Intel Core 2 Duo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Laatst online: 00:41
Waarom zou je voor de Intel chipsets gaan, en niet massaal wachten op de Nvidia Nforce 590 SLI Edition?

Dat lijkt me toch de ultieme chipset voor dit platform...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
twinkey schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:27:
Waarom zou je voor de Intel chipsets gaan, en niet massaal wachten op de Nvidia Nforce 590 SLI Edition?

Dat lijkt me toch de ultieme chipset voor dit platform...
Niet iedereen heeft 2 videokaarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386

r00t schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:15:
[...]
Niet iedereen heeft 2 videokaarten...
Dat hoeft toch niet perse? Sommige mensen hier gebruiken het extra pci-e slot voor bv. hun raid kaart of andere toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Anoniem: 56386 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:49:
[...]

Dat hoeft toch niet perse? Sommige mensen hier gebruiken het extra pci-e slot voor bv. hun raid kaart of andere toepassingen.
Ja OK, maar waarom verkies je Nvidia boven Intel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Ik verkies een Intel chipset altijd boven een andere. Waarom? Enerzijds omdat gebleken is dat de Nvidia bijv toch wat schoonheids foutjes heeft zoals de Intel 820 die er niet op werkt, geen dolby digital live, nvidia firewall die beter uitstaat etc (lees maar wat reviews die niet alleen benchmarken).
Overigens verwijs ik deze foutjes allemaal naar het feit dat Nvidia nog niet ZO lang chipsets maakt voor Intel. Enigste echte voordeel is dat SLI werkt zonder problemen, maar dat is ook al achterhaald. Verder is het wel fijn dat bijv Asus P5N32-SLI twee pci-e 16x sloten en een pci-e 4x slot heeft. Maar ik voorzie toekomstige Intel chipset met ook meer pci-e lanes.

Anderzijds biedt een intel chipset toch net dat kleine beetje meer zoals matrix raid, dolby digital live (als de mobomaker het erop zet), stabiliteit, overclockbaarheid etc. Het werkt toch net dat kleine beetje beter met elkaar.

Ik volg Intel weer sinds de introductie van de 875 chipset en heb vervolgens de 915 en de 955 gehad. M'n volgende moederbord word der ene met de 965 chipset.

Dat is waar intel ook steeds op wilt hameren met bijv hun Centrino platform. Het is dus een combinatie van processor, chipset en aanverwanten dat een geheel vormt. Intel wil dit op de desktop ook gaan doen bij de volgende Core 2 generatie genaamd ViiV (multimedia) en Pro (zakelijk) platform.

[ Voor 13% gewijzigd door Dukey op 05-06-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Djoekie schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:39:
Ik verkies een Intel chipset altijd boven een andere. Waarom? Enerzijds omdat gebleken is dat de Nvidia bijv toch wat schoonheids foutjes heeft zoals de Intel 820 die er niet op werkt, geen dolby digital live, nvidia firewall die beter uitstaat etc (lees maar wat reviews die niet alleen benchmarken).
Overigens verwijs ik deze foutjes allemaal naar het feit dat Nvidia nog niet ZO lang chipsets maakt voor Intel. Enigste echte voordeel is dat SLI werkt zonder problemen, maar dat is ook al achterhaald. Verder is het wel fijn dat bijv Asus P5N32-SLI twee pci-e 16x sloten en een pci-e 4x slot heeft. Maar ik voorzie toekomstige Intel chipset met ook meer pci-e lanes.

Anderzijds biedt een intel chipset toch net dat kleine beetje meer zoals matrix raid, dolby digital live (als de mobomaker het erop zet), stabiliteit, overclockbaarheid etc. Het werkt toch net dat kleine beetje beter met elkaar.

Ik volg Intel weer sinds de introductie van de 875 chipset en heb vervolgens de 915 en de 955 gehad. M'n volgende moederbord word der ene met de 965 chipset.

Dat is waar intel ook steeds op wilt hameren met bijv hun Centrino platform. Het is dus een combinatie van processor, chipset en aanverwanten dat een geheel vormt. Intel wil dit op de desktop ook gaan doen bij de volgende Core 2 generatie genaamd ViiV (multimedia) en Pro (zakelijk) platform.
toon volledige bericht
Waarom 965 en niet 975?
Ik twijfel nog tussen deze twee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

r00t schreef op maandag 05 juni 2006 @ 21:19:
[...]
Waarom 965 en niet 975?
Ik twijfel nog tussen deze twee...
Deze is nieuwer dan 975 en is dus weer meer optimaliseerd, officiele ondersteuning voor DDR2-800, geen legacy onderdelen meer als PATA en AC97 audio etc etc.

Het meest wezenlijke verschil tussen de 965 en de 975 is dat de 975 z'n 16 pci-e lanes kan splitten naar 2x pci-e 8x. De 965 zet dat vast op 16x en 4x. Qua prestaties liggen ze gelijk en zou misschien zelfs de 965 beter kunnen zijn. Maar dat is wel een beetje koffiedik kijken, al zeg ik het zelf.

Verder vindt ik de Asus P5W veel en veel te uitgebreid (te complex) en het meeste zou ik niet eens gebruiken.....ik bedoel ik heb m'n eigen 8 poorts Sata raid controller, wat moet ik dan met de 3 stuks die op de P5W zitten? Liefste had ik een P5B non-deluxe (maar niet de P5B) zoals m'n huidige P5WD2 non-deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Djoekie schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:42:
[...]

Deze is nieuwer dan 975 en is dus weer meer optimaliseerd, officiele ondersteuning voor DDR2-800, geen legacy onderdelen meer als PATA en AC97 audio etc etc.

Het meest wezenlijke verschil tussen de 965 en de 975 is dat de 975 z'n 16 pci-e lanes kan splitten naar 2x pci-e 8x. De 965 zet dat vast op 16x en 4x. Qua prestaties liggen ze gelijk en zou misschien zelfs de 965 beter kunnen zijn. Maar dat is wel een beetje koffiedik kijken, al zeg ik het zelf.

Verder vindt ik de Asus P5W veel en veel te uitgebreid (te complex) en het meeste zou ik niet eens gebruiken.....ik bedoel ik heb m'n eigen 8 poorts Sata raid controller, wat moet ik dan met de 3 stuks die op de P5W zitten? Liefste had ik een P5B non-deluxe (maar niet de P5B) zoals m'n huidige P5WD2 non-deluxe.
975 zou normaal toch beter moeten presteren dan 965? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

r00t schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 00:27:
[...]
975 zou normaal toch beter moeten presteren dan 965? :?
De 975 stamt nog van de dual-core transitie en kan alleen vergeleken worden met de 955 of 945. En ja de 975 is beter dan de 955, omdat hij intern betere timings kan neerzetten (technisch verhaal). De 965 is de nieuwe generatie speciaal designed voor de Core 2 Duo. M.a.w. alleen een benchmark zal uitwijzen of de 965 beter/slechter is dan de 975.

Je kunt overigens ook afleiden dat de 965 nieuwer is omdat hij de ICH8 southbridge krijgt en de 975 heeft nog de ICH7 die de 955 en 945 al had.... ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Dukey op 06-06-2006 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Ga je nu voor de P5B? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

r00t schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:08:
[...]
Ga je nu voor de P5B? :?
Nee wat ik wil bieden ze nu dus niet. Eigenlijk zou ik de P5B Deluxe willen hebben zonder de extra raid controller en firewire controller etc. Meestal zou dit dan een P5B non-deluxe worden, maar de P5B die nu wordt aangeboden heeft geen twee pci-e 16x sloten (ik gebruik het tweede slot voor een Raid controller namelijk).

Ik wacht nog even wat de Intel badAxe 2 gaat brengen, dit wordt de opvolger van de eerdere BadAxe die bijv al drie pci-e 16x sloten had en ook al de Conroe ondersteunde. Maar ja TIS dan wel geen Asus...

edit:
Djoekie is een Asus fanboy :+

[ Voor 23% gewijzigd door Dukey op 06-06-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-04 22:18
(jarig!)
De P5B Deluxe is al te koop voor 187 euro! (natuurlijk preorder) Nu even wachten op de reviews, ben heeel benieuwd, want grote kans dat dit mijn bordje gaat worden! (Zeker omdat er weinig ander moois te krijgen is in die prijsklasse.)

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 26-04 21:06

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Hier staan ook wat foto's van nieuwe moederborden van:
Biostar
Gigabyte
MSI

[ Voor 13% gewijzigd door DyStiC op 06-06-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

De Bad Axe 2 word niet voor het einde van dit jaar verwacht dus Djoekie, ik vrees dat je nog wel even gaat kunnen wachten...

Over dat P965 - 975X verhaal, welke van de 2 nu effectief het beste presteerd zullen we de komende dagen wel zien wanneer de eerste vergelijkende revieuws verschijnen. Zeker aangezien intel het broadwater platfrom vandaag officieel heeft aangekondigd :) Toch denk ik dat de 975X nog steeds de betere blijft, dit omdat deze wel geen officiele ondersteuning heeft voor DDR2-800, maar het wel moeiteloos haalt. En omdat een hoger nummer bij intel ook steeds wilt zeggen dat het ook beter is. Ook plaatst intel zelf de 965 serie in het mainstream segment en de 975X in het enthousiast segment :)

U4me2: Hoe ben je van plan die lijst in de TS up to date te houden? Maw, hoe geef ik jou mijn update's door? Best wel vervelend als ik die hier moet posten, ofja, het zou het topic gewoon een beetje vervuilen... De up to date lijst vind je in mijn XtremeSystems topic, hier dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:31

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht geen moederboard (omdat ze niet los te krijgen zijn) maar de aangekondigde Shuttle SD37P2 is ook geschikt voor de Intel Conroe.
Pers kit op http://sys.us.shuttle.com/Press.aspx
Shuttle melding : http://global.shuttle.com/ADVNews/NewsDetail.asp?CTID={B98FB899-4857-43B9-8740-5C5B9276673C}
En natuurlijk [google=shuttle SD37P2] :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Misschien een domme vraag, maar wat bedoelen ze met "digital home" (P5W DH)? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Digital home is een platform groep bij intel, zie meer hier. En daar speelt Asus op in ;) En je kan het ook zien als een AI thema van Asus. Als het kind maar een naam heeft zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Yahoo!

dat wilde ik even horen.
nu maar hopen dat "voor mij persoonlijk" de DFI variant ongeveer gelijk uitkomt met de conroe. ik kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-08-2024
ikbengoofy schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:51:
Yahoo!

dat wilde ik even horen.
nu maar hopen dat "voor mij persoonlijk" de DFI variant ongeveer gelijk uitkomt met de conroe. ik kan niet wachten :)
Ik vind het bericht juist een afknapper, ik had stiekem gehoopt dat de chipsets toch wel DDR2 modules met 1066MHz zouden gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Mr.S schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:36:
[...]

Ik vind het bericht juist een afknapper, ik had stiekem gehoopt dat de chipsets toch wel DDR2 modules met 1066MHz zouden gaan ondersteunen.
inderdaad. daar heb je gelijk in. het ging mij meer om het idee dat er ook sli ondersteuning komt voor de conroe platform. daar ben ik wel bij mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Die NVIDIA nForce 590 SLI chipset voor de Conroe ziet er ook goed uit! 48 PCI-E lanen. :9~ Wel jammer dat Intel er niet zelf mee kan komen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Eerst zien dan geloven... De vorige nForce voor intel zag er ook veelbelovend uit, maar uiteindelijk is toch niet geworden wat iedereen er van had verwacht... Time will tell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 11:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Na te hebben gelezen dat de nForce5 Intel dus geen DDR2-800 gaat ondersteunen denk ik erover om dan maar voor een P965 te gaan, die chipset ziet er erg veelbelovend uit. :)
Maar nu rijst mij een vraag... welke S-ATA optische drives in godsnaam? De enige die ik ken zijn die van Plextor, en die kosten meteen 90 euro ipv een standaard 40 euro NEC drive 8)7

Ik weet dat de meeste moederborden toch nog wel P-ATA zullen houden, maar om een of andere reden houd ik er niet zo van om weer allerlei extra controllers te moeten gaan gebruiken. Dan hang ik m'n optische drive toch het liefst ook aan een S-ATA poort. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:40

Lief Adje

Love is in the air

--MeAngry-- schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:55:
Na te hebben gelezen dat de nForce5 Intel dus geen DDR2-800 gaat ondersteunen denk ik erover om dan maar voor een P965 te gaan, die chipset ziet er erg veelbelovend uit. :)
Maar nu rijst mij een vraag... welke S-ATA optische drives in godsnaam? De enige die ik ken zijn die van Plextor, en die kosten meteen 90 euro ipv een standaard 40 euro NEC drive 8)7

Ik weet dat de meeste moederborden toch nog wel P-ATA zullen houden, maar om een of andere reden houd ik er niet zo van om weer allerlei extra controllers te moeten gaan gebruiken. Dan hang ik m'n optische drive toch het liefst ook aan een S-ATA poort. :)
Er is een Samsung DVD brander met Sata voor +/- 50 euro verkrijgbaar...
* Lief Adje gaat ff zoeken in de PW

Gevonden: Samsung SH-W163A 16x (Dual-Layer, SATA) voor maar 37!

[ Voor 8% gewijzigd door Lief Adje op 07-06-2006 12:28 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar hoe werkt het nu precies? Ik zie 1 aparte S-ATA aansluiting, ik neem aan voor een HDD wanneer je er maar 1 gebruikt? Dan blijven er dus nog 5 sloten over voor de controllers als dvd-branders, stel 2 stuks.
Dan heb je nog 3 sloten over, wat dus wil zeggen dat je maximaal 3 schijven in RAID kan zetten? Niet dat ik dat te weinig vind ofzo, maar ik vind het gewoon raar omdat er op de meeste huidige 4x RAID zit, en 4x S-ATA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 11:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Anoniem: 171576 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:59:
Maar hoe werkt het nu precies? Ik zie 1 aparte S-ATA aansluiting, ik neem aan voor een HDD wanneer je er maar 1 gebruikt? Dan blijven er dus nog 5 sloten over voor de controllers als dvd-branders, stel 2 stuks.
Dan heb je nog 3 sloten over, wat dus wil zeggen dat je maximaal 3 schijven in RAID kan zetten? Niet dat ik dat te weinig vind ofzo, maar ik vind het gewoon raar omdat er op de meeste huidige 4x RAID zit, en 4x S-ATA...
Naar de plaats van die aansluitingen moet je niet kijken. Er zijn er in ieder geval 6 (of 4) van de Intel chipset, en de rest komt van een eventuele externe controllerchip. :)

Lief_Adje, bedankt voor het vinden, ik kreeg er verder geen gevonden, om een of andere reden kwam ik altijd weer bij de Plextor uit. Nu is het alleen zo dat mijn ervaringen met Samsung optische drives nogal bagger zijn. :P Dus ik ga toch nog maar es verderzoeken. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Milenco schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:56:
Die NVIDIA nForce 590 SLI chipset voor de Conroe ziet er ook goed uit! 48 PCI-E lanen. :9~ Wel jammer dat Intel er niet zelf mee kan komen idd.
Dat ligt niet aan Intel dat ligt aan Nvidia, Nvidia moet het goedkeuren en driverondersteuning bieden aan Intel om SLI te gebruiken in Intel chipsets.
Zo kan een P5WD2 Crossfire en in feite ook SLI, alleen Nvidia wilt dit dus niet ondersteunen en dan heb je daar dus nix aan, Crossfire is wel geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
nice, de asus p5b deluxe staat in de pricewatch
pricewatch: Asus P5B Deluxe, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)

nu nog een setje geheugen en een E6600.
vraag me echt af wat een E6600 gaat kosten.
310 dollar = 350 euro ofzo?

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.